Hallo mede-tweakers,
ik heb een tijdje geleden een bericht geplaatst over krassen die onder het glas, in het display zitten. Hier nogmaals de foto's:
[Zonder flits]
[Met flits]
Er is dus heel duidelijk te zien dat de krassen niet in het glas zitten.
Vervolgens heb ik gebeld naar de klantenservice van de winkel waar ik de SGSII heb besteld en gevraagd wat ik er het best mee kan doen. Ik heb verteld dat ik wist dat de telefoon moeilijk leverbaar is en 'm daarom ook eigenlijk niet wou ruilen. De jongeman aan de telefoon vertelde mij dat als ie als nieuw terug zou komen hij zo geruild zou worden.
Dus, ik gauw maandag alles opgestuurd, dinsdag daar gearriveerd d.m.v. verzekerde pakketpost. Woensdag krijg ik een mailtje dat ik de telefoon met alles erop en eraan terug kan sturen. Hier had ik mijn vraagtekens bij aangezien alles al de dag ervoor aangekomen was. Dus ik bellen om verheldering te vragen.
De mevrouw aan de telefoon zei dat ze er gisteren nog naar zouden kijken en contact met me op zouden nemen zodra er stappen gemaakt zouden worden. Dit zou ook gisteren al gebeurd moeten zijn.
Dit was echter vanochtend nog steeds niet het geval, dus heb ik gebeld. Vervolgens vertelde de mevrouw mij dat ze de telefoon ter reparatie hebben opgestuurd en dat ie twee tot drie weken weg zou zijn.
Dit is gebeurd zonder enige terugkoppeling met mij, dus hier ben ik niet over te spreken. Anyways, ik vroeg naar de reden aangezien het gewoon een fabrieksfout is. (Ik heb deze foto's vrijdag al opgestuurd, dus ze weten dat de krassen erin zaten voordat ik 'm heb gebruikt) Ze kon mij vertellen dat er een krasje in het glas zat en dat ze 'm daarom niet meer konden ruilen.
Hier heb ik dus enorme vraagtekens bij aangezien ik heel voorzichtig ben geweest met het toestel en ook omdat er gorilla glass in zit.
Nu dan mijn vraag aan jullie:
Moet ik het hierbij laten zitten? Ik heb vandaag al drie keer gebeld, maar steeds krijgen ze mij ervan overtuigd dat het echt zo gaat.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Dit zijn trouwens de service voorwaarden:
Omruilen defect toestel binnen 14 dagen (DOA procedure)*
Indien u uw bestelling in ontvangst genomen hebt en hierbij constateert dat het toestel defect is (Dead On Arival), kan dit eventueel omgeruild worden voor een nieuw exemplaar. Om aanspraak te kunnen maken op de zogenaamde DOA procedure moet wel aan de volgende voorwaarden voldaan zijn;
Om aanspraak te kunnen maken op de DOA procedure dient het toestel binnen 14 dagen na de datum waarop het toestel door de klant ontvangen is, weer in bezit te zijn van ----.nl. Alle retourzendingen die ontvangen worden buiten deze termijn komen niet in aanmerking voor de DOA procedure, maar zullen worden afgehandeld volgens de fabrieksgarantie procedure op onze site.
Het toestel dient compleet, in nieuwstaat en in de originele verpakking teruggestuurd te worden. De klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of het product naar behoren functioneert. Bij constatering van gebruikssporen en/of schade kan geen gebruik worden gemaakt van de DOA procedure.
De klant zal bij het retourneren van het toestel zelf zorg dragen voor een deugdelijke en neutrale verpakking. De kosten en het risico van de retourzending van het toestel komen voor rekening van de klant. ------.nl raadt ten zeerste aan het pakket aangetekend en verzekerd retour te verzenden.
De klant voegt een schriftelijk bericht toe met daarin vermeld het ordernummer van de bestelling en een klachtsomschrijving van het defecte toestel.