Nee, dat is alleen bij het aanvinken van Draadloze netwerken gebruiken, en dan nog gebruikt hij niet de GPS, maar WiFi en mobiele netwerken. Zet die optie maar eens aan/uit.
GPS wordt alleen door toepassingen gebruikt, als er GPS wordt gevraagd komt altijd het GPS symbooltje in beeld te staan. Als ik naar mijn stats kijk zie ik alleen GPS aan bij een Twitter bericht met locatie gegevens bijv.
ah ok dat valt weer mee dus. Toch denk ik dat het wel batterij vraagt want hij zal toch wel constant om een fix zoeken. Anders heeft de aan/uit optie weinig nut.
Heya, als het goed is krijg ik vanavond ook de gelegenheid om helemaal los te gaan met me SII, en nu vroeg ik me af of hier al mensen ervaringen hebben m.b.t. ROMs voor de i9100. Ik zag Villain al voorbij komen die wel leuk klinkt. Root en een no-ads fix staan hoog op m'n verlanglijstje:)
Preimel schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:01:
Heya, als het goed is krijg ik vanavond ook de gelegenheid om helemaal los te gaan met me SII, en nu vroeg ik me af of hier al mensen ervaringen hebben m.b.t. ROMs voor de i9100. Ik zag Villain al voorbij komen die wel leuk klinkt. Root en een no-ads fix staan hoog op m'n verlanglijstje:)
Ik zal het toestel ook veel gebruiken voor muziek (met degelijke in-ears) i.c.m. spotify.
Iemand ervaringen over de kwaliteit van de muziek ? Ben nu een ipod 4 gewend.
Als ik een galaxy s2 van iemand overkoop die het bij een abbo verlenging gekregen heeft. Kan ik de telefoon nog retourneren/omruilen als er iets mis mee is?
Het betreft een ongeopende (gesealde) doos met bon.
lordMocro schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:08:
Als ik een galaxy s2 van iemand overkoop die het bij een abbo verlenging gekregen heeft. Kan ik de telefoon nog retourneren/omruilen als er iets mis mee is?
Het betreft een ongeopende (gesealde) doos met bon.
Brabso schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:05:
Ik zal het toestel ook veel gebruiken voor muziek (met degelijke in-ears) i.c.m. spotify.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Merk nu op mijn HTC dat geluidskwaliteit toch wel slechter is ivm een Apple/Nokia/Blackberry.
mm, ik vraag me dan wel af hoe het komt dat in vergelijking met de iPad 2, die een dualcore 1Ghz heeft, deze galaxy s2 slechter scoort met een hogere snelheid?
Weet iemand ook hoe het zit met de internet instellingen als ik mijn nieuwe toestel (+nieuwe simkaart) krijg?
Krijg ik die via SMS of moet ik dat zelf doen? En als dat zelf moet, is dat moeilijk?
(Sorry als dit verkeerde topic is, weet niet of dit nu hier moet of in het ABO topic)
Als de SII aan de lader hangt wil hij niet unlocken.
Gebeurt alleen bij een lader, niet als ie aan de computer hangt.
Het is gewoon een standaard ladertje, niet origineel maar dat zou geen verschil moeten maken toch.
Telefoons kunnen heel raar gedrag gaan vertonen als ze een te hoog of te laag voltage krijgen, w.o. vreemde reacties van het touchscreen. Het zou dus wel degelijk de lader kunnen zijn, probeer eens een andere zou ik zeggen.
Edit: da's wel vreemd dat het in de handleiding xtaat, zou toch niet nodig moeten zijn!
[Voor 7% gewijzigd door Julian op 19-05-2011 12:26]
Telefoons kunnen heel raar gedrag gaan vertonen als ze een te hoog of te laag voltage krijgen, w.o. vreemde reacties van het touchscreen. Het zou dus wel degelijk de lader kunnen zijn, probeer eens een andere zou ik zeggen.
Edit: da's wel vreemd dat het in de handleiding xtaat, zou toch niet nodig moeten zijn!
Ikzelf heb hier bijvoorbeeld met mijn Xperia X1 (is nu dood helaas maarja) nooit last van gehad, zelfs bij gebruik van verschillende soorten laders.
Twee andere laders doen het dus prima
Zou me niet moeten verbazen eigenlijk, $2 voor een lader afgeleverd en wel - daar moet een luchtje aan zitten.
Edit: de meeste apparaten zijn gelukkig niet zo gevoelig!
Edit 2: het zijn eigenlijk geen laders natuurlijk, uitsluitend power-supplies.
[Voor 9% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 19-05-2011 12:32]
Niet met spotify gebruikt maar wel met de gewone music app.
Ik gebruik zelf Zagg in ear dopjes en het geluid is net zo goed als op mijn Iphone 3GS
Wat heeft iedereen het scherm toch weinig aan... Ik had gister al 6 uur het scherm aangehad... Gister 7:30 uit de lader en pas om 0:45 in de lader. Was toen op 9% ofzo.
Tsja, ik gebruik hem zakelijk dus zit geen spelletjes te doen.
Als ik een bliepje hoor van de mail kijk ik even, als ik moet bellen of sms'sen is het scherm aan en zo af en toe check ik wat websites. Verder is het scherm inderdaad gewoon gelocked en uit.
Maar goed, je ziet wel dat het helpt qua batterijverbruik
na enkele 'updates/services' anders ingesteld te hebben merk ik duidelijk dat de batterij nu veel langer meegaat.
Hij is nu percies 20 uur in de lucht en de batterij staat nog op 50%.
Met mijn verbruik zal ik hem 1 keer in de +/- 2 dagen moeten opladen en dat vind ik prima..
Wii4all schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:11:
na enkele 'updates/services' anders ingesteld te hebben merk ik duidelijk dat de batterij nu veel langer meegaat.
Hij is nu percies 20 uur in de lucht en de batterij staat nog op 50%.
Met mijn verbruik zal ik hem 1 keer in de +/- 2 dagen moeten opladen en dat vind ik prima..
Misschien handig voor anderen om er bij te vermelden wat je precies veranderd hebt?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Had ik gisteren al voor een gedeelte gedaan.
Ik had per ongeluk latitude opgestart welke google maps startte, welke de telefoon 'wakker' hield.
Oa latitude afgemeld en locatie daarin uitgeschakeld, telefoon opnieuw gestart, social hub zaken uitgeschakeld.
In de nacht is het toestel ook echt in slaapstand gegaan wat die daarvoor amper deed.
Je kan het batterijverbruik en applicaties echt goed monitoren in android zeg, echt super.
Wow, ik had zelf vanochtend de hubs gefreezed, maar ook samsung update en samsung apps en nog een mail iets wat met allemaal griekse tekens stond aangeduid.
Nu na 6uur en 40 minuten standby staat hij nog op 98%. En inderdaad nauwelijks was het toestel nog 'wakker' geworden. Enkel voor wat mailtjes die ik ontvangen heb in mijn gmail en een sms.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Misschien een idee om een lijstje te maken met welke apps je op de SGS2 gerust kunt freezen?
Ben bezig om titanium backup pro te verkrijgen dus kan zelf even niet helpen.
AtlAntA schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:36:
Misschien een idee om een lijstje te maken met welke apps je op de SGS2 gerust kunt freezen?
Ben bezig om titanium backup pro te verkrijgen dus kan zelf even niet helpen.
Van Xda:
Analog clock
Bookstore
Buddies now
Choko EUkor
Days
Digital clock
Dlna
Dual clock
Email widget
Factory test
FTC
FTM
FTS
Gallery 3d
Genie
Gmail
Google feedback
HelNeue
Installflash
Kies
Kobo
Livewalls
Maps
Memo
Microbes
Minidiary
Mobileprint
Mtpapp
Musiccodp
Polarisoffice
PostIt
Pressreader
Samsungs apps
Samsung widgets
Secretwalls
Shareapp
Sns (facebook)
Social hub
Soundplayer (can give some bugs)
Speech recorder
STK
Street
Swype
Talk
Tasks
Touchwiz
Trimapp
TW cal and walls
Videoeditor
Voice recorder
Voice search
Voice to go
Toutube
Zinio
All tested and give no fc but some functionality lost
Die lijst was bij mij bekend maar toch bedankt. Staan toch best wat dingen bij waarvan ik denk dat je bugs krijgt oid. Ik doelde meer op een wat meer uitgebreide lijst met onderbouwingen etc.
ik heb een tijdje geleden een bericht geplaatst over krassen die onder het glas, in het display zitten. Hier nogmaals de foto's:
[Zonder flits]
[Met flits]
Er is dus heel duidelijk te zien dat de krassen niet in het glas zitten.
Vervolgens heb ik gebeld naar de klantenservice van de winkel waar ik de SGSII heb besteld en gevraagd wat ik er het best mee kan doen. Ik heb verteld dat ik wist dat de telefoon moeilijk leverbaar is en 'm daarom ook eigenlijk niet wou ruilen. De jongeman aan de telefoon vertelde mij dat als ie als nieuw terug zou komen hij zo geruild zou worden.
Dus, ik gauw maandag alles opgestuurd, dinsdag daar gearriveerd d.m.v. verzekerde pakketpost. Woensdag krijg ik een mailtje dat ik de telefoon met alles erop en eraan terug kan sturen. Hier had ik mijn vraagtekens bij aangezien alles al de dag ervoor aangekomen was. Dus ik bellen om verheldering te vragen.
De mevrouw aan de telefoon zei dat ze er gisteren nog naar zouden kijken en contact met me op zouden nemen zodra er stappen gemaakt zouden worden. Dit zou ook gisteren al gebeurd moeten zijn.
Dit was echter vanochtend nog steeds niet het geval, dus heb ik gebeld. Vervolgens vertelde de mevrouw mij dat ze de telefoon ter reparatie hebben opgestuurd en dat ie twee tot drie weken weg zou zijn.
Dit is gebeurd zonder enige terugkoppeling met mij, dus hier ben ik niet over te spreken. Anyways, ik vroeg naar de reden aangezien het gewoon een fabrieksfout is. (Ik heb deze foto's vrijdag al opgestuurd, dus ze weten dat de krassen erin zaten voordat ik 'm heb gebruikt) Ze kon mij vertellen dat er een krasje in het glas zat en dat ze 'm daarom niet meer konden ruilen.
Hier heb ik dus enorme vraagtekens bij aangezien ik heel voorzichtig ben geweest met het toestel en ook omdat er gorilla glass in zit.
Nu dan mijn vraag aan jullie:
Moet ik het hierbij laten zitten? Ik heb vandaag al drie keer gebeld, maar steeds krijgen ze mij ervan overtuigd dat het echt zo gaat.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Dit zijn trouwens de service voorwaarden:
Omruilen defect toestel binnen 14 dagen (DOA procedure)*
Indien u uw bestelling in ontvangst genomen hebt en hierbij constateert dat het toestel defect is (Dead On Arival), kan dit eventueel omgeruild worden voor een nieuw exemplaar. Om aanspraak te kunnen maken op de zogenaamde DOA procedure moet wel aan de volgende voorwaarden voldaan zijn;
Om aanspraak te kunnen maken op de DOA procedure dient het toestel binnen 14 dagen na de datum waarop het toestel door de klant ontvangen is, weer in bezit te zijn van ----.nl. Alle retourzendingen die ontvangen worden buiten deze termijn komen niet in aanmerking voor de DOA procedure, maar zullen worden afgehandeld volgens de fabrieksgarantie procedure op onze site.
Het toestel dient compleet, in nieuwstaat en in de originele verpakking teruggestuurd te worden. De klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of het product naar behoren functioneert. Bij constatering van gebruikssporen en/of schade kan geen gebruik worden gemaakt van de DOA procedure.
De klant zal bij het retourneren van het toestel zelf zorg dragen voor een deugdelijke en neutrale verpakking. De kosten en het risico van de retourzending van het toestel komen voor rekening van de klant. ------.nl raadt ten zeerste aan het pakket aangetekend en verzekerd retour te verzenden.
De klant voegt een schriftelijk bericht toe met daarin vermeld het ordernummer van de bestelling en een klachtsomschrijving van het defecte toestel.
ik had dat ook met een iphone als ik er een bepaalde dealextreme lader aanhing, met de meeste import en de originele lader deed het touchscreen het wel goed. Dat een lader 2 dollar kost wil overigens niet zeggen dat het rommel is, de marge's van bijvoorbeeld apple op kabeltjes en laders is ook enorm.
Wat een zever trouwens. Of jij er nu een krasje erna hebt ingemaakt of niet. Die 2 dikke krassen onder het gorilla glas zaten er dus de rest maakt niet uit. Wouden ze hem terug verkopen ofzo?
Met spotify heb ik geen ervaringen, maar als we het puur over de geluidskwaliteit hebben dan denk ik dat hij goed te vergelijken is met een ipod. Nu ben ik zelf nooit echt weg van de kwaliteit van ipods maar voor occasional use bijvoorbeeld tijdens het reizen vind ik de kwaliteit degelijk. Ik loop al jaren met inears van oa. Shure en ik heb ervaring met HTC's, Ipods, Iriver, Cowon en allerlei mp3 spelers dus ik denk dat ik het vrij goed kan inschatten.
Verder vind ik de mogelijkheden om het geluid te tweaken (eq presets 5.1 sound en andere effecten) erg uitgebreid. Dit zie je volgens mij niet vaak bij standaard meegeleverde software op een Android. Dus dat is zeker een plusplunt!
Wat een zever trouwens. Of jij er nu een krasje erna hebt ingemaakt of niet. Die 2 dikke krassen onder het gorilla glas zaten er dus de rest maakt niet uit. Wouden ze hem terug verkopen ofzo?
De shopnaam laat ik voorlopig nog even weg. Misschien dat het nog wordt opgelost.
Ik ben het helemaal met je eens, maar hun beredenering is dat ze 'm met dat kleine 'gebruikerskrasje' niet meer terug kunnen sturen.
De shopnaam laat ik voorlopig nog even weg. Misschien dat het nog wordt opgelost.
Ik ben het helemaal met je eens, maar hun beredenering is dat ze 'm met dat kleine 'gebruikerskrasje' niet meer terug kunnen sturen.
Maar, nee, ze gaan 'm 'repareren'...
Ik denk dat ze niet anders kunnen. Want deze krassen kunnen er wel opgemaakt zijn door de klant. Hun geloven jou natuurlijk wel maar Samsung zelf niet. Daarom sturen ze hem op voor reparatie. Dat kost de retailer minder geld en is de klant blij met het product. Alleen duurt het wel langer dan een nieuwe krijgen
Zo, ben nu al een week aan het genieten van m'n S 2, mijn eerste android toestel ooit. Ben er zeeeeer positief over.
Ik ben over de meeste zaken zeer tevreden. Mede omdat dat ik vanaf verschillende bronnen (exchange, hotmail, facebook, etc) kan syncen zonder een gekke custom omweg.
Waar ik nog tegen aan loop is het feit dat mijn agenda bepaalde items (verjaardagen, dagafspraken) 1 dag eerder weergeeft in het agenda. Is dit een bekend probleem op dit forum?
Aangezien de batterijduur een aardig onderwerp van gesprek is heb ik sinds gisteravond bijgehouden wat er is gebeurd met mijn eerste 100% lading.
gisteravond rond 23.00 van de lader gehaald en vanochtend om 9.00 voor het eerst weer gekeken, nog 94% over. Niet slecht. 6% voor 10 uur. Daarbij had ik Wifi, GPS en Bluetooth allemaal uitstaan en voor de rest alleen een sync van Facebook lopen (elk uur) en 3G Watchdog draaien.
Ik ben nu inmiddels bijna 15 uur verder en heb nog 86% over. Ik heb in die tijd stuk of 10 keer whatsapp gebruikt en een paar pagina's bezocht op internet, daarnaast loopt ook de sync van facebook. Het scherm heeft in totaal ongeveer 45 minuten aangestaan. De grootste batterijslurper is Android-systeem met 30%.
Edit: Toen ik gisteravond keek stond het RAM gebruik rond de 400MB. Vanochtend maar op 250MB, maar begint nu weer gestaag op te lopen. Waar ligt dat aan?
Edit 2: Na het opladen de telefoon opnieuw opgestart (zag ik een aantal keer voorbij komen in dit topic)
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 406431 op 19-05-2011 14:05]
Maar, nee, ze gaan 'm 'repareren'...
Ik zou op mijn strepen gaan staan en een nieuwe eisen. Die twee dikke krassen zijn onacceptabel, daar moet de nadruk op liggen. Gewoon een beetje voor jezelf opkomen. Als ik je verhaal zo lees, dan merk ik dat ze daar een beetje laconiek bezig zijn. En dat krasje op het glas lijkt me ook een smoes. Of heb je er echt een krasje op gemaakt?
Gewoon blijven platbellen/mailen/zeuren. Wie weet krijg je het dan voor elkaar.
Trouwens, je hoeft de shop niet te censureren hoor. Hoe chique je bedoelingen ook zijn, sls je de voorwaarden intypt in Google rolt de shop er zo uit
[Voor 8% gewijzigd door Snoop op 19-05-2011 14:12]
Maar goed, wat vindt jij er van dan? Ongeacht de webshop.
Als het echt zo is dat de kras niet "op" het glas zit maar eronder, dan kan je er inderdaad niets aandoen, en zou ik net zoals hierboven al gezegd is inderdaad aandringen op een DOA.
Je kan er imo niets aan doen dat er ineens krassen op het scherm (niet het glas) zitten toch?
Kun je een bestaande contactpersoon uit Google (die dus al gesynchroniseerd is) eenvoudig naar de telefoon kopiëren?
Je kunt in android kiezen welke contactpersonen je wilt zien: google/telefoon/sim/facebook/etc maar je kunt ze niet onderling kopieren volgens mij.
Ik zou sowieso mn contacten niet meer op mn telefoon zetten, ivm diefstal/kapot/wisselen telefoon/etc. Gewoon alles in gmail. Van daaruit kun je ze ook exporteren naar een aantal formaten.
Ik ben nu 2x van android toestel veranderd, enige wat ik doe is even mn gmail-account opgeven en hop, al mn contacten staan weer in mn nieuwe telefoon.
Ik zou op mijn strepen gaan staan en een nieuwe eisen. Die twee dikke krassen zijn onacceptabel, daar moet de nadruk op liggen. Gewoon een beetje voor jezelf opkomen. Als ik je verhaal zo lees, dan merk ik dat ze daar een beetje laconiek bezig zijn. En dat krasje op het glas lijkt me ook een smoes. Of heb je er echt een krasje op gemaakt?
Gewoon blijven platbellen/mailen/zeuren. Wie weet krijg je het dan voor elkaar.
Om even duidelijk te zijn. Ik doe altijd reuze voorzichtig met mijn apparaten. Ben een ware gadgetgeek en heb altijd screen protectors enz. Dat krasje kan er dus echt niet op gezeten hebben. Toch hebben ze dus een 'extra' krasje ontdekt op het glas en deze hoorde niet bij de RMA aanvraag....
Ik haat de 'bad guy' zijn. Ik heb al drie keer gebeld en heb ik totaal twee keer een sympathieke gast aan de telefoon gehad. Die leek me al wat meer een tweaker dan de eerder vernoemde mevrouw.
Ik ben ook al zogezegd 'op mijn strepen gaan staan'. "Ik verwacht een nieuw toestel" met hierbij logische redenen als, "die krassen zijn het belangrijkst en zaten er al in toen ik het toestel kreeg".
Ik word er een beetje moedeloos van...
En over het weglaten van de webshop: Ik wil gewoon graag mijn verstandhouding tot die winkel goed houden tot ik mijn toestel terug heb. Ik ga waarschijnlijk toch nog een shopreview schrijven.
[Voor 10% gewijzigd door Twister360 op 19-05-2011 14:22]
Misschien dat het nut heeft om contact op te nemen met samsung en hun het verhaal uit te leggen? Ik zowieso dat het slimmer is om contact op te nemen met Samsung zelf.
Om even duidelijk te zijn. Ik doe altijd reuze voorzichtig met mijn apparaten. Ben een ware gadgetgeek en heb altijd screen protectors enz. Dat krasje kan er dus echt niet op gezeten hebben. Toch hebben ze dus een 'extra' krasje ontdekt op het glas en deze hoorde niet bij de RMA aanvraag....
Ik haat de 'bad guy' zijn. Ik heb al drie keer gebeld en heb ik totaal twee keer een sympathieke gast aan de telefoon gehad. Die leek me al wat meer een tweaker dan de eerder vernoemde mevrouw.
Ik ben ook al zogezegd 'op mijn strepen gaan staan'. "Ik verwacht een nieuw toestel" met hierbij logische redenen als, "die krassen zijn het belangrijkst en zaten er al in toen ik het toestel kreeg".
Ik word er een beetje moedeloos...
En over het weglaten van de webshop: Ik wil gewoon graag mijn verstandhouding tot die winkel goed houden tot ik mijn toestel terug heb. Ik ga waarschijnlijk toch nog een shopreview schrijven.
En zij blijven dus volhouden en wijzen op dat kleine krasje waarvan jij niet eens weet of hij wel eens bestaat?
Ik vind het maar een vreemd verhaal van hun kant. Misschien is het krasje jou niet eens opgevallen. En mocht er inderdaad een klein krasje op het glas zitten dan zou het me niet eens verbazen als ook dit krasje al aanwezig was. Dan valt het toch wel gewoon onder RMA? De telefoon heeft namelijk niet voor niks twee grote krassen achter het scherm die waarschijnlijk tijdens het vervoer zijn ontstaan.
Ik wens je er in ieder geval succes mee. Blijven zeuren totdat ze je zat worden, kan wellicht helpen.
Ik wens je er in ieder geval succes mee. Blijven zeuren totdat ze je zat worden, kan wellicht helpen.
Zijn we meteen aangekomen bij één van de grootste problemen van het kopen bij een webshop i.p.v. in de winkel. Misschien iets goedkoper, maar als er een probleem is dan is dat op afstand, via mail of telefoon een stuk lastiger op te lossen.
nee dat is niet zo, bij mijn sgs had ik ultimate ears oordopjes die werkten op mijn iphone met spraak en music control. maar als ik hem in mijn sgs deed had mijn geluid net alsof de helft van de tonen weg waren, tenzij ik op de talk button drukte dan kreeg ik normaal geluid. en music controll werkte dus ook niet.
O.a. communiceert het een stuk gemakkelijker als je tegenover iemand staat. En zoals in bovenstaand geval kunnen ze niet beginnen over een krasje wat er misschien niet opzat. En verder was er geen overleg over het terugsturen van de telefoon. En....etc. etc.
Zijn we meteen aangekomen bij één van de grootste problemen van het kopen bij een webshop i.p.v. in de winkel. Misschien iets goedkoper, maar als er een probleem is dan is dat op afstand, via mail of telefoon een stuk lastiger op te lossen.
Bij sommige webwinkels is dit een stuk lastiger. Mijn ervaring is dat de meeste online winkels deze handicap serieus nemen en totaal niet moeilijk doen over dit soort zaken. Echter.. Vanwege o.a. wettelijke bepalingen (aantal defecte pixels e.d.) zal ik bv. niet snel een plasma of LCD online kopen, die wil ik eerst werkend in de winkel zien en controleren op defecte pixels (ik ga voor de 0 defecte pixels) voordat ik hem meeneem. Maar goed volledig offtopic..
Ik heb ook een SGS1, op een week na een jaar in bezit en nog geen enkel krasje op het scherm te zien, dat gorilla glas is echt bere sterk. Het verhaal van Twister360 vind ik dan ook best terecht, je moet echt je best doen om er in 2 weken een kras op te krijgen. Als de winkel je dan niet vertrouwd zou ik dat ook bijzonder onplezierig vinden..
Telefoon terug genomen met de roze gloed, schijnt een probleem bij alle SG2's te zijn...
Ik heb het zwart op wit. Kijken of Samsung met een HW of SW oplossing komt.
Een vraagje.
Is er een manier om zonder die !@#$% KIES het geheugen te benaderen als een "USB mass storage device" oid?
Verderf schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:18:
Misschien dat het nut heeft om contact op te nemen met samsung en hun het verhaal uit te leggen? Ik zowieso dat het slimmer is om contact op te nemen met Samsung zelf.
Volgens mij ligt de bewijslast bij de winkel...
Zolang zij niet kunnen aantonen dat jij die krassen hebt veroorzaakt zijn zij juridisch de Sjaak.
Zoek even op mijn nick in deze thread. Heb een hele zooi rechts-dingetjes geplempt.
Telefoon terug genomen met de roze gloed, schijnt een probleem bij alle SG2's te zijn...
Als dat zo is, waarom heeft dan niet iedereen daar last van? Ik en mijn vrouw haar toestel in ieder geval niet...
Een vraagje.
Is er een manier om zonder die !@#$% KIES het geheugen te benaderen als een "USB mass storage device" oid?
Ik zoek me de tandjes, maar kan niets vinden.
Grtz,
Xqueeze
Als je de telefoon connect via USB dan kan je op je telefoon de home knop indrukken om Kies mode af te sluiten. Daarna verschijnt de telefoon gewoon in windows verkenner.
Dit is op een win7 64bit met Kies wel geinstalleerd vanwege de correcte USB drivers.
Een vraagje.
Grtz,
Xqueeze
Ik heb dat probleem dus _niet_, 'alle' is dus wat overdreven. Heb het ondertussen meerdere malen geprobeerd te reproduceren maar ik krijg gewoon nette foto's...
Je kunt via Instellingen -> Draadllos en netwerk -> USB-hulpprogramma's je telefoon als mass storage device aanmelden op de PC.
Volgens mij ligt de bewijslast bij de winkel...
Zolang zij niet kunnen aantonen dat jij die krassen hebt veroorzaakt zijn zij juridisch de Sjaak.
Zoek even op mijn nick in deze thread. Heb een hele zooi rechts-dingetjes geplempt.
Succes!
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je als consument wettelijk vermoeden dat dat gebrek er al was toen je het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet dan bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of u een nieuw exemplaar geven en als dat niet kan, dient hij de aankoopsom terug te betalen. De wettelijke bescherming is dan van toepassing.
Dit dus? Ik heb alleen het idee dat als ik dit doe, dat ze dan extra lang gaan wachten voordat "de telefoon op voorraad is"
Ik heb de s2 vandaag in de winkel gekocht en heb een vraagje. Hoe kan ik mijn firmware update?
Ik heb al kies geinstalleerd op mijn pc. Is mijn eerste android toestel dus ben een beetje leek.
Ik heb de s2 vandaag in de winkel gekocht en heb een vraagje. Hoe kan ik mijn firmware update?
Ik heb al kies geinstalleerd op mijn pc. Is mijn eerste android toestel dus ben een beetje leek.
Help graag.
Alvast bedankt
Je telefoon verbinden met je PC via het mee geleverde USb kabeltje en dan Kies op je PC starten. Mochten er nieuwe firmware updates zijn voor jouw toestel dan wordt dat automatisch aangegeven.
edit: owja Kies als administrator uitvoeren kan veel connect problemen oplossen.
[Voor 7% gewijzigd door AtlAntA op 19-05-2011 17:02]
edit2:@Phusebox: Misschien dat dit een oplossing is voor je volume probleem? Schijnt dat je de tril functie in dat menu ook een boost kan geven.
I found the incall volume to be a little low. When you max out the volume using the volume button it actually only goes to a default setting of 87 out of 100. If you would like to change the default settings here is what you need to do.
call this number *#*#197328640#*#*
This will open the service mode menu.
choose option [5] AUDIO
choose option [1] (VOICE CALL)
choose option [1] HANDSET
choose option [1] Volume
choose option [1] SRC Speech RX Volume
choose option [5] 5_lvl : 87
press the menu button (left side)
choose Key Input
enter a value between 0 and 100, I choose 100 the loudest setting.
press ok
now press the menu button and select back this should save (don't use the right side back key you normally use to navigate the phone or you will quit out of the settings) keep hitting the menu and back until you leave the service mode menu.
You will also note you can change volume settings for other things like bluetooth, head sets, video call etc.
[Voor 67% gewijzigd door AtlAntA op 19-05-2011 17:39]
Waarom zijn er nooit goede filmpjes te vinden over telefoons, en in dit geval specifiek over de S2, waarin uitgebreid getoond word hoe de dialer werkt, hoe de sms app werkt, etc. Dit zijn juist de dingen die je het meeste gaat gebruiken, en de dingen waarop touchwiz mij moet zien te overtuigen...
Om maar weer even op het batterij verhaal terug te komen.
Ik ben erachter gekomen dat bij mij de standaard applicatie Facebook/widget zorgt voor een batterij drain.
Teminste bij mijn toestel, Facebook Synced per uur maar na het syncen wil mijn toestel dus kennelijk niet meer in slaapstand raken.
Mijn toestel is zeer lange tijd wakker geweest terwijl ik er niks mee deed, toen ik bij batterijverbruik ging kijken zorgde facebook ervoor dat mijn toestel al bijna 3 uur contant wakker was.
Dus heb even de facebook app verwijderd, en nu doet dit probleem zich niet langer voor.
Morgen maar weer even testen met een volle batterij of het daadwerkelijk ook wat uitmaakt
Een vraagje.
Grtz,
Xqueeze
Van wie heb jij dit zwart op wit? Samsung?
Wat is het percentage eigenlijk van mensen die wel of geen last hebben van de roze gloed?
[Voor 8% gewijzigd door Alex1982 op 19-05-2011 17:28. Reden: toevoeging]
Jo-hannes schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:19:
Waarom zijn er nooit goede filmpjes te vinden over telefoons, en in dit geval specifiek over de S2, waarin uitgebreid getoond word hoe de dialer werkt, hoe de sms app werkt, etc. Dit zijn juist de dingen die je het meeste gaat gebruiken, en de dingen waarop touchwiz mij moet zien te overtuigen...
Zie ik filmpjes over het hoofd? Iemand tips?
Kijk even op channel van @samjpullen......die heeft echt een butt-load aan videos die echt van alles bespreekt. YouTube: Kanaal van samjpullen
Hij maakt nu ook allerlei trick/tips videos, zoals het swipen in je contactenlijst om gelijk de persoon te bellen of smsen(touchwiz integratie)
[Voor 9% gewijzigd door Kirretje op 19-05-2011 17:28]
Op mijn Galaxy S2 duurt het een tijdje voordat de link tevoorschijn komt, terwijl dit bij mijn Desire altijd meteen het geval was. Weet iemand hoe dit komt?
Vandaag de S2 besteld bij KPN, per telefoon besteld en dus niet online, met abbo sim smart, eerste half jaar 25 euro, volgens medewerker is toestel op voorraad en word morgen bezorgd door Ceva logistics. Van te voren belt men, wanneer men langskomt.
gr Rob
Jo-hannes schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:19:
Zie ik filmpjes over het hoofd? Iemand tips?
Samjpullenheeft fantastische filmpjes op youtube over de SGSII ik zou zeggen zonder je 2 uur af en begin met kijken.
Niet verder gekeken dan me neus lang is
@Rob0860 Je zit op het verkeerde topic, onderaan bij quick reply zit de link van het goed topic
[Voor 11% gewijzigd door Oekol op 19-05-2011 17:37]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Heb nu voor het eerst USB debugging mode aangezet. Toen ik daarna de telefoon aansloot ging mijn computer wat drivers succesvol installeren. Computer herkent nu dat er een USB composite device aan hangt nl. een Samsung Android. De telefoon krijgt echter geen schijfletter toegewezen en is dus niet als externe schijf te benaderen. Ook in disk managment van windows is de telefoon niet te vinden. Wel kan kan ik de tel. veilig verwijderen. Hoe kan kan ik de tel. als schijfstation laten herkennen via USB debugging?
Wat is het percentage eigenlijk van mensen die wel of geen last hebben van de roze gloed?
ik heb het ook als ik de foto op de S2 bekijk. maar als ik de foto naar mijn computerdownload zie ik geen roze gloed meer....
om eerlijk te zeggen vind ik de kwaliteit van de camera zwaar belabberd
Polster schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:36:
Heb nu voor het eerst USB debugging mode aangezet. Toen ik daarna de telefoon aansloot ging mijn computer wat drivers succesvol installeren. Computer herkent nu dat er een USB composite device aan hangt nl. een Samsung Android. De telefoon krijgt echter geen schijfletter toegewezen en is dus niet als externe schijf te benaderen. Ook in disk managment van windows is de telefoon niet te vinden. Wel kan kan ik de tel. veilig verwijderen. Hoe kan kan ik de tel. als schijfstation laten herkennen via USB debugging?
Standaard Android: Vanuit je telefoon nog even aanzetten.
- Statusbalk omlaag schuiven
- Tik op "USB aangesloten"
- Tik op "USB-opslag aansluiten"
Je krijgt 1 of 2 (als je een SD-kaart hebt) drives erbij.
Over het roze vlekje bij het nemen van een foto (ik heb het ook):
"It is not a hardware fault, it is a restriction in the lens.
Most of the leading manufacturers have this as they use the same system in constructing the lens.
The only way is by having a software update.
The HTC HD & HD2 had it bad and although not entirely cured a software fix lowered a lot of the issue.
Samsung are aware of it and hopefully we should see some sort of 'makeup' to correct the problem.
As already mentioned the only time you will notice it is indoors on a plain light coloured wall.
When outside the sensor is not working so hard as there is a lot more light, as such it is then hardly if any noticed.
You can lower it yourself as a temporary step by going into the phones settings:-
Settings/Display/Background Effect/ and select Movie.
It dampens down the colours and as such washes out the strength of the pink." http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1078700
Op XDA beweert ook iemand dat dit probleem aanzienlijk verbeterd is door de Villain ROM te gebruiken.
Lees ik nou goed dat samsung ons waarschuwt in de handleiding van de telefoon dat we onze nagels niet 'beschadigen'. Haha
Ach je weet het, voor je het weet is er weer een Amerikaan die zijn nagels beschadigd tijdens het verwijderen van de batterijklep, en omdat het niet in de handleiding staat....... (vul maar in)
Is het mogelijk de app drawer in rasterweergave te hebben en de app dan op alfabetische volgorde te zien? Heb gezocht op 't forum, maar kon niks vinden.
Framoes schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:15:
Is het mogelijk de app drawer in rasterweergave te hebben en de app dan op alfabetische volgorde te zien? Heb gezocht op 't forum, maar kon niks vinden.
Nope niet mogelijk in TW4. Als je alfabetisch volgorde wilt moet je naar list-view schakelen.
Let op: Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!
Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!
Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: <a href=" [ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic"> Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic</a>.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details