Toon posts:

Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 137.821 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-02 15:29
Mede-auteur:
  • thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 14:51

thijsje66

Samsung Galaxy SII

Intro
Op 13 februari 2011 heeft Samsung de Galaxy SII geïntroduceerd. De belangrijkste kenmerken zijn de 4,3" Super-AMOLED Plus scherm, 1,2 Ghz Dual-core Exynos/Tegra 2 processor en een NFC-reader. Daarnaast beschikt het toestel over een 8MP-camera waarmee tevens 1080P video geschoten kan worden.
Het Super-AMOLED Plus scherm is de volgende generatie SAMOLED schermen zoals we die kennen van de Wave en Galaxy S. De 2e generatie SAMOLED-schermen maken gebruik van een RGB-matrix wat het scherm stukken scherper (50% meer subpixels) moet maken in vergelijking met de eerste generatie SAMOLED-schermen. Let op: in bepaalde gebieden word de Samsung Galaxy SII geleverd met een SLCD-scherm.

Dit topic is bedoeld om over de Samsung Galaxy S II te praten. Discussies over accessoires, providers, prijzen en abonnementen horen in de gelinkte topics en zijn dan ook ongewenst!!

Inhoudsopgave
Specificaties
Chipset ARM Cortex A9 – Exynos 4210 / Tegra 2 (bepaalde gebieden)
Kloksnelheid2 x 1,2 Ghz (Exynos) / 2 x 1 Ghz (Tegra 2)
BesturingssysteemAndroid 2.3 (Gingerbread) met Touchwiz 4.0
Scherm4.3-inch SAMOLED Plus touch screen 480 x 800 resolutie (rgb-matrix)
ROM16GB / 32GB
RAM1 GB
GeheugenuitbreidingmicroSD™ memory card (SD 2.0 compatible); max 32GB
Gewicht116 gram
Afmetingen125.3 x 66.1 x 8.49 mm
Netwerk HSPA+ 21Mbps/ HSUPA 5.76Mbps, EDGE/ GPRS Class 12, Quad band GSM 850/900/1800/1900, Quad band UMTS 850/900/1900/2100
GPSJa, intern
Wifi IEEE 802.11a/b/g/n WiFi, WiFi Direct
SensorenInternal GPS antenna, A-GPS, NFC-reader, G-Sensor, Gyroscoop, Digital compass, Proximity sensor
Camera8.0 MP camera met auto focus en LED flashlight
Camera Front2.0 MP
BluetoothBluetooth 3.0 + HS
Audio3,5 mm stereo audio-aansluiting, Stereo FM Radio met RDS
MicrofoonActive Noise Cancellation met dedicated mic
AansluitingStandaard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
Camera video opnemen1080P Full HD video recording
Batterij1650 mAh
BatterijduurSpreektijd: max 520 min (3G); Standby tijd: max 610 uur (3G)
Websitehttp://www.samsung.com/global/microsite/galaxys2/html/
Handleiding(en)http://www.samsung.com/nl...rchword=Galaxy+S+II+i9100

Terug naar de inhoudsopgave
Features
  • Lost Phone Management - Samsung DIVE: met Samsung DIVE kun je via de computer een telefoon op afstand wissen, locken of opzoeken op een kaart. Deze service is geheel gratis. Aanmelden via http://www.samsungdive.com
  • Easy Set-up (WPS PIN/PBC, Wi-Fi Direct)
  • AllShare (DLNA1.5)
  • Samsung Kies 2.0, Samsung Kies air
  • Social Hub Premium: de toekomst van communicatie; spreek met wie je wilt en hoe je wilt vanaf één plek: je contactenoverzicht. Je hebt de communicatiegeschiedenis en updates van je contacten op sociale netwerksites in beeld. Vanuit het contactenoverzicht leg je direct contact via e-mail, sms of sociale netwerkdienst. Of je belt gewoon. Je contactenoverzicht op de Samsung Galaxy S II wordt dé hub voor jouw sociale leven.
  • Readers Hub: met de Samsung Galaxy S II heb je altijd een bibliotheek aan boeken, tijdschriften en kranten bij je. Dankzij speciale samenwerkingsverbanden biedt de Samsung Readers Hub meer dan 2,2 miljoen boeken aan, 2.000 kranten in 49 talen en 2.300 populaire tijdschriften in 22 talen.
  • Game Hub: Game Hub biedt de eenvoudigste manier om de beste mobiele games te downloaden en te spelen. Met de gyroscopische sensor met drie assen opent Samsung een wereld aan gamingmogelijkheden. Probeer games gratis uit en download eersteklas titels van partners zoals Gameloft. Of daag vrienden uit met de Social Network Games (SNG) van mobage, inclusief ngmoco’s ‘We Rule and We City’.
  • Music Hub: de Samsung Galaxy S II is je persoonlijke muziekmanager met toegang tot meer dan 12 miljoen tracks van 7Digital. Ontdek wat hot is volgens de hitlijsten, zoek je favoriete muziek op, ontvang aanbevelingen van albums, luister naar previews en download ze direct op de Samsung Galaxy S II
Enterprise solutions
  • Cisco AnyConnect Virtual Private Network
  • Sybase Afaria Mobile Device Management
  • Cisco WebEx
  • Cisco Mobile
Mobile Audio/Video Interface
  • MHL: Samsung Galaxy S2 has a MHL (Multimedia High-definition Link) connector, which basically allows the Micro-USB to do much more than just be a Micro-USB connector. It can for example output 1080p with a Micro-USB to HDMI cable and it can do USB host stuff such as USB keyboards. At the same it will be charging your phone.
Reviews
Phone Arena - Samsung Galaxy S II Review - 9/10
http://www.phonearena.com...Galaxy-S-II-Review_id2728

Mobile-Review - Review of Samsung Galaxy S II i9100. Part 1 & 2
http://www.mobile-review....amsung-galaxy-s2-en.shtml
http://www.mobile-review....sung-galaxy-s2-2-en.shtml

Engadget - Samsung Galaxy S II review - 9/10
http://www.engadget.com/2...msung-galaxy-s-ii-review/

CNET UK - Samsung Galaxy S 2 review - 4,5/5
http://reviews.cnet.co.uk...laxy-s-2-review-50002442/

Techradar.com - Samsung Galaxy S2 review - 5/5
http://www.techradar.com/...g-galaxy-s2-930907/review

Foto's
Toestel

Camera Sample's

Youtube
HDblog
YouTube: Samsung Galaxy S2 RAM Info e Hardware tour ENG

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II user interface demo
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II user interface

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample

GSMArena - Flash in browser test
YouTube: Samsung Galaxy S II Flash in browser performance test

Samsung Galaxy S2 ondersteunt Mobile High-Definition Link (MHL)
YouTube: Mobile High-Definition Link (MHL)

Changelog
Pre: Topic opgezet door BobWarley :*)
13-02-2011: Officiele introductie van de Samsung Galaxy S2 (Overgenomen door Relief2009)
13-02-2011: Eerste actuele informatie SGS2 toegevoegd
13-02-2011: Video + meer specs toegevoegd.
14-02-2011: jump-tags gemaakt
14-02-2011: 'Video's' renamed naar 'Youtube' en 'Hands-on' verplaatst naar '(P)Reviews'
15-04-2011: Hands-on oude filmpjes verwijderd
15-04-2011: Nieuw plaatje, kleine wijzigingen in Specificaties en nieuwe filmpjes toegevoegd
15-04-2011: Deel 2 van het topic geopend :9
24-04-2011: thijsje66 is nu mede-auteur. Welkom!
10-05-2011: Plaatjes vervangen + nu alleen Reviews
10-05-2011: Deel 3 is nu geopend :*)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
Schaamteloze crosspost:
Samsung Galaxy S II met snel erop geplakte cheape screenprotector en tijdelijke skin.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:34
Armada schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:00:
[...]

Ai, jammer. En nog een vraagje, de updates via Kies, is dat iets dat provider onafhankelijk gebeurt? Of heb je, zoals bij mijn desire, ook branded modellen, waardoor updates dan eerst door Vodafone goedgekeurd moeten worden?
Als jij gewoon een NL versie hebt dan staat er waarschijnlijk al de laatste firmware op. En het gebeurt idd provider onafhankelijk.

Klein testje:

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:06
Als je naar "over toestel" gaat bij de instellingen, en dan een aantal maal achter elkaar drukt op 'Android versie" (flink aantal keer drukken) krijg je op eens deze afbeelding in beeld :D grappig. Bij honeycomb krijg je een bijtje te zien.

Enjoy the silence...................................

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:06
Nou na wat stappen te hebben ondernomen staat het ene Android systeem nu op 35% en de ander op 2%. Waarom het in het Nederlands nou beide Android systeem heet ipv eentje die Android OS heet, weet ik niet. Maar goed.

Enjoy the silence...................................

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 282465

Display werd af en toe groen en blauw. Ik dacht eerst dat het misschien een software probleem was, maar Samsung zei dat het hoogst waarschijnlijk een hardware probleem is. Dus vandaag terug gestuurd naar studentmobiel. Hopelijk krijg ik snel een nieuwe...

http://postimage.org/image/1dg367u90/

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 282465 op 13-05-2011 10:47]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:18
ik ben er achter waarom ik zo ontzettend veel data verstook sinds ik mijn SGS2 heb. De stnd AP news app die meegeleverd is maar die ik dus nooit heb gebruikt en de widget gelijk weg heb gedaan blijft wel bergen nieuws binnen halen!

Niet mijn screenshot maar van XDA gebruiker

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-05 12:40

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Als Tweaker ben ik wel wat gewend, maar deze melding kreeg ik dus bij 45% firmware update. Gelukkig ging Kies en de S II gewoon door met updaten, maar ik mis nu wel een paar nagels :+

Mocht iemand van Samsung meelezen: De telefoon hoeft voorlopig geen updates meer - nu KIES nog en het is helemaal goed. ;)

GetaGrip is net een mens.......

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08

The Wizard

Moderator Mobile
gabn88 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:54:
[...]

Verschil in de schermen? huh, ik las laatst ook al ergens dat er een blauwige gloed overheen zit... hoop niet dat die van mij dat ook heeft. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar misschien dat je ze beide tegelijjk kan fotograferen en op internet kunt zetten? (zou mooi zijn!)
Hier zijn de foto's, de instellingen zijn op beide telefoons gelijk, maximale helderheid.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier komen ze:

Instellingen: Achtergrond effect: Standaard, Schermvoeding: uit.

Nu gemaakt met een Canon 350D met een 10-22mm EFS Canon lens.

Bij kleuren is het nog steeds lastig te zien, maar met het blote oog wel zichtbaar. Ook onder verschillende hoeken is de kleur afwijking goed te zien. Voor de goede orde, de linker is de "foute" :).

• Twister360
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-01 11:07
Heeft iemand dit ook in zijn telefoon?

Je ziet twee krassen zitten. Deze zijn echter alleen zichtbaar als er licht op valt vanuit een bepaalde richting. Vandaar ook dat ik de flitser heb gebruikt om ze zichtbaar te maken.

Hieronder is een foto zonder flitser. Je ziet, de krassen zitten niet op het glas, maar eronder, in de display zelf.

Heel vaag, vooral omdat zodra ik het scherm aanzet je er niks van kunt zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 19:29
Wellicht eerder gepost maar dit topic gaat zo snel..

Kwam deze tegen op een ander forum:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zwarte achtergrond link:
http://dl.dropbox.com/u/5788969/achtergrondfile.png

Mijn scherm met zwart:

Burp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
Heeft iemand de laatste tijd nog iets vernomen van de Galaxy S II Mini?

Stond gepland voor april, maar er is nergens (meer) iets te vinden over dit toestel.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02 21:11
Anoniem: 162581 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:57:
[...]

Ja, ik. Afgelopen donderdag direct van Vodafone. Dus via telefonische verkoop Vodafone besteld. Op de dag dat ze leverbaar waren. Vond het beetje vreemd, maar de verklaring dat Vodafone personeel een aantal apparaten van de eerst geleverde batch bekeken heeft, klinkt aannemelijk. Vind het niet echt handig, maar erg is anders

Ik heb er trouwens 1 met het van de SGS1 al bekende roze vlek probleem van de camera. Ga 'm dus retour sturen, maar wil 'm wel snel terug want ben er verder erg blij mee.
Ik zie nu net dat ik ook een roze vlek heb in het midden van de camera als ik een foto maak van iets wits.. Lekker kut, wacht mooi met teruggaan totdat er genoeg toestellen op voorraad zijn.

Hier de foto:

Uploaded with ImageShack.us

[Voor 16% gewijzigd door Reticulum op 16-05-2011 20:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvang84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:26
Het lijkt erop alsof m'n scherm nu al is ingebrand! Is alleen zichtbaar op grijstinten. Kan zoiets vanzelf nog minder worden?

Uploaded with ImageShack.us

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:18
resultaat van vandaag.

scherm 3 uur 12 minuten aan gestaan.
gmail,twitter,facebook,gtalk,whatsapp etc
3G altijd aan
19% accu over

toch kan het volgens mij beter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
Nowhereman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:43:
[...]

Daar heb je toch gewoon je data-verbinding-uit-bij-roaming setting voor?
macweeds schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:44:
[...]

Voor het buitenland heb je toch gewoon roaming voor uit staan, dat is voldoende.
Ok daar hebben jullie gelijk in. Toch is het een handige functie mocht je bijna aan je limiet zitten oid.

edit: voor de batterij usage statistieken fanatici onder ons:
De dip aan het begin komt van angry birds spelen. Die aan het einde komt door de wifi denk ik.

[Voor 18% gewijzigd door AtlAntA op 17-05-2011 11:59]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox

70% over na 5,5 uur.

Het rare is dat die GPS status app niet eens gebruikt is sinds ik opgeladen heb? Staat ook niet bij de actieve apps.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nadat ik gisteren een factory reset heb gedaan en mijn accounts via 3G (geen Wifi) weer had ingesteld, is het wat mij betreft veel beter gesteld met het batterijverbruik. Ik heb bewust niet de accounts voor Facebook/Twitter Social hub en Samsung apps ingesteld en dat schijnt te werken.
Ik heb voordat ik ging slapen de batterij volledig opgeladen, een reboot gedaan en weggelegd (3G/Wifi uit) en na 7 a 8 uur stond hij nog op 98%. De telefoon gaat nu eindelijk in standby staan als ik hem niet gebruik.

De dip komt door browsen, email checken en whatsapp. Dat heb ik maar heel kort gedaan, maar als ik het scherm aan heb dan zie ik het percentage echt snel dalen. Het scherm is bij mij de grootste verbruiker

[Voor 14% gewijzigd door Snoop op 17-05-2011 12:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Snoop schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:47:
[...]

Ik heb de standaard Twitter en Facebook apps uit de market geinstalleerd en niet via de Social Hub apps die standaard op je toestel staan. Alleen mijn email heb ik ingesteld via de standaard email applicatie.
Had ik eerst ook gedaan. Heb nu launcher pro geinstalleerd en deze heeft echt een superwidget hiervoor.

AMD Ryzen 5900x / 32GB@3600mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11-2020
Niet zeker als het hier gepast is :

Galaxy 2S vs omnia i900 ( iphone 1 killer in de middeleeuwen )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
JudgeTreve schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:34:
[...]

sjonge jonge wat moeten we er weer bovenop zitten...
Bij normaal gebruik...met mail..tweetdeck...google talk...bellen...gewoon waar een telefoon voor is.
Dit soort uitspraken zijn allemaal zo subjectief. Voor de een is 'normaal gebruik' heel iets anders dan voor de ander. Plaats bijvoorbeeld eens wat screenshots van je batterijverbruik. Harde cijfers graag! ;)

Dit is in ieder geval mijn batterij grafiek. standy - 3G actief - 3G standby - standby. Dit geeft in ieder geval een beeld hoe snel de batterij leegloopt in verschillende situaties. Wil het ook nog met Wifi gaan doen.

[Voor 32% gewijzigd door Snoop op 17-05-2011 18:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spl3ndr
Thenotorious schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:51:
Maar niemand weet of heeft ook ong . 20-30% android-systeem na een dag op de batterij?
Amper met de gsm bezig geweest vandaag.
Wifi constant aan, gmail en hotmail syncen om het uur, 2 uurtjes 3g in de wagen. scherm heeft 32 minuten aangelegen zover.
Gps ligt uit, samsung hubs heb ik nog niet aangeraakt sinds nieuw

[Voor 6% gewijzigd door spl3ndr op 17-05-2011 20:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Nou hier komt mijne. Vanaf 7:30 vanmorgen:

lijkt me erg normaal eigenlijk? Ik hou wel 50% over denk ik. Heb echter heel de dag 3g uitstaan... heb mijn 1 GB al verstookt van Vodafone... wel heel de dag wifi aan...

[Voor 11% gewijzigd door Ewivis op 17-05-2011 20:15]

AMD Ryzen 5900x / 32GB@3600mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hierbij mijn statistiek. Grootste deel van de dag verbonden met wifi. Gmail pusht automatisch, net als Whatsapp. Verder worden Facebook en het weer ieder uur gesynchroniseerd. Vandaag in totaal een half uur - 3 kwartier gebeld, zo'n 60 whatsapp-berichten verstuurd, 6 smsjes en een minuut of 20 surfen. Lijkt mij een alleszins redelijk verbruik.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox

De laatste versie van mijn statistieken

• Wii4all
  • Niet online
Om te surfen heb ik ook wat bookmarks op de pagina's gezet werkt echt superhandig.

2 screens van mij ter info over het batterij gebruik:

Gisteren ochtend 7:30 van de lader, sindsdien gebeld / whatsapp / sms niet superveel, beetje facebook

[Voor 12% gewijzigd door Wii4all op 18-05-2011 08:20]

Burp

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier mijn stats:

* Root
* Titanium Backup (Veel Samsung Apps bevroren)
* Whatsapp / Facebook / Gmail en nog een paar programma's die regelmatig automatisch verbinding maken op de achtergrond lopen
* Afgelopen nacht alle dataverbindingen uit, daaruit blijkt dat er nauwelijks sluipverbruik is.

Stats:

Display aan: 2u 34m
Spraak: 19m
Android systeem (49%): 4u 15m

Facebook gebruik/sms/twitter/whatsapp: Zal rond 1x per uur gemiddeld liggen per applicatie.

[Voor 3% gewijzigd door The Wizard op 18-05-2011 08:47]

• heutsm
  • Laatst online: 14-05 08:16
Wanneer je naar Taakbeheer gaat en daar op 'Help' klikt, dan krijg je wat informatie en tips over de het verlengen van je accuduur. In punt 5, zie afbeelding, staan twee opties. Weet iemand wat er gebeurt wanneer je deze opties uitvoert? De tweede heb ik vanmorgen geprobeerd, dus het is te vroeg om te weten of m'n accu nu langer meegaat. Die eerste optie lijkt niet goed beschreven: hiermee bedoelen ze waarschijnlijk de aan/uitknop op de zijkant en de middelste toets 8 sec. tegelijk ingedrukt houden?
Iemand ervaring met deze acties?

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 09:58
Practics schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Zou je hier een foto kunnen plaatsen?(of mij even pm'en)
Ik heb ook brando screen protector voor S2 besteld en voor mijn desire HD.
Idutch beviel mij totaal niet, paste niet goed en blijft randen hebben.
Even wat foto's gemaakt:

Toestel uit:

Toestel aan:

Zichtbaar randje rondom button:

Zichtbaar randje rondom speakertje:

Edit: bovenstaande foto's is dus met de Brando Ultra Clear.
Rhodan schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Maar de snelheid is goed?
Krij de indruk dat het icoontje wat matig is ingesteld :).
De snelheid van Wifi is prima, maar ik heb nog geen benchmarks gedraaid voor wifi.

[Voor 26% gewijzigd door GuiltyNL op 18-05-2011 16:36]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:37
Mijn batterijstats:

Hij staat nu op 60%, hoewel de tekening voller lijkt.

Gisteravond opgeladen tot 1930u ongeveer, daarna tot een uur of 11 's avonds afgewisseld 3g en wifi aangehad.
's nachts alleen de wekker aan, geen dataverbindingen.
Vanaf vanmorgen vroeg totaal:
ongeveer 2.5u bluetooth aan ivm carkit
ongeveer 6u 3g aan
ongeveer 3.5u wifi aan
ongeveer 2.5u gebeld
pushmail van gmail en exchange staat continu aan

Ik merkte overigens net dat ik ook wel last heb van die roze vlek in de camera, maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zo.

[Voor 10% gewijzigd door JeroenV_ op 18-05-2011 16:32]

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Voor degenen die net als ik helemaal geen zin hebben om te kijken naar processen die wel of niet draaien, niet willen of kunnen rooten en dus ook niks freezen ofzo; zie mijn batterijverbruik op de screenshots.

Ik haalde hem om 7.00 uur uit de lader en staat nu op circa 45 procent. Beeld is meer dan 2 uur aan geweest, ik mail, ik sms, ik whatsapp, ik check zo nu en dan twitter, facebook en hyves, ik heb een paar leveltjes Angry Birds gespeeld, ik heb foto's gemaakt, video's geschoten, geupload naar dropbox, gemaild naar anderen, dit topic zo nu en dan erop gelezen, etc. etc. Gewoon alles wat je doet met een telefoon, niet overmatig, niet weinig, zonder ook maar een enkele keer na te denken over of mijn batterij het wel gaat uithouden of niet :-) Een normale gebruiker denk ik dus...

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat het batterijverbruik afneemt naarmate je meer gewend bent aan het toestel (je speelt er veel minder mee) en is het ook zeker zo dat de batterij nadat ie vaker is opgeladen steeds beter wordt.

Hier screenshots van mijn verbruik vandaag tot nu toe:

[Voor 3% gewijzigd door joblamie op 18-05-2011 18:08]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:18

TRaSH

koffie ?

ik heb eens een paar screenshots gemaakt om de batterij verbruik te laten zien.
vannochtend van de lader afgehaald.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• walr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11-2021
Mijn telefoon is nu 2 dagen en bijna 7 uur niet opgeladen en de batterij is nu voor 50 procent nog vol
en dit is bij normaal gebruik

[Voor 67% gewijzigd door walr op 18-05-2011 22:46]

• Snoop
  • Niet online
De mijne gaat nu aan de lader na hem bijna 2 dagen licht te hebben gebruikt. Het scherm heeft in totaal iets meer dan 3 uur aan gestaan (autobrightness, ook in de browser wat je apart moet instellen). Internet heb ik meestal direct weer uitgezet als ik het niet nodig had. Ben er redelijk tevreden over, maar als ik constant zit te browsen op internet (punten in de grafiek waar de helling het steilst is) dan gaat het vrij snel en hou ik het hooguit maar een uur of 5 vol denk ik.

[Voor 7% gewijzigd door Snoop op 18-05-2011 22:55]

• spl3ndr
2 dagen is wel erg goed.

Vanavond ging de spaarstand aan : 10%
1 dag en 13u aan. wifi constant, anders 3g.
de grote dippen zijn internet en spelletjes tussendoor, die trekken wel aan het verbruik
Helderheid overal automatisch, push email ( gmail en hotmail ), weather om het uur.
Nu moet hij echt wel aan de lader. Na deze screenshots en samsung kies is het nog 5% ;w

[Voor 7% gewijzigd door spl3ndr op 18-05-2011 23:39]

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 09:19

Nowhereman

Ygenweis

-Pwn the day-

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:37
En we gaan nog steeds op dezelfde lading door (nav vorige reply)
Gisteravond tot 23u wifi aangehad.
Vanmorgen vanaf 630 3g aan en bluetooth aan
Batterijstatus is nu 26%

• Twister360
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-01 11:07
Hallo mede-tweakers,

ik heb een tijdje geleden een bericht geplaatst over krassen die onder het glas, in het display zitten. Hier nogmaals de foto's:
[Zonder flits]

[Met flits]

Er is dus heel duidelijk te zien dat de krassen niet in het glas zitten.

Vervolgens heb ik gebeld naar de klantenservice van de winkel waar ik de SGSII heb besteld en gevraagd wat ik er het best mee kan doen. Ik heb verteld dat ik wist dat de telefoon moeilijk leverbaar is en 'm daarom ook eigenlijk niet wou ruilen. De jongeman aan de telefoon vertelde mij dat als ie als nieuw terug zou komen hij zo geruild zou worden.

Dus, ik gauw maandag alles opgestuurd, dinsdag daar gearriveerd d.m.v. verzekerde pakketpost. Woensdag krijg ik een mailtje dat ik de telefoon met alles erop en eraan terug kan sturen. Hier had ik mijn vraagtekens bij aangezien alles al de dag ervoor aangekomen was. Dus ik bellen om verheldering te vragen.

De mevrouw aan de telefoon zei dat ze er gisteren nog naar zouden kijken en contact met me op zouden nemen zodra er stappen gemaakt zouden worden. Dit zou ook gisteren al gebeurd moeten zijn.

Dit was echter vanochtend nog steeds niet het geval, dus heb ik gebeld. Vervolgens vertelde de mevrouw mij dat ze de telefoon ter reparatie hebben opgestuurd en dat ie twee tot drie weken weg zou zijn.

Dit is gebeurd zonder enige terugkoppeling met mij, dus hier ben ik niet over te spreken. Anyways, ik vroeg naar de reden aangezien het gewoon een fabrieksfout is. (Ik heb deze foto's vrijdag al opgestuurd, dus ze weten dat de krassen erin zaten voordat ik 'm heb gebruikt) Ze kon mij vertellen dat er een krasje in het glas zat en dat ze 'm daarom niet meer konden ruilen.

Hier heb ik dus enorme vraagtekens bij aangezien ik heel voorzichtig ben geweest met het toestel en ook omdat er gorilla glass in zit.

Nu dan mijn vraag aan jullie:

Moet ik het hierbij laten zitten? Ik heb vandaag al drie keer gebeld, maar steeds krijgen ze mij ervan overtuigd dat het echt zo gaat.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Dit zijn trouwens de service voorwaarden:
Omruilen defect toestel binnen 14 dagen (DOA procedure)*

Indien u uw bestelling in ontvangst genomen hebt en hierbij constateert dat het toestel defect is (Dead On Arival), kan dit eventueel omgeruild worden voor een nieuw exemplaar. Om aanspraak te kunnen maken op de zogenaamde DOA procedure moet wel aan de volgende voorwaarden voldaan zijn;

Om aanspraak te kunnen maken op de DOA procedure dient het toestel binnen 14 dagen na de datum waarop het toestel door de klant ontvangen is, weer in bezit te zijn van ----.nl. Alle retourzendingen die ontvangen worden buiten deze termijn komen niet in aanmerking voor de DOA procedure, maar zullen worden afgehandeld volgens de fabrieksgarantie procedure op onze site.
Het toestel dient compleet, in nieuwstaat en in de originele verpakking teruggestuurd te worden. De klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of het product naar behoren functioneert. Bij constatering van gebruikssporen en/of schade kan geen gebruik worden gemaakt van de DOA procedure.
De klant zal bij het retourneren van het toestel zelf zorg dragen voor een deugdelijke en neutrale verpakking. De kosten en het risico van de retourzending van het toestel komen voor rekening van de klant. ------.nl raadt ten zeerste aan het pakket aangetekend en verzekerd retour te verzenden.
De klant voegt een schriftelijk bericht toe met daarin vermeld het ordernummer van de bestelling en een klachtsomschrijving van het defecte toestel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!

Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!

Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: <a href=" [ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic"> Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic</a>.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee