Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste
Acties:
  • 141.523 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

ruurdkoetjeboe schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:46:
in de Gmail app die standaard er op stond kan ik maar niet vinden hoe aan te geven dat ie bv eens per uur mail ophaalt. In de algemene instellingen heb ik continue syncen uitgezet, maar volgens mij zou je toch in de gmail app moeten kunnen instellen hoe vaak ie mail ophaalt.

Via google al we eea geprobeerd te zoeken maar zonder een echt antwoord.
Volgens mij kan dat alleen als je je Gmail-gegevens opvoert als 'normaal' pop3- of imap-adres. Als je het als Gmail-useraccount doet, is het volgens mij altijd push.

Overigens doe ik dat altijd al, want ik heb ik geen idee waarom er 2 e-mail app's voor nodig zijn (xs4all en gmail). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie op veel battery stats dat de "wakker" streepjes overeenkomen met "scherm aan" streepjes. Nu is dit bij mij niet zo; wakker komt veel vaker voor dan scherm aan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 16:35
En dat is waar jouw batterijprobleem vandaan komt. Er is een proces die de hele tijd je telefoon wakker maakt terwijl die op slaapstand staat. Hierdoor voelt hij ook heet aan terwijl die idle zou moeten zijn. Nu moet je er dus nog achter komen wat dit proces is :)

EDIT: Elke keer dat hij wakker gemaakt wordt door dat proces gaat de CPU weer op normale snelheid draaien ipv ondergeklokt te worden zoals zou moeten in idle.

[ Voor 23% gewijzigd door DJDarkByte op 18-05-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:23

Arjan A

Cenosillicafoob

zAo schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:48:
[...]

Overigens doe ik dat altijd al, want ik heb ik geen idee waarom er 2 e-mail app's voor nodig zijn (xs4all en gmail). :?
Het voordeel van de gmail app vind ik de mail-preview in de notificatie. In de gewone mail app staat er bij mij alleen welk account er mail heeft, en verder niet van wie die afkomstig is, of titel oid. Dat vind ik een enorm pluspunt van de gmail-app.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304064

Sommigen hun batterij lijkt echt wel veel beter als die van anderen.
Zelf heb ik mijn telefoon om 5 uur deze morgenvan de lader gehaald.

Nu nog 80% over. Maar ik heb bijna niets gedaan...
Paar berichten gestuurd, maar scherm maar 14 min aan gehad, dus dat is verwaarloosbaar.

Android heeft 28% van die -20% gebruikt en 32 % door maps, welke app gebruikt maps? Het scherm heeft 14% gebruikt, wifi sharing 10%.

Wat gebruikt er wifi sharing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-07 15:54
Anoniem: 304064 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:58:
Sommigen hun batterij lijkt echt wel veel beter als die van anderen.
Zelf heb ik mijn telefoon om 5 uur deze morgenvan de lader gehaald.

Nu nog 80% over. Maar ik heb bijna niets gedaan...
Paar berichten gestuurd, maar scherm maar 14 min aan gehad, dus dat is verwaarloosbaar.

Android heeft 28% van die -20% gebruikt en 32 % door maps, welke app gebruikt maps? Het scherm heeft 14% gebruikt, wifi sharing 10%.

Wat gebruikt er wifi sharing??
Misschien locatie delen met Google aanstaan ? Dat verklaard het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Laatst online: 11-07 21:44
macweeds schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:59:
[...]

Misschien locatie delen met Google aanstaan ? Dat verklaard het ;)
of een of andere weather app die je locatie gebruikt?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Nuhvok schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:53:
En dat is waar jouw batterijprobleem vandaan komt. Er is een proces die de hele tijd je telefoon wakker maakt terwijl die op slaapstand staat. Hierdoor voelt hij ook heet aan terwijl die idle zou moeten zijn. Nu moet je er dus nog achter komen wat dit proces is :)
Bij mij lijkt het erop alsof de telefoon niet in slaap wil vallen als-ie met WiFi verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
Daar hebben meer mensen last van als ik XDA mag geloven. Bij de een is het wifi, bij de ander is het data die naar google gestuurd wordt en zo zijn er nog legio mogelijkheden. Jammer genoeg nog geen oplossing, maar ik denk dat als iedereen een bericht stuurt naar Samsung ze het wel snel moeten fixen, als je kijkt naar de populariteit van het toestel.

De Nexus S had er ook last van naar het schijnt en dat is gefixed met een update naar 2.3.4. Het is dus een Android probleem, dus softwarematig, dus te fixen :) .

[ Voor 24% gewijzigd door DJDarkByte op 18-05-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nuhvok schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:15:
Daar hebben meer mensen last van als ik XDA mag geloven. Bij de een is het wifi, bij de ander is het data die naar google gestuurd wordt en zo zijn er nog legio mogelijkheden. Jammer genoeg nog geen oplossing, maar ik denk dat als iedereen een bericht stuurt naar Samsung ze het wel snel moeten fixen, als je kijkt naar de populariteit van het toestel.

De Nexus S had er ook last van naar het schijnt en dat is gefixed met een update naar 2.3.4. Het is dus een Android probleem, dus softwarematig, dus te fixen :) .
Ja alleen kun je Samsung geen bericht sturen want de i9100 is niet te kiezen bij het mail formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
Dan klik je de Galaxy S aan en dan vermeld je in je bericht dat de S2 er nog niet tussen staat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 12:36
Nuhvok schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:32:
Dan klik je de Galaxy S aan en dan vermeld je in je bericht dat de S2 er nog niet tussen staat :).
Dat heb ik zojuist gedaan, maar dan omdat ik (en vele anderen op diverse fora) een behoorlijk zwak wifi signaal ervaren. Verder dan 5 meter moet ik niet weglopen van mijn router want dan heb ik nog maar 1 streepje over.. :/

Iemand van hier dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
En heb je alleen naar de streepjes gekeken, of ook je verbinding getest met speedtest oid? De streepjes kloppen niet (vergelijkbaar met wat ze bij de iPhone gepatched hadden). Sommige mensen hebben volle snelheid met 1 streepje, anderen verliezen steeds de verbinding met 5 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Beide. Vanmorgen Speedtest gedaan thuis op 1meter van mijn router en 6 meter verder. Enorme dropdown in signaal en snelheid. Al mijn overige smartphones gaven tot op 2e verdieping in mijn huis ruim voldoende signaal door om probleemloos te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
smartje74 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:43:
Beide. Vanmorgen Speedtest gedaan thuis op 1meter van mijn router en 6 meter verder. Enorme dropdown in signaal en snelheid. Al mijn overige smartphones gaven tot op 2e verdieping in mijn huis ruim voldoende signaal door om probleemloos te internetten.
Als je de mogelijkheid hebt om de S2 ergens anders op wifi te testen zou ik dat sowieso nog eventjes doen.
Werkt hij daar ook niet goed dan RMA aanvragen, want dan is de wifi antenne defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:23

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn ervaring met WiFi is dat-ie iets minder goed presteert dan mijn HTC Magic. Die kon twee verdiepingen verder (gewapend beton in muren en vloeren) nog aardig goed meekomen. Met de SGS2 heb ik dan reconnects.
Dat verhaal van die streepjes herken ik ook. Als ik naast de router sta, of in dezelfde ruimte, heb ik vaak maar 1 of 2 streepjes (geen verdere interferentie volgens de fritzbox) terwijl mijn Magic en iPad voluit staan. Overigens merk ik geen slechte performance hoewel er minder streepjes zijn.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
macweeds schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:54:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt om de S2 ergens anders op wifi te testen zou ik dat sowieso nog eventjes doen.
Werkt hij daar ook niet goed dan RMA aanvragen, want dan is de wifi antenne defect.
Ga ik zeker doen, al doen de verhalen op o.a. XDA vermoeden dat het een structureel verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Zwak wifi signaal schijnt bij veel meer mensen een probleem te zijn. Vraag is alleen of dit hardware of software matig is.

Zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1067473

Bij mij is het ook heel wisselend maar op de SGS 1 was het beduidend beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 12:10
Wordt jullie SGS2 ook zo warm als je 15/20min angry birds oid speelt? Ik vind dat ie dan erg warm aan de onderkant maar ook aan de boven kant wordt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30

Nowhereman

Ygenweis

Zit hier op 3M van het wifi punt met 2 streepjes.
Speedtest (van Ookla) geeft me 14031kbps down en 6105kbps up met een ping van 15

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304064

Nowhereman schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:39:
Zit hier op 3M van het wifi punt met 2 streepjes.
Speedtest (van Ookla) geeft me 14031kbps down en 6105kbps up met een ping van 15
Mijn ping is redelijk hoog op men gs2 en op men laptop lager. 36ms op men laptop. 76 op men gs2.
Op welke manier zal ik hier last van ondervinden? Of ga ik hier niks van ondervinden?

Als je bij google de links op je zoekopdracht trugvindt en je klikt op eentje, duurt het dan ook ongeveer een seconde voor de oranje bevestiging van je klik rond de link komt en de link geopend wordt? Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-07 16:03
iemand die weet of die sgs 2 met de dre dre solo hd werken ? want bij de sgs werken oordopjes die op de iphone werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Van die ping ga je geen last ondervinden, het zijn immers milliseconden.

Na het aanklikken v/d link duurt het inderdaad even, hij moet een webpagina binnen halen en parsen, dat is nooit 'instant'.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 23:23
mijn telefoon heeft vandaag eindelijk eens normale gebruiksstatistieken.

9.30 vanochtend van de lader nu nog 77% over. scherm heeft een uur aangestaan waarvan 20minuten video kijken (mkv van 720P). De rest van de tijd heb ik emails verstuurd, getwittert en berichten gestuurd met gtalk.

wel waslijst aan aanpassingen gedaan. Geroot, berg apps bevroren waaronder wifi sharing. En alle opties wat betreft lokatie sharing etc uitgezet ook Samsung dive dienst. Android os is nog steeds aanwezig met 12% en 9% maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
syntesia schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:51:
iemand die weet of die sgs 2 met de dre dre solo hd werken ? want bij de sgs werken oordopjes die op de iphone werken niet.
ik heb even naar de specs gekeken maar volgens mij gebruikt ie gewoon en 3,5mm jack en moet ie overal mee werken?

[ Voor 20% gewijzigd door haakjesluiten op 18-05-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok die van mij heeft nu weer aan de lader gehangen, aangezien ik na 7 uurtjes al op 50% zat. Heb nu Phoneweaver uitgeschakeld, en gereboot na opladen. Ben benieuwd of ie morgenvroeg nog leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hightechsoul
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-06 09:59
ondersteunt galaxy s2 wel 7,2 mb download via het normale 3g netwerk ?

Hi heeft helaas nog geen hsdpa ondersteuning.

Edit : ik heb namelijk internet extreem van hi 7,2 mbps download.

[ Voor 22% gewijzigd door Hightechsoul op 18-05-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hightechsoul schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:06:
ondersteunt galaxy s2 wel 7,2 mb download via het normale 3g netwerk ?

Hi heeft helaas nog geen hsdpa ondersteuning.

Edit : ik heb namelijk internet extreem van hi 7,2 mbps download.
samsung heeft een 21mbps ontvanger dus je zit goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Heb het vandaag eens rustig aan gedaan met m'n telefoon. Af en toe wat instellingen gewijzigd, een keer nu.nl en de files gechecked en wat mail gelezen. Als achtergrond heb ik het eerder genoemde zwarte plaatje staan.

Na 7u 24m staat de accu op 84%

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 08:39
Hoeveel minuten scherm aan was dat? Klinkt prima namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hightechsoul
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-06 09:59
Crazyanz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:09:
[...]

samsung heeft een 21mbps ontvanger dus je zit goed ;)
Ja dat maar dat is via hsdpa, en dat is een speciaal soort 3g netwerk waar tot nu toe alleen vodafoon gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:08
Ruim 24 uur verder en zit nu op 80%. Maar goed dus niet veel gedaan met mijn telefoon.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07 22:22

Freshnezz

Why so serious?

74% bij mij nu, sinds 7:30 ongeveer van de lader af.. 1uur en 10 minuten display aan.

In ieder geval stukken beter dan de eerste dagen, maar goed toen zat ik er natuurlijk om de kwartier mee te klooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 22:57

RMX

Freshnezz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:42:
In ieder geval stukken beter dan de eerste dagen, maar goed toen zat ik er natuurlijk om de kwartier mee te klooien :D
En dat is juist het probleem van iedereen volgens mij.
De batterij moet nog groeien, en je pakt continue je telefoon.
Er zit gewoon een goede batterij in, ook in Phusebox zijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
l3art schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:42:
Ruim 24 uur verder en zit nu op 80%. Maar goed dus niet veel gedaan met mijn telefoon.
Freshnezz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:42:
74% bij mij nu, sinds 7:30 ongeveer van de lader af.. 1uur en 10 minuten display aan.

Hebben jullie internet constant aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Kirretje schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:22:
Hoeveel minuten scherm aan was dat? Klinkt prima namelijk
Display stond aan voor:
27m 28s

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

RMX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:44:
[...]
Er zit gewoon een goede batterij in, ook in Phusebox zijn telefoon
En hoe kan jij dat weten? :) er zit heus weleens een rotte appel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Snoop schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:46:
[...]

[...]

Ik zit vanaf 9u vanochtend met wifi constant aan in principe.. sync staat ook gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
l3art schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:42:
Dat zou wel een hele mooie prestatie zijn van de batterij met data verbinding aan.
Dan zou jij het dus 5 dagen uithouden met de batterij.. ONMOGELIJK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Er zijn trouwens toch ook methodes om je batterij te 'kaliberen' of zoiets dergelijks om je batterij langer vol te laten houden? Ik weet eigenlijk niet of dat voor specifieke telefoons geldt of dat het überhaupt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Freshnezz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:51:
Er zijn trouwens toch ook methodes om je batterij te 'kaliberen' of zoiets dergelijks om je batterij langer vol te laten houden? Ik weet eigenlijk niet of dat voor specifieke telefoons geldt of dat het überhaupt werkt.
een mooi woord voor je accu leeg trekken tot de telefoon uitvalt en dan weer opladen. Nut hiervan wordt betwist net zoals zoveel verhalen die nog altijd rond accu's hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door haakjesluiten op 18-05-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 07:35
souljah1h schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:46:
[...]

En hoe kan jij dat weten? :) er zit heus weleens een rotte appel bij.
Ja ofcourse zit er wel eens een rotte appel bij, maar voor een batterij van een telefoon is het vrij algemeen, dat ze de eerste maand steeds sterker worden. Kan mij nog goed herinneren bij me eigen telefoon, eerste week kon die om de paar uur aan de lading, als je spelletje deed en dat soort dingen, heb toen een andere batterij gekocht, hierbij was het nog erger, me oude originele batterij er weer in gedaan, en het werd langzaam aan beter.(nu kan ik 2 dagen met normaal gebruik, en bij heavy use haal ik nog makkelijk 20 tot 24 uur) Geef je batterij gewoon de tijd!

Daarnaast is Phusebox, met alle respect, niet iemand waar ik me veel van zou aantrekken, de normaalste kleine zaakjes maakt hij een groot probleem van, van stofrandjes tot een batterij die nog opgang moet komen.
Ik heb nog nergens degelijk bewijs van hem gezien dat het echt een maandag ochtend productie betreft, en zelfs dan, zal samsung dit netjes oplossen, en mocht dat niet zo zijn heeft hij een gegronde reden.
Dat zou wel een hele mooie prestatie zijn van de batterij met data verbinding aan.
Dan zou jij het dus 5 dagen uithouden met de batterij.. ONMOGELIJK
Ook hier valt wel iets op te zeggen, accu is net een auto benzine meter, sommige stukken gaan langzaam andere stukken snel. Meestal gaat het eerst en laatste deel het langzaamst.

[ Voor 12% gewijzigd door Practics op 18-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07 23:51
Nadat ik op een andere S2 een lichte kras op het scherm heb mogen zien (sleutels in broekzak) heb ik ook besloten een screenprotector erop te zetten en hoewel ik heel blij ben dat mijn N97 eindelijk de deur uit is, was ik altijd erg tevreden over de Brando Ultra Clear die ik daarop had zitten.

Dus ik heb die Brando Ultra Clear ook besteld en erop geplakt. Mijn bevindingen zijn tot nu toe erg positief. Hij past heel goed en naadloos en je moet weten dat hij erop zit, anders zie je het niet (misschien hier en daar een randje).

De bediening voor het scherm blijft prima, ik merk geen verschil. Alleen is de protector misschien ietsje stroever dan het scherm zelf, maar als je hem even in gebruik hebt genomen wordt dat vanzelf beter (vette vingers waarschijnlijk).

Mijn N97 Brando had ik bij screenprotector.nl besteld en ik hoopte dat zij de S2 brando ook al hadden, en jawel de volgende dag in huis. Voor die € 9,- vind ik het toch een geruststellende gedachte.

Ik heb ook een Case Mate Barely There besteld, maar die is nog niet binnen. Als deze binnen is, zal ik ook daar mijn bevindingen over plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 12:50
Toch wel apart, ik heb hier ook een vrij nieuwe HTC Incredible S liggen en die geeft een mooi vol icoontje voor mijn wifi.
De Galaxy S2 geeft een middelmatig signaal aan, maar....
De Samsung is wel degelijk sterker.
Op beide toestellen Sygic gedownload en wat land kaarten / mappen.
De HTC deed dit met max 450 KB/s en de Samsung loopt gewoon op max van mijn eigen internet, 1.6 MB/s.
Ook met Traffic Monitor wat getest en de Samsung is toch de sterkere van de 2 ook al staat het icoontje niet vol net als de HTC.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Dat heb ik ook, de ontvangst op mijn S2 met Wifi is altijd matig. Ik denk een bugje. Ik ben naast mijn accesspoint gaan staan en nog steeds maar 1 streepje bereik.

Edit mijn S2 houdt het met gemiddeld gebruik 22 tot 26 uur vol.

[ Voor 17% gewijzigd door GuiltyNL op 18-05-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
GuiltyNL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:07:
Dat heb ik ook, de ontvangst op mijn S2 met Wifi is altijd matig. Ik denk een bugje. Ik ben naast mijn accesspoint gaan staan en nog steeds maar 1 streepje bereik.
Maar de snelheid is goed?
Krij de indruk dat het icoontje wat matig is ingesteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
GuiltyNL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:05:
Nadat ik op een andere S2 een lichte kras op het scherm heb mogen zien (sleutels in broekzak) heb ik ook besloten een screenprotector erop te zetten en hoewel ik heel blij ben dat mijn N97 eindelijk de deur uit is, was ik altijd erg tevreden over de Brando Ultra Clear die ik daarop had zitten.

Dus ik heb die Brando Ultra Clear ook besteld en erop geplakt. Mijn bevindingen zijn tot nu toe erg positief. Hij past heel goed en naadloos en je moet weten dat hij erop zit, anders zie je het niet (misschien hier en daar een randje).

De bediening voor het scherm blijft prima, ik merk geen verschil. Alleen is de protector misschien ietsje stroever dan het scherm zelf, maar als je hem even in gebruik hebt genomen wordt dat vanzelf beter (vette vingers waarschijnlijk).

Mijn N97 Brando had ik bij screenprotector.nl besteld en ik hoopte dat zij de S2 brando ook al hadden, en jawel de volgende dag in huis. Voor die € 9,- vind ik het toch een geruststellende gedachte.

Ik heb ook een Case Mate Barely There besteld, maar die is nog niet binnen. Als deze binnen is, zal ik ook daar mijn bevindingen over plaatsen.
Zou je hier een foto kunnen plaatsen?(of mij even pm'en)
Ik heb ook brando screen protector voor S2 besteld en voor mijn desire HD.
Idutch beviel mij totaal niet, paste niet goed en blijft randen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Rhodan schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:08:
Zijn inderdaad maar streepjes, zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 08:50
Zouden de toestellen die volgende week uitgeleverd gaan worden al geupdate zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Kan me niet voorstellen dat dat nu al gebeurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Practics schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Zou je hier een foto kunnen plaatsen?(of mij even pm'en)
Ik heb ook brando screen protector voor S2 besteld en voor mijn desire HD.
Idutch beviel mij totaal niet, paste niet goed en blijft randen hebben.
Even wat foto's gemaakt:

Toestel uit:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2csaxvs.jpg

Toestel aan:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/dbm7ue.jpg

Zichtbaar randje rondom button:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2lc9rb8.jpg

Zichtbaar randje rondom speakertje:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2uh3jsx.jpg

Edit: bovenstaande foto's is dus met de Brando Ultra Clear.
Rhodan schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:08:
[...]

De snelheid van Wifi is prima, maar ik heb nog geen benchmarks gedraaid voor wifi.

[ Voor 26% gewijzigd door GuiltyNL op 18-05-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:09
Mijn batterijstats:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/70g6y8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/28t8ens.jpg

Hij staat nu op 60%, hoewel de tekening voller lijkt.

Gisteravond opgeladen tot 1930u ongeveer, daarna tot een uur of 11 's avonds afgewisseld 3g en wifi aangehad.
's nachts alleen de wekker aan, geen dataverbindingen.
Vanaf vanmorgen vroeg totaal:
ongeveer 2.5u bluetooth aan ivm carkit
ongeveer 6u 3g aan
ongeveer 3.5u wifi aan
ongeveer 2.5u gebeld
pushmail van gmail en exchange staat continu aan

Ik merkte overigens net dat ik ook wel last heb van die roze vlek in de camera, maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zo.

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenV_ op 18-05-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmmeeehhh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 17:37
Mijne zondag besteld bij Hi... Hoop dat ze hem snel binnen hebben. De verwachte levertijd stond op 18 mei, vandaag dus. Maar nog steeds geen sms ontvangen dat ze hem inmiddels binnen hebben. Benieuwd hoe lang het nog gaat duren, kan niet wachten!

Iemand bij Hi al wel bericht gehad wanneer hij geleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Zowel bij mijzelf als op het plaatje van JeroenV_ hierboven, zie ik de categorie 'Android-Systeem' 2x staan. Kan iemand dit uitleggen?

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Snoop schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:46:
[...]

[...]

ja dat heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 15:53

The Wizard

Moderator Mobile
He, je hebt een groen balkje bij je telefoonsignaal! Die van mij is alleen maar geel. Op het werk heb ik alleen GPRS maar wel goed ontvangst (mast 100 meter verderop). Zal groen volledig 3G ontvangst betekenen?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
JeroenV_ schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:29:
Mijn batterijstats:
[afbeelding]

[afbeelding]

Hij staat nu op 60%, hoewel de tekening voller lijkt.

Gisteravond opgeladen tot 1930u ongeveer, daarna tot een uur of 11 's avonds afgewisseld 3g en wifi aangehad.
's nachts alleen de wekker aan, geen dataverbindingen.
Vanaf vanmorgen vroeg totaal:
ongeveer 2.5u bluetooth aan ivm carkit
ongeveer 6u 3g aan
ongeveer 3.5u wifi aan
ongeveer 2.5u gebeld
pushmail van gmail en exchange staat continu aan

Ik merkte overigens net dat ik ook wel last heb van die roze vlek in de camera, maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zo.
Bij jou zit het Android systeem wel heel erg laag zeg in de procenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 15:53

The Wizard

Moderator Mobile
Nowhereman schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:40:
Zowel bij mijzelf als op het plaatje van JeroenV_ hierboven, zie ik de categorie 'Android-Systeem' 2x staan. Kan iemand dit uitleggen?
Is eerder voorbij gekomen in deze topic (of in deel 2 misschien).

Heeft te maken met het hoofdsysteem en subsystemen, klik maar eens op de 2e androidsysteem, zie je allemaal subsystemen staan.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Nowhereman schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:40:
De ene lijkt het systeem en de ander heeft subsystemen als je erop klikt. Bij mij staat het ook dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
The Wizard schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:43:
[...]
Heeft te maken met het hoofdsysteem en subsystemen, klik maar eens op de 2e androidsysteem, zie je allemaal subsystemen staan.
Echo! 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

@ TheWizard en GuiltyNL, jullie hebben helemaal gelijk, was me simpelweg niet opgevallen, thnx! :)

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
GuiltyNL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:24:
[...]

Even wat foto's gemaakt:

Toestel uit:
[afbeelding]

Toestel aan:
[afbeelding]

Zichtbaar randje rondom button:
[afbeelding]

Zichtbaar randje rondom speakertje:
[afbeelding]

Edit: bovenstaande foto's is dus met de Brando Ultra Clear.

[...]

De snelheid van Wifi is prima, maar ik heb nog geen benchmarks gedraaid voor wifi.
Ziet er dus zeer goed uit!
Netjes, kan niet wachten tot het binnen is (wacht ook nog op de s2 :$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ja, de pasvorm is echt uitstekend. Als je het niet weet, dan zie je hem echt niet zitten. En op mijn N97 bleeft die protector 1,5 jaar ook mooi helder en krasvrij.

Dat ding zou ook wasbaar en herplakbaar moeten zijn.

Ik was vooral bang dat het capitatieve scherm er niet heel blij mee ging zijn, maar qua response merk ik helemaal niets. Top dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

Ik krijg morgen mijn SGSII binnen. Wat zijn de stappen die je moet uitvoeren om de SGSII optimaal te installeren/ in gebruik nemen?

ik kon met de search optie geen treffende posts vinden

Ondanks je laatste zin voldoet dit natuurlijk helemaal niet aan de forumregels, maak eens gebruik van een goede zoekwebsite en zoek naar de handleiding van de SGSII, je verschuilen achter een excuus dat je iets niet kan vinden is dan ook niet voldoende!

[ Voor 39% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50
Even aan Kies hangen (en updaten) en gaan

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 18-05-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
Als je hem de eerste keer gaat configureren: Wifi helemaal laten voor wat het is en geen informatie naar google sturen (wat voor informatie dan ook). Daarmee worden op dit moment de beste resultaten behaald qua accuduur :). Dit is geen garantie dat het ook bij jou de beste resultaten geeft natuurlijk, maar ik zou het er op gokken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407101

Hallo allemaal, ik had een vraagje:

Ik probeerde mijn S2 aan te sluiten op mijn pc, waarna er gevraagd werd om een cd, maar die heb ik helemaal niet. Hebben jullie die CD wel gekregen, of hoe moet ik dit doen? Ik heb er maar weinig verstand van, maar wil muziek om mijn S2 zetten.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Denk dat als je Kies voor de pc heb geïnstalleerd, er gelijk wat drivers mee gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
  • Laatst online: 28-11-2024
GuiltyNL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:54:
Ja, de pasvorm is echt uitstekend. Als je het niet weet, dan zie je hem echt niet zitten. En op mijn N97 bleeft die protector 1,5 jaar ook mooi helder en krasvrij.

Dat ding zou ook wasbaar en herplakbaar moeten zijn.

Ik was vooral bang dat het capitatieve scherm er niet heel blij mee ging zijn, maar qua response merk ik helemaal niets. Top dus!
Geen moeite om die protector er goed en recht op te plakken zonder luchtbelletjes? Daar heb ik altijd enorm veel moeite mee nl. en ziet er nu dus nog niet ok uit. Ik overweeg ook die protector aan te schadden die jij hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Anoniem: 407101 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:04:
Ik probeerde mijn S2 aan te sluiten op mijn pc, waarna er gevraagd werd om een cd, maar die heb ik helemaal niet. Hebben jullie die CD wel gekregen, of hoe moet ik dit doen? Ik heb er maar weinig verstand van, maar wil muziek om mijn S2 zetten.
Telefoon loskoppelen, kies installeren en dan telefoon weer aankoppelen:

http://www.samsung.com/nl...ge=MOBILE.SOFTWARE.MANUAL
ruurdkoetjeboe schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:07:
Geen moeite om die protector er goed en recht op te plakken zonder luchtbelletjes? Daar heb ik altijd enorm veel moeite mee nl. en ziet er nu dus nog niet ok uit. Ik overweeg ook die protector aan te schadden die jij hebt
Nee, met die N97 ging het al in één keer bubbelloos (ook met die Brando Ultra Clear) en nu dus ook. De grootste uitdaging is zonder stofjes en recht plakken! ;)

Het best is om hem aan de lange kant van je scherm uit te lijnen een half milimetertje van de rand af, dan valt hij precies goed.

[ Voor 73% gewijzigd door GuiltyNL op 18-05-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
ruurdkoetjeboe schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:07:
[...]

Zo'n screenprotector plak ik in de badkamer. Douche 5 minuten heet laten lopen zodat het stof dat ronddwarrelt neervalt door de vochtigheid. Daarna een 5 minuten mierenneuken ( het ding moet gewoon goed hangen, geen halve mm scheef... ) en dan trots je werk bekijken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik heb trouwens per ongeluk een keer latitude opgestart.

Ik keek vandaag na een reboot welke processen actief waren.
maps was er eentje van terwijl ik nergens mn lokatie deelde, of wilde ophalen.
Latitude afgemeld updates eruit en maps was ineens weg (scheelt weer)

Ik heb me niet aangemeld bij de social hub, ik heb alleen wel de samsung apps op de telefoon geinstalleerd.
Als ik de telefoon herstart worden er meteen 2 social hub taken aangezet, kan ik die nog uitschakelen zodat deze in het vervolg niet meer opstarten, of heeft iedereen dit?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Ik heb dus ook zo'n blauw scherm, een roze camera en nu ontdek ik ook nog een dooie pixel :(
Heb hem bij Saturn gekocht, weet iemand of ik hem zonder opgaaf van reden terug kan brengen? Het zegel van de verpakking is natuurlijk verbroken.
Ik ben bang dat als ik zeg dat ik een nieuwe wil omdat het scherm niet goed is ze hem opsturen voor garantie en dan ben ik hem een paar weken kwijt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Wii4all schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:11:
Ik keek vandaag na een reboot welke processen actief waren.
maps was er eentje van terwijl ik nergens mn lokatie deelde, of wilde ophalen.
Latitude afgemeld updates eruit en maps was ineens weg (scheelt weer)

Ik heb me niet aangemeld bij de social hub, ik heb alleen wel de samsung apps op de telefoon geinstalleerd.
Als ik de telefoon herstart worden er meteen 2 social hub taken aangezet, kan ik die nog uitschakelen zodat deze in het vervolg niet meer opstarten, of heeft iedereen dit?
Ze behoren tot het systeem en kunnen normaal niet uitgeschakeld worden. Ik heb mijn toestel geroot en daarna al die meuk gefreezed. Heerlijk opgeruimd toestel heb ik nu. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door GuiltyNL op 18-05-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Niborit schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:13:
Ik heb dus ook zo'n blauw scherm, een roze camera en nu ontdek ik ook nog een dooie pixel :(
Heb hem bij Saturn gekocht, weet iemand of ik hem zonder opgaaf van reden terug kan brengen? Het zegel van de verpakking is natuurlijk verbroken.
Ik ben bang dat als ik zeg dat ik een nieuwe wil omdat het scherm niet goed is ze hem opsturen voor garantie en dan ben ik hem een paar weken kwijt natuurlijk.
Zoek in dit topic even naar het woord 'wet' , dan kom je een post van Xqueeze tegen die je wellicht kan helpen.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Voor degenen die net als ik helemaal geen zin hebben om te kijken naar processen die wel of niet draaien, niet willen of kunnen rooten en dus ook niks freezen ofzo; zie mijn batterijverbruik op de screenshots.

Ik haalde hem om 7.00 uur uit de lader en staat nu op circa 45 procent. Beeld is meer dan 2 uur aan geweest, ik mail, ik sms, ik whatsapp, ik check zo nu en dan twitter, facebook en hyves, ik heb een paar leveltjes Angry Birds gespeeld, ik heb foto's gemaakt, video's geschoten, geupload naar dropbox, gemaild naar anderen, dit topic zo nu en dan erop gelezen, etc. etc. Gewoon alles wat je doet met een telefoon, niet overmatig, niet weinig, zonder ook maar een enkele keer na te denken over of mijn batterij het wel gaat uithouden of niet :-) Een normale gebruiker denk ik dus...

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat het batterijverbruik afneemt naarmate je meer gewend bent aan het toestel (je speelt er veel minder mee) en is het ook zeker zo dat de batterij nadat ie vaker is opgeladen steeds beter wordt.

Hier screenshots van mijn verbruik vandaag tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7103852/SC20110518-174758.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7103852/SC20110518-174744.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 18-05-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 11:34

BioHazard

*\o/*

Zo, ook maar eens even de telefoon geroot. Voor Ad-free en om wat nutteloze dingen te freezen met Titanium Backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Niborit schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:13:
Had het zelfde maar dan bij mediamarkt. Dag erop gewoon heen gegaan en om kunnen ruilen(helaas geen voorraad, maargoed één gereserveerd dus). Zou geen probleem moeten zijn, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Die blauwe schermen? Hoe vaak komt dat voor? Is het 50/50 of zijn het incidenten. Ik weet namelijk zeker dat ik er niet mee zou kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:15
eew schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:31:
Die blauwe schermen? Hoe vaak komt dat voor? Is het 50/50 of zijn het incidenten. Ik weet namelijk zeker dat ik er niet mee zou kunnen leven.
Wat betreft USB On-the-Go, eindelijk een testje kunnen doen :D

- USB-sticky werkt probleemloos
- Externe 2.5" disk heeft power-issues, daarvoor levert de SII dus niet genoeg power :| Had ik eigenlijk ook niet verwacht maar het proberen waard natuurlijk.

Erg handig, zeker met de SD kaart op zo'n rotte plek.

[ Voor 5% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 18-05-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:40
Net geroot en de irritante/onnodige Samsung Apps verwijderd.
Enige pluspunt qua apps is Kies Air, heel overzichtelijk van al het recente gebruik, makkelijk aanpassen van contacten, favorieten e.d. en smsen vanuit je browser in 1 app! :)

Nu nog kijken hoe ik er voor kan zorgen dat de AccuWeather-widget zich vaker een update geeft en of ik deze in LauncherPro kan krijgen :( Iemand tips??

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 11-07 14:52
Van stroom voorziene USB hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Laatst online: 09-07 21:16
MyrddinLXXIIX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:42:
[...]

Wat betreft USB On-the-Go, eindelijk een testje kunnen doen :D

- USB-sticky werkt probleemloos
- Externe 2.5" disk heeft power-issues, daarvoor levert de SII dus niet genoeg power :| Had ik eigenlijk ook niet verwacht maar het proberen waard natuurlijk.

Erg handig, zeker met de SD kaart op zo'n rotte plek.
Wel handig dat een USB-stick gewoon probleemloos werkt. Kan erg goed van pas komen van tijd tot tijd (alleen moet je natuurlijk wel adaptertje bij je hebben :X).

off: Moet jij je sig niet aanpassen? :+

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:15
XElD schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:48:
Van stroom voorziene USB hub?
Powered hubje zou het kunnen doen ja.

Net ook toetsenbord eraan gehangen, maar dat deed niets.

Druk, druk... nog geen tijd gehad :P

[ Voor 10% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 18-05-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:15
Kan iemand voor mij nakijken of de Hotmail exchange activesync werkt op de Galaxy S II? Ik lees dat het op de iPhone en sommige Android toestellen wel werkt. Maar op mijn Hero werkt het niet. Ik ga waarschijnlijk volgende week de Galaxy S II aanschaffen en zou graag willen weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 10:03
Sinds gister ook het toestel in bezit (ergens gewonnen, maar dat terzijde :) ). Heb ook nog een iPhone 4, alleen wilde gewoon eens kijken hoe dit me beviel. Alles eigenlijk wel kunnen instellen en installeren zoals ik het zou willen hebben, echter: Als ik via Instellingen > Over het toestel > Software-update > Controleren op update wil gaan kijken of er een update is, en ik log netjes in met mijn Samsung Account, krijg ik het bericht: Error, dit land wordt niet ondersteund.

Nou niet dat ik meteen moet updaten, maar ik zou wel graag hebben dat het werkt. Al aardig wat op google rondgekeken, maar daar kom ik er niet mee uit, dus was benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die dit probleem hebben ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06 12:31
elsandor schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:15:
Sinds gister ook het toestel in bezit (ergens gewonnen, maar dat terzijde :) ). Heb ook nog een iPhone 4, alleen wilde gewoon eens kijken hoe dit me beviel. Alles eigenlijk wel kunnen instellen en installeren zoals ik het zou willen hebben, echter: Als ik via Instellingen > Over het toestel > Software-update > Controleren op update wil gaan kijken of er een update is, en ik log netjes in met mijn Samsung Account, krijg ik het bericht: Error, dit land wordt niet ondersteund.

Nou niet dat ik meteen moet updaten, maar ik zou wel graag hebben dat het werkt. Al aardig wat op google rondgekeken, maar daar kom ik er niet mee uit, dus was benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die dit probleem hebben ondervonden.
Ben ik toch wel benieuwd hoe ie bevalt in vergelijking met de iphone, kan je daar iets over kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
k.olfers schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:24:
[...]

Ben ik toch wel benieuwd hoe ie bevalt in vergelijking met de iphone, kan je daar iets over kwijt?
Zoals je in m'n sig kan zien ben ik vrij Apple-minded, maar ik moet zeggen dat de Galaxy S II me tot nu toe erg heeft verrast. Voelt erg snappy aan allemaal, en het scherm is misschien nog wel een beetje helderder dan het scherm van de iPhone 4. Heb er nog niet erg lang mee gewerkt, dus kan er verder nog niet gek veel over zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 11-07 14:52
Zojuist speedtest gedraaid via Upc 60mbit, linksys dualband router ca 3m afstand:
@arnhem - totaalnet arnhem

5Ghz
#1 24ms 12573 kbps down 5956 up
#2 24ms 21612 down 5995 up
#3 23ms 15974 d 5991 u

2.4Ghz
#1 30ms 27944 d 5841u
#2 33ms 22425 d 5972u
#3 26ms 26544 d 5934u

Dit omdat ik minder bereik heb op 2.4ghz...

Verder 2 andere (ik neem aan 2.4ghz) netwerken gedecteerd.

Vaker draaien lever ook steeds lagere ms op voor 5ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
k.olfers schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:24:
[...]
Ik reageer hier ook even op, want ook ik ben Apple-minded en heb de afgelopen jaren alleen maar iPhones gehad met af en toe een uitstapje naar Android. Mijn laatste iPhone was de iPhone 4.

1. De Samsung Galaxy S II is het allereerste toestel dat sneller lijkt dan een iPhone. Het openen van de webbrowser en laden van internetpagina's gaat aanmerkelijk sneller dan op iPhone 4, iets dat mijn inziens ontzettend bijzonder is en nog geen enkel ander Android toestel ooit eerder voor elkaar gekregen heeft.

2. De instel- en customize mogelijkheden van een Android toestel zijn natuurlijk veel groter dan bij een iPhone. Dit is ook de reden dat ik af en toe een uitstapje maakte naar Android, maar de ontbrekende snelheid bij het browsen en aanwezige 'lag' in het heen en weer switchen tussen homescreen widgets brachten mij altijd toch weer terug naar de iPhone. Nu is dat anders. Ik heb de Galaxy S II nu bijna een week in bezit en ik heb nog geen enkele keer 'lag' geconstateerd. Niet in de browser en niet in de homescreens. Dit keer is snelheid geen reden meer om terug te gaan naar iPhone.

3. De grootte van het scherm (4,3 inch) is prettig. Toch een stuk groter dan de 3,5 inch van iPhone. Dat merk je vooral bij het kijken van filmpjes of het spelen van spelletjes die je ook speelde op de iPhone. Ik noem een Angry Birds bijvoorbeeld, dat ziet er minstens zo scherp uit als op het Retina Display van de iPhone, maar dan nog een stuk groter. Fantastisch.

4. Het display van de Samsung Galaxy S II (Super Amoled Plus) is ook het eerste display dat mijn inziens de kwaliteit van het Retina Display van iPhone benaderd of er misschien zelfs wel gelijkwaardig aan is. Beweren dat het beter is vind ik onzin, hoewel het beter afleesbaar zou zijn in de zon, wat mijn inziens wel weer een streepje voor geeft. Ik acht het scherm vergelijkbaar, het is namelijk vrijwel onmogelijk om er pixels op waar te nemen, daar waar dat op de iPhone werkelijk onmogelijk is. Met de betere afleesbaarheid in de zon vind ik dus dat ze even goed scoren. Ook erg bijzonder, wederom mijn inziens voor het eerst dat een toestel in dat opzicht het niveau van de iPhone 4 evenaart.

5. Wat Android nog mist ten opzichte van de iPhone is met name aan de apps toe te schrijven. Zo voelt het uploaden van een foto binnen Twitter of Facebook net wat lastiger aan dan op een iPhone. Op een 1 of andere manier Twitter ik ook minder op een Android toestel dan op de iPhone. Ik kan niet goed uitleggen waar het door komt, maar ik heb het keer op keer wanneer ik weer een uitstap maak naar Android.

6. Het onscreen toestelbord van Android en met name het Swype toetsenbord van Samsung is niet te vergelijken met het onscreen toetsenbord van iPhone. Het iPhone toetsenbord is nou eenmaal veruit het allerbeste onscreen toetsenbord dat ooit is gemaakt. Je zult enorm moeten wennen aan het typen en je zult het nooit zo snel kunnen als op de iPhone. In de Android Market zijn er wel namaak iPhone toetsenborden te downloaden en dat scheelt een hoop. Desalniettemin wordt het nooit dezelfde ervaring als op je iPhone en dat is jammer. Als ik Google was, of Samsung, zou ik dat iPhone toetsenbord keihard jatten en gewoon in al mijn telefoons stoppen. Maar om een 1 of andere reden doen fabrikanten dat maar niet, waarschijnlijk toch een patenten kwestie.

7. Als je dacht dat iTunes zoog, dan ken je Samsung Kies nog niet. Ik kan niets anders zeggen dat dit dikke ellende is. Het is zeer instabiel en werkt eigenlijk voor geen ene meter. Mij is het tot op heden niet gelukt om mijn Galaxy S II ermee te updaten en ik ben wat dat betreft echt de domste niet. Ik ben ervaren IT-er, bekend met de meest uiteenlopende software en computertechnieken (kuch kuch), maar ik krijg de update simpelweg niet voor elkaar. Misschien zou ik er met nog meer moeite het gewenste resultaat uithalen, maar voor een normale gebruiker is Kies absoluut niet gebruiksvriendelijk.

8. Iedereen in dit topic maakt zich druk over de batterijduur, en terecht als je er meer van had verwacht. Ik niet. De batterijduur is zeer vergelijkbaar met iPhone. Je hoeft dus niet te verwachten dat je telefoon 2 dagen mee gaat, want dat gaat ie niet. Iedereen die anders beweert is de hele dag bewust met het afsluiten zijn batterijstatus bezig en daar moet je als normale gebruiker denk ik geen trek in hebben. Laad hem iedere nacht op en je kunt er vanuit gaan dat je met gemiddeld gebruik er de dag mee doorkomt. Prima lijkt me, iedere nacht opladen kan immers geen enkele kwaad.

9. Het verzenden en delen van foto's heeft Android een stuk beter voor elkaar dan Apple. Met het grootste gemak deel je media via email, maar bijvoorbeeld ook via externe applicaties zoals Facebook, Hyves, Twitter, Whatsapp en Dropbox VANUIT je gallerij. Op de iPhone is dit niet mogelijk, daar moet je altijd EERST de externe app openen en daarvandaan je gallerij benaderen. Dit zijn weer typisch functies die Apple eigenlijk van Android zou moeten jatten mijn inziens.

10. Aankopen in de Android Market kan, volgens mij, alleen als je in het bezit bent van een creditcard. Anders dan in de App Store van Apple, waar je je account gewoon aan je bankrekening kunt hangen.

11. Het is een verademing om een keertje tegen wat anders aan te kijken dan dat saaie homescreen van de iPhone dat sinds 2007 al hetzelfde oogt en slechts in kleine details is veranderd door de jaren heen (mappen). Daarnaast is het ook prettig dat je veel meer instel mogelijkheden hebt en dat je vrij bent om te installeren wat je wilt, zonder te hoeven jailbreaken. De Android Market beleid is veel minder streng en daarnaast kun je ook gewoon apps installeren buiten de Android Market om. Dit betekent natuurlijk ook veel meer vervuiling, maar als je goed zoekt ook veel meer mogelijkheden en zeer uitgebreide apps.

Ik zou nog meer dingen kunnen opnoemen, maar ik wordt een beetje moe van het typen en heb het idee dat deze post wellicht iets te lang en daardoor oninteressant wordt. Maar als overall oordeel kan ik zeggen dat ik als zeer ervaren iPhone gebruiker (ik gebruik sinds 2007 iPhones en alle versies zijn de revu gepasseerd), dat de Samsung Galaxy S II het eerste toestel lijkt te zijn dat ik niet weer ga terug ruilen voor een iPhone. Het toestel is op dit moment sneller dan de iPhone 4, en dat is nog geen enkel ander toestel eerder gelukt. Dualcore Android toestellen zijn mijn inziens daarom de toekomst en terecht, want Apple moet met iOS 5 / iPhone 5 echt met wat nieuwe dingen komen, om te voorkomen dat mensen overstappen naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 03-07 22:57

RMX

Goed gesproken!
Ik ga eens op YouTube kijken hoe het on-screen toetsenbord er op de iPhone uitziet, want nu ben ik wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
Je beschrijft hier exact mijn situatie, en ik moet zeggen dat ik er naar nijg m'n iPhone 4 de deur uit te gaan doen, en bij deze Samsung te blijven hangen. Apple zal inderdaad weer iets speciaals moeten doen om me terug naar de iPhone te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
idd mooie lange post hierboven!

Ik heb een ipad - itunes en dat kan idd niet tegen de combinatie samung - kies air.
Dat over zetten van media gaat gewoon vele malen makkelijker met itunes.

Echter, zoals je ook al aangeeft het delen van fotos etc gaat supersnel, screenshot maken aan een mail of whatsapp hangen of gewoon uploaden in de app, echt super.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406013

ik ben opzoek naar een app voor mijn SG2.. ik zoek een programmatje dat me route via GPS opslaat en dat ik op de computer kan terugbekijken..

nu heb ik zo`n programma cardiotrainer, maar dat is echt om te sporten, en ik zoek zoiets voor gewoon gebruik..

kent iemand zo`n app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Anoniem: 406013 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:32:
ik ben opzoek naar een app voor mijn SG2.. ik zoek een programmatje dat me route via GPS opslaat en dat ik op de computer kan terugbekijken..

nu heb ik zo`n programma cardiotrainer, maar dat is echt om te sporten, en ik zoek zoiets voor gewoon gebruik..

kent iemand zo`n app?
Probeer My Tracks eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 21:28

TRaSH

koffie ?

ik heb eens een paar screenshots gemaakt om de batterij verbruik te laten zien.
vannochtend van de lader afgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/xc9evo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2mw5ykw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/117ba8h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/168vaxt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/qoaedw.jpg

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Hoe krijg je dat accu percentage linksboven trash?

[ Voor 6% gewijzigd door joblamie op 18-05-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 21:28

TRaSH

koffie ?

joblamie schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:57:
Hoe krijg je dat accu percentage linksboven trash?
Battery Booster

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Laatst online: 11-07 21:44
Wii4all schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:30:
idd mooie lange post hierboven!

Ik heb een ipad - itunes en dat kan idd niet tegen de combinatie samung - kies air.
Dat over zetten van media gaat gewoon vele malen makkelijker met itunes.

Echter, zoals je ook al aangeeft het delen van fotos etc gaat supersnel, screenshot maken aan een mail of whatsapp hangen of gewoon uploaden in de app, echt super.
het mooie van android is dat het overzetten van media helemaal niet via kies moet :P
kwestie van drag and drop!

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201900

Mouki_9 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:08:
[...]

het mooie van android is dat het overzetten van media helemaal niet via kies moet :P
kwestie van drag and drop!
Of iSyncr :p.
Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!

Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!

Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: <a href=" [ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic"> Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic</a>.