Wat een gedoe hierboven.
Dit probleem is dermate groot dat er gewoon een apart topic voor moet zijn.
Ik heb in het verleden allerlei reviews gelezen over dit toestel, nergens zag ik dit probleem voorkomen.
Nu koop ik dit ding 6 dagen terug en maak ik een paar foto's en zie ik inderdaad een belachelijke roze gloed, nou mag ik er vanuit gaan dat bij daglicht buiten dit niet te zien is.
Echter vind ik dit toch super storend.
Het heeft alles met de wit balans te maken en is waarschijnlijk zo op te lossen d.m.v een update van Samsung.
Zelf heb ik de witbalans aangepast en bij normaal gebruik (dus lees: geen witte a4tjes gaan fotograferen boven een TL) is de roze waas niet te zien.
Laat ik nou net al jaren iedere week een fototje van mijn uren-registratielijsten op het werk maken.
Op de foto zie ik inderdaad veel te veel rose, thuis eenmaal uitgeprint, krijg ik een letterlijk rose papiertje te zien.
Ergens gevonden op inet da je de witbalans van automatisch af moet halen, dit verandert vrij weinig.
Tevens lees ik dat Samsung verder geen gehoor geeft aan deze problemen.
Nou moet ik toegeven dat als je de witbalans op tl-licht of kunstlicht zet, de rose gloed bijna weg is. Echter ziet je foto er dan weer niet zo goed uit.
Nu heb je vaak in huizen allemaal witte muren en als er in de winter sneeuw ligt... Zomaar twee momenten waarop je je telefoon net zo goed in je zak kunt laten.
Nu kan ik dit toestel natuurlijk nog terug brengen binnen 8 dagen, maar als elk toestel dit heeft kom ik er niet ver mee.
[Voor 12% gewijzigd door Jamievanm op 16-01-2012 01:26]