Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 13201

Topicstarter
Hoi allemaal,

Vandaag een Samsung Galaxy S2 ontvangen en direct weer geretourneerd.
Ik krijg op lichte oppervlakten een roze gloed in het centrum van de foto.

Is dit nu een fysiek defect, een software probleem of...
Wie heeft dit zelfde probleem?

Greetz Xqueeze

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik heb het ook maar alleen als ik in schemer situaties foto's van lichte oppervlakken. Ik ga hem er zelf niet voor terugbrengen heb er geen last van verder.

Anoniem: 162581

Heb er in het algemene SGS2 topic al een en ander over gepost met voorbeeldfotos erbij. Twijfel nog erg over retourneren. Je hebt er in de praktijk niet heel erg last van, maar bij egale oppervlakken valt het erg op, met name bij kunstlicht. Maar ja, dit zijn uitzonderlijke situaties, daarbij is de telefoon verder prima: goed afgewerkt, geen dode pixels en verder geen issues. Dus wat krijg je er weer voor terug he...

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 13:08
Heb je een voorbeeldfoto? Ben wel benieuwd hoe zich dit uit in foto's. Ik heb ook een Galaxy S2 in bestelling.

De wijzen komen uit het Oosten!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 00:17

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Anoniem: 13201 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:18:
Hoi allemaal,

Vandaag een Samsung Galaxy S2 ontvangen en direct weer geretourneerd.
Ik krijg op lichte oppervlakten een roze gloed in het centrum van de foto.

Is dit nu een fysiek defect, een software probleem of...
Wie heeft dit zelfde probleem?

Greetz Xqueeze
Gho, als je je nu even had ingelezen had je op XDA een apart topic gezien en conclusie! en voorbeelden :O

http://forum.xda-develope...p?p=13702444&postcount=31

Verder is dit onderwerp al aan de beurt geweest in het Samsung Galaxy S II topic, maar nu zijn alle pupers tweakers lekker aan het pruttelen over hun batterij :+

Het heeft alles met de wit balans te maken en is waarschijnlijk zo op te lossen d.m.v een update van Samsung.
Zelf heb ik de witbalans aangepast en bij normaal gebruik (dus lees: geen witte a4tjes gaan fotograferen boven een TL) is de roze waas niet te zien.

Voor diegene die graag wat voorbeelden willen zien van foto's van de S II, de thread van XDA

http://forum.xda-develope...=1072018&highlight=camera

GetaGrip is net een mens.......

• Anoniem: 404313
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb nog steeds heel veel last van de roze waas met 2.3.6. Samsung camera update heb ik al gedaan, maar helpt niets. Ook kan ik geen duidelijke oplossing vinden. Wel vervelend aangezien ik vaak witte muren op de foto heb staan.

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:46
Wat een gedoe hierboven.

Dit probleem is dermate groot dat er gewoon een apart topic voor moet zijn.

Ik heb in het verleden allerlei reviews gelezen over dit toestel, nergens zag ik dit probleem voorkomen.

Nu koop ik dit ding 6 dagen terug en maak ik een paar foto's en zie ik inderdaad een belachelijke roze gloed, nou mag ik er vanuit gaan dat bij daglicht buiten dit niet te zien is.
Echter vind ik dit toch super storend.
Het heeft alles met de wit balans te maken en is waarschijnlijk zo op te lossen d.m.v een update van Samsung.
Zelf heb ik de witbalans aangepast en bij normaal gebruik (dus lees: geen witte a4tjes gaan fotograferen boven een TL) is de roze waas niet te zien.
Laat ik nou net al jaren iedere week een fototje van mijn uren-registratielijsten op het werk maken.
Op de foto zie ik inderdaad veel te veel rose, thuis eenmaal uitgeprint, krijg ik een letterlijk rose papiertje te zien.

Ergens gevonden op inet da je de witbalans van automatisch af moet halen, dit verandert vrij weinig.
Tevens lees ik dat Samsung verder geen gehoor geeft aan deze problemen.

Nou moet ik toegeven dat als je de witbalans op tl-licht of kunstlicht zet, de rose gloed bijna weg is. Echter ziet je foto er dan weer niet zo goed uit.

Nu heb je vaak in huizen allemaal witte muren en als er in de winter sneeuw ligt... Zomaar twee momenten waarop je je telefoon net zo goed in je zak kunt laten.

Nu kan ik dit toestel natuurlijk nog terug brengen binnen 8 dagen, maar als elk toestel dit heeft kom ik er niet ver mee.

[Voor 12% gewijzigd door Jamievanm op 16-01-2012 01:26]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:22
Jamievanm schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:48:
Waar vind ik overigens die camera update waar over gesproken wordt?
Samsung Apps.

Ik merk het alleen als ik inderdaad alleen een wit a4tje fotografeer of een andere kunstmatige foto om het effect uit te lokken. In reallife zie je het gelukkig niet, ik vind het prachtige foto's voor een telefoon.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:46
Klopt, heb die update gedownd, maar die geeft aan dat ik al de meest recente versie heb.
Begin nu toch spijt te krijgen dat ik geen HTC Sensation XE heb gehaald.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:19
ph4ge schreef op maandag 16 januari 2012 @ 01:26:
[...]

Samsung Apps.

Ik merk het alleen als ik inderdaad alleen een wit a4tje fotografeer of een andere kunstmatige foto om het effect uit te lokken. In reallife zie je het gelukkig niet, ik vind het prachtige foto's voor een telefoon.
`
Ik zie het op bijna elke foto terug terwijl ik dit VOOR de camera update van samsung niet had. Sterker nog, toen had ik helemaal of nauwelijks geen roze gloed in de foto's. Mocht je meer info willen check dan de wat oudere topics van het algemene SGS2 topic even.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee