zoals ik al zei is het volgens mij gewoon de auto white balance die in de war raakt bij witte oppervlaktes.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:40:
[...]
Ik had het na levering, EN na de camera update EN na de firmware update. Dus als niet IEDEREEN dit heeft en het patchlevel en firmware level maken niets uit, dan moet het wel een hardware defect zijn. Dat het in andere threads een software probleem wordt genoemd is vreemd: niemand heeft expres een roze vlek geprogrammeerd bij Samsung. Maar het zou wellicht met software opgelost kunnen worden. Dus een hardware probleem met een software oplossing. Dat klinkt wat logischer.
Maar toch doet de post bij XDA me twijfelen. HTC had hier met de HD2 dus ook al een fix voor. Wie weet komt zo'n fix er ook voor de SGS2. Hmm, zal ik nou terugsturen of niet? Denk dat ik dat toch maar wel 1 keer doe.
Oh ja pardon. Wist niet dat je op het grafiekje kon klikken.Crazyanz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:40:
[...]
die zit stnd in android....
instellingen->over het toestel->batterijverbruik
Verwijderd
Nee. Want met manual WB werkt 't ook niet goed. Daarbij werkt witbalans regeling voor een hele sensor, niet voor onderdelen daarvan. Heeft gewoon met fabricage lens te maken lijkt me. Breking van licht in het midden van een lens is anders dan aan de randen. Dat kan heel goed kleurverschillen veroorzaken.Crazyanz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:41:
[...]
zoals ik al zei is het volgens mij gewoon de auto white balance die in de war raakt bij witte oppervlaktes.
Stukje van het pocketnow forum over de HTC HD2:
it is most likely caused by vignetting.
the inner part is brighter than the outer part due to lens design. it is the case with ALL lenses, just more exaggerated on the cheaper designs used in phones.
due to that, the inner part is more susceptible to color shifts due to white balance, because it is more visible there, because there simply is more white to be balanced wrong.
Dus als de ene telefoon het wel heeft en de andere niet, kan dat als je 't mij vraagt alleen nog maar te wijten zijn aan een niet zo geavanceerd produktieproces of quality control.
Tja het is je goed recht als je denkt dat je echt een deffect heb om je garantie te claimen maar ik kan het effect wat jij omschrijft simuleren door te spelen met whitebalance,contrast etc.
Verwijderd
Als jij tips hebt, dan hoor ik ze natuurlijk graag. Ik heb nog geen combinatie kunnen vinden die me een beter resultaat geeft...Crazyanz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:56:
Tja het is je goed recht als je denkt dat je echt een deffect heb om je garantie te claimen maar ik kan het effect wat jij omschrijft simuleren door te spelen met whitebalance,contrast etc.
er is bij mij sowieso al een wereld van verschil met wat ik op het scherm zie en hoe de foto eruit ziet. Daarnaast merk ik dat de ISO binnen echt gelijk omhoog schiet en die kan je dus beste vast zetten zeker als je flits gebruikt. Bij mij staat auto contrast aan en heb ik licht gevoeligheid oid (hij ligt nu aan de lader kijk zo wel even) 1 stap lager gezet. Daarnaast blijft het een mobiel met een sensor van een speldenkop en zijn de foto's gewoon ruk bij weinig licht en krijg je vreemde dingen met schaduwen enzo.
Verwijderd
Foto's 1 en 2 zijn op klaarlichte zonnige dag genomen. Genoeg licht. Ik verwacht geen resultaten van een DSLR hoor...ik verwacht gewoon een redelijk goede foto waarvan het centrum niet roze of groen is, zeker als ik anderen zie die het probleem niet hebben.
Vraagje, kunnen jullie de site infonet.hszuyd.nl openen? Het lukt me namelijk niet. Ik heb het geprobeerd op verschillende soorten browsers.
Ik vind het best wel vreemd want ik ken mensen met anderde android toestellen waar het wel op kan.
Ik vind het best wel vreemd want ik ken mensen met anderde android toestellen waar het wel op kan.
hmmz krijg een 401.2 als je even googled blijkt het te maken hebben met authentication in de browser Error Message: HTTP 401.2 - Unauthorized: Logon Failed Due to Server Configuration with No Authentication.
Zo te zien wordt je ook gelijk gevraagd in te loggen heeft volgens mij voornamelijk met de website te maken.
Zo te zien wordt je ook gelijk gevraagd in te loggen heeft volgens mij voornamelijk met de website te maken.
Ja klopt, ik kon het ook al niet bereiken op mijn Nokia N97. Maar vind het wel heel raar dat een HTC Desire (HD) of een iPhone wel gewoon kan openen.... ben toch wel een beetje teleurgesteld, zal echt wel handig zijn geweest om bijv. mijn lesrooster etc. te checken.Crazyanz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 01:37:
hmmz krijg een 401.2 als je even googled blijkt het te maken hebben met authentication in de browser Error Message: HTTP 401.2 - Unauthorized: Logon Failed Due to Server Configuration with No Authentication.
Of weet iemand misschien of er een app is waarbij het wel lukt?
probeer eens wat andere browsers zoals dolphin en firefox. Maar ik zou ook even je netbeheerder mailen want dit is ook gewoon beroert in elkaar gezet
[ Voor 45% gewijzigd door haakjesluiten op 17-05-2011 01:55 ]
Verwijderd
Jammer dat de games als need for speed shift en Asphalt5 niet werken. Daar ze wel werken op mijn de Galaxy I9000.
Meer mensen met dit probleem?
Firefox zojuist geprobeerd. Het is de enige browser dat er een beetje mee kan omgaan. Het geef de error message niet weer. De inlogscherm komt ook tevoorschijn en je kan ook inloggen. Maar de inlogscherm blijft de hele tijd terugkomen. Ik zie wel in de achtergrond dat het gelukt is de site te openen. Dus Firefox is ook geen optie...Crazyanz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 01:54:
probeer eens wat andere browsers zoals dolphin en firefox. Maar ik zou ook even je netbeheerder mailen want dit is ook gewoon beroert in elkaar gezet
Dolphin, Skyfire, Boat, Angel, Galapagos, Miren, UC, Scope en InBrowser geven allemaal een error.
En wat als je de dolphin browser instelt op desktop mode ipv android?
NFS weet ik niet maar de backup van Asphalt5 afkomstig van mijn SGS werkt prima.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 02:14:
Jammer dat de games als need for speed shift en Asphalt5 niet werken. Daar ze wel werken op mijn de Galaxy I9000.
Hmm ik heb gisteren de camera firmware geupdate, maar ik heb het gevoel dat het er allemaal alleen maar slechter op is geworden. De geweldige foto's die ik eerder ermee gemaakt heb zijn nu onmogelijk geworden
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Ik lees dat diverse mensen een screenprotector aanschaffen, het S II scherm is toch voorzien van Gorilla Glas. Wat volgens mij impliceert dat je geen protector nodig hebt?
Sorry verkeerde forum topic
Sorry verkeerde forum topic
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 08:52 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
dat klopt, maar kan geen kwaad toch extra bescherming? ben erg zuinig er op.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:49:
Ik lees dat diverse mensen een screenprotector aanschaffen, het S II scherm is toch voorzien van Gorilla Glas. Wat volgens mij impliceert dat je geen protector nodig hebt?
Samsung appsVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:49:
Waar haal je die firmware updates vandaan?
Verwijderd
oke dankje! toen ik het toestel gisteravond aanzette kreeg ik gelijk meldingen van updates van samsung apps, neem aan dat dat ze dus zijn geweest. ik heb geen last van een mindere camera zoals jij wel hebt..
Terugkomend op mijn verhaal van vorige pagina (Trillend/schokkend scherm na het scrollen in het menu/browser of gewoon de statusbalk op de helft van je scherm houden.....
Start net me telefoon weer op en het scroll verhaal wat ik hier beschreef is nu wel zoals het hoort. Dus gewoon helemaal soepel. Bugje wellicht? Toch benieuwd of er meer mensen zijn die dit zijn tegen gekomen.
Start net me telefoon weer op en het scroll verhaal wat ik hier beschreef is nu wel zoals het hoort. Dus gewoon helemaal soepel. Bugje wellicht? Toch benieuwd of er meer mensen zijn die dit zijn tegen gekomen.
Ook hier problemen met het verbinden met kies....
Hij blijft maar op verbinden staan, en verder komt hij niet. Dit in tegenstelling tot eerder toen het nog wel gewoon werkte. Vreemd.
Hij blijft maar op verbinden staan, en verder komt hij niet. Dit in tegenstelling tot eerder toen het nog wel gewoon werkte. Vreemd.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
bij mij verbind die alleen via usb met kies als usb debugging uit staat onder instellingen -> applications -> development (of iets dergelijk)l3art schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:09:
Ook hier problemen met het verbinden met kies....
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Lekker dan, mail van GSMWijzer dat het nog ff een weekje langer gaat duren
Dat hoort in dit topic:Zeemon123 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:45:
Lekker dan, mail van GSMWijzer dat het nog ff een weekje langer gaat duren
[ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Nog even over de percentage weergave van het batterij verbruik. Beseft iedereen zich wel dat het om PERCENTAGES gaat en niet absoluut gebruik. Zo heb ik gisteren mijn telefoon opgeladen en ben gaan slapen. Na ongeveer 7 uur standby geeft de verbruiksmeter aan dat Android OS iets van 40% heeft gebruikt en Standby iets van 30%. Logisch want ik heb er niets mee gedaan, geen screen on, geen game. Dan zijn de processen die wel lopen natuurlijk de energie 'slurpers' . Heb de telefoon inmiddels al weer een beetje gebruikt en stanby en OS percentage is daardoor al weer een stuk gedaald.
(Overigens daalde batterij verbruik in die 7 uur zo'n 3 procent.)
Dropbox krijg ik ook niet geïnstalleerd, andere apps zijn geen probleem, kennelijk een issue met het package van DB en de SGS2.Pyrone89 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:07:
Ik ben teleurgesteld over de GPS, die is totaal niet in staat om een goede locatiebepaling te doen, ookal heb ik de juiste opties aan staan om het te verbeteren. Ik heb ook geen apps die het in de weg zouden kunnen zitten.
Daarnaast heb ik iets raars: Apps willen niet meer downloaden. Hij zegt dat hij download maar na korte tijd verdwijnt hij gewoon, ook geen foutmelding of iets dergelijks. Volgens de telefoon heb ik nog genoeg ruimte....
Ik wou namelijk de Dropbox app downloaden en de app waarmee je offline navigatie hebt (zodat je ook zonder 3G mega rekening en zonder roaming kunt nagiveren overal ter wereld)
-Pwn the day-
Klopt, die staat ook uit want anders krijg je een foutmelding. Maar ik krijg geen melding. Hij blijft gewoon op verbinden staan...Mouki_9 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:14:
[...]
bij mij verbind die alleen via usb met kies als usb debugging uit staat onder instellingen -> applications -> development (of iets dergelijk)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mijn batterij daalde met zo een 30 procent na 8 uur stand-byPolster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:49:
Nog even over de percentage weergave van het batterij verbruik. Beseft iedereen zich wel dat het om PERCENTAGES gaat en niet absoluut gebruik. Zo heb ik gisteren mijn telefoon opgeladen en ben gaan slapen. Na ongeveer 7 uur standby geeft de verbruiksmeter aan dat Android OS iets van 40% heeft gebruikt en Standby iets van 30%. Logisch want ik heb er niets mee gedaan, geen screen on, geen game. Dan zijn de processen die wel lopen natuurlijk de energie 'slurpers' . Heb de telefoon inmiddels al weer een beetje gebruikt en stanby en OS percentage is daardoor al weer een stuk gedaald.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Bij mij doet dropbox het gewoon ?Nowhereman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:01:
[...]
Dropbox krijg ik ook niet geïnstalleerd, andere apps zijn geen probleem, kennelijk een issue met het package van DB en de SGS2.
Dit had ik ook, gisteren mijn eigen geplaatste tip hier uitgevoerd. Vannacht 8 uur standby, batterij van 100% naar 97% met paar e-mails die binnen waren gekomen en enkele WhatsApp berichten. Dus voor mij werkt het =)Chester schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:05:
[...]
Mijn batterij daalde met zo een 30 procent na 8 uur stand-by
Ik heb eens in SamsungApps zitten kijken, kan geen camera update vinden. Werd alleen een update van SamsungApps geinstalleerd.
[ Voor 13% gewijzigd door Razer op 17-05-2011 10:08 ]
Dropbox werkt bij mij ook. Gisteren had ik wel problemen met 2 andere apps die niet installeerde. Vandaag weer wel dus misschien was er even een hickup in de market.
Ik zit nu met battery monitor widget op een all time average van 12 uur... Wauw wat een geweldige accu 
Met mijn Desire haalde ik bij weinig gebruik 36 uur en intensief gebruik makkelijk 20 uur.
Met mijn Desire haalde ik bij weinig gebruik 36 uur en intensief gebruik makkelijk 20 uur.
Vaag ik kreeg een camera firmware update, die werd gedownload; toen ging ie in FlightMode. Installatie duurde ca. 5 minuten.Razer schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:07:
[...]
Dit had ik ook, gisteren mijn eigen geplaatste tip hier uitgevoerd. Vannacht 8 uur standby, batterij van 100% naar 97% met paar e-mails die binnen waren gekomen en enkele WhatsApp berichten. Dus voor mij werkt het =)
Ik heb eens in SamsungApps zitten kijken, kan geen camera update vinden. Werd alleen een update van SamsungApps geinstalleerd.
beide apparaten herstart geven?l3art schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:03:
[...]
Klopt, die staat ook uit want anders krijg je een foutmelding. Maar ik krijg geen melding. Hij blijft gewoon op verbinden staan...
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Mwah is geen issue, want ik heb de eerste setup over 3G gedaan, en pas na 5-6 uur voor het eerst WIFI gebruikt.Razer schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:29:
Mensen, er is waarschijnlijk een possible fix op XDA gevonden voor het batterij probleem, voor mensen die 5-15% idle verliezen en waar Android-OS veel CPU time slurpt.
[...]
Ik heb ook 2 of 3x een samsungapps update gedownload, maar voor zover ik zag had dat niks met de camera te maken.
Bij mij heeft dit vreemd genoeg wel gewerkt. Gisterenavond opnieuw geïnstalleerd, aan de lader gehangen en vanochtend om 07:00 van de lader gehaald. Sindsdien 2 telefoontjes van elk ongeveer 10 minuten gepleegd, een minuut of 5 gesurfd en circa 10 whatsapp-berichten verstuurd. Op het moment van schrijven staat het batterijpercentage op 99%. Misschien is een keer terug naar fabrieksinstellingen sowieso geen slecht idee, onafhankelijk van de vraag of het nu komt door WiFi/3G tijdens de installatie.Phusebox schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:15:
[...]
Mwah is geen issue, want ik heb de eerste setup over 3G gedaan, en pas na 5-6 uur voor het eerst WIFI gebruikt.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Mr. VooDoo kan ook aan de gang:
supercurio
2 mins
Just received my #GalaxySII. Amazing device on many aspects, but a severe regression on sound compared to #GalaxyS. Damn! With real issues.
http://twitter.com/#!/supercurio/status/70403722504716288
supercurio
2 mins
Just received my #GalaxySII. Amazing device on many aspects, but a severe regression on sound compared to #GalaxyS. Damn! With real issues.
http://twitter.com/#!/supercurio/status/70403722504716288
Pff ja ik ga echt niet alles weer opnieuw installeren, en dan er maar op gokken dat het werkt. Dan verkoop ik hem wel weer en ga ik terug naar mijn Desire.Famoso schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:22:
[...]
Bij mij heeft dit vreemd genoeg wel gewerkt. Gisterenavond opnieuw geïnstalleerd, aan de lader gehangen en vanochtend om 07:00 van de lader gehaald. Sindsdien 2 telefoontjes van elk ongeveer 10 minuten gepleegd, een minuut of 5 gesurfd en circa 10 whatsapp-berichten verstuurd. Op het moment van schrijven staat het batterijpercentage op 99%. Misschien is een keer terug naar fabrieksinstellingen sowieso geen slecht idee, onafhankelijk van de vraag of het nu komt door WiFi/3G tijdens de installatie.
Nog een irritatie ontdekt; als ik bij Gentle Alarm de nightdisplay gebruik, blijft het scherm licht geven, terwijl dat bij de amoled Desire niet zo was. Night display is daarom ook onbruikbaar geworden.
(Night display is zeg maar gewoon een klok die aanspringt zodra je het scherm aanraakt, en weinig stroom gebruikt en weinig licht hoort te geven.)
My first Android (en wat een beest!) - een verademing na mijn SE X1 (waar ik destijds ook al heel blij mee was)... Zo dat moest ik even kwijt.
Probleempje ontdekt (maar dat zal ik wel weer alleen hebben) - heb Sygic Aura erop gezet om te navigeren en op zich gaat dat prima, behalve dat ik regelmatig na het starten geen fix krijg - hij ziet dan 0 satelieten en ik moet in Sygic de GPS uit- en weer inschakelen. Dan binnen 5 seconden een scherpe fix. Kan het zijn dat mijn Live panel in de weg zit? Als ik Google Maps start krijg ik wel altijd een GPS fix...
Probleempje ontdekt (maar dat zal ik wel weer alleen hebben) - heb Sygic Aura erop gezet om te navigeren en op zich gaat dat prima, behalve dat ik regelmatig na het starten geen fix krijg - hij ziet dan 0 satelieten en ik moet in Sygic de GPS uit- en weer inschakelen. Dan binnen 5 seconden een scherpe fix. Kan het zijn dat mijn Live panel in de weg zit? Als ik Google Maps start krijg ik wel altijd een GPS fix...
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Gentle Alarm kan je gewoon zo instellen dat het scherm uitgaat in nightstand hoor.Phusebox schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:29:
[...]
Pff ja ik ga echt niet alles weer opnieuw installeren, en dan er maar op gokken dat het werkt. Dan verkoop ik hem wel weer en ga ik terug naar mijn Desire.
Nog een irritatie ontdekt; als ik bij Gentle Alarm de nightdisplay gebruik, blijft het scherm licht geven, terwijl dat bij de amoled Desire niet zo was. Night display is daarom ook onbruikbaar geworden.
(Night display is zeg maar gewoon een klok die aanspringt zodra je het scherm aanraakt, en weinig stroom gebruikt en weinig licht hoort te geven.)
Alles opnieuw installen kost echt maar paar minuten met titanium Backup hoor, is zo gepiept
Na jouw bericht kon ik het natuurlijk niet laten om het nog eens te proberen en inderdaad, Dropbox installeerde nu zonder problemen. Eergisteren heb ik het 3-4 keer geprobeerd, echter bij iedere poging stopte de installatie ergens middenin, geen erros gezien maar dus ook geen installatie en nu net vlekkeloos...
-Pwn the day-
Ja het scherm gaat op het eerste gezicht uit, maar probeer het maar eens in een donkere kamer. Bij de "uit" stand blijft het scherm donkergrijs en licht geven.macweeds schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:33:
[...]
Gentle Alarm kan je gewoon zo instellen dat het scherm uitgaat in nightstand hoor.
Alles opnieuw installen kost echt maar paar minuten met titanium Backup hoor, is zo gepiept
OK, dat moet ik dan vanavond maar eens uitproberen. Dat is inderdaad vervelend.Phusebox schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:39:
[...]
Ja het scherm gaat op het eerste gezicht uit, maar probeer het maar eens in een donkere kamer. Bij de "uit" stand blijft het scherm donkergrijs en licht geven.
Er zijn nogal veel screen issues aan het toestel zo langzamerhand!
Hoe krijg ik het standaard lock scherm weer terug?
Had even wat foto's geprobeerd om als lock scherm te zetten, maar wil weer terug naar de default. Probleem is dat ik de default achtergronden niet kan kiezen, alleen foto's die ik gemaakt heb.. (Instellingen -> Display -> Scherm vergrendelen achtergrond).
Iemand een idee?
Had even wat foto's geprobeerd om als lock scherm te zetten, maar wil weer terug naar de default. Probleem is dat ik de default achtergronden niet kan kiezen, alleen foto's die ik gemaakt heb.. (Instellingen -> Display -> Scherm vergrendelen achtergrond).
Iemand een idee?
Dit probleem heb ik ook een keer op XDA forum voorbij zien komen....Sander H schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:43:
Hoe krijg ik het standaard lock scherm weer terug?
Iemand een idee?
How can I restore the original lockscreen background?
Answer:
Originally Posted by RyanZA
Set it as normal background, save it as an image, then set the image as the lockscreen background.
http://www.avforums.com/f...2-default_lockscreenw.jpg
[ Voor 25% gewijzigd door Golf2vr6 op 17-05-2011 11:12 ]
en hier zijn het 9uur en 44 minutenreyals schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:50:
http://blog.gsmarena.com/...yback-on-a-single-charge/
video test van de batterij (8 uur, 5 minuten)
Verwijderd
Wat is nou het beste voor je batterij...??
wat ik heb gedaan is toen ik hem binnenkreeg gewoon gebruikt en zo goed als leeg gemaakt. de telefoon uitgezet en een nacht aan de oplader gelaten. vervolgens iedere keer bijna leeg laten lopen en 's nachts aan de oplader hangen...
wat ik heb gedaan is toen ik hem binnenkreeg gewoon gebruikt en zo goed als leeg gemaakt. de telefoon uitgezet en een nacht aan de oplader gelaten. vervolgens iedere keer bijna leeg laten lopen en 's nachts aan de oplader hangen...
Gebruik ff de zoek-funktie, is al meerdere keren gepost.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:13:
Zo heb ik het ook gedaan. Vrijdagmiddag aan de lader, 9 uur later er uit. Toen helemaal leeg gemaakt en zondagavond weer aan de lader. Nu nog 30% batterij en vanavond weer er in.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:13:
dropbox werkt bij mij wel.Nowhereman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:01:
[...]
Dropbox krijg ik ook niet geïnstalleerd, andere apps zijn geen probleem, kennelijk een issue met het package van DB en de SGS2.
Perfect zelfs, daarom kon ik gisteren die schermprint hierheen uploaden.
Burp
Die functie kent deze persoon niet. Stelt makkelijk vindbare vragen keer op keer. Echt ongelooflijk gewoon.Golf2vr6 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:15:
Gebruik ff de zoek-funktie, is al meerdere keren gepost.
Bij hem ook. Was reeds al lang "opgelost".Wii4all schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:15:
dropbox werkt bij mij wel.
Perfect zelfs, daarom kon ik gisteren die schermprint hierheen uploaden.
[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 17-05-2011 11:17 ]
Nickname does not reflect reality
ThanksGolf2vr6 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:04:
[...]
Dit probleem heb ik ook een keer op XDA forum voorbij zien komen....
How can I restore the original lockscreen background?
Answer:
Originally Posted by RyanZA
Set it as normal background, save it as an image, then set the image as the lockscreen background.
http://www.avforums.com/f...2-default_lockscreenw.jpg
Wel apart dat het via zo'n omweg moet.
Er werd meerdere pagina's terug een vraag gesteld hoe je makkelijk je totale data verbinding uit kan schakelen zonder onbereikbaar te worden. Weet niet zeker of het al voorbij is gekomen maar hier een eventuele oplossing/optie:
Hou je Power knop even ingedrukt. Komt menuutje tevoorschijn waarbij je je data kan uitschakelen terwijl je wel gewoon bereikbaar blijft. Ideaal als je geregeld de grens even over komt.
Hou je Power knop even ingedrukt. Komt menuutje tevoorschijn waarbij je je data kan uitschakelen terwijl je wel gewoon bereikbaar blijft. Ideaal als je geregeld de grens even over komt.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Is dat hetzelfde als wat APNDroid doet/deed? Dat gebruikte ik op mijn HTC Magic als ik in het buitenland was. Zo'n powermenu-item is natuurlijk veel handiger, al weet ik niet hoe dat werkt.AtlAntA schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:37:
Er werd meerdere pagina's terug een vraag gesteld hoe je makkelijk je totale data verbinding uit kan schakelen zonder onbereikbaar te worden. Weet niet zeker of het al voorbij is gekomen maar hier een eventuele oplossing/optie:
APNDroid veranderde de naam van de APN, zodat je echt 0 dataverkeer had.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Daar heb je toch gewoon je data-verbinding-uit-bij-roaming setting voor?AtlAntA schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:37:
-Pwn the day-
Voor het buitenland heb je toch gewoon roaming voor uit staan, dat is voldoende.AtlAntA schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:37:
Nowhereman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:43:
[...]
Daar heb je toch gewoon je data-verbinding-uit-bij-roaming setting voor?
Ok daar hebben jullie gelijk in. Toch is het een handige functie mocht je bijna aan je limiet zitten oid.macweeds schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:44:
[...]
Voor het buitenland heb je toch gewoon roaming voor uit staan, dat is voldoende.
edit: voor de batterij usage statistieken fanatici onder ons:
De dip aan het begin komt van angry birds spelen. Die aan het einde komt door de wifi denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door AtlAntA op 17-05-2011 11:59 ]
Bij mij werkt hij nu ook.Nowhereman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:39:
[...]
Na jouw bericht kon ik het natuurlijk niet laten om het nog eens te proberen en inderdaad, Dropbox installeerde nu zonder problemen. Eergisteren heb ik het 3-4 keer geprobeerd, echter bij iedere poging stopte de installatie ergens middenin, geen erros gezien maar dus ook geen installatie en nu net vlekkeloos...Geen idee maar ik ben happy met m'n dropbox
Nu ben ik alleen benieuwd hoe ik het toestel kan vertellen dat hij alleen mag syncen onder Wifi, maar kan die optie nergens vinden
Voor zover ik weet moet je altijd handmatig synchen?Pyrone89 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:47:
[...]
Bij mij werkt hij nu ook.
Nu ben ik alleen benieuwd hoe ik het toestel kan vertellen dat hij alleen mag syncen onder Wifi, maar kan die optie nergens vinden
Zie ook hier: http://www.dropbox.com/help/82
[ Voor 6% gewijzigd door Nowhereman op 17-05-2011 11:53 ]
-Pwn the day-
Zal je een aparte app voor moeten gebruiken, want die optie zit niet standaard in Android.Pyrone89 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:47:
[...]
Bij mij werkt hij nu ook.
En Syncen gaat altijd automatisch (mits aangezet natuurlijk)

70% over na 5,5 uur.
Het rare is dat die GPS status app niet eens gebruikt is sinds ik opgeladen heb? Staat ook niet bij de actieve apps.
Dan zal dat het teken zijn dat je hem moet verwijderenPhusebox schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:59:
[afbeelding]
70% over na 5,5 uur.
Het rare is dat die GPS status app niet eens gebruikt is sinds ik opgeladen heb? Staat ook niet bij de actieve apps.
misschien heb ik het fout hoor, maar sinds ik mijn achtergrond heb gewijzigd van een plaatje naar een zwarte kleur is het percentage batterij gebruik voor het display met een aantal procenten gedaald.
Burp
Hmm ik las hier iets over titanium backup voordat je een reset doet. Maar die werkt alleen met root... ?
Klopt.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Hmm dus dat is ook geen oplossing voor het accu probleem, ga niet rooten met ren net nieuw toestel. Zeker niet als er nog geen betrouwbare methode is.
wel vreem dat bij jouw maar 1 android systeem process hoog zit bij vebruik. Bij mij zitten er altijd iets van 3 vlak onder elkaar.Phusebox schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:59:
[afbeelding]
70% over na 5,5 uur.
Nadat ik gisteren een factory reset heb gedaan en mijn accounts via 3G (geen Wifi) weer had ingesteld, is het wat mij betreft veel beter gesteld met het batterijverbruik. Ik heb bewust niet de accounts voor Facebook/Twitter Social hub en Samsung apps ingesteld en dat schijnt te werken.
Ik heb voordat ik ging slapen de batterij volledig opgeladen, een reboot gedaan en weggelegd (3G/Wifi uit) en na 7 a 8 uur stond hij nog op 98%. De telefoon gaat nu eindelijk in standby staan als ik hem niet gebruik.

De dip komt door browsen, email checken en whatsapp. Dat heb ik maar heel kort gedaan, maar als ik het scherm aan heb dan zie ik het percentage echt snel dalen. Het scherm is bij mij de grootste verbruiker
Ik heb voordat ik ging slapen de batterij volledig opgeladen, een reboot gedaan en weggelegd (3G/Wifi uit) en na 7 a 8 uur stond hij nog op 98%. De telefoon gaat nu eindelijk in standby staan als ik hem niet gebruik.

De dip komt door browsen, email checken en whatsapp. Dat heb ik maar heel kort gedaan, maar als ik het scherm aan heb dan zie ik het percentage echt snel dalen. Het scherm is bij mij de grootste verbruiker
[ Voor 14% gewijzigd door Snoop op 17-05-2011 12:35 ]
hmmz ook maares een hardreset doen dan. Wat bedoel je trouwens met twitter en facebook niet ingesteld. Heb je nu helemaal geen twiitter en facebook meer of gebruik je alleen die social hub niet meer?
Begin me er nu ook echt enorm aan te storen; er staan allemaal random apps in die stroom verbruiken:Crazyanz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:30:
[...]
wel vreem dat bij jouw maar 1 android systeem process hoog zit bij vebruik. Bij mij zitten er altijd iets van 3 vlak onder elkaar.
Nu staat er o.a.:
Mediaserver: Nooit gebruikt? Zou niet eens weten waar dat zit?
Wi-Fi delen: ook nog nooit gebruikt
Het scherm vreet ook echt enorm dus ik betwijfel dat een factory reset daar wat aan verandert.
De social hub heb ik overigens niet gebruikt; dus daar kan het ook niet aan liggen, gebruik alleen los de facebook en twitter app.
Verder heb ik nog 2 e-mail accounts; eentje synced 1x per 15 minuten, de andere 1x per uur.
[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 17-05-2011 12:39 ]
Ik heb gisteren de SGS2 geroot, factory reset gedaan, ingesteld via 3G en via Titanium backup alle niet noodzakelijke software bevroren. Even kijken hoe lang hij het nu gaat uithouden...
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik heb de standaard Twitter en Facebook apps uit de market geinstalleerd en niet via de Social Hub apps die standaard op je toestel staan. Alleen mijn email heb ik ingesteld via de standaard email applicatie.Crazyanz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:38:
hmmz ook maares een hardreset doen dan. Wat bedoel je trouwens met twitter en facebook niet ingesteld. Heb je nu helemaal geen twiitter en facebook meer of gebruik je alleen die social hub niet meer?
Had ik eerst ook gedaan. Heb nu launcher pro geinstalleerd en deze heeft echt een superwidget hiervoor.Snoop schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:47:
[...]
Ik heb de standaard Twitter en Facebook apps uit de market geinstalleerd en niet via de Social Hub apps die standaard op je toestel staan. Alleen mijn email heb ik ingesteld via de standaard email applicatie.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Als je Facebook niet via Spocial Hub instelt, maar gewoon via Facebook app, krijg je dan ook gewoon automatisch foto's bij je contact personenen? Of moet je apart linken?Phusebox schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:38:
[...]
Begin me er nu ook echt enorm aan te storen; er staan allemaal random apps in die stroom verbruiken:
Nu staat er o.a.:
Mediaserver: Nooit gebruikt? Zou niet eens weten waar dat zit?
Wi-Fi delen: ook nog nooit gebruikt
Het scherm vreet ook echt enorm dus ik betwijfel dat een factory reset daar wat aan verandert.
De social hub heb ik overigens niet gebruikt; dus daar kan het ook niet aan liggen, gebruik alleen los de facebook en twitter app.
Verder heb ik nog 2 e-mail accounts; eentje synced 1x per 15 minuten, de andere 1x per uur.
Ja je kunt je contacten, incl. foto's, syncen via de app zelf.Razer schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:52:
[...]
Als je Facebook niet via Spocial Hub instelt, maar gewoon via Facebook app, krijg je dan ook gewoon automatisch foto's bij je contact personenen? Of moet je apart linken?
Begin nu toch al ferm te twijfelen... al die problemen die opduiken...
Had een iphone4 hiervoor en gebruik nu een HTC Nexus one tot normaal de S2 beschikbaar was.
Met android kan je dus gewoon niet connecteren op corporate wifi via proxy.
Met WP7 en Iphone ging dit perfekt....
Kan je een proxy instellen bij de wifi instellingen op de S2?
Had een iphone4 hiervoor en gebruik nu een HTC Nexus one tot normaal de S2 beschikbaar was.
Dat is toch wat anders, namelijk geen koppeling met je bestaande contacten voor zover ik weet.Snoop schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:59:
[...]
Ja je kunt je contacten, incl. foto's, syncen via de app zelf.
Onder wifi kan ik een proxy en een poort instellen, of het werkt kan ik je helaas niet vertellen, want heb geen wifi met proxy om het te testen.DorkoTheBeast schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:02:
Begin nu toch al ferm te twijfelen... al die problemen die opduiken...
Narf, nog maar eens wat gal spuien hier...
*knip* dat kan ook op een normale manier. Er zit een spleet tussen het glas en de rand van de behuizing; gevolg is dat na nog geen week gebruik deze al vol zit met stof en pluisjes die je er niet meer uit krijgt...
Zo'n spijt van deze aankoop.... echt eerste en meteen ook laatste Samsung ooit.
Nog zoiets; ontvangsbevestiging; bij elke andere telefoon die ik ooit heb gehad was dat gewoon een vinkje of checkbox bij je bericht. Nee bij Samsung krijg je gewoon een soort SMS binnen inclusief sms geluid...
*knip* dat kan ook op een normale manier. Er zit een spleet tussen het glas en de rand van de behuizing; gevolg is dat na nog geen week gebruik deze al vol zit met stof en pluisjes die je er niet meer uit krijgt...
Zo'n spijt van deze aankoop.... echt eerste en meteen ook laatste Samsung ooit.
Nog zoiets; ontvangsbevestiging; bij elke andere telefoon die ik ooit heb gehad was dat gewoon een vinkje of checkbox bij je bericht. Nee bij Samsung krijg je gewoon een soort SMS binnen inclusief sms geluid...

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 17-05-2011 13:38 ]
Zal straks thuis proberen een foto maken; maar het zit dus om de hele rand van het scherm.Kirretje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:09:
Foto van toevallig?
Precies, ben benieuwd of Phusebox hier nog uitsluitsel over kan geven, anders raak ik Social Hub ook nooit meer aan =)Jo-hannes schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:03:
[...]
Dat is toch wat anders, namelijk geen koppeling met je bestaande contacten voor zover ik weet.
Verwijderd
Mijn contacten zijn gekoppeld met Facebook en Gmail, en ik heb die Social Hub nooit ingesteld (ook nooit geopend). Ik gebruik de market app van Facebook.Razer schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:12:
[...]
Precies, ben benieuwd of Phusebox hier nog uitsluitsel over kan geven, anders raak ik Social Hub ook nooit meer aan =)
Snap precies wat je bedoeld, maar ben benieuwd hoe ernstig het is.
Die rand had de GS1 ook al en ik heb daar nooit last van gehad.Phusebox schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:11:
[...]
Zal straks thuis proberen een foto maken; maar het zit dus om de hele rand van het scherm.
Klein beetje vuil hooguit, maar dat maakt mij niet uit.
Nu met de GS2 ook nog niet.
Afleverrapport melding met toon is volgens mij een eigenschap van Android 2.3.3, want dat had ik ook met de GS1. Ik vind het juist handig. Waarom gebruik je anders geen Handcent ?
Er staat onderaan de contactpersoon wel een link naar Facebook profiel weergeven. De foto wordt ook van facebook geplukt, maar hij pakt niet de verjaardag bijvoorbeeld van Facebook.Razer schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:12:
[...]
Precies, ben benieuwd of Phusebox hier nog uitsluitsel over kan geven, anders raak ik Social Hub ook nooit meer aan =)
Maar komt het ook onder het display ?Phusebox schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:11:
[...]
Zal straks thuis proberen een foto maken; maar het zit dus om de hele rand van het scherm.
Bedoel volgens mij heeft elke telefoon wel een randje waar stof in verdwijnt tussen scherm en de buitenkant.
Het word pas een echt probleem als het onder het display komt en anders, ben ik bang dat je bij elke telefoon dit probleem krijgt. Naden blijf je houden, en daar gaat vuil en stof in zitten. Zelfde bij me htc Desire HD, prima telefoon maar boven het scherm zit dan een luidspreker met een soort fijn gaas er voor, daar gaat ook troep in zitten wat je niet meer kunt verwijderen op den duur.
Maar foto's zullen idd opheldering geven of het echt ernstig probleem is ja of nee.
Laat dit soort reacties achterwege aub.
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 17-05-2011 13:40 ]
Ik wacht het wel gewoon af... Maar kan eigelijk niet meer wachten ;-)
Voortaan graag iets inhoudelijks toevoegen.
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 17-05-2011 13:40 ]
Waar precies? Ik kan het niet vinden. Lijkt me wel handig om de foto's aan contacten te koppelen. Bij mij staat alleen dat ze aan google zijn gekoppeld (contacten app).Phusebox schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:15:
[...]
Er staat onderaan de contactpersoon wel een link naar Facebook profiel weergeven. De foto wordt ook van facebook geplukt, maar hij pakt niet de verjaardag bijvoorbeeld van Facebook.
Dit is trouwens de eerste tel waarbij ik exchange heb in kunnen stellen voor hotmail. Op de Desire verscheidene roms getest en verschillende mail clients, maar is me niet gelukt.
Voor de geïnteresseerden: http://www.khimhoe.net/20...-hotmail-imap-in-android/
Voor de geïnteresseerden: http://www.khimhoe.net/20...-hotmail-imap-in-android/
Je moet bij je accounts in instellingen even je facebook account instellen dat die je contacts synched.gebruikershaes schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:19:
[...]
Waar precies? Ik kan het niet vinden. Lijkt me wel handig om de foto's aan contacten te koppelen. Bij mij staat alleen dat ze aan google zijn gekoppeld (contacten app).
Jawel ze worden wel gekoppeld met bestaande contacten. Probeer het zelf maar uit zou ik zeggen.Jo-hannes schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:03:
[...]
Dat is toch wat anders, namelijk geen koppeling met je bestaande contacten voor zover ik weet.
Alleen als mensen bijvoorbeeld een totaal andere naam hebben op facebook dan kan het zo zijn dat ze niet automatisch gekoppeld worden.
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 17-05-2011 13:41 ]
Heb de rand even vergeleken met die van de galaxy s. En van.de s2 is hij iets ruimer. Dus zal wat meer vuil in lunnen gaan zitten.mja....dat hou je toch idd
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!
Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!
Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: <a href=" [ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic"> Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic</a>.
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!
Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!
Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: <a href=" [ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic"> Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic</a>.