Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste
Acties:
  • 141.613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:38
klein probleempje met browser, niet echt probleem, eerder annoying thingie :P

in de browser kun je bookmarks aanmaken en van deze worden er thumbnails aangemaakt als je de site een keer bezocht hebt. Nu werkt dat voor een aantal van mijn bookmarks, maar voor de overige bookmarks werkt het niet. Daar komen geen thumbnails van.

Iemand een idee hoe ik de thumbnails kan clearen of resetten? De standaard clearen van cache e.d. heb ik al geprobeerd en ook reset browser to factory default heb ik geprobeerd, die helpen niet. Zijn dit misschien bestanden op de telefoon zelf? Zo ja, waar zou ik die dan moeten vinden?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een galaxy s2 met een 2 jarig abonnement afgesloten. Alleen nu ben ik erachter gekomen dat de deze OLED schermen nogal last hebben van het fenomeen "screen burn". Bij de Nexus one zijn er burn in verschijnselen al opgetreden na slechts 3 weken en bij de SGS1 al tussen de 3-5 maanden.

Theoretisch zou de levensduur van OLED schermen tussen de 5-10 jaar moeten zijn, praktijk wijst anders uit...

Nu lees ik dat bepaalde "premium" games ook niet compatibel zijn en dat i.c.m. de tril functie / accu problemen?

Al met al ben ik nu aan het twijfelen om dit contract te annuleren en misschien voor een 1 jarig contract te gaan, of afwachten op de sensation en kijken wat voor problemen die telefoon heeft.

Kinderziektes? of is de galaxy s2 toch niet zo goed als verwacht werd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:26:
Ik heb een galaxy s2 met een 2 jarig abonnement afgesloten. Alleen nu ben ik erachter gekomen dat de deze OLED schermen nogal last hebben van het fenomeen "screen burn". Bij de Nexus one zijn er burn in verschijnselen al opgetreden na slechts 3 weken en bij de SGS1 al tussen de 3-5 maanden.

Theoretisch zou de levensduur van OLED schermen tussen de 5-10 jaar moeten zijn, praktijk wijst anders uit...

Nu lees ik dat bepaalde "premium" games ook niet compatibel zijn en dat i.c.m. de tril functie / accu problemen?

Al met al ben ik nu aan het twijfelen om dit contract te annuleren en misschien voor een 1 jarig contract te gaan, of afwachten op de sensation en kijken wat voor problemen die telefoon heeft.

Kinderziektes? of is de galaxy s2 toch niet zo goed als verwacht werd?
Het hele amoled screen-burn verhaal is denk ik een beetje overdreven. Heb een jaar lang een Desire met amoled gehad, en daarbij hebben bepaalde dingen een jaar lang op dezelfde plaats gestaan op mijn scherm en ik heb 0 last van burn in.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamievanm schreef op maandag 16 mei 2011 @ 02:29:
Paar dingetjes die ik graag wil horen:

Hoe is de luidspreker in vergelijking met de Galaxy S? Minimaal even goed?
De flits, werkt die goed of overbelicht de boel? Ook goed en fel als zaklamp?
Frontcamera helemaal goed voor videobellen?
Luidspreker is beter dan de galaxy s. de flits werkt totaal niet overbelicht vind ik. Want ik lijk gewoon nog bruin in het donker :9 . En als zaklamp is hij zeer fel. Frontcamera nog niet geprobeerd maar 2 mp lijkt me meer dan voldoende :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik krijg push-mail echt niet voor elkaar in de e-mail client... Tevens blijven mijn gelezen berichten (die ik in gmail op mijn desktop gelezen heb) als niet gelezen staan.

Op mijn Desire werd dat dus wel gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
Phusebox schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:16:
Hmm ik hoop dat ze toch wat gaan doen aan het 'android systeem proces' dat je accu opslurpt. Laatst had ik 1 dag waar het vrij goed ging... maar nu is het een ramp geworden. Haal maar ca. 16 uur waarbij ik de telefoon nauwelijks gebruik.
Rebooten na opladen schijnt te helpen (wel een draak van een oplossing, maar het werkt)
Overigens werkt trilfunctie nog steeds niet bij e-mails... wordt er een beetje moe van. Ik gebruik dus de e-mail app en niet gmail app.
Waarom gebruik je niet gewoon de GMail app? Of gaat het niet om je GMail?

Zo nee, hoe heb je je mail ingesteld? Als je POP gebruikt (lijkt me stug) is het logisch dat het niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 16-05-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
418O2 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:51:
[...]
Rebooten na opladen schijnt te helpen (wel een draak van een oplossing, maar het werkt)

[...]

Waarom gebruik je niet gewoon de GMail app? Of gaat het niet om je GMail?

Zo nee, hoe heb je je mail ingesteld? Als je POP gebruikt (lijkt me stug) is het logisch dat het niet werkt.
GMail gebruik ik niet omdat ik die app onlogisch en lelijk vind.
E-mail is ingesteld als IMAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik eigenlijk de nieuwste firmware erop zetten?? ik heb kies gedownload via de samsung site... mijn telefoon aangesloten... maar ik zie nergens staan hoe ik mijn tel kan updaten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:57:
Hoe kan ik eigenlijk de nieuwste firmware erop zetten?? ik heb kies gedownload via de samsung site... mijn telefoon aangesloten... maar ik zie nergens staan hoe ik mijn tel kan updaten??
kies komt als het goed is zelf met een melding dat er een update is. Misschien zit je al op de nieuwste software ( je merkt echt 0,0 van de firmware updates tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Hoe snel locked de GPS eigenlijk? Volgens engadget locked het binnen 1 seconde.
En hoe nauwkeurig is het navigeren?

Volgens mij heeft de s2 geen gps problemen als ik deze thread bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je boven in het scherm die balk naar beneden haald en je klikt wifi aan... maakt hij dan automatisch gebruik van het wifi netwerk? i.v.m. downloaden en een 1gb limiet van hi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:14:
Als je boven in het scherm die balk naar beneden haald en je klikt wifi aan... maakt hij dan automatisch gebruik van het wifi netwerk? i.v.m. downloaden en een 1gb limiet van hi..
ja

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt bedankt voor de snelle reacties hier in dit topic :) .
Iemand toevallig rtl gemist al aan de praat gekregen want als ik naar rltgemist.nl ga kan ik kiezen uit vandaag, gister en eergister maar als ik daar op klik gebeurt er verder niks eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

want je hebt silverlight nodig maar ik weet niet of dit beschikbaar is voor android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Omdat RTL gebruik maakt van Silverlight, en daar is (nog) geen goede app/plugin voor.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag wel is tijd worden dan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
schijnt dat het voor sommige android toestellen wel werkt:

http://www.androidworld.n...-kijken-op-je-htc-desire/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Oudated nieuwsbericht.

Het werkte ook op mijn galaxy s en op alle highend smartphones die na april 2010 zijn gereleased. Maar RTL heeft die site al sinds maanden goed geblokkeerd zodat alleen Ipad gebruikers het kunnen bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
lordMocro schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:31:
[...]

Oudated nieuwsbericht.

Het werkte ook op mijn galaxy s en op alle highend smartphones die na april 2010 zijn gereleased. Maar RTL heeft die site al sinds maanden goed geblokkeerd zodat alleen Ipad gebruikers het kunnen bezoeken.
lekker dan lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kom gewoon op de mobiele site uit via die link. Gebruik de standaard browser. Misschien dat het met een andere browser wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Snoop schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:32:
[...]

Ik kom gewoon op de mobiele site uit via die link. Gebruik de standaard browser. Misschien dat het met een andere browser wel werkt.
je zou met een andere useragent kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Mouki_9 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:34:
[...]

je zou met een andere useragent kunnen proberen.
heb hem nog niet geroot. misschien kan iemand anders dat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Snoop schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:39:
[...]

heb hem nog niet geroot. misschien kan iemand anders dat proberen?
hmmm, zonet ook eventjes met andere useragents geprobeerd, maar lijkt niet te werken........

als het goed is zijn ze al bezig met een silverlight plugin voor android, dus wie weet in nabije toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit een sgs2 probleem is of een algemeen android/internet probleem.

Als ik inlog bij mobile.alex.nl dan wordt de sessie binnen een minuut beëindigd.
Het kan zijn dat de verbinding niet constant is, of dat er iets met de instelling van browser aan de hand is.
Ik heb opera mini ook al geprobeerd, maar heb daar hetzelfde probleem mee.
Verbinding via een app met een andere site werkt wel.

Iemand die dit probleem herkent en hier een oplossing voor heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

Backspace-NL

New and Improved!

Nou, ik merk na de afgelopen updates nog maar weinig van het battery issue. Ik zit nu op bijna 22u en heb nog 37% over. Ik ben er dus helemaal happy mee :D Had er de eerste dagen ook last van, maar lijkt dat de firmware updates toch iets geholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Dit is mijn eerste dag dat ik het bijhou.

Gisteren eens gekeken wat er draaide, welke updates welke programma's deden en wat ingesteld/aangepast.

Vanochtend om 7:30 van de lader gehaald hij staat nu na 4 uur op 85%.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
mobiel standby tripte um weer vandaag bij mij stond op 70% verbruik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
in case iemand dit nog niet wist:

http://forum.xda-develope...p?p=13811254&postcount=47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ach jongens, ik ben ook niet helemaal tevreden over de batterijduur, maar houd er rekening mee dat dit (doorgaans) verbetert naarmate je vaker hebt opgeladen hè... Ik merkte het met een nieuwe iPhone 4 ook recentelijk; de eerste dag was de batterijduur verschrikkelijk, de 2e dag al iets beter en de derde dag vond ik het al normaal. Zal bij de ene batterij wat sneller gaan dan de andere, maar geef het 2 a 3 weken en ik weet zeker dat de batterijduur geen probleem meer vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Backspace-NL schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:45:
Nou, ik merk na de afgelopen updates nog maar weinig van het battery issue. Ik zit nu op bijna 22u en heb nog 37% over. Ik ben er dus helemaal happy mee :D Had er de eerste dagen ook last van, maar lijkt dat de firmware updates toch iets geholpen hebben.
Updates? Meervoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
joblamie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:52:
Ach jongens, ik ben ook niet helemaal tevreden over de batterijduur, maar houd er rekening mee dat dit (doorgaans) verbetert naarmate je vaker hebt opgeladen hè... Ik merkte het met een nieuwe iPhone 4 ook recentelijk; de eerste dag was de batterijduur verschrikkelijk, de 2e dag al iets beter en de derde dag vond ik het al normaal. Zal bij de ene batterij wat sneller gaan dan de andere, maar geef het 2 a 3 weken en ik weet zeker dat de batterijduur geen probleem meer vormt.
Het probleem licht meer bij de software dan bij de hardware in dit geval. Het verbruik ligt gewoon bovengemiddeld hoog. Ik heb ervaring met de HTC Legend en SGS 1 en beide verbruiken stukken minder in idle. Mijn SGS2 verstookt nu gemiddeld 1-2% per uur in idle en dat hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Backspace-NL, zou je misschien mijn vraag willen beantwoorden? Ben benieuwd hoelang je scherm precies aan heeft gestaan etc. Specificeer je gebruik eens als je wilt?

[ Voor 76% gewijzigd door Snoop op 16-05-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
418O2 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:51:
[...]
Ik heb dit gedaan:

1. Shut down phone
2. Hold on the "UP" and "HOME" key, and press the "POWER" button for 2-3 seconds to turn on the phone (make sure to release the "POWER" key after the phone turns on, but continue holding "UP" and "HOME")
3. Select "wipe data/factory reset" and then "wipe cache partition" to remove both. ==> Met volume up/down
4. Select "Reboot system"

Van: http://www.inspiredgeek.c...msung-galaxy-s2-ii-guide/

Ik vertrok thuis rond 10.00 op 75%, nu op 67% met ongeveer 15 min. intensief 3G-gebruik.

Overigens: ik heb dit gedaan na enige wanhoop. Vannacht tussen 21.00 en 6.00 van 80% naar 40%.

[ Voor 5% gewijzigd door bollefles op 16-05-2011 11:59 . Reden: Iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Als je net een nieuwe hebt dan duurt het een paar keer opladen voordat de batterij zijn maximale capititeit heeft bereikt, ik leg hem altijd aan de lader zodat ik de volgende dag met 100% begin. Einde van de dag haal ik ook makkelijk, en gebruik hem redelijk veel. Meeste stroom gaat toch op aan het scherm ( instellingen > over de telefoon > accugebruik ).

Mensen die veel in de auto zitten kunnen makkelijk bij DealExtreme een autolader kopen a $3,-. Als je op kantoor zit dan neem je je usb kabeltje maar mee.

Mocht je nog steeds problemen hebben keer terug naar fabrieksinstellingen en niet zoveel meuk erop zetten ;)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
NeoMe schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:04:
Als je net een nieuwe hebt dan duurt het een paar keer opladen voordat de batterij zijn maximale capititeit heeft bereikt, ik leg hem altijd aan de lader zodat ik de volgende dag met 100% begin. Einde van de dag haal ik ook makkelijk, en gebruik hem redelijk veel. Meeste stroom gaat toch op aan het scherm ( instellingen > over de telefoon > accugebruik ).

Mensen die veel in de auto zitten kunnen makkelijk bij DealExtreme een autolader kopen a $3,-. Als je op kantoor zit dan neem je je usb kabeltje maar mee.

Mocht je nog steeds problemen hebben keer terug naar fabrieksinstellingen en niet zoveel meuk erop zetten ;)
Op zich heb je wel gelijk...maar dan nog is er een probleem met Android OS in taakbeheer die enorm veel stroom gebruikt op de achtergrond...Op mijn Nexus One met 2.3.4 komt die nog niet eens voor in Taskmanager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
JudgeTreve schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:07:
[...]

Op zich heb je wel gelijk...maar dan nog is er een probleem met Android OS in taakbeheer die enorm veel stroom gebruikt op de achtergrond...Op mijn Nexus One met 2.3.4 komt die nog niet eens voor in Taskmanager...
bij 2.2 is het ook een process wat maar op een paar % staat. Ik hoop dan ook dat er snel een custom rom komt met 2.3.4. (klopt het trouwens dat daar ook betere ondersteuning in zit voor meerdere procesoren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Accu tijd is echt drama. Na 4 uur van de lader af en geen intensief gebruik zit ik al op 65%. Ook heb ik gisteren nog een update geinstalleerd (of zijn er al meerdere?)

Ik lees hier allemaal waanzinnige workarounds voor een product dat uiteindelijk ook voor normale consumenten is bedoeld en niet alleen voor tweakers:
Rooten
Rebooten na opladen
Factory reset

Dat is toch onacceptabel op een nieuw product? Hier moet echt snel een fatsoenlijke oplossing voor komen!

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Johny58 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:13:
Accu tijd is echt drama. Na 4 uur van de lader af en geen intensief gebruik zit ik al op 65%. Ook heb ik gisteren nog een update geinstalleerd (of zijn er al meerdere?)

Ik lees hier allemaal waanzinnige workarounds voor een product dat uiteindelijk ook voor normale consumenten is bedoeld en niet alleen voor tweakers:
Rooten
Rebooten na opladen
Factory reset

Dat is toch onacceptabel op een nieuw product? Hier moet echt snel een fatsoenlijke oplossing voor komen!
Wat versta je onder geen intensief gebruik. Hoeveel minuten uur heeft je scherm aangestaan? Verder helpt het om af en toe even naar taakbeheer te gaan (home toets ingedrukt houden en dan taakbeheer) en bij ram even wis geheugen te doen.

Ben het verder met je eens dat een consumenten product gewoon moet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door haakjesluiten op 16-05-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
hoe kan ik het simpelste op mijn s2 'geen achtergrond' instellen?
Puur ivm. batterijverbruik had ik zelf gedacht dat een volledige zwarte achtergrond, van zo min mogelijk kb het beste is of niet?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Crazyanz schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:15:
[...]

Wat versta je onder geen intensief gebruik. Hoeveel minuten uur heeft je scherm aangestaan? Verder helpt het om af en toe even naar taakbeheer te gaan (home toets ingedrukt houden en dan taakbeheer) en bij ram even wis geheugen te doen.

Ben het verder met je eens dat een consumenten product gewoon moet werken.
RAM geheugen wissen is dat precies het soort oplossing waar ik het gewoon echt niet mee eens ben. Ik ben niet op zoek naar een workaround maar een structurele oplossing.
Scherm heeft iets meer dan een half uur aangestaan, waarbij eigenlijk voornamelijk in menu's om collega's te laten zien hoe soepel het ding liep.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Yep, ik heb eerst KE1 gekregen, de dag erna een update naar KE2 - dus er zijn 2 officiele updates geweest. Maarja, voor de mensen die direct op KE2 zitten, het zo allemaal inclusief moeten zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wii4all schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:22:
hoe kan ik het simpelste op mijn s2 'geen achtergrond' instellen?
Een geheel zwarte PNG maken (960x800 pixels of zo) en die als achtergrond instellen moet werken :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:17
Johny58 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:22:
[...]

RAM geheugen wissen is dat precies het soort oplossing waar ik het gewoon echt niet mee eens ben. Ik ben niet op zoek naar een workaround maar een structurele oplossing.
Scherm heeft iets meer dan een half uur aangestaan, waarbij eigenlijk voornamelijk in menu's om collega's te laten zien hoe soepel het ding liep.
Hoe lang had je verwacht dat de batterij zou meegaan dan ?
En met welke telefoon vergelijk je de batterijduur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:24:
[...]

Een geheel zwarte PNG maken (960x800 pixels of zo) en die als achtergrond instellen moet werken :)
Heb ik ook. Niet alleen goed voor het Amoled verbruik, maar staat ook nog eens mooi, want je ziet daardoor de schermranden vrijwel niet (die zijn immers ook zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
net gedaan, iemand die het plaatje hier wil hebben dan zet ik hem in het topic ;)

Ziet er idd, wel mooi uit, de randen van sommige widgets vallen meteen weg, heb je die beautifull widgets ook niet meer nodig.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik vind de batterijduur zeker niet tegenvallen. Mijn vorige telefoon was een Desire en de batterij van dit toestel ging (hoewel al een jaar intensief gebruikt) behoorlijk minder lang mee dat m'n nieuwe S2 die net 3 cycle charges achter de rug heeft. Dat belooft wel wat :P

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
macweeds schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:26:
[...]

Hoe lang had je verwacht dat de batterij zou meegaan dan ?
En met welke telefoon vergelijk je de batterijduur ?
Met normaal gebruik moet ik gewoon een dag kunnen halen. Normaal gebruik op smart phone is gewoon met background sync van mail en faceboek en twitter aan. Even uitgaan van 6 of 7 uur slaap, dus gewoon een uur of 18. Gisteren was mijn toestel na iets meer dan 15 uur gewoon leeg. Dat was op een vrije dag waarin ik nauwelijks heb gebeld en waarin er nauwelijks mail binnen kwam.

Mijn nexus one kwam, vooral in het begin, aardig in de buurt. Ook de SGS deed het beter dan dit apparaat naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvang84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-09 19:00
Klopt het dat de officiële music app van google niet is te downloaden uit de market met de S2? Of is dit iemand anders wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Nu 1 dag en 3 uur sinds laatste oplading en nog 60% over. Dit bij normaal gebruik dus zeer acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
Johny58 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:35:
[...]

Met normaal gebruik moet ik gewoon een dag kunnen halen. Normaal gebruik op smart phone is gewoon met background sync van mail en faceboek en twitter aan. Even uitgaan van 6 of 7 uur slaap, dus gewoon een uur of 18. Gisteren was mijn toestel na iets meer dan 15 uur gewoon leeg. Dat was op een vrije dag waarin ik nauwelijks heb gebeld en waarin er nauwelijks mail binnen kwam.

Mijn nexus one kwam, vooral in het begin, aardig in de buurt. Ook de SGS deed het beter dan dit apparaat naar mijn gevoel.
Mijn SGSII gaat gewoon 1,5 dag mee bij normaal gebruik. Meer had ik er niet van verwacht.
De SGS ging met Android 2.3.3 net aan 20 uur mee en de N1 ging zeker 2 dagen mee.
Maar opzich ben ik zeer tevreden met de batterij van de SGSII ik bedoel hoe groter het scherm des te meer batterijverbruik.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backspace-NL schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:45:
En ben je dan veel met de telefoon bezig geweest? want 22 uur en nog 37% lijkt me wel erg lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Lucky1965 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:36:
Nu 1 dag en 3 uur sinds laatste oplading en nog 60% over. Dit bij normaal gebruik dus zeer acceptabel.
Wat is normaal gebruik. Specificeer het met wat gebruikers gegevens. Hoelang heeft je scherm aan gestaan wat sync je allemaal wifi/3g gebruik hoe lang heb je gebeld etc.

menu->instellingen->over het toestel->batterijverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
macweeds schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:38:
[...]

Mijn SGSII gaat gewoon 1,5 dag mee bij normaal gebruik. Meer had ik er niet van verwacht.
De SGS ging met Android 2.3.3 net aan 20 uur mee en de N1 ging zeker 2 dagen mee.
Maar opzich ben ik zeer tevreden met de batterij van de SGSII ik bedoel hoe groter het scherm des te meer batterijverbruik.. ;)
Ook geen problemen hier. Gaat ongeveer evenlang mee als mijn desire. En ik speel er op dit moment vaak zat mee... Kan er 1 dag mee doen.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
Op HWI zet de SGSII zelfs een record neer qua accuduur in vergelijking met andere Android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
volgens mij is de eerste custom ROM gelekt.... :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1081368

iemand al geprobeerd .. gneh gneh gneh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-08 15:33
Wii4all schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:31:
net gedaan, iemand die het plaatje hier wil hebben dan zet ik hem in het topic ;)

Ziet er idd, wel mooi uit, de randen van sommige widgets vallen meteen weg, heb je die beautifull widgets ook niet meer nodig.
Ben wel benieuwd ja! Zou een goede tijdelijke oplossing kunnen zijn dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Hoe kan ik zien hoelang mijn scherm aan heeft gestaan ?

Ik kan alleen een percentage vinden, en dat is volgens mij het percentage van de verbruikte stroom.

Ik sync met google, exchange(push) en facebook over 3g, heb wat angry birds gespeeld, en wat gesurfed, en zit nu na 24 en een half uur op 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Zwarte achtergrond link:
http://dl.dropbox.com/u/5788969/achtergrondfile.png

Mijn scherm met zwart:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5788969/SC20110516-123300.jpeg

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Snoop schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:57:
[...]

Zou je eens willen kijken hoeveel uur het scherm aan heeft gestaan? Heb je verder Wifi/3G en syncen ook constant aan staan?

Zo lang hou ik het echt niet vol met mijn batterij, tenzij ik helemaal niks doe op mijn S2 en het scherm maar heel af en toe aan doe.
Scherm heeft ongeveer 3 uur aangestaan. Wifi staat constant aan, 2 Gmail accounts die sync'en, TweetDeck die elke 15 minuten sync'ed, Beautiful Widgets Weather die elk uur sync'ed, Gentle Alarm die op de achtergrond draait en WhatsApp. Verder heb ik een stuk of 5 telefoontjes gehad, en het nodige ge-SMS.

[ Voor 8% gewijzigd door Backspace-NL op 16-05-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Crazyanz schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:40:
[...]

Wat is normaal gebruik. Specificeer het met wat gebruikers gegevens. Hoelang heeft je scherm aan gestaan wat sync je allemaal wifi/3g gebruik hoe lang heb je gebeld etc.

menu->instellingen->over het toestel->batterijverbruik
2á3 telefoon gesprekken, wifi hele dag aan, push mail ( gmail en hotmail ), half uurtje surfen op internet, weer widget.
Scherm aan is 1 uur 39 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Laatst online: 31-08 23:20

Nowhereman

Ygenweis

Accu ging gisteren 16/17 uur mee (toestel afgelopen vrijdag ontvangen (was trouwens lekker vlot geleverd, donderdag besteld!)), inclusief bellen, en veel 'spelen' met applicaties en instellingen.
Vanochtend telefoon om 7:00 van de lader gehaald, ff nu.nl, fileinfo en mail gechecked, verder net een mail account ingesteld, accu staat nu op 72% dat is met een 'animated wallpaper' en het scherm op een gedimde stand.

[ Voor 72% gewijzigd door Nowhereman op 16-05-2011 12:58 ]

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Backspace-NL schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:46:
[...]

Scherm heeft ongeveer 3 uur aangestaan. Wifi staat constant aan, 2 Gmail accounts die sync'en, TweetDeck die elke 15 minuten sync'ed, Beautiful Widgets Weather die elk uur sync'ed, Gentle Alarm die op de achtergrond draait en WhatsApp. Verder heb ik een stuk of 5 telefoontjes gehad, en het nodige ge-SMS.
Bedankt. Dat klinkt indrukwekkend. Hoelang heeft je scherm aan gestaan? En verder nog geroot en bepaalde applicaties gefreezed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezydevil schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:44:
Hoe kan ik zien hoelang mijn scherm aan heeft gestaan ?

Ik kan alleen een percentage vinden, en dat is volgens mij het percentage van de verbruikte stroom.

Ik sync met google, exchange(push) en facebook over 3g, heb wat angry birds gespeeld, en wat gesurfed, en zit nu na 24 en een half uur op 60%.
Bij batterijverbruik, waar het aantal % staat van wat het scherm gebruikt heeft, daar gewoon op klikken. Dan zie je de tijd.

Zelf is mijn galaxy nu 8 uur van de lader, en staat hij op 73%. Het scherm heeft 58 minuten aangestaan(autobrightness). Ik sync niet veel, geen push mail. Wel die weather widget om de 3 uur enzo. En ik denk dat er ook wel wat facebook gesynct wordt. Wifi en 3g staan altijd aan.
Op idle verbruikte hij 8% op 5uur en half.
Dan vraag ik me toch af hoe sommige mensen met normaal verbruik op 24uur tijd toch nog altijd 60 % halen. Die van mij zou op idle dan al gewoon tot 60 gezakt zijn :*) .
Is dit normaal?

Ok even een vraagje voor mensen die foto's van facebook bij hun contacten gekoppeld hebben en dan bij de buddy icoontjes op de homeschermen deze hebben toegevoegd. Zijn die icoontjes van die foto's dan ook niet echt van een mooie kwaliteit? Verticaal streperig nogal? Als ik de foto's van facebook gewoon bekijk zijn ze ook niet zo goed, als ik inzoom heb ik ook deze verticale strepen? Jullie ook?

En dan nog een vraagje over banding. Deze heeft er naar het schijnt nogal wat last van, maar had gelezen dat dit van de telefoon kan afhangen en niet elk eemplaar dit zou hebben.
Zelf zag ik gisteren wanneer ik de gsm wou opladen dat het batterij icoontje, wanneer je hem dan ook af hebt staan, hier zelfs last van heeft. Het is geen grijs oppervlak, maar wat roze/groene lijntjes met wat grijs tussen. Kan iemand dit misschien eens nakijken bij hem/haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik krijg m'n SGS2 deze week en heb een vraagje over de batterij. Moet je de batterij out of the box eerst helemaal drainen of juist opladen om hem optimaal te krijgen?

Vroeger was het namelijk drainen, maar ik hoor tegenwoordig andere verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Vergeet niet dat de batterijduur ook sterk afhankelijk is van je verbinding. Als je de hele dag op een plek blijft met een stabiele WiFi-verbinding geactiveerd, zal je batterij in stand by veel minder snel leeglopen dan iemand die zich gedurende de dag verplaatst. Je telefoon is in het laatste geval namelijk veel vaker bezig met het zoeken naar masten, het switchen tussen 3g/2g, etc.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Snoop schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:53:
[...]

Bedankt. Dat klinkt indrukwekkend. Hoelang heeft je scherm aan gestaan? En verder nog geroot en bepaalde applicaties gefreezed?
Niks geroot, verder niks getweaked. Heb 1 keer een factory reset gedaan waarna ik al het idee had dat dit hielp op de een of andere manier. Overigens zat daar ook nog het nodige browse werk bij (heb ook nog heel ff zitten kloten met Flash 10.3 zelfs).

Zit nu op 23h10m met 35% left. Heb niet zo heel veel gedaan het afgelopen uur behalve wat WhatsApp berichten verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn SGS ging de batterij erg snel (1 dag) leeg met hotmail email ingesteld als Exchange (pushmail).

Na het wijzigen hiervan in normale instellingen (IMAP) ging de batterij zeker 2 dagen mee met normaal gebruik. Wellicht dat dit nog steeds is op de SGS II.

Ik krijg de SGS II (hopelijk) deze week.. (lang leve gsm wijzer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had me aangemeld voor die gratis sd kaart toen ik nog niet in het bezit was van de telefoon. Maar nu kan ik nergens meer terug vinden waar dit allemaal mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:11:
Ik had me aangemeld voor die gratis sd kaart toen ik nog niet in het bezit was van de telefoon. Maar nu kan ik nergens meer terug vinden waar dit allemaal mogelijk was.
http://www.samsung.com/nl..._galaxys2presale_20110426

:z :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:11:
Daar heb je toch een mailtje van gehad op het moment dat je je geregistreerd hebt?
Daar staat in wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Meinon schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:43:

Misschien handig om dat in het juiste topic te posten... gneh gneh gneh :P
[Samsung Galaxy S2] Custom ROM's & Custom Firmware

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Meinon schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:43:

het is nog de stock kernel met samsung apps eruit gesloopt. Hier merk je dus vrij weinig van. Wachten is op de eerste custom rom met tweaks/verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dat Samsung Dive werkt ook voor geen meter zeg; nu begint ie weer te roepen dat mijn SIM gewijzigd is, wat niet zo is.

Bovendien klopt er vanalles niet op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlooi schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:20:
[...]

Daar heb je toch een mailtje van gehad op het moment dat je je geregistreerd hebt?
Daar staat in wat je moet doen.
heb het mailtje terug gevonden maar daar staat alleen in: bedankt voor de registratie, mijn inlog gegevens en mijn adres gegevens?

moet ik dan per post of per mail mijn aankoop bon en emailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
heeft er iemand de apk van de game hub voor me, per ongeluk weggegooid en natuurlijk geen backup! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik heb nu ook een volledig zwarte achtergrond ingesteld (thanx voor die dropbox links). Ik vraag me alleen af of het daadwerkelijk helpt bij AMOLED schermen en niet alleen bij LCD schermen.

Iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:31:
[...]

heb het mailtje terug gevonden maar daar staat alleen in: bedankt voor de registratie, mijn inlog gegevens en mijn adres gegevens?

moet ik dan per post of per mail mijn aankoop bon en emailtje sturen?
hier naartoe:

Samsung Galaxy S II 8GB Pre Sale
Antwoordnummer 1185
6200 VB MAASTRICHT

:z :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik ben voor mijn werk elke week wel in het buitenland. Nu wil ik natuurlijk niet dat hij met internet gaat verbinden als ik het buitenland in vaar. Is er een mogelijkheid om dataverbindingen automatisch te disablen zodra je buitenlands netwerk ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:26:
Dat Samsung Dive werkt ook voor geen meter zeg; nu begint ie weer te roepen dat mijn SIM gewijzigd is, wat niet zo is.

Bovendien klopt er vanalles niet op die site.
Dat had ik ook, zou het te maken kunnen hebben met die update van android die geinstalleerd is?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 14:32
haagseblowin schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:36:
Ik ben voor mijn werk elke week wel in het buitenland. Nu wil ik natuurlijk niet dat hij met internet gaat verbinden als ik het buitenland in vaar. Is er een mogelijkheid om dataverbindingen automatisch te disablen zodra je buitenlands netwerk ontvangt?
Bij instellingen " Roaming uit" . Verder zijn er ook nog apps voor te downen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Laatst online: 22-02-2022
s.v.seters schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:39:
[...]

Bij instellingen " Roaming uit" . Verder zijn er ook nog apps voor te downen
Thanks (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
Pyrone89 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:32:
Ik heb nu ook een volledig zwarte achtergrond ingesteld (thanx voor die dropbox links). Ik vraag me alleen af of het daadwerkelijk helpt bij AMOLED schermen en niet alleen bij LCD schermen.

Juist bij Amoled! Omdat er geen backlight is, alle pixels zijn hun eigen lichtbron. Bij LCD heb je er dus niks aan, tenzij je gewoon de algehele brightness omlaag schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Pyrone89 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:32:

Bij LCD schermen werkt het niet, deze hebben constant backlight en maken kleuren door een slimme techniek met polarisatie (weet niet precies meer hoe dat zit), maar hoe zwarter hoe meer energie er in warmte om moet zetten. Hoe goed het in de praktijk werkt bij een AMOLED scherm weet ik niet, maar in theorie zou het moeten werken.

Ik kom trouwens net terug van de Media Markt, waar ze een werkende hadden. En dat scherm, ik kan bijna niet wachten tot ik er vrijdag één mag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
iemand nog een tip?

net via de gmail app een plaatje uit een email opgeslagen op de telefoon.
Bij mp3 kan ik alleen maar kiezen voor voorbeeld, maar ik kan niet kiezen voor opslaan, klopt dit?
Bij het afspelen gaat dit via een soort vaste speler, ik kan daar ook niet kiezen voor opslaan ed.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Kan iemand iets meer vertellen over encryptie van de sc-card/memory? (ik dacht gelezen te hebben dat dit door Samsung geimplementeerd is op de S2?

Is het ook eventueel mog. met de browser van Samsung om een proxy in te voeren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Sinds zaterdag heb ik de SGS2 nu ook.
Werkt zoals een foon moet werken. Toch wat minpuntjes, of in ieder geval dingen waar ik nog niet uit ben:
- Batterijverbruik vind ik vreemd. Hij zei na de tweede x helemaal opladen dat-ie op 100% was, maar na een half uur zat-ie al onder de 50%
- Als je de USB verbindt, moet bluetooth uit (ik krijg een melding). Erg vreemd, want dat heb ik op Android nog nooit meegemaakt
- Bluetooth Stereo, of A2DP werkt niet icm mijn Pioneer DEH-p7100bt. Mijn HTC-Magic wel. Volgens de specs ondersteunt deze Galaxy het wel.
- Standaard lockscreen is erg lelijk (is natuurlijk persoonlijke smaak), maar als ik een ander lockscreen installeer, kom ik af en toe die van Samsing nog tegen. Soms moet ik zelfs 2x unlocken ?!
- twlauncher is in mijn ogen geen succes. Was LauncherPro gewend, en die er maar gauw op gezet. Sowieso wacht ik met smart op een ROM zonder al die Samsung-spullen.

Voor de rest een super-apparaat: Alles gaat snel en vloeiend, ik vind de user-experience zelfs prettiger dan mijn iPad. Nu nog even op zoek naar een houdertje voor in de auto. Hij past niet in de houder van mijn HTC-magic ;)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Laatst online: 31-08 23:20

Nowhereman

Ygenweis

Arjan A schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:23:
Sinds zaterdag heb ik de SGS2 nu ook.
Werkt zoals een foon moet werken. Toch wat minpuntjes, of in ieder geval dingen waar ik nog niet uit ben:
- Batterijverbruik vind ik vreemd. Hij zei na de tweede x helemaal opladen dat-ie op 100% was, maar na een half uur zat-ie al onder de 50%
- Als je de USB verbindt, moet bluetooth uit (ik krijg een melding). Erg vreemd, want dat heb ik op Android nog nooit meegemaakt
- Bluetooth Stereo, of A2DP werkt niet icm mijn Pioneer DEH-p7100bt. Mijn HTC-Magic wel. Volgens de specs ondersteunt deze Galaxy het wel.
- Standaard lockscreen is erg lelijk (is natuurlijk persoonlijke smaak), maar als ik een ander lockscreen installeer, kom ik af en toe die van Samsing nog tegen. Soms moet ik zelfs 2x unlocken ?!
- twlauncher is in mijn ogen geen succes. Was LauncherPro gewend, en die er maar gauw op gezet. Sowieso wacht ik met smart op een ROM zonder al die Samsung-spullen.

Voor de rest een super-apparaat: Alles gaat snel en vloeiend, ik vind de user-experience zelfs prettiger dan mijn iPad. Nu nog even op zoek naar een houdertje voor in de auto. Hij past niet in de houder van mijn HTC-magic ;)
A2DP werkt bij mij prima op mn RNS-315 (Seat Media System 2.1) krijg ook keurig de idv3, danwel de bestandsnaam info in het display van de radio te zien :-)

Het orginele lockscreen blijft er bij mij ook (af en toe) tussendoor schieten maar 2x unlocken heb ik nog niet meegemaakt.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
A2DP werkt ook prima op een Nokia BH604 headset die ik nog heb liggen. zit alleen wel een beetje ruis op maar of dit aan de headset ligt test ik straks nog wel even met een iphone ofzo.

[ Voor 45% gewijzigd door haakjesluiten op 16-05-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Nowhereman schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:34:
**TIP**

Mochten je screenshots willen posten van je android toesten, houdt dan de 'Home' en 'Power' knoppen ingedrukt en laat dan vervolgens de 'Power' knop los. Je kunt het screenshot vervolgens terug vinden in de map (/sdcard/)'ScreenCapture'
Dit is vrij algemeen bekend inmiddels en ook al enkele keren geplaatst in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Hmm sommige notificaties zijn af en toe zwart bij mij.. beetje lastig lezen zo met een grijs achtergrond!

En bij sommige speciale tekens zie ik een blokje (vooral bij tweets enzo) alsof het lettertyp niet compleet is ofzo. Dit zag ik overigens nooit op mijn oude Desire.

iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Framoes schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:04:
Ik krijg m'n SGS2 deze week en heb een vraagje over de batterij. Moet je de batterij out of the box eerst helemaal drainen of juist opladen om hem optimaal te krijgen?

Vroeger was het namelijk drainen, maar ik hoor tegenwoordig andere verhalen.
Hier bestaan inderdaad erg veel mythes over tegenwoordig.

We gaan het eventjes niet hebben over MiMH of NiCD maar wel over Li-Ion en Li-poly.

Li-ion batterijen en Li-poly batterijen hebben beide ongeveer dezelfde eigenschappen.

Voor Lithium batterijen is het GOED om deze zoveel mogelijk bij te laden. Dus het is niet nodig om ze constant vol te houden of helemaal leeg te trekken. Sterker nog, dit type batterij kan het minst goed tegen wanneer ze continu volledig vol zitten of helemaal leeg getrokken worden. Hiervan word de levensduur verminderd en als je ze echt volledig leeg zou kunnen trekken zou de batterij sterven.

Hierdoor zitten er tegenwoordig altijd over-volt en under-volt protectie in. Dit zorgt ervoor dat de batterij nooit "door" geladen kan worden. Slimme laders zullen ook stoppen met laden bij 100% en de batterij weer laten zakken tot zo'n 80% en vervolgens deze weer vol laden in plaats van de batterij vol te houden. Hetzelfde geld voor de under-volt protectie. Deze zal de stroom toevoer vanaf 10% hard stop zetten om te trachten de batterij in leven te houden. Hierdoor kan het soms wel eens lastig zijn ze bij te laden als ze in deze staat komen.

Dit is ook de reden dat een batterij uit de winkel altijd een bepaald percentage stroom bevat. Is dat niet zo is, moet je oppassen. Producten kunnen dus ook niet oneindig op een plank blijven liggen.

Om tot het optimale leven van de batterij te komen hoeft deze tegenwoordig dus ook niet enkele laad/ontlaad cyclussen door zoals met NiMH bijvoorbeeld. Gewoon normaal gaan gebruiken en bij laden wanneer mogelijk/uitkomt. 1x vol laden word vaak nog wel aangeraden. Uiteindelijk bereiken de mechanismes in de batterij en de software een optimale staat na enkele dagen van gebruik. Hiervoor is vaak wat "training" nodig.

Zelf gebruik ik op de SGSII Battery monitor widget pro. Erg leuk tooltje!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 08:52
Erg informatief Quindor, bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Volgens mij is de batterij bij mij nu wel goed op orde.
Vanochtend 7:30 van de lader het is nu bijna 16:00 en de batterij staat op 70%.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii4all schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:52:
Kijk eens hoelang je het scherm aan hebt gehad sindsdien?
Heb je veel sync aanstan? Birghtness van het scherm?
Wifi en 3g opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Hier hebben wij niet zoveel aan. Vertel eens wat je allemaal hebt gedaan? Hoelang staat het beeldscherm aan etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
bij mij staat ie nu 7 uur 38min aan

1 uur 16 min scherm gebruikt
gmail,twitter,facebook syncen en gtalk en whatsapp draaien ook
45min muziek geluisterd
2 minuten gebeld
64% accu over

dit zou je als aanvaardbaar kunnen zien maar ik vind het nog steeds ronduit kudt. Helemaal omdat process moebiel standby 19% accu voor zijn rekening neemt en android systeem 15% en 9% en dan nog een standby van 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Dit heeft ook te maken met wat Quindor zei.

Sowieso moeten deze accu's "zichzelf leren kennen". Hij kan dus aan het begin zeer onnauwkeurig zijn met aangeven hoeveel procent de accu geladen is, dit zal steeds nauwkeuriger worden na langer gebruik, daarnaast geeft de accu aan het begin nog niet zijn optimale capiciteit, ook dit wordt steeds beter (waarna het helaas langzaam steeds slechter wordt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Quindor schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:31:
[...]

Hier bestaan inderdaad erg veel mythes over tegenwoordig.

We gaan het eventjes niet hebben over MiMH of NiCD maar wel over Li-Ion en Li-poly.

Li-ion batterijen en Li-poly batterijen hebben beide ongeveer dezelfde eigenschappen.

Voor Lithium batterijen is het GOED om deze zoveel mogelijk bij te laden. Dus het is niet nodig om ze constant vol te houden of helemaal leeg te trekken. Sterker nog, dit type batterij kan het minst goed tegen wanneer ze continu volledig vol zitten of helemaal leeg getrokken worden. Hiervan word de levensduur verminderd en als je ze echt volledig leeg zou kunnen trekken zou de batterij sterven.

Hierdoor zitten er tegenwoordig altijd over-volt en under-volt protectie in. Dit zorgt ervoor dat de batterij nooit "door" geladen kan worden. Slimme laders zullen ook stoppen met laden bij 100% en de batterij weer laten zakken tot zo'n 80% en vervolgens deze weer vol laden in plaats van de batterij vol te houden. Hetzelfde geld voor de under-volt protectie. Deze zal de stroom toevoer vanaf 10% hard stop zetten om te trachten de batterij in leven te houden. Hierdoor kan het soms wel eens lastig zijn ze bij te laden als ze in deze staat komen.

Dit is ook de reden dat een batterij uit de winkel altijd een bepaald percentage stroom bevat. Is dat niet zo is, moet je oppassen. Producten kunnen dus ook niet oneindig op een plank blijven liggen.

Om tot het optimale leven van de batterij te komen hoeft deze tegenwoordig dus ook niet enkele laad/ontlaad cyclussen door zoals met NiMH bijvoorbeeld. Gewoon normaal gaan gebruiken en bij laden wanneer mogelijk/uitkomt. 1x vol laden word vaak nog wel aangeraden. Uiteindelijk bereiken de mechanismes in de batterij en de software een optimale staat na enkele dagen van gebruik. Hiervoor is vaak wat "training" nodig.

Thanks voor alle info! Ga 'm thuis gewoon een keer opladen en dan elke avond aan de lader (zit m'n huidige telefoon rond de 25-50%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Quindor schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:31:
[...]

Behalve dan dat ie de accu aanduidt als 1200mAh ipv de 1650 die het werkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
FF veranderen in settings, althans dat is wat ik heb gedaan.
Welk effect het verder heeft, weet ik nog niet.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wanneer je ongewenste berichten leest kan je de MOD's attenderen via de Topic Report knop, ga niet zelf reageren!

Denk eerst na voor dat je iets post! Heel veel vragen die in dit topic worden gesteld zijn gewoon te vinden op de website van de fabrikant en/of basic Android dingen. Door het tonen van eigen initatief wordt topic-vervuiling voorkomen!

Vragen of opmerkingen over levertijden, verkrijgbaarheid al dan niet in combinatie van een abonnement horen hier niet! voor deze vragen hebben we het: <a href=" [ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic"> Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic</a>.