Van de week wat aan het rommelen geweest met PIP op mijn U2410 Rev A01.
Mijn dagelijkse PC zit op DVI-D1, mijn tweede op DVI-D2. Zoals iedereen waarschijnlijk wel weet kun je de 2 DVI-D's niet in PIP combineren.
Geen probleem, dan sluiten we de 2e PC toch even via een VGA kabel aan?
Dus eerst PIP Source: VGA gedaan (belangrijk: die kabel was toen nog NIET aangesloten) en vervolgens Swap omdat ik t andersom wilde hebben.
Toen bleek de VGA kabel net te kort te zijn, maar omdat je main source nu VGA is en daar geen signaal op staat, kun je niet meer het menu in, maar je MOET eerst een andere Main Source selecteren. Alleen omdat de DVI-D1 natuurlijk PIP is, kun je verder alleen kiezen uit Composiet, Component en DisplayPort (ja en VGA natuurlijk).
Gelukkig had ik een netbookje, dus even snel eraan gehangen, weer teruggeswapt, en gauw de PIP maar weer op Off gezet.
Bij het eruit halen van de VGA kabel kreeg ik ineens allemaal corruptie op het scherm (die nu zoals altijd weer op DVI-D1 stond). Ook al stond PIP dus al Off. Na het veranderen van de PIP Source in iets willekeurig anders was dit weg en was alles weer terug naar normaal.
Side note: het scherm werd tijdens bovenstaand echt massive heet. En of omdat door de hitte de USB hub in het scherm raar is gaan doen, of omdat op mijn hoofdPC een rdesktop connectie gecrasht was (rdesktop over wireless, lol) deden al mijn USB apparaten (ook die niet via het beeldscherm waren aangesloten) het pas weer na een reboot...
Eigenlijk gebruik ik toch nooit PIP, en het kan denk ik wel als bug worden aangemerkt dat je als PIP actief is je niet sowieso kan swappen, maar voor de rest ben ik nog steeds zeer tevreden met het scherm hoor