Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.213 views

• Munin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11-2011
ehtweak schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:49:
Ik heb jarenlang met Dell desktops, servers, laptops etc gewerkt. En tuurlijk ging er wel eens wat kapot, maar de service was altijd prima.

@Munin: het artikel wat je aanhaalt is VIJF jaar oud! Niet echt representatief voor de situatie anno nu. En bovendien uit een ander land...
Misschien heb ik gewoon pech gehad, maar er is pech en dan is er pech: 1 keer pech daar kan ik mee leven, maar 3 keer (na elkaar)? Eerst het scherm niet in orde, dan de man van de customer service zelf en dan de levering van het "nieuwe" scherm: het verhaaltje is dus nog niet goed afgelopen ...

het artikel is misschien vijf jaar oud, de realiteit waar ik mee in contact kom is dat niet (1 uur geleden) en die bevestigd toevallig wat in het artikel staat. (Met toevallig bedoel ik hier ook echt toevallig)

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 12:32
@Munin

Ik had ook last van het "split screen" op mijn 2711, maar dat gebeurde alleen als het scherm erg lang aanstond. Na het aan en uit zetten was het weg. Hoe zit dat bij jou?

I'm a photographer, not a terrorist

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Ik heb sinds vrijdag de u2711 en ben er zeer tevreden over. Ik kwam af van een 2405FPW die ik al weer bijna 6 jaar had (juli 2005). Gelukkig is mijn scherm 100% in orde. Geen dode pixels, etc.

Wat me wel opviel in het begin was de backlight bleeding, die was er behoorlijk. Zeker in de rechter bovenhoek. Maar hoe het kan weet ik niet, maar de backlight bleeding is nu niet meer zichtbaar. In een compleet donkere kamer met het beeld op zwart, is er helemaal niets van backlight bleeding waar te nemen. Ik denk dan ook dat het misschien lijm oid iets wat gewoon nog even op moest drogen.

Als ik dan toch 1 minpunt moet opgeven zou het de coating zijn. Hij is niet zo erg als je op het internet vaak leest, maar toch even wennen als je het vergelijkt met de 2405fpw. Zeker als je wat dichter op het scherm zit en een wit vlak hebt, lijkt het alsof het vettig is. Wel moet ik zeggen dat ik hier redelijk snel aan gewend ben en het me nu niet meer echt opvalt/stoort.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• LeoV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-06-2021
Beste Ultrasharp gebruikers ik zou graag wat feedback ontvangen over de purper groene verkleuring van het scherm.
Ik was van plan een U2410 aan te schaffen nu de prijs bijna dagelijks zakt (waarschijnlijk omdat de U2412 eraan komt) maar heb na het lezen van de diverse forums zo mijn bedenkingen.
Op het Dell-Forum en ook hier lees ik veel over dit probleem. Het schijnt dat Dell de tolerantie nogal ruim neemt wat betreft de LG panelen t.o.v. andere fabrikanten van monitoren met IPS panelen.
Als ik een scherm aanschaf, al kost die maar € 150 dan verwacht ik dat wit toch als egaal wit wordt weergegeven en niet aan de ene kant puper en de andere kant groen.
Sommigen schijnen 3 tot 4 maal de monitor om te ruilen tot zij een goede hebben.
Hieronder de Dell-Forums
http://en.community.dell....20/19562193.aspx#19562193
http://en.community.dell....9583511.aspx?PageIndex=19

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben in dubio. Momenteel heb ik een 2405fpw waar ik al jaren plezier van heb, maar ik mis toch een HDMI input voor mijn PS3. Deze heb ik nu via component aangesloten, met suboptimaal beeld. Wat ik kan doen is deze verkopen en wat bijleggen voor een U2410 of ik koop voor ruim 150 euro een HDfury 2 voor HDMI-doeleinden. Waarin zitten de verschillen tussen deze twee beeldschermen qua beeldkwaliteit? Logischerwijs zou ik denken dat U2410 'beter' is. Iemand dezelfde overstap gemaakt?

edit:
Wat zou ik nog kunnen krijgen voor de 2405fpw?

[Voor 5% gewijzigd door dreester op 16-06-2011 09:44]

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 02:36
dreester schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:37:
Ik ben in dubio. Momenteel heb ik een 2405fpw waar ik al jaren plezier van heb, maar ik mis toch een HDMI input voor mijn PS3. Deze heb ik nu via component aangesloten, met suboptimaal beeld. Wat ik kan doen is deze verkopen en wat bijleggen voor een U2410 of ik koop voor ruim 150 euro een HDfury 2 voor HDMI-doeleinden. Waarin zitten de verschillen tussen deze twee beeldschermen qua beeldkwaliteit? Logischerwijs zou ik denken dat U2410 'beter' is. Iemand dezelfde overstap gemaakt?

edit:
Wat zou ik nog kunnen krijgen voor de 2405fpw?
Ik ken deze monitoren niet om die overstap (incl. component > HDMI) te beoordelen. Maar op marktplaats wordt 210 geboden voor je scherm. Als je er 200 voor krijgt en je betaalt 405 voor de U2410 (zie pricewatch), kost de overstap 205 euro. Mochten de kenners hier het een goede overstap vinden, dan is dat met 50 euro extra vergeleken met die dure HDfury een no-brainer (imho).

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-05 20:34
Van de week wat aan het rommelen geweest met PIP op mijn U2410 Rev A01.

Mijn dagelijkse PC zit op DVI-D1, mijn tweede op DVI-D2. Zoals iedereen waarschijnlijk wel weet kun je de 2 DVI-D's niet in PIP combineren.
Geen probleem, dan sluiten we de 2e PC toch even via een VGA kabel aan?
Dus eerst PIP Source: VGA gedaan (belangrijk: die kabel was toen nog NIET aangesloten) en vervolgens Swap omdat ik t andersom wilde hebben.

Toen bleek de VGA kabel net te kort te zijn, maar omdat je main source nu VGA is en daar geen signaal op staat, kun je niet meer het menu in, maar je MOET eerst een andere Main Source selecteren. Alleen omdat de DVI-D1 natuurlijk PIP is, kun je verder alleen kiezen uit Composiet, Component en DisplayPort (ja en VGA natuurlijk).
Gelukkig had ik een netbookje, dus even snel eraan gehangen, weer teruggeswapt, en gauw de PIP maar weer op Off gezet.

Bij het eruit halen van de VGA kabel kreeg ik ineens allemaal corruptie op het scherm (die nu zoals altijd weer op DVI-D1 stond). Ook al stond PIP dus al Off. Na het veranderen van de PIP Source in iets willekeurig anders was dit weg en was alles weer terug naar normaal.

Side note: het scherm werd tijdens bovenstaand echt massive heet. En of omdat door de hitte de USB hub in het scherm raar is gaan doen, of omdat op mijn hoofdPC een rdesktop connectie gecrasht was (rdesktop over wireless, lol) deden al mijn USB apparaten (ook die niet via het beeldscherm waren aangesloten) het pas weer na een reboot...

Eigenlijk gebruik ik toch nooit PIP, en het kan denk ik wel als bug worden aangemerkt dat je als PIP actief is je niet sowieso kan swappen, maar voor de rest ben ik nog steeds zeer tevreden met het scherm hoor :)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 12:33
Munin schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:40:

DELL HELL
mocht je niet ervaren zijn met deze term, de link is bijgevoegd.
Verhaal
Naast dat de link zoals gezegd vijf jaar oud is, komt dit ook niet overeen met mijn ervaringen. Ik had een rare lijn door mijn scherm, en na aanmelding kreeg ik de volgende dag een nieuwe monitor, en werd een dag later mijn oude monitor opgehaald. Ik vind het top.

• Munin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11-2011
citruspers schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:06:
@Munin

Ik had ook last van het "split screen" op mijn 2711, maar dat gebeurde alleen als het scherm erg lang aanstond. Na het aan en uit zetten was het weg. Hoe zit dat bij jou?
wel bij mij viel het soms zeer erg op, en soms zag ik het helemaal niet. bij bepaalde kleuren was het zeer opvallend (rood & lichtgeel). Het scherm heeft in het begin zeker een lange tijd aangestaan, het was ook wel warm weer. Maar eigenlijk zou dat er niet toe mogen doen, als ik met warm weer niet meer op mijn pc kan werken/... dan heb ik wel een probleem. Na het aan en uit zetten was dit nog altijd zo bij mij, al was er verschil naargelang welke kleurweergave
Cyleo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:10:
[...]

Naast dat de link zoals gezegd vijf jaar oud is, komt dit ook niet overeen met mijn ervaringen. Ik had een rare lijn door mijn scherm, en na aanmelding kreeg ik de volgende dag een nieuwe monitor, en werd een dag later mijn oude monitor opgehaald. Ik vind het top.
Wel ja, dat verhaal had ik ook eerder gehoord van iemand anders en is ook de reden dat ik voor dit scherm heb gekozen. Wat ik hier post is om nog maar eens duidelijk te maken dat dit niet ALTIJD gegarandeerd is. Als ze hun eigen service tags niet in hun database kunnen terugvinden dan vind ik het echt zielig (en ik heb meermaals gedubbelchecked, ook met de winkeluitbater om zeker te zijn dat dit de juiste tag was: het lag dus voor alle duidelijkheid niet aan mij).

[Voor 36% gewijzigd door Munin op 17-06-2011 22:46]

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-11-2022

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik overweeg om de U2711 te kopen en ben benieuwd naar de stabiliteit van dit scherm? Wankelt hij snel wanneer er bijvoorbeeld tegen het bureau wordt gestoten?

E: En, misschien een noob vraag, hoe gaat Dell om met defecte pixels?

[Voor 18% gewijzigd door DrSnuggles op 18-06-2011 22:50]

Learn something new every day.

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 22:16
Bij ultrasharps: zelfs 1 stuck pixel = vervanging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Thanks!

E: Oh, wat moet ik precies verstaan onder een stuck pixel? Want als er ook maar met 1 pixel wat mis, besteed ik mn geld liever anders?

E2: Ah een stuck pixel is er 1 die altijd aan staat, aan de post hieronder te zien zijn ze minder coulant met dode pixels?

[Voor 77% gewijzigd door DrSnuggles op 19-06-2011 12:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een U2311H monitor en kom er net achter dat er midden op mijn scherm een dode (?) pixel zit. Hij is vooral zichtbaar op een witte en groene achtergrond. Op een rode zie ik volgens mij ook dat hij het niet doet. Is dit nu een dode pixel, een dode subpixel of weer iets anders? Waar geeft Dell nu precies garantie op? Op hun site staat namelijk:
Dell’s Premium Panel Guarantee applies to UltraSharp, Professional and Alienware monitors with bright pixel defects only. The Premium Panel Guarantee does not cover monitors with dark/ black type of dead pixels.
Nu heb ik het scherm bij Komplett gekocht en het is me na het lezen van deze topicreeks nog steeds niet helemaal duidelijk hoe de garantie verloopt. Gaat dit nu via Komplett of kan ik ook rechtstreeks met Dell opnemen?

Edit:

Ik heb nog even verder zitten speuren op de site van Dell, maar als ik het goed begrijp zijn dode 'dark-pixels' minder erg dan dode 'bright-pixels' en moet je minimaal 6 dode dark-pixels hebben wil je voor garantie in aanmerking komen: http://support.euro.dell....doclang=en&l=nl&s=gen&cs=

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

[Voor 20% gewijzigd door VanRoyal op 19-06-2011 12:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 02:36
VanRoyal schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:56:
Nu heb ik het scherm bij Komplett gekocht en het is me na het lezen van deze topicreeks nog steeds niet helemaal duidelijk hoe de garantie verloopt. Gaat dit nu via Komplett of kan ik ook rechtstreeks met Dell opnemen?
Het antwoord vind je hier en hier. Kortom, je kunt garantie claimen bij Dell met het ordernummer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:08:
[...]

Het antwoord vind je hier en hier. Kortom, je kunt garantie claimen bij Dell met het ordernummer.
Daar heb ik blijkbaar overheen gelezen, excuses! Bedankt voor de duidelijke uitleg.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 06:27
VanRoyal schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:56:
*KNIP*
Ik heb nog even verder zitten speuren op de site van Dell, maar als ik het goed begrijp zijn dode 'dark-pixels' minder erg dan dode 'bright-pixels' en moet je minimaal 6 dode dark-pixels hebben wil je voor garantie in aanmerking komen: http://support.euro.dell....doclang=en&l=nl&s=gen&cs=

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Ik heb laatst ook een U2410 via de B2B van Dell gekocht, dus rechtstreeks bij Dell. Voordat ik die stap heb genomen heb ik meermaals met Dell gebeld. Daaruit bleek dat de huidige U2410 geen zeropixelgarantie heeft. Wellicht dat dit ook jou model geldt, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

De bright pixelgarantie staat voor omruilen van het scherm bij:
- 6 of meer dode pixels (=zwart); en/of
- 1 of meer vaste pixels (=rood, groen of blauw); en/of
- 1 of meer hot pixels (=wit).

Gelukkig heb ik dit niet nodig gehad.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Het is toch wel echt karig dat wanneer ik een 27" scherm voor 600 euro koop dat ik hem niet eens kan omruilen als er 5 dode pixels op zitten.

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:07
Even een vraagje,

Ik sta op het punt een Dell U2410 beeldscherm te bestellen. Nu is het zo dat Dell een premium garantie geeft waarbij je je scherm kan omruilen tegen een nieuwe als je een defecte pixel hebt.

Nu wil ik dit scherm bij 4launch bestellen, aangezien ik daar vlak bij woon en geen zin heb in lange wachttijden. Geldt deze garantie dan ook gewoon??

• dreester
  • Niet online
Shodan schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:58:
Even een vraagje,

Ik sta op het punt een Dell U2410 beeldscherm te bestellen. Nu is het zo dat Dell een premium garantie geeft waarbij je je scherm kan omruilen tegen een nieuwe als je een defecte pixel hebt.

Nu wil ik dit scherm bij 4launch bestellen, aangezien ik daar vlak bij woon en geen zin heb in lange wachttijden. Geldt deze garantie dan ook gewoon??
Zie een paar posts terug:
Tommy The Cat schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:08:
[...]

• Shodan
  • Laatst online: 20:07
Ah bedankt voor het antwoord (stom had ik zelf ook kunnen lezen.....), ik heb 4launch een mail met dezelfde vraag gesteld, dus ik ga er vanuit dat zei in hun antwoord ook zullen vermelden dat er een ordernummer van DELL bijgevoegd wordt

[Voor 9% gewijzigd door Shodan op 20-06-2011 12:16]

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 09:12

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

Aangezien mijn 2e monitor een Samsung 203B de geest gegeven heeft en repareren niet geholpen heeft zit ik te denken om dan gelijk mijn 24" T240HD te vervangen door een ander scherm en de T240 als 2e scherm en tv te gebruiken.
De resolutie van de T240 valt me toch wel tegen aangezien 1080p op 21.5" ook al mogelijk is tegenwoordig, als je een stapje hoger wilt kom je uit bij de U2711 met 2560x1440 pixels.

Gezien de prijs van het beesje vind ik "zo maar kopen" niet zon succes en daarom had ik wat vraagjes:
-Is snel wisselen tussen DVI(pc) en HDMI(ps3) mogelijk(dus met 1 knop en geen 10 menu'tjes door)
-Welke HDMI versie heeft het scherm. 1.3 toch ergens tussen de regels gelezen :X

Dan rest nog de vraag is een scherm wat 400 euro duurder is dan een gemiddeld 24" scherm dat wel waard.
Het is een feit dat de kleurenweergave en contrast van een H-IPS paneel beter is dan een TN paneel maar is dat echt merkbaar bij normaal gebruik(internet/photoshop/film en soms games)

Dit past in mijn ogen beter hier dan in de BBG[Monitoren] aangezien het specifiek over de U2711 gaat.

if (!coffee) {
Work = false; }

• lolcode
naaitsab schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:55:
-Is snel wisselen tussen DVI(pc) en HDMI(ps3) mogelijk(dus met 1 knop en geen 10 menu'tjes door)
Volgens mij werkt dit op dezelfde manier als de U2410 (kan iemand dit even bevestigen?). Zie YouTube: ‪U2410 Menu‬‏ op 0:23

Je doet dus gewoon QuickMenu -> Input Source -> Select met pijltjes je input -> OK en klaar.
En als je dan handig bent doe je de PC op DVI-D2, dan hoef je minder vaak op pijltje te drukken :)

[Voor 22% gewijzigd door lolcode op 23-06-2011 12:17]

• naaitsab

naaitsab

lolcode schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:13:
[...]

Volgens mij werkt dit op dezelfde manier als de U2410 (kan iemand dit even bevestigen?). Zie YouTube: ‪U2410 Menu‬‏ op 0:23

Je doet dus gewoon QuickMenu -> Input Source -> Select met pijltjes je input -> OK en klaar.
Ah dat ziet er goed uit, thanks.
Dat PIP/PBP is ook erg leuk :9~

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AquaSheep
  • Laatst online: 22-05 23:12
InFamous schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:12:
Even een vraag en opmerking van mijn kant over de u2711 icm amd kaart, ik had een mini-dp naar dp kabel besteld. Na deze aangesloten te hebben kreeg ik bij mijn eerst volgende boot van mijn pc vrolijk 2 rode lampjes op mijn videokaarten en ho maar dat mijn pc op wou starten. Na deze kabel verwijderd te hebben en de dvi kabel terug gestopt te hebben deed alles het weer normaal, hierop tijdens een draaiende pc de kabel geswitched met de dp kabel en deze deed het toen ook perfect, totdat ik de volgende dag opnieuw opstarte kreeg ik weer de rode lampjes. Hierna weer de dvi erin en daarmee blijven werken. Dit is bij 2 verschillende kabels gebeurt 2 merken 2 lengtes en 2 verschillende prijzen duur en goedkoop. Geen van beide wou werken en ik begon te twijfelen of dat mijn videokaarten niet kapot waren. Waarna ik is ben gaan spitten in de doos van mijn videokaarten waarin ik een verloopje vond van mini-dp naar dp, deze aangesloten met de dp kabel die bij de u2711 geleverd werd en het werkt tot nu toe nog vlekkeloos. Iemand die weet ofdat amd kaarten niet tegen verloopkabels kunnen en enkel met de meegeleverde verloop kabel aangesloten kunnen worden(ondanks dit mij het zelfde idee lijkt te geven) of dat de u2711 erg kieskeurig is met dp kabels?
Volgens mij ligt het aan je kabel. Pin 20 van je dp kabel moet niet verbonden zijn. Ten minste volgens mij is dit hetzelfde probleem als hier: http://en.community.dell..../p/19359855/19813562.aspx
Kun je mss je dp kabels checken?

• LeoV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-06-2021
LeoV schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:12:
Beste Ultrasharp gebruikers ik zou graag wat feedback ontvangen over de purper groene verkleuring van het scherm.
Ik was van plan een U2410 aan te schaffen nu de prijs bijna dagelijks zakt (waarschijnlijk omdat de U2412 eraan komt) maar heb na het lezen van de diverse forums zo mijn bedenkingen.
Op het Dell-Forum en ook hier lees ik veel over dit probleem. Het schijnt dat Dell de tolerantie nogal ruim neemt wat betreft de LG panelen t.o.v. andere fabrikanten van monitoren met IPS panelen.
Als ik een scherm aanschaf, al kost die maar € 150 dan verwacht ik dat wit toch als egaal wit wordt weergegeven en niet aan de ene kant puper en de andere kant groen.
Sommigen schijnen 3 tot 4 maal de monitor om te ruilen tot zij een goede hebben.
Hieronder de Dell-Forums
http://en.community.dell....20/19562193.aspx#19562193
http://en.community.dell....9583511.aspx?PageIndex=19
Ik zie verder geen reakties op mijn vraag, mag ik daaruit opmaken dat het allemaal wel meevalt wat betreft de verkleuring van het scherm ?

Groet Leo

• matty___
  • Laatst online: 25-05 09:46
LeoV schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Ik zie verder geen reakties op mijn vraag, mag ik daaruit opmaken dat het allemaal wel meevalt wat betreft de verkleuring van het scherm ?

Groet Leo
mijn scherm heeft er licht last van. in normaal gebruik geen probleem maar als ik alles wit maakt zie ik wel een ligt verschil tussen rechts en links.
is rev05 van mei dus je zou verachten dat het ondertussen is opgelost.

aangezien het beetje een loterij is met dit scherm en ze bij informatiqu niet aan de dell omruil garantie doen (mijn stomme fout om hem daar te kopen :( ) toch maar besloten het scherm te houden

• naaitsab

naaitsab

Weet iemand een winkel in Noord-Holland waar de U2711 "live" te zien is?

De grotere electronica zaken in de buurt(media markt-saturn-its enz) hebben geen van alle 27" schermen staan laat staan een hi-end model zoals de Dell.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Lee245
  • Laatst online: 27-05 13:11
Van de zomer zou ik graag een nieuwe monitor aan willen schaffen en mijn oog is gevallen op de Dell U2711.
Alleen heb ik nog een vraag:
Kan ik de monitor aansturen op 2560x1440 met een GT520m? Ik wil namelijk ook een laptop aanschaffen en de laptop die ik wil gaan kopen heeft een GT520m grafische kaart. Kan ik de monitor op die resolutie gewoon aansturen via HDMI of moet ik perse gebruik maken van dual DVI? Er zit namelijk geen DVI poort op die laptop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naaitsab

naaitsab

Voor het kunnen van de gpu kan je beter hier terecht: Het Nvidia GTX5xx series ervaringen topic

HDMI zou het in theorie aankunnen Bron

Ik denk dat een laptop met zon minimale gpu 2560x1440 echt niet leuk gaat vinden(constant fan geluid) om maar te zwijgen over games dat gaat al helemaal niet.

Of de U2711 ook zijn maximale resolutie via HDMI aankan denk ik eerlijk gezegd niet aangezien HDMI op dit moment voor maximaal 1080P wordt gebruikt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!
Kan alleen met Dual link DVI of DisplayPort, met HDMI is de max 1920x1200 en met VGA 2048x1152 (hoewel dat met custom EDID waarschijnlijk wel opgerekt kan worden tot 2048x1440).

Tot nu toe heb zowel voor laptops als voor desktops nog geen videokaarten gezien die via HDMI resoluties hoger dan 1920x1200 aan kunnen sturen. Er zijn daarom ook geen beeldschermen die dat ondersteunen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lee245
  • Laatst online: 27-05 13:11
Bedankt voor de antwoorden. Het lijkt er op dat ik het dan moet houden bij mijn full HD schermpje :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naaitsab

naaitsab

Lee245 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:07:
Bedankt voor de antwoorden. Het lijkt er op dat ik het dan moet houden bij mijn full HD schermpje :(
Of een laptop met een betere videokaart met DVI? Een 520 is een budget model.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Niet online
Er bestaan nauwelijks laptops met DVI. Wel displayport. Maar dan zit je al snel vast aan de xps 15 of een clevo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naaitsab

naaitsab

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:15:
Er bestaan nauwelijks laptops met DVI. Wel displayport. Maar dan zit je al snel vast aan de xps 15 of een clevo.
Je was sneller dan mijn edit ;) Daar zou je inderdaad naar kunnen kijken.

Of gewoon de U2711 op 1920x1080 via hdmi gebruiken natuurlijk.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

naaitsab schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:22:
[...]

Je was sneller dan mijn edit ;) Daar zou je inderdaad naar kunnen kijken.

Of gewoon de U2711 op 1920x1080 via hdmi gebruiken natuurlijk.
Dan is het misschien een betere oplossing om een 27" model te kopen met een 1920*1080 resolutie. In ieder geval goedkoper :).

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 21:09
M'n U2410 flikkert bij het weergave van bepaalde grijstinten. :( Niet het hele scherm, maar alleen dat bepaalde stukje grijs flikkert, alsof ik daar ineens naar een CRT 50Hz monitor zit te kijken.
Wat nog vreemder is, is dat het per browser verschilt. Dit plaatje flikkert in Chrome bijvoorbeeld heel erg, terwijl het in IE bijna niet flikkert. Maar ook enkele GUI elementen in bijv. Spotify flikkeren.

Het lijkt een soort dirtheren, maar dan extreem... Iemand tips om te achterhalen waar het precies aan ligt?

PS: hij is aangesloten via DVI op een Nvidia 7900GS. PC en scherm zijn ongeaard mocht dat nog wat uitmaken.

[Voor 7% gewijzigd door Menesis op 02-07-2011 12:28]

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

• Niet online
Op mijn laptop lijkt dat plaatje ook te flikkeren...

Zie ook http://www.lagom.nl/lcd-test/inversion.php

• matty___
  • Laatst online: 25-05 09:46
Menesis schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:25:
M'n U2410 flikkert bij het weergave van bepaalde grijstinten. :( Niet het hele scherm, maar alleen dat bepaalde stukje grijs flikkert, alsof ik daar ineens naar een CRT 50Hz monitor zit te kijken.
Wat nog vreemder is, is dat het per browser verschilt. Dit plaatje flikkert in Chrome bijvoorbeeld heel erg, terwijl het in IE bijna niet flikkert. Maar ook enkele GUI elementen in bijv. Spotify flikkeren.

Het lijkt een soort dirtheren, maar dan extreem... Iemand tips om te achterhalen waar het precies aan ligt?

PS: hij is aangesloten via DVI op een Nvidia 7900GS. PC en scherm zijn ongeaard mocht dat nog wat uitmaken.
op adobergb zie ik niets onder chrome op osx. Normaal wel een beetje.

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 12:51
Heb sinds begin deze maand 3x de 2311h staan. Maar tot mijn verbazing zijn zie niet allemaal van dezelfde kwaliteit. 2 zijn er perfect wit. Maar de ander heeft een paars/witte mengeling. Weet iemand of dit te repareren is zonder op te sturen?

• Propheticus
Je zou in de custom(RGB) preset kunnen proberen iets minder rood en blauw (samen paars...) in te stellen. Werkt natuurlijk alleen als de kleur over het hele scherm afwijkt richting paars en niet alleen 1 kant (kleurverloop links-rechts bijv.), anders wordt een ander deel weer te groen.

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 12:51
Blauw op 97 gezet ipv 100 en het ziet er al beter uit. Vind alleen raar als ik de settings precies hetzelfde doe je toch nog verschil ziet.

• Propheticus
Ieder paneel is anders, binnen bepaalde opgestelde kwaliteitsmarges zul je altijd verschillen tussen lcd-panelen van hetzelfde type zien. Dat is (in deze prijsklasse) haast onvermijdelijk. Een productieproces met strakkere marges betekend namelijk dat er meer panelen afvallen en weggegooid moeten worden. Dit voert de prijs natuurlijk op.
Als de afwijking echter extreem is, zou ik toch een RMA overwegen.

• Cyleo
Sowieso met je bij meerder monitoren echt gaan calibreren voor de juiste kleuren, anders zal er altijd een verschil zijn.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Menesis schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:25:
...
Heb je toevallig een A0 revisie (firmware M1F190)?
Daarin zat een bug die precies dit dithering probleem veroorzaakte in een aantal modi (sRGB en aRGB).
In dat geval is het mogelijk zelf een firmware upgrade te doen (firmware M1F191), maar dit is wel op eigen risico.
Hier is de firmware te vinden, die per ongeluk door een medewerker van Dell is vrijgegeven.

[Voor 23% gewijzigd door Flitzer op 03-07-2011 13:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 10:32
Ik ben van plan de Dell Ultrasharp U2711 te kopen, maar ik zit toch nog met een vraagje.
Mijn videokaart(8800GTX) kan toch zonder problemen de Dell Ultrasharp U2711 aansturen(resolutie), of zie ik iets over het hoofd ?

BVD

Dell XPS L702x | Core i7 2670QM | 16 GB DDR3 | Samsung SSD 256GB + Seagate Momentus XT 750GB 32MB 7200rpm | 1080p | GeForce GT555M | backlit keyboard @ 29-02-2012

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naaitsab

naaitsab

pvr schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:52:
Ik ben van plan de Dell Ultrasharp U2711 te kopen, maar ik zit toch nog met een vraagje.
Mijn videokaart(8800GTX) kan toch zonder problemen de Dell Ultrasharp U2711 aansturen(resolutie), of zie ik iets over het hoofd ?

BVD
Dat ligt eraan.
1. game je op 2560x1440(resolutie van de U2711) dan nee dat trekt je 8800 no way.
2. je speelt enkel "antieke" games(van voor 2005 is een goed maatstaaf) dan kan het.
3. gebruik je m enkel voor 2D(desktop en internetten enzo) dan gaat het prima.
4. icm een dual monitor en optie 3 zal je 8800 het wel warm krijgen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvr
naaitsab

Bedankt voor je reactie, weet ff genoeg :D
naaitsab schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:23:
[...]

Dat ligt eraan.
1. game je op 2560x1440(resolutie van de U2711) dan nee dat trekt je 8800 no way.
2. je speelt enkel "antieke" games(van voor 2005 is een goed maatstaaf) dan kan het.
3. gebruik je m enkel voor 2D(desktop en internetten enzo) dan gaat het prima.
4. icm een dual monitor en optie 3 zal je 8800 het wel warm krijgen.

Dell XPS L702x | Core i7 2670QM | 16 GB DDR3 | Samsung SSD 256GB + Seagate Momentus XT 750GB 32MB 7200rpm | 1080p | GeForce GT555M | backlit keyboard @ 29-02-2012

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:59
naaitsab schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:45:
Weet iemand een winkel in Noord-Holland waar de U2711 "live" te zien is?

De grotere electronica zaken in de buurt(media markt-saturn-its enz) hebben geen van alle 27" schermen staan laat staan een hi-end model zoals de Dell.
Heb je toevallig al een winkel gevonden? Wil dit scherm graag ook even in actie zien voordat ik de trekker overhaal, ben nogal huiverig geworden door de verhalen over de anti-glare coating.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naaitsab

naaitsab

Tekla schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:08:
[...]

Heb je toevallig al een winkel gevonden? Wil dit scherm graag ook even in actie zien voordat ik de trekker overhaal, ben nogal huiverig geworden door de verhalen over de anti-glare coating.
Nope :'(
Anti-glare zit trouwens op de meeste monitoren ander woord ervoor is matt, dus waarschijnlijk kijk je daar nu ook tegenaan.
De meeste laptops hebben het tegenovergestelde een glanzende "glas" plaat(gloss) voor het scherm iets wat ik persoonlijk gruwelijk irritant vind.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:59
naaitsab schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:17:
[...]

Nope :'(
Anti-glare zit trouwens op de meeste monitoren ander woord ervoor is matt, dus waarschijnlijk kijk je daar nu ook tegenaan.
De meeste laptops hebben het tegenovergestelde een glanzende "glas" plaat(gloss) voor het scherm iets wat ik persoonlijk gruwelijk irritant vind.
De coating schijnt bij de U2711 nogal overdone te zijn. Lees b.v. deze thread: http://hardforum.com/showthread.php?p=1035644173

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyleo
Grappig testje gevonden voor Hue meten. Vooral leuk om te doen op een fatsoenlijke monitor, en dat dan te vergelijken op je laptop :9

Edit: Wel zo handig om de link er ook even bij te vermelden: link

[Voor 33% gewijzigd door Cyleo op 05-07-2011 22:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik weet niet of dat wel echt representatief is. Met mijn crappy TN scoor is nog best hoog. score van 20.
Ik heb meer moeite op op de blokjes te focussen dan om de kleuren te onderscheiden... Met bril lukt het mij niet op de een of andere manier.

Edit: okee, niet-zo-heel crappy TN. Maar nog steeds TN.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-07-2011 22:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Propheticus
Ik heb een rood-groen kleurenzichtafwijking en behaal bij die test een 79.*

Vrouwelijke huisgenote scoort een 0 (perfect score..)*
Mannelijke huisgenoot scoort een 56. (Op z'n eigen monitor)

*op mn Ultrasharp U2311H

[Voor 58% gewijzigd door Propheticus op 06-07-2011 10:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvr
Ik heb gisteren toch maar de Dell Ultrasharp U2711 bestelt bij komplett.nl (€ 583,95)
Ik kreeg de U2711 vanmorgen binnen, en meteen de Eizo monitor test gedaan.
Geen dode pixels, en het beeld is prachtig :)

Net nog ff de service tag aangemaakt bij Dell, en ik moet jullie zeggen, ik ben verschrikkelijk blij met mijn Dell Ultrasharp U2711 >:) :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naaitsab

naaitsab

Cyleo schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:08:
Grappig testje gevonden voor Hue meten. Vooral leuk om te doen op een fatsoenlijke monitor, en dat dan te vergelijken op je laptop :9

code:
1
2
Online ColorIQ Challenge Results
Your score: 34

Niet slecht al zeg ik het zelf :9 (hoe lager hoe beter)
Op een 24" TN pannel in mn T240HD
pvr schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:07:
Ik heb gisteren toch maar de Dell Ultrasharp U2711 bestelt bij komplett.nl (€ 583,95)

Net nog ff de service tag aangemaakt bij Dell, en ik moet jullie zeggen, ik ben verschrikkelijk blij met mijn Dell Ultrasharp U2711 >:) :9~

[afbeelding]
Congrats, moet zelf nog de knoop doorhakken maar aangezien ze per week iets goedkoper worden wacht ik nog eventjes.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 22:04
Online ColorIQ Challenge Results
Your score: 3

Holy shit. Op een Samsung S2232BW-monitorretje met een "normaal" TN-paneel. Wel op het oog gecalibreerd. Hmm... moet bewijslast aandragen zeker? :P

Strava

• Niet online
Caliberen gaat niet helpen bij deze test hoor. Alleen kleurechtheid en de kwaliteit van je ogen.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 22:04
Mwoh... stel dat je groen veel te ver open staat, dan krijg je het toch moeilijk lijkt me. Als je dan ook nog eens een wat slechter scheidend vermogen hebt gaan je resultaten hard achteruit. :P

Strava

• Niet online
Ik zou dan eerder http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast.php erbij pakken om te kijken of je "groen niet te ver open hebt staan" ;)

Met name blauw blijkt een moeilijke kleur. Ik krijg mijn scherm niet zo ingesteld dat hij zowel blok 1, 2, en 3 kan zien als een verschil tussen de laatste 2 blokken. Leuk om deze test te openen op een brak scherm :)

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 06:27
naaitsab schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:17:
[...]
Congrats, moet zelf nog de knoop doorhakken maar aangezien ze per week iets goedkoper worden wacht ik nog eventjes.
Gaat de U2711 er ook uit dan??? :X Dacht toch alleen de Ultrasharps 22/23/24 inch, of heb ik iets gemist?

[Voor 11% gewijzigd door Aardwolf op 06-07-2011 01:08]

• Niet online
Je hebt niets gemist. Hij word vast goedkoper omdat deze monitor nu niet meer de enige 1440p monitor is onder de €1000.
Cyleo schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:08:

Thanks for the link! Zal hem meteen even bookmarken. Stuk gemakkelijker zo om mensen te overtuigen dat ik wel het verschil zie in twee kleuren die dicht bij elkaar liggen en dat een goede monitor daar ook bij kan helpen (veel mensen in mijn omgeving geloven beide vaak niet).

EDIT: het is veel lastiger op m'n laptop, daar deed ik er denk ik wel twee keer zo lang over

[Voor 18% gewijzigd door Kid Jansen op 06-07-2011 12:12]

• Propheticus
Nog maar een keer gedaan met uitgeruste ogen en ik heb er nu ook langer de tijd voor genomen...Door m'n kleurzichtafwijking (deuteranomalie) is het soms echt lastig (kijk soms meer naar helderheidsverschil dan naar hue en bij te lang staren wordt alles richting 1 kleur ongeveer eenzelfde ineenlopende kleur).

Score nu wel verbeterd naar 44:

Ik heb vooral moeite met groentinten.

Meer van dit soort tests:

http://www.colblindor.com...ope-color-blindness-test/

http://www.opticien-lenti...Nederlandse_daltonien.php (Ik haal hier 31/31 goed, wel met veel moeite bij sommige van de figuur-achter-rooster plaatjes. Mn groenzicht afwijking valt blijkbaar mee)

http://www.kleurenblindheid.nl/kleuren/testen.shtml

[Voor 9% gewijzigd door Propheticus op 06-07-2011 13:52]

Volgens geen van die tests heb ik last van een vorm van kleurenblindheid.

offtopic:
Net even de startpost een update gegeven (happy searching!) Jullie mogen het er hier alleen niet over hebben

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 11:50
Ik ben al een aardig tijdje aan het kijken naar een nieuw beeldscherm en ben verrast door het grote aandeel van 1080p schermen en het geringe aantal 1200p schermen. Zelfs bij Dell en HP is het moeilijk om een goed scherm te vinden.

Nu is er de mogelijkheid om naar de Dell 2711 te gaan maar dan dan verstook ik 3 keer zoveel energie als ik nu met mijn huidge scherm doe. Ik ben geen bomen knuffelaar maar wil dit het milieu ook weer niet aan doen.

Nu vraag ik me af: De Dell 2711 is rond februari 2010 als eerste in de prijsvergelijking omhoog gekomen. Weet iemand of er misschien een Dell 2712 uitkomt binnenkort ? En zo ja, weet je dan ook meteen of het een LED versie wordt ?

Ik heb zelf gegoogled maar kom op bar weinig uit.

I don't hate you, I nothing you

De meeste schermen uit de Dell UltraSharp reeks gaan ongeveer twee jaar mee voordat ze worden opgevolgd door een nieuw model. Bij de kleinere schermen is het vaak iets minder, bij de grotere iets meer. Dit jaar komt er in ieder geval geen nieuw 27" model. Dat zal op z'n vroegst Q1 2012 worden, maar waarschijnlijk nog wel later. LG Display moet dan namelijk eerst met een nieuwe generatie panelen komen van dat formaat, of Dell zou moeten besluiten om weer eens voor panelen van Samsung te gaan en voor dat 27" S-PLS paneel kiezen.

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 11:50
Ah oke, bedankt.

Dan wordt het toch maar de horror van 1080p....

I don't hate you, I nothing you

• Propheticus
Op 24" formaat zijn er toch wel 1200p schermen? Zie ook de (hint: aangepaste) startpost.

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-04 19:29

WK100

Zeer baas.

Bestaat er een hoes voor de u2711? Google loste niets op..

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben van een 21,5" 1080P monitor overgaan naar een Dell 24" E248 monitor terwijl ik hiervoor 2x Dell 2405WFP had, maar die heb ik niet mee kunnen nemen naar China. Helaas zijn de schermen waar ik nu tegenaan kijk TN schermen. Is de U2311H vergelijkbaar met de PVA schermen kwa kleur? Het zou in ieder geval veel beter zijn dan TN. In China is de prijs van de U2311H deze maand ineens flink omlaag gegaan en ik verwacht eigenlijk een update van deze monitor, maar kwa prijs wel erg aantrekkelijk.

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:43
You have perfect color vision!
Hell yeah :) Op een TN paneel. Wel een getraind oog, zit vaak de godganse dag te kijken naar kleurverschillen van printers...

• lolcode
pvr schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:07:

[afbeelding]
Die kabels die ik daar rechts onder het scherm uit zie komen, kun je die niet mooier wegwerken door dat gat in de voet?
(of zitten de ingangen van de U2711 een stuk lager dan die van de U2410 en kan dat niet?)

• naaitsab

naaitsab

Kid Jansen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:52:
De meeste schermen uit de Dell UltraSharp reeks gaan ongeveer twee jaar mee voordat ze worden opgevolgd door een nieuw model. Bij de kleinere schermen is het vaak iets minder, bij de grotere iets meer. Dit jaar komt er in ieder geval geen nieuw 27" model. Dat zal op z'n vroegst Q1 2012 worden, maar waarschijnlijk nog wel later. LG Display moet dan namelijk eerst met een nieuwe generatie panelen komen van dat formaat, of Dell zou moeten besluiten om weer eens voor panelen van Samsung te gaan en voor dat 27" S-PLS paneel kiezen.
Het lijkt me dat de 27" dan wel uitgerust wordt met LED-backlight.
Ik neem aan dat die nieuwe versie rond de 1000 euro komt net als toen de U2711 net uit was?

if (!coffee) {
Work = false; }

Allemaal nog te ver vooruit om echt iets zinnigs over te kunnen zeggen op dit moment. Ik zal binnenkort eens navragen of er al wat info over is. Maar dan mag ik het alsnog niet posten, want als ik er aan kan komen is het vrijwel zeker onder NDA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvr
Volgens mij is dit de enigste optie:

http://4.bp.blogspot.com/...utrasharp-u2711_-(10).jpg
lolcode schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:09:
[...]

Die kabels die ik daar rechts onder het scherm uit zie komen, kun je die niet mooier wegwerken door dat gat in de voet?
(of zitten de ingangen van de U2711 een stuk lager dan die van de U2410 en kan dat niet?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvr

lolcode schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:09:
[...]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolcode
pvr schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 07:03:

[afbeelding]

[...]
Zo bedoelde ik het ook :) want dan zie je ze niet meer als je gewoon normaal voor het scherm zit.
Aangezien de Dell UltraSharp serie vrijwel zeker de populairste wide color gamut schermen op GoT (en misschien ook wel in het algemeen) bevat wilde ik jullie ook even wijzen op het volgende:

X-Rite heeft een nieuwe colorimeter die geschikt is voor wide color gamut en W-LED backlit schermen.

Het is de eerste consumenten colorimeter die dat officieel ondersteunt. De enige colorimeters die dat eerder al ondersteunden waren de extreem high-end professionele colorimeters waar paneelfabrikanten zelf mee testen. Je moet dan denken aan apparaten die ongeveer even groot zijn als een (semi) professionele videocamera, een paar kilo wegen en vaak zo'n €15000 kosten of meer.

Als je als consument of normaal bedrijf wide color gamut wilde kalibreren had je een spectraalfotometer nodig.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik zit erg op de wip voor een U3011... maar ik probeer te wachten op USB3.0 capabiliteit en LED i.p.v. CCFL.
Zou LED veel schelen met stroomverbruik denken jullie? (continu een 250W kacheltje is wel ietwat veel op mijn zolderkamertje in de zomer)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, maar wel met XMG bios voor undervolting, een 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Die 250W is echt onzin, dat is wit scherm op maximale helderheid, alle USB poorten maximaal belast en soundbar aangesloten die flink hard herrie loopt te maken.

Voor een meer bruikbare waarde kan je beter kijken naar mijn review: productreview: Dell Ultrasharp U3011 review door Kid Jansenk.

Ik weet niet meer precies bij welke helderheidstand de helderheid 120 cd/m² was, maar ik weet vrij zeker dat het energieverbruik bij die helderheid onder de 100 W ligt. Dat is natuurlijk nog steeds een hoop, maar nog altijd een heel stuk minder dan 250 W.

Overigens is LED inderdaad veel zuiniger, bij gelijke helderheid scheelt het bij de U2412M vs. U2410 ruim een factor 2, maar er komt voorlopig nog geen opvolger van de U3011. De meeste schermen in de Dell UltraSharp reeks gaan twee jaar mee voordat ze een opvolger krijgen, maar bij de 30" schermen varieert dat nogal.

Tussen de 3007WFP en 3007WFP-HC zaten 13 maanden, tussen de 3007WFP-HC en 3008WFP 11 maanden, maar tussen de 3008WFP en de U3011 zaten maar liefst 33 maanden! Het lijkt mij dat er op z'n vroegst pas een opvolger komt in Q4 2012, maar het zou ook prima kunnen dat die pas Q2 of Q3 2013 komt.

• Niet online
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er nog een 1600p LED desktopscherm op de markt komt, en als dat als gebeurt gaat het nog lang duren.
Ik vraag het me ook af. Er zijn overigens wel 30" LED schermen geweest: pricewatch: Samsung Syncmaster XL30 en pricewatch: LaCie 730, maar die maakten gebruik van RGB LED en waren dus helemaal niet zo zuinig.

Verder zaten daar geen LG Display IPS panelen in, maar Samsung PVA panelen.

• Anoniem: 372672
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waarom je in het service menu wil komen? Wat kan je daar dan aanpassen?

• Niet online
Psst, dat staat letterlijk in de topicstart...

• Anoniem: 372672
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
nou nee hoor, enkel hoe je er in komt.

• naaitsab

naaitsab

Wat is nou eigenlijk het voordeel van LED backlight behalve het lagere verbruik(dat laatste interesseert mij overigens niet) icm een H-IPS(U2711/U3011) aangezien ik nog zit te twijfelen om nu een U2711 te kopen of te wachten tot het eind van het jaar wanneer als het goed is de nieuwe generatie uitkomt.

Deze zou dan wellicht met S-PLS uitkomen maar wat is het voordeel hiervan over H-IPS aangezien ik er niks boeiends over kan vinden.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Niet online
naaitsab schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:30:
Wat is nou eigenlijk het voordeel van LED backlight behalve het lagere verbruik
Het scherm is dunner, en je hebt geen inverter meer nodig, en.. Dat is het zo ongeveer.

Maar je kan er redelijk van uitgaan dat CCFL altijd betere beeldkwalitet heeft in het high-end segment. CCFL heeft namelijk mogelijk een color gamut van boven de 100% NTSC, waar wLED blijft steken op 81.53% in het nieuwe samsung PLS scherm. Maar dat zie je niet in andere monitoren terug. Die blijven vooralsnog steken rond de 72-75% NTSC.

Je hebt ook B+RGled, zoals in de xps 15. Daarmee krijg je 90~95% NTSC. maar ik heb nog geen desktopscherm gezien wat hiermee is uitgerust. Volgens mij is dit even zuinig als wLED.
naaitsab schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:30:
Wat is nou eigenlijk het voordeel van LED backlight behalve het lagere verbruik(dat laatste interesseert mij overigens niet) icm een H-IPS(U2711/U3011) aangezien ik nog zit te twijfelen om nu een U2711 te kopen of te wachten tot het eind van het jaar wanneer als het goed is de nieuwe generatie uitkomt.

Deze zou dan wellicht met S-PLS uitkomen maar wat is het voordeel hiervan over H-IPS aangezien ik er niks boeiends over kan vinden.
Blijkbaar geloof jij heel sterk in geruchten, er komt dit jaar sowieso GEEN opvolger voor de U2711 en ook niet voor de U3011.

De kans dat een opvolger een Samsung S-PLS krijgt en geen LG Display IPS paneel is ook niet zo groot. Dan moet S-PLS echt een significant betere beeldkwaliteit leveren of veel goedkoper zijn.

• naaitsab

naaitsab

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:37:
[...]

Het scherm is dunner, en je hebt geen inverter meer nodig, en.. Dat is het zo ongeveer.

Maar je kan er redelijk van uitgaan dat CCFL altijd betere beeldkwalitet heeft in het high-end segment. CCFL heeft namelijk mogelijk een color gamut van boven de 100% NTSC, waar wLED blijft steken op 81.53% in het nieuwe samsung PLS scherm. Maar dat zie je niet in andere monitoren terug. Die blijven vooralsnog steken rond de 72-75% NTSC.

Je hebt ook B+RGled, zoals in de xps 15. Daarmee krijg je 90~95% NTSC. maar ik ben nog geen desktopscherm gezien wat hiermee is uitgerust. Volgens mij is dit even zuinig als wLED.
Dat zou dus in theorie beteken dat je levensduur een stuk langer is aangezien de inverter zo goed als altijd de oorzaak van een defect lcd-scherm is, al ga ik er van uit dat de componenten(met name de elco's) van een high-end scherm zoals de U2711 en U3011 wel een stuk hogere kwaliteit zijn dan een 20" Samsung van 200 euro. Waarvan nu de invertor kapot is na 4-5 jaar :+

Ik ging er juist vanuit dat led een betere contrast"waarde" en daarom dus een beter beeld gaf.
Kid Jansen schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:53:
[...]

Blijkbaar geloof jij heel sterk in geruchten, er komt dit jaar sowieso GEEN opvolger voor de U2711 en ook niet voor de U3011.
Ach het scherm is al aardig op leeftijd voor een elektronica product en de prijs blijft langzaam dalen dus ja ik ga er wel vanuit dat er een nieuwe komt.
De kans dat een opvolger een Samsung S-PLS krijgt en geen LG Display IPS paneel is ook niet zo groot. Dan moet S-PLS echt een significant betere beeldkwaliteit leveren of veel goedkoper zijn.
Kon ook niet echt iets vinden dat PLS beter zou zijn dan IPS enige wat ik me kan bedenken is dat ze led gaan gebruiken en een ander design(ivm dikte scherm).

if (!coffee) {
Work = false; }

• Niet online
naaitsab schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:57:

Ik ging er juist vanuit dat led een betere contrast"waarde" en daarom dus een beter beeld gaf.
Contrast word bepaald door het paneel zelf, de achtergrondverlichting heeft geen enkele invloed op het contrast, ghosting, en responsetijden (lees: TN, IPS, *VA). Alleen de color gamut en de max/min helderheid.

• naaitsab

naaitsab

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:01:
[...]

Contrast word bepaald door het paneel zelf, de achtergrondverlichting heeft geen enkele invloed op het contrast, ghosting, en responsetijden. Alleen de color gamut en de max/min helderheid.
Hmm bedoel ook helderheid eigelijk ipv contrast 8)7 weer lekker helder vandaag :+

if (!coffee) {
Work = false; }

• Niet online
Helderheid ja. Maar heb je echt meer nodig dan 300CD/m? Ik loop regelmatig te vloeken dat de helderheid van mijn scherm niet laag genoeg kan. Maar nog feller hoeft hij echt niet, en ik heb een glossy scherm...

Bovendien is een helderheid van boven de 1000cd/m al lang mogelijk. Er is gewoon geen vraag naar.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-07-2011 18:05]

naaitsab schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:57:
Ach het scherm is al aardig op leeftijd voor een elektronica product en de prijs blijft langzaam dalen dus ja ik ga er wel vanuit dat er een nieuwe komt.
Er komen GEEN opvolgers dit jaar... Als die er zouden komen dan wist ik dat wel. Ik wist ook al van de U2212HM, U2312HM en U2412M begin maart, toen kreeg je met Google nog niet eens resultaten. Ik ken meerdere mensen bij Dell, dus ik krijg dat soort dingen altijd ruim van te voren te horen.

• naaitsab

naaitsab

Kid Jansen schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:06:
[...]

Er komen GEEN opvolgers dit jaar... Als die er zouden komen dan wist ik dat wel. Ik wist ook al van de U2212HM, U2312HM en U2412M begin maart, toen kreeg je met Google nog niet eens resultaten. Ik ken meerdere mensen bij Dell, dus ik krijg dat soort dingen altijd ruim van te voren te horen.
Oke als jij insiders hebt dan ga ik ervan uit dat die de waarheid spreken, toch maar eens kijken of het budget een U2711 toelaat :+
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:04:
Helderheid ja. Maar heb je echt meer nodig dan 300CD/m? Ik loop regelmatig te vloeken dat de helderheid van mijn scherm niet laag genoeg kan. Maar nog feller hoeft hij echt niet, en ik heb een glossy scherm...

Bovendien is een helderheid van boven de 1000cd/m al lang mogelijk. Er is gewoon geen vraag naar.
Tja dat is ook zo, bij een TN paneel is een hoge helderheid wel prettig voor de kleurweergave maar ik geloof dat dat bij IPS niet zoveel uitmaakt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Pff... lastig hoor... als er niks nieuws aan komt voorlopig... wil ik dan wel het dubbele van een 27" neer tellen voor een 30"... :-S

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, maar wel met XMG bios voor undervolting, een 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik zou gewoon voor één of twee U2711's gaan, daar heb je veel meer aan dan een U3011. De U3011 geeft vooral extra schermoppervlak (ruim 28% meer), maar de resolutie is nauwelijks hoger (11%). Daarnaast is het enige verschil dat de U3011 geen composiet aansluiting heeft, maar daar wel een extra HDMI voor in de plaats heeft, voor de rest is alles hetzelfde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolcode
Kid Jansen schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:06:
[...]

de U2212HM, U2312HM en U2412M
Misschien ben ik ergens overheen gelezen, maar waar staat de 'M' in de naam precies voor?
Wel goed om te zien dat de 24" geen 16:9 wordt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dan heb je inderdaad ergens overheen gelezen, maar volgens mij staat dat in het vorige deel. De M staat voor e-IPS.

Overigens wordt zo ongeveer de directe concurrent van de U2412M, de S24A850DW S-PLS monitor, ook 1920x1200 (er waren bij dat scherm eerst ook geruchten dat die een resolutie van 1920x1080 zou krijgen) en die heeft ook een kleurdiepte van 6bit+FRC.

De videoaansluitingen komen overeen (VGA, DVI en DisplayPort), maar de S24A850DW heeft een USB 3.0 hub en heeft wel picture-by-picture. Nadeel van de Samsung is alleen dat het energieverbruik zo te zien wel een stuk hoger is.

Zie ook Kid Jansen in "[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic -...".

[Voor 6% gewijzigd door Kid Jansen op 10-07-2011 13:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 00:31

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zou je de (verwachte/gemiddelde) energievebruiken ook kunnen toevoegen aan de startpost? Ik heb wel interesse in de U2412M op dit manier... Als side-schermen voor m'n U2410. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:14
Nu de 20'' Apple Cinema Display (IPS) die ik nu ongeveer een jaar in bruikleen heb staan toch echt weer eens terug moet,
Is het tijd om zelf een IPS Scherm aan te schaffen.

Dat dit een Dell zou worden stond al min om meer vast, (Ik heb al aardig wat onderzoek gedaan ongeveer een jaar geleden.)
Waarbij ik de keuze heb terug gebracht naar de u2211h en de u2311h waarbijhet verschil enkel in de grote en de prijs zit.

Nu heb ik mijn 22'' HP (Glossy TN) die dezelfde resolutie heeft als de 20'' ACD ongeveer een jaar geleden al van mijn bureau gehaald omdat ik de scherm grote van de ACD fijner vond. (klinkt misschien raar, En de veel betere beeldkwaliteit van het IPS scherm al hier ook wel in meegespeeld hebben.)

Om die reden neig ik dan ook meer naar de u2211h maar omdat het prijs verschil zo nihil is en de u2311h blijft het een moeilijke keuze.
Zeker nu de u2311h in de aanbieding is bij Dell,
(Onder midden en klein bedrijf, Ik weet alleen niet of ik daar als consument ook gewoon kan bestellen. Zo niet, Kan dat dan wel via de zaak van mijn oom? (ZZP'er))
Wat de prijs (inclusief btw en transport.) weer onder die van de u2211h brengt.
Mijn ogen gaan ook al wat achteruit en de 23'' heeft dan als voordeel dat alles net wat groter oogt, Of zie ik dat verkeerd?

Ook heb ik een tijdje over een setup met twee of drie monitoren getwijveld, Maar dat plan heb ik laten varen nadat ik de vraag 'Heb je het echt nodig?' met een eerlijke 'Nee' had beantwoord.
Mocht ik dat in de toekomst wel nodig hebben dan kan dat altijd nog.

Als laatste blijft dan de vraag over of ik beter kan wachten op de nieuwe modellen?
Van wat ik erover gelezen heb brengen ze niet veel vernieuwing (in elk geval geen die interesant is voor mij.)
Zullen ze LED Backlights hebben, En ik vraag mij sterk af of dat wel als een voordeel beschouwd moet worden.

Maar wellicht dat de prijzen van de u2211h en u2311h dan nog omlaag gaan? (Verwacht dit eerlijk gezegt niet echt.)

De keuze om de monitor bij Dell zelf te kopen staat wat mij betreft al vast, Dit in verband met de algemene garantie en pixel garantie die Dell er standaard op geeft.

Alvast bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat jullie mijn keuze wat gemakkelijker kunnen maken.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee