Waarschijnlijk hebben ze dat gedaan om een oneerlijk voordeel te voorkomen. Als jij met 2560x1600 veel meer kan zien dan iemand die op 1920x1080 speelt is dat natuurlijk niet echt eerlijk. Dan zou je met shooters iemand al neer kunnen knallen voordat hij jou op z'n scherm kan zien.
Nice story en dat zoek ik dus, gebruikers ervaringen.
Ik ben niet echt goed in FPS e.d. maar ik speel ook idd SCII en WoW oftewel, alles van Blizzard.
Ik ben niet echt goed in FPS e.d. maar ik speel ook idd SCII en WoW oftewel, alles van Blizzard.
Ik heb de Dell UltraSharp U2311H monitor binnen en aangesloten via DVI. Na wat finetuning met cleartype en door Firefox beeldvullend te laten inzoomen ben ik vooralsnog zeer tevreden. De letters zijn scherp en lekker groot precies wat ik wilde, kan nu lekker achterover leunen i.p.v. te turen naar de tekst. :-)
[ Voor 77% gewijzigd door Neogenic op 25-05-2011 19:19 ]
Anoniem: 379851
Jij hebt je monitor toch via komplett.nl besteld? Hier heb je dus standaard ook de Dell garantie bij zitten ( inclusief de dode pixel garantie) ? Zo ja, dan ga ik hem ook bestellen, want de prijs is aller gunstig!The Legend schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:51:
Ik heb m'n Dell 2311H vanochtend ontvangen. Mooi ding!Helaas kon ik m'n Acer er niet tegelijk naast testen omdat m'n videokaart geen dual-dvi bleek te hebben (enkel een displayport er naast). Het verschil is wel erg groot. Nu zal dat ook komen doordat ik de laatste maanden met een veel te hoog brightness niveau heb gewerkt om dat piepen van de Acer te voorkomen. De Dell staat nu op brightness 30 en contrast 75. Het beeld is overdag voor m'n gevoel wat donker. De kleuren zijn wel veel minder flets. Heb even gauw getest op defecte pixels maar heb er geen kunnen ontdekken. Ook geen rare dingen met onscherpe letters of vreemde kleurverlopen. Tot nu toe dik tevreden dus
Hoe bevalt hij verder?
Ik had m'n Dells U2711's via Dunnet besteld (en snel binnen).
Maar nu heb ik ze geregistreerd bij Dell door keurig het servicetag in te vullen, etc.
Krijg ik een paar dagen later een mailtje van Dell:
Dear Customer
Thank you for contacting Dell.
The country of purchased provided is incorrect.
Kindly fill a new form in english at _www.dell.com/dhs/globaltagtransfer with the correct and complete address including the postal code. Please
provide all the additional information ( e.g. Express Service Code, Country of current registration if the product was transferred from one region to
another, Name of the store, if purchased from a retail store ) under the comments section.
We appreciate your cooperation.
Regards,
International Tag Team
WTF; is het grijze import soms?
Maar nu heb ik ze geregistreerd bij Dell door keurig het servicetag in te vullen, etc.
Krijg ik een paar dagen later een mailtje van Dell:
Dear Customer
Thank you for contacting Dell.
The country of purchased provided is incorrect.
Kindly fill a new form in english at _www.dell.com/dhs/globaltagtransfer with the correct and complete address including the postal code. Please
provide all the additional information ( e.g. Express Service Code, Country of current registration if the product was transferred from one region to
another, Name of the store, if purchased from a retail store ) under the comments section.
We appreciate your cooperation.
Regards,
International Tag Team
WTF; is het grijze import soms?
Aangezien ik overweeg een U2311H aan te schaffen, ben ik mij aan het oriënteren waar ik dit het beste kan doen.
Komplett beidt deze monitor nu aan voor 203 euro, incl. BTW en gratis verzending. Bovendien vermeldt de website dat de garantie die Dell aanbiedt van toepassing is onder de vermelding 'Dell 3 jaar Premium Panel Exchange Service'.
Maar de klantenservice van Dell geeft aan dat deze garantie alleen van toepassing is als je de monitor ook bij Dell hebt aangeschaft. Een ervaring in de productreview van tweakers spreekt dit tegen.
Vandaar dat ik de volgende mail heb gestuurd:
[quote]Knip[/quote]
Zijn er meer ervaringen hieromtrent?
Edit
Zie de post hierboven
edit
Kijk hier
Komplett beidt deze monitor nu aan voor 203 euro, incl. BTW en gratis verzending. Bovendien vermeldt de website dat de garantie die Dell aanbiedt van toepassing is onder de vermelding 'Dell 3 jaar Premium Panel Exchange Service'.
Maar de klantenservice van Dell geeft aan dat deze garantie alleen van toepassing is als je de monitor ook bij Dell hebt aangeschaft. Een ervaring in de productreview van tweakers spreekt dit tegen.
Vandaar dat ik de volgende mail heb gestuurd:
[quote]Knip[/quote]
Zijn er meer ervaringen hieromtrent?
Edit
Zie de post hierboven

edit
Kijk hier
[ Voor 56% gewijzigd door Tommy The Cat op 03-06-2011 21:03 ]
Ik heb de Dell UltraSharp U2311H ook bij Komplett gekocht. Ik ga er vanuit je recht hebt op de Dell 3 jaar Premium Panel Exchange Service garantie het aangezien het er ook duidelijk bij staat op hun website.
[ Voor 30% gewijzigd door Neogenic op 26-05-2011 20:02 ]
Heb je de monitor met succes kunnen registreren bij Dell, zodat je de garantiestatus van je monitor kan controleren?Neogenic schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:01:
Ik heb de Dell UltraSharp U2311H ook bij Komplett gekocht. Ik ga er vanuit je recht hebt op de Dell 3 jaar Premium Panel Exchange Service garantie het aangezien het er ook duidelijk bij staat op hun website.
Wat is de servicetag? Voor zover ik weet staat er geen servicetag achter op de monitor.
Van de Dell site:
Wat is een servicetag
.
Dan bestaat er nog de mogelijkheid om de pc te scannen. Maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dit werkt. Misschien herkent het aangesloten apparaten?
Kijk ook hier en hier.
Kortom, het is redelijk onduidelijk en het komt er bij ontbreken van zo'n servicetag op neer dat je Dell moet bellen. Dan worden je ordergegevens, serialnummer etc. gevraagd. En ik kan me zo voorstellen dat als je niet bij Dell hebt besteld, dat ze dan niet thuisgeven. Vandaar dat ik e.e.a. nu verifieer.
edit
Kijk hier
Wat is een servicetag
Waar vind je de servicetagAls u de servicetag van uw Dell computer of Dell randapparaat invoert, kan Dell een op uw product toegespitste oplossing leveren. Uw servicetag is een unieke code van vijf, zes of zeven cijfers en/of letters. U vindt deze code op een wit etiket dat is voorzien van een streepjescode en op uw Dell-computer of -randapparaat is bevestigd.
Maar hier staat zo te zien geen monitor bij. Misschien even goed zoekenDesktop of werkstation Op de achterkant of op de zijkant.
DJ Achterop het apparaat.
Handheld/PDA's Verwijder de hoofdbatterij. Gebruik de bovenste streepjescode.
LCD-tv Achterop het apparaat, linksonder.
Draagbare computers Onderop het systeem. Op Latitude LM-systemen bevindt de servicetag zich onder de kunststof behuizing achterop het systeem, naast de aansluiting voor een dockingstationconnector.
Printers Achterop het apparaat.
Projectors Onderop het apparaat.
Server Achterop het systeem.
Draadloze router Achterop het apparaat, naast de Dell TrueMobile-sticker.
PowerVault 35F, 120T*, 130T, 530F *Oudere 120T-apparaten hebben geen servicetag. Achterop het apparaat
PowerVault 50F Voorop het apparaat
PowerVault 51F, 56F Bovenop het apparaat, achter het midden
PowerVault 200, 201, 210, 211S Trek aan station 0. De servicetag bevindt zich onder het station
PowerVault 630F, 650F, 705N Open de deur van de omlijsting. De servicetag bevindt zich bij station 0.
PowerVault 720, 740, 760N (Filers) Verwijder de voorste omlijsting. De servicetag bevindt zich aan de voorkant.
Dan bestaat er nog de mogelijkheid om de pc te scannen. Maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dit werkt. Misschien herkent het aangesloten apparaten?
Kijk ook hier en hier.
Kortom, het is redelijk onduidelijk en het komt er bij ontbreken van zo'n servicetag op neer dat je Dell moet bellen. Dan worden je ordergegevens, serialnummer etc. gevraagd. En ik kan me zo voorstellen dat als je niet bij Dell hebt besteld, dat ze dan niet thuisgeven. Vandaar dat ik e.e.a. nu verifieer.
edit
Kijk hier
[ Voor 7% gewijzigd door Tommy The Cat op 03-06-2011 20:54 ]
Bedankt maar dat heb ik uiteraard allemaal al gecheckt, daarom kwam ik ook tot de conclusie dat er geen servicetag achter op de monitor staat. Je kunt dacht ik ook een ordernummer gebruiken maar betwijfel of dat het ordernummer is dat op de factuur van Komplett staat.
Zie ook deze reacties;
vanardenne in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15"
rsvmark in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15"
marrik in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15"
Ik stel voor dat je contact opneemt met Komplett, zij geven immers aan dat de Dell garantie op hun producten van toepassing is. Dan kun je ze vragen hoe je dit moet claimen.
Edit
Want ik ben ook wel beniewd naar hun reactie
edit
Kijk hier
vanardenne in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15"
rsvmark in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15"
marrik in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15"
Ik stel voor dat je contact opneemt met Komplett, zij geven immers aan dat de Dell garantie op hun producten van toepassing is. Dan kun je ze vragen hoe je dit moet claimen.
Edit
Want ik ben ook wel beniewd naar hun reactie
edit
Kijk hier
[ Voor 16% gewijzigd door Tommy The Cat op 03-06-2011 21:00 ]
De servicetag staat alleen op de 27" en 30" monitoren, op een U2311H kan je dus lang zoeken
. Het serial number (S/N) paktie niet bij productregistratie* heb ik vandaag ervaren. Garantie zal je dus via de winkel waar je hem hebt aangeschaft moeten regelen, of je moeten spitten naar een helpdesk telefoonnummer en proberen aan de hand van je serial number geholpen te worden.
* wilde enkel mn monitor toevoegen aan 'mijn producten' op de Dell site, ben dus niet bezig met een garantieprocedure. Alles werkt nog naar behoren.
* wilde enkel mn monitor toevoegen aan 'mijn producten' op de Dell site, ben dus niet bezig met een garantieprocedure. Alles werkt nog naar behoren.
[ Voor 18% gewijzigd door Propheticus op 27-05-2011 02:33 ]
Het staat alleen bij de U2711 en U3011 achterop de monitor. Ik heb zelf m'n U2711 bij Dell B2B aangeschaft en dan staat het ook op de factuur.
De U2211H, U2311H en U2410 (en straks waarschijnlijk ook de drie opvolgers) hebben geen service tag, alleen de 27" en 30" schermen hebben dat.
Om de garantie bij Dell te claimen voor die schermen heb je het ordernummer nodig van de order bij Dell en het serienummer van de monitor. Je moet dan dus van de webshop te horen krijgen welk ordernummer de order had waarmee jouw monitor bij hun is binnen gekomen.
Maar eigenlijk is dat helemaal niet jullie zorg, want de webshop moet zelf die garantie leveren of zelf jouw monitor bij Dell aanmelden als de garantie via Dell zou moeten lopen.
De U2211H, U2311H en U2410 (en straks waarschijnlijk ook de drie opvolgers) hebben geen service tag, alleen de 27" en 30" schermen hebben dat.
Om de garantie bij Dell te claimen voor die schermen heb je het ordernummer nodig van de order bij Dell en het serienummer van de monitor. Je moet dan dus van de webshop te horen krijgen welk ordernummer de order had waarmee jouw monitor bij hun is binnen gekomen.
Maar eigenlijk is dat helemaal niet jullie zorg, want de webshop moet zelf die garantie leveren of zelf jouw monitor bij Dell aanmelden als de garantie via Dell zou moeten lopen.
Anoniem: 303530
Eigenlijk niet nee, maar ik het toch het idee dat het een stuk sneller gaar als je direct met dell communiceert.
Dat hangt er maar net van af hoe behulpzaam de winkel is en of ze zich bewust zijn van hun verplichtingen. Bij Dell is het ook lang niet altijd even gemakkelijk als je die verhalen af en toe zo ziet. Bovendien kan je alleen met de U2711 en U3011 (van de huidige line-up dan) direct bij Dell aankloppen zonder eerst bij de webshop waar je je scherm gekocht hebt aan te kloppen voor het ordernummer.
Ik betwijfel namelijk ten zeerste of ze dat ordernummer wel op de factuur gezet hebben, waarschijnlijk staat daar alleen maar het ordernummer van die winkel zelf op.
Ik betwijfel namelijk ten zeerste of ze dat ordernummer wel op de factuur gezet hebben, waarschijnlijk staat daar alleen maar het ordernummer van die winkel zelf op.
Ha, dat biedt opheldering. Mooi.
Natuurlijk kun je van een eventueel dwarsliggende webshop nakoming vorderen van datgene waartoe ze zichzelf verplichten. Maar zodra je via een servicetag dan wel het serienummer i.c.m. het order-nummer het product bij Dell kunt registreren, zodanig dat de garantiestatus bij Dell kan worden ingezien, zou ik er geruster op zijn dat een garantieclaim rechtstreeks bij Dell naar wens verloopt. Ik heb namelijk geen zin in gedoe, vooraf moeten die verhoudingen helder zijn
.
Maar het lijkt er gezien de melding van Propheticus op dat alleen met een servicetag zodanige registratie mogelijk is, tenzij je dit telefonisch kunt afwikkelen.
Dus aan de eigenaren van een Dell monitor die de monitor niet bij Dell zelf hebben aangeschaft en geen servicetag bezitten, maar beweerdelijk wel garantie hebben van Dell, vraag ik of jullie willen proberen om - hoe dan ook - het product aan de hand van het serienummer en het order-nummer (te verkrijgen via de verkoper) te registreren.
Natuurlijk kun je van een eventueel dwarsliggende webshop nakoming vorderen van datgene waartoe ze zichzelf verplichten. Maar zodra je via een servicetag dan wel het serienummer i.c.m. het order-nummer het product bij Dell kunt registreren, zodanig dat de garantiestatus bij Dell kan worden ingezien, zou ik er geruster op zijn dat een garantieclaim rechtstreeks bij Dell naar wens verloopt. Ik heb namelijk geen zin in gedoe, vooraf moeten die verhoudingen helder zijn
Maar het lijkt er gezien de melding van Propheticus op dat alleen met een servicetag zodanige registratie mogelijk is, tenzij je dit telefonisch kunt afwikkelen.
Dus aan de eigenaren van een Dell monitor die de monitor niet bij Dell zelf hebben aangeschaft en geen servicetag bezitten, maar beweerdelijk wel garantie hebben van Dell, vraag ik of jullie willen proberen om - hoe dan ook - het product aan de hand van het serienummer en het order-nummer (te verkrijgen via de verkoper) te registreren.
Je kan zonder service tag niet het scherm bij Dell registreren, ook niet met het ordernummer + serienummer. Je zal per claim iedere keer weer die gegevens nodig hebben, dan zoeken ze de order voor je op en dan kan je je claim indienen. Zelfs als je bij Dell direct koopt werkt het volgens mij zo bij de U2211H, U2311H en U2410, des te meer reden om de U2711 of U3011 te kopen. 
Verder raad ik aan om bij winkels te kopen die zelf die garantie verlenen, zoals CS Solutions.
Verder raad ik aan om bij winkels te kopen die zelf die garantie verlenen, zoals CS Solutions.
Om contact op te nemen via de mail met de klantenservice van Dell heb je zelfs een bestel- of klantnummer nodig. Kortom we moeten qua garantie gewoon vertrouwen op Komplett als ik het goed begrijp.
edit: Mijn monitor is prima in orde dus ik hoef vooralsnog ook geen garantie te claimen. Hij staat wel ongeveer 0.5 cm uit het lood. Dat is geloof ik ook wel op te lossen als je achterkant los haalt maar ik heb er momenteel weinig behoefte aan om bij een nieuwe monitor meteen de schroevendraaier erbij te pakken.
edit: Mijn monitor is prima in orde dus ik hoef vooralsnog ook geen garantie te claimen. Hij staat wel ongeveer 0.5 cm uit het lood. Dat is geloof ik ook wel op te lossen als je achterkant los haalt maar ik heb er momenteel weinig behoefte aan om bij een nieuwe monitor meteen de schroevendraaier erbij te pakken.
[ Voor 61% gewijzigd door Neogenic op 27-05-2011 12:29 ]
Je moet inderdaad bij Komplett zijn, of zij moeten jou voorzien van alle gegevens die je nodig hebt om bij Dell aan te kloppen.
Ik vind 5 mm nog best veel, maar dat zou bij de U2311H kunnen komen door een foute afstelling van de pivotschijf die in de voet zit. Kan je hem niet bijdraaien in de richting waarin hij pivot, of moet hij precies de andere kant op?
Ik vind 5 mm nog best veel, maar dat zou bij de U2311H kunnen komen door een foute afstelling van de pivotschijf die in de voet zit. Kan je hem niet bijdraaien in de richting waarin hij pivot, of moet hij precies de andere kant op?
Na hem iets meer naar links bij te draaien zit ie nu op een 2-3 mm, dat vind ik op zich wel acceptabel.
Ik zou nog even terugkomen op mijn aanschaf van de Asus PA246Q (P-IPS en onderhuids grotendeels gelijk aan de U2410). Helaas is deze na twee dagen weer retour gegaan. De coating en IPS glow was in dusdanige mate aanwezig, dat dit niet een werkbare situatie was voor mij. De coating vond ik het meest frusterende van het scherm, het leek wel als (oa bij witte pagina's ed) het scherm bleek te glinsteren. Anyway, ik werd er gek van.
Tsjah en wat neem je dan? specificaties afwegen tegen de prijs.
Uiteindelijk is het een Eizo S2433W geworden, met een VA panel (met overdrive). Kost wel het nodige meer, maar ik heb hem zojuist uit de doos getrokken en was vanaf minuut één, al zeer tevreden
Coating is heerlijk rustig aan de ogen, en geen rare tint of glow issues. Tuurlijk, het is een geheel andere prijsklasse (en uiteraard panel), je kan er namelijk bijna twee U2410's voor kopen
Wou toch mijn bevindingen nog even posten, al is dit een beetje offtopic.
Tsjah en wat neem je dan? specificaties afwegen tegen de prijs.
Uiteindelijk is het een Eizo S2433W geworden, met een VA panel (met overdrive). Kost wel het nodige meer, maar ik heb hem zojuist uit de doos getrokken en was vanaf minuut één, al zeer tevreden
Coating is heerlijk rustig aan de ogen, en geen rare tint of glow issues. Tuurlijk, het is een geheel andere prijsklasse (en uiteraard panel), je kan er namelijk bijna twee U2410's voor kopen

Wou toch mijn bevindingen nog even posten, al is dit een beetje offtopic.
I browse with Vivaldi
Heeft die Eizo geen last van black crush? Dat zie je namelijk de laatste tijd weer veel bij *VA technieken, hoewel dat vooral bij AU Optronics A-MVA is en minder bij Samsung PVA.
Jaja, eindelijk heb ik hem binnen. Eerste reactie was wow die is groot, maar nu zit ik er een uurtje achter en het bevalt eigenlijk prima. Ik heb even gekeken voor backlight bleeding, op 100% brightness zie ik niet echt vlekken die storen, misschien ligt het aan mij kan ook ik ben er in iedergeval tevreden mee. Ook heb ik gekeken voor dode/hot pixels hiervan heb ik er geen kunnen vinden, waarvan ik vernam dat best veel mensen hier last van hebben. Net ook even een rondje Call of duty Black ops zitten spelen en het is eerder wennen aan de grote dan last hebben van input lag, dit is voor mij niet te meten maar het gamed prima. Ghosting zie ik niet en heb ik in hele drukke scenes ook niet kunnen ontdekken. Hierdoor vind ik het scherm met prima kleur weergave prima accesoires en garantie ook nog eens goed om te gamen.
Even een vraag voor kid jansen, ik zie hier boven een discussie ontstaan over de garantie afhandeling.
Ik heb het scherm gekocht bij komplett het werkt gewoon goed daar niet van, maar hoe kan ik het scherm aanmelden bij dell voor de garantie. Er staat namelijk een service tag gewoon op de doos van de monitor, deze heb ik ingevuld om me account bij dell.com. Is dit voldoende of moet ik nog meer doen?
Even een editje, Als ik nu naar mijn account ga en kijk bij garantie-informatie, staat mijn monitor daar met mijn servicetag daarvoor staat dit.
Bekijk systeemconfiguratie, servicecontract en garantiegegevens voor een servicetag.
Uw garantie verlengen klik hier
Servicecontracten en garanties Originele systeemconfiguratie Huidige systeemconfiguratie
Overzicht systeem
Servicetag: xxxxxxx Servicetag wijzigen
Systeemtype: Display U2711
Verzenddatum: 12-5-2011
Land: Netherlands
Beschrijving Leverancier Begindatum Einddatum Aantal resterende dagen
Next Business Day DELL 12-5-2011 13-5-2014 1083
Houd dit in dat de monitor gewoon onder de garantie van dell valt?
Toevoegen aan de lijst “Mijn producten en services”
Even een vraag voor kid jansen, ik zie hier boven een discussie ontstaan over de garantie afhandeling.
Ik heb het scherm gekocht bij komplett het werkt gewoon goed daar niet van, maar hoe kan ik het scherm aanmelden bij dell voor de garantie. Er staat namelijk een service tag gewoon op de doos van de monitor, deze heb ik ingevuld om me account bij dell.com. Is dit voldoende of moet ik nog meer doen?
Even een editje, Als ik nu naar mijn account ga en kijk bij garantie-informatie, staat mijn monitor daar met mijn servicetag daarvoor staat dit.
Bekijk systeemconfiguratie, servicecontract en garantiegegevens voor een servicetag.
Uw garantie verlengen klik hier
Servicecontracten en garanties Originele systeemconfiguratie Huidige systeemconfiguratie
Overzicht systeem
Servicetag: xxxxxxx Servicetag wijzigen
Systeemtype: Display U2711
Verzenddatum: 12-5-2011
Land: Netherlands
Beschrijving Leverancier Begindatum Einddatum Aantal resterende dagen
Next Business Day DELL 12-5-2011 13-5-2014 1083
Houd dit in dat de monitor gewoon onder de garantie van dell valt?
Toevoegen aan de lijst “Mijn producten en services”
[ Voor 23% gewijzigd door InFamous op 27-05-2011 20:13 ]
Formerly known as Ragdoll
Bij de U2711 en U3011 is het inderdaad heel gemakkelijk, gewoon even service tag invullen en klaar. Als hij na uitloggen en afsluiten van je browser er nog steeds staat neem ik aan dat het goed is.
Ik krijg zelf in ieder geval ook zoiets met de service tag van m'n U2711.
Ik krijg zelf in ieder geval ook zoiets met de service tag van m'n U2711.
Valt de monitor nou onder de dell garantie dan of niet?
Ik heb nog niet uitgelogged maar wel de browser afgesloten. Zal eens uitloggen.
Na het uitloggen is mijn servicetag inderdaad verdwenen.
Toch even te snel geweest, Bij garantie-status staat hij niet meer maar bij mijn producten en services staat hij er gewoon nog bij, met ook de services van next bussines day. Beetje onduidelijk van dell maar goed wie kan inhoudelijk vertellen wat dit voor moet stellen en of ik nou wel of geen garantie heb.
Ik heb nog niet uitgelogged maar wel de browser afgesloten. Zal eens uitloggen.
Na het uitloggen is mijn servicetag inderdaad verdwenen.
Toch even te snel geweest, Bij garantie-status staat hij niet meer maar bij mijn producten en services staat hij er gewoon nog bij, met ook de services van next bussines day. Beetje onduidelijk van dell maar goed wie kan inhoudelijk vertellen wat dit voor moet stellen en of ik nou wel of geen garantie heb.
[ Voor 62% gewijzigd door InFamous op 27-05-2011 20:26 ]
Dan weet ik niet hoe je hem bij Dell moet aanmelden, maar met een service tag is dat geen probleem. Met een service tag zou je ook zonder hem eerst aan te melden, bij Dell aan moeten kunnen kloppen voor garantie.
Ik heb mijn U3011 ook bij Komplett gekocht en heb het net ook even gekeken. Als je een servicetag hebt kun je via hier je status opvragen. Als je nog moet registreren kun je dat hier doen. Toen ik dat deed kreeg ik een bericht te zien dat de registratie verstuurd was ter verwerking. Ik verwacht dus dat ik nog een mail oid. krijg zodra het verwerkt is.
Black crush valt, zover mijn bevindingen tot nu toe, echt reuze mee. Het neigt wel iets sneller naar zwart, maar echt ver weg van hinderlijk.Kid Jansen schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:04:
Heeft die Eizo geen last van black crush? Dat zie je namelijk de laatste tijd weer veel bij *VA technieken, hoewel dat vooral bij AU Optronics A-MVA is en minder bij Samsung PVA.
I browse with Vivaldi
Het zal wel een noobvraag zijn, maar goed, ik stel hem dan toch maar
. Hoe test je het scherm (backlight bleeding, pixeldefecten (alle drie typen))? Is daar een programma voor of...?
Eizo Monitortest gebruik ik daar zelf altijd voor.
Met het witte scherm kan je dode pixels opsporen en met het zwarte scherm hot subpixels en backlight bleeding.
Backlight bleeding zie je het beste door de helderheid op maximaal te zetten en de kamer helemaal te verduisteren. Maar dan heb je wel echt een worst case scenario te pakken.
Ghosting test ik met PixPerAn en inputlag met SMTT (Small Monitor Test Tool), voor die twee heb je overigens wel een digitale camera nodig en voor inputlag ook nog een CRT monitor als referentie.
Dingen als helderheid, kleurweergave, kleurbereik, contrast, etc. kan je alleen hardwarematig testen, daar gebruik ik zelf een DataColor Spyder 3 Elite voor.
Met het witte scherm kan je dode pixels opsporen en met het zwarte scherm hot subpixels en backlight bleeding.
Backlight bleeding zie je het beste door de helderheid op maximaal te zetten en de kamer helemaal te verduisteren. Maar dan heb je wel echt een worst case scenario te pakken.
Ghosting test ik met PixPerAn en inputlag met SMTT (Small Monitor Test Tool), voor die twee heb je overigens wel een digitale camera nodig en voor inputlag ook nog een CRT monitor als referentie.
Dingen als helderheid, kleurweergave, kleurbereik, contrast, etc. kan je alleen hardwarematig testen, daar gebruik ik zelf een DataColor Spyder 3 Elite voor.
Oké, thnx, altijd handig om te weten dit soort dingen
. Ik bedoelde inderdaad ook meer om te kunnen testen als je monitor net is bezorgd op eventuele afwijkingen. Helderheid, kleurweergave, -bereik en contrast is meer mooi voor een review natuurlijk.
Dacht trouwens dat je de Elite niet aanraadde, maar meer de i1Display 2? Toch gebruik je zelf dan de Elite of mis ik iets?
Dacht trouwens dat je de Elite niet aanraadde, maar meer de i1Display 2? Toch gebruik je zelf dan de Elite of mis ik iets?
Ja klopt, maar die Spyder 3 Elite had ik al in augustus 2008 gekocht. Toen was het op veel fora nog Spyder wat de klok sloeg.
Ik zit inderdaad nog altijd te overwegen om een X-Rite i1Display 2 te kopen, maar eigenlijk koop ik nog liever de X-Rite i1Pro. Nadeel van die laatste is natuurlijk de prijs. De goedkoopste kit waar die in zit is de i1 Basic Pro, welke je waarschijnlijk niet onder de €950 gaat vinden in Nederland.
Ik zit inderdaad nog altijd te overwegen om een X-Rite i1Display 2 te kopen, maar eigenlijk koop ik nog liever de X-Rite i1Pro. Nadeel van die laatste is natuurlijk de prijs. De goedkoopste kit waar die in zit is de i1 Basic Pro, welke je waarschijnlijk niet onder de €950 gaat vinden in Nederland.
Even een vraagje hoor, misschien dat het me vandaag pas opvalt gister niet opgelet eigenlijk. Maar zodra ik me beeldscherm aanzet en de pc opstart lijkt het alsof de monitor een blauwe gloed heeft na een 3 4 tal minuten is dit weg, ik neem dan ook aan dat dit het opwarmen van het scherm betreft iemand die hier wat meer duidelijkheid over kan geven?
Ik weet niet of het hier hoort:
Oké, nou ben ik dus echt blij dat ik nog ff die U2410 nog niet afgelopen week heb besteld. Opeens zit er een korting van 20% op via de B2B, dat komt op een eindbedrag van 432 euro uit incl. verzenden via Dell (korting van 90 euro
) en is zelfs goedkoper als de webshops in de PW!
Wellicht dat het ook geld voor de duurdere schermen, dat weet ik verder niet. De korting geldt tot 29 juni. Dacht ik meld het even, voor de mensen die eenzelfde scherm willen bestellen.
Oké, nou ben ik dus echt blij dat ik nog ff die U2410 nog niet afgelopen week heb besteld. Opeens zit er een korting van 20% op via de B2B, dat komt op een eindbedrag van 432 euro uit incl. verzenden via Dell (korting van 90 euro
Wellicht dat het ook geld voor de duurdere schermen, dat weet ik verder niet. De korting geldt tot 29 juni. Dacht ik meld het even, voor de mensen die eenzelfde scherm willen bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Aardwolf op 28-05-2011 16:03 ]
Ik denk dat dat inderdaad komt doordat de backlights dan nog niet op de juiste temperatuur zijn.InFamous schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:47:
Even een vraagje hoor, misschien dat het me vandaag pas opvalt gister niet opgelet eigenlijk. Maar zodra ik me beeldscherm aanzet en de pc opstart lijkt het alsof de monitor een blauwe gloed heeft na een 3 4 tal minuten is dit weg, ik neem dan ook aan dat dit het opwarmen van het scherm betreft iemand die hier wat meer duidelijkheid over kan geven?
Wat betreft de aanbieding bij Dell B2B, alleen de U2410 is op dit moment in de aanbieding. Er zijn geen andere schermen uit de Dell UltraSharp serie in de aanbieding bij Dell Consumer of Dell B2B. Aanbiedingen mag je overigens van mij altijd melden. Ik denk dat de mensen hier daar alleen maar blij mee zijn.
Ik heb de aanbieding overigens ook even bovenaan m'n review van de U2410 gezet. Daar valt het denk ik wat meer op dan hier.
Dat van die blauwige/groenige gloed heb ik ook gemerkt.
En idd, na een paar minuten is het weg. Blijkbaar hebben de U2711's ook opwarmtijd nodig.
En idd, na een paar minuten is het weg. Blijkbaar hebben de U2711's ook opwarmtijd nodig.
Na wat spellen als Crysis en Need for Speed Carbon gespeeld te hebben ben ik ondertussen wel overtuigd dat de U2311H ook prima gebruikt kan worden als game monitor. Geen last van ghosting of vertragingen en aangezien ik van een CRT monitor kom (ja ze bestaan nog) valt me dat echt 100% mee.
Ik vind wel dat de donkere beelden in spellen en films er wat washed out uitzien, dit zal dan wel met de witte waas waar meer over gesproken wordt te maken hebben. Ik gebruik gewoon de waarden van flatpanelshd want ik zou ook niet weten hoe ik hem beter kan afstellen zonder een Spyder of zoiets.
Ik vind wel dat de donkere beelden in spellen en films er wat washed out uitzien, dit zal dan wel met de witte waas waar meer over gesproken wordt te maken hebben. Ik gebruik gewoon de waarden van flatpanelshd want ik zou ook niet weten hoe ik hem beter kan afstellen zonder een Spyder of zoiets.
Ik heb een probleempje met mijn U2711 beeldscherm, miss dat iemand het hier al is tegengekomen?
Het gaat om het volgende: ik heb "bose companion 2 speakers" aangekocht en zou ze op mijn scherm willen aansluiten via de groene audio poort.
Ik heb al vannalles zitten uitproberen maar geraak er niet echt aan uit. De speakers werken goed rechtstreeks verbonden met mijn laptop, daarnaast heb ik ook de usb-aansluiting verbonden met mijn pc (naast de vga aansluiting), ik heb ook mijn headset aangesloten op mijn dell beeldscherm en daar komt geluid uit door de boxen van mijn headset. Ik heb ook de drivers van het beeldscherm en bose upgedate maar ondertussen is er nog niks verandert.
Ziet/herkent iemand het probleem?
Het gaat om het volgende: ik heb "bose companion 2 speakers" aangekocht en zou ze op mijn scherm willen aansluiten via de groene audio poort.
Ik heb al vannalles zitten uitproberen maar geraak er niet echt aan uit. De speakers werken goed rechtstreeks verbonden met mijn laptop, daarnaast heb ik ook de usb-aansluiting verbonden met mijn pc (naast de vga aansluiting), ik heb ook mijn headset aangesloten op mijn dell beeldscherm en daar komt geluid uit door de boxen van mijn headset. Ik heb ook de drivers van het beeldscherm en bose upgedate maar ondertussen is er nog niks verandert.
Kogel is door de spreekwoordelijke Kerk!
Ik ga de U2711 kopen voor mijn gaming experience (WoW en Duke de Nukem... hier I kom
)...
Maar omdat het toch een groot bedrag is, nog enige tips waar ik aan moet denken?
UPDATE: Besteld en hopelijk voor het lange weekend binnen
Ik ga de U2711 kopen voor mijn gaming experience (WoW en Duke de Nukem... hier I kom
Maar omdat het toch een groot bedrag is, nog enige tips waar ik aan moet denken?
[ Voor 12% gewijzigd door Maduth op 30-05-2011 15:00 ]
Maar hoe komt het geluid nu binnen bij de U2711? Kan dat wel via USB? Ik zie dat het scherm 5.1 uit heeft, maar ik zie geen digitale ingang. Het lijkt mij dat je dan alleen het geluid bij de U2711 binnen kan laten komen via HDMI of DisplayPort.Munin schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:43:
Ik heb een probleempje met mijn U2711 beeldscherm, miss dat iemand het hier al is tegengekomen?
Waarschijnlijk heb je hem morgenochtend al binnen. Wat bedoel je overigens met "enige tips waar ik aan moet denken"? Zo spannend is het allemaal niet, gewoon aansluiten met DVI-D duallink of DisplayPort en gaanMaduth schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:52:
Kogel is door de spreekwoordelijke Kerk!
Ik ga de U2711 kopen voor mijn gaming experience (WoW en Duke de Nukem... hier I kom)...
Het gaat trouwens de goede kant op met de prijzen van de Dell UltraSharp schermen, de Dell Ultrasharp U2410 en Dell Ultrasharp U2711 worden steeds goedkoper. Als het zo door gaat denk ik dat er nog wel een keer een U2711 bij komt
[ Voor 10% gewijzigd door Kid Jansen op 30-05-2011 23:04 ]
Ik heb nog 's een zwart beeld gecheckt met Dead Pixel Test op de Dell Ultrasharp U2311H en begin me toch erg af te vragen of het wel helemaal klopt met de backlight bleeding en de zwartwaarde. Ik heb m'n monitor nu ingesteld zoals het op FlatpanelsHD staat. (Brightness 30, Contrast 75). De monitor is minimaal een half uur opgewarmd en mijn kamer is zoveel mogelijk verduisterd.
een paar foto's,
Edit: Foto's zijn dus niet goed, is rechtgezet in mijn volgende bericht.
een paar foto's,
Edit: Foto's zijn dus niet goed, is rechtgezet in mijn volgende bericht.
[ Voor 31% gewijzigd door Neogenic op 01-06-2011 00:51 ]
Is het beeld in het echt ook zo blauw, of komt dat door de foto? Ik kan me niet voorstellen dat een IPS paneel zo zwart weergeeft.
Edit
Ter vergelijking hier een foto van de U2311H door tftcentral (er staat niet bij wat de brightness setting is):
Edit
Ter vergelijking hier een foto van de U2311H door tftcentral (er staat niet bij wat de brightness setting is):

[ Voor 61% gewijzigd door Tommy The Cat op 31-05-2011 01:52 ]
Contrast moet je van af blijven, de standaardinstellingen geven daar het beste resultaat (50), brightness kan waarschijnlijk nog wel verder omlaag.
Probeer ook eens een helemaal zwart scherm (daar kan je Eizo Monitortest voor gebruiken). Met welke camera heb je het gefotografeerd? En met welke instellingen. Klopt het resultaat een beetje met wat je zelf ziet? Vooral bij langere sluitertijden wordt het contrast tussen lichte en donkere objecten erg groot, waardoor het op een foto soms veel erger lijkt dan het in werkelijkheid is.
Het contrast van de U2311H is overigens behoorlijk goed volgens de review van TFT Central, zelfs met de brightness op 30 zou je toch minimaal een contrast van 900:1 moeten kunnen halen. Dat zou betekenen dat het zwart dan toch behoorlijk zwart zou moeten zijn (<0.15 cd/m²).
Probeer ook eens een helemaal zwart scherm (daar kan je Eizo Monitortest voor gebruiken). Met welke camera heb je het gefotografeerd? En met welke instellingen. Klopt het resultaat een beetje met wat je zelf ziet? Vooral bij langere sluitertijden wordt het contrast tussen lichte en donkere objecten erg groot, waardoor het op een foto soms veel erger lijkt dan het in werkelijkheid is.
Het contrast van de U2311H is overigens behoorlijk goed volgens de review van TFT Central, zelfs met de brightness op 30 zou je toch minimaal een contrast van 900:1 moeten kunnen halen. Dat zou betekenen dat het zwart dan toch behoorlijk zwart zou moeten zijn (<0.15 cd/m²).
Standaard contrast van de U2311H is wel gewoon 75 en niet 50. De bleeding op die foto's ziet er wel wat erger uit dan wat ik hier heb, rechts en linksonder heb ik een beetje blauw respectievelijk oranje gloed (niet echt bleeding). Verder is de white glow egaal verdeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 31-05-2011 00:53 ]
Meer hoe het testen of alles prima is (dode pixels etc. etc.)Kid Jansen schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:01:
[...]
Maar hoe komt het geluid nu binnen bij de U2711? Kan dat wel via USB? Ik zie dat het scherm 5.1 uit heeft, maar ik zie geen digitale ingang. Het lijkt mij dat je dan alleen het geluid bij de U2711 binnen kan laten komen via HDMI of DisplayPort.
[...]
Waarschijnlijk heb je hem morgenochtend al binnen. Wat bedoel je overigens met "enige tips waar ik aan moet denken"? Zo spannend is het allemaal niet, gewoon aansluiten met DVI-D duallink of DisplayPort en gaan
Het gaat trouwens de goede kant op met de prijzen van de Dell UltraSharp schermen, de Dell Ultrasharp U2410 en Dell Ultrasharp U2711 worden steeds goedkoper. Als het zo door gaat denk ik dat er nog wel een keer een U2711 bij komt
EDIT: Idd binnen en zeker snel dus op dat punt t/m nu toe een dikke plus.
[ Voor 3% gewijzigd door Maduth op 31-05-2011 09:45 ]
Vandaag is de monitor in de aanbieding bij 4Launch, aangezien mijn moeder en zusje mijn huidige monitor hebben gesloopt mocht ik van hun een nieuwe uitzoeken. Mijn keus lijkt gevallen te zijn op de U2311H.
Aanbieding: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-093503 (kreeg een mailtje van hun).
Nu lees ik dingen over de garantie van Dell (3 jaar geloof ik), is dat ook geldig als je bij 4 Launch koopt?
Aanbieding: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-093503 (kreeg een mailtje van hun).
Nu lees ik dingen over de garantie van Dell (3 jaar geloof ik), is dat ook geldig als je bij 4 Launch koopt?
Het is 3 jaar fabrieksgarantie, dus ja dat geld ook als je hem ergens anders aanschaft. Je zult garantieclaims echter moet regelen via de winkel waar je hem koopt en dus niet direct met Dell.
Ik zal het vanavond als het donker is nog eens goed bekijken.Is het beeld in het echt ook zo blauw, of komt dat door de foto? Ik kan me niet voorstellen dat een IPS paneel zo zwart weergeeft.
Edit: Oke shame on me na het nog 's goed bekeken te hebben maakt de Olympus C-370 camera het beeld idd lichter en blauwachtig (heb verschillende instellingen geprobeerd). Mijn monitor komt als ik het vergelijk toch redelijk overeen of wellicht zelfs nog wat beter dan de foto op van flatpanelshd.
Dus ik vind het nog niet echt zwart maar het is blijkbaar wel normaal voor deze monitors. Ik vind de zwartste balk rechts in de black level test van Eizo Monitortest ook niet echt zwart maar ja daar moet ik kennelijk dan maar aan wennen als ik van een CRT naar LCD ga.
foto flatpanelshd U2311H

[ Voor 103% gewijzigd door Neogenic op 01-06-2011 11:49 ]
Die laatste foto ziet er vrij normaal uit, zoiets heb ik het ook. Met een camera valt het natuurlijk wel meer op (sluitertijd) dan met het blote oog en normaal gesproken kijk je waarschijnlijk niet veel naar een zwart scherm...ik in ieder geval bijna nooit.
Nou ja ik kan me voorstellen en dat is wat ik in de praktijk ook zie dat de clouding/bleeding bij een wat verduisterde kamer wel als storend kan worden ervaren. Nu zijn dat ook net fenomenen die bij een CRT monitor niet voorkomen. Maar ik ga er vanuit dat het bij een gemiddeld TN-scherm ook niet beter is en verder ben ik uitermate tevreden met de monitor.normaal gesproken kijk je waarschijnlijk niet veel naar een zwart scherm
[ Voor 52% gewijzigd door Neogenic op 01-06-2011 20:27 ]
Gisteren me monitor (U2711) aangesloten en me oude Samsung er naast gezet. Wat een verschil... DAMM
.
Tijdens WoW gewoon netjes FPS van 60 gehaald en soms richting 50 (althans dat zijn de cijfers). In mijn ogen liep het gamen gewoon LEKKER
. Straks eens COD BO proberen maar die speel ik niet zoveel dus als ik geslacht word, kan het ook mijzelf liggen
.
Tijdens WoW gewoon netjes FPS van 60 gehaald en soms richting 50 (althans dat zijn de cijfers). In mijn ogen liep het gamen gewoon LEKKER
Anoniem: 257182
Hey Gents,
weet iemand toevallig wat voor een kabel je nodig hebt om een (2011) Macbook Pro op een Dell Ultrasharp 2711 aan te sluiten? (uiteraard zodanig dat de kwaliteit en mogelijkheden van het scherm optimaal worden benut) Alvast erg bedankt voor de hulp..
weet iemand toevallig wat voor een kabel je nodig hebt om een (2011) Macbook Pro op een Dell Ultrasharp 2711 aan te sluiten? (uiteraard zodanig dat de kwaliteit en mogelijkheden van het scherm optimaal worden benut) Alvast erg bedankt voor de hulp..
Voor degenen die geïnteresseerd zijn hier mijn bevindingen over de garantie van de U2311H bij Dell. Dit is een monitor zonder servicetag.
1. Elke U2311H monitor heeft drie jaar garantie van Dell (ik neem aan dat dit voor elke Ultrasharp geldt).
2. Om deze garantie bij Dell te claimen heb je het ordernummer nodig. Dit is het nummer dat Dell hanteert als er bij Dell zelf een order wordt geplaatst. NB.: Als je de monitor bestelt bij een detailhandelaar, beschikt deze over het ordernummer.
3. Indien je geen ordernummer hebt, kan Dell proberen aan de hand van het serienummer en andere gegevens te achterhalen wat de leeftijd van de monitor is. Dit lukt echter ‘vaak niet’. Met andere woorden zonder ordernummer is het niet zeker dat je Dell-garantie kunt claimen.
4. De Dell-garantie loopt vanaf het moment dat de monitor vanuit Dell is verzonden.
Zelf heb ik de monitor bij Komplett gekocht. Komplett geeft aan dat je voor het claimen van de garantie bij Dell een serienummer nodig hebt en dat hun klanten hiermee succes hebben gehad. Voor verdere informatie verwijzen zij je door naar Dell. Doordat ik echter het verzendetiket (van Komplett naar mij) zorgvuldig van de doos heb gepeuterd, kwam daaronder het oorspronkelijke etiket tevoorschijn met het zojuist beschreven ordernummer. Hiermee heb ik bij Dell kunnen laten bevestigen dat er drie jaar Dell-garantie op de monitor zit.
Kortom, voor degenen die deze monitor bij een detailhandelaar bestellen twee kanttekeningen:
I. Voor de Dell-garantie heb je het ordernummer nodig (dit zou ik dus navragen bij de verkoper).
II. De garantie loopt vanaf het moment van verzenden door Dell naar de detailhandelaar. In mijn geval betekent dit dat op het moment van ontvangst inmiddels ruim een maand van deze garantietermijn is verstreken.
Vandaar dat ik Komplett hierover heb ingelicht. Ten eerste heb ik ze erop gewezen dat ze er goed aan doen het ordernummer te verstrekken. Ten tweede heb ik ze om een reactie gevraagd ten aanzien van de garantietermijn, nu ze met drie jaar garantie adverteren. Nog niks ontvangen.
1. Elke U2311H monitor heeft drie jaar garantie van Dell (ik neem aan dat dit voor elke Ultrasharp geldt).
2. Om deze garantie bij Dell te claimen heb je het ordernummer nodig. Dit is het nummer dat Dell hanteert als er bij Dell zelf een order wordt geplaatst. NB.: Als je de monitor bestelt bij een detailhandelaar, beschikt deze over het ordernummer.
3. Indien je geen ordernummer hebt, kan Dell proberen aan de hand van het serienummer en andere gegevens te achterhalen wat de leeftijd van de monitor is. Dit lukt echter ‘vaak niet’. Met andere woorden zonder ordernummer is het niet zeker dat je Dell-garantie kunt claimen.
4. De Dell-garantie loopt vanaf het moment dat de monitor vanuit Dell is verzonden.
Zelf heb ik de monitor bij Komplett gekocht. Komplett geeft aan dat je voor het claimen van de garantie bij Dell een serienummer nodig hebt en dat hun klanten hiermee succes hebben gehad. Voor verdere informatie verwijzen zij je door naar Dell. Doordat ik echter het verzendetiket (van Komplett naar mij) zorgvuldig van de doos heb gepeuterd, kwam daaronder het oorspronkelijke etiket tevoorschijn met het zojuist beschreven ordernummer. Hiermee heb ik bij Dell kunnen laten bevestigen dat er drie jaar Dell-garantie op de monitor zit.
Kortom, voor degenen die deze monitor bij een detailhandelaar bestellen twee kanttekeningen:
I. Voor de Dell-garantie heb je het ordernummer nodig (dit zou ik dus navragen bij de verkoper).
II. De garantie loopt vanaf het moment van verzenden door Dell naar de detailhandelaar. In mijn geval betekent dit dat op het moment van ontvangst inmiddels ruim een maand van deze garantietermijn is verstreken.
Vandaar dat ik Komplett hierover heb ingelicht. Ten eerste heb ik ze erop gewezen dat ze er goed aan doen het ordernummer te verstrekken. Ten tweede heb ik ze om een reactie gevraagd ten aanzien van de garantietermijn, nu ze met drie jaar garantie adverteren. Nog niks ontvangen.
Bedoel je de grote sticker op de doos waar linksboven Dell opstaat? Er staat een work order nummer van 9 cijfers en een customer p.o. nummer van 9 karakters op bij mij.
Yup die sticker. Met dat work order nummer kun je bij Dell checken vanaf wanneer de garantie al loopt. Maar dat kun je waarschijnlijk ook van het etiket achterhalen, bij mij staat namelijk ook de verzenddatum (date shipped). En Dell geeft aan dat vanaf dat moment de garantie ingaat (blijkbaar ongeacht wie koopt).Neogenic schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:58:
Bedoel je de grote sticker op de doos waar linksboven Dell opstaat? Er staat een work order nummer van 9 cijfers en een customer p.o. nummer van 9 karakters op bij mij.
Bij Lenovo werkt dit beter. Daar gaat de eventuele fabrieksgarantie lopen vanaf datum aankoop door eindgebruiker.
[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 03-06-2011 22:17 ]
Dat is ook zo in nederland. Je moet dat alleen verhalen bij de shop waar je hem hebt gekocht.
Dit hele garantieverhaal is nu al minimaal twee keer herkauwd. Dat de garantie (wettelijk) verloopt via de (web)winkel (reseller) waar je je monitor hebt aangeschaft is al meermalen genoemd. Ik denk dat we dit onderwerp nu wel kunnen laten rusten...tenzij er iemand daadwerkelijk garantieproblemen heeft.
#d monitor en me 2de monitor pas verkocht en nu eindelijk een u2711 besteld, hopen dat die er maandag al is
Ik hoop toch wel 4 jaar met deze monitor te kunnen doen.
Ik hoop toch wel 4 jaar met deze monitor te kunnen doen.
Die macbook heeft toch mini-displayport aansluiting? Gebruik dan die met een verloop kabeltje naar displayport dus een kabel van mini-dp naar dp en je bent klaar.Anoniem: 257182 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:09:
Hey Gents,
Ik heb afgelopen week een U2410 rev05 gekocht. Er is lichte banding te zien nu maar wat is acceptable?
scherm is reeds gecalibreerd:
dit is een foto op 80% saturation

en dit is 0% saturation

terug brengen of houden? scherm is verder prima geen dead pixels ofzo
scherm is reeds gecalibreerd:
dit is een foto op 80% saturation

en dit is 0% saturation

terug brengen of houden? scherm is verder prima geen dead pixels ofzo
Colour banding is normaal gesproken niet vloeiende overgangen in gradients. In zeer lichte mate is dit nog wel normaal te noemen. Wat ik hier zie is een egaal gekleurd scherm met overal (vooral rechts, klopt dat?) heel lichte verticale streepjes. Lijkt mij niet dat dit zo hoort. Heb je het probleem ook als je hem aansluit op een andere computer? (misschien ook PC ipv Mac proberen?)
Andere dingen die het proberen waard zijn:
-Aansluitingen (pc en kabel) schoon blazen of met wd-40 contactspray inspuiten en opnieuw goed aandrukken.
-Andere kabel proberen.
-Speakersetje of ander versterkerspul als dat dichtbij staat verder weg van kabel/monitor plaatsen.
-Controleren of de vernieuwingsfrequentie op 60Hz staat (neem aan dat dit al goed staat...).
-Aansluitingen (pc en kabel) schoon blazen of met wd-40 contactspray inspuiten en opnieuw goed aandrukken.
-Andere kabel proberen.
-Speakersetje of ander versterkerspul als dat dichtbij staat verder weg van kabel/monitor plaatsen.
-Controleren of de vernieuwingsfrequentie op 60Hz staat (neem aan dat dit al goed staat...).
misschien haal ik het door elkaar maar ik bedoel dat de er een groen rode tint van links naar rechts gaat.Propheticus schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:43:
Colour banding is normaal gesproken niet vloeiende overgangen in gradients. In zeer lichte mate is dit nog wel normaal te noemen. Wat ik hier zie is een egaal gekleurd scherm met overal (vooral rechts, klopt dat?) heel lichte verticale streepjes. Lijkt mij niet dat dit zo hoort. Heb je het probleem ook als je hem aansluit op een andere computer? (misschien ook PC ipv Mac proberen?)
-Andere kabel proberen.
De verticale streepjes zie ik niet

Dat kan, in combinatie met het feit dat ik op het moment de afbeeldingen bekijk op het beeldscherm van mn 5 jaar oude Macbook.
Die groen/rose tint problemen zijn nogal veelvoorkomend. Zoek maar eens op "u2410 tinting". Als dit je tijdens het 'normale' gebruik ook opvalt en/of je beeldbewerking in de weg zit zou ik zeker contact opnemen en een poging tot RMA doen.
Die groen/rose tint problemen zijn nogal veelvoorkomend. Zoek maar eens op "u2410 tinting". Als dit je tijdens het 'normale' gebruik ook opvalt en/of je beeldbewerking in de weg zit zou ik zeker contact opnemen en een poging tot RMA doen.
nahja opvallen doet het pas sinds ik weet waarop ik moet letten. ik doe alleen af en toe wat met photoshop/lightroom en voor de rest starcraft 2 en internet.Propheticus schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:00:
Dat kan, in combinatie met het feit dat ik op het moment de afbeeldingen bekijk op het beeldscherm van mn 5 jaar oude Macbook.
Wat ik mij dus afvraag is het je uberhaupt een totaal wit scherm kunt krijgen bij een <500 euro scherm.
zou iemand met een 2410 en denk een wit scherm te hebben deze test willen uitvoeren?
(foto maken van het scherm en dan in de PS de saturation op 80 zetten).
[ Voor 17% gewijzigd door matty___ op 06-06-2011 09:19 ]
Ik overweeg een U2410 of een U2711 te kopen. Tot mijn verbazing heb ik de U2711 niet op de Nederlandse Dell website kunnen vinden, alleen op de US-website met een prijs in dollars, terwijl ik natuurlijk benieuwd ben naar de prijs in euro's. Heeft iemand 'm wel kunnen vinden?
Als hij er echt niet op staat, zal ik me nog met frisse tegenzin in de garantie-afhandeling van de webwinkels moeten verdiepen.
Als hij er echt niet op staat, zal ik me nog met frisse tegenzin in de garantie-afhandeling van de webwinkels moeten verdiepen.
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
http://search.euro.dell.c...1&k=u2711&cat=all&x=0&y=0
De briljante mensen bij dell hebben bepaald dat deze monitor alleen bereikbaar is via de search..
De prijs lijkt hoog, maar er slingeren vast nog wel ergens kortingsbonnen rond.
De briljante mensen bij dell hebben bepaald dat deze monitor alleen bereikbaar is via de search..
De prijs lijkt hoog, maar er slingeren vast nog wel ergens kortingsbonnen rond.
Ik heb hem :A
Hij is echt prachtig
Weet iemand of ik nog iets van garantie moet activeren of dat dit automatisch is? heb hem via kmplett als dat uitmaakt.
Alleen hoort het zo dat hij midden bovenin best warm is? je kan je hand er nog net op leggen.
onderin is die wel een normale temperatuur, een beetje warm maar niet erg warm ofzo.
Edit: bovenin is hij 45 graden en onderin 32 graden bij een kamertemperatuur van zo'n 26 graden (met niet erg nauwkeurige meting van dealextreme apparatuur)
Hij is echt prachtig
Weet iemand of ik nog iets van garantie moet activeren of dat dit automatisch is? heb hem via kmplett als dat uitmaakt.
Alleen hoort het zo dat hij midden bovenin best warm is? je kan je hand er nog net op leggen.
onderin is die wel een normale temperatuur, een beetje warm maar niet erg warm ofzo.
Edit: bovenin is hij 45 graden en onderin 32 graden bij een kamertemperatuur van zo'n 26 graden (met niet erg nauwkeurige meting van dealextreme apparatuur)
[ Voor 54% gewijzigd door svenk91 op 07-06-2011 16:01 ]
@Darkstone:
Heb jij enig idee waarom de U2711 op de Dell-website zoveel duurder is dan in de Nederlandse webwinkels?
Helaas zijn de rondslingerende kortingsbonnen niet van toepassing op monitoren, dus dan raak ik toch aangewezen op de webwinkels.
Kan ik zo'n U2711 aansluiten op mijn 2 weken oude Dell XPS 15 i5 SB met HD-scherm? Aangezien mijn ca 5 jaar oude pc alleen VGA heeft, zal dat niet gaan werken op de hoogste resolutie (zag ik op YouTube).
Heb jij enig idee waarom de U2711 op de Dell-website zoveel duurder is dan in de Nederlandse webwinkels?
Helaas zijn de rondslingerende kortingsbonnen niet van toepassing op monitoren, dus dan raak ik toch aangewezen op de webwinkels.
Kan ik zo'n U2711 aansluiten op mijn 2 weken oude Dell XPS 15 i5 SB met HD-scherm? Aangezien mijn ca 5 jaar oude pc alleen VGA heeft, zal dat niet gaan werken op de hoogste resolutie (zag ik op YouTube).
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Over de aansluitingen: Dat kan in dit geval op twee manieren. Je laptop heeft namelijk een HDMI poort en ook een mini-displayport aansluiting. De U2711 is zowel via HDMI als Displayport (moet je misschien wel een aparte kabel van mini naar 'normaal' Displayport voor aanschaffen) aan te sluiten.
Ik denk dat ik Displayport aan zou raden, maar HDMI zou ook gewoon moeten werken als je daar nog een kabel van hebt rondslingeren. HDMI 1.4 (XPS15) -> HDMI 1.3 (U2711) zou theoretisch een resolutie van 2560×1600 aan moeten kunnen.
Ik denk dat ik Displayport aan zou raden, maar HDMI zou ook gewoon moeten werken als je daar nog een kabel van hebt rondslingeren. HDMI 1.4 (XPS15) -> HDMI 1.3 (U2711) zou theoretisch een resolutie van 2560×1600 aan moeten kunnen.
Volgens mij krijg je zon kabel bij je monitor, althans dit was wel bij mij het geval.Propheticus schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:03:
(moet je misschien wel een aparte kabel van mini naar 'normaal' Displayport voor aanschaffen)
Nee alleen een dp/dp kabel, helaas geen mini-dp naar dpDjankie schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:21:
[...]
Volgens mij krijg je zon kabel bij je monitor, althans dit was wel bij mij het geval.
Ik kreeg ze bij mijn videokaarten..Djankie schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:21:
[...]
Volgens mij krijg je zon kabel bij je monitor, althans dit was wel bij mij het geval.
Nouja, als iemand er nog een nodig heeft, DM maar, ik stuur hem wel tegen verzendkosten (+ afronding naar hele euro's) op.
Ik ben ruim voorzien van HDMI-kabels, een verloopkabel kopen kan altijd nog.
Dat heb ik me ook een paar weken lang afgevraagd, maar een eenduidig antwoord er op krijg je niet.Louise525 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:24:
@Darkstone:
Uiteindelijk had ik ze besteld bij Dunnet, binnen twee dagen in huis en ze werken uitstekend!
Alleen een beetje sneu dat de prijzen nu zo aan het zakken zijn... voor mij tenminste, niet voor diegenen die 'm nog willen kopen.
Ik ben op zoek naar een 2e scherm voor naast mijn u3011. Ik heb zelf al het een en ander aan onderzoek verricht maar ben benieuwd of jullie als experts nog een beter alternatief weten. De eisen:
- Resolutie: 1600*x
- Pivot functie zodat hij verticaal naast de u3011 kan
- Beeldverhouding: 16:10 (net zoals de u3011)
- Design net zoals de u3011 (dus in principe alleen Dell)
De enige optie die ik zo kan vinden is de Dell Professional P2010H. Dit is echter al een wat ouder scherm. Verder vraag ik me af of de echte hoogte van het paneel (zoals zo mooi vermeld in de TS voor de ultrasharp serie) overeenkomt met de hoogte van het paneel in de u3011. Als je namelijk kijkt naar de breedte van het scherm (P2010H) zoals opgegeven (512mm) dan komt dit totaal niet overeen met de hoogte van het scherm van de u3011 (452mm). Dat zou betekenen dat het scherm 6 cm boven de u3011 uit steekt, dat ziet er natuurlijk niet uit.
Een andere optie is om de beeldverhouding te laten varen en een 16:9 te kiezen. Dan komt bijvoorbeeld de P2011H in beeld(
). Maar dan is de vraag: Merk je het verschil tussen 16:9 en 16:10 in een mate dat het storend wordt? Bovendien is het verschil tussen de breedte van de P2011H en de hoogte van de u3011 nog steeds zo'n 3 cm...
Ook vraag ik me af of het verschil tussen IPS en TN storend wordt als je ze naast elkaar hebt staan. Hetzelfde geldt voor het verschil in pixeldichtheid.
Een hoop vragen waarbij ik hoop op een ervaring van iemand met dezelfde soort situatie (TN vs IPS, 16:10 vs 16:9, enz.). Maar elk zinnig antwoord is natuurlijk welkom!
Voor de mensen die zich afvragen waarom ik een 2e scherm wil naast de u3011: Het is gewoon makkelijk om daar al je 'gereedschap' te dumpen als je muziekspeler, msn/im/skype etc. Ook kun je alles mooi in de gaten houden terwijl je aan het gamen bent of film kijken op de u3011 bijv.
- Resolutie: 1600*x
- Pivot functie zodat hij verticaal naast de u3011 kan
- Beeldverhouding: 16:10 (net zoals de u3011)
- Design net zoals de u3011 (dus in principe alleen Dell)
De enige optie die ik zo kan vinden is de Dell Professional P2010H. Dit is echter al een wat ouder scherm. Verder vraag ik me af of de echte hoogte van het paneel (zoals zo mooi vermeld in de TS voor de ultrasharp serie) overeenkomt met de hoogte van het paneel in de u3011. Als je namelijk kijkt naar de breedte van het scherm (P2010H) zoals opgegeven (512mm) dan komt dit totaal niet overeen met de hoogte van het scherm van de u3011 (452mm). Dat zou betekenen dat het scherm 6 cm boven de u3011 uit steekt, dat ziet er natuurlijk niet uit.
Een andere optie is om de beeldverhouding te laten varen en een 16:9 te kiezen. Dan komt bijvoorbeeld de P2011H in beeld(
Ook vraag ik me af of het verschil tussen IPS en TN storend wordt als je ze naast elkaar hebt staan. Hetzelfde geldt voor het verschil in pixeldichtheid.
Een hoop vragen waarbij ik hoop op een ervaring van iemand met dezelfde soort situatie (TN vs IPS, 16:10 vs 16:9, enz.). Maar elk zinnig antwoord is natuurlijk welkom!
Voor de mensen die zich afvragen waarom ik een 2e scherm wil naast de u3011: Het is gewoon makkelijk om daar al je 'gereedschap' te dumpen als je muziekspeler, msn/im/skype etc. Ook kun je alles mooi in de gaten houden terwijl je aan het gamen bent of film kijken op de u3011 bijv.
Beste keuze is nog steeds een pricewatch: Dell Ultrasharp 2007FP, zodat je zoiets krijgt:

Bekijk ook eens Triple monitor Help - 1x landscape, 2x portrait.
Bekijk ook eens Triple monitor Help - 1x landscape, 2x portrait.
En heel toevallig, heel toevallig, heb ik twee van die 2007 FP's te koop staan...
€400 is vrij redelijk, maar aan de andere kant vind ik 7000 uur ook wel redelijk veel.
Ik zat een beetje in Catalyst Control Center te klooien en kwam toen langs EDID optie. Ik had hier nog nooit van gehoord dus had het even opgezocht, maar van wat ik er nu van begrijp is dat hoe de monitor er volgens Dell uit moet zien? Want als ik hem aanvink word ik begroet met een te blauw scherm. Iemand hier enige ervaring mee? (Heb zelf de U2311)
Naar mijn ervaring zijn de kleurcoördinaten in het EDID lang niet altijd even nauwkeurig. Het ergste is het bij Sony laptops, maar ook bij laptops en desktop beeldschermen van andere merken klopt het vaak niet.
Je zou even Monitor Asset Manager 2.60 kunnen draaien om het EDID uit te lezen. De kleurcoördinaten zouden in de buurt moeten liggen van de onderstaande coördinaten (± 0,005):
LG Display LM230WF2-SLC1
Rx 0,644
Ry 0,335
Gx 0,303
Gy 0,613
Bx 0,145
By 0,070
Je zou even Monitor Asset Manager 2.60 kunnen draaien om het EDID uit te lezen. De kleurcoördinaten zouden in de buurt moeten liggen van de onderstaande coördinaten (± 0,005):
LG Display LM230WF2-SLC1
Rx 0,644
Ry 0,335
Gx 0,303
Gy 0,613
Bx 0,145
By 0,070
Color characteristics
Default color space...... sRGB
Display gamma............ 2,20
Red chromaticity......... Rx 0,640 - Ry 0,330
Green chromaticity....... Gx 0,300 - Gy 0,600
Blue chromaticity........ Bx 0,150 - By 0,060
White point (default).... Wx 0,313 - Wy 0,329
Additional descriptors... None
Mwoah, klopt redelijk, maar het beeld is echt veel te blauw (misschien omdat daar de afweiking het grootst is?)
Mwoah, klopt redelijk, maar het beeld is echt veel te blauw (misschien omdat daar de afweiking het grootst is?)
Bedankt voor de reacties. Die 2007FP zou een optie zijn. Hij past natuurlijk niet bij het design van de u3011 qua voet. Het is wel weer een IPS scherm (alhoewel duur voor een dergelijk formaat en voor zo'n oud scherm..). Ik kijk nog even wat ik ga doen maar dit is wellicht een optie.
Het zou kunnen dat Dell per monitor de kleurcoördinaten test en wegschrijft in het EDID, maar dat betwijfel ik, aangezien dat toch wel tijdrovend is en dus veel geld kost. Dat zullen ze hooguit bij de U2410, U2711 en U3011 doen, maar niet bij de U2211H en U2311H.Cyleo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:48:
Color characteristics
Andere optie is dat ze het gemiddelde nemen van een aantal exemplaren van één batch.
De coördinaten die ik gaf komen direct uit het datasheet van LG Display zelf. De panelen mogen per coördinaat ±0,030 afwijken van die specificaties.
Hier levert die optie ook een raar resultaat op. Als ik de EDID optie aanzet wordt alles te rood/roze, in de contrasttest lopen rood en magenta ook dicht aan het helderste uiteinde (rechterkant). Ik zou de optie uit laten en de kleurtemperatuur op 6500K instellen. Kleuren bijstellen kan in de custom(rgb) modus op de monitor zelf en gamma heb ik via de windows display color calibration geregeld (alleen de eerste gamma settings aangepast, ben van de kleurcorrecties afgebleven vanwege rare resultaten in donkere tinten).
Voor een rev. A02 monitor raad ik R:99, G:95, B:98 (helderheid 30) aan als instellingen op de monitor. het resultaat verschilt echter per monitor/paneel en het kan dus zijn dat iets andere instellingen er in jouw geval beter uitzien. Hier zul je dus even zelf mee moeten spelen.
Voor een rev. A02 monitor raad ik R:99, G:95, B:98 (helderheid 30) aan als instellingen op de monitor. het resultaat verschilt echter per monitor/paneel en het kan dus zijn dat iets andere instellingen er in jouw geval beter uitzien. Hier zul je dus even zelf mee moeten spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 09-06-2011 15:10 ]
Ik heb al een half jaar een dell U2211H
Ik heb tot nu toe de monitor altijd aan de VGA kabel zitten. Wordt de beeldkwaliteit echt veel beter als ik een HDMI kabel koop? (ik heb er wel een uitgang voor).
Mn processor: Intel Core2 duo P8600 2,4 GHz
Ik heb tot nu toe de monitor altijd aan de VGA kabel zitten. Wordt de beeldkwaliteit echt veel beter als ik een HDMI kabel koop? (ik heb er wel een uitgang voor).
Mn processor: Intel Core2 duo P8600 2,4 GHz
Dat heb ik ook allemaal gedaan en ongeveer dezelfde instellingen (tikje minder blauw hier), maar die EDID viel me opeens op en vroeg me af wat het wasPropheticus schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:08:
Hier levert die optie ook een raar resultaat op. Als ik de EDID optie aanzet wordt alles te rood/roze, in de contrasttest lopen rood en magenta ook dicht aan het helderste uiteinde (rechterkant). Ik zou de optie uit laten en de kleurtemperatuur op 6500K instellen. Kleuren bijstellen kan in de custom(rgb) modus op de monitor zelf en gamma heb ik via de windows display color calibration geregeld (alleen de eerste gamma settings aangepast, ben van de kleurcorrecties afgebleven vanwege rare resultaten in donkere tinten).
Voor degenen die hun monitor zonder service-tag bij Komplett hebben besteld kan ik in aanvulling op bovenstaande post de volgende reactie van Komplett melden.Tommy The Cat schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:47:
(...)
Ad I
Op aanvraag kunnen zij alsnog het ordernummer verstrekken. Dus mocht je met een garantieclaim problemen ondervinden omdat je dat nummer niet hebt, kun je even contact opnemen.
Ad II
Is je fabrieksgarantie al verlopen, maar zit je krachtens de overeenkomst nog wel binnen de drie jaar garantie, dan verstrekt Komplett (naar eigen zeggen) een ordernummer waarmee de fabrieksgarantie alsnog overeenkomstig de koopvoorwaarden geclaimd kan worden.
Kortom, je kunt in alle gevallen rechtstreeks bij Dell terecht
Even een vraag en opmerking van mijn kant over de u2711 icm amd kaart, ik had een mini-dp naar dp kabel besteld. Na deze aangesloten te hebben kreeg ik bij mijn eerst volgende boot van mijn pc vrolijk 2 rode lampjes op mijn videokaarten en ho maar dat mijn pc op wou starten. Na deze kabel verwijderd te hebben en de dvi kabel terug gestopt te hebben deed alles het weer normaal, hierop tijdens een draaiende pc de kabel geswitched met de dp kabel en deze deed het toen ook perfect, totdat ik de volgende dag opnieuw opstarte kreeg ik weer de rode lampjes. Hierna weer de dvi erin en daarmee blijven werken. Dit is bij 2 verschillende kabels gebeurt 2 merken 2 lengtes en 2 verschillende prijzen duur en goedkoop. Geen van beide wou werken en ik begon te twijfelen of dat mijn videokaarten niet kapot waren. Waarna ik is ben gaan spitten in de doos van mijn videokaarten waarin ik een verloopje vond van mini-dp naar dp, deze aangesloten met de dp kabel die bij de u2711 geleverd werd en het werkt tot nu toe nog vlekkeloos. Iemand die weet ofdat amd kaarten niet tegen verloopkabels kunnen en enkel met de meegeleverde verloop kabel aangesloten kunnen worden(ondanks dit mij het zelfde idee lijkt te geven) of dat de u2711 erg kieskeurig is met dp kabels?
Toch nog even een dingetje, gister heb ik mijn monitor even afgestoft en het scherm gereinigd waarbij ik merkte dat het paneel(dus niet het complete scherm) heen en weer bewoog in de behuizing(van voor naar achter en idem) Hebben meerdere mensen hier last van?
Toch nog even een dingetje, gister heb ik mijn monitor even afgestoft en het scherm gereinigd waarbij ik merkte dat het paneel(dus niet het complete scherm) heen en weer bewoog in de behuizing(van voor naar achter en idem) Hebben meerdere mensen hier last van?
[ Voor 9% gewijzigd door InFamous op 09-06-2011 23:14 ]
Kun je trouwens ook een hdmi apparaat met een verloopkabel aansluiten op de displayport of werkt dat alleen andersom? Ik wil mijn pc via DVI aansluiten en mijn kabelbox via hdmi naar displayport, maar weet niet of dit mogelijk is.
Dat is normaal. Het scherm word een paar mm groter als hij warm word. Zoals dat bij de meeste stoffen het geval is.InFamous schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:12:
Een paar millimeter is zwaar overdreven, zelfs bij de U2711 en U3011 is het nog geen tiende millimeter. Dat lijkt heel weinig, maar als het paneel strak in de behuizing zou zitten zou dat genoeg zijn om enorme spanningen op het paneel te zetten. Wellicht genoeg om het te doen breken.
Ja maar het is bij mij niet echt een paar mm maar als ik tegen het scherm druk dan hoor je het echt tikken. Ik ga het proberen te filmen en dan hier te uploaden maar weet niet of dat goed gaat komen.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:51:
[...]
Dat is normaal. Het scherm word een paar mm groter als hij warm word. Zoals dat bij de meeste stoffen het geval is.
hmm, ik heb het toen ook met mijn headset geprobeert en het geluid kwam er wel uit. Ik veronderstel dus dat de pc het geluid over de USB stuurt.Kid Jansen schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:01:
[...]
Maar hoe komt het geluid nu binnen bij de U2711? Kan dat wel via USB? Ik zie dat het scherm 5.1 uit heeft, maar ik zie geen digitale ingang. Het lijkt mij dat je dan alleen het geluid bij de U2711 binnen kan laten komen via HDMI of DisplayPort.
[...]
Is nog altijd niet opgelost, mr ik gebruik nu gewoon mijn speakers via mijn pc achterkant
Dat kwam dan omdat die headset eigen audio drivers had die geluid over usb stuurt of zelfs een ingebouwde geluidskaart in het snoer of de stekker. Ik denk dat je inderdaad het rechtstreeks via de pc zult moeten aansluiten of geluid over HDMI of DP.
DELL HELL
mocht je niet ervaren zijn met deze term, de link is bijgevoegd.
Ik moet zeggen dat ik toch niet zo echt tevreden ben met de service na verkoop van dell, ik had verhaaltjes gehoord dat mensen bijna direct een nieuw scherm ter beschikking kregen na de dell customer service te bellen.
Bij mij was dit toch een volledig ander verhaal. Zelf was ik nogal argwanend, gezien de gigantische hoeveelheid problemen hiervan alleen al op youtube over dit scherm. (er komen zelf een aantal video's met problemen naar boven als je enkel U2711 intypt in youtube). Met wat pech kon ik de service na verkoop van dell eens testen, bleek dat mijn scherm een split screen was: YouTube: Dell Ultrasharp U2711 problem .. Their customer care sucks !!! dit ongeveer maar iets minder opvallend, maar na een tijd toch vrij storend.
Wat mij nog meest verbaasde was dat de service na verkoop die zo beschamend slecht was dat ze hun eigen service tag niet eens terugvonden in de database. Er staat in koeien van letters "service tag" boven een nummer achteraan op het scherm afgebeeld, zodat je zeker het juiste nummer gebruikt als je naar dell belt om je "pickup and return" garantie te laten gelden. Zei de man aan de achterkant van de lijn: "sorry, dat zit niet in mijn lijstje". Na nog tienmaal na te kijken en 3 maal de nummer te herhalen en zeker een fout aan mijn kant uitgesloten te hebben, nog altijd niet echt resultaat. Dan de ordernummer doorgegeven die hij vroeg die op de doos stond en daarop zei de man doodleuk dat hij die wel herkent maar dat hij er niks mee is, hij kan niet zien welk type scherm het is

Dan maar het scherm binnendoen bij de winkel waar ik deze gekocht had, na 1.5 week hebben ze daar een scherm binnen: blijkt dit ook niet volledig in orde te zijn. Er is een kleine beschadiging rechtsbovenaan het scherm ... Dus kom je weer voor de feiten te staan dat je geld betaald voor een scherm dat niet in de staat is zoals het hoort te zijn.
De man van de winkel in kwestie was wel zo vriendelijk om dit op voorhand te verwittigen zodat ik zelf kon beslissen of ik het aanvaard of niet. Daarna bevestigd hij ook dat de support van DELL toch meer dan een keer ondermaats is, zeer goede producten (als je geen pech hebt tenminste) maar de service is toch een ander verhaal.
Vergeet dus dat je een DELL moet kopen voor gegarandeerde goede service, dan ben je blijkbaar nog altijd bij het verkeerde bedrijf.
Ik heb jarenlang met Dell desktops, servers, laptops etc gewerkt. En tuurlijk ging er wel eens wat kapot, maar de service was altijd prima.
@Munin: het artikel wat je aanhaalt is VIJF jaar oud! Niet echt representatief voor de situatie anno nu. En bovendien uit een ander land...
@Munin: het artikel wat je aanhaalt is VIJF jaar oud! Niet echt representatief voor de situatie anno nu. En bovendien uit een ander land...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.
Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.
Wat we niet willen zien in dit topic:
* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.
Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.
Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.
Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.
Wat we niet willen zien in dit topic:
* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.
Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.
Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren