Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 69.153 views

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weakling schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:54:
[...]

Dat is zeker waar. Het "probleem" daarvan vind ik alleen dat het andere mensen afschrikt, want vooral de mensen die er last van hebben roeren zich op fora zoals deze. Ik was er ook wat huiverig door geworden in ieder geval. Maar nu dat voor mij onterecht bleek, probeer ik een beetje tegenwicht te geven.
Het is natuurlijk niet geheel onterecht.
Waarom maakt Dell eigenlijk geen glossy (27") schermen?

[Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-11-2011 22:49]

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10-2022

kaluro2

Kaluro.650

Goedemorgen,

Ik heb zitten zoeken naar een goed gamescherm.
De best buy guide geeft de "U2412M" weer als goed scherm voor de high-end game PC.

Echter dit snap ik niet helemaal:

8ms responsetijd, dit is erg traag als je semi-professioneel gamed.
60hz, dit betekend dat er maar effectief 60 frame per seconde getoond kan worden, tegenover de huidige 120hz standaard.
Het is dan wel weer een e-IPS scherm, wat me dan wel weer bevalt.

Ik ga nog even verder zoeken naar een goed scherm in de ultrasharp reeks in ieder geval.

Ik zoek eigenlijk:
  • een 16:10 scherm (1920x1200 als minimale resolutie) (16:9 mag ook, indien er een zeer goede prijs:kwaliteitsverhoudings scherm geshowed wordt)
  • indien mogelijk 120hz, (in elk geval >60hz)
  • IPS paneel
  • Prijs ~150 á 350 euro
  • 23" of hoger

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 19:46

Plekuz

available in strong mint

kaluro2 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:40:
Goedemorgen,

Ik heb zitten zoeken naar een goed gamescherm.
De best buy guide geeft de "U2412M" weer als goed scherm voor de high-end game PC.

Echter dit snap ik niet helemaal:

8ms responsetijd, dit is erg traag als je semi-professioneel gamed.
60hz, dit betekend dat er maar effectief 60 frame per seconde getoond kan worden, tegenover de huidige 120hz standaard.
Het is dan wel weer een e-IPS scherm, wat me dan wel weer bevalt.

Ik ga nog even verder zoeken naar een goed scherm in de ultrasharp reeks in ieder geval.

Ik zoek eigenlijk:
  • een 16:10 scherm (1920x1200 als minimale resolutie) (16:9 mag ook, indien er een zeer goede prijs:kwaliteitsverhoudings scherm geshowed wordt)
  • IPS paneel
  • Prijs ~150 á 350 euro
  • 23" of hoger
Tsja, een paar jaar terug werd zo'n 25ms nog gezien als bovengrens voor "high end" gaming. De 120Hz is nog niet echt standaard en hoeveel spellen speel je waarin je meer dan 60fps haalt, laat staat 120? Een onrustig beeld heb je in ieder geval niet op 60Hz, dus meer Hz is alleen maar leuk als elke verversing ook echt een ander beeld is, dus een ander "frame".

Die verversingsfrequentie is nauwelijks nog interessant. Voor gamers is eerder de input lag interessant en die zit met dit scherm op een halve tot een hele frame. Weet niet wat jij onder semi-professioneel gamen verstaat. Ben dat zelf in ieder geval niet, maar game wel veel: Crysis 2, Dirt 2, Saints Row 3, etc. allemaal behoorlijk "snelle" games en ik merk niks van de lag en al helemaal niet van de verversing.

De combinatie 120Hz en IPS ga je in ieder geval niet vinden. Zou ie er wel komen/zijn, dan zeker niet in de prijsklasse die jij noemt. Ik zou zeggen: zoek een goed TN scherm of probeer de U2412M zelf. Het is wat gedoe, maar als je 'm online besteld kun je 'm altijd nog terugsturen binnen 14 dagen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Olaf van der Spek
  • Niet online
kaluro2 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:40:
  • IPS paneel
  • Prijs ~150 á 350 euro
  • 23" of hoger
Lage input lag? U2312HM
120 Hz? 16:9 TN
Weakling schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:14:
De 120Hz is nog niet echt standaard en hoeveel spellen speel je waarin je meer dan 60fps haalt, laat staat 120?
Dat ligt natuurlijk helemaal aan je hardware en settings.
Die verversingsfrequentie is nauwelijks nog interessant.
Zeker nog nooit een 120 Hz scherm gebruikt?
Weet niet wat jij onder semi-professioneel gamen verstaat. Ben dat zelf in ieder geval niet, maar game wel veel
Online multiplayer? Of offline?

[Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-11-2011 10:19]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:17:
Zeker nog nooit een 120 Hz scherm gebruikt?
Tsja, wat noem je gebruikt? Blijft staan voor mij dat 120Hz je gamen niet beter maakt als je game niet boven de 60fps uit komt. Rustiger beeld dat is een zelfde discussie als de AG laag, ik merkte het in ieder geval niet. Daarbij doelde is eigenlijk meer op de 8ms dan de 60Hz, maar dat had ik niet goed verwoord.
Online multiplayer? Of offline?
Wat heeft dat met het beeldscherm te maken? Of je nu snel op online spelers of CPU spelers moet reageren maakt niks uit. Dood ben je als je niet snel genoeg bent. Bij online spelen eerder je ping tijden dan je scherm een rol.

[Voor 18% gewijzigd door Plekuz op 18-11-2011 10:35]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een E-IPS paneel. Ik kan natuurlijk ook een tweede beeldscherm nemen met 120hz TN nu ik erover nadenk. (Mijn budget is niet erg gebonden zeg maar, dus ik kan wel het een en ander uitgeven).

Ik moet wel zeggen dat ik nog geen enkele ervaring met IPS panelen heb en dat ik tot nu toe altijd heb gegamed op TN panelen maar ik kreeg zeer veel goede reviews te zien over IPS panelen, vandaar dat ik dit als prioriteit op mijn lijstje zet.

Ik heb nog vrij weinig research gedaan ( Ben zeer druk met werk/real life) maar zoals ik het begrijp is er dus geen e-IPS paneel icm 120hz?

De U2312HM klinkt wel erg interessant moet ik zeggen Olaf.
Weakling schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:14:
[...]

Tsja, een paar jaar terug werd zo'n 25ms nog gezien als bovengrens voor "high end" gaming. De 120Hz is nog niet echt standaard en hoeveel spellen speel je waarin je meer dan 60fps haalt, laat staat 120? Een onrustig beeld heb je in ieder geval niet op 60Hz, dus meer Hz is alleen maar leuk als elke verversing ook echt een ander beeld is, dus een ander "frame".
Ik zit al 4 jaar op een 3ms 75hz benQ scherm (TN), deze heeft zojuist de geest gegeven.
Dit was wel een 1280x1024 21", maar toch.

Ik heb 2x 6950(Biossed naar 6970, en overclocked) in SLI draaien met een 2500k die naar de 4,5ghz geclocked is, i.c.m. een SSD. Ik denk dat mijn minimum framerates nooit de 60 aantikken, maar er altijd boven blijven.
Weakling schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:31:
[...]

Tsja, wat noem je gebruikt? Blijft staan voor mij dat 120Hz je gamen niet beter maakt als je game niet boven de 60fps uit komt. Rustiger beeld dat is een zelfde discussie als de AG laag, ik merkte het in ieder geval niet. Daarbij doelde is eigenlijk meer op de 8ms dan de 60Hz, maar dat had ik niet goed verwoord.
Ik geef toe dat ik niet helemaal op de hoogte ben van de huidige standaarden maar die 8ms klonk me erg extreem vergeleken met mijn 4 jaar oude 3ms benQ scherm.
Wat heeft dat met het beeldscherm te maken? Of je nu snel op online spelers of CPU spelers moet reageren maakt niks uit. Dood ben je als je niet snel genoeg bent. Bij online spelen eerder je ping tijden dan je scherm een rol.
Ik zit op een 100mbit/100mbit glasvezel verbinding, mijn ping zal het probleem niet zijn. ;)
En ik speel online en op lan parties, single player doe ik niet.

Online op mijn niveau zul je altijd een stuk reactievere tegenstanders hebben als dat je in singleplayer op zijn moeilijkst in kan stellen, van singleplayer wordt je wat mij betreft lui. :P

[Voor 36% gewijzigd door kaluro2 op 18-11-2011 10:42]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Eh, dat is toch wel duidelijk?
Blijft staan voor mij dat 120Hz je gamen niet beter maakt als je game niet boven de 60fps uit komt. Rustiger beeld dat is een zelfde discussie als de AG laag, ik merkte het in ieder geval niet.
Sommigen vinden zelfs de desktop vloeiender op 120 Hz.
Online spelers zijn (meestal) een stuk competitiver dan computer spelers.
Ping? Op een LAN party? :p
Zelfs op internet kan ping vrij laag zijn hoor.

[Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-11-2011 10:38]

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Ik heb zojuist de Dell Ultrasharp U2312HM besteld, morgen in huis. Mocht dit niet bevallen dan ga ik er een 120hz TN scherm bijzetten.

het zal wel erg wennen worden om op een breedbeeld te spelen wanneer ik een 1280x1024 scherm gewend ben, heh.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:10
kaluro2 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:52:
Ik heb zojuist de Dell Ultrasharp U2312HM besteld, morgen in huis. Mocht dit niet bevallen dan ga ik er een 120hz TN scherm bijzetten.

het zal wel erg wennen worden om op een breedbeeld te spelen wanneer ik een 1280x1024 scherm gewend ben, heh.
Zoals met de meeste enorme vooruitgang, dat went helaas heel snel hoor :)

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Nou nee. Ik heb er eentje gebruikt, maar als in: een uurtje achter gezeten en niet hele boeiende dingen op gedaan. In ieder geen "snel" spel. Dat zou ik gebruikt kunnen noemen, maar jij niet.
Sommigen vinden zelfs de desktop vloeiender op 120 Hz.
Dat kan prima, want daar zal ie eerder met zijn framerate boven de 60Hz uit kunnen komen dan bij een heftige 3D game. Dan nog vraag ik me af in hoeverre het een gevoelskwestie is. Een placebo effect: "ik heb een sneller scherm, dus dan moet het wel vloeiender aanvoelen".
Online spelers zijn (meestal) een stuk competitiver dan computer spelers.
Ping? Op een LAN party? :p
Zelfs op internet kan ping vrij laag zijn hoor.
Ik zeg ook niet dat de ping hoog is, ik zeg alleen dat de ping lag belangrijker is op zo'n moment dan dat van je beeldscherm. En nee, ik zeg ook niet dat ie onbelangrijk is, alleen een heel stuk minder belangrijk.
kaluro2 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:52:

Ik ben benieuwd hoe ie gaat bevallen! Zeker als je met jouw setup "makkelijk" boven de 60fps komt. Hoewel dat met een overgang van 1280x1024 naar 1920x1080 ook wel een klein beetje zal veranderen wellicht. Wat een setup verder zeg 100/100 internet ook :9~

[Voor 4% gewijzigd door Plekuz op 18-11-2011 11:28]

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-03 21:48
niet meer van toepassing

[Voor 95% gewijzigd door Znorkus op 21-11-2011 09:36]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Weakling schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:21:
Nou nee. Ik heb er eentje gebruikt, maar als in: een uurtje achter gezeten en niet hele boeiende dingen op gedaan. In ieder geen "snel" spel. Dat zou ik gebruikt kunnen noemen, maar jij niet.
Dat telt niet, inderdaad.
Znorkus schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:13:
Sta op het punt de U2711 te kopen, maar Olaf vd Spek bracht me op het allerlaatste nippertje tòch weer aan het twijfelen (argh!) door over de AG-coating te beginnen ;-)
Sorry Weakling

[Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-11-2011 17:31]

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 19:53

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

overbodig geworden

[Voor 89% gewijzigd door naaitsab op 18-11-2011 18:54]

if (!coffee) {
Work = false; }

• Olaf van der Spek
  • Niet online
naaitsab schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:58:
Voor de twijfelaars is de U2711 nu bij 4launch voor 30 euro minder dan de eerst goedkoopste shop en de laagste prijs tot nu toe.
Niet meer... 575

• naaitsab

naaitsab

Ik zie het ja :/ , er werd een beetje te enthousiast besteld denk ik :+

if (!coffee) {
Work = false; }

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04
Hoi :Y)

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, of eigenlijk twee. Voorheen had ik een 226BW, net zoals vele anderen hier volgens mij :+ echter is die kapot gegaan waardoor ik nu een 932MW gebruik. Als tweede monitor heb ik een Dell 15" dingetje. In het begin dacht ik eraan twee zo goedkoop mogelijke 22" schermpjes te halen, of één 3D monitor. Die laatste heb ik al in huis gehad (LG d2342p), maar die heb ik weer teruggebracht. Had hem eigenlijk gekocht om hem uit te proberen. Nu ben ik dus verder gaan kijken en denken over mijn eisen waardoor mijn oog (mede door BBG monitoren topic) op IPS schermen is gevallen. Dit omdat ik ook fotografie en video-editing doe en kleur sowieso erg belangrijk vind.

In eerste instantie wilde ik een Iiyama aanschaffen, tot mijn oog op de U2312HM viel. Lijkt me voor zijn prijs een super monitor. Nu heb ik in dit topic heel wat gelezen over glossy en ag-coatings maar ben daar niet veel wijzer uit geworden. Dus bij deze de vraag, weet iemand of de U2312HM glossy of mat is? Vind zelf glossy erg fijn namelijk.. Ondanks dat de beeldkwaliteit van de LG d2342p niet super is, heb ik er wel veel plezier van gehad, o.a. door het glossy schermoppervlak.

Verder las ik ergens de tip voor webdesigners/fotografen e.d. om als tweede monitor een vrij simpel TN-scherm te zetten, zodat je een idee hebt hoe je werk er op een doorsnee monitor ongeveer uitziet. Wat ik me echter afvraag is, krijg je dan niet gigantische kleurverschillen als je bijvoorbeeld gewoon op je desktop zet en dus twee maal dezelfde achtergrond ziet? Ik weet dat dit verschil tussen de LG d2342p en mijn crappy 15" monitor echt d-r-a-m-a-t-i-s-c-h was. Een vrijwel egaal bruine achtergrond was bij de een donkerbruin en de ander licht/oranje/bruinig. En dat waren dan twee TN-panelen (waarvan 1 LED). Dus is dit bij IPS vs TN niet vele malen erger?

Hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen! :)

[PC] GoT F1 22 League (Steam)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

HaseMike schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:08:
Omdat ik toch langzamerhand begin te denken dat ik een minder exemplaar in handen heb gehad, heb gisteren er maar weer 1 besteld, mede omdat hij hier in de aanbieding was voor 232 inc. verzending.
En waar mag "hier" zijn als ik vragen mag?

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Voor iedereen die ook last heeft van de enorme brightness met witte achtergronden zoals hoofdzakelijk bij webbrowsen :

- Voor Chrome is er een extensie genaamd "Sunglasses" die het wit op een website vervangt door een grijstint naar keuze. Werkt prima

- Deze tray applicatie Dimscreen geeft je net als bij een laptop, brightness controll met hotkeys. Erg handig, hoef je niet diverse menu's door of met de OSD aan de slag van de monitor.

- Oplossing voor de AG : Klik

@captjacksparrow: "hier" is in Duitsland bij meinpaket.de met 14% kortingsbon. Mijn eerste u2412m kwam van redcoon.de voor 265. Ondertussen daalt de prijs dagelijks, wie weet kan ik hem over 13 dagen terugsturen voor weer een korting van 30 Euro ;) Duits / EU prijsvergelijk : www.geihals.at/de

[Voor 22% gewijzigd door HaseMike op 19-11-2011 07:40]

• naaitsab

naaitsab

:+

Die laag verwijderen op de normale manier is al niet zo heel makkelijk maar als je dat ook nog is met een schuurmachine gaat doen dan is het foute boel :9

Het verwijderen van de laag gaat in zijn kort zo:
1: het paneel zelf uit de behuizing verwijderen.
2: natte/vochtige keukenpapier vellen op het het scherm leggen zodat 100% van het "glas" bedekt is.
3: na een 30 minuten proberen of het loskomt zo niet herhaal stap 2
4: als het loskomt heel voorzichtig lostrekken.

risicos:
-De filter beschadigen die tussen het glas en de AG laag zit.
-Het scherm maakt kortsluiting na her-instalatie door te veel watergebruik.

en als je denkt dikke vinger voor die filter-coating dan zou ik maar eens hier naar kijken:

Bij deze mod is de coating een beetje losgekomen van de glasplaat, kosten nieuwe coating: 200$ en schijnt extreem moeilijk aan te brengen zijn.

if (!coffee) {
Work = false; }

• HaseMike
  • Niet online
@naaitsab : Wel eens van het begrip "grapje" gehoord ?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

@HaseMike

Dat meinpaket.de is een of andere portal waar vele shops achter lijken te zitten. Welke shop was het nu precies? En hoe kwam je aan die 14% korting? En is dat met aflevering in NL of DE?

• naaitsab

naaitsab

HaseMike schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:33:
@naaitsab : Wel eens van het begrip "grapje" gehoord ?
Wel eens van het begrip "troll" gehoord?

Ik zal het even voor je vertalen anders.
Ik weet niet of je de boel in de maling neemt of dat je gewoon stom doet.

if (!coffee) {
Work = false; }

• HaseMike
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:51:
Dat meinpaket.de is een of andere portal waar vele shops achter lijken te zitten. Welke shop was het nu precies? En hoe kwam je aan die 14% korting? En is dat met aflevering in NL of DE?
Klopt Meinpaket is verzamelshop van DHL, sommige leveren ook naar NL, ik woon in DE dus vandaar. De shop met 232 Euro inc. verzending was olano.de. Meinpaket is relatief nieuw en heeft bijna continue kortingsakties, als je interesse hebt kan je het beste www.mydealz.de in de gaten houden, en de HUKD, rechts bovenaan op de homepage van mydealz.

** Is er overigens software te krijgen om de OSD te bedienen ?

[Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 19-11-2011 13:53]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ow, okay, dan heb ik nog nooit een 120Hz scherm gebruikt. ;)
Sorry Weakling
Ghehehe.
Recrush schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:42:
Hoi :Y)

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, of eigenlijk twee. Voorheen had ik een 226BW, net zoals vele anderen hier volgens mij :+ echter is die kapot gegaan waardoor ik nu een 932MW gebruik.
...
In eerste instantie wilde ik een Iiyama aanschaffen, tot mijn oog op de U2312HM viel.
Let er wel op dat je van een 16:10 monitor dan naar een 16:9 monitor gaat. Wellicht boeien die extra pixels je niet, maar ik dacht: meldt het even.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij Dell staan er voor de U2412M geen drivers voor XP en ook geen PowerNap.

Staan die wel op de meegeleverde CD?

• HaseMike
  • Niet online
@sparrow : Windows haalt zelf de driver op van internet als je even de "driver update" aanklikt in de device manager. De powernap software staat inderdaad op de CD, maar is van weinig nut. Dimt de monitor naar 0 brightness als windows een screensaver draait, thats it.

• HaseMike
  • Niet online
Mijn instellingen voor de u2412m :

RGB : 96,93,89
Brightness 15, contrast 75, scherpte 50

Ik heb een Ati kaart dus in CCC nog eens :

saturation 105
brightness -10

De brightness in CCC werkt nogal anders dan de brightness instelling van de monitor die direct de backlight insteld. In mijn ogen kom ik zo het dichst bij de knallende kleuren en rust die ik gewend was van mijn vorige monitor.

Bij de RGB : De meeste 2412's zijn nogal blauw, als bij jouw 2412 de 89 voor het blauw kanaal te geel is, dan iets hoger zetten, nog te blauw dan weer wat lager.

10E op het hardforum had 96,93,85 maar dan is mijn 2412 te geel.

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04
Weakling schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:56:
Let er wel op dat je van een 16:10 monitor dan naar een 16:9 monitor gaat. Wellicht boeien die extra pixels je niet, maar ik dacht: meldt het even.
Klopt, interesseert me ook niet zoveel. Wat me wel interesseert zijn de andere vragen die ik stelde, dus iemand die daar antwoord op kan geven? :P

[PC] GoT F1 22 League (Steam)

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Recrush schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:48:
Klopt, interesseert me ook niet zoveel. Wat me wel interesseert zijn de andere vragen die ik stelde, dus iemand die daar antwoord op kan geven? :P
Ach, ik ben altijd bereid om te antwoorden op vragen die niet gesteld worden, geen probleem! Wat betreft het kleurverschil tussen een TN en IPS als je die naast elkaar gebruikt: als je er een echte calibratie met een colorimeter op los laat, dan valt het verschil behoorlijk mee. Ja, er zal altijd wel iets van verschil zijn, maar echt niet dramatisch.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg! :+

Gisteren na maar liefst een week wachten mijn U2412M binnengekregen. Alles lijkt in orde te zijn. De iets kleinere pixels vergeleken met mijn 19" monitor zijn toch wel merkbaar, vooral omdat ik niet heel dicht op mijn monitor zit. Op zich is alles goed te lezen maar de lettertjes zijn zonder verdere aanpassing toch zichtbaar kleiner. Ik weet niet of dat 'wennen' zal zijn of dat ik evt. de fontgrootte in Windows toch iets groter zal zetten. In mijn browser aarzel ik ook maar heb ik toch de neiging met Ctrl-+ de tekst weer even wat groter te maken. Het is heel subtiel.

Stroomverbruik was met de 19" 25W en is met deze vergelijkbaar tot misschien zelfs enkele Watts lager afhankelijk op welke brightness-setting ik uiteindelijk uit zal komen als standaard. Voorlopig bevalt de Multimedia preset me qua kleurweergave nog het best. Net ietsje warmer dan de standaard preset. Een customprofiel maken komt evt. later wel.

Waar ik ook al naar aan het kijken was is software om er voor te zorgen dat als ik het beeld naar portrait roteer en weer terug dat dan alle vensters en iconen weer op de oude plaats staan en de oude grootte hebben. Nu is alles helaas meteen een zooi en dat maakt het roteren vooralsnog dan ook nog wat minder aantrekkelijk. Ik kan in mijn nView Desktop Manager software helemaal niets vinden over het bewaren en herstellen van de vensterposities en grootten. De software bij een vorige Matrox kaart had dit wel.

Wat me verbaasde is dat als ik in het OSD bij Other Settings voor Menu Rotation kies de monitor blijkbaar een signaaltje terug naar de videokaart/PC stuurt waardoor mijn beeld ook prompt geroteerd wordt. Dat was onverwacht. Alleen ook prompt weer alle vensters in de war toen het weer teruggedraaid was.

Toen ik PowerNap installeerde zag ik dat er een Monitor API werd geïnstalleerd van EnTech. Toen ik daar even naar ging zoeken kwam ik hier uit waar potentieel interessante zaken staan. Dat softOSD lijkt heel interessant maar moet blijkbaar door derden tot iets bruikbaars verwerkt worden. Ik geloof niet dat Dell daar een fraaie utility mee heeft gemaakt. Zouden ze moeten doen.

Ik vroeg me nog af of dat automatische draaien bij het gebruiken van Menu Rotation in het OSD iets te maken heeft met die Monitor API die geïnstalleerd is bij PoweNap. Wat hebben anderen voor ervaringen hiermee?

Edit: Ik zit de handleiding nog wat meer door te lezen en kom dit tegen:
Enhanced Menu Rotation Software
Enhanced Menu Rotation is embedded within the PowerNap software, allowing you to pivot the monitor screen from the OSD menu. The selection of either “Landscape” or “Portrait” will trigger the monitor screen accordingly.
Heeft dus waarschijnlijk inderdaad te maken met die API.

[Voor 8% gewijzigd door CaptJackSparrow op 23-11-2011 21:32]

• HaseMike
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:55:
softOSD lijkt heel interessant maar moet blijkbaar door derden tot iets bruikbaars verwerkt worden. Ik geloof niet dat Dell daar een fraaie utility mee heeft gemaakt. Zouden ze moeten doen.
Heb na 2x de u2412m de Philips 247E3LPH gekocht die precies zoiets heeft. Maar er is voor alle monitoren met ddc/ci het volgende stuk gratis software SoftMCCS : LINK

Het is een enorm complete interface maar niet erg gebruikersvriendelijk. Toch de beste soft OSD voor een monitor die geen eigen utility heeft. Ik heb SoftMCCS getest op de U2412M, en het werkt prima.

[Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 23-11-2011 22:51]

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:20
Kid Jansen schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:01:
[...]

Dat de kleuren onafhankelijk van elkaar knipperen komt doordat er zowel bij CCFL als LED vaak gebruik wordt gemaakt van lampen die van zichzelf eigenlijk blauw licht uitstralen in plaats van wit. Dat blauwe licht wordt dan wit gemaakt door de lampen te coaten met één of meerdere fosfors. Het nadeel hiervan is dat de fosfors per definitie trager zijn dan de lampen zelf. Met sommige snelle fosfors valt dat nog wel mee, maar soms is het effect daarvan duidelijk zichtbaar.

Wat je dan krijgt is het volgende:

goed > te geel > te blauw > goed > te geel > te blauw > goed

Dat komt doordat de fosfors nog even kort door blijven schijnen als de lamp zelf al uit is (te geel) en het even duurt voor de fosfors weer uitstralen als de lamp weer aan gaat (te blauw).

Als de duty cycle van de pulse width modulation te laag is kan het best zo zijn dat de kleuren maar een zeer klein deel van de tijd, of zelfs nooit, helemaal goed zijn.

Overigs is de frequentie van de pulse width modulation constant (meestal rond de 180 Hz), alleen de duty cycle verandert.

Daarom is het eigenlijk ook volstrekt onbenullig dat veel schermen een maximale helderheid hebben van boven de 300 cd/m² terwijl voor vrijwel alle werkzaamheden een helderheid tussen de 100 en 150 cd/m² wordt aangeraden, want alleen bij de hoogste helderheidsstand heb je geen last van deze problemen. Doordat de duty cycle dan 100% is.
Wow, super interessant! nooit geweten dat dat effect zo in elkaar steekt :-)

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-03 12:33

Gast1981

room with a moose!

CaptJackSparrow schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:55:
Gisteren na maar liefst een week wachten mijn U2412M binnengekregen.
Da's nog niks... ;)
Mijn gloednieuwe U2312HM ben ik al weken kwijt vanwege RMA. Schijnen niet meer op voorraad te zijn bij Dell :-(

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

HaseMike schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:50:
Maar er is voor alle monitoren met ddc/ci het volgende stuk gratis software SoftMCCS : LINK

Het is een enorm complete interface maar niet erg gebruikersvriendelijk. Toch de beste soft OSD voor een monitor die geen eigen utility heeft. Ik heb SoftMCCS getest op de U2412M, en het werkt prima.
Je zult die link wel via een omweg en niet direct via die site gekregen hebben want het verbaasde me dat naar je een utility verwees die ik op die site niet eerder was tegengekomen. Blijkt het ook een stukje 'Engineering' software te zijn niet bedoeld voor reguliere verspreiding. Het doet dan ook niet meer dan testen of bepaalde functionaliteit aanwezig is en werkt. De userinterface is totaal niet ontworpen om een handige end-user utility te zijn.

Zit er bij die Philips monitor wel een eigen utility van Philips die je in staat stelt om via software de monitor in te stellen als alternatief voor het OSD?

.Als iemand trouwens een goede utility weet die mijn vensterlayout kan bewaren en terugzetten als ik de monitor roteer naar portrait en terug dan hou ik mij aanbevolen.

• naaitsab

naaitsab

Gisteren de U2711 in gebruik genomen en moet toch wel zeggen wat een scherm :)

Moet eerst mn kamer verbouwen om hem goed op te hangen naast mn T240HD want nu staat ie nog op mijn bureau.
De eerste ervaring was dat het beeld nogal blauw/groenig oogde ipv mooi wit maar na het scherm op game mode en dynamish contrast (of helderheid weet niet 100% zeker meer) uit gezet te hebben ging dit al een stuk beter.

Verder een kort overzicht:

Positief:
-Resolutie
-Helderheid en contrast
-Geen merkbare lag in games
-AG laag valt me alles mee niet merkbaar
-Aansluit mogelijkheden
-Prijs

Negatief:
-On screen menu een beetje vreemd ingedeeld en niet instelbare mogelijkheden zijn grijs ipv verborgen.
op dit moment kan ik er niet veel meer bedenken maar na een aantal weken zal ik hier nog op terug komen.

De AG laag is mij echt niet zichtbaar dus ik weet niet waarom een aantal mensen daar zo op loopt te mekkeren, ik ben al 2 jaar mn T240HD(non-glare) gewend en mijn laptopscherm is zo glossy als maar kan zijn.

Door een korte aanbieding of fout had ik dit scherm voor 540 kunnen kopen voor die prijs kon ik m niet laten staan en tot nu toe geen spijt van :)

Verder had ik nog een vraag over het onscreen menu, ik gebruik als input enkel DVI-1 en HDMI is het mogelijk om deze onder elkaar te zetten ipv halverwege ergens?

if (!coffee) {
Work = false; }

• HaseMike
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:18:
Je zult die link wel via een omweg en niet direct via die site gekregen hebben want het verbaasde me dat naar je een utility verwees die ik op die site niet eerder was tegengekomen. Blijkt het ook een stukje 'Engineering' software te zijn niet bedoeld voor reguliere verspreiding. Het doet dan ook niet meer dan testen of bepaalde functionaliteit aanwezig is en werkt.
Nee niet via een omweg, gewoon links bovenaan de pagina klikken op de Download knop. En dat programma doet heel wat meer dan "alleen testen" want alles kan je er mee instellen. Even de moeite nemen om de interface te bekijken. Tis echter geen "makkelijk" programma.
Zit er bij die Philips monitor wel een eigen utility van Philips die je in staat stelt om via software de monitor in te stellen als alternatief voor het OSD?
Ja bij de philips zit een util "Smartcontrol" waar je alles mee kan instellen zonder dat je de OSD hoeft te gebruiken. Meer info daarover bij mijn [b]Review[/b]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het gaat niet om die downloadlink. Ik bedoelde dat ik deze utility niet kon vinden vanaf de homepage van EnTech. Je moet de directe URL waarmee je die pagina kunt benaderen blijkbaar elders vandaan halen.

En ja je kunt er alles mee instellen om te testen OF je het kunt instellen. Uit alle info rondom het programma (het wordt bij installatie "softMCCS 2.5 VESA MCCS Test Software" genoemd) blijkt dat het niet bedoeld is als gebruikersvriendelijk stukje software maar puur voor 'engineering purposes' bedoeld is. Vandaar niet de meest handige userinterface en daarom is het ook niet handiger dan de OSD gebruiken.

Ik zou dat Smartcontrol wel eens willen proberen maar kan het niet makkelijk bij Philips als download op hun site vinden.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 13:39
Zijn deze Dell schermen goed om Eyefinity met 3 te gebruiken? U2412M en U2312HM

Waar ik vooral over val is te dikke bezels, kleuren zullen wel goed zijn aangezien het een IPS is, reactie tijd en dergelijke vallen ook goed mee als ik reviews lees.

[Voor 3% gewijzigd door Graviton12 op 26-11-2011 15:41]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij mijn 2412 meet ik van rand beeld tot rand monitor zo'n 18mm.

Als je nog even kunt wachten tot deze technologie in monitoren beschikbaar komt zou ik daarvoor gaan.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Vandaag een u2412m aangeschaft ter vervanging van mijn huidige 20" (Eizo s2031w), eerste minpunt met uitpakken tegengekomen: Dell heeft de beloofde usb-kabel niet mee ingepakt in de doos. Verder bevalt het scherm tot nu toe goed, de extra schermruimte is zowel met programmeren (veel schermen) als met fotobewerking erg prettig. De kleuren zijn naar mijn idee nog iets te blauwig, binnenkort maar eens een Spyder3 lenen voor de kalibratie.

Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds de voorkeur geef aan glossy(+glas) zoals bij mijn MacBook Pro, als Dell dat had aangeboden had ik die gekozen. De AR-laag blijft zichtbaar, vooral op bepaalde kleuren. Ook zie je nog steeds wat reflectie, ik dacht eerst backlight bleeding te zien, maar dit bleek dus reflectie te zijn. Wel is de AR-laag subtieler en minder zichtbaar dan bij de Eizo, dus wel een vooruitgang. Het Dell-logo had dan weer wat minder glimmend gemogen...

Ik prefereer dus eigenlijk nog steeds de Apple Thunderbolt display (ook gezien de kabelvermindering die dat geeft) boven deze u2411m, maar die is meteen groter en meer dan 3x zo duur. Kwa prijs/kwaliteit wint de u2412m het zeker.

• Swoooon
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
RaJitsu schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:22:
Net een U2312HM binnengehad. Staat bij mij niet waterpas. Gast1981 had het ook, maar die had daarnaast nog wat andere problemen. Links en rechts scheelt het in de laagste stand 0,5 cm. Hoe is dit bij anderen?

En misschien een domme vraag, maar die rotatiestand naar opstaande positie, werkt het aanpassen van het beeld automatisch? Ik heb de drivers geïnstalleerd, en ook dat Powernap tooltje, dat om de één of andere reden 200 mb moet wegen, maar niets anders lijkt te doen dan de settings aan te passen bij een idle stand.

Anyway, als ik mijn monitor in de verticale stand zet, blijft het beeld gewoon normaal en zit ik dus tegen 90 graden gedraaid beeld aan te kijken. Via het menu van de monitor zelf, kan ik het wel omzetten.

Iemand enig idee?
Ja precies hetzelfde hier, links is stukje hoger dan rechts.

Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29
Gewoon een beetje met het scherm wiebelen tot het recht staat.

Te koop aangeboden: Seagate Backup Plus 5TB - Aantal stuks beschikbaar: 6 5 4 3

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-03 09:51
Iemand die toevallig een Dell u2711 en/of Dell u3011 heeft staan in de buurt van Maastricht, die ik mag bekijken?

Zit er sterk over te denken een van deze aan te schaffen, maar aangezien er zo verschrikkelijk veel horror verhalen over de AG-coating de rondte doen (en ik echt niet mijn scherm ga modden) ga ik deze niet zomaar blind aanschaffen, ik zal het waarschijnlijk wel weer verschrikkelijk vinden. Er is wel wat andere keus maar ook niet veel ;( (Ja een S27A850D met 50% kans op erge BLB :()

Anyways, ik ga hem voornamelijk gebruiken voor gamen maar ik kan hem hier nergens bekijken volgens mij. Als iemand kan helpen, graag!

• Menesis
Ik snap alle commotie rondom de anti glare coating echt niet! Ik ben nogal kieskeurig qua scherm (wordt best pissig als iemand zijn vinger er op legt ivm de vlek die dat achterlaat :P ) maar aan de coating heb ik me nooit gestoord. Niet met mn U2410 (1 jaar in bezit), ook niet met de 2001FP die ik daarvoor 4 jaar had.

• naaitsab

naaitsab

Menesis schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:28:
Ik snap alle commotie rondom de anti glare coating echt niet! Ik ben nogal kieskeurig qua scherm (wordt best pissig als iemand zijn vinger er op legt ivm de vlek die dat achterlaat :P ) maar aan de coating heb ik me nooit gestoord. Niet met mn U2410 (1 jaar in bezit), ook niet met de 2001FP die ik daarvoor 4 jaar had.
Wellicht dat de mensen erover klagen een oudere revisie hebben want ik stoor me echt totaal niet aan de laag, als je niet weet dat ie erop zit zie je het niet.

Het enige verschil met m'n glossy laptopscherm is dat niet glimt verder merk ik er niks van.

Als je vreemde kleuren krijgt tijdens het lezen zal dat eerder het polarisatie filter zijn die niet goed is dan de AG laag.

if (!coffee) {
Work = false; }

• EvaluationCopy
Ik snap wel wat ze bedoelen. Eerste keer kijken erop op m'n werk (U2410) had ik ook zoiets van 'eeehm, hoort dat?'. Uurtje later en je weet niet beter.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• no00waa
Nouja, blijkbaar "glinstert" het scherm bij witte en licht grijze achtergronden. Weet niet precies hoe sterk deze coating is op de "kleinere" schermen maar blijkbaar is deze zeer aggressief op zijn grotere broertjes.

Kijken of ik hem nog ergens kan bekijken en anders is er nog altijd de Koop op Afstand wet, niet ? Mag je hem dan na openen gewoon terugsturen zonder gezeur? Ben bang dat ik er anders nooit achter kom :P

• Dipsausje
  • Niet online
De coating is voor mij zichtbaar als een beetje "grain" over het beeld heen, het valt vooral op zodra je begint te scrollen en die "grain" opeens niet meebeweegt met de content. Het valt mij overigens bij zo ongeveer elk mat scherm op (als ik er op let), bij de u2412m die ik nu heb is het minder duidelijk en minder storend dan bij mijn vorige beeldscherm.

Ik denk trouwens dat het mij vooral ook opvalt omdat het wel iets weg heeft van ruis in een digitale foto. Het viel mij ook voor het eerst op toen ik een foto vergeleek op een mat en glanzend scherm en de foto op het matte scherm meer ruis leek te bevatten. Zolang je er niet bewust van bent stoort het totaal niet.

• thomascsmits
  • Laatst online: 26-12-2022
Ik heb net mijn u2312 binnen snap de commotie ook niet echt rondom de anti glare. Een lichte "grain" is inderdaad een goeie beschrijving. Mij valt het alleen maar op als ik er echt specifiek naar kijk.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:40

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb in de ct' van paar maanden geleden een review gelezen en de Dell UltraSharp U2211H had ik wel oren naar.

maar die is blijkbaar eol. is er een goede opvolger van deze, met ook lage reactietijden? /overdrive

ora et labora

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:49

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

denke rond 2006 heb ik een dell 2405FPW gekocht was toen 900 euro dus nu tijd voor een new zit denken aan dezen Dell Ultrasharp U2412M ivm 1920x1200 om dat games als wow ik dit mooier vind dan 1080 is dit goede verbetering tegen over mijn oude dell monitor heb zelf niet zo veel verstand van

dell 2405FPW reviews: Dell 2405FPW 24-inch LCD-scherm review

dell U2412m pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M

waarom dell U2412m
prijs
1920x1200
vind dell monitor echt mooi zelf na 5 jaar vind ik mijn 2405 nog mooi

ga hem gebruik voor games en gewoon wat surfen op net

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

1920x1200 is idd super! Maar aangezien je wat over hebt voor kwaliteit kan je beter naar de Dell FPW2410 (iets duurder) kijken. De nieuwe LED backlit schermen hebben nog wat problemen met de weergave van de kleur blauw (zoals te lezen in review hier op Tnet) en zijn dus kwalitatief iets minder nog dan zn voorganger. Of je upgrade natuurlijk naar een 27" die heb je voor rond de 550€ en heeft nog veel meer pixels ! :)

btw er was overigens vandeweek een tweaker die beweerde :
Deze Dell heeft een hogere beeldkwaliteit dan de 2407+ serie die later kwam, zelfde panel als de 24" Apple Cinema Display destijds. Beter panel dan de huidige Dell's.

[Voor 37% gewijzigd door larsiano op 02-12-2011 02:06]

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• naaitsab

naaitsab

no00waa schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:02:
[...]

Nouja, blijkbaar "glinstert" het scherm bij witte en licht grijze achtergronden. Weet niet precies hoe sterk deze coating is op de "kleinere" schermen maar blijkbaar is deze zeer aggressief op zijn grotere broertjes.

Kijken of ik hem nog ergens kan bekijken en anders is er nog altijd de Koop op Afstand wet, niet ? Mag je hem dan na openen gewoon terugsturen zonder gezeur? Ben bang dat ik er anders nooit achter kom :P
Ik heb de 1na grootste uit de familie staan(U2711) en deze bevalt prima, hij moet eventjes opwarmen voor een seconde of 15 maar daarna prima beeld en nergens last van.

Je hebt 1 week om het zonder reden terug te sturen, zou wel even kijken of het verzenden op eigen kosten moet gebeuren.
Dipsausje schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:30:
[...]

De coating is voor mij zichtbaar als een beetje "grain" over het beeld heen, het valt vooral op zodra je begint te scrollen en die "grain" opeens niet meebeweegt met de content. Het valt mij overigens bij zo ongeveer elk mat scherm op (als ik er op let), bij de u2412m die ik nu heb is het minder duidelijk en minder storend dan bij mijn vorige beeldscherm.

Ik denk trouwens dat het mij vooral ook opvalt omdat het wel iets weg heeft van ruis in een digitale foto. Het viel mij ook voor het eerst op toen ik een foto vergeleek op een mat en glanzend scherm en de foto op het matte scherm meer ruis leek te bevatten. Zolang je er niet bewust van bent stoort het totaal niet.
Dan zit er zeker een grain in je netvlies :> Ik heb hier 2 schermen met AG staan én er staat een laptop met een super (irritant) glossy scherm eronder, die grain die jij noemt zie ik alleen als ik met mn hoofd zowat in het scherm zit.
Problemen met scrollen zijn 99% de schuld van software (OS of nvidia/amd drivers) en niet zo zeer het scherm, zelfs met freescroll (heel snel scrollen) op een lange pagina zie ik niks vreemds.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Menesis
Vraagje over de USB Hub functie van m'n ultrasharp (U2410):
vaak zet ik mn scherm uit als ik weg ga en laat mn PC dan aan. De USB apparaten blijven dan aan staan, prima. Maar als ik het scherm weer aanzet gaan de USB apparaten even uit en weer aan, maar dan duurt het soms wel 30 seconden voor ze weer werken. Vrij irritant aangezien het om mijn muis en toetsenbord gaat.
Hebben jullie ook dat probleem? Of enig idee waar het aan kan liggen?

• no00waa
naaitsab schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:11:
[...]

Ik heb de 1na grootste uit de familie staan(U2711) en deze bevalt prima, hij moet eventjes opwarmen voor een seconde of 15 maar daarna prima beeld en nergens last van.

Je hebt 1 week om het zonder reden terug te sturen, zou wel even kijken of het verzenden op eigen kosten moet gebeuren.

[...]
Dankjewel, heb eigenlijk al besloten om er een te bestellen (wat Dell schermen op school staan, wel kleiner maar zal wel vergelijkbaar zijn. Zie er ook niet veel van eigenlijk) alleen zit ik nog hard te twijfelen tussen de 27" en de 30". "hele" leven al een 30" gewild, maar de PPI op de 27" is weer wat beter... Ik weet het dus nog niet :P Dit weekend Sinterklaas, dus maandag maar eens proberen wat te bestellen!

Dank in ieder geval voor de reacties over de AG-coating!

• naaitsab

naaitsab

no00waa schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:35:
[...]

Dankjewel, heb eigenlijk al besloten om er een te bestellen (wat Dell schermen op school staan, wel kleiner maar zal wel vergelijkbaar zijn. Zie er ook niet veel van eigenlijk) alleen zit ik nog hard te twijfelen tussen de 27" en de 30". "hele" leven al een 30" gewild, maar de PPI op de 27" is weer wat beter... Ik weet het dus nog niet :P Dit weekend Sinterklaas, dus maandag maar eens proberen wat te bestellen!

Dank in ieder geval voor de reacties over de AG-coating!
De 30" is bijna 2maal zo duur als de 27" en die 160 extra pixels in de hoogte heb voor lief genomen.
27" vind ik voor een normale woon-werk pc prima 30" is te groot om lekker te kijken in mijn ervaring.

if (!coffee) {
Work = false; }

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 20:57
Sinds vandaag staat hier ook een U2711 :) Kan het niet geloven dat ik al die tijd daarvoor genoeg had aan 21,5" met 1680x1050!!

Uiteraard getest voor dode pixels -> niets gevonden :*) De AG coating waar nogal wat om te doen is heb ik nog niet opgemerkt. Behalve als ik vlak voor het beeld goed kijk dan zie ik het (denk ik) Verder totaal geen last van in Windows, films, games.

Enige wat ik had is toen ik hem aansloot via DVI het beeld er niet uit zag. Korrelig, halve letters. En niet goed te krijgen ook. Vreesde even dat ik net dat ene exemplaar had gekregen wat niet goed is bleek mijn DVI kabel niet goed te zijn. Was nog een Single link kabel 8)7 Aangesloten met de meegeleverde kabel -> _/-\o_

Beeld was standaard iets te geel. Maar dit heb ik goed kunnen oplossen met de instellingen op de monitor zelf. Andere presetmode en de brightness een stuk lager zetten heeft het probleem al verholpen.

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:49

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

larsiano schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 01:37:
1920x1200 is idd super! Maar aangezien je wat over hebt voor kwaliteit kan je beter naar de Dell FPW2410 (iets duurder) kijken. De nieuwe LED backlit schermen hebben nog wat problemen met de weergave van de kleur blauw (zoals te lezen in review hier op Tnet) en zijn dus kwalitatief iets minder nog dan zn voorganger. Of je upgrade natuurlijk naar een 27" die heb je voor rond de 550€ en heeft nog veel meer pixels ! :)

btw er was overigens vandeweek een tweaker die beweerde :

[...]
aan die 2 zat ik ook denken alleen heb nu niet echt veel geld voor monitor om dat ik aan gang ben met mijn new huis daarom was die u2412m ook zo mooi en toe wel wat goed news over hoor maar zal nog even aan zien wat ik ga doen

vast bedankt :)

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• Dipsausje
  • Niet online
naaitsab schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:11:
Dan zit er zeker een grain in je netvlies :> Ik heb hier 2 schermen met AG staan én er staat een laptop met een super (irritant) glossy scherm eronder, die grain die jij noemt zie ik alleen als ik met mn hoofd zowat in het scherm zit.
Problemen met scrollen zijn 99% de schuld van software (OS of nvidia/amd drivers) en niet zo zeer het scherm, zelfs met freescroll (heel snel scrollen) op een lange pagina zie ik niks vreemds.
Fijne reactie... Ik zie het dus wel en ga toch ook niet beweren dat dat dus voor iedereen moet gelden. Op lichte egale vlakken zie ik het als ik er op let, overigens stoort het dus niet als ik er niet specifiek op let. Overigens zijn er geen problemen met scrollen, met scrollen is het alleen makkelijker om de grain te zien omdat die uiteraard op dezelfde plek blijft terwijl je beeld veranderd.

Ik vind trouwens de banding wel jammer, erg duidelijk te zien op deze pagina, mijn 15" MacBook Pro scherm scoort op dit punt een stuk beter. Is de banding bij anderen met een u2412m ook zo duidelijk? De review van tftcentral meld namelijk juist dat 6bit+frc voornamelijk op papier een minpunt zou zijn en niet in de praktijk. Er zijn blijkbaar wat problemen met de combi OS X, Nvidia en LG FRC panelen, de dithering gaat bij sommige soms kleuren fout. De problemen schijnen zich niet voor te doen bij ati+osx of nvidia+windows, lijkt een driverfout van Apple voor nvidia kaarten.

En dan het goede nieuws, ik heb het paneel met een Spyder3 gekalibreerd. Paneel mist alleen bij blauw iets, bij groen en rood precies volgens de sRGB specificatie, uniformiteit is erg goed met maximaal 8% afwijking, contrast is (afhankelijk van helderheid scherm) tussen de 639:1 en 3097:1. Dat extreme contrast is op 0% helderheid waar de spyder een zwartwaarde van 0.01 meet.

Op de banding en specifieke OS X-driver problemen na (en misschien dat de banding ook met de driver te maken heeft?) scoort de u2412m een stuk beter dan mijn vorige Eizo (2031w, s-pva). Nu hopen dat Apple de driver-problemen weet te verhelpen en dan ben ik helemaal tevreden met deze Dell... :P

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dipsausje schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:01:
Ik vind trouwens de banding wel jammer, erg duidelijk te zien op deze pagina, mijn 15" MacBook Pro scherm scoort op dit punt een stuk beter. Is de banding bij anderen met een u2412m ook zo duidelijk?
Nee. Op mijn U2412M ziet het er prima uit met een nVidia kaart in Windows XP. :)

• naaitsab

naaitsab

Dipsausje schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:01:
Fijne reactie... Ik zie het dus wel en ga toch ook niet beweren dat dat dus voor iedereen moet gelden. Op lichte egale vlakken zie ik het als ik er op let, overigens stoort het dus niet als ik er niet specifiek op let. Overigens zijn er geen problemen met scrollen, met scrollen is het alleen makkelijker om de grain te zien omdat die uiteraard op dezelfde plek blijft terwijl je beeld veranderd.
Was als een geintje bedoeld ;)

Het is bij echt niet te zien tenzij ik er 10 cm vanaf zit dus wellicht heb je een oudere revisie en heeft dell de AG laag milder gemaakt of de polarisatie laag van je LCD(tussen het "glas" en de AG laag) is niet helemaal jovel.
Want als je grain ziet op een scherm in deze prijsklasse is er iets niet goed.

Probleem al voorgelegd aan Dell gezien de 3 jaar garantie?

if (!coffee) {
Work = false; }

• Dipsausje
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:22:
[...]

Nee. Op mijn U2412M ziet het er prima uit met een nVidia kaart in Windows XP. :)
Hmm, dan gok ik dat ook dit een gevolg is van de nvidia+osx+lg-frc is, eens aankaarten bij Apple en Dell dan maar. Probleem verdwijnt ook als ik de monitor met een vga-kabel aansluit, dan is die gradiënt een stuk vloeiender.

@naaitsab: de grain was bij mijn vorige monitor (Eizo, 2x zo duur) duidelijker aanwezig en ook bij een Dell u2410 die ik soms gebruik is het duidelijker dan bij mijn monitor, het is bij deze erg makkelijk te negeren. Ik denk dat ik er wat meer op let dan de meeste mensen, niet dat het een probleem is met de monitor.

Wat bereft het geintje, ik nam het even te serieus sorry...

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-03 16:45
ik twijfel tussen de U2312HM en de U2412M

2412 is vooral aantrekkelijk door de hoge resolutie maar ik lees zoveel slechte dingen over ips glow of backlight bleeding dat ik niet echt warm loop voor dit scherm. Iemand hier ervaring met de U2412?

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Crazyanz schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 03:09:

2412 is vooral aantrekkelijk door de hoge resolutie maar ik lees zoveel slechte dingen over ips glow of backlight bleeding dat ik niet echt warm loop voor dit scherm. Iemand hier ervaring met de U2412?
Heb je het topic wel iets verder gelezen dan de laatste paar posts? Afijn, dan zal ik het nog maar een keer zeggen: ik heb de U2412M en totaal geen last van backlight bleeding, ips glow of AG geneuzel. Werd eerst ook afgeschrikt door alle berichten op fora zoals deze. Maar zoals altijd zijn het vooral de mensen die last hebben van dit soort zaken die van zich laten horen. Tevreden mensen hoor je niet.

Ik ben uitermate tevreden met mijn U2412M. Laat je niet afschrikken. Bestellen dat ding en zelf je eigen conclusie trekken.

• no00waa
Heb nu sinds een paar dagen een U2711, echt SUPER monitor. Kleuren zijn perfect en ik hou gewoon van het OSD en de stand zelf, de AG coating is zeer zeker aanwezig maar daar ben ik ondertussen wel aan gewend.

Ik zie het verschil echt heel duidelijk met andere monitoren maar op een of andere manier kijk je er na een tijdje wel doorheen, gelukkig :)

Iets waar ik echter helemaal niet tevreden over ben is de input lag :(
Ik dacht in eerste instantie dat het wel te doen zijn met 30ms en dat ik niet pro genoeg was om dat te merken, helaas is dit echter het eerste wat je merkt in een potje BF3. Ik kom niet van een heel snelle TN monitor af (HP w2408) maar ik merk wel een soort "lag" in games.
Probeer nog wat meer te testen maar denk toch dat ik hier helaas niet aan kan wennen :(

Zit er nu ook sterk aan te denken om hem te ruilen, terwijl ik dit eigenlijk gewoon helemaal niet wil.
Mijn vraag is dan eigenlijk dus ook, weet iemand of de input lag van de U3011 echt merkbaar minder is? (24ms).
Ik wil heel graag bij Dell blijven (geen HP ZR2740W of ZR30W vanwege geen scaler en geen osd) en het liefste een PPI van 108, maar als de U3011 wel merkbaar beter is kan ik daar nog mee leven!

Iemand die ze allebij heeft toevallig?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:40

mrc4nl

Procrastinatie expert

no00waa schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:49:
Heb nu sinds een paar dagen een U2711, echt SUPER monitor. Kleuren zijn perfect en ik hou gewoon van het OSD en de stand zelf, de AG coating is zeer zeker aanwezig maar daar ben ik ondertussen wel aan gewend.

Ik zie het verschil echt heel duidelijk met andere monitoren maar op een of andere manier kijk je er na een tijdje wel doorheen, gelukkig :)

Iets waar ik echter helemaal niet tevreden over ben is de input lag :(
Ik dacht in eerste instantie dat het wel te doen zijn met 30ms en dat ik niet pro genoeg was om dat te merken, helaas is dit echter het eerste wat je merkt in een potje BF3. Ik kom niet van een heel snelle TN monitor af (HP w2408) maar ik merk wel een soort "lag" in games.
Probeer nog wat meer te testen maar denk toch dat ik hier helaas niet aan kan wennen :(

Zit er nu ook sterk aan te denken om hem te ruilen, terwijl ik dit eigenlijk gewoon helemaal niet wil.
Mijn vraag is dan eigenlijk dus ook, weet iemand of de input lag van de U3011 echt merkbaar minder is? (24ms).
Ik wil heel graag bij Dell blijven (geen HP ZR2740W of ZR30W vanwege geen scaler en geen osd) en het liefste een PPI van 108, maar als de U3011 wel merkbaar beter is kan ik daar nog mee leven!

Iemand die ze allebij heeft toevallig?
De dell 2312hm had dacht ik een jele lage inputlag, van 0,6 volgens TFT central.

Link staat ergens in fit topic.
Maar dat scherm is wel ff tikkie kleiner.

ora et labora

• no00waa
mrc4nl schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:58:
[...]

De dell 2312hm had dacht ik een jele lage inputlag, van 0,6 volgens TFT central.

Link staat ergens in fit topic.
Maar dat scherm is wel ff tikkie kleiner.
Helaas wil ik toch echt minimaal 27" met een resolutie van 2560x1440 ;)

• EvaluationCopy
Gedvers dat hoor ik niet graag. Eind december komt mijn U2711 er ook en de voornaamste reden is eigenlijk BF3. Dit is de eerste keer dat ik hoor dat dat een probleem is. Nou hoef ik al geen super FPS te hebben (constant 45 vind ik zat) dus ik denk dat ik me er minder aan zal storen dan jij. Maar even afwachten.

• no00waa
EvaluationCopy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:23:
Gedvers dat hoor ik niet graag. Eind december komt mijn U2711 er ook en de voornaamste reden is eigenlijk BF3. Dit is de eerste keer dat ik hoor dat dat een probleem is. Nou hoef ik al geen super FPS te hebben (constant 45 vind ik zat) dus ik denk dat ik me er minder aan zal storen dan jij. Maar even afwachten.
Staat genoeg over op het internet hoor ;) De u3011 schijnt net iets minder te hebben, en de HPs en de nieuwe Samsung aardig wat minder alleen hebben die weer veel meer trailing (ghosting, hogere latency).
Hoewel het algemene beeld (denk ik) van de u2711 veel beter is dan dat van andere monitoren in die reeks, stoort de input lag toch te veel aangezien ik gewoon voor 90% game.

FPS heeft er ook helemaal niks mee te maken, je muis beweegt gewoon echt net iets te langzaam. Lijkt bijna niks te zijn maar op een of andere manier merk ik wel duidelijk verschil met mijn oude w2408 en de samsung P2770FH.

edit: Maar inderdaad, iedereen is anders. Heel veel mensen kunnen gewoon echt niet naar de coating kijken op dit scherm en daar heb ik dan weer helemaal geen last van :P Hoewel een glossy scherm wel wat leuker kijkt.

[Voor 9% gewijzigd door no00waa op 09-12-2011 11:34]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

no00waa schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:32:
... stoort de input lag toch te veel aangezien ik gewoon voor 90% game ...
Ik vrees dat dat voorlopig het probleem zal blijven: een supersnel TN scherm waar je geen last hebt van input lag, maar het beeld een stukje minder fraai is of een supermooi IPS scherm met een prachtig beeld, maar je altijd te maken hebt met een (naar verhouding) flinke input lag.

Als je voor 90% gamed en dan vooral dingen zoals BF3, dan lijkt mij persoonlijk een TN scherm een betere keuze dan een IPS scherm. Ja er is verschil in beeldkwaliteit, maar ik vind het verschil als je je vooral met games bezig houdt nou ook weer niet dramatisch groot. Zeker niet als je beide schermen gekalibreerd hebt.

• EvaluationCopy
Weakling schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:17:
[...]

Ik vrees dat dat voorlopig het probleem zal blijven: een supersnel TN scherm waar je geen last hebt van input lag, maar het beeld een stukje minder fraai is of een supermooi IPS scherm met een prachtig beeld, maar je altijd te maken hebt met een (naar verhouding) flinke input lag.

Als je voor 90% gamed en dan vooral dingen zoals BF3, dan lijkt mij persoonlijk een TN scherm een betere keuze dan een IPS scherm. Ja er is verschil in beeldkwaliteit, maar ik vind het verschil als je je vooral met games bezig houdt nou ook weer niet dramatisch groot. Zeker niet als je beide schermen gekalibreerd hebt.
Roep even als je een leuk TN scherm ziet met 2560x1440 resolutie.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

EvaluationCopy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:20:
Roep even als je een leuk TN scherm ziet met 2560x1440 resolutie.
Tis het één of het ander. Of je neemt de input lag voor lief, of het mindere/kleinere beeld. Ik zou ook wel een beeldscherm willen met IPS of betere beeldkwaliteit, een resolutie van 2560x1440 of meer, geen input lag en een g2g van 3ms of lager ... maar die zijn er nu eenmaal niet. Kiezen of delen.

• EvaluationCopy
Ach ja, fuck it. We zullen zien, als het echt tegenvalt ruil ik hem wel weer in.

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-03 12:27
Ik ben de driver installatie cd van mijn U2711 kwijt, waardoor mijn pc geen usb of sd-card herkent wanneer ik deze in de achterkant van het scherm steek. Via google kom ik hier uit maar na deze driver/exe te hebben geinstalleerd accepteer hij nog steeds geen usb/card invoer.

Iemand misschien nog de cd bij de hand? grazi mille!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 13:39
loepzuiver schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:34:
Ik ben de driver installatie cd van mijn U2711 kwijt, waardoor mijn pc geen usb of sd-card herkent wanneer ik deze in de achterkant van het scherm steek. Via google kom ik hier uit maar na deze driver/exe te hebben geinstalleerd accepteer hij nog steeds geen usb/card invoer.

Iemand misschien nog de cd bij de hand? grazi mille!
Wil niet vervelend doen maar heb je al eens beide toestellen uitgeschakeld? :p dus zowel je scherm, afkoppelen, PC uitzetten, terug aan en weer koppelen, usb blijft usb, nooit anders geweten als dat je zulke dingen tegenkomt.

• CopyCatz
  • Laatst online: 00:11
Crazyanz schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 03:09:

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de 2412M gehaald, ben er zeer blij mee. Heb een tijd lang alle recensies vergeleken, daar word je doodnerveus van omdat er uiteindelijk geen enkele monitor onder de 1000 euro nog goed is :)

Maar uiteindelijk ben ik er tevreden over; geen dode pixels (altijd op afstand kopen :) ) en ook geen bleeding zover dat ik het waar kan nemen.

Weet iemand trouwens of de soundbar aansluiting universeel is? Ik zij op verschillende dell sites de AY511PA staan met qua compatibiliteit steeds verschillende monitoren.. Ik neem aan dat dat meer slaat op de breedte van de bar dan de aansluiting? Ik heb wel zo'n power plug aansluiting voor een bar.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan:
yrew schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:00:
Vandaag de U2412M binnen gekregen. Ik snap wel wat er gezegd wordt over AG. Voor mijn gevoel is het zeker meer als op mijn 1901fp, maar dat kan ook de nieuwigheid zijn. Waar ik positief door verrast ben is dat de soundbar van mijn oude scherm ook gewoon onder deze past.
Lijkt mij dat die dingen gewoon jaren hetzelfde zijn gebleven.

• CopyCatz
  • Laatst online: 00:11
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:09:
Misschien heb je hier wat aan:

[...]

Lijkt mij dat die dingen gewoon jaren hetzelfde zijn gebleven.
Mja dat vermoed ik ook, ik ga er maar gewoon een bestellen denk ik. 20 watt onder je scherm is best aardig :)
Ik duik in de kortingsbonnen...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Weakling schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:33:
Tis het één of het ander. Of je neemt de input lag voor lief, of het mindere/kleinere beeld. Ik zou ook wel een beeldscherm willen met IPS of betere beeldkwaliteit, een resolutie van 2560x1440 of meer, geen input lag en een g2g van 3ms of lager ... maar die zijn er nu eenmaal niet. Kiezen of delen.
De HP ZR2740w heeft minder input lag. Input lag vind ik ook irritant en onnodig. Daar mag Dell wel eens iets aan doen.

[Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-12-2011 12:28]

• naaitsab

naaitsab

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:27:
[...]

De HP ZR2740w heeft minder input lag. Input lag vind ik ook irritant en onnodig. Daar mag Dell wel eens iets aan doen.
Merk jij het dan? Als ik snelle shooters speel of actie films kijk merk ik echt geen verschil in ghosting/lag met mn TN scherm en stoor me er zeker niet aan.
M'n gamingmuis op zn hoogste DPI "lagt" de cursor op de desktop net zo veel op mn U2711 dan op mn T240HD die ernaast staat dus ik merk geen negatief verschil tussen de 2 schermen, het is denk ik een issue van Windows zelf.

Leuk dat het op papier als "te" hoog aangeschreven is tov andere IPS schermen maar het gaat me om real-life, die cijfers zeggen mij geen moer.

if (!coffee) {
Work = false; }

• EvaluationCopy
http://www.tftcentral.co....p_zr2740w/input_lag_1.jpg
On to our tests then in their current form. The HP ZR2740w showed an average input lag of 10ms during this test, ranging up to 20ms maximum. This was on par with the older HP ZR24W in fact which showed the same average lag. The HP ZR2240w was a little higher at 25ms average, which will be related to its additional scalers which have been left off the ZR2740w. This was also a comparable figure to the Hazro HZ27WC (8.8ms) which again did not have any scalers. The ViewSonic VX2739wm performed quite similarly as well at 9.4ms average input lag.

The lag of this screen has been categorised as CLASS 1 as detailed above. This should be fine for gaming at even quite high levels.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_zr2740w.htm

Ik ga me toch maar eens wat meer verdiepen in die HP... bijna net zo duur.

• naaitsab

naaitsab

De reden dat ik de HP niet genomen heb is het feit dat er onwijs weinig aansluitingen op zitten voor een scherm in die prijsklasse erg mager in vergelijking met de U2711.

Buiten dat is als ik de verschillende reviews mag geloven is het enige pluspunt van de hp in vergelijking met de U2711 de lagere input lag waarvan ik persoonlijk niks merk.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Olaf van der Spek
  • Niet online
naaitsab schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:51:
Merk jij het dan? Als ik snelle shooters speel of actie films kijk merk ik echt geen verschil in ghosting/lag met mn TN scherm en stoor me er zeker niet aan.
Ja. In (online) games heeft het grote invloed op mijn prestaties. Ik had wel een monitor met extreme input lag (Samsung 244T).
naaitsab schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:50:
De reden dat ik de HP niet genomen heb is het feit dat er onwijs weinig aansluitingen op zitten voor een scherm in die prijsklasse erg mager in vergelijking met de U2711.
Welke inputs gebruik je waarvoor dan? Het klinkt nu alsof het je gewoon om een hoger nummer te doen is.

[Voor 41% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-12-2011 14:03]

• naaitsab

naaitsab

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:56:
[...]

Ja. In (online) games heeft het grote invloed op mijn prestaties. Ik had wel een monitor met extreme input lag (Samsung 244T).
Als in flash games?

In Next-Gen Battlefield 3 en Crysis 2 ed. heb ik er nog niks van gemerkt zoals eerder gemeld.
Andere snelle games zoals Unreal heb ik er ook totaal geen last van.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Olaf van der Spek
  • Niet online
naaitsab schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:03:
[...]

Als in flash games?

In Next-Gen Battlefield 3 en Crysis 2 ed. heb ik er nog niks van gemerkt zoals eerder gemeld.
Andere snelle games zoals Unreal heb ik er ook totaal geen last van.
Grapjas. Met online bedoel ik multiplayer. Games als GTR 2, GTR Evolution, Quake 3, Call of Duty MW1 & MW2.

http://www.skytopia.com/project/articles/lag/latency.html stelt bijvoorbeeld: 12ms - Max lag for no noticeable effect in virtual reality apps.

Sommigen merken zelfs verschil op de desktop. Hetzelfde geldt voor 120 hz monitors.

[Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-12-2011 14:22]

• no00waa
naaitsab schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:50:
[...]

Buiten dat is als ik de verschillende reviews mag geloven is het enige pluspunt van de hp in vergelijking met de U2711 de lagere input lag waarvan ik persoonlijk niks merk.
Dat is het dus, de dell "ownt" die schermen in bijna elk opzicht.

Wat punten van de HP;

LED ? Minder warm en snellere opstarttijden ja, veel minder breed kleurenspectrum.

Scaler ? Heeft ie niet nee, = minder input lag = ook dat ding voor veel minder taken "fatsoenlijk" kunnen gebruiken (PS3, Xbox, EUFI bios op een p8z68 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7). ik gebruik hem alleen voor mijn PC dus ik zou alleen het bios probleem hebben, nogal significant though.

Minder inputs ? Ja veel minder maar dat boeit mij persoonlijk niet

Hogere latency ? Heeft ie zeker ja, ik kan alleen niet uit ervaring zeggen of dit super veel irritanter is, alleen heb ik hier in eerste instantie voor een groot deel wel de Dell voor gekocht (toen ik nog nooit van input lag had gehoord :P) De HP heeft dan wel weer geen reverse ghosting, maar de u3011 ook niet.

OSD ? Heeft hij ook niet, = minder input lag = ook "NIKS" op je monitor zelf kunnen instellen :'(

AG coating ? Hetzelfde of echt een heel klein beetje minder. Geen issue wat mij betreft.

Ook is de DELL support een heeeeeeeeeeel stuk beter en mag je je scherm gewoon terugsturen omdat ook maar iets je niet bevalt, doen ze in ieder geval een stuk makkelijker over als ik het allemaal zo mag lezen.

Dat is even alles wat ik me zo kan herinneren, wat mij betreft scoort die HP overal slechter op behalve dan dus de input lag. Bepaal gewoon voor jezelf of dit irritant genoeg is om het terug te sturen.

Gister even quake live gespeeld, echt helemaal niks van input lag kunnen merken. Tot nu toe ook alleen in BF3, vandaag nog even wat spelen en dan beslis ik volgende week wel een keer wat ik doe.
De U3011 begint ook steeds leuker te worden :>

• Olaf van der Spek
  • Niet online
no00waa schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:35:
Scaler ? Heeft ie niet nee, = minder input lag = ook dat ding voor veel minder taken "fatsoenlijk" kunnen gebruiken (PS3, Xbox, EUFI bios op een p8z68 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7). ik gebruik hem alleen voor mijn PC dus ik zou alleen het bios probleem hebben, nogal significant though.
Dat BIOS zou gewoon moeten werken hoor.
Hogere latency ? Heeft ie zeker ja,
Je bedoelt zeker lager? Het gaat over de HP toch?
OSD ? Heeft hij ook niet, = minder input lag = ook "NIKS" op je monitor zelf kunnen instellen :'(
Waar gebruik je het OSD voor?

• naaitsab

naaitsab

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:05:
[...]

Grapjas. Met online bedoel ik multiplayer. Games als GTR 2, GTR Evolution, Quake 3, Call of Duty MW1 & MW2.

http://www.skytopia.com/project/articles/lag/latency.html stelt bijvoorbeeld: 12ms - Max lag for no noticeable effect in virtual reality apps.

Sommigen merken zelfs verschil op de desktop. Hetzelfde geldt voor 120 hz monitors.
Iemand die klaagt dat zn supersnelle 120HZ TN@2-3ms te traag is lach ik in zijn gezicht uit, dat is het prototype zijksnor. Ze weten dat er input lag bestaat en dus hebben zei er last van.

De spellen die jij noemt zijn zeker niet de meest "actievolle/flitsende" dus het verbaast me dat je daar lag zou ondervinden.
Als je een full-hd actie film kijkt met veel contrast merk je dan ook ghosting?
no00waa schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:35:
Dat is het dus, de dell "ownt" die schermen in bijna elk opzicht.

Wat punten van de HP;

verhaal

Gister even quake live gespeeld, echt helemaal niks van input lag kunnen merken. Tot nu toe ook alleen in BF3, vandaag nog even wat spelen en dan beslis ik volgende week wel een keer wat ik doe. De U3011 begint ook steeds leuker te worden :>
Dat heb ik ook naast elkaar gezet en ik vind de HP eigelijk geen eens een concurent voor de Dell en hij is ook nog eens duurder :/
LED gaat pas echt de CCFL van hoge kwaliteits schermen(dus geen samsung van 100 euro) voorbij als het Full-LED is en niet Edge-LED maar dat is prijs technisch niet wenselijk op dit moment.

BF3 merk ik ook wel eens wat vreemde dingetjes maar dat is na een herstart van het spel weer weg dus dat ligt meer aan windows/bf3 dan aan het scherm.

De enige "Klacht" die ik heb is dat de kleur standaard erg slecht is veels te veel cyan tint maar dit moet ik nog eens opnieuw testen bij een schone Windows installatie.
Verder merk ik niks van de AG of enige vorm van Lag dan ook(tov een 5ms TN scherm ernaast).

if (!coffee) {
Work = false; }

• Olaf van der Spek
  • Niet online
naaitsab schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:08:
[...]

Iemand die klaagt dat zn supersnelle 120HZ TN@2-3ms te traag is lach ik in zijn gezicht uit, dat is het prototype zijksnor. Ze weten dat er input lag bestaat en dus hebben zei er last van.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze het verschil merken tussen 60 en 120 hz (op de desktop).
De spellen die jij noemt zijn zeker niet de meest "actievolle/flitsende" dus het verbaast me dat je daar lag zou ondervinden.
Tja, ik kan er ook niks anders van maken.
Als je een full-hd actie film kijkt met veel contrast merk je dan ook ghosting?
Geen idee. Volgens mij is er niet per se een verband tussen die twee.
naaitsab schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:08:
Verder merk ik niks van de AG of enige vorm van Lag dan ook(tov een 5ms TN scherm ernaast).
Wat voor multiplayer speel je? Competitief?
Het is fijn dat jij denkt er geen last van te hebben, maar dat betekent natuurlijk niet dat anderen er geen last van kunnen hebben.

[Voor 20% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-12-2011 15:20]

• no00waa
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:46:
[...]

Dat BIOS zou gewoon moeten werken hoor.

[...]

Je bedoelt zeker lager? Het gaat over de HP toch?

[...]

Waar gebruik je het OSD voor?
de RESPONSE time is hoger, dus meer ghosting (blurring) en niet zozeer volgens de alwetende no00wa (al zeggen de specs het wel, hardwarematige overdrive of niet) maar volgens andere mensen die beiden hebben uitgeprobeerd.
Maakt toch niet uit waar ik het OSD voor gebruik? vind het fijn dat ik kleine dingen zo aan kan passen.

Gewoon even puur interesse, welk scherm heb jij? Heb jij een Dell scherm? Heb je er een gehad?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

CopyCatz schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:15:
[...]

Mja dat vermoed ik ook, ik ga er maar gewoon een bestellen denk ik. 20 watt onder je scherm is best aardig :)
Ik duik in de kortingsbonnen...
Als je wat leuks tegenkomt laat het hier dan even weten a.u.b. :)

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-03 16:45
Ik heb de U2312HM net besteld ik zat nog te twijfelen over de U2412M. Maar verschil in inputlag icm met 60 euro prijsverschil hebben me toch doen kiezen voor de U2312HM

Gaat een hele verandering worden ik zit nu op een 4-5 jaar oude 19" samsung (931BW). TN scherm met 1440x900 resolutie.

[Voor 26% gewijzigd door haakjesluiten op 10-12-2011 23:01]

• naaitsab

naaitsab

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:11:
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze het verschil merken tussen 60 en 120 hz (op de desktop).
Zoek voor de grap is op wat het maximale FPS en HZ is van je ogen, 60HZ+ is enkel nodig voor 3D maar voor normaal gebruik de reinste onzin. Ik merk ook wel eens iets vreemds aan een monitor maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk last heb van een te lage refresh rate.
Geen idee. Volgens mij is er niet per se een verband tussen die twee.
Veel contrast wisseling is een zware taak voor een monitor hierbij kan je goed zien of er "problemen" zijn met de response tijd ed.
Wat voor multiplayer speel je? Competitief?
Ik speel bijna alle nieuwe games wel, het is me 1 keer opgevallen dat er wat traagheid te zien was op het scherm maar dat is 1keer gebeurd en zal dus hoogstwaarschijnlijk een bug in BF3 zijn geweest.
Als ik speel is het wel serieus ja en ik zit dan ook "ready" achter mn pc ik hang niet achterover in mn stoel met WoW of iets in die trend.
Het is fijn dat jij denkt er geen last van te hebben, maar dat betekent natuurlijk niet dat anderen er geen last van kunnen hebben.
Dat is zeker fijn, ik zeg ook niet dat andere er geen last van kunnen hebben maar IK denk niet dat ik het niet merk ik merk er echt niks van ik heb ook geen bril of slecht zicht of iets dergelijks dus ik weet niet waarom er een aantal mensen zijn die klagen over deze zaken, idem met de AG laag ik weet dat ie er zit maar het enige wat ik merk is dat het non-glossy is voor de rest houd het op.

De meeste mensen om me heen privé die ik hoor klagen over lag en zaken van hun scherm draaien te zware spellen voor te lichte/oude hardware maar dat heeft meer met FPS te maken natuurlijk, alles onder de 30FPS is niet wenselijk heb ik zelf ondervonden

if (!coffee) {
Work = false; }

• Olaf van der Spek
  • Niet online
no00waa schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:32:
[...]

de RESPONSE time is hoger, dus meer ghosting (blurring) en niet zozeer volgens de alwetende no00wa (al zeggen de specs het wel, hardwarematige overdrive of niet) maar volgens andere mensen die beiden hebben uitgeprobeerd.
Maakt toch niet uit waar ik het OSD voor gebruik? vind het fijn dat ik kleine dingen zo aan kan passen.

Gewoon even puur interesse, welk scherm heb jij? Heb jij een Dell scherm? Heb je er een gehad?
Momenteel gebruik ik een Sony CPD-E500. Ik heb geen Dell scherm, ook niet gehad.
Ik ben gewoon benieuwd waarvoor jij (en anderen) het OSD gebruiken. Zelf gebruikte ik het eigenlijk alleen om de brightness te veranderen.
naaitsab schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 23:52:
Zoek voor de grap is op wat het maximale FPS en HZ is van je ogen, 60HZ+ is enkel nodig voor 3D maar voor normaal gebruik de reinste onzin. Ik merk ook wel eens iets vreemds aan een monitor maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk last heb van een te lage refresh rate.
Waarom onderbouw jij niet eerst waarom meer dan 60 hz de reinste onzin is?
Ik speel bijna alle nieuwe games wel, het is me 1 keer opgevallen dat er wat traagheid te zien was op het scherm maar dat is 1keer gebeurd en zal dus hoogstwaarschijnlijk een bug in BF3 zijn geweest.
Als ik speel is het wel serieus ja en ik zit dan ook "ready" achter mn pc ik hang niet achterover in mn stoel met WoW of iets in die trend.
Alle nieuwe games? Ik geloof er niks van. Je kunt niet alle games serieus competitief online spelen.

[Voor 37% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-12-2011 17:17]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

BF3 en veel andere spellen hebben vaak de optie om motion blur aan te zetten, dit staat vaak aan bij de hogere graphics settings om zo het effect te simuleren dat je heel snel met je hoofd beweegt, dit heeft dus niks met je beeldscherm te maken. Bovendien spelen er nog vele andere factoren een rol, zo kan het zijn dat je een plotselinge framedrop had (mogelijk door een bug bijv.), in combinatie met v-sync drop je dan vaak van 60 fps heel snel even naar 30fps wat dus ook kan lijken op traagheid zoals jij het noemt. Kortom, genoeg factoren die mee spelen aan je beeld, bovendien als je beeldscherm traag was zou dit in elk geval zo moeten zijn en dus altijd duidelijk zichtbaar moeten zijn ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• naaitsab

naaitsab

Olaf van der Spek schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:10:
Waarom onderbouw jij niet eerst waarom meer dan 60 hz de reinste onzin is?
Zoek eerst maar eens op wat het menselijk oog aan kan dan weet je waarom ik dat zeg.
Alle nieuwe games? Ik geloof er niks van. Je kunt niet alle games serieus competitief online spelen.
Ja want online is alles 10x sneller en 10x flitsender...not
Ik speel zo goed als alles nieuwe spellen en daarvan een aantal online oa. BF3, zo goed dan...
Ventieldopje schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:40:
Kortom, genoeg factoren die mee spelen aan je beeld, bovendien als je beeldscherm traag was zou dit in elk geval zo moeten zijn en dus altijd duidelijk zichtbaar moeten zijn ;)
Inderdaad, ik ben het tot nu toe eenmalig tegen gekomen.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Olaf van der Spek
  • Niet online
naaitsab schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:40:
Zoek eerst maar eens op wat het menselijk oog aan kan dan weet je waarom ik dat zeg.
Ik ga niet in het wilde weg iets zoeken alleen omdat jij geen zin hebt je post te onderbouwen.

• Menesis
misschien moeten jullie je discussie ergens anders voortzetten. Het gaat hier over Dell Ulltrasharp monitoren. Niet over de framerate van je ogen etc.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dan kan deze op slot.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanzelfsprekend is ook in dit topic het Algemeen Beleid van toepassing.

Heb je een vraag of probleem, of denk je juist iets nieuws gevonden te hebben, kijk dan eerst in de startpost en ook naar de andere berichten in het topic of het niet al eerder is besproken. Als het over de wat oudere beeldschermen uit de serie gaat, bekijk dan ook de voorgaande delen van dit topic.

Wat we niet willen zien in dit topic:

* Simpele vragen waar je het antwoord gemakkelijk zelf op had kunnen vinden.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld!"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan, schrijf dan een productreview of geef in ieder geval enige onderbouwing bij het geven van je oordeel.

Dergelijke reacties zijn in dit topic niet gewenst en kunnen door de mods verwijderd worden.

Voor aankoopadvies kan je terecht in [BBG aanschaf] Monitoren

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee