Dan is de Mbp qua gewicht inderdaad al een vooruitgang ...Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:38:
[...]
over de schermgrootte ben ik redelijk zeker omdat ik nu met een 17" compaq van 3.5 kilo rond wandel en daar heb ik niet zo'n last van. nu ben ik nog aan het twijfelen tussen anti-glare en glossy terwijl mijn voorkeur naar glossy gaat omdat ik er eigenlijk, na macbook pro van vriend te testen ,geen last van heb en ik glossy veel mooier vind. ben ook aan het twijfelen aan mbp in algemeen door de problemen met hitte, freezes en krakende behuizingen.
De Dtper heeft ook het anti glare scherm. Ik heb het glossy scherm.
Mijn maakt het uiteindelijk niet veel uit.
- Het glossy scherm ziet er iets levendiger uit.. handig bij games, films... entertainment.
- Het anti glare scherm is kleur-echter. Voor een Dtper is dit uiteraard een must. Ik zie het niet.. hij vind van wel. (ik ben nogal piet leut veeleisend, en zeker niet kleurenblind... maar dit zie ik niet)
- Als ik buiten zit .... (wat meteen het punt is, ik zit nooit buiten met mijn laptop. Eerder met mijn iPad).... dan zie je inderdaad af en toe de glare, en is het inderdaad af en toe vervelend. Nogmaals ik gebruik mijn laptop thuis en op het werk. Daar heb ik geen vervelende lichtinval. Maar af en toe word ik toch wel misselijk van de glare op mijn ipad buiten.
- Gebruik je hem dus vaak buiten, of in publieke ruimtes, waar je niet altijd kunt kiezen waar en hoe je zit, of je wilt kleur-echtheid Dan zou ik het geld investeren voor een anti glare.
-Gebruik je hem op plekken waar je wel deze invloed hebt... en je hecht geen extreme waarde aan kleur-echtheid... dan zou ik voor de glossy gaan.
FreeReef.nl