Destianto schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:05:
[...]
Was het niet verstandiger om een Imac te halen?
anyway wat betreft je vragen, over het HDMI gedeelte heb je gelijk. De verhalen zijn alleen van toepassing bij oudere Mac's. Jou configuratie en opzet is geen probleem.
Het dichtklappen ext monitior is al vaker opgenomen in dit topic, gebruik even de zoek optie.
Apple heeft een zogenaamde Smartbattery function, dus je hoeft je geen zorgen te maken over de accuduur. Hij zal niet constant worden opgeladen ten koste van de batterij.
Dank voor het snelle antwoord.
In eerste instantie overwoog ik een Imac te halen, omdat ik het meerendeel van de tijd toch achter m'n bureau zit. Tot voor kort werkte ik altijd met dekstop + laptop, maar dan ben je altijd bestanden en mails aan het overzetten. Ik snap dat je dit wel kan oplossen met IMAP, Dropbox, Nas of iets dergelijks. Ik heb er echter voor gekozen het op deze manier op te lossen. Dan kan ik 's avonds de laptop meenemen naar de huiskamer en daar lekker mijn werk voortzetten en als ik op een externe locatie moet werken kan ik ook simpel mijn laptop meenemen. Het lijkt mij gewoon een comfortabele oplossing.
Ik zal het dichtklappen i.c.m. een externe monitor nog even opzoeken. Dank
EDIT: Ik heb nu een heleboel gelezen over het dichtklappen van het scherm i.c.m. een extern display: "clamshell mode". Hierbij heb ik ook gelezen dat de macbook zijn warmte afvoert via het toetsenbord en dit dus minder goed gaat als je in clamshell mode werkt. Met andere woorden, de kans bestaat dat de MBP te warm wordt. Het beste kan je dus het scherm open laten. Is het in die zin mogelijk dat je het scherm wel openlaat, maar dat er niks wordt weergegeven. Dus dat de 'lit' wel open staat, maar het scherm zwart is en er alleen iets wordt weergegeven op het externe display?
Als ik je goed begrijp werkt de smartbattery dus op zo'n manier dat zodra de batterij is opgeladen en je blijft doorwerken met de acculader in de laptop de accu zelf niet continu wordt bijgevuld? Met andere woorden dan is het net alsof je werkt op een laptop zonder accu die slechts aan de stroom hangt? De accu van de MBP zal niet achteruit gaan?
Veel dank.
[
Voor 39% gewijzigd door
bart1074 op 03-06-2011 13:34
. Reden: warmte in clamshell mode ]