[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.435 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 06:50
Froggle schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:20:
Dat dacht ik ook, maar je krijgt maximaal 100 euro korting op alle Mac's. Je hebt dus niet veel aan die actie.
Je krijgt inderdaad maximaal 100Euro korting op Apple producten. Jammer...

Wat ook vervelend is, is dat het instapmodel (13" / 2011-model) niet meer leverbaar is bij de Saturn in Tilburg. Ze zijn wel zo vriendelijk om tegen de huidige prijs (1049Euro) het apparaat te bestellen / reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 11:45
Planetlithium schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:10:
[...]

Je krijgt inderdaad maximaal 100Euro korting op Apple producten. Jammer...

Wat ook vervelend is, is dat het instapmodel (13" / 2011-model) niet meer leverbaar is bij de Saturn in Tilburg. Ze zijn wel zo vriendelijk om tegen de huidige prijs (1049Euro) het apparaat te bestellen / reserveren.
Dat is idd erg jammer, dus voor een instapmodel van de 13" kan ik ook bij de mediamarkt rekenen op 1049 euro. Met zo'n 6% studentenkorting kom ik uit op 1080,- maar dan koop je bij de reseller. Tja moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:03
Moeilijk? Ik ben vandaag bij de iCentre in Tilburg langsgeweest, en een custom build MBP 13" gehaald. 500GB en US toetsenbord. -die 500GB was meer een extratje omdat ze die toch nog hadden staan- En dan heb je 'm gewoon van een APR, wat Saturn volgens mij niet is.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 06:50
@Froggle

Dat is inderdaad een mooie deal! Heb je misschien ook gebruik kunnen maken van de iDays aanbieding? Zou mooi zijn: een custom build met 500GB drive en een GiftCard van 100Euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Die beginnen pas vanaf donderdag he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53

World Citizen

FreeReef.nl

Dus aangezien er geen "[Apple Accessoires] Ervaringen & Discussie " topic is, en de accessoires bedoeld zijn voor mijn MBp... plant ik het hier.

Accessoire:
Mini Display naar DVI - werkt perfect icm met de MBp, maar een nadeel is wel dat je niet in kunt stellen hoe je macbook reageert bij het sluiten van de klep. Beelschermen die automatisch van ingang signaal switchen als het signaal wegvalt... kunnen hier moeilijk mee omgaan.. Het komt dus wel een voor dat ik de macbook uit moet zetten, en met de adapter en scherm er aan vast weer aan moet zetten. Vergeet niet je adapter aan te sluiten anders werkt het helemaal niet... en dan moet je zo lang zoeken :X

Bluetooth keyboard:
Wederom perfect.... niks over te klagen tenzij; je gebruik maakt van bv RDP. RDP draaien vanuit OSX icm een wireless toetsenbord kan hier en daar onhandig zijn.. je kunt al je sneltoeten en toetsencombinatie mee laten zenden naar de RDP server, maar niet alle combinaties worden correct opgepikt. BV fn+f12 leverd geen F12 op.. maar gewoon volume omhoog...

Bluetooth Magic Mouse
WOW!!!! had ik dat even niet verwacht... Ik had zo voor af en toe een Logitech muisje, en thuis af en toe nog een oude 2 knops scroll DELL muis. Ik denk het is wel goed 70euro voor een muis is te gek... maar ik ben toch over gegaan...Het is even wennen aan de vorm, maar na een dag of 2 kom je er achter dat je hem anders moet behandelen als een normale muis. Nu kan ik niet meer zonden of ik moet de standaard trackpad gebruiken... Gestures zijn goud!

Apple penlite oplader
Ik had hem gewoon gekocht... ik vind 30 euro dan weer net kunnen voor een oplader en een setje batterijen... Kom op, we hebben voor 2100 euro een laptop gekocht... voor 70 euro een muis, dan mag de batterijen wel een 10euro duurder zijn dan normaal.
Maar vol verbazing (ik had het niet opgezocht) bleken er 6 penlites in het doosje te zitten. helemaal TOF en dan vind ik het niet meer te duur... het is nog steeds duur.. maar niet meer te duur.
En ik moet toegeven dat ik de zilveren simpele penlite die apple heeft ontworpen mooi vind om naar te kijken.. dus 30 euro is verantwoord...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Froggle schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:20:
Dat dacht ik ook, maar je krijgt maximaal 100 euro korting op alle Mac's. Je hebt dus niet veel aan die actie.
Ik kan het nergens vinden: is het eigenlijk niet mogelijk om de 100 euro korting boven op de studentenkorting te doen?
Dus standaard macbook pro 13" voor 1149:
1149 - 6%(68,94) - 100 = 980.06 euro

Of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
BamBamBam59 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Ik kan het nergens vinden: is het eigenlijk niet mogelijk om de 100 euro korting boven op de studentenkorting te doen?
Dus standaard macbook pro 13" voor 1149:
1149 - 6%(68,94) - 100 = 980.06 euro

Of iets dergelijks.
Volgens de iDays aanbiedingen, kun je en een 100 euro waardebon krijgen en studentenkorting op het product.

De GiftCard krijg je bij aankoop van een nieuwe Mac bij de Apple Premium Reseller (m.u.v. Mac mini). Deze is te besteden aan alle producten van Apple, zoals bijvoorbeeld Apple Care, bij je Apple Premium Reseller in Nederland. Deze iDays GiftCard is geldig tot en met vrijdag 3 juli 2011 en niet inwisselbaar voor contant geld. Deze korting is niet geldig i.c.m. andere kortingen en/of acties van Apple. Wel geldig in combinatie met studentenvoordeel. Vraag in de winkel naar aanvullende informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
We.are.cake schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:58:
[...]

Volgens de iDays aanbiedingen, kun je en een 100 euro waardebon krijgen en studentenkorting op het product.

De GiftCard krijg je bij aankoop van een nieuwe Mac bij de Apple Premium Reseller (m.u.v. Mac mini). Deze is te besteden aan alle producten van Apple, zoals bijvoorbeeld Apple Care, bij je Apple Premium Reseller in Nederland. Deze iDays GiftCard is geldig tot en met vrijdag 3 juli 2011 en niet inwisselbaar voor contant geld. Deze korting is niet geldig i.c.m. andere kortingen en/of acties van Apple. Wel geldig in combinatie met studentenvoordeel. Vraag in de winkel naar aanvullende informatie.
Ok, dat klinkt ook wel fijn. Want als ik er een koop moet ik er ook nog een sleeve bij kopen. Alleen dan houd ik nog steeds iets van 70 euro over.

Ik had het trouwens over de saturn actie, dus als iemand daar opheldering over heeft? Graag.

Edit: Mmm, die 70 euro zou ik natuurlijk kunnen gebruiken bij aankoop van MS Office.

[ Voor 4% gewijzigd door BamBamBam59 op 25-05-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
BamBamBam59 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:03:
[...]

Ok, dat klinkt ook wel fijn. Want als ik er een koop moet ik er ook nog een sleeve bij kopen. Alleen dan houd ik nog steeds iets van 70 euro over.

Ik had het trouwens over de saturn actie, dus als iemand daar opheldering over heeft? Graag.

Edit: Mmm, die 70 euro zou ik natuurlijk kunnen gebruiken bij aankoop van MS Office.
Als je toch studentenkorting wilt gaan gebruiken, kun je dan niet via Surfspot of iets dergelijks MS Office met meer korting kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:10
--MeAngry-- schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:39:
Het lijkt erop dat de kortingsactie bij de Media Markt er ook weer aan gaat komen. Voor zover dat al niet duidelijk was aan de geruchten kun je het nu ook zien aan de openingstijden:

Dit is van vestiging Eindhoven:

[...]

Ze blijven een uur langer open dus. :) Hopelijk halen ze niet dezelfde 100 euro stunt uit als bij de Saturn op dit moment...

Ik ben zelf aan het kijken voor een 13" MBP of MBA voor m'n vriendin, dus dit komt mooi uit.
nog leuker 150 euro bij meer dan 1000 en 275 bij 1500 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
supersnathan94 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:05:
[...]

nog leuker 150 euro bij meer dan 1000 en 275 bij 1500 oid.
In de Mediamarkt folder die ik heb ontvangen, staat een link naar de voorwaarden.

• U ontvangt vakantiepremie voordeel op alle Apple iPods.
• Het maximale voordeel op Apple iMacs en MacBooks is €100,-
per product.
• De Apple iPad (1 en 2) is uitgezonderd van deze actie.
• De Apple iPhone is uitgezonderd van deze actie.

http://www.mediamarkt.nl/...akantiepremie,10101,.html

Dus dezelfde korting als bij Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:10
We.are.cake schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:10:
[...]

In de Mediamarkt folder die ik heb ontvangen, staat een link naar de voorwaarden.

• U ontvangt vakantiepremie voordeel op alle Apple iPods.
• Het maximale voordeel op Apple iMacs en MacBooks is €100,-
per product.
• De Apple iPad (1 en 2) is uitgezonderd van deze actie.
• De Apple iPhone is uitgezonderd van deze actie.

http://www.mediamarkt.nl/...akantiepremie,10101,.html

Dus dezelfde korting als bij Saturn.
ah mooi was al van plan om de mijne terug te brengen en een nieuwe te kopen met extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Vanaf weer gelden deze acties van de Mediamarkt?
Nevermind, van 26 t/m 29 mei dus :)

[ Voor 31% gewijzigd door kaos001 op 25-05-2011 18:16 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb een macbook early 2011 i7 2.0 ghz. Niks aan de hand zou je zeggen ;)

Maar als ik nou bijvoorbeeld filmpjes ga renderen met Toast, blijft de processor altijd op ongeveer 50% idle staat. Terwijl dat proces toch 372% CPU gebruikt.

Zijn er meer mensen die daar last van hebben? enne klopt dit of gaat er iets niet goed?

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3w1P0y0x3D373B0J1b2R/activity.tiff

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Omdat ie de hyperthreading cores ook meetelt in de 100%.
372% zijn dus 4 cores die belast worden en dat is de helft van de in totaal 8 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
* NickH heeft recentelijk zijn MBP mid 2010 gepimpt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x1MELyl5OKVawQQ0d7jkDX4L/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd het vervelende probleem dat m'n Macbook blijkbaar de cmd knop inhoud, terwijl dit eigenlijk zo niet is.. Ik weet wel niet 100% zeker of het aan OS X ligt of aan m'n Chrome, aangezien ik het enkel merk in Chrome, maar daar is het ook het meest logisch..

Als ik dus op links klik wordt soms plots een nieuw tab geopend, terwijl dat vroeger het geval niet was(en meestal nu ook nog niet, gebeurt af en toe). Ook sluiten tabs soms als ik er op klik. Nu heb ik op Google wel al iets van Chrome zelf gevonden, maar dan zou ik een virus hebben.. En dat betwijfel ik ^^

Edit; Net even met Firefox gesurft, hier heb ik hetzelfde probleem.. Lijkt me dus dat het probleem bij OS X ligt..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
NickH schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:59:
* NickH heeft recentelijk zijn MBP mid 2010 gepimpt:

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Welke HDD heb je er in gezet?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
Heb net even gesproken met Mediamarkt hier in Almere. En zij geven ook nog eens 6% studentenkorting op Apple producten, waarna er nog eens de vakantiepremie overheen gaat van maximaal 100 euro.

Dus ik weet al waar ik zo mijn Macbook ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ook een leuke in de vergelijking: Mycom geeft standaard 3 jaar garantie op alle laptops. Scheelt je dus AppleCare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
We.are.cake schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:58:
Heb net even gesproken met Mediamarkt hier in Almere. En zij geven ook nog eens 6% studentenkorting op Apple producten, waarna er nog eens de vakantiepremie overheen gaat van maximaal 100 euro.

Dus ik weet al waar ik zo mijn Macbook ga halen :)
wat bedoel je met de vakantiepremie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
erwin85 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:28:
[...]

wat bedoel je met de vakantiepremie?
De reclame van de MM nog niet voorbij zien komen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Brm-G schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:43:
[...]

De reclame van de MM nog niet voorbij zien komen zeker?
nee wat zeggen ze? :)

Ow ik zie het nu op hun website. Dus stel we kopen daar een Macbook Pro van 1649 euro. Met 6% studentenkorting wordt dat 1555 euro - 100 euro vakantiepremie is dat 1455 euro? Nou ik weet het. Ik ga kopen!

EDIT: geloof dat de 100 euro korting er al af was gegaan in de webshop van MM. Dus dan wordt het 1555 euro.

[ Voor 46% gewijzigd door erwin85 op 27-05-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
erwin85 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:33:
[...]

nee wat zeggen ze? :)

Ow ik zie het nu op hun website. Dus stel we kopen daar een Macbook Pro van 1649 euro. Met 6% studentenkorting wordt dat 1555 euro - 100 euro vakantiepremie is dat 1455 euro? Nou ik weet het. Ik ga kopen!

EDIT: geloof dat de 100 euro korting er al af was gegaan in de webshop van MM. Dus dan wordt het 1555 euro.
Toen ik mijn Macbook Pro haalde bij mijn Mediamarkt werd eerst de 6% korting eraf gehaald. En daarna werdt er nog eens 100 euro vakantie premie afgehaald.

Dus eerst 6% en dan pas de premie. Wat dus erg aardig was want ik ben nog niet eens 18 en ik studeer nog niet eens. Verder is mijn Macbook Pro erg leuk, moet alleen nog OS X snappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Volgens de specs zou de Macbook Pro 13 basis ook keyboard verlichting moeten hebben. Ik heb hier er een voor me en ik zie geen licht. Als ik op F6 druk komt er een stop tekentje in beeld. Iemand enig idee waarom?

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 28-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Waarschijnlijk omdat er genoeg omgevingslicht is en je in feite de keyboard verlichting niet nodig hebt. Ik kan er nu ook geen gebruik maken bijvoorbeeld. Probeer het in een donkere kamer of in de avond, dan werkt het geheid :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Gelukkig :) Inderdaad, als ik mijn hand voor de camera hou werkt het gewoon.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1146993

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Nou het is mij gelukt. Vanmorgen stond ik in de Mediamarkt in Den Haag. Daar heb ik een Macbook Pro 15 inch gekocht(de goedkoopste). Wat is die snel zeg, vergeleken met mijn Macbook Pro uit 2007.
Heb er gelijk een Mediamarkt verzekering bijgenomen van 3 jaar. Vond ik wel zo veilig. Dit was ook met korting vandaag.

Ik ga weer even verder spelen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Vraagje maar hoeveel korting geeft de MM nou op het moment op een MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
dus niet de 6% eraf ook nog eens zoals eerder aangegeven hierboven :) nou ja goed om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:17
Sinds donderdag een nieuwe MBP15 met mat scherm. Helemaal blij, alleen is een van de fans niet helemaal lekker denk ik. Als ik goed luister dan lijkt het net alsof er een aanloopt, net zoals op het eind van dit filmpje:

YouTube: ‪MacBook Pro 2011 Noise‬‏

Meer mensen die dit gehad hebben? Vraag me af of het er gewoon bij hoort of dat er iets mis is.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
@locks
Die 6% is studentenkorting waar je zelf om moet vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik heb het gisteren geprobeerd bij MM Heerlen. Ik kreeg niet de 6% én 100 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cidolfas schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:06:
Sinds donderdag een nieuwe MBP15 met mat scherm. Helemaal blij, alleen is een van de fans niet helemaal lekker denk ik. Als ik goed luister dan lijkt het net alsof er een aanloopt, net zoals op het eind van dit filmpje:

YouTube: ‪MacBook Pro 2011 Noise‬‏

Meer mensen die dit gehad hebben? Vraag me af of het er gewoon bij hoort of dat er iets mis is.
Heb ik ook heel even gehad. Stond op het punt om 'm open te maken om de fan na te kijken, maar het was opeens verdwenen. Ook toen ik 'm later open had voor een SSD upgrade niks kunnen ontdekken.

Het hoort iig niet, dus je moet er wel iets aan (laten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn MacBook Pro heeft het vrijdag begeven. De laptop werkte op de accu en toen er nog 10 minuten werktijd over was, gaf OS X de melding dat ik mijn werk moest opslaan. Toen de resterende werktijd op 0:00 minuten stond, ging de laptop niet eens op standby maar viel deze helemaal uit. Adapter erbij gepakt, maar het lampje op de Magsafe geeft een zeer zwak groen lampje.

Dat kan 3 dingen betekenen: de adapter werkt niet meer, de accu is dood of de laptop is stuk. Adapter heeft de avond van te voren de accu nog netjes opgeladen, want de virjdag heb ik ruim 2 uur gewerkt op een accu van 2 jaar oud. Dus ik heb het vermoeden dat het linker I/O-board in de MacBook Pro stuk is. Volgens mij wordt dat dus een total-loss-verklaring voor de laptop: gekocht in augustus 2006 en de dagwaarde is ruim minder dan de reparatiekosten. Als ik Mac2Sell moet geloven dan is mijn laptop nog 440 euro waard, maar dat geldt dan uiteraard wel voor een werkende laptop :+

Uitkijkende voor een nieuwe MacBook Pro is het 13"-model wel erg gaaf, maar de resolutie van dat scherm is veel te laag vergeleken met de 1440x900 pixels van het 15"-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je zou eens naar de 15" MBP met high res scherm (1680x1050) moeten kijken. Zelf nu de 15" 1440x900, maar mijn volgende gaat bijna zeker weten de high res versie worden. Echt een goede upgrade. :)

Edit: maar eerst even met een andere adapter testen natuurlijik. Ook met een 60 watt macbook adapter kan je het testen.

[ Voor 23% gewijzigd door Satch op 29-05-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Brm-G schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:45:
Ik heb het gisteren geprobeerd bij MM Heerlen. Ik kreeg niet de 6% én 100 euro korting.
Ik heb de Macbook Pro gisteren in Den Haag gehaald bij MM. Ik kreeg wel de 100 euro korting + de 6% studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:28
Verbal_Kint schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:30:
Ook een leuke in de vergelijking: Mycom geeft standaard 3 jaar garantie op alle laptops. Scheelt je dus AppleCare...
Dit is een hele andere garantie dan jij denkt(volledige garantie) lees de voorwaarden nog maar is na ;)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
stftweaker schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:32:
[...]

Dit is een hele andere garantie dan jij denkt(volledige garantie) lees de voorwaarden nog maar is na ;)
Ik heb het doorgelezen, en het lijkt mij vergelijkbaar met AppleCare. Ik snap dat het geen verzekering is, maar dat is AppleCare ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

stftweaker schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:32:
[...]
Leg eens uit wat je bedoelt aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Gaan we het weer over garanties hebben? Je hebt gewoon 3 jaar, of de fabrikant dat nou zelf voorschrijft of niet. MyCom is daar gewoon heel eerlijk en direct mee, maar eigenlijk heb je dat dus overal.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Satch schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:26:
Je zou eens naar de 15" MBP met high res scherm (1680x1050) moeten kijken. Zelf nu de 15" 1440x900, maar mijn volgende gaat bijna zeker weten de high res versie worden. Echt een goede upgrade. :)
Dat kan ook nog natuurlijk :) Al vond ik 1440x900 wel een prettige resolutie, maar meer pixels is altijd goed. Al denk ik wel dat ik dan met mijn neus nog dichter op het scherm ga zitten, maar dat moet de praktijk maar uitwijzen. Deze week sowieso eens kijken naar hoe de diverse formaten van de MacBook Pro zich in praktijk verhouden.
Edit: maar eerst even met een andere adapter testen natuurlijik. Ook met een 60 watt macbook adapter kan je het testen.
Dat staat op de planning, maar ik denk eerder dat ik de laptop naar een serviceprovider breng. Zo lui ben ik dan ook wel weer. Dan heb ik ook een schaderapport dat ik eventueel aan de verzekering kan geven mocht de schade worden gedekt.

Wat betreft garantie: recht hebben op en daadwerkelijk iets onder garantie krijgen vergoed is heel wat anders. Mijn ervaring met garantie en Apple is ruk: mijn laptop is een jaar na aankoop defect gegaan en ik kon geen beroep doen op garantie. De winkel waar ik de MacBook Pro had gekocht hield zich vast aan het argument "garantie van Apple is 1 jaar", terwijl ik met Apple niks van doen had. Ik had dus niks aan de Europese en Nederlandse garantiewetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@Robin: Dan moet je die lui bij die APR eens even erbij zeggen dat ze hier in Europa hun producten verkopen. Ze moeten gewoon van hun werkgever zeggen dat ze dat niet doen en 1 jaar het maximum is. Daar moet je je dus niet bij neerleggen. Smerige trucjes, waarin iedereen blijkbaar in blijft stinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Froggle schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:06:
Gaan we het weer over garanties hebben? Je hebt gewoon 3 jaar, of de fabrikant dat nou zelf voorschrijft of niet. MyCom is daar gewoon heel eerlijk en direct mee, maar eigenlijk heb je dat dus overal.. ;)
2 jaar wettelijke garantie, niet 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
Brm-G schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:45:
ik vroeg het in amsterdam Noord, werd bij hoog en bij laag beweerd dat ze die nergens gaven... nou ja wat kost ie dan nu totaal (€2150 model) ja zegt de verkoper daar gaat 300 euro vanaf in verband met de actie... ok maak maar een bon (voor €1850) betaald en MBP meegenomen...

nee srry ik klaag niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@Patrick: Je kan zolang garantie krijgen als je vind dat het product dient te werken. 3 jaar lijkt mij een goed termijn, wat Apple zelf ook bevestigt.
Wat houdt de Europese garantie van 2 jaar in?

Die term is in de wereld gekomen door een Europese richtlijn die zegt dat een verkoper tot minimaal twee jaar na aankoop aansprakelijk is voor gebreken in de goederen die hij heeft geleverd. Omdat dit een minimumperiode is, mogen de landen die zich aan de Europese regelgeving hebben gebonden ook een langere termijn vaststellen. Nederland heeft de periode in feite onbeperkt gemaakt door te stellen dat een verkoper aansprakelijk is voor ieder gebrek dat zich voordoet gedurende de periode dat je dit redelijkerwijze niet had hoeven verwachten.

Dit laatste is geregeld in artikel 17 van Boek 7 BW (zie kader). Dit houdt kort samengevat in: zolang als de levensverwachting is van een (onderdeel van een) product, zo lang behoort dat het ook doen. Kijken we naar de hiervoor weergegeven definitie van garantie, dan wordt duidelijk dat het hier niet om een garantieperiode gaat, maar om de termijn dat de verkoper aansprakelijk is als zich mankementen voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:11:
[...]

Heb ik ook heel even gehad. Stond op het punt om 'm open te maken om de fan na te kijken, maar het was opeens verdwenen. Ook toen ik 'm later open had voor een SSD upgrade niks kunnen ontdekken.

Het hoort iig niet, dus je moet er wel iets aan (laten) doen.
De MBP net even open gehad, en het lijkt de HDD te zijn. Tenminste het komt uit die hoek, het is niet een van de fans. Morgen maar even langs iCentre...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Robin schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:14:
Mijn MacBook Pro heeft het vrijdag begeven. De laptop werkte op de accu en toen er nog 10 minuten werktijd over was, gaf OS X de melding dat ik mijn werk moest opslaan. Toen de resterende werktijd op 0:00 minuten stond, ging de laptop niet eens op standby maar viel deze helemaal uit. Adapter erbij gepakt, maar het lampje op de Magsafe geeft een zeer zwak groen lampje.

Dat kan 3 dingen betekenen: de adapter werkt niet meer, de accu is dood of de laptop is stuk. Adapter heeft de avond van te voren de accu nog netjes opgeladen, want de virjdag heb ik ruim 2 uur gewerkt op een accu van 2 jaar oud. Dus ik heb het vermoeden dat het linker I/O-board in de MacBook Pro stuk is. Volgens mij wordt dat dus een total-loss-verklaring voor de laptop: gekocht in augustus 2006 en de dagwaarde is ruim minder dan de reparatiekosten. Als ik Mac2Sell moet geloven dan is mijn laptop nog 440 euro waard, maar dat geldt dan uiteraard wel voor een werkende laptop :+

Uitkijkende voor een nieuwe MacBook Pro is het 13"-model wel erg gaaf, maar de resolutie van dat scherm is veel te laag vergeleken met de 1440x900 pixels van het 15"-model.
Ik zou toch nog even een andere adapter proberen. Ik heb ook al een nieuwe adapter moeten kopen voor mn Macbook uit 2008 en mn zusje (precies de zelfde) heeft dit ook gehad.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Robin schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:14:

Op basis van wat ik lees zou ik toch wel denken aan een defecte adapter. De adapter die ik oorspronkelijk bij mijn MBP heb gekregen weigert soms te laden zolang het lampje zwak groen brandt. Ik moet dan een beetje met de kabel "spelen" totdat het lampje fel groen brandt en dan pas gaat ie tot laden over.

Ik zou eigenlijk eens met Apple contact moeten opnemen om die adapter te laden vervangen (onder AppleCare) maar ben tot nu toe te lui geweest :P Ik heb gewoon een nieuwe adapter gekocht die ik beneden in de woonkamer gebruik, en de oude ligt boven in de slaapkamer. Zo kan ik mijn MBP thuis gemakkelijk aan de lader hangen zonder er altijd mee te hoeven sleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Froggle schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:07:
@Patrick: Je kan zolang garantie krijgen als je vind dat het product dient te werken. 3 jaar lijkt mij een goed termijn, wat Apple zelf ook bevestigt.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn in deze twee hele andere dingen. Waar bevestigt Apple dat je 3 jaar garantie zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wat ik even niet begrijp;

Stel ik wil een film kijken op mijn lcd-tv, als ik dan de laptop dicht klapt gaat hij in sluimerstand.
Zelfde is aan de hand als ik geluid wil afspelen via mijn stereo systeem, laptop dicht = geluid weg.

Waar kan ik dit instellen? Heb het echt nergens kunnen vinden

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
kaos- schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:23:

Stel ik wil een film kijken op mijn lcd-tv, als ik dan de laptop dicht klapt gaat hij in sluimerstand.
Zelfde is aan de hand als ik geluid wil afspelen via mijn stereo systeem, laptop dicht = geluid weg.

http://www.apple.com/down...k_utilities/caffeine.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:39
Dit voorkomt dat de MBP in slaap valt met scherm open. Scherm dicht is toch altijd slaapstand (tenzij je een enorme omweg gebruikt)?

Zelf gebruik ik caffeine (kopje koffie..) wel op momenten. Al die energiebesparingsdingen zijn fijn, maar soms heb ik even geen zin in vaak mijn wachtwoord invoeren.

[ Voor 20% gewijzigd door m4yall op 30-05-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
insomniax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Thnx! Dat is precies wat ik zoek.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Helaas heb ik de MediaMarkt actie met vakantiekorting gemist :( Loopt er ergens anders nog een andere aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53

World Citizen

FreeReef.nl

?
Heb je sluimerstand dan aan staan als hij aan de adapter hangt?

beter screensaver, en als je weggaat maar niet wilt uitschakelen de klep dicht doen...

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 30-05-2011 16:56 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
gise schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:50:
Helaas heb ik de MediaMarkt actie met vakantiekorting gemist :( Loopt er ergens anders nog een andere aanbieding?
Als je student bent binnenkort back to school actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Extern toetsenbord eraan hangen en even op een knop drukken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23

iichel

Gazoooo

CyBeR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:59:
[...]

Extern toetsenbord eraan hangen en even op een knop drukken.
Kleine additie, je magsafe moet er wel in zitten.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
iichel schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:08:
[...]

Kleine additie, je magsafe moet er wel in zitten.
Dat laatste heeft mij wel even bezig gehouden :X |:(
Maar als je het eenmaal weet werkt het lekker:)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:16
Ik gebruik sinds het weekend me MBP dicht geklapt met extern scherm. Als ik is op youtube oid zat te kijken gingen op eens de fans naar 6k en graadje of 90 haalde die wel. Dit kan toch nooit goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
s1ck schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:21:
Ik gebruik sinds het weekend me MBP dicht geklapt met extern scherm. Als ik is op youtube oid zat te kijken gingen op eens de fans naar 6k en graadje of 90 haalde die wel. Dit kan toch nooit goed zijn?
Tuurlijk wel, daar zijn die dingen echt wel voor gebouwd. CPU's produceren gewoon veel warmte en afvoer van warmte is gebrekkig in laptops; hier doe je weinig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
tarlitz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:49:
[...]

Tuurlijk wel, daar zijn die dingen echt wel voor gebouwd. CPU's produceren gewoon veel warmte en afvoer van warmte is gebrekkig in laptops; hier doe je weinig tegen.
Ja dit snap ik, maar rond de 100 is het instant shutdown toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:02
Dat krijg ik met mijn 2011 MBP 13" open.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tarlitz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:49:
[...]
CPU's produceren gewoon veel warmte en afvoer van warmte is gebrekkig in laptops; hier doe je weinig tegen.
Er zijn wel een aantal dingen te doen om de koeling te verbeteren. Zoals de laptop niet dicht doen terwijl je hem gebruikt. Verder kun je de laptop enkele centimeters van de tafel liften om de airflow onder de laptop te verbeteren. Ten slotte is de aanschaf van een notebook cooler te overwegen.
Klap hem dan niet dicht ;) Ik zet de brightness helemaal naar beneden en werk met een extern scherm.

[ Voor 54% gewijzigd door Philflow op 31-05-2011 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Er is veel veranderd aan de MacBook Pro's de afgelopen jaren. Mijn oude MBP (late 2006) werd behoorlijk warm en zeker als de klep dicht zat. Mijn nieuwe early 2011 model maakt het bar weinig uit of de klep open of dicht zit, die wordt alleen warm als ik de GPU aan het werk zet of alle 8 virtuele cores kietel. Of ik heb nu toevallig een zeldzaam exemplaar zonder dikke klonten koelpasta ;) ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Snap ook niet helemaal waarom er zoveel over te doen is. Mijn MBP 13" 2011 is compleet geruisloos en wordt amper warm. Moet zeggen dat ik dan ook niet constant 100% cpu load heb.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

s1ck schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:51:
[...]

Ja dit snap ik, maar rond de 100 is het instant shutdown toch?
Nah, heb tijdens de hete zomer van 2009 nog temperaturen gezien van 101 à 105°C voor mijn Core 2 Duo in mijn MacBook Pro. Ding gaf geen krimp en renderde gewoon door _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 21:02

Melkaz

Melkazar

kaos- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:33:
Snap ook niet helemaal waarom er zoveel over te doen is. Mijn MBP 13" 2011 is compleet geruisloos en wordt amper warm. Moet zeggen dat ik dan ook niet constant 100% cpu load heb.
Mijn Macbook 13" 2011 lijkt anders net een stofzuiger met een Flash open :( Verder niet erg hinderlijk aangezien ik toch amper hiervan gebruik maak, bij andere applicaties wordt hij nooit veel warmer dan 50 graden(op games na, wat ook een ramp is :P maar ook hiervoor is de laptop niet gekocht!)

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kaos- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:33:
Iedere CPU kan anders zijn. zelfs als je precies hetzelfde type hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Hm, er is natuurlijk wel het verschil dat ik een 15" heb met 2 fans, de 13" heeft maar 1 fan. Maar goed, de 15" heeft ook 2x zoveel cores ;) maar anders zou ik zeggen dat 1 fan misschien toch wat magertjes is om alles te koelen. De nieuwe 2011 MBP loopt inderdaad koel, veel koeler dan mijn vorige 2006 model. Die werd al snel warm op schoot, met de nieuwe heb ik dat eigenlijk bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Cidolfas schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:22:
[...]

De MBP net even open gehad, en het lijkt de HDD te zijn. Tenminste het komt uit die hoek, het is niet een van de fans. Morgen maar even langs iCentre...
De HDD in mijn 15 inch 2011 MBP zoemt ook behoorlijk merkbaar. Bij mijn 2010 13'' MBP was de harde schijf bijna nooit hoorbaar, waar deze nieuwe altijd flink te horen is. Eerst dacht ik ook dat het de fans waren, maar het komt duidelijk uit de hoek van de HDD, dat hoor je ook als je je oor er op legt.
Laat even horen wat er bij iCentre uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
JERONY schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:51:
[...]

De HDD in mijn 15 inch 2011 MBP zoemt ook behoorlijk merkbaar. Bij mijn 2010 13'' MBP was de harde schijf bijna nooit hoorbaar, waar deze nieuwe altijd flink te horen is. Eerst dacht ik ook dat het de fans waren, maar het komt duidelijk uit de hoek van de HDD, dat hoor je ook als je je oor er op legt.
Laat even horen wat er bij iCentre uitkomt?
Het is ook niet de HDD :). Tenminste niet bij mij, het is de backlight van het keyboard. Als ik die uit zet, of op maximaal vermogen dan is het geluid weg.

Zie ook: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1121895

Nu nog de vraag of alle MBP's daar last van hebben en ik gewoon een zeikerd ben wat betreft geluid, of dat het niet hoort. Vandaag moest ik even terug komen bij de iCentre om dat de manager die over dit soort dingen gaat niet aanwezig was. Dus zometeen nog een poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Philflow schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 06:03:
[...]

Klap hem dan niet dicht ;) Ik zet de brightness helemaal naar beneden en werk met een extern scherm.
Hoe kan je extern scherm als main instellen dan zonder dat die 12XX X 10XX aanhoud dan? want dat krijg ik niet opgelost tenzij ik hem dichtklap, dan krijg ik 1680x 1XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

s1ck schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:26:
[...]
Hoe kan je extern scherm als main instellen dan zonder dat die 12XX X 10XX aanhoud dan? want dat krijg ik niet opgelost tenzij ik hem dichtklap, dan krijg ik 1680x 1XXX
Ik draaide 1920x1200 met mijn Air open. Met de MBP heb ik het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb een SSD in mijn nieuwe MBP en die is daarmee echt praktisch stil. Ik heb geen last van de fans en de backlights hoor ik eigenlijk ook niet terwijl ik toch behoorlijk gevoelig gehoor heb.
s1ck schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:26:
[...]

Je kunt je Mac uit stand-by halen met het scherm dichtgeklapt. Dan blijft het interne scherm uitgeschakeld. Vervolgens kun je de klep opendoen, het interne scherm blijft dan uit. Zo deed ik dat met mijn oude MBP (die wel warm werd met de klep dicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
AkroBatik schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:17:
[...]

Ik zou toch nog even een andere adapter proberen. Ik heb ook al een nieuwe adapter moeten kopen voor mn Macbook uit 2008 en mn zusje (precies de zelfde) heeft dit ook gehad.
Vanmiddag ben ik langs een vriend gegaan die nog een Magsafe-adapter en accu had liggen van zijn MacBook Pro, die na 2 jaar de geest heeft gegeven en gekozen heeft voor een nieuwe MBP in plaats van 950 euro reparatiekosten (logic board was stuk). De andere accu en adapter hebben helaas niks kunnen doen, dus ik vermoed dat het I/O-paneel of het logic board stuk is.

Gelukkig is de laptop verzekerd, maar ik schat dat de dagwaarde erg laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
[...]

Je kunt je Mac uit stand-by halen met het scherm dichtgeklapt. Dan blijft het interne scherm uitgeschakeld. Vervolgens kun je de klep opendoen, het interne scherm blijft dan uit. Zo deed ik dat met mijn oude MBP (die wel warm werd met de klep dicht).
En hoe kan ik alsnog het macbook scherm als 2e scherm ( dus niet main ) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 11:26
s1ck schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:21:
[...]
En hoe kan ik alsnog het macbook scherm als 2e scherm ( dus niet main ) gebruiken?
Je kunt gewoon bij systeemvoorkeuren -> beeldschermen de instellingen aanpassen.
Als je je laptop open hebt staan en aangesloten op een extra beeldscherm, kun je op 'detecteer beeldschermen' drukken en dan zou het als het goed is direct moeten werken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
RobbieB schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:45:
[...]

Je kunt gewoon bij systeemvoorkeuren -> beeldschermen de instellingen aanpassen.
Als je je laptop open hebt staan en aangesloten op een extra beeldscherm, kun je op 'detecteer beeldschermen' drukken en dan zou het als het goed is direct moeten werken.
Dat had ik al getest, zodra ik dat doe sprint het macbook scherm weer aan en wordt dat de main scherm. Er staat nergens bij van maak dit scherm main oid. Alleen mirror, en dat ondersteund tot 12XX resolutie. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Hij bedoelt dat ie zijn externe scherm als main scherm wilt gebruiken en dat gaat niet op die manier. ;)

Dan moet je wel bij instellingen --> beeldschermen zijn en dan even op het knopje tussen beeldscherm en kleur tikken en dan even het menubalkje wat je ziet bij het kleine scherm naar het grote scherm slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Cidolfas schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:59:
[...]

Het is ook niet de HDD :). Tenminste niet bij mij, het is de backlight van het keyboard. Als ik die uit zet, of op maximaal vermogen dan is het geluid weg.

Zie ook: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1121895

Nu nog de vraag of alle MBP's daar last van hebben en ik gewoon een zeikerd ben wat betreft geluid, of dat het niet hoort. Vandaag moest ik even terug komen bij de iCentre om dat de manager die over dit soort dingen gaat niet aanwezig was. Dus zometeen nog een poging.
Ik heb na dit geprobeerd te hebben ook een zacht geluidje als mijn Backlight niet uit of maximaal staat, maar dit valt in het niet bij het geluid uit de rechteronderhoek, het spinnen van de HDD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
RnB schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:54:
Hij bedoelt dat ie zijn externe scherm als main scherm wilt gebruiken en dat gaat niet op die manier. ;)

Dan moet je wel bij instellingen --> beeldschermen zijn en dan even op het knopje tussen beeldscherm en kleur tikken en dan even het menubalkje wat je ziet bij het kleine scherm naar het grote scherm slepen.
Why thank you:) Open staan en 85-90 graden. Itunes aan Chrome 5 tabs en cd aan het branden.. beetje raar maar zal wel goed zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik lees dat veel mensen graag hun macbook dichtklappen. Voor zover mij bekend: Macbook niet dichtklappen! Een macbook raakt zijn warmte kwijt via zijn toetsenbord. (warmte stijgt en rubber isoleerd), dus als jij je scherm dicht klapt kan hij zijn warmte niet kwijt.

Denk er toch maar over na als je, je macbook weer wilt dicht klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero85
  • Laatst online: 30-12-2021
Macbooks zijn gewoon ontworpen om ook in clamshell mode prima te functioneren hoor. Het overgrote deel van de warmte raakt hij via zijn aluminium body kwijt, en niet via het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Deze mythe komt om de zoveel tijd terug. Ik meen (maar dat heb ik ook maar gelezen) dat de iBook van vroeger deels ventileerde via het toetsenbord, maar dat geldt niet voor de huidige MacBook Pro's. Ze zuigen en blazen lucht via de roosters aan de achterkant, en de behuizing geeft passief een deel van de warmte af. Zonder een fan die erop staat is dat maar een klein deel van het totale koelend vermogen. Het heeft meer zin om de MacBook Pro op een standaard te zetten die passieve of actieve ventilatie bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik snap sowieso niet waarom sommige mensen graag in clamshell mode werken. Wtf heb je dan aan een laptop? Zonde van dat extra scherm.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 11:26
CyBeR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:06:
Ik snap sowieso niet waarom sommige mensen graag in clamshell mode werken. Wtf heb je dan aan een laptop? Zonde van dat extra scherm.
Heel simpel. Heb een 13" MBP (2009). Prima voor onderweg, maar als ik thuis werk, zet ik hem op een stand in clamshell mode en hangt er een 20" scherm aan vanwege het grotere werk oppervlak. Waarom in clamshell?

1. Ik haal m'n MB uit m'n tas, plug 3 kabels in (MagSafe, DisplayPort, Audio) en ik kan aan de slag (BT keyboard en muis).
2. Ik kan maar recht voor 1 scherm zitten en als ik bv. StarCraft 2 speel is het voordeel van 1 scherm, dat er ook maar 1 scherm aangestuurd hoeft te worden.

Soms, tijdens studie gerelateerd werk heb ik beide schermen open en op mijn MB bv. iTunes open staan, maar dit komt eigenlijk zelden voor.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Digistorm schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:02:
Deze mythe komt om de zoveel tijd terug. Ik meen (maar dat heb ik ook maar gelezen) dat de iBook van vroeger deels ventileerde via het toetsenbord, maar dat geldt niet voor de huidige MacBook Pro's. Ze zuigen en blazen lucht via de roosters aan de achterkant, en de behuizing geeft passief een deel van de warmte af. Zonder een fan die erop staat is dat maar een klein deel van het totale koelend vermogen. Het heeft meer zin om de MacBook Pro op een standaard te zetten die passieve of actieve ventilatie bied.
Ja, dat dacht ik ook, las mijn vorige uitlating in het ander macforum. Tevens werd dit onderbouwd als de reden waarom een macbook pro niet zonder 3th party software in clamshell mode kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

RobbieB schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:26:
[...]

Heel simpel. Heb een 13" MBP (2009). Prima voor onderweg, maar als ik thuis werk, zet ik hem op een stand in clamshell mode en hangt er een 20" scherm aan vanwege het grotere werk oppervlak. Waarom in clamshell?

1. Ik haal m'n MB uit m'n tas, plug 3 kabels in (MagSafe, DisplayPort, Audio) en ik kan aan de slag (BT keyboard en muis).
2. Ik kan maar recht voor 1 scherm zitten en als ik bv. StarCraft 2 speel is het voordeel van 1 scherm, dat er ook maar 1 scherm aangestuurd hoeft te worden.

Soms, tijdens studie gerelateerd werk heb ik beide schermen open en op mijn MB bv. iTunes open staan, maar dit komt eigenlijk zelden voor.
Precies dat. Maar dan 4 kabels (+ USB-keyboard), 22" extern beeldscherm en niet Starcraft 2, maar papers typen.
En als je weer weggaat met je MacBook trek je alle kabels er weer uit en gaat 'ie vanzelf weer slapen. Hop, direct in je tas!
Heb wel 2 MagSafe-adapters. Eén op m'n bureau en één standaard in m'n rugtas. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Zygivt schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:01:
[...]

Ja, dat dacht ik ook, las mijn vorige uitlating in het ander macforum. Tevens werd dit onderbouwd als de reden waarom een macbook pro niet zonder 3th party software in clamshell mode kan werken.
De MacBook Pro heeft wel een clamshell mode, maar alleen als er een externe voeding aanwezig is. Overigens zijn de klaagzangen doorgedrongen tot de heiligdommen van Apple, want er is een tijd geleden een video gelekt van Lion waarin gedemonsteerd wordt dat als je met een extern scherm werkt op je MacBook en je sluit de klep dat deze niet in slaap gaat maar het interne scherm uitzet en doorgaat op alleen het externe. Wat mij betreft een fijne toevoeging want (voor Cyber ;)) mijn MacBook Pro kan niet op gelijke hoogte staan met mijn externe scherm, dus ik gebruik het MacBook Pro scherm zelden tegelijk met mijn externe scherm. En dit spaart weer gehannes met uit slaapstand halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Digistorm schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:55:
[...]

De MacBook Pro heeft wel een clamshell mode, maar alleen als er een externe voeding aanwezig is. Overigens zijn de klaagzangen doorgedrongen tot de heiligdommen van Apple, want er is een tijd geleden een video gelekt van Lion waarin gedemonsteerd wordt dat als je met een extern scherm werkt op je MacBook en je sluit de klep dat deze niet in slaap gaat maar het interne scherm uitzet en doorgaat op alleen het externe. Wat mij betreft een fijne toevoeging want (voor Cyber ;)) mijn MacBook Pro kan niet op gelijke hoogte staan met mijn externe scherm, dus ik gebruik het MacBook Pro scherm zelden tegelijk met mijn externe scherm. En dit spaart weer gehannes met uit slaapstand halen.
Zulk gehannes is het toch niet? Je klapt 'm dicht om 'm in slaapstand te krijgen, sluit paar seconden later de benodigde kabels aan en hij is up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 21:06
lang gezocht maar nooit gevonden (of niet goed genoeg gezocht) maar een vraag.. De melding wanneer je je MBP uit wil zetten "... wordt over .. seconden afgesloten" Kan je die ook verwijderen, zodat je macbook meteen afsluit als je daar om vraagt?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
De melding niet, maar als je gewoon even op Enter drukt doet ie dat ook. Kleine moeite lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:18
Ik druk altijd op de power knop en dan enter, dan krijg je die vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, vandaag voor de eerste maal ooit dat ik last heb van de elektriciteit die op de case staat. Was toch wel even schrikken toen ik het voor het eerst voelde. Heb hem nu al een jaar maar nu heb ik er voor het eerst last van, enig idee waarom nu pas?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.