[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.432 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:04
van_doorn schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:35:
Beste Tweakers,

Ik wil binnenkort een MacBook Pro kopen. Het wordt het instap model van 1149. Nu wil ik zelf toch iets upgraden door er zelf meer werkgeheugen in te zetten en eventueel een SSD. Kunnen jullie mij aanraden welke SSD goed is? Is een SSD plug and play of moet ik dan nog dingen zelf installeren? Een MacBook wordt nieuw voor mij, ben een windows gebruiker, dus het moet niet te moeilijk worden :) Ik wil geen SSD van Apple zelf ik las namelijk dat je er beter zelf een in kan zetten. Het zou om een 120/128gb SSD gaan.

Alvast bedankt! :)
Daar is een apart topic voor. Als je de laatste 10 tot 15 pagina's even doorleest krijg je wel een idee welke je het beste kunt nemen. Verder zou ik eens googlen en verschillende reviews gaan lezen.

Succes!

spoiler:
Ik zie dat je niet nieuw bent op GoT dus een klein beetje eigen inzet is wel gewenst :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Klopt, ik ben niet nieuw op tweakers en ik heb ook al het een en ander doorgelezen, maar het topic dat je linkt ben ik niet tegen gekomen. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
RoelJuun schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:30:
Ik zou gewoon een firewire schijf nemen. Ik heb er achteraf spijt van dat ik twee usb 2.0 schijven heb aangeschaft en niet iets meer heb betaald. De snelheid is een verademing t.o.v. de trage usb overdracht.
Die snap ik niet helemaal. USB2 = 480Mbit/8=60MB/sec Firewire = 400Mbit/8=50MB/sec.
Dus in weze is USB2 sneller, tenzij je Firewire 800 gebruikt. Dan zit je dus op 100MB/sec.
Maar dan nog, ik ken geen externe harde schijf die 100MB/sec haalt. Dus de winst zal minimaal zijn.

Of zit ik er nu ontzettend naast?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
kaos- schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:08:
[...]

Die snap ik niet helemaal. USB2 = 480Mbit/8=60MB/sec Firewire = 400Mbit/8=50MB/sec.
Dus in weze is USB2 sneller, tenzij je Firewire 800 gebruikt. Dan zit je dus op 100MB/sec.
Maar dan nog, ik ken geen externe harde schijf die 100MB/sec haalt. Dus de winst zal minimaal zijn.

Of zit ik er nu ontzettend naast?
In praktijk gaat USB2 gaat gem. met 20-30 MB/sec.
Wanneer je USB2.0 en FW400 met elkaar gaat vergelijken, zul je zien dat FW400 nog sneller is.

Ik zit nog steeds te wachten op een thunderbolt-to-usb3.0 adaptertje.. Ik vrees alleen dat het nog heel lang kan gaan duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik ga deze week mijn eerste iMac kopen en wil de vraag toch even stellen. Ik heb een groot aantal games in Steam maar tot op heden altijd gebruikt in windows. Kan ik deze games in Steam for mac ook gewoon downloaden en spelen? Steam slaat toch op welke spellen ik aangekocht heb? Ervan uitgaande dat de spellen die ik heb geschikt zijn voor mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Dan moet je even kijken of die games die je hebt voldoen aan Steamplay. Mocht dat zo zijn, dan komen ze tevoorschijn in je Game library en kan je ze installeren op je Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

ElayZ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:07:

Met dit soort getallen kan ik me nauwelijks voorstellen dat ie pas na 1000 cycles op 80% zit als het met zo weinig cycles al zo snel gaat.

Misschien heb je gelijk en is het gewoon normaal maar waarom ik het vreemd vind is omdat Apple zelf aangeeft dat hij pas na 1000 cycles op zo'n 80% hoort te zitten en dat je dan de eerste 10% afname al zo snel ziet.

Ik zou denken dat het dan ongeveer evenredig zou moeten gaan.
1000 cycles=20% afname (vlgns Apple) dus ik denk dan 1% = 50 cycles maar kennelijk gaat dat niet op...

En op 80% afname, gaat de afname dan langzamer? Of blijft het stabiel?
Want dat begrijp ik uit het feit dat ze aangeven ... MacBook Pro is designed to retain up to 80% of its original capacity at up to 1000 full charge and discharge cycles...

Misschien interpreteer ik het verkeerd...

Maar als het met deze snelheid door gaat, zeg gemiddeld 100 cycles=10% afname dan is je batterij na 1000 cycles op 0%.

[edit]

Ik zit er nog eens even over na te denken en wat ik hierboven schets klopt niet.

Want als Darkstar na 60 cycles op 8-9% afname zit en ik na 155 cycles (ruim 2 x zoveel) op 11% afname dan blijkt daar wel uit dat de afname niet evenredig verloopt aan het aantal cycles. Meer cycles betekent dus niet meer afname. Naar mate je meer cycles maakt wordt de afname minder.
Je kan absoluut niet zeggen dat het evenredig is. Het schommelt namelijk. Ik zit op 380 cycles en heb nog 95% van de capaciteit over. Maar heb de meter ook onder de 85% gezien.
Hij pakt soms wat terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Osxy op 17-05-2011 19:27 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53

World Citizen

FreeReef.nl

Dat heb ik weer...

Sluit ik mijn iiyama e2200ws monitor aan via MiniDisplay naar DVI.... werkt het niet.

ALLES geprobeerd...
DVI naar DVI ,
VGA naar VGA,
DVI naar VGA,
VGA naar DVI...
Macbook uit, macbook aan..
opstarten met scherm, opstarten zonder scherm...
Andere kabels...
andere verloop pluggen,
Safe Mode...
Adapter eraan, adapter eraf..
Opstarten met VGA, opstarten met DVI
ondertussen continu herstarten...
Altijd met adapter eraan getest...

:'( Het wil gewoon niet werken...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Osxy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:27:
[...]

Je kan absoluut niet zeggen dat het evenredig is. Het schommelt namelijk. Ik zit op 380 cycles en heb nog 95% van de capaciteit over. Maar heb de meter ook onder de 85% gezien.
Hij pakt soms wat terug.
Inderdaad. Bij deze batterijen is het overigens belangrijk om af en toe (ongeveer 1 keer per maand) helemaal te ontladen. Dat wil zeggen: laptop laten runnen op batterij, tot hij uitvalt (je bent dan niets kwijt, OS X schrijft automatisch alles naar de HDD weg, waarna je gewoon weer kan verder werken). Dan krijg je weer wat capaciteit terug.
Zie ook http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries.

Ik heb bijvoorbeeld al 221 cycles met mijn Early 2009 MBP 17" en zit nog steeds op 92% health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Wim Leers schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:01:
[...]

Inderdaad. Bij deze batterijen is het overigens belangrijk om af en toe (ongeveer 1 keer per maand) helemaal te ontladen. Dat wil zeggen: laptop laten runnen op batterij, tot hij uitvalt (je bent dan niets kwijt, OS X schrijft automatisch alles naar de HDD weg, waarna je gewoon weer kan verder werken). Dan krijg je weer wat capaciteit terug.

Ik heb bijvoorbeeld al 221 cycles met mijn Early 2009 MBP 17" en zit nog steeds op 92% health.
Ik doe dit nooit, ik gebruik de machine normaal. Voorzover ik het begrijp gaat het er om dat je de accu minimaal eens per maand een volledige cycle laat doen.
Zie ook:
Exercise Your Machine

Lithium-ion polymer batteries need to be used for maximum performance. If you don’t use your device often, be sure to complete a charge cycle at least once a month. Click the links below to add regular reminders to your iCal calendar.
http://www.apple.com/batteries/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22
Hmm, raar. Ik wil een 13" Macbook Pro kopen, en ik vroeg mij af hoeveel studentenkorting ik krijg bij Saturn dan wel Mediamarkt; 0%. Ze doen daar dus blijkbaar niet meer aan. :? Apart. Dan maar bij Apple zelf bestellen en wat langer wachten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 08:03
Armada. schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:51:
Hmm, raar. Ik wil een 13" Macbook Pro kopen, en ik vroeg mij af hoeveel studentenkorting ik krijg bij Saturn dan wel Mediamarkt; 0%. Ze doen daar dus blijkbaar niet meer aan. :? Apart. Dan maar bij Apple zelf bestellen en wat langer wachten. :9
Bij APR's kun je nog terecht. ;)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Froggle schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:56:
[...]

Bij APR's kun je nog terecht. ;)
Ik hoorde dat je bij MaxMe (voorheen MacMe) maar 4% krijgt.. Dat vind ik net iets te weinig. Ik heb dat ding graag vanavond of morgen nog in m'n handen, maar zo graag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Armada. schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:57:
[...]

Ik hoorde dat je bij MaxMe (voorheen MacMe) maar 4% krijgt.. Dat vind ik net iets te weinig. Ik heb dat ding graag vanavond of morgen nog in m'n handen, maar zo graag niet.
Ik ben vandaag langs iCentre geweest, en daar gaat gewoon 6% eraf. Zelfde prijs als bij apple.com..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim Leers schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:01:
[...]

Doe ik ook (hetzij per ongeluk) eens paar maand/twee maanden. Heb een late '08 15,4", 552 cycles en ook 92% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Armada. schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:51:
Gewoon lekker online kopen via Surfspot. Als je nog een paar weken wacht is de Back to School actie er weer (begint meestal eind mei) en dan krijg je er nog een gratis iPod Touch 8 GB bij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
tarlitz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:25:
[...]

Gewoon lekker online kopen via Surfspot. Als je nog een paar weken wacht is de Back to School actie er weer (begint meestal eind mei) en dan krijg je er nog een gratis iPod Touch 8 GB bij ook :)
Het probleem is dat ik al wel ingeschreven sta voor het HBO, maar nog geen studentnummer of zoiets heb. :P Dus ik kan wel een inschrijving van het HBO laten zien (moet ik die ook meenemen dan naar een reseller?), maar niet kan via surfspot. En om heel eerlijk te zijn ben ik verschrikkelijk ongeduldig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Had eindelijk ook eens een verloop stekker gehaald voor mijn grotere monitor thuis.
Eerste instantie een DVI genomen, maar monitor had niet die aansluiting :/ Stom had ik moeten weten maar ruilen was geen enkel probleem, zat nog gewoon in dichte verpakking.
Eenmaal de goede stekker alles aangesloten en werkte eigenlijk direct wel goed, mede door de tips die hier in het topic voorbij gekomen zijn. Bedankt daarvoor _/-\o_ Toch wel een heel groot verschil Samsung sync lcd huppeldepup inderdaad Vga aangesloten een heel stuk waziger dan het sprankeling heldere scherm van de MBP dat het bijna lachwekkend is. Nu is de monitor 27" en werkt het inderdaad best goed. Maar ook al heb ik gekalibreerd, het blijft lekker dof. Is dat verwend zijn door apple en goede schermen? misschien toch maar eens een echt scherm aanschaffen ;) vorige was 2jaar terug ook nog wel een euro of 150(weet het niet precies meer) maar kon dus geen dvi aansluiting vinden, jammer dat zou ook iets moeten helpen.

Met de MBP werkt na bijna een jaar nog steeds geweldig _/-\o_ Al had ik gisteren toch een beetje stotteren:
Externe scherm, lekker met illustrator/photoshop bezig. Muziekje(itunes) op achtergrond, bit-torrent was aan het downloaden. en een beetje surfen. werd hij toch wel een beetje stotterig van moet ik zeggen.(2010 standaard 13"model met 4gig) na het sluiten van itunes ging het beter. Dan maar eurosport> Giro op tv aan.

Was de eerste keer dat ik dat meemaakte.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
Kijk tijdens het werken eens in je activiteitenweergave. Als je ram volloopt, koop dan gewoon 8 GB, kan je rustig doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 12:15
Froggle schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:58:
[...]

Ik ben vandaag langs iCentre geweest, en daar gaat gewoon 6% eraf. Zelfde prijs als bij apple.com..
Bij apple.com (webshop) krijg je 12% korting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Dat verschilt per school geloof ik, dus jij kan prima 12% krijgen, terwijl hij op zijn account misschien maar max 6% krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Weet iemand snel welk geheugen er in de nieuwe MacBook Pro's gaan?

Ik zag ooit een link voor pricewatch en na mij rot te hebben gezocht, vraag ik het maar gewoon even...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
DDR3 SODIMM op 1333MHz

[ Voor 85% gewijzigd door RnB op 19-05-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Armada. schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:40:
[...]

Het probleem is dat ik al wel ingeschreven sta voor het HBO, maar nog geen studentnummer of zoiets heb. :P Dus ik kan wel een inschrijving van het HBO laten zien (moet ik die ook meenemen dan naar een reseller?), maar niet kan via surfspot. En om heel eerlijk te zijn ben ik verschrikkelijk ongeduldig. :+
Inschrijving + ID is genoeg maar je kan voor de zekerheid even bellen naar de APR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precies
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:19
Osxy schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:48:
[...]

Inschrijving + ID is genoeg maar je kan voor de zekerheid even bellen naar de APR ;)
Ik krijg met mijn studie 12% korting via surfspot, maar kan ik dus die 12% ook APR krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Dat hangt van de APR af.

Sommige geven 3%, andere 6%. Surfspot is voorzover ik weet een uitzondering met hun 12% maar dat zal je moeten navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
precies schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:23:
[...]

Ik krijg met mijn studie 12% korting via surfspot, maar kan ik dus die 12% ook APR krijgen?
Nee, surfspot heeft een regeling met Apple daar hebben de APR's niks mee te maken. De meeste APR's geven gewoon de standaard 6% die je ook bij de online education store van Apple krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een leuke, goedkope sleeve voor de MacBook Pro 13,3 inch?? Ik ben op zoek naar een goede, maar ik kom altijd uit op sleeves voor 13 inch, ipv 13,3 inch (of is dit hetzelfde))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Ik heb zelf een Tucano second skin 13,3'' en ben er zeer tevreden mee. Ik had dat ding voor €25,- geloof ik, niet al te veel geld voor zo'n sleeve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:52:
Ik heb zelf een Tucano second skin 13,3'' en ben er zeer tevreden mee. Ik had dat ding voor €25,- geloof ik, niet al te veel geld voor zo'n sleeve. :)
Okej, had je die gekocht bij Amazon?? Want ik zie hem vooral staan bij Amazon site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren toch maar naar de Media Markt geweest en gekeken welke modellen er aanwezig waren, en binnen mijn budget vielen. Toen ging ik eerst voor de Macbook Air 13 maar die bleek niet voorradig te zijn, de laatste was net voor mij verkocht.

Tevens zijn er geruchten dat er weer een nieuwe air aankomt.

Ik ben blij dat ie al uitverkocht was want heb nu het instapmodel van de Macbook Pro 13.3. met 4 GB en 320 GB HDD.

Ik vindt het een fijn laptopje en vroeg me dan ook af of er must-have dingen zijn die je moet doen met je Macbook Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:26:
Ik vindt het een fijn laptopje en vroeg me dan ook af of er must-have dingen zijn die je moet doen met je Macbook Pro?
Aanzetten 8)7

- Kijk even in het topic 'Onmisbare tools & software voor Mac OS X'

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Ik heb 'm gekocht! :) Ondanks wat ik elders las heeft MaxMe (voorheen: MacMe) mij gewoon 6% studentenkorting gegeven in plaats van 4% want ik nog wel eens las.

Voor foto: Armada. in "Het grote "show je Apple computer" topic..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Zoals al vaak genoeg aangegeven, zijn de ervaringen & discussie topics niet bedoeld voor losse vraagjes. Toch begint dit topic zo stilaan op het 'welk geheugen moet ik hebben?' en 'waar kan ik zoveel mogelijk korting scoren?' topic te lijken. Dat is niet de bedoeling. Voor geheugen hebben we al een topic: \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:57:
[...]

Okej, had je die gekocht bij Amazon?? Want ik zie hem vooral staan bij Amazon site :P
Nope, bij de Mediamarkt gehaald. Maar volgens mij hebben meer stores ze. Anders heb je pech, want Amazon doet geen international shipping. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 11:26
RnB schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:08:
[...]

Nope, bij de Mediamarkt gehaald. Maar volgens mij hebben meer stores ze. Anders heb je pech, want Amazon doet geen international shipping. :+
Er zijn ook APR's die ze verkopen.. (bv. Nijmegen dat ik weet)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53

World Citizen

FreeReef.nl

Daniel_Elessar schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:57:
Had eindelijk ook eens een verloop stekker gehaald voor mijn grotere monitor thuis.
Eerste instantie een DVI genomen, maar monitor had niet die aansluiting :/ Stom had ik moeten weten maar ruilen was geen enkel probleem, zat nog gewoon in dichte verpakking.
Eenmaal de goede stekker alles aangesloten en werkte eigenlijk direct wel goed, mede door de tips die hier in het \
KNIP

erm, lekker met illustrator/photoshop bezig. Muziekje(itunes) op achtergrond, bit-torrent was aan het downloaden. en een beetje surfen. werd hij toch wel een beetje stotterig van moet ik zeggen.(2010 standaard 13"model met 4gig) na het sluiten van itunes ging het beter. Dan maar eurosport> Giro op tv aan.

Was de eerste keer dat ik dat meemaakte.
Heb je geen HDMI op je scherm? dan kun je de MiniDiplay naar DVI adapter gebruiken, met een kabel DVI-HDMI.... dan heb je toch het beste beeld.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:29:
Weet iemand een leuke, goedkope sleeve voor de MacBook Pro 13,3 inch?? Ik ben op zoek naar een goede, maar ik kom altijd uit op sleeves voor 13 inch, ipv 13,3 inch (of is dit hetzelfde))
Ik weet niet wat je goedkoop vindt, maar ik vind €40 voor een laptop van zo veel geld niet duur. Mijn (nog te kopen) MBP zou één van deze krijgen:
http://www.appelhoes.nl/ColcaSac-MacBook
http://www.manongarritsen.com/nl/macbook-hoezen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 15:45
Om terug te komen op mijn vorige verhaal waarbij duidelijk was dat tot 2x toe de hdd kapot was.

Ik heb dus gister mijn mbp weer opgehaald en weer is alleen de hdd vervangen, ik hoop dat hij het nou wel langer uithoud dan 3 dagen hoewel ik er een hard hoofd in heb. Mocht hij na een een paar weken weer kapot gaan, zal ik apple contacteren om vervanging oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
World Citizen schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:20:
[...]

Heb je geen HDMI op je scherm? dan kun je de MiniDiplay naar DVI adapter gebruiken, met een kabel DVI-HDMI.... dan heb je toch het beste beeld.
Nee, dan had ik dat inderdaad gedaan. Maar nee ook die aansluiting heeft hij niet, helaas.

Heb er vandaag eens goed voor gezeten en een beetje "gespeeld" met kalibratie van het scherm en het is wel iets beter nu. Scherper en helderder dan hij in eerste instantie was, dus kan ermee leven.

En ja ik had gekeken en m'n RAM loopt behoorlijk vol, dus iets bijprikken (van 4 naar 8 gaan) is wel een goede stap denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Dan kan je bijprikken tot je een ons weegt, het zal altijd vol blijven lopen. Zo gaan Macintosh nu eenmaal met het geheugen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:40:
[...]

Ik weet niet wat je goedkoop vindt, maar ik vind €40 voor een laptop van zo veel geld niet duur. Mijn (nog te kopen) MBP zou één van deze krijgen:
http://www.appelhoes.nl/ColcaSac-MacBook
http://www.manongarritsen.com/nl/macbook-hoezen.html
Bedankt voor de tip, ik heb gekeken bij Manon en ze heeft aardig wat leuke hoesjes. Ik heb de afsluitbare olifantgrijs hoes besteld en kan niet wachten tot hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Ik heb een 'klein probleem' met mijn MBP 2011, ik merk dat ik praktisch geen video's kan afspelen zonder dat het hapert. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd, waaronder VLC, Movist, mPlayerX, QuickTime (met Perian plug-in) en wat andere. Helaas lost het switchen van programma's niks op...

Het rare is dat geluid wel goed loopt, maar de video blijft regelmatig hangen en speelt daarna versneld af totdat het weer synchroon loopt met de audio. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Het gaat om een 15" MBP, 2.2GHz i7 met 4GB RAM. Kan het zijn dat het geheugen niet voldoende is?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
azt33 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:26:
Ik heb een 'klein probleem' met mijn MBP 2011, ik merk dat ik praktisch geen video's kan afspelen zonder dat het hapert. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd, waaronder VLC, Movist, mPlayerX, QuickTime (met Perian plug-in) en wat andere. Helaas lost het switchen van programma's niks op...

Het rare is dat geluid wel goed loopt, maar de video blijft regelmatig hangen en speelt daarna versneld af totdat het weer synchroon loopt met de audio. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Het gaat om een 15" MBP, 2.2GHz i7 met 4GB RAM. Kan het zijn dat het geheugen niet voldoende is?
Stream je die video`s toevallig vanuit je netwerk? Een nas bijvoorbeeld? Het kan dan wel eens voorkomen dat de datasnelheid niet hoog genoeg is om deze films af te spelen.
Als je een 100mbit verbinding (kabel) of een 150n (of snellere) draadloze verbinding hebt ligt het probleem waarschijnlijk niet aan de datasnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
azt33 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:26:

Het ligt sowieso niet aan het geheugen. Mijn 13.3" MBP, i5 met 4GB RAM speelt video's zonder moeite af. 1080p en al.

Moet haast wel iets met netwerk of harddisk zijn? Data throughput issue.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Nee, het gaat om bestanden die vanaf mijn HDD worden afgespeeld. Dus daar kan het niet aan liggen. Mijn HDD is een WD 500GB 7200RPM met 16MB cache, ik neem aan dat dit toch wel snel genoeg is?
Ik heb de HDD wel vanuit mijn vorige Alu MB overgezet naar de MBP.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben dit topic al lang aan het volgen en wat mij opvalt is dat er toch veel mensen zijn waarbij hun macbook pro rap warm word. ik zou de 17 inch macbook pro kopen maar soms zou ik deze in de zetel willen gebruiken om te surfen en om naar een aflevering van een serie te kijken ofzo. lukt dit dan echt niet of valt het eigenlijk allemaal wel mee qua hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:57:
ben dit topic al lang aan het volgen en wat mij opvalt is dat er toch veel mensen zijn waarbij hun macbook pro rap warm word. ik zou de 17 inch macbook pro kopen maar soms zou ik deze in de zetel willen gebruiken om te surfen en om naar een aflevering van een serie te kijken ofzo. lukt dit dan echt niet of valt het eigenlijk allemaal wel mee qua hitte?
Het valt allemaal wel mee. Maar als je echt intensief gaat gamen zoals GTA IV of crysis erop, dan verbrand je je benen/handen of waar je hem ook op hebt liggen. En dit had ik al met de 15'' uit 2010. Dus die quad cores branden nog harder!

Als je erop gaat gamen, zoek iets van een harde ondergrond, wat de warmte isoleert, anders kom je voor verrassingen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
azt33 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:20:
Nee, het gaat om bestanden die vanaf mijn HDD worden afgespeeld. Dus daar kan het niet aan liggen. Mijn HDD is een WD 500GB 7200RPM met 16MB cache, ik neem aan dat dit toch wel snel genoeg is?
Ik heb de HDD wel vanuit mijn vorige Alu MB overgezet naar de MBP.
Misschien een driver issue dan. OS X opnieuw installeren met de dvd die bij de nieuwe MBP is geleverd.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Voor de mensen die hun MBP Mid 2010 15" willen upgraden naar 8GB heb ik de volgende 'guide' geschreven:
http://www.niky.nl/2011/0...id-2010-upgrade-naar-8gb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Duidelijke handleiding Nick! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik probeer mijn wifi te delen via mijn mbp alleen elke keer als ik hem dichtklap en dus in slaapstand zet en hem dan weer uit slaapstand haal doet de verbinding het niet meer. (de gedeelde draadloze verbinding dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
tweakG5 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:10:
Ik probeer mijn wifi te delen via mijn mbp alleen elke keer als ik hem dichtklap en dus in slaapstand zet en hem dan weer uit slaapstand haal doet de verbinding het niet meer. (de gedeelde draadloze verbinding dus)
Ik zeg.. Caffeine. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Froggle op 22-05-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ja maar ik wil wel dat ie gewoon nog in slaapstand gaat alleen moet als ik hem uit slaapstand haal wel de draadloze functionaliteit weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Vreemd. Ik snap nu wat je bedoeld, ik lees er ook meer problemen over, maar niemand komt met een oplossing. Misschien even voorleggen in het Mac OS X Lion topic? Misschien is het daarin al gefixed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 09-09 11:16
Heb nog een macbook pro 13" core 2 duo met 4gb ram. Ik heb hierop nu xbmc geinstalled en speel alles af van mn nas op televisie. Mijn mac wordt echter flink warm. Kan dit kwaad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Rebbelx schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:03:
Heb nog een macbook pro 13" core 2 duo met 4gb ram. Ik heb hierop nu xbmc geinstalled en speel alles af van mn nas op televisie. Mijn mac wordt echter flink warm. Kan dit kwaad ?
Zolang er geen rook uit komt: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 09-09 11:16
tarlitz schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:04:
[...]

Zolang er geen rook uit komt: nee.
Ja op die moment is het te laat ook om hem nog te redden ! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:16
Kan je dan niet beter gewoon via VLC afspelen of? Wat zijn de voordelen van XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Gebruik in plaats van XBMC eens Plex. XBMC is meer op Windows gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:02
Rebbelx schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:06:
[...]

Ja op die moment is het te laat ook om hem nog te redden ! :-D
Je Mac zal zichzelf uit zetten als 'ie te warm wordt. Als dit niet gebeurt en hij gaat wel stuk, dan heb je je garantie nog. Maak je je niet te druk erover, of je moet er achter komen dat bij dezelfde load jouw Mac warmer wordt dan andere Macs van hetzelfde model.

Maar boven alles zou ik accepteren dat ze flink warm worden bij heftige load, dat is helaas moeilijk om tegen te gaan in laptops.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 14-09 11:10
Same here. Laatst een film via VLC gekeken en dit scheelde toch al snel een graad of 20. Maargoed xmbc werkt nu eenmaal wel lekker vanuit de luie stoel met de remote (iphone).

Dus ik denk zoals ExNomenDei.. Er is a) een beveiliging en B) garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 18:10
Iemand hier ervaringen met raar geknetter/gekraak als je ligt druk uitoefent op de behuizing? En met ligt bedoel ik al simpelweg de touchpad klikken of typen....

Het gaat overigens om een MBB2010 15" een snelle google zoektocht leverde weinig op. En kan ik hier beter de leverancier (Mediamarkt) voor bellen of Apple zelf?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Klinkt als een HDD die aanloopt. Is volgens mij zelf op te lossen, maar dan zul je even iets meer moeten google'en.. Als het je niets uit maakt of je 'm een tijdje kwijt bent kun je ook Apple bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 11:45
Het schijnt dat mediamarkt volgende week weer met een "19% BTW" (Vakantiegeldverdubbelaar) actie komt. Dus 16% korting op een Macbook Pro. :)
Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Schijnt volgens wie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
Fok! Natuurlijk niet de betrouwbaarste bron :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Ik lees verder in dat topic toch dat er een gebeld heeft, en a.s. donderdag de actie zou beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Het valt mij op dat mijn Macbook lichtelijk trilt. Het valt niet heel erg op, maar het is er wel. Is het normaal dat je (heel) licht de trillingen van de harde schijf voelt als je je handen hebt steunen op de Macbook?

Edit 2: ook niet onbelangrijk om te vermelden, toen ik dit vernam hing hij aan de oplader.

[ Voor 17% gewijzigd door Armada. op 22-05-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Vandaag even gewerkt met mijn MBp aan een extern scherm wat redelijk werkt.
Alleen met het externe draadloos usb toetsenboard/muis combi was de productiviteit toch behoorlijk minder. Dat setje is ook bedoeld voor de windows bak maar werkt redelijk. minpunten waren wel dat het numerieke gedeelte maar half werkt: er gebeurden de raarste dingen als ik het gebruikte>dashboard/scherm helderheid etc werden ermee aaangesproken inplaats van de cijfers. In Illustrator kon ik het ook niet gebruiken, daarbij komt nog bij dat de command toets niet in te stellen was. Iemand een idee, of toch maar een apple toetsenboard halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Ik kon je van te voren wel vertellen dat Apple accessoires gewoon ruk werken op een Windows bak. Apple geeft ook niet de ondersteuning hiervoor, dus ik snap eerlijk gezegd niet wat je aan het zeuren bent over dat bepaalde toetsen niet ingesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 15:34
Wat is een goed 24-27 inch beeldscherm voor een Macbook Pro 13inch medio 2010? Heeft iemand hier ervaring mee? De Apple Cinema vind ik te duur. De resolutie vind ik dan weer wel mooi. Iemand een goed idee of een tip waar ik kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froggle schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:37:
Ik kon je van te voren wel vertellen dat Apple accessoires gewoon ruk werken op een Windows bak. Apple geeft ook niet de ondersteuning hiervoor, dus ik snap eerlijk gezegd niet wat je aan het zeuren bent over dat bepaalde toetsen niet ingesteld kunnen worden.
Volgens mij bedoel je het andersom ik heb een apple toetsen bord en mighty mouse op een windows PC gebruikt en werkte perfect. Maar @Daniel het verschilt per accessoire of hij goed of slecht werkt ik heb een logitech muis op me imac en helemaal geen problemen mee gehad maar een trust toetsenbord doet gewoon niks. Ik zeg niet dat het aan het merk ligt maar het verschilt per accessoire maar het meren deel werkt altijd wel gewoon goed.

En ik zou je zeker een apple toetsenbord aan te raden ze tikken erg lekker! (wel de bedrade i.v.m. usb hub en numeriek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Froggle schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:12:
Ik lees verder in dat topic toch dat er een gebeld heeft, en a.s. donderdag de actie zou beginnen.
Vanaf morgen (maandag 23 mei 2011) gaat de actie van start bij de Saturn (dus geen mediamarkt)! Sommige lieden hebben al de folders gekregen. Succes met aankopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Armada. schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:05:
Het valt mij op dat mijn Macbook lichtelijk trilt. Het valt niet heel erg op, maar het is er wel. Is het normaal dat je (heel) licht de trillingen van de harde schijf voelt als je je handen hebt steunen op de Macbook?

Edit 2: ook niet onbelangrijk om te vermelden, toen ik dit vernam hing hij aan de oplader.
Voor die edit: heb je daar geen last van zonder de oplader? Want als dat zo is, dan heeft de harddisc er niets mee te maken. Ik kan me herinneren dat er meerdere mensen last van hadden, scheen dat de behuizing onder een lichte (lek?)spanning staat. Had iets met de aarde van hun stopcontact te maken.

Mocht dat niet het geval zijn, dan zou het best eens je harde schijf zijn die je lichtelijk voelt trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@iwan: Hoogste resolutie die je bij andere fabrikanten kan krijgen is 1920x1080. Ik ben zelf ook op zoek naar een mooi scherm en kwam bij de HP 2310EI en de Samsung Syncmaster P2370 uit. Moet nog overwegen wat 'm gaat worden. ;)

@Apologieser: Sja, ik heb m'n best gedaan om te ontcijferen wat er precies stond, maar dat was wat ik er uit op kon maken. Maar vooral omdat Apple met Cmd werkt en Windows ook weer met een eigen toets, maak je het er op die manier jezelf niet makkelijker op.

@RRCCreations: Bedankt voor de tip, ik ben morgen weer in Tilburg, dus dat komt goed uit. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Froggle op 22-05-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Froggle schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:37:
Mijn excuses voor het niet geheel duidelijk zijn, werk met kinderen dan neem je wel eens iets over ;)
Maar goed het ging dus inderdaad om de windows accessoires op de MBP, het werkte wel maar niet zoals het zou moeten, en als ik weer geld heb zal ik inderdaad een apple toetsenboard kopen, mijn usb muis werkt wel goed.

Ook Froggle bedankt, ik zal in het vervolg mijn berichten beter doorlezen of het wel goed is kwa taal. |:(
Ben ook dyslectisch dus dat speelt altijd wel een rol.

[ Voor 37% gewijzigd door Daniel_Elessar op 23-05-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froggle schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:48:
@iwan: Hoogste resolutie die je bij andere fabrikanten kan krijgen is 1920x1080. Ik ben zelf ook op zoek naar een mooi scherm en kwam bij de HP 2310EI en de Samsung Syncmaster P2370 uit. Moet nog overwegen wat 'm gaat worden. ;)
Bullshit, Ik heb een dell 22" en die draait al op 2048*1152, en dat is alweer van bijna een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar maanden geleden nog een HP ZR24w gekocht die op de mooie resolutie draait van 1920x1200 werkt perfect icm m'n macbook pro mid '10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:02:
[...]

Bullshit, Ik heb een dell 22" en die draait al op 2048*1152, en dat is alweer van bijna een jaar geleden.
Eens met ^^ ik heb hier ook een scherm met 1920x1200 en dat werkt veel beter dan full hd vanwege de 120 extra pixels onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit weekend even in de Bijenkorf in Adam beland en daar hadden ze zowaar een MBP 15" met mat scherm staan. Daarnaast stond een MBP 13" met glanzend scherm en ik kon dus heel mooi eens de 2 schermen vergelijken. Van te voren had ik in mijn hoofd zitten dat met een mat scherm de kleuren toch wel een stuk minder sprankelend zouden zijn.

Dat valt dus heel erg mee en wat een verschil in "rustig kijken" met dat mat scherm. Ik kon zelfs meer details zien in het mat scherm. Op de 2 schermen hadden we hetzelfde achtergrond gezet (leopard met een berg achtergrond) en je kon op het mat scherm meer detail zien op de verste berg toppen dan op het glanzende scherm.

Ik ben nog aan het nadenken of ik een MBP ga kopen ivm de geluidsproductie van de huidige generatie, maar als ik het doe, wordt het zeker een mat scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retpics
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 08:18
Met betrekking tot de Saturn BTW actie, dit staat in de actievoorwaarden: "Het maximale voordeel op Apple iMacs en Apple Macbooks is €100,- per product"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Bitbron schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:51:
Dit weekend even in de Bijenkorf in Adam beland en daar hadden ze zowaar een MBP 15" met mat scherm staan. Daarnaast stond een MBP 13" met glanzend scherm en ik kon dus heel mooi eens de 2 schermen vergelijken. Van te voren had ik in mijn hoofd zitten dat met een mat scherm de kleuren toch wel een stuk minder sprankelend zouden zijn.

Dat valt dus heel erg mee en wat een verschil in "rustig kijken" met dat mat scherm. Ik kon zelfs meer details zien in het mat scherm. Op de 2 schermen hadden we hetzelfde achtergrond gezet (leopard met een berg achtergrond) en je kon op het mat scherm meer detail zien op de verste berg toppen dan op het glanzende scherm.

Ik ben nog aan het nadenken of ik een MBP ga kopen ivm de geluidsproductie van de huidige generatie, maar als ik het doe, wordt het zeker een mat scherm :)
Over die details in de verte, komt dat niet puur door het verschil in resolutie? Die MBP 15'' heeft een hogere resolutie dan de 13'', dus het kan best zijn dat de glanzende versie van de 15'' evenveel details weergeeft als de matte versie. Naar mijn weten heeft het verschil in glanzend en mat niets te maken met details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
1280x800 vs 1650x1050 d8 ik idd.
Helaas heeft de 13" MBP niet de optie voor een mat scherm anders had ik deze zeker genomen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RnB schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:39:
[...]
Over die details in de verte, komt dat niet puur door het verschil in resolutie? Die MBP 15'' heeft een hogere resolutie dan de 13'', dus het kan best zijn dat de glanzende versie van de 15'' evenveel details weergeeft als de matte versie. Naar mijn weten heeft het verschil in glanzend en mat niets te maken met details.
Hmmm daar zeg je wat, had ik helemaal niet bij stil gestaan. Zou de wallpaper dan zo in elkaar gedrukt zijn op de lagere resolutie van de 13"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
TLRnZ schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:42:
1280x800 vs 1650x1050 d8 ik idd.
Helaas heeft de 13" MBP niet de optie voor een mat scherm anders had ik deze zeker genomen
Precies mijn gedachte. Ik wil namelijk alleen de 13 inch versie. Ga em voornamelijk voor DJ doeleinden gebruiken. Dan vind ik een 15 inch toch echt te groot. Echt een gemiste kans dat je niet kan kiezen voor een hogere resolutie + mat scherm.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
Het zou toch mogelijk moeten zijn, dit scherm is er namelijk wel gewoon voor de Air. De hoge resolutie is uiteraard ook meegenomen.

Ik heb specifiek voor de 13" gekozen omdat ik als student vaak onderweg was, en thuis sluit ik de laptop aan op een 21,5" full hd scherm.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bitbron schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:48:
[...]

Hmmm daar zeg je wat, had ik helemaal niet bij stil gestaan. Zou de wallpaper dan zo in elkaar gedrukt zijn op de lagere resolutie van de 13"?
Als de wallpapers op beide schermen hetzelfde grootte hebben, zou je beide op "Center" (en niet op "Fill" of "Stretch") moeten zetten. Dan zie je dezelfde pixels (alleen vallen de randen er dan vanaf op de 13" c.q. je houdt lege ruimte over op de 15", afhankelijk van de grootte van het plaatje).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Retpics schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:57:
Met betrekking tot de Saturn BTW actie, dit staat in de actievoorwaarden: "Het maximale voordeel op Apple iMacs en Apple Macbooks is €100,- per product"
Mmm, jammer, dan heb je met de studentenkorting (of via surfspot.nl) bijna altijd meer korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:30
BamBamBam59 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:19:
[...]

Mmm, jammer, dan heb je met de studentenkorting (of via surfspot.nl) bijna altijd meer korting.
Weet iemand of deze korting ook geld voor Magic Mouse / Trackpad, wireless keyboard e.d.? Dat scheelt namelijk wel wat meer dan de standaard studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Superhuuper schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:28:
[...]

Weet iemand of deze korting ook geld voor Magic Mouse / Trackpad, wireless keyboard e.d.? Dat scheelt namelijk wel wat meer dan de standaard studentenkorting.
Als je die direct bij de mac erbij besteld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Welke van deze kan ik nou het best nemen: http://tweakers.net/price...52NU8uvUkXtsy8v5K3DlHP-AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het lijkt erop dat de kortingsactie bij de Media Markt er ook weer aan gaat komen. Voor zover dat al niet duidelijk was aan de geruchten kun je het nu ook zien aan de openingstijden:

Dit is van vestiging Eindhoven:
Gewijzigde openingstijden
Donderdag 26 mei: 09.30-22.00 uur
Vrijdag 27 mei: 09.30-22.00 uur
Zaterdag 28 mei: 09.30-20.00 uur
Ze blijven een uur langer open dus. :) Hopelijk halen ze niet dezelfde 100 euro stunt uit als bij de Saturn op dit moment...

Ik ben zelf aan het kijken voor een 13" MBP of MBA voor m'n vriendin, dus dit komt mooi uit.

[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-05-2011 14:40 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
Ja ik zou ook graag een MBP 13" willen scoren, ik neem aan dat de prijs dan 965,- gaat worden met een korting van 16%?

Ik heb trouwens geen enkele ervaringen met dit soort acties, op welk tijdstip kun je het beste gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Dat dacht ik ook, maar je krijgt maximaal 100 euro korting op alle Mac's. Je hebt dus niet veel aan die actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er komt bij mij een vaag geluid uit de MacBook Pro case als ik op bepaalde punten zachtjes druk of aan het typen ben. Toevallig had ik hier een keer wat over gelezen op GoT. Nu had ik zelf een video gevonden op YouTube die exact hetzelfde probleem laat zien en gelijk laat zien hoe het te fixen is. Ik ga het vanavond gelijk even uittesten.

Misschien handig voor als jullie het probleem ook hebben / krijgen:
YouTube: ‪How to fix the squeaking noise on the MacBook Pro 2010‬‏

Ik vind het wel apart, maar in principe niks om je druk over te maken, het irriteert alleen :) Iemand de fix ook al uitgevoerd? Ik kom een hoop mensen tegen met dit "probleempje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Mijn Macbook Pro 2010 maakt wel meer 'vreemde' geluiden. Apple doet hier jammer genoeg niks aan. Zo kraakt mijn klep wel eens en kraakt mijn behuizing ook wel eens. Toch hbe ik de memory niet vervangen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.