Het vergt nog wat trial & error voordat je echt stabiel 4ghz kan draaien dus n0va. QPI hangt erg af van je imc, moederbord en geheugenmerk/type. Als je bclk richting 200 gaat zal je QPI ergens tussen de 1.35v en 1.40v liggen, gebaseerd op mijn eigen ervaringen. En als je met linx all memory test, wat zijn je temps dan?
Over het algemeen zijn de temps met linx wat hoger dan met prime namelijk.
Daarom gebruik ik linx als ik wil weten wat de hoogste temps zijn, dit scheelt meestal 5 graden met prime.
Rann, houd goed je bsod codes in de gaten bij het overklokken, dit kan je een stuk sneller op weg helpen je doel te bereiken. Het heeft voor mij echt geholpen namelijk.
Ik heb mijn 920 D0 nu 3D stabiel @ 4.5ghz HT aan en de warmste core wordt tijdens 3D niet warmer dan 72 graden!
Voor 24/7 linx/prime stable draai ik, op dit moment, 4.2ghz HT aan, 21x200 op 1.344v en QPI van 1.375v.
Warmste core wordt 87 graden tijdens een linx run, hoewel die temperatuur gelukkig in daily use niet voorkomt (max 70 graden gezien tijdens paar uur gamen), is het toch wel de max voor mij.
Dit alles op lucht en, zoals ik zei, voor nu want ik ben bezig met een custom EK waterkoeling setup met wat hulp van mister nedernakker

Dan wil ik 4.5ghz HT aan 24/7 linx/prime stabel gaan draaien, wat deze chip volgens mij wel gaat lukken aangezien hij echt bijzonder goed en makkelijk klokt.
Misschien kun je hier iets mee.
Succes iig!
[
Voor 21% gewijzigd door
t!n0 op 28-09-2011 10:46
]