Wat is hier de bedoeling?
Wat is hier niet de bedoeling?
[OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2 |
![]() |
Inhoudsopgave |
Inleiding |
Welkom in het [OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2 topic.Dit topic is ALLEEN! bedoeld voor vragen en resultaten over de processors op de LGA1366 socket. ![]() Een erg kleine uitleg over de huidige processors op LGA1366 TBA. |
Specificaties Nehalem CPU's |
Hier vind je een lijstje met de specificaties van de Nehalem die nu verkrijgbaar zijn. TBA |
Overclock resultaten | ||
Hier zal ik een lijstje bij houden met stabiele overclock resultaten Wat ik nodig heb om jouw resultaat toe te voegen is het volgende: • Een screenschot van minimaal 8 uur Orthos, Prime 95 of ander stabiliteitstest en gegevens over je CPU & settings. • Uiteraard een validatie van Cpu-Z erbij zou ook erg fijn zijn (lees: moet dus gewoon) Voorbeeld om je gegevens in het lijstje te krijgen: Clock: 3600Mhz | CPU: i750 | Batch: #Q740A523 | vCore: 1,400 | Max temp: 52° | Cooling: Stock AIR | Reg-Edit
Overklokresultaten |
Overclock basics / interessante links |
Faq waarin de basics van het overklokken worden uitgelegd: Frequently Asked Questions T&C Overclocken op een MSI board: Toestemming nodig voor bekijken van YouTubeOp deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media. Bekijk op YouTubeIntel Core i5 P55 Overclocking Tutorial Part 1 (NCIX Tech Tips #48) Overclocken op een Gigabyte board: Toestemming nodig voor bekijken van YouTubeOp deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media. Bekijk op YouTubeIntel Core i5 Overclocking Tutorial Part 2 (NCIX Tech Tips #48.5) Overclocken op een Asus Bord: Uitgebreid artikel @ Xbitlabs |
Overclock Programma's |
Stabiliteit: Als we overclocken willen we uiteraard weten of het behaalde overclock ook stabiel draait op die waardes, en willen we weten wat het temperatuur is tijdens full load. Dat kunnen we dus allemaal controleren met de volgende programma's: • PRIME95 • Orthos • OCCT • Memtest86+ • Memtest Windows • SupePi Mod • SuperPi • LinX Monitoring: • Thermal Analysis Tool (TAT) • CPU-Z • Core Temp • Realtemp • Everest Ultimate trial • HWMonitor |
Back to Top
Reviews |
i5 750 review (XSreviews) i5 750 review (Techspot) i5 750 en i7 870 review (HardwareCanucks) i7 860 review (Anandtech) i5 750, i7 860 en 870 review (Hexus) |
Maximale temperatuur |
Hoe heet mag mijn CPU worden?Stukje van Tom's Hardware:Core i and Core 2 processors have 2 different types of temperature sensors; a CPU case (not computer case) Thermal Diode centered under the Cores, and Digital Thermal Sensors located on each Core. The case Thermal Diode measures Tcase (Temperature case), which is CPU temperature, and the Digital Thermal Sensors measure Tjunction (Temperature junction), which is Core temperature. Since these sensors measure 2 distinct thermal levels, there is a 5c temperature difference between them, which is Tcase to Tjunction Gradient. The thermal specification which is shown in Intel's Processor Spec Finder is Tcase Max (CPU) NOT Tjunction (Core), which is a very common misconception among most enthusiasts. Since there's a 5c gradient between the CPU sensor and the Core sensors, just add 5c to the value shown in the Spec Finder to find the corresponding Core temperature, which is 78c for the Core i5 750. De Tcase Max voor zowel de i5 750 als de i7 860 en 870 is 72.7 graden. Dus de maximumtemperatuur van Tjunction is 72.7 + 5 = 77.7 graden. Processorspecs: i7 870 i7 860 i5 750 |
Bedankt! |
|
Nawoord |
Helaas heb ik de topicstarter van het S1156-OC-topic niet kunnen contacten, vandaar dat de TS zo over is genomen. Er moet nog flink wat gebeuren en dat komt er binnenkort ook van. Voor verdere opmerkingen en/of toevoegingen van de startpost, meld het hier maar even of stuur een Direct Message, dan zal ik mijn best doen het toe te voegen |
[ Voor 93% gewijzigd door Jejking op 29-10-2009 15:54 ]