• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-10 12:10
Ik ken geen borden die custom spd‘s creëeren of zo nauwkeurug de 4GHz halen. Ik heb zoals ik pas 5x vermeld heb helaas maar 3 uur echt met het bord kunnen spelen wegens een beschadigde socket, en loop ook niet dagelijks met een paar liter LN2 op zak, dus hey, ik heb er het beste van gemaakt. Als ‘ie straks op de markt is staat niemand jou in de weg een pot te pakken en het bord wél goed te reviewen ;) je laat duidelijk blijken dat jij daar véél meer verstand van hebt...

[Voor 7% gewijzigd door Singular1ty op 30-04-2011 14:03]

• vapo_chiller
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

hihihihi no comment :P

[Voor 9% gewijzigd door vapo_chiller op 30-04-2011 15:19]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

• Singular1ty
Thank you :)

Wil je trouwens je TECje nog terug hebben? Ik weet zeker dat ik er niks meer mee ga doen en hoef er ook geen hoofdprijs meer voor. DM maar.

[Voor 85% gewijzigd door Singular1ty op 30-04-2011 22:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-07 21:48
vapo_chiller schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 07:53:
Maar dat dit mobo Gigabyte OC-x58 eigenlijk degelijk getest moet worden waarvoor het gemaakt is, namelijk sub-zero, Dice en/of LN², en DAN zien wat t werkelijk doet.
Het is mooi dat je het mobo al in je handen hebt gehad, maar had dan iets meer uitgebreider getest,
want had graag meer gezien.
Check een beetje op HWBot zou ik zeggen, er komt daar vanzelf sub-zero info te staan. Mijn doel nu was om te laten zien dat je ook zonder al die extreme spullen lol kan hebben met dit bord, en ik ben erg tevreden met hoe dit nu gelukt is.
En XMP profiles is altijd al barak geweest, ik heb het zelfs nooit gebruikt en denk dat de meeste OCers wel manueel instellen ook.
Inderdaad, XMP is brak, vooral op Corsair stickjes. Daarom vonden we 1600 6-7-6 ook erg netjes voor een auto-OC functie.
En Xtrafris : waarom post je niet met je eigen account ?
Dit IS mijn eigen account. Waar ben je naar op zoek?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Xtrafris schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:37:
[...]

Check een beetje op HWBot zou ik zeggen, er komt daar vanzelf sub-zero info te staan. Mijn doel nu was om te laten zien dat je ook zonder al die extreme spullen lol kan hebben met dit bord, en ik ben erg tevreden met hoe dit nu gelukt is.

[...]
Met ieder mobo kun je lol mee hebben zonder Xtreme OC.
Xtrafris schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:37:Inderdaad, XMP is brak, vooral op Corsair stickjes. Daarom vonden we 1600 6-7-6 ook erg netjes voor een auto-OC functie.

[...]
Ieder mobo geeft zelf timings aan mem als dat op auto staat.
Xtrafris schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:37:Dit IS mijn eigen account. Waar ben je naar op zoek?
Post hierbvoven :
Singular1ty schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:45:
[...]

Met Xtrafris hier, ik beweer nergens dat dit bord beter zal presteren dan EVGA of Asus, in theorie is het wel gebouwd om het beter te doen maar dit kan ik niet bevestigen en dus blaat ik ook niet zomaar.

Ik heb geen ervaring met de EVGA OC dummy maar heb van het Gigabyte plankje wel interessante dingen gezien. Het klokt álle CPUs over naar 4GHz, en creeert daarnaast zelfs een custom memory SPD. De button had het lef om mijn Elpida's op 1600 6-7-6 te zetten, een configuratie die om te beginnen niet in de SPD was opgenomen en ten tweede lang niet zomaar door willekeurig geheugen word gehaald. Op een of andere manier 'wist' het bord dus dat dit geheugen dat wel kon, ondanks de zwaar brakke Corsair XMP (die 1,6V QPI verlangde :') )

Waar het om gaat is dat het bord features heeft die je bij geen enkele andere fabrikant terugziet en die wel degelijk grote toegevoegde waarde hebben bij het overklokken. Dat een meer ervaren persoon sneller eens stabiele overclock op X58 zal bereiken is opnieuw een met geweld ingetrapte open deur, kom op, hoe ondersteunt dit nu eigenlijk je punt? :+

[Voor 5% gewijzigd door vapo_chiller op 01-05-2011 14:57]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Jongens ik snap niet dat jullie nog ingaan op hem, hier is hij op uit, dit is zijn humor, en wij snappen het maar niet. Voordat hij "zoveel" weet van overclocken vind ik zijn prestaties ook niet geweldig.

Vind het een mooie prestatie voor 3 uurtjes werk Singularity en Xtrafris !

[Voor 42% gewijzigd door l3p op 01-05-2011 17:01]

L3p.nl - Highflow.nl - Facebook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

ik lig al enige tijd stil met OC,
maar toen ik volop ermee bezig was, was ik eerste van belgie en 49ste van wereld.

Maar al die tijd niks meer gedaan is normaal dat scores naar beneden gaan.

En uwe anti chill houding weet ik al langer, troller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020
vapo_chiller schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:56:

Ieder mobo geeft zelf timings aan mem als dat op auto staat.
dat klopt, maar een gemiddeld bord zonder XMP zal dan op 1600 MHz 9-9-9-27 timings toepassen en niet trachten het geheugen zo strak te timen
Post hierbvoven :
beetje taalkundig verschil, denk dat je in het 'belgisch' het anders zegt, maar Singular1ty bedoelt hiermee dat hij het eens is met wat Xtrafris zegt.

en verder on-topic voordat het verder afdaalt naar flame en troll conversaties.

@ Xtrafris
hoe zit het nu met dat bord, komt er nog een nieuwe je kant op of blijft het bij dit kapotte exemplaar?
vind dit soort first hand informatie en gebruikerservaringen altijd erg interessant..

Hardware.info Overclock Team

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Hoe dat mobo is al dood ?

Hoe komt da ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
dat staat er boven geschreven, er zat een socket pin niet lekekr in de socket, deze pin is nu afgebroken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

met de vinger erin gekomen ofzo ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Singular1ty
Geen idee. Omdat het bord niet wilde booten en het leek alsof 'ie afsloeg net voordat de GPU en pompen begonnen te werken vermoedden we een defecte voeding. Toen heb ik op dag 2 een eigen voeding meegenomen, die exact hetzelfde deed en toen zijn we naar de socket gaan kijken. 1 pin was volledig omgebogen, bijzonder onwaarschijnlijk dat dit door een foutieve mount of grijpgrage vinger is gekomen, dus waarschijnlijk hebben we een bord met defecte socket gehad. Gelukkig konden we na wat gepiel met een klein schroevendraaier, na 3 zenuwslopende remounts toch benchen, al heb ik van Xtrafris vernomen dat het bord later die avond alsnog de geest gaf toen het pinnetje volledig af bleek te zijn gebroken :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtrafris
Het pinnetje is inderdaad later volledig afgebroken.

Ik heb een korte guide geschreven die we binnenkort online zullen gooien (zodra ik daar groen licht voor krijg).
Helaas gaat er voorlopig geen vervanger naar mij toe komen, hoewel ik me natuurlijk wel druk ga maken om een reviewsample naar NL te halen voor de media. Stay tuned :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
mocht je iemand zoeken om hem onder 0 te testen hou ik me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Go for it NN, dat bord MOET gewoon goed gereviewed worden waar het voor gemaakt is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10-10 02:14
Xtrafris schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:16:
Het pinnetje is inderdaad later volledig afgebroken.

Ik heb een korte guide geschreven die we binnenkort online zullen gooien (zodra ik daar groen licht voor krijg).
Helaas gaat er voorlopig geen vervanger naar mij toe komen, hoewel ik me natuurlijk wel druk ga maken om een reviewsample naar NL te halen voor de media. Stay tuned :D
kun je er niet zelf een stukje koperdraad op solderen en dan op de goede lengte afknippen/snijden.
Ik heb dit een x met een 775 bord voorelkaar gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
zou wel een prestatie zijn, ben zelf toch aardig handig, maar bij S1366 is het wel zo krap dat ik zelf het denk ik niet voor elkaar zou krijgen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10-10 02:14
Dat was ook meergeluk dan wijsheid. maar klopt wel 1366 is nog veel fijner dan 775.
Maar ik had een draadje van +-4cm, iets tin aan het uiteinde gedaan. Met een pinset het draadje vast gehouden met de vertinde kant van het draadje op de socket gezet en dan de soldeerbout op het andere uiteinde van het draadje houden. Ik had toen trouwens wel een mega soldeerbout van ik gok 800wat, daar kon je zelfs zinken goten mee hardsolderen.

Maarja je kunt het altijd proberen zeg ik dan. kan die inienigeval nog een x goed getest worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
hij kan het bord ook gewoon teruggeven aan zijn baas en wachten tot hij een nieuwe krijgt... Xtrafris werkt bij GB ;) :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

solderen in de socket kan hij zijn RMA zeker vergeten.
kan beter zo mobo binnendoen en wachten op een nieuwe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
het was een reviewsample van zijn werk vapo, hij werkt voor gigabyte

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Mss dan ook Vga's van giga testen?

zou te gek zijn als ik bij zo een bedrijf werkte,

eigen bureau met ln² vat van aantal liters, en alles van gigabyte Oc en benchen, de droom job hihihihi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
jij wilt een nieuwe hicookie worden... Ik geloof niet dat Xtrafris zijn job dat inhoudt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtrafris
hahaha, zó mooi is t nou ook allemaal niet nee. Je kan eens kijken of je Shamino en HiCookie kan joinen, maar dat is toch echt buitencategorie. Ik mag het bord ook even door mijn vingers laten gaan om "localised" OC guides te schrijven en aandacht ervoor te genereren (discussieer vooral verder jongens! :Y) ), maar ik heb nog véél meer te doen dan dat. Wat betreft RMA en soldeerwerk, daar hebben we ook mensen voor, die het bord ongetwijfeld zullen herstellen voor het verder gaat op tour door europa :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
ben zo vrij geweest deel 3 te starten, aangezien dit deel nu wel erg vol is...

[OC] Core I7 9xx (S1366) - Deel 3

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee