• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
[OC] Core I7 920 mogen we na 1467 posts met recht vol noemen. Daarom dus nu deel 2 om elkaar een handje toe te steken om die Core i7's eens flink op te stoken! >:)

Wat is hier de bedoeling?

:) Behulpzaam posten om mensen met problemen op weg te helpen.
:) Je overklok en de benchmarks die je hebt gebruikt voor de stabiliteit. Screens allowed!
:) Andere tips en trucs om deze hittemonsters koel te houden, t.b.v. je OC

Wat is hier niet de bedoeling?

:( Flamen, one-liners, op de man spelen.
:( Zwaar offtopic gaan met vragen over wat je moet kopen/wat voor voeding je nodigt hebt, etcetera.
:( Overtollig patswerk. Je overklok laten zien is mooi natuurlijk maar dit topic is er niet voor E-dick wedstrijden.

[OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2

Inhoudsopgave

Inleiding
Welkom in het [OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2 topic.

Dit topic is ALLEEN! bedoeld voor vragen en resultaten over de processors op de LGA1366 socket.

Een erg kleine uitleg over de huidige processors op LGA1366

TBA.

Back to Top
Specificaties Nehalem CPU's
Hier vind je een lijstje met de specificaties van de Nehalem die nu verkrijgbaar zijn.

TBA

Back to Top

Overclock resultaten
Hier zal ik een lijstje bij houden met stabiele overclock resultaten

Wat ik nodig heb om jouw resultaat toe te voegen is het volgende:
• Een screenschot van minimaal 8 uur Orthos, Prime 95 of ander stabiliteitstest en gegevens over je CPU & settings.
• Uiteraard een validatie van Cpu-Z erbij zou ook erg fijn zijn (lees: moet dus gewoon)

Voorbeeld om je gegevens in het lijstje te krijgen:
Clock: 3600Mhz | CPU: i750 | Batch: #Q740A523 | vCore: 1,400 | Max temp: 52° | Cooling: Stock AIR | Reg-Edit

Eerst GOED! lezen dan pas je scores posten!

Denk eraan, als het niet zo wordt vermeld - dan komt je overclock er niet tussen te staan!
Kopieer voor het gemak de volgende regel over en vul het dan in:

Clock: ****Mhz | CPU: ixx0 | Batch: #******** | vCore: *,*** | Max temp: **° | Cooling: **** | Nickname

Gelieve ook de spaties intact houden :>

Overklokresultaten

Back to Top
Overclock basics / interessante links
Faq waarin de basics van het overklokken worden uitgelegd:
Frequently Asked Questions T&C

Overclocken op een MSI board:

Overclocken op een Gigabyte board:

Overclocken op een Asus Bord:
Uitgebreid artikel @ Xbitlabs

Back to Top
Overclock Programma's
Stabiliteit:
Als we overclocken willen we uiteraard weten of het behaalde overclock ook stabiel draait op die waardes, en willen we weten wat het temperatuur is tijdens full load.
Dat kunnen we dus allemaal controleren met de volgende programma's:

PRIME95
Orthos
OCCT
Memtest86+
Memtest Windows
SupePi Mod
SuperPi
LinX

Monitoring:
Thermal Analysis Tool (TAT)
CPU-Z
Core Temp
Realtemp
Everest Ultimate trial
HWMonitor
Back to Top

Koelers
Gelinkt met Pricewatch:

pricewatch: Arctic Cooling Alpine 11 Pro
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2
pricewatch: Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3
pricewatch: Noctua NH-U12P SE2
pricewatch: Prolimatech Megahalems CPU Cooler
pricewatch: Scythe NINJA 2 Rev.B
pricewatch: Scythe Ninja Mini Rev. B
pricewatch: Scythe Samurai ZZ
pricewatch: Zalman CNPS9900A LED

Back to Top

Reviews

i5 750 review (XSreviews)
i5 750 review (Techspot)
i5 750 en i7 870 review (HardwareCanucks)
i7 860 review (Anandtech)
i5 750, i7 860 en 870 review (Hexus)
Back to Top

Maximale temperatuur
Hoe heet mag mijn CPU worden?
Stukje van Tom's Hardware:

Core i and Core 2 processors have 2 different types of temperature sensors; a CPU case (not computer case) Thermal Diode centered under the Cores, and Digital Thermal Sensors located on each Core. The case Thermal Diode measures Tcase (Temperature case), which is CPU temperature, and the Digital Thermal Sensors measure Tjunction (Temperature junction), which is Core temperature. Since these sensors measure 2 distinct thermal levels, there is a 5c temperature difference between them, which is Tcase to Tjunction Gradient.
The thermal specification which is shown in Intel's Processor Spec Finder is Tcase Max (CPU) NOT Tjunction (Core), which is a very common misconception among most enthusiasts. Since there's a 5c gradient between the CPU sensor and the Core sensors, just add 5c to the value shown in the Spec Finder to find the corresponding Core temperature, which is 78c for the Core i5 750.

De Tcase Max voor zowel de i5 750 als de i7 860 en 870 is 72.7 graden. Dus de maximumtemperatuur van Tjunction is 72.7 + 5 = 77.7 graden.

Processorspecs:
i7 870
i7 860
i5 750

Back to Top

Bedankt!
  • RappieRappie, voor het werk aan de TS @ C2D OC topic.
  • Jostefa, voor de lay-out.
  • Wiethoofd voor het opmaken van het topic.
  • -The_Mask- Voor het maken van het C2D OC topic waarvan ik de startpost heb aangepast
Back to Top

Nawoord
Helaas heb ik de topicstarter van het S1156-OC-topic niet kunnen contacten, vandaar dat de TS zo over is genomen. Er moet nog flink wat gebeuren en dat komt er binnenkort ook van. Voor verdere opmerkingen en/of toevoegingen van de startpost, meld het hier maar even of stuur een Direct Message, dan zal ik mijn best doen het toe te voegen :) .
Back to Top

[Voor 93% gewijzigd door Jejking op 29-10-2009 15:54]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Op het moment heb ik niet superveel tijd... Voel je vrij :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik roep zomaar wat... cold boot probleem? En is dat bij élke vorm van overklok zo?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Hammer schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:15:
Kan vanalles zijn. Dat je pc tijdens stresstesten stabiel blijft, wil niet zeggen dat ie dat ook tijdens de gewone dagelijkse taken is. Het is een redelijk goede maatstaf, maar geeft geen garantie als je pc 8uur prime stable blijft.. Daarom vind ik dit soort programma's ook eigenlijk een beetje flut/ gevaarlijk; ik gebruik ze wel, maar in RL belast je je processor+resources (bijna) nooit voor de volle 100%, tenzij je bijvoorbeeld een renderbak hebt lopen.
Vinnik een vage redenering. Als een pc acht uur Primestable is (zowel mem als cpu), hoort ie ook gewoon stabiel te zijn als hij op het bureaublad aan het nadenken is over een documentje.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:59:
Waar is de te vette TS? :P
Baseren op LGA1156 Core i5/i7 Overclock topic - deel 1 is iig geen slecht idee lijkt mij. :)
Check ;)

Gaat nog wel het e.e.a. aan veranderen!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Als je alle voltages 1 stapje omhoog gooit, is het probleem dan opgelost? Zo ja, dan weer 1 voor 1 de voltages een stap terugzetten naar je huidige niveau... weet je ook waar het probleem zit ;)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Waarom iets aantrekken van Windows Performance Index? Alsof dat ergens goed voor is, het moet bruikbaar zijn voor jóu en niet voor ome Bill & co. Dus als HT aangaat, je hebt winst en stabiliteit, waarom niet?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De goedkoopste 6GB 1600MHz kit die ik kan vinden is vanaf 141 euro. Nogal een verschil met 80 pingels, vind ik.

http://tweakers.net/price...7Wfl6hCqixFQ4T2pth7LDWWv8

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
anathema schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:16:
[...]

tja, ik kan ook wel van alles instellen en windows booten, maar bedoel dat ik acceptabele temperaturen in Linx wil hebben en met mijn processor wordt dat lastig met 1.30 volt.
Ik heb voor 4200 Mhz ook maar 1.18 volt nodig (HT uit, met HT aan 1.20 in CPU-Z) en het verband is een beetje dat hoe minder voltage je nodig hebt voor een hoge overclock hoe heter de processor wordt op datzelfde voltage. Wat dat betreft heb ik er niet heel veel aan...tot 4400 Mhz/HT uit kom ik wel stabiel, aangezien ik daar 1.26 volt voor nodig heb, maar voor meer zou ik waterkoeling moeten hebben.
Kan jij eens voor de grap een wattmeter er tussenhangen en kijken hoeveel het verschilt tussen idle, 100% load @ stock en 100% load @ OC?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
@woozyzpk : D0-stepping is een nieuwere versie die iets beter overklokt. Ik zou zeggen: neem een paar FAQs en tutorials online door en weet waar je aan begint. 5GHz doe je niet ''zomaar eventjes'' ;)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik kan die vraag ook wel beantwoorden: neen, de timings ga je niet merken. Zal een procentje schelen misschien maar het is niet een wereld van verschil. 320MHz op je memspeeds merk je wel wat meer van ;)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
@Kensei: in games en renderprogramma's, iets hogere FPS of lagere berekeningstijden. Voor laadtijden wordt je in principe alleen genekt door een evt. tekort aan geheugen en de traagheid/snelheid van de HDD.

[Voor 13% gewijzigd door Jejking op 16-02-2010 12:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Wat is 'nooit echt geweldig'?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Madshark schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:40:
Ik denk dat lappen de enige oplossing gaat worden ?
Ik denk dat RMA dat wordt, als de stockkoeler / een remount geen oplossing bieden. Lappen gaat je misschien 6-8 graden brengen als je het goed doet. 100-8 = nog-steeds-veel-te-hoog.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
To be honest, je zit al op 70 graden. Dat vind ik niet laag, je zit pas op 3.5GHz met vrij weinig voltage. Dat wordt echt alleen maar erger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
What the.... krijg je daar geen giganotische bootproblemen mee? Ik heb dat ook wel eens geprobeerd met m'n Gigabyte P35DS3 + E2140. Alles bleef werken tot iets van 0.7v maar toen de stroom er eenmaal afging, was 't met geen paard meer aan de praat te krijgen.

* Jejking interested in power numbers!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
vipeax schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:55:
[...]

Yep... En @ boven; hij boot gewoon normaal ja. :P (screenshot was overigens onder 80% load genomen, anders zou ie de multiplier droppen natuurlijk).
Meeeeeeeeeeeer info! :P

Temps en verbruik :P

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Je plaatje is stuk vipeax :(

@ hierboven, kan, maar volgens mij ga je er niet zo ongelofelijk veel voltage meer afhalen.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Gamer schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:41:
Rip 980x.

Teveel met de hyperthreading spelen is dus niet goed.
Wat is er gebeurd? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
diezel schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:02:
7041 mhz met Intel Core i7 980X geklokt op 7041MHz
door Hicookie
Als je toch geen moeite neemt om hier actief te posten, je 'eigen' site te promoten met dat soort linkjes en I-know-what-you-did-last-month-spam en wat je hier neerzet schaamteloze copypastes zijn, wat doe je hier dan? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Tuurlijk, results zijn er wel en dat waardeer ik ook maar ik vraag mezelf af wat je hier doet als het grootste deel van je posts bestaat uit copypastes op het forum. Niet alles, dat is ook wel een feit maar toch blijf ik het niet van groot respect getuigen als er klakkeloos hele stukken tekst van andere sites worden overgeheveld zonder extra input.

[Voor 4% gewijzigd door Jejking op 06-07-2010 10:05]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Nu weten we nog steeds niet wat Gamer (verkeerd) heeft gedaan. De theoretische meuk over het voordeel van HT lijkt me hier beetje overbodig. Het is leuk spul natuurlijk, I love it, maar ik zie nergens een verklaring of oorzaak voor eventuele problemen?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Elke CPU is weer anders maar het is sowieso een feit dat de Core i5/i7 gewoon bloedjeheet worden. Heb je echt geen bijzondere Vcore voor nodig om dat te halen. 88 is wel héél hoog trouwens. Blok voelt aan als, koud/lauw/warm/heet/bloedheet?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
93 graden, shit. Echt, zorg dat je wat lager komt ajb :X

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
1.8 => 1.18 ;)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Dan zoek je toch op wat voor voltages en temperaturen acceptabel zijn? Staat hier zat over.

Autovoltage is killer.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Wacht, dit zou een golden kunnen zijn omdat? Volgens mij zijn er nog betere batches te vinden die net een tandje minder voltage nodig hebben voor 4GHz (ja, 6-cores), maar dat weet ik niet zeker :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Aanvalsmodus where? :? Ik zeg alleen dat er mogelijk nog betere batches zijn! :X

Heb trouwens even rondgekeken en er is maar bar weinig te vinden over golden 980X's. Denk dat je er wel eens een te pakken zou kunnen hebben, 't meeste wat ik zie is rond de 1.3-1.35v voor 4GHz flat. Hoe koel jij 'm ook alweer btw? 52 graden voor een 32nm hot head is supernetjes!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Let op het? Snap niet wat je wilt zeggen.

4.5GHz + HT @ lucht... dan moet je wel van héle goede huize komen want 't voltage knalt op die waarden echt de pan uit dus extra warmte enz enz. Wat vind jij de upper limit voor jezelf, high eighties?

[Voor 3% gewijzigd door Jejking op 07-11-2010 11:49]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Waar ga je 'm onder gooien? LN2 niet maar wel een chiller?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
nedernakker schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:11:
phase change.. maar eerst nog even de max op lucht opzoeken.. hij blijft zo koel.. maxtemp tijdens de cpu test op 4,6 GHz is net geen 70 graden :P
Dat is echt ziek weinig. Mooie CPU :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
nedernakker schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:04:
hij wordt gewoon echt niet warm.. het is een wonderbaarlijke cpu..

ik kom trouwens nu ook van goede huize he nu ik hem 4,5 GHz stabiel heb ;)
* Jejking aait Nedernakker en voert 'm een koekje.

Nu benchen, kreng 8)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Mist iemand nog iets in de TS voor 't volgende deel? Deze is al best vol zeg maar ^^

Graag alles per DM ajb! Dat houdt 't hier overzichtelijk!

[Voor 28% gewijzigd door Jejking op 27-12-2010 12:20]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Heb je er wel koelpasta (goed) opzitten? Ik heb eens een Q6600 gedraaid zonder koelpasta, die gaf ook 20 graden verschil tussen de cores aan op die manier. Of is de base scheef. Met pinpasje controleren.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Doe even chill alletwee.

Ik mis hier in het topic nogal wat 980X OC's en Xeons zijn hier ook vrij weinig te vinden, dat is wel jammer. W3520's and above schijnen zéér lekker te klokken :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Bex64 zegt me niks. Voor de rest je game gepatcht?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Hoeveel scheelde die clean en remount?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee