[OC] Core I7 9xx (S1366) - Deel 2 is onderhand helemaal overvol, dus gaan we maar opnieuw beginnen met een deel 3 om elkaar te helpen en ervaringen
te delen
Wat is hier de bedoeling?
Behulpzaam posten om mensen met problemen op weg te helpen.
Je overklok en de benchmarks die je hebt gebruikt voor de stabiliteit. Screens allowed!
Andere tips en trucs om deze hittemonsters koel te houden, t.b.v. je OC
Wat is hier niet de bedoeling?
Flamen, one-liners, op de man spelen.
Zwaar offtopic gaan met vragen over wat je moet kopen/wat voor voeding je nodigt hebt, etcetera.
Overtollig patswerk. Je overklok laten zien is mooi natuurlijk maar dit topic is er niet voor E-dick wedstrijden.
Back to Top
Back to Top
Back to Top
Back to Top
Back to Top
Back to Top
Back to Top
Back to Top
Back to Top
Back to Top
te delen

Wat is hier de bedoeling?

Wat is hier niet de bedoeling?

[OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2 |
Inhoudsopgave |
Inleiding |
Welkom in het [OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2 topic.Dit topic is ALLEEN! bedoeld voor vragen en resultaten over de processors op de LGA1366 socket. Een erg kleine uitleg over de huidige processors op LGA1366 Nehalem introductie review op Tweakers.net |
Specificaties Nehalem CPU's |
Hier vind je een lijstje met de specificaties van de Nehalem die nu verkrijgbaar zijn. i7 990X i7 980X i7 970 i7 975 i7 965 i7 960 i7 950 i7 940 i7 930 i7 920 |
Overclock resultaten | ||
Hier zal ik een lijstje bij houden met stabiele overclock resultaten Wat ik nodig heb om jouw resultaat toe te voegen is het volgende: • Een screenschot van minimaal 8 uur Orthos, Prime 95 of ander stabiliteitstest en gegevens over je CPU & settings. • Uiteraard een validatie van Cpu-Z erbij zou ook erg fijn zijn (lees: moet dus gewoon) Voorbeeld om je gegevens in het lijstje te krijgen: Clock: 3600Mhz | CPU: i750 | Batch: #Q740A523 | vCore: 1,400 | Max temp: 52° | Cooling: Stock AIR | Reg-Edit
Overklokresultaten |
Overclock basics / interessante links |
Faq waarin de basics van het overklokken worden uitgelegd: Frequently Asked Questions T&C Overclocken met X58 de basics: nog een goede overclock tutorial |
Overclock Programma's |
Stabiliteit: Als we overclocken willen we uiteraard weten of het behaalde overclock ook stabiel draait op die waardes, en willen we weten wat het temperatuur is tijdens full load. Dat kunnen we dus allemaal controleren met de volgende programma's: • PRIME95 • Orthos • OCCT • Memtest86+ • Memtest Windows • SupePi Mod • SuperPi • LinX Monitoring: • Thermal Analysis Tool (TAT) • CPU-Z • Core Temp • Realtemp • Everest Ultimate trial • HWMonitor |
Back to Top
Reviews |
i7 920 review (door Frankknopers op T.net) i7 980X review op T.net i7 930 review (bit-tech) |
Maximale temperatuur |
Hoe heet mag mijn CPU worden?Stukje van Tom's Hardware:Core i and Core 2 processors have 2 different types of temperature sensors; a CPU case (not computer case) Thermal Diode centered under the Cores, and Digital Thermal Sensors located on each Core. The case Thermal Diode measures Tcase (Temperature case), which is CPU temperature, and the Digital Thermal Sensors measure Tjunction (Temperature junction), which is Core temperature. Since these sensors measure 2 distinct thermal levels, there is a 5c temperature difference between them, which is Tcase to Tjunction Gradient. The thermal specification which is shown in Intel's Processor Spec Finder is Tcase Max (CPU) NOT Tjunction (Core), which is a very common misconception among most enthusiasts. Since there's a 5c gradient between the CPU sensor and the Core sensors, just add 5c to the value shown in the Spec Finder to find the corresponding Core temperature, which is 68c for the Core i7 9** series cpu's. De Tcase Max voor alle cpu's uit deze reeks is 67.9 graden. Dus de maximumtemperatuur van Tjunction is 67.9 + 5 = 72.9 graden. Het blijft natuurlijk altijd een verhaal met 1000en meningen, de door de regel toegepaste vuistregel in dit topic lijkt toch te zijn dat coretemps van rond de 80 graden onder load toch wel de max zijn die je wilt aanhouden. Maar een ieder moet dit natuurlijk voor zichzelf bepalen. |
Bedankt! |
|
Nawoord |
Ik heb de TS van Jejking even aangepast en uitgebreid naar dit punt, mocht je iets vinden dat niet klopt of iets toegevoegd zien, meld het hier maar even of stuur een Direct Message, dan zal ik me er over buigen ![]() |
[Voor 101% gewijzigd door nedernakker op 02-05-2011 20:34]
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz