Als je een multiplier van 22x wilt moet je allerlei energiebesparende zaken uitzetten zoals speedstep en eist. Dan blijft de 22 gelocked meen ik. AnderZijds kun je je board crossflashen naar een ws pro. Dan krijg je een instellingen erbij in je bios waardoor de energie opties wel aan kunnen blijven staan...SAiN ONeZ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:14:
Had hier nog een Asus X58 P6T SE liggen met een xeon x5650 en wat dominator ram.
Nu ben ik me wat aan het verdiepen in het OCen ervan, maar als ik in het BIOS de OC op manuel zet, verspringt hij van de 20x Multi naar de 22x, en kan ik de 21x niet selecteren.
Nu ben ik stockspeeds even de voltages uit aan het lezen, en draai ik een intelburn test om te kijken wat hij doet. Ook daar gaat hij meteen op 22x draaien, en komt uit op de 2,93ghz ipv de default 2,67ghz, op alle cores.
Nu wil ik ergens rond de 4ghz gaan zitten, het mobo is volgens mij een van de mindere qua max blck, is het dan verstandig om op een zo hoog mogeljke Multi te gaan zitten, of toch eerst de blck OC verkennen met VTT bijgeven, en daarna de Multi met vcore bij juicen?
Er zit een h100 op, die na half uur IBT de heetste core op 41gr heeft gekregen, en de minste op 36gr, er is nog wat ruimte![]()
Zelf heb ik me X5650 ook op 20x 200 draaien op 1.25. Dikke prima en een leuke upgrade nog voor het S1366 platform