Ik heb de volgende combinatie waarmee ik probeer te overclocken.
- I7 950
- Gigabyte+ga-x58a-ud7
- 18GB ram 2+4+2+4+2+4 1866Mhz
- Antec h20 600 pro (speciaal gekocht hiervoor)
- MSI Geforce GTX 1060 6GB
Ik heb de handleiding en achterliggende documenten geraadpleegd maar ik mis toch een paar stappen heb ik het idee.
Ik heb de maximale voltages uit de Youtube video aangehouden. Dus
- Max Vcore 1.25
- Max Uncore 1.45
- Ram 1.65
Ik kom met de instellingen uit op een BCLK van 212. 3.99Ghz draait hij dan zonder problemen waarbij de max temp tijdens stress test nog onder de 60 graden blijft.
Zodra ik echter de tweede stap uit de video wil gaan testen, dus Uncore of Ram kom ik niet meer fatsoenlijk in m'n Bios terwijl ik wel de stappen volg uit de video. Maar ik heb het idee dat de relatie tussen de voltages en verhogen van je uncore of ram mist.
Dus ik verlaag de multiplier weer en zet BCLK terug naar 133 om vervolgens steeds met 10 te verhogen.
Maar dan slaat het systeem al vast. Iemand een idee?
- I7 950
- Gigabyte+ga-x58a-ud7
- 18GB ram 2+4+2+4+2+4 1866Mhz
- Antec h20 600 pro (speciaal gekocht hiervoor)
- MSI Geforce GTX 1060 6GB
Ik heb de handleiding en achterliggende documenten geraadpleegd maar ik mis toch een paar stappen heb ik het idee.
Ik heb de maximale voltages uit de Youtube video aangehouden. Dus
- Max Vcore 1.25
- Max Uncore 1.45
- Ram 1.65
Ik kom met de instellingen uit op een BCLK van 212. 3.99Ghz draait hij dan zonder problemen waarbij de max temp tijdens stress test nog onder de 60 graden blijft.
Zodra ik echter de tweede stap uit de video wil gaan testen, dus Uncore of Ram kom ik niet meer fatsoenlijk in m'n Bios terwijl ik wel de stappen volg uit de video. Maar ik heb het idee dat de relatie tussen de voltages en verhogen van je uncore of ram mist.
Dus ik verlaag de multiplier weer en zet BCLK terug naar 133 om vervolgens steeds met 10 te verhogen.
Maar dan slaat het systeem al vast. Iemand een idee?