Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

En dit is zoals het hoort?
Afbeeldingslocatie: http://lulzimg.com/i24/27c176.jpg

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

nb freq is je uncore, die kan gerust 4000 doen,
kun je die tRFC van 128 niet verlagen ook je CR op 1T zetten?

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ziet er prima uit, je kan wat vapo zegt nog de CR naar 1t zetten, maar die uncore voegt voor 24/7 niet zoveel toe... eerst maar eens een nette oc behalen, dan pas finetunen..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik hoef geen OC te behalen, ik wil gewoon op die 1600Mhz zitten, aangezien ik de temps van mijn Ram niet kan zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

HardCoreGamer schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:24:
Ik hoef geen OC te behalen, ik wil gewoon op die 1600Mhz zitten, aangezien ik de temps van mijn Ram niet kan zien. ;)
Temps van mem reepjes zijn ook niet belangrijk, ga er maar van uit dat ze max tussen de 40 en 50 graden worden. 1T timings nog ff aan zetten dan ben je klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

En waar staat DRam voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

das de sneldied van je geheugen : in cpuZ screen draait je mem op 802Mhz, is in werkelijkheid dan 1604Mhz.
millman schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:17:
[...]

Ziet er prima uit, je kan wat vapo zegt nog de CR naar 1t zetten, maar die uncore voegt voor 24/7 niet zoveel toe... eerst maar eens een nette oc behalen, dan pas finetunen..
Uncore 4000Mhz doet zo goed als iedere i7 lga1366 zonder enig probleem, zelfs op lucht.
En verbeterd ook de algemene performance van je setup,
ook duidelijk merbaar voor 24/7 gebruik, maar ook benches.

[ Voor 70% gewijzigd door vapo_chiller op 15-07-2011 15:54 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Je geheugensnelheid? Is DDR (=double data rate) geheugen, de snelheid die je ziet in CPU-Z moet je dus vermenigvuldigen met twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
vapo_chiller schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:52:
das de sneldied van je geheugen : in cpuZ screen draait je mem op 802Mhz, is in werkelijkheid dan 1604Mhz.

[...]

Uncore 4000Mhz doet zo goed als iedere i7 lga1366 zonder enig probleem, zelfs op lucht.
again, niet waar.. niet iedere i7 doet dat.. en de meeste als ze het doen hebben er behoorlijke QPI voltages voor nodig..

voor die 1 % performance winst is het die inspanning niet waard, daarnaast is het voor deze user prima om hem op 2x dram snelheid te laten draaien...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Oke vandaar, ik ga zo weer eens de BIOS induiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

vapo_chiller schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:52:

[...]

Zelfs als je met overklokken bezig bent is dat het laatste wat je tweakt, zoals nakker al zegt, 1% performance voor al die moeite.. Je haalt er meer uit met een mooie oc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Of te wel, geheugen zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ziet er netjes uit, timings zijn goed ingesteld, maar alleen die 2T kan nog naar 1T, maar ook dat is maar 0,5% performance.. Je kan het gerust zo laten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

2t zo laten, uncore zo laten, timings mem speed zo laten, al die beetjes 1% komen samen tot paar mooie %tjes :P 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door vapo_chiller op 15-07-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
als zijn mem zo gespecced is, dan is het maar de vraag of het strakkere timings kan, wss kan het op die timings alleen wat harder, het is gewoon valueram..

hij koelt maar met een Mugen.. lekker 0,05 V extra op de QPI zetten voor die hogere uncore terwijl hij die ruimte beter kan gebruiken om zijn cpu oc verder te brengen, iets wat veel meer toevoegt.

en daar weer dagen mee bezig zijn omdat het allemaal net niet werkt.. en je op het randje van stabiliteit zit, zowel met je mem als met je memcontroller.

dat zijn dingen die we doen als fanatieke overclockers, voor dat beetje extra's in de benchmarks.. voor 24/7... flauwekul..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Die gast gaat niet overklokken, dus ik zie die kleine paar procenten niet zoveel uithalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ja ik wil alleen mijn CPU overclocken... Al mijn voltages staat op Auto, dus daar maak ik mij geen zorgen over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
even een teaser van iemand die wel overklokt :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5rc99fYcKHmczLe2QuLGbgzN/full.jpg

mooi chippie millman ;) :9~ nogmaals everlasting gratitude _/-\o_

Vcore is even gegokt aan de hand van schaling nu 1,3875 in bios, fans van rads draaien nog op 1200 RPM en het is vrij warm in deze kamer. kortom.. er zit misschien wel een 4,8 24/7 in.. sandy bridge is voor mietjes ;) :P
HardCoreGamer schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:26:
Ja ik wil alleen mijn CPU overclocken... Al mijn voltages staat op Auto, dus daar maak ik mij geen zorgen over. :)
dara moet je je wel zorgen over maken.. voltages op auto en overklokken is no go..

[ Voor 29% gewijzigd door nedernakker op 15-07-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:46
Zou iemand mij verder kunnen helpen richting de 4ghz voor mijn i7 930? In onderstaande screenshot mijn settings, momenteel kan ik de bck niet meer verhogen, dan loopt de computer vast. Ik denk dat ik eerst met de voltages moet spelen, maar ik zou niet weten wat ik precies moet verhogen.

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/7306/i7930ocbegin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
welk geheugen heb je?
en welke cpu koeler?

plaats even een exacte lijst van je specs, dan kan ik je wel een goede begin instelling geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
nedernakker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:55:
welk geheugen heb je?
en welke cpu koeler?

plaats even een exacte lijst van je specs, dan kan ik je wel een goede begin instelling geven.
Bij deze: wenslijst: pc2

cpu koeler is de standaard koeler

[ Voor 4% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 15-07-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dan ben je op dit moment uitgespeeld.. wat voor load temps heb je nu met deze koeler.. volgens mij loopt dat al de spuigaten uit..

ga eens kijken voor een goede aftermarket koeler voordat je verder gaat..

mugen2, megahalem e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
nedernakker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:11:
dan ben je op dit moment uitgespeeld.. wat voor load temps heb je nu met deze koeler.. volgens mij loopt dat al de spuigaten uit..

ga eens kijken voor een goede aftermarket koeler voordat je verder gaat..

mugen2, megahalem e.d.
Dat is vervelend om te horen, maar als het niet anders is zal ik binnenkort is kijken voor een andere koeler.

Hier mijn huidige temp: Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/3868/templa.png

Ik heb met de huidige settings nog geen vastlopers gehad terwijl dat ik toch behoorlijk zware games speel.

Edit: ik zal even een zware game laten draaien om de temp onder druk te checken.
Edit 2: ik kom op 84graden op 100% load(Prime95 test), het lijkt mij inderdaad niet verstandig nog verder te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 15-07-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:21:
[...]

Dat is vervelend om te horen, maar als het niet anders is zal ik binnenkort is kijken voor een andere koeler.

Hier mijn huidige temp: [afbeelding]

Ik heb met de huidige settings nog geen vastlopers gehad terwijl dat ik toch behoorlijk zware games speel.

Edit: ik zal even een zware game laten draaien om de temp onder druk te checken.
Edit 2: ik kom op 84graden op 100% load(Prime95 test), het lijkt mij inderdaad niet verstandig nog verder te gaan.
Zo werkt dat niet, voor load temps verwachten we hier 100% load met een stressprogramma
als OCCT, Prime95, IntelBurnTest of Linx. Laat die eens 10 minuten draaien, dan hebben we een indruk hoe heet je CPU onder load écht kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
zorg dat je loadtemps onder de 80 graden blijven.. dus beetje terugklokken nu en eerst een andere koeler halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
nedernakker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:33:
zorg dat je loadtemps onder de 80 graden blijven.. dus beetje terugklokken nu en eerst een andere koeler halen..
Bedankt voor jullie hulp, ik kwam inderdaad boven de 80graden uit. Draai nu weer op 3200 :)

Ik denk dat ik deze ga halen: pricewatch: Scythe Mugen 3

[ Voor 7% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 15-07-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
goede value for money koeler, die brengt je wel naar 4 GHz, doe jezelf een plezier, bestel nog een extra set fanclips en een fan er bij, in push pull presteert hij nog ietsje beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

nedernakker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:04:
goede value for money koeler, die brengt je wel naar 4 GHz, doe jezelf een plezier, bestel nog een extra set fanclips en een fan er bij, in push pull presteert hij nog ietsje beter..
presteerden ze niet nog beter als je ook de zijkanten dichtmaakte? Zodat je echt een push pull tunnel hebt?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

M2M schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:27:
[...]

presteerden ze niet nog beter als je ook de zijkanten dichtmaakte? Zodat je echt een push pull tunnel hebt?
En als je je cpu lapt nog beter, maar mensen, als we dan toch extra dingen mee laten bestellen, kan ie net zo goed voor een true of megahelems gaan ofzo?
nedernakker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:32:
even een teaser van iemand die wel overklokt :
[afbeelding]

mooi chippie millman ;) :9~ nogmaals everlasting gratitude _/-\o_

Vcore is even gegokt aan de hand van schaling nu 1,3875 in bios, fans van rads draaien nog op 1200 RPM en het is vrij warm in deze kamer. kortom.. er zit misschien wel een 4,8 24/7 in..
Anytime dude, Jij hebt er meer aan dan ik LN2 technisch gezien, maar als ik die 24/7 clocks zo zie.... uhhhh, ruilen?? :P
sandy bridge is voor mietjes ;) :P
Heeeuj, dat is onder de gordel he.. mijn 5Ghz 24/7 komt er aan hoor.. (als ik een proc heb en mn bord, en oh ja, geheugen en... ook nog 1155 HK3.0 mounting set en...) :P
[...]

dara moet je je wel zorgen over maken.. voltages op auto en overklokken is no go..
Eerst maar eens een keer een OC tutorial lezen voordat je maar een instelling aanraakt?! Verbazingwekkend dat er mensen zijn die zonder ingelezen te hebben maar wat aanklooien.. niet primen/linxen, en een unload temp showen... Is dat desinteresse in t platform?? Ongeduld omdat je dringend prestatie nodig hebt? 8)7 There is no excuse..

Het leukste is juist de weg er naar toe, je systeem op je koeler "uitmaxen", op die grens een 24/7 OC behalen. Het zoeken van de hoogste snelheid voor het laagste voltage voor elk onderdeel en zo het karakter van een chip ondekken en herkennen, schaling en uiteindelijk leren overklokken voor de benchmarks, maximaal windows tunen voor een specifieke bench , voltmodding enz enz... NEED 2 SAY MORE?? RTF OC TUT!! :P

[ Voor 69% gewijzigd door millman op 16-07-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

millman schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:14:
[...]

En als je je cpu lapt nog beter, maar mensen, als we dan toch extra dingen mee laten bestellen, kan ie net zo goed voor een true of megahelems gaan ofzo?
Een beetje hardware sleutelen te veel? Stukkie alufolie er overheen, beetje tape en je kunt zeggen dat je een gemodde mugen 2 hebt :D.

En het lapwerk is eigenlijk gewoon een kwestie van geduld en inlezen. Valt dat onder het zwaardere OC-werk?
millman schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:14:
Het leukste is juist de weg er naar toe, je systeem op je koeler "uitmaxen", op die grens een 24/7 OC behalen. Het zoeken van de hoogste snelheid voor het laagste voltage voor elk onderdeel en zo het karakter van een chip ondekken en herkennen, schaling en uiteindelijk leren overklokken voor de benchmarks, maximaal windows tunen voor een specifieke bench , voltmodding enz enz... NEED 2 SAY MORE?? RTF OC TUT!! :P
Er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil tussen mensen die OC-en op semi-pro nivo en mensen die voor de lol een beetje aanklooien. Je kunt het gelukkig zo moeilijk maken als je zelf wil en zo ver gaan als je zelf wil. En dat kost tijd en moeite. Bovendien is het geen eenvoudige materie (meer). Simpelweg de baseclock omhoog gooien werkt slechts tot een bepaald nivo.

En uiteindelijk loop je tegen een grens (software) aan en zul je aan de hardware moeten sleutelen om extra prik op de processor te drukken of er een koker op te zetten met vloeibare spul op -200

[ Voor 51% gewijzigd door M2M op 16-07-2011 00:38 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

M2M schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:32:
[...]

Een beetje hardware sleutelen te veel? Stukkie alufolie er overheen, beetje tape en je kunt zeggen dat je een gemodde mugen 2 hebt :D.
Met goed modden moet dt mooier kunnen (=duurder) en ik ben meestal wel van t oog wil ook wat..
En het lapwerk is eigenlijk gewoon een kwestie van geduld en inlezen. Valt dat onder het zwaardere OC-werk?
Lappen is voor nerds :P nee, lappen wil soms goed werken met een kromme IHS, maar voor de meeste koeling niet nodig... Je cpu daalt ook meteen stukken in waarde tenzij je een wonderchip hebt.. Gewoon goede pasta en een heel klein laagje ervan en klaar is klara... Daarnaast raad ik je met hoge OC's toch gewoon wc aan.. Ook voor nerds, maar wel hele coole ;)
Er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil tussen mensen die OC-en op semi-pro nivo en mensen die voor de lol een beetje aanklooien. Je kunt het gelukkig zo moeilijk maken als je zelf wil en zo ver gaan als je zelf wil. En dat kost tijd en moeite. Bovendien is het geen eenvoudige materie (meer). Simpelweg de baseclock omhoog gooien werkt slechts tot een bepaald nivo.
Zelfs op dat niveau moet je weten dat je moet primen, wat max load temperaturen zijn, enz enz... Zomaar aanklooien is geen excuus voor denk ik. (mijn mening)
En uiteindelijk loop je tegen een grens (software) aan en zul je aan de hardware moeten sleutelen om extra prik op de processor te drukken of er een koker op te zetten met vloeibare spul op -200
Het gaat mij er om dat mensen een beetje weten wat ze doen en een oc uitmaxen op hun koeling. Of dat nou 3600Mhz met 1,1v op een stock koeler is of 4,8Ghz op water, dat maakt niet uit. Je moet gewoon testen, en dan moet je ook weten wat je aan het testen bent= Basis kennis vereist... simpel toch

[ Voor 38% gewijzigd door millman op 16-07-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

millman schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:38:
[...]
Met goed modden moet dt mooier kunnen (=duurder) en ik ben meestal wel van t oog wil ook wat..

[...]

Lappen is voor nerds :P nee, lappen wil soms goed werken met een kromme IHS, maar voor de meeste koeling niet nodig... Je cpu daalt ook meteen stukken in waarde tenzij je een wonderchip hebt.. Gewoon goede pasta en een heel klein laagje ervan en klaar is klara... Daarnaast raad ik je met hoge OC's toch gewoon wc aan.. Ook voor nerds, maar wel hele coole ;)
Ach, ik ben nooit zo van het oog. Kast zit dicht en staat onder buro. Als het met de airflow nog OK zit zal het me ook een worst zijn hoe de kabeltjes lopen, en of de kleur PCB van het moederbord wel bij de fanblades past ;)

En waterkoeling. Als je dat doet, moet je het goed doen. Halfbakken setjes kopen heb ik ook geleerd, is geen goed plan. En degelijke waterkoeling kan ook een beste duit kosten. Iets wat voor jouw de investering natuurlijk wel waard is, maar misschien niet voor de gemiddelde topic bezoeker. Bovendien komt er net wat meer hardware bij kijken en zit je nog met de psychologische grens van water in je kast.

Maar als je de financiën hebt, doen :D. Dit soort spul in je kast bouwen maakt je een (vind ik) nuttige ervaring rijker.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik weet niet wat je onder halfbakken setjes verstaat? zo'n thermaltake setje is niets nee, maar voor een cpu volstaat een 240rad, singlebay 450lt/u respomp, beetje slang en 4 fittingen. Leuk supreme hf blokje. Hoppa, i7 920 @ 4,4 op zeg 68c. Voor zo'n 170.- klaar. nog een 120 rad erbij en je koelt een 980 op 4,5 (70cmax) en een gtx580 op 900/2100 (60c max)... Totaal 330 euro kwijt bij mij dan.. (maar dan met 750l dualbay res pomp)

foto r3e en mem in systeem

[ Voor 3% gewijzigd door millman op 16-07-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Die videokaart ziet er met weerspiegeling zeer strak uit! Ook je kleur keuze ziet er goed uit! :)
Helaas kan ik net geen ventilator boven mijn Mugen 2 plaatsen, écht op de centimeter te krap. (Heb de grootste Mid Tower case, de Corsair 600T)

Anders kun je 2 ventilatoren op de Mugen 2 plaatsen voor intake, en dan 1 op de Mugen voor outtake zodat de warmte zo naar boven gaat en de kast uitgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Mobo cpu en ram zijn deze week alweer verkocht, word nog mooier met een Z68 ud7 van gigabyte.. ga m googlen, echt een schitterend bord.. word alles helemaal grijs zwart oranje en koper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

HardCoreGamer schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:09:
Die videokaart ziet er met weerspiegeling zeer strak uit! Ook je kleur keuze ziet er goed uit! :)
Helaas kan ik net geen ventilator boven mijn Mugen 2 plaatsen, écht op de centimeter te krap. (Heb de grootste Mid Tower case, de Corsair 600T)

Anders kun je 2 ventilatoren op de Mugen 2 plaatsen voor intake, en dan 1 op de Mugen voor outtake zodat de warmte zo naar boven gaat en de kast uitgaat. :)
2 voor intake? wat ben je van plan???

Overigens zijn er ook dunne ventilatoren te krijgen. Standaard is 2.5 CM dikte, anderhalf kan ook. Je moet wel even goed zoeken dan, en je hebt iets meer RPM nodig voor dezelfde airflow.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Mijn eerste poging tot overclocken, ben benieuwd wat jullie ervan vinden :). Het is geen monster OC, maar opzich toch net iets sneller dan stock. Valt hier nog meer uit te halen?

Afbeeldingslocatie: http://files.slurpgeit.nl/images/oc_930_352.png

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1910941

[ Voor 19% gewijzigd door Slurpgeit op 16-07-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

millman schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:02:
Ik weet niet wat je onder halfbakken setjes verstaat? zo'n thermaltake setje is niets nee, maar voor een cpu volstaat een 240rad, singlebay 450lt/u respomp, beetje slang en 4 fittingen. Leuk supreme hf blokje. Hoppa, i7 920 @ 4,4 op zeg 68c. Voor zo'n 170.- klaar. nog een 120 rad erbij en je koelt een 980 op 4,5 (70cmax) en een gtx580 op 900/2100 (60c max)... Totaal 330 euro kwijt bij mij dan.. (maar dan met 750l dualbay res pomp)

[afbeelding]
offtopic:
Even serieus .. ik was een goeie minuut stil en verbaasd de schoonheid van jouw pc aan het aanschouwen .. damn! Echt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Slurpgeit schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:35:
Mijn eerste poging tot overclocken, ben benieuwd wat jullie ervan vinden :). Het is geen monster OC, maar opzich toch net iets sneller dan stock. Valt hier nog meer uit te halen?

[afbeelding]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1910941
Ik weet niet welke koeler je gebruikt, temps kunnen nog wat hoger naar de 80-85c onder prime. Nog wat voltage erbij op de Vcore en eventueel een klein beetje op de QPI erbij en de 3800Mhz is in zicht. Probeer bij voorkeur een oneven multi te gebruiken en turbo uit.. dus 21x180 ofzo voor 3780Mhz denk dat dat wel te halen valt. Maar ik zie nu wel dat je maar 5 minuten linx hebt gerund... Dat is niet echt stabiel, beter een paar uur linx/8 uur prime..)

Probeer te beginnen met:

Vcore 1,25v
Qpi vtt: 1,23v

en dan stapje voor stapje de baseclock verhogen richting de 180.. (wel multi dus vastzetten op 21..)
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:52:
[...]

offtopic:
Even serieus .. ik was een goeie minuut stil en verbaasd de schoonheid van jouw pc aan het aanschouwen .. damn! Echt ..
Thnx, Heb er aardig wat uurtjes en geld in zitten (heb in anderhalf jaar 7 GPU series versleten, 5 procs, 3 mobo's en 4 voedingen. Om nu dit setje weer verkocht te hebben en met een aangepaste build verder te gaan.

Kast waterkoeling en grafische kaart blijven behouden, mobo, cpu en mem zijn net verkocht...

ff kijken of ik lol kan hebben aan socket 1155 OC :)

[ Voor 28% gewijzigd door millman op 17-07-2011 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 19:54
Ook hier is het feest aant beginnen...

ff slordig de multi naar 31-33 gegooid voor over de 4.

vandeweek wat verder met de instellingen.

Probleem waar ik nu tegenaanloop is dat 1 van de geheugenmodules niet gepakt wordt... Module zelf is niks mis mee, maar bios geeft gewoon 8gb aan ipv 12.
Vermoeden is dat de memcontroller op de cpu gewoon rot is...
CPU-z geeft weer wel aan dat er 12gb is :')

heb ff geen andere cpu los bij de hand om te testen (of ik moet d pc van t vrouwtje uit elkaar trekken... maar die draait na weken eindelijk gewoon stabiel en lekker.. )

idle draait t systeem trouwens tussen de 16 en 20 graden... hangt een beetje van de vijvertemp af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Hmmm, check even je moederbord, als 1 chipje niet gepakt word kan dat een beschadigd DIMM-slotje betekenen. Had ik ook met m'n REX2, heel hinderlijk.

PS, gebruik je nou direct vijverwater om te koelen of heb je er een soortement warmtewisselaar tussen zitten? Kan me niet voorstellen dat vies vijverwater bevorderlijk is voor de levensduur/prestaties van je pomp en blokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 21:06

Pixeltje

Woo-woohoo!

Singular1ty schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:39:
Hmmm, check even je moederbord, als 1 chipje niet gepakt word kan dat een beschadigd DIMM-slotje betekenen. Had ik ook met m'n REX2, heel hinderlijk.

PS, gebruik je nou direct vijverwater om te koelen of heb je er een soortement warmtewisselaar tussen zitten? Kan me niet voorstellen dat vies vijverwater bevorderlijk is voor de levensduur/prestaties van je pomp en blokken...
heb ergens eerder al gelezen over iemand die zijn vijver gebruikte om de warmte van zijn pc af te voeren, volgens mij via een soort warmtewisselaar ja. Je kan niet zomaar t water uit je vijver in je loop gieten lijkt me ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dat doe je met een platenwisselaar :)

@ kawarez,
haal je cpu eens uit de socket en plaats hem opnieuw, dat zal vermoedelijk je probleem oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
al 4x gedaan, alles al nagekeken van cpu pinnetjes tot socketpinnetjes tot memslot.

bord had ik een tijd terug even draaiende met een w3520 , toen pakte die alles...

en het gewoon een rad in de vijver liggen.. 1 van de 5 .. aangestuurd door 1 van de 4 pompen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
heb je al geprobeerd modules te wisselen? doe de module van slot 1 in 3 en vice versa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 21:06

Pixeltje

Woo-woohoo!

KaWaReZ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:54:
al 4x gedaan, alles al nagekeken van cpu pinnetjes tot socketpinnetjes tot memslot.

bord had ik een tijd terug even draaiende met een w3520 , toen pakte die alles...

en het gewoon een rad in de vijver liggen.. 1 van de 5 .. aangestuurd door 1 van de 4 pompen :+
Je hebt wat? _/-\o_

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
allaaaaang, eerste wat ik deed :/

ook met 1 module (elke keer een andere) opstarten

en zelfs (toen pakte die wel 12gb) door de banken zo te vullen: 1 1 0 0 0 1 , maar toen bleef windows raar doen (deed ie al heel t weekend, 5x opnieuw geinstalleerd ... hangen bij benches en na tig drivers)..

gisteraaf eindelijk w7 er goed op gekregen, netjes opnieuw opgestart na elke update ronde...

vnaaf misschien ff de modules van t vrouwtje proberen (3x2).. die zijn wel makkelijker uit te bouwen dan haar cpu. probleem met haar cpu uit te bouwen is dat bij haar de draadenden mol zijn van de cpu koeler.. dus daar hangtie netaan goed vast :/
Ik vrees ervoor dat als ik m nog 1x losmaak, dat ie dan niet meer vast komt en helemaal dol draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik had laatst de i7 960 (3.2ghz) gekocht icm. de Corsair H80.
Doormiddel van de arctic silver 5 pasta heb ik 'm gemonteerd.
Iemand ervaringen of een idee wat ik er uit kan halen?
Ik wou graag weten of het uberhaupt de moeite waard is om te overclocken.
En natuurlijk benieuwd wat ik eruit kan halen ;3

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Ting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:26:
Hey,

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Ting
4-4,2GHz moet zeker lukken, alles daarboven is enorm afhankelijk van de chip en de hoeveelheid moeite die jij erin wilt steken. Lees eens de tutorial in de topic start, dan heb je in 1 middagje rommelen een mooi resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Singular1ty schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:07:
[...]

4-4,2GHz moet zeker lukken, alles daarboven is enorm afhankelijk van de chip en de hoeveelheid moeite die jij erin wilt steken. Lees eens de tutorial in de topic start, dan heb je in 1 middagje rommelen een mooi resultaat :)
Okee, maar ik kan daar niet mijn dingen mee fry'en of andere risico's?
En kwa chip? Ik heb een i7 960 mocht dat ergens toe doen :P
Thanks for the help so far ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
zo lang je je temps en voltages in de gaten houdt kan er niets gebeuren, de tutorial in de TS is erg uitgebreid.. op je gemak even doornemen en testen

het verschil tussen de 920 en 960 is te verwaarlozen.. op luchtkoeling stranden ze bijna allemaal tussen de 4,0 en 4,2 GHz met HT aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:49:
[...]

...

En kwa chip? Ik heb een i7 960 mocht dat ergens toe doen :P

....
Er werd bedoeld dat ook al heb je 2 'dezelfde' i7 960's dat ze onder OC totaal anders reageren, meer of minder voltage nodig hebben voor een bepaalde clock, warmer/kouder worden met zelfde voltages. In principe kunnen de meest chips wel de 4,2 met 1,35v Vcore halen , de een misschien op 1,3v de ander op 1,4v en alles wat er tussen in zit. De vraag is meer of je koeling de extra Vcore aankan, maar ik denk dat de h80 een i7 960 onder de 80c moet kunnen houden op minimaal 4ghz prime 95 load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Laatst online: 12-09 14:41
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:26:
Hey,

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Ting
Ik heb zelf de I7 950 standaard op 3.07
Als koeler gebruik ik de Corsair H50

ik heb mn cpu op 4.3 ghz gekregen met max temp op intel burntest 76c
dit is dus op de h50 met push/pull en ambient temp van 28c (dat is de gemiddelde temp op mn kamer door mn pc) Hij pakt "Frisse" lucht van buiten de kast als intake.

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
28 graden... dude...

hier nog steeds geen stap verder :/ (tijdgebrek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
KaWaReZ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:12:
28 graden... dude...

hier nog steeds geen stap verder :/ (tijdgebrek)
Hoe heb je het trouwens gedaan, heb je gewoon een mega lange slang liggen naar de vijver met een sterke pomp?

en ja 28c, ookal is het buiten koud, als mijn computer aanstaat een tijdje is het zo tussen de 26 - 28c op mnn kamer, op dit moment 29c maar dat is nu t ook buiten warmer is.
Blij als ik straks op mn kamer zit! daar heb ik hoog plafond, dus dat scheelt al een hoop met de temperatuur en dan zit mn kamer op begane grond.

[ Voor 34% gewijzigd door marco282 op 02-08-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Gezien dat 4GB ram een beetje de standaard is geworden en DDR3 geheugen erg goedkoop is geworden ben ik stiekem opzoek naar een uitbreiding.
Ik heb een Asus P6T deluxe v2 met een i7 920 op 3.6ghz, mijn huidig geheugen is een OCZ Gold Tri Channel set met 3x2gb op 1600mhz en ik denk C9-9-9.

Aangezien OCZ uit de markt is gestapt is het identiek zelfde setje kopen wel mogelijk (hier en daar nog voorraad) maar niet financieel aantrekkelijk.
Ik zat te denken om een 4GB dual channel setje erbij te prikken. 10GB lijkt me ruim voldoende voor de komende jaren en de prijs is nogsteeds erg laag (€25).

Is dit aan te raden? Gaat dit toch een negatief effect hebben op mijn overclock mogelijkheden? Ik wil later nog wel doorclocken tot 4ghz, om zo parity te draaien op 1600mhz. Dit moet toch wel lukken?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 07:49
Ik weet het niet zeker maar.. maar wil je dan geen 6gb triple channel setje ? Aangezien je mobo triple channel ondersteund?

Daarnaast (tenzij je veel memory heavy applicaties gebruikt) is 6GB al bijna overkill ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Meer geheugen betekent 0 snelheidswinst als je geen applicaties draait die het vol krijgen. Ik heb zelf 6GB nog nooit vol gekregen, voor 8-12GB moet je echt immens je best gaan doen. Overclocken word daarnaast nog moeilijker omdat je IMC meer te verduren krijgt, zodat je hogere voltages moet gaan draaien met weer meer hitte tot gevolg.

Als je toch het upgraden niet kan laten, haal dan op z'n minst nog een setje van 3 reepjes zodat je triple channel blijft draaien. Ik denk dat dat in toekomstige applicaties meer winst betekent dan de hoeveelheid geheugen zelf.

Trouwens, het geheugen kan alleen maar nóg goedkoper worden. Kan je die upgrade beter uitstellen tot een moment dat je het echt nodig heb, nu is het ondanks de prijs zonde van je geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Best doen, draai jij maar eens een render in Adobe After Effects of Premiere, heb je zo 14GB vol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Erg mijn best doen? Valt wel mee heur. Chrome/Firefox met 20-30 tabs aan staan, dropbox, skype, steam, teamspeak client/server en een stevige game (Civ5 of BC2), tikt al aardig richting de 4gb.

Je hebt extreme gevallen. STALKER games zoals Call of Pripyat kan je pimpen met texture packs. 3-4GB voor alleen dat spel is best mogelijk op ultra settings.

Daarnaast doe ik voor mijn werk/opleiding veel wetenschappelijke berekeningen, als ik een paar grote datasets in RAM moet laden dan zit je snel aan de 6gb natuurlijk.

Ik geef je wel dat 6gb nog steeds high-end is en dat je op zijn minst een jaar kan doorgamen zonder enig probleem. :) Maar ik ga mijn pc binnenkort openmaken voor een nieuwe videokaart, en voor 25/40 euro voor respectievelijk een Kingston HyperX 2x2gb of 3x2gb setje op 1600mhz C9 kan er dan meteen bij geprikt worden.

Mijn vraag is dus nog niet beantwoordt: Kan ik instabiliteit verwachten (op hogere clocks) of zou het niet moeten uitmaken? Gezien het marginale verschil tussen dual en tri channel functioneerd die extra 4gb als een buffer tussen de 'main' 6GB en de HDD. Maar ziet Win7 dat ook zo?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Als ik jou was zou ik mij voor bereiden op de toekomst, waarom? 3x2GB set is oud aan het worden, het nieuwe is nu 2x4GB of hoger...

En wees eerlijk, voor 20 euro extra heb je al 2x4GB, dus waarom niet?
Zo heb je ook nog ruimte voor extra geheugen, of bij een moederbord upgrade die 24GB ondersteund, dan zal het jammer zijn met 3x2GB geheugen als er maar plaats is voor 6 sloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

HardCoreGamer schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:05:
En wees eerlijk, voor 20 euro extra heb je al 2x4GB, dus waarom niet?
Zo heb je ook nog ruimte voor extra geheugen, of bij een moederbord upgrade die 24GB ondersteund, dan zal het jammer zijn met 3x2GB geheugen als er maar plaats is voor 6 sloten...
Goed punt, maar serieus, wanneer denk je dat 12GB (6x2gb) niet meer als high end wordt gezien?
Even een ad-hoc onderzoekje:
BF2 (2005) op all high 1280*1024 was rond de 1gb
STALKER (2007) op all high was 1.5gb
Crysis (2008) op all high was 2gb
STALKER CoP (2010) op all high is 2.5gb

Zooo hard loopt het niet van stapel.
Dus mijn gok is dat rond de tijd dat 10-12gb middelmatig is geworden, is mijn PC allang afgeschreven en uitgerangeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Je kunt niet dual en triple naast elkaar draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:06
Ik wilde al zeggen wie adviseert er nou dual channel naast tripple o.o? Dat gaat dus echt helemaal niets worden. Als je mobo er al mee boot en het herkend zal het zeker snelheidsdegradatie met zich mee brengen.
Nee ik zou er niet aan beginnen. Stamp er dan gehele nieuw ram in en pleur hem naar de 12 Gig. Als je dat nodig denkt te hebben.
Zelf kom ik met 6gig ook wel eens te kort overigens. Maar aangezien mijn cputje al niet zo lekker clockt wil ik er niet meer geheugen bij prikken.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

nedernakker schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:04:
Je kunt niet dual en triple naast elkaar draaien...
Nee? Ik had begrepen dat de Nehalem memory controller gewoon mix en match aankon, hoewel ik niet specifiek heb gelezen welke modussen door elkaar konden.

Naja, Dan neem ik 3x2 om zo 6x2 DDR3 op 1600mhz @ C9 te krijgen. Die €15 kan er ook wel vanaf.
clifdon schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:08:
Als je mobo er al mee boot en het herkend zal het zeker snelheidsdegradatie met zich mee brengen.
Dit lijkt me pure speculatie gezien het óf niet werkt, óf er maar een marginaal verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Je kunt of dual channel draaien met 2/4 modules of triple met 3/6 modules, maar niet triple en dual naast elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
Poeh, ik heb nu ook 6x2 en ik had 3x2 ik raakt de 6gb nogwel regelmatig! iets vrat geheugen!
nu zit ik met 12 gb rond de 23% ussage iddle best een hoop nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 04:19
Hey,

Ik heb net een Sapphire Pure Black en ik heb wat problemen...
Ik krijg hoge Vdroop in load met 100% LLC en vroeg me af als het normaal was ..
Net 2 filmkes gemaakt (sry engels gesproken)

Part1, setting up the bios (basic)
YouTube: Sapphire X58 LLC Problem Part1 - YouTube
Part2, load testing in windows..
YouTube: Sapphire X58 LLC Problem Part2 - YouTube

is dat normaal een Vdroop van 0.048v met 100% Calibration ?

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ha woot! Heb even gekeken naar je filmpjes en dat is duidelijke een hele hoop Vdrop zeg! Wat doet het voltage zonder LLC? Ik vind die voltages wel erg uit de hand lopen, wellicht een RMA.. Toch vind ik het voor een "mid-end" bord niet heel vreemd, het is het eerste bord van sapphire en alleen al om die reden zou ik daar niet zo snel voor kiezen.. Beter voor een leuk Asus bord gaan, dat is inmiddels wat ik ook van plan ben ipv de Z68-ud7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Is niet het eerste bord van Sapphire, ze hebben ook al een zootje HTPC bordjes in het assortiment. Is wel het eerste bord voor overklokkers etc en daarom zou ik het zelf idd niet kopen. Mijn ervaring is dat overmatige Vdroop ook aan je voeding kan liggen, dus als je dat kunt controleren zou ik het zeker doen voor je het bord RMA stuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
Ik heb 2 voedingen geprobeerd.. waaronder een AX750... met dezelfde resultaat.. grr weer RMA.. damn
@singularity.. long time no see :-)
tja.. 8+2phase.. eventueel een pencil voltage mod ?

[ Voor 31% gewijzigd door wootie op 12-08-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
@millman : ik moet wel zeggen dat die Z68 extreme van Asus precies een PAK stabieler kwa voltage is dan die UD7 dat ik had.. maar goed die was ook factory defect blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Is 70 graden voor de kern te doen voor de CPU?
Ik ben in bezit van een Mugen 2, maar de ventilator maakt nogal een lawaai, daarom mag hij pas aangaan bij 50 graden of hoger... De CPU wordt nagenoeg niet warmer dan 58 graden, wat mij verbaasd aangezien hij 1 week terug nog 5 graden warmer was voor een tijdje.. Neem aan dat dit prima temps zijn? :)

En nee hij is niet overclocked, het is een Intel I7 920 met Intel Turbo Boost aan...

Edit: Oef, na 2 en een half uur Prime 95 gedraaid te hebben kom ik uit op 64 graden maximaal op de CPU.

[ Voor 10% gewijzigd door iApp op 13-08-2011 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Singular1ty schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:28:
Is niet het eerste bord van Sapphire, ze hebben ook al een zootje HTPC bordjes in het assortiment. Is wel het eerste bord voor overklokkers etc en daarom zou ik het zelf idd niet kopen. Mijn ervaring is dat overmatige Vdroop ook aan je voeding kan liggen, dus als je dat kunt controleren zou ik het zeker doen voor je het bord RMA stuurt :)
Ten tijde van athlon64 X2 hadden ze al deftige OC boardjes...
Speedy-J in "een wit of roze moederbord zonder hem te..."

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Das een mooi wit bord zeg, nooit geweten... Van mij mogen er wel weer witte bordjes terug komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
HardCoreGamer schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:25:
Is 70 graden voor de kern te doen voor de CPU?
Ik ben in bezit van een Mugen 2, maar de ventilator maakt nogal een lawaai, daarom mag hij pas aangaan bij 50 graden of hoger... De CPU wordt nagenoeg niet warmer dan 58 graden, wat mij verbaasd aangezien hij 1 week terug nog 5 graden warmer was voor een tijdje.. Neem aan dat dit prima temps zijn? :)

En nee hij is niet overclocked, het is een Intel I7 920 met Intel Turbo Boost aan...

Edit: Oef, na 2 en een half uur Prime 95 gedraaid te hebben kom ik uit op 64 graden maximaal op de CPU.
dat zijn prima temps hoor, alles onder 75~80 graden bij volledige load is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Haha change of plans (nakker weer waar ik het over heb). Na een aantal weken ingelezen te hebben over het Sandy Bridge platform, en verschillende borden en geheugen combinatie's, kwam er een leuke 1366 set op mijn pad.
Deze heb ik nu dus gekocht i.p.v. een SB build, het bestaat uit het volgende;
- i7 920 D0 lapped
- Gigabyte X58-UD5
- OCZ Gold 1600Mhz 8-8-8-24

Lijkt me leuk spul om mee aan de slag te gaan. Het enige wat ik nog moet aanschaffen is een (lucht)koeler.
Ik wil gaan OC'en en het doel is om 24/7 een mooie setup te draaien met een max. temp. van ongeveer 80 graden in stresstests.
Natuurlijk wil ik de limieten (op lucht) gaan opzoeken om wat te spelen met de nieuwe hardware.
Welke luchtkoeler adviseren jullie me? Ik zat zelf te denken aan de Mugen 2 Rev. B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
niet doen.. thermalright ultra extreme of megahalem halen.. mugen 2 suxxx..

mooie chip... jammer dat je hem net voor mijn neus hebt weggekaapt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Tnx nakker, wie weet kan ik je er in de toekomst blij mee maken, wanneer het teveel kriebelt om toch SB aan te schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
DM me maar dan, dit is een chip die te goed is voor luchtkoeling ;)
beter haal je een leuke waterkoelingsset en ga je 4,4 GHz 24/7 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Voorlopig eerst nog even luchtkoeling. Zat erover te denken om een H60 of H80 aan te schaffen, maar daar is deze case niet echt geschikt voor.
Bovendien is me inmiddels duidelijk dat dit niet echt waterkoelers zijn lettend op de koelprestaties.
In de toekomst dus een nieuwe case en een degelijke wc setup (met hulp van een ervaren tweaker? :)).

Nu nog een bedrijf vinden die de TRUE Rev. C (incl. fan) kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

nedernakker schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:36:
[...]

dat zijn prima temps hoor, alles onder 75~80 graden bij volledige load is prima
Voor de CPU zelf of de kern? Op het laatst heb ik het over de CPU zelf. ;)
Overigens, welke nadelen heeft waterkoeling. Stel je voor, het gaat lekken in je kast. Of het water droogt op, wat dan? En moet je niet werken met speciaal, en duur vloeistof?

Waterkoeling is IDEAAL voor mij! Geen geluid meer in mijn pc, alles nog lekker kunnen overclocken, gewoon een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
gedestileerd water geleid nagenoeg niet, maja, gaat het lekken bestaat de kans op sluiting wel. maar als je niet te gekke dingen doet met je loop gebeurt er door de regel weinig.. enige wat ik wel eens lees is plexi waterblokken/tops die scheuren en lekeknde rotary koppelingen, mijn mening, ... mijd die als het mgelijk is.

als we praten over temps bij cpu's hebben we het altijd over de coretemps.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
hey, ik ben terug met die sapphire x58 PB.
juiste zelfde settings dat ik gebruikte met 100% LLC maar nu zonder LLC.

Part 3, setting up the bios (basic) w/o LLC
YouTube: Sapphire X58 LLC Problem LLC Disabled Part3 - YouTube
Part 4, load testing w/o LLC
YouTube: Sapphire X58 LLC Problem LLC Disabled Part4 - YouTube

Dus, in window Trixx toont 1.408v Vcore (1.35bios) en wanneer ik de processor belast VCore ga naar 1.48v

Dus is mijn vraag is die bord goed voor RMA ? Nu aangezien ik die op V&A gekocht heb zal dat wel een probleem worden denk ik (doos was wel nieuw & sealed).. dank u Sapphire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Vcore circus... Ik ruik toch een RMAtje, tenzij je 'm stabiel kunt krijgen op de overdreven voltages.

Ben nu bezig de W3540 het vuur aan de schenen te leggen. Ga nu baseclock 200 proberen met 1,325V op de QPI en de Uncore op 4007MHz. Dan RAM, daarna kijken of het ding 4,6GHz wil doen in mijn setup. Fingers crossed. Ik heb er trouwens last van dat het systeem at random soms maar 4GB geheugen ziet. Kan er geen pijl op trekken. Jammer dat ik m'n CPU niet zomaar kan remounten, m'n loop is nogal strak ingedeeld, erg weinig speelruimte zonder een lek te veroorzaken :/

Edit: 200MHz baseclock is go, ben nu m'n Elpida's op 2000MHz 7-7-7-20 aan het crunchen. 1,375V QPI, zit wel een beetje op het randje van wat je een Bloomfield 24/7 zou aandoen. Maargoed het is voor de goede zaak.

Edit: 2GHz RAM is ook go, 4,6GHz here we go :D

Edit: Stabiel Windhoos in gekomen op 4,6GHz met 1,375V Vcore. Nu stressen en vingertjes gekruisd. Ben wel weer 2GB RAM kwijt zonder reden maar dat zou niet uit mogen maken, heb de stabiliteit van RAM en Uncore al getest.

[ Voor 33% gewijzigd door Singular1ty op 14-08-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
nice oc :-)

kheb een ticket geopend bij Sapphire.. ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Hmpf, ik weet niet wat deze CPU bij jou deed, maar ik heb 'm al over de 80 graden zien gaan en ben inmiddels naar 1,475V (1,48V load) Vcore gegaan na enkele BSODs in IntelBurnTest. Denk niet dat ik 'm op deze snelheid stabiel krijg, maar 4,5GHz is voor 24/7 ook mooi :) En als het lukt goed voor een #1 plekje bij de Bloomfields in de Linx club :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
wel.. als ik me niet vergis zat ik op 4.2Ghz .. 24/7 maar das toch een tijdje geleden..
nu heb ik een review gelezen bij de "buren" en 4.5 / 4.6 24/7 zou haalbaar moeten zijn...hoger ga je dry ice of ln2 moeten hebben..:-)

btw .. heb jij vdroop op uwe formula ? anders denk ik dat ik die x58 PB ga verkopen voor een formula...die zijn die aan het wegdoen in DE...
gr,

[ Voor 6% gewijzigd door wootie op 14-08-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

VIk heb 0 Vdroop op de Formula, hij overvolt ietsjes (1,475V in BIOS is 1,48V load in Windows), dit is een erg goed bord. Deed met die E5645 ook 221 baseclock. Denk er wel over om 'm weg te doen want kan er geen fullcover block voor krijgen, en ICH word vreselijk heet nu: 75 graden, kan de heatsinks niet aanraken of ik brand m'n fikken. En dan een goed bordje halen waarvan de kleur beter bij m'n blauw/zwart/zilver thema past. X58A-OC ofzo :9 Maargoed, beetje dure grap allemaal, betekent dat ik nog zeker 150,- moet bijleggen als ik die Formula voor een vriendenprijs aan jou verpats :/

Anyway, so far so good:

4,6GHz IntelBurnTest

Helaas verloor IntelBurnTest de prioriteit in m'n processen na het maken van de screenshot. Moet die run dus overdoen. Max temp was 87 graden, vrij heet.

Heb de Vcore nog iets hoger gezet, QPI om te compenseren ietsje lager omdat ik denk dat dat wel gaat, en weer fingers crossed 'n goan..!

Edit: Helaas, weer BSOD :N Dus voltages omlaag, 1,45V Vcore en 1,4V QPI en kijken of 'ie 196,5x23 (4519MHz) wel trekt.

Edit: Dat wil wel lukken :)

4,5GHz IntelBurnTest

Morgen maar smijten naar de Linx Stable Club.

[ Voor 13% gewijzigd door Singular1ty op 14-08-2011 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Godverdegodverdegodver! De Formula is overleden en ik slaap vanavond in een walm van doorgefikte PWMs.

Ik zet kalmpjes Linx aan en leg mijzelf te ruste (voorzover mogelijk met een San Ace 2600rpm op 3M van je nest vandaan) voor de super special. Ongeveer 20 minuten later hoor ik ineens 2 ploffen, alsof er boeken op de grond vielen. Ik haast me naar de pc om te kijken watskeburt. Het ding functioneert nog, dus ik zoek wat er dan gevallen is. Nog een plof. De Blackbird GTX geeft ineens de geest. KUT!! Ja hoor. Vieze lucht van verbrande electronica in de kamer, heatsinks van de PWMs bloed en bloedheet. Doesn't take a genius to figure what happened :N Maar wtf...
Extreme Engine Digi+

Powerful combination of analog and digital design elements

Extreme Engine Digi+ equipped with high performance digital VRM design can easily achieve the ultimate performance with adjustable CPU PWM frequency. It expedites heat dissipation and achieves better electric conduction keeping critical components reliable. Now you'll be able to push your spanking new Intel CPU to the limit, hitting benchmark scores that others only dream of. Extreme Engine Digi+ balances the need for voltage and the desire for rock solid performance to bring the ultimate user experience.
Afbeeldingslocatie: http://rlv.zcache.com/y_u_no_guy_poster-p228138386273377829trma_400.jpg

Moraal van het verhaal: als je serieus gaat overklokken koop je een moederbord waar fullcover blokken voor te krijgen zijn. Ik hoop dat Alternate.de hier raad mee weet want hoe je het wendt of keert, je PWMs moeten niet zomaar door kunnen branden. En dan maar een REX3 BE of X58A-OC in huis halen met een mooi blokje erop. Ik hoop dat de processor het nog doet. Wat een ramp. Bij mij zit het ook werkelijk nooit mee :S

Ik zal vanavond kijken of er leven in het systeem te blazen valt met een van m'n semi-overleden REX2's. Hopelijk is de schade beperkt tot de moederplank. Ik zie jullie over een paar uurtjes in Utrecht.

[ Voor 23% gewijzigd door Singular1ty op 14-08-2011 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
shit man.. das slecht nieuws.. PWM die doorbranden.. das lang geleden dak dat nog gezien heb.
In de tijd van de 286 en ik wel een // kaartje ne keer laten omploffen door de signal langs beiden richting in out te zetten. tussen pc & amiga en serieuse BOEM gehad..
Die 8 phase waren waarsch. niet gelukkig met die oc...
gn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik de boel heb lopen pushen door de PWM frequency naar 1000MHz te schoppen. Ik wilde stabiele voltages. Daar is die shit toch voor?! Verder zullen jullie het met me eens zijn dat ik geen gekke voltages heb gedraaid, kom op.

Oh well shit happens. Op deze build rust geen zegen. Fancontroller dood, 2 pompen kapot, bokkende grafische kaart, opgeblazen moederbord. Nu ben ik weer 2 weken verder voor dit hersteld is, wat een sof :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
PWM van 1000Mhz.. zal eens morgen op mijn PB proberen haha. met mijn brandblusser naast mij..

tot morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Singular1ty schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 02:53:
Godverdegodverdegodver! De Formula is overleden en ik slaap vanavond in een walm van doorgefikte PWMs.
Jezus, wat een dramatisch einde van een soepel verlopend OC verhaal!

Een RMA zit er denk ik wel in, zelfs al overclock je vrij ver, dit zou niet moeten gebeuren. Instabiel en crash: ok, ontploffen: no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
nedernakker schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:25:
niet doen.. thermalright ultra extreme of megahalem halen.. mugen 2 suxxx..

mooie chip... jammer dat je hem net voor mijn neus hebt weggekaapt..
Het is dus een Megahalem geworden, overgenomen van mede tweaker Bull, waarvoor dank.
Ik heb er nog geen fan bij, welke is aan te raden voor 24/7 oc gebruik? Heb nu een slipstream op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

t!n0 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:27:
[...]

Het is dus een Megahalem geworden, overgenomen van mede tweaker Bull, waarvoor dank.
Ik heb er nog geen fan bij, welke is aan te raden voor 24/7 oc gebruik? Heb nu een slipstream op het oog.
Hoe wou je de heatsink laten koelen? Dat gebeurd niet vanzelf!
Ik zou je pc niet eens durven overclocken zonder koeling voor de heatsink. Laat staan op full loaded laten draaien... Zelfs al is het water koeling moet je een ventilator hebben die het afkoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Er zitten behoorlijke heatpipes op de chipset van een x58 ud5 die volgens mij voldoende koeling geven d.m.v. genoeg airflow via een 120mm intake fan.
Trouwens, mijn ep45-ds3r gaf ook geen kik met een e8400 op 4ghz 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Heb een Scythe Gentle Typhoon 1850rpm en dezelfde maar dan 1450rpm besteld voor de megahalems.
Wanneer de 1850rpm (max. 28 dBA - 98 m³/h) me teveel herrie maakt, zet ik de 1450rpm erop.

Ga één van beide fans gebruiken als extra outtake fan t.b.v. de airflow in m'n kast (1x 120mm in en 2x 120mm out) om straks de i7 920 op 4ghz 24/7 te kunnen draaien.
Of kan ik beter 2x 120mm in doen en 1x 120mm out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
onderdruk is beter, da hoopt er geen warmte op.

goede keus qua fans, zowel die GTs als de slipstreams zijn toereikend.

en Hardcoregamer heeft wel gelijk.. mosfetkoeling is ernstig belangrijk.. zeker met zulke extreme 24/7 oc's

X58 is niet te vergelijken met een e8400 he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Hmm dan moet ik toch maar eens denken om 2x 120mm in en 3x 120mm out, maar dan heb ik echt een andere case nodig of ik moet deze gaan verzagen.
De huidige 120mm intake zit wel bijna recht tegenover de chipset van het moederbord en de mosfets.
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste