Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kijk eerst of je componenten het goed doen in de huidige situatie, verzagen kan altijd nog ;)

is het spul al binnen bij je? ben benieuwd naar je cpu..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

RMAtje bij Alternate.de is aangemaakt. Fijn dat ik BTW-loos kan bestellen bij ze op naam van de zaak, maar dus wel lastig als er iets stuk gaat. Het bord moet namelijk terug naar Duitsland.

Ik heb ze gevraagd of er misschien een geld-terug regeling kan worden getroffen, als ik m'n aankoopbedrag of deel daarvan terugkrijg hoef ik maar een klein beetje bij te leggen voor een X58A-OC :D

Zou ik die dan wél zonder actieve MOSFET-koeling kunnen laten draaien? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
eeuh nee, die wordt nog heter... het koelblok is wel groter, maar er is ook veel meer om te koelen :)

bestel gelijk een usb hub er bij.. 4 poorten is niet veel ;)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Hey sing, beter misschien net zoals ik een reversed airflow opstelling, van bovenaf pers je de lucht door je rad recht op je heatsink en je rear 120 trekt de lucht er meteen weer uit, deed op mijn NB wonderen en ook de rest van de temps zijn goed! Wellicht iets om over na te denken..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Beter singu, nu maar hopen dat ze daar in .de een beetje snel handelen :)

Nakker, het spul wordt morgenochtend verzonden, zal dan woensdag denk ik zijn voordat ik het ontvang, is niet erg want dan ontvang ik mijn fans ook en heb ik tevens een vrije dag 8) nu maar hopen dat het een beetje vroeg komt.
Kijk het eerst wel even aan inderdaad, de zaag ligt in ieder geval klaar ;)
Die bijgeleverde pasta bij de megahalems, is dat wat? Mx-3 is op kwam ik net achter :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

nedernakker schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:33:
eeuh nee, die wordt nog heter... het koelblok is wel groter, maar er is ook veel meer om te koelen :)

bestel gelijk een usb hub er bij.. 4 poorten is niet veel ;)
Oké. Dan moet ik daar iets op gaan verzinnen (dat ook nog esthetisch verantwoord is, pfoeh). Ik kan je overigens vertellen dat als ik 3 USB poorten tegelijk gebruik het veel is. M'n muis steekt in het toetsenbord (G15), dus bij normaal gebruik loopt er maar 1 USB kabeltje naar m'n pc :)
millman schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:50:
Hey sing, beter misschien net zoals ik een reversed airflow opstelling, van bovenaf pers je de lucht door je rad recht op je heatsink en je rear 120 trekt de lucht er meteen weer uit, deed op mijn NB wonderen en ook de rest van de temps zijn goed! Wellicht iets om over na te denken..
Bedankt voor de tip! Ik vraag me alleen af of het in mijn situatie zinnig is, m'n radiator hangt namelijk al zo goed als boven de heatsinks, dus zelfs als ik de fan omdraai vraag ik me af of die dan extra lucht krijgen. We kijken wel als ik het bord in huis heb, als ik echt dat zwart-oranje monster in huis haal gaan er nog wat andere dingen veranderen, met name de sleeve v/d voeding en componenten en misschien echt staal om m'n slangen.

• Deadslim77
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 19:38
je bio loopt iig nog in de maat met wat ik hier zie :P

Succes Bart!

Asus ROG Maximus XI Extreme, RTX3090 White STRIX, I7-8086K, Corsair H150i, HX1200i,32GB Corsair Vengeance RGB PRO White 3200Mhz, ROG PG278QR on 165Hz 2K, 970EVO 500GB + 1TB, 850 PRO 512GB + 1TB, WD 6TB, Corsair 900D ,Logitech G-19, G-35, G-700, Z-5500D.

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 20:28
Singular1ty schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:33:
VIk heb 0 Vdroop op de Formula, hij overvolt ietsjes (1,475V in BIOS is 1,48V load in Windows), dit is een erg goed bord. Deed met die E5645 ook 221 baseclock. Denk er wel over om 'm weg te doen want kan er geen fullcover block voor krijgen, en ICH word vreselijk heet nu: 75 graden, kan de heatsinks niet aanraken of ik brand m'n fikken. En dan een goed bordje halen waarvan de kleur beter bij m'n blauw/zwart/zilver thema past. X58A-OC ofzo :9 Maargoed, beetje dure grap allemaal, betekent dat ik nog zeker 150,- moet bijleggen als ik die Formula voor een vriendenprijs aan jou verpats :/

Anyway, so far so good:

[afbeelding]

Helaas verloor IntelBurnTest de prioriteit in m'n processen na het maken van de screenshot. Moet die run dus overdoen. Max temp was 87 graden, vrij heet.

Heb de Vcore nog iets hoger gezet, QPI om te compenseren ietsje lager omdat ik denk dat dat wel gaat, en weer fingers crossed 'n goan..!

Edit: Helaas, weer BSOD :N Dus voltages omlaag, 1,45V Vcore en 1,4V QPI en kijken of 'ie 196,5x23 (4519MHz) wel trekt.

Edit: Dat wil wel lukken :)

[afbeelding]

Morgen maar smijten naar de Linx Stable Club.
Kun je die wallpaper sharen ?

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Whahaha, oude snoeper... :9

An  a day keeps the doctor away.

• t!n0
Damn ik krijg het maar niet voor elkaar om w7 x64 te installeren in ahci mode op de x58a-ud5 rev 1.0.
Hij blijft tijdens setup de driver melding geven, terwijl ik alle ahci/raid drivers (ich10r, gigabyte, marvell) op een usb stick heb gezet, en ziet mijn crucial m4 dus niet.
Het gekke is dat wanneer ik browse klik ik wel de m4 kan accessen om drivers te zoeken?
Begin te denken dat er een bug in dit bord zit i.c.m. ahci en win7 setup..
Wil graag benchen grrrr...

Edit; LOL nu geeft ie dezelfde melding in IDE mode, ergo; kan Windows helemaal niet installeren.
Zou het dan aan de m4 liggen?

[ Voor 13% gewijzigd door t!n0 op 18-08-2011 23:10 ]

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

geen probleem hier om XP ide mode enhanced te installeren en win7 64bit in ahci.

hehb je wel laatste nieuwe bios erop staan?

je hebt ook nog optie enhanced of compatible bij sata config he

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

• t!n0
Ja, F8a. Heb het vermoeden dat het weleens aan de win7 dvd kan liggen omdat het een load cd/dvd driver scherm is.
Met mijn USB flash drive kreeg ik een bsod bij het laden van de setup met unmountable_boot_volume.
Zet morgen de iso er wel opnieuw op en als dat niet werkt regel ik wel even een nieuwe dvd.
Sowieso is het beter om de Intel sata2 port te gebruiken ipv de Marvell sata3 ivm performance en stabiliteits problemen of niet?

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Bij de B3 mobo's van sandy bridge zijn de problemen weg, was alleen bij de eerste batch van die sata controller op de eerste mobo's dat na verloop van tijd corruptie kon komen op je schijf

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:58
Dat zit hem dan in je Windows DVD idd. Waarschijnlijk gebruik je een versie die je zelf gebrand hebt? Dan zou ik adviseren hem nogmaals op 2 speed te branden. Ik had zelf ook problemen met mijn Vertex 2 Inmiddels doet hij het al een heel tijd als een zonnetje. Maar elke keer errors of geen herkenning van mijn SSD. Na een aantal reboots ineens toch wel herkenning. Dus lag ook aan de DVD die waarschijnlijk net even iets beter gelezen werd.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Eindelijk(!!) goed nieuws.
Het zat hem inderdaad in 2 dvd's..wat een frustratie kan dat opleveren zeg..
Nieuwe gebrand, per ongeluk op full speed, maar hij pakt deze wel.
Maar nog steeds is het een raadsel waarom ik met mijn usb flash drive windows niet kon installeren.

w7x64 ultimate SP1 staat er inmiddels op en heb al wat benches op stock cpu (i7 920 D0) +gpu (6950 unlocked) gedraaid, 5636p in 3dmark11.
Alles lijkt nu mooi stabiel, ben op dit moment aan het primen, alle cores zijn ong. 60°C, dat is wel aardig toch voor een Bloomfield?
Ik wil 4ghz gaan draaien, volgens de vorige eigenaar van de cpu had deze dan 1.2975v nodig. Welke voltages moeten nog meer verhoogd worden om tot deze snelheid te komen? QPI, MCH ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
4 GHz maar...

omg.. dat is zonde van die chip....

lees de tutorial in de TS even over overklokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Nakker ik draai ook maar 3,8Ghz. Dan zit ik al aan de 80°c load :( Jammer he? :P Het is een 920 D0. Tsja het is niet allemaal rozengeur en maneschijn.

Overigens is het verschil met stock goed te merken qua temps. Als ik stock draai dan heb ik totaal geen last van hogere temps in mijn kamer. Op 3,8Ghz moet de airco bijna altijd aan staan :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ja, maar ik weet wat voor chip t!no in zijn systeem heeft.. die chip is veel te goed op 4 GHz te doen, dat doet iedere D0 wel..

vraga ik me af wat jij voor koeler/kast/airflow gebruikt.. want 80 load op 3,8 GHz (welke vcore zit je?) is eigenlijk erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb de zelfde CPU (i7 920) en heb hem op @2,8Ghz rond de 60 graden... Hoe draai ik dit naar benden bij? Ik heb een Mugen 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Mugen II(push), CM690 achterin een 120mm 1200 RPM(coolermaster eigen), Bovenin 2x 120mm 1900 rpm (ac-ryan green Uv led fans), Voorin 120mm 1200 rpm (revoltec), onderin 120mm 1800 rpm (scythe). Alles aan een fancontroller en als het voluit staat word je niet blij van het lawaai :'). Men praat wel eens over een stofzuiger. Maar dit is er letterlijk één :').

Gigabyte ex58 Ud5 bordje overigens. En ik heb de cooler ook al tig keer ge-remount dus daar zit het hem ook niet in denk ik.
De chip is gewoon geen hele goed ben ik bang. Een water loopje voor mijn cpu zou ook geen schande zijn. Ik heb al een aantal keer zitten kijken naar wat 2ehands spul. Want nieuw kopen word me gewoon te duur. Maar ik heb nog geen echte actie ondernomen. Mede doordat ik niet echt tijd heb om telkens mijn kast uit elkaar te halen voor onderhoud ect.

Volgens Cpu-z is mijn v-core onder load 1.136v en idle 1.152v. Dat zijn toch zeker geen bijzondere voltages ?:P
(ja bijzonder laag misschien)

Overigens net nog even 10 minutjes alles 100% laten draaien dus koeling en CPU dan zit ik op 75°c. koelste kast temperatuur is dan 25,5°c. Dus ik heb nu nog wel iets body over maar niet veel.

Als ik met een loopje alle warmte van mijn cpu buiten mijn kast wil brengen. Heb ik dan een heel sterke pomp nodig of niet? Ik zou dan het rad ergens in mijn kamer willen plaatsen in een kast(grootte maar geen bruikbare ruimte)

[ Voor 24% gewijzigd door Clifdon op 19-08-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Nakker, 4ghz is het begin he..moet me eerst inlezen in de x58 oc methode. p35/p45 kan ik inmiddels wel dromen.
Maar wat is er zo bijzonder aan de chip die ik heb dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
niet iedere chip doet de resulatten die de vorige eigenaar claimt te halen.. dus in de handen van iemand die er goed mee om kan gaan zijn daar erg leuke dingen uit te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
oei, dan moet ik maar snel aan m'n x58 oc skills gaan werken.
Ben nu het volgende aan het benchen;
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s.boonstra1/X58/4.2.png
krijg je al iets meer vertrouwen in me nakker? ;)
tRFC kan trouwens en stuk lager volgens mij, 59 heb ik eerder geprobeerd en was prime stable, of kan ik nog lager?
Prime: Core #0 62°C Core #1 64°C Core #2 50°C? Core #3 63°C
Vreemd dat core #2 veel koeler is..

Answered my own question; need more volts ;)

[ Voor 18% gewijzigd door t!n0 op 19-08-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
t!no en dat is zonder water o.o ? Jemig dan is dat ding van mij toch echt ene heethoofd. Ik heb veel lagere voltages in elk geval op mijn v-core.
Wat voor voltages heb jij voor de rest ingesteld ?

btw nu draai ik met al mijn koelers uit behalve de 1 bovenste coolers op 1000 rpm. Draai ik load alsnog 75°c Waarschijnlijk loopt dat nog wel op als de mugen II een beetje op is gewarmd. Maar ik vind het bijzonder vreemd. Dat zou betekenen dat mijn airflow niet beter word met het draaien van de rest van mijn koelers?:S

EDIT2: Ok nu een aantal minuten later nu zelfs de kast warm begint te worden word het 80°c op mijn blokje.
wel gek hoor het verdubbelen van de fan snelheden en 3 extra fans maken maar 5°c verschil. Daar word natuurlijk niemand vrolijk van.

[ Voor 64% gewijzigd door Clifdon op 19-08-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Koelpasta goed aangebracht? Als je Mugen al langer dan een paar maand op je CPU zit, en hij zo warm wordt toch maar eens kijken misschien? Wordt je mugen ook écht heet? Kan zijn dat hij niet goed vast zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
nu is de mugen 2 al niet zo een beste koeler, maar vraag ik me af of er niet gewoon heatpipes lek zijn in jouw exemplaar zo warm met zo weinig volts.. my god.. een stock koeler is nog beter, die houdt een stock 920 met 1,25V op 80 graden

zit echt iets niet goed man....

@ t!no
kom hier heen met die chip. zal je wat laten zien dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
er zit AS5 op ok er is een betere. mmx3 of iets dergelijk? Hangt mij iets van bij. Maar AS zou het ook redelijk goed moeten doen toch? Die ene graad gaat het nu niet om. Ik heb geen trek om mijn mobo weer uit de kast te trekken. Ik heb dat al een aantal keer eerder gedaan. (om dezelfde reden)

Koelpasta is overigens egaal en heel dun aangebracht denk ik. Het zou kunnen dat ik deze keer de korrel in het midden methode gebruikt heb. Maar de temps zijn niet anders dan anders. de Mugen II word niet schrikbarend heet ofzo. aan de basis word hij wel handwarm. Je zou haast zeggen als het blok redelijk koel is moet de rest ook koel blijven?!

Nakker nu breng je mij op een idee! Ik ga morgen eens de stock er op smijten! Kijken wat hij dan doet :')

eerst wil ik straks nog even op zoek gaan naar de specifieke voltages die ik nu op mijn plank heb staan. Volgens mij is mijn IOH of iets dergelijk ook niet ontzettend hoog. Ik had het voltage in elk geval nodig om 3,8 stabiel te laten zijn. (19x200)

[ Voor 21% gewijzigd door Clifdon op 19-08-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Nakker, I just might accept your invitation ;) wil best eens langskomen met mijn case.
Dan ga je me laten zien hoe het echt moet hèhè, dan kan ik daarna de chip op air eens goed oc'en voor mijn systeem.
Maar had jij niet een kleine onderweg? Die van mij zit nu naast me in de box te spelen en af en toe naar prime te kijken haha.

Clifdon, ik heb inmiddels de voltage al goed moeten verhogen, ben aan het stoeien met de load line calibration (level 1 of 2).
Met 1.325v in het bios en l2 loadline kom ik op 1.3v in hwmonitor en CPU-Z.
Na 20min prime: 80,76,77,77. Hij gaf net een error, dus moet denk ik nog iets hoger.
Qpi op 1.275v.

Maar nakker, ben ik zo aardig op weg wat betreft multi en bclck? Of beter op 20 multi?

[ Voor 6% gewijzigd door t!n0 op 19-08-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Sinds wanneer is de Mugen 2 geen beste koeler meer? Mensen draaien om als een tak aan de boom, 3 maanden terug werd ik nog geadviseerd dat de Mugen 2 de beste lucht koeler is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Idd de Mugen is toch nogsteeds een van de betere coolers? Zeker voor het geld?

Overigens heb ik het in de bios nu zo staan:
19x200
CPU clockdrive 700mV(standaard)
CPU Vcore 1.17500V
QPI/VVT 1.315V ( moet ik het wel goed intypen natuurlijk

Als ik dan mijn QPI vergelijk met die van t!no dan zeg ik weer van tsjah misschien een klein beetje hoog? Maar ik had dit nodig om Windhoos stabiel te laten booten in der tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Clifdon op 19-08-2011 22:30 . Reden: Typo @ QPI! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

zijn ook nog andere die evengoed koelen of zelfs beter.
Maar mugen is beste koop/koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
de mugen 2 is de koeler met de beste prijs-prestatie verhouding, mar ABSOLUUT niet de beste luchtkoeler.. de beste koelers zijn oa de TRUE, megahalem en noctua NH-D14

@ clifdon, QPI hoog? jij draait hem onder stock, 1,15V is stock namelijk

@t!ino, klok s1366 over met oneven multipliers, dit werkt veel makkelijker, dus liever 21 x 200 dan 20 x 210.
met langskomen hoef je alleen je cpu mee te nemen hoor, die 24/7 clocks red jij daar prima, ik overklok onder 0 en boven 5 GHz met die chip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Is dat de 920 D0 van millman ?

:)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/ASUS%20R3F/1580_pifast_21x255.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Op het moment is hij dit aan het doen;
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s.boonstra1/X58/4.21.png
Had dus iets meer vcore nodig dan ik dacht, maargoed, heb het vermoeden dat er nu nog wel wat bclck bij kan.
Eerst even 3dmark benchen, daar zat ik al zo lang op te wachten _/-\o_

Oja Clifdon, ik heb de Megahalems (met eigen pasta) met een Scythe Slipstream 1200rpm. Werd me aangeraden door nakker i.p.v. de mugen II.
Heb hier ook nog Gentle Typhoons liggen van 1450rpm en 1850rpm maar die glijden de hele tijd los van het koelblok..

[ Voor 30% gewijzigd door t!n0 op 19-08-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
@viss, is helaas niet de chip van millman, die zwerft ergens in duitsland nu...
maar wel een andere chip met potentie, net iets minder als millmans'

t!no, aardige start, maar deze kan volgens mij wel onder 1.3V 4,2 doen
blijven tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Nakker ik heb mijn QPI aangepast. Ik had dat dus verkeerd neergezet. Er staat 1,315V op mijn QPI. Is dat nou bijzonder veel? Ik weet dat ik toen der tijd hier een vraag gesteld heb omdat ik hem op zich stabiel had. Maar mijn pc soms windows niet in wilde komen. Iemand adviseerde toen meer QPI voltage. Dit heeft wel het probleem opgelost toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
volgens mij heb ik je dat advies gegeven.. hoe snel draait je mem en uncore?

je temps kloppen gewoon niet...... waar het in zit, iig niet in je settings, denk eerder in je koelvermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Is bovenstaande screenshot met die instellingen (4.2ghz, 1.32v en mid 80 graden op de cores) goed genoeg voor een 24/7 setup?
Cpu kan beter niet warmer worden voor 24/7 op air denk ik of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
zou 80 wel als max houden ja.. 4,2 GHZ 24/7 is leuk ja, al denk ik dat de chip met WC stuk harder kan 24/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
nedernakker schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:36:
volgens mij heb ik je dat advies gegeven.. hoe snel draait je mem en uncore?

je temps kloppen gewoon niet...... waar het in zit, iig niet in je settings, denk eerder in je koelvermogen...
mem 1600mhz Uncore gewoon op het laagste zoals het hoort? Niet slow mode overigens. dacht dat het op iets van 2400 mhz draaide nu. mem overigens 9-9-9-24. Niets bijzonders dus gewoon wat het normaal aan zou moeten kunnen.

Ik was niet van plan mijn pc weer uit elkaar te halen. Want ik had alles er zo netjes in zitten :( (ik hoop maar dat mijn cable management aan de rechterkant niet los hoeft! dan is het huilen!)
Wat jij zegt lekke heat pipes. Ik wist niet dat het kon.. Maar ik sta er niet van te kijken als het gewoon brak in elkaar zit bij die Mugen II.
Hopelijk weet ik morgen wat de temp zijn met stock koeler er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
je ent in de war denk.. qpi noem jij nu uncore, uncore is zeg meer je northbridge snelheid, die moet minimaal 2x je geheugensnelheid zijn, bij jou dus 3200 MHz. qpi gewoon 1 stand boven slow mode zetten..

denk dat je koeler stuk is.. want zulke temps zijn echt abnormaal. vraag me af wat je koeler doet met alles op stock in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Run nu deze settings:
Advanced CPU Features:
CPU Clock Ratio ................................ [19 ] 21
Intel(R) Turbo Boost Tech ................. [Disable] Enabled (Required for x21)
CPU Cores Enabled .......................... [All] All
CPU Multi Threading ..........................[Enable] Enabled
CPU Enhanced Halt (C1E) ................. [Disable] Disabled
C3/C6/C7 State Support ................... [Disable] Disabled
CPU Thermal Monitor ........................ [Enable] Disabled
CPU EIST Function ............................ [Disable] Disabled
Virtualization Technology ................. [Disable] Enabled
Bi-Directional PROCHOT .................... [Enable] Enabled

Uncore & QPI Features:
QPI Link Speed ..............................[x36] 7.2GHz x36 7.38ghz
Uncore Frequency ..........................[x17] x16 3200mhz
Isonchronous Frequency ...............[Enable] Enabled

Standard Clock Control:
Base Clock (BCLK) Control .................. [Enable] Enabled
BCLK Frequency (MHz) .........................[200] 200
PCI Express Frequency (MHz) ............. [100] 101
C.I.A.2........................................... ....... [-]

Advanced Clock Control:
CPU Clock Drive ..............................[800] 700
PCI Express Clock Drive ................ [900] 700
CPU Clock Skew ............................ [0] 0
IOH Clock Skew ............................. [0] 0

Advanced DRAM Features:
Performance Enhance .......................... [Standard] Extreme
Extreme Memory Profile (X.M.P) ........... [Disable] Disabled
System Memory Multiplier (SPD) ........... [ 8] 8
DRAM Timing Selectable (SPD) ............. [Quick] [Expert]

Channel A + B + C

Channel A Timing Settings:
##Channel A Standard Timing Control##
CAS Latency Time ..................[8] 8
tRCD ......................................[8] 8
tRP ........................................[8] 8
tRAS ......................................[24] 24
CR..........................................[2] 1
B2B........................................[-]

Advanced Voltage Control:
CPU Intel Core i7 920 D0 Stepping
Load Line Calibration .................... [Standard] Level 2
CPU Vcore ......................................[1.275] 1.315
Dynamic Vcore Adjust (DVID)............[0.000] +0.000
QPI/VTT Voltage 1.150v .................[1.295] 1.295
CPU PLL 1.800v ..............................[1.80] 1.84
PCIE 1.500v ...................................[AUTO] Nornal
QPI PLL 1.100v ..............................[AUTO] Nornal
IOH Core 1.100v ............................[AUTO] 1.26
ICH I/O 1.500v ...............................[AUTO] Nornal
ICH Core 1.1v ................................[AUTO] Nornal

DRAM
DRAM Voltage 1.500v .............. [1.64] 1.66v
DRAM Termination 0.750v.......... [AUTO] 0.83
Ch-A Data VRef. 0.750v ...........[AUTO] 0.83
Ch-B Data VRef. 0.750v ...........[AUTO] 0.83
Ch-C Data VRef. 0.750v ...........[AUTO] 0.83
Ch-A Address VRef. 0.750v ........[AUTO] 0.83
Ch-B Address VRef. 0.750v ........[AUTO] 0.83
Ch-C Address VRef. 0.750v ........[AUTO] 0.83

Maar kom niet echt verder. Zodra ik de bclck verhoog boot hij niet meer, althans, pas na 5x resetten.
Nog suggesties nakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
waarom draaj je je IOH op 1,25V? stock 1,1V moet genoeg zijn, is er een reden waarom je die overvolt hebt?

op hogere baseclocks helpt het te spelen met je cpu clock drive, op asus borden is 200 MHz+ vaak 1000mV draaien

maar wat bedoel je precies met niet verder, boot hij niet op hogere baseclocks, loopt hij vast met prime en dan bij large of small FFT´s? Bsod´s? wat gebeurt er precies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
IOH op 1.26 werd aangegeven in het filmpje in de startpost.
21x200 is prime stable, zodra ik de bclck verhoog boven de 200 boot de pc niet (reset loop en uiteindelijk gaat ie wel verder maar lijkt me nie optimaal?)
CPU clock drive zal ik eens mee gaan spelen. Qpi hoeft niet hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
zet ioh maar gewoon po 1,1, dit gaat pas echt wat uitmaken bij hoge baseclocks.
het kan dan je voor 200+ baseclock naar 105 MHz pci-e moet. test dit bijv. eerst op 19 x 205/210, zodat je weet dat het niet je cpu voltage is, ook moet voor hogere baseclock je qpi voltage iets omhoog, het feit dat hij niet eens opstart is een teken dat het dat niet zal zijn, dit komt pas bij stabiliteit tunen..

zet die drive maar op 1000mV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Nedernakker, wat vind jij van de Gigabyte X58 UD7? Iemand biedt me dat ding aan nav de add die ik plaatste, en ik kan er ook blokjes voor halen. Vind die plank er alleen niet uitzien maar als het lekker wegklokt is het wel het overwegen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
is het rev 1 of 2?

de 1 heeft goede fase voorziening en klokt erg makkelijk.. de 2 heeft mindere fasen omdat de ud9 toen kwam en dat high end werd..

ook niet mijn kleuren, maar zeker een top klasse bord qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Waarschijnlijk een Rev. 1, ik vraag het nu na. X58A-OC is van de baan omdat er geen blocks voor te krijgen zijn en voor het geld dat je ervoor neerlegt het een beetje zijn doel voorbij streeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
voordat ik mijn pc opentrek even nog zeggen dat ik gisteravond idd in de war was :'). Maar Uncore en QPI staan in principe goed.

Als ik Stock voltage draai dus out of the box op 2.66Ghz dan draai ik nagenoeg dezelfde temps. Ik moet flink undervolten om dan lagere temps te behalen. Overigens blijft mijn chip dan wel gewoon stabiel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
je koeler zit niet goed of is brak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Mannen even een vraagje. Sinds socket 1366 uitgefaseerd wordt komende half jaar (Bedankt Intel...) zijn er sommige van jullie al bezig met de overstap naar Sandy Bridge of de toekomstige LGA2011 socket?

Of zouden jullie eerder nog 1 upgrade doen op dit platform? Bijvoorbeeld naar een i7 970 of i7 980X, al dan niet tweede hands?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dan zou ik over gaan naar SB. klok voor klok sneller, en voor het geld van 1 cpu dan een heel nieuw platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

nedernakker schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:04:
dan zou ik over gaan naar SB. klok voor klok sneller, en voor het geld van 1 cpu dan een heel nieuw platform
Er is een i7 970 hexa-core te koop in de V&A voor €375. Ik denk niet dat je een high-end hexa-core plus high-end mobo kan kopen voor dat geld.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
2011 is er nog niet, dus daar kun je niet mee vergelijken

maar die 970 ga jij met geluk op 4,4 GHz krijgen voor 24/7

maximus 4 gene z kost 150 euro. 2600K 250.. en dan loop je sowieso 4,5 GHZ. meeste zitten rond 4,7/4,8 voor 24/7

die extra cores helpen je echt niet verder, tenzij je specifieke software gebruikt.

dus vandaar dat ik zeg, stick with 1366 en koop niets en wacht tot 2011 er is, en als je per se nu wilt upgraden ga dan voor 1155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ben het zeker met je eens, dikke miskoop als je nu nog hardware voor de 1366 gaat kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Yeah, ik dacht het al. Zucht: €250 neer gelegd voor een fancy moederbord dat ik totaal niet kan upgraden.

Waarom solderen ze de CPU niet gewoon erop, als Intel voor elke kleine cpu verbetering een nieuwe socket uitbrengt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ok het draait nu 3,8Ghz met stock koeler. Even een andere voeding geleend van iemand zodat ik niet heel mijn cable management opnieuw hoef te doen :).

Met de intel stock koeler draai ik ong. 55°c Idle wanneer ik ga belasten met prime schiet mijn cputje al snel boven de 80°c (90°c Doet ook mee op 100%load) Dat wil ik zelf niet te lang zo laten staan. Het is dus toch de CPU die bij hele lage voltages erg veel hitte kan maken :P.

de AS5 moet natuurlijk nog wel even een beetje uitlopen. Maar zelf denk ik dat dat maar een paar graadjes gaat schelen. Ik heb overigens ook nog wat foto's van de vorige koelpasta gemaakt op mijn mugen II. Het lijkt er op of het toch niet lekker gezeten heeft. Of misschien zijn er toch 1 of 2 heatpipes niet goed. Er zit een plek op waar de gehele koelpasta uit is gedroogd (lijkt het).

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2rdbub9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/t4wnlh.jpg

hele vreemde zaak al zeg ik het zelf :). Ik heb nog nooit mijn pc zo laten draaien. En nu hoor ik toch allemaal vreemde geluiden. Het zal allemaal wel goed zijn,. maar als ik bijvoorbeeld mijn muis beweeg bij een selectie in photoshop dan hoor je dus een soort ruis.. Waar zulke geluiden dan vandaan zouden moeten komen o.o? Ach dat hoort niet thuis in een overclock draad:P. Ok de geluiden komen dus uit de voeding. Misschien is dat ik toch te veel vraag aan die 520W voeding ?:PIk dacht dat het wel kon voor testing purpose only :')

Maar zonder mijn mugen er op word het dus nog warmer

[ Voor 6% gewijzigd door Clifdon op 20-08-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
hoeveel pasta doe jij er op? want waar je al die 'rimpeltjes' ziet, heeft echt te veel pasta gezeten.. het ilijkt er ook wel op of er ter plekke van het droge stuk meer contact is geweest.. teveel pasta isoleert namelijk ook.

is de bobem van de koeler wel goed vlak? als je er bijv. een brekmes/scheermes overheen legt?

en hoe zit het met de ihs van je cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

^^ Jij hebt er nog pasta op, ik heb eens gehad dat er niks anders meer te zien was als dat bijna ingebakken pasta zoals ik al in het midden zie bij jou CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
De koeler is goed vlak. Maar de Cpu is idd niet echt lekker vlak.(lappen durf ik niet aan overigens) Ik doe er zelf altijd maar iets op kleiner dan een rijstkorrel.
Ik durf niet te zeggen of ik dat de laatste keer gedaan heb, maar meestal vlak ik de pasta helemaal uit met een spateltje. hier blijft dan ook nog de nodige pasta aan plakken.

Nu onder stock koeler:
20x133 (2,66 Ghz)
Vcore 1,000V (Cpu-z 0,976V)
QPI 1,55V (hoog toch? Maar mijn mobo zegt dat dat standaard is?)
Dram 1,640V

Core Temp geeft op 100% load nu temps van

71°c
70°c
69°c
68°c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Zo, bclck op 210 met multi 19x. Hoe hoog mag ik met QPI voltage gaan? Heb em nu op 1.325v.
Heb het geheugen even op 1280mhz lopen om uit te sluiten dat het daar aan ligt, kan nu in ieder geval in windows komen op bclck 210.
CPU clock drive op 1000mV en IOH weer op 1.1v gezet.
Nu ga ik eerst proberen de multi weer op 21x te krijgen met 210 bclck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Wat een lage vcore draai jij clifdon, die van mij doet stock al 1.26.
Met koelpasta is het altijd een beetje prutsen, de ene is de andere niet kwa substantie en werking.
De bijgeleverde pasta bij de megahalems (mx3 was op :() moest ik volgens de manual helemaal verdelen over het koelblok.
Ik heb uiteindelijk een erwt in het midden gedaan en 4 hele kleine puntjes, in elke hoek 1.
Idle met overklok tot 4.2ghz op 1.32v draaien de cores 40,38,37,36, load 81,77,78,78, dat is voor mij wel de max. qua vcore voor 24/7 op lucht als ik de temps zo zie.

edit; typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ja laag gaat hij he? Ik kan zelfs gewoon stabiel draaien op 0,9750V setting in bios. Dan draait hij stabiel op 2,66Ghz. echter als ik naar de standaard voltages ga welke mijn moederbord/cpu aan moederbord doorgeeft. Dan zit ik op 2,66Ghz als op 75°c+ Load :(.

Ik heb een vreemd chippie. Ik twijfel ineens heel erg of ik dat ding toch niet ga lappen :P. Garantie doet nu toch al niet veel meer :').

Mijn chippie kan dus hele lage Vcores stabiel draaien. Maar met een beetje overclock en dus wat meer Vcore gaat hij wel heel erg warm worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
@clifdon.. 1,55V op je qpi.. 1,15V is stock.. zet die is heel gauw terug.. vergeet niet dat het je memorycontroller is, die in de cpu zit, dus QPI hoog zetten is hogere coretemps...

t!no, ik dnek dat jouw chip nog wel lager dan clifdon's chip stock kan draaien, je moet het alleen wel zelf instellen, op auto krijgen alle i7's ~1,25V

en gebruik even de dit knop als je iets toe hebt te voegen aan je laatste post ;)

aan alleen: 1,375V is de max QPI voor 24/7 gebruik, en doorgaans kom je hier echt niet met 1600 MHz geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s.boonstra1/X58/210.png
Bclck 210 dus prime stable. Zodra ik de multi op 21x zet boot windows wel maar krijg ik na verloop van tijd een bsod.
Dan kom ik uit op meer vcore?

Edit: Kom windows in met 21x210 op 1.385vCPU en 1.375vQPI, maar krijg na 10 sec. prime een bsod.
Hier houdt het op op lucht?

[ Voor 22% gewijzigd door t!n0 op 20-08-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Nakker ik zit weer te liegen, Daar moet ik eens mee stoppen! QPI staat op 1,155V en ja als je dat verkeerd overschrijft dan typ je dat verkeerd hier ook x_X.

Temps zijn iets naar beneden overigens kamertemp is een klein beetje omhoog gegaan hier 1,5°c

De temps zijn nu met stock koeler:
Full load
70°c
68°c
68°c
67°c

Dus de AS5 is wel een klein beetje beter gaan zitten na een paar uur draaien. Grandioze verschillen zijn er dus niet!.

Ik heb overigens nog een paar mooie heat spreaders liggen voor memory. Aangezien ik merk dat dat toch eigenlijk aardig warm word. Jammer genoeg zit er zo'n standaard HS op mijn geheugen zit.
Ik zie weinig mogelijkheid die er af te halen zonder mijn memory te slopen :(.

EDIT: Ik ga de vcore eens op 1,28v neerzetten en er straks toch nog even de mugenII opschroeven
hopelijk dat hij dit keer wat beter zit.

EDIT2:
Stock 920 koeler,
2,793Ghz (21x133)
Vcore bios: 1,25625
Vcore Cpu-z: 1,216
Qpi bios: 1,175v
temps:
Ze bleven een heel tijdje op ongeveer 80 graden. Maar ineens schoten ze alsnog omhoog.
96°c
96°c
92°c
94°c
Veel en veel te heet dus. Dit zijn dus gewoon bios stock voltages met stock koeler. Hier kan je toch alleen om janken ?:S

[ Voor 47% gewijzigd door Clifdon op 20-08-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
@t!no,

op een gegeven moment wordt het natuurlijk wel een beetje lastig er iets over te zeggen.. je draait je mem op lage snelheid, dus een qpi van 1,375V lijkt me erg hoog, heb je nu je pci-e snelheid verhoogd?

je temps lopen nu wel een beetje erg naar de max....

@clifdon,

ja, jem oet wel en beetje duidelijk blijven ;) vuile leugenaar :P
heb je echt het idee dat je kast/onderdelen zo warm worden dan? ik heb toch mijn bedenkingen bij je airflow..
kun je eens een foto van de binnenkant van je kast plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Nakker atm draait het dus niet in mijn kast maar ik zal even een fototje maken van hoe het er nu bij ligt ;) Ik zou zeggen genoeg luchtverplaatsing daar. Het waait er namelijk best flink.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/168a72p.jpg

Hier plaatje van hoe het er nu bij ligt. Er staan dus nogsteeds 4 12CM koelertjes op te blazen. Het is ofcourse niet ideaal. Maar temps zouden op zijn minst redelijk moeten blijven.
Stel iemand met minder oplettendheid etc. had deze proc gekocht en gewoon de stock koeler gemount. dan had hij bij een beetje full load gewoon uitgevallen o.o? Dat is toch wel min van zo'n chip toch?

Die GTX275 die er in staat lijkt overigens een stuk warmer te worden dan dat HWmonitor aan geeft. Hij zou 50°c zijn maar ik brand mijn handen er aan. nu is 50°c wel warm ofc. Maar het is wel een straalkacheltje in de richting van de CPU

[ Voor 69% gewijzigd door Clifdon op 20-08-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ik heb je advies opgevolgd nakker. Pci-e op 105, qpi een beetje mee gespeeld variërend tussen 1.25 en 1.375v.
Ik krijg bclk dus op 210 prime stable op 19x multi met qpi op 1.325 en vcore 1.335. Zodra ik multi weer op 21x wil zetten krijg ik het niet prime stable op qpi 1.375 en 1.385 CPU.
Om mem op 1200 te draaien heb ik uncore op 12x gezet (1260mhz = 2520 uncore).
Heb nog wat gespeeld met voltages maar kom niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
210*19=3990
190*21=3990 beter de blck lager zetten met multi 21 en stap voor stap je bclck verhogen totdat je weer bij 210 zit.
Zo weet je wanneer je bv je vcore omhoog moet, niet gelijk 210x21 doen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
^^^met bullus, je weet nu iig dat 210 stabiel is te krijgen, nu is het enkel een kwestie van de juiste vcore er bij vinden. al denk ik dat je koeling niet toereikend zal zijn, als i kzo je 4,2 GHz shot zag zit je dan wel een beetje max..

@ clifdon.. volgens mij een gevalletje mega kromme ihs op die cpu van jou.. heb je nog garantie op die chip? in theorie als hij met stock koeler, auto instellingen zo warn wordt dat hij gaat throttlen (100 graden) heb je recht op RMA.. heb je geen zin in het getouwtrek, bestel een lapsetje bij highflow en gaan met dei banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Heb al stapje voor stap op multi 21x geprobeerd bullus, maar krijg dan ook bsod bij prime.
Ik denk toch dat ie meer voltage nodig heeft voor 4.4ghz en 1.4v gaat gewoon niet lukken met mijn luchtsetup.
Dus ik denk dat ik het hier maar bij houd voor 24/7 gebruik, 4.2ghz 1.32v, temps na ± 1u prime 82,78,77,78.

Ik ga nog één poging wagen, maar ik denk dat het hier qua luchtkoeling helaas ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik zou me er ook maar bij neerleggen, wel leuk linkje voor je:
http://highflow.nl/waterc...t-h3o-supreme-hf-240.html
en als je het kwijt kan, leuk voor je gpu er bij:
http://highflow.nl/waterc...t-h3o-supreme-hf-360.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ja dat zijn leuke setjes, alleen wel behoorlijk aan de prijs. Het kan veel duurder als je WC bouwt dat weet ik.
Ik ben alleen nog niet in het stadium dat ik persé waterkoeling wil hebben om de max. eruit te halen.
Ben nog een beetje een casual overklokker zeg maar ;)
Wie weet gaat het ooit kriebelen en als ik wat geld over heb komt er een dergelijk setje.

Ben nu trouwens aan het primen @ 21x205 4.3ghz op 1.36v, so far so good, temps zijn 85,80,79,80.
Vraag me alleen af of ik voor die 100mhz extra een veel hogere vcore (4.2ghz 1.32v - 4.3ghz 1.36v) nuttig is voor 24/7 gebruik.
Daarnaast moet er misschien nog meer vcore bij voor 4.4ghz.

edit: een error in prime na 20 min. Nóg hogere vcore is niet aan te raden voor 24/7 denk ik?

[ Voor 7% gewijzigd door t!n0 op 21-08-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
hou het maar op 4,2.. je temps zijn netjes zo voor max..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
4.2 in de zomer, 4.4 in de winter :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Hehe tnx heren! Ik ga het er maar bij laten inderdaad.
Ik weet nu dat de volgende stap waterkoeling zal zijn (misschien een leuke 2de hands set?) en een andere case, wil ik 7000 punten gaan scoren in 3dmark11.

Ik wil je bedanken voor je uitleg en tips nakker. Ik ben zeer tevreden met 4.2ghz@1.32v (link naar ss) met deze temperaturen op lucht!
De overstap van overklokken van p45 naar x58 is me reuze mee gevallen mede door je hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door t!n0 op 21-08-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
graag gedaan, nu je eigen rustig meer verdiepen in de materie en zo je systeem steeds beter leren kennen, vanaf dit punt is er nog zo veel te tweaken op gebied van geheugen e.d. maar daar kun je je rustig over buigen nu je een goede basis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nednakker, ik heb ook een i7 920, en een Mugen 2... Mijn CPU temps liggen al rond de 55 - 64 graden na een tijdje op full loaded draaien. (Cores liggen rond de 68 - 72 graden) Hij is enkel met Intek Turbo Boost 'overclocked' :P Is er denk je nog ruimte voor een overclock naar ongeveer 3.6Ghz?

Zoals het geweldige resultaat van 4,2Ghz hoef ik natuurlijk niet te behalen, maar 3,6Ghz staat aan als de snelheid van de i7 2600...

Ik gebruik zware programma's zoals Adobe, dus makkelijk zal mijn CPU het niet krijgen. :X

[ Voor 10% gewijzigd door iApp op 21-08-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Nakker ik denk dat je daar idd wel gelijk in hebt. Op stock mag hij natuurlijk nooit zo warm worden :S!.

Ik heb garantie tot 05-2012. Maar wat krijg je dan terug? de I7-920 (D0) is niet meer leverbaar dus die zullen ze je niet retour zenden. Aan de andere kant geven ze misschien mijn geld retour? Dan zou ik op de 2e hands markt wel een mooi cputje kunnen gaan kopen. Pff het is vandaag overigens te warm om er verder naar te kijken. Ik ga het setje nu maar uit zetten. omgevings temp is nu 26°c Lekker?? NOT!

@HardCoreGamer Adobe wat? :P PDF reader is niet zo'n zwaar programma. Maar lees de tutorial even door in de TS. zelfs met mijn veel te hete CPU haal ik er 3,8Ghz uit. Lukt bij jou ook waarschijnlijk wel :).

[ Voor 16% gewijzigd door Clifdon op 21-08-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hier is het alsnog maar 20 graden hoor... Wees blij met het weer!
En ja, zwaar overclocked en met dat weer, slechte keuze...
Dan maar wat minder zwaar overclocken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
wat clifdon zegt, lees de tutorial eens door die in de TS gelinkt is, je cpu kan op stock voltage nog een stuk harder, en er is genoeg te tweaken,

lees het door, probeer eens wat en als je vragen/onduidelijkheden hebt kan ik je hier mee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik heb maar een airco aangesloten dus het is weer 22,5° hier :). Goed te doen :D.
Als ik load optimized defaults doe en dram voltage even instel, Turbo uitzet dan krijg ik als maar bsod's bij het starten van windows.

cpu clockdrive gaat overigens naar 900mV terwijl dat normaal op 700mV staat. Is dat ernstig?

Ok, wel zelf na blijven denken. Als je defaults set dan gaat natuurlijk je Sata controller naar IDE ipv ACHI x_x. Maar terug naar de temps.

met default settings, (lage timings Ram, 20x 133 etc.)
Zit ik als ik prime draai in een seconde of 10 aan deze max temps.
89°c
85°c
83°c
79°c
Ik ga prime wat langer laten draaien nu maar ik wilde even niet dat hij uit zou vallen onder het typen van dit bericht. Maar de 100°c met stock koeler ga ik wel redden :).

2 mins prime:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2ivb2go.png

Nakker wat vind je van mijn prestatie ?:P Mooie clock he? En dan ga ik pas net over de max 24/7 temps heen Ughum! :S.
Het zal wel een gevalletje heethoofd zijn icm kromme IHS. Ik ga de winkel even een mailtje sturen wat ze daar mee doen. Tsjah in principe is hij nu nog niet stuk.. Dus als ik zeg dat hij te warm word, zouden ze daar iets aan gaan doen dan? Azerty is de winkel btw. Ik heb eens mijn logitech G9 muis terug mogen sturen. Daar deden ze niet echt netjes mee. Ik kon 30 euro terugkrijgen terwijl een nieuwe mij gewoon 60 ging kosten x_x.

[ Voor 70% gewijzigd door Clifdon op 21-08-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Pfoe dat is inderdaad wel een behoorlijke heethoofd clifdon, ik zou ermee terug gaan.
Intel spec geeft mac. 100°C aan en aangezien je daar nu al aan zit ben ik benieuwd hoe dat zal zijn met 30°C buiten temperatuur.

Ik heb eindelijk de Gentle Typhoon 1850RPM goed gemonteerd op de Megahalems, scheelt toch weer ~ 4 graden op alle cores tijdens prime > 80/76/76/76.
Zal binnenkort eens naar nakker toe, die heeft nog een leuke case voor me en dan kan hij zich eens uitleven met deze chip onder 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

T!n0, kun je je CPU koeler eens op 100% zetten? En vertellen hoeveel lawaai hij maakt? 1850RPM en enorme stilte lijkt mij hier niet de toepassing, dus vroeg het me af. Misschien dat ik hem dan ook op mijn Mugen 2 zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
http://www.overclockers.com/65-fans-tested-megahalems/ Voila!
Even naar beneden scrollen naar de chart (klikbaar en bestaat uit meerdere pagina's!), de GT-1850 is de Scythe Gentle Typhoon 1850RPM.
Daar heb ik mijn keuze op gebaseerd met het advies van nakker.
26.5dB dus, maakt minder herrie dan een slipstream 1200 (eigen ervaring, ander soort geluid) en koelt nog veel beter ook.
Ook de slipstream 1200 bevalt me overigens prima. Maar de Gentle Typhoon is wel veel meer koeler (dubbel ball bearing), dat voel je ook als je hem vast hebt.

Ik had zojuist de stoute schoenen weer aangetrokken en nog één poging gedaan. Bclck op 211 met multi 21x resulterend in 4.43ghz op 1.4v. Helaas na 10 min. errors in prime.
Toen begon ik na te denken over stroomverbruik. Ik heb een Coolermaster iGreen 600w voeding, zou die misschien de boel niet trekken bij een dergelijke overklok?

[ Voor 22% gewijzigd door t!n0 op 21-08-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik snap niet dat je door deze overclocks geen dergelijke na - schade krijgt aan je CPU...
Overigens, bij 30dB, waar moet ik dan aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
zo lang de cpu geen 100 graden aantikt en gaat throttlen is er niets aan de hand.. je moet er geen 1,5V op zetten met luchtkoeling.. maar 1,4~1,425V als 24/7 max mag geen probleem zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
HardCoreGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:21:
Ik snap niet dat je door deze overclocks geen dergelijke na - schade krijgt aan je CPU...
Overigens, bij 30dB, waar moet ik dan aan denken?
Zoals Nakker zegt. Dus als je geen gevalletje Clifdon cpu hebt, Dan zit je goed :P.

overigens throttled mijn cpu nog niet. Maarja ik heb ook nette kamer temp van 22-23°c Als het 25°c zou zijn dan stopt mijn cpu er dus wel mee.
Bericht naar Azerty er uit. Als ik het gevoel heb dat dat niets word lap ik die CPU gewoon. Ik zal proberen of ik die IHS van mij eens op de foto kan zetten met iets vlaks er op misschien is het dan te zien. Want hij is wel redelijk krom.

Nakker wilde nog een foto van mijn airflow zien in de kast. Nou dat kan ook geregeld worden. Volgens mij heb ik dat namelijk best voor mekaar.
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/8445/77373096.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/6813/63304343.jpg
nedernakker schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:28:
zo lang de cpu geen 100 graden aantikt en gaat throttlen is er niets aan de hand.. je moet er geen 1,5V op zetten met luchtkoeling.. maar 1,4~1,425V als 24/7 max mag geen probleem zijn..
Jammer dat ik de 100°c aanraak met 1.2V. Dit lijkt eigenlijk niet eens op een D0 sample x_x.

[ Voor 16% gewijzigd door Clifdon op 21-08-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
aan de airflow zal het niet liggen nee.. vermoedlijk toch je IHS dan.. dus lappen of ruilen, denk dat je een schrikbarend resultaat krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:45
Wat is de max vcore 24/7 met waterkoeling? Sinds 1.4 a 1.425 voor lucht max is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Volgens de RMA heren zou het ook aan mijn moederbord kunnen liggen dat mijn cpu zo heet word?? Lijkt me sterk. de meneer vond de 'hoge' temperatuur ook geen defect. Ik mag hem opsturen maar aangezien het product niet meer leverbaar is gaat het dan terug naar de fabrikant. duur: 2-3 weken. Jemig daar moet ik toch wel even over twijfelen.

straks ben ik hem 3 weken kwijt en zeggen ze alsnog dat hij goed is. denken denken denken :P maar vandaag eerst genieten van het goede weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
durotan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:00:
Wat is de max vcore 24/7 met waterkoeling? Sinds 1.4 a 1.425 voor lucht max is.
dit heb ik nergens gezegd, de max is wat je kan koelen en waar jij je veilig bij voelt, op lucht houdt het vaak wel op rond de 1,35~1,375V luchtkoelers kunnen simpleweg niet meer load aan, met goede waterkoeling heb je daarboven nog wat speling..
clifdon schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:38:
Volgens de RMA heren zou het ook aan mijn moederbord kunnen liggen dat mijn cpu zo heet word?? Lijkt me sterk. de meneer vond de 'hoge' temperatuur ook geen defect. Ik mag hem opsturen maar aangezien het product niet meer leverbaar is gaat het dan terug naar de fabrikant. duur: 2-3 weken. Jemig daar moet ik toch wel even over twijfelen.

straks ben ik hem 3 weken kwijt en zeggen ze alsnog dat hij goed is. denken denken denken :P maar vandaag eerst genieten van het goede weer :)
zoiets was wel te verwachten, maarja, aan je moederbord ligt het natuurlijk niet.. dat is onzin,
als jij kan aantonen dat je cpu op stock settings gaat throttlen met de stock koeler, is ie gewoon RMA waardig, dat ze hem opsturen is idd wel waar, winkels zijn erg goed in de verantwoordelijkheid verschuiven helaas..

even overwegn, ik zou hem opsturen, de 920 is EOL, krijg je er vermoedelijk een 930 voor terug, ik zeg nieuwe cpu, nieuwe kansen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:45
@ nakker

Er wordt ook nergens door mij gezegd dat jij het gezegd hebt.
Nam het zo aan als uiterste max.
Ik koel zelf met een h70, en ga zelf over naar waterkoeling.
Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
nedernakker schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:12:

zoiets was wel te verwachten, maarja, aan je moederbord ligt het natuurlijk niet.. dat is onzin,
als jij kan aantonen dat je cpu op stock settings gaat throttlen met de stock koeler, is ie gewoon RMA waardig, dat ze hem opsturen is idd wel waar, winkels zijn erg goed in de verantwoordelijkheid verschuiven helaas..

even overwegn, ik zou hem opsturen, de 920 is EOL, krijg je er vermoedelijk een 930 voor terug, ik zeg nieuwe cpu, nieuwe kansen ;)
Tsjah maar is de 930 beter overclockbaar dan deze 920? Ik kan stable 3,8 draaien met dit ding.

Even een vraagje waar jij misschien antwoord op weet. Is het de processor die zegt van 'deze setting heb ik nodig om te draaien' tegen die bios. Of is het moederbord wat een voltage kiest? Het zou kunnen zijn dat mijn mobo een hoger voltage kiest natuurlijk. Of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

clifdon schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:38:
[...]

Tsjah maar is de 930 beter overclockbaar dan deze 920? Ik kan stable 3,8 draaien met dit ding.
Dat is per processor verschillend natuurlijk, maar maak je geen zorgen, er zijn maar weinig i7 9xx die geen 3800Mhz draaien op een normaal voltage.
Even een vraagje waar jij misschien antwoord op weet. Is het de processor die zegt van 'deze setting heb ik nodig om te draaien' tegen die bios. Of is het moederbord wat een voltage kiest? Het zou kunnen zijn dat mijn mobo een hoger voltage kiest natuurlijk. Of kan dat niet?
Als alle voltages en LLC, c states enzo aanstaan, dan 'kiest' de proc het benodigde voltage door middel van de VID, dat is de "Voltage identificatie". Hoe het moederbord daar dan weer mee omgaat verschilt hier en daar wel een klein beetje, dus ook dat is niet 1,2,3 te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
de VID is altijd gelijk, hoe ee nbios daar op reageert is punt 2, iederbord heeft zijn eigen Vdrop en Vdrop, dus het uiteindelijke voltage in cpu-z op stock settings zal verschillend zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ok millman dat wilde ik even weten idd. Ik dacht zelf dat doordat intel wat bekender was nu met de chips dat deze wat minder 'marge' meer hebben qua overklokken. Maar misschien dat ik hem dan toch maar voor een RMA ga sturen. Ik laat hem zo nog eens even primen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Clifdon, weet je HEEL zeker dat de pushpin constructie goed zn werk doet? Even aan de achterkant van het mobo kijken of de pinnetjes er helemaal goed doorheen komen! Als dat het geval is heb je echt een dramatisch kromme cpu zeg, direct RMA die handel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ja die pushpin zit goed. Ik had het zelfde probleem al met mijn Mugen II. Ik heb al weer meerdere keren de stock koeler er opnieuw opgezet. ach ik zie geen verandering. Ik heb er atm zo weinig pasta tussen zitten waarvan ik denk 'dit is eigenlijk te weinig' Maar ik denk dat het juist goed is nu. Misschien dat er tussen mijn mugenII wel eens te veel heeft gezeten. Maar ik heb die regelmatig geremount. ene keer met veel andere keer met weinig pasta. Ik trek mijn cpu nog even los en zal eens kijken of ik foto's kan maken van de cpu.

Want wat ik vreemd vind. De stock koeler is maar een rondje in de midden van de CPU. je zou zeggen dat die weinig last heeft van een krom stukje ijzer omdat het contact vlak veel minder is?

Dat throttlen waar Nakker het over heeft? Is dat dat hij bijvoorbeeld tijdens prime de Turbo mode uit zet? en dus niet meer 21x turbo maar gewoon 20x draait?

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste