Met T-34 een T23 duel gewonnen en had 7 hp over in de map met de hill in center. Dan een tiger met 5% hp per schot eraf tikken en helemaal tot aan de dood getikt. Toen kwam de T32 langs en mijn team is tot aan een grille + mij gereduceerd. Hij moest maar 1 keer blazen. 3 grille's in ons team waren waardeloos tov de stilstaande vijanden die ik gespot had.
@Rutger Mulder:
Tot op een zekere hoogte is
theorycrafting nuttig, daarna wordt het papieren situaties/vergelijkingen die weinig met de in-game ervaringen te maken heeft.
Ik vind voor elke tank wel een nuttige toepassing en gebruik ze in battle. Met een T-34 heb ik al IS'en en Tigers doodgetikt. Of gewoon tier 8 pesten zodat mijn team gemakkelijker heeft. Of geen enkele kill maken, maar wel alle vijandelijke campers rood laten gloeien totdat onze heavies en arties hun job gedaan hebben.
Voor zwakke plekken heb ik geen skins met gekleurde vakken nodig. Gewoon de algemene regels van tank design kennen
(bv elke opening in de armor is een zwakke plek, een MG port hole is ook een opening in de armor), op de kleuren van de cursor letten en genoeg game-ervaring hebben om te weten hoe je een bepaalde tank moet aanpakken.
Tuurlijk word mijn T-34 van tijd tot tijd weleens one-shotted door een KV die zijn 152 mm gun "toevallig" van op 50 m afstand op mij gericht heeft. Dan pak ik de volgende tank in mij garage en verder rijden ipv klagen. Ik kan gruwelijk irritant/lame zijn, maar de vijand kan mij ook stevig terugpakken.
Zo had ik met mijn stug de hele rechterflank uitgemoord, dan terug naar de base om de vijanden aan onze vlag af te schieten nog voordat ze doorhebben vanwaar het vuur kwam. Mijn stug bleef alleen nog over tegen panzer IV en 3 arties. Ik vroeg af waar de panzer IV was, waarschijnlijk is hij door mijn fear factor tot aan de andere kant van de map gevlucht. Plotseling rolt uit het niets een sturmpanzer II als scout langs achteren voorbij en ik werd door de arties gepakt. Iedereen heeft zijn euforische win-momenten.