Jup die twee zijn gewoon erg goed. De hetzer heeft de beste camo van alle tanks!!
(camo hetzer 0.48/0.60 en JgdPz 030/0.60)
Met 0.48 rijdend is de hetzer zelfs beter dan de scouts, alleen heeft hij niet hun snelheid en view range.
Qua camo en viewrange is de Marder II de beste scout in de game. Camo 0.40/0.45 en 460m view range. Heb altijd een hekel aan die TD als ik er tegen moet spelen in low tier games. Als hij je spot schiet iedereen ineens op je en de marder heeft een behoorlijke dmg output en penetration.
Beter lezen
Quick reference of camo values.
These values are multiplied by 1+((maybe 0.5x)average crew camo skill), and by 1.25 for a net after 3 seconds of sitting still.
You are always spotted at less than 50m away.
Bad things happen to your camo when you fire the gun.
<0.1 basically no camo ability, camo skill/net are pure waste of time/money
0.1 bad
0.2 eh
0.3 fair
0.4 good
0.5+ stealth ninja
first value is when moving (speed don't matter) / second value is sitting still
Camo list (zie spoiler)
Hoe hoger je camo value des te beter, met een camo waarde van 1 ben je invisible. Dit totdat de vijand op 50 meter komt want dan stopt de camo werking en wordt iedereen zichtbaar, ook achter huisjes, rotsen etc waar je geen line of sight op hebt. Is je camo nul dan ziet iedereen je op hun max view range.
De hoogste camo value die er momenteel in de game op een tank gegeven is, is 0.60. Oftewel de enemy verliest 60% view range ten opzichte van jou. En die jagd panzer heeft nou juist die hoogste camo tijdens stilstand. Die 0.30 is voor wanneer je aan het rijden bent/beweegt en zelfs dat is hoger dan veel tanks voor stilstand krijgen!! Om het verhaal nog mooier te maken gooi je dan ff een camouflage net over je Jgd pz voor 25% extra camo (base camo 0.60 x 1.25) --> 0.75 aka 75% minder view range voor de enemy.
Crew camo skill en bush camo zijn nog onbekend. Ik heb een question hierover aan de devs gesteld, wie weet willen ze hem beantwoorden. De verwachting is dat deze twee factoren ook een multiplier zijn. Dus des te hoger je base camo des te meer voordeel haal je uit de camo net, crew skill en bushes. Daarnaast heb je dan ook nog dat de factoren/multipliers elkaar versterken, exponentieel. Als deze twee onbekenden bijvoorbeeld op 15% zouden zitten kun je al een camo van ~1(invisible) halen. (0.60 x 1.25 x 1.15 x 1.15 = 0.991875)
Het kan best zijn dat dit al mogelijk is want sommige TDs of arty moet je haast omver rijden in hun bush voordat je ze ziet (<50 meter). Wat dan ook gaat spelen is dat de game engine maar om de 1-5 seconden een visibility check doet. Daarom spot je ze niet altijd direct op 50 meter maar rijd je soms gewoon tegen iemand aan die je nog niet zag. Maar dit gaan ze nog verbeteren.
Zal het eens een keer uitwerken in een excel tabel ofzo. Dan kun je zo berekenen wat je view range/spotting voordeel is ten opzichte van andere tanks.
Zo moet je er niet naar kijken.
Als je met de T28 klaar bent kun je die 85mm gun weer verkopen voor de helft van de prijs --> 40k
Daarnaast doe je met die gun echt heel veel meer dmg en zal je game performance omhoog gaan. Dit zal je zeker meer credits en exp opleveren per game. Die 40k die je verliest aan die gun als je hem weer zou verkopen verdien je dubbel en dwars terug. Ik ben in elk geval erg blij dat ik hem wel gekocht heb. Zelfs een keer top gun met 7 kills gehaald tegen tier 4/5/6 tanks!
BramSd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:31:
Bedenk wel dat de enige reden om die turret op je KV te zetten de 152 en 107mm guns zijn. Dus als je die nog niet hebt geresearched, dan zou ik de turret lekker laten voor wat die is.
Turret upgrade levert over het algemeen ook een health boost op. Ik meen dat de KV van 560 naar 660 health gaat met de KV2 turret. De vraag is of dat opweegt tegen de negatieve factoren, trager draaien en wat groter doelwit. Tegen andere sterke tanks vaak wel want die penetraten je toch wel of zijn niet zo snel, maar tegen sommige light/medium tanks kan een trage turret wel erg onhandig zijn als ze close range komen. Long range zal de grootte van de turret niet z'n groot nadeel zijn want je bent de dan toch veel kleiner qua silhouette en je hoeft je turret maar weinig te bewegen voor rijdende vijanden.
Vind het trouwens wel erg slecht dat ze nergens ingame of op de wiki de health boost van turrets vermelden.