[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
hexta schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:01:
Het laatste vind ik mooi.
Met een platoon loop je soms een beetje te geinen enzo (he sanch? ;) ) en dat wil nog wel eens mis gaan.
Fijn dat ze ervanuitgaan dat je dat zelf op kan lossen.
Dat vind ik nogal een aanname als ik het mumble kanaal zo af en toe hoor. >:)

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
Donderpoes schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:54:
[...]

Oke, dan hebben jullie me tier 6 medium niet genoteerd en alleen mijn heavy tank denk ik :)

Ik vind het wel leuk als er statistieken bijgehouden worden. Was van de week ook al bezig om wat data van hun website af te halen. Maar had nog niks concreets.
Ja zou goed kunnen, ik probeer waar mogelijk slechts 1 class te tellen per speler maar website stats zijn niet altijd up to date.

Uiteindelijk moet je voor clan wars wel duidelijk weten wat iedereen als main beschouwt en of er eventuele gewenste alts zijn. Zal toch het e.e.a. ingepland moeten worden etc. Vandaar dat we eens gingen tellen om te zien waar er bijvoorbeeld problemen zouden kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Hier leggen ze uit over de Global Map:
http://forum.worldoftanks...ode-chapter-1-global-map/

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Kaap schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:12:
[...]

Ja zou goed kunnen, ik probeer waar mogelijk slechts 1 class te tellen per speler maar website stats zijn niet altijd up to date.

Uiteindelijk moet je voor clan wars wel duidelijk weten wat iedereen als main beschouwt en of er eventuele gewenste alts zijn. Zal toch het e.e.a. ingepland moeten worden etc. Vandaar dat we eens gingen tellen om te zien waar er bijvoorbeeld problemen zouden kunnen voorkomen.
Oke prima, heavy is wel mijn primaire class. Dus je zat wel goed 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Gizzy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:04:
[...]

Dat vind ik nogal een aanname als ik het mumble kanaal zo af en toe hoor. >:)
idd, hoezo "mis gaan" das allemaal heel bewust hoor! })

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Kaap schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:12:
[...]

en als je nou geen "main" hebt. Ik heb tier 5 TD's, Med's, een Heavy en (bijna) SPG. Ik speel juist alles door elkaar :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 10:57

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02

skoozie

SCSI

hopiconjo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:00:
is me ook overkomen per ongeluk teamkill. Knalt een teamlid in een keer in je line of fire; zeker als je ingezoomed bent zie je hem niet aankomen
ik heb op die manier al vaker teamkills gehad. :| als je de hele/halve map overschiet met een TD en je voor je enkel bosjes ziet heb je niet heel veel overzicht. wel houd ik er altijd rekening mee dat er in mijn aiming circle geen teamgenoten bevinden op het moment dat ik wil schieten. ook niet met arti.
toch heeft dit me sinds live denk ik drie keer een teamkill opgeleverd waarbij een keer met een arti... ik schoot niet echt omhoog blijkbaar en ik had die Stug helemaal nergens in mijn beeld. pas bij de woorden: "Oops, that was one of us" heb je zoiets van ...Oeps..

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Er is al vrij veel informatie beschikbaar. Daaruit weten we nu eigenlijk al dat clan wars best een taai iets gaat worden. Wil je kunnen en gaan concurreren zul je van goede en dedicated huize moeten komen. Afhankelijk van de map en of je aanvalt of verdedigt zul je setups moeten stellen. Men weet eigenlijk nu ook al dat vooral heavy based teams de hoofdrol zullen gaan spelen met enkele TD's, mediums en arty als support.

Het moge duidelijk zijn dat hoe hoger je tier is, je winstkansen aanzienlijk stijgen. Sterker nog, ik ga er gewoon vanuit dat competitive clans voornamelijk tier 9 en 10 zullen inzetten.
themac1983 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:27:
[...]
en als je nou geen "main" hebt. Ik heb tier 5 TD's, Med's, een Heavy en (bijna) SPG. Ik speel juist alles door elkaar :P
Uiteindelijk bij clan wars zal je toch wel iets als main moeten aanwijzen maar denk daarbij meer in de zin van Heavy, Medium, TD of Arty. Je kiest bij een match om bijvoorbeeld x aantal heavies en y aantal mediums mee te nemen.

Snappie :?

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-05-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 09:48
hexta schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:01:
1.1.1.1 Non-teamdamage

The following cases are NOT teamdamage:
• Damaging the player of one’s own platoon. Though formally the player is part of a team, they can deal with the problems of the platoon on their own.

Het laatste vind ik mooi.
Met een platoon loop je soms een beetje te geinen enzo (he sanch? ;) ) en dat wil nog wel eens mis gaan.
Fijn dat ze ervanuitgaan dat je dat zelf op kan lossen.
Geen idee waar je het over hebt O-). Maar op zich vind ik het voor platoons wel een logische keuze, mensen spelen toch vooral voor de lol en daar hoort geinen ook bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Sanch op 03-05-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had gisteren ook geluk ;) was in gevecht met KV-3 of IS-3 (weet niet meer welke) en toen net op het moment dat ik mijn superieure duitse 88 gun wilde afvuren stopte dr zon natnek in een pz4 voor mn neus en boom! had ie nog 2% hp over en shoot die rus hem aan gort :S maar het leek er net op alsof ie mijn kill wilde stelen ofzo want hij dook echt ineens voor me terwijl ie een stuk meer naar rechts (waar ie vandaan kwam) gewoon een vrij schootsveld had :S en ik deed het niet express maarja had ie vast niet door want zag niks in de chat maar vond het wel lullig voor hem,zonde vd resources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
zonde van jouw shell!

Echt een pleuris hekel aan mensen die gewoon hun tank dwars door je schootsveld heen rijden als je bezig bent met iemand neer te halen! Daar zou ook een straf op moeten staan :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Daarentegen moet je er toch soms langs, ik wacht altijd even totdat iemand geschoten heeft en hoop dat de reload tijd niet te laag is.. ;)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:18

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik had het een keer dat ik een KV zag staan, ik in mijn stug op hem aan het richten. Hij rijd vervolgens net een stuk naar voren, waar door mijn shell langs zijn achterkant vloog, tegen een JagdPz IV aan die ik met 1 schot ook direct de groeten kon doen. Had gelijk mijn excuus aangeboden, en daarna de KV alsnog afgeslacht. Is natuurlijk wel spijtig voor die kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Daarentegen moet je er toch soms langs, ik wacht altijd even totdat iemand geschoten heeft en hoop dat de reload tijd niet te laag is..
Ja ik rijd ook wel eens voorlangs maar probeer inderdaad net na zijn schot pas te gaan.
Ik block zelfs wel eens express als iemand nog maar 10% heeft en geen tracks ofzo.
Nemean schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:55:
Ik had het een keer dat ik een KV zag staan, ik in mijn stug op hem aan het richten. Hij rijd vervolgens net een stuk naar voren, waar door mijn shell langs zijn achterkant vloog, tegen een JagdPz IV aan die ik met 1 schot ook direct de groeten kon doen. Had gelijk mijn excuus aangeboden, en daarna de KV alsnog afgeslacht. Is natuurlijk wel spijtig voor die kerel.
Dat is ok wel goed gespeeld van die KV denk ik.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me ook net effie bij de clan aangemeld.

Mijn main is momenteel de Stug III maar wat krijg ik toch weinig XP binnen.
Ondertussen ben ik ook bezig met een Grille en probeer ik een KV vrij te spelen.

Het lastigste aan dit spel is dat teamwork niet meer aangemoedigd wordt vanuit het spel zelf. Véél te vaak blijven spelers te angstig om een deftige push te doen.

Zo was ik met mijn snelle T2 light tank tot achter de vijand geracet en was hun aandacht volledig op mij gericht, maar mijn team (dat ik op de hoogte had gebracht) had blijkbaar toch geen zin om een mooie push uit te voeren. Pas twee minuten nadat ik was afgeknald en de vijand zich dus terug had kunnen opstellen kwamen ze één voor één eens kijken wat de weerstand was in het vijandelijk kamp. 8)7

Ik moet er geen tekeningetje bij maken om te vertellen hoe dat is afgelopen voor ons team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
@kaap: Ik kan deze statistieken ophalen van WOT, onderstaand wat algemene statistieken

Een hele lijst code kun je beter via DM versturen, dit is nogal overkill.

Heb je daar wat aan als die in een lijst gepresenteerd worden van alle spelers??

[ Voor 90% gewijzigd door psychoclown op 03-05-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Voorlopig nog niet. Clan wars duurt nog wel even en ik denk dat we pas over paar weken weer kijken hoe iedereen er voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
Oke, dan maak ik het alleen voor mijzelf :) Kan ik zien hoe ik het doe in vergelijking met de rest van de clan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Kaap schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Het moge duidelijk zijn dat hoe hoger je tier is, je winstkansen aanzienlijk stijgen. Sterker nog, ik ga er gewoon vanuit dat competitive clans voornamelijk tier 9 en 10 zullen inzetten.
Daar kan je inderdaad wel vanuit gaan, tier 8 SPG's wat tier 9 mediums maar voornamelijk tier 10 heavies zodat ze precies aan de 90 punten zitten :)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:45:
ik had gisteren ook geluk ;) was in gevecht met KV-3 of IS-3 (weet niet meer welke) en toen net op het moment dat ik mijn superieure duitse 88 gun wilde afvuren stopte dr zon natnek in een pz4 voor mn neus en boom! had ie nog 2% hp over en shoot die rus hem aan gort :S maar het leek er net op alsof ie mijn kill wilde stelen ofzo want hij dook echt ineens voor me terwijl ie een stuk meer naar rechts (waar ie vandaan kwam) gewoon een vrij schootsveld had :S en ik deed het niet express maarja had ie vast niet door want zag niks in de chat maar vond het wel lullig voor hem,zonde vd resources
Dat zijn echt hele vieze streken, als iemand een tank ervoor gooit en mij redt dan vind ik het prima. Maar vaak genoeg gooit iemand zijn tank ervoor om de kill te kunnen pakken of uberhaupt te kunnen schieten..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
psychoclown schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:30:
[...]

Daar kan je inderdaad wel vanuit gaan, tier 8 SPG's wat tier 9 mediums maar voornamelijk tier 10 heavies zodat ze precies aan de 90 punten zitten :)

[...]

Dat zijn echt hele vieze streken, als iemand een tank ervoor gooit en mij redt dan vind ik het prima. Maar vaak genoeg gooit iemand zijn tank ervoor om de kill te kunnen pakken of uberhaupt te kunnen schieten..
En dan met je Tier 8 SPG een ally tier 10 medium hitte ;w

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
psychoclown schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:30:

Wel grappig om te zien dat een nieuw spel (qua concept) ook nieuwe ergernissen met zich mee brengt.

Zo irriteer ik me mateloos aan personen die me afsnijden. Start de game en rij ik direct weg, in een rechte lijn, is er altijd wel weer een pipo die rechts van me rijd en naar links moet (en vica versa)... 8)7

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Als je gewoon goed oplet kan dat ook makkelijk, sowieso arties voor laten gaan maar ook de ruimte geven als die er is. Tenminste zo manoeuvreer ik mezelf door de menigte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Zo zullen er altijd wel irritante dingen in zitten of players waar je je aan ergert. Wat dat betreft vertaalt reallife zich naar multiplayer. Dus gewoon effe mediteren en doorgaan. Maar het blijft irritant als ze dan ook nog zo lomp zijn om je tracks eraf te racen. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Gizzy op 03-05-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

In elke game heb je ergernissen en in elke game heb je wel iemand die de sfeer verpest. Ik kan er zo opnoemen, Duitsers / Russen / Polen die in hun eigen taaltje blijven praten en als ze dood gaan je de schuld geven dat JIJ hun geen ondersteuning hebt gegeven in het Engels. ;) Dan denk ik, moet je maar gewoon Engels praten als je hulp nodig hebt en niet heel arrogant in je eigen taal door blijven praten.

En dan heb je inderdaad de mensen die zolang door blijven rijden zodat jij niet je weg normaal kan door zetten, of gewoon je track er af rijden. En dan heb je nog de mensen die flink de mini-map gaan spammen, door overal dingetjes aan te geven, ook zo heerlijk. ;)

Voor de rest heb ik nergens last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
psychoclown schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:44:
Als je gewoon goed oplet kan dat ook makkelijk, sowieso arties voor laten gaan maar ook de ruimte geven als die er is. Tenminste zo manoeuvreer ik mezelf door de menigte ;)
_/-\o_ Mijn dank is groots! Altijd leuk om met de M41 te moeten stoppen (hij trekt al zo lekker snel op |:( ) omdat een of andere klootzak (no point intended O-) ) me afsnijdt met zijn light/ medium tankje, die toch binnen 2 seconden boven de 30km/h zitten....

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
af en toe vraag ik me af of ze niet eerst een soort "rijexamen" kunnen verzinnen voordat je online mag met je tanks ofzo..... mensen kunnen echt niet rijden. :P

Hoevaak ik niet al een gedeelte HP kwijt ben voordat ik ook maar halverwege de map ben... sjeezz :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
psychoclown schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:44:
Tuurlijk, even op je remmen gaan staan zorgt ook voor minder ongelukken. Maar dat neemt bij mij de irritatie niet weg. ;) Tis gewoon irritant als je voorrang hebt maar iemand snijd je af (just like irl)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Ik heb gisteren ook een soort van tactiek gevonden hoe ik het beste met de t28 met 76mm 3e gun, kan spelen. Shoot and run like hell. Dan effe omdraaien en nog een keer proberen vanuit een andere hoek. Lol gisteren dus mijn eerste pot gewonnen en eerste in 8 battles oid met dat stuk rijstpapier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Dat rond rijden en vooral aanrijden van teammaten vind ik nog wel meevallen online, gebeurd bij mij misschien 1 a 2 keer in een week dat ik aangereden word of dat je tegen iemand aan rijd (word eigenlijk alleen aangereden)

Vooral het hele rondes lang typen in het NIET engels vind ik zwaar irritant vooral als je dan ineens je nickname in zo'n zin ziet. Ben je soms minuten verder voordat je er achter bent wat er nu bedoeld werd. (als je dan al niet dood bent of dat ronde al over is)

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
ChojinZ schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:07:
[...]

Tuurlijk, even op je remmen gaan staan zorgt ook voor minder ongelukken. Maar dat neemt bij mij de irritatie niet weg. ;) Tis gewoon irritant als je voorrang hebt maar iemand snijd je af (just like irl)
Was ook in het algemeen maarja veel lui kijken niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
psychoclown schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:20:
[...]

Was ook in het algemeen maarja veel lui kijken niet :)
Voor degene die dit misschien nog niet wisten, je weet maar nooit. Een wel handige tip in deze context, spatiebalk is handbrake( = hoofdpijn voor je bemanning.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
nooit gemerkt dat ze er last van hadden.

"omg driver, can you please hand over the pukebags"
"Our gunner has vommited over his scope, we can not aim properly"
"Our commander has bumped his head, vision is impared"

Dat zouden ze dan even moeten zeggen ofzo!

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Gizzy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:22:
[...]

Voor degene die dit misschien nog niet wisten, je weet maar nooit. Een wel handige tip in deze context, spatiebalk is handbrake( = hoofdpijn voor je bemanning.)
Uberhaupt nooit geweten dat dat de handbrake was :+
Niet dat ik hem ook echt nodig heb, red me prima zo :)

[ Voor 7% gewijzigd door psychoclown op 03-05-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
themac1983 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:24:
nooit gemerkt dat ze er last van hadden.

"omg driver, can you please hand over the pukebags"
"Our gunner has vommited over his scope, we can not aim properly"
"Our commander has bumped his head, vision is impared"

Dat zouden ze dan even moeten zeggen ofzo!
Ik zie de driver al smeer doen op de rubbes van de binos van de commander. Dikke humor als de commander dan weer even opkijkt na door de scope te hebben gekeken. :+. Krijg je een beetje dit idee: before :) after (8>

[ Voor 4% gewijzigd door Gizzy op 03-05-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
GOD I'm so BOOORRREEEDDD...

Krijg allemaal wazige ideetjes nu.

Niewe shells,
Met teer, om zicht te verminderen.
Met confetie om de engine te verstoppen

maar ff serieus, heeft je crew er last van? Ik gebruik space nog wel eens als ik weer opeens een IS-3 op 10 meter afstand zie en snel terug wil :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Betekende de spatiebalk niet dat je stopt, en vervolgens moet schieten en dat hij daarna weer begint te rijden?
Zo heb ik de spatiebalk ervaren. * "Stop" -> "Aim" -> "Fire/Shoot" -> "Go, go, go! Drive" *

Over hoofdpijn gesproken, de hoeveelheid mensen ik met een een noodgang bij Abby in die droogstaande rivier heb zien rijden. (In = Tegen die onzichtbare muur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Nee heeft je crew geen last van. Was mijn ietwat actieve fantasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Nemean schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:36:
Betekende de spatiebalk niet dat je stopt, en vervolgens moet schieten en dat hij daarna weer begint te rijden?
Zo heb ik de spatiebalk ervaren. * "Stop" -> "Aim" -> "Fire/Shoot" -> "Go, go, go! Drive" *
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
bij mij schieten ze nooit met spatie.....moet je dan al een targetlock hebben ofzo?

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

@ Gizzy dat snapte ik, maar ik leefde met je mee in je fantasie. De hoeveelheid mensen die ik zo heb zien rijden die hun crew hebben al vaak op hun falie gehad.Haha.

@ Themac, omdat je zelf moet schieten ;). Als jij geschoten hebt, gaat hij automatisch weer voor je rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Nemean op 03-05-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Nemean schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:42:
@ Gizzy dat snapte ik, maar ik leefde met je mee in je fantasie. De hoeveelheid mensen die ik zo heb zien rijden die hun crew hebben al vaak op hun falie gehad.Haha.\
Ik doelde op Themac. Die vroeg of je crew er echt last van zou hebben.
Nemean schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:42:
@ Themac, omdat je zelf moet schieten ;). Als jij geschoten hebt, gaat hij automatisch weer voor je rijden.
_/-\o_, nu ik het zo lees, heeft wel iets weg van die automatische cruise control van tegenwoordig en dat voor van die oude barreels uit de 40-50er jaren. :+

Voor wie het nog niet snapt, I'm bored too

[ Voor 25% gewijzigd door Gizzy op 03-05-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
solique schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:11:
Dat rond rijden en vooral aanrijden van teammaten vind ik nog wel meevallen online, gebeurd bij mij misschien 1 a 2 keer in een week dat ik aangereden word of dat je tegen iemand aan rijd (word eigenlijk alleen aangereden)
Ik heb er ook niet zo heel veel last van eigenlijk. Het enige dat me af en toe gebeurt is dat ik met mijn arty in arty-mode aan het rondrijden ben en dan kun je wel eens iets tegen komen :+ Vaak als er targets net buiten bereik zitten blijf ik in arty-mode en rijd de goede kant op totdat ik zeker weet dat ik ze kan raken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

@Gizzy, Aah vandaar, en qua cruisecontrol: "R" en "F" ook heh.
redwing schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:49:
[...]

Ik heb er ook niet zo heel veel ast van eigenlijk. Het enige dat me af en toe gebeurt is dat ik met mijn arty in arty-mode aan het rondrijden ben en dan kun je wel eens iets tegen komen :+ Vaak als er targets net buiten bereik zitten blijf ik in arty-mode en rijd de goede kant o ptotdat ik zeker weet dat ik ze kan raken.
Dat soort mensen zie ik vaak. Zie je een boom omvallen, en dan nog 1, en nog 1, en vervolgens nog 1. En dan gaan ze in een bosje staan, wat uit eindelijk geen boom is. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Nemean op 03-05-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Tijdje niets meer van mij laten horen, maar nu heb ik gelijk een mooie binnenkomer :P
Dit is op mijn M6 tank...een heavy tank met scout + sniper achievement :D

Afbeeldingslocatie: http://i264.photobucket.com/albums/ii163/patrickriem/shot_048.jpg

Ik doe niet aan premium, dus dit is voor mij een zeer goede battle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Mooi potje, gefeliciteerd!

[Edit] Denken jullie dat er ook een iDeal mogelijkheid komt voor WoT?

[ Voor 58% gewijzigd door Nemean op 03-05-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me wel zwaar tegenvalt op weg naar de KV is de T-28. Boy oh boy... deze tank lijkt echt van nat papier gemaakt. Ik lees dat de 88mm gun deze tank speelbaar maakt, maar dat is geen rechte lijn naar de KV. Dus dat wordt afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:00:
Wat me wel zwaar tegenvalt op weg naar de KV is de T-28. Boy oh boy... deze tank lijkt echt van nat papier gemaakt. Ik lees dat de 88mm gun deze tank speelbaar maakt, maar dat is geen rechte lijn naar de KV. Dus dat wordt afwegen.
MM 85mm is het en ja hij is van rijstpapier. Inderdaad zwaar bagger. Ik doe de t28 alleen als mijn stug al in puin ligt. Dan converteer ik maar wat xp. Man wat is die t28 pieperdepieppieppiep.

En ik in de beta maar klagen met de Duitse meds. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Gizzy op 03-05-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:43

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:00:
Gizzy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:08:
Ik heb gisteren ook een soort van tactiek gevonden hoe ik het beste met de t28 met 76mm 3e gun, kan spelen. Shoot and run like hell. Dan effe omdraaien en nog een keer proberen vanuit een andere hoek. Lol gisteren dus mijn eerste pot gewonnen en eerste in 8 battles oid met dat stuk rijstpapier.
Ik vind die T28 juist een heeerlijke tank :) Heb sinds live-gang m helaas nog niet te pakken, maar zodra je daar een beetje in rond kunt sjezen istie heel fijn :) De kernwoorden zijn snelheid, wendbaarheid en een relatief lompe gun ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Foamy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:06:
[...]

[...]

Ik vind die T28 juist een heeerlijke tank :) Heb sinds live-gang m helaas nog niet te pakken, maar zodra je daar een beetje in rond kunt sjezen istie heel fijn :) De kernwoorden zijn snelheid, wendbaarheid en een relatief lompe gun ;)
Ja maar dan moet je wel de 85mm hebben en die vind ik het niet waard nu. Ik ga voor de KV dan wil ik niet nog eens bijna 1/3 van die grind uitgeven aan een gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:12
Foamy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:06:
[...]

[...]

relatief?
Man, man dat ding schiet T4 tanks aan gort zonder te knipperen.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Nemean schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:58:
Mooi potje, gefeliciteerd!

[Edit] Denken jullie dat er ook een iDeal mogelijkheid komt voor WoT?
IDeal is er al, vorige week nog een tientje mee overgemaakt :D. Lekker een maandje premium :D

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gizzy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:07:
[...]

Ja maar dan moet je wel de 85mm hebben en die vind ik het niet waard nu. Ik ga voor de KV dan wil ik niet nog eens bijna 1/3 van die grind uitgeven aan een gun.
Dan wordt je straks van je stock-KV ook heel vrolijk...... Met die heb je zo'n beetje hetzelfde idee als de T28, alleen dan is ie ook nog traag :D Pas na een paar upgrades begint het echt een fijne tank te worden (net als de T28 die turretupgrade nodig heeft)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
redwing schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:23:
[...]

Dan wordt je straks van je stock-KV ook heel vrolijk...... Met die heb je zo'n beetje hetzelfde idee als de T28, alleen dan is ie ook nog traag :D Pas na een paar upgrades begint het echt een fijne tank te worden (net als de T28 die turretupgrade nodig heeft)
Ah dus 85mm is ook te gebruiken op de KV, dus maakt in feite niks uit, pijn in exp nu of later. Dan maar nu hehehe. En dan de kv ter zijner tijd gewoon nemen met free xp voor de turret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:29
Bedenk wel dat de enige reden om die turret op je KV te zetten de 152 en 107mm guns zijn. Dus als je die nog niet hebt geresearched, dan zou ik de turret lekker laten voor wat die is.

Edit: overigens is die 152mm een aanrader om zsm te researchen. Daarmee kun je dan de grind naar de 107mm overleven. Het is niet alleen een fungun, maar het leert je ook hoe je een heavy moet spelen. De 152mm leert je omgaan met traagheid en firepower. Je bent je er ook meer dan voorheen van bewust dat er een grote bullseye op die koffiepot turret is geschilderd.

[ Voor 50% gewijzigd door BramSd op 03-05-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
BramSd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:31:
Bedenk wel dat de enige reden om die turret op je KV te zetten de 152 en 107mm guns zijn. Dus als je die nog niet hebt geresearched, dan zou ik de turret lekker laten voor wat die is.
Echt niet, dat levert bij een van de komende patches nl. een extra tank slot + tank op :+
Verder ben ik toch van plan die 107 mm te researchen dus dan heb ik hem sowieso nodig. Daarna richting de KV-3 en dan weer eens bedenken waar ik dan mee verder ga spelen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
redwing schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:36:
[...]

Echt niet, dat levert bij een van de komende patches nl. een extra tank slot + tank op :+
Verder ben ik toch van plan die 107 mm te researchen dus dan heb ik hem sowieso nodig. Daarna richting de KV-3 en dan weer eens bedenken waar ik dan mee verder ga spelen.
Pcies 107 is nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
Helaas niet meer kunnen spelen, dus nog altijd een KV3 die er dus op dag 2 ook al was, wel gelukkig al maxed out. De XP is dan ook nu altijd wel > 1000. Vooral de eerste paar potjes, tot je de nieuwe suspension kunt krijgen (daarvoor moet je het met de stock gun doen), kunnen hierbij tegenvallen. Daarna is het gewoon een tier 7 tank die tagged is als tier 6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 11:09

Darkasantion

Just keep swimming!

Zit nu ook te sparen voor de T-28 en later de KV, maar zojuist eens SPG's geprobeerd en die zijn ook best wel leuk :P. Ga nu dus een beetje geld stoppen in het verder uitbouwen van de SPG's, zijn zeker wel lachen.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
redwing schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:36:
[...]

Wat BramSd bedoelt is dat je beter kunt wachten tot je beide (turret + 107mm) kan researchen aangezien je met die enorme turret nogal aggro trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15

wontcachme

You catch me? No you wont

Vandaag gaat het goed met mijn KV. Heb nu vier potjes gespeeld en alle keren meer dan 1000xp gehaald zonder vedubbelaar. Bij mijn T20 en A32 gaat het ook al zo lekker vandaag. Lijkt wel of ik vannacht een spoedcursus heb gehad voor dit spel.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:42:
[...]

Wat BramSd bedoelt is dat je beter kunt wachten tot je beide (turret + 107mm) kan researchen aangezien je met die enorme turret nogal aggro trekt ;)
Jep TD's Love Koffiepotjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ha!

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1Rcw

Voor achievements etc:
screenshot 1
screenshot 2
screenshot 3

Als dit nou de eerste match van de dag was... 5000 XP zou wel epic zijn. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 03-05-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Wat heb jij er voor scherm(en) staan zeg! helemaal om je heen? ;)
ontopic: nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hehe, 3x 24 inch. De fraps screenshots zijn dan ook 12MB per stuk, gelukkig maakt WoT vanzelf al screenshots en die zijn een stuk kleiner (ook minder kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
God, wat is die SU85B heerlijk! Sinds gisteren haal ik alleen constant 3+ kills per game.

Trouwens net nog een potje gehad waarin ik in de laatste seconde de laatste arty uitschakelde, zeer bevredigend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
als je tank gesloopt is moet je dan in de battle blijven tot hij helemaal geeindigd is of maakt dat niks uit je exp punten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Paprika schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:21:
Hehe, 3x 24 inch. De fraps screenshots zijn dan ook 12MB per stuk, gelukkig maakt WoT vanzelf al screenshots en die zijn een stuk kleiner (ook minder kwaliteit).
Je ziet ook meer van de zeikanten?
Zo ja, kan het ook met 2 schermen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
dragon9114 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:45:
als je tank gesloopt is moet je dan in de battle blijven tot hij helemaal geeindigd is of maakt dat niks uit je exp punten ?
Kunt gewoon iets anders gaan spelen.
hexta schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:46:
Je ziet ook meer van de zeikanten?
Net zoals bij shooters en strategy games. 8)
hexta schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:46:
Zo ja, kan het ook met 2 schermen? :P
Met Eyefinity of een software oplossing zou dat kunnen ja... Een groot nadeel is dat je crosshair dan precies tussen de 2 schermen komt.

[ Voor 46% gewijzigd door Paprika op 03-05-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Paprika schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:47:
[...]

Kunt gewoon iets anders gaan spelen.
En dat is toch erg handig. Ik speel meestal eerst een potje met mijn hoofdtank (nu KV of T20) en als ik dood ben switch ik naar de cashcow A32. Die is meestal vrij snel dood (snel, maar amper armor en gun) en dan is de hoofdtank al weer vrijgegeven.

Ooit hoop ik dat er nog een functie komt dat je met je tank tegen een lading tier 1/2/3 tanks kan spelen. Lijkt me leuk met een tier 10 heavy om tegen 14 tier 1tjes te spelen :o

Of een soort target practice map. Jij alleen met een lading niet schietende tegenstanders (bots ofzo) en dat je kan oefenen met rijdend schieten/snipen enz... En dan wel met ammo gratis. Nu is die trainingslevel er wel, maar die schieten terug :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
psychoclown schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:42:
[...]

Ik zag het inderdaad nadat ik gepost had ook. Ff verkeerd gelezen :) Maar dan nog research ik hem voor de zekerheid wel zodat ik dat later niet vergeet ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Pfft, matchmaking is soms nog steeds knudde. Met een Bison tegen een KV-3 -.- . Zullen we het een beetje eerlijk houden ja :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

Paprika schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:16:
Ha!

[afbeelding]

Voor achievements etc:
screenshot 1
screenshot 2
screenshot 3

Als dit nou de eerste match van de dag was... 5000 XP zou wel epic zijn. 8)
Niks damaged? Heb je zitten killjatten? >:)

Die 5200 XP zou wel epic zijn. Volgens mij heb je wel aardig profijt van die 2 extra schermen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 13:59
NoxiuZ schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:06:
[...]

Die 5200 XP zou wel epic zijn. Volgens mij heb je wel aardig profijt van die 2 extra schermen.
Mwoa, zo te zien was hij behoorlijk voordelig ingedeeld. 2x KV3 vs 2x KV en nog wat meuk.

Jagdpanzer is meuk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Met mijn T32, 2 schoten van een IS-4 en ik ben klaar.. bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
NoxiuZ schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:06:
[...]
Dan krijg je geen > 2000 XP.... Nee, ik heb ze allemaal gesolo'd.

En de schermen zijn af en toe handig, maar je kunt ook op je map zien dat er iemand achter je staat. Voor mij is de map nogal ver in de hoek en daar valt me dus niet snel een achterligger op ;).

De positie was 't grote voordeel eigenlijk.
User.tmp schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:13:
[...]
Mwoa, zo te zien was hij behoorlijk voordelig ingedeeld. 2x KV3 vs 2x KV en nog wat meuk.
Ik ben op die map niet bang voor heavies (mede door mijn positie dus), juist eerder voor mediums waarvan zij aardig wat tier 6'ers hadden, echter kwamen die niet doen wat ze hadden moeten doen. :+

[ Voor 65% gewijzigd door Paprika op 03-05-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
wontcachme schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:53:
[...]

Ooit hoop ik dat er nog een functie komt dat je met je tank tegen een lading tier 1/2/3 tanks kan spelen. Lijkt me leuk met een tier 10 heavy om tegen 14 tier 1tjes te spelen :o
Denk alleen dat zij dat niet zo kunnen waarderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

psychoclown schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:53:
[...]

Denk alleen dat zij dat niet zo kunnen waarderen ;)
Misschien niet, maar leuk is het wel. Maar gewoon een functie waar je lekker kan knallen en agressie afreageren zonder dat je gelijk kapot bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

wontcachme schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:55:
[...]

Misschien niet, maar leuk is het wel. Maar gewoon een functie waar je lekker kan knallen en agressie afreageren zonder dat je gelijk kapot bent.
Koop een Maus.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
En ga arty vangen. ;)

Net de M41 binnen, fijn tankje, aimt alleen een beetje traag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/s/113663279-3.jpg

Vond dit toch wel een heeeeel geniaal potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Een Maus is echt niet zo'n "arty vanger" als men denkt. Uiteraard ga je niet midden in de map staan zonder dekking, maar dat zijn ook juist de mensen die altijd maar klagen over arties. In de beta heb ik meer dan 1000 potjes met de Maus gedaan en mijn totaal aantal deaths aan arty kan ik met m'n vingers nog wel tellen.

Sterker nog, ik platoonde zelden zonder een of twee goede S-51s (en kreeg dus ook zelden potjes zonder arty)... Waar ik namelijk wel mee zit is hoeveel invloed ze hebben op een potje en hoe slecht ze meestal gaan als je arty slecht is (note, met goede bedoel ik gasten die > 70% victory hebben en een XP ratio waar we het maar niet over zullen hebben :P).

Meestal dan ook met deze kerel:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/user/dn-halfik-/ en vaak nog http://forum.worldoftanks...hp?/user/2142-deathnoise/
Echter zitten die nu op EU en ik niet (zat zelf dan ook in de "Pirates" clan, maar vond het een beetje te veel Polen, kon dan ook niet altijd iedereen verstaan, zie ook http://blog.worldoftanks.com/pirates-go-to-russia-to-win/).

[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 03-05-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

@vipea, No offense, maar stats zegt niks over de persoon, win/loss ratio is echt heel team bepalend. Vaak genoeg zit ik in een team vol met rushers, en dan blijf je met 5 man over die nog wel het verstand hebben niet 1 voor 1 proberen een lijn te breken. Je bent vrij om zo te denken, maar ik trek me niet veel aan van stats.
En speel misschien nog liever met mensen die <70% hebben, en die het spel spelen voor hun plezier ;).

[Edit:]Och ben een x vergeten, schandalig van mezelf. :O

In tier 10 vind ik het ook nog niet uit maken, mensen die nu spelen om hun stats omhoog te houden hebben echt geen plezier in het spel. Net als mensen die op Battlefield 2 dachten dat elke 3 tot 4 ster generaal goed was. Was ook altijd een lachertje.

[ Voor 26% gewijzigd door Nemean op 04-05-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je eigen mening is inderdaad niet echt offensive. Het fout typen van de naam wel! ;)

En nee... Bij tier 10 games maakt het juist ontzettend veel uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 04-05-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Iemand zei dat ze de T32 gaan nerfen... wtf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wie is iemand? :P De meeste mensen stoppen na de T29 of T32, dus dat zegt wel iets, maar meer over hoe de T34 & T30 zijn eigenlijk (note: mogen wel een duwtje krijgen)...

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 04-05-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:05

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zolang de hull van T29, T32, T34 en T30 gemakkelijk laat penetreren, maken ze weinig indruk op de andere spelers in high tier battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zeker de T29 kan gewoon in een kuiltje zitten zodat alleen de turret "geraakt" (bounced) kan worden, dat is niet zo'n probleem hoor...

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 04-05-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
iemand was een T32 bestuurder.
De t29 was een stuk fijner dan T32, ik was altijd blij als ik een T32 tegenkwam, want die kon ik hebben, en veel xp.
Met mijn T32 schiet een IS-3 me in 2 schoten neer.
Bijna niets bounced, en de beste gun had ik al op mijn T29, dus ik ga er nu 20 mm hull aan de voorkant op vooruit, de rest is hetzelfde..
Behalve dat ik eerst een dure turret moet kopen om die ook weer gelijkwaardig te hebben..
Ik snap het niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Vandaag heel wat potjes kunnen doen, soms echte taaie met een bagger team maar ook wel veel leuke.
Mijn SU-100 behaald en de 100mm gun erop gezet met free exp, de crew van de SU-85 overgenomen maar daar had ik geen geluk mee. Telkens een team dat niet wist waar die mee bezig was. Zelf speelde ik wel redelijk met de SU-85 vandaag maar het ging beter met mijn 3601. Daar heb ik vandaag de 88mm gun erop kunnen zetten evenals de eerste engine. Nu onderweg naar de Tiger en inmiddels zit ik al op ongeveer een kwart van de benodigde exp.

Vooral vanavond was mooi, ik ging nog een paar potjes doen voordat ik ging slapen maar het werden er al gauw meer. Een potje op Malinovka ging vooral heel erg goed. Ik was met mijn 3601 een van de hoogste tiers en zei tegen de rest dat we de hill nodig hadden. Een aantal kwamen mee, een SU-85 en hetzer, en de rest was skeptisch en zei dat het geen fluit uitmaakte, ik dacht bij mezelf ik ga jullie anders bewijzen. Eenmaal op de berg schoot ik samen met de hetzer een voorbij rijdende leopard neer. Vervolgens wat tier 5 meds op de berg die ik samen met de SU-85 heel netjes neerhaalde en waarbij ik mezelf steeds de SU-85 afschermde na een schot en binnen no time waren ze dan ook dood. Ik peakte over de heuvel en zag een KV met zijn staart tussen de benen omkeren maar ook die was al gauw van mij. Inmiddels waren er nog 2 teamgenoten bij gekomen en zette de SU-85, de hetzer en ik de push voor de base verder door. Onderwijl gaven de skeptici toch even toe dat we het netjes deden en niet veel later hadden we de game dan ook gewonnen.
Helaas miste ik weer net een kill voor de Top Gun maar desalniettemin toch lekker:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i24uFnumiXIRROd0jZiAkubH/full.jpg

Daarna nog een tijdje in een platoon gespeeld met die SU-85 speler en zo'n beetje alles gewonnen. Waren bovendien erg leuke potjes vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik ben nu verder gegaan met de SPG's en moet zeggen, dat bevalt me wat beter dan de tanks :P . Goed, je moet wachten op het laden en het richten en soms ook op targets, maar het is wel leuk als je goed gokt/voorspelt waar iemand rijdt om hem dan ineens vanaf de andere kant van de map te one-shotten :+ .

Helemaal leuk vindt ik het spelletje "Zoek de andere SPG's". Heb vanavond al minstens 3~4 SPG's te pakken gehad doordat ik via hun projectiel wist te achterhalen waar ze verstopt zaten. Erna kwam er dan een hun kant op en was het dan over met de pret :D .

Wat me wel opvalt is dat sommige SPG spelers totaal niet opletten. Ik heb vaak mijn "kar" zo staan dat ik meteen achteruit gaan mocht een andere SPG mij gevonden/beschoten hebben om zo verdere schade te voorkomen, maar ik heb al zat gezien die na 1 shot op/naast hun gewoon blijven staan zonder erop te reageren, waarna ze dan uiteindelijk dood zijn... Sommige blijven soms ook staan als een tank voorbij is gereden, dus dan kun je ook zo uitvogelen waar ie weer zit :') . Goh, raar dat je dan geen kills/shots krijgt :P . Ik vindt het zelfs zo leuk dat ik het eens niet erg vindt om in een Tier 6 pot te zitten met mijn Sturmjager II, want ik heb dikke lol en verdien ook nog wel wat geld, die ik kan gebruiken voor mijn tanks en andere dingen :D .

Hmm, binnenkort maar eens een netje kopen, ben ik weer minder zichtbaar ^^ ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19
Paprika schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:57:
Een vriend van me zegt juist dat ie wou dat alle TDs de stealth hadden van de Hetzer en de JgzPzr, vreemd.
Jup die twee zijn gewoon erg goed. De hetzer heeft de beste camo van alle tanks!!
(camo hetzer 0.48/0.60 en JgdPz 030/0.60)
Met 0.48 rijdend is de hetzer zelfs beter dan de scouts, alleen heeft hij niet hun snelheid en view range.

Qua camo en viewrange is de Marder II de beste scout in de game. Camo 0.40/0.45 en 460m view range. Heb altijd een hekel aan die TD als ik er tegen moet spelen in low tier games. Als hij je spot schiet iedereen ineens op je en de marder heeft een behoorlijke dmg output en penetration.
User.tmp schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 06:32:
[...]

Eerst wou je beweren dat hoe lager de cijfertjes, hoe beter de camo. En nu is een tank met 0.3 ineens een tank met goeie camo? :?
Beter lezen

Quick reference of camo values.
These values are multiplied by 1+((maybe 0.5x)average crew camo skill), and by 1.25 for a net after 3 seconds of sitting still.
You are always spotted at less than 50m away.
Bad things happen to your camo when you fire the gun.

<0.1 basically no camo ability, camo skill/net are pure waste of time/money
0.1 bad
0.2 eh
0.3 fair
0.4 good
0.5+ stealth ninja
first value is when moving (speed don't matter) / second value is sitting still
Camo list (zie spoiler)

Hoe hoger je camo value des te beter, met een camo waarde van 1 ben je invisible. Dit totdat de vijand op 50 meter komt want dan stopt de camo werking en wordt iedereen zichtbaar, ook achter huisjes, rotsen etc waar je geen line of sight op hebt. Is je camo nul dan ziet iedereen je op hun max view range.

De hoogste camo value die er momenteel in de game op een tank gegeven is, is 0.60. Oftewel de enemy verliest 60% view range ten opzichte van jou. En die jagd panzer heeft nou juist die hoogste camo tijdens stilstand. Die 0.30 is voor wanneer je aan het rijden bent/beweegt en zelfs dat is hoger dan veel tanks voor stilstand krijgen!! Om het verhaal nog mooier te maken gooi je dan ff een camouflage net over je Jgd pz voor 25% extra camo (base camo 0.60 x 1.25) --> 0.75 aka 75% minder view range voor de enemy.

Crew camo skill en bush camo zijn nog onbekend. Ik heb een question hierover aan de devs gesteld, wie weet willen ze hem beantwoorden. De verwachting is dat deze twee factoren ook een multiplier zijn. Dus des te hoger je base camo des te meer voordeel haal je uit de camo net, crew skill en bushes. Daarnaast heb je dan ook nog dat de factoren/multipliers elkaar versterken, exponentieel. Als deze twee onbekenden bijvoorbeeld op 15% zouden zitten kun je al een camo van ~1(invisible) halen. (0.60 x 1.25 x 1.15 x 1.15 = 0.991875)

Het kan best zijn dat dit al mogelijk is want sommige TDs of arty moet je haast omver rijden in hun bush voordat je ze ziet (<50 meter). Wat dan ook gaat spelen is dat de game engine maar om de 1-5 seconden een visibility check doet. Daarom spot je ze niet altijd direct op 50 meter maar rijd je soms gewoon tegen iemand aan die je nog niet zag. Maar dit gaan ze nog verbeteren.

Zal het eens een keer uitwerken in een excel tabel ofzo. Dan kun je zo berekenen wat je view range/spotting voordeel is ten opzichte van andere tanks.
Gizzy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:07:
[...]

Zo moet je er niet naar kijken.

Als je met de T28 klaar bent kun je die 85mm gun weer verkopen voor de helft van de prijs --> 40k
Daarnaast doe je met die gun echt heel veel meer dmg en zal je game performance omhoog gaan. Dit zal je zeker meer credits en exp opleveren per game. Die 40k die je verliest aan die gun als je hem weer zou verkopen verdien je dubbel en dwars terug. Ik ben in elk geval erg blij dat ik hem wel gekocht heb. Zelfs een keer top gun met 7 kills gehaald tegen tier 4/5/6 tanks!
BramSd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:31:
Turret upgrade levert over het algemeen ook een health boost op. Ik meen dat de KV van 560 naar 660 health gaat met de KV2 turret. De vraag is of dat opweegt tegen de negatieve factoren, trager draaien en wat groter doelwit. Tegen andere sterke tanks vaak wel want die penetraten je toch wel of zijn niet zo snel, maar tegen sommige light/medium tanks kan een trage turret wel erg onhandig zijn als ze close range komen. Long range zal de grootte van de turret niet z'n groot nadeel zijn want je bent de dan toch veel kleiner qua silhouette en je hoeft je turret maar weinig te bewegen voor rijdende vijanden.

Vind het trouwens wel erg slecht dat ze nergens ingame of op de wiki de health boost van turrets vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:05

rapture

Zelfs daar netwerken?

Paprika schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:14:
Zeker de T29 kan gewoon in een kuiltje zitten zodat alleen de turret "geraakt" (bounced) kan worden, dat is niet zo'n probleem hoor...
Dan speel je het bijna zoals een TD, die goede cover nodig hebt. Het moment dat je oprukt, wordt je hull zichtbaar en 400 m verder zit een TD om je te slopen. Een oprukkende T30 is geen IS-7 of Maus. Het komt eerder als een tier 7 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Darkasantion schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:26:
Pfft, matchmaking is soms nog steeds knudde. Met een Bison tegen een KV-3 -.- . Zullen we het een beetje eerlijk houden ja :P ?
Zo zit ik vaan met me M2 of T2 Light tank tussen mensen met 1 of 2 tiers hoger.

Ja, je kunt even zoeven langs de tegenstanders om zo te scouten, maar je bent vrijwel altijd een 1-shot-kill.

Wat ik gemerkt heb is dat wanneer je veel kills hebt gemaakt (4+) dan word je volgend potje tegen mensen geplaatst die een tier hoger spelen. Win je dat potje ook, dan heb je grote kans dat je het potje erna nog een tier hoger geplaatst word om uiteindelijk te sterven als een zwaan en dan weer terug op aarde gezet wordt in je eigen tier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
My bad.

Toch knap dat er over 'de TD met bijna de beste camo' behoorlijk veel gewhined wordt over de slechte camo.
'Shoot here' bordjes boven je hoofd, camo modules die niet werken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Rutger Mulder schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 04:49:
[...]

Zo moet je er niet naar kijken.

Als je met de T28 klaar bent kun je die 85mm gun weer verkopen voor de helft van de prijs --> 40k
Daarnaast doe je met die gun echt heel veel meer dmg en zal je game performance omhoog gaan. Dit zal je zeker meer credits en exp opleveren per game. Die 40k die je verliest aan die gun als je hem weer zou verkopen verdien je dubbel en dwars terug.
Dat bedoelt BramSd niet. De grind is juist de exp die je eraan kwijt bent, het is dan maar ~5k maar als je het een bagger tank vind dan wil je er zo snel mogelijk vanaf, kun je beter die 5k in de pocket houden aangezien de KV researchen bijna de helft is :)

Binnenkort ga ik ook eens voor de KV maar dan sla ik de eerste 4 wel mooi over.
Turret upgrade levert over het algemeen ook een health boost op. Ik meen dat de KV van 560 naar 660 health gaat met de KV2 turret. De vraag is of dat opweegt tegen de negatieve factoren, trager draaien en wat groter doelwit. Tegen andere sterke tanks vaak wel want die penetraten je toch wel of zijn niet zo snel, maar tegen sommige light/medium tanks kan een trage turret wel erg onhandig zijn als ze close range komen. Long range zal de grootte van de turret niet z'n groot nadeel zijn want je bent de dan toch veel kleiner qua silhouette en je hoeft je turret maar weinig te bewegen voor rijdende vijanden.
Die turret is anders echt huge en vaak een free kill met name voor TD's. Daarnaast is op long range de tank/zijn silhouette echt niet kleiner maar juist vele malen makkelijker te raken. Het is een toren van Pisa op wielen die niet te missen valt. Close range is het ook een leuke want de turret ring is zo zwak als wat en als je geluk hebt weet je de turret ook meteen te locken waardoor je (zeker als medium) vrij spel hebt.
rapture schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 06:15:
[...]
Dan speel je het bijna zoals een TD, die goede cover nodig hebt. Het moment dat je oprukt, wordt je hull zichtbaar en 400 m verder zit een TD om je te slopen. Een oprukkende T30 is geen IS-7 of Maus. Het komt eerder als een tier 7 over.
Inderdaad, de T30 is een welkome target voor TD's. Met de BL-30, kom je sowieso overal wel doorheen maar de T30 is toch wel echt een eitje wat tier 10's betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
[b][message=35971971,noline]psychoclown schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:30
Inderdaad, de T30 is een welkome target voor TD's. Met de BL-30, kom je sowieso overal wel doorheen maar de T30 is toch wel echt een eitje wat tier 10's betreft :)
Sowieso vind ik de amerikaanse T29, T32 en T30 te zwak qua armor. De T32 dan wel in mindere mate voor zover ik ermee heb kunnen spelen. Met mijn M6 heb ik gisteren meerdere keren 20% van een T29 afgeschoten. Dat hoef ik niet te proberen bij een IS tank, welk type dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
patrickos85 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:33:
[...]

Sowieso vind ik de amerikaanse T29, T32 en T30 te zwak qua armor. De T32 dan wel in mindere mate voor zover ik ermee heb kunnen spelen. Met mijn M6 heb ik gisteren meerdere keren 20% van een T29 afgeschoten. Dat hoef ik niet te proberen bij een IS tank, welk type dan ook.
T32 in mindere mate? In beschouwing genomen dat hij een tier hoger is (minder xp/veel meer repair kosten en zwaardere potjes) is hij echt een flink stuk slechter dan de T29, ik denk dat ze zelfs beter omgeruild zouden kunnen worden.
Aangezien je dezelfde gun hebt als top gun en verder enkel een 20mm armor verschil (:')) maakt het weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 09:48
psychoclown schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:30:
Die turret is anders echt huge en vaak een free kill met name voor TD's. Daarnaast is op long range de tank/zijn silhouette echt niet kleiner maar juist vele malen makkelijker te raken. Het is een toren van Pisa op wielen die niet te missen valt. Close range is het ook een leuke want de turret ring is zo zwak als wat en als je geluk hebt weet je de turret ook meteen te locken waardoor je (zeker als medium) vrij spel hebt.
Het is alleen zo jammer dat (kan ik nu niet checken) de beste gun er anders niet op kan. Want met die 107mm gun is de KV toch echt een leuke tank :). Lekker goedkoop te repareren en goedkope ammo en je kunt ook nog damage doen tegen T7 tanks dus lekker veel winst per potje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Laatst online: 00:46
Zijn er mensen die in Beta, en misschien nu, met de SU-152 hebben gespeeld?. Zit in dubio met de guns. De 152 mm stock gun is een monster maar een trage reload tijd.. De 122mm is sneller maar minder damage. Zijn er dus mensen die ervaringen hebben met deze guns?.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!