Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58
vanardenne schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:38:
Vraag: aantal van jullie hebben een Feiyu tech 3 axis gimbal. Iemand in de buurt van Utrecht die er voor open staat om deze paar weken uit te lenen / verhuren voor vakantie (eind aug / begin sept)?

Waarom koop ik er niet gewoon 1? Dat wil ik ook, maar pas later dit jaar als ik upgrade naar gopro 5 heb gedaan, vanwege mogelijk nieuwe form factor waardoor die niet meer op gimbal past. Wil echter wel graag mooie stabiele handheld shots maken in IJsland als aanvulling op de drone beelden :) #kannietwachten
Open Studio in Amsterdam heeft er 1 in de verhuur.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 01:37:
[...]
Dank voor de tip. Heb gelijk even gepolst naar kosten/beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers, iemand ervaring met de Go PRO Hero Session ?
Zou graag mijn eerste action camera willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
Is hier iemand die getest heeft hoeveel verschil er zit in foto maar vooral ook video kwaliteit met een gopro 4 zilver en een Samsung S7?

Ik heb zelf een s7 maar wil ook een gopro en vraag mee af hoe goed het verschil zichtbaar is...

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 01:37:
[...]
Offerte binnen. Na wat onderhandelen komt t uiteindelijk op toch nog €90,-. Dan zou ik m denk nog beter kunnen kopen en weer verkopen na de vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:28:
Beste tweakers, iemand ervaring met de Go PRO Hero Session ?
Zou graag mijn eerste action camera willen kopen.
Er zijn veel, veel reviews te vinden op YouTube. Let vooral op vergelijkende beelden en kijk ook naar rauwe samples die geen last hebben van YouTube-compressie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Afgelopen weekend voor het eerst met de Feiyu G4S gefilmd. Had hem meegenomen naar Tomorrowland en 1 dag gebruikt om te filmen. Vandaag even snel een soort van aftermovie in elkaar geknutseld. Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de Feiyu. Wat zorgt dat ding voor een verbetering van de videokwaliteit. Snap nu achteraf niet zo goed meer waarom ik zo lang getwijfeld heb om dat ding te kopen.

Heb de boel geknipt en geplakt in GoPro studio. Ik was het eerst van plan om te doen in premiere, maar bij gebrek aan ervaring en zin (nog wat brak van afgelopen weekend) maar even voor de snelle gemakkelijke oplossing gegaan.

Soms zijn er wat kleine trillingen zichtbaar in het beeld. Ik weet daarvan eigenlijk niet zo goed of het nu van de Feiyu afkomstig is, of dat de bas van de muziek de boel laat trillen.

Verder viel het me bij het editten op dat het beeld niet helemaal horizontaal is, de G4S stond toch nog niet helemaal horizontaal afgesteld... Dit meteen maar even gedaan, hopelijk bij een volgende keer (ik denk dat dat een luchtballonvaart wordt) is het dan wel allemaal recht.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 26-07-2016 15:26 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
het zijn op zich best redelijke beelden alleen de prijs is wel erg hoog voor die handheld gimball, bijna even hoog als de gopro zelf.
Ik heb zelf met een eenvoudig stickje van een paar tientjes ook een redelijk filmpje kunnen maken..
Ik zie in je filmpje nog wel wat trillingen, weet je inmiddels waar dat aan ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
sfinx333 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:11:
het zijn op zich best redelijke beelden alleen de prijs is wel erg hoog voor die handheld gimball, bijna even hoog als de gopro zelf.
Ik heb zelf met een eenvoudig stickje van een paar tientjes ook een redelijk filmpje kunnen maken..
Ik zie in je filmpje nog wel wat trillingen, weet je inmiddels waar dat aan ligt?
Nee geen idee, op zo'n festival let ik er ook niet echt op hoe ik de G4S vast hield. Ik heb over een tijdje een ballonvaart, daar zal weinig bas zijn lijkt me, dus eens zien of de trillingen er dan ook zijn. Zo niet, kunnen we denk ik redelijk veilig concluderen dat het met de muziek te maken had. Al meen ik me te herinneren dat ik iets over trillingen ook in een review terug heb zien komen.
Er gaat sowieso nog een update aankomen hebben ze van feiyu aangegeven tegen trillingen die er zijn op het moment dat je de stick 90 graden opzij doet t.o.v. de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Heeft iemand tips m.b.t. indoor karting met een Hero 4 silver?

30 fps en low light setting aan sowieso, maar nog andere tips?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:43
jspr schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:29:

Bedankt!
Waar ga je de camera plaatsen? Heb zelf de camera bovenop mijn helm, een resolutie van 1920x1440 is dan erg prettig dan zie je de stuurbewegingen ook goed. Zet de GoPro op juiste aantal hz (50)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djie schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:56:
Zet de GoPro op juiste aantal hz (50)!
Wat maakt dat het juiste aantal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik denk om video flicker te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:43
Dit inderdaad, zeker met indoor karting vertrouwd de GoPro op kunstmatig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Op de helm inderdaad.

Maar die Hz, kun je dat aanpassen in de App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
jspr schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:54:
Op de helm inderdaad.

Maar die Hz, kun je dat aanpassen in de App?
In de app, maar ook op de camera zelf. Volgens mij is de keuze PAL of NTSC. Waarbij PAL 50Hz is en NTSC 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

okay, cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djie schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:05:
Dit inderdaad, zeker met indoor karting vertrouwd de GoPro op kunstmatig licht.
Dan weet ik nog niet waarom het 50 Hz zou moeten zijn. TL-buizen en LED-verlichting hebben tegenwoordig allemaal schakelende circuits, waarbij de frequenties kunnen verschillen. Je zult dus eigenlijk een testopname moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 20:17
Ik had deze laatst opgenomen in Zoetermeer;

YouTube: Kart centrum Zoetermeer Sessie 1

Gewoon standaard 1080p60fps op NTSC als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
mooi, hoe had je de gopro bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wokkelz schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:50:
Ik had deze laatst opgenomen in Zoetermeer;

YouTube: Kart centrum Zoetermeer Sessie 1

Gewoon standaard 1080p60fps op NTSC als ik me niet vergis.
Ik heb het idee dat daar wel wat geschaald is om die framerate vast te kunnen houden. De kwaliteit lijkt niet helemaal optimaal. Niet slecht, maar kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 20:17
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:19:
[...]

Ik heb het idee dat daar wel wat geschaald is om die framerate vast te kunnen houden. De kwaliteit lijkt niet helemaal optimaal. Niet slecht, maar kan beter.
Youtube komt de kwaliteit ook niet ten goede, als ik het origineel op mijn tv afspeel ziet het er iig strak uit.
Op mijn helm zat het met een korte en lange schakel en plakker vast. Zoals je wel vaker ziet bij motorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
jspr schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:29:

Bedankt!
Hou het op 1080p en dan 60fps, 1440 is leuk maar is maar max op 48fps. Zet protune aan zeker als je nog gaat bewerken, zelf heb ik de volgende instellingen icm met protune.

* Witbalans: RAW (Native)
* ISO: 400 beter geen korrel.
* Scherp: Low scherpte achteraf
* Color: Flat (GoPro color mag ook maar flat voorkeur)
* Exposure: op -0,5 of lager

Een lagere ISO zorgt ervoor dat het beeld niet korrelig wordt, je kan beter meer licht erin brengen tijdens het bewerken. Ook exposure heb ik op -0,5 of lager staan, vooral bij lichtinval kan ik het beter bewerken.

Actiebeelden doe ik sowieso op een hogere fps en liefst op 1080p.

Onderstaande heb ik een kleinen correctie gedaan, o.a. kleur wat aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Queenfanmichel op 31-07-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 21:14
l3art schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:21:
Afgelopen weekend voor het eerst met de Feiyu G4S gefilmd. Had hem meegenomen naar Tomorrowland en 1 dag gebruikt om te filmen. Vandaag even snel een soort van aftermovie in elkaar geknutseld. Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de Feiyu. Wat zorgt dat ding voor een verbetering van de videokwaliteit. Snap nu achteraf niet zo goed meer waarom ik zo lang getwijfeld heb om dat ding te kopen.

Heb de boel geknipt en geplakt in GoPro studio. Ik was het eerst van plan om te doen in premiere, maar bij gebrek aan ervaring en zin (nog wat brak van afgelopen weekend) maar even voor de snelle gemakkelijke oplossing gegaan.

Soms zijn er wat kleine trillingen zichtbaar in het beeld. Ik weet daarvan eigenlijk niet zo goed of het nu van de Feiyu afkomstig is, of dat de bas van de muziek de boel laat trillen.

Verder viel het me bij het editten op dat het beeld niet helemaal horizontaal is, de G4S stond toch nog niet helemaal horizontaal afgesteld... Dit meteen maar even gedaan, hopelijk bij een volgende keer (ik denk dat dat een luchtballonvaart wordt) is het dan wel allemaal recht.

[video]
Wow! Mooie beelden! Lijkt mij persoonlijk sterk dat die trilling door de bass komt.

Hier is de G4S retour gegaan en inmiddels een nieuwe binnen. *O* Wel even wennen aan hoe het precies werkt, zo is het verschil tussen panning en panning/tilting mode mij nog niet helemaal duidelijk. Maar de beelden zijn in ieder geval super smooth! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Je bedoeld de eerste stand draait de camera mee naar links en rechts. En kan je locken op 1 richting. Bij de tweede stand draait de camera ook mee naar boven en naar beneden. Of wederom locken in 1 richting. Dat zijn de verschillen zeg maar.

Waarom was die van jou retour gegaan? Vanwege trillingen?

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 02-08-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
l3art schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:11:
Je bedoeld de eerste stand draait de camera mee naar links en rechts. En kan je locken op 1 richting. Bij de tweede stand draait de camera ook mee naar boven en naar beneden. Of wederom locken in 1 richting. Dat zijn de verschillen zeg maar.

Waarom was die van jou retour gegaan? Vanwege trillingen?
Helder! Thanks. Mijne was retour omdat hij direct op hol sloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
bsmldrs schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Helder! Thanks. Mijne was retour omdat hij direct op hol sloeg.
Ahhhh ok, dat was bij jou :) Beter dat je er nu eentje hebt die het wel goed doet. Weet je al wat je als eerste er mee gaat filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
l3art schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Ahhhh ok, dat was bij jou :) Beter dat je er nu eentje hebt die het wel goed doet. Weet je al wat je als eerste er mee gaat filmen?
Nog niet precies. Er staat een weekendje Vlieland op de planning, en vanaf september een half jaar studeren in het buitenland, dus hoop er goed gebruik van te kunnen gaan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]
Heel cool gedaan. Ik heb nog lang getwijfeld om de Feiyu G4S aan te schaffen voor TML. Echter voornamelijk omdat ik de camera niet genoeg kon beschermen heb ik het niet gedaan. De beelden zien er wel fantastisch uit. Was er geen tricky moment, dat de GoPro onbeschermd was?

Ik ben op vrijdag geweest en heb daar ook een korte edit van gemaakt: YouTube: Tomorrowland Belgium 2016 | Aftermovie | GoPro HERO 4 8)

Achteraf een klein beetje spijt dat ik de Feiyu G4S niet had. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:25:
[...]

Heel cool gedaan. Ik heb nog lang getwijfeld om de Feiyu G4S aan te schaffen voor TML. Echter voornamelijk omdat ik de camera niet genoeg kon beschermen heb ik het niet gedaan. De beelden zien er wel fantastisch uit. Was er geen tricky moment, dat de GoPro onbeschermd was?

Ik ben op vrijdag geweest en heb daar ook een korte edit van gemaakt: YouTube: Tomorrowland Belgium 2016 | Aftermovie | GoPro HERO 4 8)

Achteraf een klein beetje spijt dat ik de Feiyu G4S niet had. |:(
Nee geen enkel moment gehad waarin ik dacht dat het echt tricky werd. Heb de hele dag het ding meegesjouwd en dat ging prima. Alleen wat drinken bestellen en meenemen met ook nog de gimbal is wat lastig maar zeker niet een moment waarvan ik dacht dat het tricky was. Maar goed wij stonden dan ook niet daar weer het super druk was en mensen tegen elkaar aan lopen te beuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn er nog goedkopere opties dan de feiyu g4s om een gopro stabieler te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ferra schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:34:
Zijn er nog goedkopere opties dan de feiyu g4s om een gopro stabieler te houden?
Je kan een tweedehands op de kop proberen te tikken, of voor een iets ouder model gaan.
Er zijn ook nog andere opties die de gopro stabieler moeten houden maar dan niet via het gimbal principe. Maar goed dat is veelal ook minder effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:28:
[...]

Je kan een tweedehands op de kop proberen te tikken, of voor een iets ouder model gaan.
Er zijn ook nog andere opties die de gopro stabieler moeten houden maar dan niet via het gimbal principe. Maar goed dat is veelal ook minder effectief.
Ik heb inmiddels wat voorbij zien komen op Google, Z1, LanParte, maar ik ben nog niet eruit welke meerdere type camera's ondersteunt. Mooiste zou zijn als ik er een gopro op kan monteren, maar ook een toekomstige iPhone7. Ik merk dat ik rustige beelden steeds meer met een iPhone film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ferra schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:07:
[...]

Ik heb inmiddels wat voorbij zien komen op Google, Z1, LanParte, maar ik ben nog niet eruit welke meerdere type camera's ondersteunt. Mooiste zou zijn als ik er een gopro op kan monteren, maar ook een toekomstige iPhone7. Ik merk dat ik rustige beelden steeds meer met een iPhone film.
Je zou dan de G4 Pro kunnen kopen. Die is voor de iPhone. Daar kan je op shapeways een 3dprint adapter voor kopen om ook je gopro op vast te maken.

Ik heb trouwens zelf een Glidecam iGlide, waarmee je ook GoPro en smartphone kan stabiliseren, maar dan dus niet elektronisch. Die kan je wel uitproberen als je wilt. (YouTube: Glidecam iGlide vs Handheld - GoPro

[ Voor 19% gewijzigd door vanardenne op 05-08-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online

[video]
Ziet er goed uit! Kan je hier ook een iphone op monteren? En waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
vanardenne schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:31:
[...]

Je zou dan de G4 Pro kunnen kopen. Die is voor de iPhone. Daar kan je op shapeways een 3dprint adapter voor kopen om ook je gopro op vast te maken.

Ik heb trouwens zelf een Glidecam iGlide, waarmee je ook GoPro en smartphone kan stabiliseren, maar dan dus niet elektronisch. Die kan je wel uitproberen als je wilt. (YouTube: Glidecam iGlide vs Handheld - GoPro
Welke adapter heb ik dan nodig van shapeways?

http://www.shapeways.com/...o-hero4?optionId=59441003

Of

http://www.shapeways.com/...llei-g4?optionId=59415527

Of beiden 😎?

En wat is het nadeel van de iglide ten opzichte van bijv. een feiyu g4 dat hij niet elektronisch is?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferra op 07-08-2016 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 01:26:
[...]

Welke adapter heb ik dan nodig van shapeways?

http://www.shapeways.com/...o-hero4?optionId=59441003

Of

http://www.shapeways.com/...llei-g4?optionId=59415527

Of beiden 😎?

En wat is het nadeel van de iglide ten opzichte van bijv. een feiyu g4 dat hij niet elektronisch is?
ik bedoel deze: YouTube: GoPro adapter for Feiyu-Tech G4 for smartphone in de comments zie je link naar Thingiverse. Toch geen shapeways dus.

Belangrijkste verschil is dat feiyu dus alles automatisch stabiliseert doormiddel van sensoren en motortjes op 3-assen. Zo'n glidecam werkt op basis gewicht/balans en vereist ook wat meer van de gebruiker zelf. Kijk vooral wat verschillende filmpjes op YT voor wat het verschil in effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ferra schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 01:17:
[...]

Ziet er goed uit! Kan je hier ook een iphone op monteren? En waar heb je hem gekocht?
Nee dat kan niet. Wel hebben ze bij feiyu een speciale versie die wel bedoeld is voor een mobiele telefoon. Maar het is of het één of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik zie dat er ook een 2-axis selfiestick-achtige gimbal van feiyu is. Wat is het grote verschil tussen de 2 en 3 assen? Wat kan je meer met 3 assen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]
Ziet er goed uit! mooi dat 'ie zo bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

Ziet er goed uit! mooi dat 'ie zo bevalt ;)
Thnx!
Kan jij trouwens nog iets zeggen over die micro trillingen die soms te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:44
Hallo allemaal!

Ik heb een GoPro Hero+ LCD gekocht zojuist. Daar zit geen MircoSD kaart bij natuurlijk.
Heb even gekeken bij de kaartjes op de pricewatch maar ik weet niet zo goed welke ik moet nemen.
Werkt deze ook gewoon of raden jullie een ander aan? Liefst met een SD adapter zodat ik die in mijn laptop kan steken.
pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door psvpas op 08-08-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:04
hier staan welke beste geschikt zijn ff google
https://gopro.com/help/ar...croSD-Card-Considerations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 14:43
psvpas schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:03:
... Liefst met een SD adapter zodat ik die in mijn laptop kan steken ...
Mijn eigen ervaring is dat er veel meer bestanden te vinden zijn op het kaartje dan simpel alleen de .mp4 van je video's. Daarom haal ik nog altijd gewoon mijn kaartje leeg door ze met GoPro Studio te importeren naar mijn pc/laptop.

Weet niet wat de ervaring van anderen is en of die er wel tips voor hebben om het makkelijk met alleen de SD-kaart te kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is er al iets bekend over de go pro 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Net een ballonvaart gemaakt en met de feiyu gefilmd. Feiyu nu de hele tijd aan laten staan (met battery extension pack) maar op een gegeven moment leek het of steeds de spanning te laag werd omdat de feiyu dan uitviel. Batterijen waren als het goed is nog lang niet leeg. Indicatie lampje gaf dat ook niet aan. Vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Even een vraagje. Het lijkt me leuk om vannacht de vallende sterren vast te leggen met de GoPro

Normaal gebruik ik een Night Lapse met 30 seconden exporsure en Protune ingesteld op 3000k en iso van 800.
Ik ben best een leek in fotografie en de settings hierboven heb ik van een website ooit overgenomen.

Wat zouden jullie gebruiken?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 15:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

Waarschijnlijk spraakbesturing op de nieuwe Hero 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:06

vanDaal

-ismeereentje

vanardenne schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:31:
[...]
Heeft iemand hier al ervaring met de Feiyu G4 Pro of Plus in combinatie met die Thingiverse adapter voor een GoPro? Ik heb nog geen GoPro (ga ik nog aanschaffen), maar wel een Samsung S7 edge die ik ermee wil gebruiken. En dan later de GoPro 4 of 5 met een adapter kopen. Werkt zo'n combinatie identiek als een gewone G4S?

-edit-
Hmm, ik zie dat de G4 Plus is gebaseerd op de oude G4; die heeft toch wel wat nadelen tov de G4S
-/edit-

[ Voor 17% gewijzigd door vanDaal op 22-08-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Iemand die een andere oplossing heeft gevonden voor de shutterbutton in de Gopro-app? (Android).

Dat knopje is zo klein, dat wanneer je niet op het scherm kijkt (bijv. wanneer je de telefoon naast je houdt bij het maken van een selfie) dat je 95% van de tijd naast de knop. Zo irritant.
Het zou veel beter zijn wanneer je bijv. de volumebuttons zou kunnen gebruiken zoals bij camera-apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
We zijn op het werk eventueel van plan om de gopro te gebruiken voor het schieten van instructie filmpjes.
Iemand enige ervaring hiermee?

Werkt de GoPro Studio software een beetje gemakkelijk voor het editen van enkele uren film naar een bruikbaar filmpje? En dan ook nog op een werk pc / laptop (dus met niet giga specs) Lenovo i5 met std grafische kaart.

Op de gopro site zie ik een battery life van een 1.5 tot 2 uur (afhankelijk van de resolutie / framerate) Klopt dat ook een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:18:
Iemand die een andere oplossing heeft gevonden voor de shutterbutton in de Gopro-app? (Android).

Dat knopje is zo klein, dat wanneer je niet op het scherm kijkt (bijv. wanneer je de telefoon naast je houdt bij het maken van een selfie) dat je 95% van de tijd naast de knop. Zo irritant.
Het zou veel beter zijn wanneer je bijv. de volumebuttons zou kunnen gebruiken zoals bij camera-apps.
Hoe groot is je telefoonscherm? Bij een moderne telefoon heb ik er geen enkel probleem mee en vind ik de knop zelfs vrij groot.

Wellicht dat je met Tasker (en eventueel een plugin) een eigen oplossing kunt bakken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:08

jbbrans

Ik heb een hero 4 black en heb problemen met het afspelen van mijn video's met een hogere resolutie/framerate te weten 1920x1080 120 fps en 4k 30 fps.
Het enige programma waar het soepel in wordt afgespeelt is gopro studio, in vlc, windows (7 & 10) mediaplayer en mediaplayer classic zit er elke paar seconden een grote hik met beeldvervorming.

Gezocht en als antwoord gevonden => betere computer hardware.

Maar volgens mij moet mijn systeem het toch wel aan kunnen.
core i7 4790K
2 x r9 290
16GB ram
en os en films staan op recente ssd met nog genoeg ruimte.

Moet ik echt aan een nog sneller systeem of zie ik een instelling over het hoofd?

Net een clip geimporteerd met studio en de kwaliteit is een stuk minder dan het origineel, maar de mediaspelers kunnen het wel vloeiend afspelen.

Is er een ander (betaalbaar) programma waarmee ik de video's zonder kwaliteitsverlies kan omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:20:
[...]

Hoe groot is je telefoonscherm? Bij een moderne telefoon heb ik er geen enkel probleem mee en vind ik de knop zelfs vrij groot.

Wellicht dat je met Tasker (en eventueel een plugin) een eigen oplossing kunt bakken :Y
5" (Nexus 5)

Tasker heb ik ook, maar ik zou niet weten hoe ik daar wat mee moet doen. Zal er eens induiken (al kan ik misschien beter gewoon een Gopro remote kopen dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:09:
Tasker heb ik ook, maar ik zou niet weten hoe ik daar wat mee moet doen. Zal er eens induiken (al kan ik misschien beter gewoon een Gopro remote kopen dan)
Je kunt Tasker, al dan niet met een plug-in, op een bepaalde plek op het scherm laten drukken. Daarmee kan je een hoop dingen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ah oke. Biedt perpectief inderdaad, ga er eens induiken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Vorig jaar heb ik voor mijn wereldreis een HERO4 Silver gekocht en meegenomen. Inmiddels ben ik weer terug en heb ik een video in elkaar gedraaid die ik graag wil delen :) (meer info over mijn reis vind je in de omschrijving op YouTube).

Ben er best tevreden mee, al is het qua shots zeker niet perfect. Ik had tijdens het reizen geen laptop bij me, dus niet echt gelegenheid om shots te beoordelen – en dan blijkt achteraf dat ik veel stukken toch rustiger / stiller / langer / met minder beweging had moeten filmen. Wijze les voor volgende keer dus, het was tenslotte ook de allereerste keer dat ik zoiets deed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
jelle. schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:55:
Vorig jaar heb ik voor mijn wereldreis een HERO4 Silver gekocht en meegenomen. Inmiddels ben ik weer terug en heb ik een video in elkaar gedraaid die ik graag wil delen :) (meer info over mijn reis vind je in de omschrijving op YouTube).

Ben er best tevreden mee, al is het qua shots zeker niet perfect. Ik had tijdens het reizen geen laptop bij me, dus niet echt gelegenheid om shots te beoordelen – en dan blijkt achteraf dat ik veel stukken toch rustiger / stiller / langer / met minder beweging had moeten filmen. Wijze les voor volgende keer dus, het was tenslotte ook de allereerste keer dat ik zoiets deed :+

[video]
Wat een mooi filmpje! Dit vraagt naar een extended versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26

[video]
Vet! Goed gelukt :)

Hoe heet dat avontuurlijk driften op het water @ 3:27 trouwens? En waar heb je dat gedaan? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Basxt schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:38:
[...]

Vet! Goed gelukt :)

Hoe heet dat avontuurlijk driften op het water @ 3:27 trouwens? En waar heb je dat gedaan? _/-\o_
Thanks! Jet boating in Nieuw-Zeeland was dat. Je kunt het op diverse plekken doen, maar het is
het meest populair in 'the adrenaline capital of the world', Queenstown :) (ik deed 'm daar in Skippers Canyon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 10:45
Ontzettend vet filmpje!

Wat ik wel grappig vond: op 1.46 een reclame voor de LG G4, en op 1.47 de reclame voor de G5. Laat maar weer eens zien hoelang je eigenlijk bent weg geweest.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
JeroenF schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:29:
Ontzettend vet filmpje!

Wat ik wel grappig vond: op 1.46 een reclame voor de LG G4, en op 1.47 de reclame voor de G5. Laat maar weer eens zien hoelang je eigenlijk bent weg geweest.
Haha wat tof dat je dat opvalt. Er zat 5 maanden tussen, maar ik denk dat de betreffende landen waar het is gefilmd meer verschilt maakt dan de tijd er tussen: Myanmar en Hongkong :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
jbbrans schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:56:
Ik heb een hero 4 black en heb problemen met het afspelen van mijn video's met een hogere resolutie/framerate te weten 1920x1080 120 fps en 4k 30 fps.
Het enige programma waar het soepel in wordt afgespeelt is gopro studio, in vlc, windows (7 & 10) mediaplayer en mediaplayer classic zit er elke paar seconden een grote hik met beeldvervorming.

Gezocht en als antwoord gevonden => betere computer hardware.

Maar volgens mij moet mijn systeem het toch wel aan kunnen.
core i7 4790K
2 x r9 290
16GB ram
en os en films staan op recente ssd met nog genoeg ruimte.

Moet ik echt aan een nog sneller systeem of zie ik een instelling over het hoofd?

Net een clip geimporteerd met studio en de kwaliteit is een stuk minder dan het origineel, maar de mediaspelers kunnen het wel vloeiend afspelen.

Is er een ander (betaalbaar) programma waarmee ik de video's zonder kwaliteitsverlies kan omzetten?
Heb je tijdens het afspelen met vlc een hoge cpu load? Misschien eens exporteren met een codec met minder compressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:08

jbbrans

Revaes schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:30:
[...]

Heb je tijdens het afspelen met vlc een hoge cpu load? Misschien eens exporteren met een codec met minder compressie
Ik heb inderdaad een relatief hoge cpu load 1 core op ~75% een tweede op ~28%. Voor een vrij nieuwe (ik weet het, niet de laatste generatie) core i7, best hoog.

De wens kwaliteit in gopro studio heb ik al op high (extensie avi, mov is niet mogelijk ik heb geen quicktime).
File gaat van 4 GB naar ~36GB 8)7 en de kwaliteit is erg zichtbaar slechter.

Ben ik de enige die van die kwaliteits verslechtering last heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbbrans schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:09:
Ik heb inderdaad een relatief hoge cpu load 1 core op ~75% een tweede op ~28%. Voor een vrij nieuwe (ik weet het, niet de laatste generatie) core i7, best hoog.
Kijk eens of je de boel hardwarematig kunt accelereren, dat scheelt vaak nogal :)

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
jbbrans schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:09:
[...]

De wens kwaliteit in gopro studio heb ik al op high (extensie avi, mov is niet mogelijk ik heb geen quicktime).
File gaat van 4 GB naar ~36GB 8)7 en de kwaliteit is erg zichtbaar slechter.

Ben ik de enige die van die kwaliteits verslechtering last heeft?
Ik heb een Core2Duo 3.0 met 8gb ram.
Oud beestje en wil graag een nieuwe, maar staat wat lager op de prioriteitenlijst.

Ik werk met Premiere Pro en After Effects. Vroeger converteerde ik de filmpjes, maar verloor altijd kwaliteit. Ook met het exporteren uit PP verloor ik kwaliteit. Op internet zijn 1000-de "best Premiere Pro setting for Youtube" te vinden.

Wat ik nu doe, bestanden direct in Premiere Pro stoppen. En ik heb "Setting film" bestanden van 1080/30 en 1080/60 en 720/60 die ik ook inlaad. Van die file maak ik dan mijn compositie (gefilmd met de GoPro omdat ik somme beelden met 60fps film maar door gebruik van slomo graag werk met 30fps in PP)

Met exporteren gebruik ik "Match Composition" (of iets in die trand)

Beelden blijven dan compact en je behoud de kwaliteit. Het is helaas wel lang renderen en niet altijd soepel werken op mijn pc.
Bijzonder is wel dat 1080P/60fps niet soepel in vlc speelt, maar wel bijna probleemloos in PP.

Youtube is gelukkig ook verbeterd, de eerste 720/60 beelden die ik jaren geleden uploadde zijn door YT behoorlijk verpest omdat ze de bitrate niet aankonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online

[video]
Tof!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
aankoop advies voor accesoires uit china/ebay

(ik heb een gopro clone, met hetzelfde soort connector, lijkt op de SJ4000)
---
gopro/action cam accesoires kopen via ebay, is ook gedeeltelijk afgeraden: (het hangt er vooral aan van wat je koopt)
----
travel cases zijn gewoon prima. ze worden als waterdicht aangeboden.
dit is niet 100% waar ze zijn namelik alleen spatwater-dicht.
aangezien er nog wat water kan lekken bij de rits.

de case die ik had had een zacht foam met een harde foam rand erboven.
de plaklaag raakt wel snel los. dus kijk hiermee uit, hierdoor kan de rand afscheuren/

ook is het aangraden om de eruitgehaalde foamen delen de harde foam laag op de bodem van de case te leggen voor meer support aangezien als je een groot vlak hebt voor spullen de rand snel beschadigd raakt en vervormt raakt. (doe dit gelijk als de case binnen is, anders is de plaklaag mischien al hard en niet meer te herbruiken)
---
voor mounts is het gedeeltelijk afgeraden, dit hang er vooral aan welke je koopt. (wees altijd voorzichtig met het vast/los schroeven.)

soms kunnen de mounts van een zachtere kwaliteit plastic zijn.

dit probleem had ik bij mijn headmount (klein scheurtje bij de bout, waardoor deze los kwam te zitten en vrij kon draaien)
--
dingen zoals extra tumb-screws, zijn gewoon prima. alleen wat lijm op de schroefkop/tumbscrew is dan wel aangeraden omdat die anders los kan gaan als je hem te strak aandraait, of bij het losdraaien te hard drukt.
---
soms kunnen mounts dunner zijn dan de normale dikte
gopro dikte connectors: 3.0mm

ebay mounts 2.5-2.8mm
sommige mounts zijn 3.1-3.2mm dik. deze zijn dan wel beter omdat je actioncam dan veel strakker in de mount zit
hierdoor zit de gopro/actioncam losser in de mount en moet je deze strakker aandraaien, wat weer sneller tot schade van de connectie-punt leid.
---
kosten, in vergelijking met winkels in nederland.

bv:
1 headmount
1arm mount (360 turnable)
1 chest harnass
kost op ebay 14-18 euro (afhankelijk van waar en hoe je het koopt. 1 verkoper of 3 verschillende)

bij de declathon kost zo'n kit 30-40 euro.
----
3d printen is mogelijk ook een oplossing. alleen moet je hierbij wel opletten dat de mounts/accesoires, correct gepositioneerd zijn op het printvlak.

uit mijn ervaring heb ik geconstateerd dat je deze het beste met het schroefgat naar boven kan laten printen (90 graden connectors zijn anders)

sommige designs zijn beter dan de andere.

aangezien bij 3d printen het object krimpt of uitzet is het niet mogelijk om 2 diezelfde model te verbinden bij na het 3d printen.
----
maar overal is mijn ervaring gewoon goed met de mounts die ik gekocht heb.
----
als je kwaliteit wil koop dan niet via china zulke mounts.

adaptertjes kunnen gewoon besteld worden (wat hot-glue op de bout voor meer stevigheid is dan wel aangeraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb een setje gekocht via ebay een tijd geleden. Op zich allemaal redelijk prima spul, behalve toen ik mijn gopro op mijn fietsstuur had gemonteerd: het kunststof had te weinig vrijwing of zo, waardoor de gopro niet rechtop wilde blijven staan door de trillingen (zakte telkens voorover, moest ik m weer rechtop zetten)

Vervolgens heb ik de schroeven tijdens het fietsen steeds harder aangedraaid in een poging om de Gopro rechtop te houden, tot het moment dat mijn Gopro tijdens het fietsen spontaan afbrak en keihard op het asfalt stuiterde. Gelukkig bleef de case heel, en had een beschermfolie de lens van de case heel goed beschermd (zonder folie had ik de case weg kunnen pleuren)

Ik vermoed dat het kunststof gescheurd is omdat ik de schroeven zo hard aangedraaid had dat het spul teveel (samendruk-)spanning kreeg. Maar zelfs toen was dat niet genoeg om de Gopro rechtop te houden....

Voor ziets (Gopro tijdens fietsen, autorijden of zo) ga ik niet meer die goedkope dingen gebruiken. Het is toch een camera van 450 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:12:
Ik heb een setje gekocht via ebay een tijd geleden. Op zich allemaal redelijk prima spul, behalve toen ik mijn gopro op mijn fietsstuur had gemonteerd: het kunststof had te weinig vrijwing of zo, waardoor de gopro niet rechtop wilde blijven staan door de trillingen (zakte telkens voorover, moest ik m weer rechtop zetten)

[...]

Voor ziets (Gopro tijdens fietsen, autorijden of zo) ga ik niet meer die goedkope dingen gebruiken. Het is toch een camera van 450 euro
Als je maar genoeg blijft draaien, dan draai je alles uiteindelijk kapot. Met een gewone schroefdraad kan je ergens bizar veel druk op zetten.

Ik heb met een goedkoop maar goed setje een GoPro op het stuur van een motorfiets gehad die zeer veel trilde. Dat ding prima :) Bij een fatsoenlijk setje zit er dan ook vaak een strip rubber in de fitting, waardoor deze niet zomaar kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36

[video]
Wat een ontzettend gaaf filmpje zeer goed gelukt.

Vraagt wel om een extended versie ;-)

• RedRayMann
darknessblade schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:22:
aankoop advies voor accesoires uit china/ebay
Leuk om te lezen, maar denk dat voor iedereen het weer anders is.

Ik denk het zelf al eerder gezegd te hebben, bepaal het risico voor aanschaf.

Mijn doosje waar ik mijn GoPro en spulletjes in stop, komt uit china. Hou ik altijd droog en veilig.
De dobber, stick, 360-wekker, ronde buis klem en hdmi kabel komen allemaal uit china. Ik heb ook QR clips en curved/flat stickers uit china.

Maar die gebruik ik allemaal alleen als ik de camera niet kwijt kan raken. (Karten, fietsen, airsoft, feestjes e.d.)
Als de mount het begeeft is het hooguit ff terug rijden. En tot nu toe zijn juist de GoPro spullen gebroken Namelijk de QR buckle 2x gebroken en 1x de sluitclip van de case. Alle china producten zijn nog heel en functioneren nog top :) Zeker de ronde buismount, die krijg je niet van je plek als die eenmaal vast zit.

Bij water heb ik wel de originele case maar een china dobber
Bij lucht (parachute springen) heb ik alles origineel. Of van een betrouwbaar bedrijf; nieuwste aanwinst is een chin mount

• H0ppie
Gaaf! Is de achterkant van de mount ook waterdicht, een volwaardig vervanger van de dichte backdoor zeg maar? Zelf bezig met lessen voor de motor, wel mooi om die eventueel aan te schaffen na het laatste examen. Gelijk even een vraagje: zit ie trouwens niet in het zicht dan?

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43

Ben er best tevreden mee, Wijze les voor volgende keer dus, het was tenslotte ook de allereerste keer dat ik zoiets deed :+

[video]
Supervet fimpje. Zeker voor de eerste keer!!

• RedRayMann
H0ppie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:36:
[...]

Gaaf! Is de achterkant van de mount ook waterdicht, een volwaardig vervanger van de dichte backdoor zeg maar? Zelf bezig met lessen voor de motor, wel mooi om die eventueel aan te schaffen na het laatste examen. Gelijk even een vraagje: zit ie trouwens niet in het zicht dan?
Deze mount is speciaal gemaakt voor een Cookie G3 helm. Er zijn ook mounts voor diverse andere skydive helmen. Ik weet niet of het zomaar op een motorhelm past. Ik monteer de mount door twee kleine elastiekjes door de venlitatie gaten te halen en vast te klemmen met een klein plugje. Daarbij moet de vorm van de mount overeen komen met de vorm van de helm.

Er zitten wel twee schroeven bij dat je de mount echt vast kan zetten. Dus misschien is dat een optie voor jouw helm.

Daarbij denk ik niet dat de case waterdicht is, wel spatwater.
De backdoor wordt vervangen door die van de mount, en die heeft geen witte rubberen rand waardoor het waterdicht wordt.

En nee, hij zit niet in de weg, ik kijk er over heen en als ik naar beneden kijk verlies ik minimaal zicht. In het begin wel wennen dat je niet je kin op de borst kan leggen of makkelijk over je schouder kan kijken (voornamelijk als je onder de parachute hang)

• H0ppie
RedRayMann schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:46:
[...]

Deze mount is speciaal gemaakt voor een Cookie G3 helm. Er zijn ook mounts voor diverse andere skydive helmen. Ik weet niet of het zomaar op een motorhelm past. Ik monteer de mount door twee kleine elastiekjes door de venlitatie gaten te halen en vast te klemmen met een klein plugje. Daarbij moet de vorm van de mount overeen komen met de vorm van de helm.

Er zitten wel twee schroeven bij dat je de mount echt vast kan zetten. Dus misschien is dat een optie voor jouw helm.

Daarbij denk ik niet dat de case waterdicht is, wel spatwater.
De backdoor wordt vervangen door die van de mount, en die heeft geen witte rubberen rand waardoor het waterdicht wordt.

En nee, hij zit niet in de weg, ik kijk er over heen en als ik naar beneden kijk verlies ik minimaal zicht. In het begin wel wennen dat je niet je kin op de borst kan leggen of makkelijk over je schouder kan kijken (voornamelijk als je onder de parachute hang)
Ik zie nu in de titel van de website dat het inderdaad specifiek gaat om een skydive helm. Vond het al een aparte vorm hebben voor een motorhelm. Gevalletje goed lezen.... :F

Zelf nu al wel de gebogen adhesive mount op mijn helm aan de zijkant. Nog maar even verder kijken dan maar. De adh mount paste niet aan de voorkant vanwege de vorm van mijn helm helaas, dus vandaar dat jouw nieuwe aanwinst misschien een oplossing voor mij was.

• RedRayMann
H0ppie schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:23:
[...]

Ik zie nu in de titel van de website dat het inderdaad specifiek gaat om een skydive helm. Vond het al een aparte vorm hebben voor een motorhelm. Gevalletje goed lezen.... :F

Zelf nu al wel de gebogen adhesive mount op mijn helm aan de zijkant. Nog maar even verder kijken dan maar. De adh mount paste niet aan de voorkant vanwege de vorm van mijn helm helaas, dus vandaar dat jouw nieuwe aanwinst misschien een oplossing voor mij was.
Ik zie ook skydivers die zelf iets maken, een J-hook QR-buckle los schroeven (zitten drie schroefjes onder) en die dan in de helm plaatsen en een gaatje in de kin boren waar de J-hook doorheen past. Maar ik weet niet of je mag boren in een motor helm ivm veiligheid. Een skydive helm is puur een stukje kunststof/Carbon met een klein laagje schuim voor het comfort. Zo compact/licht/glad mogelijk is het doel.

Ik vind het een erg prettige plek om te filmen. Ik ben bijna 2 meter lang, en als ik een camera op mijn kop plak, komt het beeld nog eens 10 cm hoger, wat niet echt prettig/natuurlijk voelt als je de beelden terug kijkt. Daarbij ben ik ineens nog langer en moet ik uitkijken waar ik loop.

Vanaf mijn kin kom je op een hoogte van ongeveer 1,80meter denk ik. Dat is denk ik een prettige hoogte om "mee" te kijken met mij. Ik zal vanavond een filmpje uploaden. Als ik dan in gesprek ben met iemand terwijl ik mijn helm op heb, kijk je iemand gewoon aan ipv dat iemand onder je staat.

Dus de mount is nog niet op een motor beschikbaar, je weet wat je kan doen en patent aanvragen ;)

-- edit --

Wat wel een nadeel is, vorige week moest ik een stukje rennen om een tandem passagier te filmen na de landing. Maar omdat de camera voor mijn mond hangt, hoor je mij hijgen na het sprintje :-) (ja, slechte conditie)

[ Voor 6% gewijzigd door RedRayMann op 15-09-2016 12:10 ]

• H0ppie
RedRayMann schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:07:
[...]

Ik zie ook skydivers die zelf iets maken, een J-hook QR-buckle los schroeven (zitten drie schroefjes onder) en die dan in de helm plaatsen en een gaatje in de kin boren waar de J-hook doorheen past. Maar ik weet niet of je mag boren in een motor helm ivm veiligheid. Een skydive helm is puur een stukje kunststof/Carbon met een klein laagje schuim voor het comfort. Zo compact/licht/glad mogelijk is het doel.

Ik vind het een erg prettige plek om te filmen. Ik ben bijna 2 meter lang, en als ik een camera op mijn kop plak, komt het beeld nog eens 10 cm hoger, wat niet echt prettig/natuurlijk voelt als je de beelden terug kijkt. Daarbij ben ik ineens nog langer en moet ik uitkijken waar ik loop.

Vanaf mijn kin kom je op een hoogte van ongeveer 1,80meter denk ik. Dat is denk ik een prettige hoogte om "mee" te kijken met mij. Ik zal vanavond een filmpje uploaden. Als ik dan in gesprek ben met iemand terwijl ik mijn helm op heb, kijk je iemand gewoon aan ipv dat iemand onder je staat.

Dus de mount is nog niet op een motor beschikbaar, je weet wat je kan doen en patent aanvragen ;)

-- edit --

Wat wel een nadeel is, vorige week moest ik een stukje rennen om een tandem passagier te filmen na de landing. Maar omdat de camera voor mijn mond hangt, hoor je mij hijgen na het sprintje :-) (ja, slechte conditie)
Al zou het boren wel mogen zou ik het zelf nog niet doen. Los van mijn twee linker-klushanden ben ik inderdaad beetje achterdochtig dat het de veiligheid toch aantast. Van de zomer misschien toch maar weer eens kijken voor een nieuwe helm en dan rekening houden met een plek voor de mount.

Ben wel benieuwd naar het filmpje en ontzettend bedankt voor het delen van je ervaringen. Inmiddels heb ik mijn GoPro nog weinig gebruikt na mijn roadtrip door West-Amerika. Begint nu toch weer te kriebelen om wat actiefs te gaan doen en leuke shots te maken. Het volgende struikelblok wordt dan weer het editen... Kom er nooit aan toe of ik ben te perfectionistisch en vind het nooit goed genoeg en stop dan. |:(

• RedRayMann
H0ppie schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:26:
[...]Inmiddels heb ik mijn GoPro nog weinig gebruikt na mijn roadtrip door West-Amerika. Begint nu toch weer te kriebelen om wat actiefs te gaan doen en leuke shots te maken. Het volgende struikelblok wordt dan weer het editen... Kom er nooit aan toe of ik ben te perfectionistisch en vind het nooit goed genoeg en stop dan. |:(
Heel herkenbaar. Ik heb zo veel beeld materiaal waar ik niets mee gedaan heb. Ik neem de camera mee met een weekendje weg met vrienden, maak filmpjes en doe er uiteindelijk niets meer mee (behalve stills er uit halen om te delen)
Ik ben ook te perfectionistische maar ook te onervaren met bijvoorbeeld Aftereffects. Ik wil er meer tijd in stoppen, maar zo heb ik zoveel dingen waar ik meer tijd in wil stoppen.

Ik doe nu hoofdzakelijk een timeline maken in Premiere Pro op de muziek, en dan een keer een stabilizer of slomo in AE, helaas weinig kleur correctie en andere toffe plugins. Als ik daaraan begin wordt het vaak een frustratie omdat het niet lukt of ik er niet de tijd voor heb om het goed te doen.

Soms zijn de quick and dirty edits voor anderen leuker dan de hobbie projecten waar vele avonden en nachten in verdwijnen en ik alsnog enkele foutjes zie (die anderen niet zien)

• 13art

13art

Moderator Mobile
RedRayMann schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:16:
[...]
helaas weinig kleur correctie en andere toffe plugins. Als ik daaraan begin wordt het vaak een frustratie omdat het niet lukt of ik er niet de tijd voor heb om het goed te doen.
Haha heel herkenbaar. Had me voorgenomen me wat meer te verdiepen in adobe premiere en kleurcorrecties (luts). Maar als ik zie hoe makkelijk het gaat met het programma van GoPro zelf (camera ingesteld op protune) en hoe goed de beelden veelal zijn die er uit komen, dan raak ik de motivatie alweer kwijt om met AP te gaan werken. Ergens wel zonde omdat je er zoveel meer mee kan, maar ik werk te weinig met videobeelden om echt te onthouden hoe alles werkt en zodoende er ook soepel mee te kunnen werken.

• H0ppie
[...]

Heel herkenbaar. Ik heb zo veel beeld materiaal waar ik niets mee gedaan heb. Ik neem de camera mee met een weekendje weg met vrienden, maak filmpjes en doe er uiteindelijk niets meer mee (behalve stills er uit halen om te delen)
Ik ben ook te perfectionistische maar ook te onervaren met bijvoorbeeld Aftereffects. Ik wil er meer tijd in stoppen, maar zo heb ik zoveel dingen waar ik meer tijd in wil stoppen.

Ik doe nu hoofdzakelijk een timeline maken in Premiere Pro op de muziek, en dan een keer een stabilizer of slomo in AE, helaas weinig kleur correctie en andere toffe plugins. Als ik daaraan begin wordt het vaak een frustratie omdat het niet lukt of ik er niet de tijd voor heb om het goed te doen.

Soms zijn de quick and dirty edits voor anderen leuker dan de hobbie projecten waar vele avonden en nachten in verdwijnen en ik alsnog enkele foutjes zie (die anderen niet zien)
Ik ben je wederom dankbaar, dit keer voor het uiterst precies uitleggen hoe ik tegenover editen sta. _O-

Alleen gebruik ik niet meer dan GoPro Studio

• RedRayMann
Hoe bepalen jullie muziek bij de edits? Dat is bij mij ook altijd een zoektocht, hebben jullie lijstjes die jullie bijhouden als jullie iets op de radio horen. Of just a random song, of weten jullie al wat je wil gebruiken tijdens het filmen?

--edit--

Hierbij de youtube url.

Eerste deel voornamelijk vanuit de hand, in het vliegtuig met een GoPro Hero 720P/60 Superview (als back-up camera gebruikt van een vriend) in air, landing en na afloop Hero 3+ BE in 1080P/60fps Superview.

Zeker na afloop, als je ons hoort praten, hoor je ook mijn gehijg, helaas.

Maar wat een kwaliteitsverschil zeg tussen de Hero en de Hero3+ BE!
op zich logisch kijkend naar de prijs. Als ik een tweede camera neem is het minimaal de 3+ BE of een 4Silver

Daarbij, Youtube blijft de kwaliteit verpesten :( Iemand een tip om goede beelden online te zetten?

[ Voor 57% gewijzigd door RedRayMann op 15-09-2016 20:05 ]

• vanardenne
  • Niet online
RedRayMann schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:34:
Hoe bepalen jullie muziek bij de edits? Dat is bij mij ook altijd een zoektocht, hebben jullie lijstjes die jullie bijhouden als jullie iets op de radio horen. Of just a random song, of weten jullie al wat je wil gebruiken tijdens het filmen?
Ik houd inderdaad een Spotify playlist bij met nummers die ik hoor en geschikt vind om als soundtrack te gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H0ppie
RedRayMann schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:34:

--edit--

Hierbij de youtube url.
[video]

Eerste deel voornamelijk vanuit de hand, in het vliegtuig met een GoPro Hero 720P/60 Superview (als back-up camera gebruikt van een vriend) in air, landing en na afloop Hero 3+ BE in 1080P/60fps Superview.

Zeker na afloop, als je ons hoort praten, hoor je ook mijn gehijg, helaas.

Maar wat een kwaliteitsverschil zeg tussen de Hero en de Hero3+ BE!
op zich logisch kijkend naar de prijs. Als ik een tweede camera neem is het minimaal de 3+ BE of een 4Silver

Daarbij, Youtube blijft de kwaliteit verpesten :( Iemand een tip om goede beelden online te zetten?
Er zijn op SoundCloud ook van die accounts/producers die copyright-loze muziek online zetten die je kan gebruiken. Volgens mij geeft deze kerel een aantal voorbeelden, waar je je muziek gratis vandaan kan halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 12:31

Mijn laatste video, deze keer was er ook een Phantom 4 bij. Mijn andere video's heb ik hier reeds gepubliceerd, kan je terugvinden op mijn Vimeo account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
klaasiek schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:49:
[video]
Mijn laatste video, deze keer was er ook een Phantom 4 bij. Mijn andere video's heb ik hier reeds gepubliceerd, kan je terugvinden op mijn Vimeo account :)
Leuk bedacht dat je die letter-shots op vakantie gemaakt hebt (en dus blijkbaar het nummer al bedacht had voordat je begon met filmen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
[...]

Allemaal erg herkenbaar. Helaas. Heb nog Bali vakantie liggen, helaas niet gelukt om hier een film van te maken voordat ik naar IJsland ging. Dus nu nog 2 vakanties te gaan (nog los van de wintersport vakanties)

Ik probeer nu ook vaker gewoon wat korte shots te delen, liefst zelfs al tijdens de vakantie Wel ge-edit in Premiere, maar één of enkele shots zodat het met paar uurtjes gefixt is. Dan heb in ieder geval alvast wat leuks om te delen en kan ik dat later weer gebruiken voor langere film.

Van IJsland bijvoorbeeld deze twee gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanardenne schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:51:
Leuk bedacht dat je die letter-shots op vakantie gemaakt hebt (en dus blijkbaar het nummer al bedacht had voordat je begon met filmen)
Of je doet het hele alfabet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:38:
[...]

Of je doet het hele alfabet :+
Haha, ja dat kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
vanardenne schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:00:
[...]

Allemaal erg herkenbaar. Helaas. Heb nog Bali vakantie liggen, helaas niet gelukt om hier een film van te maken voordat ik naar IJsland ging. Dus nu nog 2 vakanties te gaan (nog los van de wintersport vakanties)

Ik probeer nu ook vaker gewoon wat korte shots te delen, liefst zelfs al tijdens de vakantie Wel ge-edit in Premiere, maar één of enkele shots zodat het met paar uurtjes gefixt is. Dan heb in ieder geval alvast wat leuks om te delen en kan ik dat later weer gebruiken voor langere film.

[video]

[video]
Super gave beelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:06

vanDaal

-ismeereentje

De GoPro Hero 5 Black en Session zijn uit:
nieuws: GoPro komt met twee nieuwe actiecamera's en een drone

De vorm van de black lijkt zo op het eerste oog anders. Hoop dat ie nog gaat passen op de accessoires van mijn Hero 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
vanardenne schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:00:
[...]

[video]
[video]
Wauw, die regenboog bij de waterval is wel heel fraai!

[ Voor 6% gewijzigd door BamBamBam59 op 20-09-2016 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mooi hoor, IJsland is altijd geweldig (al moet ik dat zelf nog een keer ervaren). Vraagje: die meeuwengeluiden, monteer je die er later nog onder? (Om de takkeherrie van die drone weg te krijgen ;) )

Mijn Gopro 4 silver loopt nogal vaak vast sinds de update naar v4. Afgelopen weekend gefilmd met quickcapture (ik probeer altijd zo kort mogelijke clipjes te schieten omdat ik het knippen van ruw materiaal zo vervelend vind) maar ik zou zeggen dat ik elke 10e clip de batterij uit de camera moest halen omdat ie niet meer reageerde. Ik had dan het opstartschermpje in beeld (Camera-icoontje met versievermelding)

Meer mensen die ervaring?

edit: bij de Drone zie ik dat ie compatible is met hero 5 en 4, dus de 4 past iig in de stabilizer van die drone (en dus is de vorm in de basis gelijk, je zou zeggen dat ie dan ook in je gopro frame moet passen)

[ Voor 32% gewijzigd door Stefke op 20-09-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik vraag mij ook af in hoeverre de 5 black qua maat en vorm afwijkt van de 4. Ik zit nu te kijken om een Feiyu mini 3D Pro gimbal voor mijn drone te kopen. Maar die werkt met een klem om de boby heen en ik vraag mij af of een 5 black daar goed in gaat passen..

Zit nog een beetje te twijfelen of ik de gok moet nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
stefijn schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:46:
Mooi hoor, IJsland is altijd geweldig (al moet ik dat zelf nog een keer ervaren). Vraagje: die meeuwengeluiden, monteer je die er later nog onder? (Om de takkeherrie van die drone weg te krijgen ;) )
Thanks. Soundeffects er inderdaad onder gemonteerd. Tenzij je een zwerm wespen aan het filmen bent, kan je in principe niets met het geluid van een droneopname :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nu ook wat beter waarom de Hero+ zo plots weer uit het assortiment moest - die leek teveel op de Hero 5 Black met zijn waterdichte ingebouwde behuizing :)

Wel jammer dat optische stabilisatie nog steeds afwezig is. Als je je dan wilt positioneren als het topmerk voor actiecamera's, zul je ook high-end-featureset moeten neerzetten. Nu hebben ze alleen de topprijs.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 20:48
Voor mij geen GoPro maar een instapmodel. Ik zit te twijfelen tussen de Denver ACG-8050W of de Nikkei Extreme X6. Ik wil de cam gebruiken voor op de mountainbike en de racefiets. Eventueel ook wat time laps opnames en als dashcam in de auto. De Nikkei is 35 euro duurder maar heeft bijvoorbeeld wel weer 4K.

Iemand ervaringen met de bovenstaande cams?

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
klaasiek schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:49:
[video]
Nice! Toen ik je filmpje zag dacht ik, heej een poos geleden had ook hier iemand een filmpje gepost die al over het nummer had nagedacht tijdens het filmen. Dus ff snel bij je andere filmpjes gekeken, dat was jij destijds dus ook :P.
Pagina: 1 ... 71 ... 81 Laatste