H0ppie schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:23:
[...]
Ik zie nu in de titel van de website dat het inderdaad specifiek gaat om een skydive helm. Vond het al een aparte vorm hebben voor een motorhelm. Gevalletje goed lezen....
Zelf nu al wel de gebogen adhesive mount op mijn helm aan de zijkant. Nog maar even verder kijken dan maar. De adh mount paste niet aan de voorkant vanwege de vorm van mijn helm helaas, dus vandaar dat jouw nieuwe aanwinst misschien een oplossing voor mij was.
Ik zie ook skydivers die zelf iets maken, een J-hook QR-buckle los schroeven (zitten drie schroefjes onder) en die dan in de helm plaatsen en een gaatje in de kin boren waar de J-hook doorheen past. Maar ik weet niet of je mag boren in een motor helm ivm veiligheid. Een skydive helm is puur een stukje kunststof/Carbon met een klein laagje schuim voor het comfort. Zo compact/licht/glad mogelijk is het doel.
Ik vind het een erg prettige plek om te filmen. Ik ben bijna 2 meter lang, en als ik een camera op mijn kop plak, komt het beeld nog eens 10 cm hoger, wat niet echt prettig/natuurlijk voelt als je de beelden terug kijkt. Daarbij ben ik ineens nog langer en moet ik uitkijken waar ik loop.
Vanaf mijn kin kom je op een hoogte van ongeveer 1,80meter denk ik. Dat is denk ik een prettige hoogte om "mee" te kijken met mij. Ik zal vanavond een filmpje uploaden. Als ik dan in gesprek ben met iemand terwijl ik mijn helm op heb, kijk je iemand gewoon aan ipv dat iemand onder je staat.
Dus de mount is nog niet op een motor beschikbaar, je weet wat je kan doen en patent aanvragen
-- edit --
Wat wel een nadeel is, vorige week moest ik een stukje rennen om een tandem passagier te filmen na de landing. Maar omdat de camera voor mijn mond hangt, hoor je mij hijgen na het sprintje :-) (ja, slechte conditie)
[
Voor 6% gewijzigd door
RedRayMann op 15-09-2016 12:10
]