Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GerardHenninger
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:13

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Leuk idee Mittnick!

Misschien leuk om te vermelden wat je met de nieuwe firmware nog meer kan (25fps, flip image etc).

Mittnick achtervolgen op een Jetski op het water van Miami Beach

*klik voor 1920 HD versie*

Website - Twitter - Facebook - GHBTV

• J3roen
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-04 09:44

J3roen

Intentionally left blank

Ik ben erg blij met de Go Pro! Ik gebruik hem met name voor motorrijden.

Niet zozeer om te laten zien voor wat je allemaal wel niet voor fratsen ermee kunt uithalen (hoewel dat ook leuk is), maar met name gewoon om achteraf nog te kunnen zien waar je gereden hebt tijdens een toer.

Binnenkort een motorvakantie in het vooruitzicht, dan zal er zeker veel gebruik van worden gemaakt.
Ik vind de kwaliteit geweldig goed voor zo'n klein apparaat.

Test foto van een paar weken geleden:

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Jaaa..een GoPro topic :*)
Wij hebben er ook 1 (mn broer en ik) en gebruiken hm op dit moment voornamelijk op een RC model vliegtuigje en een Quadcopter.
Gelukkig met waterdichte behuizing want de Quadcopter heeft al onderwater opnames gemaakt :( (nieuwe onderdelen zijn alweer besteld).

Filmpjes volgen nog maar een fototje post ik alvast.

(gemaakt op zondag 10-04-2011)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Gabliboeba
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-06 21:56
quote:
Dark Angel schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:29:
Ik twijfel al een poosje over de GoPro of de VholdR ContourHD-1080p . Volgens mij zijn de camera vrij aan elkaar gewaagd. Wat was jullie reden om voor de GoPro te gaan.
Het grote voordeel van de GoPro zijn de mounting options en de veel degelijkere kwaliteit. Flikker hem van een berg af en hij is nog heel. Flikker zelf van een berg af en je camera zit nog steeds waar 'ie moet zitten.
Op het eerste gezicht lijkt de GoPro een beetje lomp gebouwd, maar het biedt zo veel meer mogelijkheden t.o.v. de ContourHD.

Zo een mount gaat je met de CountourHD bijv niet lukken.

Ik zit er zelf ook al langere tijd aan te denken om een GoPro te kopen. Het enige wat ik mis, is een GPs functie. Dit heeft de ContourHD wel. Daarnaast vraag ik mij af of men binnenkort met een nieuwe versie van de GoPro komt. De huidige GoPro bestaat al ruim 2 jaar met dezelfde techniek als ik me niet vergis. Een flinke sprong in kwaliteit moet nu onderhand toch wel mogelijk zijn?

• Gutteguttegut
  • Nu online

Resultaat:

8)

• Gutteguttegut
  • Nu online
Nog een paar lucht opnames:

• Gutteguttegut
  • Nu online
Et voila...
De eerste publicatie is een feit :*)

• Gutteguttegut
  • Nu online
Even een klein schopje:

Gister gemaakt (23 september 2011) in attractie park Slagharen.

Gutteguttegut wijzigde deze reactie 12-10-2011 00:01 (4%)

• WardKuipers
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-05-2016
Aangezien ik door Gerard, Gut, Angel en nog wel wat meer lui word gepushed om ook eens wat te posten, bij deze dan maar ;)!
Ik heb nu sinds een tijdje ook een GoPro Hero HD en ik zie dat er in dit topic ook een hoop mounts worden besproken. Mijn toevoeging, voor de fotografen onder ons, de hotshoe mount.
Ik heb de mount op de foto bij CameraNU gehaald, maar raad (als je m ook wilt hebben natuurlijk) t aan om m gewoon van eBay te halen, kost een stuk minder ;)!
http://www.ebay.com/itm/1...1497.l2649#ht_3968wt_1163

Leuk om een filmpje terug te kijken hoe je nou aan die ene mooie plaat kwam en dan kunnen mensen ook even 'meekijken' hoe je je werk nou doet ;)! *moet je natuurlijk niet ook je ext. flitser willen gebruiken*

So far m'n eerste post in dit topic, maar ik zal binnenkort ook flink veel filmpjes gaan posten etc.

Videos: http://www.youtube.com/user/WardKuipers - Other: wardkuipers.com

• maximiliano
  • Laatst online: 21-11-2011
quote:
Gabliboeba schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:46:
[...]

Ik denk dat je in de wat bent met de Contour. De GoPro heeft namelijk geen mount om hem aan je skibril te bevestigen. Tijdens het skiën moet kun je hem het beste aan je helm bevestigen. Of natuurlijk dat harnas, of aan skistok. Als je zonder helm skiet, zie dit dan als een reden om wél met helm te skiën
Klopt ja, mijn fout. Dan ga ik hem zo maar als een voelspriet monteren:

• _matt_
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 02:11

_matt_

Never forget T6

Geen eigen foto ;-) maar misschien wel een idee voor anderen?
(De montage van de go pro, niet de loctie (favelas in Rio)

Thinkpad T470 | HP N54L

• Gutteguttegut
  • Nu online
quote:
Servertje schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:47:
Ik neem aan dat rechts GoPro2 is? Ziet er veel beter uit, scherper, lichter (qua beeld)
Ja (ook al kun je in de 3D instellingen op Youtube dit aanpassen/omdraaien).

Dit is een screenshot uit een filmpje:

klikbaar

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:24

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:
Jasperv6 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:43:
Heb er veel zin in. Wil het vooral voor de autosport gebruiken. Daar komen wel snelheden voor van max 250km/u. Zou de zuignap dat wel aankunnen?
Imho houdt de zuignap het niet tegen zulke snelheden...
Wellicht is een (hele sterke) magneetmount een betere oplossing dan?
Beetje zoals :

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Sjeik
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:41
Hey,
ik ga binnenkort op vakantie en ga daar surfen en wil mijn avonturen op de plank vastleggen met mijn go-pro.. daarvoor heb ik een houder gemaakt die je makkelijk in je hand vast kan houden:

Gewoon pvc-buizen en verloopstukjes, een bandje en een grip van een tennisracket... Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen :)
Als er gave filmpjes uitkomen zal ik die hier posten!!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Gutteguttegut
  • Nu online
quote:
Jasperv6 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:10:
@Gutteguttegut

Nice man! Wel geluk dat niet iemand anders hem gevonden heeft. Die heeft dan wel een Gopro + quadcopter 8) Kan je op het filmpje zien hoe het is gebeurd?
Heb ook eens mee mogen maken dat het freq-signaal uitviel/storingen had > daardoor viel de copter gewoon uit de lucht :X
Zoals gezegd geen filmpjes...alleen wat foto's.
Dit waren we aan het fotograferen:

En dit is de laatste foto met iets herkenbaars erop:

Het rode pijltje geeft de locatie van de eerste foto aan.

Na de laatste foto hebben we nog twee foto's waar je onduidelijk alleen een stukje huis en tuin ziet en daarna alleen maar gras zo'n 5000 foto's....

[edit]

Ziet er minder erg uit dat het is, intern is het frame ook overal gebroken.
Dus dat wordt alles opnieuw opbouwen :)
..en ja er is reeds een en ander aan veranderd na eerdere crashes, van de vier carbon motor houders zijn er al twee vervangen voor houten versies.

Gutteguttegut wijzigde deze reactie 01-12-2011 23:33 (16%)

• GerbrandR
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:15
Weet iemand waar deze tripod mount het goedkoopst verkrijgbaar is?

De goedkoopste die ik gevonden heb is deze:

http://link.marktplaats.nl/502610202

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:31

Perkouw

Moderator General Chat
quote:
Jasperv6 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:21:
Hij doet hij het gewoon!! _/-\o_

Net even de accu eruit en aangesloten op een 'usb>stopcontact' (of hoe je dit ook maar noemt) aangesloten.
Het rode lampje begint lichtjes te knipperen. Aan doen, een filmpje maken doet hij gewoon & menu ed. ook. Daarna gewoon weer normaal uit gedaan en rode lampje voorop begint weer licht te knipperen. 8)

Alstu ;)
Ontzettend bedankt dat je dit even wilde testen, toch wel erg handig om te weten! ;)
Ik kwam pas trouwens de volgende tabel tegen, helaas zonder ingevulde waarden voor de Hero2 (rode tekst) maar nog steeds wel erg makkelijk/informatief;

Bron

• GerbrandR
quote:
dodge_911 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:31:
[...]

Ik heb de mijne vandaag binnengekregen. Weliswaar zonder de extra's, maar een prijsje van 230 euro + 10 euro voor de heren douaniers is dan ook weer wat beter :)
10 euro? Dat valt mee, maar je woont in België?
Mag ik weten waar je hem gekocht hebt? Of gewoon de goedkoopste op eBay?

Vandaag kwam mijn bestelde magneet binnen. Kwam op het idee door iemand anders.
Hij kan mijn D90 houden, dus een GoPro moet makkelijk kunnen :)

Nu alleen nog een Hero 2

• GerbrandR
Die magneet heb ik los gekocht op eBay : http://www.ebay.nl/itm/Lo...ain_3&hash=item35a7769af8
Alleen dan de 50mm versie, volgens mij heb ik daar de laatste van.

En de bovenkant van een mini-statiefje.

Die kan je eraf schroeven. Dit heb ik gecombineerd d.m.v. een m4 boutje.

• Rep1v
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17-06 08:26
Laatst was ik wat naar time-lapse mogelijkheden aan het zoeken en toen kwam ik dit tegen.

http://www.getawaymoments...p-and-easy-ikea-time.html

http://www.ikeahackers.ne...en-timers-shoot-time.html

• dodge_911

dodge_911

test wel 'ns wat

Kookwekker ding heb ik al gemaakt, maar is niet helemaal wat ik wil, wegens maar 1 rotatie en dan schluss :)
Ga deze zomer een beetje experimenteren met dit ding :

Moet de zon wel schijnen, natuurlijk :)

dodge_911 wijzigde deze reactie 08-01-2012 21:33 (38%)
Reden: foto

• Rep1v
Mijn GoPro Ikea timelapse kookwekker is klaar voor gebruik

Wat heb je nodig?

- Ikea Ordning kookwekker
- Verloopbusje van 1/4" naar 3/8" (http://www.defotopagina.nl/cam-access.php 1.95 euro voor 2, geen verzendkosten!)
- Klein boortje (voor het eerste gat)
- 8 mm boortje voor het grote gat (dan moet je wel veel kracht zetten om het busje erin te draaien, met een 8.5mm boortje moet het wat soepeler gaan)
- Grote - schroevendraaier

Voorbeeld van het resultaat (niet mijn filmpje)

Rep1v wijzigde deze reactie 16-01-2012 21:59 (4%)

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

Is eigenlijk heel simpel een stok, met daarop een plankje geschroefd.Hierop de flatmount geplakt. Dit alles nogmaals goed vastgetaped met hockeysticktape. Werkt perfect!

• GerbrandR
Dit is tot nu toe mijn beste timelapse: http://www.youtube.com/wa...DskKpCEk5wkJ6XJrZlXe6fZtx

Die kookwekker van de IKEA zou m'n zus meenemen, maar die was niet meer beschikbaar.
Die wil ik ook gaan gebruiken voor time lapses.

Deze week is eindelijk m'n aluminium tripod mount binnen gekomen.
Maar ik ga toch een originele bestellen, want bij deze heb je een steeksleutel en een schroevendraaier nodig om de boel vast te zetten. Aangezien er geen sleuf zit om het moertje tegen te houden.

• Rep1v
Nog veel meer ideeën met een kookwekker als 360 graden timelapse tool.

http://www.getawaymoments...e-gopro-panning-unit.html

• Jedi Geub
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ach prijsverschillen houden we altijd en om nou weer op andere te gaan zitten wachten :/

Komt bij dat de outdoor editie zowiezo duurder is en de motersport versie had ik voor 280 online kunnen bestellen, dus 20 euro winst is nog te overzien denk je niet?

Vvor onder water twijfel ik tussen de Oculus, Blurfix en gopro zelf

Edit 4-2-2012:

Zojuist dit gevonden: GoPro housing met flakkelens van GoPro zelf!

Deze maand zou de release moeten zijn! O+

Dit wordt mede ook bevestigd op hun site bij de FAQ:

Can the camera be used for diving?

Yes, the camera housing is rated waterproof down to 180 ft (60m), and our head strap mount is a great way to wear the camera on your forehead just above the diving mask. Please note that due to the curved lens of the waterproof housing for the HD HERO camera and standard def Wide HERO cameras, you will notice a slight loss of sharpness with underwater images. We are developing a flat glass adapter / housing specifically for underwater use, thus allowing for the same image sharpness that you enjoy with your GoPro camera above water. Please sign up for our newsletter to receive an update for new product releases. Here is a sample videos to better illustrate the video quality underwater: HD HERO underwater: http://vimeo.com/7743268

Verder nog wat info gevonden:

GoPro is releasing their new flat port housing – and this may be the very first photo of it online anywhere (it’s not officially released yet, but they gave us the go-ahead to snap a pic). The $50 housing allows you to take sharp, clear images underwater without any vignetting or distortion, at all resolutions. Look for it in January.

Zal dus rond de € 39 euro gaan kosten en heeft geen last van vignetting zoals de Oculus en Blurfx op lagere resoluties.

Jedi Geub wijzigde deze reactie 14-02-2012 19:03 (91%)

PSN: Jedi_Geub [Link] https://tweakers.net/aanbod/1212935/apple-watch-series-2-(nylon-bandje-42mm)-zilver-(grijs).html [/link]

• Trubbel
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-05 00:49
quote:
Wat 'n kicken stukje software is dat Dashware zeg :) . Vanochtend ff geprobeerd met MyTracks en de gopro aan de binnenspiegel. Het Sychroniseren is ff wat gepriegel maar al met al best wel easy om een gave 'minimap' en wat metertjes er in te krijgen. Grappig is ook de gesimuleerde G-force meter. 8)
Kan niet wachten om de motor weer eens uit te laten op deze manier!

• dodge_911

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:
Jasperv6 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:09:
[...]

Alu is veel te kwetsbaar idd. Dan moet je één van metaal maken. Zovaak al moeten hertappen omdat alu 'dol' draait 8)7 ;)
Ik heb 'n paar custom tripod mounts laten maken door 'n vriend van m'n vader, die 'n gepensioneerde draaier/frezer is. Resultaat :

Onderaan het ontwerp waarop de customs gebaseerd zijn.
Heb gekozen voor een dikkere wane, zodat er wel schroefdraad getapt kon worden.
Tevens heb ik gekozen voor 'n basis die 2,5 keer zo hoog is als die van het origineel, omdat ik er dan ook nog een groef in kon laten voorzien voor m'n modosteady ('n mini steadicam dingetje).
Ze zijn met de hand gedraaid, vandaar het iets ruwere uiterlijk tegenover het geCNC'de origineel.

dodge_911 wijzigde deze reactie 25-02-2012 16:09 (15%)

• Jedi Geub
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lijkt mij dat er dus een APP komt vanuit GoPro zelf.

PSN: Jedi_Geub [Link] https://tweakers.net/aanbod/1212935/apple-watch-series-2-(nylon-bandje-42mm)-zilver-(grijs).html [/link]

• dodge_911

dodge_911

test wel 'ns wat

hebben jullie dit al gezien ?

http://kck.st/xlqKNz

dodge_911 wijzigde deze reactie 10-03-2012 01:29 (32%)

• Gutteguttegut
  • Nu online
quote:
Ik liep vandaag bij Xenos naar binnen en zag daar deze liggen.

Kookwekker:

Met GoPro (nu nog los er op):

Onderkant met magneet sticker:

Voor €2,99 leuk alternatief voor de Ikea kookwekker.

• zwolluf
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 22:04
quote:
Jasperv6 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:58:
[...]

Met de open case is het een ramp die windruis (+60/70 hoor je niks meer) :P Maar de dichte zoals aanbevolen boven de 100km/h gaat het al veel beter, alleen is het geluid ook een stuk minder :9 Gaat ook een beetje om de plaats waar je hem monteerd.
Zal proberen van het weekend wel even het verschil laten zien (*als ik tijd heb). ;)
Ik vind het opzich wel meevallen met de open case. Je hoort natuurlijk wel wat wind, maar als je hem dicht genoeg achter je kuipruitje plaatst heb je er niet zo heel erg last van.

Hieronder mijn eerste poging, maar later heb ik hem meer naar voren gezet en vond ik het zelfs bij 200 nog wel te doen O-)

kwaliteit is wel nog een beetje crappy..... maar je krijgt een idee over het geluid. een beetje snelheid vanaf 3:55

heb hem vanmiddag ook op mn lego bulldozer gehad, maar het beeld was wel een beetje schokkerig.
filmpje komt nog wel.

• WardKuipers
quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:04:

Ik ga het even testen met 10 of 30 seconden interval.
Dan moet ik het wel redden met 16GB.
Zou dit misschien ook kunnen werken ;)? *Via wifi je files eraf halen nadat ze naar je schijf gekopieerd zijn?*

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:31

Perkouw

Moderator General Chat
quote:
dodge_911 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:47:
[...]

Hoezo niet dan?

Update:
Ik heb het net even getest : GoPro Hero2 + Eye-fi Pro X2 werkt gewoon...
Heb wel enkel in direct mode getest icm m'n iPhone...
Maar als het zo werkt, werkt het volgens mij op de andere manieren ook gewoon hoor...

Bijkomend voordeel van die Eye-fi X2's is dat je 'endless memory' kunt instellen, dit is een treshold die je instelt qua grootte... Eens die threshold bereikt is gaat hij de oudste beelden deleten, want die zijn toch al overgezet via wifi.

Met wat geluk gaan we dit systeem deze zomer gebruiken op de festivals onder/tegen/aan een joekel van een heliumballon :)
Vorig jaar al tests gedaan met video met de Hero, maar al hangend onder de ballon is je beeld niet zo stabiel, helaas...
Door het filmpje welke 'Rep1v' gepost had dacht ik dat dit niet werkte met de GoPro Hero2.
Daar staat namelijk in dat dit niet werkt voor de Hero2, zie onderstaand screenshot.

Perkouw wijzigde deze reactie 16-03-2012 20:12 (19%)

• dodge_911

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:
Perkouw schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:09:
[...]
Daar staat namelijk in dat dit niet werkt voor de Hero2, zie screenshot.
Mjah, als de youtube meneer zegt dat het niet werkt, dan zal dat wel zo zijn. Al vraag ik me af waarom ik in godsnaam zou liegen dat het wel werkt ;) Misschien vinden mijn Eye-fi en GoPro me wel lief ofzo...

Ik heb nog wat verder getest, hij verstuurt via z'n ad-hoc netwerk netjes naar mijn Macs en iDevices.
Idem via router. Foto's, filmpjes, timelapses met 10 sec interval, het werkt gewoon.

dodge_911 wijzigde deze reactie 16-03-2012 21:16 (10%)
Reden: The proof is in the pictures :)

• Rep1v
quote:
Tortelli schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:43:
Welke microfoon heb je besteld?. En je zult dan een gat moeten boren in je behuizing??.
Naar aanleiding van dit topic: http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=119897
Heb ik deze microfoon besteld: http://www.giant-squid-audio-lab.com/gs/gs-mono.html deze microfoon wordt door hem custom gemaakt met degelijk draad en een goede connector.

Hier een filmpje van die gast, hij heeft microfoon ergens onder zijn shirt gemonteerd

Ik had hiervoor zo'n Olympus ME15, maar deze viel mij zwaar tegen. Kwa geluid en kwa bouwkwaliteit.
quote:
Het Vosje schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:50:
Waar heb jij m gemonteerd rep1v? Ik heb namelijk behoorlijk wat positieve verhalen gelezen over zo'n dooie kat op je GoPro.

Wil mijne voornamelijk op de tank van m'n motor monteren (heb zo'n houder voor je tankdopschroeven), heb je dan veel last van wind aangezien het toch achter het ruitje zit...
Voor de duidelijkheid, ik heb geen Micover, maar wel aardig wat filmpjes gezien op Youtube, waardoor ik twijfel aan de werking. Het windgeruis wordt wel minder, maar is nog niet naar mijn zin.

Voorbeeld:

(hier zit de camera wel vol in de wind natuurlijk)

Voor een auto, is dit ook nog een idee:

"audio technica pro 24-cm - best $60 i ever spent. this is with the top down in my s2000 and the mic is just tucked down in the passenger foot well. now i need to figure out how to mount it at the rear of the car, but this sounds pretty damn good just like this as far as im concerned"

Dat is deze Microfoon:

• Rep1v
Hier mijn filmpje met de externe microfoon, het gaat om deze microfoon: http://www.giant-squid-audio-lab.com/gs/gs-mono.html Je kan hem op een custom lengte laten maken. Vergeet niet de Neutrik Right Angled Gold Plug erbij te bestellen.

Zoals je kan horen, een stuk beter geluid! (zonder externe mic: http://youtu.be/U6iJMZQcn0U)

Montage op de motor:

• Gutteguttegut
  • Nu online
quote:
Gutteguttegut schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:30:Ik heb intussen ook mn testje gedaan en het werkt erg goed.
(GoPro met statief mount op low budget uurwerk).
quote:
Perkouw schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:33:
[...]Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! :)
quote:
Gutteguttegut schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:39:
[...]Ik ga vannacht richting Zwitserland, daar ga ik het goed gebruiken.
De test van gister is niet voor publicatie omdat het donker en in mn woonkamer was.
quote:
Perkouw schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:41:
[...]Erg spijtig, haha. ;)
Ik zou zeggen ontzettend fijne vakantie en ik ben benieuwd wat voor leuk materiaal je in elkaar steekt! We horen het wel weer in dit topic!
En weer terug in Nederland :/

Het uurwerkje werkte erg goed moet ik zeggen.
Een paar dingen moest ik bij de tweede poging wel rekening mee houden.
-1: Er zit speling in het uurwerk dus als het geheel wat scheef staat blijft de camera op een bepaald moment hangen om een "moment" daarna een grote beweging te maken. Dit heb ik later opgelost door de USB/stroomkabel onder spanning te laten staan.
-2: Ook heb ik bij poging twee (en drie) de hele unit met pinnen vast gezet in het hout om zo het bewegen van het uurwerk op een niet vlakke ondergrond tegen te gaan.

De resultaten volgen later :P

• Gutteguttegut
  • Nu online
Zomaar op een mooie zonnige dag op de afsluitdijk :)

• kywr
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Distrax1988 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:10:
Binnekort ga ik op vakantie naar Indonesie, we willen graag gaan duiken en de bijbehorende parken bezoeken.

Is de Go Pro HD 2 hiervoor ook geschikt ?, hoe zit het met de beeldscherm stabilizatie ?
Zonder de camera ergens te monteren zou dit ook een goede camera zijn ?
Ik neem uiteraard wel het LCD pack erbij.

Bedankt alvast.
Ook in indonesie: en

Nog met de GOPRO HD 1. Heb met gaffa tape een handgripje gemaakt zodat ik hem om m'n hand kon schuiven. werkte perfect!

vergeet niet eerst even de behuizing (met het klepje open) in het water te dompelen, een minuutje ofzo. Dan krijgt hij de zelfde temperatuur als het water en beslaat je lens niet! Dan natuurlijk even vanbinnen droog maken en je GOPRO er in doen ;)

kywr wijzigde deze reactie 03-05-2012 19:04 (15%)
Reden: tip

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 01-02-2018
Ik ben erg te spreken over mijn GoPro's, heb ondertussen de HD en de HD2. Ik weet wel dat je de GoPro het
makkelijkste op verschillende mounts kan maken.

Ook overleeft de GoPro ongeveer 5 minuten in een vuurton:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-05 17:44

GoPro Hero HD2 Cable rig 1

Hierbij een een uitleg van welke onderdelen ik gebruikt heb voor mijn project. De meeste onderdelen had ik thuis al in de garage liggen en een paar dingen zijn besteld vanuit Hongkong.
*Alvast sorry voor de foto's deze zijn gemaakt met een HTC Desire HD.
Onderdelen
Frame
Het frame zelf is gemaakt van een kokerprofiel van 25x25mm. Als kabelgeleiders heb ik gebruik gemaakt van 2 normale katrollen. Aan de bovenkant van het frame heb ik een sleuf uitgeslepen zodat hier eerst 2 geleidingswieltjes in konden. Inmiddels zitten deze wieltjes er niet meer op omdat de functie ervan bijna niet te merken was. Aan weerskanten van het kokerprofiel zitten 25x25mm afdekdoppen.

Motor

Voor de motor heb ik gebruik gemaakt van een: Extreme modified 380 Brushed motor. Waarom? omdat ik deze nog had liggen van mijn oude hobbie Rc Heli vliegen. Waarom Brushed? Dit omdat ik de motor al had en ik wou niet te overkill gaan en brushless nemen omdat dit in mijn ogen een klein projectje is dat zo weinig mogelijk mag kosten.

ESC electronic speed controller

Voor de ESC heb ik gekozen voor een: 300A Brushed HV ESC 1/10/12 RC Car Truck, Buggy, Car, Boat.
Deze heb ik gekozen omdat deze ESC zowel een vooruit als achteruit functie heeft en omdat deze maar €15 incl verzending koste uit HongKong.

Receiver

De ontvanger had over van een oud nitro auto project. Het gaat om een 2 kanaals ontvanger van 'Acoms' RX52 band

.
Accu

De 3cell lipo 11.1V 1000mAh had ik ook nog over van mijn Rc Heli.

-
Foto's
Cable rig

Foto's kunnen vergroot worden door er op te klikken.

Hiermee hoop ik jullie voldoende geinformeerd te hebben. Zelf ben ik nog niet klaar met project omdat ik nog een kanaal over heb op de ontvanger. Deze wil ik gaan gebruiken om een servo mee aan te sturen en daardoor de camera onder tijd ook nog te kunnen laten bewegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:08
quote:
Row1 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:18:
[...]

Gewoon op je hoofd kan ook mooie beelden opleveren.(headstrap) Of op de loop alleen dan richting je zelf (zodat je jezelf de trekker over ziet halen en jezelf misschien geraakt ziet worden.)
Afgelopen zondag was dus de dag dat we gingen airsoften. GoPro meegenomen en naar omstandigheden toch nog wat leuke footage weten te scoren. De footage was natuurlijk gewoon bijzaak, want het airsoften zelf was natuurlijk zeer vet.

We hadden 2 verschillende wapenkeuzes, namelijk de AK 47 of de G608:

Voor de G608 gekozen, aangezien het daar mogelijk was de GoPro camera dmv een Handlebar mount op het eerste deel van de stock te plaatsen. Het bevestigen was geen punt, maar ik stuitte wel op een probleem. Mijn GoPro HD Hero2 Motorsports Edition + HandleBar mount, had namelijk te weinig staafjes om de camera ver genoeg van mijn gun te krijgen. Ik was dus genoodzaakt mijn GoPro met een hoek te positioneren, maar dat mocht de pret niet drukken.

Ondanks het mooie weer was de indoorlocatie maar gedeeltelijk geschikt voor goede GoPro footage. Sommige delen waren namelijk pikkedonker. (Het was immers een verlaten oude brouwerij zonder verlichting)

Uiteindelijk zon 2,5 uur aan 720p 60fps footage geschoten totdat mijn 16gb sd kaartje vol stond. Veel beelden van de grond (duh je rent/wandeld met je loop naar beneden) en erg donkere plaatsen, maar gelukkig ook een aantal mooie shots. Genoeg iig om te proberen een flitsend filmpje met korte snel opvolgende footage te maken, welke ik natuurlijk hier zal 'showen'

Tips voor de volgende keer: (wat wss in een bosrijk gebied gaat gebeuren (dus stukken minder donkere footage)
- Meer mounting staafjes bijhalen en meer mounting opties. (headstrap, borststrap, goglemount etc)
- Grote SD kaart (Liever ruimte teveel dan 45 minuten niet kunnen filmen)

En maar even afsluiten met een still vanuit een van de filmpjes:

• frietsje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-06 12:03
Ik ben toch verder gegaan op het idee om een eigen mount te maken voor op de racefiets.
Uiteindelijk is dit nu de constructie:

Alles zit erg stevig vast en met de ballhead heb ik toch de flexibiliteit om van shot te wisselen.
Het ziet er wat log uit maar in de praktijk valt het best mee. Hier een snelle eerste test op 720-50

Omdat alles natuurlijk vrij stijf is merk je wel het verschil in schudden op verschillende wegen. Ik had het erger verwacht.

frietsje wijzigde deze reactie 30-05-2012 22:41 (25%)
Reden: plaatje wijzigen

• Distrax1988
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 04-06 20:58

Distrax1988

Loading...

Nou volgens afspraak netjes bezorgd erg prettige winkel V-nix.

Zit een beetje te stoeien met de settings, komt erg blokkerig over totdat de wide angle was ingesteld.
Erg gaaf maar ben benieuwd op welke settings jullie bezig zijn.

Tijd voor een poll :9 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EurOtiC
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-03-2018

EurOtiC

AlCoHoL? :)

Of wachten tot ze bij de Nederlandse dealers zijn aangekomen, dan loop je tenminste niet op lang wachten voor verzenden het risico van douane en import geneuzel.

Hier even wifi remote filmpje om iedereen lekker te maken, ben benieuwd of het straks ook zo snel en soepel werkt. Het is nog even afwachten tot de app in de appstore staat :)

Bij best buy zijn ze wel flink in de aanbieding >:)

EurOtiC wijzigde deze reactie 04-06-2012 23:28 (35%)

Je weet niet wat je niet weet!

• Hogader
quote:
frietsje schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:59:
Ziet er wel goed uit!
Kun je ons vertellen hoe je de gopro bevestigd hebt?

De kijkhoek vind ik soms iets te laag als je de gun omlaag hebt. Heb dan de neiging om zelf eroverheen te kijken, maar dat gaat natuurlijk niet :D
Ik kwam tot de conclusie dat met een bike mount en de normale motorsports edition ik iets te weinig pivot arms had om het horizontaal te hangen. De exacte bevestiging kan je het beste zien op deze foto:

Dus op de stock van onderstaande replica:

• Johnny
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:21

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

quote:
mickjuh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:07:
Iemand ervaring met filmen onder water?

Laatst thuis het bad vol laten lopen en even gekeken of het beeld scherp zou zijn onder water. Heb dit getest met een fles shampoo onder water om te kijken of ik dat er scherp op krijg je te staan. Nu blijkt het echt heel onscherp en met veel ruis op het beeld.

Kan dit komen omdat het op dat moment donker was en alleen het licht in de badkamer aan stond? Dat de GoPro2 alleen goed werkt in het zonlicht?
Het kan zijn dat het een beetje aan de donkere kant was, maar zelfs in het zonlicht is de GoPro best wel onscherp onder water. Het probleem hierbij is het kleine lensoppervlak van de GoPro. Er bestaan speciale behuizingen voor met een grotere lens, en sinds kort ook de GoPro Dive housing die voor een veel scherper beeld onder water zorgen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• mickjuh
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:23

mickjuh

Wubalubadubdub!

quote:
Johnny schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:14:
[...]

Het kan zijn dat het een beetje aan de donkere kant was, maar zelfs in het zonlicht is de GoPro best wel onscherp onder water. Het probleem hierbij is het kleine lensoppervlak van de GoPro. Er bestaan speciale behuizingen voor met een grotere lens, en sinds kort ook de GoPro Dive housing die voor een veel scherper beeld onder water zorgen.

[afbeelding]
Ik zie hem inderdaad staan op de website van GoPro zelf. Lees allemaal positieve berichten op de website over deze behuizing.

Echter kreeg ik bij mijn naked-versie al een waterdichte behuizing.
Nu had ik ook nog eens dit waterdichte pakket erbij gekocht:

Alleen met deze laatste kreeg ik dus in het bad niet het scherpe beeld wat ik had gehoopt.
Stel dat ik dat andere pakket van GoPro koop dan krijg ik er dus weer een onderwaterbehuizing bij en heb ik er in totaal al 3! Ik zie ook nergens dat die lens die daar op zit los te koop is?

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

• dodge_911

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:
Handige Harrie schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:57:
Ik volg dit topic al een tijdje en sta op het punt de GoPro HD Hero 2 aan te schaffen (zeer waarschijnlijk de Motorsport editie). Waar ik naar op zoek ben, is een methode om de GoPro op de statiefring van mijn Canon EF 70-200/2.8 lens te bevestigen.

De statiefring ziet er als volgt uit: http://camera-shop.co.nz/...-Canon-70-200mm-300mm.jpg

Probleem is dat zowel deze statiefring als de tripod mount van GoPro voorzien zijn van een schroefdraadopening. Dat wordt natuurlijk lastig koppelen! Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Je bedoelt dit ding?

Heb ik me dus ook rot achter gezocht, uiteindelijk niet gevonden en dan m'n vader maar aan het werk gezet op de draaibank :D
Ik weet dat ze bestaan, die dingetjes, maar heb geen flauw idee hoe ze heten en al m'n zoekpogingen kwamen op hele andere dingen uit, vandaar maar homemade :)
Ik ga 't dit weekend gebruiken om m'n Hero 2 onder m'n 1D te hangen en wat van de acties vastleggen van het promoteam waar ik mee rondhos op Tomorrowland...

dodge_911 wijzigde deze reactie 27-07-2012 00:53 (15%)

• Gutteguttegut
  • Nu online
quote:
dodge_911 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:50:
[...]

Je bedoelt dit ding?
[afbeelding]
Heb ik me dus ook rot achter gezocht, uiteindelijk niet gevonden en dan m'n vader maar aan het werk gezet op de draaibank :D
Ik weet dat ze bestaan, die dingetjes, maar heb geen flauw idee hoe ze heten en al m'n zoekpogingen kwamen op hele andere dingen uit, vandaar maar homemade :)
Ik ga 't dit weekend gebruiken om m'n Hero 2 onder m'n 1D te hangen en wat van de acties vastleggen van het promoteam waar ik mee rondhos op Tomorrowland...
Deze en dan het onderste stukje er afzagen?

• glnk
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:36
Precies achter de spiegel bevestigd uit het zicht van de bestuurder :)

Time-lapse:

1080p 30fps video:

glnk wijzigde deze reactie 02-08-2012 17:15 (34%)

Specs

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Best leuk zo'n GoPro2 HD met duikbehuizing en make shift rood filter ervoor.
Dit is een cutout van de 1080p modus. Morgen eens proberen met de 0.5 sec interval tijd. Wordt nog wat scherper denk ik :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Gutteguttegut
  • Nu online
Vorige week een 5 dagen timelapse gemaakt met een GoPro 1 en een GoPro 2.
Resultaat:
- 74 mappen
- 143 GB
- 56.603 foto's
:*)

Ondertussen is nummer 3 van de Hero 2's aan de familie toegevoegd...
Helaas is 1 van deze 3 nog ziek maar daar wordt aan gewerkt.

(de Hero HD staat niet op de foto)

• kywr
  • Niet online
quote:
EurOtiC schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:24:
Yep GoPro 3 it is, even wat copy paste van diverse sites: ;)
linksonder; http://img829.imageshack....17ffe843cd52643028d45.jpg
borst: https://pbs.twimg.com/media/A5XP9utCAAECgpZ.jpg

[...]

Daarnaast zijn ze idd op de GoPro twitter account al iedereen aan het warm maken:
https://twitter.com/GoPro/status/258337814318563328
GoPro is going to drop something epic tonight. Follow the #GoPro hashtag and @GoPro and you won't miss a thing.

We're flying 60 press folks in from all over the world for an event in San Francisco tonight. This is how we do adventure. Be there. #GoPro

En nog een Tweet van de Senior director:
Tonight we share the biggest news in @GoPro history... This is going to be fun. :) #GoPro.

Dus ben benieuwd of de lancering van vannacht ook overeen komt met bovenstaande info :)
eeeeen zo ziet i er uit!

inmiddels staat er een countdown op de gopro site, nog 2,5 uur te gaan!

• Hogader
quote:
frietsje schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:37:
[...]

Gaaf! :) Jammer dat het raampje een beetje blurry is. Wil zoiets toch ook nog altijd eens doen, maar dan meer foto's van bovenaf nemen van natuurgebieden ofzo.
thnx..

Origineel zaten er 2 poppetjes in het vliegtuigje, maar bij eerdere vluchten zijn die eruit gecrashed :P. We hebben gekozen voor de voorste positie waar eerst een poppetje zat, aangezien hij daar de vliegtuig karakteristieken nauwelijks zou beinvloeden en het een mooi first person view gaf. (wat metertjes aan de onderkant :P)

Zo zat hij precies gemount:

• SnackMasterFlex
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-12-2018
quote:
einschtein schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:06:
Misschien dat iemand hier het weet.

Als ik een foto maak met de GoPro op de fiets, dan krijg ik geen scherpe foto's. Maar onduidelijke half-wazige foto's. Is dat anders in te stellen?
Hier twee foto's die ik gemaakt heb onder niet al te beste omstandigheden (gopro 3 black edition):

http://i.imgur.com/QeNfl.jpg

http://i.imgur.com/PWzIs.jpg

• WardKuipers
Heeeeeeel lang geleden dat ik hier heb gepost, maar aangezien ik nu ook druk bezig ben om voor mezelf een GoPro HERO3 Black Edition te regelen, toch maar weer eens wat bijgelezen.

Ik las redelijk wat vragen over welke versie je nou moet hebben, terwijl dat eigenlijk vrij simpel is.

Als je het filmpje op onderstaande link hebt gezien: http://business.transworl...and-media-adventure-trip/

Weet je dat de White een vernieuwde GoPro HD HERO is, de Silver een vernieuwde GoPro HERO2 en de Black Edition het echte nieuwe paradepaardje is.

Het voordeel van de White en de Silver ten opzichte van de HERO en de HERO2 is de built in Wifi backpack, ze zijn iets scherper (lens) en ze zijn natuurlijk kleiner en lichter.
quote:
SnackMasterFlex schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:07:
Eerste snowboarding filmpje wat ik ge-edit heb met gopro3 black edition materiaal:

http://youtu.be/5ucvCJK0ezA

(eerste keer editen met final cut pro, geen conversie gedaan met de gopro software. Gewoon direct het materiaal van de sd kaart in final cut bewerkt, merk dat dit een scherper resultaat geeft.)
Leuk om te zien dat hier al een HERO3 Black filmpje staat, maar dan kies je zo'n lekker nummer, overstuur je de audio, erg jammer :'( !

Btw, ik ben nogal een fanboy :P _/-\o_

• WardKuipers
quote:
Row1 schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:08:
[...]

Mag ik vragen waar je die pet vandaan hebt?
Natuurlijk mag dat :P ! Die heb ik bij de IBC van de mannen van GoPro gekregen en daarna mocht ik nog even een F1 auto door de RAI duwen _/-\o_ *O*

• WardKuipers
Via een contact bij GoPro bij de distributeur van Nederland uitgekomen, kortom ik heb nu een HERO3 Black Edition *O* !

Voor de mensen die nog zoeken, als je HEEEEEEEL snel belt, hebben ze er misschien nog wel één bij nivo Schweitzer in Amsterdam ;) !

http://www.nivo-schweitze...30fps+1080p60720p/47538/0

• Dark Angel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:12

Dark Angel

Corvette LS Power

quote:
houdoex schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:47:
Waarin bewaren jullie je GoPro en accessoires? In een (mini)fotokoffer, alles los in een curver-box, ... ?
Ik heb een koffer gekocht met plukschuim er in dan kan je zelf de indeling bepalen.

Dark Angel wijzigde deze reactie 01-01-2013 22:10 (14%)

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• houdoex
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23-06-2013
quote:
houdoex schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:13:
Ik overweeg ook zoiets. Zoek alleen even naar een passend formaat, zo klein mogelijk liefst.
Dit is 'm dan geworden.

Peli 1200 case. Stomtoevallig had de lokale fotoshop een etalagemodel staan die ik voor 20 euro mocht meenemen. Waterdicht, genoeg ruimte voor de essentials. Ben er blij mee.

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:12
Aangezien ik nergens een originele lange GoPro schroef kon vinden waar het totale kostenplaatje van de schroef + verzenden niet onder de 15 euro kon blijven eens richting bouwmarkt gegaan en met wat onderdelen zelf een schroef gemaakt.

Hiervan heb ik er 2 voor in totaal 3 euro :) Nu ging het mij niet zozeer om het geld maar om nu 6 euro te betalen voor een schroef en nog 9 voor verzendkosten 8)7 Of 10 voor een schroef en 5 aan verzendkosten..

Voordeel is nu dat ik door de vleugel er zelfs beter kracht op kan zetten!

• BamiHap
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02-06 20:20
quote:
cue schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:47:
Ik ben opzoek naar beetje relaxte stick om m'n Hero3 aan te bevestigen. Zelf lijkt het me prettig als je de lengte kan aanpassen (uitschuifbaar). Heeft er hier iemand nog tips ervaringen met een fijne stick?
Zelf heb ik afgelopen tijd een stick gemaakt van een ouwe werphengel die ik ooit eens langs de waterkant had gevonden. Een hengel is al mooi licht en sterk. De bovenste 2 delen waren er al af, de volgende 2 heb ik eraf gezagen, zodat ik er nog 2 overhield. Ingeklapt moest ie wel in m'n tas passen, dus heb ik hem nog een stukje korter gemaakt, door aan de achterkant een stuk eraf te zagen, en dat zelfde stuk ook aan de voorkant (anders kan je 'm niet meer uitschuiven... :z)

Het oogje heb ik gehouden en een stuk verplaatst, misschien dat het ooit nog van pas komt... Ik kan er ook de GoPro aan vastmaken met een koordje oid, zodat ie niet kwijtraakt, mocht ie ooit eraf breken tijdens het snowboarden.

Op de kop heb ik een een rond houtje erin geslagen, en met een schroefie vastgezet, zodat op de kopse kant een deel van een oud tafelstatiefje van een firewire webcam vastgezet kon worden. Daar zat al mooie draad in die ook wordt gebruikt in de tripod mount. Nu moest ik alleen een langer draadeindje hebben met diezelfde draad (1/4" Whitworth voor de geïnteresseerde). Ik heb maar een boutje gehaald met zo'n draad bij de speciaalboer, en de kop eraf geslepen.

Vervolgens zit er nog een stuk rubber tussen van zo'n 4mm dik, zodat je de GoPro altijd goed kunt uitlijnen. Het rubber werkt ook als een veer zodat hij niet zomaar lostrilt.

De tripod mount is een goedkope van eBay, die koop je daar voor een paar dollar.
Laatste wat eigenlijk nog moet gebeuren is zo'n armbandje eraan maken zodat je hem niet verliest als je valt.
Ik neem hem over 2 weken mee naar Oostenrijk.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

• WardKuipers
quote:
shagr4th schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:43:
Ik ga een GoPro Hero3 Black aanschaffen,

Aangezien ik bijna jarig ben wil mijn vriendin hier ook nog eens wat leuks bij doen en dat zijn wat accessoires.

Nu ben ik aan het kijken gegaan op de site van GoPro.com wat er bij de Camera in het pakket zit;
- 3-Way Pivot
- 1 Curved Adhesive Mount
- 1 Flat Adhesive Mount
- Assorted Mounts and Hardware

Wat bedoelen ze met het laatste "Assorted Mounts and Hardware"?

Bedankt!

Beetje lui dat je het zelf niet even opzoekt, want met google kwam ik al vrij snel op dit plaatje:

van deze (http://www.slrlounge.com/...s-1080p-60fps-720p-120fps) site, lijkt me wel duidelijk toch :P ?

• Zyanox
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-04 14:39
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb nu een Gopro gekregen voor kerst, maar bij het erop plakken van de adhesive is het een beetje fout gegaan geloof ik. Er is een klein stukje van de plakkert niet vastgeplakt (top uitleg :D).

Hierbij een foto ervan:

Moet ik nu lijm toevoegen, nieuwe erop plakken of niets doen?

- Zyanox

• Jpjedi
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:54
quote:
shagr4th schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:46:
levertijd van de Black Edition is op dit moment onbekend :(
Bij Apple ook?

Edit: gewoon op voorraad dus

Jpjedi wijzigde deze reactie 14-01-2013 19:26 (30%)

• leejoow
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Van het weekend voor het eerst gedoken met mijn Hero 3. Gedaan met een hoofdband, maar voelde me toch niet helemaal veilig. Aangezien ik toch een nieuw masker wilde gaan halen heb ik de boormachine maar eens tevoorschijn gehaald:

Hopelijk dit weekend uitproberen met ijsduiken!

Slome duikert

• TecTo
  • Laatst online: 20:21
Eerst krijg je een reactie waarin je slimmerd wordt genoemd, omdat je dubbelpost. Dan lust ik er nog wel een paar. Dan nog een bijdehand die zich afvraagt of dit mijn eerste edit ervaring is. Wellicht lees ik het verkeerd.

Goed ik ga verder waarmee ik bezig ben en wens iedereen veel gopro plezier

Zojuist de laatste accessoires binnen en voorlopig is dit mijn testopstelling. Gemonteerd op een zacuto scorpion schouderrig.

Gopro hero 3
D800
SmallHD evf
Zoom H4N
Rode NTG2

iRacing | Fotografie

• Clementine
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 04-10-2016
quote:
Volgens GoPro zelf volgens mij 5 seconden maar goed dat zal om t even zijn want die optie gebruik je alleen even om te zien wat je precies aan het filmen bent en daarna gebruik je t toch niet meer :)

Overigens net een kadootje van m'n vader ontvangen:

Heeft iemand overigens ervaring met deze accu's?

http://www.amazon.com/Was...1-AHDBT-301/dp/B00AAIPT76

Ze schijnen daadwerkelijk langer mee te gaan (1200mah).

Clementine wijzigde deze reactie 11-02-2013 15:00 (15%)
Reden: vraag toegevoegd

Macbook Pro 15" 

• Marc_87
Ik blijf de GoPro toch echt een vet apparaat vinden, dit kan alleen met een GoPro:

Marc_87 wijzigde deze reactie 12-02-2013 18:41 (12%)

• WardKuipers
quote:
Hahn schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:25:
Jij noemt 3-4 uur een 'beetje' footage? Ik weet niet wat jij allemaal van plan bent qua films, maar het is een hel om uit 4 uur materiaal uiteindelijk 2 minuten te halen hoor :+
quote:
Help!!!! schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:37:
[...]

^
Dat dus. Ik ben veeeeeel selectiever geworden. Meeste filmpjes zijn eindeloos saai om doorheen te scrollen.
Gisterenavond even bezig geweest met bijlezen van alle posts en als ik alles zo'n beetje lees ben ik toch wel benieuwd hoe lang jullie 'gemiddeld' bezig zijn met t editen van jullie filmpjes? Ik ben onderhand ook veel selectiever bezig met filmen sinds m'n eerste edit en verwijder al heel snel filmpjes als ik denk dat ik er toch niets mee doe. Dus hoe lang zijn jullie bezig, roept u maar ;) !

Ik ben btw nog steeds bezig met t editen van m'n wintersport filmpje van m'n trip naar Avoriaz afgelopen december, alleen al t maken van t intro (zo'n 10 seconden beeld in t eindresultaat) met After Effects kostte mij zo'n 4 a 5 uur :P !

*Voor de leuk nog even een instagrammetje van mijn tripje naar Winterberg van afgelopen week met mijn vriendin, beetje sleetje rijden op de snowboards :9 !*

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 29-05 11:32

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Denk dat dat vrij snel is gegaan ja. Dát, of ze hadden er maar eentje?

Anyways.. deze raakt nooit uitverkocht :)

3D model kun je downloaden en laten uitprinten. Ik heb een adres gevonden dat het voor 13,50 doet. Ik kan 'm maandag ophalen. Toch mooi even een "The Frame" voor een derde van het bedrag B)

Ken. wijzigde deze reactie 02-03-2013 21:23 (4%)

• 202119
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-07-2013
Yeah!!

Dit wil ik er vooral mee gaan doen:

http://www.facebook.com/photo.php?v=10152661508535145

• Marc_87
Zo ik heb hem ook eindelijk mogen ontvangen. 8)

• feiyucka
  • Laatst online: 13-06 21:45
_/-\o_
Erg leuk :) !

https://www.youtube.com/watch?v=cGjhTsaIWjY

Ik ben voor een FCP X topic overigens!

• BrokenRules
  • Laatst online: 03-06 04:06
Vandaag een gopro harnas gefixed voor 3euro

Heb bij buy in coins dit harnas voor 3 euro gekocht:
http://www.buyincoins.com...-strap-product-18292.html

En met een dremel de mount die in de verpakking zit van de gopro wat aangepast.

• sk0o
  • Laatst online: 26-05 17:44
Met Hahn eens, Weet niet hoeveel ervaring je hebt met editen maar leuke poging. muziek was bij mij ook de reden van uitkijken. (misschien titel van de mix?)

* Zelf ben ik van het weekend bezig geweest met een "Frame" te tekenen in solid works welke ik morgen ga uitprinten op een 3D printer. Ben benieuwd hoe het is met de maten en of hij goed past..

zoals je kan zien zitten er nog geen gaten in voor power knop etc. deze boor ik later handmatig. (uit ervaring weet ik dat het printen van ronde openingen niet succesvol is)

wordt vervolgd....

• Igor92
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:26
Briefje = bonnetje, maar zonder prijs. Is dat geen optie bij veel webshops? factuur/bon naar een ander adres laten sturen als het product? Het is volgens mij wel echt een typisch amazon bonnetje (ooit wel eens iets eerder besteld) op stickerpapier. Zal even een foto'tje plaatsen.

Even een stukje gopro voor mijn adres gelegd.

Igor92 wijzigde deze reactie 29-03-2013 14:27 (17%)

• Marc_87
Nu kan ik ook eindelijk aan het filmen gaan:

• Tristan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:07
quote:
localjoost.nl schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:25:
[...]

Bij mij loopt cineform vast als ik een map met 3k foto's @ 12MP probeer in te lezen. Ik heb het zelf opgelost om in photoshop alle foto's te verkleinen (auto ;)). Ik zie het nut van 12MP foto's voor een timelapse ook niet echt eigenlijk - stond er alleen niet bij stil toen ik de timelapse ging maken.
Ohja ik weet alweer waarom ik hem op 12M heb staan, quote abe kislevitz:
quote:
For best results always keep it on 12MP Wide

I forgot to mention photo settings in my previous post. It’s pretty simple. The 12 MP Wide setting is using nearly the full sensor & it doesn’t scale so you’re getting a full 4000 x 3000 px photo out. Remember the explanation about cropping the sensor for medium & narrow FOVs in video mode? Photo mode has the same deal for the 7MP & 5MP Medium modes; however it’s slightly different from video. In video the final output was tiny compared to the full sensor (1080P vs 4K) so you could choose medium mode and you were actually gaining something by shooting in this mode – a new FOV at the same high 1080P resolution. In photo our final output is the full 4000 x 3000 px so when you’re doing a medium mode it’s just cropping the edges off of that 12MP photo and calling it a 7MP medium FOV photo! What this means is you can shoot in 12 MP Wide and crop that photo to look identical to the 7MP medium mode (IE no reason to switch out of 12MP wide ever!). Furthermore, 7MP wide is simply the 12MP photo scaled down, which we don’t like. 5MP medium is just 7MP medium scaled down.

Tristan wijzigde deze reactie 05-04-2013 09:49 (2%)
Reden: plaatje toegevoegd

• Handige Harrie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02-10-2014
Deze week maar eens wat accessoires aangeschaft bij een nieuwe GoPro webwinkel die ik via Marktplaats ontdekte: www.kameramarkt.nl. Niet slecht dit alles voor nog geen 6 tientjes..

• Tristan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:07
Ik heb trouwens vorige week GoPro support gemailed met de vraag of ze mij een setje stickers konden opsturen. Kreeg vrijwel direct antwoord dat ze dit graag willen doen en dat ze direct verstuurd zijn. Gisteren ontvangen:

(plaatje van Google)

• Marc_87

Met de Hero 1 uit de film geknipt maar toch wel leuk al zeg ik het zelf.

• BrokenRules
  • Laatst online: 03-06 04:06
quote:
Koen- schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:00:
[...]

Laatst was er hier iemand die een Saxofoon harnas (2,50 euro) gekocht had en die hij gebruikte als chest mount. Heb deze zelf ook besteld bij BuyInCoins. Nog niet kunnen testen maar voor 2,50 is het misschien wel leuk op de fiets?
Dat was ik en hij bevalt nog steeds prima.

saxofoon harnas & aangepaste verpakkings mount van de gopro 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 202119
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-07-2013
quote:
J.apiooo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:55:
Er is geen stabilisatie toegepast. Volgende keer proberen op 720p/60fps en een iets betere demping. Voor dit filmpje heb ik de GoPro met de handlebar mount op het stuur van de racefiets gemonteerd.
Als je meer met je GoPro gaat fietsen, koop dan deze mount. Kost wel een paar knaken, maar is echt rock solid.

Dan krijg je het zoals dit:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-06 23:05
Hero 2 gaat maar tot 30fps in 1080p dus automatisch de hero3.

Apart van de hero3 (nu week in bezit): je kan geen 720p30 meer selecteren. Alleen 720p60/120. Ik hoopte zo een iets langere batterijduur te krijgen (minder processing), maar die optie hebben ze er dus uitgehaald :-(.

Overigens vond ik het met motorrijden geen probleem. Met de remote op het stuur kon ik prima zien hoe vol de batterij nog was en met 2 extra wasabi batterijen haal je prima een dag / 4 uur / vol 32gb sd kaartje op 1080p30. Op saaie stukjes steeds de gopro uitschakelen. Ideaal dat de wifi gevoed wordt door dezelfde batterij ipv de losse wifibacpac die ik op de hero2 had.

• MaartenXM
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:04
Ik heb sinds kort ook een hero 3 met LCD bacpac, na wat lekkages met een Muvi HD op een meter of 30 onder water, nu maar een GoPro.
Wel mag ik de lcd bacpac weer retour sturen naar gopro. Na een uurtje aan de lader met scherm aan is de tekst "usb connected" best wel erg ingebrand in het LCD scherm. Reactie van Gopro:

We will be glad to honor a warranty for your LCD screen, but for future reference, please be sure to remove the LCD BacPac when the unit is charging.

Dat zijn 3 toch wel regels software om dat te voorkomen?! maarja.

foto'tje:

Ook maar even een filmpje van gisteren:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• torx
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:28
quote:
Vandaar de vraag ;) Maar bedankt voor het filmpje! Echter werkt dit voor mij net niet, omdat ik de hoek niet klein genoeg kan krijgen om de GoPro recht te zetten, zie foto:

De gele lijn is de hoek van de GoPro, de groene is horizontaal. Vandaar dat ik die constructie met 5 pivot arms had om de camera horizontaal te krijgen.

F1Pool.net :: Yamaha Fazer FZ6 SA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:50
Ik kan het niet heel goed zien, maar zit jouw sticker veel meer naar voren dan de mijne?

Ik krijg hem met 3 arms gewoon recht (-ish, niet opvallend scheef dat is ;)).

site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:51
Bovenop in het midden eventueel ook een optie?

Ik denk dat ik het aanvankelijk zo ga proberen, beetje gebaseerd op Drivers Eye van Drive.

• WardKuipers
quote:
J-M-T schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:04:
Bovenop in het midden eventueel ook een optie?

[afbeelding]

Ik denk dat ik het aanvankelijk zo ga proberen, beetje gebaseerd op Drivers Eye van Drive.

Waarom gebruik jij die 'curved' mount als basis? Op deze foto bedoel ik de basismount links. Als je namelijk de rechter gebruikt (wat ik doe), heb je maar 2 tussenstukjes nodig hoor ;) ! *Ik heb ook een systeemhelm en je moet hem gewoon achter je kinstuk zetten*

Hier nog een (oude) foto van hoe ik de GoPro (hier nog de 2) op mijn helm heb zitten ;) !

WardKuipers wijzigde deze reactie 30-05-2013 23:21 (3%)

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 29-05 11:32

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Die ervaring met pakketjes heb ik inderdaad wel ja.
Maar ik heb mijn Wasabi set hier gekocht. Die DX batterijen lijken het tot nu toe ook prima te doen.

En ik heb deze flexible tripod die ik als "grenade grip" gebruik. Niet als monopod :) De monopod gebruik ik ook als grip. Houdt prima vast allebei.

Ken. wijzigde deze reactie 13-06-2013 15:34 (4%)

• 282488
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 28-08-2017
Gisteren via 3D Hubs een fram voor mijn GoPro laten drukken in de hub van Jan-Willem in Amsterdam.

Bestelde hem op maandag en kon hem dinsdag al ophalen! Kosten bij GoPro € 45,00 kosten zelf laten printen € 12,88!!

Check hier:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-04 21:50

Dentheman

Zie signature

En inmiddels heb ik m'n speelgoed binnen, helmet mounts, wat extra plakkers, zuignap en een headstrap. (alles via dealextreme, binnen 9 dagen geleverd overigens!)

Ik heb het vanmiddag gelijk even uitgeprobeerd op de mountainbike, middels een 10. sec. interval timelapse, er kwamen wel een paar leuke plaatjes uit naar voren, binnenkort maar eens kijken of ik de boel knap kan filmen, dat geeft net wat meer dimensie aan het geheel.

En binnenkort maar eens de zuignap op de auto plakken :D

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:14
quote:
Tristan schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:31:
[...]

Omdat afaik de kwaliteit hetzelfde blijft. Je schrijft alleen minder snel weg.
Kwaliteit wordt wel degelijk lager (hogere compressie). Je kan niet met dezelfde codec dezelfde kwaliteit schrijven bij minder MB. het is 25% lager. Zelfde als JPG opslaan met 100 of 75.

Ben benieuwd hoe ze dit bekijken namelijk. Aan de hand van hoe de kaart daadwerkelijk werkt? of aan de hand van een lijstje wat zij goedkeuren, en de rest heeft "pech". Dat laatste lijkt me wel kwalijk.

heb ook even mijn SD kaartjes getest, met hier de resultaten. Heb nog niet genoeg getest om te kijken of er beelden missen. Zal ik nog even testen.

Transcend Class 10

Transcend UHS-1

Samsung Class 6 (de link naar PW is 16gb, 32 staat er niet tussen)

(de link naar PW is 64gb, de 32 staat er niet tussen. Dit is een gewone SD, geen micro)
Sandisk Extreme 45mb/s

Heb de kaartjes zelf getest. Opvallen is dat de Class 10 MicroSD kaartjes sequentieel dit halen, maar op de 512K test dit met schrijven lang niet halen. De class 6 van samsung haalt 16MB/s in deze test. Dat is best vreemd. Zal het verschil wel zijn tussen topmerk en half/merk?

Toch lijkt het me sterk dat die snelheid van belang is. De 45MB/s gebruik ik voor video op mijn DSLR, en die schrijft wel meer dan 1.5MB/s

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:53
nog een mooi stuk over de gopro app net even lopen pielen en liep veel tegen ''unsupported'' aan

als reactie op mijn tweet stuurde gopro mij dit toe.

wel iets om rekening mee te houden als je wilt gaan sharen/uploaden vanaf je iphone.

Facebook - Twitter - Renderbeast- Twitch.tv - PSN

• Snowflow22
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:17
Er werd mij gevraagd om foto's en filmpjes te maken op een plaatselijk MTB event, tweaker zijnde heb ik een cable cam gemaakt met motors en besturing van een RC auto.

Nu is de gopro nog niet bestuurbaar, maar ik hoop een verbeterde versie te maken met pan/tilt functie en live view.

Topsnelheid: +/- 30km/h

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:53
ik moet zeggen van de pole ondersteboven wist ik _nog_ niet het concept lijkt erg op de Glidecam die ik dan weer vaak gebruik voor mijn dslr (effect ziet er hetzelfde uit)

ik had ergens de gopro charge usb mode gelezen maar weet niet meer of dat nu hier was of ergens anders..

zelf twijfel ik nog om dit te maken of gewoon een frame te laten afdrukken.
Ik gebruik mijn gopro vaak bij dj booth's en daar wilt nog wel eens water morsen.

Op het moment gebruik ik de hd 3 met een hd 2 accu back waarvan ik in de case een hoek heb uitgeknipt zodat mijn usb kabel erin kan hangen.
Hierdoor is het geheel nog ''redelijk'' spatwaterdicht en kan hij opladen.
Toch heb ikhet idee dat de hd2 accu back storingen geeft in de hd3 met gebruik van wifi + opladen en ik wil dus eigenlijk gaan opladen zonder back en direct op de gopro.

is er iemand die deze combo ook gebruikt en dezelfde ervaring heeft ?

al met al ben ik blij met mijn Black ookal heb ik vaak freezes en is hij niet helemaal 100% betrouwbaar (maar ik film dan ook meer met mijn dslr dan de HD3) maar ik elke keer als ik terug kom van een event en ik kijk de footage terug dan moet ik toch elke keer even lachen als er een mooi shot tussen zit zoals onderstaande _/-\o_

Facebook - Twitter - Renderbeast- Twitch.tv - PSN

• The Otherside
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 15:51
quote:
hendrilankamp schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:04:
Volg al een tijdje dit topic

Heb op moment zelf ook een Hd pro wel een van eerste maargoed.
Doe aan motorcross en vind leuk om dit vast te leggen.
Nu heb ik vaak dat de lens onder het zand zit, iemand die iets hier tegen heeft?

Ik zat ze;f te zoeken of er een middel is waardoor zand en vuil niet hecht op de lens, heb nog niks kunnen vinden :(
Misschien een simpel idee, maar wie weet heb je er wat aan... je zou kunnen kijken naar Tear Off's zoals je dat ook voor helmen hebt. Geen idee of iets dergelijks bestaat voor de GoPro maar je zou ongetwijfeld iets kunnen fabriceren.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Pagina: 1 2 3

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True