Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mittnick
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-09 10:14

Mittnick

Kevin Verkruijssen

Topicstarter

GoPro Ervaringen & Discussie - Deel 1

Welkom in het GoPro-topic waar we centraal alle vragen/ervaringen omtrent deze kleine maar multifunctionele camera kunnen voeren. Inmiddels zijn er diverse varianten van op de markt, met tal van accessoires, uitbreidingen en mogelijkheden.

GoPro HD 1080p Wide-Hero is met zijn Superieure Opnamekwaliteit de grote broer van de GoPro Wide-Hero. Met GoPro HD Wide-Hero film je nu al je avonturen in Haarscherpe 1080p beeldkwaliteit, waardoor ieder detail Haarfijn vastgelegd wordt. Ook hoef je je geen zorgen te maken over de opnameduur. Zo film je met de GoPro HD 1080p Wide-Hero met gemak tot 2,5 uur op slechts een accu en kun je tot 9 uur beeld vastleggen met een 32GB SD-Kaart. GoPro HD 1080p Wide-Hero is Eenvoudig te bevestigen op ieder helmtype en kan er net zo simpel weer vanaf worden gehaald. Voor actie waarbij je geen helm nodig hebt is er nu ook de ideale oplossing; de GoPro Headstrap, een Robuuste hoofdband waarmee je de GoPro HD 1080p Wide-Hero simpelweg op je hoofd bevestigt. Ideaal voor het vastleggen van Diepzeeduiken, want de GoPro HD 1080p Wide-Hero is ook nog eens Waterdicht tot op dieptes van maar liefst 60 meter!
Beelden
Beelden zeggen meer dan 1000 woorden; bekijk hieronder een overzichtje van de GoPro Showcase over 2010. Alle beelden zijn geschoten met de GoPro HD Hero.

GoPro Camera's / Modellen
Er zijn op dit moment diverse GoPro camer's op de markt. namelijk:
Technische Specificaties
quote:
Video
Resolutie en Modes:
  • 1080p = 1920x1080 pixels (16:9), 30 fps, 15 Mbit/s data rate
  • 960p = 1280x960 pixels (4:3), 30 fps, 12 Mbit/s data rate
  • 720p = 1280x720 pixels (16:9), 60 fps, 15 Mbit/s data rate
  • 720p = 1280x720 pixels (16:9), 30 fps, 8 Mbit/s data rate
  • WVGA = 848x480 pixels (16:9), 60 fps, 8 Mbit/s data rate
  • Sensor model: 1/2.5" HD CMOS, 2.2µm-sized pixels
  • Lichtgevoeligheid: Super low-light sensitivity (>1.4 V/lux-sec)
  • Framerate: 60 en 30 fps
  • Bestandstype: MPEG4 (.mp4) (Windows & Mac Compatible)
  • Codec: H.264
  • Witbalans: Automatisch
  • Opnameduur per accu: 2,5 uur
Audio
  • Waterdichte microfoon
  • Gevoeligheid: (0dB=1V/Pa,48 KHz): -44+- 2dB
  • Opnamerichting: Rondom
  • Frequentiebereik: 100-10,000Hz
Lens
  • Lens Type: vastelens (2ft/.6m – ?), hoogwaardig UD lens glas
  • Kijkhoek: 127° in 1080p, 170º in 720p of 960p
  • Zoom: Geen
Input/Output
  • Media: SD-Card 1 tot 32 GB SDHC (let op goedkopere kaarten kunnen niet altijd 60fps aan)
  • Batterij: Uitneembare lithium polymeer accu
  • Output: Mini USB 2.0
Camera
  • Sensor: CMOS
  • Minimale belichting: 0.04 lux bij f/1.2
  • Hoge gevoeligheid bij weinig licht
  • Laag energieverbruik
  • Drukknop voor batterij/geheugenduur indicatie
Afmeting/Gewicht
  • Hoogte: 42mm
  • Lengte: 60mm
  • Breedte: 30mm
  • Gewicht: 167 gram inc. behuizing

Officiele GoPro Accesoires
GoPro heeft een aantal officiele 'premium accesoires' waarmee de GoPro omgetoverd kan worden tot een echt recording-device!
GoPro 3D
Indien je in het bezit bent van 2 GoPro HD's, dan is er een uitbreidings-kit verkrijgbaar, waarmee je de twee camera's gezamelijk kan besturen. GoPro zorgt er met "CineForm Studio" dat de beelden die afzonderlijk van elkaar zijn opgenomen, worden verwerkt tot een 3D film.

Software / Firmware
Er is sinds kort een nieuwe firmware uit tbv de GoPro HERO, welke ondersteuning bied voor het gebruik van de LCD-BacPac en Battery-BacPac. Let op dat deze firmware niet op een ouder model wordt geinstalleerd. Voor meer informatie over de update kan je kijken op de site van GoPro:
quote:
Firmware Version V01.01.54
3D HERO System
This latest firmware is needed to use your HD HERO cameras with the latest GoPro products. Simply download the firmware and follow the instructions above.

LCD BacPac
This latest firmware is needed to use your HD HERO cameras with the latest GoPro products. Simply download the firmware and follow the instructions above.

LCD On (LCO) and LCD Off (LCF)
Control the power of your LCD screen. LCD On (LCO) keeps the LCD screen on continuously while the camera is operating. LCD Off (LCO) automatically powers the LCD screen off 60 seconds after the last camera button press.

One Button Mode
One Button Mode simplifies recording video and photos with your HD HERO. With One Button Mode, your camera will start recording video or photos automatically when you power the camera ‘ON’ and will only stop recording when you power the camera ‘OFF’. The shutter button is deactivated in One Button Mode. You can only turn the camera on and off, making it the perfect setting for loaning it to friends or newbies.

Upside Down Mode (UPd)
Now you can take videos and photos with the camera mounted upside down without having to rotate the files later. In UPd, all videos and photos will be saved to your SD card right-side up.

Live Feed Out
Display live feed SD or HD video and audio straight out of the camera to a TV, handheld viewer, or video transmitter. Allows viewing a live video signal during preview, recording, and playback of saved files.

Live Feed On-Screen Display
Display battery life, camera mode, and recording status icons on your live feed video signal with ‘On Screen Display’ turned on, or turn it off to transmit only the video without any status icons.

PAL 25/50 fps Support
If you live in a PAL region (most regions outside of North America) you can now record in the PAL broadcast standard of 25 / 50 fps in the following resolutions:
  • r1 WVGA 50fps
  • r2 1280×720 25fps
  • r3 1280×720 50fps
  • r4 1280×960 25fps
  • r5 1920×1080 25fps

GoPro Dealers
Handige Links / Documentatie
GoProCamera's op YouTube
GoProCamera's op Facebook
GoPro's Official Support
Do's & Don'ts
Wat we in dit topic graag zien is een prettige discussie en het delen van ervaringen. Domme vragen bestaan niet, wel vaak gestelde vragen. Wij zouden het waarderen als je voordat je een vraag stelt toch even rondzoekt in dit topic, op heel GoT en op het internet. Uiteraard respecteren we elkaar en elkaars mening zolang deze onderbouwd is.

De openingspost zal regelmatig worden voorzien van uitbreidingen indien daar behoefte aan is. Wanneer je zelf ideen/uitbreidingen hebt voor de openingspost, dan kan je me dit laten weten via DM.

Mittnick wijzigde deze reactie 07-04-2011 14:19 (17%)
Reden: Aanvulling

Mittnick.nl| KevinVerkruijssen.nl | PHOTOS2LOVE.nl

• roflexx
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-03-2017
het lcd scherm?

• jelle.
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-09 19:24
quote:
stefijn schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:26:
Ik heb op vakantie juist nog vrij veel foto's van landschappen gemaakt, wel op 7Mp medium (de enige mediumstand). Gaat prima (en 7Mp is natuurlijk genoeg voor normale afdrukken). Daarmee pak je - als dat nodig is - toch net weer wat meer overzicht als met mijn spiegelreflex (Canon 300D met 15-85 objectief) die ik hoofdzakelijk gebruik voor foto's op vakantie (Gopro voor de filmpjes)
Mijn Nexus 5 heeft een veel en veel te kleine hoek om foto's te maken en vind ik daarvoor totaal onbruikbaar.

[afbeelding]

Natuurlijk zijn Gopro foto's het leukst voor selfies, dan is de grote hoek juist leuk om naast jezelf ook nog de omgeving in beeld te krijgen.
[afbeelding]
Maar waarom zou je dit doen als de 7 megapixel stand niks meer is dan een crop van de 12 megapixel? Het is exact dezelfde foto, dus je kunt net zo goed alles op 12 megapixel wide schieten en daarna croppen. Tenzij je met een heel beperkte opslag zit natuurlijk.

Zie ook Understanding your GoPro Part 2 voor een uitgebreidere toelichting.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
Cronimet schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:10:
Nu ik erover nadenk, zou ik het harnas wel gebruiken op vakantie?
Dat kunnen wij, jou precies vertellen! :)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Basxt
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15-09 19:51
http://i.imgur.com/zpOiEfP.jpg

Canada :)

Zelf nooit gedacht dat ik een mooi plaatje zou schieten met een GoPro. Ze komen er vaak wat wazig en vaag uit bij mij..

bijna 2 weken lang rondgetoerd in een motorhome, en de mooiste landschappen gefilmd. Was geweldig. _/-\o_

Binnekort komt er hopelijk een mooi filmpje uit.

Universal Creations wijzigde deze reactie 02-09-2015 22:57 (2%)
Reden: Plaatje graag verkleinen naar 800pixel breed

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20-09 11:33
quote:
saftermath schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:38:
Op mijn vakantie heb ik mijn GoPro gebruikt om wat leuke beelden te schieten en ik heb hier een edit van gemaakt: YouTube: Curaçao 2015 | GoPro

Ik had een 32GB SD kaartje mee op vakantie, maar ik had ook mijn laptop mee. Zo kon ik om de 2 of 3 dagen alles er even afhalen.

GoPro studio 2.0 liep tijdens het editen vaak vast en dit leverde veel frustraties op. 8)7
Heeft er iemand een goede tip voor een alternatief edit programma welke redelijk makkelijk in gebruik is?
Leuk filmpje met snel afwisselende beelden. Misschien iets als premiere elements proberen? Beetje de instap versie van adobe premiere.

• hzwart
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-09-2016
quote:
saftermath schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:38:

GoPro studio 2.0 liep tijdens het editen vaak vast en dit leverde veel frustraties op. 8)7
Heeft er iemand een goede tip voor een alternatief edit programma welke redelijk makkelijk in gebruik is?
Dit heeft er meestal me te maken dat je te veel filmpjes ineens wil converteren. De juiste workflow is::
1) open GoPro studio en importeer een aantal filmpjes (een stuk of 7)
2) add to conversion list en convert all.
3) als ze klaar zijn, dan verwijder je ze weer uit de conversion list
4) Herhaal stap 1 t/m 3 zo vaak als nodig
5) ga naar Proceed to step 2 en daar staan nu alle geconverteerde filmpjes klaar om te worden ge-edit.

bovenstaand voorkomt in veel gevallen het vastlopen/crashen van GoPro Studio.
Succes !

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:50
Omdat het kan... :*)

Men neme een paar oude GoPro's..

En na enige gek*t...

(vooral leuk op een iPhone en Android telefoon of gewoon in je Google Chrome browser).

Nu de kwaliteit omhoog krijgen dus investeren in 6x GoPro 4 Black <+:)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• WardKuipers
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-05-2016
Misschien niet helemaal terecht om hem hier te posten, omdat het niet enkel beeld is van mijn GoPro, maar wilde hem met dit druilerige weer toch even delen. Mijn laatste edit, 2 weken in zonnig Corfu :)

PS: Kritiek is zeker welkom, maar over de warp stabilizer weet ik zelf ook al wel, had graag een DJI ronin gehad en een Feiyu Tech, maar helaas geen geld voor :|

Videos: http://www.youtube.com/user/WardKuipers - Other: wardkuipers.com

• Hou-m-nat
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-07-2017

Nieuwe gimbal van Feiyu Tech.

• Ted038
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-09 15:40
quote:
Zantiath schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:42:
kort een vraag.

Steeds vaker ziek ik AliExpres voorbij komen. Check de deal: http://nl.aliexpress.com/...01527_2,searchweb201560_9

Kan het mij echt now way voorstellen. Iemand ervaringen met deze website en misschien nog wel beter: Het bestellen van een Go-pro van deze website?

Verneem graag
1 : is geen gopro >:)
2 : is zelfs geen goede camera ( als bijv xiaomi yi of een echte sj4000
3 : is gewoon een van de vele china action cams, zijn leuk "voor de kids" maar verwacht er geen gopro kwaliteit van, bij lange na niet.

aliexpress is wel de bekendste aanbiedingssite, heb er al heel veel besteld, maar het is gewoon een tussenpersoon, als marktplaats of ebay.

• saftermath
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 09-09-2018
Er is een goede ontwikkeling gaande in de markt rondom de handheld stabilizers voor GoPro's. Naast de eerdere geslaagde kickstarter van Removu S1 is er nu ook de Aetho Aeon gelanceerd.

Via: https://www.indiegogo.com...matic-gopro-videos#/story

Het lijken geduchte concurrenten voor de Feiyu Tech. Begin 2016 moeten de nieuwe stabilizers beschikbaar zijn op de markt. Hopelijk tegen een acceptabele prijs.

• feiyucka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06 21:45
quote:
saftermath schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

Dat en de prijs houdt mij momenteel ook nog een beetje tegen. Wellicht ook iets bestendiger, zoals bijvoorbeeld gebruik tijdens het snowboarden.
Je kan er prima mee skien / snowboarden hoor!

• CrashOne
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

quote:
Hou-m-nat schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:02:
[...]

toemen.nl

Dit in verband met service / ondersteuning en Europees consumentenrecht.
Ik heb net hetzelfde gedaan :)

Heb gelijk een scherm besteld en wat materiaal om deze zo om te bouwen dat deze aan de zijkant van de gimbal te plaatsen is en zo direct laat zien wat je filmt. Dat wordt even knutselen, maar is denk ik wel een mooie oplossing.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• CrashOne
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb m'n Feiyu Tech G4S gister mee naar de Efteling genomen en het is best apart om te zien hoe die reageert in de Python en Bob. Voor je gevoel klopt het niet wat hij doet, maar als je de video dan bekijkt zie je dat de horizon vaak perfect recht blijft :)

Zal eens kijken of ik een video kan posten.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• tjaumin
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 12:43
Gimbal van Feiyu tech werkt super, denk er zelf over na om de Feiyu tech WG versie te kopen; bijgaand laatste edit (1080HD-90 fps) van van Gopro 4+ & Feiyu G4. Editing met FCPX.

Normaal gesproken maak ik opnames met 2.7K of 1080HD

Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:35
Premiere Pro
After Effects

Anderen gebruiken;

Final Cut Pro; Apple
Sony Vegas
Windows movie maker (bestaat dat nog)

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 15:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Ben zelf nog niet zo kundig met editen maar ik gebruik sony vegas. En kan daar aardig mee overweg. Best beginner vriendelijk :)

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• RedRayMann
quote:
Pannekoek_NL schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:31:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik ga hem ook direct naar Venray sturen denk ik. Eerst nog even reageren op de mail. Doen ze daar niet moeilijk over als je zo'n afdek plaatje eraf haalt? (in jou geval in ieder geval niet zoals ik het nu lees)

Batterijtje erbij is ook wel nice! Al heb ik er al 2 extra van Smatree :)
Ik moest hem "kaal" naar hun toe sturen, zonder alles.
Dus dat deed ik, en kreeg hem met volle opties (natuurlijk geen case e.d.) retour. De service is super vind ik, ook al een QR release Mount terug gekregen nadat er een pootje was afgebroken.

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Pannekoek_NL schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:31:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik ga hem ook direct naar Venray sturen denk ik. Eerst nog even reageren op de mail. Doen ze daar niet moeilijk over als je zo'n afdek plaatje eraf haalt? (in jou geval in ieder geval niet zoals ik het nu lees)

Batterijtje erbij is ook wel nice! Al heb ik er al 2 extra van Smatree :)
Ze willen dat je hem kaal opstuurt. Bij mij stond het zelfs in de mail dat ik alles eraf moest halen :)

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-09 20:08
Video gemaakt met mijn MTD vliegtuigje afgelopen zaterdag. De gimbal is de z1-tiny2 die op dit moment voor zo'n 80 euro bij hobbyking te koop is. (Heb er zelf een klein jaar geleden nog 250 of zo voor betaald :P )

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
[crosspost uit filmpjes-topic]

Eindelijk weer nieuwe film afgemaakt: vakantie in Sicilië, incl. GoPro & Phantom. Feedback is van harte welkom!

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• Yonni
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:44
Geweldig filmpje van Sicilië!

Hot Wheels filmpjes ][ D3200 - 35/1.8G 4real!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:23

l3art

Moderator Mobile
quote:
vanardenne schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:28:
[crosspost uit filmpjes-topic]

Eindelijk weer nieuwe film afgemaakt: vakantie in Sicilië, incl. GoPro & Phantom. Feedback is van harte welkom!

[video]
Erg leuk gedaan.
Hoeveel tijd tijdens de vakantie ben je nu bezig met het schieten van 'shots'? Stukje rijden met de auto, dan weer stoppen om de phantom te pakken, etc etc.

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• Droid
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-09 12:23
quote:
StevenzeN schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:41:
Heeft iemand ervaringen met het bestellen van SD cards via Chinese site's?

Ik wil er graag 2/3 extra voor een vakantie naar IJsland, echter vind ik de geadviseerde SD cards door GoPro zelf echt ontzettend duur.
Volgensmij zijn de Chinese SD kaarten niet veel goedkoper dan de SD kaarten die via NL'se webshops verkocht worden. Ik heb namelijk voor mijn vakantie gekeken op aliexpress voor een Samsung Evo en deze scheelde een paar euro met een van een NL'se webshop. En de kans dat het namaak zijn is naar mijn idee ook redelijk groot.

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-09 13:49

Denko

|{ing Øf ßlitz

quote:
StevenzeN schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:41:
Heeft iemand ervaringen met het bestellen van SD cards via Chinese site's?

Ik wil er graag 2/3 extra voor een vakantie naar IJsland, echter vind ik de geadviseerde SD cards door GoPro zelf echt ontzettend duur.
Ik heb ze toen bij Dataio gehaald, altijd volgende dag in huis. En voor een goede prijs meestal.

PSN: Denkoyugo

• Camacha
  • Registratie: april 2006

Camacha

Herder of bits.

quote:
Denko schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:02:
Ja. dat is het beste inderdaad. Ik heb overigens een oude Samsung evo. Werkt super. Dus je zou kunnen kijken naar de evo+ als je niet de black gebruikt met protune. Zat snelheid.
Zelfs op de allerhoogste resoluties doet een Black met ProTune maar 7,5 MB/s. Dat stelt voor de meeste kaartjes niet zoveel voor. De eerder genoemde Samsung Pro doet bijvoorbeeld in benchmarks zomaar 75/90 MB/s bij schrijven - het tienvoudige dus.

Persuader of bytes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-09 14:21
quote:
jeroen11 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:32:
[...]

Voor snorkelen heb je geen filter nodig. Eventueel kun je wat kleur correctie in post processing doen.
Vanaf ±5 meter diepte heeft zo'n filter meer zin.

Advies van Gopro zelf: https://gopro.com/support/articles/dive-filter-information
Dat gaat voor foto's wel makkelijk maar voor video niet echt.... Dus ik zou er toch graag 1 willen ;-)

Dus deze, maar dan voor een standaard GoPro Hero.
https://www.polarprofilters.com/products/goprosnorkelfilter

D2k wijzigde deze reactie 01-03-2016 11:03 (10%)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:39
quote:
D2k schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:45:
[...]
Ik ga de gopro software eens bekijken
Check deze tips anders even:

• maanvis123
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-06 21:25
Jeetje..... hier is lang niks gepost! :P

Hier een impressie van mijn luchtballonvaart in Las Vegas van twee weken terug:

Helaas alleen te bekijken via PC/Laptop vanwege de muziek die ik erin heb verwerkt.

Ben er best trots op al zeg ik het zelf, hopelijk vinden jullie 'm ook leuk! :)

maanvis123 wijzigde deze reactie 31-03-2016 20:12 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hzwart
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-09-2016
hoi ff een vraagje.

Weet iemand toevallig of de polarpro switchblade (macro + roodfilter) ook op de dive housing past voor een 3+BE/4 (dus niet de standaard behuizing, maar die tot 60 meter kan) of kan alleen de switchblade 2.0 op deze behuizing?

UPDATE:
Vandaag het divehousing binnen gekregen, en zoals verwacht passen de standaard filters van PolarPro niet op de divehousing, er blijken dus 2 versies van de filters te zijn. heb dus de POLARPRO Switchblade 2.0 GoPro 3+ / 4 Dive housing nodig.

Niet dat ik antwoord had verwacht, maar dacht het toch maar even te posten mocht iemand in de toekomst met dezelfde vraag komen te zitten.

hzwart wijzigde deze reactie 05-04-2016 10:35 (44%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:46
Ik zie dat jullie filmpje allemaal heel vlot lopen zonder schokken. Hoe doen jullie dat zonder beeldstabilisatie op de gopro.

Ik ben al lang aan het twijfelen om er een te kopen maar de beeldstabilisatie en accuduur houden me wat tegen.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Vandaag wilde ik mn GoPro wifi remote opladen maar dat lukte niet. Even snel wat googlen leerde mij dat de connector plaatjes in de remote of de connector pinnetjes van de laadkabel vaak de boosdoener zijn. Deze zijn van redelijk slechte kwaliteit waardoor er niet altijd goed contact wordt gemaakt en de remote dus niet wil opladen.
Aangezien ik op vakantie ben zijn de middelen beperkt maar toch maar eens gaan kijken wat ik kon doen.
Eerst wilde ik met de kamersleutel wat mogelijke oxidatie oid weg krassen van de plaatjes maar dat werkte niet.
Toen zag ik een potlood liggen en bedacht me dat grafiet een goede stroomgeleider is. Ik heb toen de plaatjes 'ingekleurd' met het potlood. Vervolgens laadkabel er in, kabel in de usb lader en voila, hij begon meteen te laden.

Wellicht een beetje houtje touwtje achtige oplossing. Maar ik moet bekennen dat ik zelf wel content ben met deze eenvoudige oplossing en wellicht dat iemand anders er ook nog zijn/haar voordeel mee kan doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Zelf heb ik m'n extra batterijen via bol.com besteld of via Amazon.de ben op beide aan het zoeken geweest dus weet even niet meer waar ik nu precies besteld heb. In ieder geval imitatie accu's welke het prima doen. Er zijn een paar grote spelers in. Imitatie accu's. Heb zelf die van Wasabi. 2 accu's inclusief lader. Doen niet onder voor de originele accu.

l3art wijzigde deze reactie 26-04-2016 14:52 (51%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rxnnvnvn
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 02-06 16:35
Dit forum helemaal doorgespit, hele handige tips en tools! Ik ben er wel achter gekomen dat de gadgets niet allemaal van GoPro zelf hoeven zijn, aan de hand daarvan heb ik deze accesoires allemaal besteld:

Chestmount
Micro SD 64 GB
Suction Cup
Tripod Mount
OTG kabel
POV Pole SP Gadgets

Ik heb nog gezocht op het forum, maar ik kon niks vinden over de Pro Mounts Snapback , superhandig lijkt mij die. Heeft iemand er ervaring mee? Mij lijkt het lekkerder zitten dan een pet op met daarover heen nog eens een Head Strap.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:03
Bij 1080p worden doorgaans pixels geskipt (vandaar ook de hogere framerate die mogelijk is), dus je hebt ook minder detail wat opgeslagen wordt. Bij het downscalen van 4k naar 1080p ga je detail van 4x zoveel pixels gebruiken voor je beeld. Omdat een camera nooit 1080p aan detail in een 1080p frame kan krijgen, houd je met downscalen meer over.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• Gutteguttegut
Even getest of mijn ideetje werkte... :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-09 08:11
quote:
mrcosmo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:04:
Gisteren media markt gewoon ff kijken bij de accessoires.....toch maar een gopole evo meegenomen 😏 kon die niet laten liggen. Mooi en fijn ding. Iemand ervaring met mounts met klittenband of iets dergelijks? Wil hem bv op mijn zoontje zijn fiets klemmen maar dan tijdelijk
Is het je niet opgevallen dat in (bij de meeste media markten) hetzelfde schap ook een mount ligt om aan een buis te bevestigen? Hier een link naar de website van MediaMarkt van de mount die ik bedoel. En hier een link naar de nieuwe Pole mount van GoPro. Het bevestigen van een stick aan een fiets lijkt me flink lomp, kan me daarbij namelijk voorstellen dat ie in de weg gaat zitten, is niet optimaal.... De Handelbar mount is van plastic en door de trillingen kan het zijn dat de opname minder interessant wordt. Sommige stellen dan ook voor om een aluminium variant aan te schaffen, zag de naam K-Edge ergens voorbijkomen.

Hopelijk heb je er wat aan. :)

Wil het toch even kwijt: probeer zelf ook eens wat te onderzoeken, dit zijn redelijk standaard toepassingen voor een action cam. Zijn ook zat reviews van normale consumenten, niet alleen de pro's. (Hopelijk kom ik niet over als een zeikerd O-) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedRayMann
quote:
Camacha schreef op maandag 04 juli 2016 @ 02:53:
Heeft iemand ervaring met het kopen van een eierwekker-stijl mount? Aanraders of juist afraders?
Ik heb en aldi kook wekker met china flat mount en aan de onderkant een magneet plakaat. Werkt best. Maar door het reizen is het bel systeem kapot gegaan (niet belangrijk) maar gebruik het eigenlijk amper. Ik was er max 5 euro aan kwijt in totaal. Dus zo'n investering was het ook weer niet.
Ik gebruik het weinig omdat ik tijdens het reizen weinig op een plek zit waar ik een half uur kan blijven zitten (of langer) want ik wil mijn camera niet alleen laten.
De enkele keren dat ik de tijd wel had, had ik de wekker niet bij me :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gutteguttegut
quote:
R0y. schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:45:

Een behuizing uit China aanschaffen o.i.d.? Vervolgens er even met de boor/dremel doorheen gaan zodat de kabeltjes passen? :)
Dat heb ik ook gedaan met twee behuizingen, gat in geboord om 3 meter USB kabel aan te sluiten voor een 6 weken timelapse met twee GoPro's.
Wel de USB kabel met siliconen kit dicht gelijmd in het gat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gutteguttegut
quote:
R0y. schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:49:
[...]
Stoer zeg! Linkje naar de timelapse?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
quote:
videoman schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:05:
Ben vanaf vandaag de gelukkige eigenaar van de Hero 4 silver en er erg blij mee, heb toch een kleine vraag waar kan je hem buiten de computer veilig mee opladen kan dat bijvoorbeeld met een stekker usb lader of moet ik letten op het aantal mA, bijvoorbeeld een telefoon lader is 1,5 of 2 amp. of moet ik echt de Gopro laders gebruiken ?
Amps van de lader maakt niet echt uit. De gopro trekt de amps uit de lader, het is niet dat de lader de amps de gopro in duwt. Dus je kan gewoon je telefoon oplader gebruiken.

• Djie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-09 15:17
quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:40:
[...]
Ik heb het over een klok....geen kookwekker ;)
Een klok doet 6 uur over een halve cirkel en 12 uur over een hele cirkel.
Ideaal dus voor lange timelapses.

Ik heb ooit een metalen kookwekker gekocht bij Xenos voor nog geen 2 euro met een magneetplakker onderop, maar die zie ik nu niet meer te koop staan.
Als je een beetje zoekt kun je bij Blokker/Kruidvat/Xenos/Action/Big Bazar/Trekpleister/etc. heel goedkoop iets geschikt vinden.
Ik moet even goed lezen :+ Een klok is natuurlijk ook optie, niet eens aan gedacht, thanks!

• Osiris
  • Niet online
Waarom zou je eerst de PC uitzetten? :? Doe je dat met je andere USB-apparaten ook? :o

• Dacuuu
  • Nu online
quote:
videoman schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:55:
Hoe koppelen jullie de Hero 4 los van de computer na het uploaden van de video's , gewoon usb eruit of eerst computer uit en dan eruit, kortom wat is een veilige manier ?
Gewoon de usb kabel pullen, en soms als de zon en de maan goed staan, de usb eerst veilig verwijderen via de taakbalk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Afgelopen weekend voor het eerst met de Feiyu G4S gefilmd. Had hem meegenomen naar Tomorrowland en 1 dag gebruikt om te filmen. Vandaag even snel een soort van aftermovie in elkaar geknutseld. Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de Feiyu. Wat zorgt dat ding voor een verbetering van de videokwaliteit. Snap nu achteraf niet zo goed meer waarom ik zo lang getwijfeld heb om dat ding te kopen.

Heb de boel geknipt en geplakt in GoPro studio. Ik was het eerst van plan om te doen in premiere, maar bij gebrek aan ervaring en zin (nog wat brak van afgelopen weekend) maar even voor de snelle gemakkelijke oplossing gegaan.

Soms zijn er wat kleine trillingen zichtbaar in het beeld. Ik weet daarvan eigenlijk niet zo goed of het nu van de Feiyu afkomstig is, of dat de bas van de muziek de boel laat trillen.

Verder viel het me bij het editten op dat het beeld niet helemaal horizontaal is, de G4S stond toch nog niet helemaal horizontaal afgesteld... Dit meteen maar even gedaan, hopelijk bij een volgende keer (ik denk dat dat een luchtballonvaart wordt) is het dan wel allemaal recht.

l3art wijzigde deze reactie 26-07-2016 15:26 (25%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
sfinx333 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:11:
het zijn op zich best redelijke beelden alleen de prijs is wel erg hoog voor die handheld gimball, bijna even hoog als de gopro zelf.
Ik heb zelf met een eenvoudig stickje van een paar tientjes ook een redelijk filmpje kunnen maken..
Ik zie in je filmpje nog wel wat trillingen, weet je inmiddels waar dat aan ligt?
Nee geen idee, op zo'n festival let ik er ook niet echt op hoe ik de G4S vast hield. Ik heb over een tijdje een ballonvaart, daar zal weinig bas zijn lijkt me, dus eens zien of de trillingen er dan ook zijn. Zo niet, kunnen we denk ik redelijk veilig concluderen dat het met de muziek te maken had. Al meen ik me te herinneren dat ik iets over trillingen ook in een review terug heb zien komen.
Er gaat sowieso nog een update aankomen hebben ze van feiyu aangegeven tegen trillingen die er zijn op het moment dat je de stick 90 graden opzij doet t.o.v. de grond.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
stefijn schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:09:
Tasker heb ik ook, maar ik zou niet weten hoe ik daar wat mee moet doen. Zal er eens induiken (al kan ik misschien beter gewoon een Gopro remote kopen dan)
Je kunt Tasker, al dan niet met een plug-in, op een bepaalde plek op het scherm laten drukken. Daarmee kan je een hoop dingen verzinnen.

Persuader of bytes.

• jelle.
Vorig jaar heb ik voor mijn wereldreis een HERO4 Silver gekocht en meegenomen. Inmiddels ben ik weer terug en heb ik een video in elkaar gedraaid die ik graag wil delen :) (meer info over mijn reis vind je in de omschrijving op YouTube).

Ben er best tevreden mee, al is het qua shots zeker niet perfect. Ik had tijdens het reizen geen laptop bij me, dus niet echt gelegenheid om shots te beoordelen – en dan blijkt achteraf dat ik veel stukken toch rustiger / stiller / langer / met minder beweging had moeten filmen. Wijze les voor volgende keer dus, het was tenslotte ook de allereerste keer dat ik zoiets deed :+

• H0ppie
quote:
RedRayMann schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:34:
Hoe bepalen jullie muziek bij de edits? Dat is bij mij ook altijd een zoektocht, hebben jullie lijstjes die jullie bijhouden als jullie iets op de radio horen. Of just a random song, of weten jullie al wat je wil gebruiken tijdens het filmen?

--edit--

Hierbij de youtube url.
[video]

Eerste deel voornamelijk vanuit de hand, in het vliegtuig met een GoPro Hero 720P/60 Superview (als back-up camera gebruikt van een vriend) in air, landing en na afloop Hero 3+ BE in 1080P/60fps Superview.

Zeker na afloop, als je ons hoort praten, hoor je ook mijn gehijg, helaas.

Maar wat een kwaliteitsverschil zeg tussen de Hero en de Hero3+ BE!
op zich logisch kijkend naar de prijs. Als ik een tweede camera neem is het minimaal de 3+ BE of een 4Silver

Daarbij, Youtube blijft de kwaliteit verpesten :( Iemand een tip om goede beelden online te zetten?
Er zijn op SoundCloud ook van die accounts/producers die copyright-loze muziek online zetten die je kan gebruiken. Volgens mij geeft deze kerel een aantal voorbeelden, waar je je muziek gratis vandaan kan halen.

• klaasiek
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:17

Mijn laatste video, deze keer was er ook een Phantom 4 bij. Mijn andere video's heb ik hier reeds gepubliceerd, kan je terugvinden op mijn Vimeo account :)

• vanardenne
  • Niet online
quote:
RedRayMann schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:16:
[...]

Heel herkenbaar. Ik heb zo veel beeld materiaal waar ik niets mee gedaan heb. Ik neem de camera mee met een weekendje weg met vrienden, maak filmpjes en doe er uiteindelijk niets meer mee (behalve stills er uit halen om te delen)
Ik ben ook te perfectionistische maar ook te onervaren met bijvoorbeeld Aftereffects. Ik wil er meer tijd in stoppen, maar zo heb ik zoveel dingen waar ik meer tijd in wil stoppen.

Ik doe nu hoofdzakelijk een timeline maken in Premiere Pro op de muziek, en dan een keer een stabilizer of slomo in AE, helaas weinig kleur correctie en andere toffe plugins. Als ik daaraan begin wordt het vaak een frustratie omdat het niet lukt of ik er niet de tijd voor heb om het goed te doen.

Soms zijn de quick and dirty edits voor anderen leuker dan de hobbie projecten waar vele avonden en nachten in verdwijnen en ik alsnog enkele foutjes zie (die anderen niet zien)
Allemaal erg herkenbaar. Helaas. Heb nog Bali vakantie liggen, helaas niet gelukt om hier een film van te maken voordat ik naar IJsland ging. Dus nu nog 2 vakanties te gaan (nog los van de wintersport vakanties)

Ik probeer nu ook vaker gewoon wat korte shots te delen, liefst zelfs al tijdens de vakantie Wel ge-edit in Premiere, maar één of enkele shots zodat het met paar uurtjes gefixt is. Dan heb in ieder geval alvast wat leuks om te delen en kan ik dat later weer gebruiken voor langere film.

Van IJsland bijvoorbeeld deze twee gemaakt:

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Ik snap nu ook wat beter waarom de Hero+ zo plots weer uit het assortiment moest - die leek teveel op de Hero 5 Black met zijn waterdichte ingebouwde behuizing :)

Wel jammer dat optische stabilisatie nog steeds afwezig is. Als je je dan wilt positioneren als het topmerk voor actiecamera's, zul je ook high-end-featureset moeten neerzetten. Nu hebben ze alleen de topprijs.

Persuader of bytes.

quote:
RedRayMann schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:18:
[...]

Ik dacht de zelfde als de Hero6 Black. Daarom zijn de filmmodes het zelfde als de 4. Hoofdzakelijk formfactor en software updates. (en misschien ook lens update)
Hero 6 :?

The devil is in the details.

• Dacuuu
  • Nu online
quote:
Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:42:
Ik kijk eigenlijk al sinds de introductie van de Phantom 4 met een scheef oog naar een Drone en dat is een maandje geleden toen ik even met de Phantom 4 mocht vliegen alleen maar erger geworden.

Ondanks dat het een hele mooie toevoeging zou zijn op mijn film en fotografie hobby hik ik toch nog een beetje tegen de hoge prijs van de Phantom.

Tot ik afgelopen week de aankondiging van de Karma zag. Bijna de helft goedkoper zonder camera. Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn :)

Iemand van jullie die daar wat nuttigs over kan zeggen? Zitten er veel (belangrijke) functies op een Phantom welke niet naar de Karma komen?

En is er al iets bekend over Nederlandse bundels?
In de vs komt er een bundel van $1099 (zonder tax). Dat zou hier dan €1069/1099 kunnen beteken. Iets wat mij behoorlijk aanspreekt.
Carma negatief:
Kortere batterij duur.
2.4ghz, max 1km ver, tegenover 5 km met lightbridge van de phantom 4. Als je Max 4km zou halen ipv 5 is niet zo erg, maar niet de 1km halen met de karma zou toch wel erg jammer zijn.
Alleen gps (geen glonas)
Geen sensoren (hoogte meting zonder gps)
Geen follow me modus. Al heeft de karma wel een optie om te landen waar jij als persoon bent (remote controller) dus een follow me moet wel mogelijk zijn.
1e generatie quadcopter, verwacht een karma 2 met functies die je op het huidige model echt mist.

Maar de karma is wel makkelijker mee te nemen. :P

Dacuuu wijzigde deze reactie 26-09-2016 08:24 (6%)

• vanardenne
  • Niet online
quote:
Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:42:
Ik kijk eigenlijk al sinds de introductie van de Phantom 4 met een scheef oog naar een Drone en dat is een maandje geleden toen ik even met de Phantom 4 mocht vliegen alleen maar erger geworden.

Ondanks dat het een hele mooie toevoeging zou zijn op mijn film en fotografie hobby hik ik toch nog een beetje tegen de hoge prijs van de Phantom.

Tot ik afgelopen week de aankondiging van de Karma zag. Bijna de helft goedkoper zonder camera. Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn :)

Iemand van jullie die daar wat nuttigs over kan zeggen? Zitten er veel (belangrijke) functies op een Phantom welke niet naar de Karma komen?

En is er al iets bekend over Nederlandse bundels?
In de vs komt er een bundel van $1099 (zonder tax). Dat zou hier dan €1069/1099 kunnen beteken. Iets wat mij behoorlijk aanspreekt.
Vanuit mijn ervaring met m'n Phantom 2 drone, ook puur als aanvulling op film/fotografie hobby;

Waarom phantom 4
- dji heeft zich al wat langer bewezen in drone land, zou dus sowieso even de real-life reviews van Karma afwachten
- het heeft paar features die karma niet heeft (object herkenning, follow-me), maar to be honest weet ik niet of ik die nou echt zou gebruiken. Object herkenning is bijv alleen aan de voorkant en ik vlieg vaker achteruit / zijdelings dan vooruit.

Waarom Karma
- makkelijker mee te nemen; alles wat helpt om m makkelijker mee te nemen is een big pro. Je moet m willen gebruiken. Ik neem mijn phantom 2 nu in principe ook altijd mee maar heb daar welke flinke rugtas voor nodig. Kleiner zou echt stuk relaxter zijn. En daar is bij de Karma goed over nagedacht.
- combo van losse camera en gimbal is top. Helemaal als je sowieso ook een action cam gebruikt. Daarmee dan ook goedkoper.
- scherm inclusief, geen iPad of telefoon nodig.
- propellers uit beeld! Dat is nu super irritant bij phantom als je voorruit vliegt. Niet alleen vanwege de proppelors, ook vanwege de prop-schaduw-flikker (door de zon) die je hele beeld verknallen.

Waar ik nog benieuwd naar ben
- hoe verhouden die auto-flight-paths zich tot elkaar in real-life. Die mis ik nu wel met phantom 2. Ben benieuwd hoe Karma daar op scoort
- battery life in de praktijk
- batterij laadtijd in de praktijk
- gimbal kwaliteit in de praktijk. -> mijn dji gimbal heeft nog wel eens last van trillingen.
- prijs van extra batterij, car charger, fast charger en dat soort ongein. Ik heb nu 3 batterijen dus dat is een investering die er vaak ook bijkomt.

vanardenne wijzigde deze reactie 26-09-2016 09:34 (3%)

• jeroen11
In mijn ogen is de Karma zeker interessant en een redelijke prijs. Ik heb een Phantom 2 met H3-3D gimbal, waar de Hero 3 en 4 inpast. Werkt nog steeds prima, en goede beeldkwaliteit. Maar toen de Bebop 2 uitkwam heb ik die toch gekocht, met name vanwege het gemak van meenemen. De Bebop past in een compacte case en ik heb een Bluetooth game controller op m'n iPhone aangesloten, met een battery-powered Wifi-versterker erbij, en nu heb ik een zeer compacte setup met 2km bereik. De software is ook prima, en heel gebruiksvriendelijk. Alleen de beeldkwaliteit van de Bebop is een stuk minder dan de GoPro+Phantom 2 (of Phantom 4) maar ik merk dat ik in de praktijk de Bebop meeneem als ik op reis ga.

Omdat ik al voorzien ben zal ik de Karma niet direct kopen, maar als ik nu voor het eerst zou kopen zou ik voor de Karma gaan. Bereik is niet echt een issue (in de meeste landen ben je sowieso al in overtreding als je meer dan 150-300m ver gaat) en de modulaire aanpak van GoPro vind ik heel elegant en omdat je de Hero4 nog kunt blijven gebruiken heb je als bezitter daarvan een groot voordeel. En als je er een koopt met Hero5 erbij dan weet je dat ook als je drone over 2 jaar sterk verouderd is of de regelgeving vliegen wel heel lastig maakt je nog steeds een mooie gimbal + action cam hebt die je overal kunt gebruiken, met een Phantom 4 heb je verder niks aan de (goede) ingebouwde camera.

Een wat vager argument is dat ik persoonlijk GoPro als bedrijf meer zie zitten dan DJI. Dat vertaalt zich bijvoorbeeld in de kwaliteit van de software (DJI software ziet de Mac bijv als van een 'unidentified developer', en is niet bepaald goed in elkaar gezet) en ondersteuning (probeer maar eens met DJI contact te leggen, laat staan iets binnen garantie simpel vervangen te krijgen). Parrot (van de Bebop) heeft dit overigens ook goed voor elkaar, die staat erom bekend dat ze zelf bij flyaways vervangende drones sturen, iets wat DJI nooit zou doen. Mijn ervaring met GoPro is ook dat ze fatsoenlijk en professioneel met support aanvragen omgaan, en bij een drone heb je nou eenmaal een bovengemiddelde kans dat er een keer iets aan de hand is.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
Daros schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:41:
Goedemiddag,

Zal de volgende SD card snel genoeg zijn voor de nieuwe GoPro Hero5?
pricewatch: Sandisk Ultra MicroSDXC UHS-I 128GB + Adapter (Android)
Het universele antwoord: zoek uit welke bitrate de camera doet. Zoek vervolgens uit met welke snelheid de kaart continu kan schrijven door reviews te lezen. Let op dat het daarbij gaat om daadwerkelijk gemeten snelheden. Is het tweede groter dan het eerste? Dan zou het moeten lukken :)

Persuader of bytes.

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:58

qless

...vraag maar...

Gopro heeft de specificaties van de Karma drone aangepast:(https://shop.gopro.com/EMEA/karmatechspecs)
quote:
Maximum Distance Up to 9,840ft (3,000m)
In plaats van de eerder gemelde 1000 meter.

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• Kypo
  • Laatst online: 15:41
quote:
Zeeuw schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:41:
Leuk effect! Nog even de touwtjes wegshoppen en het is helemaal een mysterie...Ik zie graag de foto's van de constructie.

Zo dus :)

Het is dat ik om 9 uur een tentamen heb, anders had ik snel even n PDF geklust die je uit kan printen als een mal :) (doe ik wss na m'n tentamen wel even)

Maar dit is het idee! Als je de garen (ga ik wss vervangen voor visdraad) eraan zet, dan moet je er voor zorgen dat als je de constructie laat hangen, dat de garen dusdanig lang zijn dat het geheel recht naar boven wijst (gopro lens bedoel ik dan).

Verder denk ik erover om een 2e versie van dun mdf te maken. Of wellicht te laten 3D printen. Voelt dan net wat stabiler en ik kan dan ook kijken of ik met een GoPro mount kan werken. Zodat ik m in z'n behuizing kan stoppen. Want nu zit hij met een haarelastiekje vast, niet de meest degelijke manier. (vandaar mn test op het gras ;) )

Horrortijd opgestaan om op tijd te komen voor mn tentamen, dus ik hoop dat t verhaal duidelijk is |:(

• JarkOne
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 14-12-2016
Ik kwam dit zojuist op Kickstarter tegen. Vind het wel geinig bedacht en gasten komen uit Nederland. Wilde het even met jullie delen:

https://www.kickstarter.c...-your-gopro/posts/1696708

Ik ben inmiddels een backer ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen11
quote:
JarkOne schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:15:
Ik kwam dit zojuist op Kickstarter tegen. Vind het wel geinig bedacht en gasten komen uit Nederland. Wilde het even met jullie delen:

https://www.kickstarter.c...-your-gopro/posts/1696708

Ik ben inmiddels een backer ;-)
Heel cool, ik nu ook! Nu nog een catapult (or rail gun) erbij maken.

• Gutteguttegut
quote:
Kypo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 05:53:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo dus :)

Het is dat ik om 9 uur een tentamen heb, anders had ik snel even n PDF geklust die je uit kan printen als een mal :) (doe ik wss na m'n tentamen wel even)

Maar dit is het idee! Als je de garen (ga ik wss vervangen voor visdraad) eraan zet, dan moet je er voor zorgen dat als je de constructie laat hangen, dat de garen dusdanig lang zijn dat het geheel recht naar boven wijst (gopro lens bedoel ik dan).

Verder denk ik erover om een 2e versie van dun mdf te maken. Of wellicht te laten 3D printen. Voelt dan net wat stabiler en ik kan dan ook kijken of ik met een GoPro mount kan werken. Zodat ik m in z'n behuizing kan stoppen. Want nu zit hij met een haarelastiekje vast, niet de meest degelijke manier. (vandaar mn test op het gras ;) )

Horrortijd opgestaan om op tijd te komen voor mn tentamen, dus ik hoop dat t verhaal duidelijk is |:(
Deze al gezien?

• Kypo
  • Laatst online: 15:41
quote:
Oeh tof!! Ziet er idd een stuk beter uit :) En net zo makkelijk om te maken (nog makkelijker denk ik zelfs). Van het weekend maar eens in elkaar klussen :D Thnx!

• Basxt
quote:
H0ppie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Bij mij geeft de site €25 aan, maar wel gratis verzendkosten!! :P

Los van het feit dat je helemaal gelijk hebt over de prijzen van bepaalde onderdelen; hoe krijg je het voor elkaar om nu al iets kwijt te raken?! :? :*)
Oh ja je hebt gelijk, 25 idd O+

Was in een publieke ruimte.

Ik had het stukje in een brillenhoesje gedaan en op een tafel gelegd. Die is waarschijnlijk door iemand meegenomen zonder dat hij/zij voelde dat dat stukje erin zat.

• H0ppie
quote:
Koning Willy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:52:
[...]

Denk je dat ik hier nieuw ben ofzo?
Ik vraag of je ergens native 120FPS/240FPS Go-Pro demo footage kan halen ;)
Om o.a. te kijken hoe de editing workflow is.
Dat stond er eerst niet bij, dus vind je mijn reactie dan nog steeds zo raar? Want zie dat je het er later bij gezet hebt ;)

Maar zag dat iemand je al geholpen had, dat is mooi!

• FabiandJ
  • Niet online
quote:
Basxt schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:23:
[...]

Als je voor cinematic wilt gaan zou ik dus inderdaad voor 24 fps gaan. Shutterspeed 1/100 of er onder.

Een ND filter is dan wel nodig als je buiten filmt.
Bedankt is een ND filter ook nodig als je alles in flat filmt?

• Basxt
quote:
FabiandJ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:14:
[...]

Bedankt is een ND filter ook nodig als je alles in flat filmt?
Yep :)

• Basxt
quote:
FabiandJ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:01:
[...]

Ik heb een GoPro Hero 4 Black en tussen full HD en 2.7k twijfel ik. De accu en SD kaart gaat een heel stuk sneller vol bij 2.7k en je weet nooit wat je tegenkomt je zal maar net met een lege accu of volle SD kaart zitten. Heb voor wide gekozen omdat je dan zeker weet dat je alles inbeeld hebt, tevens blijf je het fisheye effect houden.

Net even getest met de settings hierboven en één 64gb SD kaart, de GoPro 4 Hero Black met bacpac en 2x een brofish accu kan ik 3.08 uur filmen want dan is de sd kaart vol :p
Met een 128GB SD kaart die ik heb liggen en de resolutie op 2.4k kom ik uit op 4.4 uur dat ik kan filmen en er nog 44gb beschikbaar is op de SD.

Na mijn vakantie in november ga ik waarschijnlijk wel de lens te vervangen voor een 3.97mm f/2.8 82d HFOV 16MP (No Distortion). Dan ben ik af van de fisheye, nadeel is wel dat de FOV van 123 graden naar 82 graden gaat. Voorbeeld staat in een eerdere post van mij: FabiandJ in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"
Ik snap wel dat je je daar zorgen om maakt, maar je levert heel veel kwaliteit in. Ik heb nog nooit full HD gebruikt, en zal dat ook nooit doen. 2.7K ziet er zóveel beter uit..

In de nieuwste update kan je met de Hero 4 Black ook de FOV op linear zetten. Bij linear is het écht 100% recht. Geen fisheye te bekennen.

Als ik jou was had ik het wel geweten. Hogere kwaliteit, en geen fisheye. Dan moet je maar wat batterijen en SD kaarten extra kopen. Wat mij geen probleem lijkt als je die no distortion lens van +140 dollar schrapt ;)

Waarom zou je überhaupt die lens nu nog kopen? je verliest je garantie, kans op schade, en je FOV angles zijn niet zoals voorheen, en moet je dus de oude lens er op te zetten als je dat wilt.

• FabiandJ
  • Niet online
quote:
Basxt schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

Ik snap wel dat je je daar zorgen om maakt, maar je levert heel veel kwaliteit in. Ik heb nog nooit full HD gebruikt, en zal dat ook nooit doen. 2.7K ziet er zóveel beter uit..

In de nieuwste update kan je met de Hero 4 Black ook de FOV op linear zetten. Bij linear is het écht 100% recht. Geen fisheye te bekennen.

Als ik jou was had ik het wel geweten. Hogere kwaliteit, en geen fisheye. Dan moet je maar wat batterijen en SD kaarten extra kopen. Wat mij geen probleem lijkt als je die no distortion lens van +140 dollar schrapt ;)

Waarom zou je überhaupt die lens nu nog kopen? je verliest je garantie, kans op schade, en je FOV angles zijn niet zoals voorheen, en moet je dus de oude lens er op te zetten als je dat wilt.
Ik wist niet dat de GoPro 4 Hero ook Linear mode heeft net even dit filmpje bekeken ter vergelijking en in ben om ook meteen de resolutie naar 2.7k gezet :) Die andere lens kan ook meteen van mijn wishlist af :+

Wat betreft de accu realiseer ik me net dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken aangezien ik voor 90% alles zal opnemen met de Feiyu Tech FY-G4QD. Hierbij heb ik een batterij extender en dus tijdens het opnemen ook de GoPro oplaad. Tevens heb ik een klein laptopje mee inclusief externe HDD dus kan de opnames daarna overzetten.

• Basxt
quote:
FabiandJ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:12:
[...]

Ik wist niet dat de GoPro 4 Hero ook Linear mode heeft net even dit filmpje bekeken ter vergelijking en in ben om ook meteen de resolutie naar 2.7k gezet :) Die andere lens kan ook meteen van mijn wishlist af :+

Wat betreft de accu realiseer ik me net dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken aangezien ik voor 90% alles zal opnemen met de Feiyu Tech FY-G4QD. Hierbij heb ik een batterij extender en dus tijdens het opnemen ook de GoPro oplaad. Tevens heb ik een klein laptopje mee inclusief externe HDD dus kan de opnames daarna overzetten.
Nice! all set dus :)

Ben benieuwd naar het resultaat!

• FabiandJ
  • Niet online
quote:
Basxt schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:48:
[...]

Nice! all set dus :)

Ben benieuwd naar het resultaat!
All set bijna :p

Ik had een Polar Pro Venture ND Filter gekocht, maar deze past alleen op de waterproof behuizing. Als ik de Feiyu Tech FY-G4QD gebruik, past de waterproof behuizing niet en dus ook dat ND filter niet dus heb ook nog de Polar Pro Frame 2.0 Neutral Density Filter moet aanschaffen.

Uit eindelijk zullen dit de settings worden die ik wil gaan gebruiken:
Heb nu deze instellingen:
Resolutie: 2.7K
Framerate: 24fps
FOV: Lineair
Low Light: Niet beschikbaar
Spot Meter: Uit
Protune: Aan
White Balance: Native
Color: Flat
Shutter: 1/48
ISO Mode: Lock
ISO: 400 (Voor overdag, in de avond naar 1600)
Sharpness: Low
EV Comp: Niet beschikbaar

Alleen de ISO in samenwerking met de ISO Mode Lock en Max snap ik nog niet helemaal. Mogelijk moet ik die voor overdag op Lock zetten met ISO op 400. En later in de avond deze veranderen naar Max en ISO op 1600.

Ben er wel achter dat ik met bovenstaande settings en ik film tegen de zon(licht) in ik het ND filter moet gebruiken anders is de video compleet overbelicht en kan ik de opname weggooien.

FabiandJ wijzigde deze reactie 30-10-2016 18:57 (47%)

• Dacuuu
  • Nu online
quote:
technonose schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:34:
[...]

1. vanaf versie 5
2.) hang er van af wat je wilt. Dan moet je de specs vergelijken en kijken of je met de specs van de 4 kunt leven.
1) vanaf versie 4! De flat optie heb je ook op de hero 4 met de laatste firmware update!

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-09 23:14
quote:
DaKuup schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:52:
Heb afgelopen weekend een GoPro Hero5 aangeschaft en gaan in januari naar een mooi tropisch land op vakantie waar gedoken/gesnorkeld gaat worden. Nu wil ik een setje filters aanschaffen van PolarPro maar zie dat ze geschikt zijn voor de "Supersuit". Betekent dit dat ik een aparte behuizing daarvoor moet aanschaffen?

Bij de Hero5 zit namelijk ook een behuizing, maar is dat ook een (soort) SuperSuit?

Iermand een idee?
Wil je onderwater filmen met een filter dan heeft GoPro zelf een filter te koop die je kan gebruiker zonder de behuizing, die is pas nodig als je dieper dan 10 meter gaat duiken. Snorkelen is dat niet nodig.

http://shop.gopro.com/EME...ero5-black/AACDR-001.html

Met behuizing kan je deze van GoPro gebruiken.

http://shop.gopro.com/EME...super-suit/AAHDR-001.html

Een filter die je kan gebruiken als je niet het water in gaat kan je onderstaande gebruiken, ook hier zonder de extra behuizing.

https://www.polarprofilte...ducts/gopro-hero5-filters

En heb je wel een behuizing dan is deze ook van PolarPro een goede.

https://www.polarprofilte...-hero5-filter-aqua-3-pack

• apexia0087
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 09:37
quote:
stefijn schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:11:
Schamel? Ik vind 350 euro best veel geld ;) Maar concurrend is het denk ik wel als ik andere prijzen zie....wil toch wel graag een keer zo'n ding hebben. Ik ben altijd erg teleurgesteld over wat er nu uit mijn camera komt (bijna onbruikbare trillende beelden)
Ik was sarcastisch :) Maargoed neig nu wel naar de FeiyuTech G5, voor 270 euro te krijgen.

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
En welke techniek is dat dan precies? Met een Gopro in de hand rondlopen in een stad?? Ik wordt er iig niet warm van. En de sfeer kan ook op hele andere (leuke) manieren vastgelegd worden

don't mind me

• dennismaus
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-09 15:36
quote:
niek87 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:07:
Als ik aan de voorkant van mijn go pro naar het schermpje kijk wat een simpele weergave is van de settings, dan zie ik tevens paars/blauw/geel olie achtig kleur erdoor op de achtergrond als ik er schuin op kijk, is dit normaal? Gaat om de go pro hero 5.
Die van mij heeft dat ook lijkt me gewoon de kleur van het plastic.

Overigens wel zeer tevreden met mijn overstap van Black 3 naar de 5. De batterij is een erge verbetering en de bouw kwaliteit ook.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-09 15:36
Je laptop lijkt me ook een probleem. Je hebt nogal wat lees en schrijf snelheid nodig voor 4k.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• RedRayMann
Mijn Core2Duo bak heeft ook problemen om met VLC de beelden van mijn 3+BE vloeiend af te spelen.
(Super view/1080P/60fps)

Maar in Premiere Pro kan ik ze wel goed bekijken in het preview venster. Weet niet precies wat er gebeurd bij het afspelen, maar je kan proberen alles op je interne opslag op te slaan en daarna met PP te werken.

Ik wil een pc upgrade, maar wat nog enkele ontwikkelingen af :-)

• Diiiooon1989
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 08-04-2017
Hier een filmpje gemaakt met de gopro hero 5 en de karma grip.

De karma grip is echt super gebruiksvriendelijk en de beelden zijn echt stabiel!

Zelfs met hevige sneeuwval en temperaturen rond -15 werkt die perfect.

Ik hoop dat gopro de karma drone snel weer op de markt brengt ( en dat die dit maal goed functioneerd ) dan heb je de perfecte combinatie camera + gimbal + drone 👌🏻

Diiiooon1989 wijzigde deze reactie 24-01-2017 00:01 (25%)

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-09 23:14
quote:
Diiiooon1989 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:58:

[video]

De karma grip is echt super gebruiksvriendelijk en de beelden zijn echt stabiel!

Ik hoop dat gopro de karma drone snel weer op de markt brengt ( en dat die dit maal goed functioneerd ) dan heb je de perfecte combinatie camera + gimbal + drone 👌🏻
Ik gaf op youtube al aan dat dit een FANtastisch filmpje is, en daar blijf ik bij ondanks dat je nog moet "leren" zoals je zelf al aangaf.

• jelle.
quote:

[video]

Supervette shots! Inderdaad heel stabiele beelden.

edit: heb je met ProTune geschoten trouwens?

Ik ben alleen niet zo'n fan van je montage qua opbouw en verhaallijn... geen enkel shot lijkt op normale snelheid te zijn (alles is versneld of vertraagd), waardoor ik nooit echt een feeling krijg voor de 'actie op de piste'. Ook word ik als kijker niet echt meegenomen in een verhaal. Het is een beetje te willekeurig allemaal. Maar nogmaals, je beelden zijn echt :9~ :9~

Afgelopen kerst heb ik deze video gemaakt. Lang niet zo'n mooie shots als bij jou, maar hier heb ik wel gelet op hoe de montage een verhaal vertelt.

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

quote:
Drones zijn verboden op de piste he ;-)

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 22:19
quote:
Diiiooon1989 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Ik ben zelf ook nog een beetje zoekende naar hoe ik het beste alles kan monteren, ik probeer normaal alles in volgorde te zette zoals we het zelf beleefd hebben van dag tot dag.

Protune heb ik nog niet gebruikt, dit ben ik wel van plan bij mijn volgende edits.

Bedankt voor je feedback👍🏻

Ik snap inderdaad wat je bedoelt als ik naar jou video kijk.
Iedereen heeft een eigen stijl qua opmaak en edit. Ik kijk veel op youtube, daar heb ik best veel uitgepikt :).

• MLPN
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-09 21:26
quote:

[video]

Leuk filmpje! Nu heb ik ook meteen weer zin in skiën :P. Heb jezelf nul noppes nada aan post stabilisation gedaan? Dan is het wel echt een bazen ding :O. Het helpt waarschijnlijk ook al dat de hero 5 zelf ook al enige stabilisatie heeft.

Dan nog wat tips als je meer edits wil maken (in mijn ogen, ben zelf ook maar een amateur :P)
- Ten eerste mooi leuk filmpie, leuke muziek, die stabiele shots maken hem echt supermooi
- Speel iets meer met de muziek, nieuwe shot op een mooie boem of knal in de muziek. Volgens mij waren die er nu soms wel, maar niet echt duidelijk en als de muziek iets sneller is, wat snellere shots ofzo.
- Iemand anders zei het al, maar misschien iets minder slow mo's of versnellingen? Of dan een shot eerst normaal dan traag en dan weer normaal (of juist snel ipv traag).
- Het viel mij op dat je slowmo heel haperig was op 3:46. Heb je puur gewoon in je bewerkingprogramma gedaan dat je op 10% normale afspeelsnelheid moet spelen? Was het originele bestand 48 fps of hoger? Want het is beter om iets wat op 24/25 of 30 fps gefilmd is niet teveel of helemaal niet te vertragen. Daarnaast zou ik als ik jou was je ook eens verdiepen in super slowmo, zoek maar in youtube op. Zit in after effects en premiere pro in ieder geval zo'n warp super slowmo optie. Zelf ook nog niet gebruikt, dus ben benieuwd als je hem gebruikt :P.

Dat was hem wel zo'n beetje :P. Keep up the good work :D.

• Basxt
quote:
Diiiooon1989 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:30:
[...]

Thanx voor de tips!

Ik heb niks aan stabilisatie gedaan inderdaad, de karma grip deed al het werk haha! Zelfs op de hero 5 stond de stabilisatie uit.

Alles is gefilmd in 60fps dat zou normaal redelijk voldoende moeten zijn voor slowmo dacht ik ( wel gebruik ik de optic flow filter in fcp x voor smoother slowmo ) dus waar die hapering vandaan komt weet ik niet precies.
Haperingen komen door de optic flow plugin. Hij maakt op een slimme manier een extra frame aan door te kijken naar het frame d'r voor en d'r achter. Hoe hoger jij je optic flow hebt staan hoe lastiger het wordt om nog "slim" te zijn. :*)

• RedRayMann
Deels is dat de gok als je hem goedkoop via een marktplaats kanaal koopt. Maar denk niet dat ze er moeilijk over doen.

Heb zelf wel ooit de bon moeten scannen.

Misschien tegen die tijd aangeven dat je niets meer heb.

• Iridium
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-08 20:58
Sinds een maandje heb ik ook een GoPro Hero 5. Leuk apparaatje, ik ben er al aardig druk mee. Af en toe het meest onnozele filmen of wat serieuzer. Ik heb deze gekocht met het oog op een reis naar Amerika van 't zomer.

Gisteren en vannacht een timelapse gemaakt: YouTube: Nightlapse 24 25 februari 2017

Acties:
  • +4Henk 'm!

• feiyucka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06 21:45

Gefilmd met de HERO4 (Black) en Feiyu Tech G4S, alles in 1080p en 120fps. En de tegenwoordig hippe transities gebruikt maar volgens mij zijn die behoorlijk 2016 inmiddels.

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
quote:
Stoicka schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:28:
[video]

Gefilmd met de HERO4 (Black) en Feiyu Tech G4S, alles in 1080p en 120fps. En de tegenwoordig hippe transities gebruikt maar volgens mij zijn die behoorlijk 2016 inmiddels.
Kijk, dit vind ik nou een vet filmpje:
+ Niet te lang
+ Afwisseling in shots
+ Veel nette 3rd person shots
+ De vibe komt goed over (Ik krijg er echt het gevoel van dat jullie heel veel lol hebben daar)
+ Stabilisatie is niet onnatuurlijk in deze edit

Ook goed geselecteerd in beelden. Wel iets teveel slomo's en geen net einde.

Gezien het dabben, was het ook nog 2016 toen jullie op vakantie gingen? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-09 13:46
quote:
Basxt schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:15:
Welke mount wordt hier gebruikt? Ziet er efficient uit.

[afbeelding]

Link

Sowieso erg gaaf dat ze GoPro's als bodycams gebruiken. Benieuwd hoe ze dat regelen qua opladen, data, etc. Bodycam's in Amerika zijn volgens mij echt ontwikkeld voor dat gebruik.
https://www.videocamerash...crIXv1qTlFT6jBBoCkHfw_wcB
Ik heb er ook 1 maar dan uit china, werkt ook prima!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelle.
quote:
stefijn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:41:
Niks wijzer geworden, maar wel een tip: 10sec de powerbutton indrukken reset je camera...
Volgens mij heb ik het opgelost (tenminste, het gaat nu al een halve dag zonder problemen). Ik heb de firmware handmatig opnieuw geïnstalleerd en de SD-kaart via mijn laptop geformatteerd. Ik houd nog even een slag om de arm, maar het ziet er positief uit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedRayMann
quote:
golfgti5 schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:16:
Ik denk dat de keus word tussen de Hero 5 Black en Hero 5 Session, de laatste is wel een stuk goedkoper, is het verschil de Black versie waard?
Session heeft geen verwisselbare accu.
Zelf eigenaar van de 3+BE en gebruik hem erg veel (Nu weekje New York)
Ben zelf tevreden met 1080P60fps.
Ken ook zat mensen nog met een Hero 1 (met batterijen) en Hero 2 die tevreden zijn (skydiving)

Het voordeel van de 3 en de 3+ is dat je accu binnen 5sec te wisselen is. Bij de 4 en 5 moet je een klepje openen. Dus ook uit the frame halen. Met mogelijk een andere hoek tot gevolg. (mensen met een 4 of 5 die uitleg kunnen geven of mijn gedachte klopt?)

Voor DJ-en denk ik dat Low Light belangrijk is. Dus dan hoe nieuwer hoe beter (persoonlijk alleen ervaring met 3BE en 3+BE)

Dus mijn tip;
- 3+BE voor snelle accu wissel (is wel oud model)
- 4 SE voor lcd scherm en mooie kwaliteit
- 5 als kosten geen rol spelen

Zelf heb ik een 32 en een 64 kaartje. Beide kosten 30 euro bij aanschaf, zijn naar mijn mening niet de kosten om op te besparen. Mijn advies;
- minimaal 32GB

Sowieso extra accu regelen :-) heb zelf 3x origineel en 3x china. Maar las recent iets over de Hero5. Die accepteert geen no-brand meer? (Geen bron en kan iemand dit bevestigen?)

En nog 1 tip;
- Power bank of aansluiten op netspanning!
Afhankelijk van de duur van het draaien, kan je gerust 1 accu en netspanning gebruiken.
Netspanning voor DJ Booth en accu voor "uit de hand"

--edit--
Nog 2 dingen;
1) als je de camera aansluit op voeding is de session waarschijnlijk goed genoeg.
2) je zegt liever 100 euro meer dan dat er later iets bij moet komen. Eenmaal een camera, komt er steeds meer bij :-) je wil mijn GoPro verzameling niet zien :-D 1 camera maar héél veel extra assesoires :-) groot deel china.
En eenmaal een camera, kan dat nieuwere of duurdere model altijd net dat ene beetje meer. Als je nu voor de session gaat met de gedachte, de hele dag aan de lader, dan kan het zijn na gebruik dat je liever een ander had. (Wilde zelf de 3+Silver in die tijd ivp kosten en dacht dat 720 voor mij voldoende zou zijn, maar was op het moment van kopen niet bij de winkel. Dus ben toch voor de Black gegaan. Geen dag spijt van :)

RedRayMann wijzigde deze reactie 23-04-2017 19:55 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-09 13:46
quote:
RedRayMann schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:46:
[...]

Session heeft geen verwisselbare accu.
Zelf eigenaar van de 3+BE en gebruik hem erg veel (Nu weekje New York)
Ben zelf tevreden met 1080P60fps.
Ken ook zat mensen nog met een Hero 1 (met batterijen) en Hero 2 die tevreden zijn (skydiving)

Het voordeel van de 3 en de 3+ is dat je accu binnen 5sec te wisselen is. Bij de 4 en 5 moet je een klepje openen. Dus ook uit the frame halen. Met mogelijk een andere hoek tot gevolg. (mensen met een 4 of 5 die uitleg kunnen geven of mijn gedachte klopt?)

Voor DJ-en denk ik dat Low Light belangrijk is. Dus dan hoe nieuwer hoe beter (persoonlijk alleen ervaring met 3BE en 3+BE)

Dus mijn tip;
- 3+BE voor snelle accu wissel (is wel oud model)
- 4 SE voor lcd scherm en mooie kwaliteit
- 5 als kosten geen rol spelen

Zelf heb ik een 32 en een 64 kaartje. Beide kosten 30 euro bij aanschaf, zijn naar mijn mening niet de kosten om op te besparen. Mijn advies;
- minimaal 32GB

Sowieso extra accu regelen :-) heb zelf 3x origineel en 3x china. Maar las recent iets over de Hero5. Die accepteert geen no-brand meer? (Geen bron en kan iemand dit bevestigen?)

En nog 1 tip;
- Power bank of aansluiten op netspanning!
Afhankelijk van de duur van het draaien, kan je gerust 1 accu en netspanning gebruiken.
Netspanning voor DJ Booth en accu voor "uit de hand"

--edit--
Nog 2 dingen;
1) als je de camera aansluit op voeding is de session waarschijnlijk goed genoeg.
2) je zegt liever 100 euro meer dan dat er later iets bij moet komen. Eenmaal een camera, komt er steeds meer bij :-) je wil mijn GoPro verzameling niet zien :-D 1 camera maar héél veel extra assesoires :-) groot deel china.
En eenmaal een camera, kan dat nieuwere of duurdere model altijd net dat ene beetje meer. Als je nu voor de session gaat met de gedachte, de hele dag aan de lader, dan kan het zijn na gebruik dat je liever een ander had. (Wilde zelf de 3+Silver in die tijd ivp kosten en dacht dat 720 voor mij voldoende zou zijn, maar was op het moment van kopen niet bij de winkel. Dus ben toch voor de Black gegaan. Geen dag spijt van :)
Snelle accu wissel met de 3 en 3+? Ik vind dat kleppie echt een ramp!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedRayMann
quote:
Queenfanmichel schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:43:
[...]

Ik vind het wisselen van de accu van mijn 3+ helemaal niet snel, het klepje is niet iets wat snel los laat. En het voordeel van het scherm bij een 4 white en 5 Black is het scherm, je kan heel snel zien wat je filmt. Film je in wisselende weersomstandigheden of in water is de 5 toch wel de beste optie.

persoonlijk uit eigen ervaring. ;)
quote:
wokkelz schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:58:
[...]

Snelle accu wissel met de 3 en 3+? Ik vind dat kleppie echt een ramp!
Afhankelijk van de situatie gebruik ik wel/geen klepje.
Deze week New York/Washington D.C. heb ik geen klepje en wel het LCD bacpack. Zodat ik bij een lege accu snel het scherm er af kan halen, accu er uit, accu er in scherm er op en door :-) (gebruik the frame)
Bij Skydive/snorkelen gebruik ik wel het klepje, omdat ik toch niet snel kan wisselen en geen LCD (standaard waterproof case met dichte backdoor.

Bij Events waarbij ik static beelden opneem (dans voorstellingen) gebruik ik the frame, tripot (3way) en geen klepje en gebruik ik mijn telefoon als zoeker. Zodat ik niet voor het publiek hoeft te blijven. Tussen twee dansen/optredens snel camera uit, accu uit, accu in, camera aan en weer weg.

Kan misschien ook met de 4 en 5, maar geen ervaring :-)

Er lopen veel mensen met een GoPro in NY/DC. Zag ook iemand met de 5, "GoPro, make photo!"
Dat wil ik ook! :-D
Heb mijn remote thuis gelaten en telefoon werkt ook, maar soms heb je geen handen beschikbaar tijdens een foto of film moment :-)

Het mooie (en nadeel) is en blijft de grote hoek. Complete gebouwen (Capital in D.C. of Freedom Tower ib NY) in 1 shot.
Nadeel isdat iets wat ver is, verder wordt. Gebruiken jullie de POV Medium en Narrow?

Heb best wat filmpjes waar mensen netjes stoppen zodat ik een clean shot kan maken. Of "onder" het beeld willen lopen. Maar in SuperView staans ze soms al op 1/3de van het beeld :-D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

quote:
Queenfanmichel schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:57:
[...]

Ligt eraan hoeveel frames per second (fps) en de resolutie, protune aan of uit enz.
quote:
golfgti5 schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:33:
Vraagje; hoeveel uur kan je ongeveer opnemen met de Hero 5 Black op een 32Gb kaartje?
En in dit tabelletje staat het aangegeven voor een 64gb kaartje. Volgens mij staat niet alle resolutie / fps combi's voor de hero5 erop, maar het geeft een idicatie.
https://gopro.com/support...ime-in-each-video-setting

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 11:03
Het is grijze import en dat is een vorm van belastingontduiking, dus we gaan hier ook niet over discussieren.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

Acties:
  • +3Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:17
Ik kreeg onlangs ook weer een mooie GoPro opgestuurd, de Hero 5 Black. Leuk ding in vergelijking met de 4 Black. Ik hoop wel dat ze de stabilisatie volgende keer nog nét dat ietsje beter krijgen zonder dat ik een Karma Grip nodig heb.

Getest in Vietnam deze keer, samen met de DJI Phantom 4.

Overige video's die ik hier reeds geplaatst heb:
https://vimeo.com/user447910

Ik hoor graag waar verbetering mogelijk is!

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
golfgti5 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:38:
Beste allemaal,

Ik wil deze lader aanschaffen;
https://www.camerashop.nl...XV2UWwr2dH0HNwaAiUn8P8HAQ

Kan je deze alleen maar laden via je laptop, of kan je ook een iPhone stekker aan de usb koppelen em via 220v opladen?
Dat laatste.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:23
quote:
golfgti5 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:25:
Oei, sta ook op het punt de Hero5 te kopen, maar schrik toch wel van bovenstaande review...
Als dat het enige is wat je afschrikt, als je de echte geluiden echt belangrijk vind schaf je gewoon een externe mic aan, de 'meeste' mensen editten er toch een muziekje onder zoals @Queenfanmichel zegt.

Ik heb jaren met alle plezier mijn 3+ black gebruikt maar dat geluid was nooit te harden, sowieso windruis, etc.
Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Grand prix

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True