Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Hi,

Nu de nieuwe Hero5 black uit is zit ik toch weer te kijken naar een gopro.
Heb een sj5000 gehad maar dit was het toch niet.

Wat ik voornamelijk erg fijn vind is dat er geen casing meer nodig is om hem te gebruiken in of bij het water.
Ik heb alleen de prijsontwikkeling van de gopro nooit gevolgd, de hero5 black is natuurlijk net geïntroduceerd. Is het slim om bijvoorbeeld een maand te wachten? Of zakken de prijzen pas als de nieuwe Hero6 bv word geïntroduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:38

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Is er al bekend welke chip of soc er in de nieuwe hero camera's zitten ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:43
Daros schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:26:
Hi,

Nu de nieuwe Hero5 black uit is zit ik toch weer te kijken naar een gopro.
Heb een sj5000 gehad maar dit was het toch niet.

Wat ik voornamelijk erg fijn vind is dat er geen casing meer nodig is om hem te gebruiken in of bij het water.
Ik heb alleen de prijsontwikkeling van de gopro nooit gevolgd, de hero5 black is natuurlijk net geïntroduceerd. Is het slim om bijvoorbeeld een maand te wachten? Of zakken de prijzen pas als de nieuwe Hero6 bv word geïntroduceerd?
Volgens mij blijven de prijzen aardig gelijk maar meestal rond kerst periode komen er wel eens acties. Als ik de pricewatch (Hero4 Black, Hero3+ Black ) een beetje bekijk van de afgelopen modellen gaat er maximaal €100,- vanaf na een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vraagje: zal de prijs van de gopro5 en karma drone lager liggen in de VS? Ik ga daar begin volgend jaar heen, dus wellicht interessant om hem daar te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Sbakker1982 schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:59:
Vraagje: zal de prijs van de gopro5 en karma drone lager liggen in de VS? Ik ga daar begin volgend jaar heen, dus wellicht interessant om hem daar te kopen?
Op de website van GoPro kan je toch de USD prijzen zien? Vergeet neit dat dit zonder TAX is, Amerika is (net als enkele andere landen) altijd excl TAX en krijg je bij de kassa pas echt de verkoopprijs. Misschien kan je iets regelen met Taxx free shoppen of in een goedkope staat iets kopen (Florida heeft dacht ik de minste TAX)
Pentiummania schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:24:
Is er al bekend welke chip of soc er in de nieuwe hero camera's zitten ?
Ik dacht de zelfde als de Hero6 Hero5 Black. Daarom zijn de filmmodes het zelfde als de 4. Hoofdzakelijk formfactor en software updates. (en misschien ook lens update)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
RedRayMann schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:18:
[...]

Ik dacht de zelfde als de Hero6 Black. Daarom zijn de filmmodes het zelfde als de 4. Hoofdzakelijk formfactor en software updates. (en misschien ook lens update)
Hero 6 :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
V-nix en GoPro hebben al NL prijs op de site staan:

E870,- voor de Karma excl camera: http://www.v-nix.nl/gopro-karma / https://shop.gopro.com/EMEA/karma
E430,- voor Gopro 5: http://www.v-nix.nl/gopro-hero5-black / https://shop.gopro.com/EMEA/cameras/

In US staan die voor $800 en $400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik kijk eigenlijk al sinds de introductie van de Phantom 4 met een scheef oog naar een Drone en dat is een maandje geleden toen ik even met de Phantom 4 mocht vliegen alleen maar erger geworden.

Ondanks dat het een hele mooie toevoeging zou zijn op mijn film en fotografie hobby hik ik toch nog een beetje tegen de hoge prijs van de Phantom.

Tot ik afgelopen week de aankondiging van de Karma zag. Bijna de helft goedkoper zonder camera. Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn :)

Iemand van jullie die daar wat nuttigs over kan zeggen? Zitten er veel (belangrijke) functies op een Phantom welke niet naar de Karma komen?

En is er al iets bekend over Nederlandse bundels?
In de vs komt er een bundel van $1099 (zonder tax). Dat zou hier dan €1069/1099 kunnen beteken. Iets wat mij behoorlijk aanspreekt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:42:
Ik kijk eigenlijk al sinds de introductie van de Phantom 4 met een scheef oog naar een Drone en dat is een maandje geleden toen ik even met de Phantom 4 mocht vliegen alleen maar erger geworden.

Ondanks dat het een hele mooie toevoeging zou zijn op mijn film en fotografie hobby hik ik toch nog een beetje tegen de hoge prijs van de Phantom.

Tot ik afgelopen week de aankondiging van de Karma zag. Bijna de helft goedkoper zonder camera. Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn :)

Iemand van jullie die daar wat nuttigs over kan zeggen? Zitten er veel (belangrijke) functies op een Phantom welke niet naar de Karma komen?

In de vs komt er een bundel van $1099 (zonder tax). Dat zou hier dan €1069/1099 kunnen beteken. Iets wat mij behoorlijk aanspreekt.
Carma negatief:
Kortere batterij duur.
2.4ghz, max 1km ver, tegenover 5 km met lightbridge van de phantom 4. Als je Max 4km zou halen ipv 5 is niet zo erg, maar niet de 1km halen met de karma zou toch wel erg jammer zijn.
Alleen gps (geen glonas)
Geen sensoren (hoogte meting zonder gps)
Geen follow me modus. Al heeft de karma wel een optie om te landen waar jij als persoon bent (remote controller) dus een follow me moet wel mogelijk zijn.
1e generatie quadcopter, verwacht een karma 2 met functies die je op het huidige model echt mist.

Maar de karma is wel makkelijker mee te nemen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 26-09-2016 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:42:

Vanuit mijn ervaring met m'n Phantom 2 drone, ook puur als aanvulling op film/fotografie hobby;

Waarom phantom 4
- dji heeft zich al wat langer bewezen in drone land, zou dus sowieso even de real-life reviews van Karma afwachten
- het heeft paar features die karma niet heeft (object herkenning, follow-me), maar to be honest weet ik niet of ik die nou echt zou gebruiken. Object herkenning is bijv alleen aan de voorkant en ik vlieg vaker achteruit / zijdelings dan vooruit.

Waarom Karma
- makkelijker mee te nemen; alles wat helpt om m makkelijker mee te nemen is een big pro. Je moet m willen gebruiken. Ik neem mijn phantom 2 nu in principe ook altijd mee maar heb daar welke flinke rugtas voor nodig. Kleiner zou echt stuk relaxter zijn. En daar is bij de Karma goed over nagedacht.
- combo van losse camera en gimbal is top. Helemaal als je sowieso ook een action cam gebruikt. Daarmee dan ook goedkoper.
- scherm inclusief, geen iPad of telefoon nodig.
- propellers uit beeld! Dat is nu super irritant bij phantom als je voorruit vliegt. Niet alleen vanwege de proppelors, ook vanwege de prop-schaduw-flikker (door de zon) die je hele beeld verknallen.

Waar ik nog benieuwd naar ben
- hoe verhouden die auto-flight-paths zich tot elkaar in real-life. Die mis ik nu wel met phantom 2. Ben benieuwd hoe Karma daar op scoort
- battery life in de praktijk
- batterij laadtijd in de praktijk
- gimbal kwaliteit in de praktijk. -> mijn dji gimbal heeft nog wel eens last van trillingen.
- prijs van extra batterij, car charger, fast charger en dat soort ongein. Ik heb nu 3 batterijen dus dat is een investering die er vaak ook bijkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door vanardenne op 26-09-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
vanardenne schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:30:
[...]

Vanuit mijn ervaring met m'n Phantom 2 drone, ook puur als aanvulling op film/fotografie hobby;

Waarom phantom 4
- dji heeft zich al wat langer bewezen in drone land, zou dus sowieso even de real-life reviews van Karma afwachten
- het heeft paar features die karma niet heeft (object herkenning, follow-me), maar to be honest weet ik niet of ik die nou echt zou gebruiken. Object herkenning is bijv alleen aan de voorkant en ik vlieg vaker achteruit / zijdelings dan vooruit.

Waarom Karma
- makkelijker mee te nemen; alles wat helpt om m makkelijker mee te nemen is een big pro. Je moet m willen gebruiken. Ik neem mijn phantom 2 nu in principe ook altijd mee maar heb daar welke flinke rugtas voor nodig. Kleiner zou echt stuk relaxter zijn. En daar is bij de Karma goed over nagedacht.
- combo van losse camera en gimbal is top. Helemaal als je sowieso ook een action cam gebruikt. Daarmee dan ook goedkoper.
- scherm inclusief, geen iPad of telefoon nodig.
- propellers uit beeld! Dat is nu super irritant bij phantom als je voorruit vliegt. Niet alleen vanwege de proppelors, ook vanwege de prop-schaduw-flikker (door de zon) die je hele beeld verknallen.

Waar ik nog benieuwd naar ben
- hoe verhouden die auto-flight-paths zich tot elkaar in real-life. Die mis ik nu wel met phantom 2. Ben benieuwd hoe Karma daar op scoort
- battery life in de praktijk
- batterij laadtijd in de praktijk
- gimbal kwaliteit in de praktijk. -> mijn dji gimbal heeft nog wel eens last van trillingen.
- prijs van extra batterij, car charger, fast charger en dat soort ongein. Ik heb nu 3 batterijen dus dat is een investering die er vaak ook bijkomt.
Ja ik wacht sowieso wel echte reviews af. Ik heb absoluut geen haast om een Drone te kopen verder.

Casey Neistat heeft de GoPro Karma al (of mocht hem een tijdje testen) en daar kwam de Gimbal er uitstekend uit. Je ziet in zijn video dat hij met een elektrisch skateboard over kinderkopjes rijd en dat blijft prima stabiel.

Verder is het formaat voor mij ook een enorme plus, de Phantom 4 is wel erg groot om even makkelijk mee te nemen in het vliegtuig als je ook nog een camera, lenzen, MacBook en statief mee neemt.

Edit: Dit filmpje.
Dacuuu schreef op maandag 26 september 2016 @ 04:58:
[...]

Carma negatief:
Kortere batterij duur.
2.4ghz, max 1km ver, tegenover 5 km met lightbridge van de phantom 4. Als je Max 4km zou halen ipv 5 is niet zo erg, maar niet de 1km halen met de karma zou toch wel erg jammer zijn.
Alleen gps (geen glonas)
Geen sensoren (hoogte meting zonder gps)
Geen follow me modus. Al heeft de karma wel een optie om te landen waar jij als persoon bent (remote controller) dus een follow me moet wel mogelijk zijn.
1e generatie quadcopter, verwacht een karma 2 met functies die je op het huidige model echt mist.

Maar de karma is wel makkelijker mee te nemen. :P
Oké duidelijk. Dat lijken op het eerste gezicht enorme nadelen maar eigenlijk zou uit het rijtje hierboven mij alleen de afstand echt boeien. Een stuk minder betalen is ook minder krijgen natuurlijk maar 1km klinkt idd wel erg weinig, wat doet een Phantom zonder extra opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
In mijn ogen is de Karma zeker interessant en een redelijke prijs. Ik heb een Phantom 2 met H3-3D gimbal, waar de Hero 3 en 4 inpast. Werkt nog steeds prima, en goede beeldkwaliteit. Maar toen de Bebop 2 uitkwam heb ik die toch gekocht, met name vanwege het gemak van meenemen. De Bebop past in een compacte case en ik heb een Bluetooth game controller op m'n iPhone aangesloten, met een battery-powered Wifi-versterker erbij, en nu heb ik een zeer compacte setup met 2km bereik. De software is ook prima, en heel gebruiksvriendelijk. Alleen de beeldkwaliteit van de Bebop is een stuk minder dan de GoPro+Phantom 2 (of Phantom 4) maar ik merk dat ik in de praktijk de Bebop meeneem als ik op reis ga.

Omdat ik al voorzien ben zal ik de Karma niet direct kopen, maar als ik nu voor het eerst zou kopen zou ik voor de Karma gaan. Bereik is niet echt een issue (in de meeste landen ben je sowieso al in overtreding als je meer dan 150-300m ver gaat) en de modulaire aanpak van GoPro vind ik heel elegant en omdat je de Hero4 nog kunt blijven gebruiken heb je als bezitter daarvan een groot voordeel. En als je er een koopt met Hero5 erbij dan weet je dat ook als je drone over 2 jaar sterk verouderd is of de regelgeving vliegen wel heel lastig maakt je nog steeds een mooie gimbal + action cam hebt die je overal kunt gebruiken, met een Phantom 4 heb je verder niks aan de (goede) ingebouwde camera.

Een wat vager argument is dat ik persoonlijk GoPro als bedrijf meer zie zitten dan DJI. Dat vertaalt zich bijvoorbeeld in de kwaliteit van de software (DJI software ziet de Mac bijv als van een 'unidentified developer', en is niet bepaald goed in elkaar gezet) en ondersteuning (probeer maar eens met DJI contact te leggen, laat staan iets binnen garantie simpel vervangen te krijgen). Parrot (van de Bebop) heeft dit overigens ook goed voor elkaar, die staat erom bekend dat ze zelf bij flyaways vervangende drones sturen, iets wat DJI nooit zou doen. Mijn ervaring met GoPro is ook dat ze fatsoenlijk en professioneel met support aanvragen omgaan, en bij een drone heb je nou eenmaal een bovengemiddelde kans dat er een keer iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:42:
[...]
Oké duidelijk. Dat lijken op het eerste gezicht enorme nadelen maar eigenlijk zou uit het rijtje hierboven mij alleen de afstand echt boeien. Een stuk minder betalen is ook minder krijgen natuurlijk maar 1km klinkt idd wel erg weinig, wat doet een Phantom zonder extra opties?
Heb je wel eens met een drone gevlogen? 1km is echt al heel erg ver in de praktijk. Je kunt de drone dan met geen mogelijkheid meer met eigen ogen zien, dus je vliegt dan al een flink eind op de camera. Het is in Nederland (en vrijwel overal waar regelgeving is over drones) verplicht om 'line of sight' te houden met je drone, en hoogte grens is nu 120m. Eind dit jaar wordt dit waarschijnlijk 50 meter hoog en 100 meter ver.

Ik ben ook niet blij met die regels maar nog minder blij met mensen die willens en wetens nu 1km (of verder) gaan vliegen. Dat leidt weer tot ophef en daarmee gaan de regels nog weer verder aangescherpt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Laatst online: 16-09 14:11
Is er iets bekend over de batterylife van de losse gimbal? De drone doet ±20 minuten op een lading, maar wat doet de gimbal zonder drone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jeroen11 schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:56:
[...]

Heb je wel eens met een drone gevlogen? 1km is echt al heel erg ver in de praktijk. Je kunt de drone dan met geen mogelijkheid meer met eigen ogen zien, dus je vliegt dan al een flink eind op de camera. Het is in Nederland (en vrijwel overal waar regelgeving is over drones) verplicht om 'line of sight' te houden met je drone, en hoogte grens is nu 120m. Eind dit jaar wordt dit waarschijnlijk 50 meter hoog en 100 meter ver.

Ik ben ook niet blij met die regels maar nog minder blij met mensen die willens en wetens nu 1km (of verder) gaan vliegen. Dat leidt weer tot ophef en daarmee gaan de regels nog weer verder aangescherpt worden...
Ja ik heb met een Phantom gevlogen. Bizar idd hoe snel je hem al niet meer ziet. Weet niet precies meer hoever ik ven geweest maar het was wel verder dan 1km.

De regelgeving rond afstand vind ik niet zo heel spannend eigenlijk, op papier natuurlijk allemaal heel beperkend maar in de partijk valt dat allemaal wel mee.

Zo lang je niet boven stads centra gaat vliegen (waar agenten lopen) is handhaving bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:36:
Zo lang je niet boven stads centra gaat vliegen (waar agenten lopen) is handhaving bijna niet te doen.
Genoeg burgers die multicopters zat zijn en de politie bellen. De regels zijn prima te doen. Zolang je je daaraan houdt is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:04:
[...]

Genoeg burgers die multicopters zat zijn en de politie bellen. De regels zijn prima te doen. Zolang je je daaraan houdt is er niets aan de hand.
Ach ja die bewoners heb je altijd, werd vroeger ook gezegd van een foute uitlaat op je brommer. "De politie wordt heus wel gebeld".

Iedereen weet dat ze daar alleen niet voor op komen dagen. Voor dat ze er eindelijk zijn staat je Drone al lang aan de grond.

Persoonlijk vind ik die regels trouwens behoorlijk beperkt en helemaal niet "goed te doen". 50m/120m is een lachertje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercurialJS
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-05-2023
Mijn Feiyu G4 heeft het helaas begeven, de draadjes richting de tweede as zijn los en lijken niet meer te worden opgestart. Iemand ervaring met reparatie? Heb deze gekocht op Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:10:
Ach ja die bewoners heb je altijd, werd vroeger ook gezegd van een foute uitlaat op je brommer. "De politie wordt heus wel gebeld".

Iedereen weet dat ze daar alleen niet voor op komen dagen. Voor dat ze er eindelijk zijn staat je Drone al lang aan de grond.
Er zijn al veel te veel incidenten waarbij multicopters in een kwaad daglicht staan. Daarmee wordt de hobby voor iedereen beschadigd, want de huidige regels zijn daar ook al een gevolg van.

Overigens zijn er genoeg verhalen waarbij de politie wel kwam opdagen. Het zou niet de eerste inbeslagname zijn.
Persoonlijk vind ik die regels trouwens behoorlijk beperkt en helemaal niet "goed te doen". 50m/120m is een lachertje natuurlijk.
Of je het er mee eens bent of niet, het is voor iedereen beter als je je er gewoon aan houdt. Hoe minder je geneigd bent dat te doen, hoe groter de kans dat ze nog stringenter worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:16:
Of je het er mee eens bent of niet, het is voor iedereen beter als je je er gewoon aan houdt. Hoe minder je geneigd bent dat te doen, hoe groter de kans dat ze nog stringenter worden.
Ik zie dat een beetje als te hard rijden.

Je houd je er in de basis aan maar als het nodig is dan is de pakkans op overtreding te klein om bang te zijn en het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:28:
Ik zie dat een beetje als te hard rijden.

Je houd je er in de basis aan maar als het nodig is dan is de pakkans op overtreding te klein om bang te zijn en het niet te doen.
Het grote verschil is dat je niet gepakt hoeft te worden om de teneur negatief te beïnvloeden. Multicopters zitten helaas op de schopstoel en daarom is ieder incident er eentje teveel.

Als ik eerlijk ben ik lees ik in jouw reacties een beetje dat je zelf wel doet waar je zin in hebt. Ik hoop dat ik dat verkeerd inschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:31:
[...]

Het grote verschil is dat je niet gepakt hoeft te worden om de teneur negatief te beïnvloeden. Multicopters zitten helaas op de schopstoel en daarom is ieder incident er eentje teveel.

Als ik eerlijk ben ik lees ik in jouw reacties een beetje dat je zelf wel doet waar je zin in hebt. Ik hoop dat ik dat verkeerd inschat.
De wereld wordt een hele saaie plek als je altijd maar precies doet wat er voorgeschreven wordt en ik vind dan ook dat daar soms best een beetje vanaf geweken kan worden.

Het Drone regelement is er daar een van. Natuurlijk zou ik niet vliegen boven een luchthaven. Of op andere plekken waar dat echt gevaarlijk is maar een stukje verder dan 120 m doe je niemand echt kwaad mee.

En het feit dat het zo onwijs moeilijk te handhaven is geeft wat ruimte om de grenzen zo nu en dan eens op te zoeken.

(Voor de goeie orde. Ik heb dus nog geen Drone hè. Ik heb een kleine ervaring met de Phantom4 en kijk nu dus naar de Karma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
MercurialJS schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:15:
Mijn Feiyu G4 heeft het helaas begeven, de draadjes richting de tweede as zijn los en lijken niet meer te worden opgestart. Iemand ervaring met reparatie? Heb deze gekocht op Amazon.de.
Nee geen idee, maar het zal wel opsturen worden naar Feiyu, en dat kost helaas wel wat verzendkosten (aangenomen dat je het bij amazon via feiyu zelf hebt gekocht. Is het iemand anders dan feiyu, dan lijkt mij dat diegene verantwoordelijk is voor de reparatie (mits je nog recht hebt op garantie).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:40:
De wereld wordt een hele saaie plek als je altijd maar precies doet wat er voorgeschreven wordt en ik vind dan ook dat daar soms best een beetje vanaf geweken kan worden.
Klopt. Het is in dit geval alleen dus ook zo dat het nog veel saaier wordt als Jan en alleman zelf grenzen gaat stellen. Dan is vliegen met multicopters binnen de kortste keren bijzonder saai, omdat je dankzij een aantal incidenten niets meer mag.

Multicopters liggen momenteel onder een vergrootglas en daar hebben we het met z'n allen maar mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:52:
[...]

Klopt. Het is in dit geval alleen dus ook zo dat het nog veel saaier wordt als Jan en alleman zelf grenzen gaat stellen. Dan is vliegen met multicopters binnen de kortste keren bijzonder saai, omdat je dankzij een aantal incidenten niets meer mag.

Multicopters liggen momenteel onder een vergrootglas en daar hebben we het met z'n allen maar mee te doen.
Ja dat is jou vrees merk ik. Ik verwacht dat het allemaal wel los zal lopen.

Ze gaan Die dingen echt niet volledig verbieden omdat er "rebellen" op 121 m aan het vliegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:10:
Ze gaan Die dingen echt niet volledig verbieden omdat er "rebellen" op 121 m aan het vliegen zijn.
Ze hebben de regels al flink aangetrokken omdat er mensen zijn die denken dat ze zelf wel kunnen verzinnen hoe ze met een drone omgaan. Het spul ligt onder het vergrootglas, ook als er geen politie bij is.

Ik gok dat het met zo'n houding niet bij 121 meter blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Camacha, Donstil - ik stel voor dat we de discussie weer tot GoPro-specifieke zaken beperken. Volgens mij kunnen we vaststellen dat de Karma nu al ruimschoots geschikt is om de bestaande wet te overtreden, laat staan wanneer deze verder wordt aangescherpt. Hoe mensen omgaan met die verantwoordelijkheid staat los van GoPro, dat lijkt me meer een discussie voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
[...]

Verder is het formaat voor mij ook een enorme plus, de Phantom 4 is wel erg groot om even makkelijk mee te nemen in het vliegtuig als je ook nog een camera, lenzen, MacBook en statief mee neemt.
Dat was dus precies wel mijn handbagage met m'n reis naar IJsland vorige maand, allemaal in 1 tas :)

Die afstand boeit mij dus het minst. In de praktijk vlieg ik max paar honderd meter ver - vaker nog dichterbij - en ben nog nooit in de buurt van 1km gekomen. Waarom zou jij voor film zo ver willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper1221
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08 20:50
ik heb 2 jaar geleden mijn GoPro daar gekocht en met de koers op dat moment was hij een stuk goedkoper, maar ik betwijfel of dat nu nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
vanardenne schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:49:
[...]

Dat was dus precies wel mijn handbagage met m'n reis naar IJsland vorige maand, allemaal in 1 tas :)

[...]

Die afstand boeit mij dus het minst. In de praktijk vlieg ik max paar honderd meter ver - vaker nog dichterbij - en ben nog nooit in de buurt van 1km gekomen. Waarom zou jij voor film zo ver willen?
Nou om even een voorbeeld te geven, ik woon aan het water/een haven.

Ik heb toen de Phantom richting de waterkant gevlogen. Gedraaid. Film gestart en terug gevlogen.

Je krijgt dan eerst mooi water. Dan de haven. Dan de stadswal. Dan mijn appartement en dan zo de stad in.

Daar heb je gewoon een aantal honderd meter voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:14:
[...]

Nou om even een voorbeeld te geven, ik woon aan het water/een haven.

Ik heb toen de Phantom richting de waterkant gevlogen. Gedraaid. Film gestart en terug gevlogen.

Je krijgt dan eerst mooi water. Dan de haven. Dan de stadswal. Dan mijn appartement en dan zo de stad in.

Daar heb je gewoon een aantal honderd meter voor nodig.
Snap ik. Maar dat klinkt alsof max 1km ook wel werkt, in plaats van 4km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
vanardenne schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:11:
[...]

Snap ik. Maar dat klinkt alsof max 1km ook wel werkt, in plaats van 4km :)
Ooh ja zeker hoor :)
Maar bedoelde dat meer als "120m is te weinig". Niet 1 km is te weinig.

Ik snap heel goed dat je voor €500,- meer weer een ander product koopt (Phantom4) maar voor mij als beginner lijkt de GoPro super geschikt.

Zeker als je dan bedenkt dat je ook een mobiele Gimbal krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Op de Hero 4 duur de instantknop om te filmen toch nog wel een seconde of twee. Is dat bij de Hero 5 sneller?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:27

vanDaal

-ismeereentje

Heeft iemand de Hero 5 Black al besteld (preorder)? Ik twijfel nog. Ik wil hem eigenlijk zo snel mogelijk in huis hebben, maar bij een preorder kan het twee kanten op gaan: die winkel heeft hem als eerst en je krijgt hem ook als eerst geleverd, of de winkel krijgt hem later dan de rest en dan had je hem beter ergens anders kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier lokaal bij de mediamarkt vernomen dat die vanaf 3 oktober gewoon op voorraad zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Laatst online: 16-09 14:11
Zijn er al Nederlandse bundelprijzen bekend voor de Karma + Hero 5? Als ik de Amerikaanse prijzen omreken naar de Nederlandse, in vergelijking met de Karma los, kom ik rond de 1180 uit, is dat reeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Goedemiddag,

Zal de volgende SD card snel genoeg zijn voor de nieuwe GoPro Hero5?
pricewatch: Sandisk Ultra MicroSDXC UHS-I 128GB + Adapter (Android)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daros schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:41:
Goedemiddag,

Zal de volgende SD card snel genoeg zijn voor de nieuwe GoPro Hero5?
pricewatch: Sandisk Ultra MicroSDXC UHS-I 128GB + Adapter (Android)
Het universele antwoord: zoek uit welke bitrate de camera doet. Zoek vervolgens uit met welke snelheid de kaart continu kan schrijven door reviews te lezen. Let op dat het daarbij gaat om daadwerkelijk gemeten snelheden. Is het tweede groter dan het eerste? Dan zou het moeten lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 15:45
Weet er hier iemand toevallig tot welke grootte microsd cards bruikbaar zijn in de GoPro Hero 5, tot nu toe heb ik enkel informatie over de 4 gevonden waar tot 128gb is. Is dit ook bij de 5?

• kevinl

kevinl

Yellow van

Cino schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:14:
Weet er hier iemand toevallig tot welke grootte microsd cards bruikbaar zijn in de GoPro Hero 5, tot nu toe heb ik enkel informatie over de 4 gevonden waar tot 128gb is. Is dit ook bij de 5?
Ik ga ervan uit van wel.

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

endness schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:06:
Zijn er al Nederlandse bundelprijzen bekend voor de Karma + Hero 5? Als ik de Amerikaanse prijzen omreken naar de Nederlandse, in vergelijking met de Karma los, kom ik rond de 1180 uit, is dat reeel?
Ik had het gevraagd bij V-Nix en zij gaven een indicatie van 1100. Deze indicatie lees ik op meerdere sites terug. Maar goed, zegt nog niks. Maar 1100 euro maakt het wel interessant ten opzichte van de losse adviesprijzen (430 + 870 = 1300), toch 200 euro voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Eigenlijk de neiging om vandaag nog de Hero 5 op de officiële GoPro site te bestellen.. Vraag me alleen af hoelang de levertijd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Nou, hij lijkt prima leverbaar vandaag. Coolbue heeft hem bijvoorbeeld op voorraad: http://www.videocamerasho...8/gopro-hero-5-black.html

Ik denk dat ik hem zelf bij de Mediamarkt ga bestellen. Dan heb ik 28 dagen bedenktijd om hem eventueel terug te brengen en om te ruilen voor de Karma bundel (als die inderdaad 1100 euro gaat worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Ik had hem bij gopro.com besteld maar gaven aan minimaal 5 werkdagen.
Nu besteld via versusshop.nl
Krijg je een gratis chest mount bij, en als je inschrijft voor de nieuwsbief eenmalig € 5,- korting.

Tevens verwachten ze vandaag nog te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Ik was net bij de Bever winkel in Den Haag (the Globe), daar waren net een aantal binnengekomen, dus meteen mijn eerste GoPro gekocht (5 black). Ben benieuwd, nu de nodige accessoires bij elkaar zoeken.
Iemand goede tip voor een MicroSD kaartje met top prijs/kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:48:
Ik was net bij de Bever winkel in Den Haag (the Globe), daar waren net een aantal binnengekomen, dus meteen mijn eerste GoPro gekocht (5 black). Ben benieuwd, nu de nodige accessoires bij elkaar zoeken.
Iemand goede tip voor een MicroSD kaartje met top prijs/kwaliteit verhouding?
De Samsung Pro (al dan geen Plus) doet het goed. MLC-geheugen en niet extreem duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Samsung Pro+. Of een 128GB kaartje van Sandisk voor 60 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Gopro heeft de specificaties van de Karma drone aangepast:(https://shop.gopro.com/EMEA/karmatechspecs)
Maximum Distance Up to 9,840ft (3,000m)
In plaats van de eerder gemelde 1000 meter.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 14:31
Ik post eigenlijk bijna nooit wat in dit topic, maar wilde deze toch even met jullie delen :)

Ik zag laatst een filmpje langs komen van een kerel die z'n gopro aan een soort vliegtuigje met touwtjes had vastgemaakt. En de tweaker in me vond dat ik dat ook wel kon doen :)

Met een enorme voorraad aan dik karton en wat garen was dit zo gemaakt :)

Zie hier: mocht je snel duizelig worden, skip dan naar 17 seconden

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YWrC13-5VPQ]

Als iemand wil weten hoe de hele constructie eruitziet moet je maar een gil geven :) Dan gooi ik wel wat foto's op mn webhosting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:26

Zeeuw

5.6

Leuk effect! Nog even de touwtjes wegshoppen en het is helemaal een mysterie...Ik zie graag de foto's van de constructie.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
Zeeuw schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:41:
Leuk effect! Nog even de touwtjes wegshoppen en het is helemaal een mysterie...Ik zie graag de foto's van de constructie.
Afbeeldingslocatie: http://www.martijndehoog.com/wp-content/uploads/2016/10/IMG_20161004_054502.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.martijndehoog.com/wp-content/uploads/2016/10/IMG_20161004_054513.jpg

Zo dus :)

Het is dat ik om 9 uur een tentamen heb, anders had ik snel even n PDF geklust die je uit kan printen als een mal :) (doe ik wss na m'n tentamen wel even)

Maar dit is het idee! Als je de garen (ga ik wss vervangen voor visdraad) eraan zet, dan moet je er voor zorgen dat als je de constructie laat hangen, dat de garen dusdanig lang zijn dat het geheel recht naar boven wijst (gopro lens bedoel ik dan).

Verder denk ik erover om een 2e versie van dun mdf te maken. Of wellicht te laten 3D printen. Voelt dan net wat stabiler en ik kan dan ook kijken of ik met een GoPro mount kan werken. Zodat ik m in z'n behuizing kan stoppen. Want nu zit hij met een haarelastiekje vast, niet de meest degelijke manier. (vandaar mn test op het gras ;) )

Horrortijd opgestaan om op tijd te komen voor mn tentamen, dus ik hoop dat t verhaal duidelijk is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

vanDaal schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:31:
Ik denk dat ik hem zelf bij de Mediamarkt ga bestellen. Dan heb ik 28 dagen bedenktijd om hem eventueel terug te brengen en om te ruilen voor de Karma bundel (als die inderdaad 1100 euro gaat worden).
Ik heb die van mij vandaag bij de Mediamarkt (Utrecht) gescoord 8). Waren net een uur binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
vanDaal schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:18:
[...]

Ik heb die van mij vandaag bij de Mediamarkt (Utrecht) gescoord 8). Waren net een uur binnen.
Zit er ook aan te denken om hem hier te halen. Hoe zit het met verzekering e.d?

Heb op hun site op Hero 5 gezocht in de garantie catalogus maar daar staat nog niks..

Stel dat m'n gopro na een jaar niet meer start, of faulty is. Kan ik dan gewoon teruggaan en een nieuwe krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
2 jaar garantie lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Basxt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:00:
[...]

Zit er ook aan te denken om hem hier te halen. Hoe zit het met verzekering e.d?

Heb op hun site op Hero 5 gezocht in de garantie catalogus maar daar staat nog niks..

Stel dat m'n gopro na een jaar niet meer start, of faulty is. Kan ik dan gewoon teruggaan en een nieuwe krijgen?
Volgens mij is het standaard 2 jaar garantie in NL. Maar GoPro heeft tot nu toe ook een erg goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
qless schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:10:
Gopro heeft de specificaties van de Karma drone aangepast:(https://shop.gopro.com/EMEA/karmatechspecs)

[...]

In plaats van de eerder gemelde 1000 meter.
Dat is een groot verschil :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JarkOne
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 02:35
Ik kwam dit zojuist op Kickstarter tegen. Vind het wel geinig bedacht en gasten komen uit Nederland. Wilde het even met jullie delen:

https://www.kickstarter.c...-your-gopro/posts/1696708

Ik ben inmiddels een backer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Geen V&A op het forum

[ Voor 137% gewijzigd door Universal Creations op 09-10-2016 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
JarkOne schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:15:
Ik kwam dit zojuist op Kickstarter tegen. Vind het wel geinig bedacht en gasten komen uit Nederland. Wilde het even met jullie delen:

https://www.kickstarter.c...-your-gopro/posts/1696708

Ik ben inmiddels een backer ;-)
Heel cool, ik nu ook! Nu nog een catapult (or rail gun) erbij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, daar zijn we weer!

Vorig jaar naar Las Vegas geweest met een grote groep Nederlands en hiervan een verslag gemaakt in 4K (https://www.youtube.com/watch?v=iDvhCgI0JSk)

Zes november ga ik voor de tweede keer dit jaar naar Las Vegas dus ik ben weer bezig met het voorbereiden van mijn cameraspullen en wat ik deze keer wil gaan filmen. In maart heb ik dit filmpje gemaakt met mijn GoPro in een luchtballon:

Best goed gelukt al zeg ik het zelf. Ik denk dat ik deze keer meer Walkthroughs in casino's in 4K ga doen omdat daar volgens mij best veel interesse in is. Het blijft vaak ook een beetje mystiek wat daar gebeurt en officieel mag je er volgens mij ook niet filmen maargoed, dat doen we gewoon, haha. Ik wil die walkthroughs een beetje op dezelfde manier doen als dit filmpje die ik vorig jaar heb gemaakt:

Ik heb hier een Feiyu Tech G4 Gimball gebruikt die ik al lange tijd terug heb gekocht en dat werkt echt perfect voor dit soort wandelingen. Misschien vinden sommigen het saai, maar ik vind het juist wel gaaf om te laten zien wat er gebeurt. Wat gebeurt, gebeurt gewoon en niets meer dan dat. Hoe kijken jullie eigenlijk naar dit soort videos?

Ik edit bij dit soort 'walks' heel weinig, behalve zo nu en dan wat transparent dips zeg maar, maar dat is het dan ook. Ikzelf vind dit soort videos altijd erg interessant en leuk om te kijken om een sfeer op te doen en om te zien hoe het er ergens anders in de wereld aan toe gaat. Het lijkt net alsof je er zelf bent, althans zo ervaar ik dat. :P Ervaren jullie dat ook zo?

Als jullie nog leuke hints of tips hebben voor mij wat ik kan proberen/doen in de bijzondere stad Vegas dan hoor ik dat graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:38:

Misschien vinden sommigen het saai, maar ik vind het juist wel gaaf om te laten zien wat er gebeurt. Wat gebeurt, gebeurt gewoon en niets meer dan dat. Hoe kijken jullie eigenlijk naar dit soort videos?
Ik scroll er nu beetje doorheen. Kan me wel voorstellen dat het leuk is om te kijken als je er zelf ook naar op reis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dat doen we hier dus niet.

[ Voor 88% gewijzigd door Ventieldopje op 16-10-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Uiteindelijk dus besteld bij GoPro.com.

Ding is dat m'n order status op Contact Support blijft staan. Ze kunnen ze in de US niet vertellen waarom, aangezien mijn GoPro in het magazijn van NL ligt (we hebben een warehouse in NL kennelijk?)

Hoe lang duurt dit meestal? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58
Kypo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 05:53:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo dus :)

Het is dat ik om 9 uur een tentamen heb, anders had ik snel even n PDF geklust die je uit kan printen als een mal :) (doe ik wss na m'n tentamen wel even)

Maar dit is het idee! Als je de garen (ga ik wss vervangen voor visdraad) eraan zet, dan moet je er voor zorgen dat als je de constructie laat hangen, dat de garen dusdanig lang zijn dat het geheel recht naar boven wijst (gopro lens bedoel ik dan).

Verder denk ik erover om een 2e versie van dun mdf te maken. Of wellicht te laten 3D printen. Voelt dan net wat stabiler en ik kan dan ook kijken of ik met een GoPro mount kan werken. Zodat ik m in z'n behuizing kan stoppen. Want nu zit hij met een haarelastiekje vast, niet de meest degelijke manier. (vandaar mn test op het gras ;) )

Horrortijd opgestaan om op tijd te komen voor mn tentamen, dus ik hoop dat t verhaal duidelijk is |:(
Deze al gezien?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
Oeh tof!! Ziet er idd een stuk beter uit :) En net zo makkelijk om te maken (nog makkelijker denk ik zelfs). Van het weekend maar eens in elkaar klussen :D Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Ha, nog geen 3 dagen een trouwe bezitter van de Hero 5 en uiteraard het klepje van de oplaad poort kwijt. Want zo gaan die dingen nou eenmaal..

20 euro voor een stukje plastic, geweldig! Haha.

http://shop.gopro.com/Int...ero5-black/AAIOD-001.html

Ik ben een GoPro fan, maar dit is gewoon een middvinger naar je gebruikers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
Nog een gadget die je gopro laat vliegen:

https://www.indiegogo.com...-camera-fly-photography#/

[ Voor 80% gewijzigd door Tomas_ op 21-10-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
  • Laatst online: 06-01 14:43
Basxt schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:49:
Ha, nog geen 3 dagen een trouwe bezitter van de Hero 5 en uiteraard het klepje van de oplaad poort kwijt. Want zo gaan die dingen nou eenmaal..

20 euro voor een stukje plastic, geweldig! Haha.

http://shop.gopro.com/Int...ero5-black/AAIOD-001.html

Ik ben een GoPro fan, maar dit is gewoon een middvinger naar je gebruikers. :)
Bij mij geeft de site €25 aan, maar wel gratis verzendkosten!! :P

Los van het feit dat je helemaal gelijk hebt over de prijzen van bepaalde onderdelen; hoe krijg je het voor elkaar om nu al iets kwijt te raken?! :? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Iemand enig idee wanneer de Super Suit (onderwater)behuizing leverbaar gaat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basxt
H0ppie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Bij mij geeft de site €25 aan, maar wel gratis verzendkosten!! :P

Los van het feit dat je helemaal gelijk hebt over de prijzen van bepaalde onderdelen; hoe krijg je het voor elkaar om nu al iets kwijt te raken?! :? :*)
Oh ja je hebt gelijk, 25 idd O+

Was in een publieke ruimte.

Ik had het stukje in een brillenhoesje gedaan en op een tafel gelegd. Die is waarschijnlijk door iemand meegenomen zonder dat hij/zij voelde dat dat stukje erin zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:59
Denk dat de GoPro Karma voor ons vertraagd wordt:

"The GoPro Karma will be released on October 23, 2016 for US only.
It will be then available worldwide soon but we currently do not have an exact time frame yet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
TweakerMarco schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:53:
Denk dat de GoPro Karma voor ons vertraagd wordt:

"The GoPro Karma will be released on October 23, 2016 for US only.
It will be then available worldwide soon but we currently do not have an exact time frame yet."
Handig, kunnen we eerst de usa gebruikers reviews lezen.

-edit- ik lees overal nu dat het waarschijnlijk 2017.wordt in europa.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomas_ op 22-10-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

technonose schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:10:
-edit- ik lees overal nu dat het waarschijnlijk 2017.wordt in europa.
Waar bijvoorbeeld?

Ik ben zeer geïnteresseerd vanwege de karma, vooral om de combinatie met de grip. Maar mocht het echt lang gaan duren, dan bestel ik de nieuwe Feiyu SPG gimbal. Die is zowel compatible voor je smartphone als voor de Gopro's 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
vanDaal schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:16:
[...]

Waar bijvoorbeeld?

Ik ben zeer geïnteresseerd vanwege de karma, vooral om de combinatie met de grip. Maar mocht het echt lang gaan duren, dan bestel ik de nieuwe Feiyu SPG gimbal. Die is zowel compatible voor je smartphone als voor de Gopro's 8)
Ik ben ook erg geintereseerd in de grip. Ik las het op dpreview in het actioncam forum oa.

https://www.dpreview.com/forums/thread/4069068

https://community.gopro.c...ldwide-incl-US/td-p/17703

[ Voor 11% gewijzigd door Tomas_ op 22-10-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Inmiddels staat er bij de USA site dat de verkrijgbaarheid op 14 november is.
Bij de emea staat coming soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik ben ook wel benieuwd, moet zeggen dat de stabilisatie van de 5 wel goed is. De beelden zijn rustiger dan op mijn 3+.

Ga zeker de Karma Grip kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Timelapse gemaakt vanuit de 10e verdieping van de A'dam Toren. :)

Dingen die ik hiervan heb geleerd:

- Timelapsen met een automatische shutter is niet handig. De gopro past de shutter wel aan naarmate het donkerder wordt, maar doet dit niet individueel per foto. Nee, deze zal gewoon spontaan een grote stap in shutterspeed veranderen na een X aantal foto's. Hierdoor krijg je dus een groot verschil in exposure. Ik vraag mij dan ook af wat dit triggered. Het lijkt mij in ieder geval niet de bedoeling.

Zo heb ik van de 2000 foto's ongeveer 5 keer apart de exposure omlaag moeten brengen, en kon ik niet simpelweg een keyframed exposure van bijvoorbeeld 100% naar 50% brengen (begin-eind). Omdat de totale timelapse dus niet smooth van exposure is veranderd.

- Linear werkt erg prettig. Scheelt weer wat rekenkracht tijdens het editen.

- Foto's bekijken na het maken van veel foto's laat je GoPro even vastlopen. Niet doen dus als je snel verder wilt.

Als iemand nog een andere manier weet om een day to nightlapse te maken dan hoor ik dat graag. Ik ben namelijk niet van plan om nog een keer de shutter op auto te zetten :) Too much of a hassle.
Ik hoor graag feedback!

[ Voor 12% gewijzigd door Basxt op 25-10-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iemand hier ervaring met het vervangen van de stock lens door een ander model, bijvoorbeeld een lens van hier: https://www.peauproductio...ero-4-black-silver-lenses

Een voorbeeld hoe het eruit ziet met een 3.97mm f/2.8 82d HFOV 16MP
(No Distortion) lens.

[ Voor 28% gewijzigd door FabiandJ op 26-10-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb een 144FPS monitor, kan je ergens 120/240FPS Go-Pro bestanden donwnloaden :P
Is dit ook aanzienlijk smoother dan bijvoorbeeld 60FPS op YouTube?

Edit: Go-Pro bestanden

[ Voor 12% gewijzigd door Koning Willy op 26-10-2016 19:53 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Koning Willy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:16:
Ik heb een 144FPS monitor, kan je ergens 120/240FPS bestanden donwnloaden :P
Is dit ook aanzienlijk smoother dan bijvoorbeeld 60FPS op YouTube?
Ik denk dat je bij het verkeerde topic zit. Dit gaat over GoPro's/Action cams, niet specifiek over monitoren. Mogelijk heb je hier meer kans van slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
H0ppie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Ik denk dat je bij het verkeerde topic zit. Dit gaat over GoPro's/Action cams, niet specifiek over monitoren. Mogelijk heb je hier meer kans van slagen.
Denk je dat ik hier nieuw ben ofzo?
Ik vraag of je ergens native 120FPS/240FPS Go-Pro demo footage kan halen ;)
Om o.a. te kijken hoe de editing workflow is.

[ Voor 4% gewijzigd door Koning Willy op 26-10-2016 19:55 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Koning Willy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:52:
[...]

Ik heb een stukje voor je uitgerenderd (H.265 O+ ) Sorry voor de disclaimer, maar helaas is dat nodig. ;)

Drive link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Basxt schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:22:
[...]

Ik heb een stukje voor je uitgerenderd (H.265 O+ ) Sorry voor de disclaimer, maar helaas is dat nodig. ;)

Drive link
Thanks!
VLC flipt helemaal door
Adobe Premiere geeft zwart beeld
en Window Media Player werkt maar wss met 60FPS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Koning Willy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:58:
[...]

Thanks!
VLC flipt helemaal door
Adobe Premiere geeft zwart beeld
en Window Media Player werkt maar wss met 60FPS :P
VLC flipt hem bij mij ook. Bij mij werkte de export in Premiere in ieder geval wel smooth. Raar dat hij bij jou een zwart beeld geeft :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H0ppie
Koning Willy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:52:
[...]

Dat stond er eerst niet bij, dus vind je mijn reactie dan nog steeds zo raar? Want zie dat je het er later bij gezet hebt ;)

Maar zag dat iemand je al geholpen had, dat is mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Welke resolutie en fps gebruikt iedereen hier? Als je een DSLR gebruikt moet je 24fps gebruiken om een cinematic look te krijgen, maar hoe zit dit bij de GoPro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
FabiandJ schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:44:
Welke resolutie en fps gebruikt iedereen hier? Als je een DSLR gebruikt moet je 24fps gebruiken om een cinematic look te krijgen, maar hoe zit dit bij de GoPro?
Als je voor cinematic wilt gaan zou ik dus inderdaad voor 24 fps gaan. Shutterspeed 1/100 of er onder.

Een ND filter is dan wel nodig als je buiten filmt.

[ Voor 6% gewijzigd door Basxt op 29-10-2016 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Basxt schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:23:
[...]

Als je voor cinematic wilt gaan zou ik dus inderdaad voor 24 fps gaan. Shutterspeed 1/100 of er onder.

Een ND filter is dan wel nodig als je buiten filmt.
Bedankt is een ND filter ook nodig als je alles in flat filmt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basxt
FabiandJ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:14:
[...]

Bedankt is een ND filter ook nodig als je alles in flat filmt?
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Top en besteld inclusief maar meteen een red filter voor onderwater :)

Heb nu deze instellingen:
Resolutie: 1920x1080
Framerate: 24fps
FOV: Wide
Low Light: Niet beschikbaar
Spot Meter: Uit
Protune: Aan
White Balance: Native
Color: Flat
Shutter: 1/48
ISO Mode: Max
ISO: 400 (Voor overdag, in de avond naar 1600)
Sharpness: Low
EV Comp: Niet beschikbaar

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 29-10-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
FabiandJ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:03:
[...]

Top en besteld inclusief maar meteen een red filter voor onderwater :)

Resolutie: 1920x1080
FOV: Wide
ISO Mode: Max
Nice!

Welke GoPro film je mee?

Daarnaast, hoezo in full HD als je ook in 2.7k kan? meer beeldruimte en kwaliteit om mee te spelen.
Waarom wide view? Als je een echt cinematic beeld wilt dan zou ik voor Linear gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Basxt schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:42:
[...]

Nice!

Welke GoPro film je mee?

Daarnaast, hoezo in full HD als je ook in 2.7k kan? meer beeldruimte en kwaliteit om mee te spelen.
Waarom wide view? Als je een echt cinematic beeld wilt dan zou ik voor Linear gaan :)
Ik heb een GoPro Hero 4 Black en tussen full HD en 2.7k twijfel ik. De accu en SD kaart gaat een heel stuk sneller vol bij 2.7k en je weet nooit wat je tegenkomt je zal maar net met een lege accu of volle SD kaart zitten. Heb voor wide gekozen omdat je dan zeker weet dat je alles inbeeld hebt, tevens blijf je het fisheye effect houden.

Net even getest met de settings hierboven en één 64gb SD kaart, de GoPro 4 Hero Black met bacpac en 2x een brofish accu kan ik 3.08 uur filmen want dan is de sd kaart vol :p
Met een 128GB SD kaart die ik heb liggen en de resolutie op 2.4k kom ik uit op 4.4 uur dat ik kan filmen en er nog 44gb beschikbaar is op de SD.

Na mijn vakantie in november ga ik waarschijnlijk wel de lens te vervangen voor een 3.97mm f/2.8 82d HFOV 16MP (No Distortion). Dan ben ik af van de fisheye, nadeel is wel dat de FOV van 123 graden naar 82 graden gaat. Voorbeeld staat in een eerdere post van mij: FabiandJ in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 21% gewijzigd door FabiandJ op 30-10-2016 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basxt
FabiandJ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:01:
[...]

Ik heb een GoPro Hero 4 Black en tussen full HD en 2.7k twijfel ik. De accu en SD kaart gaat een heel stuk sneller vol bij 2.7k en je weet nooit wat je tegenkomt je zal maar net met een lege accu of volle SD kaart zitten. Heb voor wide gekozen omdat je dan zeker weet dat je alles inbeeld hebt, tevens blijf je het fisheye effect houden.

Net even getest met de settings hierboven en één 64gb SD kaart, de GoPro 4 Hero Black met bacpac en 2x een brofish accu kan ik 3.08 uur filmen want dan is de sd kaart vol :p
Met een 128GB SD kaart die ik heb liggen en de resolutie op 2.4k kom ik uit op 4.4 uur dat ik kan filmen en er nog 44gb beschikbaar is op de SD.

Na mijn vakantie in november ga ik waarschijnlijk wel de lens te vervangen voor een 3.97mm f/2.8 82d HFOV 16MP (No Distortion). Dan ben ik af van de fisheye, nadeel is wel dat de FOV van 123 graden naar 82 graden gaat. Voorbeeld staat in een eerdere post van mij: FabiandJ in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"
Ik snap wel dat je je daar zorgen om maakt, maar je levert heel veel kwaliteit in. Ik heb nog nooit full HD gebruikt, en zal dat ook nooit doen. 2.7K ziet er zóveel beter uit..

In de nieuwste update kan je met de Hero 4 Black ook de FOV op linear zetten. Bij linear is het écht 100% recht. Geen fisheye te bekennen.

Als ik jou was had ik het wel geweten. Hogere kwaliteit, en geen fisheye. Dan moet je maar wat batterijen en SD kaarten extra kopen. Wat mij geen probleem lijkt als je die no distortion lens van +140 dollar schrapt ;)

Waarom zou je überhaupt die lens nu nog kopen? je verliest je garantie, kans op schade, en je FOV angles zijn niet zoals voorheen, en moet je dus de oude lens er op te zetten als je dat wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Basxt schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

Ik snap wel dat je je daar zorgen om maakt, maar je levert heel veel kwaliteit in. Ik heb nog nooit full HD gebruikt, en zal dat ook nooit doen. 2.7K ziet er zóveel beter uit..

In de nieuwste update kan je met de Hero 4 Black ook de FOV op linear zetten. Bij linear is het écht 100% recht. Geen fisheye te bekennen.

Als ik jou was had ik het wel geweten. Hogere kwaliteit, en geen fisheye. Dan moet je maar wat batterijen en SD kaarten extra kopen. Wat mij geen probleem lijkt als je die no distortion lens van +140 dollar schrapt ;)

Waarom zou je überhaupt die lens nu nog kopen? je verliest je garantie, kans op schade, en je FOV angles zijn niet zoals voorheen, en moet je dus de oude lens er op te zetten als je dat wilt.
Ik wist niet dat de GoPro 4 Hero ook Linear mode heeft net even dit filmpje bekeken ter vergelijking en in ben om ook meteen de resolutie naar 2.7k gezet :) Die andere lens kan ook meteen van mijn wishlist af :+

Wat betreft de accu realiseer ik me net dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken aangezien ik voor 90% alles zal opnemen met de Feiyu Tech FY-G4QD. Hierbij heb ik een batterij extender en dus tijdens het opnemen ook de GoPro oplaad. Tevens heb ik een klein laptopje mee inclusief externe HDD dus kan de opnames daarna overzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basxt
FabiandJ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:12:
[...]

Ik wist niet dat de GoPro 4 Hero ook Linear mode heeft net even dit filmpje bekeken ter vergelijking en in ben om ook meteen de resolutie naar 2.7k gezet :) Die andere lens kan ook meteen van mijn wishlist af :+

Wat betreft de accu realiseer ik me net dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken aangezien ik voor 90% alles zal opnemen met de Feiyu Tech FY-G4QD. Hierbij heb ik een batterij extender en dus tijdens het opnemen ook de GoPro oplaad. Tevens heb ik een klein laptopje mee inclusief externe HDD dus kan de opnames daarna overzetten.
Nice! all set dus :)

Ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Basxt schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:48:
[...]

Nice! all set dus :)

Ben benieuwd naar het resultaat!
All set bijna :p

Ik had een Polar Pro Venture ND Filter gekocht, maar deze past alleen op de waterproof behuizing. Als ik de Feiyu Tech FY-G4QD gebruik, past de waterproof behuizing niet en dus ook dat ND filter niet dus heb ook nog de Polar Pro Frame 2.0 Neutral Density Filter moet aanschaffen.

Uit eindelijk zullen dit de settings worden die ik wil gaan gebruiken:
Resolutie: 2.7K
FOV: Lineair
ISO Mode: Lock

Alleen de ISO in samenwerking met de ISO Mode Lock en Max snap ik nog niet helemaal. Mogelijk moet ik die voor overdag op Lock zetten met ISO op 400. En later in de avond deze veranderen naar Max en ISO op 1600.

Ben er wel achter dat ik met bovenstaande settings en ik film tegen de zon(licht) in ik het ND filter moet gebruiken anders is de video compleet overbelicht en kan ik de opname weggooien.

[ Voor 47% gewijzigd door FabiandJ op 30-10-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
FabiandJ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:46:
[...]

Ik had een Polar Pro Venture ND Filter gekocht, maar deze past alleen op de waterproof behuizing. Als ik de Feiyu Tech FY-G4QD gebruik, past de waterproof behuizing niet en dus ook dat ND filter niet dus heb ook nog de Polar Pro Frame 2.0 Neutral Density Filter moet aanschaffen.

Alleen de ISO in samenwerking met de ISO Mode Lock en Max snap ik nog niet helemaal. Mogelijk moet ik die voor overdag op Lock zetten met ISO op 400. En later in de avond deze veranderen naar Max en ISO op 1600.

Ben er wel achter dat ik met bovenstaande settings en ik film tegen de zon(licht) in ik het ND filter moet gebruiken anders is de video compleet overbelicht en kan ik de opname weggooien.
Aha! dat is jammer..

ISO lock gebruik ik zelf niet, dus kan er ook niet veel over kwijt.

Je kan er altijd voor kiezen om natuurlijk de shutter op automatisch te zetten, dan is je overbelichtheid opgelost, maar dan mis je dus weer de motionblur. Ik zou wel voor enige afkijk zorgen tijdens het filmen dat je weet dat het er goed opstaat. LCD backpack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Basxt schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:37:
[...]

Aha! dat is jammer..

ISO lock gebruik ik zelf niet, dus kan er ook niet veel over kwijt.

Je kan er altijd voor kiezen om natuurlijk de shutter op automatisch te zetten, dan is je overbelichtheid opgelost, maar dan mis je dus weer de motionblur. Ik zou wel voor enige afkijk zorgen tijdens het filmen dat je weet dat het er goed opstaat. LCD backpack?
Die heb ik niet, ik ga de GoPro App gebruiken.

Wat betreft shutter, voor zo ver ik weet moet die altijd op een waarde staan wat 2x de waarde is van de fps waarin opgenomen wordt.
Net het filmpje op deze site bekeken, dat maakt veel duidelijk. Omdat de GoPro een vaste aperture heeft moeten wij de shutter speed verhogen om de hoeveelheid licht die opgevangen wordt te verminderen en dus overbelichtheid te voorkomen. Bij een DSLR kan je de apeture wel veranderen van F/1.8 naar bijvoorbeeld F/11 en kan je de shutter speed dus bij een frame rate van 24 op 1/48 laten staan.

[ Voor 37% gewijzigd door FabiandJ op 31-10-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
FabiandJ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:46:
[...]

Ik gebruik ook in de avond ISO 400, dit zorgt ervoor dat het beeld niet korrelig wordt bij low light.
Pagina: 1 ... 72 ... 81 Laatste