Donstil schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:42:
Ik kijk eigenlijk al sinds de introductie van de Phantom 4 met een scheef oog naar een Drone en dat is een maandje geleden toen ik even met de Phantom 4 mocht vliegen alleen maar erger geworden.
Ondanks dat het een hele mooie toevoeging zou zijn op mijn film en fotografie hobby hik ik toch nog een beetje tegen de hoge prijs van de Phantom.
Tot ik afgelopen week de aankondiging van de Karma zag. Bijna de helft goedkoper zonder camera. Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn
Iemand van jullie die daar wat nuttigs over kan zeggen? Zitten er veel (belangrijke) functies op een Phantom welke niet naar de Karma komen?
En is er al iets bekend over Nederlandse bundels?
In de vs komt er een bundel van $1099 (zonder tax). Dat zou hier dan €1069/1099 kunnen beteken. Iets wat mij behoorlijk aanspreekt.
Vanuit mijn ervaring met m'n Phantom 2 drone, ook puur als aanvulling op film/fotografie hobby;
Waarom phantom 4
- dji heeft zich al wat langer bewezen in drone land, zou dus sowieso even de real-life reviews van Karma afwachten
- het heeft paar features die karma niet heeft (object herkenning, follow-me), maar to be honest weet ik niet of ik die nou echt zou gebruiken. Object herkenning is bijv alleen aan de voorkant en ik vlieg vaker achteruit / zijdelings dan vooruit.
Waarom Karma
- makkelijker mee te nemen; alles wat helpt om m makkelijker mee te nemen is een big pro. Je moet m willen gebruiken. Ik neem mijn phantom 2 nu in principe ook altijd mee maar heb daar welke flinke rugtas voor nodig. Kleiner zou echt stuk relaxter zijn. En daar is bij de Karma goed over nagedacht.
- combo van losse camera en gimbal is top. Helemaal als je sowieso ook een action cam gebruikt. Daarmee dan ook goedkoper.
- scherm inclusief, geen iPad of telefoon nodig.
- propellers uit beeld! Dat is nu super irritant bij phantom als je voorruit vliegt. Niet alleen vanwege de proppelors, ook vanwege de prop-schaduw-flikker (door de zon) die je hele beeld verknallen.
Waar ik nog benieuwd naar ben
- hoe verhouden die auto-flight-paths zich tot elkaar in real-life. Die mis ik nu wel met phantom 2. Ben benieuwd hoe Karma daar op scoort
- battery life in de praktijk
- batterij laadtijd in de praktijk
- gimbal kwaliteit in de praktijk. -> mijn dji gimbal heeft nog wel eens last van trillingen.
- prijs van extra batterij, car charger, fast charger en dat soort ongein. Ik heb nu 3 batterijen dus dat is een investering die er vaak ook bijkomt.
[
Voor 3% gewijzigd door
vanardenne op 26-09-2016 09:34
]