Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Queenfanmichel schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:54:
[...]

Ik gebruik ook in de avond ISO 400, dit zorgt ervoor dat het beeld niet korrelig wordt bij low light.
Ja daar heb ik hem nu ook opstaan, ik heb namelijk contact gehad met de maker van dit en zijn vele andere filmpjes en gevraagd naar zijn advies.

En hij kwam met dit terug:
FOV: 2.7K M
FPS: 24
Protune: On
WB: Auto
Color: Flat
Ex. Comp: -.5
Shutter: Auto but with an ND8 or ND16 depending on how bright it is outside
ISO lock: At 400 for everything
Sharpness: Low

Alleen de Medium ipv Linear weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
FabiandJ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:52:
[...]

Ja daar heb ik hem nu ook opstaan, ik heb namelijk contact gehad met de maker van dit en zijn vele andere filmpjes en gevraagd naar zijn advies.
[video]

En hij kwam met dit terug:
FOV: 2.7K M
FPS: 24
Protune: On
WB: Auto
Color: Flat
Ex. Comp: -.5
Shutter: Auto but with an ND8 or ND16 depending on how bright it is outside
ISO lock: At 400 for everything
Sharpness: Low

Alleen de Medium ipv Linear weet ik nog niet.
Die youtube kanaal kon ik nog niet, gelijk op geaboneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Net wat ND filters besteld op PolarPro.

Toevallig kwam ik een kortingscode tegen :)

FALLFLIGHT10

Edit OT:

Dacht ergens te lezen dat er binnenkort ook een ISO 100 optie komt tijdens het filmen. Erg fijn :)

[ Voor 35% gewijzigd door Basxt op 03-11-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Nieuwkomer in de markt en de Mavic is ook niet vrij van kinderziektes zie ik veel op youtube en het forum voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:41:
@maanvis123 erg cool gedaan. Welk programma heb je gebruikt voor het editen?

Op het moment dat je de video op YouTube zet kan je via de 'Auteursrechtgegevens' opzoeken wat voor muziek je kan gebruiken. Zo kan je het auteursrechtbeleid van diverse nummers opzoeken zodat dit toch kan worden afgespeeld op mobiele apparaten.

Ik ben zelf onlangs op wintersport geweest en heb daar met de GoPro wat beelden geschoten. Tegenwoordig gebruik ik Adobe Premiere Pro CC voor het editen. Een verademing ten opzichte van GoPro Studios.

[video]
Toffe vide en goede inspiratie voor beelden. Met welke instellingen is dit geschoten? Ik neem aanstaande kerst voor het eerst mijn GoPro mee op wintersport (stick + helmet mount voor POV). Nog andere tips en tricks? In deze Reddit post stond al een hoop nuttigs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
jelle. schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:46:
[...]

Toffe vide en goede inspiratie voor beelden. Met welke instellingen is dit geschoten? Ik neem aanstaande kerst voor het eerst mijn GoPro mee op wintersport (stick + helmet mount voor POV). Nog andere tips en tricks? In deze Reddit post stond al een hoop nuttigs :)
Actiebeelden 1080p op 120fps (mits je de GoPor 4 of 5 heb), maar 2.7k 60fps is ook een topper, voor de rest heb ik altijd Protune aan. Mijn instellingen voor Protune is als volgt.

* Witbalans: RAW (Native)
* ISO: 400 beter geen korrel.
* Scherp: Low scherpte achteraf
* Color: Flat (GoPro color mag ook maar flat voorkeur)
* Exposure: op -0,5 of lager

Een lagere ISO zorgt ervoor dat het beeld niet korrelig wordt, je kan beter meer licht erin brengen tijdens het bewerken. Ook exposure heb ik op -0,5 of lager staan, vooral bij lichtinval kan ik het beter bewerken.

Kijk maar eens op youtube, Mic Bergsma is een met veel video's waarbij je het een en ander goed wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Voor mensen met een Hero 5 Black, met de laatste versie van Quick kan je de GPS data bij het beeld voegen.

YouTube: GoPro Hero 5 GPS data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quincy90
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-12-2016
Hi,

Ik ga in januari op vakantie naar Curacao en neem een GoPro Hero 4 Black edition mee, nu ben ik totaal niet bekend in de settings van GoPro en zou graag een goeie setup willen hebben voor Full HD te filmen voor zoal op het land als onderwater.... Misschien zouden jullie me daarbij kunnen helpen?... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quincy90 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:10:
Hi,

Ik ga in januari op vakantie naar Curacao en neem een GoPro Hero 4 Black edition mee, nu ben ik totaal niet bekend in de settings van GoPro en zou graag een goeie setup willen hebben voor Full HD te filmen voor zoal op het land als onderwater.... Misschien zouden jullie me daarbij kunnen helpen?... _/-\o_
Als je daar mooie beelden wilt schieten kan je toch het beste alvast wat gaan oefenen. Ervaring helpt veruit het meeste om bepaalde fouten te voorkomen en zo mooi mogelijke beelden te schieten in de omstandigheden die voor jou gelden. Het is zonde als je op er halverwege je vakantie ontdekt dat bepaald zaken niet zo goed uitpakken.

Zo heb ik zelf afgelopen vakantie één dag een motorfiets gehuurd en aan het einde van de dag ontdekt dat mijn camerastandpunt functioneel was, maar saaie beelden opleverde. Dat betekende de volgende ochtend vroeg uit mijn bed om nog snel wat extra materiaal te schieten :P Die paar minuten zijn gelijk de beste beelden van de hele rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Voor de geintereseerden maar de GoPro Karma Grip (de stabilisator niet de drone) is al te koop in de VS, hoop dat deze snel naar de EU komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quincy90
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-12-2016
Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:25:
[...]

Als je daar mooie beelden wilt schieten kan je toch het beste alvast wat gaan oefenen. Ervaring helpt veruit het meeste om bepaalde fouten te voorkomen en zo mooi mogelijke beelden te schieten in de omstandigheden die voor jou gelden. Het is zonde als je op er halverwege je vakantie ontdekt dat bepaald zaken niet zo goed uitpakken.

Zo heb ik zelf afgelopen vakantie één dag een motorfiets gehuurd en aan het einde van de dag ontdekt dat mijn camerastandpunt functioneel was, maar saaie beelden opleverde. Dat betekende de volgende ochtend vroeg uit mijn bed om nog snel wat extra materiaal te schieten :P Die paar minuten zijn gelijk de beste beelden van de hele rit.
Klopt, ik snap je direct. Alleen ik dacht misschien heeft iemand wat 'setup' tips of voorbeelden waarmee ik kan kijken wat het mooiste is voor mij, en straks de vakantie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
quincy90 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:50:
[...]

Klopt, ik snap je direct. Alleen ik dacht misschien heeft iemand wat 'setup' tips of voorbeelden waarmee ik kan kijken wat het mooiste is voor mij, en straks de vakantie ;) .
Begin eens met dit te lezen :)

http://abekislevitz.com/understanding-your-new-gopro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Queenfanmichel schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:43:
Voor de geintereseerden maar de GoPro Karma Grip (de stabilisator niet de drone) is al te koop in de VS, hoop dat deze snel naar de EU komt.
Beter een goede prijs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

quincy90 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:10:
Hi,

Check ook onderwaterfilters :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
[...]

MicBergsma op Youtube heeft veel goede tips, deze zijn hier te vinden:
YouTube: GoPro Studio Tutorial / Tip

Ook voor onderwaterfilmen:
YouTube: Underwater tips

Voor de rest heeft GoPro zelf ook een aantal tips, `zoals deze drie:

Deel 1: YouTube: GoPro Field Guide: Understanding Protune (Ep 1 of 3)

Deel 2: YouTube: GoPro Field Guide: Resolutions, Frame Rates and FOV (Ep 2 of 3)

Deel 3: YouTube: GoPro Field Guide: On Location (Ep 3 of 3)

Meer hier:

YouTube: GoPro Field Guides

En hier onderwatertips:

YouTube: Underwater tips

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Release GoPro Karma Grip 1 januari in Nederland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3aL0AAMWuhJy3LiBSTY4vwcH/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Ben erg benieuwd naar de prijs.
Waarschijnlijk zoals alle GoPro spullen de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Werkt die grip ook met de oudere Hero 3 black?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
zonoskar schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:36:
Werkt die grip ook met de oudere Hero 3 black?
Nee vanaf de Hero 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
RedRayMann schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:09:
Ben erg benieuwd naar de prijs.
Waarschijnlijk zoals alle GoPro spullen de hoofdprijs.
De prijs is €329,99

http://shop.gopro.com/EMEA/stabilization

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Tnx, zat op een klein telefoontje. Dan werkt de GoPro site niet lekker vind ik. Maar heb de 3+ BE. Niet een optimale combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
RedRayMann schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:18:
[...]

Tnx, zat op een klein telefoontje. Dan werkt de GoPro site niet lekker vind ik. Maar heb de 3+ BE. Niet een optimale combi.
Inderdaad niet dat de 3+ slecht is heb hem ook nog steeds, maar deze zal niet werken met de Karma grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Op 1 of andere manier vind ik dit goedkoop :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
[...]

Wat andere mensen al zeiden. Speel er flink mee thuis, maak rare opnamens met lopen. Zet hem eens op de grond, richt hem omhoog enz. Zodat je door krijgt hoe groot hij filmpt. Bij de Hero4 zit er een schermpje op toch? Dan helpt dat natuurlijk ook altijd al. Zo heb ik het ook geleerd. Verder kan je ook altijd nog streamen naar je mobiel om zo het beeld te bekijken, maar onder water gaat dat natuurlijk iets lastiger :P.

Als beginner, let goed op je framerate, gebruik alleen veelvouden van elkaar dus 24 -> 48 of 25 -> 50 of 30 -> 60 en houd je hier dan je gehele vakantie ook aan. Ga niet ineens de ene dag met 24 fps en de andere dag met 25 fps filmen. Ik merk dat veel mensen hier in nederland 'gewoon' met 30 fps filmen. Dat is opzich geen probleem als je niet met veel lampen in de buurt zit. Film je wel waar veel kunstmatig licht is, zou ik op 25 fps/50 fps filmen (Het PAL vs. NTSC verhaal).

Het kanaal van Micbergsma is heel chill om dingen over de GoPro te leren. Dat kanaal heb ik ook veel gebruikt in het begin.

Dan heb ik nog een laatste tip het kanaal Flipped Society heeft pas 7 filmpjes online gezet hoe hij zijn filmpjes bewerkt. Hij filmt voornamelijk met GoPro's. Dus als je ook nog niet zoveel van bewerken weet, is dat misschien ook handig om te bekijken (na je vakantie :P).

YouTube: Edit Video Like a PRO: Getting Started (Part 1/7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er goedkopere maar wel relatief goede alternatieven voor de gopro stabalizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:27

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb zelf sinds 2 weken de Feiyu SPG Live voor mijn Gopro Hero 5. In principe bedoeld voor een smartphone, maar je kunt er ook je Gopro tussen klemmen. Heb er ongeveer 230 euro voor betaald via Aliexpress.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wvUemb5VyOLs7d4X4GSzpBH6/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door vanDaal op 10-12-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Wat is het beste als je ook opnames er bij maakt met je Iphone? Die doet 1080 30/60. Filmt die in ntsc? Wellicht de Gopro ook in ntsc zetten zodat de frame rate gelijk loopt?
MLPN schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:06:
[...]

Als beginner, let goed op je framerate, gebruik alleen veelvouden van elkaar dus 24 -> 48 of 25 -> 50 of 30 -> 60 en houd je hier dan je gehele vakantie ook aan. Ga niet ineens de ene dag met 24 fps en de andere dag met 25 fps filmen. Ik merk dat veel mensen hier in nederland 'gewoon' met 30 fps filmen. Dat is opzich geen probleem als je niet met veel lampen in de buurt zit. Film je wel waar veel kunstmatig licht is, zou ik op 25 fps/50 fps filmen (Het PAL vs. NTSC verhaal).

Het kanaal van Micbergsma is heel chill om dingen over de GoPro te leren. Dat kanaal heb ik ook veel gebruikt in het begin.

Dan heb ik nog een laatste tip het kanaal Flipped Society heeft pas 7 filmpjes online gezet hoe hij zijn filmpjes bewerkt. Hij filmt voornamelijk met GoPro's. Dus als je ook nog niet zoveel van bewerken weet, is dat misschien ook handig om te bekijken (na je vakantie :P).

YouTube: Edit Video Like a PRO: Getting Started (Part 1/7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
wrcveen schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:06:
Wat is het beste als je ook opnames er bij maakt met je Iphone? Die doet 1080 30/60. Filmt die in ntsc? Wellicht de Gopro ook in ntsc zetten zodat de frame rate gelijk loopt?

[...]
Als je iphone 30 en 60fps filmt en je wilt een filmpje maken met iphone en gopro beelden zou ik met je gopro ook 30,60 en 120 fps filmen. Overigens is 25 fps voor PAL en 30 fps is voor NTSC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
1. Kan je de gopro ook instellen op niet fish-eye? En zo ja, vanaf welke versie gopro?

2. De 5 vs de 4. Is de 5 echt zoveel beter? Of kan ik net zo goed een 4 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
Sbakker1982 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:19:
1. Kan je de gopro ook instellen op niet fish-eye? En zo ja, vanaf welke versie gopro?

2. De 5 vs de 4. Is de 5 echt zoveel beter? Of kan ik net zo goed een 4 kopen?
1. vanaf versie 5
2.) hang er van af wat je wilt. Dan moet je de specs vergelijken en kijken of je met de specs van de 4 kunt leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
technonose schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:34:
[...]

1. vanaf versie 5
2.) hang er van af wat je wilt. Dan moet je de specs vergelijken en kijken of je met de specs van de 4 kunt leven.
1) vanaf versie 4! De flat optie heb je ook op de hero 4 met de laatste firmware update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Heb afgelopen weekend een GoPro Hero5 aangeschaft en gaan in januari naar een mooi tropisch land op vakantie waar gedoken/gesnorkeld gaat worden. Nu wil ik een setje filters aanschaffen van PolarPro maar zie dat ze geschikt zijn voor de "Supersuit". Betekent dit dat ik een aparte behuizing daarvoor moet aanschaffen?

Bij de Hero5 zit namelijk ook een behuizing, maar is dat ook een (soort) SuperSuit?

Iermand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Queenfanmichel
DaKuup schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:52:
Heb afgelopen weekend een GoPro Hero5 aangeschaft en gaan in januari naar een mooi tropisch land op vakantie waar gedoken/gesnorkeld gaat worden. Nu wil ik een setje filters aanschaffen van PolarPro maar zie dat ze geschikt zijn voor de "Supersuit". Betekent dit dat ik een aparte behuizing daarvoor moet aanschaffen?

Bij de Hero5 zit namelijk ook een behuizing, maar is dat ook een (soort) SuperSuit?

Iermand een idee?
Wil je onderwater filmen met een filter dan heeft GoPro zelf een filter te koop die je kan gebruiker zonder de behuizing, die is pas nodig als je dieper dan 10 meter gaat duiken. Snorkelen is dat niet nodig.

http://shop.gopro.com/EME...ero5-black/AACDR-001.html

Met behuizing kan je deze van GoPro gebruiken.

http://shop.gopro.com/EME...super-suit/AAHDR-001.html

Een filter die je kan gebruiken als je niet het water in gaat kan je onderstaande gebruiken, ook hier zonder de extra behuizing.

https://www.polarprofilte...ducts/gopro-hero5-filters

En heb je wel een behuizing dan is deze ook van PolarPro een goede.

https://www.polarprofilte...-hero5-filter-aqua-3-pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Er komt nog weinig los qua go pro hero 5 reviews valt me op.... is hij nog niet goed geland in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:15
Karma Grip is nu ook los in ons land te krijgen voor een schamele 349,- euro, ze hebben in de tussentijd ook lekker de prijs met 30 euro omhoog gegooid.

http://shop.gopro.com/EMEA/stabilization

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Schamel? Ik vind 350 euro best veel geld ;) Maar concurrend is het denk ik wel als ik andere prijzen zie....wil toch wel graag een keer zo'n ding hebben. Ik ben altijd erg teleurgesteld over wat er nu uit mijn camera komt (bijna onbruikbare trillende beelden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:15
stefijn schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:11:
Schamel? Ik vind 350 euro best veel geld ;) Maar concurrend is het denk ik wel als ik andere prijzen zie....wil toch wel graag een keer zo'n ding hebben. Ik ben altijd erg teleurgesteld over wat er nu uit mijn camera komt (bijna onbruikbare trillende beelden)
Ik was sarcastisch :) Maargoed neig nu wel naar de FeiyuTech G5, voor 270 euro te krijgen.

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:09
apexia0087 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:14:
[...]

Ik was sarcastisch :) Maargoed neig nu wel naar de FeiyuTech G5, voor 270 euro te krijgen.
Ik neig naar de Removu s1 omdat ik een Hero4 Silver heb en later mogelijk ga upgraden naar de hero5 of hoger. Omdat Removu meerdere GoPro's ondersteund verwacht ik dat dit ook voor toekomstige modellen gaat gebeuren. Tevens kan de Removu gemount worden aan bijv helm/tas/chesty etc.

Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ruvetuve schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:43:
[...]

Ik neig naar de Removu s1 omdat ik een Hero4 Silver heb en later mogelijk ga upgraden naar de hero5 of hoger. Omdat Removu meerdere GoPro's ondersteund verwacht ik dat dit ook voor toekomstige modellen gaat gebeuren. Tevens kan de Removu gemount worden aan bijv helm/tas/chesty etc.

Wat is jullie mening hierover?
Ik heb de dji osmo mobile en heb net via aliexpres een mount gekocht voor de gopro. Als dat werkt heb ik best of both worlds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist weer wat filmpjes online gezet van wat casino wandelingen in Las Vegas (uiteraard met mijn Feyu Tech gimball). Heb nu sinds het eerst geen GoPro Studio meer gebruikt. Freezede continue en was super onbetrouwbaar met gesavede files etc. Dus besloten om het met een 4K YouTube preset in Adobe Premiere CC te proberen. Werkt zóóóveel fijner!

Alleen moest ik nu wel een ander kleurenfilter gebruiken in plaats van ProTune en is het resultaat wel wat minder mooi als je het mij vraagt. Volgende keer mijn GoPro gewoon instellen met ProTune, dan hoef ik daar straks in Premiere niks meer mee te doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind de stabilisatie een beetje tegenvallen moet ik eerlijk zeggen. Heb je geprobeerd de camera zo stabiel mogelijk te houden, of heb je gewoon gewandeld? Ik vind het wel opmerkelijk dat je daar binnen gewoon mag filmen, of heb je gevraagd of dit mocht?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja gewoon gewandeld idd, maar je hebt wel gelijk hoor. Weet ook niet hoe dat kan, maarja het is in ieder geval een stuk beter zonder zo'n ding haha. Officieel mag je niet filmen in casino's daar en doen ze erg moeilijk, maar ik ben niet gepakt. En zo erg is het mijn inziens niet, echter zijn daar de meningen over verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder nog een aantal filmpjes van mijn trip naar Berlijn. Zoals ik volgens mij wel eens eerder heb gezegd; je moet er van houden. Wat ik probeer te doen is vooral om een sfeer van een stad weer te geven. Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen houd van deze techniek :P, maar er is zeker vraag naar denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2016 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 10:45
En welke techniek is dat dan precies? Met een Gopro in de hand rondlopen in een stad?? Ik wordt er iig niet warm van. En de sfeer kan ook op hele andere (leuke) manieren vastgelegd worden

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
Je moet er inderdaad van houden i guess. Ik skip vaak door zulke videos heen omdat ik mijn aandacht al snel verlies. Wel zou ik de saturation op je videos wat naar beneden halen want de kleuren zien er nu heel onnatuurlijk uit. Als je de sfeer wilt vastleggen dan neem ik aan dat de stad op klaarlichte dag geen donkerblauwe sci fi lucht heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door keepitfrosty op 27-12-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Of pak de highlights eruit en film met een stabilizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rxnnvnvn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik ben nu een beetje aan het rommelen met Premiere Pro, en ik vind het toch fijner werken dan de GoPro studio, waar die bij mij steeds vast liep als ik Flux wilde gebruiken.
Alleen met Premiere moet je dus een maandelijks abonnement nemen, tenminste op de Adobe site wordt dit aangegeven. Kun je het programma ook los kopen, zonder dat je vast zit aan een abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Rxnnvnvn schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:44:
Ik ben nu een beetje aan het rommelen met Premiere Pro, en ik vind het toch fijner werken dan de GoPro studio, waar die bij mij steeds vast liep als ik Flux wilde gebruiken.
Alleen met Premiere moet je dus een maandelijks abonnement nemen, tenminste op de Adobe site wordt dit aangegeven. Kun je het programma ook los kopen, zonder dat je vast zit aan een abonnement?
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rxnnvnvn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-11-2022
Balen! Weet iemand misschien een ander goed programma (beter dan de GoPro Studio) waar je maar eenmalig voor hoeft te betalen?

Dit is mijn eerste video trouwens, afgelopen zomer op vakantie geweest naar Lanzarote en daar een beetje alles uitgeprobeerd qua filmen, vervolgens bewerkt in de GoPro Studio. elke keer als ik de video wilde exporteren met Flux aan, liep ie steeds vast, dus er uiteindelijk voor gekozen om zonder Flux te exporteren.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xO47Fm_z808&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Rxnnvnvn schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:49:
[...]

Balen! Weet iemand misschien een ander goed programma (beter dan de GoPro Studio) waar je maar eenmalig voor hoeft te betalen?

Dit is mijn eerste video trouwens, afgelopen zomer op vakantie geweest naar Lanzarote en daar een beetje alles uitgeprobeerd qua filmen, vervolgens bewerkt in de GoPro Studio. elke keer als ik de video wilde exporteren met Flux aan, liep ie steeds vast, dus er uiteindelijk voor gekozen om zonder Flux te exporteren.

[video]
FCPX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Werkt ook lekker op Windows.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:41:
[...]

Werkt ook lekker op Windows.. :+
Oh, wist niet dat het op windows moest draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Rxnnvnvn schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:49:
[...]

[video]
Je hebt ook nog Adobe Première Elements, hier heb je geen abonnement voor nodig.

http://www.adobe.com/nl/products/premiere-elements.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Ik heb de http://www.mediamarkt.nl/...28gb-adapter-1388098.html gekocht voor mijn gopro hero5 black (ook nieuw), is dit kaartje snel genoeg om fatsoenlijk mee te kunnen werken? Geen zin in stutters etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
niek87 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:21:
Ik heb de http://www.mediamarkt.nl/...28gb-adapter-1388098.html gekocht voor mijn gopro hero5 black (ook nieuw), is dit kaartje snel genoeg om fatsoenlijk mee te kunnen werken? Geen zin in stutters etc.
https://gopro.com/help/ar...croSD-Card-Considerations

http://kb-nl.sandisk.com/...ss-en-snelheidsnoteringen

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Als ik aan de voorkant van mijn go pro naar het schermpje kijk wat een simpele weergave is van de settings, dan zie ik tevens paars/blauw/geel olie achtig kleur erdoor op de achtergrond als ik er schuin op kijk, is dit normaal? Gaat om de go pro hero 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 11:20
niek87 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:07:
Als ik aan de voorkant van mijn go pro naar het schermpje kijk wat een simpele weergave is van de settings, dan zie ik tevens paars/blauw/geel olie achtig kleur erdoor op de achtergrond als ik er schuin op kijk, is dit normaal? Gaat om de go pro hero 5.
Die van mij heeft dat ook lijkt me gewoon de kleur van het plastic.

Overigens wel zeer tevreden met mijn overstap van Black 3 naar de 5. De batterij is een erge verbetering en de bouw kwaliteit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
dennismaus schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:01:
[...]

Die van mij heeft dat ook lijkt me gewoon de kleur van het plastic.

Overigens wel zeer tevreden met mijn overstap van Black 3 naar de 5. De batterij is een erge verbetering en de bouw kwaliteit ook.
Wat batterij betreft, was vergeten mijn Hero 5 uit te zetten gisteravond en heeft zeker 15 uur aan gestaan _/-\o_ met gedimd scherm dus. Had nog 20 procent over. (waar hij eerst op 70 stond.)

[ Voor 5% gewijzigd door Basxt op 01-01-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaggerNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik ben mss een beetje laat. Mocht iemand dit lezen en nog een gopro 5 willen hebben met 20% korting.
https://www.intersporttwinsport.nl. code HAPPY2017.
Jullie hebben nog 50 minuten.

Gopro hero 5 kost ipv 429 nog maar 343,20 euro.

Ik heb een gopro hero 5 en 2 extra batterijen voor maar 383 gehaald.
De mediamarkt btw actie eind deze maand is effectief maar 17,3 % en dan moet je hopen dat ze de prijs nog omhoog gooien zoals vorig jaar van 399 voor 429.

Wat een lekkere deal dit. :) Lekkere start van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Na een lange tijd weer eens bezig geweest met bewerken van mijn filmpjes en voor het eerst lopen spelen met de Warp functie in Premiere Pro CS6 voor beeld stabilisatie. Soms kwam het er wel redelijk uit maar niet altijd. Al ziet het er dan misschien raar uit in het filmpje, ik ben van mening dat het altijd nog beter is dan het beeldmateriaal zonder stabilisatie :P.
Heeft iemand nog tips om minder van dat 'wobely' in het beeld te hebben? Ik dacht zelf dat het komt doordat een GoPro camera al best last heeft van fish eye, vooral de Hero 2 waarmee dit filmpje gemaakt is. Dus dat het wobely al minder hebt als je eerst fish eye weghaalt.

Anyway hier mijn aftermovie van vakantie in Suriname, tips en trics voor volgend filmpje hoor ik graag :D.

[ Voor 24% gewijzigd door MLPN op 06-01-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
De GoPro Karma (de drone) zal weer op de markt komen, begin februari zal meer bekend worden.

http://investor.gopro.com...ing-Solution/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maozzo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-04 11:27
Beste allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen de hero 5 black. Hartstikke mooi dat je kunt filmen in 4k en 2.7k, maar wanneer ik de content wil afspelen op mijn toch redelijk verouderde laptop (6 jaar oud) dan loopt het geluid wel enigszins maar het beeld blijft de hele tijd hangen. Erg zonde aangezien ik zoals de meeste graag mooie compilaties wil gaan maken.

Gopro studio valt ook nauwelijks mee te werken, terwijl mijn laptop normaal redelijk vlot is ondanks z'n leeftijd.
-i3 eerste generatie (m350)
-4gb ram
-videokaart AMD mobility radeon hd 5000.
-K-lite codecs geïnstalleerd

Momenteel zit er nog een oude sd kaart in het apparaatje; een samsung class 10, 16gb (zo'n 5 jaar oud). De exacte lees- en schrijfsnelheid weet ik zo niet maar de aanbevolen 60 mb/s (schrijfsnelheid) zal het waarschijnlijk niet gaan halen. Binnenkort schaf ik sowieso dit kaartje aan;https://www.dataio.nl/san...extreme-pro-uhs-u3-95mbs/

Zal het stokken van de content aan het sd kaartje liggen of ligt het toch echt aan mijn laptop?
Of is het raadzaam om met Adobe première CC aan de slag te gaan?

bvd voor het reageren.

Edit: Volgens mij heb ik het al 8)7 , als ik in quick kijk naar de bitrate van de filmpjes dan zie ik dat alles boven de 44 mb/s gaat stokken. Dus vanaf 1080p 50fps naar boven wordt het onbruikbaar. Eerst maar even een nieuw sd-kaartje aanschaffen dus.

[ Voor 15% gewijzigd door maozzo op 08-01-2017 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennismaus
Je laptop lijkt me ook een probleem. Je hebt nogal wat lees en schrijf snelheid nodig voor 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

maozzo schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:21:
Beste allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen de hero 5 black. Hartstikke mooi dat je kunt filmen in 4k en 2.7k, maar wanneer ik de content wil afspelen op mijn toch redelijk verouderde laptop (6 jaar oud) dan loopt het geluid wel enigszins maar het beeld blijft de hele tijd hangen. Erg zonde aangezien ik zoals de meeste graag mooie compilaties wil gaan maken.

Gopro studio valt ook nauwelijks mee te werken, terwijl mijn laptop normaal redelijk vlot is ondanks z'n leeftijd.
-i3 eerste generatie (m350)
-4gb ram
-videokaart AMD mobility radeon hd 5000.
-K-lite codecs geïnstalleerd

Momenteel zit er nog een oude sd kaart in het apparaatje; een samsung class 10, 16gb (zo'n 5 jaar oud). De exacte lees- en schrijfsnelheid weet ik zo niet maar de aanbevolen 60 mb/s (schrijfsnelheid) zal het waarschijnlijk niet gaan halen. Binnenkort schaf ik sowieso dit kaartje aan;https://www.dataio.nl/san...extreme-pro-uhs-u3-95mbs/

Zal het stokken van de content aan het sd kaartje liggen of ligt het toch echt aan mijn laptop?
Of is het raadzaam om met Adobe première CC aan de slag te gaan?

bvd voor het reageren.

Edit: Volgens mij heb ik het al 8)7 , als ik in quick kijk naar de bitrate van de filmpjes dan zie ik dat alles boven de 44 mb/s gaat stokken. Dus vanaf 1080p 50fps naar boven wordt het onbruikbaar. Eerst maar even een nieuw sd-kaartje aanschaffen dus.
Nou niet de schrijfsnelheid (filmen) en leessnelheid (afspelen) door elkaar gaan halen he :9

Anyway, ik kan je niet aanraden om je filmpjes te bekijken laat staan bewerken direct vanaf je kaartje. Kopieer alles eerst naar je laptop! :X

Als je verder problemen hebt met je laptop dan verplaats ik je reactie (en daarop volgende reacties) naar het daarvoor bestemde forum, want dit heeft niets met een GoPro te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 09-01-2017 03:45 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Mijn Core2Duo bak heeft ook problemen om met VLC de beelden van mijn 3+BE vloeiend af te spelen.
(Super view/1080P/60fps)

Maar in Premiere Pro kan ik ze wel goed bekijken in het preview venster. Weet niet precies wat er gebeurd bij het afspelen, maar je kan proberen alles op je interne opslag op te slaan en daarna met PP te werken.

Ik wil een pc upgrade, maar wat nog enkele ontwikkelingen af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maozzo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-04 11:27
Ventieldopje schreef op maandag 9 januari 2017 @ 03:45:
[...]

Nou niet de schrijfsnelheid (filmen) en leessnelheid (afspelen) door elkaar gaan halen he :9

Anyway, ik kan je niet aanraden om je filmpjes te bekijken laat staan bewerken direct vanaf je kaartje. Kopieer alles eerst naar je laptop! :X

Als je verder problemen hebt met je laptop dan verplaats ik je reactie (en daarop volgende reacties) naar het daarvoor bestemde forum, want dit heeft niets met een GoPro te maken.
Ik ben wel zo ver dat ik de content eerst op de computer zet alvorens ik aan het editen ga:) Toch bedankt voor de tip. Ik wacht het nieuwe sd kaartje even af alvorens ik verdere conclusies ga trekken.

Ik zal verder niets meer over m'n laptop in dit topic plaatsen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Ik weet niet of het juiste topic is maar goed. 29-12 bestelling op gopro site gedaan en zou de dag erna geleverd worden.... Pakketje is kwijt nooit verzonden alleen even een nieuwe sturen zit er niet bij hoor ik kan gewoon wachten. Het gaat om een lader en twee extra batterijtjes die ik voor donderdag nodig heb. Niet al te goede ervaring vooralsnog met sales supprt. Moet elke keer mailen of bellen voor antwoorden.

Aangezien ik vrijdag ochtend vroeg vertrek voor wintersport toch maar ergens anders hetzelfde besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
dennismaus schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:11:
Ik weet niet of het juiste topic is maar goed. 29-12 bestelling op gopro site gedaan en zou de dag erna geleverd worden.... Pakketje is kwijt nooit verzonden alleen even een nieuwe sturen zit er niet bij hoor ik kan gewoon wachten. Het gaat om een lader en twee extra batterijtjes die ik voor donderdag nodig heb. Niet al te goede ervaring vooralsnog met sales supprt. Moet elke keer mailen of bellen voor antwoorden.

Aangezien ik vrijdag ochtend vroeg vertrek voor wintersport toch maar ergens anders hetzelfde besteld.
Bijzonder, hoe heb je betaald? CC of PayPal? Open dispute als je er echt niet uit komt.

Ik heb juist hele goede ervaringen met support, echter heb ik nooit bij de GoPro webshop gewinkeld en heb ik voornamelijk aftersales contact gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Wie heeft de Quick Key gekocht van GoPro met een Lightning aansluiting (voor iOS apparaten), ik heb er een maar deze werkt niet.

Capture vraagt wel om toegang, maar dat je deze hebt verleent opent de Capture app en that's it. Nergens kan je de SD kaart benaderen.

Ik heb overal gezocht zelfs op het forum van GoPro, omruilen en hopen dat dit wel de juiste versie is lees ik vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers, ik kan korting krijgen op de nieuwe Feiyu Tech G5 gimbals waardoor ze voor ca. 250 euro beschikbaar zijn. Volgens mij verder nog niet verkrijgbaar (/leverbaar) in Nederland. Mochten er mensen interesse hebben kan je me een DM sturen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een filmpje gemaakt met de gopro hero 5 en de karma grip.

De karma grip is echt super gebruiksvriendelijk en de beelden zijn echt stabiel!

Zelfs met hevige sneeuwval en temperaturen rond -15 werkt die perfect.

Ik hoop dat gopro de karma drone snel weer op de markt brengt ( en dat die dit maal goed functioneerd ) dan heb je de perfecte combinatie camera + gimbal + drone 👌🏻

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:58:

[video]

De karma grip is echt super gebruiksvriendelijk en de beelden zijn echt stabiel!

Ik hoop dat gopro de karma drone snel weer op de markt brengt ( en dat die dit maal goed functioneerd ) dan heb je de perfecte combinatie camera + gimbal + drone 👌🏻
Ik gaf op youtube al aan dat dit een FANtastisch filmpje is, en daar blijf ik bij ondanks dat je nog moet "leren" zoals je zelf al aangaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

[video]

Supervette shots! Inderdaad heel stabiele beelden.

edit: heb je met ProTune geschoten trouwens?

Ik ben alleen niet zo'n fan van je montage qua opbouw en verhaallijn... geen enkel shot lijkt op normale snelheid te zijn (alles is versneld of vertraagd), waardoor ik nooit echt een feeling krijg voor de 'actie op de piste'. Ook word ik als kijker niet echt meegenomen in een verhaal. Het is een beetje te willekeurig allemaal. Maar nogmaals, je beelden zijn echt :9~ :9~

Afgelopen kerst heb ik deze video gemaakt. Lang niet zo'n mooie shots als bij jou, maar hier heb ik wel gelet op hoe de montage een verhaal vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:22:
[...]

Supervette shots! Inderdaad heel stabiele beelden.

edit: heb je met ProTune geschoten trouwens?

Ik ben alleen niet zo'n fan van je montage qua opbouw en verhaallijn... geen enkel shot lijkt op normale snelheid te zijn (alles is versneld of vertraagd), waardoor ik nooit echt een feeling krijg voor de 'actie op de piste'. Ook word ik als kijker niet echt meegenomen in een verhaal. Het is een beetje te willekeurig allemaal. Maar nogmaals, je beelden zijn echt :9~ :9~

Afgelopen kerst heb ik deze video gemaakt. Lang niet zo'n mooie shots als bij jou, maar hier heb ik wel gelet op hoe de montage een verhaal vertelt.
[video]
Ik ben zelf ook nog een beetje zoekende naar hoe ik het beste alles kan monteren, ik probeer normaal alles in volgorde te zette zoals we het zelf beleefd hebben van dag tot dag.

Protune heb ik nog niet gebruikt, dit ben ik wel van plan bij mijn volgende edits.

Bedankt voor je feedback👍🏻

Ik snap inderdaad wat je bedoelt als ik naar jou video kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:08
Ik heb vorige week ook een GoPro Hero 5 Black gekocht. Ik wilde nog een stapel batterijen erbij kopen, totdat ik zag dat dankzij de nieuwe firmware third party batterijen niet meer worden ondersteund.

Ach ja, jammer maar helaas. Gelukkig gaat het in totaal om enkele tientjes extra, niets vergeleken met de camera zelf. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Drones zijn verboden op de piste he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Een gimbal niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Ik ben zelf ook nog een beetje zoekende naar hoe ik het beste alles kan monteren, ik probeer normaal alles in volgorde te zette zoals we het zelf beleefd hebben van dag tot dag.

Protune heb ik nog niet gebruikt, dit ben ik wel van plan bij mijn volgende edits.

Bedankt voor je feedback👍🏻

Ik snap inderdaad wat je bedoelt als ik naar jou video kijk.
Iedereen heeft een eigen stijl qua opmaak en edit. Ik kijk veel op youtube, daar heb ik best veel uitgepikt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLPN

[video]

Leuk filmpje! Nu heb ik ook meteen weer zin in skiën :P. Heb jezelf nul noppes nada aan post stabilisation gedaan? Dan is het wel echt een bazen ding :O. Het helpt waarschijnlijk ook al dat de hero 5 zelf ook al enige stabilisatie heeft.

Dan nog wat tips als je meer edits wil maken (in mijn ogen, ben zelf ook maar een amateur :P)
- Ten eerste mooi leuk filmpie, leuke muziek, die stabiele shots maken hem echt supermooi
- Speel iets meer met de muziek, nieuwe shot op een mooie boem of knal in de muziek. Volgens mij waren die er nu soms wel, maar niet echt duidelijk en als de muziek iets sneller is, wat snellere shots ofzo.
- Iemand anders zei het al, maar misschien iets minder slow mo's of versnellingen? Of dan een shot eerst normaal dan traag en dan weer normaal (of juist snel ipv traag).
- Het viel mij op dat je slowmo heel haperig was op 3:46. Heb je puur gewoon in je bewerkingprogramma gedaan dat je op 10% normale afspeelsnelheid moet spelen? Was het originele bestand 48 fps of hoger? Want het is beter om iets wat op 24/25 of 30 fps gefilmd is niet teveel of helemaal niet te vertragen. Daarnaast zou ik als ik jou was je ook eens verdiepen in super slowmo, zoek maar in youtube op. Zit in after effects en premiere pro in ieder geval zo'n warp super slowmo optie. Zelf ook nog niet gebruikt, dus ben benieuwd als je hem gebruikt :P.

Dat was hem wel zo'n beetje :P. Keep up the good work :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLPN schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:07:
[...]

Leuk filmpje! Nu heb ik ook meteen weer zin in skiën :P. Heb jezelf nul noppes nada aan post stabilisation gedaan? Dan is het wel echt een bazen ding :O. Het helpt waarschijnlijk ook al dat de hero 5 zelf ook al enige stabilisatie heeft.

Dan nog wat tips als je meer edits wil maken (in mijn ogen, ben zelf ook maar een amateur :P)
- Ten eerste mooi leuk filmpie, leuke muziek, die stabiele shots maken hem echt supermooi
- Speel iets meer met de muziek, nieuwe shot op een mooie boem of knal in de muziek. Volgens mij waren die er nu soms wel, maar niet echt duidelijk en als de muziek iets sneller is, wat snellere shots ofzo.
- Iemand anders zei het al, maar misschien iets minder slow mo's of versnellingen? Of dan een shot eerst normaal dan traag en dan weer normaal (of juist snel ipv traag).
- Het viel mij op dat je slowmo heel haperig was op 3:46. Heb je puur gewoon in je bewerkingprogramma gedaan dat je op 10% normale afspeelsnelheid moet spelen? Was het originele bestand 48 fps of hoger? Want het is beter om iets wat op 24/25 of 30 fps gefilmd is niet teveel of helemaal niet te vertragen. Daarnaast zou ik als ik jou was je ook eens verdiepen in super slowmo, zoek maar in youtube op. Zit in after effects en premiere pro in ieder geval zo'n warp super slowmo optie. Zelf ook nog niet gebruikt, dus ben benieuwd als je hem gebruikt :P.

Dat was hem wel zo'n beetje :P. Keep up the good work :D.
Thanx voor de tips!

Ik heb niks aan stabilisatie gedaan inderdaad, de karma grip deed al het werk haha! Zelfs op de hero 5 stond de stabilisatie uit.

Alles is gefilmd in 60fps dat zou normaal redelijk voldoende moeten zijn voor slowmo dacht ik ( wel gebruik ik de optic flow filter in fcp x voor smoother slowmo ) dus waar die hapering vandaan komt weet ik niet precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basxt
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:30:
[...]

Thanx voor de tips!

Ik heb niks aan stabilisatie gedaan inderdaad, de karma grip deed al het werk haha! Zelfs op de hero 5 stond de stabilisatie uit.

Alles is gefilmd in 60fps dat zou normaal redelijk voldoende moeten zijn voor slowmo dacht ik ( wel gebruik ik de optic flow filter in fcp x voor smoother slowmo ) dus waar die hapering vandaan komt weet ik niet precies.
Haperingen komen door de optic flow plugin. Hij maakt op een slimme manier een extra frame aan door te kijken naar het frame d'r voor en d'r achter. Hoe hoger jij je optic flow hebt staan hoe lastiger het wordt om nog "slim" te zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje360
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-01 10:32
Van afgelopen wintersport heb ik een kleine aftermovie gemaakt. Mis nog wat verhaal in het filmpje en de belichting is niet helemaal juist naar mijn mening. Het eerste puntje is eenvoudig op te lossen, maar het laatste puntje...

Hebben jullie tips (misschien ook andere) om de belichting aan te passen? Is het werken met een PolarPro filter het beste of de belichting via Protune standaard op -1 of -2 zetten?
Zijn er mensen met ervaring met een PolarPro filter?

Hier is het filmpje te vinden:
Van afgelopen wintersport heb ik een kleine aftermovie gemaakt. Mis nog wat verhaal in het filmpje en de belichting is niet helemaal juist naar mijn mening. Het eerste puntje is eenvoudig op te lossen, maar het laatste puntje...

Hebben jullie tips (misschien ook andere) om de belichting aan te passen? Is het werken met een PolarPro filter het beste of de belichting via Protune standaard op -1 of -2 zetten?

[ Voor 35% gewijzigd door paultje360 op 04-02-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
paultje360 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:07:

[video]
Ziet er leuk uit. Ik denk dat ik ook maar eens zo'n karma grip moet gaan aanschaffen. Bij jou ook al van die mooie stabiele beelden :O.

Voor je belichting e.d. heb je toevallig al eens een LUT geprobeerd? Ik neem stiekem aan dat je ook nog een beginner met kleurbewerking e.d. bent. Pas ben ik zelf eens naar het gebruik van LUT's gaan kijken. Wat ik tot nu toe meekreeg is dat je een preset van je kleuren/contrast e.d. over je Gopro protune filmpjes gooit en die maakt het gelijk 'mooi'. Zelf heb ik nog nooit met protune gefilmd 8)7 , maar aangezien jij zelf ook al over protune praat.

Anyway een linkje naar iemand die een introductie geeft over het bewerken met LUT:
YouTube: How to Color Grade GoPro Footage Super Fast! - Premiere CC Tutorial

Weet er iemand hier toevallig meer van LUTs gebruiken bij het bewerken van Gopro beelmateriaal? Goede ervaringen mee of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag voor de meer ervaren gebruikers van de Gopro hero 5 black.
Het is de bedoeling om een remote (voor de instellingen e.d) bij mijn gopro te nemen, maar blijft de spraakfunktie dan nog wel gewoon werken op de cam?
Of moet ik deze eerst uitschakelen voordat ik de remote wil/kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Hoe irritant ik deze gast ook vind, hij heeft een punt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:34
Iemadn ervaringen met de steadycam curve? Helpt t een beetje tegen schommelingen en ligt t lekker ind e hand?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Basxt schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:06:

[video]
had hem ook al gezien, super irritant maar hij heeft idd een punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Basxt schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:06:

[video]
Hij heeft wel een punt, maar ooooo wat is hij irritant.

Maar er zijn voor mij een aantal voordelen die een DJI niet heeft, wide angle vind ik beter. Dat ik de gimbal kan gebruiken zonder de drone, een nieuwere camera in aansluiten idem.

Maar ik weet nog steeds niet welke ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Musta schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:14:
Iemadn ervaringen met de steadycam curve? Helpt t een beetje tegen schommelingen en ligt t lekker ind e hand?
Ik heb een china versie die je zo van mij mag overnemen. Verschrikkelijk.

Misschien is het origineel beter, maar de china versie was die 12 dollar niet waard.

Hoor weinig mensen positief over de china versie, die van mij rammelt bij alle verbindingen waardoor hij echt niet bruikbaar is. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kortgeleden een Gopro hero 5 aangeschaft en het eerste probleem heeft zich al voorgedaan: (storend) veel ruis als ik video-opnames maak. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
paultje360 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:07:

Welk programma heb je mee bewerkt? Leuke film, wel een voorbeeld voor hoe ik het zou willen doen. Mooi op de muziek gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:56:
Ik heb kortgeleden een Gopro hero 5 aangeschaft en het eerste probleem heeft zich al voorgedaan: (storend) veel ruis als ik video-opnames maak. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt :)
Is dat niet een bekend probleem bij de 5? Meen meer gelezen/gehoord te hebben over het geluid bij de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58
Ik heb een GoPro3+ Black die ik voornamelijk voor het werk gebruik. Met behulp van de timelapse functie maak ik filmpjes van verkeerssituaties om zo een beeld te kunnen krijgen van verkeersintensiteit, gedrag etc.

Ik zoek echter een soort timer-functie waarmee ik de camera kan programmeren. Dan kan ik hem ergens ophangen en op een vooraf ingestelde tijd schakelt hij aan en na bijv. een uur weer uit. Met extra externe batterijen zou hij dan zelfs meerdere dagen een aantal periodes kunnen filmen.
Ik heb zelf de Blink Time Lapse Controller van Camdo solutions ontdekt en sta op het punt deze te bestellen, mwaar wellicht zijn er andere opties. Verder zie ik dat nieuwere GoPro's timelapse video hebben. Is dit een handige functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje360
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-01 10:32
StanTheMan schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:55:
[...]

Welk programma heb je mee bewerkt? Leuke film, wel een voorbeeld voor hoe ik het zou willen doen. Mooi op de muziek gezet.
Thnx!! Heb Final Cut Pro gebruikt, maar Adobe is volgens mij ook top. Net wat je gewent bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Ik heb sinds een tijd heel erg veel last van vastlopers op mijn Hero 4 Silver. Ik denk sinds de laatste update. Meer mensen last van?
Apparaat loopt vast bij de meest uiteenlopende dingen. Vanmorgen reed ik een stuk in de auto met de camera en ik denk dat ik heb wel 4x heb moeten resetten.

Op basis hiervan zou ik zeggen: het wordt ook steeds erger, want zoals vanmorgen heb ik niet meegemaakt. Nu heb ik de laatste 3 mndn de camera niet gebruikt, dus wellicht is dat enkel gevoelsmatig.

Wordt wel bijna onbruikbaar zo, want van de 4 dingen die ik wilde filmen zijn er 2 niet opgenomen omdat de camera weer vastgelopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Zojuist via marktplaats een gloednieuwe Go Pro Hero 5 opgehaald. Helaas geen bon bij (had hem gekregen van het werk). Kwam allemaal erg betrouwbaar over en ik geloofde zijn verhaal dan ook. GoPro zat nieuw in gesealde doos dus dat zat wel goed. Even getest en alles werkte goed dus overgegaan tot koop.

Nu zat ik me alleen te bedenken, hoe zit dat met garantie? Op de GoPro website zelf staat vrij veel maar niets over het niet in bezit hebben van een aankoopbewijs. https://gopro.com/support/articles/warranty-information

M.a.w mocht er wat zijn met de GoPro ben ik dan gewoon de klos of is er nog een manier zodat het alsnog onder garantie valt?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Deels is dat de gok als je hem goedkoop via een marktplaats kanaal koopt. Maar denk niet dat ze er moeilijk over doen.

Heb zelf wel ooit de bon moeten scannen.

Misschien tegen die tijd aangeven dat je niets meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Heeft iemand hier wel eens een vervangende 'Faceplate' gekocht? Op ebay kan ik ze wel vinden voor een paar euro (hero 4 silver) maar in NL kan ik ze nog niet vinden. Iemand enig idee of er ook NL webshops zijn waar ze te koop zijn?

Helaas is die van mij gebarsten. Hij is niet gevallen maar ik geef de schuld aan The Frame. Van het begin af aan vond ik hem er erg strak omheen zitten. Ook over gemaild met vnix die het met me eens waren, maar er is geen beter alternatief. Maar het lijkt dus wel een flinke druk op de gopro te geven met nu een gebarsten front plate tot gevolg.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
stefijn schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:06:
Ik heb sinds een tijd heel erg veel last van vastlopers op mijn Hero 4 Silver. Ik denk sinds de laatste update. Meer mensen last van?
Apparaat loopt vast bij de meest uiteenlopende dingen. Vanmorgen reed ik een stuk in de auto met de camera en ik denk dat ik heb wel 4x heb moeten resetten.

Op basis hiervan zou ik zeggen: het wordt ook steeds erger, want zoals vanmorgen heb ik niet meegemaakt. Nu heb ik de laatste 3 mndn de camera niet gebruikt, dus wellicht is dat enkel gevoelsmatig.

Wordt wel bijna onbruikbaar zo, want van de 4 dingen die ik wilde filmen zijn er 2 niet opgenomen omdat de camera weer vastgelopen was.
Al een ander SD kaartje geprobeerd. Misschien een snellere ofzo :)
Pagina: 1 ... 73 ... 81 Laatste