• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Nee, deze kaartjes gebruik ik al sinds ik de camera heb (eind 2015), Sandisk Ultra 64Gb XC1 class 10

Kan eens proberen met een ander kaartje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:12
Sinds een maandje heb ik ook een GoPro Hero 5. Leuk apparaatje, ik ben er al aardig druk mee. Af en toe het meest onnozele filmen of wat serieuzer. Ik heb deze gekocht met het oog op een reis naar Amerika van 't zomer.

Gisteren en vannacht een timelapse gemaakt: YouTube: Nightlapse 24 25 februari 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Iridium schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:54:
Sinds een maandje heb ik ook een GoPro Hero 5. Leuk apparaatje, ik ben er al aardig druk mee. Af en toe het meest onnozele filmen of wat serieuzer. Ik heb deze gekocht met het oog op een reis naar Amerika van 't zomer.

Gisteren en vannacht een timelapse gemaakt: YouTube: Nightlapse 24 25 februari 2017
Mooie beelden heeft de 5!
Het einde, heb jij dat gemaakt (fade to white)
Of is dat door overbelichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:12
RedRayMann schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:20:
[...]

Mooie beelden heeft de 5!
Het einde, heb jij dat gemaakt (fade to white)
Of is dat door overbelichting?
De fade in en out kwamen door de overbelichting. Lijkt net echt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

Heel leuke timelapse! :) Zet er een muziekje onder en hij wordt nog leuker om naar te kijken ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Gefilmd met de HERO4 (Black) en Feiyu Tech G4S, alles in 1080p en 120fps. En de tegenwoordig hippe transities gebruikt maar volgens mij zijn die behoorlijk 2016 inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
ik heb eigenlijk sinds ik december 2014 mijn hero 4 silver kocht dat hij bij lang filmen of timelapsen uitvalt. Nu dacht ik dat het wel met een update verholpen zou zijn maar nog steeds gebeurt het. Nu wil ik ook een timelaps maken maar hij valt gewoon na 28 foto's uit. SD-kaart is meer dan genoeg ruimte, en als die uitvalt en zet hem aan is de batterij gewoon 3 streepjes. Ik zit nu net buiten de garantie, maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat een camera van destijds 400 euro niet eens zijn eigen functies kan uitvoeren. Die timelapsen lukken niet. ook bij filmen op de piste stopt hij na 17 minuten met filmen en gaat vervolgens een nieuw filmpje maken.

Herkent iemand dit probleem? En is er wat aan te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door drusloos op 10-03-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Dat er niet één lange film van gemaakt wordt heeft waarschijnlijk te maken met het fat32 bestandssysteem. Deze kan geen bestanden aan groter dan 4gb. Dus dan maakt hij automatisch een nieuw bestand aan. Enige wat ik me afvraag is of dat al bij 17minuten is. Maar dat zal ook afhankelijk zijn van je instellingen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
l3art schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:53:
Dat er niet één lange film van gemaakt wordt heeft waarschijnlijk te maken met het fat32 bestandssysteem. Deze kan geen bestanden aan groter dan 4gb. Dus dan maakt hij automatisch een nieuw bestand aan. Enige wat ik me afvraag is of dat al bij 17minuten is. Maar dat zal ook afhankelijk zijn van je instellingen.
Dat zou inderdaad kunnen. Maar hoe kan ik voorkomen dat hij uitvalt tijdens een lange film of timelaps? Ook zegt hij vaak sd-kaart error. EN dan moet je hem uitzetten en weer aan voor je kan filmen. Maar de sdkaart is sws goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat voor SD kaart is het? Heb je het al geprobeerd met een ander kaartje. Misschien dat hij op de pc wel goed werkt maar om wat voor reden dan ook niet met de gopro. Pas als je een ander kaartje hebt geprobeerd kan je met meer zekerheid zeggen of het echt aan de gopro ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:28:
[video]

Gefilmd met de HERO4 (Black) en Feiyu Tech G4S, alles in 1080p en 120fps. En de tegenwoordig hippe transities gebruikt maar volgens mij zijn die behoorlijk 2016 inmiddels.
Kijk, dit vind ik nou een vet filmpje:
+ Niet te lang
+ Afwisseling in shots
+ Veel nette 3rd person shots
+ De vibe komt goed over (Ik krijg er echt het gevoel van dat jullie heel veel lol hebben daar)
+ Stabilisatie is niet onnatuurlijk in deze edit

Ook goed geselecteerd in beelden. Wel iets teveel slomo's en geen net einde.

Gezien het dabben, was het ook nog 2016 toen jullie op vakantie gingen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
l3art schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:49:
Wat voor SD kaart is het? Heb je het al geprobeerd met een ander kaartje. Misschien dat hij op de pc wel goed werkt maar om wat voor reden dan ook niet met de gopro. Pas als je een ander kaartje hebt geprobeerd kan je met meer zekerheid zeggen of het echt aan de gopro ligt.
De aanbevolen sandisk 64gb van de website van gopro. Ik heb een 128gb kaartje van samsung die ook op hun website staat als aanbevolen. Bij beide kaartjes gebeurt het, had ik even moeten vermelden hierboven. Resetten e.d. helpt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reynouts schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Kijk, dit vind ik nou een vet filmpje:
+ Niet te lang
+ Afwisseling in shots
+ Veel nette 3rd person shots
+ De vibe komt goed over (Ik krijg er echt het gevoel van dat jullie heel veel lol hebben daar)
+ Stabilisatie is niet onnatuurlijk in deze edit

Ook goed geselecteerd in beelden. Wel iets teveel slomo's en geen net einde.

Gezien het dabben, was het ook nog 2016 toen jullie op vakantie gingen? ;)
Haha, laat in alles ;)

Maar geen stabilisatie toegepast trouwens, alles van de gimbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:53
Sinds 2 weken ook een gopro Hero 5 in het bezit, nu ben ik fan van timelapse dus deze functie direct uitvoerig geprobeerd.

Wat mij opvalt is dat het beeld bij timelapse photo/night functie een flikkerend beeld oplevert. Nu heeft gopro studio wel een de-flicker optie maar dat levert weinig op.

In de timelapse photo kan ik geen shutter time/diafragma instellen enkel de interval van de opnemen. Tevens ook al lopen stoeien met protune aan/uit etc.

In de timelapse photo night functie kan ik wel de shutter speed instellen maar pas vanaf 2 seconden (niet bruikbaar overdag dus).

heeft iemand suggesties hoe ik het flikkerende beeld weg kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
stefijn schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:06:
Ik heb sinds een tijd heel erg veel last van vastlopers op mijn Hero 4 Silver. Ik denk sinds de laatste update. Meer mensen last van?
Apparaat loopt vast bij de meest uiteenlopende dingen. Vanmorgen reed ik een stuk in de auto met de camera en ik denk dat ik heb wel 4x heb moeten resetten.

Op basis hiervan zou ik zeggen: het wordt ook steeds erger, want zoals vanmorgen heb ik niet meegemaakt. Nu heb ik de laatste 3 mndn de camera niet gebruikt, dus wellicht is dat enkel gevoelsmatig.

Wordt wel bijna onbruikbaar zo, want van de 4 dingen die ik wilde filmen zijn er 2 niet opgenomen omdat de camera weer vastgelopen was.
Ben je hierin nog wat wijzer geworden? Mijn HERO4 Silver is ook praktisch onbruikbaar geworden nadat ik heb geupdate naar v05.00. Als ik de camera opstart blijft ie telkens hangen met "HERO4" in beeld. De enige oplossing is dan de batterij er opnieuw in doen, dan start ie wel normaal op 8)7

Ik gebruik al 1,5 jaar het zelfde SD-kaartje (SanDisk 64GB micro SD Extreme 60MB/s Class 10 UHS-I ) dus kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. Zal het zo wel ff testen met een ander 32 GB kaartje.

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Niks wijzer geworden, maar wel een tip: 10sec de powerbutton indrukken reset je camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:56:
Ik heb kortgeleden een Gopro hero 5 aangeschaft en het eerste probleem heeft zich al voorgedaan: (storend) veel ruis als ik video-opnames maak. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt :)
Ik had zelf bij de gopro hero 4 silver ruis, wellicht dat je hetzelfde probleem ervaart met de 5?

Onderstaand filmpje toegevoegd aan mijn support ticket met als resultaat dat ik de gopro op mocht sturen en een nieuwe kreeg.

Met de nieuwe gopro dit resultaat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Welke mount wordt hier gebruikt? Ziet er efficient uit.

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/db7c208271c84580b55907e526bc2e62.png

Link

Sowieso erg gaaf dat ze GoPro's als bodycams gebruiken. Benieuwd hoe ze dat regelen qua opladen, data, etc. Bodycam's in Amerika zijn volgens mij echt ontwikkeld voor dat gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
Pannekoek_NL schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Ik had zelf bij de gopro hero 4 silver ruis, wellicht dat je hetzelfde probleem ervaart met de 5?

Onderstaand filmpje toegevoegd aan mijn support ticket met als resultaat dat ik de gopro op mocht sturen en een nieuwe kreeg.
Heel toevallig dat enkel en alleen als je via wifi connected was met je telefoon, of altijd?

Mijn 4 black heeft namelijk wel het probleem dat alle beelden geschoten terwijl hij connected was via wifi voorzien zijn van irritante ruis waardoor het geluid iig niet meer bruikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17
Basxt schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:15:
Welke mount wordt hier gebruikt? Ziet er efficient uit.

[afbeelding]

Link

Sowieso erg gaaf dat ze GoPro's als bodycams gebruiken. Benieuwd hoe ze dat regelen qua opladen, data, etc. Bodycam's in Amerika zijn volgens mij echt ontwikkeld voor dat gebruik.
https://www.videocamerash...crIXv1qTlFT6jBBoCkHfw_wcB
Ik heb er ook 1 maar dan uit china, werkt ook prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
stefijn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:41:
Niks wijzer geworden, maar wel een tip: 10sec de powerbutton indrukken reset je camera...
Volgens mij heb ik het opgelost (tenminste, het gaat nu al een halve dag zonder problemen). Ik heb de firmware handmatig opnieuw geïnstalleerd en de SD-kaart via mijn laptop geformatteerd. Ik houd nog even een slag om de arm, maar het ziet er positief uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:14
Hogader schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Heel toevallig dat enkel en alleen als je via wifi connected was met je telefoon, of altijd?

Mijn 4 black heeft namelijk wel het probleem dat alle beelden geschoten terwijl hij connected was via wifi voorzien zijn van irritante ruis waardoor het geluid iig niet meer bruikbaar is.
In mijn geval was het altijd. Verbonden met WiFi of niet, het maakte niets uit.

Wellicht dat je ook een video kunt maken en via support in kan schieten bij support? Zo krijgen ze direct een beter beeld van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal :-) Ik zit als nieuwe Hero 5 black gebruiker met een vraag welke één van de meer ervaren gebruikers vast een goed antwoord op heeft voor mij.
Heeft het nut om een polariserend filter aan te schaffen voor mijn gopro? Ik begrijp dat het schittering e.d weg kan nemen en voor het filmen van bv slootbewoners zoals kikkers e.d. zal dit (denk ik tenminste) een toevoeging kunnen zijn. Echter vraag ik mij af dat zodra ik de polar gebruik tijdens het rond wandelen in de omgeving een polar weinig toe voegt.
Als ik mijn gopro op statief plaats en een uur film is de stand van de zon ook anders, heeft mijn polar dan nog wel zin om te gebruiken? Of zal ik deze tijdens de opname moeten verdraaien om zijn/haar werking te kunnen laten doen.
Ik hoop dat iemand van jullie (meerdere ook zeer welkom natuurlijk!) snapt wat ik bedoel en mij een eindje op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk zeg! En idd, zoals al eerder genoemd, met een muziekje er onder krijgt de timelapse meer impact :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Beste allemaal,

Kunnen jullie deze vader uit de brand helpen, ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
Mijn zoon wil een Go-Pro hebben, aankomende zomer draait hij op wat festivals en wil het 1 en ander vast leggen en korte filmpjes maken.
Aankomende zomer is hij ook in Griekenland en zal er denk ik ook het water mee in gaan.
Kortom, wat is handig en de beste oplossing en ook belangrijk, hoe lang gaat 1 accu mee, is een 2e nodig enhoe groot moet het Geheugenkaartje (welke??) zijn om leuk wat op te nemen?

Bijzonder bedankt, grt. Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Accu's gaan hooguit een uurtje mee, dus meerdere accu's is aan te raden. En geheugenkaartje zou ik minimaal 16 of 32GB nemen, die kosten niet zoveel meer.

Verder geef je totaal geen prijsklasse of iets dergelijks, dus raad ik gewoon aan om de duurste te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Hahn schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:00:
Accu's gaan hooguit een uurtje mee, dus meerdere accu's is aan te raden. En geheugenkaartje zou ik minimaal 16 of 32GB nemen, die kosten niet zoveel meer.

Verder geef je totaal geen prijsklasse of iets dergelijks, dus raad ik gewoon aan om de duurste te kopen ;)
Dat is inderdaad zo, prijsklasse maakt niet zoveel uit, liever 100 euro meer en de juiste ala dat er naderhand dingen bij moeten komen. Tenzij jullie zeggen dat een bepaald type 3 of 4 ook genoeg is....
Hoeveel uur gaat er ongeveer op 32Gb?
Of gelijk 64Gb kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik denk dat de keus word tussen de Hero 5 Black en Hero 5 Session, de laatste is wel een stuk goedkoper, is het verschil de Black versie waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
golfgti5 schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:16:
Ik denk dat de keus word tussen de Hero 5 Black en Hero 5 Session, de laatste is wel een stuk goedkoper, is het verschil de Black versie waard?
Session heeft geen verwisselbare accu.
Zelf eigenaar van de 3+BE en gebruik hem erg veel (Nu weekje New York)
Ben zelf tevreden met 1080P60fps.
Ken ook zat mensen nog met een Hero 1 (met batterijen) en Hero 2 die tevreden zijn (skydiving)

Het voordeel van de 3 en de 3+ is dat je accu binnen 5sec te wisselen is. Bij de 4 en 5 moet je een klepje openen. Dus ook uit the frame halen. Met mogelijk een andere hoek tot gevolg. (mensen met een 4 of 5 die uitleg kunnen geven of mijn gedachte klopt?)

Voor DJ-en denk ik dat Low Light belangrijk is. Dus dan hoe nieuwer hoe beter (persoonlijk alleen ervaring met 3BE en 3+BE)

Dus mijn tip;
- 3+BE voor snelle accu wissel (is wel oud model)
- 4 SE voor lcd scherm en mooie kwaliteit
- 5 als kosten geen rol spelen

Zelf heb ik een 32 en een 64 kaartje. Beide kosten 30 euro bij aanschaf, zijn naar mijn mening niet de kosten om op te besparen. Mijn advies;
- minimaal 32GB

Sowieso extra accu regelen :-) heb zelf 3x origineel en 3x china. Maar las recent iets over de Hero5. Die accepteert geen no-brand meer? (Geen bron en kan iemand dit bevestigen?)

En nog 1 tip;
- Power bank of aansluiten op netspanning!
Afhankelijk van de duur van het draaien, kan je gerust 1 accu en netspanning gebruiken.
Netspanning voor DJ Booth en accu voor "uit de hand"

--edit--
Nog 2 dingen;
1) als je de camera aansluit op voeding is de session waarschijnlijk goed genoeg.
2) je zegt liever 100 euro meer dan dat er later iets bij moet komen. Eenmaal een camera, komt er steeds meer bij :-) je wil mijn GoPro verzameling niet zien :-D 1 camera maar héél veel extra assesoires :-) groot deel china.
En eenmaal een camera, kan dat nieuwere of duurdere model altijd net dat ene beetje meer. Als je nu voor de session gaat met de gedachte, de hele dag aan de lader, dan kan het zijn na gebruik dat je liever een ander had. (Wilde zelf de 3+Silver in die tijd ivp kosten en dacht dat 720 voor mij voldoende zou zijn, maar was op het moment van kopen niet bij de winkel. Dus ben toch voor de Black gegaan. Geen dag spijt van :)

[ Voor 21% gewijzigd door RedRayMann op 23-04-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
  • Laatst online: 24-09-2023
Bestaan er gimbals voor de Gopro waarmee je tegelijkertijd je gopro kan opladen?

Ik zoek een gimbal onder de €200, maar het zou fijn zijn als deze tegelijkertijd je gopro kan opladen/voorzien van stroom zodat hij langer blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
teebee.2.0 schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:18:
Bestaan er gimbals voor de Gopro waarmee je tegelijkertijd je gopro kan opladen?

Ik zoek een gimbal onder de €200, maar het zou fijn zijn als deze tegelijkertijd je gopro kan opladen/voorzien van stroom zodat hij langer blijft werken.
Ik heb een Feiyu G4S. Die laadt de GoPro op als je dat wilt (kwestie van schuifje omzetten). Ik denk dat de meeste gimbals die wel doen, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
RedRayMann schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:46:
[...]

Ken ook zat mensen nog met een Hero 1 (met batterijen) en Hero 2 die tevreden zijn (skydiving)

Het voordeel van de 3 en de 3+ is dat je accu binnen 5sec te wisselen is. Bij de 4 en 5 moet je een klepje openen. Dus ook uit the frame halen. Met mogelijk een andere hoek tot gevolg. (mensen met een 4 of 5 die uitleg kunnen geven of mijn gedachte klopt?)

Voor DJ-en denk ik dat Low Light belangrijk is. Dus dan hoe nieuwer hoe beter (persoonlijk alleen ervaring met 3BE en 3+BE)

Dus mijn tip;

Zelf heb ik een 32 en een 64 kaartje. Beide kosten 30 euro bij aanschaf, zijn naar mijn mening niet de kosten om op te besparen. Mijn advies;
- minimaal 32GB

Sowieso extra accu regelen :-) heb zelf 3x origineel en 3x china. Maar las recent iets over de Hero5. Die accepteert geen no-brand meer? (Geen bron en kan iemand dit bevestigen?)

En nog 1 tip;
Afhankelijk van de duur van het draaien, kan je gerust 1 accu en netspanning gebruiken.

--edit--
Nog 2 dingen;
1) als je de camera aansluit op voeding is de session waarschijnlijk goed genoeg.
2) je zegt liever 100 euro meer dan dat er later iets bij moet komen. Eenmaal een camera, komt er steeds meer bij :-) je wil mijn GoPro verzameling niet zien :-D 1 camera maar héél veel extra assesoires :-) groot deel china.
En eenmaal een camera, kan dat nieuwere of duurdere model altijd net dat ene beetje meer. Als je nu voor de session gaat met de gedachte, de hele dag aan de lader, dan kan het zijn na gebruik dat je liever een ander had. (Wilde zelf de 3+Silver in die tijd ivp kosten en dacht dat 720 voor mij voldoende zou zijn, maar was op het moment van kopen niet bij de winkel. Dus ben toch voor de Black gegaan. Geen dag spijt van :)
Super uitleg, bedankt👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
[...]

Dus mijn tip;

- minimaal 32GB

En nog 1 tip;

--edit--
Nog 2 dingen;
Snelle accu wissel met de 3 en 3+? Ik vind dat kleppie echt een ramp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
Revaes schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:42:
[...]

Ik heb een Feiyu G4S. Die laadt de GoPro op als je dat wilt (kwestie van schuifje omzetten). Ik denk dat de meeste gimbals die wel doen, maar zeker weten doe ik het niet.
Zijn er nog steeds problemen met de G4S met vibraties en niet willen opstarten? Ik had een paar reviews gelezen en allemaal positief maar er zijn blijkbaar ook een deel mensen die hinder ondervinden daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
In bepaalde houdingen kun je soms tegen de limiet van de assen aanlopen, dan krijg je uncontrolled shaking. Ook heb ik heel af en toe een vibratie in de film zitten, ik ben er nog niet achter in welke houding dit voorkomt. Voor de rest werkt het top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
teebee.2.0 schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:40:
[...]

Zijn er nog steeds problemen met de G4S met vibraties en niet willen opstarten? Ik had een paar reviews gelezen en allemaal positief maar er zijn blijkbaar ook een deel mensen die hinder ondervinden daarvan.
Ik heb deze ook kort gebruikt voor mijn GoPro, alleen maar problemen ondervonden met inderdaad vibraties en dat deze naar verloop van tijd naar links ging hangen. Nadat deze 1.5 maand in reparatie stond uiteindelijk een creditatie ontvangen van Cameranu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
En met wat heb je deze vervangen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
teebee.2.0 schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:40:
[...]
Ik overweeg een G5 te kopen in combinatie met een GoPro Hero 5 Black, die laatste gebruik ik al enkele maanden.

Iemand ervaring hiermee?

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
[...]

Dus mijn tip;

- minimaal 32GB

En nog 1 tip;

--edit--
Nog 2 dingen;
Ik vind het wisselen van de accu van mijn 3+ helemaal niet snel, het klepje is niet iets wat snel los laat. En het voordeel van het scherm bij een 4 white en 5 Black is het scherm, je kan heel snel zien wat je filmt. Film je in wisselende weersomstandigheden of in water is de 5 toch wel de beste optie.

persoonlijk uit eigen ervaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Meer mensen problemen met de 2.0 update icm de session 5? Session werkt alleen nog maar via de app en valt vaak random uit.
Firmware opnieuw installeren (via sd) gaat ook niet meer. Ik lees op het Gopro forum dat er meer klachten zijn...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Queenfanmichel schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:43:
[...]

Ik vind het wisselen van de accu van mijn 3+ helemaal niet snel, het klepje is niet iets wat snel los laat. En het voordeel van het scherm bij een 4 white en 5 Black is het scherm, je kan heel snel zien wat je filmt. Film je in wisselende weersomstandigheden of in water is de 5 toch wel de beste optie.

persoonlijk uit eigen ervaring. ;)
wokkelz schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:58:
[...]

Snelle accu wissel met de 3 en 3+? Ik vind dat kleppie echt een ramp!
Afhankelijk van de situatie gebruik ik wel/geen klepje.
Deze week New York/Washington D.C. heb ik geen klepje en wel het LCD bacpack. Zodat ik bij een lege accu snel het scherm er af kan halen, accu er uit, accu er in scherm er op en door :-) (gebruik the frame)
Bij Skydive/snorkelen gebruik ik wel het klepje, omdat ik toch niet snel kan wisselen en geen LCD (standaard waterproof case met dichte backdoor.

Bij Events waarbij ik static beelden opneem (dans voorstellingen) gebruik ik the frame, tripot (3way) en geen klepje en gebruik ik mijn telefoon als zoeker. Zodat ik niet voor het publiek hoeft te blijven. Tussen twee dansen/optredens snel camera uit, accu uit, accu in, camera aan en weer weg.

Kan misschien ook met de 4 en 5, maar geen ervaring :-)

Er lopen veel mensen met een GoPro in NY/DC. Zag ook iemand met de 5, "GoPro, make photo!"
Dat wil ik ook! :-D
Heb mijn remote thuis gelaten en telefoon werkt ook, maar soms heb je geen handen beschikbaar tijdens een foto of film moment :-)

Het mooie (en nadeel) is en blijft de grote hoek. Complete gebouwen (Capital in D.C. of Freedom Tower ib NY) in 1 shot.
Nadeel isdat iets wat ver is, verder wordt. Gebruiken jullie de POV Medium en Narrow?

Heb best wat filmpjes waar mensen netjes stoppen zodat ik een clean shot kan maken. Of "onder" het beeld willen lopen. Maar in SuperView staans ze soms al op 1/3de van het beeld :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
RedRayMann schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 05:28:
[...]

[...]

Afhankelijk van de situatie gebruik ik wel/geen klepje.
Deze week New York/Washington D.C. heb ik geen klepje en wel het LCD bacpack. Zodat ik bij een lege accu snel het scherm er af kan halen, accu er uit, accu er in scherm er op en door :-) (gebruik the frame)
Bij Skydive/snorkelen gebruik ik wel het klepje, omdat ik toch niet snel kan wisselen en geen LCD (standaard waterproof case met dichte backdoor.

Bij Events waarbij ik static beelden opneem (dans voorstellingen) gebruik ik the frame, tripot (3way) en geen klepje en gebruik ik mijn telefoon als zoeker. Zodat ik niet voor het publiek hoeft te blijven. Tussen twee dansen/optredens snel camera uit, accu uit, accu in, camera aan en weer weg.

Kan misschien ook met de 4 en 5, maar geen ervaring :-)

Er lopen veel mensen met een GoPro in NY/DC. Zag ook iemand met de 5, "GoPro, make photo!"
Dat wil ik ook! :-D
Heb mijn remote thuis gelaten en telefoon werkt ook, maar soms heb je geen handen beschikbaar tijdens een foto of film moment :-)

Het mooie (en nadeel) is en blijft de grote hoek. Complete gebouwen (Capital in D.C. of Freedom Tower ib NY) in 1 shot.
Nadeel isdat iets wat ver is, verder wordt. Gebruiken jullie de POV Medium en Narrow?

Heb best wat filmpjes waar mensen netjes stoppen zodat ik een clean shot kan maken. Of "onder" het beeld willen lopen. Maar in SuperView staans ze soms al op 1/3de van het beeld :-D
Mijn instellingen die ik het meest gebruik is alsvolgt..

Res: 2.7k
FPS: 60
FOV: Wide
Color: Flat
WB: Raw (native)
ISO: 400
Shutter: Auto
EV Comp: -0,5 or lower
Sharp: Low
Video Stab: on

Moet ik zeggen dat zodra ik film met een stabilisator (heb de Karma Grip) ik in 4K 30fps film, anders in 2.7K ivm de elec. stabilisator van de Hero 5. De kleur heb ik op flat die bewerk ik dan het makkelijkst in een bewerkingsprogramma (gebruik Final Cut Pro X), hetzelfde geldt voor de White Balance. De scherpte (sharpness) ide.

ISO ook zo laag mogelijk dit geeft me een beter shot in low light situaties, ook hier kan ik tijdens bewerken meer mee spelen. Vooral in het donker is een hoge ISO niet wenselijk, dit ivm korrel/ruis op je beelden. En de Exposure -0,5 of lager, is beter te bewerken als er te veel licht is.

De spraakcommando's is wel leuk, maar gebruik het eigenlijk niet. Maar dat is weer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Queenfanmichel schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:08:
[...]
De spraakcommando's is wel leuk, maar gebruik het eigenlijk niet. Maar dat is weer persoonlijk.
Ben heel benieuwd naar de ervaringen. Ik heb soms problemen met mijn werk android (Samsung J5) als ik tijdens het rijden roep: "OK Google, navigeer naar ... " of zelfde met "OK Google, Bel ..."

Zeker als het regent of ik hard rij en er veel omgeving geluid is (MB Vito)
Ben benieuwd of je tijdens een luidruchtig uitje de voice commands kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RedRayMann schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:04:
[...]

Ben heel benieuwd naar de ervaringen. Ik heb soms problemen met mijn werk android (Samsung J5) als ik tijdens het rijden roep: "OK Google, navigeer naar ... " of zelfde met "OK Google, Bel ..."

Zeker als het regent of ik hard rij en er veel omgeving geluid is (MB Vito)
Ben benieuwd of je tijdens een luidruchtig uitje de voice commands kan gebruiken.
Dat valt helaas enorm tegen. Tijdens de wintersport zorgde de windruis ervoor dat de commando's niet begrepen werden. Tijdens het skiën, voornamelijk, wanneer ik stil stond was er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Peutpeut schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:00:
[...]

Dat valt helaas enorm tegen. Tijdens de wintersport zorgde de windruis ervoor dat de commando's niet begrepen werden. Tijdens het skiën, voornamelijk, wanneer ik stil stond was er geen probleem.
@RedRayMann wat @Peutpeut ook aangeeft als er veel wind staat is het niet echt feilloos, heb het ook niet gebruikt tijdens mijn wintersport. Maar een selfie waren de commando's wel handig, maar stond er geen wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Vraagje; hoeveel uur kan je ongeveer opnemen met de Hero 5 Black op een 32Gb kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
golfgti5 schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:33:
Vraagje; hoeveel uur kan je ongeveer opnemen met de Hero 5 Black op een 32Gb kaartje?
Ligt eraan hoeveel frames per second (fps) en de resolutie, protune aan of uit enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Queenfanmichel schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:57:
[...]

Ligt eraan hoeveel frames per second (fps) en de resolutie, protune aan of uit enz.
golfgti5 schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:33:
En in dit tabelletje staat het aangegeven voor een 64gb kaartje. Volgens mij staat niet alle resolutie / fps combi's voor de hero5 erop, maar het geeft een idicatie.
https://gopro.com/support...ime-in-each-video-setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:10:
En in dit tabelletje staat het aangegeven voor een 64gb kaartje. Volgens mij staat niet alle resolutie / fps combi's voor de hero5 erop, maar het geeft een idicatie.
https://gopro.com/support...ime-in-each-video-setting
Je ziet dat de bitrate bepalend is. Als je weet op welke bitrate een instelling filmt, weet je de rest ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:11:
[...]

Je ziet dat de bitrate bepalend is. Als je weet op welke bitrate een instelling filmt, weet je de rest ook :)
Haha, ik zit nog in de orienterende fase, weet ook niet in welke mode er gefilmd gaat worden, twijfel nu of ik niet beter gelijk een 64Gb kaartje kan nemen.

Heb dit pakket op het oog, is dat denk wat;

https://www.cameranu.nl/n...k-action-cam-vakantiepack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfgti5 schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:40:
Haha, ik zit nog in de orienterende fase, weet ook niet in welke mode er gefilmd gaat worden, twijfel nu of ik niet beter gelijk een 64Gb kaartje kan nemen.

Heb dit pakket op het oog, is dat denk wat;

https://www.cameranu.nl/n...k-action-cam-vakantiepack
Ik zou dan wel voor 64 GB gaan, want 64 Gb is zo vol (8>

Het verschil in prijs met 32 GB is toch niet zo groot? Met ruimte steggelen is sowieso niet leuk. Daarnaast kan je nog overwegen voor een MLC-kaartje te gaan in plaats van TLC, al betaal je daar wel een significante meerprijs voor en lang niet alle fabrikanten zijn open over wat er nu in hun kaartje zit. MLC schrijft vaak een stuk sneller dan TLC en zou ook robuuster moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
De GoPro 4 session is nu € 169,- bij MM. Is het de moeite waard om te kopen? Gewoon simpel gebruik, maar wil wel beste bang for the buck. Of zijn er inmiddels action cams die beter presteren binnen een redelijke marge van deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Ik lees hier wat over "china"-batterys die niet op een hero 5 black werken...

Kan iemand daar wat meer over zeggen?
Ik zoek een extra accu voor just in case en wil er het liefst zo min mogelijk aan uitgeven, maar moet wel werken natuurlijk ;)

Ik zie dat veel alternatieve batterijen compatible zijn tm 1.55, nu 2.0 een maand uit is, ben ik benieuwd of alternatieve batterijen nog werken...

[ Voor 23% gewijzigd door boefje79 op 06-05-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Net mijn gopro Hero 4 verkocht. Upgrade naar 5 goed of wachten op de 6?
Reviews schrijven waterdicht en stabilisatie maar hoe zit het in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
mrcosmo schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:49:
Net mijn gopro Hero 4 verkocht. Upgrade naar 5 goed of wachten op de 6?
Reviews schrijven waterdicht en stabilisatie maar hoe zit het in de praktijk?
Ligt eraan of je gaat filmen de aankomende maanden, nu heb je geen camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Gisteren een Feiyu G5 overgenomen via marktplaats, erg degelijk apparaat, binnenkort een eerste indruk hoe het bevalt icm een GoPro Hero 5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
Peutpeut schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:51:
Gisteren een Feiyu G5 overgenomen via marktplaats, erg degelijk apparaat, binnenkort een eerste indruk hoe het bevalt icm een GoPro Hero 5. :)
Sjezus wat een geld voor die dingen. Ben wel benieuwd!
Zat toevallig ook net te kijken voor een stabilizer of gimbal. Maar ik ga maar even de budget kant op tot ik een beetje meer bekend ben met alle materie.

Echt een oerwoud wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Gopro 5 hier wel veel goedkoper dan coolblue.
Iemand ervaring met de winkel?
https://www.eglobalcentra...GwodeLsA6w#/product/19138

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Het is grijze import en dat is een vorm van belastingontduiking, dus we gaan hier ook niet over discussieren.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Universal Creations schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:37:
Het is grijze import en dat is een vorm van belastingontduiking, dus we gaan hier ook niet over discussieren.
Eens, anders krijgen we (mocht het kapot gaan) een hoop "gezeur" over garantie te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Sosua schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:01:
[...]

Zat toevallig ook net te kijken voor een stabilizer of gimbal. Maar ik ga maar even de budget kant op tot ik een beetje meer bekend ben met alle materie.

Koop niet zo'n curve ding. Zeker niet uit China.
klik afbeeldingen

Die mag je van mij hebben, waardeloos ding :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sosua schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:01:
[...]

Het beeld wordt er wel zoveel beter/mooier door. Er staan genoeg voorbeelden hier in dit topic. Geen idee eigenlijk of ik die van mij van Tomorrowland van vorig jaar ooit hier geplaatst heb.. . Even zoeken.

Edit:
Wel dus: l3art in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 14-05-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Beste kenners!

Ik wil graag een GoPro aanschaffen, nu heb ik zelf al een beetje gekeken maar ik kan geen echt goede vergelijkingssite vinden. Ik ga hem de komende maanden gebruiken voor windsurfen en snorkelen op Bonaire (dus helder water en goede lichtval). Zit te twijfelen tussen de Hero+ en de Session. Denk dat de Hero 5 te professioneel is voor de beelden die ik wil maken.

Mijn vraag: Hero + (evt. LCD als die nog beschikbaar is) of de Session.

Alvast heel erg bedankt!

PSN: Kidjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
l3art schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:40:
[...]

Het beeld wordt er wel zoveel beter/mooier door. Er staan genoeg voorbeelden hier in dit topic. Geen idee eigenlijk of ik die van mij van Tomorrowland van vorig jaar ooit hier geplaatst heb.. . Even zoeken.

Edit:
Wel dus: l3art in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"
Momenteel in Sofia, op.pad met vrienden. Komende week thuis de beelden eens bekijken, heb de G5 ook meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Wie heeft nog meer de GoPro Karma Grip (stabilisator niet de drone) en heeft problemen in combinatie met de Hero 5 Black nadat deze is geüpdatet naar firmware 2.0??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 21:45
Queenfanmichel schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:27:
Wie heeft nog meer de GoPro Karma Grip (stabilisator niet de drone) en heeft problemen in combinatie met de Hero 5 Black nadat deze is geüpdatet naar firmware 2.0??
Ik heb een Karma Grip, maar heb nog niks gemerkt. Welke problemen heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Gemekker schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:22:
[...]

Ik heb een Karma Grip, maar heb nog niks gemerkt. Welke problemen heb je precies?
De ene keer gaat mij gopro wel aan als ik de grip aan doe, de andere keer niet. Is alles aan dan komt het zeer regelmatig voor dat ik niet kan filmen of iets dergelijks.

Komt ook heel vaak voor dat als ik de grip aan doe dat mijn gopro niet aan gaat, maar laadt wel. Maar ook dat als ik de grip aan doe en de hero 5 gaat ook aan dan duurt het lang voordat ik de melding krijgt USB Connected.

Als alles aan is en connected, dan kan het zijn dat ik kan filmen, maar daarna kan ik niet meer het filmen stoppen. Maar op het forum van Gopro zijn meer met dit probleem, maar geen oplossing te vinden.

Ik heb de gopro manual geupdate, terug naar fabrieksinstellingen, SD kaart geformatteerd, de grip gereset en ga zo maar door. Ook contact gehad met GoPro en alles wat zij aandroegen uitgevoerd, maar niks hielp.

Dit allemaal sinds de update naar de Hero 5 Black firmware 2.0, daarvoor geen enkele probleem gehad.

Inmiddels heb ik de grip terug gebracht voor reparatie, twee motoren maakten een vreemd geluid, dus we gaan zien de komende dagen/weken.

[ Voor 3% gewijzigd door Queenfanmichel op 21-05-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Gopro Hero 5 nu overal 399, zal de prijs nog meer zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
mrcosmo schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:00:
Gopro Hero 5 nu overal 399, zal de prijs nog meer zakken?
388 bij Amazon Duitsland (volgens mij gratis verzending naar NL).
https://www.amazon.de/GoP...pons&keywords=hero5&psc=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 12:31
Ik kreeg onlangs ook weer een mooie GoPro opgestuurd, de Hero 5 Black. Leuk ding in vergelijking met de 4 Black. Ik hoop wel dat ze de stabilisatie volgende keer nog nét dat ietsje beter krijgen zonder dat ik een Karma Grip nodig heb.

Getest in Vietnam deze keer, samen met de DJI Phantom 4.

Overige video's die ik hier reeds geplaatst heb:
https://vimeo.com/user447910

Ik hoor graag waar verbetering mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Beste allemaal,

Ik wil deze lader aanschaffen;
https://www.camerashop.nl...XV2UWwr2dH0HNwaAiUn8P8HAQ

Kan je deze alleen maar laden via je laptop, of kan je ook een iPhone stekker aan de usb koppelen em via 220v opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
golfgti5 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:38:
Beste allemaal,

Ik wil deze lader aanschaffen;
https://www.camerashop.nl...XV2UWwr2dH0HNwaAiUn8P8HAQ

Kan je deze alleen maar laden via je laptop, of kan je ook een iPhone stekker aan de usb koppelen em via 220v opladen?
Dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Ik wil dadelijk de gopro hero5 gaan halen)heb de gopro hero4 silver nu maar begin te twijfelen o.a door dit review
productreview: GoPro Hero 5 Black Edition Zwart review door epoman
andere reviews(youtube en coolblue geven wel goede reviews) is het geluid nu echt zo slecht ? wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
mrcosmo schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:23:
Ik wil dadelijk de gopro hero5 gaan halen)heb de gopro hero4 silver nu maar begin te twijfelen o.a door dit review
productreview: GoPro Hero 5 Black Edition Zwart review door epoman
andere reviews(youtube en coolblue geven wel goede reviews) is het geluid nu echt zo slecht ? wat zijn jullie ervaringen?
Het geluid is wat dof, weet niet hoe het is als je de instellingen veranderd. Maar het geluid is niet zoals men zegt, niet dat ik het geluid van mijn gopro gebruik gooi er atijd een muziekje onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
schijnt dat het aan de bijgeleverde case ligt.
YouTube staat vol met deze filmpjes
YouTube: GoPro Hero5 Black sound problems FIXED! How to resolve GoPro5 audio ...

Kan iemand dit bevestigen?
En wat heb je gedaan om het op te lossen?
Vind het vreemd om in een nieuwe case gaatjes te boren.

[ Voor 89% gewijzigd door mrcosmo op 23-05-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Oei, sta ook op het punt de Hero5 te kopen, maar schrik toch wel van bovenstaande review...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:46
golfgti5 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:25:
Oei, sta ook op het punt de Hero5 te kopen, maar schrik toch wel van bovenstaande review...
Als dat het enige is wat je afschrikt, als je de echte geluiden echt belangrijk vind schaf je gewoon een externe mic aan, de 'meeste' mensen editten er toch een muziekje onder zoals @Queenfanmichel zegt.

Ik heb jaren met alle plezier mijn 3+ black gebruikt maar dat geluid was nooit te harden, sowieso windruis, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Maar de vraag is ligt het aan de case Alleen, als dat zo is dan moet go pro toch iets daaraan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Gekocht!
Heb er gelijk zo'n dual charger bij besteld plus extra batterij.
Iemand enig idee hoe lang het opladen duurt, beide zitten er nu bijna 2 uur inen nog niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
golfgti5 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:32:
Gekocht!
Iemand enig idee hoe lang het opladen duurt, beide zitten er nu bijna 2 uur inen nog niet vol.
Die van mij (Hero3+ BE) 4 tot 8 uur afhankelijk van gebruik (hoe snel heb ik ze gewisseld) en 1 of 2 accu's in de dual charger.

1 accu is laden met 800mah en 2 accu's is laden met 400 mah per stuk. (Chinees dual laad blokje)

Maar laad ook via camera, dat gaat sneller voor mijn gevoel, kan ook komen dat die accu niet altijd leeg is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
klaasiek schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:36:
Ik kreeg onlangs ook weer een mooie GoPro opgestuurd, de Hero 5 Black. Leuk ding in vergelijking met de 4 Black. Ik hoop wel dat ze de stabilisatie volgende keer nog nét dat ietsje beter krijgen zonder dat ik een Karma Grip nodig heb.

[video]

Overige video's die ik hier reeds geplaatst heb:
https://vimeo.com/user447910

Ik hoor graag waar verbetering mogelijk is!
Echt geweldig! Hoeveel ben je nou tijdens de reis bezig om deze shots te maken? Ik bedoel, gaat het redelijk spontaan of zie je nu het resultaat van een hoop voorbereiding en een hoop bespreken met elkaar wat je gaat doen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
golfgti5 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:32:
Gekocht!
Kun je me jouw ervaring delen? Speciaal het geluid als je de go pro in de case hebt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 12:31
StanTheMan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:58:
[...]

Echt geweldig! Hoeveel ben je nou tijdens de reis bezig om deze shots te maken? Ik bedoel, gaat het redelijk spontaan of zie je nu het resultaat van een hoop voorbereiding en een hoop bespreken met elkaar wat je gaat doen etc?
Heel spontaan eigenlijk. Ik ben nog altijd van het principe dat je op reis bent en geen professional die er voor betaald wordt, dus ik probeer mijn reisgezellen er ook niet teveel mee lastig te vallen. Enkel het ineen zetten van de drone moesten ze er soms bij nemen, wat niet altijd even vlot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
mrcosmo schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:57:
[...]

Kun je me jouw ervaring delen? Speciaal het geluid als je de go pro in de case hebt...?
Is het geluid dat gene wat jouw tegenhoudt?? Zet er een muziekje onder zoals (bijna) iedereen, het geluid is in de care redelijk. Niet goed maar zeker niet zo slecht als bij de Hero 3+ die ik ook heb in de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Queenfanmichel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:32:
[...]

Is het geluid dat gene wat jouw tegenhoudt?? Zet er een muziekje onder zoals (bijna) iedereen, het geluid is in de care redelijk. Niet goed maar zeker niet zo slecht als bij de Hero 3+ die ik ook heb in de case.
Ik maak veel video's met muziek eronder maar ook gebruik ik dr camera voor familie vakanties waarin ik de kinderen wel wil horen communiceren. Ik heb de gopro4 zilver en wil er natuurlijk zeker op vooruit gaan, ook met vakantie videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasiek schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:36:
[video]
Bizar dat je als amateur tegenwoordig beelden kan schieten die een professional 20 jaar geleden niet voor elkaar had gekregen.
StanTheMan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:58:
Zelf had ik vorige vakantie het idee continu met de GoPro bezig te zijn. Ga je dan terugkijken wat je nou echt aan materiaal hebt, dan heb je eigenlijk nog niets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Hoeveel accu's had je bij je op vakantie?
Heb mij Go Pro 5 Black vandaag binnen maar bij 5 minuten piellen is er al 10% af, gaat wel erg hard naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
golfgti5 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:00:
Hoeveel accu's had je bij je op vakantie?
Heb mij Go Pro 5 Black vandaag binnen maar bij 5 minuten piellen is er al 10% af, gaat wel erg hard naar mijn idee
Om en nabij een uur doen met een accu is helemaal niet gek. Dus misschien slim om meer accu's te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
mrcosmo schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:57:
[...]

Ik maak veel video's met muziek eronder maar ook gebruik ik dr camera voor familie vakanties waarin ik de kinderen wel wil horen communiceren. Ik heb de gopro4 zilver en wil er natuurlijk zeker op vooruit gaan, ook met vakantie videos
Het geluid is goed hier een video waarin je het goed kan horen. Ik zal eens een vergelijking filmen tussen mijn Hero 3+ Black en mijn Hero 5.

YouTube: Sound Comparison : Hero5 Black vs Hero4 Black (case) - GoPro Tip #551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:18:
Om en nabij een uur doen met een accu is helemaal niet gek. Dus misschien slim om meer accu's te kopen ;)
Ik film het grootste deel van een dag op één accu, al was dat wel een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Queenfanmichel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:31:
[...]

Het geluid is goed hier een video waarin je het goed kan horen. Ik zal eens een vergelijking filmen tussen mijn Hero 3+ Black en mijn Hero 5.

YouTube: Sound Comparison : Hero5 Black vs Hero4 Black (case) - GoPro Tip #551
Ja maar dat filmpje is niet helemaal eerlijk want daar zit de gopro hero4 in de onderwAter case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:49:
[...]

Ik film het grootste deel van een dag op één accu, al was dat wel een ander model.
Dan ben ik heel benieuwd welk model dat was en wat jij verstaat onder 'het grootste deel van een dag', want ik heb nog nooit gehoord dat iemand meer dan 90 minuten met een GoPro-accu heeft weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:25:
Dan ben ik heel benieuwd welk model dat was en wat jij verstaat onder 'het grootste deel van een dag', want ik heb nog nooit gehoord dat iemand meer dan 90 minuten met een GoPro-accu heeft weten te halen.
Een Hero+. Onder het grootste deel van de dag versta ik een hele dag met de motor op pad en alleen de stops en een paar saaie stukken niet filmen. Hoeveel dat precies is durf ik je niet te zeggen. Ik zal de opnames eens bij elkaar optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:28:
[...]

Een Hero+. Onder het grootste deel van de dag versta ik een hele dag met de motor op pad en alleen de stops en een paar saaie stukken niet filmen. Hoeveel dat precies is durf ik je niet te zeggen. Ik zal de opnames eens bij elkaar optellen.
'Grootste deel van de dag' klinkt alsof het minimaal 5 uur was, als dat waar zou zijn dan zou het de beste accu ooit zijn :+ Ben zeer benieuwd waar je op uitkomt met tellen, als het in de buurt van de 2 uur komt zou ik het al heel knap vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:30:
'Grootste deel van de dag' klinkt alsof het minimaal 5 uur was, als dat waar zou zijn dan zou het de beste accu ooit zijn :+ Ben zeer benieuwd waar je op uitkomt met tellen, als het in de buurt van de 2 uur komt zou ik het al heel knap vinden.
De eerste de beste test die ik tegenkom haalt al drie uur continu filmen. Tel daar wat stops bij op, wat gepiel tussendoor en wat saaie stukken die niet op film hoeven te staan en je komt al een heel eind richting die vijf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:54:
[...]

De eerste de beste test die ik tegenkom haalt al drie uur continu filmen. Tel daar wat stops bij op, wat gepiel tussendoor en wat saaie stukken die niet op film hoeven te staan en je komt al een heel eind richting die vijf uur.
Ik heb het natuurlijk over daadwerkelijk filmen, anders kan ik ook zeggen dat ik 10 uur kan filmen met een tussenpoos van 8 uur 8)7

Maar als de Hero+ 3 uur met een accu kan doen is dat heel behoorlijk, met een Hero 4 of Hero 5 ga je dat echt niet halen.

GoPro geeft zelf ook al aan dat de accu maximaal zo'n 2 uur meegaat, en als je 4k filmt een stuk korter.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 27-05-2017 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:57:
Ik heb het natuurlijk over daadwerkelijk filmen, anders kan ik ook zeggen dat ik 10 uur kan filmen met een tussenpoos van 8 uur 8)7
Ik heb hierboven al omschreven wat ik eronder versta. Bovendien had de oorspronkelijke vrager het over het leeglopen van de batterij bij 'pielen' en niet specifiek over daadwerkelijk filmen. Een dag waarbij voor het grootste deel wel gefilmd is en een paar oninteressante stukken niet lijkt prima binnen dat bereik te vallen. Je kunt gewoon een dag actief met de camera bezig zijn en een groot deel van die dag uitzingen.
Maar als de Hero+ 3 uur met een accu kan doen is dat heel behoorlijk, met een Hero 4 of Hero 5 ga je dat echt niet halen.
90 minuten is naar mijn idee vrij karig, al moet GoPro die verwisselbare batterijen natuurlijk ook verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:01:
[...]

Ik heb hierboven al omschreven wat ik eronder versta. Bovendien had de oorspronkelijke vrager het over het leeglopen van de batterij bij 'pielen' en niet specifiek over daadwerkelijk filmen.
Wat jij onder 'pielen' verstaat hoeft niet hetzelfde te zijn als wat hij onder 'pielen' verstaat.
Een dag waarbij voor het grootste deel wel gefilmd is en een paar oninteressante stukken niet lijkt prima binnen dat bereik te vallen. Je kunt gewoon een dag actief met de camera bezig zijn en een groot deel van die dag uitzingen.
Ook hier: zonder preciezere details zegt dit allemaal weinig.

Wat is 'een dag'? Is dat een werkdag van 8 uur? Een volledige dag van 12 uur? 24 uur? Als jij zegt dat je 'een groot deel van de dag doorkomt', dan vind ik dat klinken als 5-6 uur daadwerkelijk filmen in complete dag van 8 uur (of meer). 3 uur filmen is de helft daarvan, dat komt niet in de buurt van 5 of 6 uur.
[...]

90 minuten is naar mijn idee vrij karig, al moet GoPro die verwisselbare batterijen natuurlijk ook verkopen :+
Je hoort mij niet zeggen dat 60-90 minuten goed is, alleen dat dat de praktijk is. En het is en blijft een klein accuutje in een apparaatje die 4k filmt, wat niet licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:04:
Wat is 'een dag'? Is dat een werkdag van 8 uur? Een volledige dag van 12 uur? 24 uur? Als jij zegt dat je 'een groot deel van de dag doorkomt', dan vind ik dat klinken als 5-6 uur daadwerkelijk filmen in complete dag van 8 uur (of meer). 3 uur filmen is de helft daarvan, dat komt niet in de buurt van 5 of 6 uur.
Ik heb hierboven al omschreven wat ik als een dag filmen beschouw. Ik kan een dag weg op de motor en alles wat ik wil filmen ook daadwerkelijk filmen. Dan film ik inderdaad niet integraal hoe ik naar de WC ga. Dit allemaal in reactie op de vaststelling dat er na 5 minuten pielen al 10% batterijvermogen verbruikt zou zijn. Daar zet ik de ervaring dat je zonder veel problemen een dag met het ding in de weer kan zijn tegenover.

Als je dat niet nauwkeurig genoeg vind, soit. Het idee was dan ook dat golfgti5 een wat beter beeld krijgt van wat hij realistisch gezien kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wij gaan hier niet uitkomen. Jij vindt 'een dag af en aan filmen' genoeg zeggen, ik vind dat inderdaad veel te vaag, want is dat in totaal 40 minuten filmen of 8 uur filmen?

Al met al, met die video die je linkte + wat GoPro zelf aangeeft: 2 a 3 uur filmen is mogelijk, maar dat is wel echt zo'n beetje de limiet.

Pagina: 1 ... 74 ... 81 Laatste