Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
Hahn schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:19:
Wij gaan hier niet uitkomen. Jij vindt 'een dag af en aan filmen' genoeg zeggen, ik vind dat inderdaad veel te vaag, want is dat in totaal 40 minuten filmen of 8 uur filmen?
Wat ik eronder versta heb ik inmiddels al een paar keer beantwoord. Daarnaast is wat je ervan vindt vrij irrelevant. De opmerking is voor golfgti5 bedoeld, zodat hij weet wat hij praktisch gezien zo ongeveer kan verwachten. Dat mag je voor kennisgeving aannemen. Of niet. Take it or leave it.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Camacha schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:26:
[...]

Wat ik eronder versta heb ik inmiddels al een paar keer beantwoord. Daarnaast is wat je ervan vindt vrij irrelevant. De opmerking is voor golfgti5 bedoeld, zodat hij weet wat hij praktisch gezien zo ongeveer kan verwachten. Dat mag je voor kennisgeving aannemen. Of niet. Take it or leave it.
Alleen is dat 'praktisch gezien' zo onnauwkeurig, dat 'ie er weinig aan heeft :D En dan ga jij weer zeggen dat je al hebt uitgelegd wat je eronder verstaat, waarop ik zal aangeven dat wat jij aangeeft weinig zegt.

Heerlijk he, hoe we elkaar geen centimeter gunnen? O+

edit Nomad: Je bent gewoon een vervelende kleuter op deze manier. Nu is het klaar

Nomad wijzigde deze reactie 28-05-2017 10:35 (17%)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
Hahn schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:28:
Heerlijk he, hoe we elkaar geen centimeter gunnen? O+
Blijkbaar ben ik nog niet duidelijk genoeg: mijn boodschap was voor golfgti5 bedoeld. Dat betekent ook dat hij zelf mag verzinnen wat hij ervan vindt en, indien gewenst, om nadere informatie kan vragen. Wat jij denkt dat hij ervan vindt is niet relevant en wat je er zelf van vindt interesseert me ook geenszins. Je hoeft me niets te gunnen, want je hebt me niets te gunnen.

Ik weet dat we in Nederland een cultuur hebben waarbij iedereen altijd een mening heeft en denkt dat die relevant is, maar dat gaat op dit moment niet op.

Camacha wijzigde deze reactie 28-05-2017 00:36 (3%)

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:37
Met mijn Hero5 kan ik in praktijk misschien 1 uur filmen bij normaal gebruik. 4k. In HD iets van 1,25 uur.

Op skivakantie met winter nog stuk minder.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-09 00:09
quote:
Requiem19 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 07:28:
Met mijn Hero5 kan ik in praktijk misschien 1 uur filmen bij normaal gebruik. 4k. In HD iets van 1,25 uur.

Op skivakantie met winter nog stuk minder.
Zo ook mijn ervaringen, uurtje filmen en het is al vlot gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21-08 17:05
Mannen,

Ik kom net uit bed, Hero5 Black was gisteren avond 82% toen ik naar bed ging, heb de Go Pro volledig uitgezet, start hem nu op en de camera gaat meteen weer uit, volledig leeg!!
Wat zie ik over het hoofd, heb een extra batterijen pack mee besteld, ook de andere batterij is zo leeg......
Of is dit normaal en moet 's-nachts de accu eruit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:18
dat is uiteraard niet normaal.. zou het eens even goed uittesten/firmware updaten
en ook ik heb maar 1 accu en daar kom ik prima met de dingen die ik doe een dag mee door (skifilmpjes, dagje mee bij fietstocht), uiteindelijk wil ik ook niet uren aan materiaal hebben omdat dat het monteren ook veel langer maakt.
Voor een uitgebreide reis zou ik misschien een 2e accu aanschaffen, maar ook een grote powerbank is een optie (tegelijk voor je karma grip, telefoon, drone etc...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb de Hero5 Black met volle accu op de tafel gezet en de camera op opnemen gezet, zonder dat het touchscreen aanstond, behoudens om te kijken hoe vol de accu nog is, was de accu op 3% na 1 uur en 38 minuten filmen, dat is opzich redelijk afgaande op de reaktie's hier. Opname gedaan in 1080/60/wide, is denk een standaard instelling, ik heb niks aangepast hierin.
Blijft het echter wel vreemd dat de accu na een nachtje uitstaan volledig is ontladen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:44
quote:
mrcosmo schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:50:
[...]

Ja maar dat filmpje is niet helemaal eerlijk want daar zit de gopro hero4 in de onderwAter case...
Het gaat niet om de Hero 4 maar om het geluid van de Hero 5.

Hier ook een voorbeeld, op youtube zijn er meer.

YouTube: Go Pro HD Hero 4 vs Hero 5 with Sound, Low (ish) Light and Image Qua...

Queenfanmichel wijzigde deze reactie 28-05-2017 17:08 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• golfgti5
Accu leeg een nachtje slapen is een bekend probleem bij de Hero5 Black, heb ik weer

https://community.gopro.c...drain-when-off/td-p/15791

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:39
Toch besteld , morgen binnen laat mijn ervaring wel weten. Vakantiegeld zat toch te jeuken 😃

hmm gisteren de gopro 5 binnengekregen
mijn eerste gedachtes:
---bouwkwaliteit is super
--film kwaliteit is super
---geluid is brak heb wat testjes gedaan maar nog geen instellingen gewijzigd maar als ik de gopro in hoesje op mijn selfie stick zet hoor ik gekraak(teveel omgevings geluid?) ongeveer zoals op ondesrstaand youtube filmpje YouTube: Major GoPro Hero5 Black Audio Problem
--menu werkt perfect en app ook(sotfware is goed)
--schokreductie werkt ook beter dan verwacht

als iemand mij wat instellingen kan doorgeven om het gekraak weg te krijgen als ik de camera op statief/selfie zet is het de perfecte camera :)
iemand die me kan helpen ?

//Edit:
Nog een vreemd ding als ik mijn telefoon connect met de gopro en via de app op mijn telefoon de gopro firmware wil binnenhalen geeft ie aan connection lost. Terwijl ik wel gewoon verbonden ben

//Edit2:
Ik ga morgen met de gopro dagje Efteling.
Welke settings adviseren jullie?
1080p 60fs of 2.7k 60fs
Is om een familie video te maken

mrcosmo, het is ongewenst om binnen een korte tijd een topic te kicken en/of meerdere reacties te plaatsen, graag in het vervolg je eerste post wijzigen en even geduld hebben.

Woutoud wijzigde deze reactie 05-06-2017 11:54 (102%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:13
quote:
Peutpeut schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:45:
[...]

Momenteel in Sofia, op.pad met vrienden. Komende week thuis de beelden eens bekijken, heb de G5 ook meegenomen :)
Hoe bevalt de G5?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
mrcosmo schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:57:
1080p 60fs of 2.7k 60fs
Als beide opties 60fps zijn, dan natuurlijk zo hoog mogelijke resolutie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
quote:
mrcosmo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:14:
1080p 60fs of 2.7k 60fs
2.7K op 60fps en stabilisator aan, mooie beelden en blijft mooi ook al ga je terug naar 1080 tijdens bewerken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
Sta op het punt van het bestellen van een feiyu g5, zou graag nog ervaringen van medetweakers lezen, iemand?

• larrylaffer3000
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17-02 15:41
quote:
---geluid is brak heb wat testjes gedaan maar nog geen instellingen gewijzigd maar als ik de gopro in hoesje op mijn selfie stick zet hoor ik gekraak(teveel omgevings geluid?) ongeveer zoals op ondesrstaand youtube filmpje YouTube: Major GoPro Hero5 Black Audio Problem
Dat gekraak is gewoon een ontwerp fout. Initieel dacht ik dat mijn Hero5 defect was, dus deze omgeruild voor een nieuwe. Maar deze doet exact hetzelfde (zoals het youtube filmpje). Voor een actie opname; prima, daar monteer ik toch muziek onder. Voor rustige opnamen (zoals familie weekendjes etc) is het geluid niet bruikbaar, dit is voor mij onacceptabel (voor een camera van 430 euro....). Deze gaat ook terug en ik ga zoeken naar alternatieven...

Edit: of ik ga wachten op de Hero6 die wellicht wel goed geluid heeft..

larrylaffer3000 wijzigde deze reactie 07-06-2017 14:46 (6%)

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:13
Heeft de gopro hero session (4) ook de fov "linear"? Ik weet dat het wel op de hero black 4 zit, maar was benieuwd of dit ook geldt voor de session

• Massief
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-06-2017
Wat is een goed programma om videos van de go pro te bewerken? En ik heb een video van een halfuur.. Maar een leuk muziekje eronder zetten.. Waar haal je de muziek vandaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:26
quote:
Massief schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:24:
Wat is een goed programma om videos van de go pro te bewerken? En ik heb een video van een halfuur.. Maar een leuk muziekje eronder zetten.. Waar haal je de muziek vandaan?
Waarin je edit ligt een beetje aan jezelf, ik heb nog niet veel videos bewerkt maar degene die ik bewerkt heb zijn gewoon in GoPro studio (nu Quik volgens mij?). De een doet het in Sony Vegas Pro en de ander in Premiere Pro. Net wat prettig is, waar GoPro Studio natuurlijk wel gratis is wat wel een mooie instap is om mee te beginnen.

Voor de muziek heb ik ooit een filmpje gekeken waar je gratis muziek vandaan kunt halen. Weet niet meer precies hoe ver in het filmpje het aan bod komt, maar zeker de moeite waard om de rest van de tips anders ook eens te bekijken. Misschien heb je er wat aan, weet niet hoe ver je al bent met je GoPro :D

linkie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boefje79
Gopro studio bestaat nog naast quick.
In quick ben je snel klaar ;) maar weinig opties.
In studio wat meer, maar ook niet super veel.

IMovie, final cut pro, etc geven meer mogelijkheden.

Mij lukt het alleen weer niet om iMovie in 4k te laten leveren, dus ook even aandacht hebben voor welke resolutie je uiteindelijk wil gaan en checken of het pakket dat kan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:26
quote:
boefje79 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:47:
Gopro studio bestaat nog naast quick.
In quick ben je snel klaar ;) maar weinig opties.
In studio wat meer, maar ook niet super veel.

IMovie, final cut pro, etc geven meer mogelijkheden.

Mij lukt het alleen weer niet om iMovie in 4k te laten leveren, dus ook even aandacht hebben voor welke resolutie je uiteindelijk wil gaan en checken of het pakket dat kan...
Is al weer een tijdje geleden dat ik wat bewerkt had, thnx voor je opheldering!

Ja dat zijn ook nog mogelijkheden, ik was niet helemaal volledig in mijn uitleg dat er ook nog veel meer tools er voor zijn. Wederom bedankt voor de aanvulling _/-\o_

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-09 00:09
quote:
Erg goed, het ding is handzaam en erg stabiel :) De uiteindelijk video van dat weekend moet ik nog bewerken, helaas geen tijd voor gehad.
Coming soon!

• boefje79
quote:
Peutpeut schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:54:
[...]

Erg goed, het ding is handzaam en erg stabiel :) De uiteindelijk video van dat weekend moet ik nog bewerken, helaas geen tijd voor gehad.
Coming soon!
Thanks!

Ik ben voor een instapmodel gegaan.

De Zhiyun Smooth Q, voor smartphones, maar eris een adapter voor de gopro. ¤179 en voor dat geld een prima gimbal...

• boefje79
Ohja,

Deze had ik al besteld:
http://s.aliexpress.com/6BBrAFZr

Iemand interesse (tegen de kostprijs)?

• Dark Angel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:16

Dark Angel

Corvette LS Power

quote:
boefje79 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:31:
[...]

Thanks!

Ik ben voor een instapmodel gegaan.

De Zhiyun Smooth Q, voor smartphones, maar eris een adapter voor de gopro. ¤179 en voor dat geld een prima gimbal...
Ik heb die Smooth Q vorige week binnen gekregen met Gopro adapter voor 150 euro.
Doet echt prima zijn werk alleen is de standaard manier van monteren niet fijn met een gopro. Omdat je bijna altijd een onderdeel van de motor in beeld hebt alleen op narrow niet. ( of je moet de gimball naar voren kantelen dan is hij ook uitbeeld ) Maar als je alles omdraaid gaat het wel goed. Ben nu een adapter aan het maken zodat de camera 3cm naar voren komt gelijk aan de gimball motor dan zie je die niet meer in beeld staan.

Dark Angel wijzigde deze reactie 10-06-2017 16:32 (4%)

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boefje79
Mijn adapter is nog niet binnen dus dat heb ik nog niet kunnen ervaren...

De gopro kan er echter ook in zonder adapter (met standaard mount er tussen klemmen, werkt op zich ook als je geen hele gekke moves maakt.

Ben wel benieuwd naar je kluskunsten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• golfgti5
Wat is nou een redelijke selfie stick voor een Hero 5 Black tegen een goede prijs?
Kids zullen ermee omgaan dus hoef geen hele dure te hebben denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:16
quote:
Dark Angel schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:31:
[...]

Ik heb die Smooth Q vorige week binnen gekregen met Gopro adapter voor 150 euro.
Doet echt prima zijn werk alleen is de standaard manier van monteren niet fijn met een gopro. Omdat je bijna altijd een onderdeel van de motor in beeld hebt alleen op narrow niet. ( of je moet de gimball naar voren kantelen dan is hij ook uitbeeld ) Maar als je alles omdraaid gaat het wel goed. Ben nu een adapter aan het maken zodat de camera 3cm naar voren komt gelijk aan de gimball motor dan zie je die niet meer in beeld staan.
Waae heb je hem besteld voor die prijs?

Powerbank nodig? / 3DS FC: 2423-5475-5029

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

quote:
Musta schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:35:
[...]

Waae heb je hem besteld voor die prijs?
Zo'n een had ik er een besteld
https://nl.aliexpress.com...=2114.12010608.0.0.fcKt9Z

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Als je de Smooth Q besteld bij Ali-express kan je er vaak de optie bij bestellen ( of krijgen in mijn geval) voor de Universe Gopro adapter.

Deze heb ik nu binnen gehad. En ben nu gaan spelen met de opties voor het monteren ( in dit voorbeeld heb ik even mijn SJcam gebruikt maar met een Gopro gaat het ook gewoon.)

Door de beugel achterstevoren op de gimbal tezetten en de camera voor op te monteren ben je er al.
Op dat moment zit de camera zo'n eind naar voren en opzij dat de armen niet meer in beeld komen met draaien. Nu hoef ik alleen nog een een beugel maken om de telefoon en microfoon vast tehouden.

Dark Angel wijzigde deze reactie 12-06-2017 14:13 (10%)

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 04-09 17:45
Moet het systeem dan niet opnieuw gekalibreerd worden?
Het lijkt mij dat het zwaartepunt nu heel ergens anders ligt, of doet de stabilizer dit zelf als je hem aan zet?

• golfgti5
Time laps video's kan ik niet met de app op mijn iPhone krijgen/afspelen, iemand enig idee hoe dat komt?
Instelling staat op NTSC, of heeft dat er niks mee te maken?

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

quote:
RedRayMann schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:19:
Moet het systeem dan niet opnieuw gekalibreerd worden?
Het lijkt mij dat het zwaartepunt nu heel ergens anders ligt, of doet de stabilizer dit zelf als je hem aan zet?
Je zet hem zelf redelijk in balans door de arm korter of langer te schuiven. Als de unit uitstaat moet hij redelijk horizontaal blijven. Als dat gelukt is de unit aanzetten en hij kalibreerd het zelf.

• boefje79
quote:
Dark Angel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:08:
Als je de Smooth Q besteld bij Ali-express kan je er vaak de optie bij bestellen ( of krijgen in mijn geval) voor de Universe Gopro adapter.

Deze heb ik nu binnen gehad. En ben nu gaan spelen met de opties voor het monteren ( in dit voorbeeld heb ik even mijn SJcam gebruikt maar met een Gopro gaat het ook gewoon.)

Door de beugel achterstevoren op de gimbal tezetten en de camera voor op te monteren ben je er al.
Op dat moment zit de camera zo'n eind naar voren en opzij dat de armen niet meer in beeld komen met draaien. Nu hoef ik alleen nog een een beugel maken om de telefoon en microfoon vast tehouden.

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom voor je telefoon? Die past standaard toch in de Q?

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

quote:
boefje79 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:17:
[...]

Waarom voor je telefoon? Die past standaard toch in de Q?
Ja de telefoon past er standaard in. Een action camera niet.
Zonder dat je er wat mee rommeld blijf je altijd de motor in beeld zien.

• Son Gohan
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18:18
Wat is het beste om te doen als je een aftermovie wilt maken? Van bijv. je vakantie

Filmen in 4k 24fps, 2k 30fps of 1080p 60fps?
quote:
Pvesh schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:37:
Wat is het beste om te doen als je een aftermovie wilt maken? Van bijv. je vakantie

Filmen in 4k 24fps, 2k 30fps of 1080p 60fps?
Ligt eraan wat je wilt. Scherpe beelden = 4k, slowmotion = 1080p 60fps. 2k 30fps is niet boeiend.

• Son Gohan
quote:
Hahn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:38:
[...]

Ligt eraan wat je wilt. Scherpe beelden = 4k, slowmotion = 1080p 60fps. 2k 30fps is niet boeiend.
Thanks! Ik ga denk ik dan gewoon een paar shots 4k schieten en een paar 1080. Bedankt voor de snelle reactie :)

• Jogem
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16-09 18:37
Nieuw in de actioncam wereld. Ik heb een Garmin Ultra Virb 30 gekocht (lees hier weinig over op Tweakers) en zoek een goede betaalbare suction cup mount. Heb er één welke in een pakket zat met allerlei accessoires, maar die blijft niet goed zitten.

Iemand tips? (mag ook over het algemeen over de Virb ultra 30)

In september ga ik naar Indonesië waar ik veel wil filmen. Ook als ik ga snorkelen. Nu zie ik van die filters, is dit nodig?

Jogem wijzigde deze reactie 23-06-2017 04:42 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
quote:
Dark Angel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:08:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb eindelijk de adapter binnen en mij gp5 exact zo als op jouw foto gemonteerd. De Q uit redelijk in balans en zodra hij aan gaat in balans.

Echter, na even draaien en keren kantelt hij wat naar voren, dus toch niet helemaal ok, want dat corrigeert hij niet meer.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

quote:
boefje79 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:49:
[...]

Ik heb eindelijk de adapter binnen en mij gp5 exact zo als op jouw foto gemonteerd. De Q uit redelijk in balans en zodra hij aan gaat in balans.

Echter, na even draaien en keren kantelt hij wat naar voren, dus toch niet helemaal ok, want dat corrigeert hij niet meer.

Wat doe ik verkeerd?
Ik heb 1x gehad toen ik tever naar 1 kant kantelde dat hij 180 graden wilde gaan omdraaien.
Maar voor de rest nog geen problemen gehad die jij hier omschrijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
Hij doet het bij mij al vrij snel en niet eens na een rare manouvre 🤔

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

quote:
boefje79 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:44:
Hij doet het bij mij al vrij snel en niet eens na een rare manouvre 🤔
En als je hem met je telefoon gebruikt doet hij het dan wel goed?

• boefje79
quote:
Dark Angel schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:20:
[...]

En als je hem met je telefoon gebruikt doet hij het dan wel goed?
Yep, met verschillende mobieltjes, ook met de losse gp5, alleen met de adapter dit effect...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik was mijn GoPro verloren tijdens een obstacle run, heeft daar een dag op de bodem van een meer (De Berendonck) gelegen, waarna hij is opgedoken toen alles werd afgebroken. Gevonden en aan mij teruggestuurd :D

Leuke was dat de gene aan wie hij gegeven is er nog een selfie mee heeft gemaakt, dat was de laatste foto op de GoPro.

Heb de organisatie (Strong Viking) een taart gestuurd :)

Heb de foto op FB gedeeld, waarna vrienden van de vinder hem op een gegeven moment hebben getagd:
https://www.facebook.com/...notif_id=1498560670205536

Al met al een leuk verhaal :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• MLPN
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:57
quote:
CrashOne schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:36:
Ik was mijn GoPro verloren tijdens een obstacle run, heeft daar een dag op de bodem van een meer (De Berendonck) gelegen, waarna hij is opgedoken toen alles werd afgebroken. Gevonden en aan mij teruggestuurd :D

Leuke was dat de gene aan wie hij gegeven is er nog een selfie mee heeft gemaakt, dat was de laatste foto op de GoPro.

Heb de organisatie (Strong Viking) een taart gestuurd :)

Heb de foto op FB gedeeld, waarna vrienden van de vinder hem op een gegeven moment hebben getagd:
https://www.facebook.com/...notif_id=1498560670205536

Al met al een leuk verhaal :)
Haha geweldig! Mooi dat je hem terug hebt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Dat is geen leuke verrassing, als je op vakantie opeens ontdekt dat GoPro zijn app veranderd heeft. Voordat je deze kunt gebruiken heb je per se een account nodig en dus ook een internetverbinding. Sta je op de mooiste plek ter wereld in the middle of nowhere, maar instellingen aanpassen of het shot uitkaderen via de app is niet meer mogelijk. Mocht je toevallig het geluk hebben over een verbinding te beschikken, dan is dit weer een onnodig account en weer allerlei data die ten bate van een ander verzameld wordt.

GoPro lijkt met het zware financiële weer volledig de weg kwijt en wanhopig op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Ondertussen moet ik helaas concluderen dat een merk dat ooit de ongeëvenaarde topspeler was, ondertussen aan alle kanten ingehaald is qua prijs, gebruiksgemak en technologie. De volgende keer geen GoPro meer.

Tipje voor wie tegen hetzelfde probleem aangelopen is: je kunt de app handmatig downgraden naar een versie die nog geen account vereiste. Versie 2.9.1551 is een goede kandidaat. Nadat je deze versie gedownload hebt, stop je de Capture app, verwijder de data en cache en verwijder Capture. Installeer daarna de oude app via het gedownloade bestand. Daarna moet je uiteraard niet vergeten de automatische updates voor deze app uit te zetten :)

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedRayMann
quote:
Camacha schreef op maandag 3 juli 2017 @ 01:51:
Dat is geen leuke verrassing, als je op vakantie opeens ontdekt dat GoPro zijn app veranderd heeft. Voordat je deze kunt gebruiken heb je per se een account nodig en dus ook een internetverbinding. Sta je op de mooiste plek ter wereld in the middle of nowhere, maar instellingen aanpassen of het shot uitkaderen via de app is niet meer mogelijk. Mocht je toevallig het geluk hebben over een verbinding te beschikken, dan is dit weer een onnodig account en weer allerlei data die ten bate van een ander verzameld wordt.

GoPro lijkt met het zware financiële weer volledig de weg kwijt en wanhopig op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Ondertussen moet ik helaas concluderen dat een merk dat ooit de ongeëvenaarde topspeler was, ondertussen aan alle kanten ingehaald is qua prijs, gebruiksgemak en technologie. De volgende keer geen GoPro meer.

Tipje voor wie tegen hetzelfde probleem aangelopen is: je kunt de app handmatig downgraden naar een versie die nog geen account vereiste. Versie 2.9.1551 is een goede kandidaat. Nadat je deze versie gedownload hebt, stop je de Capture app, verwijder de data en cache en verwijder Capture. Installeer daarna de oude app via het gedownloade bestand. Daarna moet je uiteraard niet vergeten de automatische updates voor deze app uit te zetten :)
Heb zelf in een soort gelijke situatie gezeten. Maar ik kon een account aanmaken zonder internet. Met de melding dat ik pas volle functies kreeg na bevestiging via internet.

Basis functies deden het (record en settings)
Maar het viel mij op dat ik erg vaak een bevroren verbinding had. App afsluiten, openen, opnieuw verbinden en dan deed ie het weer. Helaas enkele keren te laat voor het moment gestart met filmen.

Daarvoor nooit problemen gehad met de app, ik ga ook downgraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• golfgti5
Beste allemaal,

Aankomende week gaan wij op vakantie, als ik nu een filmpje maak, Timelaps, en deze vervolgens via de app naar mijn iphone zet kan de iPhone het filmpje niet afspelen, geen idee wat er fout gaat, filmpje speelt wel goed af op de GoPro, is dit een instelling? Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martin!
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12-09 00:34
Voor op mijn motor ben ik op zoek naar een action-cam, mijn vorige vakantie had ik een DJI Osmo aangeschaft en dat ding is super, nu ligt hij in de lade te stoffen omdat ik een nieuwe hobby heb gevonden.

Goed, voor mijn aanstaande motor-vakantie wil ik dus een Hero Session of Session 5 kopen. :)

Voor de prijs van een Hero 5 session (359,- euro) kan ik zelfs twee Hero Sessions kopen (169,-). Is de eerste batterij leeg, dan kan ik deze tijdens het rijden laden in de tanktas van de motor terwijl ik met de tweede kan filmen. Is de tweede leeg, dan met de eerste filmen. etc etc. je snapt het.

Filmen in 4K ga ik toch niet doen, dit ivm beperkte opslagruimte, want onderweg moeten de beelden ook bewerkt worden op mijn MacBook 12" en denk als dat teveel van het goede is. Liever heb ik 60 fps dan 4K dus dan moet een Session 4 toch ook goed zijn lijkt mij? :9

Wat te doen? :?

Of toch gewoon een Hero 5 Black kopen én doe eens gek een Session 4 erbij voor op de helm? Dat is misschien gemakkelijker filmen met een schermpje op de camera wanneer ik de camera op een tripod parkeer en even door de bocht kom rijden. :? :?

Martin! wijzigde deze reactie 03-07-2017 21:42 (14%)

• paultje360
  • Laatst online: 07-06 11:08
quote:
Stoicka schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:28:

Gefilmd met de HERO4 (Black) en Feiyu Tech G4S, alles in 1080p en 120fps. En de tegenwoordig hippe transities gebruikt maar volgens mij zijn die behoorlijk 2016 inmiddels.
Indd vet filmpje! Die snelle afwisseling in shots is vermakelijk.

Onlangs deze gemaakt, veel 60fps en vrijwel alles 4k, met de Karma Grip. Ideaal dat alles dan automatisch, heerlijk stabiel is. Nog tips?

*eerste keer een 'LUTs' gebruikt.

• Basxt
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:14
quote:
paultje360 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:07:
[...]

Indd vet filmpje! Die snelle afwisseling in shots is vermakelijk.

Onlangs deze gemaakt, veel 60fps en vrijwel alles 4k, met de Karma Grip. Ideaal dat alles dan automatisch, heerlijk stabiel is. Nog tips?

[video]

*eerste keer een 'LUTs' gebruikt.
Vet hoor!

Ik zou als ik jou was gaan spelen met de shutterspeed en ND filters. Door dat te doen zien beelden er in mijn ogen kwalitatief 100% beter uit. Ik gebruik 60fps alleen als ik weet dat ik die slomo ga maken in de edit. Door bijv de shutter te locken op 50 of 60 kan je lager in de ISO zitten, hierdoor zijn de beelden echt ontzettend schoon. Boven de 400 en je beelden beginnen al te veel ruis te krijgen. Daarnaast is (lijkt) compressie minder aanwezig door de motion blur en ziet het er professioneler uit.

Probeer ook vooraf het filmen je white balance te zetten. In dit geval gebruik je ook een LUT die in mijn ogen de sneeuw wel erg roze/paars maakt.

• paultje360
  • Laatst online: 07-06 11:08
Bedankt voor de tips! Hier ga ik zeker naar kijken. Ben nog een beginner met kleur correctie, maar met die tips kan ik wel wat!

De white balance instellingen waren niet top. Kwam ik achteraf ook achter. Zal eens een filtertje aanschaffen van Polarpro.

Gelukkig staan er genoeg tutorials online. 👌

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:30
Ik heb zojuist een GoPro Hero 5 Black gekocht voor 365 euro voor straks op vakantie. Mijn SJCam 5000 (?) is echt aan vervanging toe.

Ik heb nog een paar vragen:
- ik zat te kijken, je kunt 2,7k filmen op 60fps (NTSC) en 50fps (PAL). Is dat nog een verschil anno nu? Ik wil het liefst 60 frames (dat matched met mijn iPhone waardoor ik mijn filmpjes in slomo op 30fps kan afspelen).
- bij mijn SJCam kreeg ik echt een hele shitload aan mounts en dergelijke. Zijn die allemaal nog compatible met de Hero5? De inschuifdingen als de met een schroef vast te maken mounts?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:35
quote:
iAmRenzo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:55:
Ik heb zojuist een GoPro Hero 5 Black gekocht voor 365 euro voor straks op vakantie. Mijn SJCam 5000 (?) is echt aan vervanging toe.

- ik zat te kijken, je kunt 2,7k filmen op 60fps (NTSC) en 50fps (PAL). Is dat nog een verschil anno nu? Ik wil het liefst 60 frames (dat matched met mijn iPhone waardoor ik mijn filmpjes in slomo op 30fps kan afspelen).
- bij mijn SJCam kreeg ik echt een hele shitload aan mounts en dergelijke. Zijn die allemaal nog compatible met de Hero5? De inschuifdingen als de met een schroef vast te maken mounts?
1. Ja daar zit zeker een verschil in. Ik heb mij ooit laten vertellen dat in verschillende delen van de wereld er ander sort licht gebruikt wordt, 50Hz of 60Hz. Hier kan je de camera dus op aanpassen zodat je geen geflikker in je beeld krijgt. Lees dit eens door: http://urbanvideo.ca/avoid-video-flicker

don't mind me

• iAmRenzo
quote:
JeroenF schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:20:
1. Ja daar zit zeker een verschil in. Ik heb mij ooit laten vertellen dat in verschillende delen van de wereld er ander sort licht gebruikt wordt, 50Hz of 60Hz. Hier kan je de camera dus op aanpassen zodat je geen geflikker in je beeld krijgt. Lees dit eens door: http://urbanvideo.ca/avoid-video-flicker
En je moet dus in amerika op 60Hz en hier op 50Hz filmen... maar dat is alleen met kunstmatig licht. Voor buiten is er dus geen verschil? Identiek beeld maar met verschillende fps.

Overigens heb ik daarom dus ook altijd problemen met LED, al is dat net weer anders lees is.

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:57
quote:
iAmRenzo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:55:

Waar heb je hem voor die prijs vandaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iAmRenzo
quote:
wokkelz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:17:
Waar heb je hem voor die prijs vandaan?
Amazon

• StanTheMan
https://gopro.com/update/hero5
v2.51 voor degenen die 'm nog even uptodate willen hebben voor vakantie ..

• Queenfanmichel
quote:
StanTheMan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:30:
https://gopro.com/update/hero5
v2.51 voor degenen die 'm nog even uptodate willen hebben voor vakantie ..
Ik wacht wel, als het goed is krijg ik deze week of volgende week mijn grip na 2 maand weer terug. Kijken of deze wel werkt zoals het deed voor V2.5 update op de Hero 5 en de v1.5 die wel niet voor de grip was.

De hero 5 werkt nu nog goed.

• wokkelz
quote:
Bedankt, ik heb hem ook besteld. Voor die prijs kon ik het niet laten :)
Nu mn hero3+ black op MP zetten!

• mfneed
  • Laatst online: 12:15
Heren!

140,- voor een Feiyu G4 3-Axis Handheld Gimbal voor GoPro en Acton Camera - FY-G4...? volgens mij is dat wel een hele scherpe prijs, wat zeggen jullie? Wil voor mn trip door de states wel goeie stabiele beelden hebben als ik met mn Hero 4 silver aan het filmen ben! dan is dit lijkt het een koopje, lees hier ook goeie dingen over die gimbal! Dacht nog even om te checken even een post er uit of dat een nobrainer is:D

Bedankt voor de reacties!!

Xbox ID - Neeedsz

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:15

l3art

Moderator Mobile
Dat lijkt me best wel een scherpe prijs ja. Bedenk alleen of je de G4 wil of de G4S (die kan 360 graden rond draaien).

Mogen de tweakers dames niet antwoorden op je vraag? ;)

Weet iemand waar een originele hero 4 silver behuizing te koop is? Ik bedoel dan niet de waterdichte behuizing maar de behuizing van de Hero4 zelf. Zag vandaag dat er een flinke barst in zit aan de onder-/zijkant waar de accu zit. Cosmetisch en dus niet gedekt door gopro (als ik überhaupt nog garantie zou hebben). Tijd om dus zelf te klussen maar ik heb nog niet ergens een webshop oid gevonden waar ik dit kan kopen.

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way you're a mile away, and you have their shoes too.

• technonose
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:45
quote:
l3art schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:54:
Dat lijkt me best wel een scherpe prijs ja. Bedenk alleen of je de G4 wil of de G4S (die kan 360 graden rond draaien).

Weet iemand waar een originele hero 4 behuizing te koop is? Ik bedoel dan niet de waterdichte behuizing maar de behuizing van de Hero4 zelf. Zag vandaag dat er een flinke barst in zit aan de onder-/zijkant waar de accu zit. Cosmetisch en dus niet gedekt door gopro (als ik überhaupt nog garantie zou hebben). Tijd om dus zelf te klussen maar ik heb nog niet ergens een webshop oid gevonden waar ik dit kan kopen.
effe google gebruiken:

https://nl.aliexpress.com...t/717938_32312531105.html

Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF 16 1.4, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Had ik uiteraard al gedaan maar niet met de juiste zoektermen denk ik. Merci!

Edit: aiii die is voor de back versie, ik heb de silver met lcd scherm. Dat gaat met die behuizing niet lukken.

l3art wijzigde deze reactie 03-08-2017 12:26 (13%)

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way you're a mile away, and you have their shoes too.

• mfneed
quote:
l3art schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:54:

Weet iemand waar een originele hero 4 silver behuizing te koop is? Ik bedoel dan niet de waterdichte behuizing maar de behuizing van de Hero4 zelf. Zag vandaag dat er een flinke barst in zit aan de onder-/zijkant waar de accu zit. Cosmetisch en dus niet gedekt door gopro (als ik überhaupt nog garantie zou hebben). Tijd om dus zelf te klussen maar ik heb nog niet ergens een webshop oid gevonden waar ik dit kan kopen.
Bedankt mevrouw!:D excuus voor het niet vermelden want antwoord van wie dan ook is welkom!:D Heb even wat reviews van de shop gelezen... denk dat ik liever 60,- extra uit geef bij vnix dan dat ik bij eglobal ga kopen:D

maakt het 320(uit mijn hoofd) graden of 360 graden veel verschil>?

Xbox ID - Neeedsz

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
mfneed schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Bedankt mevrouw!:D excuus voor het niet vermelden want antwoord van wie dan ook is welkom!:D Heb even wat reviews van de shop gelezen... denk dat ik liever 60,- extra uit geef bij vnix dan dat ik bij eglobal ga kopen:D

maakt het 320(uit mijn hoofd) graden of 360 graden veel verschil>?
Zo'n 40 graden... Ik weet niet hoe en wat je er mee wil gaan filmen, maar voor mijzelf destijds het zekere voor het onzekere genomen en de G4S genomen. Nadeel daarvan is wel (fix is beloofd maar nog altijd niet uitgebracht) dat onder een bepaalde hoek de gimbal gaat trillen. Zou mogelijk te maken hebben met dat de accu of motor niet sterk genoeg is. Geen idee hoe dat is met de G4.

• mfneed
quote:
l3art schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

Zo'n 40 graden... Ik weet niet hoe en wat je er mee wil gaan filmen, maar voor mijzelf destijds het zekere voor het onzekere genomen en de G4S genomen. Nadeel daarvan is wel (fix is beloofd maar nog altijd niet uitgebracht) dat onder een bepaalde hoek de gimbal gaat trillen. Zou mogelijk te maken hebben met dat de accu of motor niet sterk genoeg is. Geen idee hoe dat is met de G4.
Is voor over 2 maand in the states! voor hiken door de nationale parken lust ik wel wat vette stabiele beelden! Wandelen in de hand! eventueel aan mn rugtas! in de winter eventueel met snowboarden al ben ik dan vaak te benauwd de gopro uit zn waterproof behuizing te halen!

Xbox ID - Neeedsz

• Basxt
quote:
mfneed schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Is voor over 2 maand in the states! voor hiken door de nationale parken lust ik wel wat vette stabiele beelden! Wandelen in de hand! eventueel aan mn rugtas! in de winter eventueel met snowboarden al ben ik dan vaak te benauwd de gopro uit zn waterproof behuizing te halen!
Ik heb de G4 en G4S. De G4 bevalt mij beter omdat je daar wat meer "technische snufjes" mee kan uithalen zoals pan en tilt speed. De 360* van de G4S is leuk maar heb geen moment gehad waarbij ik dat echt nodig had.

Wel een nadeel van de G4 is dat de schroefjes waarmee je ze vast zet nogal onhandig zijn en over een (langere) tijd niet meer fijn draaien. De quick release van de G4S is wel weer heel fijn.

Beide hebben horizon shift (evenals alle andere gimbals) dus daar is helaas geen ontkomen aan..

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Basxt schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 01:38:
[...]

Ik heb de G4 en G4S. De G4 bevalt mij beter omdat je daar wat meer "technische snufjes" mee kan uithalen zoals pan en tilt speed.
Wat is pan & tilt speed? Pan & tilt ken ik, dat kan ook met de G4S maar wat houdt dat speed in?

• Basxt
quote:
l3art schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 06:58:
[...]

Wat is pan & tilt speed? Pan & tilt ken ik, dat kan ook met de G4S maar wat houdt dat speed in?
Dat is eigenlijk hoe snel de gimbal beweegt. Volgens mij heb je ook een smooth optie naast de snelheid. Voor cinematische beelden wil je niet dat hij bij de kleinste polsomdraai al meedraait maar rustig volgt. Je ziet het hier bij de dji osmo bijvoorbeeld.

• Queenfanmichel
Ik verlies meer en meer mijn vertrouwen in GoPro, 10 weken geleden mijn Karma Grip (de stabilisator niet de drone) ingeleverd, de motoren maakten lawaai en was compleet onbruikbaar na een update.

Compleet ingeleverd bij de verkoper (V-Nix), dus de tas met daarin de grip, stabilisator, mount, USB kabel en een bandje (klitteband). Na 10 week nog niks en men heeft aangegeven dat ik een nieuwe krijg, maar GoPro heeft opeens bedacht we leveren tegenwoordig de Grip ZONDER tas.

Nu zijn ze aan het ouwehoeren over de tas, men heeft hem gekregen met tas maar willen er nieuwe opsturen zonder tas.

Was fan maar ben er aardig klaar mee, was al sinds de update bijna onbruikbaar.

• mfneed
quote:
Basxt schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 01:38:
[...]

Ik heb de G4 en G4S. De G4 bevalt mij beter omdat je daar wat meer "technische snufjes" mee kan uithalen zoals pan en tilt speed. De 360* van de G4S is leuk maar heb geen moment gehad waarbij ik dat echt nodig had.

Wel een nadeel van de G4 is dat de schroefjes waarmee je ze vast zet nogal onhandig zijn en over een (langere) tijd niet meer fijn draaien. De quick release van de G4S is wel weer heel fijn.

Beide hebben horizon shift (evenals alle andere gimbals) dus daar is helaas geen ontkomen aan..
Deze ochtend dan toch maar overstag gegaan... 200,- bij vnix betaald voor de G4!! Volgensmij een goeie strakke prijs! zat er al vaker naar te kijken maar alles was minimaal 300,- of meer! Ga het vanzelf zien maar gok dat ik de 360graden niet ga missen! Voor de vakantie nog een paar keer oefenen uiteraard! Ook maar eens wat settings gaan testen op de gopro, moet natuurlijk wel het uiterste uit mn footage gaan halen in de states!

Een paar presets klaarzetten voor een duik in het water, sunny weathers en de donkere kampvuurtijden!

mfneed wijzigde deze reactie 04-08-2017 13:36 (4%)

Xbox ID - Neeedsz

• Gemekker
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:18
quote:
Queenfanmichel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:29:
Ik verlies meer en meer mijn vertrouwen in GoPro, 10 weken geleden mijn Karma Grip (de stabilisator niet de drone) ingeleverd, de motoren maakten lawaai en was compleet onbruikbaar na een update.

Compleet ingeleverd bij de verkoper (V-Nix), dus de tas met daarin de grip, stabilisator, mount, USB kabel en een bandje (klitteband). Na 10 week nog niks en men heeft aangegeven dat ik een nieuwe krijg, maar GoPro heeft opeens bedacht we leveren tegenwoordig de Grip ZONDER tas.

Nu zijn ze aan het ouwehoeren over de tas, men heeft hem gekregen met tas maar willen er nieuwe opsturen zonder tas.

Was fan maar ben er aardig klaar mee, was al sinds de update bijna onbruikbaar.
Dat is flink balen inderdaad... Mag ik vragen welke update je bedoelt? Ik heb ook een Karma Grip, maar die heb ik ook nog nooit geupdate. Volgens de site is daar namelijk nog geen nieuwe firmware voor, maar misschien zie ik iets over het hoofd? Heb overigens ook nog geen problemen gehad met mijn Karma Grip *afkloppen*.

• Queenfanmichel
quote:
Gemekker schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Dat is flink balen inderdaad... Mag ik vragen welke update je bedoelt? Ik heb ook een Karma Grip, maar die heb ik ook nog nooit geupdate. Volgens de site is daar namelijk nog geen nieuwe firmware voor, maar misschien zie ik iets over het hoofd? Heb overigens ook nog geen problemen gehad met mijn Karma Grip *afkloppen*.
Klopt er is geen update te vinden, maar eind april was er een update voor de GoPro Hero 5 (v.2.0) en de Karma Grip (v.1.5), alleen iedereen die deze update voor de grip kreeg kreeg een failed to update melding.

De update was 100% maar toch een foutmelding, GoPro ontkent dat er een update voor de grip geweest is. Maar vanaf dat moment werkte de grip niet meer, op de forum van gopro.com is hier eenhoop over geklaagd en mensen die toen hebben geupgrate zitten nog met het probleem.

Vreemde is dat de stabilisator en grip voor de drone wel geüpdatet is, maar de grip zonder de drone niet. Zijn mensen die de grip d.m.v. een drone hebben kunnen updaten en geen problemen meer hadden. Het onderwerp hierover op het forum van GoPro.com is zelfs door alle negativiteit verwijderd.

Ik hoop vandaag nog een telefoontje van V-Nix te krijgen met het antwoord wanneer ik hem eindelijk 10 week weer terug krijg, maar dat hebben ze mij al vaker beloofd dus ga ik weer bellen.

Tijd dat ik andere stappen ga ondernemen. :( :(

• RedRayMann
quote:
Voor garantie heb ik altijd direct met GoPro gehandeld en ze hebben bij mij aangegeven dat ik de camera los, leeg en kaal moest versturen. Had een fout tijdens een update, daarna een vervanger met accu problemen en eindelijk een vervanger die ik nog gebruik.

Kreeg wel de camera terug met accu, (usb) klepjes en (accu) deurtjes.

• Queenfanmichel
quote:
RedRayMann schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:04:
[...]

Voor garantie heb ik altijd direct met GoPro gehandeld en ze hebben bij mij aangegeven dat ik de camera los, leeg en kaal moest versturen. Had een fout tijdens een update, daarna een vervanger met accu problemen en eindelijk een vervanger die ik nog gebruik.

Kreeg wel de camera terug met accu, (usb) klepjes en (accu) deurtjes.
Ik handel altijd via de verkoper, zoals het hoort. In dit geval is dat V-Nix, en GoPro is de fabrikant en hoeft mij niet te helpen.

Als het goed is en GoPro doet wat men al tijden belooft, heb ik dinsdag de Karma Grip terug op tijd voor mijn vakantie.

• RedRayMann
quote:
Queenfanmichel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

Ik handel altijd via de verkoper, zoals het hoort. In dit geval is dat V-Nix, en GoPro is de fabrikant en hoeft mij niet te helpen.

Als het goed is en GoPro doet wat men al tijden belooft, heb ik dinsdag de Karma Grip terug op tijd voor mijn vakantie.
Succes, ik hoop dat je snel je spullen terug heb.
Mijn camera was in het buitenland gekocht, vandaar dat ik niet via de verkoper kon handelen. Maar ervaarde zelf echt een super service van GoPro.

• vanDaal
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 06:29

vanDaal

-ismeereentje

quote:
Ik heb anderhalve week geleden mijn Grip ook ingeleverd. Hij had al sinds het begin (februari 2017) last van een instabiele USB connectie met de camera; dan weer wel verbinding, dan weer niet. Dan zette ik de camera meestal handmatig aan om te filmen. Niet ideaal, maar het werkte in ieder geval.
Echter, twee weken geleden heb ik de drone erbij aangeschaft (voor een acceptabel bedrag via marktplaats), maar dan zorgt de instabiele connectie echt voor problemen. De drone valt al uit voordat ie überhaupt de lucht in kan.

Maar als ik jou zo hoor, hoop ik dat het bij mij niet zo lang duurt. Ik heb het via Cameratools.nl laten afhandelen. En jouw probleem is een stuk helderder dan die van mij :/

>> Landscape Photography! << >> PVOutput <<

• Queenfanmichel
quote:
vanDaal schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Ik heb anderhalve week geleden mijn Grip ook ingeleverd. Hij had al sinds het begin (februari 2017) last van een instabiele USB connectie met de camera; dan weer wel verbinding, dan weer niet. Dan zette ik de camera meestal handmatig aan om te filmen. Niet ideaal, maar het werkte in ieder geval.
Echter, twee weken geleden heb ik de drone erbij aangeschaft (voor een acceptabel bedrag via marktplaats), maar dan zorgt de instabiele connectie echt voor problemen. De drone valt al uit voordat ie überhaupt de lucht in kan.

Maar als ik jou zo hoor, hoop ik dat het bij mij niet zo lang duurt. Ik heb het via Cameratools.nl laten afhandelen. En jouw probleem is een stuk helderder dan die van mij :/
Jouw probleem is ook zorgvuldig te vinden op het forum van Gopro, het schijnt met de laatste update wel beter geworden zijn. Maar dit is ook een reden waarom ik geen drone van Gopro wil hebben. Vind hem wel geweldig is wat ik ermee kon testen makkelijker als beginner in de drone wereld dan de spark van DJI.

Maar sterkte ik krijg mijn dinsdag weert drug, althans dat is belooft door V-Nix nadat zij ditzelfde is beloofd door GoPro.

• vanDaal
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 06:29

vanDaal

-ismeereentje

quote:
Queenfanmichel schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:44:
[...]
Jouw probleem is ook zorgvuldig te vinden op het forum van Gopro, het schijnt met de laatste update wel beter geworden zijn. Maar dit is ook een reden waarom ik geen drone van Gopro wil hebben. Vind hem wel geweldig is wat ik ermee kon testen makkelijker als beginner in de drone wereld dan de spark van DJI
Bij mij hielpen de updates (plus alle andere truukjes) helaas niet. Maar wel goed nieuws. Vandaag heb ik een vervangende Karma grip (incl koffer) ontvangen. Dus het is binnen twee weken afgehandeld. Had ik niet verwacht. En het probleem lijkt opgelost; de verbinding is bij de eerste keer proberen meteen stabiel :*) .

Voor mij is de Karma drone eigenlijk de enige oplossing waarmee ik de grip los kan gebruiken (doe ik het meest) en in combinatie met een drone kan gebruiken. Een losse DJI Spark of Mavic aanschaffen wordt mij dan iets te gortig. En dan heb je ook weer te maken met twee verschillende bronnen (GoPro en DJI videomateriaal).

>> Landscape Photography! << >> PVOutput <<

• Queenfanmichel
quote:
vanDaal schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:05:
[...]
Bij mij hielpen de updates (plus alle andere truukjes) helaas niet. Maar wel goed nieuws. Vandaag heb ik een vervangende Karma grip (incl koffer) ontvangen. Dus het is binnen twee weken afgehandeld. Had ik niet verwacht. En het probleem lijkt opgelost; de verbinding is bij de eerste keer proberen meteen stabiel :*) .

Voor mij is de Karma drone eigenlijk de enige oplossing waarmee ik de grip los kan gebruiken (doe ik het meest) en in combinatie met een drone kan gebruiken. Een losse DJI Spark of Mavic aanschaffen wordt mij dan iets te gortig. En dan heb je ook weer te maken met twee verschillende bronnen (GoPro en DJI videomateriaal).
Ik heb hem vandaag ook weer terug gelukkig, de eerste testen was weer goed. Maar de drone kopen omdat ik de grip wil vond ik een te dure oplossing, maar nu heb ik de spark en is de drone van Gopro toch niet zo duur ;)

De komende dagen testen en hopen dat alles opgelost is.

• Schrammetje
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
Hola. GoPro 5 bezitter hier, en naar tevredenheid. Een dingetje is wel irritant; als ik de GoPro via USB op mijn PC aansluit, dan zie ik de video's. De EXIF data bevat dan nog de datum waarop de video genomen is, maar kopieer ik de video's naar mijn PC dan wordt de "genomen op" datum gewist en een nieuwe datum aangemaakt op de datum / tijd van kopieëren. Ik zou erg graag de video's inclusief de data waarop ze genomen zijn willen bewaren. Lopen hier meer mensen tegenaan?

Zelf e-liquid mengen? -> www.MaakjeSmaak.nl!
Geef ook eens E-liquid cadeau!

• Basxt
quote:
Schrammetje schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:47:
Hola. GoPro 5 bezitter hier, en naar tevredenheid. Een dingetje is wel irritant; als ik de GoPro via USB op mijn PC aansluit, dan zie ik de video's. De EXIF data bevat dan nog de datum waarop de video genomen is, maar kopieer ik de video's naar mijn PC dan wordt de "genomen op" datum gewist en een nieuwe datum aangemaakt op de datum / tijd van kopieëren. Ik zou erg graag de video's inclusief de data waarop ze genomen zijn willen bewaren. Lopen hier meer mensen tegenaan?
Bij mij staat alles nog correct.
Ik zet sowieso nooit bestanden over via de USB omdat dat wel eens fout ging/bestanden miste. Het beste kan je via een Micro SD kaart reader de bestanden overzetten. Misschien dat dat de oorzaak is?

De Hero 6 Black is in ieder geval geregistreerd. Ik verwacht eens deze 2 maanden een aankondiging :)
https://sertifikasi.poste...vsf=last_update&gvso=DESC#

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Deze foto staat op dpreview bij een bericht over de Hero 6. Ik vind het geen vooruitgang.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Queenfanmichel
quote:
zonoskar schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:36:
Deze foto staat op dpreview bij een bericht over de Hero 6. Ik vind het geen vooruitgang.
[afbeelding]
Wees gerust dit is de GoPro Fusion 360 camera.

https://www.wired.com/story/gopro-fusion-360-hands-on/

• Son Gohan
Iemand tips voor een video editting tool voor Windows? (geen go-pro studio)Op dit moment gebruik ik http://www.openshot.org/ alleen hij loopt de hele tijd vast als ik de preview probeer af te spelen, dat is best irritant. Iemand enig idee wat het probleem hier is? Heb trouwens een i7 - 3770

• AdmiralSnipe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:52
quote:
Pvesh schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:48:
Iemand tips voor een video editting tool voor Windows? (geen go-pro studio)Op dit moment gebruik ik http://www.openshot.org/ alleen hij loopt de hele tijd vast als ik de preview probeer af te spelen, dat is best irritant. Iemand enig idee wat het probleem hier is? Heb trouwens een i7 - 3770
Je zou Avid Media Composer First of Davinci Resolve kunnen proberen. Beide hebben een gratis versie maar daar zitten wel een aantal beperkingen aan zoals het ontbreken van 4K output en beperkt aantal audio/video sporen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Son Gohan
quote:
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

Je zou Avid Media Composer First of Davinci Resolve kunnen proberen. Beide hebben een gratis versie maar daar zitten wel een aantal beperkingen aan zoals het ontbreken van 4K output en beperkt aantal audio/video sporen.
Thnx voor je input!

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:35
Er zijn steeds meer leaks rondom GoPro Hero 6 Black, heeft er nu alle schijn van dat hij op 28 september al uitkomt, dus 1 jaar na de Hero 5.

Zie ook photorumors en deze spot in Canada.

• wokkelz
Elk jaar rond die tijd verschijnt er een nieuw model toch?
Ik heb net de 5 black, wacht wel weer 2 jaar :+

• jeroen11
quote:
wokkelz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:58:
Elk jaar rond die tijd verschijnt er een nieuw model toch?
Tussen de 4 en de 5 zat 2 jaar

• jeroen11
Heh, iemand heeft al een Hero 6 kunnen kopen in Amerika, niet zoveel meer aan te kondigen volgende week op deze manier...

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:54
quote:
jeroen11 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:02:
Heh, iemand heeft al een Hero 6 kunnen kopen in Amerika, niet zoveel meer aan te kondigen volgende week op deze manier...

[video]
Het enige nieuwe wat ik uit dat filmpje haal t.o.v. de 5 is filmen in 4K60fps. Het grootste deel van het filmpje is overeenkomsten met de 5: doosje, body, software, etc. Opzich wel een plus natuurlijk dat je accessorises kan blijven gebruiken, maar ik vermoed dat het geen goede koop is als je de 5 al hebt. Er kunnen natuurlijk nog revolutionaire features aangekondigd worden, maar ik verwacht van niet.

• jeroen11
Ja dat klopt, en 1080p240 natuurlijk.

In een info sheet die elders was ontdekt zijn er nog wat vagere claims, zoals '2x the performance', 'best-ever image quality' dankzij de nieuwe, in-house gemaakt GP1 chip, 'next-level stabilization' en 'improved low-light'.

Een concretere claim is nog 3x faster offloads naar je telefoon via 5Ghz Wifi.

Ik kom van een Hero 4 dus dan loont het wel in mijn ogen.

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Ben benieuwd hoe die zich verhoud tegen de nieuwe YI 4K+. Wil namelijk voor wintersport wel een nieuwe action cam kopen en had al beetje rond gekeken maar de YI 4K+ heeft betere reviews dan de Hero5.

• StanTheMan
Optische stabilisatie zou wel echt een verbetering zijn

• jeroen11
Nog een paar Hero 6 specs uitgelekt. 2.7k gaat tot 120 fps maar gek genoeg gaat 720 niet hoger dan 60fps. Plus H.265/HEVC encoding - dit is misschien nog wel de grootste vernieuwing - betere kwaliteit in minder ruimte tov H.264. Nergens nog iets over OIS.

Maandag Donderdag media event in San Francisco met alle details.

Edit: keynote is donderdag, niet maandag.

jeroen11 wijzigde deze reactie 26-09-2017 10:20 (8%)

• Blerf
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 03-09 16:41

Blerf

Onsmakelijke MoaM Prut(ser)!

Kijk uit naar wat er nou precies gaat komen... Een water dichte gimbal? naast de hero 6?

Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verzamelaar van Blerftrash
xbox live: oDr04

Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True