• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 22:32
Als ik de aankondigingen op Instagram zo zie dan lijkt het er op dat ze in ieder geval hun GoPro 360 graden camera officieel gaan aankondigen. Ben erg benieuwd!

Edit: Ik bedoel dus de GoPro Fusion.

[ Voor 24% gewijzigd door Gemekker op 27-09-2017 10:43 ]

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-06 21:49

Blerf

VroomVroom

Gemekker schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:40:
Als ik de aankondigingen op Instagram zo zie dan lijkt het er op dat ze in ieder geval hun GoPro 360 graden camera officieel gaan aankondigen. Ben erg benieuwd!

Edit: Ik bedoel dus de GoPro Fusion.
Ja dat is wel duidelijk inderdaad, die motorcross bike en wat daar bijzonder aan is met al dat zand en camera vraag ik me nog af :).
Word ook tijd dat Instagram 360 gaat ondersteunen.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• Gemekker
De officiële presentatie is pas om 18.00 uur, maar er is al het een en ander terug te vinden op de website van GoPro zelf :9

Software update voor de GoPro HERO 6 Black
Hier word onder andere gesproken over:
- HDR in foto's
- GoPro Pro 3.5mm Mic Adapter (volgens mij een nieuwe accessoire?)

Software update voor de Karma Grip
Volgens mij is dit de eerste software update ooit voor de Karma Grip!

Helaas nog niks over de Fusion... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gemekker op 28-09-2017 16:10 ]

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Gemekker schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:07:
De officiële presentatie is pas om 18.00 uur, maar er is al het een en ander terug te vinden op de website van GoPro zelf :9

Software update voor de GoPro HERO 6 Black
Hier word onder andere gesproken over:
- HDR in foto's
- GoPro Pro 3.5mm Mic Adapter (volgens mij een nieuwe accessoire?)

Software update voor de Karma Grip
Volgens mij is dit de eerste software update ooit voor de Karma Grip!

Helaas nog niks over de Fusion... ;)
Er zijn meerdere updates geweest voor de Karma Grip. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemekker
Queenfanmichel schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:13:
[...]

Er zijn meerdere updates geweest voor de Karma Grip. ;)
Echt? Dan heb ik die gemist. :X Zal wat beter opletten in het vervolg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-06 12:48
Uitgebreide vergelijking van Hero 6 met 5 op de GoPro site is al online. Helaas geen verrassingen tov wat al gelekt was, buiten HDR en 'Touch Zoom'.

Update - €570.... Slik.
Update 2 - sfeerbeelden

Update 3 - power on via voice Dat is wel handig.

[ Voor 44% gewijzigd door jeroen11 op 28-09-2017 18:00 ]

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-06 10:18
YouTube: GoPro: This Is Fusion

Wauw! De techniek achter deze Fusion vind ik toch wel erg gaaf! Geweldig hoe je 'standaard' 360 graden beeld tot zo'n video kun verwerken. Dit is de innovatie die Gopro weer nodig had, maar de afgelopen jaren niet heeft laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou ben benieuwd naar de eerste reviews. Batterijduur, stabiliteit en vergelijking met de YI 4K+ vind ik de meest interessante punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
Als je nog wat meer info wilt is deze uitgebreide beschrijving van Abe Kislevitz interessant, enkele highlights voor mij:
Underwater footage no longer needs dive filters thanks to an all new, automatic, underwater tuning.
[...]
HEVC in the HERO6 is over 30% more efficient than HERO5’s h.264, meaning the image looks over 30% better, while retaining similar file sizes (if the bitrates were equal). In practical terms, when using the GoPro in high motion scenes (which happens often), the video ends up looking extremely clear and sharp on every individual video frame.
[...]
New in the HERO6 is 4K 4:3. Every frame is the full GoPro sensor at 4000px by 3000px, which is the same dimensions as the 12MP GoPro photos.
[...]
2.7K – 120 Wide
This is my new go-to action mode for GoPro. Where I used to film in 2.7K-60 in HERO5, I’ll be upping my game to 120 FPS.
[...]
Coming Soon in this article – HDR Photo, Night Photo, EIS, QuikStories, Battery Life, & MORE
Klinkt toch wel heel interessant, komende vanaf een Hero4. Maar wacht nog heel even meer info af over battery life voor ik knoop doorhak.

Edit: battery life volgens GoPro

HERO6 Black Camera Battery-life
Video Mode Time (Minutes)
4K 60 70m
4K 30 95m
2.7K 120 60m
1440p60 75m
1080p240 60m
1080p120 65m
1080p60 100m
720p60 110m

Edit 2: uitgebreide review op DC Rainmaker, heeft hem een paar weken getest

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen11 op 29-09-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het is wel een badass ding zeker komende van een Hero3 zoals ik.

Echter de prijs is wel erg stevig. Plus nog extra battery en SC kaartje etc. :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:29
Ja de extras tikken ook aardig aan dan.
Ik heb bij mn 5 ook nog 2 extra batterijen en een charger gekocht, was toch weer zon 80 euro extra.

Laatst op vakantie nog getimelapsed vanuit het vliegtuig;

• Chip.
  • Niet online
jeroen11 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:42:
Als je nog wat meer info wilt is deze uitgebreide beschrijving van Abe Kislevitz interessant, enkele highlights voor mij:

[...]

Klinkt toch wel heel interessant, komende vanaf een Hero4. Maar wacht nog heel even meer info af over battery life voor ik knoop doorhak.

Edit: battery life volgens GoPro

HERO6 Black Camera Battery-life
Video Mode Time (Minutes)
4K 60 70m
4K 30 95m
2.7K 120 60m
1440p60 75m
1080p240 60m
1080p120 65m
1080p60 100m
720p60 110m

Edit 2: uitgebreide review op DC Rainmaker, heeft hem een paar weken getest
Review gelezen maar ik vind het een verkoop praatje

[ Voor 4% gewijzigd door Chip. op 30-09-2017 12:51 ]

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34

jelle.

Product Owner
wokkelz schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:28:
Ja de extras tikken ook aardig aan dan.
Ik heb bij mn 5 ook nog 2 extra batterijen en een charger gekocht, was toch weer zon 80 euro extra.

Laatst op vakantie nog getimelapsed vanuit het vliegtuig;

[video]
Leuk gedaan :) Hoe heb je de camera vastgezet?

• jeroen11
Chip. schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:49:
[...]
Review gelezen maar ik vind het een verkoop praatje
De review van DC Rainmaker? Ik vind het een duidelijk, niet bevooroordeeld verhaal dat ook de beperkingen benoemt. Meest complete review van de Hero 6 tot nu toe wat mij betreft. Maker staat bekend om z'n integriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
jelle. schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:08:
[...]

Leuk gedaan :) Hoe heb je de camera vastgezet?
Klein zuignapje van aliexpress en dan gopro er recht onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:14

qless

...vraag maar...

Abe Kislevitz werkt bij GoPro, dus niet echt objectief te noemen. DC Rainmaker vindt ik keurige reviews geven, zo objectief mogelijk

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56

vanDaal

-ismeereentje

Ik ga morgen de Hero 6 ophalen. Heeft iemand hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
vanDaal schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:57:
Ik ga morgen de Hero 6 ophalen. Heeft iemand hem al?
Wat ik zie denk ik sterk na over een upgrade van de 5 naar de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Ik wil hem ook wel maar wacht lekker tot na de winter, waarin ik hem toch nauwelijk gebruik. Hopelijk zakt de prijs dan tot acceptabel niveau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Mijn Hero4 Black bleek niet goed meer te werken, die heb ik opgestuurd aan GoPro en nu krijg ik 20% op m'n volgende aanschaf. Ik wacht nog op m'n kortingscode maar ben dan van plan de 6 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:49
Ik heb onlangs voor aanstaande reis naar Australië een Session 5 aangeschaft. Er zijn alleen zoveel accessoires dat ik door de bomen het bos niet meer zie ;). Voor het duiken/snorkelen wil ik in ieder geval een flootable hand grip voor erbij halen en daarnaast nog iets van een statief om de Session op het dashboard te kunnen bevestigen. Zijn er dan nog accessoires die ik absoluut mis voor dit type vakantie (roadtrip / snorkelen / duiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:33
Ik zit dan op de 3+ en ik overweeg de 6 nog niet, maar mensen die dat wel doen vanaf de 5... de audio vind ik persoonlijk toch niet heel denderend....

YouTube: GoPro Hero6 vs Hero5 Audio Test Comparison - GoPro Tip #596

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
Slomy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:46:
Ik heb onlangs voor aanstaande reis naar Australië een Session 5 aangeschaft. Er zijn alleen zoveel accessoires dat ik door de bomen het bos niet meer zie ;). Voor het duiken/snorkelen wil ik in ieder geval een flootable hand grip voor erbij halen en daarnaast nog iets van een statief om de Session op het dashboard te kunnen bevestigen. Zijn er dan nog accessoires die ik absoluut mis voor dit type vakantie (roadtrip / snorkelen / duiken).
Ik zelf ben net terug van een vakantie op curacao en heb 2 accesoires gebruikt namelijk;

- Zuignapje van aliexpress voor een timelapse van het opstijgen en landen van het vliegtuig.
https://nl.aliexpress.com...34-4d09-87b4-c00b6c095f77
- Monostick uitschuifbaar voor het snorkelen en rondlopen overal en nergens
https://www.bol.com/nl/p/...9-zwart/9200000026313628/

Misschien kan je de originele suctioncup aanschaffen als je wilt timelapsen vanaf je auto tijdens het rondrijden ofzo. Ik zelf zou geen risico met een china suctioncup op een auto, erin geen probleem :)

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 13:58
Slomy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:46:
Kom net terug van vakantie uit maleisie en had van m'n zusje een rood filter meegekregen voor de gropro. Deze maakt je beelden tijdens het snorkelen echt supermooi. Dikke aanrader, anders is namelijk je beeld alleen maar blauw / groen, met dit filter heb je een betere benadering van de echte kleuren zoals je ze zelf ziet onderwater.

wat ik overigens ook merkte tijdens het snorkelen, ik had een selfie stick volledig uitgeschoven om alles mooi te kunnen filmen. dit bleek echter vet onstabiele beelden op te leveren helaas :( dus beter die stok niet helemaal uitschuiven ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Sokkeh op 05-10-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Dacht dat dat alleen onder een bepaalde diepte gold, maar zon filter kost niks dus idd het meenemen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:49
Thanks, zou inderdaad willen time lapsen vanaf auto, ben aan het kijken naar een suction cup die zowel op dashboard zou kunnen als aan de buitenkant.
Filters had ik nog niet aan gedacht, die ga ik zeker halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 13:58
Hier nog even een vergelijking met en zonder filter. Heb helaas niet hetzelfde stuk met en zonder filter op film dus dat is wel jammer.

Public
Publieke map
Snorkelen gopro met filterGopro snorkelen geen filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
YouTube: GoPro HERO 6 vs YI 4K+!! mooie review tussen de twee action cams die 4K op 60 fps kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Vraagje, waar kopen jullie je vervangende stickers? Ik heb namelijk een foutje gemaakt en m'n curved adhesive teveel naar beneden gericht op m'n helm. Nu zoek ik eigenlijk alleen nieuwe stickers, maar kan niet echt (gereviewde) examplaren vinden.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Ik koop alle extra's uit china behalve plakkers. Die wil ik gewoon oem gopro hebben. Soms zie je ze op MP voorbij komen aangezien mensen ze vaak niet gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Niet echt spectaculair tegenover vele videos hier, maar wellicht toch mooi om te laten zien :+

GoPro Hero 4 front camera
GoPro Hero 3 rear camera voor picture in picture
Wahoo ELEMNT Bolt GPS unit voor de GPS overlay data met Garmin Virb edit

Garmin Virb edit voor de overlay en iMovie voor de picture in picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:25
Ik heb een aantal jaar geleden een GoPro Hero+LCD gekocht en die sindsdien regelmatig gebruikt voor vakanties etc. Nu ben ik sinds deze zomer beginnen met vlieglessen en hoop ik komende zomer mijn vliegbrevet te hebben. Die vlucht wil ik uiteraard heel graag opnemen en daarbij ook het geluid van de headsets/luchtverkeersleiding. De Hero+LCD heeft geen 3,5mm ingang maar wel een USB poort. Op de webshop van GoPro staat de 3,5mm Mic Adapter (https://shop.gopro.com/EM...ic-adapter/AAMIC-001.html) maar de Hero+LCD staat niet in het lijstje met ondersteunde camera's. Weet iemand of deze adapter werkt of dat ik hier een andere verloopkabel voor nodig heb?

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 09:51
ik heb sinds afgelopen weekend een go pro hero 6 gekocht (starterskit , met Go Pro 3 way mount en extra batterij).
De Go Pro 3way mount is trouwens wel erg tof, met ingebouwde tripod, die best redelijk stevig staat.

In de kerstvakantie ga ik naar Curacao en dan wil ik graag duiken.
Dit topic redelijk goed doorgelezen, zit nog met een paar vragen over accessoires.

Wat zijn jullie ervaringen met duiken met go-pro?
Sowieso een roodfilter gebruiken (origineel of namaak?) en wel of niet de supersuit (origineel of namaak)?
Hoe gaan jullie daarmee om? Alles origineel of via aliexpress bijv de batterijen halen?

Tips voor gebruik tijdens snorkelen, is een floaty, of selfiestick handiger dan bijv een mount op je duikbril?
En tot slot, nog tips voor een tas (zoals https://www.cameranu.nl/n...ra-mounts-accessoire-case) waarin de diverse toebehoren geplaatst kunnen worden?

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
Iets wat ik niet terug kan vinden online:

Heeft de Hero 6 in, in de standaard verpakking, een schroef mount aansluiting? maw. kan ik 'm op mijn (DSLR)statief schroeven die ik al heb ?

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Leuke site met handige weetjes over o.a. Hero 6:
https://havecamerawilltravel.com/gopro/gopro-hero6-black/

Balen dat die EIS niet op de mooiste resoluties werkt... :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Blackeagle schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:43:

Heeft de Hero 6 in, in de standaard verpakking, een schroef mount aansluiting? maw. kan ik 'm op mijn (DSLR)statief schroeven die ik al heb ?
Ik zie in de verschillende unboxing filmpjes alleen 2 plakmounts, verder geen schroefmount dus.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:40
Blackeagle schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:43:

Niet helemaal van toepassing misschien, maar bij mijn Hero 5 Session zat er helaas geen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 12:37

R.G

Goedenavond,

Kan je een go pro ook gebruiken om een hele vakantie vast te leggen?
Zo ja hoe zit dat dan met de accu, ik kan bijvoorbeeld mij voorstellen dat na 70 min fulltime filmen de go pro leeg is?

Kan ik dan een powerbank gebruiken in een rugzakje of heuptasje die ik aansluit op de go pro en zo gewoon 24 uur kan filmen? of werkt dit absoluut niet voor dit soort apparaten? ( niet voor bedoeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
R.G schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:18:
Goedenavond,

Natuurlijk.
Zo ja hoe zit dat dan met de accu, ik kan bijvoorbeeld mij voorstellen dat na 70 min fulltime filmen de go pro leeg is?
Opladen of meer accu's meenemen.
Kan ik dan een powerbank gebruiken in een rugzakje of heuptasje die ik aansluit op de go pro en zo gewoon 24 uur kan filmen? of werkt dit absoluut niet voor dit soort apparaten? ( niet voor bedoeld?)
Kan wel, maar heel praktisch is het niet om een kabel en een blok aan je action camera te hangen.

Handiger is om meerdere accu's te kopen en ze op te laden wanneer het kan. Of wil je 24/7 filmen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
R.G schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:18:
Goedenavond,

Hier wel lange tijd achter elkaar gefilmd (camera op het dak van auto), de Gopro werd van stroom voorzien met een lange kabel naar de stroomsocket in de auto. Je kunt dan nog steeds niet ongelimiteerd filmen omdat je sd kaartje volraakt, het handigste is een grote sdkaart die genoeg ruimte heeft voor wat je die dag wil filmen en een laptop (met grote schijf) waar je 's avonds / 's nachts naar kunt backuppen.

Als je echt rond de klok zou willen filmen (zonder tussenpozen) dan zul je meerdere camera's moeten gebruiken of de camera naar een pc / schijf laten opnemen (als dat kan), maar dat lijkt me voor de meeste situaties niet interessant.

edit: als je de camera op je persoon draagt (helm, jas, etc.) dan lijkt een kabel me niet praktisch. Als is accu's vervangen ook niet heel handig als je de camera in een case hebt zitten of als je handschoenen aanhebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd1 op 03-12-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 16:31
Hey hey,

Ik heb een vraagje m.b.t. de GoPro Hero 4 Session. Mijn vriendin is in het bezit van deze camera, alleen loopt ze nu en dan tegen het probleem aan dat haar SD-kaartje vol is. Nu wil ik voor haar een nieuw SD-kaartje kopen zodat ze weer even vooruit kan. Maar nu de vraag, welke SD kaart? :9

Ik heb zelf wat lopen zoeken en kwam bijvoorbeeld de volgende SD kaart tegen: Sandisk Extreme Pro SDHC 95MB/s V30 UHS-I U3 32GB. Ik kwam op deze SD kaart uit op basis van de website van GoPro zelf. Ik wil even voor de zekerheid weten of dit een juiste SD kaart is voor de GoPro Hero 4 Session (Qua grootte, snelheid etc). :9

Is dit een goede? Of zijn er betere beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:48
Je hebt een microSD kaartje nodig (eerste woord op de gelinkte pagina ;) ). Dus de gewone SD kaart die je nu hebt uitgezocht, gaat niet passen. Daarnaast zijn alle U3 kaartjes snel genoeg.
Maar als haar kaartje vol is, is het dan niet handiger om die eerst te kopieren naar haar computer en dan leeg te gooien?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Laatst online: 17-06 16:31
Haar kaartje is maar 4gb, dat zou betekenen dat ze vrij vaak naar haar computer moet kopiëren en dan weer leeg te gooien. :9

Zou dit wel een goede optie zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-06 23:43
Ik heb zelf twee kaartjes, een 32gb en een 64 gb.
En omdat de prijzen niet echt meer schelen, zou ik de 64 aanraden.

Ik heb;
32gb
https://tweakers.net/pric...on-cameras/specificaties/

64gb
https://tweakers.net/pric...0-u3-uhs-i/specificaties/

En ik zie deze ook in de Pricewatch;
https://tweakers.net/pric...-s-class-10-uhs-i-u3.html

En ja, ik heb voorkeur voor de Sandisk Extreme serie :)
Ik zie binnen de skydive wereld vele soorten kaartjes bij iedereen. En volgens mij zijn er niet echt hele slechte, mits ze origineel zijn (ooit een Chinese Samsung gehad, die met regelmaat bestanden corrupt maakte.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovialgent
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 15:34
Ik zoek zelf voor kerst een go pro voor mijn vriendin te kopen, vooral voor foto's en te filmen onder water. Met een maximum budget van 250 euro, iemand een advies ? Ik kom er echt niet uit tussen de verschillende versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Jovialgent schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:01:
Ik zoek zelf voor kerst een go pro voor mijn vriendin te kopen, vooral voor foto's en te filmen onder water. Met een maximum budget van 250 euro, iemand een advies ? Ik kom er echt niet uit tussen de verschillende versies
Misschien voor dat budget een GoPro 5 Session?

Ik heb overigens zelf nu de Hero 6, compleet met de benodigde accessoires.
Valt mij wel op, dat de batterijen erg snel leeg zijn. Net uurtje mijn tennisles gefilmd, (1080p60), maar batterij is dan ook al 1%.
Protune uit, wifi uit.
Zo extra battery-pack biedt dan wel uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Gister waren de prijzen (voor een week) al flink verlaagd in de VS, nu ook in NL. In ieder geval de Hero 5 Session (nu €219, was €299) en de 5 Black (€329, was €419). Zie Pricewatch voor winkels. Ben benieuwd of deze prijzen zo blijven of, net als in de VS, over een week weer omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 15:56

henri8096

BIM is not a software!

Rino schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:41:
ik heb sinds afgelopen weekend een go pro hero 6 gekocht (starterskit , met Go Pro 3 way mount en extra batterij).
De Go Pro 3way mount is trouwens wel erg tof, met ingebouwde tripod, die best redelijk stevig staat.

In de kerstvakantie ga ik naar Curacao en dan wil ik graag duiken.
Dit topic redelijk goed doorgelezen, zit nog met een paar vragen over accessoires.

Wat zijn jullie ervaringen met duiken met go-pro?
Sowieso een roodfilter gebruiken (origineel of namaak?) en wel of niet de supersuit (origineel of namaak)?
Hoe gaan jullie daarmee om? Alles origineel of via aliexpress bijv de batterijen halen?

Tips voor gebruik tijdens snorkelen, is een floaty, of selfiestick handiger dan bijv een mount op je duikbril?
En tot slot, nog tips voor een tas (zoals https://www.cameranu.nl/n...ra-mounts-accessoire-case) waarin de diverse toebehoren geplaatst kunnen worden?
Hoop dat je nog niet vertrokken bent. :P
Kwa duiken: koop de supersuit als je van plan bent om dieper dan 10m. te gaan.
Roodfilter heb je de eerste 5 meter zeker niet nodig en tot een meter of 10 een beetje afhankelijk van de lichtomstandigheden.
Zonnestralen leveren met roodfilter ook op diepte wat overdreven rood "vlagen" op tijdens je film.
Je moet met name een beetje ervaring op doen onder welke omstandigheden je wel of geen filter gebruikt.
Maar inderdaad niet zonder rood-filter vertrekken.
Let op, op de supersuit passen niet dezelfde filters als op de gopro zelf.
Polar Pro maakt nette betaalbare filters voor de gopro.
Verder heb ik het meeste origineel, behalve een lampje voor onder water die komt bij wish vandaan.

Als je alleen gaat snorkelen dan kun je met de gopro zelf prima je gang gaan en heb je de supersuit en het roodfilter niet nodig.
Floaty is bij snorkelen wel handig. Met duiken gewoon een stick en uiteraard een manier om de gopro aan je trimvest te bevestigen.

[ Voor 7% gewijzigd door henri8096 op 12-12-2017 20:03 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
henri8096 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:57:
[...]

Hoop dat je nog niet vertrokken bent. :P
Kwa duiken: koop de supersuit als je van plan bent om dieper dan 10m. te gaan.
Roodfilter heb je de eerste 5 meter zeker niet nodig en tot een meter of 10 een beetje afhankelijk van de lichtomstandigheden.
Zonnestralen leveren met roodfilter ook op diepte wat overdreven rood "vlagen" op tijdens je film.
Je moet met name een beetje ervaring op doen onder welke omstandigheden je wel of geen filter gebruikt.
Maar inderdaad niet zonder rood-filter vertrekken.
Let op, op de supersuit passen niet dezelfde filters als op de gopro zelf.
Polar Pro maakt nette betaalbare filters voor de gopro.
Verder heb ik het meeste origineel, behalve een lampje voor onder water die komt bij wish vandaan.

Als je alleen gaat snorkelen dan kun je met de gopro zelf prima je gang gaan en heb je de supersuit en het roodfilter niet nodig.
Floaty is bij snorkelen wel handig. Met duiken gewoon een stick en uiteraard een manier om de gopro aan je trimvest te bevestigen.
Thanks.

Nee ben nog niet vertrokken. :)

Ik heb inderdaad maar de supersuit gekocht en de polar pro. Ik heb die twee accessoires net binnen, ga t meteen even testen. Dank voor je tip.
Ik heb de floaty niet gekocht, ben uiteindelijk voor de the handler gegaan, die blijft ook drijven én kan ik zien wat ik film.

Verder erg tevreden over alles, behalve batterijduur. Maar dat kan ook te maken hebben met mijn eigen verwachtingen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Rino schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:50:
[...]

Thanks.

Nee ben nog niet vertrokken. :)

Ik heb inderdaad maar de supersuit gekocht en de polar pro. Ik heb die twee accessoires net binnen, ga t meteen even testen. Dank voor je tip.
Ik heb de floaty niet gekocht, ben uiteindelijk voor de the handler gegaan, die blijft ook drijven én kan ik zien wat ik film.

Verder erg tevreden over alles, behalve batterijduur. Maar dat kan ook te maken hebben met mijn eigen verwachtingen }:O
Gewoon zorgen dat je altijd er een aantal geladen bij je hebt en evt nog een powerbank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rino
wokkelz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:35:
[...]

Gewoon zorgen dat je altijd er een aantal geladen bij je hebt en evt nog een powerbank!
Check. 3 batterijen en oplader.
daarnaast powerbank 20000mha, dus moet goedkomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 15:56

henri8096

BIM is not a software!

Rino schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:51:
[...]

Check. 3 batterijen en oplader.
daarnaast powerbank 20000mha, dus moet goedkomen ;)
Ik red een volledige duik (45-60min) op één batterij met het display op 50% helderheid.
In het begin film je nog de hele duik, maar op een gegeven moment pak je dat ding alleen nog maar voor interessante dingen.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramhoog
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:54
Afgelopen jaar heb ik een GoPro award gewonnen met een foto.
Van de week kreeg ik een viertal codes toegestuurd die 25% korting waard zijn in de webwinkel.
één hiervan is gebruikt, de andere drie heb ik nog.
Met deze code kost de GoPro Hero 5 nog 247,49 euro.
De Hero 6 kost nog 427,49. en de hero 5 session 164,99.

Liefhebbers mogen mij een bericht sturen.
Deze zijn geldig tot vrijdag 12u (amerikaanse tijd denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
jeroen11 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:27:
Gister waren de prijzen (voor een week) al flink verlaagd in de VS, nu ook in NL. In ieder geval de Hero 5 Session (nu €219, was €299) en de 5 Black (€329, was €419). Zie Pricewatch voor winkels. Ben benieuwd of deze prijzen zo blijven of, net als in de VS, over een week weer omhoog gaan.
Sterker nog, ik heb de GoPro 5 voor €165 gekocht. Bizar hoe snel de prijs daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
androids schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:51:
[...]

Sterker nog, ik heb de GoPro 5 voor €165 gekocht. Bizar hoe snel de prijs daalt.
Wow, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
1 post erboven zegt bramhoog dat 'ie met korting een Hero 5 Session voor 164,99 kan kopen, ik gok daar :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Bij GoPro zelf besteld. Heb een kortingscode gekregen van Wout en daar krijg je 25% korting mee.

Er is nog een andere actie. Je krijgt bij de Black naast de verlaagde prijs, een gratis batterij en de 3-way mounting stick.

[ Voor 3% gewijzigd door twkr18526 op 17-12-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Laatst online: 08-05 19:27
Ik heb ontdekt dat de laatste Quick app v 2.5.1 voor desktop niet lekker draait met video's op een hoge frame rate,
bijvoorbeeld een video op 1080/60fps start wel maar gooit het complete werkgeheugen vol en crashed dan vervolgens stopt Windows 10 ook omdat het werkgeheugen vol staat, ik draai een i5 machine met 8gb werkgeheugen.

Ik heb nu de voorlaatste Quick geinstalleerd de v 2.3.0 en deze werkt perfect zelfs tot 120fps dus die laten we er maar op staan.

Wie heeft dit probleem ook gehad, al contact gehad met GoPro maar die hebben hier nog geen antwoord op, app zou zwaarder zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 22:32
Ik wil graag een Hero 6 black kopen. Zou er nog een kerstactie komen of moet ik gewoon diep in de buidel tasten? ;)

Misschien heeft iemand er ervaring mee gezien afgelopen jaren.

[ Voor 22% gewijzigd door Gangster93 op 22-12-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:55
Net als @Rino ga ik in januari naar Australie en heb net een session 5 gekregen/gekocht voor kerst. Hiervoor had ik een Hero Black, dus ik ga er wel op vooruit.

Maar ik zou graag advies willen over het volgende: Ik ga tijdens de trip ook duiken met witte haaien (https://sharkcagediving.com.au/) en dit wil ik uiteraard zo goed mogelijk vastleggen met de Gopro. Ik heb ook een (snorkel)roodfilter gekocht, maar ik ben benieuwd wat de beste videosettings zijn?

Ik zat zelf te denken aan 1080P, wide, 60fps met stabilisatie? Of zouden jullie iets anders adviseren? We gaan ook zwemmen met zeeleeuwen (dus half onder en half boven water), zelfde settings? Ik weinig tijd/zin om veel te gaan experimenteren te plekke dus elk advies is wel komen. Een dag van te voren kan ik wel wat testen bij het strand hopelijk.

Als ik de filmpjes bekijk is een roodfilter wel handig, maar dat moet ik ter plekke even testen. Helaas dus geen extra accu mogelijk, maar ik neem wel een powerbank mee en ze hebben USB-poorten ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
kepler schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:05:
Net als @Rino ga ik in januari naar Australie en heb net een session 5 gekregen/gekocht voor kerst. Hiervoor had ik een Hero Black, dus ik ga er wel op vooruit.

Maar ik zou graag advies willen over het volgende: Ik ga tijdens de trip ook duiken met witte haaien (https://sharkcagediving.com.au/) en dit wil ik uiteraard zo goed mogelijk vastleggen met de Gopro. Ik heb ook een (snorkel)roodfilter gekocht, maar ik ben benieuwd wat de beste videosettings zijn?

Ik zat zelf te denken aan 1080P, wide, 60fps met stabilisatie? Of zouden jullie iets anders adviseren? We gaan ook zwemmen met zeeleeuwen (dus half onder en half boven water), zelfde settings? Ik weinig tijd/zin om veel te gaan experimenteren te plekke dus elk advies is wel komen. Een dag van te voren kan ik wel wat testen bij het strand hopelijk.

Als ik de filmpjes bekijk is een roodfilter wel handig, maar dat moet ik ter plekke even testen. Helaas dus geen extra accu mogelijk, maar ik neem wel een powerbank mee en ze hebben USB-poorten ter plekke.
Met 1080, 60fps en wide zit je altijd goed. Zeker als er een joekel van een haai langs komt.
Roodfilter heb je pas nodig als je dieper dan snorkeldiepte gaat, als ik die site zie zit je misschien 2 meter diep? Lijkt me een roodfilter niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
wokkelz schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:18:
[...]

Met 1080, 60fps en wide zit je altijd goed. Zeker als er een joekel van een haai langs komt.
Roodfilter heb je pas nodig als je dieper dan snorkeldiepte gaat, als ik die site zie zit je misschien 2 meter diep? Lijkt me een roodfilter niet echt nodig.
Dank :) Over dat roodfilter lees en zie ik verschillende verhalen. Sommigen zeggen dat het erg nuttig kan zijn ook vlak onder het oppervlakte (ook te zien op beelden), zeker als je vooral naar beneden filmt. Anderen, zoals jij, zeggen dat het niet nodig is. Ik ga zorgen dat ik het eerst kan uitproberen en anders gewoon zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
kepler schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:24:
[...]

Dank :) Over dat roodfilter lees en zie ik verschillende verhalen. Sommigen zeggen dat het erg nuttig kan zijn ook vlak onder het oppervlakte (ook te zien op beelden), zeker als je vooral naar beneden filmt. Anderen, zoals jij, zeggen dat het niet nodig is. Ik ga zorgen dat ik het eerst kan uitproberen en anders gewoon zonder :)
Ik heb laatst 10 dagen lang op curacao gesnorkeld zonder filter, beelden zijn perfect! (Gopro 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
wokkelz schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:59:
[...]

Ik heb laatst 10 dagen lang op curacao gesnorkeld zonder filter, beelden zijn perfect! (Gopro 5)
Haha dan voor niks de roodfilter besteld :P Ik ga dan proberen zonder filter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ben ook aan het kijken voor een upgrade van mijn good old Hero 2.. Ik gebruik hem vooral voor het filmen van snowboarden en skateboarden.

Was erg impressed door de EIS en de superslomo van de GoPro Hero 6 in een aantal reviews, maar vind de prijs wel hoog, zeker in vergelijking met de GoPro Hero 5.

Ook blijken er wat problemen te zijn met de batterijduur (oververhitting van de nieuwe chip) en problemen in koude condities.

Wat zijn jullie bevindingen met de Hero 6 in koud weer en met de batterijduur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gangster93
Reynouts schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:32:
Ben ook aan het kijken voor een upgrade van mijn good old Hero 2.. Ik gebruik hem vooral voor het filmen van snowboarden en skateboarden.

Was erg impressed door de EIS en de superslomo van de GoPro Hero 6 in een aantal reviews, maar vind de prijs wel hoog, zeker in vergelijking met de GoPro Hero 5.

Ook blijken er wat problemen te zijn met de batterijduur (oververhitting van de nieuwe chip) en problemen in koude condities.

Wat zijn jullie bevindingen met de Hero 6 in koud weer en met de batterijduur?
Prijs is zojuist gezakt naar 429, erg mooie prijs. Check de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Ik ben zelf net terug van een vakantie Curaçao, waarin ik veel gedoken en gesnorkeld heb. Veel mooie dieren gezien (schildpadden, roggen, trompetvissen, etc).

Het duiken heb ik met een rood filter van Polar Pro gebruikt. Voor het snorkelen geen filter.

Ik heb de The Handler gebruikt als 'statief', omdat deze blijft drijven. Ik denk dat het achteraf leuker was geweest om mijzelf ook af en toe beter op film te krijgen, door een langere pole (bijv 3 way)te gebruiken. (zoals in dit filmpje :https://www.youtube.com/watch?v=9ftbIarB8dI)

Met de 3 way was ik te bang dat ik halverwege zou verliezen met duiken }:O

Nu loopt ik tegen het volgende probleem aan.

Als ik mijn Hero 6 aansluit op PC of laptop, dan is de Gopro wel zichtbaar maar de filmpjes 99/100 keer niet. De map is leeg, en niet bewerkbaar.

Ik heb de GoPro site al bekeken en schijnt soms voor te komen:
https://gopro.com/help/ar...-to-a-Computer-Windows-10

Alle acties doorlopen (ook op meerdere PC's met meerdere USB2.0 of 3.0 poorten). De SD card werkt wel gewoon los (in Surface Pro 2017 kan ik files gewoon kopieren).

Hebben meer dit probleem gehad en/of uiteindelijk opgelost?
Uiteindelijk workaround is sd card adapter kopen, maar dat vind ik nogal suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Gangster93 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Prijs is zojuist gezakt naar 429, erg mooie prijs. Check de pricewatch
Bedankt voor de heads up, gangster! Dit heeft mij over de streep getrokken. Heb hem meteen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Reynouts schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:28:
[...]

Bedankt voor de heads up, gangster! Dit heeft mij over de streep getrokken. Heb hem meteen besteld.
Top! Kunnen we samen waarschijnlijk op het zelfde moment aan de slag! Heb hem namelijk ook besteld. Heb je hem besteld hij V-NIX? Krijg je nog wat accessoires cadeau! Zag levertijd staan van 09-01 echter krijg ik net al een mailtje met de verzending. Heb je ook een track en trace code gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Inderdaad via dezelfde shop. Mooie aanbieding. Nog geen track & trace bij mij, dus hoop dat hij nog wel komt!

Ook meteen een extra accu meebesteld. Nu nog op jacht naar een snel sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Vnix is inderdaad een topper, koop er regelmatig en antal goede afhandeling. En woon je in Groningen, kan je zo lang rijden en het terplekke ophalen.

En een SD kaart, als je voor de SanDisk ga, neem geen Ultra dan krijg je sowieso problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Mijn gisteren ontvangen hero 6 gaat retour. (doa) hij wil niet laden. Toen ben ik eens wat gaan zoeken op internet en vind ik ineens een hoop verhalen, waarbij de accu niet wil laden, de gopro direct na het filmen vastloopt (je de batterij moet loshalen om hem weer te kunnen gebruiken) . Dat zie ik dus niet echt zitten op de skipiste. Heeft iemand van jullie al goede ervaringen met de hero 6? Ik ben ineens toch een beetje huiverig om een nieuwe te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Ik heb gister een aantal filmpjes gemaakt in het nieuwe HEVC formaat. Toen ik deze video's wilde overzetten naar mijn iPhone SE moesten deze eerst geconverteerd worden. Ik dacht dat de iPhone SE dit formaat gewoon kon lezen, of heb ik dit mis?

Daarnaast wil ik graag een extra SD kaart kopen, heeft iemand ervaring met de volgende geheugenkaart?
pricewatch: Sandisk Extreme microSDXC 128GB

[ Voor 40% gewijzigd door Gangster93 op 09-01-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Gangster93 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:45:
....

Daarnaast wil ik graag een extra SD kaart kopen, heeft iemand ervaring met de volgende geheugenkaart?
pricewatch: Sandisk Extreme microSDXC 128GB
Mijn gopro 6 komt morgen als het goed is binnen. Ben ook nog aan het overwegen welke sd kaartjes ik koop. Die jij linkt is volgens veel tests een prima keuze voor de gp6, ook volgens hun eigen site. Vind de snelheidsaanduidingen van de sd kaartjes maar vaag geworden nu er naast die u3 (en class10), ook een v30 rating bijgekomen is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:12

swv

Ik ben nieuw met GoPro en heb afgelopen weekend met de prijsdaling een Hero 6 in gebruik genomen. Wat onderzoeken bracht mij op de betaalbare pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB (2017 model). Zou snel genoeg moeten zijn voor de hoogste settings/bitrate die de Hero 6 te bieden heeft en is dus U3. En in mijn ervaring is dat ook zo. Al heb ik nog geen lange sessies gefilmd ofzo, dus ik weet niet of er onder bepaalde omstandigheden corrupte bestanden kunnen ontstaan. Wat bij andere trage(re) niet aanbevolen kaartjes wel het geval kan zijn...

Hier nog een algemene review https://nl.hardware.info/...v2-review-nieuwe-kaartjes Let er op dat er ook nog 2016 versies in omloop zijn. Te herkennen aan de naam/opdruk ‘Evo+’. Die zijn een stuk trager en moet je absoluut NIET kopen. Behalve de 256GB versie dan van het 2016 model als ik die review moet geloven. Van het 2017 model die ik dus heb kan je trouwens het beste de 128GB of 256GB versie nemen, daar de 64GB toch nog wat achter blijft in prestaties zoals je in de review kunt zien. Waarmee ik niet wil zeggen dat ie niet zal werken met de Hero 6, maar meer voor de zekerheid.

Verders ben ik het er wel mee eens dat het lastig zoeken is naar betrouwbare kaartjes in het warrige grote aanbod :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
De laatste tijd had ik het idee dat er bij GoPro niet zo heel veel meer gebeurde anders dan componenten in een doosje gooien en er een app voor schrijven. Ik was al erg verrast door de GP1-processor, maar blijkbaar zijn ze ook hard met meta-data en machine-learning bezig om interessante momenten te detecteren en automatische edits te maken. Ze zitten toch niet stil daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 17-06 16:24
Ook ik heb mijn GoPro Hero 5 de deur uit gedaan en ben gezwicht voor de 4k 60 fps en de EIS :) Voor 400 euro nieuw, wordt morgen verwacht!

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Balance schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 03:02:
De laatste tijd had ik het idee dat er bij GoPro niet zo heel veel meer gebeurde anders dan componenten in een doosje gooien en er een app voor schrijven. Ik was al erg verrast door de GP1-processor, maar blijkbaar zijn ze ook hard met meta-data en machine-learning bezig om interessante momenten te detecteren en automatische edits te maken. Ze zitten toch niet stil daar. :)

[video]
Ik heb laatst dat filmpje ook gekeken, erg indrukwekkend wat ze daar allemaal in stoppen (als ik de video mag geloven) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Vandaag even kort op pad geweest met de Hero 6, vooral benieuwd naar en gespeeld met de 120 FPS slow motion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:47
Ik wil donderdag een GoPro gaan kopen en deze mounten aan mijn helm. Echter heb ik een verlengstuk nodig welke ik maar niet kan vinden.

Het betreft deze:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/3/6/7/9200000047927638.jpg

maar dan kleiner.

edit;

Gevonden. Alleen wel op Ali express. Heb ze liever wat eerder maar verder vind ik ze totaal nergens.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L3qtWik.png

[ Voor 27% gewijzigd door Aschtra op 23-01-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Ik heb gisteren deze besteld voor op mijn helm. http://umotos.uk/

Als hij binnen is laat ik wel even weten of het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:54
swv schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:58:
Ik ben nieuw met GoPro en heb afgelopen weekend met de prijsdaling een Hero 6 in gebruik genomen. Wat onderzoeken bracht mij op de betaalbare pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB (2017 model). Zou snel genoeg moeten zijn voor de hoogste settings/bitrate die de Hero 6 te bieden heeft en is dus U3. En in mijn ervaring is dat ook zo. Al heb ik nog geen lange sessies gefilmd ofzo, dus ik weet niet of er onder bepaalde omstandigheden corrupte bestanden kunnen ontstaan. Wat bij andere trage(re) niet aanbevolen kaartjes wel het geval kan zijn...

Hier nog een algemene review https://nl.hardware.info/...v2-review-nieuwe-kaartjes Let er op dat er ook nog 2016 versies in omloop zijn. Te herkennen aan de naam/opdruk ‘Evo+’. Die zijn een stuk trager en moet je absoluut NIET kopen. Behalve de 256GB versie dan van het 2016 model als ik die review moet geloven. Van het 2017 model die ik dus heb kan je trouwens het beste de 128GB of 256GB versie nemen, daar de 64GB toch nog wat achter blijft in prestaties zoals je in de review kunt zien. Waarmee ik niet wil zeggen dat ie niet zal werken met de Hero 6, maar meer voor de zekerheid.

Verders ben ik het er wel mee eens dat het lastig zoeken is naar betrouwbare kaartjes in het warrige grote aanbod :/
Even een kleine kick van dit topic. Gisteren in verband met de BTW weg ermee actie bij de MM een Go Pro Hero 6 gekocht, voor € 354,-. Nu ben ik echter nog op zoek naar een goede SD kaart. Heb jij al een keuze kunnen maken qua SD kaart en hoe bevalt die? Het is idd moeilijk zoeken. Ik ben tot de volgende vergelijking gekomen: https://tweakers.net/pric...053;767033;995085;544303/ Iemand die mij kan zeggen welke hiervan de beste keus is, of moet ik nog naar een andere kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 305478

Daffie85 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:31:
[...]

Even een kleine kick van dit topic. Gisteren in verband met de BTW weg ermee actie bij de MM een Go Pro Hero 6 gekocht, voor € 354,-. Nu ben ik echter nog op zoek naar een goede SD kaart. Heb jij al een keuze kunnen maken qua SD kaart en hoe bevalt die? Het is idd moeilijk zoeken. Ik ben tot de volgende vergelijking gekomen: https://tweakers.net/pric...053;767033;995085;544303/ Iemand die mij kan zeggen welke hiervan de beste keus is, of moet ik nog naar een andere kijken?
Dit kon ik ook niet laten, echt een koopje. Gelijk deze video ermee geschoten, samen met m'n nieuwe Feiyu Tech WG2, ook voor een werelddeal. Nu was de combi samen goedkoper dan de GoPro vorige maand nog was :9~ :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Anoniem: 305478 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:35:
[...]

Dit kon ik ook niet laten, echt een koopje. Gelijk deze video ermee geschoten, samen met m'n nieuwe Feiyu Tech WG2, ook voor een werelddeal. Nu was de combi samen goedkoper dan de GoPro vorige maand nog was :9~ :
[video]
Nice! Mooi filmpje. Wel veel gespeeld met de slomo's en snelheid, maar dat snap ik met deze nieuwe camera.
Neem je altijd een rugzak mee met de gimbal en gopro spullen?
En wat voor aanpassingen doe je met ProTune?
[...]

Mooie actie van mediamarkt! Scheelt veel inderdaad.

Ik ga zelf denk ik maar de Samsung Evo Plus 128gb bestellen. Eerst wilde ik de Sandisk pakken, maar prijsverschil is me te groot. Gok dat de Samsung ook prima gaat werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Reynouts op 29-01-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 305478 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:35:
[...]

[video]
Gave beelden
Zou willen dat ik zo kon editten. Nice!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:12

swv

[...]

Gefeliciteerd! Is echt geen geld. Dan te bedenken dat ik eerst €499 betaalde wat ik al goedkoop vond, maar ivm de prijsdaling e.d. uiteindelijk bij Coolblue ben geëindigd en geld terug heb gehad (is vandaag toevallig bijgeschreven) zodat ik ook op €354 uitkwam. Coolblue had die prijs namelijk ook korte tijd op de site staan. Is er tenminste geld over voor extra accessoires :)

Afijn ik heb er nog niet veel mee gespeeld. Heb ‘m puur voor vakantie gekocht in eerste instantie en eigenlijk ruim van te voren om wat te kunnen oefenen. Maar die tijd heb ik nog niet genomen. Ik moet er nog steeds eens op uit gaan met de GoPro in een zonnig weekend. Zodoende ook nog weinig ervaring met de EVO Plus 128GB. Hij lijkt wel alles weg te kunnen schrijven op 4k@60fps zonder fouten, want ik heb er natuurlijk wel al mee zitten spelen. Ik ga er dus nog steeds vanuit dat ik de goede keuze heb gemaakt met deze kaart. Uiteraard heb ik op mijn Mac en Windows laptop nog wat bestanden heen en weer zitten schrijven en die bekende benchmarktool gedraaid. Weet de naam ff niet meer. Resultaten waren goed en ook wat Samsung min of meer belooft. Ik durf geen uitspraken te doen over andere SD kaarten. Maar prijs kwaliteit van de EVO Plus (MB-MC128GA/EU) is wat mij betreft top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:47
Ik heb met de mediamarkt actie ook de gopro hero 6 gekocht, samen met een sandisk extreme 64gb kaart.

Echter gaat het nog niet zo goed met het uploaden van motorrij filmpjes. Deze komen er vrij slecht uit.

Heb even een apart topic ervoor gemaakt:

GoPro Hero 6 footage pixelated op YouTube

Hoop dat iemand kan helpen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Reynouts schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:05:
[...]

Nice! Mooi filmpje. Wel veel gespeeld met de slomo's en snelheid, maar dat snap ik met deze nieuwe camera.
Neem je altijd een rugzak mee met de gimbal en gopro spullen?
En wat voor aanpassingen doe je met ProTune?
Thanks! Ja, 120fps op 2.7K is lekker om te croppen en te vertragen. Altijd een tas inderdaad, al zou het ook prima in een jaszak kunnen. De gimbal is redelijk compact namelijk. Protune voornamelijk zodat ik er qua kleuren daarna nog veel kanten mee op kan, tijdens het bewerken.
l3art schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:10:
[...]

Gave beelden
Zou willen dat ik zo kon editten. Nice!
Dankje, is snel te leren hoor! FCP / Premiere installeren en heel veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05
Wat voor mount gebruiken jullie tijdens het skiën? Ik heb afgelopen week vooral gefilmd met een chestmount maar ik kwam erachter dat de hoek dan vaak niet fijn is. Op momenten dat ik rustig naar beneden ging, had ik perfect beeld maar tijdens snelle afdalingen waren vooral mijn ski’s in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Tomvanschayk schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:49:
Wat voor mount gebruiken jullie tijdens het skiën? Ik heb afgelopen week vooral gefilmd met een chestmount maar ik kwam erachter dat de hoek dan vaak niet fijn is. Op momenten dat ik rustig naar beneden ging, had ik perfect beeld maar tijdens snelle afdalingen waren vooral mijn ski’s in beeld.
Verschilt. Ik wissel veel. Chest & Helmet, maar ook bijv via een stick, op de ski zelf en ook op de schoen :P.
Beetje de eerste dag kloten en het resultaat bekijken om voor de rest van de week wel goed te filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomvanschayk schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:49:
Altijd een gimbal. Voorheen had ik 8 uren film en moeite om genoeg beelden in een paar minuten te krijgen, nu kom je thuis met 40 minuten film en heb je keuzestress. Als je een keer een gimbal hebt gebruikt op de pistes, nooit meer iets anders _/-\o_ Daarnaast het voordeel dat je niet urenlange beelden vanaf een helm/borst hebt die over het algemeen natuurlijk erg eentonig zijn (doe het nog steeds wel af en toe, maar dan juist voor de afwisseling). Zelf de Feiyu Tech WG2 nu, na een aantal jaar de G4S gebruikt te hebben, i.v.m. overstap naar HERO6 t.o.v. 4. Is op marktplaats voor een scherpe prijs te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Anoniem: 305478 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:49:
[...]

Altijd een gimbal. Voorheen had ik 8 uren film en moeite om genoeg beelden in een paar minuten te krijgen, nu kom je thuis met 40 minuten film en heb je keuzestress. Als je een keer een gimbal hebt gebruikt op de pistes, nooit meer iets anders _/-\o_ Daarnaast het voordeel dat je niet urenlange beelden vanaf een helm/borst hebt die over het algemeen natuurlijk erg eentonig zijn (doe het nog steeds wel af en toe, maar dan juist voor de afwisseling). Zelf de Feiyu Tech WG2 nu, na een aantal jaar de G4S gebruikt te hebben, i.v.m. overstap naar HERO6 t.o.v. 4. Is op marktplaats voor een scherpe prijs te krijgen.
En gebruik je die FT WG2 ook voor anderen dingen of alleen skien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
vandenhende schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:21:
Mijn gisteren ontvangen hero 6 gaat retour. (doa) hij wil niet laden. Toen ben ik eens wat gaan zoeken op internet en vind ik ineens een hoop verhalen, waarbij de accu niet wil laden, de gopro direct na het filmen vastloopt (je de batterij moet loshalen om hem weer te kunnen gebruiken) . Dat zie ik dus niet echt zitten op de skipiste. Heeft iemand van jullie al goede ervaringen met de hero 6? Ik ben ineens toch een beetje huiverig om een nieuwe te bestellen.
Ik heb afgelopen week mijn gopro 6 meegenomen naar snowworld en had 'm een uur in mijn jaszak. Daarna wilde ik wat filmen en gaf hij na een minuut al "low battery" aan en 0%. Gelukkig nog geen battery pull nodig gehad. Daarna even opgewarmd in mijn jaszak en hij was opeens weer 92%..

Volgende week naar de echte sneeuw. Kijken hoe hij het dan doet in de kou.

Mijn evo plus kaartje werkt overigens wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05
Stimulate14 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:34:
[...]

Verschilt. Ik wissel veel. Chest & Helmet, maar ook bijv via een stick, op de ski zelf en ook op de schoen :P.
Beetje de eerste dag kloten en het resultaat bekijken om voor de rest van de week wel goed te filmen.
Hoe maak je hem goed vast op je ski of schoen dan? Ik heb op de ski geprobeerd met een autohouder maar de bovenzijde van mijn ski’s hebben een structuur dus die bleef niet zitten. En ik ben bang dat een geplakte mount niet blijft zitten.
Ik had ook aan een gimbal zitten denken maar het lastige is dat ik maar een week per jaar ga skiën en buiten op de piste mijn gopro weinig gebruik. Maar misschien dat ik daar volgend jaar toch maar eens naar ga kijken ivm andere geplande reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wokkelz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:01:
[...]

En gebruik je die FT WG2 ook voor anderen dingen of alleen skien?
Voornamelijk skien, maar ook vakanties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Tomvanschayk schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:23:
[...]

Hoe maak je hem goed vast op je ski of schoen dan? Ik heb op de ski geprobeerd met een autohouder maar de bovenzijde van mijn ski’s hebben een structuur dus die bleef niet zitten. En ik ben bang dat een geplakte mount niet blijft zitten.
Men is al vaak te bang ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 18:41
Gisteren mijn Hero 6 Black binnen gekregen, wat een feest, dacht ik...

Verschillende filmpjes gemaakt, timelapses en bij elke film (1080p, 120FPS, 4K) heb ik irritant witte verticale streepjes in beeld. Om de paar centimeter, horizontaal en verticaal. Door het hele beeld. Zowel op mijn PC, laptop als TV afgespeeld, overal hetzelfde euvel. 3x de Sandisk Extreme 64GB geformateerd, alles op standaard/auto gezet, maar het gaat maar niet weg. Ik heb gezocht naar soortgelijke ervaringen op internet, maar eigenlijk helemaal niks. Is mijn device faulty of zie ik iets heel simels over het hoofd? :-(

[ Voor 12% gewijzigd door Zerosum op 12-02-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Zerosum schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:25:
Gisteren mijn Hero 6 Black binnen gekregen, wat een feest, dacht ik...

Verschillende filmpjes gemaakt, timelapses en bij elke film (1080p, 120FPS, 4K) heb ik irritant witte verticale streepjes in beeld. 3x de Sandisk Extreme 64GB geformateerd, alles op standaard/auto gezet, maar het gaat maar niet weg. Ik heb gezocht naar soortgelijke ervaringen op internet, maar eigenlijk helemaal niks. Is mijn device faulty of zie ik iets heel simels over het hoofd? :-(
Ander SD kaart proberen en anders sowieso retour. Zou er niet te veel tijd en moeite in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 18:41
heb geen reserve 64GB met de nodige specs liggen, maar ga het proberen en anders retour idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:52
Momenteel staat de GOPRO hero 5 Black voor 288euro te koop in coolblue.

Toch wel een sterkte prijs denk ik dan. Momenteel heb ik een gitup git 2, en aangezien deze serieuze mankementen vertoont heb ik wel interesse in de GOPRO.

Ik zou de camera vooral gebruiken voor skiën. Spijtig genoeg is de stabilisatie wel wat aan de zwakkere kant..

Hebben jullie tips om goedkopere batterijen te kopen van een alternatief merk? Ook een aparte oplader had ik wel graag gehad.
Pagina: 1 ... 76 ... 81 Laatste