Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:29
quote:
Rubberen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:23:
Momenteel staat de GOPRO hero 5 Black voor 288euro te koop in coolblue.

Toch wel een sterkte prijs denk ik dan. Momenteel heb ik een gitup git 2, en aangezien deze serieuze mankementen vertoont heb ik wel interesse in de GOPRO.

Ik zou de camera vooral gebruiken voor skiŽn. Spijtig genoeg is de stabilisatie wel wat aan de zwakkere kant..

Hebben jullie tips om goedkopere batterijen te kopen van een alternatief merk? Ook een aparte oplader had ik wel graag gehad.
Volgens mij pakken de gopro 5 en 6 alleen originele batterijen.

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
wokkelz schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:00:
[...]

Volgens mij pakken de gopro 5 en 6 alleen originele batterijen.
Ik heb voor de gopro dit setje batterijen: https://www.v-nix.nl/newell-triple-battery-charger-pack.htm

die doet het wel. Maar lijkt ook soms ineens - direct na het opladen - te beginnen vanaf 70% in plaats van 100%. Ik moet nog even uitvogelen hoe dat precies zit. Maar ze werken in ieder geval wel.

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• whoutman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-08 12:27
quote:
vanardenne schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 06:56:
[...]

Ik heb voor de gopro dit setje batterijen: https://www.v-nix.nl/newell-triple-battery-charger-pack.htm

die doet het wel. Maar lijkt ook soms ineens - direct na het opladen - te beginnen vanaf 70% in plaats van 100%. Ik moet nog even uitvogelen hoe dat precies zit. Maar ze werken in ieder geval wel.
Ik heb precies hetzelfde setje en “probleem”. Komt doordat de GoPro ziet dat het geen originele batterijen zijn. Werken wel prima net zo goed alleen batterij indicatie klopt van geen kant nee :-)

• hanzer
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Bummer... ik dacht net even een test opstelling te maken met een GoPro Hero4 dat ik even kon lenen van een vriend.
Bedoeling is om een videostream op te zetten naar een andere verdieping.

Op verdieping 0 zijn er enkele presentaties.
Die zou ik graag projecteren op een beamer op verdieping 1.

Dit alles lokaal, dus zonder internet.
Dat lijkt niet mogelijk?

Streaming naar VLC zou mogelijk moeten zijn, maar dat is dan enkel als je wifi op dezelfde locatie hebt. Ik wil de stream over onze LAN laten gaan...

Ik zal maar op zoek gaan naar een ip camera met utp?

hanzer wijzigde deze reactie 16-02-2018 21:22 (5%)

• harrytasker
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Scherpe aanbieding volgens mij bij Amazon.es §345,99 (excl. verzending) voor GoPro Hero 6:
https://www.amazon.es/GoP...T=_SY300_QL70_&dpSrc=srch

harrytasker wijzigde deze reactie 21-02-2018 20:47 (28%)

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
Inmiddels de gp6 meegenomen op een snowboard trip. Heb 1x de freeze meegemaakt waarbij de camera helemaal vast zit en je een battery pull moest doen. 1x gebeurd in 6 dagen.

Daarnaast heeft hij af en toe (misschien 5 van de 70) de filmpjes niet goed opgeslagen. Misschien omdat ik te snel achter elkaar stopte met een langere opname en weer snel een nieuwe opname startte. Dit in combinatie met de Samsung evo plus 128gb.

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-08 20:58
quote:
harrytasker schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:46:
Scherpe aanbieding volgens mij bij Amazon.es §345,99 (excl. verzending) voor GoPro Hero 6:
https://www.amazon.es/GoP...T=_SY300_QL70_&dpSrc=srch
Bedankt voor de tip! Heb hem zojuist besteld. Nu hopen dat hij snel wordt geleverd. Ik was al enige tijd op zoek naar een goede aanbieding, vond 429 toch wat aan de hoge kant

-:Steam:- // -:Specs:- LoL EUW = BatsAap // PSN-ID = BatsAapNL //

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10-08 11:04

• Rubberen
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01:54
Ik heb momenteel de GOPRO hero 6 besteld.

Ik heb voorheen een gitup GIT2 gehad, maar de kwaliteit van het toestel is te min naar mijn mening. Daarom dat ik al even uit kijk naar een andere camera, wat nu dus de hero 6 is geworden. (voor 345euro gekocht op amazon.es).

Natuurlijk wil ik de camera zo goed mogelijk gebruiken. Hierbij heb ik dus wel behoorlijk wat vragen over het hoe en wat qua instellingen.

De bedoeling is om travel video's te maken. In deze video's zou ik regelmatig gebruik maken van slow mo, om de cinematic look proberen te creeŽren.

*Daarom zit ik te denken om de GORPRO voor mijn gehele reis in te stellen op 2.7k / 60fps (linear). Ik veronderstel dat ik in de nabeweking door deze settings te gebruiken een mooie slow mo kan bekomen met weinig of geen stutter in. Ook protune lijkt een goeie toevoeging te zijn.

*Ook zal er wat waterpret aan te pas komen. Ik zou dit ook in 2.7k / 60fps willen doen. Of is er miss een beter alternatief?

Als bewerkingsprogramma zal ik gebruik maken van adobe premiere cc.

Hebben jullie toevallig tips? Of links naar mensen die een goede uitleg geven naar de te in te stellen instellingen voor de gopro?

Edit: hier een voorbeeld van wat ik zou graag bereiken (tussen 1:30 & 1:57)
YouTube: 48 Hours in Paradise

Rubberen wijzigde deze reactie 27-02-2018 18:07 (3%)

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-08 20:58
Gisteren mijn gopro hero 6 binnen gekregen via de spaanse amazon,

Geweldige camera, al mooi mee kunnen experimenteren. Echter kan ik geen verbinding maken met de 5Ghz wifi op mijn HTC U11 (wel met mn iPad pro). Volgens internet heeft dit te maken met het kanaal die de gopro gebruikt, dit zou kanaal 161 moeten zijn en menig apparaat kan hier niet goed mee overweg.

Niet een enorm probleem ofzo, maar het zou wel handiger zijn om gebruik te kunnen maken van de snellere wifi aangezien ik vaak de files naar mijn telefoon transfer om ze in beter kwaliteit terug te kunnen kijken (al is dat wel minder nodig doordat ik nu een schermpje heb op de gopro)

-:Steam:- // -:Specs:- LoL EUW = BatsAap // PSN-ID = BatsAapNL //

• Carreon
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 03-08 14:27
quote:
Intruder schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:28:
Gisteren mijn gopro hero 6 binnen gekregen via de spaanse amazon,

Geweldige camera, al mooi mee kunnen experimenteren. Echter kan ik geen verbinding maken met de 5Ghz wifi op mijn HTC U11 (wel met mn iPad pro). Volgens internet heeft dit te maken met het kanaal die de gopro gebruikt, dit zou kanaal 161 moeten zijn en menig apparaat kan hier niet goed mee overweg.

Niet een enorm probleem ofzo, maar het zou wel handiger zijn om gebruik te kunnen maken van de snellere wifi aangezien ik vaak de files naar mijn telefoon transfer om ze in beter kwaliteit terug te kunnen kijken (al is dat wel minder nodig doordat ik nu een schermpje heb op de gopro)
Heb hetzelfde probleem op mijn OnePlus 5T. Het klopt idd dat de gopro wifi kanaal 161 gebruikt. Dit kanaal wordt niet ondersteund in Europa, en zou zelfs een illegaal kanaal zijn in verschillende landen.

Het lijkt me wel dat als ze wat goede wil hebben bij gopro, ze dit kanaal kunnen aanpassen in een firmware update. Maar of ze dat ook effectief gaan doen...
Wel zonde dat alle klanten die in Europa wonen dus niets met de 5Ghz wifi kunnen doen :(

PSN: Carreon_TO

• Aeryn
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-08 12:38
quote:
Rubberen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:46:
Daarom zit ik te denken om de GORPRO voor mijn gehele reis in te stellen op 2.7k / 60fps (linear). Ik veronderstel dat ik in de nabeweking door deze settings te gebruiken een mooie slow mo kan bekomen met weinig of geen stutter in. Ook protune lijkt een goeie toevoeging te zijn.

Zelf film ik vrijwel alles op 60fps en het effect wat je zie tussen de genoemde tijden lijkt mij 60fps op 50% snelheid. 2.7 is een heerlijke resolutie om mee te werken en ProTune zou ik sowieso aanzetten vanwege de hogere bitrate die (de meeste) GoPro's dan gebruiken. Linear scheeltje natuurlijk de fisheye look en persoonlijk vind ik het er veel professioneler uitzien. Dus, wat mij betreft heb je de perfecte instellingen voor 99% van alle opnames. Fijne vakantie!
Ik krijg mijn Hero 3+ BE niet meer met mijn app verbonden.
Ervaren jullie dit ook met de oudere modellen?
Ik heb eind januari de app voor het laatst gebruikt, en dat werkte.

De app is up-to-date, wifi is verbonden
Telefoon staat in vliegtuig modus en ik heb geen GoPro account aangemaakt.

Ik moet mijn GPS aanzetten (waarom?) en moet een account hebben (waarom?)

Vorige keer lukte het in vliegtuig modus, email ingevoerd + nieuw wachtwoord. Echter doordat ik in vliegtuig modus zat, werd er gemeld dat ik binnen 24 uur nogmaals moest inloggen om te bevestigen. Dit heb ik niet gedaan, dus account is niet bevestig.

Nu kreeg ik de zelfde vraag, maar de app kan niets vinden, ondanks dat de telefoon wel verbonden is.

Hebben jullie een alternatieve app voor de remote functies? Al mijn accessoires zijn vorig jaar gestolen, dus heb geen remote en geen LCD backpak meer :-(

--edit--

Ik heb de Xiaomi Mi A1 met Android Oreo 8.0.0 als telefoon.
GPS en BT staan aan
4G staat aan
GoPro staat in App modus
Zelfs met account werkt het niet :-(

--edit--

GoPro Cam Suite geprobeerd.
Verbind en alles werkt.
Maar deze app heeft geen preview functie. Dus het ligt niet aan mijn telefoon/verbinding.

RedRayMann wijzigde deze reactie 28-03-2018 08:05 (14%)

• Pedrob
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 13:16
quote:
Rubberen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:46:
Ik heb momenteel de GOPRO hero 6 besteld.

Ik heb voorheen een gitup GIT2 gehad, maar de kwaliteit van het toestel is te min naar mijn mening. Daarom dat ik al even uit kijk naar een andere camera, wat nu dus de hero 6 is geworden. (voor 345euro gekocht op amazon.es).

Natuurlijk wil ik de camera zo goed mogelijk gebruiken. Hierbij heb ik dus wel behoorlijk wat vragen over het hoe en wat qua instellingen.

De bedoeling is om travel video's te maken. In deze video's zou ik regelmatig gebruik maken van slow mo, om de cinematic look proberen te creeŽren.

*Daarom zit ik te denken om de GORPRO voor mijn gehele reis in te stellen op 2.7k / 60fps (linear). Ik veronderstel dat ik in de nabeweking door deze settings te gebruiken een mooie slow mo kan bekomen met weinig of geen stutter in. Ook protune lijkt een goeie toevoeging te zijn.

*Ook zal er wat waterpret aan te pas komen. Ik zou dit ook in 2.7k / 60fps willen doen. Of is er miss een beter alternatief?

Als bewerkingsprogramma zal ik gebruik maken van adobe premiere cc.

Hebben jullie toevallig tips? Of links naar mensen die een goede uitleg geven naar de te in te stellen instellingen voor de gopro?

Als je goede slow mo beelden wil maken moet je er rekening mee houden dat als je in 60fps filmt de shutter speed op minimaal 120 zet. Je kan je footage dan rustig op 40% van de terugspeel snelheid zetten. Daarnaast denk ik dat 2.7k een prima resolutie is.

Daarnaast wat algemene instellingen voor een "cinematic" look voor je film.
Protune "on"
Colour: Flat (als je van plan bent in post colour grading te doen
WB: 6000K prima uitgangspunt
ISO: min 100 max 200/400
EV comp: -.05 / -1
Sharpness: Low of medium, kan je altijd in post nog verscherpen
FOV: Linear of Wide

Pedrob wijzigde deze reactie 04-04-2018 10:20 (8%)

• spockster
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-08 20:41
Sinds een week een GoPro Hero 6 in bezit. We willen deze gebruiken om wat vakantievideos te maken zoals in een subtropisch zwembad.

Ik dacht dat dit geen probleem is met de GoPro omdat deze waterdicht is tot 10m. Echter lees ik nu toch wel enkele verhalen over waterschade.

Is het aangeraden om de GoPro zonder extra behuizing te gebruiken in een zwembad? Glijbanen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wokkelz
quote:
spockster schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:13:
Sinds een week een GoPro Hero 6 in bezit. We willen deze gebruiken om wat vakantievideos te maken zoals in een subtropisch zwembad.

Ik dacht dat dit geen probleem is met de GoPro omdat deze waterdicht is tot 10m. Echter lees ik nu toch wel enkele verhalen over waterschade.

Is het aangeraden om de GoPro zonder extra behuizing te gebruiken in een zwembad? Glijbanen?
Gewoon doen, hij zou gewoon waterdicht moeten zijn. Als hij dat niet is zou ik sowieso een ander willen onder garantie. Gelijk een mooie test toch!?

• Balance
@spockster Op het moment dat je vanuit een glijbaan hard in het zwembad plonst kan zou door de hoge waterdruk water naar binnen kunnen komen. Als je het op safe wilt spelen gooi je de behuizing er omheen.

• Balance
Auw

• loyske
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10-08 16:41
Vraagje voor de kenners hier.
Voor stabiele vakantiefilmpjes ben ik op zoek naar een goede gimbal voor mijn Hero 4 Silver.
Ik overweeg nu de Feiyu WG2.
Echter de Hero 6 heeft ingebouwde stability correction zie ik nu en die werkt best goed geloof ik.

Dus of een Feiyu WG2 kopen of een Hero 6.... wat zouden jullie doen?

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:08

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een Zhiyun Rider M gimbal en een Hero 3 black. Een gimbal is 100x effectiever met stabiliseren dan optische of digitale stabilisatie in de camera. Echter, hij stabiliseert ook draaiingen, dus als je snel van richting verandert dan is een gimbal niet zo'n goede keuze omdat ie dan steeds 'achterloopt'.

/edit: Beelden die ik van de Gopro fusion gezien heb waren ook best goed gestabiliseerd en je kan naderhand een uitsnede maken, of de camera draaien. Dat lijkt mij ook een goede optie.

zonoskar wijzigde deze reactie 11-04-2018 17:23 (23%)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Balance
Dat GoPro dit in 2018 durft uit te brengen.

Als je even naar de concurrentie kijkt: De YI Discovery / YI Light doet ook 1080p met 60fps maar heeft een touchscreen (!), neemt ook op in 2560x1440 met 30fps en maakt timelapses in 4K, dingen die de GoPro niet doet.

Voor §47.

En voor §150 heb je een volwaardige 4K-camera. Ik snap echt niet waar GoPro denkt mee bezig te zijn.

Voor onder de §200 kan je zelfs een YI 4K+ vinden die in 4k 60fps filmt en zeer vergelijkbaar met de GoPro Hero6 is.

Ze zouden nu snoeihard in de prijzen moeten gaan snoeien om nog bij te blijven.
  • $99 GoPro 2018
  • $199 GoPro Hero5 Black
  • $299 GoPro Hero6
En dan razend snel nieuwe producten gaan ontwikkelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:48
Ik blijf wel fan hoor, ondanks de hoge prijzen; zal heus niet de enige zijn hier die dat denkt. Alleen vraag ik me serieus af wat ze nog gaan doen om potten te breken, zoals ze in het begin deden.

Enfin, nog maar eens een film gemaakt, in combo met de DJI Phantom 4. GoPro blijft toch lekkere beelden schieten. Hopelijk sturen ze me binnenkort eens de Hero 6 8)7

• paultje360
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 07-06 11:08
Zojuist even een nieuwe video geupload, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze in 1440p te uploaden op YouTube.. Heb al e.e.a. gezocht, maar kom er niet achter. Nu via Final Cut Pro X en Compressor geupload in 2560x1440p en YouTube downscaled het naar 1080p:

Iemand tips om het voor elkaar te krijgen? En wellicht edit tips? :*)

paultje360 wijzigde deze reactie 30-05-2018 13:16 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wokkelz
Vaak duurt het even voordat je hogere kwaliteit kan selecteren op youtube na uploaden.
Ik kan gewoon 1440 selecteren bij jou video..

• Lennartc
  • Laatst online: 07-08 22:54
Meer mensen die dit herkennen ?;

ik heb een gopro hero 5 en gebruik de quick software om alle filmpjes etc op mn computer te krijgen; heel veel losse foto's worden echter door quick herkent als burst opname, dit terwijl het slechts 1 foto is.

Als iemand een goede video organiseren weet ter vervanging van quick dan hoor ik dat graag, zoiets als lightroom maar dan voor video.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paultje360
quote:
wokkelz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:59:
Vaak duurt het even voordat je hogere kwaliteit kan selecteren op youtube na uploaden.
Ik kan gewoon 1440 selecteren bij jou video..
Heb nog even verder gezocht en heb het gevonden.. Het blijkt dat Safari geen 1440p video's meer afspeelt van YouTube. Via Chrome zie ik inderdaad dat de video ook in 1440p te bekijken is.

• wokkelz
quote:
Lennartc schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:40:
Meer mensen die dit herkennen ?;

ik heb een gopro hero 5 en gebruik de quick software om alle filmpjes etc op mn computer te krijgen; heel veel losse foto's worden echter door quick herkent als burst opname, dit terwijl het slechts 1 foto is.

Als iemand een goede video organiseren weet ter vervanging van quick dan hoor ik dat graag, zoiets als lightroom maar dan voor video.
Ik zelf heb een macbook en gebruik Final cut X en iMovie.
Op windows gebruikte ik Sony Vegas. Maar je zal je er een beetje in moeten verdiepen wil je leuke edits maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paultje360
quote:
wokkelz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Ik zelf heb een macbook en gebruik Final cut X en iMovie.
Op windows gebruikte ik Sony Vegas. Maar je zal je er een beetje in moeten verdiepen wil je leuke edits maken.
Met Final Cut Pro X kun je gave video's maken. Ook kun je met plugins je video en overgangen nog mooier maken. Ik heb er een paar gratis gedownload van Sellfy..

• wokkelz
quote:
paultje360 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Met Final Cut Pro X kun je gave video's maken. Ook kun je met plugins je video en overgangen nog mooier maken. Ik heb er een paar gratis gedownload van Sellfy..
Thanks heb er gelijk wat gedownload :)

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13-08 11:29
quote:
paultje360 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:02:
[...]

Heb nog even verder gezocht en heb het gevonden.. Het blijkt dat Safari geen 1440p video's meer afspeelt van YouTube. Via Chrome zie ik inderdaad dat de video ook in 1440p te bekijken is.
Klopt dit omdat Google 4K in bepaalde codec streamd (ben even de codec kwijt) en dat Apple deze niet ondersteunt. Het is niet de standaard zoals H264/H265, die Apple wel ondersteunt.

Hier een edit van mij van mijn zomervakantie van vorig jaar, hgelemaal in 4K en de eerste keer met de GoPro Karma Grip i.c.m. de GoPro Hero 5 Black.

YouTube: GoPro: Lago di Garda Italy

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 11:38
quote:
paultje360 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Jammer dat Final Cut Pro X zo duur is. Niet normaal man :-( .
Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True