Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
Rubberen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:23:
Momenteel staat de GOPRO hero 5 Black voor 288euro te koop in coolblue.

Toch wel een sterkte prijs denk ik dan. Momenteel heb ik een gitup git 2, en aangezien deze serieuze mankementen vertoont heb ik wel interesse in de GOPRO.

Ik zou de camera vooral gebruiken voor skiën. Spijtig genoeg is de stabilisatie wel wat aan de zwakkere kant..

Hebben jullie tips om goedkopere batterijen te kopen van een alternatief merk? Ook een aparte oplader had ik wel graag gehad.
Volgens mij pakken de gopro 5 en 6 alleen originele batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wokkelz schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:00:
[...]

Volgens mij pakken de gopro 5 en 6 alleen originele batterijen.
Ik heb voor de gopro dit setje batterijen: https://www.v-nix.nl/newell-triple-battery-charger-pack.htm

die doet het wel. Maar lijkt ook soms ineens - direct na het opladen - te beginnen vanaf 70% in plaats van 100%. Ik moet nog even uitvogelen hoe dat precies zit. Maar ze werken in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
vanardenne schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 06:56:
[...]

Ik heb voor de gopro dit setje batterijen: https://www.v-nix.nl/newell-triple-battery-charger-pack.htm

die doet het wel. Maar lijkt ook soms ineens - direct na het opladen - te beginnen vanaf 70% in plaats van 100%. Ik moet nog even uitvogelen hoe dat precies zit. Maar ze werken in ieder geval wel.
Ik heb precies hetzelfde setje en “probleem”. Komt doordat de GoPro ziet dat het geen originele batterijen zijn. Werken wel prima net zo goed alleen batterij indicatie klopt van geen kant nee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bummer... ik dacht net even een test opstelling te maken met een GoPro Hero4 dat ik even kon lenen van een vriend.
Bedoeling is om een videostream op te zetten naar een andere verdieping.

Op verdieping 0 zijn er enkele presentaties.
Die zou ik graag projecteren op een beamer op verdieping 1.

Dit alles lokaal, dus zonder internet.
Dat lijkt niet mogelijk?

Streaming naar VLC zou mogelijk moeten zijn, maar dat is dan enkel als je wifi op dezelfde locatie hebt. Ik wil de stream over onze LAN laten gaan...

Ik zal maar op zoek gaan naar een ip camera met utp?

[ Voor 5% gewijzigd door hanzer op 16-02-2018 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Scherpe aanbieding volgens mij bij Amazon.es €345,99 (excl. verzending) voor GoPro Hero 6:
https://www.amazon.es/GoP...T=_SY300_QL70_&dpSrc=srch

[ Voor 28% gewijzigd door harrytasker op 21-02-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Inmiddels de gp6 meegenomen op een snowboard trip. Heb 1x de freeze meegemaakt waarbij de camera helemaal vast zit en je een battery pull moest doen. 1x gebeurd in 6 dagen.

Daarnaast heeft hij af en toe (misschien 5 van de 70) de filmpjes niet goed opgeslagen. Misschien omdat ik te snel achter elkaar stopte met een langere opname en weer snel een nieuwe opname startte. Dit in combinatie met de Samsung evo plus 128gb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:13
harrytasker schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:46:
Scherpe aanbieding volgens mij bij Amazon.es €345,99 (excl. verzending) voor GoPro Hero 6:
https://www.amazon.es/GoP...T=_SY300_QL70_&dpSrc=srch
Bedankt voor de tip! Heb hem zojuist besteld. Nu hopen dat hij snel wordt geleverd. Ik was al enige tijd op zoek naar een goede aanbieding, vond 429 toch wat aan de hoge kant

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:06
Ik heb momenteel de GOPRO hero 6 besteld.

Ik heb voorheen een gitup GIT2 gehad, maar de kwaliteit van het toestel is te min naar mijn mening. Daarom dat ik al even uit kijk naar een andere camera, wat nu dus de hero 6 is geworden. (voor 345euro gekocht op amazon.es).

Natuurlijk wil ik de camera zo goed mogelijk gebruiken. Hierbij heb ik dus wel behoorlijk wat vragen over het hoe en wat qua instellingen.

De bedoeling is om travel video's te maken. In deze video's zou ik regelmatig gebruik maken van slow mo, om de cinematic look proberen te creeëren.

*Daarom zit ik te denken om de GORPRO voor mijn gehele reis in te stellen op 2.7k / 60fps (linear). Ik veronderstel dat ik in de nabeweking door deze settings te gebruiken een mooie slow mo kan bekomen met weinig of geen stutter in. Ook protune lijkt een goeie toevoeging te zijn.

*Ook zal er wat waterpret aan te pas komen. Ik zou dit ook in 2.7k / 60fps willen doen. Of is er miss een beter alternatief?

Als bewerkingsprogramma zal ik gebruik maken van adobe premiere cc.

Hebben jullie toevallig tips? Of links naar mensen die een goede uitleg geven naar de te in te stellen instellingen voor de gopro?

Edit: hier een voorbeeld van wat ik zou graag bereiken (tussen 1:30 & 1:57)
YouTube: 48 Hours in Paradise

[ Voor 3% gewijzigd door Rubberen op 27-02-2018 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intruder
Gisteren mijn gopro hero 6 binnen gekregen via de spaanse amazon,

Geweldige camera, al mooi mee kunnen experimenteren. Echter kan ik geen verbinding maken met de 5Ghz wifi op mijn HTC U11 (wel met mn iPad pro). Volgens internet heeft dit te maken met het kanaal die de gopro gebruikt, dit zou kanaal 161 moeten zijn en menig apparaat kan hier niet goed mee overweg.

Niet een enorm probleem ofzo, maar het zou wel handiger zijn om gebruik te kunnen maken van de snellere wifi aangezien ik vaak de files naar mijn telefoon transfer om ze in beter kwaliteit terug te kunnen kijken (al is dat wel minder nodig doordat ik nu een schermpje heb op de gopro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 21:10
Intruder schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:28:
Gisteren mijn gopro hero 6 binnen gekregen via de spaanse amazon,

Geweldige camera, al mooi mee kunnen experimenteren. Echter kan ik geen verbinding maken met de 5Ghz wifi op mijn HTC U11 (wel met mn iPad pro). Volgens internet heeft dit te maken met het kanaal die de gopro gebruikt, dit zou kanaal 161 moeten zijn en menig apparaat kan hier niet goed mee overweg.

Niet een enorm probleem ofzo, maar het zou wel handiger zijn om gebruik te kunnen maken van de snellere wifi aangezien ik vaak de files naar mijn telefoon transfer om ze in beter kwaliteit terug te kunnen kijken (al is dat wel minder nodig doordat ik nu een schermpje heb op de gopro)
Heb hetzelfde probleem op mijn OnePlus 5T. Het klopt idd dat de gopro wifi kanaal 161 gebruikt. Dit kanaal wordt niet ondersteund in Europa, en zou zelfs een illegaal kanaal zijn in verschillende landen.

Het lijkt me wel dat als ze wat goede wil hebben bij gopro, ze dit kanaal kunnen aanpassen in een firmware update. Maar of ze dat ook effectief gaan doen...
Wel zonde dat alle klanten die in Europa wonen dus niets met de 5Ghz wifi kunnen doen :(

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeryn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 20:53
Rubberen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:46:
Daarom zit ik te denken om de GORPRO voor mijn gehele reis in te stellen op 2.7k / 60fps (linear). Ik veronderstel dat ik in de nabeweking door deze settings te gebruiken een mooie slow mo kan bekomen met weinig of geen stutter in. Ook protune lijkt een goeie toevoeging te zijn.

Zelf film ik vrijwel alles op 60fps en het effect wat je zie tussen de genoemde tijden lijkt mij 60fps op 50% snelheid. 2.7 is een heerlijke resolutie om mee te werken en ProTune zou ik sowieso aanzetten vanwege de hogere bitrate die (de meeste) GoPro's dan gebruiken. Linear scheeltje natuurlijk de fisheye look en persoonlijk vind ik het er veel professioneler uitzien. Dus, wat mij betreft heb je de perfecte instellingen voor 99% van alle opnames. Fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:18
Ik krijg mijn Hero 3+ BE niet meer met mijn app verbonden.
Ervaren jullie dit ook met de oudere modellen?
Ik heb eind januari de app voor het laatst gebruikt, en dat werkte.

De app is up-to-date, wifi is verbonden
Telefoon staat in vliegtuig modus en ik heb geen GoPro account aangemaakt.

Ik moet mijn GPS aanzetten (waarom?) en moet een account hebben (waarom?)

Vorige keer lukte het in vliegtuig modus, email ingevoerd + nieuw wachtwoord. Echter doordat ik in vliegtuig modus zat, werd er gemeld dat ik binnen 24 uur nogmaals moest inloggen om te bevestigen. Dit heb ik niet gedaan, dus account is niet bevestig.

Nu kreeg ik de zelfde vraag, maar de app kan niets vinden, ondanks dat de telefoon wel verbonden is.

Hebben jullie een alternatieve app voor de remote functies? Al mijn accessoires zijn vorig jaar gestolen, dus heb geen remote en geen LCD backpak meer :-(

--edit--

Ik heb de Xiaomi Mi A1 met Android Oreo 8.0.0 als telefoon.
GPS en BT staan aan
4G staat aan
GoPro staat in App modus
Zelfs met account werkt het niet :-(

--edit--

GoPro Cam Suite geprobeerd.
Verbind en alles werkt.
Maar deze app heeft geen preview functie. Dus het ligt niet aan mijn telefoon/verbinding.

[ Voor 14% gewijzigd door RedRayMann op 28-03-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 702134

Rubberen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:46:
Ik heb momenteel de GOPRO hero 6 besteld.

Ik heb voorheen een gitup GIT2 gehad, maar de kwaliteit van het toestel is te min naar mijn mening. Daarom dat ik al even uit kijk naar een andere camera, wat nu dus de hero 6 is geworden. (voor 345euro gekocht op amazon.es).

Natuurlijk wil ik de camera zo goed mogelijk gebruiken. Hierbij heb ik dus wel behoorlijk wat vragen over het hoe en wat qua instellingen.

De bedoeling is om travel video's te maken. In deze video's zou ik regelmatig gebruik maken van slow mo, om de cinematic look proberen te creeëren.

*Daarom zit ik te denken om de GORPRO voor mijn gehele reis in te stellen op 2.7k / 60fps (linear). Ik veronderstel dat ik in de nabeweking door deze settings te gebruiken een mooie slow mo kan bekomen met weinig of geen stutter in. Ook protune lijkt een goeie toevoeging te zijn.

*Ook zal er wat waterpret aan te pas komen. Ik zou dit ook in 2.7k / 60fps willen doen. Of is er miss een beter alternatief?

Als bewerkingsprogramma zal ik gebruik maken van adobe premiere cc.

Hebben jullie toevallig tips? Of links naar mensen die een goede uitleg geven naar de te in te stellen instellingen voor de gopro?

Als je goede slow mo beelden wil maken moet je er rekening mee houden dat als je in 60fps filmt de shutter speed op minimaal 120 zet. Je kan je footage dan rustig op 40% van de terugspeel snelheid zetten. Daarnaast denk ik dat 2.7k een prima resolutie is.

Daarnaast wat algemene instellingen voor een "cinematic" look voor je film.
Protune "on"
Colour: Flat (als je van plan bent in post colour grading te doen
WB: 6000K prima uitgangspunt
ISO: min 100 max 200/400
EV comp: -.05 / -1
Sharpness: Low of medium, kan je altijd in post nog verscherpen
FOV: Linear of Wide

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 702134 op 04-04-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spockster
  • Laatst online: 14:17
Sinds een week een GoPro Hero 6 in bezit. We willen deze gebruiken om wat vakantievideos te maken zoals in een subtropisch zwembad.

Ik dacht dat dit geen probleem is met de GoPro omdat deze waterdicht is tot 10m. Echter lees ik nu toch wel enkele verhalen over waterschade.

Is het aangeraden om de GoPro zonder extra behuizing te gebruiken in een zwembad? Glijbanen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
spockster schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:13:
Sinds een week een GoPro Hero 6 in bezit. We willen deze gebruiken om wat vakantievideos te maken zoals in een subtropisch zwembad.

Ik dacht dat dit geen probleem is met de GoPro omdat deze waterdicht is tot 10m. Echter lees ik nu toch wel enkele verhalen over waterschade.

Is het aangeraden om de GoPro zonder extra behuizing te gebruiken in een zwembad? Glijbanen?
Gewoon doen, hij zou gewoon waterdicht moeten zijn. Als hij dat niet is zou ik sowieso een ander willen onder garantie. Gelijk een mooie test toch!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@spockster Op het moment dat je vanuit een glijbaan hard in het zwembad plonst kan zou door de hoge waterdruk water naar binnen kunnen komen. Als je het op safe wilt spelen gooi je de behuizing er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Auw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:08
Vraagje voor de kenners hier.
Voor stabiele vakantiefilmpjes ben ik op zoek naar een goede gimbal voor mijn Hero 4 Silver.
Ik overweeg nu de Feiyu WG2.
Echter de Hero 6 heeft ingebouwde stability correction zie ik nu en die werkt best goed geloof ik.

Dus of een Feiyu WG2 kopen of een Hero 6.... wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een Zhiyun Rider M gimbal en een Hero 3 black. Een gimbal is 100x effectiever met stabiliseren dan optische of digitale stabilisatie in de camera. Echter, hij stabiliseert ook draaiingen, dus als je snel van richting verandert dan is een gimbal niet zo'n goede keuze omdat ie dan steeds 'achterloopt'.

/edit: Beelden die ik van de Gopro fusion gezien heb waren ook best goed gestabiliseerd en je kan naderhand een uitsnede maken, of de camera draaien. Dat lijkt mij ook een goede optie.

[ Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 11-04-2018 17:23 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Dat GoPro dit in 2018 durft uit te brengen.

Als je even naar de concurrentie kijkt: De YI Discovery / YI Light doet ook 1080p met 60fps maar heeft een touchscreen (!), neemt ook op in 2560x1440 met 30fps en maakt timelapses in 4K, dingen die de GoPro niet doet.

Voor €47.

En voor €150 heb je een volwaardige 4K-camera. Ik snap echt niet waar GoPro denkt mee bezig te zijn.

Voor onder de €200 kan je zelfs een YI 4K+ vinden die in 4k 60fps filmt en zeer vergelijkbaar met de GoPro Hero6 is.

Ze zouden nu snoeihard in de prijzen moeten gaan snoeien om nog bij te blijven.
  • $99 GoPro 2018
  • $199 GoPro Hero5 Black
  • $299 GoPro Hero6
En dan razend snel nieuwe producten gaan ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 16:04
Ik blijf wel fan hoor, ondanks de hoge prijzen; zal heus niet de enige zijn hier die dat denkt. Alleen vraag ik me serieus af wat ze nog gaan doen om potten te breken, zoals ze in het begin deden.

Enfin, nog maar eens een film gemaakt, in combo met de DJI Phantom 4. GoPro blijft toch lekkere beelden schieten. Hopelijk sturen ze me binnenkort eens de Hero 6 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje360
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-01 10:32
Zojuist even een nieuwe video geupload, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze in 1440p te uploaden op YouTube.. Heb al e.e.a. gezocht, maar kom er niet achter. Nu via Final Cut Pro X en Compressor geupload in 2560x1440p en YouTube downscaled het naar 1080p:

Iemand tips om het voor elkaar te krijgen? En wellicht edit tips? :*)

[ Voor 10% gewijzigd door paultje360 op 30-05-2018 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
Vaak duurt het even voordat je hogere kwaliteit kan selecteren op youtube na uploaden.
Ik kan gewoon 1440 selecteren bij jou video..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Laatst online: 20-06 21:45
Meer mensen die dit herkennen ?;

ik heb een gopro hero 5 en gebruik de quick software om alle filmpjes etc op mn computer te krijgen; heel veel losse foto's worden echter door quick herkent als burst opname, dit terwijl het slechts 1 foto is.

Als iemand een goede video organiseren weet ter vervanging van quick dan hoor ik dat graag, zoiets als lightroom maar dan voor video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paultje360
wokkelz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:59:
Vaak duurt het even voordat je hogere kwaliteit kan selecteren op youtube na uploaden.
Ik kan gewoon 1440 selecteren bij jou video..
Heb nog even verder gezocht en heb het gevonden.. Het blijkt dat Safari geen 1440p video's meer afspeelt van YouTube. Via Chrome zie ik inderdaad dat de video ook in 1440p te bekijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Lennartc schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:40:
Meer mensen die dit herkennen ?;

ik heb een gopro hero 5 en gebruik de quick software om alle filmpjes etc op mn computer te krijgen; heel veel losse foto's worden echter door quick herkent als burst opname, dit terwijl het slechts 1 foto is.

Als iemand een goede video organiseren weet ter vervanging van quick dan hoor ik dat graag, zoiets als lightroom maar dan voor video.
Ik zelf heb een macbook en gebruik Final cut X en iMovie.
Op windows gebruikte ik Sony Vegas. Maar je zal je er een beetje in moeten verdiepen wil je leuke edits maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paultje360
wokkelz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Ik zelf heb een macbook en gebruik Final cut X en iMovie.
Op windows gebruikte ik Sony Vegas. Maar je zal je er een beetje in moeten verdiepen wil je leuke edits maken.
Met Final Cut Pro X kun je gave video's maken. Ook kun je met plugins je video en overgangen nog mooier maken. Ik heb er een paar gratis gedownload van Sellfy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
paultje360 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Met Final Cut Pro X kun je gave video's maken. Ook kun je met plugins je video en overgangen nog mooier maken. Ik heb er een paar gratis gedownload van Sellfy..
Thanks heb er gelijk wat gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
paultje360 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:02:
[...]

Heb nog even verder gezocht en heb het gevonden.. Het blijkt dat Safari geen 1440p video's meer afspeelt van YouTube. Via Chrome zie ik inderdaad dat de video ook in 1440p te bekijken is.
Klopt dit omdat Google 4K in bepaalde codec streamt (ben even de codec kwijt) en dat Apple deze niet ondersteunt. Het is niet de standaard zoals H264/H265, die Apple wel ondersteunt.

Hier een edit van mij van mijn zomervakantie van vorig jaar, helemaal in 4K en de eerste keer met de GoPro Karma Grip i.c.m. de GoPro Hero 5 Black.

YouTube: GoPro: Lago di Garda Italy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

paultje360 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Jammer dat Final Cut Pro X zo duur is. Niet normaal man :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Wat is jullie ervaring met goed werkende sd kaarten in de hero 6?
Ik zit voor een motor trip naar amerika van 3 weken naar extra kaarten te kijken om alles op te slaan.

De Samsung EVO Plus 64GB is nu in de aanbieding echter wordt deze volgens gopro niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Eoghlear schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:23:
Wat is jullie ervaring met goed werkende sd kaarten in de hero 6?
Ik zit voor een motor trip naar amerika van 3 weken naar extra kaarten te kijken om alles op te slaan.

De Samsung EVO Plus 64GB is nu in de aanbieding echter wordt deze volgens gopro niet ondersteund.
Die kaart gebruik ik zelf ook, tot nu toe helemaal geen problemen. Ik was zelf even bang dat hij niet zou werken aangezien deze kaart maar 60Mb write heeft en de 128GB heeft 90Mb write.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Intruder schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:41:
[...]

Die kaart gebruik ik zelf ook, tot nu toe helemaal geen problemen. Ik was zelf even bang dat hij niet zou werken aangezien deze kaart maar 60Mb write heeft en de 128GB heeft 90Mb write.
Ja, daar zit ik dus ook mee. Ze schrijven (al dan niet bewust) welke er niet werken. Maar de type nummers van de kaarten die zeker zouden werken zie ik hier weer niet in webshops.

Zal er eens een bestellen om te testen. Ook nog even op zoek naar minder officiële extra batterijen. Daar ook ervaring mee? Ik zie brofish en newell maar dat lijkt me allemaal hetzelfde. ook nog diverse chinese merken op amazon. ervaringen zijn nogal verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Batterij heb ik gewoon origineel besteld, las hier op het forum veek slechte verhalen over niet originele accus. Meer dan 2 ga ik er toch nooit gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ze zijn overal uitverkocht. Zou er een nieuwe aangekondigd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Eoghlear schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:32:
Ze zijn overal uitverkocht. Zou er een nieuwe aangekondigd worden?
Blijkbaar :)

nieuws: Foto's tonen onaangekondigde GoPro Hero 7-camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Das knap vervelend :) ik vertrek over 3 weken naar Amerika. En had hem graag nog even thuis getest.

Eens in de gaten houden en kijken of er een goede gebruikte voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 13:22
paultje360 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:15:
Zojuist even een nieuwe video geupload, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze in 1440p te uploaden op YouTube.. Heb al e.e.a. gezocht, maar kom er niet achter. Nu via Final Cut Pro X en Compressor geupload in 2560x1440p en YouTube downscaled het naar 1080p:

[video]

Vraagje: Hoe staan je instellingen op de GoPro? Ik neem aan dat je het zelf grade achteraf? Ziet er top uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Wow wat is dit topic rustig! :o

Ik moet zeggen dat hoe meer ik zie een lees over de Hero7 Black hoe interessanter hij overkomt. Gestabiliseerde 4k op 60fps, hyperlapses en verbeterde audio zijn best wel grote selling points!

De beste review die ik gevonden heb:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:31
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de 7 Black....een Chinese kloon mwah. Qua verbetering t.o.v. een 6 is het niet heel veel, maar ik heb uberhaupt geen action cam en dan is het prima ding om in te stappen. Okay prijs is niet laag.

Anyway wanneer komen ze daadwerkelijk beschikbaar in de diverse webshops?

• Eoghlear
Baal zelf wel. Wist dat de nieuwe er aan zat te komen. Vertrek alleen over 2 dagen op vakantie.
De 6 doet het ook prima.

• Balance
@Yihaaa Coolblue heeft het over 27-09-2018

Edit: Staat ook gewoon al in de Pricewatch: pricewatch unsorted: GoPro HERO7 Black Action Cam. Ik zie nu ook dat een aantal winkels 5 jaar garantie erop geven.

@Eoghlear Snap ik. De hardware is zeer vergelijkbaar, het zou heel tof zijn als een aantal features nog via een update naar de Hero6 komen.

[ Voor 33% gewijzigd door Balance op 22-09-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Balance schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:04:

@Eoghlear Snap ik. De hardware is zeer vergelijkbaar, het zou heel tof zijn als een aantal features nog via een update naar de Hero6 komen.
Dat hoop ik ook. Intern is er niet veel veranderd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:59
paultje360 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:15:

[YouTube]

Waar bevestig je je Karma aan, want dat is toch een lange stok? 😁

Edit: net filmpje gezien waar ze tonen dat je gelijk welke monopod of selfiestick kan bevestigen met schroefdraad

[ Voor 18% gewijzigd door superiscch op 25-09-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Hier is een dikke 13 minuten aan 4k 60fps sample video's, inclusief hyperlapses.

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:14
Heb nog geen actioncam en ben daarom in voor GP Hero 7. Is het 'zadel' van alle Gopro's hetzelfde... m.a.w. kan ik alle accessoires (ook 3rd party voor HERO 3) er op gebruiken?

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-05 19:47

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik ben toch wel een GoPro fan en zit hard te denken om voor de GoPro Hero7 Black te gaan.

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Heeft iemand hier de 7 al? En toevallig al vergeleken met de 5/6 met gimbal?

Is de crop bij supersmooth storend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 23:35
Vraagje aan de kenners hier. Ik wil een opstelling maken waarbij de camera in een CNC machine met koelvloeistof wordt bevestigd, waarschijnlijk met een magneet. Deze camera moet het beeld daarna streamen naar een TV die daarbuiten staat. Het doel is dat leerlingen zien wat er in de machine gebeurt.

Beiden moeten transporteerbaar zijn. Dus op andere locatie, camera magnetisch in machine hangen, tv aanzetten en beeld. Opname is niet heel belangrijk. Bovenstaande moet zo foolproof mogelijk ingesteld zijn, zodat er weinig handelingen voor het koppelen aan de tv moeten gebeuren.

Aansluiting bij voorkeur draadloos, maar bedraad is evt ook mogelijk.

Ik begreep dat Gropro's nieuwer dan de Hero4 niet dezelfde mogelijkheden hebben voor videostreams, ik kan online niet precies de verschillen vinden.

Mogelijke oplossingen:
*Gopro+hdmi kabel naar TV, nadeel bedraad, voordeel, eenvoud
*Gopro naar Android TV stick in TV, nadeel, iets lastiger in te stellen, voordeel, geen kabels

Welke camera zouden jullie nemen? En wat voor scherm/tv/stick/gopro ontvanger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
sjonie100 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:03:
Heb nog geen actioncam en ben daarom in voor GP Hero 7. Is het 'zadel' van alle Gopro's hetzelfde... m.a.w. kan ik alle accessoires (ook 3rd party voor HERO 3) er op gebruiken?
De camera en de case is anders van de 3/3+/4 tov de 5/6/7
Echter het voetje is hetzelfde.
Dus een selfie stick, drie poot, dobber e.d. zijn universeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Interessant nieuws: Na een lange geschiedenis van Ambarella-processors in GoPro's zijn er nu Qualcomm-processors te vinden in de GoPro Hero7 White en Hero7 Silver. Het gaat om een APQ8053 processor met 8 Arm Cortex-A53 cores, Adreno 506 GPU en Hexagon 546 DSP, en daarmee erg vergelijkbaar met een Snapdragon 450 en 625.Press releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Kan je ook vertellen waarom dat dan interessant is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
@wokkelz Zeker! Qualcomm maakt een heel ander soort processoren dan Ambarella. Ambarella maakte SoC's waarbij de focus 100% lag op beeldverwerking, een een groot deel van de chip uit DSP's bestond. Alles daarom heen (een paar A53 cores, wat geheugen en IO) was ondersteunend daaraan.

Qualcomm maakt SoC's die veel breder inzetbaar moeten zijn voor voornamelijk smartphones. Dat betekend dat dingen als Wi-Fi en LTE modems, locatiebepaling door middel van GNSS en GPU's standaard ingebouwd zitten, samen met een shitload aan andere IO en processoreenheden. Maar het beeldverwerkingsgedeelte is waarschijnlijk wat kleiner.

Dit betekend dat de Hero7 White en Silver over compleet andere hardware dan hun voorgangers gebruik kunnen maken. En dit kan snellere Wi-Fi, nauwkeurigere GNSS, betere beeldstabilisatie, gezichtsherkenning en al dat soort features mogelijk maken.

Aan de andere kant zijn Qualcomm's processoren vaak vrij duur, dus ik vind het knap dat ze zulke relatief krachtige hardware in zo'n goedkope camera hebben gekregen. Ook kunnen we nu anders kijken naar de roadmap. Toekomstige modellen zouden wellicht over het Vision Intelligence 400 Platform kunnen beschikken.

Aan de andere kant is GoPro ook erg hard bezig met hun eigen processoren. De GP1 maakte veel zaken in de Hero6 Black en nu Hero7 Black mogelijk, en volgend jaar zullen ze zeker met een GP2 komen. De GP1 kan dan wellicht in een Silver-model gebruikt worden, dus hoe lang de samenwerking met Qualcomm een ding blijft is ook maar weer de vraag.

En daardoor vraag ik me weer af waarom GoPro nog de moeite heeft genomen om hun camera's op Qualcomm-hardware te laten draaien, het migreren van de software moet toch wat werk zijn geweest, als ze zo hard bezig zijn met eigen processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb gister de Hero7 black voor mijn verjaardag gekregen. Voor mij is het mijn eerste action cam. Ik heb een Hero 4 zilver voor de vorige vakantie geleend en dat beviel goed.

Nu dus op zoek naar accessoires, opbergkoffertje, extra accu's en dergelijke. Mocht er iemand nog mooie tips hebben voor 3rd party spullen die wel goeie kwaliteit zijn... zeer welkom!

Ik zie op Amazon bijvoorbeeld Smatree, Mibote, Ailuke, Blumax accu's en nog wel 10 andere merken... Heeft hier iemand ervaring met zulke accu's en is ide positief? De prijs is namelijk mega veel lager.

Nu even verdiepen in alle nieuwe functies tov de Hero4 die ik gebruikt heb. De stabilisatie is wel erg gaaf, zelfs uit de hand is het een mega verschil met de Hero4 (ik heb weinig ander vergelijkingsmateriaal).

[ Voor 23% gewijzigd door Wabs op 01-11-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
iemand die mij kan helpen?

2 weken geleden de nieuwe GoPro 7 gekocht, kwam van de 3 black + en wat een verbetering!
Vorige week een weekje naar Egypte geweest en gaan snorkelen, maar daar toch wat problemen tegen gekomen.
Bij de eerste trip en de eerste duik, werkte alles 30sec goed maar dan hangde de gopro vast.
Hem uit en terug aangezet (onderwater) en werkte terug maar toch zag ik op het display vooraan een soort plakband achtig icoontje staan, 5 sec was het weg en kon ik weer alles gebruiken.

iemand een idee wat dit wilde zeggen?

ps. ja ik heb een SD card die recommended is en format gedaan via de gopro zelf.

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 19:44
Iemand al de GoPro Hero 7 Black kunnen vinden met een leuke actieprijs ivm Black Friday ?
Ik vind voornamelijk de Silver voor € 249,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 22-06 22:26
is de Silver een beetje goede aankoop? de White is niets begreep ik al.

Ben op zoek naar een beetje degelijke GoPro voor de ski vakanties (4-8 keer per jaar).
Zelf ben ik niet erg handig met allemaal instellingen en moet het redelijk out of the box ok zijn.

De silver vind ik nog wel een mooie prijs hebben, wellicht zijn er betere alternatieven voor dit bedrag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 15:55

13art

Moderator Mobile
SmoothTweaker schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:55:
is de Silver een beetje goede aankoop? de White is niets begreep ik al.

Ben op zoek naar een beetje degelijke GoPro voor de ski vakanties (4-8 keer per jaar).
Zelf ben ik niet erg handig met allemaal instellingen en moet het redelijk out of the box ok zijn.

De silver vind ik nog wel een mooie prijs hebben, wellicht zijn er betere alternatieven voor dit bedrag?
De silver is een mooie middenweg tussen de black en de white. Geen hypersmooth waardoor de beelden wat minder vloeiend zullen zijn bij de black. Wil je vloeiende beelden zal je er nog een gimbal bij moeten nemen (op zich wel aan te raden bij het skiën).

De standaard instellingen van de GoPro zijn op zich prima dus wat dat betreft is het redelijk eenvoudig en kan je veel meer instellen en nabewerken als je dat zou willen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
l3art schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:23:
[...]

De silver is een mooie middenweg tussen de black en de white. Geen hypersmooth waardoor de beelden wat minder vloeiend zullen zijn bij de black. Wil je vloeiende beelden zal je er nog een gimbal bij moeten nemen (op zich wel aan te raden bij het skiën).

De standaard instellingen van de GoPro zijn op zich prima dus wat dat betreft is het redelijk eenvoudig en kan je veel meer instellen en nabewerken als je dat zou willen.
Ik moest even opzoeken wat een gimbal is ;). Ik zie dat de Hero 5 black voor nagenoeg dezelfde prijs als de 7 silver te verkrijgen is. Is dat nog aan te raden? dat het ouder is zegt natuurlijk niet altijd alles.

Zie wel wat voordelen zoals verwisselbare accu pack, meer resoluties.
Wel wordt er opgenomen in MP4 ipv H.264. Dat maakt toch niet heel veel uit?

[ Voor 8% gewijzigd door SmoothTweaker op 02-12-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maakt dat uit. Het zal vast iets uitmaken. Maar ga jij daar veel van merken? Ik denk het niet.

Heb zelf de GoPro's nu al een tijdje niet meer gevolgd, dus de precieze verschillen kan ik je zo niet opnoemen, wat ik zo snel zie ik dat de 5 ook in 4K 30fps kan filmen. Als je in 4K wil filmen (heb je een 4K tv thuis?) en het beeld wil vertragen, dan is 50/60 fps in 4K wel aan te raden, en dan is de Hero 5 hier wat minder geschikt en kan je beter voor de 6 of 7 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmoothTweaker
l3art schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:06:
Maakt dat uit. Het zal vast iets uitmaken. Maar ga jij daar veel van merken? Ik denk het niet.

Heb zelf de GoPro's nu al een tijdje niet meer gevolgd, dus de precieze verschillen kan ik je zo niet opnoemen, wat ik zo snel zie ik dat de 5 ook in 4K 30fps kan filmen. Als je in 4K wil filmen (heb je een 4K tv thuis?) en het beeld wil vertragen, dan is 50/60 fps in 4K wel aan te raden, en dan is de Hero 5 hier wat minder geschikt en kan je beter voor de 6 of 7 gaan.
Ik heb wel een 4K televisie in huis maar voor mij volstaat Full HD ook. Slowmotion zal ik weinig tot niet gebruiken. Denk dat ik zo maar even vrouwlief lief aankijk en de Hero 7 Silver bestel :*)

Na het weekend van de 15e laat ik wel even weten hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Gisteren de 7 Black besteld, komende van een 5.

Ik vind de White en Silver echt niks speciaals, je kijkt dan beter een 6 of zelfs een 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Heb de Hero 6 op vakantie in Amerika gebruikt en daar de Hero 7 gekocht.
Merk wel dat hypersmooth wat meer batterij slurpt.

Maar zeker op de motor maakt ie wat trillingen van het wegdek zeker goed.

Maar het verschil tussen de nieuwe 7 serie modellen is wel groot. De white is echt te basic (ook al doe je er niet veel mee)

-knip-

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 17-03-2019 19:40 . Reden: geen V&A ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramhoog
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-06 09:54
Als er nog iemand belang heeft bij een kortingscode van 30% bij gopro.com, stuur mij even een bericht :)
De hero 7 is dan voor 322.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Repi3 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:31:
iemand die mij kan helpen?

2 weken geleden de nieuwe GoPro 7 gekocht, kwam van de 3 black + en wat een verbetering!
Vorige week een weekje naar Egypte geweest en gaan snorkelen, maar daar toch wat problemen tegen gekomen.
Bij de eerste trip en de eerste duik, werkte alles 30sec goed maar dan hangde de gopro vast.
Hem uit en terug aangezet (onderwater) en werkte terug maar toch zag ik op het display vooraan een soort plakband achtig icoontje staan, 5 sec was het weg en kon ik weer alles gebruiken.

iemand een idee wat dit wilde zeggen?

ps. ja ik heb een SD card die recommended is en format gedaan via de gopro zelf.
Via coolblue.be de gopro mogen terug sturen omdat men ook vond dat zoiets niet ok was.
Uiteindelijk gewoon geld terug gekregen ipv nieuwe.

Even gewacht in de hoop dat er een nieuwe actie kwam van coolblue, momenteel aan 399€ met adventure kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 19:44
bramhoog schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:54:
Als er nog iemand belang heeft bij een kortingscode van 30% bij gopro.com, stuur mij even een bericht :)
Thx !
Kreeg 25% korting. Uiteraard niet de oplader en sd kaart erbij, maar uiteindelijk toch nog voordeliger uit.

Dank je wel ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramhoog
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-06 09:54
bramhoog schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:54:
inmiddels verlopen en gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk004!
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-07-2024
Hallo! Ik wil graag de 7 black aanschaffen.
Ik zie posts langs komen voor 30% kortingscodes voor gopro.com. Mocht iemand die nog hebben stuur me even een berichtje. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zie post boven je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk004!
Bredankt, maar code is verlopen Zoals erbij staat vermeld 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat is inderdaad wat er staat en waar ik naar verwees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga ook een 7 black aanschaffen (session 4 en drift ghos zijn verkocht) Ben beetje aan het zoeken naar aanbiedingen/kortingen. Dus als iemand nog een tip heeft ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 17:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ervaring met die shop? Ik ken ze niet. ;). Thnx trouwens. Mooi prijsje zo.

Edit: Hong Kong shop. Ik sla hem even over hahaha. https://radar.avrotros.nl...l-uit-hong-k-t168927.html

[ Voor 23% gewijzigd door Tylen op 17-03-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Tylen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Edit: Hong Kong shop. Ik sla hem even over hahaha. https://radar.avrotros.nl...l-uit-hong-k-t168927.html
Zijn in dit topic/forum meerdere mensen die er ooit wat besteld hebben, zonder invoer te moeten betalen. Maar zelf zou ik er ook niet aan beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

wokkelz schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:16:
[...]

Zijn in dit topic/forum meerdere mensen die er ooit wat besteld hebben, zonder invoer te moeten betalen. Maar zelf zou ik er ook niet aan beginnen..
Nouja ik heb er het geduld niet voor ;). Als ik hem koop wil ik max 1 nacht wachten. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Tsja dan heeft bij gopro zelf bestellen met korting ook geen nut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

wokkelz schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:56:
Tsja dan heeft bij gopro zelf bestellen met korting ook geen nut ;)
Nouja met korting erop wil ik wel langer wachten. Maar uit hk kan het zo maar eens 1,5 maand duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
-knip-

[ Voor 97% gewijzigd door Daan_ op 17-03-2019 19:39 . Reden: geen V&A ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 17:17
Tylen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Paar maanden terug een telefoon gekocht daar. Geen enkel probleem gehad. Ook geen extra kosten kwa douane of iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zojuist direct bij GoPro zelf besteld. 379 euro. Inclusief gratis sd kaartje van 32GB. Alhoewel ik denk dat dat wel bietje te weinig is hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk004!
Tylen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:25:
Zojuist direct bij GoPro zelf besteld. 379 euro. Inclusief gratis sd kaartje van 32GB. Alhoewel ik denk dat dat wel bietje te weinig is hahaha.
Ik heb ook gelijk maar even van deze aanbieding gebruik gemaakt! :-)
Was helemaal klaar met Marktplaats met dat gejengel met al de vele nep/fraude adverteerders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Tylen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:25:
Prima toch, ik heb er 4. Tijdens reizen of opnames maak je dan ook sneller backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Stimulate14 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:00:
[...]

Prima toch, ik heb er 4. Tijdens reizen of opnames maak je dan ook sneller backups.
Ik film veel mijn wedstrijden en wil dit jaar dit middels livestreaming op facebook doen. Dus de opgeslagen video is dan toch maar 1080P en dan is 32GB wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de gopro hero 7 black en de DJI osmo Pocket. Ik neig meer naar de osmo pocket vanwege de slechte low light beelden (icm met hypersmooth) die ik gezien heb van de 7 black. Echter lees ik her en der dat dit met updates verbeterd is echter hier zijn niet veel beelden van (camera is niet nieuw meer dus weinig nieuwe reviews).

Wat is jullie ervaring met de hero 7 black en de low light performance (icm hypersmooth) na de nodige updates?

edit:
Uiteindelijk maar gewoon voor de GoPro gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 25-03-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
l3art schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:50:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de gopro hero 7 black en de DJI osmo Pocket. Ik neig meer naar de osmo pocket vanwege de slechte low light beelden (icm met hypersmooth) die ik gezien heb van de 7 black. Echter lees ik her en der dat dit met updates verbeterd is echter hier zijn niet veel beelden van (camera is niet nieuw meer dus weinig nieuwe reviews).

Wat is jullie ervaring met de hero 7 black en de low light performance (icm hypersmooth) na de nodige updates?

edit:
Uiteindelijk maar gewoon voor de GoPro gegaan.
En waarom uiteindelijk toch voor de gopro gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
wokkelz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:37:
[...]

En waarom uiteindelijk toch voor de gopro gegaan?
Voornamelijk vanwege de veelzijdigheid van de GoPro vs de Osmo pocket.
In het verleden heb ik mijn Hero 4 regelmatig het water mee in genomen, door de regen gelopen, ed. Dit kan allemaal niet met de Osmo. Althans, niet zonder het risico te lopen dat er dan waterschade optreed.

De beeldkwaliteit met weinig licht vond ik in mijn geval minder zwaar wegen dan dat de GoPro wat breder in te zetten is in vergelijking met de Osmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ha waarde Tweakers. We zijn bezig om wat algemene tips op te stellen qua aankoopadvies voor verschillende producten, dus zo ook actionscams.
Jullie startpost bevat helaas niet heel veel uitgebreide informatie maar de meeste kennis leeft natuurlijk gewoon in het topic. Zijn er Tweakers die zin hebben om input te leveren om wat basale overwegingen op te stellen voor het aankopen van een actionscam? Een lijstje met een paar standaardvragen waar je antwoord op moet hebben om advies te kunnen krijgen zeg maar.
Zo ja stuur mij dan een DM, dan zijn we je alvast eeuwig dankbaar. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kak, m'n gopro hero 7 black loopt regelmatig vast. Niet tijdens het filmen. Kan rustig een uur filmen zonder problemen, alleen bij het stoppen met filmen loopt de boel opeens vast.

Thuis maar eens de firmware opnieuw installeren. Hopelijk lost dat het op want de gopro overgenomen van iemand die hem gewonnen heeft de staatsloterij oid. Geen idee hoe het met de garantie verloopt dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

l3art schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:15:
Kak, m'n gopro hero 7 black loopt regelmatig vast. Niet tijdens het filmen. Kan rustig een uur filmen zonder problemen, alleen bij het stoppen met filmen loopt de boel opeens vast.

Thuis maar eens de firmware opnieuw installeren. Hopelijk lost dat het op want de gopro overgenomen van iemand die hem gewonnen heeft de staatsloterij oid. Geen idee hoe het met de garantie verloopt dan.
Klinkt als een schrijfprobleem. Wat voor kaartjes gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ik heb last van battery drain. Laad hem helemaal op. Doe er vervolgens niets mee. Volgende dag issie leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Stimulate14 schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:33:
[...]

Klinkt als een schrijfprobleem. Wat voor kaartjes gebruik je?
Een van de voorgeschreven kaartjes door Gopro (SanDisk Extreme MicroSDXC (UHS 3 / V30) A2 128GB)
Overigens ondanks het vastlopen is wel alles netjes weggeschreven. Ook is hij verderop in het weekend niet meer vast gelopen. Dus misschien idd een slechte cluster op het kaartje ofzo. Vanavond thuis kaartje formatteren in de gopro en daarna handmatig nog een keer de firmware flashen. En dan maar eens zien of het nog steeds gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Meer mensen hier met een Black 7?

Ik heb steeds dat de accu leeg is terwijl ik 100% zeker weet dat hij opgeladen was.

Pak net de gopro, nadat ik hem een week of 2 niet aageraakt had en hij is weer leeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tylen schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:20:
Meer mensen hier met een Black 7?

Ik heb steeds dat de accu leeg is terwijl ik 100% zeker weet dat hij opgeladen was.

Pak net de gopro, nadat ik hem een week of 2 niet aageraakt had en hij is weer leeg. :(
Heb wireless connections uit gezet? Dit zorgt namelijk voor een continue verbruik. Ook de stem bediening zorgt er voor dat de accu sneller leeg loopt. Dus ook deze even uit zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 25-04-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

l3art schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:36:
[...]

Heb wireless connections uit gezet?
Dit zorgt voor een continue verbruik. Ook de stem bediening zorgt er voor dat de accu sneller leeg loopt.
Spraak staat uit. Maar wireless staat natuurlijk aan, omdat ik met de telefoon de camera bedien (als deze aan staat). Blijft je wifi continue aanstaan ook als de camera uit staat? (Had hiervoor een hero session, en daar moest ik apart wifi aanzetten, en die knipperde blauw continue als de wifi nog aan stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Batterij er uit halen als je hem niet gebruikt?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tylen schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:39:
[...]

Spraak staat uit. Maar wireless staat natuurlijk aan, omdat ik met de telefoon de camera bedien (als deze aan staat). Blijft je wifi continue aanstaan ook als de camera uit staat? (Had hiervoor een hero session, en daar moest ik apart wifi aanzetten, en die knipperde blauw continue als de wifi nog aan stond)
Heb geen harde cijfers, maar deze info heb ik zelf ergens van YouTube afgehaald. Maar je kan het allicht proberen of het verschil maakt en het alleen aan zetten wanneer je het echt nodig hebt.

Sowieso vind ik de black 7 maar een buggy ding. Erg gevoelig voor fouten op de microsd kaart, snel te warm worden, niet meer aangaan, scherm wat opeens wit wordt, etc. Internet staat vol met bugs rondom de Hero 7. Bij mij wordt alles wel gewoon opgenomen maar ik loop zo nu en dan wel tegen wat issues aan. Inruilen heeft totaal geen zin als ik de reacties op het www allemaal zie. Begrijp me niet verkeerd 90% van de tijd gaat het goed. Maar toch, ik vind het maar een buggy toestel die hero 7 black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ik heb een Hero 5 en wil graag een lange timelapse maken maar moet tergelijkertijd ook waterdicht zijn. Weet iemand wat je kan doen om zowel stroom aan te sluiten als waterdichtheid te behouden?

... na de zomer

Pagina: 1 ... 77 ... 81 Laatste