Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Opzich is dat nog niet zo’n probleem, meer het open hebben van het klepje waar de USB C achter zit. Of zijn die poorten waterbestendig of in iedergeval vochtbestendig?Universal Creations schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:52:
Al gezocht naar "waterproof gopro powerbank"? Ik weet niet of een powerbank geboeg is voor je, of dat je met een ac voeding wil werken? "Weatherproof external power supply gopro" zou je dan kunnen gebruiken als zoektermen.
... na de zomer
Je GoPro binnen zetten.Uffje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:03:
Ik heb een Hero 5 en wil graag een lange timelapse maken maar moet tergelijkertijd ook waterdicht zijn. Weet iemand wat je kan doen om zowel stroom aan te sluiten als waterdichtheid te behouden?
Als je je GoPro aan wilt sluiten op externe stroom, dan zal 'ie óf niet helemaal waterdicht zijn, óf je moet er een behuizing omheen plaatsen die de externe bron ook kan bevatten. Waarbij het dus ook weer afhangt van hoe groot de externe bron is, etc.
Misschien dat je zelf wat in elkaar kan flanzen, bijvoorbeeld een plastic bak waarbij je een stukje uitknipt/zaagt voor de lens.
The devil is in the details.
Ik zou niet weten waarom je nog een karma grip zou kopen. Stabilisatie is echt top met hypersmoothStimulate14 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:30:
Ik wil toch eens gaan kijken om te upgraden naar de GoPro 7 Black inclusief Karma Grip. Jullie tips qua punten waar je de oude GoPro kan inruilen?
Ik vind het alleen jammer dat je (nog) geen optie hebt voor basic stabilisatie op 4K50 ipv alleen de Hypersmooth optie.superiscch schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:17:
[...]
Ik zou niet weten waarom je nog een karma grip zou kopen. Stabilisatie is echt top met hypersmooth
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Wat bedoel je met 'basic stabilisatie'?Gutteguttegut schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:05:
[...]
Ik vind het alleen jammer dat je (nog) geen optie hebt voor basic stabilisatie op 4K50 ipv alleen de Hypersmooth optie.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis
Er is bij mij geen inruilprogramma bekend. Ik zou MP proberen (sterkte)Stimulate14 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:30:
Ik wil toch eens gaan kijken om te upgraden naar de GoPro 7 Black inclusief Karma Grip. Jullie tips qua punten waar je de oude GoPro kan inruilen?
PSN & XBL: Denkoyugo

Ben er nog niet van overtuigd. Ik zal een wat YouTube materiaal gaan bekijken.superiscch schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:17:
[...]
Ik zou niet weten waarom je nog een karma grip zou kopen. Stabilisatie is echt top met hypersmooth
Ik heb zelf een GoPro Hero 4 Silver en bevalt al een aantal jaren super!
Ik edit mijn foto's veel in Lightroom maar pas continu mijn foto's handmatig aan.
In mijn zoektocht naar leuke Lightroom presets (met voorkeur: specifiek voor GoPro's) heb ik nog niks leuks kunnen vinden.
Toevallig iemand hier die wat leuks heeft?
Ik heb hem zelf en vind het super. Mocht ik van jou zijn zou ik de 7 kopen en testen. Mocht je niet tevreden zijn kun je dan nog karma of andere gimbal kopen...Stimulate14 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:56:
[...]
Ben er nog niet van overtuigd. Ik zal een wat YouTube materiaal gaan bekijken.
Op 1080p 100fps heb je Standard Stabilization, dan beweegt het beeld niet zo smooth mee als bij 4K 50fps HyperSmooth Stabilization.
Specs: GoPro Hero 7 Black
Firmware: 0.170
SD Card: SANDISK 64GB MICROSD EXTREME PRO U3 A2 170MB/S
PS: alle tweaks of workarounds die voorhanden zijn heb ik al gedaan

Ik hoor graag jullie bevindingen.
Topic: https://community.gopro.c...s-after-first/td-p/245416
(30 pagina's

[Voor 14% gewijzigd door Ridge op 15-05-2019 12:30]
www.tradealliance.nl
Mij is echter niet duidelijk geworden hoe er mee wordt omgegaan door Go Pro. Het topic op het Go Pro forum is inmiddels 37 pagina's lang

Is het probleem inmiddels erkend? Is er een update van de firmware? Wellicht is de Go Pro 6 dan verstandiger om aan te schaffen.

Bekijk ook anders deze vergelijking:
[Voor 59% gewijzigd door Universal Creations op 18-06-2019 22:15]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Binnen filmen in de meegeleverde "behuizingen" op 4K 50fps zorgt voor oververhitting na ongeveer een 45 minuten tot een uur.SniperEye schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:54:
Hitteproblemen, freezing issues en battery drains worden gemeld. Thnx voor het filmpje. Ik heb er al veel gezien maar deze nog niet.
Ik moet dat nog eens testen zonder accu er in met powerbank aangesloten om te kijken of dat uitmaakt.
Freezing heb ik alleen last van gehad na firmware update zonder totale reset van de camera.
Daarna nog niet meegemaakt.
Battery drains....tja..als wifi aanstaat...logisch. Maar ik heb genoeg accus en powerbanks.
(ik gebruik 4 7Blacks).
Verder zeer tevreden, stabilisatie is top!
Heb ik dus ook gehad. HB4 ingeruild voor de HB7. Veel drains (had gelukkig 3 batterijen mee) tijdens de roadtrip maar erg vervelend. Qua hitte was het ook niet best, combo zwart en rubbere behuizing is geen goede comboSniperEye schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:54:
Hitteproblemen, freezing issues en battery drains worden gemeld. Thnx voor het filmpje. Ik heb er al veel gezien maar deze nog niet.

Nooit ellende gehad met de BK4 en nu vrij vaak met de HB7 in 3 weken.
Het is de bedoeling dat ik deze (na getest te hebben) full spectrum maak.
Weet iemand of de orginele lens is aan te passen, of zit de ir filter in de coating van de lens?
Of weet iemand welke lens ik moet bestellen, waar de ir filter af valt te halen?
Ik kan maar weinig info vinden over de gebruikte lens, welke maat gebruikt wordt en dergelijke...
[Voor 13% gewijzigd door Windkracht13 op 07-08-2019 17:48]
Wel eenmalig per abuis de low light (denk ik) modus aangezet waardoor de foto's en videos daarna onbruikbaar waren. Omdat de camera op mijn helm zat heb ik dit niet gezien, gelukkig staat deze modus uit als je hem opnieuw start.
Onder water is het handig om het scherm te locken anders worden er continu andere modi geselecteerd.
[Voor 20% gewijzigd door Revaes op 09-08-2019 13:04]

Vooral over de duik-behuizing heb ik een vraag.
Ik zie deze:
https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications
En
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications
Deze?
De SKU's zijn verschillend maar ik kan nergens terugvinden dat er idd 2 versies in omloop zijn....
Weet iemand wat het verschil is tussen bovenstaande behuizingen?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Sinds kort ben ik in het bezit van een GoPro Hero Black 7, aangezien ik hier geen ervaring mee heb. Enkele vragen hierover.
Ik gebruik deze GoPro om een vakantie mee te filmen, niet specifiek voor watersport of andere soortgelijke sporten/zaken.
Waarin je kan switchen is de beeldverhouding: 16:9 of 4:2. Kan iemand mij vertellen wat het verschil hierin is? En wat raden jullie aan om mee te filmen? Ik speel de filmpjes af op een normaal laptopscherm, soms op een tv scherm.
Mijn laptop is niet gemaakt om 4K te bewerken en af te spelen. Dan hapert de laptop.
Wat is dan het alternatief om mee te filmen? Welke resolutie of instelling raden jullie aan om normaal in een hoge kwaliteit een vakantie te filmen? Ik zou wel graag de hypersmoothstabilisation aan willen hebben.
Ik zoek de beste verhouding waarin ik dus kan filmen. Zodat ik daar niet meer hoef aan te zitten.
Zoals jullie misschien zien ben ik een behoorlijk leek op dit gebied. Ik hoop dat jullie mij hierin willen helpen.
Dit zijn natuurlijk de basis vragen can film/video werk.Kman94 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:40:
Goedemiddag,
Sinds kort ben ik in het bezit van een GoPro Hero Black 7, aangezien ik hier geen ervaring mee heb. Enkele vragen hierover.
Ik gebruik deze GoPro om een vakantie mee te filmen, niet specifiek voor watersport of andere soortgelijke sporten/zaken.
Waarin je kan switchen is de beeldverhouding: 16:9 of 4:2. Kan iemand mij vertellen wat het verschil hierin is? En wat raden jullie aan om mee te filmen? Ik speel de filmpjes af op een normaal laptopscherm, soms op een tv scherm.
Mijn laptop is niet gemaakt om 4K te bewerken en af te spelen. Dan hapert de laptop.
Wat is dan het alternatief om mee te filmen? Welke resolutie of instelling raden jullie aan om normaal in een hoge kwaliteit een vakantie te filmen? Ik zou wel graag de hypersmoothstabilisation aan willen hebben.
Ik zoek de beste verhouding waarin ik dus kan filmen. Zodat ik daar niet meer hoef aan te zitten.
Zoals jullie misschien zien ben ik een behoorlijk leek op dit gebied. Ik hoop dat jullie mij hierin willen helpen.
Wil je de beelden gaan bewerken of alleen direct uit de camera laten zien?
Als je ze wilt bewerken zou ik heel veel YouTube gaan kijken met uitleg over de verschillende resoluties en bewerkings mogelijkheden (is een vak apart).
Als je ze zo uit de camera wil laten zien zou ik je camera instellen op 16:9 1080p en 25fps, dan heb je gewoon hypersmooth stabilisatie en de hoogste compatibiliteit met de meeste tv's en computers.
Ik ben dit met Gutteguttegu eens en ik denk dat je misschien nog moeite hebt om zijn redenatie te volgen mbt zijn advies.Gutteguttegut schreef op zondag 1 september 2019 @ 02:01:
[...]
Dit zijn natuurlijk de basis vragen can film/video werk..........
.. heel veel YouTube gaan kijken ..............
bewerkings mogelijkheden (is een vak apart).
Als je ze zo uit de camera wil laten zien zou ik je camera instellen op 16:9 1080p en 25fps, ......
hypersmooth stabilisatie ..........
Resolutie verhouding 16:9 en 4:3 zeggen iets over de beeldverhouding nl breedte: hoogte, 4:3 is zo een beetje het formaat van een oude TV. De huidige TV,s, laptop en telefoonschermen zijn 16:9.
Het aantal pixels wordt soms omschreven als bv 720p, 1080p, HD, FHD of 4k. Dat kan verwarrend werken.
4k heeft 3840x2160p (ca 8000000 pixels)
FHD 1920x1080p (ca 2000000pixels)
HD 1080x720p (ca 800000 pixels)
Je begrijpt waarom het afspelen van 4k veel meer moeite zal kosten dan HD of FHD
De meeste doorsnede schermen zijn FHD, vandaar dat je met 1920x1080p prima opnamen krijgt, die ook goed achteraf te bewerken zijn.
tav de term 25fps betekent dat je met 25 beelden per seconde, opnamen maakt,
Echter met een actioncam maak je meestal juist van bewegende beelden opnamen. In dat geval is het beter om met een hogere snelheid te filmen van 60fps. Ook dat is nog prima achteraf te bewerken, maar de overgangen tussen de beelden zullen iets scherper zijn.
eea betekent 1920x1080p@60fps het aangewezen advies is voorlopig, tot je er zelf meer ervaring mee hebt opgedaan.
Hypersmooth is de vorm van stabilisatie die Gopro aanbiedt. Je moet je echter realiseren dat ook dit beperkt is en dat ook dan de camera nog steeds zo stil mogelijk gehouden moet worden en behoedzaam moet worden bewogen voor de beste beelden. Een zgn Gopro stick van ca. 60cm zal daarbij zijn dienst bewijzen. Zeker als je deze met twee handen op twee plaatsen vasthoudt en de camera op ooghoogte.
Ook zal altijd aan het begin en eind wat sterk bewogen beeld hebben met aan/uitzetten van de camera.
Dit soort beeld kan je achteraf mbv een montage (video edit) programma bewerken. Maar zoals Gutteguttegut al aangaf, is monteren een vak apart, waar waarschijnlijk nog meer tijd in gaat zitten dan het filmen zelf.
Er is video edit software die dit monteren automatisch kan doen en korte filmjes samenstelt.
Ook Gopro biedt dit bv met Gopro Quick . Je laadt je scenes, muziek in het programma en die maakt er een montage van.
Het resultaat is best redelijk, maar zal gauw gaan vervelen, doordat dit steeds via dezelfde manier gaat.
Maar voor de beginnende filmer is het ideaal omdat je in korte tijd resultaat ziet.
[Voor 9% gewijzigd door elinx op 01-09-2019 23:45]
Ben geen expert, maar het zou iets te maken hebben met het feit dat je 'slechts' 30 shots per seconde neemt ipv 60, waardoor elk shot meer licht kan verwerken. Op 60 FPS krijg je dan meer grained beeldresultaat.
Bij de GoPro Hero 7 (Black) is dat iets wat je automatisch kan laten gebeuren, maar ik geef het toch even mee

[Voor 34% gewijzigd door shyheim op 01-09-2019 14:44]
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Dat zijn dezelfde, er is maar 1 Super Suite. Soms heb je op Bol nog wel een andere imitatie maar dat is niet deze.Atlas schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:39:
Ik heb een GoPro 7 Black gekregen voor mijn verjaardag en ben nu wat accessoires aan het uizoeken
Vooral over de duik-behuizing heb ik een vraag.
Ik zie deze:
https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications
En
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications
Deze?
De SKU's zijn verschillend maar ik kan nergens terugvinden dat er idd 2 versies in omloop zijn....
Weet iemand wat het verschil is tussen bovenstaande behuizingen?
Dit effect heb ik nog nimmer gezien, ik film altijd met 60fps buiten en 30fps binnen.Gutteguttegut schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:57:
Pas met 30/60fps wel op dat als je binnen filmt je mogelijk vreemde lijnen in beeld kunt krijgen ivm het 50hz lichtnet in (o.a.) Europa.
Het kan enig effect geven met TL licht, maar dan verwacht ik het eerder als je met 25fps of 50fps filmt, omdat dit in de buurt van de (0,5) lichtfrequentie (50 Hz = 50 trillingen per seconde) ligt, maar net even afwijkt, waardoor je verschuivende strepen kan zien.
Maar eerlijk gezegd vallen deze opmerkingen, hoe nuttig misschien ook, een beetje buiten de context van de beginnersvragen die zijn gesteld mbt het basisgebruik van de GoPro.
@Gutteguttegut Ik wil ze wel proberen te bewerken, echter is dit bijzaak. Want via de Quick app kom ik ook al een eind. In de toekomst eens verder kijken.
@elinx Duidelijke uitleg, dank daarvoor.
Dan heb ik nog enkele vragen:
Waar gebruik je de resolutie 2,7K voor? Ik ken op dit moment alleen de Go Pro die deze resolutie gebruikt.
FOV: Field of View, wat betekend dit? Ik heb de keuze uit wide/linear/superview.
Wat is verstandig om aan te zetten?
De resolutie van 2.7k zit tussen FHD en 4k in mbt tot het aantal pixels.
FHD 1920x1080p
2.7k 2704x1520p
4k 3840x2160p
mbt de Hero7 zie je hier een overzicht met alle resoluties. Ook zie je daar staan dat er ook nog andere mogelijkheden voor 2.7k en 4k zijn. Ook zijn de verschillen geïllustreerd met een afbeelding.
FOV betekent Field Of View, oftewel beeldhoek. Deze hoek is bepalend wat je op beeld krijgt.
Wide is een grote hoek waar je het meest op beeld krijgt, maar meestal met enige vertekening aan de randen.
Lineair betekent dat de vertekening van rechte voorwerpen aan de randen is gecorrigeerd, zoals lantaarnpalen, bomen aan de randen niet naar elkaar toe staan en de horizon recht blijft ipv krom.
Superview is extra grote zichthoek waarbij de vervorming aan de randen enigszins is gecorrigeerd.
Soms is er nog een "Narrow"stand voor de kleinste beeldhoek.
Wat verstandig is om te gebruiken hangt van de omstandigheden af wat je gaat filmen. Je zult er wat mee moeten experimenteren wat je het meest aanstaat. De lineaire stand heeft weliswaar het meest "normale" beeld, maar met bewegen van de camera zie je soms toch eigenaardige vervormingen. Dit komt omdat het geen optische correctie, maar een elektronische. Die correctie is niet mogelijk bij hoge fps en hoge resolutie, omdat de processor dan rekenkracht te kort komt. Iets wat bv ook bij stabilisatie het geval is.
Over het algemeen wordt "wide" bij actioncams gebruikt, omdat hier geen correcties zijn toegepast.
[Voor 34% gewijzigd door elinx op 03-09-2019 22:20]
Vandaar dat wide (ongecorrigeerd) de voorkeur heeft boven lineair en superview waar dit vaak achteraf niet meer kan, maar wat dan normaal ook niet nodig behoort te zijn.
Mbt stabilisatie is dit ook mogelijk, maar kost een zeer lange tijd en rekenkracht om dit uit te voeren. Vandaar dat stabilisatie bij de opnames meer efficiënt is.
[Voor 21% gewijzigd door elinx op 04-09-2019 15:51]
Wil al langere tijd een action cam en sta op het punt er eentje te kopen. Elke keer kom ik uit op een Hero 7 (Black), dus nog maar eventjes wachten op de 8 en kijken wat er gaat gebeuren allemaal..

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
- GoPro HERO8 Black (€429.99)
- GoPro MAX (€529.99)
Een review:
Nice! Halverwege oktober leverbaar staat op GoPro.com.Balance schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:14:
Nieuwe camera's staan online:Stuk goedkoper dan ik had verwacht, vooral de Max!
- GoPro HERO8 Black (€429.99)
- GoPro MAX (€529.99)
Alleen vraag ik me wel af.. Is de 8 nou echt zoveel beter dan de 7 Black? Als ik de comparison bekijk, zijn alleen sommige features een versie 2.0. Niet echt expliciet heel veel méér features. Behalve dat 't natuurlijk leuk is dat je geen case meer nodig hebt om 'em ergens op te schroeven.. Maar verder?
Inderdaad op de site kan je een vergelijking doen tussen de 7 en de 8, is weinig dat de 8 beter maakt dan de 7.Osiris schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 07:39:
[...]
Nice! Halverwege oktober leverbaar staat op GoPro.com.
Alleen vraag ik me wel af.. Is de 8 nou echt zoveel beter dan de 7 Black? Als ik de comparison bekijk, zijn alleen sommige features een versie 2.0. Niet echt expliciet heel veel méér features. Behalve dat 't natuurlijk leuk is dat je geen case meer nodig hebt om 'em ergens op te schroeven.. Maar verder?
Ik heb een gopro black 7 en wil graag snel mijn filmpjes met overlay maken. Nu gaa dat wel op de telefoon maar dat is natuurlijk niet handig. GoPro Quik kan maar een paar seconden flimpjes maken dat werkt dus ook niet. Gopro heeft dasware over genomen maar die laatste versie wilt niet meer installeren..... Ik weet het even niet meer

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De Hero 8 Black kan wél in "linear" mode 4Kp60 filmen. De Hero 7 Black kan alleen in de standaard "Wide" modus. Echt veel meer verschil kan ik niet ontdekken, behalve dan die superdeluxe image stabiliser 2.0.Queenfanmichel schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:15:
[...]
Inderdaad op de site kan je een vergelijking doen tussen de 7 en de 8, is weinig dat de 8 beter maakt dan de 7.
Klopt en HDR is beter volgens GoPro, maar niet schokkend.Osiris schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:01:
[...]
De Hero 8 Black kan wél in "linear" mode 4Kp60 filmen. De Hero 7 Black kan alleen in de standaard "Wide" modus. Echt veel meer verschil kan ik niet ontdekken, behalve dan die superdeluxe image stabiliser 2.0.
Wat wel een punt kan zijn is de ondersteuning met de GoPro Karma Grip, die is er niet. Heb jee Grip en je wil de Hero 8 dan kan dat (nog) niet in plaats van jouw oude maar ernaast.
Raar genoeg staat 'ie op GoPro.com als "out of stock", ik had eerder ook een pre-order verwacht.
CoolBlue heeft 'em überhaupt niet. "Duikwereld" en Bever hebben 'em wel op de site staan, maar ik geloof de levertijd (3-5 werkdagen) van Duikwereld niet echt en Bever heeft 't over "uiterlijk 1 november". Beetje vaag allemaal.
[Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 11-10-2019 14:14]
Ik ga over 12 dagen op vakantie, dus retour sturen ter vervanging - voor zover dat uberhaupt kan - is een risico. Blegh..

Aanvulling: ik heb één van de tips van de Gopro community gevolgd en het automatisch schermkantelen uitgezet. Het scherm staat dus nu vast in één stand. In 7 uur tijd slechts 2% afname batterij. Bij mij lijkt dat dus te werken, wie weet heeft iemand er wat aan!
[Voor 22% gewijzigd door Wanne-B88 op 12-10-2019 23:14]

Zijn er ook duikers onder ons? Ik heb best veel brakke foto's onderwater, terwijl mijn GoPro 4 Black wel altijd goede foto's maakte.
Ik heb vanalles geprobeerd, achter alleen nog niet geschoten met 'SuperPhoto' uit.
Als mensen hem willen kopen kan het nuttig zijn een Gopro+ erbij te nemen, krijg je 50% korting op accessoires, en je kan er eventueel vanaf binnen 30 dagen.

[Voor 6% gewijzigd door djeck op 16-10-2019 10:58]
| geen |
Met een trade-up had je ook nog €100,- korting op de camera gehad.djeck schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:57:
Sinds gister de 8 binnen, mooi ding toch een mooie upgrade vanaf de 4.
Als mensen hem willen kopen kan het nuttig zijn een Gopro+ erbij te nemen, krijg je 50% korting op accessoires, en je kan er eventueel vanaf binnen 30 dagen.
[Afbeelding]
https://gopro.com/en/nl/shop/tradeup
Ja stom daar kwam ik te laat achter..Queenfanmichel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:46:
[...]
Met een trade-up had je ook nog €100,- korting op de camera gehad.
https://gopro.com/en/nl/shop/tradeup
| geen |
The difference between men and boys is the size of their toys
Hier alle voorwaarde: https://gopro.com/en/nl/legal/tradeup/
Ik denk dat ze willen voorkomen dat mensen gewoon zo'n opdraaicameratje van tien euro opsturen. Bij werd er niet moeilijk gedaan, terwijl ik een 10+ jaar oude camera instuurde.Dennis_dude schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:14:
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de tradeup? ik heb nog een paar hele oude digitale camera’s liggen. Een korting van €100,- is namelijk heel aantrekkelijk om nu een 8 aan te schaffen. Want hoe zullen ze de prijs moeten controleren, het originele bonnetje heb ik natuurlijk niet meer?
Mijn contact met Gopro heeft mij een kortingsbon van 15% op de 7 black opgeleverd. Is tot en met morgen geldig, iemand interesse?
Ik heb contact gezocht met GoPro maar ze hoeven geen bon. De prijs kunnen ze eventueel hier in de pricewatch kijken?Dennis_dude schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:14:
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de tradeup? ik heb nog een paar hele oude digitale camera’s liggen. Een korting van €100,- is namelijk heel aantrekkelijk om nu een 8 aan te schaffen. Want hoe zullen ze de prijs moeten controleren, het originele bonnetje heb ik natuurlijk niet meer?

Hoelang duurt het voordat je je order binnen kreeg als je via GoPro bestelde rechtstreeks?djeck schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:57:
Sinds gister de 8 binnen, mooi ding toch een mooie upgrade vanaf de 4.
[Afbeelding]
Besteld en betaald op 16 oktober, return label die dag nog ontvangen
Oude camera opgestuurd op 17 oktober (UPS afgiftepunt)
Oude camera werd afgeleverd bij Gopro op 18 oktober
Hero8 verzonden door GoPro op 22 oktober
Hero8 thuis bezorgd op 23 oktober
Dus al met al 7 dagen (inclusief een weekend).
Ik kreeg hem op de dag van de release, komt gewoon van een locatie in Nederland.whoutman schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:37:
[...]
Hoelang duurt het voordat je je order binnen kreeg als je via GoPro bestelde rechtstreeks?
| geen |
Welke zouden jullie aanraden?
[Voor 9% gewijzigd door cliors op 03-11-2019 15:14]
Ik zou het kaartje pakken wat gopro aanraad, als je dadelijk een kaartje vol met beeldmateriaal hebt wat niet goed weggeschreven is sla je je zelf voor je kop.cliors schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:13:
Ik heb via de tradeup een Hero8 gekocht. Nu op zoek naar een kaartje en GoPro zelf raad de extreme pro sd kaartjes aan, maar de normale extreme is 9 euro goedkoper met enig verschil 10 MB/s leessnelheid minder.
Welke zouden jullie aanraden?
Sorry, de Pro wordt aanbevolen door een niet officiele "GoPro" website zie ik.wokkelz schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:04:
[...]
Ik zou het kaartje pakken wat gopro aanraad, als je dadelijk een kaartje vol met beeldmateriaal hebt wat niet goed weggeschreven is sla je je zelf voor je kop.
GoPro zelf verkoopt de standaard Extreme dus dan lijkt mij dat wel veilig?
edit:
Volgens dit lijstje kan het.
[Voor 11% gewijzigd door cliors op 04-11-2019 15:32]
Heb zelf de SanDisk Extreme 128GB microSD geheugenkaart U3 A2 160MB/s bij DataIO gekocht.cliors schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:16:
[...]
Sorry, de Pro wordt aanbevolen door een niet officiele "GoPro" website zie ik.
GoPro zelf verkoopt de standaard Extreme dus dan lijkt mij dat wel veilig?
edit:
Volgens dit lijstje kan het.
Werkt goed, al heb ik hem nog niet op 4K gehad.
Heb idd dezelfde gehaald. 4k zou gewoon moeten kunnen, volgens de beschrijvingen.pascaldv schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:55:
[...]
Heb zelf de SanDisk Extreme 128GB microSD geheugenkaart U3 A2 160MB/s bij DataIO gekocht.
Werkt goed, al heb ik hem nog niet op 4K gehad.
Op duckduckgo krijg ik niet echt een vergelijking.
... na de zomer
Daarna gelijk de 8 besteld met 25% korting

Ik kon me geen betere service wensen!
In de terms en conditions staat in ieder geval dat wanneer je je oude camera opstuurt dat je dan meteen afstand doet van eigenaarschap en dat ze je oude camera niet terug sturen. Met andere woorden als GoPro je dan alsnog geen korting wil geven, dan ben je zomaar je camera kwijt.
https://www.coolblue.nl/p...-hero-8-black-bundel.html
Ik heb het gedaan, had ooit op een event een 360 graden camera gekregen waarvan de fabrikant failliet ging en de app niet meer werd ondersteunt. Er werd geen enkele vraag gesteld. Mijn vermoeden is dat het gewoon een verkapte korting is, als je ook maar iets stuurt dat in de verste verte op een camera lijkt zullen ze je de korting geven. Maar pin me er niet op vast, en met de Coolblue deal hierboven ben je daar momenteel nog beter uit dan met een trade up volgens mij.HEY_DUDE schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:49:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het trade up programma? Je kan je oude camera opsturen voor 100 euro korting op een hero 8 black. De oude camera moet dan wel ooit een retail waarde hebben gehad van 100 euro. Ik heb nu een YI Lite die ongeveer 100 euro heeft gekost. Hoe streng is go pro met die 100 euro grens?
In de terms en conditions staat in ieder geval dat wanneer je je oude camera opstuurt dat je dan meteen afstand doet van eigenaarschap en dat ze je oude camera niet terug sturen. Met andere woorden als GoPro je dan alsnog geen korting wil geven, dan ben je zomaar je camera kwijt.
GoPro Hero 8 Black holiday bundel voor maar 379 terwijl de adviesprijs van de GoPro 429 is...
[Voor 46% gewijzigd door Deruxian op 02-12-2019 20:45]
Meerdere keren iets besteld, altijd prima geregeld op 1x na toen pakketje was verdwenen, maar dat lag aan UPS. Kreeg de indruk dat hun distributiecentrum in NL zit, was de volgende dag binnen als ik het me goed herinner.Deruxian schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:27:
Mensen ervaring met het direct bestellen bij GoPro.com?
Ik heb hem daar toevallig net besteld (incl 5% cashback via Shopbuddies).Deruxian schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:27:
Mensen ervaring met het direct bestellen bij GoPro.com?
GoPro Hero 8 Black holiday bundel voor maar 379 terwijl de adviesprijs van de GoPro 429 is...
Dit is gebruikelijk? Welke ervaring hebben jullie met het bestellen? @vanDaal heb jij wel een bestelbevestiging o.i.d. gekregen?
Donderdagavond besteld en gisteren geleverd.
xbox: pvanst1p
Ja, wel een bevestiging gekregen. Wel in mijn spam folder initieel. Verder nog niks gehoord.Rambo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:14:
Dit is gebruikelijk? Welke ervaring hebben jullie met het bestellen? @vanDaal heb jij wel een bestelbevestiging o.i.d. gekregen?
ModusLink BV
NL21 INGB 0674 7738 37
GoPro support weet al dagen niets te vinden van mijn order en als ik google op het rekeningnummer dan blijkt het account vaak te worden gebrukt voor oplichting.
ModusLink is een officiële partner van GoPro (of gopro.com is fake ...). Misschien ben ik toch ergens gescammed en klopt het rekeningnummer niet...
Het gaat dus om de tegenrekening bij een bestelling bij GoPro zelf...
In 2018 heb ik met die tegenrekening en Moduslink als ontvanger een accessoires betaald via iDeal en vervolgens ontvangen, dus dat lijkt legitiem.Rambo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:39:
Zou iemand (@piripi @vanDaal ?) me een plezier willen doen en even op zijn afschrift willen kijken of de tegenrekening voor de bestelling de volgende is (Ideal):
ModusLink BV
NL21 INGB 0674 7738 37
[...]
Klopt, ik heb alleen in 2019 al 38 vermeldingen in mijn internetbankieren staan, is dus primaRambo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:39:
Zou iemand (@piripi @vanDaal ?) me een plezier willen doen en even op zijn afschrift willen kijken of de tegenrekening voor de bestelling de volgende is (Ideal):
ModusLink BV
NL21 INGB 0674 7738 37
GoPro support weet al dagen niets te vinden van mijn order en als ik google op het rekeningnummer dan blijkt het account vaak te worden gebrukt voor oplichting.
ModusLink is een officiële partner van GoPro (of gopro.com is fake ...). Misschien ben ik toch ergens gescammed en klopt het rekeningnummer niet...
| geen |
Ik heb via Mastercard betaald en zie enkel als ref GoPro.comRambo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:39:
ModusLink BV
NL21 INGB 0674 7738 37
Hopelijk snel duidelijkheid!!
Geen, want ik heb bewust niet voor GoPro.com gekozen, aangezien een review-site een vrij unaniem beeld liet zien: de aftersales van GoPro.com is veruit ruk te noemen. Had ik geen zin inRambo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:14:
Welke ervaring hebben jullie met het bestellen?

Al iets ontvangen? Ik in ieder geval nog niks gezien of gehoord.Rambo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:14:
Gisterenavond op gopro.com een hero8 bundle gekocht.
Vandaag weer contact gehad met support, het ligt nog bij een andere afdeling. Konden nog steeds niets vinden.
ModusLink (payment bedrijf wat er tussen zit) was om 16:30 niet meer bereikbaar ..
Als ik wat hoor dan post ik het hier.
Succes man! Laat het je vakantie zeker niet vergallen!Rambo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:57:
Niet ontvangen. Inmiddels een Hero7 bundle gekocht op bol.com, ik vertrek zaterdag voor vakantie ...
Vandaag weer contact gehad met support, het ligt nog bij een andere afdeling. Konden nog steeds niets vinden.
ModusLink (payment bedrijf wat er tussen zit) was om 16:30 niet meer bereikbaar ..
Als ik wat hoor dan post ik het hier.

Heeft dit dan te maken met de betaalmethode?Rambo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:43:
Ik ben in ieder geval niet de enige ...
Woensdag ModusLink aan de telefoon gehad. De medewerker vertelde me dat een andere afdeling naar de situatie ging kijken. Zojuist belde ik weer, gaat wel over maar niemand neemt op ..
Zoals ik al zei, ik heb met Mastercard betaald en deze partij ModusLink zie ik nergens vermeld...
Ondertussen is het eerste filmpje met de 8 gemaakt!
Ik heb een extra battery pack gekocht... Je moet die batterij dus wel in de gopro zelf doen om op te laden...
Dat had toch wel iets beter gekund (al verwacht ik wel een extra €€€€€€€ accesoire beschikbaar te zijn om je batterijen in een soort packje op te kunnen laden)
EDIT... deze dus
https://gopro.com/en/nl/s...battery/AADBD-001-EU.html voor een magere 65€

[Voor 8% gewijzigd door piripi op 06-12-2019 09:57]
Je hebt daar ook goedkopere voor. Ik had eentje voor 15 eu ofzo (is 2017 dus weet niet meer welk merk). Ik had die toen bij een of andere surf winkel geloof ik, die hadden toen ook mounts etc. Kameraexpress hebben ook vanalles ervoor.piripi schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:48:
[...]
Heeft dit dan te maken met de betaalmethode?
Zoals ik al zei, ik heb met Mastercard betaald en deze partij ModusLink zie ik nergens vermeld...
Ik heb een extra battery pack gekocht... Je moet die batterij dus wel in de gopro zelf doen om op te laden...
Dat had toch wel iets beter gekund (al verwacht ik wel een extra €€€€€€€ accesoire beschikbaar te zijn om je batterijen in een soort packje op te kunnen laden)
EDIT... deze dus
ASN bank overweegt in GoPro te investeren, het schijnt ethisch best een goed bedrijf te zijn. Dat vond ik wel leuk om te horen.
[Voor 11% gewijzigd door Woopdedooo op 06-12-2019 10:28]
... na de zomer
Voor wat betreft ModusLink, ja dat is specifiek voor IDeal. Als je op een andere manier betaald dan heb je er gelukkig niet mee te maken ...piripi schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:48:
[...]
Heeft dit dan te maken met de betaalmethode?
EDIT... deze dus
[Voor 5% gewijzigd door Rambo op 06-12-2019 10:44]
Ik heb via PayPal betaald (die gekoppeld is aan mijn CC) en mijn betaling is ook naar ModusLink gegaan. Ga maar eens informeren...Rambo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:31:
[...]
Voor wat betreft ModusLink, ja dat is specifiek voor IDeal. Als je op een andere manier betaald dan heb je er gelukkig niet mee te maken ...

Bij ModusLink? Zojuist weer geprobeerd ze telefonisch te bereiken ... niet gelukt. Misschien nummerherkenning?
ModusLink:
https://www.google.com/search?q=moduslink+apeldoorn
[Voor 33% gewijzigd door Rambo op 06-12-2019 10:50]
-edit-
Vandaag op 9 december ontvangen
[Voor 19% gewijzigd door vanDaal op 09-12-2019 10:45]
Echter wil ik graag voorkomen dat de lens of het display bekrast raakt. Iemand al ervaringen met de "Tempered Glass Lens + Screen Protectors" van GoPro zelf of van een andere goedkopere leverancier?
Ja, met die van gopro zelf. Je krijgt twee setjes dus je kunt de lens en de achterkant elk twee keer doen.
Op de lens heb ik hem er goed op gekregen op de achterkant niet daar is groot deel van een hoek waar die niet gepakt heeft. Naar mijn gevoel is het touchscreen op de achterkant nu duidelijk minder gevoelig.
Je kunt net zo goed met een aftermarket set werken, zit ook betere gebruiksaanwijzing bij waarschijnlijk want die is bij gopro enigzins onduidelijk/kort.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ok, Daar was ik al een beetje bang voor.
Vind het touchscreen al niet geweldig werken. Beetje traag voor mijn gevoel.
Misschien probeer ik eerst wel een setje van een paar euro bij een van de chinezen.