• Glitchdj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 17:09
Heb mijn Hero8 vlak voor mijn vakantie aangeschaft, ondertussen een maandje geleden.
Meteen gemerkt dat toch geen filmer ben en gewoon een systeemcamera had moeten meenemen.
Voelde me niet helemaal comfortabel om constant met de gopro rond te lopen en verbrak vaak ook de flow van activiteiten.

Thuis gebruik ik hem helemaal niet, gaat dus de verkoop in.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

De GoPro 8 aangeschaft bij GoPro zelf, goede service, aanrader!

Korte vraag; we gaan binnenkort snorkelen en duiken. Hiervoor gaan we de GoPro natuurlijk gebruiken. Klopt het dat een filter (rood) erg aan te raden is? Dus ook voor de Hero 8?

Iemand toevallig ervaring met onderstaande:

Link

[Voor 32% gewijzigd door Deruxian op 17-12-2019 18:32]

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-02 15:20

Woopdedooo

THT: Zie signature

Deruxian schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:31:

Korte vraag; we gaan binnenkort snorkelen en duiken. Hiervoor gaan we de GoPro natuurlijk gebruiken. Klopt het dat een filter (rood) erg aan te raden is? Dus ook voor de Hero 8?

Link
Ik ben gaan duiken met een gopro hero 5 en wist toen nog niets van een rode filter. Toen ik de beelde terug ging kijken vond ik inderdaad daar informatie over. Had ik wel moeten doen eigenlijk. Nu ziet het great barrier reef nogal blauw uit :P

[Voor 4% gewijzigd door Woopdedooo op 17-12-2019 18:39]

... na de zomer

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

13art

Moderator Mobile
Deruxian schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:31:

Link
Hangt er vanaf hoe diep je gaat. Hoe dieper, hoe meer rood licht door het water er uitgefilterd is. Voor snorkelen is het niet echt nodig. Voor duiken wel.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 15:58

Stimulate14

⭐⭐⭐

l3art schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:07:
[...]

Hangt er vanaf hoe diep je gaat. Hoe dieper, hoe meer rood licht door het water er uitgefilterd is. Voor snorkelen is het niet echt nodig. Voor duiken wel.
Dit dus. Als je gaat duiken sowieso aanschaffen. Maar neem ook een lamp mee onderwater voor optimaal resultaat.

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ook een 8 besteld via de inruil actie. Ben benieuwd :) Mooie upgraden van Hero 3

[Voor 86% gewijzigd door Mrk87 op 23-12-2019 10:21]

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

l3art schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:07:
[...]

Heb de filters van PolarPro aangeschaft. Eerste duik gemaakt, kleuren blijven mooi natuurlijk. Snorkelfikter nog even proberen, zal laten weten hoe het vergelijkt zonder filter.

Nog een vraag; weet iemand misschien goede settings voor de GoPro 8 voor duiken/snorkelen. Met wat online zoekwerk heb ik het volgende gevonden:

Video: 2.7k 60 fps, lens: wide, iso min/Max??

Foto: superphoto, wide

Iemand advies over de iso bij video voor onderwater? En nog tips voor de foto? Had gelezen dat burst beste kans op mooiste kiekje gaf

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zelf maak ik altijd gebruik van de linear lens. Die barrel distortion vind ik maar niets en anders moet 't allemaal achteraf weer gefixt worden.

Daarnaast schiet ik 4K@60 met ISO op min/max :P Liever wat ruis dan motion blur.

Superphoto vond ik onder water persoonlijk wat tegenvallen. Ben daarna op RAW gaan schieten, maar dat moet ik nog bekijken.

Overigens ben ik benieuwd naar je PolarPro-evaringen: mijn roodfilter was na een duik of 10 al zwaar bekrast en begon het schroefdraadje al flink te roesten :X

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 13:54
Osiris schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:25:
Zelf maak ik altijd gebruik van de linear lens. Die barrel distortion vind ik maar niets en anders moet 't allemaal achteraf weer gefixt worden.

Daarnaast schiet ik 4K@60 met ISO op min/max :P Liever wat ruis dan motion blur.

Superphoto vond ik onder water persoonlijk wat tegenvallen. Ben daarna op RAW gaan schieten, maar dat moet ik nog bekijken.

Overigens ben ik benieuwd naar je PolarPro-evaringen: mijn roodfilter was na een duik of 10 al zwaar bekrast en begon het schroefdraadje al flink te roesten :X
Motionblur kan je tegengaan door met een hogere sluitingstijd gaan filmen/fotograferen, ruis wil ik vermijden.

• Osiris
  • Niet online
Queenfanmichel schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:12:
[...]

Motionblur kan je tegengaan door met een hogere sluitingstijd gaan filmen/fotograferen, ruis wil ik vermijden.
't Is geen DSLR met een enorm lichtsterk objectief met een diafragma die je nog in kunt stellen hè ;) 't Is het één of het ander. Je kunt niet én een lage ISO-waarde én een hoge sluitertijd zonder dat je beeld donker wordt.

• Queenfanmichel
Osiris schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:25:
[...]

't Is geen DSLR met een enorm lichtsterk objectief met een diafragma die je nog in kunt stellen hè ;) 't Is het één of het ander. Je kunt niet én een lage ISO-waarde én een hoge sluitertijd zonder dat je beeld donker wordt.
Bedoel snellere sluitingstijd. 8)7

• Osiris
  • Niet online
Queenfanmichel schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:03:
[...]

Bedoel snellere sluitingstijd. 8)7
Ik begreep wat je bedoelde. Resultaat blijft hetzelfde. Snellere sluitingstijd = donkere foto's/filmpjes, tenzij ISO omhoog = meer ruis.

• Queenfanmichel
Osiris schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:00:
[...]

Ik begreep wat je bedoelde. Resultaat blijft hetzelfde. Snellere sluitingstijd = donkere foto's/filmpjes, tenzij ISO omhoog = meer ruis.
Doelde op de motion blur

• Osiris
  • Niet online
Sure, maar je zegt "ruis wil ik vermijden". Dat gaat wellicht gepaard met motion blur. 't Is het één of het ander.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 11:53
Vraagje van een complete beginneling. Vandaag mijn 7 Black binnen gekregen en meteen firmware geupdate en wat filmpjes gemaakt, wat me opvalt zijn de artifacts wanneer ik deze afspeel in GoPro Quick of in de ingebouwde "Films en TV" player van Windows 10. Als ik Media player classic gebruik zie ik deze niet. Nu vraag ik me af of dit aan mijn PC ligt of dat er iets mis is met mijn GoPro? Ik heb namelijk het idee dat deze gopro misschien refurbished is aangezien deze bij het opstarten al op japans stond (bij mediamarkt besteld). Het feit dat andere players geen artefacten laten zien nemen mijn ongerustheid niet helemaal weg, misschien maskeren deze de fouten in de video stream beter(?) en ik heb nog nooit eerder problemen met playback gehad.

Ik gebruik de standaard instellingen 1440/60fps op de gopro. SD card meegeleverd door gopro.

Mijn PC: intel i7-6700, Radeon x580 (Drivers al gewijzigd van nieuwste naar oudere versie), ssd.

De artifacts zien eruit als het volgende voorbeeld:

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee, dat zal met de gebruikte codecs liggen die door de betreffende mediaplayer gebruikt wordt. Met mediaplayer classic werkt het wel dus kan het sowieso niet aan je gopro liggen.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Probeer de films eens af te spelen in VLC player.

• Queenfanmichel
Osiris schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:33:
[...]

Sure, maar je zegt "ruis wil ik vermijden". Dat gaat wellicht gepaard met motion blur. 't Is het één of het ander.
In een eerder bericht zeg jij:
Osiris schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:25:
Ik reageer daar op door te zeggen dat je motion blur tegen kan gaan door de sluitingstijd aan te passen, ik heb liever geen ruis.

• Osiris
  • Niet online
@Queenfanmichel Laten we deze discussie maar voor wat het is. Óf je begrijpt me niet óf ik begrijp niet waarom je mij niet snapt. Je zegt nu weer in één zin drie elementen die nooit alledrie goed gaat krijgen in low-light situaties. Dus ik concludeer maar dat je me gewoonweg niet begrijpt en word er moe van het weer proberen uit te leggen.

• Queenfanmichel
Osiris schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:56:
@Queenfanmichel Laten we deze discussie maar voor wat het is. Óf je begrijpt me niet óf ik begrijp niet waarom je mij niet snapt. Je zegt nu weer in één zin drie elementen die nooit alledrie goed gaat krijgen in low-light situaties. Dus ik concludeer maar dat je me gewoonweg niet begrijpt en word er moe van het weer proberen uit te leggen.
:w
Queenfanmichel schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:22:
[...]

In een eerder bericht zeg jij:

[...]

Ik reageer daar op door te zeggen dat je motion blur tegen kan gaan door de sluitingstijd aan te passen, ik heb liever geen ruis.
@Queenfanmichel, ik snap @Osiris z'n frustratie wel hoor. Want wat jij lijkt te zeggen is: snellere sluitertijd om motion blur tegen te gaan én een lage ISO om ruis tegen te gaan, wat zal resulteren in veel te donkere beelden, waar je dus niks aan hebt.

The devil is in the details.

• Queenfanmichel
Hahn schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:16:
[...]

@Queenfanmichel, ik snap @Osiris z'n frustratie wel hoor. Want wat jij lijkt te zeggen is: snellere sluitertijd om motion blur tegen te gaan én een lage ISO om ruis tegen te gaan, wat zal resulteren in veel te donkere beelden, waar je dus niks aan hebt.
Ik zeg motionblur kan je tegen gaan, ik wil geen ruis meer zeg ik niet. Op een tripod/statief met een langere sluitingstijd en lagere ISO maakt mooie foto's zonder ruis, dat heb ik liever dan geen motion blur met ruis.

[Voor 14% gewijzigd door Queenfanmichel op 02-01-2020 11:56]

• Osiris
  • Niet online
@Queenfanmichel

Succes met je geen-motion-blur-geen-ruis-verhaal :w

[Voor 29% gewijzigd door Osiris op 02-01-2020 12:00]

• Queenfanmichel
Osiris schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:59:
@Queenfanmichel

[Afbeelding]

Succes met je geen-motion-blur-geen-ruis-verhaal :w
Ik zeg motionblur kan je tegen gaan, ik wil geen ruis meer zeg ik niet. Op een tripod/statief met een langere sluitingstijd en lagere ISO maakt mooie foto's zonder ruis, dat heb ik liever dan geen motion blur met ruis.

Filmen doe ik in de nacht met max ISO 800 en op 4K 24fps, filmen met motionblur vind ik niet erg persoonlijk rustiger voor de ogen.

Gefotografeerd met eenGoPor Hero 7 Black en ISO 100, zie META.

EXIF
ImageDescription DCIM\100GOPRO\GOPR0750.JPG
Make GoPro
Model HERO7 Black
Orientation Horizontal (normal)
XResolution 72
YResolution 72
ResolutionUnit inches
Software HD7.01.01.70.00
ModifyDate 2019:02:17 22:10:54
YCbCrPositioning Centered
ExposureTime 10
FNumber 2.8
ExposureProgram Program AE
ISO 100
ExifVersion 0221
DateTimeOriginal 2019:02:17 22:10:54
CreateDate 2019:02:17 22:10:54
ComponentsConfiguration Y, Cb, Cr, -
CompressedBitsPerPixel 0.003367003367
ShutterSpeedValue 8
ApertureValue 2.8
ExposureCompensation -1/2
MaxApertureValue 2.8
SubjectDistance 0 m
MeteringMode Average
LightSource Unknown
Flash No flash function
FocalLength 3.0 mm
FlashpixVersion
ColorSpace Unknown (0)
ExifImageWidth 4000
ExifImageHeight 3000
InteropIndex R98 - DCF basic file (sRGB)
InteropVersion 0100
ExposureIndex 2147483595
SensingMethod One-chip color area
FileSource Digital Camera
SceneType Directly photographed
CustomRendered Normal
ExposureMode Auto
WhiteBalance Auto

[Voor 4% gewijzigd door Queenfanmichel op 02-01-2020 12:12]

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ah, een update :). Eens kijken of dat die drains tegen gaat.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Was een update van eind november. Deed voor het eerst iets met WiFi vandaar :).

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

NEW Latest release:

HERO7 Black update v1.90 | Nov. 25, 2019
HERO7 Black v1.90

General bug fixes.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Na lang wikken en wegen, toch maar besloten de 8 Black te kopen.
Ik heb nog niet zo lang de 7 Black, maar zat er over na te denken om hier een gimbal voor te kopen. Nadeel hiervan is een extra accessoire, geluid van de gimbal wat hoorbaar tijdens de opnames.

Toen nog maar wat vergelijkingen opgezocht tussen de 7 en de 8 en besloten de 8 aan te schaffen en de 7 dan maar te verkopen. Nadeel van geen gimbal is dat er geen stabilisatie is in slecht verlichte omgevingen, maar goed dan moet ik dan de gopro maar stil proberen te houden.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 23:03
Ik heb van de week beelden van een collega gezien die op wintersport geweest was, gefilmt met zn Gopro MAX. Zag er top uit en makkelijk leuke filmpjes mee te maken. Mijn volgende wordt denk ik wel ook een 360* model.

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-04 12:03
Doodzonde dat je niet op een fatsoenlijke manier een microfoontje kan aansluiten.

Ben in het bezit van een Session 5, maakt prachtige beelden en is ideaal (want compact) voor op de motor. Maar die windruis is zo jammer.

• 13art

13art

Moderator Mobile
wokkelz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:17:
Ik heb van de week beelden van een collega gezien die op wintersport geweest was, gefilmt met zn Gopro MAX. Zag er top uit en makkelijk leuke filmpjes mee te maken. Mijn volgende wordt denk ik wel ook een 360* model.
Heb ik ook over nagedacht, maar de prijs samen met toch een wat mindere kwaliteit beelden maakten dat ik toch voor de 8 ben gegaan.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 23:03
13art schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:55:
[...]

Heb ik ook over nagedacht, maar de prijs samen met toch een wat mindere kwaliteit beelden maakten dat ik toch voor de 8 ben gegaan.
Hoezo mindere kwaliteit? Ik heb de specs niet op mijn netvlies staan, maar voor op telefoon/youtube is het voor mij ruim voldoende.
Misschien als je het op een4k tv gaat bekijken dat dat anders wordt?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toen ik er ook naar het kijken was veel YouTube reviews van verschillende 360 camera's bekeken. Met voldoende licht is het prima, maar met iets minder licht wordt het snel minder. De 8 is ook verre van perfect (kleine sensor dus snel ruis) maar naar mijn idee was het bij een 360 camera nog wat slechter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

13art schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:26:
Na lang wikken en wegen, toch maar besloten de 8 Black te kopen.
Ik heb nog niet zo lang de 7 Black, maar zat er over na te denken om hier een gimbal voor te kopen. Nadeel hiervan is een extra accessoire, geluid van de gimbal wat hoorbaar tijdens de opnames.

Toen nog maar wat vergelijkingen opgezocht tussen de 7 en de 8 en besloten de 8 aan te schaffen en de 7 dan maar te verkopen. Nadeel van geen gimbal is dat er geen stabilisatie is in slecht verlichte omgevingen, maar goed dan moet ik dan de gopro maar stil proberen te houden.
En, bevalt hij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tot op heden wel. Maar ja vakanties zijn niet door gegaan dus nog niet heel uitgebreid getest. Hij is nu veel ingezet in huis op een statief door m'n vrouw voor het opnemen van haar lessen. Maar tot op heden geen vastlopers zoals met de 7 wel het geval was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nice. Ik moet zeggen dat na de laatste firmware update ik geen vastlopers of battery drains heb :). Dus ik hoef niet perse over te stappen. Ik kwam van een Black 4, meer overstap vanwege de stabilisatie en die bevalt tot nu toe erg goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-05 20:38
Heb er zelf nooit aan willen beginnen maar het is me dan eindelijk kado gegeven, een eigen GoPro 7 Black :)

Heeft iemand toevallig aanraders qua accessoires? Op Amazon vele setjes met 100+1 dingen erin voor € 30,- maar of dat kwalitatief allemaal goed zit is maar de vraag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Kees Klaassen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:01:
Heb er zelf nooit aan willen beginnen maar het is me dan eindelijk kado gegeven, een eigen GoPro 7 Black :)

Heeft iemand toevallig aanraders qua accessoires? Op Amazon vele setjes met 100+1 dingen erin voor € 30,- maar of dat kwalitatief allemaal goed zit is maar de vraag.
Mijn ervaring is goed, plastic is plastic. Alleen voor de onderwatercase heb ik het origineel gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er zit verschil in maar over algemeen wel ok, niet super, ben begonnen met cheap en de duurdere van gopro zijn gekomen zodra ik het veel gebruikte. (Chesty bv, daar zat veel verschil in) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:56
GPS werkt nog steeds niet naar behoren op de GoPro Hero 8 black. Al sinds het toestel uitkwam. GoPro is op de hoogte maar weigert met een fix te komen. Ze blijven herhalen dat het opgelost wordt in the near future. Al 6 maanden bullshit. Als je serieus GPS wil gebruiken koop dan geen Hero 8.

https://community.gopro.c...-Hero8/td-p/596130/page/2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

SaURoN schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:39:
Er zit verschil in maar over algemeen wel ok, niet super, ben begonnen met cheap en de duurdere van gopro zijn gekomen zodra ik het veel gebruikte. (Chesty bv, daar zat veel verschil in) :)
Die heb ik toevallig ook origineel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

HEY_DUDE schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:00:
GPS werkt nog steeds niet naar behoren op de GoPro Hero 8 black. Al sinds het toestel uitkwam. GoPro is op de hoogte maar weigert met een fix te komen. Ze blijven herhalen dat het opgelost wordt in the near future. Al 6 maanden bullshit. Als je serieus GPS wil gebruiken koop dan geen Hero 8.

https://community.gopro.c...-Hero8/td-p/596130/page/2
Tot nu toe heb ik met de 7 geen problemen gehad. Misschien geluk? :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:35
Wat is het voordeel van de TradeUp-actie als je voor 50 euro meer de Black Bundle krijgt met allemaal accessoires? Die zie ik even niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:56
Stimulate14 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:31:
[...]

Tot nu toe heb ik met de 7 geen problemen gehad. Misschien geluk? :o
Is alleen een issue met de Hero 8. Go Pro weigert het te fixen voor de 8 8)7 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Pino112 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:35:
Wat is het voordeel van de TradeUp-actie als je voor 50 euro meer de Black Bundle krijgt met allemaal accessoires? Die zie ik even niet.
Nee, dat ontgaat mij ook. Maar je moet chatten met iemand van GoPro via de site en dan onderhandelen. Vriend van me kreeg 150 euro korting, stuurde zijn oude GoPro 4 Black op voor een nieuwe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

HEY_DUDE schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Is alleen een issue met de Hero 8. Go Pro weigert het te fixen voor de 8 8)7 8)7 |:( |:(
Dat is wel vreemd ja.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:35
Stimulate14 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Nee, dat ontgaat mij ook. Maar je moet chatten met iemand van GoPro via de site en dan onderhandelen. Vriend van me kreeg 150 euro korting, stuurde zijn oude GoPro 4 Black op voor een nieuwe.
Ah dat zou nog kunnen. Ik heb geen oude GoPro oid, nog wel wat andere camera's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoProYvo
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 29-01-2021
Hallo allemaal, ik heb van de week een GoPro Hero 7 Black gekocht en was nog een totale GoPro maagd... Nu ben ik aan het kijken welke instellingen ik allemaal kan wijzigen en nu loop ik gelijk al tegen een vraag op.

Ik ben een filmpje aan het kijken met de (zogenaamd) allerbeste instellingen voor de Hero 7. Alleen kiest hij in het menu voor 4K60FPS, maar bij mij staat hij op 4K50FPS en ik heb geen idee hoe ik dit kan wijzigen naar 60...

Ik heb alleen de opties 24, 25, 50FPS en dan nog 100 en 200, maar die kan ik niet selecteren bij 4K. Kan mij iemand helpen met dit mysterie? :-)

Mijn dank zou groot zijn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
GoProYvo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:48:
Alleen kiest hij in het menu voor 4K60FPS, maar bij mij staat hij op 4K50FPS en ik heb geen idee hoe ik dit kan wijzigen naar 60...
Simpel, zet je opname instellingen op ntsc ipv pal. Et voila, daar is je 60fps.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoProYvo
13art schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:56:
[...]

Simpel, zet je opname instellingen op ntsc ipv pal. Et voila, daar is je 60fps.
Top! Bedankt voor het snelle antwoord! Wat is beter? PAL of NTSC? :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
GoProYvo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:23:
[...]

Top! Bedankt voor het snelle antwoord! Wat is beter? PAL of NTSC? :D
Puur kijkend naar het aantal fps dan ntsc. Mocht je beelden iets willen vertragen dan is meer fps prettiger.
Verder is er denk ik niet echt iets te zeggen van beter of slechter. Het zijn verschillende standaarden. Het één wordt met name binnen Europa gebruikt (pal) en ntsc bijvoorbeeld weer in Amerika.

Ik zit er te weinig in om echt alle details te kunnen vertellen. Maar volgens mij is het tegenwoordig een beetje achterhaald dat ntsc vs pal aangezien er nauwelijks nog oude beeldbuizen gebruikt worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 16:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die benamingen zijn nog van vroegah, in je gopro doet het niets meer of minder dan switchen tussen framerates die aansluiten bij 50Hz (PAL) of bij 60Hz (NTSC).

Als je hier in Europa filmt bij kunstlicht kan het wel handig zijn om voor PAL te kiezen, aangezien de PAL framerates beter matchen met de 50Hz frequentie van ons stroomnet hier. Film je bij kunstlicht in een regio waar het stroomnet 60Hz is (US bijvoorbeeld), dan is NTSC handiger. Anders loop je kans op rare flikkeringen in je beeld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoProYvo
Bedankt allemaal!! _/-\o_

• GoProYvo
Ik heb een tweede gloednieuwe Hero 7 besteld. De "oude" is van februari 2019. De nieuwe is vandaag binnengekomen. Maar er zit verschil tussen de dozen en de inhoud. Iemand enig idee hoe dit kan? En is de een beter dan de andere?

De oude doos bevatte twee adhesive mount bases. Eeen gebogen voor op een helm en een platte.
De nieuwe doos bevat alleen de gebogen/curved mount base (plakker). Dit is ook wat er op de doos staat. Daar is de platte helemaal vanaf gehaald. De inhoud is dus correct, maar wel minder dan een dik jaar geleden.

Ook staat op de oude doos "Made for iPhone/iPad". Ook dat is verdwenen op de nieuwe doos.

Ik wilde de oude verkopen en de nieuwe houden, maar niet dat ik er dadelijk achter kom dat de nieuwe minder handig/goed is.... Ik heb ook al met GoPro gechat, maar daar moet ik morgen nog een antwoord van krijgen per e-mail.

Hoop dat jullie me misschien al wat meer kunnen vertellen!! :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Beide besteld bij dezelfde webshop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

Christiano007

Ich bin der champion

Een vraagje.

Ik zie nu de Gopro 8 black voor 329,- op de site staan van Gopro. Maar je hebt ook de tradeup.

Krijg je dan nog 100 euro terug op die 329.- of is die prijs al incl?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dat is incl die korting ja.

• Hans131257
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09-2021
Hallo iedereen, vraagje over de GoPro 7 of 8, heb nog niets gekocht, wil die gebruiken voor op het dak van mijn sleepvlet om tijdens het varen te filmen, wil ook een extra microfoon aansluiten zodat je het geluid goed hoort van mijn 70 jaar oude motor.

Vragen:
Kan ik de GoPro direct aansluiten, ik heb een USB oplaadpunt voor de telefoon 5V, als dit kan, laat je de accu er dan in zitten?
Ik dacht dat ik ergens was tegengekomen dat je niet gelijktijdig kunt opladen(of direct aansluiten wat ik wil) en opnemen is dit juist?
Dan wil ik graag een externe microfoon aansluiten is dit mogelijk?
Ik zag dat er 1 USB C poort op zit, dat is dan de poort die ik wil gebruiken voor het direct aansluiten op 5V, dat is waarschijnlijk ook het aansluitpunt voor de microfoon?
Ik had gelezen dat het geluid van de GoPro 8 niet slecht is
.
Misschien heeft iemand een ander idee, of evt. andere camera? Heb alleen geen onbeperkt budget, ik kan maximaal tot GoPro Hero 8 gaan.
Stuur een foto van dak stuurhut(je) mee en geluidsopname van motor, opgenomen met telefoon, groet Hans

[Video: https://www.facebook.com/new.beginning.3538039/videos/2526415040946401/]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Op de 7 en 8 kan je niet zomaar een microfoon aansluiten. Voor de 7 heb je hier een speciale adapter nodig en voor de 8 de mediacase.

Gebruiken en laden tegelijk durf ik niet te zeggen, zelf nog niet geprobeerd. Houd er wel rekening mee dat als je de gopro oplaadt via de usb poort hij niet meer waterdicht is, dus niet ideaal voor op het dak van een schip lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Extra microfoon kan je altijd nog kopen, ik vind het geluid vrij goed voor een 'actiecamera'. Zeker buiten de onderwaterbehuizing om.

Laden en gebruiken tegelijk kan, ik heb hem regelmatig aan de powerbank hangen als ik film.

• Hans131257
Bedankt voor jullie reacties, ik kan dus opnemen en opladen tegelijk, dat is mooi.
Ik vraag nog maar even door omdat dit helemaal nieuw voor mij is.
Moet ik dan de accu gewoon laten zitten of er uit halen, in principe laat ik hem de hele tijd direct aangesloten als ik ga varen, of is dit niet aan te bevelen?

Ik stuur een foto mee van de boot, dit geeft een beter idee over wat ik van plan ben, de camera komt ergens op het dak, dichtbij de uitlaat, ik ga ook niet echt met heel slecht weer er op uit, ik wil opnames maken van de grotere schepen die in de buurt van Rotterdam op de Maas varen.

Bij echt slecht weer heeft dit weinig zin, ik kan evt nog een soort van bescherming maken boven de camera tegen de regen. Ik heb begrepen dat als de oplaadkabel er in zit er evt water in kan komen?

Ik zag dat er een speciaal deurtje/klepje voor te koop is, dat kan ik misschien nog iets beter afdichten als het moet. Als ik het goed begrepen heb kan ik hem zo op het dak monteren zonder de onderwaterbehuizing? Alvast bedankt voor de reacties. Grt Hans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bedankt voor jullie reacties, ik kan dus opnemen en opladen tegelijk, dat is mooi.
Ik vraag nog maar even door omdat dit helemaal nieuw voor mij is.
Moet ik dan de accu gewoon laten zitten of er uit halen, in principe laat ik hem de hele tijd direct aangesloten als ik ga varen, of is dit niet aan te bevelen?

Kan beide, ik zou de accu eruit halen anders wordt de GoPro te warm of je batterij gaat kapot.

Ik stuur een foto mee van de boot, dit geeft een beter idee over wat ik van plan ben, de camera komt ergens op het dak, dichtbij de uitlaat, ik ga ook niet echt met heel slecht weer er op uit, ik wil opnames maken van de grotere schepen die in de buurt van Rotterdam op de Maas varen.
Bij echt slecht weer heeft dit weinig zin, ik kan evt nog een soort van bescherming maken boven de camera tegen de regen. Ik heb begrepen dat als de oplaadkabel er in zit er evt water in kan komen?

Klopt ja, dan is de camera niet waterdicht. Ik zou met regen sowieso niet gaan varen want dan komt er constant spatwater / regen op de lens en dat belemmerd je opnames.

Ik zag dat er een speciaal deurtje/klepje voor te koop is, dat kan ik misschien nog iets beter afdichten als het moet. Als ik het goed begrepen heb kan ik hem zo op het dak monteren zonder de onderwaterbehuizing? Alvast bedankt voor de reacties. Grt Hans

Zonder onderwaterbehuizing heb je onwijs veel mogelijkheden om de camera te bevestigen ja :Y.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ohja, en ik zou de camera monteren op de punt van de boot, krijg je echte cinematic opnames. Dan komen de boten er sowieso beter op te staan :).

• Hans131257
Update, dinsdag heb ik de GoPro HERO8 Black gekocht, woensdagmiddag ben ik even naar mijn boot geweest, ik was erg benieuwd hoe goed/slecht het geluid zou zijn, ik had de accu opgeladen kaartje er in en voor de rest niet iets verandert aan instellingen,(moet ik mij ook eerst in verdiepen, wat het beste is voor mij) ik ben best tevreden met het geluid,

Wat mij wel opviel is dat de kwaliteit van de video niet erg bijzonder is, ik had natuurlijk niets aan de instellingen verandert, zo uit de doos en gefilmd, ik zag dat de video instelling op Standard 1080/60/W stond.
Vooral bij het onderstaande filmpje valt mij op dat het niet erg scherp is, het was een klein beetje bewolkt.
Natuurlijk moet ik mij daar zelf nog in verdiepen, maar misschien zijn er wat basis instellingen die ik in iedergeval al kan doen, de bedoelling is eigenlijk dat wat je in het filmpje ziet waar ik vaar, de camera wordt ergens gemonteerd en blijft gewoon op die plaats tijdens het varen.

De bedoeling is dus later als de camera geinstalleerd is de Maas op te gaan bij Rotterdam, ik vaar dan tussen de binnenschepen en echt grote zeeschepen (op gepaste afstand :) ) en wil dan opnames maken, wat zouden jullie als instelling aanbevelen?
Bij voorbaat mijn dank!

[Voor 8% gewijzigd door Hans131257 op 11-06-2020 16:44. Reden: Iets vergeten]

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hans131257 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:20:
Update, dinsdag heb ik de GoPro HERO8 Black gekocht, woensdagmiddag ben ik even naar mijn boot geweest, ik was erg benieuwd hoe goed/slecht het geluid zou zijn, ik had de accu opgeladen kaartje er in en voor de rest niet iets verandert aan instellingen,(moet ik mij ook eerst in verdiepen, wat het beste is voor mij) ik ben best tevreden met het geluid, [YouTube: Soundcheck GoPro Hero 8 Black, old marine diesel engine.]

Wat mij wel opviel is dat de kwaliteit van de video niet erg bijzonder is, ik had natuurlijk niets aan de instellingen verandert, zo uit de doos en gefilmd, ik zag dat de video instelling op Standard 1080/60/W stond.
Vooral bij het onderstaande filmpje valt mij op dat het niet erg scherp is, het was een klein beetje bewolkt.
Natuurlijk moet ik mij daar zelf nog in verdiepen, maar misschien zijn er wat basis instellingen die ik in iedergeval al kan doen, de bedoelling is eigenlijk dat wat je in het filmpje ziet waar ik vaar, de camera wordt ergens gemonteerd en blijft gewoon op die plaats tijdens het varen.
[YouTube: Test-drive GoPro Hero 8 Black on my boat]

De bedoeling is dus later als de camera geinstalleerd is de Maas op te gaan bij Rotterdam, ik vaar dan tussen de binnenschepen en echt grote zeeschepen (op gepaste afstand :) ) en wil dan opnames maken, wat zouden jullie als instelling aanbevelen?
Bij voorbaat mijn dank!
Je moet gewoon even stoeien met de instellingen. Het scheelt al de helft als het mooi weer is :).

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
GoProYvo schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:33:
Ik heb een tweede gloednieuwe Hero 7 besteld. De "oude" is van februari 2019. De nieuwe is vandaag binnengekomen. Maar er zit verschil tussen de dozen en de inhoud. Iemand enig idee hoe dit kan? En is de een beter dan de andere?

De oude doos bevatte twee adhesive mount bases. Eeen gebogen voor op een helm en een platte.
De nieuwe doos bevat alleen de gebogen/curved mount base (plakker). Dit is ook wat er op de doos staat. Daar is de platte helemaal vanaf gehaald. De inhoud is dus correct, maar wel minder dan een dik jaar geleden.

[..]

Hoop dat jullie me misschien al wat meer kunnen vertellen!! :-)
De platte mount zat inderdaad wel bij de 5 en 6 maar niet meer bij de 7. Of de 7 wel ooit is geleverd met een platte weet ik niet, viel dat misschien onder zo'n vage 'bundle'-uitvoering?

maar nu even niet

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 15:04
ik twijfel tussen de 7 & 8 om aan te schaffen .

Bij de 8 kan je de lens niet af halen als ie beschadigd is , aparte batterij en wel bevestigingspoten er onder maar die schijnen zwak te zijn.

Beeldstabilisatie weer wel top.

Iemand ervaring met beidde in bezit of andere zwaarwegende voor en nadelen ?

• 13art

13art

Moderator Mobile
De stabilisatie van de 8 is beter dan die van de 7.
Overigens kan de accu van de 7 ook prima in de 8. Je krijgt dan wel een melding maar werken doet hij wel. Ik weet alleen niet of in de meest extreme opname modussen de accu het trekt. Dit heb ik niet geprobeerd.

Als je een externe microfoon wil gebruiken bij de 8 heb je de mediacase nodig. Maar goed bij de 7 heb je ook een aparte accessoire nodig voor gebruik van een externe microfoon.

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 12:51
Sluit me aan bij 13art, ik heb ervaring met beide en zou niet terug willen naar de 7. De uitklapbare pootjes vind ik handig in gebruik. Even inklappen als je hem casual wil gebruiken of ergens wil neerzetten, en je hebt 'm zo op 'n mount bevestigd, zonder geklungel met hoesjes. Ik gebruik ook verschillende generaties batterijen door elkaar zonder problemen.

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
Wat ik niet begrijp is dat als ik nu een charger met en of batterijen probeer te bestellen op mijn Gopro plus abonnement het in een keer niet meer mogelijk is vanwege de regels. maar als ik een camera koop kan ik tot 3 batterijen erbij nemen.
Een van de gopro plus voordelen was de fixe korting op accessoires.
Tevens had ik mijn gopro binnen 1 dag thuis dus erg ver hier vandaan zitten ze niet, ik krijg hier een wrange nasmaak van als ik ze vraag om die zogenaamde regulaties op te sturen doen ze net of hun neus bloedt.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 01:02
Na wat stoeien met een GoPro Hero 3 Black wil ik toch eigenlijk wel een action camera. Ik zal de camera vooral gebruiken tijdens het zwemmen (middelandse zee; snorkelen), hiking in de bergen, tijdens het fietsen in de bergen/bos en misschien wil ik gaan starten met wat vloggen. Ik woon in Cyprus, 25 minuten van de zee & 30 minuten bergen =)

De website van GoPro heeft momenteel aardige korting(en).
- De GoPro Hero 7 Black kost 249 (ik krijg de btw terug) dus kost rond de 200 euro
- De GoPro Hero 8 Black kost 329 (ik krijg de btw terug) dus kost rond de 266 euro

Heb over 20 videos bekeken. Ja, je ziet een verschil (zeker met een GoPro 3) tussen de 7 & 8. Er zijn wat videos, waar de Hero 8 een stuk beter is (bos), en hypersmooth 2.0 lijkt ook wat beter.

Maar we zitten nu ook weer dicht bij September/October 2020, waarschijnlijk komt dan ook weer de Hero 9 uit. Kan ik wachten, opzich wel. Maar de vakantie periode hier is Augustus, en ben dan ook deze maand meestal in de zee te vinden.

Help, wat zou ik doen 8)

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 12:51
Grootste verschil zit in de behuizing. Ik ben zelf heel tevreden over de uitklapbare mount van de 8 en dat is, icm met de betere beeldkwaliteit en stabilisatie, de meerprijs waard in mijn ogen. Maar als je veel 'ruig' werk doet is de losse case van de 7 handiger, die kun je vervangen wanneer hij beschadigt is.

Als je nog meer rechtvaardiging zoekt om voor de nieuwste te gaan: de verkoopwaarde tweedehands. Ik heb diverse generaties GoPro's gehad, en ook weer verkocht; een GoPro van 2-3 jaar oud is dan vaak nog 60% van (de laatste) nieuwprijs waard. Stel dat je over drie jaar upgrade naar de GoPro 12. De 8 zal dan een paar tientjes meer opleveren als je die verkoopt dan een 7, dus is het prijsverschil uiteindelijk nog kleiner.

De 9, als die al komt dit jaar, zal pas ergens volgend jaar afgeprijsd gaan worden, dus dan zul je er nog een stuk langer op moeten wachten als je budget <€350 is.

• da_PSI
  • Laatst online: 26-05 01:02
jeroen11 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:16:
Grootste verschil zit in de behuizing. Ik ben zelf heel tevreden over de uitklapbare mount van de 8 en dat is, icm met de betere beeldkwaliteit en stabilisatie, de meerprijs waard in mijn ogen. Maar als je veel 'ruig' werk doet is de losse case van de 7 handiger, die kun je vervangen wanneer hij beschadigt is.

Als je nog meer rechtvaardiging zoekt om voor de nieuwste te gaan: de verkoopwaarde tweedehands. Ik heb diverse generaties GoPro's gehad, en ook weer verkocht; een GoPro van 2-3 jaar oud is dan vaak nog 60% van (de laatste) nieuwprijs waard. Stel dat je over drie jaar upgrade naar de GoPro 12. De 8 zal dan een paar tientjes meer opleveren als je die verkoopt dan een 7, dus is het prijsverschil uiteindelijk nog kleiner.

De 9, als die al komt dit jaar, zal pas ergens volgend jaar afgeprijsd gaan worden, dus dan zul je er nog een stuk langer op moeten wachten als je budget <€350 is.
Ik ga dan toch maar voor de hero 8 =). Ga hem vanavond bestellen, en zal je laten weten hoe het bevalt =)

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 21:15
Ik heb sinds kort de GoPro 8 in bezit, erg tevreden over de kwaliteit van de camera.
echter ben ik nog steeds erg aan het zoeken naar de juiste instellingen.

Zo ondervindt ik nog steeds een probleem met de stabilisatie, zie onderstaand filmpje:

Bij het draaien van het vliegtuig draait de camera op één of andere manier mee! waardoor het beeld erg schokkerig wordt.
Hoe kan ik dat uitzetten in de GoPro? kan ik het wellicht zelfs nog uitzetten nadat ik opnames heb gemaakt?

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Welke instellingen heb je gebruikt? En wat voor SD kaartje zit er in?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mikee007 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:12:
Ik heb sinds kort de GoPro 8 in bezit, erg tevreden over de kwaliteit van de camera.
echter ben ik nog steeds erg aan het zoeken naar de juiste instellingen.

Zo ondervindt ik nog steeds een probleem met de stabilisatie, zie onderstaand filmpje:
[YouTube: Test video Tweakers]

Bij het draaien van het vliegtuig draait de camera op één of andere manier mee! waardoor het beeld erg schokkerig wordt.
Hoe kan ik dat uitzetten in de GoPro? kan ik het wellicht zelfs nog uitzetten nadat ik opnames heb gemaakt?
Ik denk dat je hier vrij weinig aan kan doen. Het stabilisatie algoritme lijkt hier wat in de knoei te komen. Het beeld wordt gestabiliseerd door iets in te zoomen en dan te spelen met de marges. Ik vermoed dat het algoritme de toren/vliegtuigen/ed in de achtergrond in de gaten houdt, dat verschuift iets door het draaien en de camera denkt te moeten stabiliseren... Gevolg het beeld draait tot de marge op is en dan komen de schokjes.

Ik vraag me af of het aanpassen van de mate van stabilisatie hierin iets veranderd. In de fotografie is sowieso vaak het advies stabilisatie uit te zetten als je fotograveert vanaf een statief. Dus wellicht was stabilisatie uit zetten in deze ook de beste oplossing geweest.

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 21:15
Stimulate14 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:55:
Welke instellingen heb je gebruikt? En wat voor SD kaartje zit er in?
Boost off, activity 2.7K | 60 | L

Ik zag echter dat Hypersmooth nog aan stond (Crops wide lens 10%) zou dit het probleem geweest zijn? me lens zelf stond niet op wide lens maar op Linear
Als dit wel het probleem is kan ik wellicht de beelden alsnog aanpassen ondanks dat ze wel middels hypersmooth zijn opgenomen?

[Voor 22% gewijzigd door Mikee007 op 10-08-2020 19:16]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mikee007 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:13:
[...]

Boost off, activity 2.7K | 60 | L

Ik zag echter dat Hypersmooth nog aan stond (Crops wide lens 10%) zou dit het probleem geweest zijn? me lens zelf stond niet op wide lens maar op Linear
Als dit wel het probleem is kan ik wellicht de beelden alsnog aanpassen ondanks dat ze wel middels hypersmooth zijn opgenomen?
In principe kan dat gewoon.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wel echt gaat he die nieuwe 9.

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:03
Kerst komt er aan en we zoeken nog wat cadeaus voor onder de boom 😁

Ik overweeg al eventjes de 3 way pole van Gopro maar zie ook wat naamloze alternatieven die een stuk goedkoper zijn. Is het dat prijsverschil waard? Met het proefabonnement voor Plus zou de 3 way nog €35 zijn.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

superiscch schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:05:
Kerst komt er aan en we zoeken nog wat cadeaus voor onder de boom 😁

Ik overweeg al eventjes de 3 way pole van Gopro maar zie ook wat naamloze alternatieven die een stuk goedkoper zijn. Is het dat prijsverschil waard? Met het proefabonnement voor Plus zou de 3 way nog €35 zijn.
Ik vind van niet. Natuurlij k is het allemaal wat sterker maar ik vind het niet de moeite waard.

• Queenfanmichel
Stimulate14 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:52:
[...]

Ik vind van niet. Natuurlij k is het allemaal wat sterker maar ik vind het niet de moeite waard.
Helemaal mee eens heb hem zelf ook maar een goedkopere zal net zo goed zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 20:58
Zojuist een Gopro Hero 9 Black besteld met de nodige accessoires. Ben benieuwd, kom van een Garmin Virb Elite af.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik wacht op de nieuwe trade-in.

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:21
da_PSI schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:08:
[...]

Ik ga dan toch maar voor de hero 8 =). Ga hem vanavond bestellen, en zal je laten weten hoe het bevalt =)
En?

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Goede vraag :).

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:21
Heeft iemand hier een subscribtion die met wil matsen met de korting die je op een camera krijgt, wil graag een losse Hero Black 9 kopen, en met die korting word het interessant!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nee, sorry :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:08

g0tanks

Moderator CSA
Zojuist de HERO9 Black Bundle besteld. Ik heb nog een tijd getwijfeld omdat ik veel las over brakke touchscreens en vastlopers, maar ik hoop dat in de tussentijd firmware updates de meeste kuren hebben verholpen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 07:24
g0tanks schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:33:
Zojuist de HERO9 Black Bundle besteld. Ik heb nog een tijd getwijfeld omdat ik veel las over brakke touchscreens en vastlopers, maar ik hoop dat in de tussentijd firmware updates de meeste kuren hebben verholpen.
Heb eind vorig jaar zo'n bundle gekocht, bevalt op zich prima maar het touchscreen is inderdaad vrij brak. Elke semi-moderne smartphone werkt zo veel soepeler, eigenlijk schandalig dat GoPro dat met de Hero 9 nog niet goed voor elkaar heeft. Vastlopers heb ik zelf nog niet meegemaakt.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Westlandmb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-05 22:21
Aangezien ik geen actieve actioncam topics meer kon vinden op Tweakers denk ik dat ik hier het beste mijn vraag kan stellen.

Ik heb een Sony HDR-AS50B actioncam die naar mijn idee nog redelijk tot goed presteert, maar ik wil misschien upgraden want ik loop tegen een paar problemen aan.

Mijn gebruik is als volgt:
Ik gebruik de Sony app (Imaging Edge Mobile) om een hoogtepuntenfilm te maken. Bij een weekend weg maak ik dan meestal 2 hoogtepuntfilmen (automatisch) zodat ik uit alle beelden wel iets leuks heb met overgangen. Deze 2 hoogtepuntfilmen combineer ik dan met wat losse filmpjes die ik op zeker in de compilatie/aftermovie wil hebben. Dit kan ik dan mooi editten met muziek etc met Hitfilm Express.

Het probleem is als volgt:
- De hoogtepuntfilmmaker veranderd mijn mooie 1080p filmpjes naar 720p met volgens mij een lagere bitrate en max 30fps (i.p.v. 60 of 120). Dit kan ik niet aanpassen in de app
- De stabilisatie is goed, kwaliteit is redelijk. Komt in de buurt van een GoPro Hero 5. De Hero 5 is iets mooier qua beeld, maar de stabilisatie is van de Sony veel beter, daarom destijds deze camera gekocht. (voorbeeld van mij beelden)

Mijn vraag....
  • Is er een mogelijkheid om de kwaliteit te behouden bij een hoogtepuntfilmmaker of gebruikt iemand hier alternatieve software voor?
  • GoPro heeft volgens mij ook een functie om automatisch video's te maken vanuit een selectie filmpjes, hoe gaat GoPro om met de kwaliteit/resolutie/frames?
  • Hoe groot zijn de verschillen tussen de hero 5 / 6 / 7 / 8 / 9 black?
  • DJI of andere merken inmiddels goede concurrent?
Het lijkt een beetje of die innovatie in actioncams stil ligt, of ligt dat aan mij?

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 16:51
Ik heb sinds vorige week een gopro8 en ben nu aan het zoeken naar een dome om op de waterlijn te kunnen schieten.
Zijn er hier mensen met ervaring op dit gebeid ?

mrbert

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 21:19

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

mrbert schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:10:
Ik heb sinds vorige week een gopro8 en ben nu aan het zoeken naar een dome om op de waterlijn te kunnen schieten.
Zijn er hier mensen met ervaring op dit gebeid ?
Geen ervaring mee, maar wel belangstelling hoe dit uitpakt. :) Ik zie wel betaalbare opties hiervoor; zie bv dit product

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• austin_77
  • Laatst online: 15:03
Sinds eergisteren een Gopro Hero 10 aangeschaft. Komende vanaf een Tomtom Bandit, die volledig EOL is en geen battstick meer voor te krijgen is, ben ik echt zeer blij met beeldkwaliteit en mogelijkheden.
Heb 2 accu’s erbij. Hebben mensen hier ervaring met 3rd party acculaders voor de Hero10 (en 9) accu’s. Amazon reviews ben ik niet helemaal blij mee…

• Wekko306
  • Laatst online: 07:24
austin_77 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:13:
Sinds eergisteren een Gopro Hero 10 aangeschaft. Komende vanaf een Tomtom Bandit, die volledig EOL is en geen battstick meer voor te krijgen is, ben ik echt zeer blij met beeldkwaliteit en mogelijkheden.
Heb 2 accu’s erbij. Hebben mensen hier ervaring met 3rd party acculaders voor de Hero10 (en 9) accu’s. Amazon reviews ben ik niet helemaal blij mee…
Ik heb zelf goede ervaring met Telesin producten, daar op dit moment ook een case van voor mijn Hero 9.
Ik heb nu de officiële dual charger van GoPro, maar als ik er nu een zou kopen zou ik denk ik voor de Telesin Allinbox gaan.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• austin_77
Wekko306 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:27:
[...]

Ik heb zelf goede ervaring met Telesin producten, daar op dit moment ook een case van voor mijn Hero 9.
Ik heb nu de officiële dual charger van GoPro, maar als ik er nu een zou kopen zou ik denk ik voor de Telesin Allinbox gaan.
Heb de Telesin opgezocht. Via diverse kanalen voor €33,- te krijgen en lijkt me voordeliger dan de eigen lader, ook al is die via de subscription voor minder te krijgen via Gopro zelf. Mja dan wel geen extra accu erbij….keuzes….

• mrbert
ik heb ook de originele dual lader +batterij er bj gekocht. Met alernative e accu's over het algemeen slechtere ervaringen met mijn spiegelreflex.
Alleen vind ik dat laden best wel traag gaat.

mrbert

• mrbert
@SnoeiKoei die had ik ook gezien.
Maar ook bij Amazon: deze en ook deze
Twee handgrepen lijkt me mogelijk wat beter te hanteren, maar lees ook over snel krassen. Dus ben benieuwd naar andere gebruikservaringen:)

mrbert

• austin_77
Toch maar gegaan voor de TELESIN allinbox oplader voor Gopro, multifunctionele set voor Goro, USB-oplader met 3 kanalen, oplader + SD-kaartlezer, voor Hero 10/9 zwart (Allinbox oplader)
https://www.amazon.nl/dp/...XE9R?_encoding=UTF8&psc=1

Maandag komt ie binnen, ben benieuwd

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gisteren heb ik met een maat van mij gefilmd met een GoPro HERO7 Black tijdens de voetbalwedstrijd Nederland - Wales, en de legendarische doelpunten gefilmd. Echter vandaag bleek dat de camera niks heeft opgeslagen op de SD-card. Wel viel het ons op dat de camera best wel heet was.

We hebben met Recuva de SD-kaart uitgelezen, maar er was geen spoor van de bestanden van gisteren te vinden. Wel van beelden van twee en drie jaar geleden. Ik vermoed dus sterk dat die video's in een zwart gat zijn gekomen en de bitjes nooit de SD-kaart gehaald hebben.. :/
Het was ook een SD-kaart die even oud als de GoPro was, zo'n vier jaar oud, en dus best versleten kan zijn.

Heeft iemand ervaringen ermee? De beelden zullen we hoogstwaarschijnlijk we niet terugkrijgen, maar ik ben wel benieuwd of iemand dit gedrag herkent?

offtopic:
Moraal van het verhaal: Altijd na afloop van de eerste video en tussendoor kijken of de opname terug te kijken is.

[Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 15-06-2022 19:13]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1 ... 78 79 80 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee