RobWest schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:05:
Ik heb van een vriend een oude Hero2 gekregen. Alles erop en eraan en erbij. Alleen de GoPro zelf wil niet (meer) aan.
Als ik zonder batterij een usb-kabel erin doe dan knippert het rode lampje heel flauw en vrij snel.
Wat gebeurt er als je met de kabel/USB poortje rommelt ?
Ik ben namelijk toevallig met mijn Hero2 aan het rommelen na vele ongebruikte jaren en het lijkt erop dat die poort niet meer helemaal betrouwbaar is, maar voor opladen is het nog wel te doen!

Doe ik vervolgens de batterij erbij dan gaat het rode lampje fel branden zonder knipperen.
Dan zou de GoPro je batterij goed moeten kunnen opladen in theorie!
Druk ik 1 maal op de aan-knop dan is het rode lampje weer uit.
Dat zou ik zelf ook effe moeten testen, maar wat je voorlopig kan doen is de batterij op zijn minst een uurtje of zo laten opladen en dan de GoPro aanzetten met alleen de batterij erin

Overleden?
Ik denk het niet, maar hoe betrouwbaar die is durf ik niet te zeggen en zal je zelf moeten testen
Die van mij heeft eigenlijk maar één echt probleem : De coating op de behuizing is op sommige plekken plakkerig geworden na jarenlang in een waterdichte behuizing te hebben gezeten
De accu's lijken het nog te doen (Één ervan was zelfs nog steeds 100% opgeladen na al die jaren!) en de Hero2 zelf ook dus ik ga nu eens met een schroevendraaier aan de gang om zodoende de plastic meuk veilig schoon te kunnen poetsen!