Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 11:10
Hoe wist je dat de camera aan het opnemen was?

Onlangs had ik ook problemen met mijn GoPro 7, veel vastlopers, ging niet meer aan/dispaly zwart tijdens het filmen/ battery drain binnen 24 u als hij uit stond enz. Ik heb contact gezocht met gopro, die zijn redelijk behulpzaam.

Als je nu een andere sd kaart gebruikt, doet 'ie het dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry76
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:03
Ik heb de Hero 10 black. Sinds een paar weken ook de wide angle lens.

Nu kan ik de afbeelding en filmpjes niet in Quick downloaden. Hoe los ik dit op?

Hiervoor had ik de Hero 8. Daarmee kon ik via een usb verbinding en een iPhone dongle. De filmpjes ook zonder WiFi maar met usb downloaden. Dit lukt ook niet met de Hero 10.
Hoe los ik dit op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-05 15:32

Stimulate14

⭐⭐⭐

berry76 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:17:
Ik heb de Hero 10 black. Sinds een paar weken ook de wide angle lens.

Nu kan ik de afbeelding en filmpjes niet in Quick downloaden. Hoe los ik dit op?
Wat is de foutmelding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berry76
ik krijg de melding " ! Some footage failed to download."

Ik heb nu versie 01,46,70 geïnstalleerd op de Gorpo, nu is het gelukt om met de officiële apple usb-c dongele de data in images te downloaden, om vervolgens in Quick te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry76
helaas lukt het nog niet om de data in Quick te laden, ik blijf de zelfde melding krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

berry76 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:25:
[...]

ik krijg de melding " ! Some footage failed to download."

Ik heb nu versie 01,46,70 geïnstalleerd op de Gorpo, nu is het gelukt om met de officiële apple usb-c dongele de data in images te downloaden, om vervolgens in Quick te laden.
Waarom niet draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry76
Ik heb de Max lens er op zitten. Dat is denk ik het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Kan me niet voorstellen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 10:46
Een nieuwe Gopro hero 11 voor 365,- in januari 2023 kan dat ?
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 15:57
Met de huidige korting betaal je nu 389,- bij gopro.
Mss is het mogelijk indien je er 10 besteld maar voor die 24 euro zou ik bij gopro zelf bestellen.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berry76
Probleem opgelost. Norton safe web was de boosdoener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 12:52
Ik heb van een vriend een oude Hero2 gekregen. Alles erop en eraan en erbij. Alleen de GoPro zelf wil niet (meer) aan.

Als ik zonder batterij een usb-kabel erin doe dan knippert het rode lampje heel flauw en vrij snel. Doe ik vervolgens de batterij erbij dan gaat het rode lampje fel branden zonder knipperen.
Druk ik 1 maal op de aan-knop dan is het rode lampje weer uit.

Meer leven krijg ik er niet uit.

Overleden?

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RobWest schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:05:
Ik heb van een vriend een oude Hero2 gekregen. Alles erop en eraan en erbij. Alleen de GoPro zelf wil niet (meer) aan.

Als ik zonder batterij een usb-kabel erin doe dan knippert het rode lampje heel flauw en vrij snel.
Wat gebeurt er als je met de kabel/USB poortje rommelt ?

Ik ben namelijk toevallig met mijn Hero2 aan het rommelen na vele ongebruikte jaren en het lijkt erop dat die poort niet meer helemaal betrouwbaar is, maar voor opladen is het nog wel te doen! :)
Doe ik vervolgens de batterij erbij dan gaat het rode lampje fel branden zonder knipperen.
Dan zou de GoPro je batterij goed moeten kunnen opladen in theorie!
Druk ik 1 maal op de aan-knop dan is het rode lampje weer uit.
Dat zou ik zelf ook effe moeten testen, maar wat je voorlopig kan doen is de batterij op zijn minst een uurtje of zo laten opladen en dan de GoPro aanzetten met alleen de batterij erin :)
Overleden?
Ik denk het niet, maar hoe betrouwbaar die is durf ik niet te zeggen en zal je zelf moeten testen ;)

Die van mij heeft eigenlijk maar één echt probleem : De coating op de behuizing is op sommige plekken plakkerig geworden na jarenlang in een waterdichte behuizing te hebben gezeten ;(

De accu's lijken het nog te doen (Één ervan was zelfs nog steeds 100% opgeladen na al die jaren!) en de Hero2 zelf ook dus ik ga nu eens met een schroevendraaier aan de gang om zodoende de plastic meuk veilig schoon te kunnen poetsen! :Y) 8) :*) _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
Aan het kabeltje ligt het niet. Ik heb er 3 geprobeerd.

Ik heb hier ook nog een battery pac, Die heb ik separaat opgeladen, maar daar reageert ie ook niet op.

Ik zag net dat dat flauwe flikkeren klopt, dat is als je hem zonder battery aan je computer hangt. Doe je de batterij erin dan zou hij inderdaad gaan laden.

Maar ja, nu nog aan zien te krijgen.

Die van mij plakt ook overal, volgens mij krijg je dat weer schoon met aceton.

[ Voor 9% gewijzigd door RobWest op 24-01-2023 14:47 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RobWest schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:42:
Maar ja, nu nog aan zien te krijgen.
Effe voor alle zekerheid : Je drukt het knopje onder het display wel wat langer in toch ?!

Je hoort dan een paar "beeps" te horen te krijgen en het display blijft dan ook aan :)
Die van mij plakt ook overal, volgens mij krijg je dat weer schoon met aceton.
Vandaag flink met CIF en een schuursponsje bezig geweest en op sommige plekken zelfs een beetje verf eraf gehaald, terwijl het weer op sommige plekken een klein beetje plakkerig bleef! :o

Dat spul is echt hardnekkig dus ik hoop dat het nu na poging #2 en een tijdje drogen schoon blijft :)

Uit elkaar halen was in ieder geval redelijk makkelijk te doen! :*)
Moet alleen nog effe kijken hoe het wat dat betreft met de "display backpack" zit, want die heb ik ook nog...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWest
nero355 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:35:
[...]

Effe voor alle zekerheid : Je drukt het knopje onder het display wel wat langer in toch ?!

Je hoort dan een paar "beeps" te horen te krijgen en het display blijft dan ook aan :)

[...]

Vandaag flink met CIF en een schuursponsje bezig geweest en op sommige plekken zelfs een beetje verf eraf gehaald, terwijl het weer op sommige plekken een klein beetje plakkerig bleef! :o

Dat spul is echt hardnekkig dus ik hoop dat het nu na poging #2 en een tijdje drogen schoon blijft :)

Uit elkaar halen was in ieder geval redelijk makkelijk te doen! :*)
Moet alleen nog effe kijken hoe het wat dat betreft met de "display backpack" zit, want die heb ik ook nog...
Ja het knopje aan de voorkant ;)
Ik heb van 0,1 tot 35 sec geprobeerd.

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dantius
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-05 10:50
Daar gaan we dan! Nieuwe Hero11 en MAX binnengekregen. Ik ben benieuwd! De aanbieding op gopro.com was te goed om te laten liggen op dit moment.

Als ik het forum zo zie, is GoPro een beetje doodgebloed, erg weinig reacties op deze topic de laatste tijd. Dus ben benieuwd naar ervaringen van anderen die de 11 en/of max hebben.

Mijn ervaring tot nu toe: Hero 3, en 8 in bezit en een gopro 6 en Karma drone in bezit gehad (bleek toepasselijke naam). Jarenlang gopro's verkocht in mijn winkel (tot de 8). Over de materialen eigenlijk altijd wel tevreden geweest, GoPro als bedrijf.... not so much :). Dit keer toch weer voor de hero11 en de max gegaan, omdat naar mijn idee er weinig concurrentie is die prijs/kwaliteit vergelijkbaar zijn, het spul is gewoon erg goed.

Ik probeer zodra ik met deze jongens wat gefilmd heb nog wel wat ervaringen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:38
Dantius schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:44:
Daar gaan we dan! Nieuwe Hero11 en MAX binnengekregen. Ik ben benieuwd! De aanbieding op gopro.com was te goed om te laten liggen op dit moment.

Als ik het forum zo zie, is GoPro een beetje doodgebloed, erg weinig reacties op deze topic de laatste tijd. Dus ben benieuwd naar ervaringen van anderen die de 11 en/of max hebben.

Mijn ervaring tot nu toe: Hero 3, en 8 in bezit en een gopro 6 en Karma drone in bezit gehad (bleek toepasselijke naam). Jarenlang gopro's verkocht in mijn winkel (tot de 8). Over de materialen eigenlijk altijd wel tevreden geweest, GoPro als bedrijf.... not so much :). Dit keer toch weer voor de hero11 en de max gegaan, omdat naar mijn idee er weinig concurrentie is die prijs/kwaliteit vergelijkbaar zijn, het spul is gewoon erg goed.

Ik probeer zodra ik met deze jongens wat gefilmd heb nog wel wat ervaringen te delen.
Heb je een link naar die aanbieding? Of ben ik te laat? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantius
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-05 10:50
Tweak_ers schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:54:
[...]

Heb je een link naar die aanbieding? Of ben ik te laat? 🤣
Je bent net te laat voor de aanbieding waar ik gebruik van maakte, die liep eind vorige week af (was geen einddatum van bekendgemaakt maar daarna zag ik hem niet meer). Uiteindelijk valt het verschil volgens mij wel mee, want ik kocht hem voor €339,- plus 50 euro abbo, dus 389. Nu zit ie op 399 met abbo. Het verschil met de Max is iets groter (die kocht ik voor 322 ex abbo, nu voor 379).

2 camera's kopen is sowieso wel interessanter, want je betaalt maar 1x het abbo maar krijgt op de 2e (en eventueel 3e) wel dezelfde korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Aloha :) Jarenlang een GoPro Hero 5 gebruiker en nu tijd voor een upgrade. Nu zie ik op Coolblue de Hero 11 voor 550,-, maar op de GoPro site zelf voor maar 325,- euro(ish) met een abonnementje erbij.. Wat is de catch? Vind het nogal een flinke deal met 200 euro korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie911
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-05 15:33
Ik heb een jaar geleden ongeveer de Hero 10 gekocht via GoPro zelf, inderdaad met abonnement.
Zelfs nog een mail gehad dat mijn abonnement bijna met een jaar verlengd zou worden, en ik geen actie hoefde te ondernemen.
Opzeggen kon ook gewoon zonder problemen.
Ze hopen er denk ik gewoon op dat je lid blijft, maar verder geen catch volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

jochie911 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:35:
Ik heb een jaar geleden ongeveer de Hero 10 gekocht via GoPro zelf, inderdaad met abonnement.
Zelfs nog een mail gehad dat mijn abonnement bijna met een jaar verlengd zou worden, en ik geen actie hoefde te ondernemen.
Opzeggen kon ook gewoon zonder problemen.
Ze hopen er denk ik gewoon op dat je lid blijft, maar verder geen catch volgens mij.
Ik denk dat dit überhaupt niet echt interessant is voor heel veel mensen : https://gopro.com/en/nl/s...tion/GoProPlusYearly.html

- Tools zat die meer kunnen dan hun programma!
- Als je Online Storage wilt dan zijn daar andere oplossingen voor...
- Vervangen van je GoPro is niet eens inbegrepen en kost je extra geld!

Dus zolang ze te weinig klanten hebben mogen de huidige klanten daarvan profiteren gok ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochie911
nero355 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat dit überhaupt niet echt interessant is voor heel veel mensen : https://gopro.com/en/nl/s...tion/GoProPlusYearly.html

- Tools zat die meer kunnen dan hun programma!
- Als je Online Storage wilt dan zijn daar andere oplossingen voor...
- Vervangen van je GoPro is niet eens inbegrepen en kost je extra geld!

Dus zolang ze te weinig klanten hebben mogen de huidige klanten daarvan profiteren gok ik :)
Het ging er volgens mij vooral om dat via GoPro zelf de camera te kopen is voor €325,- + €50,- abonnement voor 1 jaar.(als ik nu op de site van GoPro kijk is het €400,-)
Tegen de reguliere prijs van €550,- via andere winkels.

Dan is het goedkoper om 1 jaar een abonnement af te sluiten en dan niet te gebruiken.

Korting op eventuele accessoires kan ook nog wel interessant zijn.

Tools, cloud storage heeft inderdaad voor mij ook geen meerwaarde.
Vervangen van de GoPro was ik zelf wel ingestonken, gelukkig niet nodig gehad. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:13
Hier inmiddels tevreden gebruiker van Hero 10. In juli gaan we met gezin 3,5 week naar Amerika. Zijn er nog tips/tricks vwb opslag en of veilig stellen van filmpjes/foto’s?

Mijn idee was om 4x sandisk extreme 128Gb kaartjes mee te nemen. Alleen nu geen idee hoe de data te backuppen zonder een laptop (die ik niet heb) mee te nemen. Als ik op diverse fora kijk, dan zie ik niet een concreet plan op dit gebied.

Uploaden via openbare wifi zie ik niet zitten, daarnaast zijn de meeste imagetanks niet meer verkrijgbaar of gewoonweg te duur voor wat ik na vakantie er mee doe. Alternatief zou mogelijk nog een Gli Net travelrouter met portable harddisk zijn.

Iemand suggesties?

[ Voor 22% gewijzigd door austin_77 op 22-02-2023 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

austin_77 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:57:
Zijn er nog tips/tricks vwb opslag en of veilig stellen van filmpjes/foto’s?

Mijn idee was om 4x sandisk extreme 128Gb kaartjes mee te nemen. Alleen nu geen idee hoe de data te backuppen zonder een laptop (die ik niet heb) mee te nemen. Als ik op diverse fora kijk, dan zie ik niet een concreet plan op dit gebied.
Voor je telefoon een OTG adapter + USB Hub + Card Reader + Externe 2,5 inch HDD en dan het liefst 2 stuks :?
Uploaden via openbare wifi zie ik niet zitten
PiVPN voor de vakantieperiode is zo opgezet! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:13
nero355 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:50:
[...]

Voor je telefoon een OTG adapter + USB Hub + Card Reader + Externe 2,5 inch HDD en dan het liefst 2 stuks :?

[...]

PiVPN voor de vakantieperiode is zo opgezet! :*)
Dus als ik mijn iPhone 12 Pro aansluit op OTg adapter en die op usb hub aansluit, dan ziet iPhone de hdd en cardreader en kan ik tussen beide via ‘bestanden’ app alles kopiëren?

Eigen VPN via synology NAS dan toch maar eens uitzoeken. En nee, in mijn NAS heb ik te weinig vrije diskspace om alles ‘raw’ te uploaden…🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

austin_77 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:21:
Dus als ik mijn iPhone 12 Pro aansluit op OTg adapter en die op usb hub aansluit, dan ziet iPhone de hdd en cardreader en kan ik tussen beide via ‘bestanden’ app alles kopiëren?
In theorie wel, maar je noemt een Apple apparaat en ik durf niet te garanderen dat zoiets gaat werken, hoewel bijvoorbeeld een iPad Pro weer zoiets in principe wel zou moeten kunnen doen...

Ik zou eens een winkel in duiken en dan vragen of je zoiets kan/mag testen bij hen! :)
Eigen VPN via synology NAS dan toch maar eens uitzoeken.
Soms zitten daar ook ingebouwde VPN Features bij dus daar zou je zeker naar kunnen kijken! d:)b
En nee, in mijn NAS heb ik te weinig vrije diskspace om alles ‘raw’ te uploaden… :$
Tijd voor een upgrade dan! ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-16
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-03-2023
Ik heb een GoPro 10 Black en de app Quik gedownload op mijn Samsung S20 FE.

Bij het maken van video's lijkt het in "studio - my edits" allemaal goed te gaan tot het moment dat ik de gemaakte clip save. Dan komen er allemaal zwarte stukken in de clip. het geluid is nog wel hoorbaar, maar de beelden niet meer. Een ander issue is dat het overzetten van de clip naar mijn telefoon bij ongeveer 80% overdracht stopt. Zonder dat ik verder iets anders doe met de telefoon.

Wat kan ik hier aan doen?

ps. ik leeg regelmatig de cache bij de app-instellingen, maar dit heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 17:17
Jasper-16 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:39:

Bij het maken van video's lijkt het in "studio - my edits" allemaal goed te gaan tot het moment dat ik de gemaakte clip save. Dan komen er allemaal zwarte stukken in de clip. het geluid is nog wel hoorbaar, maar de beelden niet meer. Een ander issue is dat het overzetten van de clip naar mijn telefoon bij ongeveer 80% overdracht stopt. Zonder dat ik verder iets anders doe met de telefoon.

ps. ik leeg regelmatig de cache bij de app-instellingen, maar dit heeft geen effect.
Ik heb precies hetzelfde probleem met de identieke telefoon. Nou met de edits dan. Het transporteren naar mijn telefoon gaat wel probleemloos. Eigenlijk nooit echt een oplossing gevonden die heel goed (altijd) werkt. Meestal renderen op een lagere kwaliteit. Dat gaat meestal wel goed. Dan heb ik in ieder geval iets. Daarna proberen op een telkens iets hogere kwaliteit, tot dat het misgaat. Maar ja eigenlijk daardoor gebruik ik de app niet zo vaak meer. Wel zonde, want zo on the go was het wel grappig om zo een edit te maken. O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-16
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-03-2023
Dank Rn82, ik ga het proberen op zo laag mogelijk kwaliteit. Wel zonde en ook wel afknapper. Ik heb nu maar even alle gegevens (naast de cache) verwijderd uit de app. En dan vanuit de galerij de videos ophalen. Maar ook dat heeft geen gewenst resultaat helaas.

Gebruik je dan een andere app om te editen? en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
Zeker zonde. Op mijn telefoon gebruik ik daarom meestal PowerDirecter. Die heb ik in het verleden ooit eens gekocht. Tegenwoordig zit er helaas een abonnement aan vast. Thuis - op de laptop/desktop - gebruik ik premiere pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jasper-16 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:39:

Rn82 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:18:
Ik heb precies hetzelfde probleem met de identieke telefoon.
Video's bewerken op een telefoon :?

Gebruik dan op zijn minst de DeX feature of zo, want dat lijkt me echt totaal r-u-k gewoon qua features en ergonomie en alles... :X :| :/

Ik zou minimaal zoiets overwegen :
- uitvoering: ASRock DeskMini A300
- uitvoering: ASRock DeskMini X300
- uitvoering: ASRock DeskMeet X300

En daar minimaal twee cheapass monitoren aan toevoegen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rn82
Soms vind ik het wel leuk om alvast wat beelden te delen met familie of vrienden. Dan is het wel leuk om ff snel wat te monteren op locatie. Hooguit 5 minuutjes werk. Aantal beelden aan elkaar plakken. Muziekje eronder. Dat werk. Uiteraard geen hele montages.

Zoals gezegd, thuis gebruik ik premiere pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 13:22
Ik heb een gopro hero 11 creator edition besteld om vakanties vast te leggen. Nu lees ik regelmatig dat gopro een oververhittingsprobleem heeft. Ik heb nog nooit een gopro gehad, dus ik ben aan het twijfel of het wel een goede keus is.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie911
drernie schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:22:
Ik heb een gopro hero 11 creator edition besteld om vakanties vast te leggen. Nu lees ik regelmatig dat gopro een oververhittingsprobleem heeft. Ik heb nog nooit een gopro gehad, dus ik ben aan het twijfel of het wel een goede keus is.
Ik heb een GoPro Hero 10, nog maar 1 keer meegemaakt dat deze overhit raakte.
Dit was terwijl de camera stil stond in een kamer met een temperatuur van ongeveer 22 graden.
Na ongeveer drie kwartier schakelde de camera zichzelf uit om overhitting te voorkomen.
Daarna een andere accu erin (die was erg warm geworden), en kon gewoon weer verder.

Verder heb ik nog nooit gehad dat de camera uitschakelde door overhitting.
Dus met een beetje beweging zal de camera zichzelf waarschijnlijk al genoeg koelen met de omgevingslucht.

Ik heb de camera overigens niet in landen met 30 graden+ gebruikt, dus daar kan ik niet over oordelen.

[ Voor 21% gewijzigd door jochie911 op 10-03-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Laatst online: 25-03 13:22
jochie911 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:04:
[...]

Ik heb een GoPro Hero 10, nog maar 1 keer meegemaakt dat deze overhit raakte.
Dit was terwijl de camera stil stond in een kamer met een temperatuur van ongeveer 22 graden.
Na ongeveer drie kwartier schakelde de camera zichzelf uit om overhitting te voorkomen.
Daarna een andere accu erin (die was erg warm geworden), en kon gewoon weer verder.

Verder heb ik nog nooit gehad dat de camera uitschakelde door overhitting.
Dus met een beetje beweging zal de camera zichzelf waarschijnlijk al genoeg koelen met de omgevingslucht.

Ik heb de camera overigens niet in landen met 30 graden+ gebruikt, dus daar kan ik niet over oordelen.
Ok, ben benieuwd. Californië en m.n. death valley wordt dan een goede testcase

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_moi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-03 20:16
Hello GoPro gebruikers. Ik ben in het bezit van de Hero 2, destijds een top apparaat maar anno 2023 behoorlijk gedateerd. De GoPro ontwikkelingen heb ik nauwelijks gevolgd; ik wil de Hero 2 graag vervangen. Wat raden jullie aan? Meteen de nieuwste; Hero 11 of is de Hero 8 ook goed? Beide zijn in de aanbieding (icm subscription) op de gopro.com website. Benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@me_moi

Ik ga die van mij gewoon blijven gebruiken totdat er rook uit komt of zo... :)

Ondanks dat er vaak eigenlijk geen (net zo) goed alternatief is zou ik toch stiekem ook links en rechts kijken of er niet wat goedkopers bestaat dat ook aan je wensen voldoet!

Zo niet : Gewoon de nieuwste/laatste generatie kopen, tenzij je een serieus interessante aanbieding voor een ouder model tegenkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik twijfel ook tussen de 8 en 11, het verschil is behoorlijk groot: €250 vs €400. Ik zou hem dan op m'n helm monteren voor tijdens het motorrijden en daar wat simpele filmpjea van monteren.

Iemand die er wat zinnigs over zeggen, ook qua batterijduur in de praktijk? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Aikon schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:32:
Ik twijfel ook tussen de 8 en 11, het verschil is behoorlijk groot: €250 vs €400. Ik zou hem dan op m'n helm monteren voor tijdens het motorrijden en daar wat simpele filmpjea van monteren.

Iemand die er wat zinnigs over zeggen, ook qua batterijduur in de praktijk? :)
Dan zou ik de 8 pakken. Want het verschil tussen de 8 en 11 ga je zo te lezen toch niet gebruiken.
Ik heb de GoPro 7, maar met 2 extra batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Margu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 11:59
Ik ga hier volgen.

Ook in het bezit van een gopro hero 2 met extra dive case. Over 1,5 maand ga ik naar Indonesië en zou daar toch graag mooie beelden onderwater willen maken en eventueel occasioneel wat andere 'actie' video's (surfen ofzo).
Nu is dan de vraag of er zoveel extra in de Hero 8, 9, 10, ... zit?
ja, 4K is mooi en Hypersmooth ook. Maar als je blij bent met 1080p en je achteraf stabiliseert in videobewerking. Heb je dan veel voordeel?

Voor al de rest, buiten actie, heb ik een FF camera ter beschikking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:01
Margu schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:51:
...Maar als je blij bent met 1080p en je achteraf stabiliseert in videobewerking. Heb je dan veel voordeel?

Als je tevreden bent met de beeldkwaliteit, dan heb je geen voordeel.
Stabilisatie is wel een punt. Daarvoor heb ik nu een eenvoudige 3-assige Hohem gimbal, wat aanzienlijk meer verbetering geeft dan achteraf stabilisatie bij buitenactie (bv fietsen en skiën).
Onderwater is stabilisatie veel minder nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik ga hier volgen.

Ook in het bezit van een gopro hero 2 met extra dive case. Over 1,5 maand ga ik naar Indonesië en zou daar toch graag mooie beelden onderwater willen maken en eventueel occasioneel wat andere 'actie' video's (surfen ofzo).
ja, 4K is mooi en Hypersmooth ook. Maar als je blij bent met 1080p en je achteraf stabiliseert in videobewerking. Heb je dan veel voordeel?

Dan zou ik naar de 8 gaan ivm de stabilisatie. Echt een meerwaarde en als je de rest van de onderdelen niet gebruikt is de 8 dus prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:18
Ik ga hier volgen.

Wel filmen in iets meer dan 1080.
Want door de stabilisatie achteraf raak je wat beeld kwijt.

Heb zelf de 3+ zwart nog en mis wel wat als ik naar anderen kijk. Maar voor waarvoor ik heb gebruik is het meer dan voldoende :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien een rare vraag, maar zouden jullie nog steeds voor een GoPro kiezen nu Insta360 er met heel mooi 360 camera's zijn?

Of boeit jullie die functie totaal niet en is Gopro nog steeds het "beste" als action camera?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
RedRayMann schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:48:
[...]

Wel filmen in iets meer dan 1080.
Want door de stabilisatie achteraf raak je wat beeld kwijt.

Heb zelf de 3+ zwart nog en mis wel wat als ik naar anderen kijk. Maar voor waarvoor ik heb gebruik is het meer dan voldoende :-)
Ik ben van de 3+ zwart naar de 10 gegaan en dat is echt een wereld van verschil. Niet alleen is de stabilisatie echt is wat je nu duidelijk merkt bij mountainbiken, ook zijn de beelden als je op 4k 120 filmt echt een heel stuk beter. Nu kun je er ook nog degelijke foto's uithalen.
Christiano007 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:28:
Misschien een rare vraag, maar zouden jullie nog steeds voor een GoPro kiezen nu Insta360 er met heel mooi 360 camera's zijn?

Of boeit jullie die functie totaal niet en is Gopro nog steeds het "beste" als action camera?
Ligt eraan wat je er mee wilt. Ik gebruik hem om mijn point of view te filmen en dan is de gopro beter ik kan me voorstellen dat een insta 360 makkelijk is om beelden van jezelf te maken

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Christiano007 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:28:
Als ik dit zo eens zie : https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=insta360

Dan zou ik zeggen :
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 10:35
Zelf ook in de markt voor een nieuwe. Laatste was een hero 4.

Merk alleen dat de concurrentie ook niet heeft stil gezeten. Dji 3 is een geduchte tegenstander voor 200 euro minder.

Eerst maar eens goed huiswerk doen.

psn: NL-SosuA-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:22

13art

Moderator Mobile
Sosua schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 07:31:
Zelf ook in de markt voor een nieuwe. Laatste was een hero 4.

Merk alleen dat de concurrentie ook niet heeft stil gezeten. Dji 3 is een geduchte tegenstander voor 200 euro minder.

Ben ik ook al een tijdje met elkaar aan het vergelijken. Conclusie so far:
- Beste beeldkwaliteit de GoPro
- Beste prijs/kwaliteit verhouding, de Dji Action 3.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar haal je die voor Dji Action? 3 voor €200?
13art schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:14:
[...]

Ben ik ook al een tijdje met elkaar aan het vergelijken. Conclusie so far:
- Beste beeldkwaliteit de GoPro
- Beste prijs/kwaliteit verhouding, de Dji Action 3.
Inderdaad, en heel veel meer opties zijn er niet. Althans, dan lever je wel erg in m.i. Blijf het allemaal behoorlijk prijzig vinden (incl geheugen, mounts, etc.) dus heb nog niks aangeschaft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 07:50
Aikon schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:15:

[...]

Inderdaad, en heel veel meer opties zijn er niet. Althans, dan lever je wel erg in m.i. Blijf het allemaal behoorlijk prijzig vinden (incl geheugen, mounts, etc.) dus heb nog niks aangeschaft...
Heb al jaren de GoPro’s elke 3 jaar ververs ik weer voor een nieuw model, gebruik hem toch echt wel regelmatig, als je de mounts eenmaal hebt valt het mijn inziens wel mee. Is echt handig ding om bijna onbegrensde mogelijkheden.

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:18
Aikon schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:15:

[...]

200 euro minder, zegt hij, volgens mij.
Geheugenkaart moet je wel kopen, overige mounts heb ik goedkope alternatieven of wachtend op acties.

Tijdens het vliegen gebruik ik 100 origineel spul, gewoon voor het gevoel (helm stickers en chest ding)
Heb wel een kin mount op mijn helm van een 3de partij, maar die ontwikkelen speciaal die mounts. Dus niet iets goedkoops vanuit China.

https://sky-shop.eu/grell...ookie-g3-skydiving-helmet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sosua schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 07:31:

Ik vind dat DJI de multicopter hobby totaal heeft verpest voor de echte liefhebbers dus van dat merk moet ik sowieso niks hebben! :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-05 09:23
Ik ben ook voorzichtig aan het kijken naar een 11. Ik kom zelf van een 6, maar zie dat ze de casing e.d. hebben aangepast bij de 11. Is het dan nodig om bepaalde mounts e.d. te vervangen of zijn die gewoon compatibel?

Ik kan er weinig over vinden dus ik neem aan dat het samen gaat, maar als iemand kan bevestigen is dat wel hele fijn!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Melantrix schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:49:
Ik ben ook voorzichtig aan het kijken naar een 11. Ik kom zelf van een 6, maar zie dat ze de casing e.d. hebben aangepast bij de 11. Is het dan nodig om bepaalde mounts e.d. te vervangen of zijn die gewoon compatibel?

Ik kan er weinig over vinden dus ik neem aan dat het samen gaat, maar als iemand kan bevestigen is dat wel hele fijn!
Dat kan, maar niet de batterijen of sommige filters voor onderwater. Ik ging van een 4 naar een 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 19:27
Ik heb een aantal Hero's waaronder ook nog een Hero 5 black doet het nog prima, alleen de behuizing wordt steeds lelijker, weet iemand waar de rubberachtige bovenkant van is gemaakt en waar je dat mee zou kunnen opknappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

videoman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:59:
Ik heb een aantal Hero's waaronder ook nog een Hero 5 black doet het nog prima, alleen de behuizing wordt steeds lelijker, weet iemand waar de rubberachtige bovenkant van is gemaakt en waar je dat mee zou kunnen opknappen ?
Uit elkaar schroeven en poetsen met CIF + schuursponsje zoals ik dat heb gedaan met mijn Hero2 :)

Let erop dat sommige tekens bij de aansluitingen zullen verdwijnen als je pech hebt dus mocht je die niet vaak gebruiken noteer dan effe welke precies wat doet (Zoiets http://www.photographybay...oPro-HD-HERO2-Diagram.jpg zeg maar...) en poets er daarna op los! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vraagje, ik heb nu een gp9 en een osmo action 3. Allebei camera's die hun voor en nadelen hebben. Alleen ik vind het irritant om 2 verschillende "platformen" te hebben, nu de osmo action 4 uit is wil ik alleen even wachten op de gopro 12.

Ik gebruik altijd 2 camera's. En het wordt dus de een of de andere, de verliezer wordt dus verkocht. Mijn vraag is alleen: ik heb nog een paar maanden het gopro abonnement, krijg ik dan ook 100 euro korting op de gopro 12?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:25
Nieuwe GoPro's worden altijd in september uitgebracht. Dus normaal zou je deze korting wel moeten krijgen als je deze vrijwel direct na release date koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Robinho96 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:16:
Nieuwe GoPro's worden altijd in september uitgebracht. Dus normaal zou je deze korting wel moeten krijgen als je deze vrijwel direct na release date koopt.
Kijk, daar ben ik erg blij mee. Zo'n 12 zou naast de 9 toppie zijn. Dan kan de osmo action 3 weer marktplaats op mits alles goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:25
Denko schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:05:
[...]

Kijk, daar ben ik erg blij mee. Zo'n 12 zou naast de 9 toppie zijn. Dan kan de osmo action 3 weer marktplaats op mits alles goed is.
Ik weet niet tot wanneer je abo exact afloopt, maar je kan natuurlijk ook tot dan wachten. Hoeft niet direct na release datum te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Robinho96 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:15:
[...]

Ik weet niet tot wanneer je abo exact afloopt, maar je kan natuurlijk ook tot dan wachten. Hoeft niet direct na release datum te zijn natuurlijk.
Ja, dat ga ik doen denk ik. Even wachten tot de 12 uitkomt en die bestellen dan via het abbonnement. Ik vroeg het voornamelijk, want ik krijg als ik nu de 11 zou kopen GEEN korting op de 11 ism het abbonement. Zou bijna zeggen dat het in NL niet geldig is die 100 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Even terugkomend dus op het hele verhaal van hierboven. De 100 euro korting op een nieuwe gopro camera geld dus niet als je een eerste jaar zit van je abbonnement. Dus ik zal er voor de gopro 12 geen voordeel uit kunnen halen.

Ik heb wel de laatste 2 maanden gewerkt met de gopro 9 en de action 3 tegelijkertijd. En nu de action 4 uit is....Ik denk dat ik toch over ga stappen naar de DJI hoek. Nooit gezeur met de dat gehad (ik had geen focus issues) Ik heb in de tussentijd wel een nieuwe voet voor de gopro 9 gehaald, zodat hij werkt met de DJI mounts. HEERLIJK. Kan het absoluut aanraden. Geen schroeven meer, niet na elke keer vervangen weer de hoek bepalen op helm mounts, klik erop en gaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.kamera-express.nl/_ipx/f_webp,fit_outside,s_588x588/https://www.kamera-express.nl/media/7bebfe74-4128-43da-b2fb-c6cc485c1799/12453336_1.jpg

Geeft de gopro de opties om de voetjes/DJI mount en 1/4 mount te gebruiken.

TLDR: geen korting eerste jaar van je abbonement op niewe cam's. Na maanden met DJI/gopro gewerkt te hebben gemixed lijkt het toch een Osmo action 4 te worden tenzij de GP12 echt iets bijzonders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
Ben me aan het oriënteren op een action camera.
Zal hem voornamelijk gebruiken voor stevig mountainbike werk. Dus beetje degelijk stabilisatie en wide view is een must.

Paar weken terug een GoPro 10 met borst bevestig geprobeerd in bikepark Winterberg, voor de paar rondjes dat ik hem kon proberen beviel dit goed, ook tevreden over het beeldkwaliteit.

Gezien hij recentelijk ook goedkoper is geworden lijkt me dit een goede keuze.

Vraag me alleen af of ik veel mis wanneer ik geen abonnement neem, want daar zit ik nu niet echt op te wachten. Geef al smak geld uit aan een camera, dan vind ik het ook wel even goed.

Of zou het beter zijn wanneer je geen abbo neemt om naar een dji te kijken, zo ja welk type?

Wat is de prijsdaling trend bij GoPro, zakken de 'oudere' modelen vaak nog even nu de nieuwe 12 word aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11-05 20:14

racoon

mooowwww

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8JE0hsWZ7zDkTQn1uKnCD6RBJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9X395LvqZYUYB8yGHBEt5yUf.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee welke houder hier gebruikt is, ik kan hem nergens vinden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
racoon schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:23:
[Afbeelding]

Iemand enig idee welke houder hier gebruikt is, ik kan hem nergens vinden.
Lijkt erop dat ze gewoon een GoPro Mount (met 3M sticker) op de vork geplakt hebben.
Zoiets linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
weet iemand hier zo wat de hoogte maat van een gopro 10 is inclusief de voetjes?
wil een action cam onder het vizier van mijn helm bevestigen, zonder dat het natuurlijk te veel zicht wegneemt.
ben beetje aan het meten, maar kan nergens de hoogte maat vinden inclusief de voetjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGQdfkEooKXgXMGAszLMLBAKCdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4eOpGehXtmrT72qAsP3gFYt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
  • Laatst online: 24-04 09:15
Mijn kinderen spelen best vaak met een VTECH action cameraatje dat ze ooit gekregen hebben, helaas zijn de beelden die hier uit komen echt bijzonder bedroevend. Ze willen nu liefst beelden maken met een van onze smartphones, maar hier zijn wij wat minder happig op. De laatste GoPro kopen voor dat soort spielerei lijkt me overkill, maar de echt goedkope instapmodelletjes lijken het toch ook net niet na wat reviews op YouTube.

Zit nu uit te kijken naar een tweedehands, maar weet niet goed wat haalbaar is voor het budget (max 200 - minder mag altijd). GP7? 8?

- beeld hoeft niet fenomenaal te zijn, maar degelijke interne mic is wel een plus
- eenvoudige bediening om foto's/filmpjes te maken
- chest mount (dan kan ik 'm ook nog accidenteel gebruiken voor mtb)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik wil graag een gopro aanschaffen om voornamelijk te gebruiken tijdens het fietsen, wil deze 2e hands kopen, vanaf welk model raden jullie aan om te kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

racoon schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:49:
Ik wil graag een gopro aanschaffen om voornamelijk te gebruiken tijdens het fietsen, wil deze 2e hands kopen, vanaf welk model raden jullie aan om te kijken?
Ik ben erg tevreden over de 11. 2e hands voor ok prijzen te krijgen meestal. Maar verder terug dan 9 zou ik persoonlijk niet meer gaan. (zelfde accu etc van 9-12)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

L.Fields schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:21:
Mijn kinderen spelen best vaak met een VTECH action cameraatje dat ze ooit gekregen hebben, helaas zijn de beelden die hier uit komen echt bijzonder bedroevend. Ze willen nu liefst beelden maken met een van onze smartphones, maar hier zijn wij wat minder happig op. De laatste GoPro kopen voor dat soort spielerei lijkt me overkill, maar de echt goedkope instapmodelletjes lijken het toch ook net niet na wat reviews op YouTube.

Zit nu uit te kijken naar een tweedehands, maar weet niet goed wat haalbaar is voor het budget (max 200 - minder mag altijd). GP7? 8?

- beeld hoeft niet fenomenaal te zijn, maar degelijke interne mic is wel een plus
- eenvoudige bediening om foto's/filmpjes te maken
- chest mount (dan kan ik 'm ook nog accidenteel gebruiken voor mtb)

Thanks!
Zoals hierboven al genoemd, vanaf 9 zou ik kijken op marktplaats. Moet te redden zijn met 200 piek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

GoVegan schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:27:
weet iemand hier zo wat de hoogte maat van een gopro 10 is inclusief de voetjes?
wil een action cam onder het vizier van mijn helm bevestigen, zonder dat het natuurlijk te veel zicht wegneemt.
ben beetje aan het meten, maar kan nergens de hoogte maat vinden inclusief de voetjes.

[Afbeelding]
Kijk even hiervoor naar de dango gripper. Ik vond hem erg fijn. Overigens zie ik de camera helemaal niet dan. Anders een 3d print mount is ook erg fijn. De gopro met de voetjes is zo'n 7.5cm hoog. zonder voetjes 5.5cm (want die schuif je tenslotte door de andere vingers heen)

Veel geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vrijdag mijn gopro 10 ophalen, nu wil ik bij bol.com een bijpassend geheugenkaartje aanschaffen, welke adviseren jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

racoon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:27:
Vrijdag mijn gopro 10 ophalen, nu wil ik bij bol.com een bijpassend geheugenkaartje aanschaffen, welke adviseren jullie?
Whatever de bitrates aan kan die je gaat gebruiken en bij DataIO tekoop is :)

Ik koop bijvoorbeeld altijd dit model voor verschillende doeleinden : https://www.dataio.nl/san...icro-sd-32gb-met-adapter/
En dat werkt tot nu toe erg betrouwbaar, zelfs in een Raspberry Pi 3B meerdere jaren lang! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Sinds vandaag een gopro hero 10 gekocht, deze opnieuw ingesteld, voicecontrol aanezet op engels uk, echter als ik zeg gopro turn off of gopro take picture dan gebeurt er niks, iemand enig idee?

Camera heeft al een factory reset gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door racoon op 27-10-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:58
Ik heb een GoPro gekocht voor een vakantie naar Thailand van 1 maand. Mijn eerste camera/actioncam.
Na de vakantie verkoop ik alles weer.

Deze bundle heb ik inmiddels ontvangen vandaag plus ook nog een 265 gb kaartje.
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

- Is die handle uit de bundle genoeg om als normale handgreep te dienen. Of is een echte selfiestick beter? Gebruik tijdens de steden/jungle trekkings.
- Is voor het simpel snorkelen een onderwaterbehuizing aan te raden? Of is dit alleen nodig voor het diepere duiken?
- Zijn er verder nog accessoires aan te raden?

Hoe gaan jullie om met het back-uppen van de beelden? Ik zit een maand zonder laptop.
- Is een GoPro cloud abbo aan te raden? (25,- voor 1 jaar). ( ik heb al een Google Drive abbo, ook een optie?)
- Zat zelf te denken om het SD kaartje elke dag in de telefoon te stoppen en dan de beelden over te zetten naar het intern geheugen van de telefoon.

Last but not least,
- Had ik wellicht een ander product moeten kopen? :) , kan nog retourneren, verpakking is nog dicht

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 22:25
evmmb schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:20:
Ik heb een GoPro gekocht voor een vakantie naar Thailand van 1 maand. Mijn eerste camera/actioncam.
Na de vakantie verkoop ik alles weer.

*knip*
- Is voor het simpel snorkelen een onderwaterbehuizing aan te raden? Of is dit alleen nodig voor het diepere duiken?
Heb zelf de 8, maar ik gok dat je met simpel snorkelen niet 10 meter diep duikt. Ik heb zelf bij snorkelen zonder behuizing gedaan en werkt prima.
Hoe gaan jullie om met het back-uppen van de beelden? Ik zit een maand zonder laptop.
- Is een GoPro cloud abbo aan te raden? (25,- voor 1 jaar). ( ik heb al een Google Drive abbo, ook een optie?)
- Zat zelf te denken om het SD kaartje elke dag in de telefoon te stoppen en dan de beelden over te zetten naar het intern geheugen van de telefoon.
Ik weet niet hoeveel geheugen jij in je telefoon hebt, maar het gaat vrij hard met de ruimte op 4K. Ik heb persoonlijk iedere keer via de GoPro app de beelden gekopieerd, alleen dan moet je het vanuit de app weer kopieren naar een map op je telefoon wilde je er weer wat mee kunnen. Daarna gooide ik ze uit de app weg want anders nam het 2 keer de ruimte in en hoopte dan op plaatsen met wifi het naar huis te syncen.
Voor komende vakantie zit ik te denken aan USB stickje mee te nemen om alles naar toe te zetten (via telefoon) ook als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wij willen voor onze bruiloft naast de fotograaf ook een GoPro aanschaffen voor wat korte shots. Iemand inhuren voor een videorapportage zien wij de meerwaarde niet van in, maar iemand een degelijke camera in de handen drukken om wat op te nemen met de ceremonie, proosten en borrel leek ons wel leuk. Hierbij komt dat we ook de GoPro een beetje rond kunnen laten gaan tijdens het avondfeest. Ik lees op een enkele post hier eigenlijk niet veel over terug in dit topic.
Zijn er mensen die met zoiets ervaring hebben i.c.m. met een actioncamera? Doen wij er goed aan om er eentje aan te schaffen (en nadertijd of na één vakantie als we 'm verder niet gebruiken weer te verkopen) of zal dit totaal niet geschikt zijn voor ons doel?
Daarbij komt, wat voor versie/model moeten wij absoluut hebben en welke moeten wij vermijden? We zijn ons nu al een beetje aan het oriënteren i.v.m. najaarsacties die wellicht gunstig zijn, maar een tweedehandsmodel hoeft m.i. ook geen probleem te zijn. En wat hebben we nodig, kun je een beetje een normaal stabiele video maken met bijv. die Handler 3? Of wordt dat een ramp om dat achteraf stabiel te krijgen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricyrtis
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-05 13:59
True schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:13:
Wij willen voor onze bruiloft naast de fotograaf ook een GoPro aanschaffen voor wat korte shots. Iemand inhuren voor een videorapportage zien wij de meerwaarde niet van in, maar iemand een degelijke camera in de handen drukken om wat op te nemen met de ceremonie, proosten en borrel leek ons wel leuk. Hierbij komt dat we ook de GoPro een beetje rond kunnen laten gaan tijdens het avondfeest. Ik lees op een enkele post hier eigenlijk niet veel over terug in dit topic.
Zijn er mensen die met zoiets ervaring hebben i.c.m. met een actioncamera? Doen wij er goed aan om er eentje aan te schaffen (en nadertijd of na één vakantie als we 'm verder niet gebruiken weer te verkopen) of zal dit totaal niet geschikt zijn voor ons doel?
Daarbij komt, wat voor versie/model moeten wij absoluut hebben en welke moeten wij vermijden? We zijn ons nu al een beetje aan het oriënteren i.v.m. najaarsacties die wellicht gunstig zijn, maar een tweedehandsmodel hoeft m.i. ook geen probleem te zijn. En wat hebben we nodig, kun je een beetje een normaal stabiele video maken met bijv. die Handler 3? Of wordt dat een ramp om dat achteraf stabiel te krijgen?
Denk dat vooral de hoeveelheid licht 's avonds een probleem zal zijn. Zeker in combinatie met stabilisatie ziet dat er 9 van de 10 keer niet uit door alle motion blur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 13:02
Denko schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Ja, dat ga ik doen denk ik. Even wachten tot de 12 uitkomt en die bestellen dan via het abbonnement. Ik vroeg het voornamelijk, want ik krijg als ik nu de 11 zou kopen GEEN korting op de 11 ism het abbonement. Zou bijna zeggen dat het in NL niet geldig is die 100 euro korting.
Wil ook een nieuwe gopro gaan kopen en verwacht bovenstaande (geen korting in 1e jaar op nieuwe gopro) nog steeds van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

woutertje6 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:06:
[...]

Wil ook een nieuwe gopro gaan kopen en verwacht bovenstaande (geen korting in 1e jaar op nieuwe gopro) nog steeds van toepassing?
Klopt, nog steeds van toepassing idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 15:00
Vraagje, ik heb sinds een paar maand een GoPro 9. Gekocht voor het motorrijden en eventueel wat andere dingen. Nu wil ik mijn opnames naar de cloud sturen, ook omdat ik straks een tijd naar Schotland ga en dan geen pc of laptop tot mijn beschikking heb. Nu heb ik vandaag 2 testen opnames gemaakt a 20 min elk. Ik heb premium. De GoPro hangt nu al 2 uur aan de kabel om te uploaden maar bij staat nog 1/2. Is dit normaal? Verbinding is een Gig om Gig, in Schotland is dat minder dus ik hou mijn hart vast.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

krijn1985 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:41:
Ik weet niet hoeveel geheugen jij in je telefoon hebt, maar het gaat vrij hard met de ruimte op 4K.

Ik heb persoonlijk iedere keer via de GoPro app de beelden gekopieerd, alleen dan moet je het vanuit de app weer kopieren naar een map op je telefoon wilde je er weer wat mee kunnen.
Daarna gooide ik ze uit de app weg want anders nam het 2 keer de ruimte in en hoopte dan op plaatsen met wifi het naar huis te syncen.

Voor komende vakantie zit ik te denken aan USB stickje mee te nemen om alles naar toe te zetten (via telefoon) ook als backup.
Kloever schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:49:
Nu wil ik mijn opnames naar de cloud sturen, ook omdat ik straks een tijd naar Schotland ga en dan geen pc of laptop tot mijn beschikking heb.

Nu heb ik vandaag 2 testen opnames gemaakt a 20 min elk. Ik heb premium. De GoPro hangt nu al 2 uur aan de kabel om te uploaden maar bij staat nog 1/2.

Is dit normaal?

Verbinding is een Gig om Gig, in Schotland is dat minder dus ik hou mijn hart vast.
Waarom moeilijk doen en niet gewoon een super kleine kit meenemen op je vakantie :

- Iets van een kleine laptop zoals de https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=thinkpad+x240
- Daarbij 2 x iets van een WD Elements Portable USB 3.0 5TB Zwart
- Cardreadertje erbij : Sandisk ImageMate PRO USB-C

En alles lekker daarmee doen :?

Je hebt dan wat meer spullen bij je inderdaad, maar zolang je alles zo klein mogelijk houdt zou het best wel mee moeten vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
nero355 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:06:
[...]

[...]

[...]

Waarom moeilijk doen en niet gewoon een super kleine kit meenemen op je vakantie :

- Iets van een kleine laptop zoals de https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=thinkpad+x240
- Daarbij 2 x iets van een WD Elements Portable USB 3.0 5TB Zwart
- Cardreadertje erbij : Sandisk ImageMate PRO USB-C

En alles lekker daarmee doen :?

Je hebt dan wat meer spullen bij je inderdaad, maar zolang je alles zo klein mogelijk houdt zou het best wel mee moeten vallen :)
Zat ik ook aan te denken. Zou zoiets ook werken met een tablet of een telefoon ipv laptop? Zou technisch wel werken gok ik alleen wat meer werk/omslachtig.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Margu
Kloever schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:29:
[...]

Zat ik ook aan te denken. Zou zoiets ook werken met een tablet of een telefoon ipv laptop? Zou technisch wel werken gok ik alleen wat meer werk/omslachtig.
Ik had deze usb-c dock al in mijn bezit voor mijn laptop.
Maar het bleek dat je die ook met je gsm kan verbinden en zowel je SD kaart insteken als een externe harde schijf en zo backuppen. Al 3 vakanties gedaan en werkte perfect.

Ik lees echter dat je naar de cloud wilt uploaden. Misschien gaat het dan ook sneller met een USB-C dock en via de gsm dan vanuit de gopro zelf.

Ps.: bij mij was opgevallen dat ik de harde schijf wel enkel kon zien als deze met USB-A was aangesloten aan het dock. Kwam ook wel goed uit, want dan kan je de vrije USB-C gebruiken om alles van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Margu schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:08:
[...]

Maar het bleek dat je die ook met je gsm kan verbinden en zowel je SD kaart insteken als een externe harde schijf en zo backuppen. Al 3 vakanties gedaan en werkte perfect.

Ik lees echter dat je naar de cloud wilt uploaden. Misschien gaat het dan ook sneller met een USB-C dock en via de gsm dan vanuit de gopro zelf.

Ps.: bij mij was opgevallen dat ik de harde schijf wel enkel kon zien als deze met USB-A was aangesloten aan het dock. Kwam ook wel goed uit, want dan kan je de vrije USB-C gebruiken om alles van stroom te voorzien.
Oh naar de Cloud niet perse. Maar ik had de mogelijkheid dus dacht waarom moeilijk doen. GoPro en Telefoon op Wifi en uploaden dan maar, zou zo klaar zijn. Maar helaas werkt dat niet zo, dus gaan we een andere oplossing doen. En dan op een SSD of HDD is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kloever schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:29:
Zat ik ook aan te denken.

Zou zoiets ook werken met een tablet of een telefoon ipv laptop?
Zou technisch wel werken gok ik alleen wat meer werk/omslachtig.
In theorie zou het wel kunnen i.c.m. een OTG Adapter en USB Hub of inderdaad een
Margu schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:08:
Maar ik zou dat eerst uitgebreid thuis testen RUIM VOORDAT je op vakantie gaat !! ;)
Kloever schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:17:
GoPro en Telefoon op Wifi en uploaden dan maar, zou zo klaar zijn. Maar helaas werkt dat niet zo
Ik gok dat de GoPro niet echt snel is daarin vanwege CPU/SoC beperkingen en het daarom zo langzaam ging...

Zo is er een lange tijd een beperking bij dSLR camera's geweest dat ze niet harder dan 15 MB/s deden via hun USB poort en je eigenlijk wel verplicht een cardreader erbij moest kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Margu
nero355 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:26:

[...]

Maar ik zou dat eerst uitgebreid thuis testen RUIM VOORDAT je op vakantie gaat !! ;)
Jazeker! Goeie tip inderdaad. Daardoor had ik ontdekt dat mijn SSD enkel met zijn USB-A kabel wilde connecteren via de dock met mijn telefoon. Anders sta je daar mooi in het buitenland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vraagje,

Weet er iemand een app waarmee ik gps speed overlay in mijn video's kan toevoegen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 11:01

red bull

Keeps me awake !

racoon schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:26:
Vraagje,

Weet er iemand een app waarmee ik gps speed overlay in mijn video's kan toevoegen?
Dit zit gewoon in Quik.. stickers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

red bull schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:09:
[...]

Dit zit gewoon in Quik.. stickers.....
top dankjewel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Ik heb een tweedehands gopro black 11 mini gekocht die weigert op te laden of aan te gaan. Ik probeer deze weer aan de praat te krijgen maar loop een beetje vast in mijn mogelijkheden.
Ik heb veel fora al uitgeplozen, ik heb de probleemoplossingstips geprobeerd op https://community.gopro.c...er-On?language=en_US#mini, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb geprobeerd te resetten door 10 seconden, 20 seconden, beide knoppen ingedrukt te houden, maar hij laadt nog steeds niet op of gaat niet aan.

Tijdens dit experimenteren is hij 1 keer aan gegaan maar ging daarna weer uit. Het oplaadlampje doet het niet, de gopro wordt wel aardig warm.

Iemand toevallig nog tips of advies wat te proberen? Gopro support is heel slecht bereikbaar en ik heb daar ook al mijn vraag gepost maar krijg standaard klantenservice antwoorden. Het is een bekend probleem maar heb nog geen goede fix gevonden.

Meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

dano_nl schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:47:
Ik heb een tweedehands gopro black 11 mini gekocht die weigert op te laden of aan te gaan. Ik probeer deze weer aan de praat te krijgen maar loop een beetje vast in mijn mogelijkheden.
Ik heb veel fora al uitgeplozen, ik heb de probleemoplossingstips geprobeerd op https://community.gopro.c...er-On?language=en_US#mini, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb geprobeerd te resetten door 10 seconden, 20 seconden, beide knoppen ingedrukt te houden, maar hij laadt nog steeds niet op of gaat niet aan.

Tijdens dit experimenteren is hij 1 keer aan gegaan maar ging daarna weer uit. Het oplaadlampje doet het niet, de gopro wordt wel aardig warm.

Iemand toevallig nog tips of advies wat te proberen? Gopro support is heel slecht bereikbaar en ik heb daar ook al mijn vraag gepost maar krijg standaard klantenservice antwoorden. Het is een bekend probleem maar heb nog geen goede fix gevonden.
Geen ervaring met GoPro's, maar meestal is dit (voor apparatuur met accu's of batterijen of losse accu's) op te lossen door de accu 'geforceerd' op te laden met een andere accu van hetzelfde voltage. Nu zit er waarschijnlijk een beveiliging voor die voorkomt dat die geladen kan worden.
NB Neem mijn post met een flinke korrel zout (nogmaals geen ervaring met GoPro's) en zoek vergelijkbare issues online op, maar wellicht is dit een denkrichting die soelaas kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Hmm ja deze heeft geen losse batterij

Meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

dano_nl schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:01:
https://www.ifixit.com/Te...lack+Mini+Teardown/155069

Ik verwacht dat de batterij gewoon overleden is of inderdaad te ver ontladen is. Omdat je laadt via het moederbordje én usb-c denk ik dat er ook nog een beveiliging voor zit.
Ik gok dat je dit niet werkend krijgt zonder 'm los te halen behalve als er nog een geheime toetscombinatie is :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:01
dano_nl schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:01:
Met enige moeite en want rondzoeken zou ook de accu toch te vervangen moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 05-04-2024 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:03
dano_nl schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:47:

Probeer ook eens een anders usb c kabel. Ik heb gemerkt dat Gopro nogal kritisch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

wmeester schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:10:
[...]

Probeer ook eens een anders usb c kabel. Ik heb gemerkt dat Gopro nogal kritisch is.
Dit kan ik bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Vaag, met een ander kabeltje kom ik wel tot opladen en ik heb de gopro zelfs een uurtje kunnen gebruiken. Vervolgens uitgezet en nu gaat hij niet meer aan of wil hij opladen. Gek ding

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:32
Ik ben voornemens om een GoPro 12 Hero te kopen. Ik wil deze kopen met verschillende 'start accessoires'. Nu zou ik ook wel een handige standaard willen voor in de auto. Liever zonder zuignap op mijn ruit. Kan iemand mij een goede adviseren?
Pagina: 1 ... 80 81 Laatste