Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Gutteguttegut schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:37:
[...]
Dit heb ik er op Youtube bij staan:
GoPro Hero 4 Black, 1 second interval, powered via USB by a Xiaomi powerbank 10.000mAh.
Cropped in Adobe Premiere Pro and sped up 550%.
Nice! Resultaat is zeker geslaagd.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:10:
Ok bedankt! Dan denk ik dat ik inderdaad voor de 4 Silver ga gaan!

Momenteel dacht ik aan dit pakket:
GoPro Hero 4 Silver
SANDISK 64GB MICRO SD EXTREME CLASS 10 UHS-I
Steadicam Curve (25 euro omgerekend van britse pond naar euro's op amazon.co.uk)
Batterijen (Alleen welke raden jullie mij aan? Welke zijn kwalitatief goede batterijen tegen een goede prijs?)
Eventueel nog een GoPole

Mis ik iets? Wat kan ik best nog aanpassen?
Zelf heb ik deze:

https://www.amazon.de/Sma...B00OIOS68W/ref=pd_ys_iyr2

Wasabi en Smatree zijn de betere merken wat betreft accu's van wat ik heb gelezen / ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Gutteguttegut schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:37:
[...]
Dit heb ik er op Youtube bij staan:
GoPro Hero 4 Black, 1 second interval, powered via USB by a Xiaomi powerbank 10.000mAh.
Cropped in Adobe Premiere Pro and sped up 550%.
Wauw, binnen 5 minuten in Shanghai... Mooie beelden, heb het niet afgekeken maar geskipt, omdat ik erg benieuwd was wanneer de film stopte. Bij de gate dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34
RedRayMann schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:44:
[...]
Wauw, binnen 5 minuten in Shanghai... Mooie beelden, heb het niet afgekeken maar geskipt, omdat ik erg benieuwd was wanneer de film stopte. Bij de gate dus ;-)
In Amsterdam ;) (was de terug vlucht).
Helaas moest ik er uit dus camera mee ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rxnnvnvn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-11-2022
-knip-

[ Voor 96% gewijzigd door Universal Creations op 16-06-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedRayMann schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:05:
[...]

Doe dit niet. Ik heb er ook één en ik heb hem veel goedkoper kunnen kopen (acties en coupons, was een tientje) en het werkt gewoon niet. Ik was eigenwijs want heel veel mensen zeiden het al op internet/tweakers.
Je mag die van mij proberen of overnemen. (dit gaat verder als PB als er interesse is) maar hou dat geld lekker in je zak...

--edit--

Over de accu's
Ik heb drie DTSE accu's (Deal Extreme) waren 1300 mah
Nu zijn ze ineens op internet ineens 1600mah ondanks dat alles het zelfde is. (Artikelnummer, prijs e.d.)

Maar altijd met tevredenheid kunnen gebruiken, ze zijn vergelijkbaar met de drie GoPro accu's die ik heb.
Maar Wasabi is ook een merk wat je veel langs ziet komen. Google eerst even rond voordat je bij bol besteld. Vaak zijn er webshops met leuke combi's voor aantrekkelijke prijzen.
Hé! Hier heb ik nu inderdaad veel aan! Bedankt! Dan kan ik dus beter mijn geld steken in andere mounts! :-)

Iemand die een goede "pack" weet? Je ziet er op Amazon verschillende maar geen flauw idee welke ik als "goed" of "slecht" kan beoordelen!

En @Pannekoek: Juist! die was ik ook tegengekomen! Enkel kon ik het niet meer vinden en had ik het dus niet in mijn bericht geplaatst! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:35:
[...]

En @Pannekoek: Juist! die was ik ook tegengekomen! Enkel kon ik het niet meer vinden en had ik het dus niet in mijn bericht geplaatst! bedankt!
Graag gedaan! :)

Vraagje: iemand ervaring met chest mounts / straps. Wil er voor komend weekend nog een aanschaffen eigenlijk.

Nu kwam ik deze van €20,- tegen: https://www.bol.com/nl/p/...34054648-9200000046302781

en deze €40,-: http://www.mediamarkt.nl/...annable=e10238.MTIzNTc2Mw

Die van bol.com is de helft van de prijs, maar ziet er precies hetzelfde uit. Iemand die een van deze heeft en een "mini review" / advies kan geven?

Edit: zie nu ook deze via amazon €31,- : https://www.amazon.de/GoP...=gopro+hero+4+chest+mount

[ Voor 11% gewijzigd door Pannekoek_NL op 19-06-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Pannekoek_NL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:14:
[...]

Graag gedaan! :)

Vraagje: iemand ervaring met chest mounts / straps. Wil er voor komend weekend nog een aanschaffen eigenlijk.

Nu kwam ik deze van €20,- tegen: https://www.bol.com/nl/p/...34054648-9200000046302781

en deze €40,-: http://www.mediamarkt.nl/...annable=e10238.MTIzNTc2Mw

Die van bol.com is de helft van de prijs, maar ziet er precies hetzelfde uit. Iemand die een van deze heeft en een "mini review" / advies kan geven?

Edit: zie nu ook deze via amazon €31,- : https://www.amazon.de/GoP...=gopro+hero+4+chest+mount
Ik weet niet wat het verschil is. Ik heb een Chesty, ook van het weekend weer gebruikt. Leuk spul.
Maar deze prijsverschillen is nieuw.
Er zijn twee modellen, namelijk Chesty en Chesty Junior

Maar daar is duidelijk een verschil te zien (zie band over de rug)

Als ik goed kijk naar de advertenties die jij post;
Bol.com is niet de verkopende partij... Maar MobielCo
Bij de advertentie hebben ze 1x foto met GoPro logo en Hero 3 en 1x foto met GoPro logo en Hero2
MAAR! Zie de uitleg daar weer onder;
Let op: zonder GoPro opdruk.
Let op: afhankelijk van uw camera kunnen extra bevestigingsclips nodig zijn, zoals een J-hook.

Let op: de aansluiting werkt niet op alle Denver camera's.
Let op: wordt los geleverd zonder retailverpakking.
Ofwel, niet origineel en mogelijk uit China voor een paar dollar gekocht en hier voor x keer meer verkocht. Ik hou niet van dat soort resellers en persoonlijk mijd ik deze resellers... Adverteren met origineel en dan als je verder kijkt blijkt het niet zo te zijn...

De Media Markt advertentie
Foto van Hero 2 en bij de specs is hij ook geschikt voor de Hero 5 en niet voor de Hero 4 :) Foutje moet kunnen :D
Maar daar staat ook duidelijk dat je J-Hook gesp inclusief is... Dit is volgens mij de originele.

Ook Amazon lijkt origineel te zijn.

Afhankelijk wat je wil kan je de 20 euro copie nemen. Of zelf uit China halen voor een paar dollar.
Als je origineel wil, MM/Amazon

En heb afgelopen weekend het clipje van mijn Hero3+ case kapot gemaakt. Deed niets raars, deed de case dicht en had ineens tweedelen in mijn hangen ;(
Dus ik ga zojuist naar de GoPro website, en zie hier!
https://gopro.com/help/ar...Break-It-We-ll-Replace-It

Dit is nieuw! Nog niet gelezen of er voorwaarden aan zitten, maar daarom hou ik van originele producten :-)

(Zoals vaker gemeld, ik heb alleen voor het skydiven originele spullen, voor alles op de grond heb ik china spul :) )

--edit--

Hmmm, alleen US en binnen 60 dagen na aankoop af te nemen, geld 2 jaar... In Nederland heet dit fabrieksgarantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
RedRayMann schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Ik weet niet wat het verschil is. Ik heb een Chesty, ook van het weekend weer gebruikt. Leuk spul.
Maar deze prijsverschillen is nieuw.
Er zijn twee modellen, namelijk Chesty en Chesty Junior

Maar daar is duidelijk een verschil te zien (zie band over de rug)

Als ik goed kijk naar de advertenties die jij post;
Bol.com is niet de verkopende partij... Maar MobielCo
Bij de advertentie hebben ze 1x foto met GoPro logo en Hero 3 en 1x foto met GoPro logo en Hero2
MAAR! Zie de uitleg daar weer onder;

[...]

Ofwel, niet origineel en mogelijk uit China voor een paar dollar gekocht en hier voor x keer meer verkocht. Ik hou niet van dat soort resellers en persoonlijk mijd ik deze resellers... Adverteren met origineel en dan als je verder kijkt blijkt het niet zo te zijn...

De Media Markt advertentie
Foto van Hero 2 en bij de specs is hij ook geschikt voor de Hero 5 en niet voor de Hero 4 :) Foutje moet kunnen :D
Maar daar staat ook duidelijk dat je J-Hook gesp inclusief is... Dit is volgens mij de originele.

Ook Amazon lijkt origineel te zijn.

Afhankelijk wat je wil kan je de 20 euro copie nemen. Of zelf uit China halen voor een paar dollar.
Als je origineel wil, MM/Amazon
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Daar kan ik wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste allen,

Sta op het punt om een gopro hero4 silver te kopen, maar zoek feedback.
Wij hebben nu een camcorder van 4 jaar geleden en zoek dus iets nieuws.
Beelden moeten mooier zijn en omdat ik het leuk vind gekke filmpjes te maken kwam ik bij de gopro. Soort vakanties zwembad/strand gezin 3 kinderen.
Lijkt me leuk om zowel "gewoon" te filmen als in het zwembad spring op fiets films kortom actie films te maken. Raden jullie dan de gopro aan? Omdat ik veel uit de hand ga filmen leek de handgrenade grip me wel iets? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Doen, de silver is daar zeker met het schermpje erbij zeer geschikt voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rxnnvnvn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb een probleempje met mijn OTG cable. Als ik de kabel aansluit op mijn externe harde schijf geeft mijn Iphone aan dat het aangesloten apparaat te veel stroom vereist. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Heerlijk fietsen dit!
Let niet op de Garmin glitches m.b.t. snelheid gezien af en toe door de bomen het signaal raar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:05
Zeker lekker fietsen zo! Maar ff een novice vraag, hoe heb je de data van de garmin in je filmpje gekregen? En kan dat met elke garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Garmin Virb Edit software.
Ik gebruik de GoPro videos en de Garmin Edge 510 fietscomputer GPS bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Zo de "kogel is door de kerk" ik ga de silver aanschaffen.
Is er een website die goedkoop is icm geheugen plus grip? Ik zag bij tweakers price watch niet veel verschil als je de silver los koopt.
Advies over deze producten?
---http://www.videocamerashop.nl/product/583075/category-219782/gopole-grenade-grip.html
----http://www.videocamerashop.nl/product/581909/category-219782/sp-pov-pole-19-inch-zilver.html
--ander advies?
Voornamelijk nog uit de hand filmen en zwembad zee acties
Is er zoiets als een stick met Tripod ineen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 95% gewijzigd door Universal Creations op 28-06-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 22:30
mrcosmo schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:52:
Is er een website die goedkoop is icm geheugen plus grip? Ik zag bij tweakers price watch niet veel verschil als je de silver los koopt.
---http://www.videocamerashop.nl/product/583075/category-219782/gopole-grenade-grip.html
----http://www.videocamerashop.nl/product/581909/category-219782/sp-pov-pole-19-inch-zilver.html
--ander advies?
Die tweede heb ik nagenoeg identiek van BangGood gehaald:
http://eu.banggood.com/Wh...m-Gopro-wp-Eu-977267.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 14:43
mrcosmo schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:52:
--ander advies?
Ik kan je helaas geen advies geven over die twee specifieke producten. Zelf namelijk een goedkope set gekocht via AliExpress, om van allerlei soorten mounts en dergelijke wat te kunnen proberen.

Wat ik dan wel weer weet is dat er inderdaad sticks zijn die een tripod in zich hebben. Zoals de 3-way van GoPro zelf of de Hama Multigrip (overigens wel prijzig).

Zoals gezegd heb ik wat besteld via AliExpress en zag daar ook meerdere sticks met tripod eraan voor een stuk goedkoper. Er zullen er vast ook meer zijn, maar deze wist ik even zo op te noemen omdat ik ze vaker voorbij zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Ik heb zo'n 3-way uit China.
Leuk ding! Klein en compact, gebruik hem ook als "Stabilisatie arm" en gebruik ook de drie-poot met de arm er boven. Nadeel van mijn china dingetje... Op de 3poot staat de arm niet helemaal recht (verticaal gezien) waardoor ik moet nabewerken of echt moeite moet doen om hem uit te lijnen.

Ik dacht trouwens ook dat ik een reactie had gepost op mijn gebroken clip van de case.

-zaterdag clipje kapot gemaakt
-maandag ticket aangemaakt
-maandag direct een bevestiging ontvangen
-maandag direct de foto's bij het ticket toe gevoegd
-maandag avond reactie dat het niet binnen de warrenty valt maar dat ze gaat kijken wat ze kan doen
-maandag avond direct een reactie dat ik mijn gegevens moet toesturen
-dinsdag UPS mailtje met "we leveren uw pakket morgen af"
-woensdag avond nieuw clipje binnen!

Dus binnen 48 uur had ik een vervangend onderdeel. Had sneller gekund maar was overdag niet thuis om het pakket aan te nemen. Het was een enveloppe, maar hand tekening was vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Zojuist de gopro binnen via coolblue, damn wat is ie klein en degelijk 😁
Nu ben ik als een gek getting starten video,s aan het kijken en boekjes aan het lezen. Ik begrijp hier uit dat van de bijgeleverde raampjes er 2 waterproef zijn, welke gebruiken jullie voor alleen zwembad en zee sprongen?

Na de camera opgeladen blijft na het uitzetten een blauw lampje knipperen...hoort dit? Sorry zie dat het de WiFi is 😇

[ Voor 16% gewijzigd door mrcosmo op 29-06-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
mrcosmo schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:38:
Zojuist de gopro binnen via coolblue, damn wat is ie klein en degelijk 😁
Nu ben ik als een gek getting starten video,s aan het kijken en boekjes aan het lezen. Ik begrijp hier uit dat van de bijgeleverde raampjes er 2 waterproef zijn, welke gebruiken jullie voor alleen zwembad en zee sprongen?

Na de camera opgeladen blijft na het uitzetten een blauw lampje knipperen...hoort dit? Sorry zie dat het de WiFi is 😇
Toen ik hem in maart gekocht had en hem uit zijn housing haalde dacht ik ook: waar is de rest van dat ding? Bleek dat dat alles was inderdaad :P

Voor zwemmen en vergelijkbare activiteiten gebruik ik altijd de compleet gesloten backdoor, de Standard. Deze is tot 40m waterdicht. De Touch backdoor, degene met dat vliesje ertussen, is tot iets van 3m waterdicht (volgens GoPro zelf). Die is bedoeld voor activiteiten die tussen kletsnatte capriolen en kurkdroge acties inzit. Mountainbike in de herfst lijkt mij een mooi voorbeeld. Grote kans dat ie nat wordt, maar toch beschermd. Toch ben ik altijd wat voorzichtig met de combinatie 'touch backdoor & water'. :)

En nog een tip, die GoPro op de website zelf ook geeft, voor als je de zee in bent geweest: maak hem daarna (direct) schoon met niet-zoutwater.

Voor de wat ruigere activiteiten, zoals door een klimbos klauteren op 15m hoogte met hoogtevrees, gebruik ik de meegeleverde housing en de skeleton backdoor; met die opening er in. Dan neemt ie ook nog net wat meer van het geluid mee, worden die slechte grappen van mij ook nog opgenomen :P
Zoals ik al aangaf in mijn reactie over de sticks heb ik via AliExpress een aantal items besteld. Daar zat ook een frame bij, dan kun je GoPro alsnog makkelijk op een stick monteren of hem op je chestmount doen als je een gesprek met iemand wilt opnemen. (Zie je vaak in de video's van het GoPro kanaal op YouTube).
Het valt me op dat ik nu al een aantal items benoemd heb die je waarschijnlijk nog niet hebt, ik geef alleen aan wat er mogelijk is. Kijk uiteraard voor jezelf even of je dit ook wilt/nodig hebt. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door H0ppie op 30-06-2016 07:39 . Reden: Extra info/verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Thx for the info!
Heb er heel veel aan!
Heb deze nu gekocht als first pole http://www.mediamarkt.nl/...Yy0wodyyIIqA&gclsrc=aw.ds

Filmpjes op YouTube zijn ook echt leerzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
mrcosmo schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:59:
Thx for the info!
Heb er heel veel aan!
Heb deze nu gekocht als first pole http://www.mediamarkt.nl/...Yy0wodyyIIqA&gclsrc=aw.ds

Filmpjes op YouTube zijn ook echt leerzaam
Geen probleem, blij dat ik kon helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 15:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

Iemand ervaring met de site voor accessoires? Miniinthebox.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Stimulate14 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:10:
Heb mijn GoPro accessoires metname van sites als dx.com gehaald, ook heb ik eens wat bij Miniinthebox.com besteld (hdmi > displayport connector) en is van hetzelfde chinese spul (kwaliteit) evenals de lange levertijden. Heb 4a5 weken moeten wachten op de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Stimulate14 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:10:
Ik haal veel van Ebay, Aliexpress.
DX deed ik vroeger maar vind ze duur worden.
Andere sites zijn Banggoods en miniinthebox/lightinthebox

En er zullen nog vele andere china-sites zijn (zie hier op Tweakers het online winkel topic over kopen in China)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Binnenkort een feiyu G4S in mijn bezit. Mooi op tijd om te kijken of ik van Tomorrowland en van mn ballonvaart wat mooie beelden kan maken. Heel benieuwd! Komende tijd maar eens goed verdiepen in hoe de meeste stabiele beelden te maken met de G4S

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/kru2ry9fr/IMG_5544.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/a0ac5l81t/IMG_5543.jpg

Ik heb van een maatje een GoPro Hero 3+ gekocht (zie hierboven) en volgens mij had hij totaal geen idee wat hij verkocht. Maar ik zal eerlijk wezen, ik heb ook niet echt het idee wat ik heb gekocht haha.

Nu zie ik dat ik een extra lcd paneel heb, maar ook een verdikking op de lens. Waarom maak ik dit bericht? Omdat deze setup niet in een standaard housing past die ik ook erbij heb gekregen. Ik heb dus enkele vragen en hopelijk kan iemand mij helpen ermee?

- Hoe krijg ik de verdikking op de lens eraf en waarom zit deze erop?
- Moet ik een compleet nieuwe behuizing kopen als ik de lcd erop wil houden of kan ik ook een ander kapje er voor kopen?
- Ik wil deze ook kunnen gebruiken als dashcam, maar de "standaards" die ik erbij heb gekregen hebben allemaal een 3M sticker. Is er ook iets dashboards vriendelijks?

Hopelijk kan iemand mij helpen hiermee. In ieder geval bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Ventieldopje op 03-07-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:44
l3art schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:24:
Binnenkort een feiyu G4S in mijn bezit. Mooi op tijd om te kijken of ik van Tomorrowland en van mn ballonvaart wat mooie beelden kan maken. Heel benieuwd! Komende tijd maar eens goed verdiepen in hoe de meeste stabiele beelden te maken met de G4S
Hoop voor je dat hij het direct goed doet! Deze week ook een G4S besteld na lang wikken en wegen. Gisteren ontvangen. Eerste keer dat ik hem probeerde aan te zetten, gaf hij gelijk mijn gloednieuwe 4 black een slinger naar de grond. Gelukkig niet al te veel schade. Ik zit nu met een G4S die op hol geslagen lijkt: hij pant/tilt/flipt aardig snel in alle mogelijke rondtes. Filmpje: https://vid.me/4amC

Mijn tip: probeer hem direct mét GoPro er goed in (zoals de handleiding voorschrijft), maar houd wel je handen om je GoPro, zodat die geen slinger krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het kopen van een eierwekker-stijl mount? Aanraders of juist afraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Yzord schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:31:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb van een maatje een GoPro Hero 3+ gekocht (zie hierboven) en volgens mij had hij totaal geen idee wat hij verkocht. Maar ik zal eerlijk wezen, ik heb ook niet echt het idee wat ik heb gekocht haha.

Nu zie ik dat ik een extra lcd paneel heb, maar ook een verdikking op de lens. Waarom maak ik dit bericht? Omdat deze setup niet in een standaard housing past die ik ook erbij heb gekregen. Ik heb dus enkele vragen en hopelijk kan iemand mij helpen ermee?

- Hoe krijg ik de verdikking op de lens eraf en waarom zit deze erop?
- Moet ik een compleet nieuwe behuizing kopen als ik de lcd erop wil houden of kan ik ook een ander kapje er voor kopen?
- Ik wil deze ook kunnen gebruiken als dashcam, maar de "standaards" die ik erbij heb gekregen hebben allemaal een 3M sticker. Is er ook iets dashboards vriendelijks?

Hopelijk kan iemand mij helpen hiermee. In ieder geval bedankt!
Ach mensen die impulsaankopen doen houden de economie wel draaiende :P

Enfin, all jokes aside.

Laten we beginnen met de dikke lens, dit lijkt de beschermde lens te zijn. Deze schuif je namelijk over de lens van de camera heen. Vooral makkelijk als je je lens wilt beschermen als je hem in het frame hebt zitten. Het frame is dat ding waar de GoPro op de foto in zit. Je kan hem dus gewoon er vanaf schuiven, als ik het goed zie op de foto, zit er een lipje aan de linkerkant van het kapje. Kun je hem denk ik wel makkelijk mee af halen.

Punt 2, de LCD (Touch?) BacPac. Er worden volgens mij 3 backdoors bij de BacPac meegeleverd... Mocht je die niet hebben dan kun je die ook los bestellen (hier) of je vraagt je maatje of hij die backdoors nog heeft. De backdoors die ik gelinkt heb zijn ergens anders ook vast te koop, kun je even rondkijken nog.

Hopelijk is het een beetje duidelijk, zo niet: vragen!

Ajetoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
bsmldrs schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Hoop voor je dat hij het direct goed doet! Deze week ook een G4S besteld na lang wikken en wegen. Gisteren ontvangen. Eerste keer dat ik hem probeerde aan te zetten, gaf hij gelijk mijn gloednieuwe 4 black een slinger naar de grond. Gelukkig niet al te veel schade. Ik zit nu met een G4S die op hol geslagen lijkt: hij pant/tilt/flipt aardig snel in alle mogelijke rondtes. Filmpje: https://vid.me/4amC

Mijn tip: probeer hem direct mét GoPro er goed in (zoals de handleiding voorschrijft), maar houd wel je handen om je GoPro, zodat die geen slinger krijgt.
Dat is wel bizar. Firmware upgrade al geprobeerd? Reset al geprobeerd? (iets met 3x knop indrukken, op tafel leggen en wachten op lampje wat knippert).

Van mij doet het prima, op wat trillingen na. Mogelijk dat andere, sterker batterijen dit kunnen verhelpen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H0ppie schreef op maandag 04 juli 2016 @ 07:30:
Laten we beginnen met de dikke lens, dit lijkt de beschermde lens te zijn. Deze schuif je namelijk over de lens van de camera heen. Vooral makkelijk als je je lens wilt beschermen als je hem in het frame hebt zitten. Het frame is dat ding waar de GoPro op de foto in zit. Je kan hem dus gewoon er vanaf schuiven, als ik het goed zie op de foto, zit er een lipje aan de linkerkant van het kapje. Kun je hem denk ik wel makkelijk mee af halen.
Het lijkt me eerder een filter. Die zijn in allerlei soorten en maten te krijgen voor de diverse GoPro's, maar uiteraard ook af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:14:
[...]

Het lijkt me eerder een filter. Die zijn in allerlei soorten en maten te krijgen voor de diverse GoPro's, maar uiteraard ook af te nemen.
Kan ook, maar aangezien er aangegeven werd dat de vorige eigenaar eigenlijk niet wist wat ie gekocht had was ik daar niet vanuit gegaan. Neemt niet weg inderdaad dat die ook nog af te nemen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
l3art schreef op maandag 04 juli 2016 @ 07:41:
[...]

Dat is wel bizar. Firmware upgrade al geprobeerd? Reset al geprobeerd? (iets met 3x knop indrukken, op tafel leggen en wachten op lampje wat knippert).

Van mij doet het prima, op wat trillingen na. Mogelijk dat andere, sterker batterijen dit kunnen verhelpen.
Yes, allerlei verschillende dingen geprobeerd. Reset, firmware upgrade, firmware downgrade, niks mocht baten. Heb Feiyu een mail gestuurd, afwachten wat dat gaat opleveren. In ieder geval goed om te weten dat die van jou het nagenoeg wel goed doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Gisteren media markt gewoon ff kijken bij de accessoires.....toch maar een gopole evo meegenomen 😏 kon die niet laten liggen. Mooi en fijn ding. Iemand ervaring met mounts met klittenband of iets dergelijks? Wil hem bv op mijn zoontje zijn fiets klemmen maar dan tijdelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H0ppie
mrcosmo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:04:
Gisteren media markt gewoon ff kijken bij de accessoires.....toch maar een gopole evo meegenomen 😏 kon die niet laten liggen. Mooi en fijn ding. Iemand ervaring met mounts met klittenband of iets dergelijks? Wil hem bv op mijn zoontje zijn fiets klemmen maar dan tijdelijk
Is het je niet opgevallen dat in (bij de meeste media markten) hetzelfde schap ook een mount ligt om aan een buis te bevestigen? Hier een link naar de website van MediaMarkt van de mount die ik bedoel. En hier een link naar de nieuwe Pole mount van GoPro. Het bevestigen van een stick aan een fiets lijkt me flink lomp, kan me daarbij namelijk voorstellen dat ie in de weg gaat zitten, is niet optimaal.... De Handelbar mount is van plastic en door de trillingen kan het zijn dat de opname minder interessant wordt. Sommige stellen dan ook voor om een aluminium variant aan te schaffen, zag de naam K-Edge ergens voorbijkomen.

Hopelijk heb je er wat aan. :)

Wil het toch even kwijt: probeer zelf ook eens wat te onderzoeken, dit zijn redelijk standaard toepassingen voor een action cam. Zijn ook zat reviews van normale consumenten, niet alleen de pro's. (Hopelijk kom ik niet over als een zeikerd O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik was op zoek naar anti-fog inserts en zag dat V-nix nu een aantal mooie aanbiedingen heeft - anti-fog insert set voor €1, en voor de prijs kan je ook een 2x camera tether, floaty en remote holder kopen... Power bank voor €2,50 en nog wat meer leuks. Zal DX.com kwaliteit zijn maar voor de prijs (en volgende dag bezorgd) allicht interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 02:53:
Heeft iemand ervaring met het kopen van een eierwekker-stijl mount? Aanraders of juist afraders?
Ik heb en aldi kook wekker met china flat mount en aan de onderkant een magneet plakaat. Werkt best. Maar door het reizen is het bel systeem kapot gegaan (niet belangrijk) maar gebruik het eigenlijk amper. Ik was er max 5 euro aan kwijt in totaal. Dus zo'n investering was het ook weer niet.
Ik gebruik het weinig omdat ik tijdens het reizen weinig op een plek zit waar ik een half uur kan blijven zitten (of langer) want ik wil mijn camera niet alleen laten.
De enkele keren dat ik de tijd wel had, had ik de wekker niet bij me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedRayMann schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:29:
Ik heb en aldi kook wekker met china flat mount en aan de onderkant een magneet plakaat. Werkt best. Maar door het reizen is het bel systeem kapot gegaan (niet belangrijk) maar gebruik het eigenlijk amper. Ik was er max 5 euro aan kwijt in totaal. Dus zo'n investering was het ook weer niet.
Ik gebruik het weinig omdat ik tijdens het reizen weinig op een plek zit waar ik een half uur kan blijven zitten (of langer) want ik wil mijn camera niet alleen laten.
De enkele keren dat ik de tijd wel had, had ik de wekker niet bij me :-)
Ik denk dat ik maar een goedkope 'echte' wekker ga bestellen. Dan heb je gelijk de cameramounts te pakken. Voor dat tientje meer ga ik niet uitgebreid lopen klussen, mijn uren zijn wel meer waard dan dat.

Zelf stel ik me voor die te gebruiken bij een zonsondergang, tijdens een etentje, dat soort werk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat ik maar een goedkope 'echte' wekker ga bestellen. Dan heb je gelijk de cameramounts te pakken. Voor dat tientje meer ga ik niet uitgebreid lopen klussen, mijn uren zijn wel meer waard dan dat.

Zelf stel ik me voor die te gebruiken bij een zonsondergang, tijdens een etentje, dat soort werk.
Zo'n mount stond niet op mijn prioriteiten lijst. Maar kwam bij Aldi een kook wekker tegen, platte boven- en onderkant, magneet strips onderop. En ik had nog enkele cheap China flat mounts thuis liggen. Dus stickertje van de plakstrip, mount op de kook wekker en klaar :-) Het waren niet eens 5 2 minuten :-)

Zou nog wel een goede stabilizer willen, maar vind ze nog te duur voor een hebbedingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

bsmldrs schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Heb je hem aangezet zonder de GoPro in de gimbal?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedRayMann schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:42:
Zo'n mount stond niet op mijn prioriteiten lijst. Maar kwam bij Aldi een kook wekker tegen, platte boven- en onderkant, magneet strips onderop. En ik had nog enkele cheap China flat mounts thuis liggen. Dus stickertje van de plakstrip, mount op de kook wekker en klaar :-) Het waren niet eens 5 2 minuten :-)
Let wel, het gaat mij ook om de standaard cameramounts (als in, non-GoPro) die dan aanwezig zijn. Als ik dat ergens anders af moet slopen en in moet bouwen heb ik mijzelf meer gekost dan zo'n ding.

Als je alleen voor GoPro-compatibiliteit gaat en je hebt Chinees spul liggen, dan is het inderdaad een kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:16:
[...]

Let wel, het gaat mij ook om de standaard cameramounts (als in, non-GoPro) die dan aanwezig zijn. Als ik dat ergens anders af moet slopen en in moet bouwen heb ik mijzelf meer gekost dan zo'n ding.

Als je alleen voor GoPro-compatibiliteit gaat en je hebt Chinees spul liggen, dan is het inderdaad een kleine moeite.
Sorry, ik heb niet begrepen dat je ook andere camera's er op wil gebruiken. Dan is een compleet product inderdaad makkelijker. Waarschijnlijk met zo'n 1/4 schroef erop. Die past dan in de meeste fototoestelen en er past een GoPro schroef dingetje op (hoe heet dat ding eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Goeie actie 1dayfly?
Ken iemand dat setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
CrashOne schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Heb je hem aangezet zonder de GoPro in de gimbal?
In eerste instantie niet, maar misschien dat hij er niet goed in heeft gezeten.

Inmiddels reactie van Feiyu, schijnt dat hij opnieuw gekalibreerd moet worden, iets wat alleen het technische team in China kan. Dat wordt dus opsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier iemand die de Smart Remote in combinatie met de Hero+ gebruikt? Het is totaal onduidelijk welke beperkingen die combinatie kent, aangezien de omschrijving flink algemeen is en de reviews allemaal over de remote in combinatie met een Hero 3 of 4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 01:30:
Is er hier iemand die de Smart Remote in combinatie met de Hero+ gebruikt? Het is totaal onduidelijk welke beperkingen die combinatie kent, aangezien de omschrijving flink algemeen is en de reviews allemaal over de remote in combinatie met een Hero 3 of 4 gaan.
Algemeen
Om te beginnen: ik voldoe niet aan je criteria om te antwoorden, aangezien ik deze combinatie niet heb. Wel heb ik voor iemand wat kort uitgezocht, waarin ook de remote in langs kwam. Dat topic kun je hier vinden.

Omschrijving
'...aangezien de omschrijving flink algemeen is...'

Bedoel je dat lijstje onderaan de pagina dan ook? Want daar staan wel een aantal punten tussen die niet werken met bepaalde Hero's. Zou je nog even kunnen kijken, de nummertjes komen namelijk meerdere keren voor in de omschrijving.

Ik heb het dan over deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spijkerpoeper
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 08:50
Voor de mensen met een Feiyu Tech G4S:
Ik heb er sinds kort ook een. Werkt op zich prima, gelukkig geen last van een op hol geslagen exemplaar. Maar ik ervaar wel het volgende.
Bij het naar boven en beneden pannen, waarbij ik de 'stok' horizontaal voor me houd en dan mijn arm naar boven/beneden beweeg, zie ik een soort vibratie in de beelden achteraf. Heb een testje online gezet: https://www.youtube.com/watch?v=HvawpnvVbVE
Het is via YouTube lastig te zien, het beste is het te zien full screen op een desktop. Via de MP4's is het nog beter te zien, de compressie van YouTube zorgt er al voor dat het deels gefilterd wordt. Ik gebruik overigens de nieuwste firmware en heb ook een oudere geprobeerd, geen verschil.

Als ik filmpjes van anderen bekijk op YouTube, dan zie ik af en toe heel even een soortgelijke vibratie in het beeld, maar heb ik het gevoel dat het bij mij erger is. Ervaren jullie hetzelfde? En is het dus een feature? :+ Of hebben jullie hier geen of weinig last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H0ppie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 07:11:
Omschrijving
'...aangezien de omschrijving flink algemeen is...'

Bedoel je dat lijstje onderaan de pagina dan ook? Want daar staan wel een aantal punten tussen die niet werken met bepaalde Hero's. Zou je nog even kunnen kijken, de nummertjes komen namelijk meerdere keren voor in de omschrijving.

Ik heb het dan over deze pagina.
De onduidelijkheid zit erin dat je schijnbaar geen instellingen kunt aanpassen met de remote en de Hero+. Intuïtief ga ik er dan vanuit dat je ook de modus (video/foto) niet kunt aanpassen, maar bestudering van filmpjes van de remote en de Hero 3 suggereren dat dat weer wel kan. Je kunt blijkbaar alleen de resolutie en dergelijke niet veranderen. Een echte bevestiging dat het ook zo is heb ik echter niet, alleen een vergelijkbare omschrijving van de beperkingen van beide camera's.

Ik vind het overigens ook wel raar. Een gratis mobiele app kan wel wat een apparaat van 70 euro niet kan - waarbij ik me bijna niet kan voorstellen dat het een hardwarematige beperking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:37:
[...]

De onduidelijkheid zit erin dat je schijnbaar geen instellingen kunt aanpassen met de remote en de Hero+. Intuïtief ga ik er dan vanuit dat je ook de modus (video/foto) niet kunt aanpassen, maar bestudering van filmpjes van de remote en de Hero 3 suggereren dat dat weer wel kan. Je kunt blijkbaar alleen de resolutie en dergelijke niet veranderen. Een echte bevestiging dat het ook zo is heb ik echter niet, alleen een vergelijkbare omschrijving van de beperkingen van beide camera's.

Ik vind het overigens ook wel raar. Een gratis mobiele app kan wel wat een apparaat van 70 euro niet kan - waarbij ik me bijna niet kan voorstellen dat het een hardwarematige beperking is.
Ik zit nu inderdaad ook de pagina in de webshop te bekijken. Ze snappen zelf niet met welke devices het nu compatible is.... Bovenin de pagina worden de devices benoemd en waar nodig benoemd of de settings/tag knop werkt of niet. Voor Hero+ blijkbaar wel werkend. Onderaan de pagina een mooie note met dat het alleen voor Hero4 en Session is.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik volledig met je eens bent en dezelfde aanname doe dat het wel zal moeten werken. Maar ja, dat is ook niet een hele prettige geruststelling. Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:53
Vandaag een Hero 4 silver aangeschaft voor de aankomende vakantie in Thailand en zo nu en dan een motor weekend.

Zojuist de camera "gemount" op het kin gedeelte van mijn helm. Morgen een rit gaan doen ( het wordt goed weer! ) dus ik kan dan gelijk aan de slag.

Ik heb al een 32gb kaartje, maar ik neem aan dat er nog een 64 gb SD kaartje bij moet komen.. Ik kwam ergens op internet tegen dat je ongeveer 2 uur film op een 32GB kaartje (1080p 60 FPS) kwijt kan. Klopt dit met jullie ervaringen?

Ook nog maar ergens een extra batterij + lader scoren!

Edit:

pricewatch: Samsung EVO 64GB MicroSDXC

€25,- in PW, net iets goedkoper op Conrad voor €19,99 en dan waarschijnlijk in combinatie met deze lader + 2 batterijen.

[ Voor 31% gewijzigd door R0y. op 08-07-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0y. schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:55:
Ik heb al een 32gb kaartje, maar ik neem aan dat er nog een 64 gb SD kaartje bij moet komen.. Ik kwam ergens op internet tegen dat je ongeveer 2 uur film op een 32GB kaartje (1080p 60 FPS) kwijt kan. Klopt dit met jullie ervaringen?
Ja. Het aantal megabit per seconde is correct en dan is het simpelweg een kwestie van rekenen.
Edit:

€25,- in PW, net iets goedkoper op Conrad voor €19,99 en dan waarschijnlijk in combinatie met deze lader + 2 batterijen.
Ik zou met het kleine prijsverschil eerder voor de Pro-versie gaan. Het relevante verschil is MLC versus TLC. MLC-geheugen is robuuster en sneller. Met name dat het minder snel corrupt raakt is een groot voordeel, want je wilt natuurlijk niet na je unieke ervaring ontdekken dat je bestanden rot zijn. De extra snelheid kan ook een voordeel zijn bij uitlezen.

Het is bijna stuitend hoe weinig aandacht er is voor het geheugentype bij geheugenkaarten, maar omdat ik zelf een kaartje nodig had ben ik er in gedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik wat meer met de Hero+ aan het experimenteren ben, valt me bij sommige opnames een clippend geluid op. Het lijkt vooral of uitsluitend voor te komen bij opnames in de auto. Ik heb hier een kort stukje geluid uit een rit geknipt waar vrij goed te horen is wat er gebeurt. Het geluid is op zich goed, alleen het geclip maakt het onprettig om te horen. De GoPro zat hier met een zuignap aan de voorruit gemonteerd. Heeft iemand een idee wat daar aan de hand is?

Edit: het geluid lijkt hetzelfde als hier te zijn, maar daar weet men ook niet wat er aan de hand is. Daar gaat het om een Hero 3, maar het probleem is identiek. Ruilen blijkt niet te helpen. Opvallend is dat het steeds om voertuigen gaat.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 10:52
R0y. schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:55:
Edit:

Geen idee of het uitmaakt, maar ik heb de Pro versie hiervan (zoals Camacha aangaf).
Deze doet het tot op heden perfect op 2.7K 50FPS geen enkel probleem.

Zojuist heb ik het LCD Backpack en GoPro The Frame 2.1, zodat ik ook kan filmen (voor langere periodes) als ik aan het racen ben thuis.

Dus heb weer wat nieuwe dingen momenteel. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen voor de vakantie nog een Smart Remote aan te schaffen. Aan de ene kant vind ik de Bluetooth-knop die ik nu heb wel handig, aan de andere kant is het een belachelijke hoeveelheid geld voor wat je krijgt.
Ithric schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:52:
Geen idee of het uitmaakt, maar ik heb de Pro versie hiervan (zoals Camacha aangaf).
Deze doet het tot op heden perfect op 2.7K 50FPS geen enkel probleem.
Het is één van de kaartjes die ook daadwerkelijk schrijft wat beloofd wordt en zelfs nog iets meer.
Zojuist heb ik het LCD Backpack en GoPro The Frame 2.1, zodat ik ook kan filmen (voor langere periodes) als ik aan het racen ben thuis.
Je kunt tegelijk laden en opnemen, dus een lange USB-kabel werkt ook :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:10:
Je kunt tegelijk laden en opnemen, dus een lange USB-kabel werkt ook :)
Ja maar dan moet ik hem toch zonder case gebruiken, bij de 4 Black zitten de aansluitingen aan de zijkant welke de case verhinderd voor gebruik.

Dit leek mij de beste oplossing, anders moet ik een case kopen en slopen. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer ik met de GoPro bezig ben, hoe meer ik wel snap dat ze het erg lastig hebben ten opzichte van de goedkopere concurrentie. GoPro lijkt te werken met een soort free-to-play-model, maar dan zonder het gratis deel. Voor daadwerkelijk alles moet los betaald worden en vaak is dat een kunstmatige scheiding. Wil je kunnen filmen? Koop dan een instapcamera voor twee keer wat een concurrerend model kost. Wil je simpele belichtingsinstellingen kunnen aanpassen? Koop dan het topmodel waarbij het bedrag nog eens verdubbelt. Voor het kunnen zien van een preview tijdens filmen idem dito. Wil je selfie-opnames maken? Koop een stick van 40 euro. Wil je op afstand op een knop kunnen drukken? Koop er nog maar een afstandsbediening van 70 euro bij? Wil je die afstandsbediening op je dure stok zetten? Montagekitje van 30 euro.

De hogere basisprijs van een camera is nog wel te doen, maar werkelijk iedere handeling voorbij de echte basis kost ook gelijk de hoofdprijs en dat zijn mensen blijkbaar en logischerwijs zat.
Ithric schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:39:
Ja maar dan moet ik hem toch zonder case gebruiken, bij de 4 Black zitten de aansluitingen aan de zijkant welke de case verhinderd voor gebruik.

Dit leek mij de beste oplossing, anders moet ik een case kopen en slopen. 8)
Je hebt toch geen case nodig als je niet in de buurt van water filmt? Juist met dat frame kan je zo'n USB-kabel prima gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:39:
Je hebt toch geen case nodig als je niet in de buurt van water filmt? Juist met dat frame kan je zo'n USB-kabel prima gebruiken.
Ik wil hem ergens vast opzetten, dus niet los op een bureau of dergelijke.
Dan is mijn toekomstige opstelling, HDMI capture naar PC en USB voeding. (maar eerst wil ik de opstelling gaan testen met wat opnames of dit werkt zoals ik wil)
Dit is niet de hoofd reden dat ik de camera heb genomen, maar leuk als het kan. 8)

(alleen om nou meer dan 100 euro uit te geven om iets te proberen vond ik nog iets te gek, terwijl ik het gewoon kan testen zonder capture eerst)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Ithric schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:55:
[...]

Dan is mijn toekomstige opstelling, HDMI capture naar PC en USB voeding. (maar eerst wil ik de opstelling gaan testen met wat opnames of dit werkt zoals ik wil)
Dit is niet de hoofd reden dat ik de camera heb genomen, maar leuk als het kan. 8)

(alleen om nou meer dan 100 euro uit te geven om iets te proberen vond ik nog iets te gek, terwijl ik het gewoon kan testen zonder capture eerst)
Ik gebruik deze al een tijdje en ze bevallen goed, alleen de ronde zij ingang even iets groter maken omdat ander wifi spontaan aangaat.
http://www.ebay.com/181873166813

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/XPEAAOSwWnFV-h68/s-l1600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zaterdag mijn eerste keer gefilmd met de Gopro(op de motor) . Wat een tof apparaat! Nu heb ik 2 uur aan film materiaal, moet ik alleen nog gaan uitzoeken hoe ik er iets leuks van maak. Niet zo zeer met welke software maar meer content wise :9

Wat betreft SD kaart ben ik nog steeds op zoek. Nu heb ik nog 3 weken voordat ik op vakantie ga dus heb nog even. Maar gaat die Samsung pro worden of een kaartje van Scandisk.

Ook nog aan het kijken naar assesoires. Nu wil ik een selfie stick ( niet zo moeilijk te vinden ) maar ook nog een tripod o.i.d. Genoeg online webshops die sets hebben in ieder geval.
Ithric schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:55:
[...]

Een behuizing uit China aanschaffen o.i.d.? Vervolgens er even met de boor/dremel doorheen gaan zodat de kabeltjes passen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
R0y. schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:45:

Een behuizing uit China aanschaffen o.i.d.? Vervolgens er even met de boor/dremel doorheen gaan zodat de kabeltjes passen? :)
Dat heb ik ook gedaan met twee behuizingen, gat in geboord om 3 meter USB kabel aan te sluiten voor een 6 weken timelapse met twee GoPro's.
Wel de USB kabel met siliconen kit dicht gelijmd in het gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Gutteguttegut schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:48:
[...]
Dat heb ik ook gedaan met twee behuizingen, gat in geboord om 3 meter USB kabel aan te sluiten voor een 6 weken timelapse met twee GoPro's.
Stoer zeg! Linkje naar de timelapse?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gutteguttegut
R0y. schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:49:
[...]
Stoer zeg! Linkje naar de timelapse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:48:
Zoiets wil ik ook nog een keer doen, maar dan met siliconenputty. Zo kan je op de piste filmen met een externe batterij die warm wordt gehouden onder de jas en toch een goed beschermde camera hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
En soms gaat het fout, 24 meter was iets te hoog....
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/ERCNH079ic7oPLTCVuAxiT2Q/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
Damn ik voel de pijn hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Oeps, die is kapot...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Gutteguttegut schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:00:
En soms gaat het fout, 24 meter was iets te hoog....
[afbeelding]
Oproep aan alle Tweakers en inzamelingsactie! :P

Zwaar onprettig (even forumvriendelijk houden) zeg... Maar 24 meter met of zonder housing? Ben wel benieuwd naar de toedracht eigenlijk. Of is dat nog te vers om op te halen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H0ppie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:35:

Zwaar onprettig (even forumvriendelijk houden) zeg... Maar 24 meter met of zonder housing? Ben wel benieuwd naar de toedracht eigenlijk. Of is dat nog te vers om op te halen? ;)
Aan de opnames te zien doet Gutteguttegut dit vaker en professioneel :P Dan sneuvelt er af en toe een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:53:
[...]

Aan de opnames te zien doet Gutteguttegut dit vaker en professioneel :P Dan sneuvelt er af en toe een camera.
Dan moeten we hem blijven stimuleren, want het filmpje van het Zuiderzeemuseum is inderdaad erg interessant in elkaar gezet. Dus alsnog: inzamelingsactie! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ga volgende maand op vakantie en wil eigenlijk nog even snel een Hero 4 silver scoren maar kwam toevallig de Ricoh WG-M2 tegen, iemand hier die mij kan overtuigen waarom juist voor de Hero te gaan? Prijs/kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
H0ppie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:35:
[...]

Ik had hm met een zuignap onderaan het bakje van een hoogwerker vast gemaakt...maar helaas niet goed genoeg. Hij zat in een open behuizing (zie link met afbeelding eerder in dit topic).
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:53:
[...]

Het is niet de eerste camera die we afschrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
http://www.aliexpress.com...2114.13010308.0.66.VKis1S

Heb dit hebbedingetje (ei wekker :P) gekocht.
Leuk voor zulke shots:

:)

PS, weet iemand hoeveel graden deze mount kan draaien?
Dan bedoel ik dus in horizontale modus:
http://www.aliexpress.com...6-9c29-a66195c56625&tpp=1

[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 13-07-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:27
Gutteguttegut schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:31:
[...]
Ik had hm met een zuignap onderaan het bakje van een hoogwerker vast gemaakt...maar helaas niet goed genoeg. Hij zat in een open behuizing (zie link met afbeelding eerder in dit topic).

[...]
Het is niet de eerste camera die we afschrijven ;)
Met de zuignap is het niet de vraag of de camera valt, maar wanneer.

Altijd met een touwtje borgen dat ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Dacuuu schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Met de zuignap is het niet de vraag of de camera valt, maar wanneer.

Altijd met een touwtje borgen dat ding. :)
I know...het is ook niet handig om zoiets in de haast te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:31:
Zijn er beelden van de val zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:09:
[...]

Ramptoerist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbedoelde beelden zijn vaak zomaar de tofste beelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze gekocht. Waarom meer betalen dan voor een Chinees model of zelfbouw?

- Universele cameramounts en daardoor bruikbaar met alle gangbare camera's en toebehoren
- Nederlandse garantie
- Handige pootjes
- Relatief goede reviews
- Het prijsverschil is te klein om zelf te gaan bouwen - materialen en zeker mijn uren kosten meer
- Snel binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:09:
[...]

Nee dat bestand is corrupt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem! Hoera! De GoPro Hero 4 Silver!

Al heel wat dingen gefilmd maar nu viel er mij iets op wat ik even hier wil laten "checken" voor ik hem meeneem op vakantie en ik daar merk dat er door dit "probleem" schade is als ik in het water ga.

Bij de behuizing staan de knoppen boven de "rand" om in te drukken. Enkel de knop van instellingen zit al in de rand. Is dat normaal? Of is er iets mis met die knop? Hoe kan ik dit herstellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:43:
Ik heb hem! Hoera! De GoPro Hero 4 Silver!

Al heel wat dingen gefilmd maar nu viel er mij iets op wat ik even hier wil laten "checken" voor ik hem meeneem op vakantie en ik daar merk dat er door dit "probleem" schade is als ik in het water ga.

Bij de behuizing staan de knoppen boven de "rand" om in te drukken. Enkel de knop van instellingen zit al in de rand. Is dat normaal? Of is er iets mis met die knop? Hoe kan ik dit herstellen?

Alvast bedankt!
Foto? (Scherp en close up)

Maar test het door de case dicht te doen, in de wasbak/bad ermee en knopjes drukken maar :-) Lang, kort, snel, langzaam... Natuurlijk zonder camera.

Ik heb mijn camera niet bij de hand, maar het klinkt alsof het normaal is. Je doelt op het zilveren knopje in je case, toch?
Het knopje zit aan een palletje die met een rubbertje door je case gaat. Zolang het daar maar goed zit. Dan maakt het naar mijn idee niet uit of het knopje iets meer in/uit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
SemperFidelis schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:08:
http://www.aliexpress.com...2114.13010308.0.66.VKis1S

Heb dit hebbedingetje (ei wekker :P) gekocht.
Leuk voor zulke shots:

[video]

:)

PS, weet iemand hoeveel graden deze mount kan draaien?
Dan bedoel ik dus in horizontale modus:
http://www.aliexpress.com...6-9c29-a66195c56625&tpp=1
Ben bij de Ikea geweest en heb daar een kookwekker gekocht, paar euro en veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Ben vanaf vandaag de gelukkige eigenaar van de Hero 4 silver en er erg blij mee, heb toch een kleine vraag waar kan je hem buiten de computer veilig mee opladen kan dat bijvoorbeeld met een stekker usb lader of moet ik letten op het aantal mA, bijvoorbeeld een telefoon lader is 1,5 of 2 amp. of moet ik echt de Gopro laders gebruiken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
videoman schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:05:
Ben vanaf vandaag de gelukkige eigenaar van de Hero 4 silver en er erg blij mee, heb toch een kleine vraag waar kan je hem buiten de computer veilig mee opladen kan dat bijvoorbeeld met een stekker usb lader of moet ik letten op het aantal mA, bijvoorbeeld een telefoon lader is 1,5 of 2 amp. of moet ik echt de Gopro laders gebruiken ?
Amps van de lader maakt niet echt uit. De gopro trekt de amps uit de lader, het is niet dat de lader de amps de gopro in duwt. Dus je kan gewoon je telefoon oplader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Queenfanmichel schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:50:
[...]

Ben bij de Ikea geweest en heb daar een kookwekker gekocht, paar euro en veel plezier.
Je kunt ook een goedkope klok kopen bij Action oid en daarvan het uurwerk gebruiken voor langere timelapses.
Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/swaa00.jpg

Kosten minder dan 5 euro.
videoman schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:05:
Ik gebruik diverse laders van 1 poorts tot 12 poorts USB laders. Van 1,5A tot 4,5A.

[ Voor 36% gewijzigd door Gutteguttegut op 21-07-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Gutteguttegut schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:11:
[...]
Je kunt ook een goedkope klok kopen bij Action oid en daarvan het uurwerk gebruiken voor langere timelapses.
Voorbeeld:
[video]

[afbeelding]

Kosten minder dan 5 euro.
[...]
Het draai tempo is hier een stuk fijner, zou graag ook zoiets willen en dan moet je denk ik kijken naar een kookwekker die 120min doet over een rondje. Misschien maar even bij de action kijken... is die aan te passen naar een lagere draai snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Djie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Het draai tempo is hier een stuk fijner, zou graag ook zoiets willen en dan moet je denk ik kijken naar een kookwekker die 120min doet over een rondje. Misschien maar even bij de action kijken... is die aan te passen naar een lagere draai snelheid?
In mijn opstelling kun je niets aanpassen, het uurwerk draait zoals een uurwerk hoort te draaien niets meer niets minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Gutteguttegut schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:25:
[...]
In mijn opstelling kun je niets aanpassen, het uurwerk draait zoals een uurwerk hoort te draaien niets meer niets minder :)
Mooi :) Ga ik zeker even kijken bij de action naar kookwekkertje. Hoeveel minuten doet hij over een rondje bij jou? Even ter referentie voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Djie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:27:
[...]

Mooi :) Ga ik zeker even kijken bij de action naar kookwekkertje. Hoeveel minuten doet hij over een rondje bij jou? Even ter referentie voor mij :)
Ik heb het over een klok....geen kookwekker ;)
Een klok doet 6 uur over een halve cirkel en 12 uur over een hele cirkel.
Ideaal dus voor lange timelapses.

Ik heb ooit een metalen kookwekker gekocht bij Xenos voor nog geen 2 euro met een magneetplakker onderop, maar die zie ik nu niet meer te koop staan.
Als je een beetje zoekt kun je bij Blokker/Kruidvat/Xenos/Action/Big Bazar/Trekpleister/etc. heel goedkoop iets geschikt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djie
Gutteguttegut schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:40:
[...]

Ik heb ooit een metalen kookwekker gekocht bij Xenos voor nog geen 2 euro met een magneetplakker onderop, maar die zie ik nu niet meer te koop staan.
Als je een beetje zoekt kun je bij Blokker/Kruidvat/Xenos/Action/Big Bazar/Trekpleister/etc. heel goedkoop iets geschikt vinden.
Ik moet even goed lezen :+ Een klok is natuurlijk ook optie, niet eens aan gedacht, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Hoe koppelen jullie de Hero 4 los van de computer na het uploaden van de video's , gewoon usb eruit of eerst computer uit en dan eruit, kortom wat is een veilige manier ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom zou je eerst de PC uitzetten? :? Doe je dat met je andere USB-apparaten ook? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:40:
[...]

Deze is relaxt: http://www.hema.nl/winkel...den/kookwekker-(80852059)

dun + magneet aan onderkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
videoman schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:55:
Hoe koppelen jullie de Hero 4 los van de computer na het uploaden van de video's , gewoon usb eruit of eerst computer uit en dan eruit, kortom wat is een veilige manier ?
Gewoon de usb kabel pullen, en soms als de zon en de maan goed staan, de usb eerst veilig verwijderen via de taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Osiris schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:47:
Waarom zou je eerst de PC uitzetten? :? Doe je dat met je andere USB-apparaten ook? :o
Nee dat niet maar sluit wel altijd geheugen kaarten netjes af maar blijkbaar hoeft dat niet bij de GoPro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vraag: aantal van jullie hebben een Feiyu tech 3 axis gimbal. Iemand in de buurt van Utrecht die er voor open staat om deze paar weken uit te lenen / verhuren voor vakantie (eind aug / begin sept)?

Waarom koop ik er niet gewoon 1? Dat wil ik ook, maar pas later dit jaar als ik upgrade naar gopro 5 heb gedaan, vanwege mogelijk nieuwe form factor waardoor die niet meer op gimbal past. Wil echter wel graag mooie stabiele handheld shots maken in IJsland als aanvulling op de drone beelden :) #kannietwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
videoman schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:15:
Nee dat niet maar sluit wel altijd geheugen kaarten netjes af maar blijkbaar hoeft dat niet bij de GoPr
Waarom niet het kaartje in een cardreader stoppen? Dat gaat veel sneller met kopiëren.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1 ... 70 ... 81 Laatste