Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
l3art schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:16:
/me Bart wil zich ook gewoon een keer MacGuyver voelen.
Of zoals Jeremy Clarkson zou zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://i.qkme.me/3qu98u.jpg

Maar het is altijd een fijn gevoel als je met alternatieve oplossingen iets voor elkaar krijgt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 20:24
Binnenkort vertrekken we op vakantie met de kinderen naar Zuid-Frankrijk, en om alles te leren zou ik zoveel mogelijk filmen en er een compilatiefilmpje van willen maken. Dus van het incheckken in de luchthaven, het plaatsnemen op het vliegtuig, het duiken in het zwembad tot het filmen van allerlei uitstapjes. Momeneel ben ik al in het bezit van een chest mount, en zou ik me nog een stick willen aanschaffen. Aangezien op dit moment de Feiyu G4 op dit moment nog geen optie is, en ik mij hier ook niet mee in het zwembad zie duiken, ben ik dus op zoek naar een ideale/geschikte stick.
Ook zijn alle tips welkom waar ik andere batterijen en/of lader kan kopen, of andere zaken die intressant kunnen zijn voor onze vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Heeft er hier iemand ervaring met het kopen van een gopro via Amazon.de? Hij is hier een stukje goedkoper dan in NL, echter je hebt dan de DE versie. Zit hier hier verschil in ten opzichte van de NL versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_jari schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:09:
Heeft er hier iemand ervaring met het kopen van een gopro via Amazon.de? Hij is hier een stukje goedkoper dan in NL, echter je hebt dan de DE versie. Zit hier hier verschil in ten opzichte van de NL versie?
Bij Duitse dingen is doorgaans altijd alles ook daadwerkelijk in het Duits, maar in hoeverre dat niet eenvoudig terug te veranderen valt - ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Desperation schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:19:
Binnenkort vertrekken we op vakantie met de kinderen naar Zuid-Frankrijk, en om alles te leren zou ik zoveel mogelijk filmen en er een compilatiefilmpje van willen maken. Dus van het incheckken in de luchthaven, het plaatsnemen op het vliegtuig, het duiken in het zwembad tot het filmen van allerlei uitstapjes. Momeneel ben ik al in het bezit van een chest mount, en zou ik me nog een stick willen aanschaffen. Aangezien op dit moment de Feiyu G4 op dit moment nog geen optie is, en ik mij hier ook niet mee in het zwembad zie duiken, ben ik dus op zoek naar een ideale/geschikte stick.
Ook zijn alle tips welkom waar ik andere batterijen en/of lader kan kopen, of andere zaken die intressant kunnen zijn voor onze vakantie.
Probeer niet teveel met een gopro te filmen, ik weet niet wat voor mobiel je hebt maar als het een recente high end telefoon is dan is het film materiaal wat daaruit komt vaak prettiger om naar te kijken dan GoPro footage. GoPro dan enkel gebruiken voor actie shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Why? Gopro daar niet geschikt voor?

Andere vraag: wat zijn nou de beste settings, zowel op de Gopro, als bijv. in Premiere. Wat ik ook probeer, de kwaliteit van mijn videos komt niet in de buurt van wat ik bijv. op Youtube voorbij zie komen.

- Gopro 4 Hero silver
- meestal film ik op 1080p 60 met Protune
- in Premiere monteer ik ook op 1080p 60 (de settings die je krijgt wanneer je footage importeert)
- exporteren doe ik met de setting die de sourcesettings aanhoudt (naam even kwijt), bij voorkeur op 20-30Mbps (dat is hoger dan de 10-15 of zo waar Premiere mee komt)

Een filmpje van 3 minuten is dan rond de 500Mb, maar doen die lui nog extra nabewerking of zo? En wat? Ik haal het op geen enkel vlak, niet qua vloeiendheid, niet qua beeldkwaliteit (soms best wel korrelig/vlekkerig, gecomprimeerd dus))
Over het algemeen ben ik best wel teleurgesteld over de beeldkwaliteit die ik overhou als ik het vergelijk met "internet"
Uiteraard heb ik geen supersonische stabilisator dus dat verklaart al een hoop, maar dan nog.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 22-04-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 22:41
Heb gisteren de GoPro Hero 4 Black binnen gekregen, wat een vooruitgang op de Hero 1 zeg. (Logisch natuurlijk 4k ipv 780p)

Heb enkel filmpjes gemaakt om even te proberen en vanochtend als Dashcam gebruikt, dit gezien ik het weekend hem ga gebruiken in auto's (hopelijk) op het circuit in Zolder. (Ik meen Tesla Roadster, voor een evenement waarop ik ben uitgenodigd)
Hopelijk kan ik de juiste settings vinden en mag ik een zuignap op het raam plakken om zo beelden te schieten. :+

Ben nu bezig met het volgende te testen:
*2.7 op 50 fps (Wide angle, protune/lowlight=aan)
*4k op 25 fps (Wide angle, protune/lowlight=aan)

Hopelijk heb ik dan vanavond/morgen een idee hoe het verschil zit in FPS, merk je de extra 25 FPS duidelijk in de auto of totaal niet? (dat is mij even onduidelijk nu)

Verder is het ideaal dat je alles gewoon met je smartphone kan wijzigen en je niet door de settings hoeft te scrollen.
Binnenkort komt er nog een afstandbediening/extra batterijen/LCD Display.

Heb nu trouwens een 64GB Sandisk geheugenkaart die de snelheid aankan van de camera.
Denk eraan om later een 128GB aan te schaffen, maar misschien worden dat er wel gewoon 2 van 64GB. (De accu is toch vaak sneller leeg dan de kaart vol is op 4k/2.7k filmen.)

Mocht iemand tips/trics weten of handige sites laat maar weten, ga vanavond weer verder zoeken naar de juiste instellingen. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 22:12
Als je buiten filmt gewoon op 30 of 60fps gooien. Ik zou zelf voor 2.7k 60fps gaan. Er zijn maar heel weinig mensen die het verschil in resolutie gaan zien, terwijl iedereen het verschil in frame rate gaat zien. Bovendien zijn effecten en slow-motion veel beter toe te passen met 60fps.

Hier kan je het verschil wel goed zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Balance op 22-04-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:25:
[...]

Bij Duitse dingen is doorgaans altijd alles ook daadwerkelijk in het Duits, maar in hoeverre dat niet eenvoudig terug te veranderen valt - ik heb geen idee.
Bedankt, als het menu gewoon naar NL is te veranderen is natuurlijk geen enkel probleem. Ga eens verder kijken of dat zo werkt. Prijsverschil ten opzichte van NL is ongeveer €20,- Dat is toch weer makkelijk verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_jari schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:57:
Bedankt, als het menu gewoon naar NL is te veranderen is natuurlijk geen enkel probleem. Ga eens verder kijken of dat zo werkt. Prijsverschil ten opzichte van NL is ongeveer €20,- Dat is toch weer makkelijk verdiend.
Houd er wel rekening mee dat je voor die 20 euro ook met een garantieafhandeling in Duitsland zit. Voor twee tientjes zijn dat mogelijk wel een hoop extra problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Daar heb je wel een punt, is het niet zo dat je garantie hebt bij GoPro zelf, dus dat je daarmee ook naar GoPro NL zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
dj_jari schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:03:
Daar heb je wel een punt, is het niet zo dat je garantie hebt bij GoPro zelf, dus dat je daarmee ook naar GoPro NL zou kunnen gaan?
Als je via Amazon koopt, dan is het via Amazon/onder leverancier de garantie eerste periode.
Alles wat GoPro doet is service, niet verplicht, zover ik altijd begrijp.
Balance schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:45:
[...]

Als je buiten filmt gewoon op 30 of 60fps gooien. Ik zou zelf voor 2.7k 60fps gaan. Er zijn maar heel weinig mensen die het verschil in resolutie gaan zien, terwijl iedereen het verschil in frame rate gaat zien. Bovendien zijn effecten en slow-motion veel beter toe te passen met 60fps.

Hier kan je het verschil wel goed zien.
Thanks, zoals gezegd ben ik nieuw hierin.
Ik zal dan dit weekend op 2.7K 60 FPS draaien, vanavond mooi even kijken of ik verschil wel zie in beide. (Op mijn 4K TV natuurlijk, anders zie je geen verschil waarschijnlijk. :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Ithric op 22-04-2016 13:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 21:51

Zeeuw

5.6

stefijn schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:40:
Why? Gopro daar niet geschikt voor?

Andere vraag: wat zijn nou de beste settings, zowel op de Gopro, als bijv. in Premiere. Wat ik ook probeer, de kwaliteit van mijn videos komt niet in de buurt van wat ik bijv. op Youtube voorbij zie komen.

- Gopro 4 Hero silver
- meestal film ik op 1080p 60 met Protune
- in Premiere monteer ik ook op 1080p 60 (de settings die je krijgt wanneer je footage importeert)
- exporteren doe ik met de setting die de sourcesettings aanhoudt (naam even kwijt), bij voorkeur op 20-30Mbps (dat is hoger dan de 10-15 of zo waar Premiere mee komt)

Een filmpje van 3 minuten is dan rond de 500Mb, maar doen die lui nog extra nabewerking of zo? En wat? Ik haal het op geen enkel vlak, niet qua vloeiendheid, niet qua beeldkwaliteit (soms best wel korrelig/vlekkerig, gecomprimeerd dus))
Over het algemeen ben ik best wel teleurgesteld over de beeldkwaliteit die ik overhou als ik het vergelijk met "internet"
Uiteraard heb ik geen supersonische stabilisator dus dat verklaart al een hoop, maar dan nog.
Ik zit daar ook vaak mee te stoeien.

60 fps is zoals gezegd mooier, maar toen ik een YouTube filmpje op m'n TV afspeelde zag ik maar 30fps... Ik had een filmpje op 60fps gemaakt met tussen elk frame een zwart beeld, zodat je dus een flitsend effect kreeg (op de maat van een mitrailleur) maar eenmaal op TV zag ik enkele seconde een zwart beeld...

Ik weet zo de settings die ik gebruik niet. Maar ik vink wel altijd zoveel mogelijk aan om de kwaliteit te verbeteren, al duurt het renderen dan wel langer natuurlijk. Ik gebruik sowieso niet de pre-settings, dan is de kwaliteit echt veel te laag vind ik.
Ik heb ook wel eens meerdere versies gemaakt, dan maak ik bijvoorbeeld een film van max 1GB voor YouTube en dan maak ik nog een originele van 5GB voor mezelf. Dan heb je sowieso altijd een goede versie.

Dan heb ik vrij goede kwaliteit, of er moeten echt veel bewegingen zijn, dan zie je duidelijk de kwaliteit omlaag gaan...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:58:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je voor die 20 euro ook met een garantieafhandeling in Duitsland zit. Voor twee tientjes zijn dat mogelijk wel een hoop extra problemen.
Gisteren toch gewoon in NL gekocht. Nu nog op jacht naar accessoires. Via verschillende sites zie ik setjes te koop voor ongeveer € 30,-. Hoe zit het met de kwaliteit hiervan? Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
dj_jari schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:07:
[...]

Gisteren toch gewoon in NL gekocht. Nu nog op jacht naar accessoires. Via verschillende sites zie ik setjes te koop voor ongeveer € 30,-. Hoe zit het met de kwaliteit hiervan? Heeft iemand daar ervaring mee?
Je zal iets specifieker moeten zijn wat voor een setjes je precies bedoeld. Heb zelf wat dingen van banggood. Op zich prima, al merk je wel dat de bouten niet bepaald van roestvrijstaal gemaakt zijn. In dat opzicht zijn de originele beter.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
l3art schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:58:
[...]

Je zal iets specifieker moeten zijn wat voor een setjes je precies bedoeld. Heb zelf wat dingen van banggood. Op zich prima, al merk je wel dat de bouten niet bepaald van roestvrijstaal gemaakt zijn. In dat opzicht zijn de originele beter.
Setjes zoals deze: http://www.gopro-mania.nl...h-voor-gopro-hero4-s.html

Via banggood heb ik ook gezien, maar ik wil het graag wat eerder in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
dj_jari schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:34:
[...]

Setjes zoals deze: http://www.gopro-mania.nl...h-voor-gopro-hero4-s.html

Via banggood heb ik ook gezien, maar ik wil het graag wat eerder in huis hebben.
De losse onderdelen zullen op zich wel prima zijn. Heb zelf een zuignap voor de Gopro van bangood die doet het niet zo heel erg goed. De rest op zich wel tevreden over, maar nogmaals zoals de schroeven/moeren die er bij zitten zijn van mindere kwaliteit maar nog altijd prima. Eentje is een bij mij flink verroest maar na een jaar werkt het nog altijd prima. Heb niet het idee dat het door en door is. Maar goed moet wel een keer vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Dan ga ik hem gewoon bestellen, al is juist die zuignap wel een belangrijke mount voor mij voor bevestiging aan de auto. Al kan ik daar wellicht nog los een betere van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Er zijn zoveel verschillende. Grote kans dat die van jou anders is als die ik heb en dus wellicht die van jou het wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Ongetwijfeld, ik ga er in ieder geval ook 3punts zuignap mount bijkopen. Extra accu en lader lijkt mij ook geen overbodige luxe, en dan ben ik er verder wel met de standaard mounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 20:24
Desperation schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:19:
Niemand met tips (voor de batterijen) of niemand die een geschikte stick kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Desperation schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:38:
[...]
Niemand met tips (voor de batterijen) of niemand die een geschikte stick kan aanraden?
Ik heb de stick van GoPro zelf (jaartje of 3-4 geleden) gebruikt, werkt gewoon perfect.
Tevens kan je voor groter bereik ook een Selfie Stick gebruiken en deze dan andersom houden.

Voor wat betreft batterijen, zie ik veel imitatie welke redelijk goedkoop zijn (invergelijking met die van GoPro), maar moet dit zelf ook nog bekijken want heb de Hero 4 pas net binnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zelf heb ik m'n extra batterijen via bol.com besteld of via Amazon.de ben op beide aan het zoeken geweest dus weet even niet meer waar ik nu precies besteld heb. In ieder geval imitatie accu's welke het prima doen. Er zijn een paar grote spelers in. Imitatie accu's. Heb zelf die van Wasabi. 2 accu's inclusief lader. Doen niet onder voor de originele accu.

[ Voor 51% gewijzigd door 13art op 26-04-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
--edit: code vergeven--

Mocht iemand interesse hebben, ik heb een kortingscode van 25% te gebruiken in de GoPro store voor een Hero4 Black of Silver en mounts/accessoires. PM me even.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen11 op 28-04-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Desperation schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:38:
[...]

Je zou de Brunton All Day 2.0 GoPro Power Supply kunnen gebruiken als accu.
http://www.ebay.nl/sch/i....kw=Brunton+GoPro&_sacat=0

Zelf geen ervaring mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 20:24
Wat is jullie ervaring met de gopro accessoire pakketten die op aanbiedingssites aangeboden worden.
Stond er vanmorgen nog 1 op, inmiddels niet meer zie ik. maar iets in zin van; 30 delig, met allerlei soorten houders en tools. Koste iets van 60 euro. Iemand al eens gekocht?
Ik hoeft niet perse alles origineel, maar alle waar naar zijn geld natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Avenger84 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:23:
Wat is jullie ervaring met de gopro accessoire pakketten die op aanbiedingssites aangeboden worden.
Stond er vanmorgen nog 1 op, inmiddels niet meer zie ik. maar iets in zin van; 30 delig, met allerlei soorten houders en tools. Koste iets van 60 euro. Iemand al eens gekocht?
Mijn ervaringen zijn dat dat pakketten zijn die in china worden gekocht voor 5-20 euro en hier voor NL prijzen de deur uitgaan. Of Origineel of Ebay/banggood/dx.com is mijn advies. Waarbij ik de zuignap van gopro zelf heel goed vind, en de rest koop ik lekker via ebay.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Gisteravond een productie gedaan waarbij wij 5 GoPro's 4 uur lang 4K laten draaien, in combi met 128gb SD kaartjes, en een van batterypack +- (5500mAh).

Wat mij opviel is dat de GoPro's totaal niet gemaakt zijn voor TV. (duh) want niet echt het doel van het product. Maar toch laat GoPro hier wel wat steekjes vallen tbh. Het switchen tussen verbindingen duurt lang, en werkt vaak niet vlekkeloos. Daarnaast zijn meerdere GoPro's vermoedelijk door oververhitting (kan dat?) uitgevallen.

Iemand misschien tips hoe ik dit beter kan tackelen?

FYI, de GoPro's zouden de 5 uur zeker aan kunnen tikken, dus batterylife is het probleem niet. Dat is met WiFi aan, en non stop 4K draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56

franssie

Save the albatross

Er is een filmpje van een go pro naast een raket motor waarvan je uiteindelijk de lens ziet smelten dus oververhitting zal wel meevallen. Maar misschien dat vier uur lang in de volle zon toch teveel wordt voor de accu? Verder is Wi-Fi ook niet echt geschikt voor televisie, als het in spaarstand schiet wisselt het niet snel. MIsschien als je afzonderlijke Wi-Fi verbindingen gebruikt dat het dan beter werkt?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
franssie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:31:
Er is een filmpje van een go pro naast een raket motor waarvan je uiteindelijk de lens ziet smelten dus oververhitting zal wel meevallen. Maar misschien dat vier uur lang in de volle zon toch teveel wordt voor de accu? Verder is Wi-Fi ook niet echt geschikt voor televisie, als het in spaarstand schiet wisselt het niet snel. MIsschien als je afzonderlijke Wi-Fi verbindingen gebruikt dat het dan beter werkt?
De wifi is nodig aangezien het een concert betreft. Ik kan niet meer naar de dj booth als de show is begonnen. Daarom moet ik de gopros in standby zetten en via de wifi aanzetten, en opnemen zodra de show begint. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Basxt schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:12:
[...]

De wifi is nodig aangezien het een concert betreft. Ik kan niet meer naar de dj booth als de show is begonnen. Daarom moet ik de gopros in standby zetten en via de wifi aanzetten, en opnemen zodra de show begint. :)
Maar aangezien ze met de accu makkelijk 5 uur moeten kunnen halen, en je maar 4 uur nodig hebt. Zou je toch 10 minuten van tevoren ze handmatig aan kunnen zetten? Wellicht dat het iets scheelt...

Wat ik me verder afvroeg, vielen ze echt allemaal uit? Of was het een enkeling die uitviel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
l3art schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:38:
Zelf heb ik m'n extra batterijen via bol.com besteld of via Amazon.de ben op beide aan het zoeken geweest dus weet even niet meer waar ik nu precies besteld heb. In ieder geval imitatie accu's welke het prima doen. Er zijn een paar grote spelers in. Imitatie accu's. Heb zelf die van Wasabi. 2 accu's inclusief lader. Doen niet onder voor de originele accu.
Heb deze aangeschaft na het lezen van de post, heb geen probleem gemerkt.
Kon ruim 1 uur filmen op 2.7K 50fps.

Beelden moet ik nu nog bewerken, maar zet ik later wel online. (Hopelijk heb ik een beetje goed gefilmd :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
l3art schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:19:
[...]

Maar aangezien ze met de accu makkelijk 5 uur moeten kunnen halen, en je maar 4 uur nodig hebt. Zou je toch 10 minuten van tevoren ze handmatig aan kunnen zetten? Wellicht dat het iets scheelt...

Wat ik me verder afvroeg, vielen ze echt allemaal uit? Of was het een enkeling die uitviel?
Inderdaad, dat doe ik ook. Alleen heb ik echt de wifi nodig om te kunnen zien hoe ver de accu's zijn en of ze nog lopen.

Vannacht waren er weer een paar uitgevallen, ik heb de battery packs los gekoppeld en denk dat dat de oorzaak was!

hier zie je er eentje, daar kan ik dus niet meer bij :P De eerste avond stond helaas de hele tijd z'n flesje water voor het beeld :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qbXBYxl.png

[ Voor 12% gewijzigd door Basxt op 08-05-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Basxt schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:29:
[...]

Inderdaad, dat doe ik ook. Alleen heb ik echt de wifi nodig om te kunnen zien hoe ver de accu's zijn en of ze nog lopen.

Vannacht waren er weer een paar uitgevallen, ik heb de battery packs los gekoppeld en denk dat dat de oorzaak is.
En moet het op 4K? Anders zou je het ook een keer kunnen testen op 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
l3art schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:02:
[...]

En moet het op 4K? Anders zou je het ook een keer kunnen testen op 1080p
Yes, dat moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gewoon een keer thuis testen of het op 1080p wel goed gaat. Een testje thuis kan geen kwaad lijkt me. Als het daar niet bij gebeurd weet je al wat meer.
Andere geheugenkaartjes al eens geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 08-05-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
4K wordt erg warm na een tijdje, en is allicht de oorzaak voor de uitval. Zijn veel verhalen over te vinden.

Zit de camera in een waterdichte behuizing, of in een frame? Zo'n frame is veel gunstiger voor warmte afvoer.

Het officiele advies van GoPro is overigens om de afstandbediening te gebruiken ipv de app, dat zou nog wat moeten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
l3art schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:09:
Gewoon een keer thuis testen of het op 1080p wel goed gaat. Een testje thuis kan geen kwaad lijkt me. Als het daar niet bij gebeurd weet je al wat meer.
Andere geheugenkaartjes al eens geprobeerd?
Niet geprobeerd. Sowieso wel handig om nog wat ermee te gaan testen ja. Ik vermoed dat het komt door wat Jeroen11 beschrijft, de warmte.
jeroen11 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:19:
[...]

4K wordt erg warm na een tijdje, en is allicht de oorzaak voor de uitval. Zijn veel verhalen over te vinden.

Zit de camera in een waterdichte behuizing, of in een frame? Zo'n frame is veel gunstiger voor warmte afvoer.

Het officiele advies van GoPro is overigens om de afstandbediening te gebruiken ipv de app, dat zou nog wat moeten schelen.
Aha.. balen dit thanks voor de link! De camera's zitten in een frame. Denk dat de enige optie nog is om de Smart Remote te kopen en hiermee de cam's aan en uit te zetten. Alleen kan je voor zover niet schakelen tussen de camera's maar alleen alle 5 tegelijk aanzetten?

Stel dat ik voor 4 cam's in range ben, en de laatste niet.. dan mis ik er dus een. Dan moet ik alsnog de app gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Basxt schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:54:
[...]

Stel dat ik voor 4 cam's in range ben, en de laatste niet.. dan mis ik er dus een. Dan moet ik alsnog de app gaan gebruiken.
Als ik het forum goprofanatics ed. moet geloven dat heeft de smart remote een beter bereik. Tot 180 meter (in ideale condities, eerder dus 90m in realiteit) ik denk dat je dat met je app niet gaat halen.
Range. According to GoPro, you can control your camera from up to 600ft away. For the record, I have never gotten 600ft of range; I would say its closer to 200-300ft. With the GoPro App, you'll get about 35-50ft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Avenger84 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:23:
Zelf een pakket via Go-Pro Mania gekocht voor € 37,- en die bevalt mij vooralsnog prima. De stick zou iets beter kunnen, als je hem helemaal uitschuift heeft hij soms de neiging om naar beneden te draaien.

Edit: Mijn reden om het niet via andere sites te kopen was overigens snelheid van levering. Anders had ik de set voor minder via het buitenland gekocht.

[ Voor 10% gewijzigd door dj_jari op 10-05-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
l3art schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:01:
[...]

Als ik het forum goprofanatics ed. moet geloven dat heeft de smart remote een beter bereik. Tot 180 meter (in ideale condities, eerder dus 90m in realiteit) ik denk dat je dat met je app niet gaat halen.

[...]
Thanks, maar dan weet ik nog steeds niet of ze wel allemaal écht lopen. Ik moet zekerheid hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
dj_jari schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:42:
[...]

Zelf een pakket via Go-Pro Mania gekocht voor € 37,- en die bevalt mij vooralsnog prima. De stick zou iets beter kunnen, als je hem helemaal uitschuift heeft hij soms de neiging om naar beneden te draaien.

Edit: Mijn reden om het niet via andere sites te kopen was overigens snelheid van levering. Anders had ik de set voor minder via het buitenland gekocht.
Ik heb de orginele stick en die is ook lam momenteel, vooral met de GoPro erop valt die vaak naar onderen en met je een soort van balanseren. (best jammer eigenlijk)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met het meenemen van een GoPro in het vliegtuig als handbagage? Ik ga binnenkort met het vliegtuig op vakantie en voor het maken van het filmpje lijkt het mij leuk om het opstijgen vast te leggen, dus zuignap op het raam en naar buiten filmen als ik een stoel naast het raam weet te bemachtigen.
Basxt schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:48:
Gisteravond een productie gedaan waarbij wij 5 GoPro's 4 uur lang 4K laten draaien, in combi met 128gb SD kaartjes, en een van batterypack +- (5500mAh).
Welke 128gb SD kaartjes heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
FabiandJ schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:33:
Wat is jullie ervaring met het meenemen van een GoPro in het vliegtuig als handbagage? Ik ga binnenkort met het vliegtuig op vakantie en voor het maken van het filmpje lijkt het mij leuk om het opstijgen vast te leggen, dus zuignap op het raam en naar buiten filmen als ik een stoel naast het raam weet te bemachtigen.

[...]

Gaat prima, hij mag/kan gewoon mee in het vliegtuig. Filmen ook geen probleem. Heb er zelf nooit problemen mee gehad in ieder geval. Maar ja de crew zit ook een ziet dat soort dingen niet. Of een zuignap op het raam mag met start en landing vraag ik me wel af. Dat zou wel eens niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

[...]

Bij mijn weten moet alle elektronische apparatuur uitgeschakeld zijn bij start en landing.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geurt-kun schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 06:58:
[...]

Bij mijn weten moet alle elektronische apparatuur uitgeschakeld zijn bij start en landing.
Alle elektronica met een antenne moet uitgeschakeld zijn of in vliegtuigmodus staan. Mensen mogen gewoon op hun ereader lezen of muziek luisteren.

Voorheen was het inderdaad wel zo dat alles uitgeschakeld moest zijn. Zijn ze soepeler in geworden.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 17-05-2016 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
l3art schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 07:27:
[...]

Alle elektronica met een antenne moet uitgeschakeld zijn of in vliegtuigmodus staan. Mensen mogen gewoon op hun ereader lezen of muziek luisteren.

Voorheen was het inderdaad wel zo dat alles uitgeschakeld moest zijn. Zijn ze soepeler in geworden.
Even off-topic: Muziek luisteren wordt afgeraden/ je wordt vriendelijk verzocht geen oordopjes in te hebben in het geval van een calamiteit tijdens start of landing (vandaar ook geen IFE tijdens start/landing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
l3art schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:44:
[...]

Gaat prima, hij mag/kan gewoon mee in het vliegtuig. Filmen ook geen probleem. Heb er zelf nooit problemen mee gehad in ieder geval. Maar ja de crew zit ook een ziet dat soort dingen niet. Of een zuignap op het raam mag met start en landing vraag ik me wel af. Dat zou wel eens niet mogen.
Stel het mag niet, dan vraag ik me af hoe ze deze beelden gemaakt hebben, vanaf 2:06 want de beeld is wel heel stabiel. En een Feiyu Tech steadycam is niet gebruikt want die pakt die pas uit als die al in Monaco is :p

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 17-05-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Ik vlieg regelmatig voor m'n werk in Europa en daarbuiten. Zogeheten 'portable electronic devices' waaronder camera's mag je gedurende de hele vlucht gebruiken. Het heeft even geduurd maar ook bij KLM inmiddels. Antenne moet uitgeschakeld zijn, meestal is de suggestie 'flight mode'. Vreemd is dat sommige maatschappijen in-flight wifi bieden, dat levert kennelijk geen gevaar op dus je kan dan je wifi remote of gopro app op je smartphone gebruiken...

Nog een vreemde - ik mag mijn 12" tablet wel de hele vlucht gebruiken, en mijn 11" laptop alleen als het lampje stoelriemen uit is.

Tot slot een tip - doe al je reserve accus in je handbagage. Li-ion batterijen mogen officieel niet in het bagageruim ivm brandgevaar. Als je helemaal netjes wilt zijn tape je alle contactjes af en doe je ze per stuk verpakt in een ziploc of plastic doosje. Er zijn al een paar vliegtuigen in brand gevlogen door accu's dus zo laat je bij een eventueel grondige veiligheidsinspectie zien dat je het beste voor hebt met de overlevingskansen van je vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51

[...]

Ik doe aan skydiven en heb altijd mijn telefoon bij me met wifi aan. En ben niet de enige. Ook heeft regelmatig bijna iedereen een GoPro, sommige zelfs twee of drie cameras. En dan ook nog remotes. Zat straling in zo'n vliegtuigje...

Maar back OT :-)

Ik zet altijd lampjes en piepjes uit. En plak dan met de zuignap de camera op het raam en kijk met wifi of hij goed staat. Dan de wifi uit, telefoon uit en wachten op take-off... Dan gewoon op de button klikken en hopen dat ie het doet :-P (soms kan je in de weerspiegeling van het raam het display zien)

Zelfs al een keer een glimlach van een stuardes gekregen. Was nerdy de setup aan het opbouwen met mijn Mount-verzameling en accus op mijn tafeltje...

En een keer kreeg ik van de rij voor me en achter me vragen over mijn acties, in de positieve zin. Ze waren erg beniuwd naar de beelden (Fokker 50; Bonaire -> Curacao; zat net achter de motor met prop; 120fps) maar helaas dat kaartje aan het einde van de vakantie corrupt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
RedRayMann schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:45:
[...]

Ik doe aan skydiven en heb altijd mijn telefoon bij me met wifi aan. En ben niet de enige. Ook heeft regelmatig bijna iedereen een GoPro, sommige zelfs twee of drie cameras. En dan ook nog remotes. Zat straling in zo'n vliegtuigje...

Maar back OT :-)

Ik zet altijd lampjes en piepjes uit. En plak dan met de zuignap de camera op het raam en kijk met wifi of hij goed staat. Dan de wifi uit, telefoon uit en wachten op take-off... Dan gewoon op de button klikken en hopen dat ie het doet :-P (soms kan je in de weerspiegeling van het raam het display zien)

Zelfs al een keer een glimlach van een stuardes gekregen. Was nerdy de setup aan het opbouwen met mijn Mount-verzameling en accus op mijn tafeltje...

En een keer kreeg ik van de rij voor me en achter me vragen over mijn acties, in de positieve zin. Ze waren erg beniuwd naar de beelden (Fokker 50; Bonaire -> Curacao; zat net achter de motor met prop; 120fps) maar helaas dat kaartje aan het einde van de vakantie corrupt geraakt.
Bedankt, de GoPro app nog helemaal niet aan gedacht :) Net eens getest en volgens mij kom ik zo behoorlijk dichtbij het raam.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/gopro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Ik liet hem iets naar beneden kijken, zodat je de grond ook ziet ipv recht naar buiten. Zowel zuignap boven als onder geprobeerd. Weet niet meer welke de beste optie was. Kan de beelden nu niet opzoeken voor je. Probeer ik op terug te komen. Maar ziet er leuk uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rxnnvnvn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-11-2022
Hallo allemaal!

Ik heb mezelf gisteren getrakteerd op een GoPro Hero 4 Silver Adventure :)

Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor mijn reizen, om daar leuke filmpjes van te maken.

Nu ben ik alleen best wel een beginneling als het op dat soort dingen aankomt.

Duss! Kom maar op met handige tips, links, accesoires!

Oh, maar voor nu mijn belangrijkste vraag: wat voor Micro SD kaartje kan ik het beste aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 21:50
Rxnnvnvn schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:00:
Hallo allemaal!

Ik heb mezelf gisteren getrakteerd op een GoPro Hero 4 Silver Adventure :)

Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor mijn reizen, om daar leuke filmpjes van te maken.

Nu ben ik alleen best wel een beginneling als het op dat soort dingen aankomt.

Duss! Kom maar op met handige tips, links, accesoires!

Oh, maar voor nu mijn belangrijkste vraag: wat voor Micro SD kaartje kan ik het beste aanschaffen?
Google: GoPro + SD card = https://gopro.com/help/ar...croSD-Card-Considerations
En lees vooral dit topic eens door.. Er zijn al genoeg tips, links en accessoires voorbij gekomen. Zo heb ik aan de hand van dit topic gekozen voor accessoires van het merk SP gadgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rxnnvnvn
Marcosw87 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:21:
[...]

Google: GoPro + SD card = https://gopro.com/help/ar...croSD-Card-Considerations
En lees vooral dit topic eens door.. Er zijn al genoeg tips, links en accessoires voorbij gekomen. Zo heb ik aan de hand van dit topic gekozen voor accessoires van het merk SP gadgets
Okee toppie! Thanks.

Kan er ook een 128 GB kaartje in? Of is deze dan te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
Rxnnvnvn schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:44:
[...]

Okee toppie! Thanks.

Kan er ook een 128 GB kaartje in? Of is deze dan te groot?
Lees de pagina die ik je stuurde..... daar staat het antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Ik heb sinds kort een Hero4 Silver in combinatie met een SanDisk MicroSDXC Extreme 64 GB Class 10.
Als ik de beelden nu terugkijk op mijn laptop heb ik het idee dat ze soms haperen. Heeft iemand een idee waar dat aan ligt?

Alles is in 1080 gefilmd. Laptopscherm is Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ligt denk ik aan de laptop. Ander programma geprobeerd om de beelden mee af te spelen? VLC bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 22-05-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
Ik heb een heel simpele kayakvideo gemaakt (gewoon in Nederland, geen rafting-achtige taferelen), en ineens viel me de optie 'Enable flux' op bij het renderen van de video.

Ik heb een testje gedaan maar zie geen verschil, behalve de tijd die het renderen kost (1 min vs ~15 min). Hebben jullie use cases gezien waarin dit wel de moeite waard was? :)

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rxnnvnvn
Dit forum helemaal doorgespit, hele handige tips en tools! Ik ben er wel achter gekomen dat de gadgets niet allemaal van GoPro zelf hoeven zijn, aan de hand daarvan heb ik deze accesoires allemaal besteld:

Chestmount
Micro SD 64 GB
Suction Cup
Tripod Mount
OTG kabel
POV Pole SP Gadgets

Ik heb nog gezocht op het forum, maar ik kon niks vinden over de Pro Mounts Snapback , superhandig lijkt mij die. Heeft iemand er ervaring mee? Mij lijkt het lekkerder zitten dan een pet op met daarover heen nog eens een Head Strap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
l3art schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:08:
Ligt denk ik aan de laptop. Ander programma geprobeerd om de beelden mee af te spelen? VLC bijvoorbeeld.
Ik ga het eens proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Voor het eerst geld ingezet op een kickstart project:

Stabylizr
https://www.kickstarter.c...amera-stabilizer?ref=ke23

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/011/046/958/d264da6cf6a38b9fc746818d043c8d39_original.gif?w=680&fit=max&v=1461940837&q=92&s=3f992e308240d471029caff024b555d1

Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Vraag mij af hoe hij het beeld kan stabiliseren en wat het verschil maakt met een normale pole?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien een domme vraag maar stel hem toch ;)

Zit er standaard ruimte op de GOPRO HD Hero 4 Silver Adventure ?

of kun je niets zonder een SD kaartje erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
Thunder00x schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:51:
Misschien een domme vraag maar stel hem toch ;)

Zit er standaard ruimte op de GOPRO HD Hero 4 Silver Adventure ?

of kun je niets zonder een SD kaartje erbij te kopen.
Zonder kun je niets. Zie link paar post hierboven voor een overzicht van aanbevolen SD kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Zo doen we dat niet hier op GoT

[ Voor 93% gewijzigd door Universal Creations op 28-05-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
knip

[ Voor 93% gewijzigd door Universal Creations op 28-05-2016 19:29 ]

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
Ik heb zojuist een LCD touch bacpac gekocht voor mijn Hero 4 Black. Daar zitten ook een aantal alternatieve backdoors in, maar die passen helemaal niet op de standaardbehuizing. Ik kom een halve centimeter te kort in de hoogte. Nou had ik al een skeleton backdoor met extra ruimte, die past perfect, maar ik vraag me af of dit wel klopt. Ze verkopen overal maar 1 type voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heeft iemand ervaring met de Zhiyun Z1 gimbal?
Vraag me met name af wat het verschil is met de feiyu G4? Op youtube heb ik nog niet veel vergelijkingen kunnen vinden. Maar misschien dat iemand hier zijn ervaringen kan delen over deze gimbal.

Het is jammer dat de EVO GP 3 hier niet makkelijk te verkrijgen is. Anders had die wel met stip op één gestaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:15:
Ik heb zojuist een LCD touch bacpac gekocht voor mijn Hero 4 Black. Daar zitten ook een aantal alternatieve backdoors in, maar die passen helemaal niet op de standaardbehuizing. Ik kom een halve centimeter te kort in de hoogte. Nou had ik al een skeleton backdoor met extra ruimte, die past perfect, maar ik vraag me af of dit wel klopt. Ze verkopen overal maar 1 type voor zover ik kan zien.
Is het niet de Hero 3 backdoor? Die heeft natuurlijk nog de grote 60m onderwater case. Kan je een foto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat betreft de gimbals, ook nog tegen de removu s1 aangelopen... Mooi ding, alleen de video's die ik tot nu toe gezien heb waren niet fantastisch... Er is nog veel werk nodig...

Anderzijds, als ze het allemaal goed werkend krijgen heb je wel weer een gimbal die enerzijds betaalbaar is, anderzijds ook in de regen gebruikt kan worden aangezien er ook een waterdichte behuizing bij geleverd wordt... Voelt toch ook als iets meer bescherming...

Maar ja, wanneer komt die uit. Een Feiyu G4(s) is zo weer gekocht.. Die zou dan sowieso mee kunnen naar Tomorrowland, 1/2 weekje vakantie in september... etc. Dat is met de Removu S1 maar weer afwachten. Lastig hoor die luxe problemen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 03-06-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over de waterdichte behuizing voor GoPro.
Ik heb een originele behuizing en een alternatief (voor mijn hero black 3+).
Is de alternatieve behuizing ok om te gebruiken onder water, of wordt dit afgeraden ?

Ik meen iets gelezen te hebben op een forum dat je beter niet het alternatief kunt gebruiken, maar kan dit forum niet meer terugvinden.

Ik hoor het graag,

mvrgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:19:
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over de waterdichte behuizing voor GoPro.
Ik heb een originele behuizing en een alternatief (voor mijn hero black 3+).
Is de alternatieve behuizing ok om te gebruiken onder water, of wordt dit afgeraden ?

Ik meen iets gelezen te hebben op een forum dat je beter niet het alternatief kunt gebruiken, maar kan dit forum niet meer terugvinden.

Ik hoor het graag,

mvrgr
Ik weet niet zo goed wat je bedoel met alternatief.
Afbeeldingslocatie: http://www.backscatter.com/images/article/content/gopro-guide/hero3andhero3plus.jpg
Links; Hero 3 White / Hero 3 Silver / Hero 3 Black
Rechts; Hero 3+ Silver / Hero 3+ Black / Hero 4 Silver / Hero 4 Black

Links; kan 60 meter diep
Rechts; kan 40 meter diep

Vanaf de Hero 3 kunnen alle camera's in beide cases.
Ik heb ervaring met de Hero 3+ Black, geen problem, ben nooit dieper dan 5 meter geweest (snorkelen)
Ik gebruik de originele case en zorg altijd dat de case stof en vuil vrij is.

Dus wat bedoel je met het alternatief?
- The Frame? Afrader }:O
- Skeleton case/door? Afrader |:(
- China stuff? Zal vast goed zijn, maar ik gebruik alleen china spul als ik zeker weet dat het geen schade oploopt (Bij skydiven en water gebruik ik origineel, bij road movies/optredens/fun with friends gebruik ik de rest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja en nee. Voor het geluid bij video's is dat echt wel beter.
Nee omdat het erg strak om de camera zit, waarvan ik me ook afvraag of het echt wel goed is voor de gopro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
l3art schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:10:
[...]

Ja en nee. Voor het geluid bij video's is dat echt wel beter.
Nee omdat het erg strak om de camera zit, waarvan ik me ook afvraag of het echt wel goed is voor de gopro.
Poster heeft het over "onder water" ;) Vandaar de koe
Zelf gebruik ik zo veel mogelijk "The Frame" als ik binnen ben en zeker weet dat de lens vet en kras-vrij blijft (waar neefjes en nichtjes bij zijn gaat hij gewoon de case weer in)
En ik heb de oude en chine The Frame. Ben nog opzoek naar een betaalbaar nieuw model, zodat ik ook met LCD kan filmen en snel van case kan wisselen... Target prijs max 5 euro omdat het een luse probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedRayMann schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:44:
[...]

Ik weet niet zo goed wat je bedoel met alternatief.
[afbeelding]
Links; Hero 3 White / Hero 3 Silver / Hero 3 Black
Rechts; Hero 3+ Silver / Hero 3+ Black / Hero 4 Silver / Hero 4 Black

Links; kan 60 meter diep
Rechts; kan 40 meter diep

Vanaf de Hero 3 kunnen alle camera's in beide cases.
Ik heb ervaring met de Hero 3+ Black, geen problem, ben nooit dieper dan 5 meter geweest (snorkelen)
Ik gebruik de originele case en zorg altijd dat de case stof en vuil vrij is.

Dus wat bedoel je met het alternatief?
- The Frame? Afrader }:O
- Skeleton case/door? Afrader |:(
- China stuff? Zal vast goed zijn, maar ik gebruik alleen china spul als ik zeker weet dat het geen schade oploopt (Bij skydiven en water gebruik ik origineel, bij road movies/optredens/fun with friends gebruik ik de rest)
Dank voor je antwoord.
Ik bedoel idd China-stuff.
Aan je antwoord zie ik dat mijn vermoeden bevestigd is: beter origineel in het water gebruiken.
Dat ga ik dan ook doen.
Nogmaals dank,
mvrgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
RedRayMann schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:36:
[...]

Is het niet de Hero 3 backdoor? Die heeft natuurlijk nog de grote 60m onderwater case. Kan je een foto maken?
Sorry, had je bericht gemist. Hier zie je het setje. Backdoor met sticker komt uit het doosje van het toch bacpac, backdoor rechtsonder zat bij de standaardbehuizing.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gtPBpan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:44:
[...]

Sorry, had je bericht gemist. Hier zie je het setje. Backdoor met sticker komt uit het doosje van het toch bacpac, backdoor rechtsonder zat bij de standaardbehuizing.

[afbeelding]
Wat ik zo zie, ondanks het zwarte kapje, dat het een Hero3 case is. Of een 60m onderwater case (zelfde :) )
Welke GoPro heb je?
En zitten er schroefjes om het lens plaatje van de case? (Zie foto die ik enkele posts terug heb geupload)
Ik denk dat je de linker case heb namelijk en helaas een backdoor voor de hero 3+ en hero 4 case (rechter op de foto)

Ik denk aan de volgende mogelijkheden;
- een extra case kopen (hero 3+/4 model)
- een extra backdoor kopen (hero3 model)
- spullen terug brengen en geld terug (als de winkel dat toelaat)

Misschien is er meer mogelijk, maar dit zijn mijn ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
RedRayMann schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Wat ik zo zie, ondanks het zwarte kapje, dat het een Hero3 case is. Of een 60m onderwater case (zelfde :) )
Welke GoPro heb je?
En zitten er schroefjes om het lens plaatje van de case? (Zie foto die ik enkele posts terug heb geupload)
Ik denk dat je de linker case heb namelijk en helaas een backdoor voor de hero 3+ en hero 4 case (rechter op de foto)

Ik denk aan de volgende mogelijkheden;
- een extra case kopen (hero 3+/4 model)
- een extra backdoor kopen (hero3 model)
- spullen terug brengen en geld terug (als de winkel dat toelaat)

Misschien is er meer mogelijk, maar dit zijn mijn ideeën.
Hero 4 black. Ik heb nu 2 gebruiksmodi; ofwel met lcd-scherm en dan met de skeleton backdoor, ofwel waterdicht en dan ook zonder lcd-scherm. Dus op zich kom ik er wel mee weg. Ik zie aan jouw foto's inderdaad dat ik de linker behuizing heb (tot 60 meter) knoppen zijn nogal verschillend.

Dank voor je antwoord, weet nu in elk geval wat ik in huis heb, dit verschil tussen de behuizingen was ik me niet bewust van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik denk dat ik er voor mezelf wel uit ben dat ik voor een Feiyu G4S ga. Die removu S1 is leuk, maar de datum van releasen is me nog te onzeker, daarbij ben ik nog niet echt tevreden over de stabilisatie zoals die nu is. Dus ik ga op zoek naar een leuke aanbieding van een G4S, eventueel marktplaats oid. Dan maar niet filmen in de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat heb je eraan om die van 60 meter te pakken? Je moet echt een zeer ervaren duiker te zijn wil je op 60 meter diepte duiken. De meeste mensen mogen maar tot 18 meter. En recreatief duiken gaat tot 40 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Chip. schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:55:
Wat heb je eraan om die van 60 meter te pakken? Je moet echt een zeer ervaren duiker te zijn wil je op 60 meter diepte duiken. De meeste mensen mogen maar tot 18 meter. En recreatief duiken gaat tot 40 meter.
De Hero 2 had een losse onderwater case (platte lens)
Bij de 3 hebben ze misschien gedacht, we doen dat als std case, minder vervorming e.d.
En dachten ze vast dat 60m diepte wel een goede feature was.

Bij de 3+ hebben ze een "stapje" terug gedaan, voordeel; nieuwe verkoop termen, want de GoPro 3+ was NOG kleiner dan de Hero3 (die weer kleiner is dan de Hero2)

Ik denk dat het een beetje op deze manier is gegaan. Dat ze bij de Hero3 te extreem zijn gegaan. En dat ze er na er achter kwamen dat het gross niet dieper gaat dan 40 en dus de productie kleiner en goedkoper kan worden.

--voetnoot--
Is niet gebaseerd op bronnen of wetenschap :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed! Ik ben eens bezig geweest met een aantal pagina's van het topic door te nemen. Elk jaar twijfel ik en elk jaar sta ik op het punt om er eentje te kopen maar altijd zit ik vast bij de vraag: "welke moet ik kopen".

Wat wil ik er mee doen?
Ik wil het vooral gebruiken om na een vakantie een leuke "aftermovie" te maken. Zelf kan ik omgaan met Adobe Premiere Pro. Het zou dus fijn zijn mochten de beelden gewoon goed genoeg zijn voor een aftermovie.

Idem zou ik heel graag een soort promotiefilmpje maken voor mijn jeugdvereniging. Bedoeling is om dat filmpje echt te verspreiden bij ouders en andere belanghebbenden. Hier moet het beeld dus zeker in orde zijn.

Nu uiteraard is GoPro Hero 4 Black Edition de top van de top. Maar ik vraag mij af of ik dus ook kwalitatieve beelden kan maken met de Silver Edition om zo dus toch een goed (op basis van beeldkwaliteit) filmpje in elkaar kan steken. Bij de Black zit er 4K Superview bij maar is dat de moeite om dat extra geld ervoor neer te leggen?

Daarnaast dacht ik ook aan enkele accessoires:
GoPole Evo:
https://shop.gopole.com/products/evo

SD Kaart:
https://www.dataio.nl/san...d-extreme-90mbs-uhs-i-u3/

Head & Chest Strap
http://www.dx.com/p/hgybe...black-328344#.V1xzofmLS02

Nu uiteraard ben ik benieuw wat ik nog mis of anders moet. Graag zou ik ook nog een extra (of 2?) batterijen hebben. Ik heb hier in het topic enkele voorstellen gezien maar welke raden jullie op dit moment aan? En hoeveel raden jullie er aan? (Want ik denk bijvoorbeeld dat de Silver meer batterij verbruikt vanwege het LCD scherm?)

Alvast bedankt!

Even een kleine bewerking:
Hoe staan jullie tegenover een Steadicam? Is dit de moeite waard om te kopen? Welke raden jullie aan (die een goede prijs/kwaliteit heeft)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom niet gewoon Denver ATC 8030W? Kan in 1920x1080 schieten. Waarom moeten mensen hier altijd een product met 4K hebbem terwijl ik niemand het ook zie gebruiken. Filmpjes op Youtube bijvoorbeeld bekijk ik of in 720p of 1080p, evenals films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chip. schreef op zondag 12 juni 2016 @ 02:00:
Waarom niet gewoon Denver ATC 8030W? Kan in 1920x1080 schieten. Waarom moeten mensen hier altijd een product met 4K hebbem terwijl ik niemand het ook zie gebruiken. Filmpjes op Youtube bijvoorbeeld bekijk ik of in 720p of 1080p, evenals films.
Omdat ik, net zoals heel wat andere mensen geloof ik, bekend ben met de merknaam GoPro. Ik link deze camera's ook aan kwalitatief goede producten.

Van het merk Denver heb ik tot nu toe nog nooit gehoord. Zeker iets dat ik nu eens ga bekijken maar mij lijken er dan toch ook nog praktische verschillen tussen de 2 merken. Nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
4K filmen geeft je voor stabiliseren als je op 1080p export ook meer ruimte zonder zichtbaar verlies in resolutie. En in sommige gevallen geeft een 4K opname die je terugscaled naar 1080p ook betere kwaliteit dan native 1080p filmen.

Dus ook al gebruik je niet de 4k export, het kan wel voordelen geven door in elk geval op 4k te filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
De antwoorden van hierboven ^^
Ik zeg niet dat er geen andere camera's zijn die het zelfde beeld hebben als de Gopro, maar resolutie alleen zegt niks. Kreeg laatst nog een budget ding (rond de €80) in mijn handen gedrukt, 1080p bla bla, nou dat beeld wat me toch lelijk! En dan heb ik het nog niet over de fake 60 fps functies en nog meer rommel, nee als ik een Gopro alternatief zou kopen, dan wordt het een Xiaomi Yi, en dan de versie de nieuwe cam die nog moet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
keepitfrosty schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:44:
[...]

4K filmen geeft je voor stabiliseren als je op 1080p export ook meer ruimte zonder zichtbaar verlies in resolutie. En in sommige gevallen geeft een 4K opname die je terugscaled naar 1080p ook betere kwaliteit dan native 1080p filmen
Kan je ook uitleggen waarom dat laatste het geval is? Klinkt mij namelijk wat vreemd in de oren. Je gaat een formaat aanpassen en dat komt er dan beter uit dan als je in 1080p zal filmen wat je niet gaat aanpassen.

Enige wat ik zelf kan bedenken zou zijn omdat je de chip niet voor de volle 100% gebruikt dat sommige programma's dat beter kunnen scalen dan zo'n interne chip dat zou doen. Maar goed dat is puur gokken zonder echt te weten hoe die techniek in de GoPro werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Bij 1080p worden doorgaans pixels geskipt (vandaar ook de hogere framerate die mogelijk is), dus je hebt ook minder detail wat opgeslagen wordt. Bij het downscalen van 4k naar 1080p ga je detail van 4x zoveel pixels gebruiken voor je beeld. Omdat een camera nooit 1080p aan detail in een 1080p frame kan krijgen, houd je met downscalen meer over.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus... naast de discussie die ik hier even heb uitgelokt, wat raden jullie mij nu aan? ;-)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:27:
Goed! Ik ben eens bezig geweest met een aantal pagina's van het topic door te nemen. Elk jaar twijfel ik en elk jaar sta ik op het punt om er eentje te kopen maar altijd zit ik vast bij de vraag: "welke moet ik kopen".

Wat wil ik er mee doen?
Ik wil het vooral gebruiken om na een vakantie een leuke "aftermovie" te maken. Zelf kan ik omgaan met Adobe Premiere Pro. Het zou dus fijn zijn mochten de beelden gewoon goed genoeg zijn voor een aftermovie.

Idem zou ik heel graag een soort promotiefilmpje maken voor mijn jeugdvereniging. Bedoeling is om dat filmpje echt te verspreiden bij ouders en andere belanghebbenden. Hier moet het beeld dus zeker in orde zijn.

Nu uiteraard is GoPro Hero 4 Black Edition de top van de top. Maar ik vraag mij af of ik dus ook kwalitatieve beelden kan maken met de Silver Edition om zo dus toch een goed (op basis van beeldkwaliteit) filmpje in elkaar kan steken. Bij de Black zit er 4K Superview bij maar is dat de moeite om dat extra geld ervoor neer te leggen?

Daarnaast dacht ik ook aan enkele accessoires:
GoPole Evo:
https://shop.gopole.com/products/evo

SD Kaart:
https://www.dataio.nl/san...d-extreme-90mbs-uhs-i-u3/

Head & Chest Strap
http://www.dx.com/p/hgybe...black-328344#.V1xzofmLS02

Nu uiteraard ben ik benieuw wat ik nog mis of anders moet. Graag zou ik ook nog een extra (of 2?) batterijen hebben. Ik heb hier in het topic enkele voorstellen gezien maar welke raden jullie op dit moment aan? En hoeveel raden jullie er aan? (Want ik denk bijvoorbeeld dat de Silver meer batterij verbruikt vanwege het LCD scherm?)

Alvast bedankt!

Even een kleine bewerking:
Hoe staan jullie tegenover een Steadicam? Is dit de moeite waard om te kopen? Welke raden jullie aan (die een goede prijs/kwaliteit heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:01:
Dus... naast de discussie die ik hier even heb uitgelokt, wat raden jullie mij nu aan? ;-)

[...]
Ik zou zeggen de 4 silver of anders idd die xiaomi die binnenkort (?) uitkomt. Allebei bang for buck camera's vind ik.

Komt er überhaupt niet binnenkort een GH5 uit?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:01:

[...]
4 silver of 3+ black als je die nog goedkoper kan vinden. Komen overeen naar mijn idee. Heb zelf de 3+ BE en een bekende heeft de 4 SE. En in de videos merk je geen verschil (zelfde settings gebruikt)

--edit--

Voordeel van de 3 reeks is dat de accu makkelijk te verwisselen is als de camera in een case of the frame zit. Bij de 4 moet je hem echt er uit halen en het accu deurtje openen.
En ja, de 4 heeft een scherm :-)

[ Voor 21% gewijzigd door RedRayMann op 13-06-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt! Dan denk ik dat ik inderdaad voor de 4 Silver ga gaan!

Momenteel dacht ik aan dit pakket:
GoPro Hero 4 Silver
SANDISK 64GB MICRO SD EXTREME CLASS 10 UHS-I
Steadicam Curve (25 euro omgerekend van britse pond naar euro's op amazon.co.uk)
Batterijen (Alleen welke raden jullie mij aan? Welke zijn kwalitatief goede batterijen tegen een goede prijs?)
Eventueel nog een GoPole

Mis ik iets? Wat kan ik best nog aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:10:
Ok bedankt! Dan denk ik dat ik inderdaad voor de 4 Silver ga gaan!

Momenteel dacht ik aan dit pakket:
GoPro Hero 4 Silver
SANDISK 64GB MICRO SD EXTREME CLASS 10 UHS-I
Steadicam Curve (25 euro omgerekend van britse pond naar euro's op amazon.co.uk)
Batterijen (Alleen welke raden jullie mij aan? Welke zijn kwalitatief goede batterijen tegen een goede prijs?)
Eventueel nog een GoPole

Mis ik iets? Wat kan ik best nog aanpassen?
Zoals hierboven ook al eens aangegeven, deze werken perfect momenteel bij mij en eenvoudig met lader voor een mooi prijsje:

https://www.bol.com/nl/p/...o-hero4/9200000038344620/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:10:
Doe dit niet. Ik heb er ook één en ik heb hem veel goedkoper kunnen kopen (acties en coupons, was een tientje) en het werkt gewoon niet. Ik was eigenwijs want heel veel mensen zeiden het al op internet/tweakers.
Je mag die van mij proberen of overnemen. (dit gaat verder als PB als er interesse is) maar hou dat geld lekker in je zak...

--edit--

Over de accu's
Ik heb drie DTSE accu's (Deal Extreme) waren 1300 mah
Nu zijn ze ineens op internet ineens 1600mah ondanks dat alles het zelfde is. (Artikelnummer, prijs e.d.)

Maar altijd met tevredenheid kunnen gebruiken, ze zijn vergelijkbaar met de drie GoPro accu's die ik heb.
Maar Wasabi is ook een merk wat je veel langs ziet komen. Google eerst even rond voordat je bij bol besteld. Vaak zijn er webshops met leuke combi's voor aantrekkelijke prijzen.

[ Voor 31% gewijzigd door RedRayMann op 15-06-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rxnnvnvn
Klein vraagje over Adobe Premiere Pro. Kopen jullie dat, of is er een soort gratis versie? Ik zie namelijk op de ene site 24 euro per maand, op de andere 80 euro eenmalig, en op weer een andere bijna 400 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
Rxnnvnvn schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:13:
Klein vraagje over Adobe Premiere Pro. Kopen jullie dat, of is er een soort gratis versie? Ik zie namelijk op de ene site 24 euro per maand, op de andere 80 euro eenmalig, en op weer een andere bijna 400 euro!
De oude versie cs6, kan je nog op aanvraag aankopen bij Adobe. Adobe CC is de huidige versie, en dat is allen verkrijgbaar via abonnement vorm vis Adobe.

Dus cs6 is te koop, CC is te huur.
Al gok ik dat de meeste mensen die hun geld niet verdienen met video / foto bewerking hun Adobe pakketje illegaal heeft. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34
Even getest of mijn ideetje werkte... :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Gutteguttegut schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:09:
Even getest of mijn ideetje werkte... :)
[video]
Leuk gedaan! Mag ik vragen welke settings gebruikt hebt? (interval etc.)

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34
Tranzy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:35:
[...]

Leuk gedaan! Mag ik vragen welke settings gebruikt hebt? (interval etc.)
Dit heb ik er op Youtube bij staan:
GoPro Hero 4 Black, 1 second interval, powered via USB by a Xiaomi powerbank 10.000mAh.
Cropped in Adobe Premiere Pro and sped up 550%.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1 ... 69 ... 81 Laatste