Ik doe altijd korte afdalingen. Je gaat toch niet 3 uur materiaal terugkijken op 1 dagVos schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:18:
Ik wil een Hero 4 silver kopen en meenemen op wintersport. Qua instellingen dacht ik aan 1080p 60fps en met protune. Dan kan je bijna 3 uur op een 64GB kaartje kwijt zegt GoPro. Nu vraag ik mij af, hoe lang film je überhaupt op een dag? Heb er geen ervaring mee. Las dat een accu ongeveer twee uur mee gaat, wil sowieso één of twee extra accu's kopen.
Tips qua 'uitrusting' voor een week wintersport?
Verwijderd
Een tijdje geleden heb ik in ditzelfde topic aangegeven dat mijn GoPro Hero 4 Black Edition hardnekkige freezes had. Bij het indrukken van de record-knop loopt mijn GoPro op compleet willekeurige tijden vast.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iyR3U3v70lo]
Ik heb dit GoPro verteld, mocht 'm opsturen en kreeg toen een nieuwe van ze. Nou gebruik ik mijn GoPro niet dagelijks, maar eerder een paar keren per jaar (vooral op vakantie) en probeerde ik zojuist weer een filmpje te maken om alles even te testen, en wéér krijg ik random freezes. Het lijkt me niet dat het ligt aan mijn SD kaart, want ik heb een LEXAR 64GB MICRO SD 633X die op de site van GoPro o.a. wordt aangeraden.
Als ik op internet zoek schijnt dit een bekend probleem te zijn en hebben heel veel mensen hier last van.
Wat moet ik nu doen?
Ik heb 'm gekocht op 28 januari 2015 (vandaag precies een jaar) en heb een replacement aangevraagd op 15 juni 2015. Ik lees op de website dat ik 1 jaar garantie heb, maar omdat ik op 15 juni 2015 een nieuwe heb gekregen, wordt deze garantie dan verlengd naar 15 juni 2015, of blijft de garantie t/m 28 januari 2015 geldig? Ik ga ze zo in ieder geval opnieuw een mail sturen.
En zijn er mensen die misschien hetzelfde hebben gemeld in dit topic en die misschien een oplossing hebben voor het probleem?
Dank voor de hulp!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 19:31 ]
Toevallig net terug. Ik zet hem op record, doe een afdaling van een minuut of zo en dan gaat ie weer uit. En dan een keer of 10-20 per dag... Uiteindelijk is het toch allemaal hetzelfde tenzij je de camera elke keer anders richt/houdt. Veel meer dan 5-10 verschillende shots voor een filmpje van een minuut zal ik er niet aan over houden.Stimulate14 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:48:
[...]
Ik doe altijd korte afdalingen. Je gaat toch niet 3 uur materiaal terugkijken op 1 dag.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Waar en hoe heb je hem precies gemonteerd? Misschien een foto posten voor de duidelijkheid. Dan kunnen we je beter helpen misschienitsFuzeh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:44:
Gisteren de Hero4 Session gekocht. Het kleine ding gaat van de week mee op skivakantie en moet dus op een helm gemonteerd worden. Heb alleen 1 probleem, mijn skibril blijft in beeld. Ik heb de gopro al op verschillende manieren erop gedaan maar er komt geen verschil in. Voor de skiërs/snowboarders onder ons, hoe hebben jullie de gopro op de helm gemonteerd? Of gebruiken jullie zo'n harnas?
In progress: VW kever
Ik zal zo als ik thuis ben even een foto maken. Ik heb m bovenop in het midden van de helm gemonteerd, normale case en lowprofile geprobeerd.wickedm3n schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:06:
[...]
Waar en hoe heb je hem precies gemonteerd? Misschien een foto posten voor de duidelijkheid. Dan kunnen we je beter helpen misschien
Verwijderd
Eigenlijk altijd blijft je garantie hetzelfde. Echter zegt de Europese wetgeving dat je een deugdelijk product mag verwachten voor een redelijke levensduur. In de praktijk is dat in ieder geval twee jaar, al mag je wel verwachten dat zo'n camera ook langer meegaat.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:26:
Ik heb 'm gekocht op 28 januari 2015 (vandaag precies een jaar) en heb een replacement aangevraagd op 15 juni 2015. Ik lees op de website dat ik 1 jaar garantie heb, maar omdat ik op 15 juni 2015 een nieuwe heb gekregen, wordt deze garantie dan verlengd naar 15 juni 2015, of blijft de garantie t/m 28 januari 2015 geldig? Ik ga ze zo in ieder geval opnieuw een mail sturen.
Ze mogen niet na een jaar en een dag zeggen Veel plezier ermee

Ben benieuwd hoe je hem hebt gemonteerd. Ik moet hem ook nog monteren en twijfel beetje tussen bovenop of aan voorzijde.itsFuzeh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:13:
[...]
Ik zal zo als ik thuis ben even een foto maken. Ik heb m bovenop in het midden van de helm gemonteerd, normale case en lowprofile geprobeerd.
Maar met beide lijkt me toch dat er niks in beeld zit. Helemaal niet met camera aan de voorkant. Nadeel is dan alleen dat je je Google niet op je helm kan zetten.
Hoe doen de mensen dat hier? Voorzijde of bovenkant?
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 29-01-2016 19:34 ]
De aankoopdatum blijft helaas voor jou helaas de begindatum voor de garantie. Maar is twee jaar garantie niet de standaard/wet?Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:26:
Verwijderd
De Nederlandse wet kent geen harde termijnen, al wordt twee jaar vaak wel als leidraad gehanteerd. De wet stelt dat een product zijn te verwachten levensduur moet meegaan.Vos schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:41:
De aankoopdatum blijft helaas voor jou helaas de begindatum voor de garantie. Maar is twee jaar garantie niet de standaard/wet?
Inmiddels gelukt door wat nieuwe mounts te kopen en er 1 net boven de skibril te monteren. Vind alleen die sticky mounts er erg tricky uitzien omdat ze net niet dezelfde ronding als de helm hebben.Vos schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:34:
[...]
Ben benieuwd hoe je hem hebt gemonteerd. Ik moet hem ook nog monteren en twijfel beetje tussen bovenop of aan voorzijde.
Maar met beide lijkt me toch dat er niks in beeld zit. Helemaal niet met camera aan de voorkant. Nadeel is dan alleen dat je je Google niet op je helm kan zetten.
Hoe doen de mensen dat hier? Voorzijde of bovenkant?

Ga je veel leuke filmpjes mee maken.
Heb je nu wel een curved versie gebruikt dan? Normaal gesproken laten die plakkers van gopro laten heel erg lastig los! Dus wees niet bang.
Curved sticky mount van een of ander merk dat ze bij de Mediamarkt verkopen, ziet er precies hetzelfde uit als die van GoPro.Vos schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:42:
Welke mount heb je nu gebruikt? Van GoPro zelf?
Ik heb een curved mount gebruikt ja.wickedm3n schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:04:
Ik had hem zelf iets meer op mijn voorhoofd zeg maar.. Maar als dit werkt is dat mooi toch:)
Ga je veel leuke filmpjes mee maken.
Heb je nu wel een curved versie gebruikt dan? Normaal gesproken laten die plakkers van gopro laten heel erg lastig los! Dus wees niet bang.
Ik vraag me alleen nu nog af wat de beste instellingen zijn voor goede kwaliteit filmpjes. 720p60 of 1080p30. Ik ben sowieso vanplan superview te gebruiken.
Verwijderd
Op 60 fps kunnen schieten was voor mij het argument om een leuker model te kopen
Ik zou Protune alleen gebruiken als je weet wat je ermee moet. De beelden zonder Protune zijn doorgaans wat fraaier (want/maar al iets gekleurd) en Protune-beelden kunnen ook meer ruimte innemen, ook al is dat niet altijd het geval.Vos schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:48:
Van wat ik gelezen heb raden ze 1080p 60fps aan met protuning. Kan je beter bewerken en ook slowmotion gebruiken.
Lang verhaal kort - het kan een nuttig gereedschap zijn, maar als je niet precies weet wat je doet kan het ook tegen je werken.
Universal Creations schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:34:
Ziet eruit alsof de signalen van de groene pixels niet meer doorgegeven worden of verwerkt worden in de video.
Ik heb de camera inmiddels opgestuurd naar GoPro. Viel gelukkig nog binnen de garantie termijn. Had hem net geen jaar. Ben benieuwd of ik een terugkoppeling zal krijgen over wat het probleem nu was.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:27:
Ik denk dat het inderdaad is wat Universal Creations zegt, al kunnen een paarse zweem of paarse lijnen ook veroorzaakt worden door een versleten sensor. Dat is het doorgaans echter een stukje minder egaal.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Vos schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:48:
Van wat ik gelezen heb raden ze 1080p 60fps aan met protuning. Kan je beter bewerken en ook slowmotion gebruiken.
Jullie hebben helemaal gelijk over de 1080P60.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:18:
Ik weet niet waarom je 30 frames per seconde zou willen gebruiken als 60 ook beschikbaar is. Bij gewone beelden is het verschil al goed te zien, maar zeker bij iets met veel beweging en actie heeft 60 fps veruit de voorkeur. Alleen als je speciek stills van zo hoog mogelijke kwaliteit wil maken is 30 fps misschien een betere optie, maar dat is wel een vrij ongebruikelijke user case.
Op 60 fps kunnen schieten was voor mij het argument om een leuker model te kopen
[...]
Ik zou Protune alleen gebruiken als je weet wat je ermee moet. De beelden zonder Protune zijn doorgaans wat fraaier (want/maar al iets gekleurd) en Protune-beelden kunnen ook meer ruimte innemen, ook al is dat niet altijd het geval.
Lang verhaal kort - het kan een nuttig gereedschap zijn, maar als je niet precies weet wat je doet kan het ook tegen je werken.
Ik ging ervan uit dat de session als hoogste snelheid de 30FPS had

zelf heb ik ook op 60FPS gefilmd. over de protune instellingen kan ik niks zeggen die heb ik volgens mij gewoon op standaard gelaten

De Session heeft bij Superview maximaal 30fps bij 1080p. Bij de normale 1080p instelling is er keuze uit 30 of 60. Ik denk dat ik gewoon eens beide modi ga uitproberen en dan eens kijk wat er het beste uitziet.wickedm3n schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:50:
[...]
[...]
Jullie hebben helemaal gelijk over de 1080P60.
Ik ging ervan uit dat de session als hoogste snelheid de 30FPS hadaangezien itsFuzeh het alleen over de 720P en 1080P30 had...
zelf heb ik ook op 60FPS gefilmd. over de protune instellingen kan ik niks zeggen die heb ik volgens mij gewoon op standaard gelaten(me vader heeft daarmee gefilmd) en ik voornamelijk met mijn SonyAS200
Wat voor SD kaart gebruiken jullie? Ik zie dat GoPro er van Lexar 633x aanraadt. Zelf heb ik een Samsung Evo+ 533x, dat zou wel voldoende moeten zijn voor fullhd opnames lijkt mij?
[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 31-01-2016 19:37 ]
Sterker nog, ik gebruik de Samsung evo gewoon, en die is meer dan zat voor 1080P60itsFuzeh schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:14:
[...]
De Session heeft bij Superview maximaal 30fps bij 1080p. Bij de normale 1080p instelling is er keuze uit 30 of 60. Ik denk dat ik gewoon eens beide modi ga uitproberen en dan eens kijk wat er het beste uitziet.
Wat voor SD kaart gebruiken jullie? Ik zie dat GoPro er van Lexar 633x aanraadt. Zelf heb ik een Samsung Evo+ 533x, dat zou wel voldoende moeten zijn voor fullhd opnames lijkt mij?
PSN & XBL: Denkoyugo
Verwijderd
http://www.nu.nl/gadgets/...echt-vierde-kwartaal.html
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
nieuws: GoPro gaat minder cameramodellen verkopen vanwege slechte cijfersTgR_KILLER schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:29:
Ik heb geen idee of het hier al ergens was genoemd. Maar GoPro stopt blijkbaar met de verkoop van de budget modellen.. Ik heb een 1.5 jaar geleden nog een GoPro Hero 3+ gekocht toen was de Hero 4 net uit en volgens mij ook net de nieuwe Hero (de budget variant dus).. Maar daar stoppen ze nu alweer mee vraag mij af wat dat betekend voor eventuele accessoires die ervoor waren/ zijn. Ik kan het mis hebben maar Hero3/4 dingen waren toch niet compatible met de Hero dingen?
http://www.nu.nl/gadgets/...echt-vierde-kwartaal.html
Was hier inderdaad al voorbij gekomen:)
Heeft iemand eigenlijk zo'n goedkoop model gekocht? De reden dat ze eruit gaan is vast dat het in verhouding ze veel te veel kost een productielijn etc. voor budget modellen die mensen toch niet kopen. In de goedkopere klassen zijn al zoveel alternatieven ook. Daar wilde ze denk ik meer mee concurreren en dat lukt ze niet zo goed als ze hoopte denk ik.
(Veel aannames I know)
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ik wilde eerst de Hero+ aanschaffen, maar deze was net zo duur als de Session dus heb ik die genomen. Maar dat ze het "budget" modellen noemen vind ik een beetje onzin, de duurste is namelijk ook nog zo'n €330. En dat over die accessoires, als t goed is zijn ze voor alle gopro's hetzelfde (behalve de cases dan natuurlijk).TgR_KILLER schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:10:
Dat krijg je van snel iets posten in de pauze
Heeft iemand eigenlijk zo'n goedkoop model gekocht? De reden dat ze eruit gaan is vast dat het in verhouding ze veel te veel kost een productielijn etc. voor budget modellen die mensen toch niet kopen. In de goedkopere klassen zijn al zoveel alternatieven ook. Daar wilde ze denk ik meer mee concurreren en dat lukt ze niet zo goed als ze hoopte denk ik.
(Veel aannames I know)
Alle bacpacks zijn niet uitwisselbaar. Maar het gros is non-Hero. Dus denk daar weinig problemen te zienitsFuzeh schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:49:
[...]
Ik wilde eerst de Hero+ aanschaffen, maar deze was net zo duur als de Session dus heb ik die genomen. Maar dat ze het "budget" modellen noemen vind ik een beetje onzin, de duurste is namelijk ook nog zo'n €330. En dat over die accessoires, als t goed is zijn ze voor alle gopro's hetzelfde (behalve de cases dan natuurlijk).
Verwijderd
Wacht, wat? GoPro heeft net de Hero+ en Hero+ LCD geïntroduceerd en nu gooien ze die lijn er alweer uit?mfreriks schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:17:
nieuws: GoPro gaat minder cameramodellen verkopen vanwege slechte cijfers
Was hier inderdaad al voorbij gekomen:)

Ik weet ook absoluut niet of dit nou de juiste strategie is. Wil je professionele opnames maken, dan is een GoPro doorgaans een goede keuze. Maar voor consumenten is het meestal een ander verhaal en dan zijn zelfs de goedkope modellen erg duur ten opzichte van de concurrentie. Gezien ze nu precies die lijn weg gaan snijden vraag ik me af of ze zichzelf niet rap uit de consumentenmarkt prijzen. Zeker de goedkope concurrentie is kwalitatief niet altijd briljant, maar een partij als Xiaomi zet toch een erg knappe camera in de markt die eigenlijk gewoon prima meekomt met GoPro en een stuk beter te betalen is.
De Hero/Hero+/Hero+ LCD is qua buitenmaten exact even groot als de Hero 3+ en 4 met behuizing. Alle accessoires daarvoor zijn dus uitwisselbaar. Backdoors, opzetlensen, mounts, noem maar op. Alles is uitwisselbaar. Alleen mounts die bedoeld zijn voor de camera zonder behuizing dus niet. Dat is wat mij betreft ook de kracht van GoPro - dat ze een standaard hebben waarvan je weet dat die de komende jaren ondersteund gaat blijven. Bij andere partijen is dat vaak minder zeker, tenzij die zelf ook de GoPro-standaard hanteren. Dat gaat overigens helaas regelmatig mis - het past een soort van, maar vaak niet zoals je wil en niet op een manier die je makkelijk goed kunt gebruiken.Maar daar stoppen ze nu alweer mee vraag mij af wat dat betekend voor eventuele accessoires die ervoor waren/ zijn. Ik kan het mis hebben maar Hero3/4 dingen waren toch niet compatible met de Hero dingen?
Ik vond zelf de beeldkwaliteit van de Session niet vergelijkbaar met die van de 'gewone' GoPro's. De reviews van de Session zijn dan ook zeer wisselend. Leuk, maar niet in alle opzichten even goed als zijn broertjes. De nieuwe formfactor wordt wel goed ontvangen. Ik ben ook benieuwd hoe het zit met de accessoires en hoe lang die ondersteund blijven.itsFuzeh schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:49:
Ik wilde eerst de Hero+ aanschaffen, maar deze was net zo duur als de Session dus heb ik die genomen. Maar dat ze het "budget" modellen noemen vind ik een beetje onzin, de duurste is namelijk ook nog zo'n €330. En dat over die accessoires, als t goed is zijn ze voor alle gopro's hetzelfde (behalve de cases dan natuurlijk).
Dat ze het budget-modellen noemen is inderdaad belachelijk. Een camera van 300+ euro budget noemen - waarvoor je bij de concurrentie soms zomaar drie camera's van niet noemenswaardig mindere kwaliteit koopt - is niet erg realistisch. Misschien dat dat ook een bron van hun problemen is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 19:04 ]
True, maar wat ik ook hoorde, is dat mensen een Hero kochten en dan raar opkeken wat mijn 3+BE nog meer kon. Mensen kochten een GoPro en dachten een diamantje te hebben. Maar vergaten dat ze de "budget" versie hadden omdat ze er een toch flink bedrag voor betaald hebben. Je heb tweakers en gewone consumenten :-)Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:02:
[...]
Wacht, wat? GoPro heeft net de Hero+ en Hero+ LCD geïntroduceerd en nu gooien ze die lijn er alweer uit?Die snelle wisseling van standpunten voorspelt niet veel goeds. Bedrijven die dat soort dingen gaan doen zitten doorgaans in zwaar weer en proberen wanhopig een manier van werken te vinden waarmee men kan overleven.
Backdoors wel, maar bacpacks niet. Er zit geen multi functie poort achterop. Daardoor zijn de meeste diepe deurtjes nutteloos.De Hero/Hero+/Hero+ LCD is qua buitenmaten exact even groot als de Hero 3+ en 4 met behuizing. Alle accessoires daarvoor zijn dus uitwisselbaar. Backdoors, opzetlensen, mounts, noem maar op. Alles is uitwisselbaar. Alleen mounts die bedoeld zijn voor de camera zonder behuizing dus niet.
Correctie.
Ik las je tekst verkeerd. Je heb gelijk.
Verwijderd
Daarom zit de Hero+ wat mij betreft ook op een sweet spotRedRayMann schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:56:
True, maar wat ik ook hoorde, is dat mensen een Hero kochten en dan raar opkeken wat mijn 3+BE nog meer kon. Mensen kochten een GoPro en dachten een diamantje te hebben. Maar vergaten dat ze de "budget" versie hadden omdat ze er een toch flink bedrag voor betaald hebben. Je heb tweakers en gewone consumenten :-)
Zou geen probleem moeten zijn. Ik heb diverse kabels van verschillende lengtes gebruikt en nooit problemen gehad.Nikey3 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:30:
Werkt elke Mini-B USB kabel om de GoPro Hero 4 Silver op te laden? Ik wil graag een wat langere (3 a 5 m) kabel halen.
Opladen nooit problemen gehad, maar koppelen aan de PC alleen met de originele GoPro kabel, mijn PC herkent niet altijd de camera als ik hem op één van de vele kabels sluit die op mijn bureau liggen.jeroen11 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:54:
[...]
Zou geen probleem moeten zijn. Ik heb diverse kabels van verschillende lengtes gebruikt en nooit problemen gehad.
Verwijderd
Zitten daar niet toevallig laadkabels tussen? Er bestaan goedkope kabels met maar twee, in plaats van vier, draden. Die kunnen dan ook alleen maar stroom doorgeven, maar geen data.RedRayMann schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:32:
Opladen nooit problemen gehad, maar koppelen aan de PC alleen met de originele GoPro kabel, mijn PC herkent niet altijd de camera als ik hem op één van de vele kabels sluit die op mijn bureau liggen.
Eindelijk weer nieuwe film afgemaakt: vakantie in Sicilië, incl. GoPro & Phantom. Feedback is van harte welkom!
Vandaag een replacement GoPro ontvangen.jdiezrequejo schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:45:
[...]
Ik heb de camera inmiddels opgestuurd naar GoPro. Viel gelukkig nog binnen de garantie termijn. Had hem net geen jaar. Ben benieuwd of ik een terugkoppeling zal krijgen over wat het probleem nu was.
Helaas, is ook deze niet zoals die behoort.
Bij het filmen zie ik rechts bovenin een grote stip/cirkel. Eerst dacht ik misschien nog een vuiltje. Maar helaas is dit ook terug te zien bij de opname...
Zie youtube video:
YouTube: Replacement Gopro hero 4 silver - DOT
And again een email gestuurd naar support... Wij wachten weer af.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Erg leuk gedaan.vanardenne schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:28:
[crosspost uit filmpjes-topic]
Eindelijk weer nieuwe film afgemaakt: vakantie in Sicilië, incl. GoPro & Phantom. Feedback is van harte welkom!
[video]
Hoeveel tijd tijdens de vakantie ben je nu bezig met het schieten van 'shots'? Stukje rijden met de auto, dan weer stoppen om de phantom te pakken, etc etc.
Ik zou zeggen 10 minuten 'hassle' om t vliegen heen. Drone uit tas, evt gopro er op schroeven als die er nog niet op zit, warm worden, satelliet vinden, etc.l3art schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:02:
[...]
Erg leuk gedaan.
Hoeveel tijd tijdens de vakantie ben je nu bezig met het schieten van 'shots'? Stukje rijden met de auto, dan weer stoppen om de phantom te pakken, etc etc.
Praktisch gezien had ik toen 2 batterijen waar je max 15 min per dag mee vliegt.
Die auto drive shots zijn wat meer 'staged' dus dat duurt wat langer met heen en weer rijden
Ik wil er graag 2/3 extra voor een vakantie naar IJsland, echter vind ik de geadviseerde SD cards door GoPro zelf echt ontzettend duur.
Volgensmij zijn de Chinese SD kaarten niet veel goedkoper dan de SD kaarten die via NL'se webshops verkocht worden. Ik heb namelijk voor mijn vakantie gekeken op aliexpress voor een Samsung Evo en deze scheelde een paar euro met een van een NL'se webshop. En de kans dat het namaak zijn is naar mijn idee ook redelijk groot.StevenzeN schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:41:
Heeft iemand ervaringen met het bestellen van SD cards via Chinese site's?
Ik wil er graag 2/3 extra voor een vakantie naar IJsland, echter vind ik de geadviseerde SD cards door GoPro zelf echt ontzettend duur.
Ik heb ze toen bij Dataio gehaald, altijd volgende dag in huis. En voor een goede prijs meestal.StevenzeN schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:41:
Update wat betreft mijn RMA opgestuurde Gopro.
Ik heb vandaag een nieuwe ontvangen. Deze heeft niet meer het rare geluid zoals op het bovenstaande filmpje(vorige gopro) maar ik vraag me toch af hoe het geluid bij andere gopro's is wanneer je de gopro simpelweg in een kamertje zet zonder geluid eromheen van muziek oid.
De gopro die ik nu heb maakt nog steeds iets of wat geluid wanneer ik iets film zonder dat er direct omgevingsgeluid is. Is er iemand die hetzelfde getest heeft of dit voor mij zou willen testen?
Hey thanks!Denko schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:47:
[...]
Ik heb ze toen bij Dataio gehaald, altijd volgende dag in huis. En voor een goede prijs meestal.
https://www.dataio.nl/san...d-extreme-90mbs-uhs-i-u3/
Dit zal gewoon een micro SD card moeten zijn die aanbevolen wordt door Go Pro zelf toch?
Verwijderd
Aan Chinese kaarten zou ik niet beginnen, dat is regelmatig troep. De verhalen over electronica-malls waar ze kaartjes aan het omstickeren zijn zijn redelijk bekend. Kijk eens naar een Samsung Pro-kaartje. Niet het allergoedkoopste, maar razendsnel en MLC. Kwaliteit en snelheid.StevenzeN schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:41:
Het nadeel van Sandisk is dat ze daar weigeren aan te geven of je MLC of TLC in handen krijgt, wat doorgaans betekent dat het TLC zal zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 18:11 ]
Ja. dat is het beste inderdaad. Ik heb overigens een oude Samsung evo. Werkt super. Dus je zou kunnen kijken naar de evo+ als je niet de black gebruikt met protune. Zat snelheid.StevenzeN schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:03:
[...]
Hey thanks!
https://www.dataio.nl/san...d-extreme-90mbs-uhs-i-u3/
Dit zal gewoon een micro SD card moeten zijn die aanbevolen wordt door Go Pro zelf toch?
Verwijderd
Zelfs op de allerhoogste resoluties doet een Black met ProTune maar 7,5 MB/s. Dat stelt voor de meeste kaartjes niet zoveel voor. De eerder genoemde Samsung Pro doet bijvoorbeeld in benchmarks zomaar 75/90 MB/s bij schrijven - het tienvoudige dus.Denko schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:02:
Ja. dat is het beste inderdaad. Ik heb overigens een oude Samsung evo. Werkt super. Dus je zou kunnen kijken naar de evo+ als je niet de black gebruikt met protune. Zat snelheid.
Ja, dat gevoel had ik inderdaad al. De evo die ik heb is de "budget reeks" en die doet het goed zat op de silver 4 met protune aan.Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:15:
[...]
Zelfs op de allerhoogste resoluties doet een Black met ProTune maar 7,5 MB/s. Dat stelt voor de meeste kaartjes niet zoveel voor. De eerder genoemde Samsung Pro doet bijvoorbeeld in benchmarks zomaar 75/90 MB/s bij schrijven - het tienvoudige dus.
Alleen ik heb wel het idee dat de gopro's een beetje gevoeliger zijn voor SD kaartjes. Niet kwa snelheid, maar dat ze het gewoon niet doen oid.
Wat ik bedoel is, ik heb 'm een paar weken geleden gekocht bij MediaMarkt. Heb wat test video's gemaakt waar je constant een soort slow-woop helicopter geluid hoort.
Case aangemaakt bij Gopro en na 6 test filmpjes gemaakt te hebben kreeg ik te horen dat de camera defect is.
Nu krijg ik de optie, of terugbrengen naar de "local retailer" of RMA proces via Gopro.
Weet niet waar ik goed aan doe, of terug naar MediaMarkt of via Gopro zelf
Mediamarkt voordeel:
Snelle omruil
Nadeel:
Weet niet of ze 'm accepteren als ie niet 100% in de verpakking zit. (heb bij het plaatje met de gopro mount van de doos losgetrokken)
Wellicht een zelfde gopro terug uit dezelfde batch met identiek probleem
Gopro voordeel:
Mag er vanuit gaan dat ik dan een goede krijg
Nadeel:
Weet niet waar de camera vandaan komt dus hoelang moet ik wachten op een nieuwe?
[ Voor 31% gewijzigd door NIK0 op 17-02-2016 15:58 ]
Member of the Ukraine IT Army
Heb niet direct ervaring met de service. Maar ik weet wel dat dit een vaker voorkomend probleem is. Als je via gopro gaat weten ze waarschijnlijk precies wat het is. (wireless stoort. Als je wireless uit staat is het geluid ook weg gok ik)NIK0 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:54:
Iemand ervaring met de service omtrent een gopro?
Wat ik bedoel is, ik heb 'm een paar weken geleden gekocht bij MediaMarkt. Heb wat test video's gemaakt waar je constant een soort slow-woop helicopter geluid hoort.
Case aangemaakt bij Gopro en na 6 test filmpjes gemaakt te hebben kreeg ik te horen dat de camera defect is.
Nu krijg ik de optie, of terugbrengen naar de "local retailer" of RMA proces via Gopro.
Weet niet waar ik goed aan doe, of terug naar MediaMarkt of via Gopro zelf
Mediamarkt voordeel:
Snelle omruil
Nadeel:
Weet niet of ze 'm accepteren als ie niet 100% in de verpakking zit. (heb bij het plaatje met de gopro mount van de doos losgetrokken)
Wellicht een zelfde gopro terug uit dezelfde batch met identiek probleem
Gopro voordeel:
Mag er vanuit gaan dat ik dan een goede krijg
Nadeel:
Weet niet waar de camera vandaan komt dus hoelang moet ik wachten op een nieuwe?
Klopt idd..opnemen met wifi is volgens mij een probleem met een bepaalde batch of serie. (Hero 4 Silver in mijn geval)Denko schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:06:
[...]
Heb niet direct ervaring met de service. Maar ik weet wel dat dit een vaker voorkomend probleem is. Als je via gopro gaat weten ze waarschijnlijk precies wat het is. (wireless stoort. Als je wireless uit staat is het geluid ook weg gok ik)
Denk ook dat Gopro de beste route is maar als ik een maand moet wachten op een vervangend model (plus dat er vaak niemand thuis is) weet ik niet waar ik goed aan doe.
[ Voor 16% gewijzigd door NIK0 op 17-02-2016 16:18 ]
Je kan het altijd proberen bij de mediamarkt. Maar uit mijn vroegere ervaringen met MM zijn zij niet echt meewerkend.NIK0 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:16:
[...]
Klopt idd..opnemen met wifi is volgens mij een probleem met een bepaalde batch of serie. (Hero 4 Silver in mijn geval)
Denk ook dat Gopro de beste route is maar als ik een maand moet wachten op een vervangend model (plus dat er vaak niemand thuis is) weet ik niet waar ik goed aan doe.
Benieuwd naar zo'n filmpjeNIK0 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:54:
Iemand ervaring met de service omtrent een gopro?
Je hebt PM
[ Voor 19% gewijzigd door NIK0 op 17-02-2016 21:11 ]
Heb ervoor gekozen om bij GoPro zelf de RMA aan te vragen omdat ik na wat zoekwerk erachter ben gekomen dat hun EMEA RMA afhandeling in Venray zit! laat wel weten hoe dit verder gaat.
Verwijderd
Let wel op dat je daardoor je garantie kunt verliezen. Bij GoPro is het een gunst, bij de Mediamarkt is het een wettelijke plicht je te helpen. Ga je echter naar GoPro, dan heeft een derde partij aan je apparaat gezeten. Mediamarkt mag vervolgens weigeren je nog te helpen (want gerepareerd door onbekende partij, ook als het GoPro is) en GoPro hoeft het eigenlijk niet.NIK0 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:09:
Heb ervoor gekozen om bij GoPro zelf de RMA aan te vragen omdat ik na wat zoekwerk erachter ben gekomen dat hun EMEA RMA afhandeling in Venray zit! laat wel weten hoe dit verder gaat.
GoPro wilde ook een kopie vd factuur hebben voordat er een rma aangemaakt kon worden. Weet ook niet of MediaMarkt de camera had opgestuurd naar Gopro weet alleen dat ALS er aan gesleuteld gaat worden dat ik liever iemand van GoPro eraan wil hebben dan iemand van de MM
Heb nog een werkende GoPro Hero HD (de eerste in de reeks meen ik), welke nog perfect werkt.
Ik twijfel nog een klein beetje tussen de Black en Silver, maar de Black wordt echt overkill denk ik. (Vooral video's die op Youtube komen en heb geen 4k Monitor/tv)
Heb nog wat toepassingen in mijn hoofd die ik nog aan het uitzoeken ben, weet niet of iemand dit al heeft gedaan hier?
- Gebruiken als Dashcam, voor langer reizen. (dus niet dagelijks gebruik)
- Gebruiken als een soort webcam/streamcam, via de HDMI output met een Capture card.
Direct wat accessoires aangeschaft. Misschien niet de goedkoopste maar denk wel de goede keuzes gemaakt te hebben.
* Smatree® 3 Akkus und 3-Kanäle Ladegerät + USB-Kabel für Gopro Hero 4 Kamera / Camcorder EUR 25,99
* CamKix Frame Mount for GoPro Hero 4, 3+, aIncludes 1 Large Thumbscrew / 1 Tripod Mount / 1 Rubber Lens Cap / 1 UV Filter Lens Protector EUR 15,-
* SP Gadgets AQUA Bundle (Aqua case & Dive buoy) EUR 45,-
Ik heb ook een leuke computer..
Waarom heb je nu uiteindelijk voor de gopro gekozen? Ik dacht dat je voor een Sony aan het kijken was.. Ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben.Tranzy schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:05:
Zo, Ik sluit mij ook aan met mijn vers aangekochte GoPro Hero 4 Silver.
Direct wat accessoires aangeschaft. Misschien niet de goedkoopste maar denk wel de goede keuzes gemaakt te hebben.
* Smatree® 3 Akkus und 3-Kanäle Ladegerät + USB-Kabel für Gopro Hero 4 Kamera / Camcorder EUR 25,99
* CamKix Frame Mount for GoPro Hero 4, 3+, aIncludes 1 Large Thumbscrew / 1 Tripod Mount / 1 Rubber Lens Cap / 1 UV Filter Lens Protector EUR 15,-
* SP Gadgets AQUA Bundle (Aqua case & Dive buoy) EUR 45,-
Haha.. dat had je meegekregen dus.wickedm3n schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 06:50:
[...]
Waarom heb je nu uiteindelijk voor de gopro gekozen? Ik dacht dat je voor een Sony aan het kijken was.. Ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben.
Ik wilde zelf eigenlijk al die tijd een GoPro. Die had ik al eens geleend en super tevreden mee. Ik zag alleen op tegen de prijs. Waarom de GoPro... Dit is gevoelsmatig. Het gevoel van altijd toch die GoPro willen hebben, de enorme community en extra's die te verkrijgen zijn. Het apparaat heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen. Ik had teveel het gevoel dat ik een product aan het kopen was terwijl ik eigenlijk de ander wilden hebben.
Ik heb ook een leuke computer..
Ja dat gevoel ken ik ook...Tranzy schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:40:
[...]
Haha.. dat had je meegekregen dus.
Ik wilde zelf eigenlijk al die tijd een GoPro. Die had ik al eens geleend en super tevreden mee. Ik zag alleen op tegen de prijs. Waarom de GoPro... Dit is gevoelsmatig. Het gevoel van altijd toch die GoPro willen hebben, de enorme community en extra's die te verkrijgen zijn. Het apparaat heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen. Ik had teveel het gevoel dat ik een product aan het kopen was terwijl ik eigenlijk de ander wilden hebben.
Met je gevoel had je de GoPro dus al gekocht maar je verstand moest nog even overtuigd worden
GoPro heeft zich zeker bewezen zal je vast en zeker bevallen
Ik wel deze gebruiken om concerten te filmen en dan bedoel ik niet vanuit het publiek maar vanaf het podium
Je hebt daar dus te maken met zowel erg donker als erg licht ivm spotlights.
Ik gebruik geen protune
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij de beste settings aangeven die ik kan gebruiken (zonder protune).
Bvd!
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Voor snorkelen heb je geen filter nodig. Eventueel kun je wat kleur correctie in post processing doen.D2k schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:41:
Even een vraagje, is er een snorkel roodfilter voor een hero? De instapper dus? Met gewoon het standaard huis. Polar filters heeft ze niet, en ik kan zo 1-2-3 niets vinden
Vanaf ±5 meter diepte heeft zo'n filter meer zin.
Advies van Gopro zelf: https://gopro.com/support/articles/dive-filter-information
Dat gaat voor foto's wel makkelijk maar voor video niet echt.... Dus ik zou er toch graag 1 willen ;-)jeroen11 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:32:
[...]
Voor snorkelen heb je geen filter nodig. Eventueel kun je wat kleur correctie in post processing doen.
Vanaf ±5 meter diepte heeft zo'n filter meer zin.
Advies van Gopro zelf: https://gopro.com/support/articles/dive-filter-information
Dus deze, maar dan voor een standaard GoPro Hero.
https://www.polarprofilters.com/products/goprosnorkelfilter
[ Voor 10% gewijzigd door D2k op 01-03-2016 11:03 ]
Interessant, wist niet dat er snorkel-specifieke filters waren, ik heb alleen ervaring met een roodfilter voor duiken, wat bij snorkelen niet fijn is.D2k schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:01:
[...]
Dat gaat voor foto's wel makkelijk maar voor video niet echt.... Dus ik zou er toch graag 1 willen ;-)
Dus deze, maar dan voor een standaard GoPro Hero.
https://www.polarprofilters.com/products/goprosnorkelfilter
Voor editing gebruik ik Final Cut Pro en daarmee zijn kleur balans instellingen eenvoudig te doen. Volgens mij ondersteunt ook de gratis GoPro software kleur correcties. Dus mocht je geen passend filter vinden zou ik daar anders eens naar kijken.
Klopt, ik ben er ook pas een paar dagen achter ;-) Ik wil graag van het "groen" af wat ik op Bali heb gezien. Ga nu richting Florida, en ook daar verwacht ik wel dat de cam graag voor "groen" kiest.jeroen11 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:33:
[...]
Interessant, wist niet dat er snorkel-specifieke filters waren, ik heb alleen ervaring met een roodfilter voor duiken, wat bij snorkelen niet fijn is.
Voor editing gebruik ik Final Cut Pro en daarmee zijn kleur balans instellingen eenvoudig te doen. Volgens mij ondersteunt ook de gratis GoPro software kleur correcties. Dus mocht je geen passend filter vinden zou ik daar anders eens naar kijken.
Ik ga de gopro software eens bekijken
Tot op heden nog geen gekke dingen met deze camera gezien dus topservice van Gopro!
Ik heb ook recent via GoPro zelf een RMA afgehandeld. Prima verlopen duurde wel wat langer dan bij wat mede-tweakers (2 a 3 weken) maar goed, ik heb wel gratis een nieuwe gehad. Btw (het staat ook in de mails die je gaat krijgen) maar haal je klepje en batterij eraf/uit, je krijgt dan gewoon een nieuw klepje en batterij meegeleverdNIK0 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:09:
Gisterenavond nog even gebeld met MediaMarkt daar vertelde een vriendelijke dame dat ze per vestiging mogen bepalen hoe ze ermee om gaan. Standaard is dat het spul naar hun eigen reparatie centrum gaat (minimaal 15 dagen).
Verwijderd
Hier een impressie van mijn luchtballonvaart in Las Vegas van twee weken terug:
Helaas alleen te bekijken via PC/Laptop vanwege de muziek die ik erin heb verwerkt.
Ben er best trots op al zeg ik het zelf, hopelijk vinden jullie 'm ook leuk!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2016 20:12 ]
Ja leuk gedaan! Doordat je afwisselt met opbouwen/vliegen/afbouwen goed te kijken.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:11:
Jeetje..... hier is lang niks gepost!
Hier een impressie van mijn luchtballonvaart in Las Vegas van twee weken terug:
[video]
Helaas alleen te bekijken via PC/Laptop vanwege de muziek die ik erin heb verwerkt.
Ben er best trots op al zeg ik het zelf, hopelijk vinden jullie 'm ook leuk!
Heb je het trouwens met 1 accu gered of meerdere gebruikt?
Verwijderd
Nee bij lange na niet, ik had 4 extra accu's bij me en die heb ik allemaal moeten gebruiken, dus het was even snel uit de case halen, klepje open, accu eruit, accu erin, klepje dicht en weer in de case doen... haha
Verwijderd
Op het moment dat je de video op YouTube zet kan je via de 'Auteursrechtgegevens' opzoeken wat voor muziek je kan gebruiken. Zo kan je het auteursrechtbeleid van diverse nummers opzoeken zodat dit toch kan worden afgespeeld op mobiele apparaten.
Ik ben zelf onlangs op wintersport geweest en heb daar met de GoPro wat beelden geschoten. Tegenwoordig gebruik ik Adobe Premiere Pro CC voor het editen. Een verademing ten opzichte van GoPro Studios.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2016 12:46 ]
Verwijderd
Heb hier gewoon GoPro Studio voor gebruikt, maar ik moet je zeggen dat het echt de laatste keer was. Ik heb alles opgenomen in 4K en blijkbaar kan die software dat gewoon niet aan.
Ik heb heel vaak random crashes gekregen, waardoor ik GoPro Studios weer opnieuw moet opstarten en alles opnieu weer moet inladen. Bij het luchtballon-project was het zelfs zo dat ik net bezig was met de aftiteling, toen mijn gesavede file en Auto-save-file door een error plotseling 0 kB hadden, dus ik mocht weer overnieuw beginnen... Ik was woest!
Enige reden dat ik GoPro Studio gebruik is het ProTune-filter en dat ik niet weet of Adobe Premiere Pro inmiddels al 4K (YouTube) presets heeft en of zij ook een soort ProTune-filter hebben. Maar goed, dit was echt de laatste keer met die schijtsoftware... volgende keer gewoone Adobe hopelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 12:26 ]
Verwijderd
Weet iemand toevallig of de polarpro switchblade (macro + roodfilter) ook op de dive housing past voor een 3+BE/4 (dus niet de standaard behuizing, maar die tot 60 meter kan) of kan alleen de switchblade 2.0 op deze behuizing?
UPDATE:
Vandaag het divehousing binnen gekregen, en zoals verwacht passen de standaard filters van PolarPro niet op de divehousing, er blijken dus 2 versies van de filters te zijn. heb dus de POLARPRO Switchblade 2.0 GoPro 3+ / 4 Dive housing nodig.
Niet dat ik antwoord had verwacht, maar dacht het toch maar even te posten mocht iemand in de toekomst met dezelfde vraag komen te zitten.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 10:35 ]
Verwijderd
Komt me allemaal heel erg bekend voor. Ik heb dat met mijn vakantie video's ook meegemaakt. Het is leuk om mee te beginnen, maar dit soort dingen zorgen voor een (hele) hoop ergenis. Adobe Premiere Pro heeft erg veel mogelijkheden en alles kan je wel via tutorials op het internet vinden.
De traagste is al veel sneller dan wat een GoPro kan wegschrijven met de hoogste bitrate, dus het is puur voor het kopiëren naar je pc.Menace_1981 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:59:
Ik ben voor mijn Gopro 3 Black op zoek naar een SD kaart: nu wil ik een Samsung Evo 64 GB kopen, maar zie dat er kaarten zijn met 48 MB/S en 80 MB/S. Welke raden jullie aan?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Let wel op dat die snelheden vaak leessnelheden zijn. Een goede review met gemeten performance is eigenlijk de beste indicator. In de meeste gevallen is genoeg genoeg, in sommige gevallen hebben kaarten moeite om de stroom data consistent weg te schrijven.Universal Creations schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:23:
De traagste is al veel sneller dan wat een GoPro kan wegschrijven met de hoogste bitrate, dus het is puur voor het kopiëren naar je pc.
Maar inderdaad. De hoogste bitrate die GoPro's momenteel halen is 60 Mbps, oftewel 7,7 MB/s. Dat halen zelfs de wat minder sportieve kaartjes wel. Je kunt wel nog kijken naar MLC en TLC-geheugen, al hangt dat er ook vanaf hoe intensief je de boel gebruikt.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2016 00:53 ]
Is die behuizing dan niet hetzelfde als de gopro 3? De dive behuizing dan.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:33:
hoi ff een vraagje.
Weet iemand toevallig of de polarpro switchblade (macro + roodfilter) ook op de dive housing past voor een 3+BE/4 (dus niet de standaard behuizing, maar die tot 60 meter kan) of kan alleen de switchblade 2.0 op deze behuizing?
UPDATE:
Vandaag het divehousing binnen gekregen, en zoals verwacht passen de standaard filters van PolarPro niet op de divehousing, er blijken dus 2 versies van de filters te zijn. heb dus de POLARPRO Switchblade 2.0 GoPro 3+ / 4 Dive housing nodig.
Niet dat ik antwoord had verwacht, maar dacht het toch maar even te posten mocht iemand in de toekomst met dezelfde vraag komen te zitten.
No signature required.
Ik gebruik deze regelmatig om mijn motor, en nou leek t me handig om een kabel te hebben die vanaf de motoraccu komt, en deze gewoon blijft laden zodra ik de gopro 4 eraan hang.
Ik kan nergens op internet vinden of er zon kabel bestaat überhaupt.
Iemand toevallig bekend of er zo'n kabel bestaat?
Met me navigatie gebruik ik ook een kabel vanaf de accu, dacht die moet er toch ook voor een gopro zijn..
alvast bedankt
rene
[ Voor 12% gewijzigd door passat_v5 op 10-04-2016 12:24 ]
Ik denk dat je het beste dan voor zoiets al deze kan gaan;
http://www.dx.com/nl/p/ma...black-324426#.VwqLSPl974Y
En dan daar je usb kabel in doen om je gopro op te laden.
Maar hier kan ik t ook zekers mee doen...
Gr
Verwijderd
Nee, de dive housing (60 meter) voor de 3+ en de 4 zijn hetzelfde (let even op dit geld alleen voor de 3+ niet voor de gewone 3)M3rcury schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:55:
[...]
Is die behuizing dan niet hetzelfde als de gopro 3? De dive behuizing dan.
update:
Heb het even uitgezocht, voor de 3, de 3+ en de 4 zijn het allemaal dezelfde behuizing. ik ging er vanuit dat de 3+ en de 4 kleiner van formaat zouden zijn dan de normale 3, echter blijkt dit alleen voor de standaard housing te gelden, niet de fysieke afmetingen van de cam zelf. dus je hebt gelijk, het divehousing is voor alle 3 en 3+ varianten en de 4
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2016 12:09 ]
Ja, dat klopt. Maar is die niet hetzelfde als de standaard gopro 3 (dus niet de 3+) behuizing? Die kan ook tot 60mVerwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:26:
[...]
Nee, de dive housing (60 meter) voor de 3+ en de 4 zijn hetzelfde (let even op dit geld alleen voor de 3+ niet voor de gewone 3)
No signature required.
Ik ben al lang aan het twijfelen om er een te kopen maar de beeldstabilisatie en accuduur houden me wat tegen.
Gimbal...of beeldstabilisatie toepassen met bijvoorbeeld Premiere Pro.Maffie500 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:19:
Ik zie dat jullie filmpje allemaal heel vlot lopen zonder schokken. Hoe doen jullie dat zonder beeldstabilisatie op de gopro.
Ik ben al lang aan het twijfelen om er een te kopen maar de beeldstabilisatie en accuduur houden me wat tegen.
Read the badge, Bitch!
Aangezien ik op vakantie ben zijn de middelen beperkt maar toch maar eens gaan kijken wat ik kon doen.
Eerst wilde ik met de kamersleutel wat mogelijke oxidatie oid weg krassen van de plaatjes maar dat werkte niet.
Toen zag ik een potlood liggen en bedacht me dat grafiet een goede stroomgeleider is. Ik heb toen de plaatjes 'ingekleurd' met het potlood. Vervolgens laadkabel er in, kabel in de usb lader en voila, hij begon meteen te laden.
Wellicht een beetje houtje touwtje achtige oplossing. Maar ik moet bekennen dat ik zelf wel content ben met deze eenvoudige oplossing en wellicht dat iemand anders er ook nog zijn/haar voordeel mee kan doen.
Verwijderd
Ik heb een vraagje, misschien zijn hier wat handige mensen die er een antwoord op weten...
Ik zit in de autosport en hebben een GoPro hero 3+ Black edition. Nu willen we graag live streamen van in de auto met de GoPro naar de laptop in de pitbox. Nu is er natuurlijk wel een afstand waardoor we met de wifi vanop de GoPro naar de laptop/GoPro app op iPhone niet heel de ronde kunnen volgen. Iemand die hier toevallig weet hoe we wel heel de ronde kunnen volgen zonder al te veel vertraging op het beeld?
Alvast bedankt
Volgens mij heeft GoPro daar special apparaten voor. (zijn wel duur meen ik)Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:03:
Hoi,
Ik heb een vraagje, misschien zijn hier wat handige mensen die er een antwoord op weten...
Ik zit in de autosport en hebben een GoPro hero 3+ Black edition. Nu willen we graag live streamen van in de auto met de GoPro naar de laptop in de pitbox. Nu is er natuurlijk wel een afstand waardoor we met de wifi vanop de GoPro naar de laptop/GoPro app op iPhone niet heel de ronde kunnen volgen. Iemand die hier toevallig weet hoe we wel heel de ronde kunnen volgen zonder al te veel vertraging op het beeld?
Alvast bedankt
Zag het staan op de officiele site, bij GoPro Professional Solutions.
link
Hero Cast meen ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 18-04-2016 15:58 ]
Verwijderd
Let wel op dat je allerlei grafietdeeltjes hebt die aan de wandel gaan en potentieel interne elektronica kortsluiten. Mogelijk levert deze oplossing dus wel wat risico's op, al kan je de contacten op deze manier wellicht wel schoonpoetsen en vervolgens schoonwrijvenl3art schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:21:
Toen zag ik een potlood liggen en bedacht me dat grafiet een goede stroomgeleider is. Ik heb toen de plaatjes 'ingekleurd' met het potlood. Vervolgens laadkabel er in, kabel in de usb lader en voila, hij begon meteen te laden.
Volgens mij heb je eerder gewoon de oxidatie weggekrast met het potlood, aangezien grafiet weliswaar geleidt, maar veel minder goed dan de vergulden contactpuntenl3art schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:21:
Vandaag wilde ik mn GoPro wifi remote opladen maar dat lukte niet. Even snel wat googlen leerde mij dat de connector plaatjes in de remote of de connector pinnetjes van de laadkabel vaak de boosdoener zijn. Deze zijn van redelijk slechte kwaliteit waardoor er niet altijd goed contact wordt gemaakt en de remote dus niet wil opladen.
Aangezien ik op vakantie ben zijn de middelen beperkt maar toch maar eens gaan kijken wat ik kon doen.
Eerst wilde ik met de kamersleutel wat mogelijke oxidatie oid weg krassen van de plaatjes maar dat werkte niet.
Wellicht een beetje houtje touwtje achtige oplossing. Maar ik moet bekennen dat ik zelf wel content ben met deze eenvoudige oplossing en wellicht dat iemand anders er ook nog zijn/haar voordeel mee kan doen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik heb werkelijk geen idee wat nu precies wat heeft gedaan. Maar goed met beperkte middelen probeer je gewoon eens wat en het werkte.Universal Creations schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:20:
[...]
Volgens mij heb je eerder gewoon de oxidatie weggekrast met het potlood, aangezien grafiet weliswaar geleidt, maar veel minder goed dan de vergulden contactpunten
/me Bart wil zich ook gewoon een keer MacGuyver voelen.