Selfies, en enkele timelapses waarvan de laatste van een hoog punt waren genomen. Zo te zien begaf de Suction Cup het en viel het pakketje naar beneden, voor m'n voeten!bottom line schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:05:
[...]
Wat staat er op de sd kaart? Of heb je niets om dat te bekijken? Dan weet je misschien hoe dat het komt dat hij is gevallen
Verwijderd
Als je de Video via Vimeo bekijkt zie je er onder wat meer info over staan, waaronder de route en de muziek. C2C een keer live gezien op Pinkpop, dat is me toen wel bijgebleven, Veronica gebruikte ook een tijd muziek van hun onder reclamespots, en vond er deze wel geschikt voor.wickedm3n schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:28:
[...]
Ik vind het er goed uit zien voor je eerste filmpje. Maar ik ben zelf ook nog maar een beginner
leuke muziek er ook onder
hoe kom je daaraan dan?
![]()
Vorig jaar heb ik zo te zien nagenoeg dezelfde road trip gedaan. erg leuk om terug te zien!
Jammer genoeg had ik toen nog geen action cam en had ik sowieso niet veel gefilmd maar veel foto's gemaakt.
Ik kijk zelf ook graag vakantievideo's van andere, maar dan wel ingekorte versie's.Een filmpje van 5 minuten kun je andere (die er niet zo van houden) er ook nog wel een plezier mee doen.. maar van de versie van ome Jan die 2 weken naar Spanje is geweest wordt niemand vrolijk, behalve ome Jan zelf...JeroenF schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:11:
[...]
Erg leuk gedaan! Ben zelf ook altijd fan van vakantie video's. Veel leuker om terug te kijken dan foto's.
Vooral de edit vind ik erg tof. Doe het zelf altijd met première pro maar lang niet zo goed als dat jij dat doet. Zit zeker veel tijd in?

Ik had in totaal 7 uur aan beeldmateriaal, de grootste klus was daarom ook wel het uitzoeken en verwijderen....dus er hebben heel wat uurtjes ingezeten. Overigens ga ik dat volgende keer al tijdens mijn reis doen (leermomentje)
Ja mijn vidoes zijn vaak niet langer dan 20 minuten. Uitzoeken doe ik zo veel mogelijk al in de vakantie. Einde van de dag even de leuke stukjes er uit zoeken en klaar.
Als je volgende keer zon filmpje maakt graag ook even posten!
Als je volgende keer zon filmpje maakt graag ook even posten!
don't mind me
Ok goed om te weten allemaal. Ik wil in de toekomst ook meer filmpjes gaan maken dus lees hier ook al een poos mee. (Ik heb weliswaar een sony actioncamVerwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:07:
[...]
Als je de Video via Vimeo bekijkt zie je er onder wat meer info over staan, waaronder de route en de muziek. C2C een keer live gezien op Pinkpop, dat is me toen wel bijgebleven, Veronica gebruikte ook een tijd muziek van hun onder reclamespots, en vond er deze wel geschikt voor.![]()
[...]
Ik kijk zelf ook graag vakantievideo's van andere, maar dan wel ingekorte versie's.Een filmpje van 5 minuten kun je andere (die er niet zo van houden) er ook nog wel een plezier mee doen.. maar van de versie van ome Jan die 2 weken naar Spanje is geweest wordt niemand vrolijk, behalve ome Jan zelf....
Ik had in totaal 7 uur aan beeldmateriaal, de grootste klus was daarom ook wel het uitzoeken en verwijderen....dus er hebben heel wat uurtjes ingezeten. Overigens ga ik dat volgende keer al tijdens mijn reis doen (leermomentje)
In progress: VW kever
Het hangt ook wel een beetje af van het soort vakantie, de lengte en voor wie je het maakt.Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:07:
[...]
Als je de Video via Vimeo bekijkt zie je er onder wat meer info over staan, waaronder de route en de muziek. C2C een keer live gezien op Pinkpop, dat is me toen wel bijgebleven, Veronica gebruikte ook een tijd muziek van hun onder reclamespots, en vond er deze wel geschikt voor.![]()
[...]
Ik kijk zelf ook graag vakantievideo's van andere, maar dan wel ingekorte versie's.Een filmpje van 5 minuten kun je andere (die er niet zo van houden) er ook nog wel een plezier mee doen.. maar van de versie van ome Jan die 2 weken naar Spanje is geweest wordt niemand vrolijk, behalve ome Jan zelf....
Van een stedentripje van maak ik een filmpje van twee tot vijf minuten, beetje afhankelijk van hoeveel dagen we er waren. Van een lang weekend in Wenen heb ik een filmpje van iets minder dan 2 minuten gemaakt, van bijna een week New York 5-6 minuten.
Maar we zijn deze zomer ook drie weken op Hawaii geweest. Dan is een filmpje van vijf minuten echt te kort. Daar heb ik dan weer een filmpje van 25 minuten van gemaakt, voor onszelf en familie en vrienden. Zou ik er een versie van maken voor op internet, dan zou ik die waarschijnlijk inkorten tot 15-20 minuten. Maar niet veel korter denk ik, of wellicht zou ik de filmpjes dan "thematisch" op splitsen tot filmpjes van elk weer een aantal minuten?
Catch a smile out there!
Ook van vakanties van 3 weken maak ik altijd video's van 5 minuten hoor. Dan zijn er altijd leuke dingen in beeld.
Na 5 minuten is bij mij de aandacht echt wel weg. Al helemaal als ik naar mijn eigen kop moet kijken
.
Daarnaast duurt het zolang als je een keertje gewoon de video wil terugkijken.
Kwaliteit>kwantiteit
Na 5 minuten is bij mij de aandacht echt wel weg. Al helemaal als ik naar mijn eigen kop moet kijken
Daarnaast duurt het zolang als je een keertje gewoon de video wil terugkijken.
Kwaliteit>kwantiteit
don't mind me
Mijn kop is in mijn filmpjes gelukkig nooit zo vaak te zien 
Ik heb het nooit zo op die mensen die de godganse tijd met selfiesticks zichzelf lopen te filmen
Ik heb het nooit zo op die mensen die de godganse tijd met selfiesticks zichzelf lopen te filmen
Catch a smile out there!
Verwijderd
Ik denk dat ik het in thema's zou opsplitsen..Glenfiddich schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:46:
[...]
Maar we zijn deze zomer ook drie weken op Hawaii geweest. Dan is een filmpje van vijf minuten echt te kort. Daar heb ik dan weer een filmpje van 25 minuten van gemaakt, voor onszelf en familie en vrienden. Zou ik er een versie van maken voor op internet, dan zou ik die waarschijnlijk inkorten tot 15-20 minuten. Maar niet veel korter denk ik, of wellicht zou ik de filmpjes dan "thematisch" op splitsen tot filmpjes van elk weer een aantal minuten?
Wijzelf zijn 3 weken onderweg geweest langs de verschillende nationale parken en steden, nu ben ik zelf per omgeving/ nationaal park/ stad een filmpje aan het maken, welke ik later op 1 dvd zet, hierdoor heb je gelijk ''hoofdstukken'' en als je iemand iets wilt laten zien over die plek of omgeving is het ook makkelijker zoeken.
Ik zoek een adapter om de 3.5mm video out van de Feiyu Tech G4S om te zetten naar RCA. Aangezien dit een 4 pole 3.5mm plug is, werkt een normale 3 pole adapter niet. Iemand deze al gevonden?
Ik heb ook een filmpje van 25 min van mijn vakantie (eerste versie na het cutten van al het materiaal), maar dat is inderdaad echt veel en veel te lang om mensen mee te vervelen. Ik vind het zelf al retesaai om te zien, laat staan voor wie er niet bij was.
Mijn eigen versie zal ws. 15 min worden om "ooit" nog eens naar te kijken, maar die komt niet op internet.
Om het op internet te sharen wil ik ook max 5 min, met shots van over het algemeen 1 sec (met 2sec shots wordt het al snel te langzaammmmmm)
Mijn eigen versie zal ws. 15 min worden om "ooit" nog eens naar te kijken, maar die komt niet op internet.
Om het op internet te sharen wil ik ook max 5 min, met shots van over het algemeen 1 sec (met 2sec shots wordt het al snel te langzaammmmmm)
Misschien hangt het er van af wát je precies laat zien, maar over het algemeen klik ik die montages met shots van 1 seconde al snel weg, véél te onrustig.stefijn schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:20:
Ik heb ook een filmpje van 25 min van mijn vakantie (eerste versie na het cutten van al het materiaal), maar dat is inderdaad echt veel en veel te lang om mensen mee te vervelen. Ik vind het zelf al retesaai om te zien, laat staan voor wie er niet bij was.
Voor van die quasi lollige filmpjes in de categorie "hamburgers eten in hamburg" is zo'n compilatie met zeer korte fragmentjes wel geschikt, maar bij een montage met ook veel natuur/omgeving etc hou ik zelf toch 4-5 seconden aan.
Maar het is natuurlijk ook allemaal wel een beetje een kwestie van smaak en stijl
Maar goed, ik deel eigenlijk mijn filmpjes niet op internet. Daar maak ik ze ook niet voor. Ik maak ze voor onszelf, en om familie en vrienden te laten zien. Dit ter vervanging van de dia/foto shows die we meestal voorgeschoteld krijgen. Dan is zo'n filmpje toch een stuk levendiger en interessanter
[ Voor 3% gewijzigd door Glenfiddich op 27-11-2015 13:30 ]
Catch a smile out there!
Natuurlijk is dat persoonlijk.
https://vimeo.com/143475061
Perfect voorbeeld van wat ik mooi vind (dat wil zeggen, een filmpje dat ik aan anderen laat zien zonder het idee te krijgen mensen te vervelen met je duffe vakantiemomenten). Vakantiefilmpje in perfectie. Ik heb geen enkel moment de neiging om te skippen, omdat het ondanks de "rustvolle" beelden ook grappige momenten heeft, mooie beelden, imposante beelden. Soms zijn de cuts maar een paar tienden van seconden. Soms iets langer, meestal rond een seconde (vanwege de maat van de muziek)
Sterker nog, hierna wil ik daar naartoe!
Perfect voorbeeld van wat ik mooi vind (dat wil zeggen, een filmpje dat ik aan anderen laat zien zonder het idee te krijgen mensen te vervelen met je duffe vakantiemomenten). Vakantiefilmpje in perfectie. Ik heb geen enkel moment de neiging om te skippen, omdat het ondanks de "rustvolle" beelden ook grappige momenten heeft, mooie beelden, imposante beelden. Soms zijn de cuts maar een paar tienden van seconden. Soms iets langer, meestal rond een seconde (vanwege de maat van de muziek)
[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 27-11-2015 14:49 ]
Dat is inderdaad een erg mooi filmpje, en er waren maar een paar momenten dat ik de overgangen tussen de scènes te kort vond. Het blijft toch ook wel een kunst om tijdens de vakantie de juiste opnamen te maken met het oog op het filmpje dat je er later van wilt maken.stefijn schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:43:
Natuurlijk is dat persoonlijk.
Bij mijn laatste stedentrip naar Wenen een paar weken terug heb ik er voor mezelf eens goed op gelet, om heel bewust te filmen met het te maken filmpje in mijn achterhoofd. Ik was op zich wel tevreden over het resultaat, een filmpje van nog geen twee minuten wat tot nu toe mijn kortste filmpje is, maar voor mijn gevoel is het ergens ook wel een beetje ten koste van de trip gegaan omdat ik toch steeds met mijn hoofd bij het te maken filmpje zat.
Naar aanleiding van dit filmpje van Noorwegen ga ik toch eens proberen een nieuwe compilatie te maken van onze vakantie op Hawaii, met als streven een maximum van drie minuten, met veel zeer korte fragmentjes. Eens experimenteren en zien wat het wordt!
Grappig trouwens, ik zit dat commentaar in het Noors onder dat filmpje te lezen en voor mijn gevoel kan ik het meeste wat er staat wel begrijpen. Apart taaltje, dat Noors.
Wij gaan volgens jaar trouwens ook naar Noorwegen. Niet naar aanleiding van dit filmpje hoor, het was al in de planning
Catch a smile out there!
Ik heb mijn vakantiefilm al redelijk "kort" gemonteerd, de standaardcut is geloof ik ong 2sec. Met ook wat uitschieters van mooie uitzichten en zo. Doordat ik nu 15min heb zitten er meerdere nummers in, dus afhankelijk van de maat is ook de standaardcut anders bij elk liedje. Was redelijk tevreden (buiten de duur, dat wordt dus nog echt zaken deleten), maar na het zien van dit filmpje vond ik mijn video echt oersaai om naar te kijken 
Maar je ziet iig wel dat deze lui echt dingen voorbereid hebben: die camera staat echt op een positie en dan gaan ze de scene opnemen. Dat doe ik echt nooit, maar dat ga ik wel doen (af en toe dan, je moet inderdaad ook gewoon op vakantie zijn). Eerstvolgende aanschaf wordt een statiefje voor mijn Gopro.
Noorwegen is echt fantastisch, als ik zou emigreren, dan direct daarheen. Als ik me niet vergis hebben wij gelogeerd in die rode huisjes op 1:09 trouwens
(al zijn die er wel meer, maar de omgeving lijkt er precies op)
edit: ja, zie je wel: Eliasssen Robuer. Dat was echt mooi. om precies te zijn het huisje wat je in 1:07 ziet
Maar je ziet iig wel dat deze lui echt dingen voorbereid hebben: die camera staat echt op een positie en dan gaan ze de scene opnemen. Dat doe ik echt nooit, maar dat ga ik wel doen (af en toe dan, je moet inderdaad ook gewoon op vakantie zijn). Eerstvolgende aanschaf wordt een statiefje voor mijn Gopro.
Noorwegen is echt fantastisch, als ik zou emigreren, dan direct daarheen. Als ik me niet vergis hebben wij gelogeerd in die rode huisjes op 1:09 trouwens
edit: ja, zie je wel: Eliasssen Robuer. Dat was echt mooi. om precies te zijn het huisje wat je in 1:07 ziet
[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 27-11-2015 15:40 ]
Voor wie nog leuke gopro extra's wilt. Op de site Removu alles 40% korting komende 3 dagen. Oa. de removu R1 voor 60 dollar.
bekend gevoel. Met enkele activiteiten denk ik vooraf al aan shots, maar tijdens de activiteit (airsoften) wordt ik te fanatiek en vergeet ik de shots. Ook in de vakantie.Glenfiddich schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:14:
[...]maar voor mijn gevoel is het ergens ook wel een beetje ten koste van de trip gegaan omdat ik toch steeds met mijn hoofd bij het te maken filmpje zat.
Hier ook. Wel grappig, je hebt dezelfde reis als mij gemaakt, behalve DisneyVerwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:07:
De reis daarvoor was ik naar Thailand, zelfde idee. Alleen de reis door West USA had ik mijn Macbook mee en elke dag materiaal verwijderd, scheelt een hoop werk thuis. Dat had ik tijdens mijn reis door Thailand ook moeten doen
Zeker een leermomentje.
Het was Hamburgers in Düsseldorf. Düsseldorf.Glenfiddich schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:27:
[...]
Voor van die quasi lollige filmpjes in de categorie "hamburgers eten in hamburg" is zo'n compilatie met zeer korte fragmentjes wel geschikt, maar bij een montage met ook veel natuur/omgeving etc hou ik zelf toch 4-5 seconden aan.
Leuke filmpjes zie ik hier voorbij komen! Ik ben afgelopen week bezig geweest met een film die ik in 2009 heb geschoten. Niet met een GoPro dus ga 'm hier niet posten. Bovendien is hij 1,5u lang geworden maar hoofdzakelijk gemonteerd voor een maat en mezelf. Zo heb ik van alle beelden het ruwe en oninteressante materiaal afgeknipt en een leuke documentaire gemaakt die lekker weg kijkt (al zeg ik het zelf).
Heb wel een 2 minuut durende intro gemaakt voor de buitenwereld.
Vaak heb ik met monteren dat ik op het begin een hele andere stijl hanteer dan op het eind. Zo leer ik bijvoorbeeld tussendoor iets of komt er opeens een creatieve brainwave naar boven. En zelfs na 20x kijken en de video exporteren zie ik daarna weer iets wat me stoort.... goed is goed denk ik dan. De meeste mensen kijken die video 1x en valt het niet eens op.
Over een paar weken ga ik naar Brazilië en neem voor het eerst m'n GoPro en FeiyuTech G4 mee, hopelijk kan ik dan hier weer een mooie video posten.
Read the badge, Bitch!
Düsseldorf dan, mijn excusesZeeuw schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:45:
[...]
Het was Hamburgers in Düsseldorf. Düsseldorf.
Leuke filmpjes zie ik hier voorbij komen! Ik ben afgelopen week bezig geweest met een film die ik in 2009 heb geschoten. Niet met een GoPro dus ga 'm hier niet posten. Bovendien is hij 1,5u lang geworden maar hoofdzakelijk gemonteerd voor een maat en mezelf. Zo heb ik van alle beelden het ruwe en oninteressante materiaal afgeknipt en een leuke documentaire gemaakt die lekker weg kijkt (al zeg ik het zelf).
Heb wel een 2 minuut durende intro gemaakt voor de buitenwereld.
Vaak heb ik met monteren dat ik op het begin een hele andere stijl hanteer dan op het eind. Zo leer ik bijvoorbeeld tussendoor iets of komt er opeens een creatieve brainwave naar boven. En zelfs na 20x kijken en de video exporteren zie ik daarna weer iets wat me stoort.... goed is goed denk ik dan. De meeste mensen kijken die video 1x en valt het niet eens op.
Over een paar weken ga ik naar Brazilië en neem voor het eerst m'n GoPro en FeiyuTech G4 mee, hopelijk kan ik dan hier weer een mooie video posten.
Catch a smile out there!
dit had ik met mijn eerste film. Werkte op de frame nauwkeurig. NIET DOEN :-)Zeeuw schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:45:
[...]
En zelfs na 20x kijken en de video exporteren zie ik daarna weer iets wat me stoort.... goed is goed denk ik dan. De meeste mensen kijken die video 1x en valt het niet eens op.
Heeft me dagen en weken gekost!
Als ik met het skydiven soms een dag video maag in enkele uurtjes, is iedereen ook blij en knip en plak ik grof op de beat.
Hallo Tweakers,
Eind januari ga ik voor een lange tijd op reis en het lijkt mij vet hierbij een GoPro te hebben. Omdat ik alleen mijn iPhone meeneem en geen Macbook, vraag ik mij af of het mogelijk is om de video's van de GoPro op mijn iPhone te zetten en deze te monteren (met iMovie of als jullie nog andere suggesties hebben). Kan dit en werkt dit goed?
En is het slim om nu al de Hero Black 4 te halen of nog even te wachten op de 5? Wellicht dat deze over een paar weken uitkomt?
Bedankt alvast!
Eind januari ga ik voor een lange tijd op reis en het lijkt mij vet hierbij een GoPro te hebben. Omdat ik alleen mijn iPhone meeneem en geen Macbook, vraag ik mij af of het mogelijk is om de video's van de GoPro op mijn iPhone te zetten en deze te monteren (met iMovie of als jullie nog andere suggesties hebben). Kan dit en werkt dit goed?
En is het slim om nu al de Hero Black 4 te halen of nog even te wachten op de 5? Wellicht dat deze over een paar weken uitkomt?
Bedankt alvast!
Een vraag naar aanleiding van de verschillende versies die er van de Hero 4 te koop zijn:
Heeft iemand een duidelijk overzicht van de verschillen tussen de motorsport edition en de adventure edition? Zelfs op de website van Gopro word ik er niet veel wijzer van. Nu kan ik afgaan op info van bepaalde webshops, maar veel meer dan 'bevestiging voor de motor' kom ik niet. Alle info is welkom. Dank.
Heeft iemand een duidelijk overzicht van de verschillen tussen de motorsport edition en de adventure edition? Zelfs op de website van Gopro word ik er niet veel wijzer van. Nu kan ik afgaan op info van bepaalde webshops, maar veel meer dan 'bevestiging voor de motor' kom ik niet. Alle info is welkom. Dank.
Ik had dezelfde vraag voor mijn reis over een paar weken. Wil geen laptop meeslepen maar wel bestanden kunnen overzetten naar telefoon, ipad en portable harddisk.Peterrtt schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:33:
Hallo Tweakers,
Bedankt alvast!
Heb hiervoor gekozen: http://gadgets.anthropoce...avpower-all-in-1-filehub/
Meer info: http://www.ravpower.com/r...able-wireless-router.html
Deze Ravpower is veelzijdig en goedkoop (€40):
- Wireless Travel Router
- SD Card USB Reader
- 6000mAh External Battery - opladen van je telefoon is dus mogelijk
Zo kan je bestanden overzetten naar een iphone / ipad / harddisk. Maar ook bestanden (films) streamen van een harddisk naar ipad of iphone. Ik reis alleen en voor sommige momenten is het fijn om een serie te kunnen kijken. Het is klein apparaatje en stevig gebouwd, prima om mee te reizen.
Ik denk, maar weet niet zeker, dat de hardware van de camera's hetzelfde is en dat het verschil misschien zit in de bijgeleverde mounts.wilmundo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:47:
Een vraag naar aanleiding van de verschillende versies die er van de Hero 4 te koop zijn:
Weet het dus niet zeker.
Zeker een handig ding! Denk dat ik deze ook ga aanschaffen. Waar heb jij hem gekocht?Hou-m-nat schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:19:
[...]
Ik had dezelfde vraag voor mijn reis over een paar weken. Wil geen laptop meeslepen maar wel bestanden kunnen overzetten naar telefoon, ipad en portable harddisk.
Heb hiervoor gekozen: http://gadgets.anthropoce...avpower-all-in-1-filehub/
Meer info: http://www.ravpower.com/r...able-wireless-router.html
Deze Ravpower is veelzijdig en goedkoop (€40):
- Wireless Travel Router
- SD Card USB Reader
- 6000mAh External Battery - opladen van je telefoon is dus mogelijk
Zo kan je bestanden overzetten naar een iphone / ipad / harddisk. Maar ook bestanden (films) streamen van een harddisk naar ipad of iphone. Ik reis alleen en voor sommige momenten is het fijn om een serie te kunnen kijken. Het is klein apparaatje en stevig gebouwd, prima om mee te reizen.
amazon.dePeterrtt schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:16:
[...]
Zeker een handig ding! Denk dat ik deze ook ga aanschaffen. Waar heb jij hem gekocht?
Op de frame nauwkeurig is idd zeer overkill voor een simpel youtube filmpje. Zelf ook geleerd op de harde manier...RedRayMann schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:33:
[...]
dit had ik met mijn eerste film. Werkte op de frame nauwkeurig. NIET DOEN :-)
Heeft me dagen en weken gekost!
Als ik met het skydiven soms een dag video maag in enkele uurtjes, is iedereen ook blij en knip en plak ik grof op de beat.
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke monopod voor een GoPro hero 4.
Mijn eisen: Fatsoenlijk op te ruimen, polsband, minimaal een meter en redelijk stabiel. Daarop zag ik dat ik heel makkelijk de hoofdprijs kan betalen, maar ik let wel een beetje op de kosten
Gebruik vooral in het bos en op straat tijdens het wandelen.
Na wat research kwam ik bij een enKo maar die wordt helaas niet buiten de VS verkocht lijkt het. Vooral dat deze inclusief kek draagtasje is waar je al je accesoires in kwijt kan vond ik wel een pre.
Heeft iemand ervaring met een alternatief in dezelfde prijscategorie? Dat is tegen de 25 euro?
Mijn eisen: Fatsoenlijk op te ruimen, polsband, minimaal een meter en redelijk stabiel. Daarop zag ik dat ik heel makkelijk de hoofdprijs kan betalen, maar ik let wel een beetje op de kosten
Na wat research kwam ik bij een enKo maar die wordt helaas niet buiten de VS verkocht lijkt het. Vooral dat deze inclusief kek draagtasje is waar je al je accesoires in kwijt kan vond ik wel een pre.
Heeft iemand ervaring met een alternatief in dezelfde prijscategorie? Dat is tegen de 25 euro?
Als ik op de foto oordeel zou ik zeggen, niet doen! Ik ken het product niet en heb er ook geen onderzoek naar gedaan. Maar waar het op lijkt is dat het zo'n typisch ig Bazar/Action ding is. Gewoon enkele dunne ijzeren kokers die in elkaar schuiven. Waardoor het niet sterk is en bij een klap kan buigen en dat het gewicht van de camera zorgt dat de camera niet stil blijft zitten.Sh0ckTr00per schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:16:
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke monopod voor een GoPro hero 4.
Mijn eisen: Fatsoenlijk op te ruimen, polsband, minimaal een meter en redelijk stabiel. Daarop zag ik dat ik heel makkelijk de hoofdprijs kan betalen, maar ik let wel een beetje op de kostenGebruik vooral in het bos en op straat tijdens het wandelen.
Zelf heb ik een model zoals deze. (niet precies de zelfde, maar lijkt er sprekend op)
Deze buizen zijn wat dikker en er zit een gleufje aan de zijkanten waardoor de monopod niet kan draaien als je je camera bovenop heb.
Zelf film ik met dit ding voornamelijk met de camera onderop.
Uitleg boven/onderop
Bovenop, camera met achterzijde naar jou toe (je filmt van je af) en de camera rechtop
Onderop, camera met achterzijde naar jou toe (je filmt van je af) en de camera op z'n kop (stel je camera upside-down in)
Hierdoor gebruik je het gewicht van de camera om iets stabieler te filmen.
--edit--
Amazon heeft hem ook; linkje
Deze is goedkoper, langer en beter dan die van jou (althans, dat laatste is natuurlijk gebaseerd op de foto's
Verzenden heb ik niet naar gekeken, maar kijk ook op de china sites, dan heb je voor weinig geld een stok en een case (als je die ook wilde)
[ Voor 8% gewijzigd door RedRayMann op 04-12-2015 13:35 ]
ter info: de gopro Hero4 Session is in prijs verlaagd naar 199dollar. 219,euro.
Ik zou het doen!
Weet iemand of er verschillende versie's zijn van de gopro remote? enzo ja hoe ik dat kan zien?
Ik zou het doen!
Heeft er iemand ervaring met het kopen op Gopro.com? Ik vraag me vooral af wat de levertijd is als ik daar bestel. Deze informatie is slecht te vinden op google en hun site.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
dankjewel. had op marktplaats een advertentie gevonden maar dat is dus van de 3.
Ik zou het doen!
ervaringen nog niet. maar zag dat je daar een gratis gopro-bag bij je bestelling krijgt (vul je winkelmandje maar eens)thrust15 schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:25:
Heeft er iemand ervaring met het kopen op Gopro.com? Ik vraag me vooral af wat de levertijd is als ik daar bestel. Deze informatie is slecht te vinden op google en hun site.
Alvast bedankt!
Ik zou het doen!
Jep.Wii4all schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:06:
Zat de camera vast met een chestmount?
Ziet er goed uit. Nu ik er aan denk zelf ook nog een aantal filmpjes van Europapark afgelopen augustus welke ik op dezelfde manier heb gemaakt.
Nog eentje, nu met 8 loopings!
Vraagje, nu de Gopro Hero+ geen LCD meer heeft... is het hierbij mogelijk om de accu te vervangen?
GoPro Hero / Hero+ / Hero+LCD zijn instap modellen en allen zonder verwisselbare accus.
Dank je voor het antwoord! dacht misschien hebben ze bij de + wel een verwisselbare accu omdat de lcd verdwenen is maar niet dus. jammer.RedRayMann schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:35:
GoPro Hero / Hero+ / Hero+LCD zijn instap modellen en allen zonder verwisselbare accus.
Verwijderd
Goedemiddag,
Iemand enig idee met welke settings je vuurwerk het beste kan filmen?
Ik heb zelf een gopro hero 4 black
Ik wil graag een Gopro kopen en nu was er bij futurum een aanbieding. 399 voor de Black Hero 4 Adventure. Deze kan in 4k 30fps opnemen en 1080p120. Slow mo in Full-HD dus. Er zitten standaard dingen bij en nog niet alle mounts. Ik ga 'm gebruiken voor hoofdzakelijd skiëen.
Nu heb ik nog een vraag over een bijpassende SD kaart. Er wordt geadviseerd om een kaartje met 90MB/s schrijfsnelheid te nemen. Is dit echt nodig of kan er ook een 80MB/s kaart in om toch op de hoogste resolutie te kunnen filmen?
Nu heb ik nog een vraag over een bijpassende SD kaart. Er wordt geadviseerd om een kaartje met 90MB/s schrijfsnelheid te nemen. Is dit echt nodig of kan er ook een 80MB/s kaart in om toch op de hoogste resolutie te kunnen filmen?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
+1Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:17:
Goedemiddag,
Ik ga op skivakantie binnenkort, en zal hier filmen met een Feiyu Tech en de hero 4 black.
Nu wil ik het risico niet lopen dat als ik val mijn GoPro niet meer werkt.
Ik zoek dus een soort van plastic hoesje (?) dat simpelweg een dun beschermlaagje is, maar wél nog in de gimbal mount kan.
Nu wil ik het risico niet lopen dat als ik val mijn GoPro niet meer werkt.
Ik zoek dus een soort van plastic hoesje (?) dat simpelweg een dun beschermlaagje is, maar wél nog in de gimbal mount kan.
Boys,
Komend weekend staat de wintersport gepland. Enkele maanden geleden een go pro 4 hero gehaald en dus hoogste tijd om hem te gaan testen. Ben inmiddels wel van de meeste spullen voorzien alleen vroeg mijzelf nog een paar dingen af.
Ik heb namelijk nu een extra batterij er aan gekoppeld waardoor ik zo'n 4 uur zou moeten kunnen filmen. Maar als die leeg is wil ik hem natuurlijk opbergen achter in mijn tas. Zijn er nog mini protective cases waar ik hem dan in zou kunnen doen of is de grotere cases die er nu om heen zit daar al goed genoeg voor? (zal regelmatig zitten en me tas allicht ergens tegenaan stoten).
Hebben jullie nog tips qua gebruik of tips met filmen? Heb een head strap waardoor ik hem op mijn hoofd kan zetten tijdens het boarden en heb een stick waarmee ik hem dus in mijn handen kan houden..
Welke modus is het beste om in te filmen en hoe kan je het beste foto's maken als je in beweging bent?
Komend weekend staat de wintersport gepland. Enkele maanden geleden een go pro 4 hero gehaald en dus hoogste tijd om hem te gaan testen. Ben inmiddels wel van de meeste spullen voorzien alleen vroeg mijzelf nog een paar dingen af.
Ik heb namelijk nu een extra batterij er aan gekoppeld waardoor ik zo'n 4 uur zou moeten kunnen filmen. Maar als die leeg is wil ik hem natuurlijk opbergen achter in mijn tas. Zijn er nog mini protective cases waar ik hem dan in zou kunnen doen of is de grotere cases die er nu om heen zit daar al goed genoeg voor? (zal regelmatig zitten en me tas allicht ergens tegenaan stoten).
Hebben jullie nog tips qua gebruik of tips met filmen? Heb een head strap waardoor ik hem op mijn hoofd kan zetten tijdens het boarden en heb een stick waarmee ik hem dus in mijn handen kan houden..
Welke modus is het beste om in te filmen en hoe kan je het beste foto's maken als je in beweging bent?
Hierover kan ik in ieder geval zeggen dat een goed instelbare headstrap wel tof is. Dan kun je hem namelijk ook om je been binden (geeft wel een tof effect).Massief schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:54:
Verwijderd
Je kunt wel laden en filmen tegelijk. Filmen met een powerpack is dus wel mogelijkmfreriks schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:56:
Dank je voor het antwoord! dacht misschien hebben ze bij de + wel een verwisselbare accu omdat de lcd verdwenen is maar niet dus. jammer.
Had ik inderdaad gelezen, echter is die dan niet meer waterdicht:) en dat is voor snowboarden en zwemmen toch wel een vereisteVerwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:04:
[...]
Je kunt wel laden en filmen tegelijk. Filmen met een powerpack is dus wel mogelijk
Planning is eind januari (als het goed is btw vrije dagen MM) een 4 silver aan te schaffen!
Verwijderd
Voor sneeuw hoeft dat niet, maar met wat creativiteit valt ook dat wel op te lossen.mfreriks schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:16:
Had ik inderdaad gelezen, echter is die dan niet meer waterdicht:) en dat is voor snowboarden en zwemmen toch wel een vereiste
Planning is eind januari (als het goed is btw vrije dagen MM) een 4 silver aan te schaffen!
Klopt ook weer, maar ben met dit soort spullen toch altijd wel net wat voorzichtiger:) dus met snowboarden ook altijd de waterdichte behuizing er op zitten:)Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:31:
[...]
Voor sneeuw hoeft dat niet, maar met wat creativiteit valt ook dat wel op te lossen.
Mijn situatie.
Mijn GoPro 4 silver op vakantie verloren. Gelukkig grotendeels verzekerd gekregen.
Nu ben ik niet van plan een nieuwe GoProHero 4 te gaan kopen. Dan toch even wachten op eventueel de GoProHero 5.
Nu heb ik een Removu S1 GoPro Gimbal Stabilizer with Remote besteld bij Indiegogo.
Die word in maart geleverd.
Ik heb ook nog superveel accessoires van de GoPro liggen.
oa. een Removu R1 remote.
Ik vraag me af of die dalijk nog wel compatible zijn met een nieuwe GoProHero 5.
En wanneer zou er ventueel een GoProHero 5 komen?
Mijn GoPro 4 silver op vakantie verloren. Gelukkig grotendeels verzekerd gekregen.
Nu ben ik niet van plan een nieuwe GoProHero 4 te gaan kopen. Dan toch even wachten op eventueel de GoProHero 5.
Nu heb ik een Removu S1 GoPro Gimbal Stabilizer with Remote besteld bij Indiegogo.
Ik vraag me af of die dalijk nog wel compatible zijn met een nieuwe GoProHero 5.

Aangezien in tot nu toe alle GoPro's Ambarella SoC's zitten is dit een bijzonder goede ontwikkeling. Weer een verdubbeling van de frame rates, HEVC (H.265) ondersteuning, 10-bit kleurdiepte en een lage power consumtie vanwege o.a. het 14nm proces. Zal zeker eind 2016/begin 2017 in nieuwe drone- en actiecamera's te vinden zijn
Verwijderd
Weet iemand waar je een extra backdoor voor een Hero+ kunt kopen? Ik heb al wat rondgezocht, maar komt eigenlijk alleen deurtjes voor andere camera's tegen.
Edit: het lijkt erop dat de behuizing van de Hero 3 en Hero 4 en de Hero/Hero+/Hero+ Wifi qua afmetingen hetzelfde zijn. Kan iemand dat bevestigen? Betekent dat ook dat de deurtjes compatibel zijn?
Edit: het lijkt erop dat de behuizing van de Hero 3 en Hero 4 en de Hero/Hero+/Hero+ Wifi qua afmetingen hetzelfde zijn. Kan iemand dat bevestigen? Betekent dat ook dat de deurtjes compatibel zijn?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 07:42 ]
Tot nu toe kwam de nieuwe GoPro altijd in Oktober uit, maar de laatste (session) deed dat echter al rond Juli.T.E schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:15:
Mijn situatie.
Ik denk echter dat een echt nieuwe release (zoals een Hero 5) wel pas in Oktober zal zijn. En verder weet ik dat mijn mounts van de Hero 2 nog altijd passen op een Hero 4, dus als het gaat om accessoires waarop je de protective case kan zetten, dan zullen die wel hetzelfde blijven.
Waar heb je 'm voor nodig? Die van mij 3+ was gebroken en ik zocht een nieuwe. Ik heb GoPro met die vraag gemaild en kreeg een nieuwe thuisgestuurd.Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:37:
Weet iemand waar je een extra backdoor voor een Hero+ kunt kopen? Ik heb al wat rondgezocht, maar komt eigenlijk alleen deurtjes voor andere camera's tegen.
Verwijderd
Ik had het eerder al over het klussen aan een Hero+ en dat gaat nu gebeurenPaul! schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:02:
Waar heb je 'm voor nodig? Die van mij 3+ was gebroken en ik zocht een nieuwe. Ik heb GoPro met die vraag gemaild en kreeg een nieuwe thuisgestuurd.
Het lijkt me echter geen goed idee om te gaan klussen voordat ik een vervangend deurtje heb, anders kan ik onder water filmen wel vergeten.
Ik ben overigens ook nog op zoek naar een siliconenhoes voor de Hero+.
Ik ben aan het uitkijken voor een Go Pro aan te schaffen. Het is voornamelijk bedoelt om vakantie(actie)filmpjes te maken en daarna te monteren, maar ook af en toe te gebruiken op mijn MTB tochten.
Ik dacht eerst een 2e hands Go Pro3 Black aan te schaffen, maar een collega zei me dat het misschien beter was om al de 4 te nemen (tenzij ik echt een intressant pakket 2e hands zou vinden) aangezien de batterij reeds is veranderd.
Aangezien de Sylver Edition over een scherm beschikt en dit ook nog meer batterij vreet, dacht ik niet deze te nemen, maar langs de andere kant, gaat de batterij van deblack blijkbaar iets minder lang mee.
Iemand met tips? Ik lees nu al een aantal dagen revieuws en bekijk de vergelijkingen, maar zie amper door het bos de bomen niet meer: de black, de sylver, de surf, de motorsports...
Ik dacht eerst een 2e hands Go Pro3 Black aan te schaffen, maar een collega zei me dat het misschien beter was om al de 4 te nemen (tenzij ik echt een intressant pakket 2e hands zou vinden) aangezien de batterij reeds is veranderd.
Aangezien de Sylver Edition over een scherm beschikt en dit ook nog meer batterij vreet, dacht ik niet deze te nemen, maar langs de andere kant, gaat de batterij van deblack blijkbaar iets minder lang mee.
Iemand met tips? Ik lees nu al een aantal dagen revieuws en bekijk de vergelijkingen, maar zie amper door het bos de bomen niet meer: de black, de sylver, de surf, de motorsports...
Hoe maak je goede foto's met go pro? Die van mij zin vaak bewogen...
Verwijderd
Mic Bergsma heeft zoals altijd best een goede tip: maak geen foto's.Massief schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:07:
Hoe maak je goede foto's met go pro? Die van mij zin vaak bewogen...
Wil je toch echt foto's maken:
Eigenlijk heel simpel maar het is idd een goede tip! Gewoon van je video's een screen makenVerwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:23:
[...]
Mic Bergsma heeft zoals altijd best een goede tip: maak geen foto's.
[video]
Wil je toch echt foto's maken:
[video]
Verwijderd
Kan je met je gopro hero 4 session verbinding maken met de gopro app als je bijvoorbeeld boven op een berg staat waar er geen wifi is?
Niemand? En indien ik direct een goede stabilisator erbij wil aanschaffen kies ik dan het beste voor een feiyu tech G4 of bijvoorbeeld een Aetho Aeon, of kan je beide zaken totaal (nog) niet vergelijken?Desperation schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:50:
Ik ben aan het uitkijken voor een Go Pro aan te schaffen. Het is voornamelijk bedoelt om vakantie(actie)filmpjes te maken en daarna te monteren, maar ook af en toe te gebruiken op mijn MTB tochten.
Het scherm van de silver is wel heel handig vind ik persoonlijk. Veel verschil in batterijduur is er niet; de 4 Black gaat met 4K een stuk korter mee dan de Silver in 1080p. Gelukkig zijn extra batterijen van Kingma goed betaalbaar. De Session is trouwens nu zo in prijs verlaagd dat dat ook nog een optie zou kunnen zijn, hou je geld over voor een boel accessoires. Session is qua kwaliteit volgens mij nog wel iets minder dan een 3 Black en geen verwisselbare batterij.Desperation schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:07:
[...]
Niemand? En indien ik direct een goede stabilisator erbij wil aanschaffen kies ik dan het beste voor een feiyu tech G4 of bijvoorbeeld een Aetho Aeon, of kan je beide zaken totaal (nog) niet vergelijken?
De motorsports en andere versies verschillen volgens mij alleen in de bijgeleverde mounts.
Een gimbal om te stabiliseren levert veel prettiger beelden op. Ik heb zelf ervaring met de Feiyu G4 en dat is een prima apparaat. Wel heb je dan een veel groter ding in handen, en hij is een stuk kwetsbaarder dan een GoPro (en je GoPro zelf zit zonder behuizing in de gimbal). Dus je moet er een stuk voorzichtiger mee omgaan.
Ik heb zelf mijn G4 verkocht en nu een G4 pro (voor smartphones) gekocht, zodat ik mijn telefoon kan stabiliseren. Daarnaast een adapterplaat zodat ook m'n GoPro op de G4 Pro past, dus dan ben ik optimaal flexibel.
Ja, je Go Pro en je Smartphone maken een point tot point verbinding, dus zolang GP en smartphone bij elkaar in de buurt zijn werkt dat.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:32:
Kan je met je gopro hero 4 session verbinding maken met de gopro app als je bijvoorbeeld boven op een berg staat waar er geen wifi is?
[ Voor 9% gewijzigd door Rudolfus op 10-01-2016 11:38 ]
Verwijderd
Vandaag is dan eindelijk de Hero+ binnengekomen. De eerste indrukken zijn goed. Het ding is, zoals te verwachten, een stukje beter gebouwd dan goedkopere alternatieven. Het aantal meegeleverde accessoires is zoals bekend wel vrij klein. Ik moet de camera morgen bij daglicht maar eens naast de andere action cam proberen.
Wat me opvalt is dat de plastic behuizing ontzettend besmettelijk is. Overal waar je 'm alleen maar vastgepakt hebt zitten al lichte oppervlakkige krassen. Nu weet ik dat het de aard van het materiaal is - het schermpje van mijn toetsenbord had bijvoorbeeld exact hetzelfde - maar gezien de behuizing niet wisselbaar is is het de eerste keer dat je het ziet wel even slikken.
Even los van dat het ding straks waarschijnlijk mishandeld gaat worden, zoals het bij een action cam hoort
Wat me opvalt is dat de plastic behuizing ontzettend besmettelijk is. Overal waar je 'm alleen maar vastgepakt hebt zitten al lichte oppervlakkige krassen. Nu weet ik dat het de aard van het materiaal is - het schermpje van mijn toetsenbord had bijvoorbeeld exact hetzelfde - maar gezien de behuizing niet wisselbaar is is het de eerste keer dat je het ziet wel even slikken.
Even los van dat het ding straks waarschijnlijk mishandeld gaat worden, zoals het bij een action cam hoort
Ik heb via V-Nix batterijen besteld van Brofish, daar zaten plastic cases bij. Ideaal voor in de rugtas. Verder vond ik filmen met een chest mount het beste, qua overzicht, trillingen en makkelijkheid. Een stick is leuk, maar met skiën is het vrij lompMassief schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:54:
Boys,

Mensen hier ervaring mee? Of alternatieven?
@stimulate,
deze moeten altijd zorgvuldig gebalanceerd worden, zijn windgevoelig.
Zodra de camera iets anders wordt gezet is de balans weer verstoord.
Beter een FY-G3 of G4. Beelden moet je vaak toch met warpstabilzer o.i.d. nabehandelen als je gaat lopen etc.
deze moeten altijd zorgvuldig gebalanceerd worden, zijn windgevoelig.
Zodra de camera iets anders wordt gezet is de balans weer verstoord.
Beter een FY-G3 of G4. Beelden moet je vaak toch met warpstabilzer o.i.d. nabehandelen als je gaat lopen etc.
Ik heb al wat langer last van het onderstaande probleem ( zie video)
Wanneer je je volume een beetje open hebt staan hoor je continu rare geluidjes.
Iemand die hier iets van af weet? Is het een bekend probleem bijvoorbeeld? Kan er niet veel over vinden.
Excuus voor mijn niet zo stabiele hand
Wanneer je je volume een beetje open hebt staan hoor je continu rare geluidjes.
Iemand die hier iets van af weet? Is het een bekend probleem bijvoorbeeld? Kan er niet veel over vinden.
Excuus voor mijn niet zo stabiele hand
[ Voor 6% gewijzigd door Pannekoek_NL op 12-01-2016 15:04 ]
Wat ook handig is de dome om 50/50 foto's en of filmpjes te maken.

Trouwens inderdaad goede tips van Mic Bergsma, ik zou er meer naar moeten kijken. Want had laatst ook nogal blurry foto's terwijl deze foto's heel mooi konden zijn. Tnx voor die filmjes die je hierboven deelde!
Trouwens inderdaad goede tips van Mic Bergsma, ik zou er meer naar moeten kijken. Want had laatst ook nogal blurry foto's terwijl deze foto's heel mooi konden zijn. Tnx voor die filmjes die je hierboven deelde!
Contact gehad via GoPro support. Hij mag RMA gestuurd worden. Nog even kijken of ik naar de retailer ga of het op stuur(zie dat ze een reparatie center in Venray hebben) Waar ik hem gekocht heb is helaas een eindje weg. Even kijken nog dus.Pannekoek_NL schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:04:
Ik heb tot twee keer toe direct naar Venray (Lees; GoPro) gestuurd, top service!Pannekoek_NL schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:40:
[...]
Contact gehad via GoPro support. Hij mag RMA gestuurd worden. Nog even kijken of ik naar de retailer ga of het op stuur(zie dat ze een reparatie center in Venray hebben) Waar ik hem gekocht heb is helaas een eindje weg. Even kijken nog dus.
Eerste keer binnen een weer een nieuwe en de tweede keer binnen twee a drie weken een nieuwe.
Tip, haal alles van je camera af, dus het achter deurtje bij je accu en dat kleine afdek plaatje bij je USB poort, en natuurlijk ook je accu er uit, ik kreeg tot twee keer toe een camera met accu, accu deurtje en USB plaatje retour. Dus mooi meegenomen extra spullentjes!
--edit--
correctie, ik zie dat je een 4 hebt, dus het deurtje zit vast aan de camera (onderzijde) maar alsnog, haal alles wat los zit er af!
Die van mij (met kerst gekregen) is redelijk stabiel voor binnen. Helaas heb ik een cheap China dingetje waarbij nu het kunststof deel (gehele bovenzijde) iets los zit van het metaal, waardoor het lastiger uit te lijnen is, maar het is een leuk speeltje als je er tijd in wil stoppen.Stimulate14 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:24:
[afbeelding]
Mensen hier ervaring mee? Of alternatieven?
Ik kon het super goedkoop krijgen, dus maar gedaan om het uit te proberen, maar zoals hier boven gezegd wordt, het is alleen voor windstille plekken en je moet elke keer weer uitlijnen (wel of geen scherm, open of dichte case, QR mount via voor of achter vast geklikt)
Het is absoluut geen gadget waar je echt meer kwaliteit door krijgt.
Bedankt voor je reactie! Ik ga hem ook direct naar Venray sturen denk ik. Eerst nog even reageren op de mail. Doen ze daar niet moeilijk over als je zo'n afdek plaatje eraf haalt? (in jou geval in ieder geval niet zoals ik het nu lees)RedRayMann schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:49:
[...]
Ik heb tot twee keer toe direct naar Venray (Lees; GoPro) gestuurd, top service!
Eerste keer binnen een weer een nieuwe en de tweede keer binnen twee a drie weken een nieuwe.
Tip, haal alles van je camera af, dus het achter deurtje bij je accu en dat kleine afdek plaatje bij je USB poort, en natuurlijk ook je accu er uit, ik kreeg tot twee keer toe een camera met accu, accu deurtje en USB plaatje retour. Dus mooi meegenomen extra spullentjes!
--edit--
correctie, ik zie dat je een 4 hebt, dus het deurtje zit vast aan de camera (onderzijde) maar alsnog, haal alles wat los zit er af!
Batterijtje erbij is ook wel nice! Al heb ik er al 2 extra van Smatree
Ik moest hem "kaal" naar hun toe sturen, zonder alles.Pannekoek_NL schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:31:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ik ga hem ook direct naar Venray sturen denk ik. Eerst nog even reageren op de mail. Doen ze daar niet moeilijk over als je zo'n afdek plaatje eraf haalt? (in jou geval in ieder geval niet zoals ik het nu lees)
Dus dat deed ik, en kreeg hem met volle opties (natuurlijk geen case e.d.) retour. De service is super vind ik, ook al een QR release Mount terug gekregen nadat er een pootje was afgebroken.
Ze willen dat je hem kaal opstuurt. Bij mij stond het zelfs in de mail dat ik alles eraf moest halenPannekoek_NL schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:31:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ik ga hem ook direct naar Venray sturen denk ik. Eerst nog even reageren op de mail. Doen ze daar niet moeilijk over als je zo'n afdek plaatje eraf haalt? (in jou geval in ieder geval niet zoals ik het nu lees)
No signature required.
Heeft iemand ervaring met deze acculader voor Hero 4?
http://nedro.nl/Batterij-...t-ON1745-prod8164058.html
Deze kost €5 terwijl de GoPro variant €55 kost. Nu ben ik best bereid te betalen voor kwaliteit, maar dit verschil in prijs is toch wel erg groot.
Of is dit een voorbeeld van goedkoop is duurkoop? (Ontploffende batterijen 😬)
http://nedro.nl/Batterij-...t-ON1745-prod8164058.html
Deze kost €5 terwijl de GoPro variant €55 kost. Nu ben ik best bereid te betalen voor kwaliteit, maar dit verschil in prijs is toch wel erg groot.
Of is dit een voorbeeld van goedkoop is duurkoop? (Ontploffende batterijen 😬)
Ik heb deze;

http://www.v-nix.nl/brofi...pro-hero3plus-gopro-hero4
Goede kwaliteit en het werkt goed voor een leuke prijs
. (20,-euro)

http://www.v-nix.nl/brofi...pro-hero3plus-gopro-hero4
Goede kwaliteit en het werkt goed voor een leuke prijs
We hebben bij een concert 3 gopro 3+ black op statief neergezet met 2704x1524 resolutie. Het idee is om dan in de editor nog wat te pannen en zoomen zodat het er wat minder statisch uitziet, het resultaat komt in een full HD montage.
Maar, ik heb nu een probleem met GoPro Studio, hij laat de resultaten van de camera manipulatie niet meer zien; tijdens het afspelen zie ik de sliders wel verlopen maar dit komt dus niet terug in het preview beeld en ook niet in de export.
Heet eerste stukje gaat het goed, maar daarna krijg ik ook de oude keypoints niet meer te zien.
Maar, ik heb nu een probleem met GoPro Studio, hij laat de resultaten van de camera manipulatie niet meer zien; tijdens het afspelen zie ik de sliders wel verlopen maar dit komt dus niet terug in het preview beeld en ook niet in de export.
Heet eerste stukje gaat het goed, maar daarna krijg ik ook de oude keypoints niet meer te zien.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Hier ben ik nog altijd niet aan uit of ik een gopr black of Sylver zou nemen. Aangezien er niet echt solden zijn op dit toestel kan ik gerust nog wat afwachten en rondneuzen, maar als er mensen zijn die tips hebben of de 1 of andere versie aanraden...
't is voornamelijk om er onze (gezinsuitstapjes) mee te filmen, af en toe eens een paar mountainbiketochtjes, en sowieso op vakantie (strand/zwembad/zee/quad/etc...)
Het zou de bedoeling zijn dat ik bji elke vakantie of uitstap er een kleine montage van zou maken zodat de kinderen (die nu 5jaar en 6 maand zijn) er later altijd naar kunnen terug kijken zonder daarvoor uren naar een saai filmpje te moeten kijken.
't is voornamelijk om er onze (gezinsuitstapjes) mee te filmen, af en toe eens een paar mountainbiketochtjes, en sowieso op vakantie (strand/zwembad/zee/quad/etc...)
Het zou de bedoeling zijn dat ik bji elke vakantie of uitstap er een kleine montage van zou maken zodat de kinderen (die nu 5jaar en 6 maand zijn) er later altijd naar kunnen terug kijken zonder daarvoor uren naar een saai filmpje te moeten kijken.
Voor allround gebruik is denk ik de Silver de beste keus, dat schermpje is echt heel handig. Alleen als je 4K of extreme slomo belangrijk vindt zou ik voor de Black gaan. Wel gaan ze beide al weer een tijdje mee, dus allicht komt er binnenkort een opvolger uit, dus als je geen haast hebt zou ik wachten.Desperation schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:58:
Hier ben ik nog altijd niet aan uit of ik een gopr black of Sylver zou nemen. Aangezien er niet echt solden zijn op dit toestel kan ik gerust nog wat afwachten en rondneuzen, maar als er mensen zijn die tips hebben of de 1 of andere versie aanraden...
Als je toch snel wilt kopen en een aanbieding zoekt heb je misschien baat bij de MediaMarkt BTW actie, die zal volgende week weer plaatsvinden gok ik. Daar heb ik eerder een Silver aangeschaft met effectief 17% korting.
We vertrekken in mei op verlof, en tegen dan zou ik het toestel toch wel al onder de knie willen hebben, maar echt dringend is het nog niet...jeroen11 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:04:
[...]
Voor allround gebruik is denk ik de Silver de beste keus, dat schermpje is echt heel handig. Alleen als je 4K of extreme slomo belangrijk vindt zou ik voor de Black gaan. Wel gaan ze beide al weer een tijdje mee, dus allicht komt er binnenkort een opvolger uit, dus als je geen haast hebt zou ik wachten.
Als je toch snel wilt kopen en een aanbieding zoekt heb je misschien baat bij de MediaMarkt BTW actie, die zal volgende week weer plaatsvinden gok ik. Daar heb ik eerder een Silver aangeschaft met effectief 17% korting.
Mijn vrouw gaat me ook afschieten, maar ik dacht direct ook een Feiyu G4 aan te schaffen. Is dit meteen overkill, en de "top van de top", en zijn er nog andere (zeer degelijke) gimbals?
Of er in mei al een nieuwe is, is nog maar de vraag. Nog weinig concrete leaks over een eventuele Hero5 gezien.Desperation schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:08:
[...]
We vertrekken in mei op verlof, en tegen dan zou ik het toestel toch wel al onder de knie willen hebben, maar echt dringend is het nog niet...
Mijn vrouw gaat me ook afschieten, maar ik dacht direct ook een Feiyu G4 aan te schaffen. Is dit meteen overkill, en de "top van de top", en zijn er nog andere (zeer degelijke) gimbals?
Ik heb zelf de GoPro versie van de Feiyu G4 gehad, en weer verkocht. Prima ding, maakt prachtig stabiele beelden. Ik heb hem echter vervangen door een G4 Pro, waar m'n telefoon in past (ik film steeds meer met m'n iPhone). Daar heb ik nu wel een (moeilijk te vinden) 'adapter plate' bij, waar een Gopro in past. Dus dan heb ik vrijheid om zowel m'n telefoon als m'n GoPro de gimbal te gebruiken. Misschien ook interessant om naar een wearable gimbal te kijken, dan kun je hem nog makkelijker met GoPro mounts gebruiken en zo.
Ik heb een gopro Hero 4 silver.
Sinds kort merk ik dat wanneer ik aan het filmen ben soms ineens mijn beeld paars word. Een paarse gloed die over het beeld heen valt. Dit word ook zo opgenomen, dus ik denk dat aan de lens ligt?
Iemand ervaring hiermee?
Sinds kort merk ik dat wanneer ik aan het filmen ben soms ineens mijn beeld paars word. Een paarse gloed die over het beeld heen valt. Dit word ook zo opgenomen, dus ik denk dat aan de lens ligt?
Iemand ervaring hiermee?
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
All of the cameras’ lenses are cleaned before they leave the factory. Sometimes a thin purple film can be seen on the lens. If this occurs, it just means that our cleaning solution wasn’t wiped off all the way. There’s an easy way to remove it. Breathing gently on the lens to fog it up and then wiping with a gentle cloth is the most affective way to clean the lens. Repeat until clean. We recommend against using a cleaning solution. If you use a cleaning solution, you run the risk... Read More @ https://gopro.com/support/hero3plus-silver-support/page/4
Dank je voor jouw antwoord.Stimulate14 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:19:
All of the cameras’ lenses are cleaned before they leave the factory. Sometimes a thin purple film can be seen on the lens. If this occurs, it just means that our cleaning solution wasn’t wiped off all the way. There’s an easy way to remove it. Breathing gently on the lens to fog it up and then wiping with a gentle cloth is the most affective way to clean the lens. Repeat until clean. We recommend against using a cleaning solution. If you use a cleaning solution, you run the risk... Read More @ https://gopro.com/support/hero3plus-silver-support/page/4
Alleen lijkt mij dit sterk. Ik zal het wel uitvoeren om te kijken of het helpt maar ik betwijfel het.
Ik heb de gopro hero 4 silver net geen jaar. Nog nooit geen last van gehad.
Ik heb op youtube een stukje film gezet. Dan zie je wat ik bedoel:
YouTube: Paarse waas over video / Purple video. Defect?
Het is echt een hele paarse waas over het gehele video beeld. Het helpt dan om even de gopro uit en weer aan te zetten. Maar op willekeurige momenten lijkt de waas dan ineens terug te komen.
Ik kan er geen pijl op trekken waar dit nu aan ligt.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Ziet eruit alsof de signalen van de groene pixels niet meer doorgegeven worden of verwerkt worden in de video.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik wil een Hero 4 silver kopen en meenemen op wintersport. Qua instellingen dacht ik aan 1080p 60fps en met protune. Dan kan je bijna 3 uur op een 64GB kaartje kwijt zegt GoPro. Nu vraag ik mij af, hoe lang film je überhaupt op een dag? Heb er geen ervaring mee
. Las dat een accu ongeveer twee uur mee gaat, wil sowieso één of twee extra accu's kopen.
Tips qua 'uitrusting' voor een week wintersport?
Tips qua 'uitrusting' voor een week wintersport?
Verwijderd
Ik denk dat het inderdaad is wat Universal Creations zegt, al kunnen een paarse zweem of paarse lijnen ook veroorzaakt worden door een versleten sensor. Dat is het doorgaans echter een stukje minder egaal.
Video gemaakt met mijn MTD vliegtuigje afgelopen zaterdag. De gimbal is de z1-tiny2 die op dit moment voor zo'n 80 euro bij hobbyking te koop is. (Heb er zelf een klein jaar geleden nog 250 of zo voor betaald
)
Kijk, dat is goed om te weten, eindelijk iets om de 180 euro aan MM bonnen op stuk te slaan. Denk dat het een silver wordt.jeroen11 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:04:
[...]
PSN & XBL: Denkoyugo
Heren,
Ik ga over een paar maanden naar de VS om daar mee te doen met een 3gun wedstrijd.
(link naar de organisatie wedstrijd voor mensen die hier benieuwd naar zijn http://www.nssf.org/events/featurette/2012/0712.cfm)
maar nou zoek ik een leuke (niet al te dure) actioncam.
Gopro is volgens mij al jaren marktleider en dit lijkt mij een prima keuze.
Echter welke zou ik moeten hebben, ze hebben diverse uitvoeringen en zowel de 3 als 4 is nog te koop.
Wie kan mij helpen, omdat ik hem waarschijnlijk daarna zelden ga gebruiken wil ik ook niet de duurste nemen.
(Bedoeling is om hem op m’n pet te zetten met behulp van zo’n hoofdband.)
Ik ga over een paar maanden naar de VS om daar mee te doen met een 3gun wedstrijd.
(link naar de organisatie wedstrijd voor mensen die hier benieuwd naar zijn http://www.nssf.org/events/featurette/2012/0712.cfm)
maar nou zoek ik een leuke (niet al te dure) actioncam.
Gopro is volgens mij al jaren marktleider en dit lijkt mij een prima keuze.
Echter welke zou ik moeten hebben, ze hebben diverse uitvoeringen en zowel de 3 als 4 is nog te koop.
Wie kan mij helpen, omdat ik hem waarschijnlijk daarna zelden ga gebruiken wil ik ook niet de duurste nemen.
(Bedoeling is om hem op m’n pet te zetten met behulp van zo’n hoofdband.)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Als je niet wakker ligt van 4k zou ik voor de 3 black of 4 silver gaan. Heb zelf de 4 silver en die heeft een lcd scherm wat soms best handig is. De 5 komt geloof ik ook binnenkort uit maar is vooral leuk als je hogere resoluties wjlt waarschijnlijk. (Heeft ook langere accuduur en mogelijk kleiner formaat)
Als je er op korte termijn 1 wil zou ik de 4 silver doen en dan kijken of die morgen goedkoop bij de mm is te halen.
Als je er op korte termijn 1 wil zou ik de 4 silver doen en dan kijken of die morgen goedkoop bij de mm is te halen.
Dames & heren,
Ik ben in principe op zoek naar een leuke actioncam voor een vakantie naar IJsland, nu heb ik dit topic een beetje doorgelezen(Laatst +/- 5 paginas) maar kwam nergens iets tegen over ervaringen met een GOPRO HERO4 Session.
Ik vind het prijsverschil tussen de Session en de Go Pro 4 dermate hoog dat ik overweeg voor de Session te gaan, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik ben in principe op zoek naar een leuke actioncam voor een vakantie naar IJsland, nu heb ik dit topic een beetje doorgelezen(Laatst +/- 5 paginas) maar kwam nergens iets tegen over ervaringen met een GOPRO HERO4 Session.
Ik vind het prijsverschil tussen de Session en de Go Pro 4 dermate hoog dat ik overweeg voor de Session te gaan, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen.
Volgens mij is de kwaliteit daarvan meer vergelijkbaar met de cheape actioncams die ook veel goedkoper zijn dan de hero 3 of 4. Volgens mij is over het algemeen de consensus dat als je mooie beelden wil je de hero 3 of 4 haalt. Ligt natuurlijk maar net aan de eisen die je er aan stelt, zoek op het internet gewoon wat voorbeeldvideo's en reviews op en je kan zelf je conclusie wel trekken denk ik.
Is er eigenlijk een "enorm" verschil tussen de GoPro Black 4 of Silver Edition?
De baterij van de Silver Edition, kan je deze bijvoorbeeld vervangen, door het schermpje, of kan je deze enkel heropladen? En welke site raden jullie aan om bijvoorbeeld de Feiyu tech G4 aan te schaffen (levering regio Brussel)?
Ik kwam deze tegen: http://www.cameranu.nl/nl...imbal-3-axis-voor-gopro-4
De baterij van de Silver Edition, kan je deze bijvoorbeeld vervangen, door het schermpje, of kan je deze enkel heropladen? En welke site raden jullie aan om bijvoorbeeld de Feiyu tech G4 aan te schaffen (levering regio Brussel)?
Al eens op de gopro site gekeken? Daar kan je de camera's met elkaar vergelijken. Afhankelijk wat je doel is dan zijn er inderdaad behoorlijke verschillen in fps icm resolutie mogelijkheden.Desperation schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:32:
Is er eigenlijk een "enorm" verschil tussen de GoPro Black 4 of Silver Edition?