Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:57:
Zou ook mooi zijn als ze nog wat compacter worden zodat ze handzamer zijn voor op festivals. Nu vind ik ze nog net wat te bulky
Dat en de prijs houdt mij momenteel ook nog een beetje tegen. Wellicht ook iets bestendiger, zoals bijvoorbeeld gebruik tijdens het snowboarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vfrene schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:35:
[...]

ik heb het zelfde probleem met mijn gopro hero 4 black en heb wel mail gestuurd naar gopro.Zal mij benieuwen wat er uit komt.
ook ik heb dit probleem gehad en toen ben ik teruggegaan naar de mediamarkt. Ik heb toen m'n gopro moeten afgeven en na een paar dagen kreeg ik het bericht dat ''het te lang duurde om het apparaat te maken, dat het meer geld zou kosten dan schelen om hem alsnog te maken'' en dat ik daarom een nieuwe mocht nemen of mijn geld terug kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ted038 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:30:
Hero2 onderwater geeft beroerde kwaliteit ( vergeleken met de hero3 en hoger) door de bolle lens (vermoed ik) , maar ik weet niet hoe een "Guardo" of de andere concurrenten het doen, maar op youtube kan je veel materiaal als vergelijking vinden ....

"komende vakantie" is dat "pas" na voorjaar 2016 ? Want dan heb je nog alle tijd ..... en zou ik nog even wachten, op prijsdrops / betere aanbiedingen .
Specs , de harde "1080p / 30fps" is leuk, maar over kwaliteit zegt dat niet zoveel, en 1080p/30FPS kunnen ze tegenwoordig allemaal wel.

HERO2 zou ik dus niet aanraden als t om onderwateropnames gaat, en toch zou ik wel minimaal 1080p/30fps gaan ( en/maar dat heeft de guardo wel/ook) .
Ben je een "makkelijke" koper, dan kan je vioor de guardo gaan ( na opzoeken filmpjes op youtube etc), wil je er wat meer moeite voor en en op je camera wachten, dan zou ik adviseren eens naar de xiaomi yi te kijken, of die kwaliteit je aanstaat, of anders wat verder zoeken naar minimaal gopro 3.
[afbeelding]
Dit zet me dan wel weer aan het denken.... Ik heb een Hero2 en die gebruik ik voornamelijk voor onderwater (iets met duiken :) ) en als de kwaliteit echt zoveel scheelt....
Ik heb dan wel het duik-huis erbij gekocht maar toch.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 12:31
Mijn werk ook eens delen, volgens mij 100% GoPro beelden:

Vorig jaar bekroond met 'GoPro video of the day'

Upgrade gekregen naar Hero 4 black, deze zomer uitgetest.

Feedback altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Manman wat ben ik tot nu toe ontevreden over de Gopole Reach 2.0

Ik heb hem in Juni gekocht voor mijn vakantie naar Turkije ik dacht lekker ermee zwemmen etc. Het begon al mis te gaan toen ik hem 1x had gebruikt om de koi's in de tuin te filmen onderwater. De stick zat volledig vol met water en ik had hem dicht gedaan en zo gelaten. Een dag later kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer los. Na veel gekloot eindelijk los gekregen maar het mechanisme liep niet heel lekker meer dit was na verloop van tijd opgelost. Ik naar Turkije en heb daar veel gefilmd onderwater. De stick liep elke keer weer vol met water maar heb hem steeds op lengte uitgelaten en laten opdrogen en dat ging prima.

Na mijn vakantie heb ik hem voor een maandje niet meer aangeraakt om hem vervolgens mee te nemen naar Parijs afgelopen week. Ik was alles aan het opladen en klaar maken en dacht even de GoPole weer checken. Ik schoof hem uit en het hele middengedeelte sprong los. Alle 3 de afdichtingskapjes die verlijmd zijn schoten allemaal los en er was geen lijm meer van over. Ik dacht dat die stick water(zoet/zout)bestendig was.

Ik heb bol.com maar gecontacteerd en ik heb hem retour gedaan ik krijg gelukkig mijn geld terug. Ik zit nog te twijfelen om hem opnieuw te bestellen misschien was dit een productiefout. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
klaasiek schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:49:

[video]

[video]

Feedback altijd welkom!
Donders gaaf! Waarmee bewerk je? Premiere Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]

[video]

Feedback altijd welkom!
Erg coole beelden! Wat voor software heb je gebruikt voor het editen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Zeker leuk :) vooral die eerste is grappig zo!

Kun je die muziek zo gebruiken op Vimeo (al zie ik een bronvermelding)? Op Youtube wordt niet vrije muziek meteen verwijderd.

[ Voor 53% gewijzigd door Stefke op 26-10-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
@Shadow343 & @saftermath: Ik werk altijd met Final Cut Pro X. Vroeger begonnen met iMovie, maar miste een aantal functies. Wat mij betreft heeft FCPX alles in huis om goede edits te maken, en het is erg gebruiksvriendelijk. De kaart is bewerkt in Motion om die "bollen" achter de busjes etc. te zetten :)

@Stefijn: Dat is 1 van de redenen waarom ik destijds voor Vimeo gekozen heb, zij zijn er nogal laks in. Misschien niet de correcte manier van denken, maar fuck it, ik wil gewoon leuke filmpjes maken voor mezelf, zonder commerciële doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Goed om te weten. Ik zit me suf te zoeken naar licensefree music en er zit best af en toe wat leuks tussen maar de bronnen beginnen op te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26

[video]

[video]

Feedback altijd welkom!
Dan duw ik ook nog een paar veren in je kont :P. Leuk gedaan! Ik miste de leuke filmpjes alweer een beetje in dit topic. Het playbacken is ook leuk, je had het plan dus al om dit liedje te gebruiken voordat je wegging? Heb je nog wat stabilisatie uitgevoerd of heb je gewoon zo'n extreem vaste hand? Het schokt nog wel een beetje, maar lang niet zo erg als bij mijn eigen beelden.
En misschien in je volgende filmpjes ook gaan spelen met kleurcorrectie? Wanneer je weer een filmpje maakt, post hem vooral ook weer hier :).
stefijn schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:42:
Goed om te weten. Ik zit me suf te zoeken naar licensefree music en er zit best af en toe wat leuks tussen maar de bronnen beginnen op te raken.
Hier loop ik ook altijd tegenaan, maar er is een oplossing voor, gewoon een dispute aangaan en vervolgens iets zeggen zoals in de volgende link:
http://fairusetube.org/gu...g-copyright-notifications
Ik houd het meestal op non commercial use intended ofzoiets. Ook zet ik in de description van mijn filmpje altijd een linkje naar het originele nummer op youtube en een linkje naar waar men het nummer kan kopen en de tekst 'I do not own the copyright of this song'. Tot nu toe is hij altijd nog goedgekeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
@MLPN: haha, dank je. Klopt, toen ik in het vliegtuig naar mijn muziek aan het luisteren was, kreeg ik ineens het idee. 3 dagen later durfde ik het tegen mijn reisgenoten vertellen ;) Sommige beelden zijn gestabiliseerd, maar meestal niet. Die functie in FCPX werkt echt niet lekker in combinatie met GoPro beelden. Kleurcorrectie zit er in, maar niet teveel. Meer standaard aanpassingen, colorgrading heb ik nog niet echt in de vingers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
MLPN schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:18:

Hier loop ik ook altijd tegenaan, maar er is een oplossing voor, gewoon een dispute aangaan en vervolgens iets zeggen zoals in de volgende link:
http://fairusetube.org/gu...g-copyright-notifications
Ik houd het meestal op non commercial use intended ofzoiets. Ook zet ik in de description van mijn filmpje altijd een linkje naar het originele nummer op youtube en een linkje naar waar men het nummer kan kopen en de tekst 'I do not own the copyright of this song'. Tot nu toe is hij altijd nog goedgekeurd :)
Ah, ik dacht dat dat gewoon standaard automatisch gedaan werd omdat ik niet e.o.a. type account heb of zo. Zal het eens proberen, tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

Dat en de prijs houdt mij momenteel ook nog een beetje tegen. Wellicht ook iets bestendiger, zoals bijvoorbeeld gebruik tijdens het snowboarden.
Je kan er prima mee skien / snowboarden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 17:32
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:44:
[...]

Je kan er prima mee skien / snowboarden hoor!
Dat geloof ik ook. Gimbal is erg stabiel en stevig gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
@klaasiek: Complimenten, al prachtig om zoiets te bedenken (het eerste filmpje), maar helemaal knap om het ook gedurende de gehele reis vol te houden om de opnames te maken. Erg tof!!

Loop ook vaak op Youtube en Facebook tegen de muziek rechten kwestie aan. Al laat youtube na het hier eerder genoemde dispute de muziek over het algemeen wel staan. Facebook begon zelfs te zeuren als ik muziek uit iMovie gebruikte en hebben me al een keer een tijdelijk filmpje-plaats-verbod opgelegd.

Gebruik voor rechtenvrije muziek nu veel: www.jamendo.com.

Zo ook voor navolgende filmpje. Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden, van de beelden en de montage. Heb naar aanleiding van tips in dit forum verschillende camera standpunten gebruikt. Over de kwaliteit van de video ben ik, met name bij het mountainbiken, maar matig tevreden. De camera lijkt toch problemen te hebben met de scherpte van met name de bosjes hier in de mundi. Ik importeer de beelden direct in FCP voor bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:01
Je hebt de optie om te embedden uitgeschakeld bij de video, hij wil hier niet afspelen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:00:
[...]

Je hebt de optie om te embedden uitgeschakeld bij de video, hij wil hier niet afspelen.
|:(

Thx voor je bericht, ik ga even op zoek naar hoe ik dat weer inschakel.

Edit: Zou nu moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Roodaap op 27-10-2015 22:33 . Reden: embedded ingeschakeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Hij doet het nu inderdaad. Zal ik gelijk wat commentaar geven. Ik had je bericht nog niet gelezen over de standpunten en kwaliteit van de video, maar deze punten vielen me wel gelijk op. De verschillende standpunten in combinatie met de relatief korte shots zorgt er wel voor dat het interessant blijft om naar te kijken. De kwaliteit lijkt inderdaad niet heel goed te zijn, vooral in shots met snelle bewegingen en veel beplanting lijken de beelden erg gecomprimeerd. Is dit in de originele footage ook zo? Youtube gooit er namelijk aardig wat compressie overheen. De (avontuurlijk klinkende) muziek vind ik goed bij de beelden passen en meestal verspringt het beeld mooi op de maat van de muziek. De beelden vanaf 1:21 lijken echter niet helemaal goed samen te vallen met de maat van de muziek, waardoor het verspringen van het beeld een beetje rommelig over komt.

@Klaasiek: Je video's kijken lekker weg. Vooral de eerste is goed gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hou-m-nat schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:36:
[...]

Net een Feiyu 4GS gekocht, tevreden over. Maar dit zijn goede ontwikkelingen! Gaat de komende tijd veel gebeuren op het gebied van stabilizers.

Zal wel niet goedkoop zijn in het begin.
Is de mini USB aansluiting waar je je GoPro in klikt verwisselbaar? Met het oog op de toekomst lijkt het mij handig als je dat deel kunt vervangen zodat een nieuwere GoPro ook blijft passen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Roodaap schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:56:

Gebruik voor rechtenvrije muziek nu veel: www.jamendo.com.

[video]
Daar haal ik nu ook de muziek vandaan, maar na 15 filmpjes begint het voor mij al wel op te drogen en is het een heel gezoek om iets te vinden wat niet meteen "my first sony" klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:09:
Hij doet het nu inderdaad. Zal ik gelijk wat commentaar geven. Ik had je bericht nog niet gelezen over de standpunten en kwaliteit van de video, maar deze punten vielen me wel gelijk op. De verschillende standpunten in combinatie met de relatief korte shots zorgt er wel voor dat het interessant blijft om naar te kijken. De kwaliteit lijkt inderdaad niet heel goed te zijn, vooral in shots met snelle bewegingen en veel beplanting lijken de beelden erg gecomprimeerd. Is dit in de originele footage ook zo? Youtube gooit er namelijk aardig wat compressie overheen. De (avontuurlijk klinkende) muziek vind ik goed bij de beelden passen en meestal verspringt het beeld mooi op de maat van de muziek. De beelden vanaf 1:21 lijken echter niet helemaal goed samen te vallen met de maat van de muziek, waardoor het verspringen van het beeld een beetje rommelig over komt.

@Klaasiek: Je video's kijken lekker weg. Vooral de eerste is goed gelukt!
Dank voor de feedback. Zag zelf ook dat de overgangen op een gegeven moment niet meer strak op de muziek lopen. Vwb de kwaliteit ligt het gedeeltelijk aan de compressie van youtube. Ik heb het bronmateriaal niet meer bij de hand, maar weet nog wel dat ook daarin al de kwaliteit bij de combinatie van snelheid en begroeing erg tegenviel, alsof de gopro dat niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
CrashOne schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:07:
[...]

Is de mini USB aansluiting waar je je GoPro in klikt verwisselbaar? Met het oog op de toekomst lijkt het mij handig als je dat deel kunt vervangen zodat een nieuwere GoPro ook blijft passen.
Ziet er niet naar uit, hopen dat de modellen niet aanpassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:12
Even een vraagje aan andere gebruikers van de GoPro camera's.

Ik gebruik nu al naar lange tevredenheid een externe microfoon die ik aansluit op mijn GoPro Hero 4 Black. Dit levert een stukken beter geluid op, maar heeft het grote nadeel dat ik geen powerbank kan gebruiken (zelfde usb poort namelijk).

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van externe recorders en microfoons (dus buiten de GoPro om) in situaties waarbij er redelijk veel actie is?

(Ik heb het dan voornamelijk over footage tijdens mijn Airsoft (militaire simulatie sport) acties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:22
Zelf een filmpje gemaakt van een paar weekenden terug. Een vriend van mij woont in Luxemburg en is daar ook getrouwd. De Film is bij lange na niet zo professioneel als hierboven maar tips zijn altijd welkom.

Voornamelijk geschoten met GoPro Hero 3+ Silver. Sommige shots komen van een Iphone 5s of een Canon 650D

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
JeroenF schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:47:
Zelf een filmpje gemaakt van een paar weekenden terug. Een vriend van mij woont in Luxemburg en is daar ook getrouwd. De Film is bij lange na niet zo professioneel als hierboven maar tips zijn altijd welkom.

[video]

Voornamelijk geschoten met GoPro Hero 3+ Silver. Sommige shots komen van een Iphone 5s of een Canon 650D
Wat vervelend nou dat een vriend helemaal in Luxemburg gaat trouwen :P.

Dingen die mij gelijk opvielen (omdat ik er zelf ook altijd mee stoei :P):
- Heel schokkend beeld wanneer je loopt over het plein, probeer eens een beetje stabilisatie uit te voeren met bijv warpstabilizer oid, er zijn genoeg filmpjes op youtube. Je zal het bewegen niet helemaal weg krijgen, maar het schokken wordt waarschijnlijk wel minder.

- Je hebt een paar shots waar je van links naar rechts beweegt en dit gaat te snel. Het kijkt net niet lekker, op 1 shot begin je wel een prima snelheid, maar versnel je halverwege je beweging. Gewoon wat oefenen en voor je gevoel overdreven traag je arm bewegen.
Ik bewoog zelf ook veel te snel met zulke shots. Tijdens een reis door zuid amerika dacht ik vet mooie beelden zo te maken, keek ik ze later terug, kon ik ze bijna allemaal weggooien :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Bedankt voor de tips!
Warp stabilizer heb ik hier en daar wel toegepast maar op dat plein bleef er vrij weinig van het beeld over volgens mij. dus heb ik er voor gekozen het niet toe te passen.

Verder ben ik het met je eens dat sommige shots niet heel handig zijn. Komt ook omdat eigenlijk iedereen die GoPro in zijn handen had. Ik was zelf voornamelijk bezig met foto's maken eigenlijk (en autorijden). Volgende tripje naar luxemburg ga ik er meer op letten

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Bekende vcerhalen, thuis denk ik altijd, had ik dit maar net iets rechter/sneller/langzamer gedaan. Zelfde met beelden die anderen maken. Spontaan als ere gast op een podium in Sri Lanka eindigen, ik continu mijn GoPro er bij, tot de camera man vroeg of hij beelden vanaf het publiek en overall shots moest maken. Bleek hij uiteindelijk de belangrijkste (naar mijn idee) momenten niet gefilmd!
En de rest wast zo gehaast en bewogen dat ik daar ook niets mee kan.

Zo'n moment maak je niet vaak mee en dan zijn er ook echt bijna geen beelden meer van :(

Heb mijn vriendin nu redelijk geleerd hoe ze moet kijken en filmen. Dat ze een object dat heen en weer gaat niet per sé moet volgen, als de kijkhoek 170 graden is, film in het midden en je heb mooie rustige beelden met het object van links naar rechts in plaats van het object in het midden en misselijk makende beelden.

Ik heb nog heel veel beeld materiaal, maar geen tijd om er goede filmpjes te maken :(
Overweeg eerst mijn PC te vervangen voordat ik er weer veel tijd in stop, (Nu een C2D 3.0 van meer dan 5 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:12
RedRayMann schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:05:
Overweeg eerst mijn PC te vervangen voordat ik er weer veel tijd in stop, (Nu een C2D 3.0 van meer dan 5 jaar oud)
Weet niet hoeveel gb ram erin ligt, want een C2D is op zich niet slecht voor het editen van footage.

Mijn werkpc is ondertussen ook al een flink aantal jaar oud. (in pc termen)

[ Voor 14% gewijzigd door Hogader op 30-10-2015 10:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Ik heb er 8gb in zitten, en een SSD waar alle content op staat. In premiere kan ik de clips zetten, maar zodra ik met after effects ga werken merk ik dat het te zwaar wordt. Ook filmpjes die ik vorige week heb opgenomen (1080/60) lopen niet soepel. Het editten vind ik daarom vervelend worden omdat ik niet soepel en snel kan zoeken, editten e.d.
Ik heb ook met een snelle Apple mogen spelen. (ben geen appel fan) maar daar werkte het perfect en soepel en daar maak ik dan met een skydive week de dagvideo's mee.

Mijn specs;
gallery: RedRayMann (Centurion 590)

Mijn laatste twee filmpjes waar ik serieus aan gewerkt heb en waar ik plezier in hem om te maken zijn; (Dus niet direct van de GoPro of puur enkele clips aan elkaar geplats)

Eerste 14 sec is gestabiliseerd
Daarna kleur, blur en vignet
Vanaf 1.18 waren het twee beelden "op elkaar" in Premiere, dat vond mijn pc al helemaal niet leuk!
Vanaf 1:54 is het een goed voorbeeld dat ik heb geleerd wat de camera ziet en probeer zo rustig maar toch zo snel mogelijk het beeld te volgen, al dan niet in het centrum
Vanaf 2:06 weer gestabiliseerd, de camera hangend aan mijn mono-pod (stok/selfie ding :) ) en heb toen geprobeerd om het perspectief verschil te gebruiken. De stol + mijn lengte komt al snel 3 a 4 meter hoog. En doordat ik de camera op zn kop los heb hangen (de thumb screw niet vast gedraaid) schommelt de camera. Je ziet dat de stabilisatie daar niet altijd goed mee over weg is gegaan.
En lang leven de overwater case op 2:33 :*)

Kort maar krachtig. Heb erg veel tijd in de effecten, layers en kleuren gestopt. Moet nog echt veel leren kwa kleuren vind ik zelf. Dit filmpje was verschrikkelijk om op mijn bak te editten, vandaar zo "kort"

En ik kwam nog één filmpje delen, een quick and dirty edit van een uitje met de schoonouders. Had gehoord wat we gingen doen en dacht, daar MOET de GoPro the most versatile camera mee. Anders verveel ik me echt dood :z

Quick and dirty edit zonder filters of effecten. Puur op de muziek geknipt en geplakt. Dit kan mijn pctje goed aan, alleen het renderen duurt best erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 19:09
RedRayMann schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:05:
Bekende vcerhalen, thuis denk ik altijd, had ik dit maar net iets rechter/sneller/langzamer gedaan. Zelfde met beelden die anderen maken. Spontaan als ere gast op een podium in Sri Lanka eindigen, ik continu mijn GoPro er bij, tot de camera man vroeg of hij beelden vanaf het publiek en overall shots moest maken. Bleek hij uiteindelijk de belangrijkste (naar mijn idee) momenten niet gefilmd!
En de rest wast zo gehaast en bewogen dat ik daar ook niets mee kan.

Zo'n moment maak je niet vaak mee en dan zijn er ook echt bijna geen beelden meer van :(

Heb mijn vriendin nu redelijk geleerd hoe ze moet kijken en filmen. Dat ze een object dat heen en weer gaat niet per sé moet volgen, als de kijkhoek 170 graden is, film in het midden en je heb mooie rustige beelden met het object van links naar rechts in plaats van het object in het midden en misselijk makende beelden.

Ik heb nog heel veel beeld materiaal, maar geen tijd om er goede filmpjes te maken :(
Zeer herkenbaar.. elke keer dat ik weer een montage maak leer ik weer wat nieuws. Niet alleen over het monteren, maar ook over hoe ik dingen voortaan beter of anders kan filmen. Dat laatste is natuurlijk jammer want een vakantie/gebeurtenis doe je niet even over om een en ander op een andere manier te filmen, maar dat is niet anders. Zolang er elke keer maar progressie in zit is het altijd goed.

Heb hier ook nog 40-50 uur aan ongebruikt materiaal liggen waar ik nog "iets" mee wil...

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou-m-nat schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:08:
[...]

Dat geloof ik ook. Gimbal is erg stabiel en stevig gebouwd.
Ook als je een flinke smakkerd maakt op de piste? Uiteindelijk zit de GoPro niet in een beschermcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:18:
[...]

Ook als je een flinke smakkerd maakt op de piste? Uiteindelijk zit de GoPro niet in een beschermcase.
Het is en blijft inderdaad een risico.

Er komen twee crowd funded gimbals aan die misschien beter geschikt zijn. Maar ook daar kan de gopro niet met de housing in volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Sinds enkele minuten de trotse bezitter v/n GoPro hero 4 Silver.
Kaartje er in Samsung EVO 64GB werkt niet. Kan natuurlijk aan het kaartje liggen...

Welke 64gb kaart is aan te bevelen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
ton1234 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:30:
Sinds enkele minuten de trotse bezitter v/n GoPro hero 4 Silver.
Kaartje er in Samsung EVO 64GB werkt niet. Kan natuurlijk aan het kaartje liggen...

Welke 64gb kaart is aan te bevelen?
Alvast bedankt.
Krijg je een bepaalde error of vind de camera het kaartje helemaal niet?
Misschien moet je het kaartje eerst formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Het kaartje werkt helemaal niet. Kom ik nu achter. Stom.
Ooit uit n foon gehaald en in de kast gelegd. Had dit natuurlijk op voorhand moeten controleren.

Mag ik als nog op zoek naar n nieuwe kaart. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 14:13
http://gopro.com/help/art...croSD-Card-Considerations
welk het beste werken :)

[ Voor 16% gewijzigd door herian10 op 02-11-2015 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hou-m-nat schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:36:
[...]

Ziet er niet naar uit, hopen dat de modellen niet aanpassen :D
Waar heb jij je G4S gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
CrashOne schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:49:
[...]

Waar heb jij je G4S gekocht?
toemen.nl

Dit in verband met service / ondersteuning en Europees consumentenrecht.

[ Voor 18% gewijzigd door Hou-m-nat op 03-11-2015 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 08:27
Hou-m-nat schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:11:
[...]

Het is en blijft inderdaad een risico.

Er komen twee crowd funded gimbals aan die misschien beter geschikt zijn. Maar ook daar kan de gopro niet met de housing in volgens mij.
Bij Slick Stabilizer wel. Zie hier en hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hou-m-nat schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:02:
[...]

toemen.nl

Dit in verband met service / ondersteuning en Europees consumentenrecht.
Ik heb net hetzelfde gedaan :)

Heb gelijk een scherm besteld en wat materiaal om deze zo om te bouwen dat deze aan de zijkant van de gimbal te plaatsen is en zo direct laat zien wat je filmt. Dat wordt even knutselen, maar is denk ik wel een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
CrashOne schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:57:
[...]

Ik heb net hetzelfde gedaan :)

Heb gelijk een scherm besteld en wat materiaal om deze zo om te bouwen dat deze aan de zijkant van de gimbal te plaatsen is en zo direct laat zien wat je filmt. Dat wordt even knutselen, maar is denk ik wel een mooie oplossing.
Leuk! Het scheelt met shipping niet extreem veel met china. Heb direct bij Feiyu gevraagd wat de gimbal kost, was 349 dollar, maar daar kwam meer dan 50 dollar shipping bovenop. Bovendien heb ik geen zin in gedoe als er iets mis blijkt met het product.

Heb deze mini tripod erbij gekocht en een remote. De tripod is erg stevig en ingeklapt werkt het als een verlengstuk voor de gimbal.

Dat geknutsel heb ik ook even gedaan met een houder voor m'n iPhone, werkt prima. Nadeel is dat wifi dan aan moet blijven, vreet batterijen. Daar heb jij met een los scherm geen last van.

Kan je een foto laten zien als je setup klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Zal hem posten als het klaar is, komt wel allemaal uit China (de gimbal zelf niet), dus duurt even voor ik alles compleet binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou-m-nat schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:11:
[...]

Leuk! Het scheelt met shipping niet extreem veel met china. Heb direct bij Feiyu gevraagd wat de gimbal kost, was 349 dollar, maar daar kwam meer dan 50 dollar shipping bovenop. Bovendien heb ik geen zin in gedoe als er iets mis blijkt met het product.
Mijn ervaring met de service van Feiyu vanuit China is wel redelijk, hun Engels kan soms wat te wensen overlaten, maar ze reageren snel en goed. Heb zelf mijn Feiyu Tech gimbal via Marktplaats, daar is hij voor 250 euro te koop (zowel de WG als de G4S), scheelt een hoop :) . Het is wel echt een gamechanger, zal niet lang meer duren voordat iedereen een gimbal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:25:
[...]

Mijn ervaring met de service van Feiyu vanuit China is wel redelijk, hun Engels kan soms wat te wensen overlaten, maar ze reageren snel en goed. Heb zelf mijn Feiyu Tech gimbal via Marktplaats, daar is hij voor 250 euro te koop (zowel de WG als de G4S), scheelt een hoop :) . Het is wel echt een gamechanger, zal niet lang meer duren voordat iedereen een gimbal heeft.
Naar aanleiding van eerdere posts van jou in dit topic heb ik ze ook gemaild. Service zal in orde zijn en ze reageerden keurig en snel op mail, maar de aanbieding die ze deden was niet dusdanig goedkoop dat ik er voor ben gegaan.

Zie het ook op marktplaats ja, €250.- is flink goedkoop. Volgens mij is het wel een particuliere verkoper, als koper heb je dan minder rechten. Weet ook niet hoe Feiyu omspringt met producten die buiten hun normale verkoopkanaal in de markt terecht zijn gekomen.

Als de prijzen dalen en er meer spelers op de markt komen zullen zeker meer mensen er een aanschaffen. De hoeveelheid bruikbare beelden die de gopro oplevert met een gimbal is gewoon top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:25:
[...]

Vraag me trouwens af hoe de 4GS voor €250.- kan worden aangeboden. Heb zelf ook goed gezocht en zelfs zonder shipping komt er geen prijs in de buurt.

Jij een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Prijs is inderdaad vreemd. Goedkoper dan €279,63 excl. verzending is het goedkoopst dat ik hem kon vinden, €306,67 incl. verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
CrashOne schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:38:
Prijs is inderdaad vreemd. Goedkoper dan €279,63 excl. verzending is het goedkoopst dat ik hem kon vinden, €306,67 incl. verzending.
Heb een bericht gestuurd aan de verkoper, kijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Voor duiken op > 5 meter wordt doorgaans een rood filter aangeraden.
Is hetzelfde resultaat te behalen door naderhand middels video bewerken het te kort aan rood te herstellen?
Dit betreft, voor nu zeker, slechts éénmalig duiken, en vraag me af of ik een rood filter per se nodig heb. Uit China haal ik vermoedelijk niet meer, en dan wordt het al snel erg prijzig voor m'n Hero 4 Silver. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen terug mijn video geupload waar ik door Monte Carlo loop (instelling in 4K veranderen voor het mooiste resultaat):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Moet je wel een 4K scherm hebben lijkt me hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 16:47
Osiris schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:12:
Moet je wel een 4K scherm hebben lijkt me hè ;)
Nope. 4k ziet er op 1080p beter uit dan 1080p doet. Dit komt door de hogere bitrate die yt voor 4k gebruikt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Universal Creations schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:22:
[...]

Nope. 4k ziet er op 1080p beter uit dan 1080p doet. Dit komt door de hogere bitrate die yt voor 4k gebruikt.
Hmm.. Maar dan vraag ik me af of deze pauperlaptop de downscaling wel vloeiend aan kan.. :P Only one way to find out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gewoon zorgen dat je de HTML5 player gebruikt ipv. de flash player ;) (even naar youtube.com/html5 gaan).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Wie heeft er ervaring met de mechanische Curved Stabilizer?
op 11-11 kan ik hem voor ongeveer 21 dollar - 4 dollar coupon = 17 dollar kopen. (linkje)

Nu weet ik, goedkoop is duurkoop en de beste resultaten hebben we hier al langs zien komen met gemotoriseerde stabilizers. Maar dat is voor mij gewoon nog te duur en koop ik niet op kort termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Heeft er iemand ervaring met een setje als deze?

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/61eaS49aLEL.jpg

Het gaat mij voornamelijk om de handlebar, voor op een ski stok, de chesty, en de helm extender zodat je wat meer van het gezicht afzit.

Voor dat geld kan je natuurlijk geen kwaliteit verwachten, maar durven jullie ermee te wintersporten? :)

[ Voor 8% gewijzigd door stimm op 08-11-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 17:56

13art

Moderator Mobile
Ach op zich kan het. Heb een aantal dingen uit dat setje ook. De schroeven zijn niet van rvs in ieder geval. Je kan je ook afvragen of je echt alles nodig hebt of dat je goedkoper uit bent door alleen hetgeen te kopen wat je echt nodig hebt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
l3art schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:28:
Ach op zich kan het. Heb een aantal dingen uit dat setje ook. De schroeven zijn niet van rvs in ieder geval. Je kan je ook afvragen of je echt alles nodig hebt of dat je goedkoper uit bent door alleen hetgeen te kopen wat je echt nodig hebt.
We gaan er voor het eerst mee filmen, en voor dat setje en 2 extra batterijen ben ik op amazon.de €55 kwijt. Terwijl alleen 3 originele (chest,pov extender, handlebar) mounts al €89 kosten :X

Maar als iemand zegt, het breekt met de eerste afdaling, dan zie ik er vanaf natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zanniebal schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:48:
[...]

We gaan er voor het eerst mee filmen, en voor dat setje en 2 extra batterijen ben ik op amazon.de €55 kwijt. Terwijl alleen 3 originele (chest,pov extender, handlebar) mounts al €89 kosten :X

Maar als iemand zegt, het breekt met de eerste afdaling, dan zie ik er vanaf natuurlijk ;)
Ik doelde op de onderdelen uit je foto. Die kan je ook allemaal los kopen voor weinig.
Kijk maar eens op dx.com of banggood

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 08-11-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
RedRayMann schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:47:
Wie heeft er ervaring met de mechanische Curved Stabilizer?
op 11-11 kan ik hem voor ongeveer 21 dollar - 4 dollar coupon = 17 dollar kopen. (linkje)

Nu weet ik, goedkoop is duurkoop en de beste resultaten hebben we hier al langs zien komen met gemotoriseerde stabilizers. Maar dat is voor mij gewoon nog te duur en koop ik niet op kort termijn.
Mijn ervaring met een soortgelijk dingetje is dat je het niet gebruikt. Teveel geklooi om hem in te stellen met het contra gewichtje etc, de beperkte meerwaarde maakt het vaak gewoon niet die moeite waard. Maar dat was slechts mijn ervaring!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

Remco2001

Ehm, ok...

Zie ik het goed, dat de adventure-edition van de GoPro Hero 4 black-edition een stuk lager geprijst is dan de gewone Hero 4 black-edition en betere eigenschappen heeft, maar de gewone Hero 4 wel later in de pricewatch is geplaatst. Ik snap dus niet helemaal waarom GoPro later dit afgelopen jaar een camera uitbrengt die duurder is, maar mindere specificaties heeft..? Of mis ik iets?

(Vergelijking)

[ Voor 206% gewijzigd door Remco2001 op 08-11-2015 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb m'n Feiyu Tech G4S gister mee naar de Efteling genomen en het is best apart om te zien hoe die reageert in de Python en Bob. Voor je gevoel klopt het niet wat hij doet, maar als je de video dan bekijkt zie je dat de horizon vaak perfect recht blijft :)

Zal eens kijken of ik een video kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Werkt de nieuwe (3 knops) WiFI remote eigenlijk samen met de Hero3 en Hero4?
Als ik dus beide camera's op mijn fiets monteer, sync en op remote opname knop druk, gaan beide camera's dan filmen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
jspr schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:39:
Werkt de nieuwe (3 knops) WiFI remote eigenlijk samen met de Hero3 en Hero4?
Als ik dus beide camera's op mijn fiets monteer, sync en op remote opname knop druk, gaan beide camera's dan filmen?

Alvast bedankt!
Ja, deze stuurt meerdere camera's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Cool, dan ga ik er eens over nadenken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou-m-nat schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:03:
[...]

Zie het ook op marktplaats ja, €250.- is flink goedkoop. Volgens mij is het wel een particuliere verkoper, als koper heb je dan minder rechten. Weet ook niet hoe Feiyu omspringt met producten die buiten hun normale verkoopkanaal in de markt terecht zijn gekomen.
Ik ken de verkoper, heb mijn WG er gekocht. Je hebt gewoon garantie via Feiyu Tech, heb er (helaas) gebruik van moeten maken, maar snelle reactie en snel een vervangende gimbal gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:18:
Voor duiken op > 5 meter wordt doorgaans een rood filter aangeraden.
Is hetzelfde resultaat te behalen door naderhand middels video bewerken het te kort aan rood te herstellen?
Dit betreft, voor nu zeker, slechts éénmalig duiken, en vraag me af of ik een rood filter per se nodig heb. Uit China haal ik vermoedelijk niet meer, en dan wordt het al snel erg prijzig voor m'n Hero 4 Silver. Iemand tips?
Nog even zitten zoeken en ik ontkom niet aan een rood filter geloof ik, ook voor die ene keer duiken heeft dat echt wel meerwaarde. Iemand een tip buiten China voor een goedkoop en goed filtertje? Alternatief is bijvoorbeeld deze, maar die is wat langer onderweg dan iets uit NL of VS. http://www.dx.com/p/justo...k-red-324794#.VkEEcBwvcuU (anders iemand die toch bij eud.dx.com gaat bestellen voor > $ 30 en mijn filtertje erbij wil doen? :))

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 10-11-2015 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:34:
[...]

Ik ken de verkoper, heb mijn WG er gekocht. Je hebt gewoon garantie via Feiyu Tech, heb er (helaas) gebruik van moeten maken, maar snelle reactie en snel een vervangende gimbal gekregen.
Meer dan prima prijs dan!

Moest je de gimbal terugsturen naar China of naar de Nederlandse verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou-m-nat schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 05:52:
[...]

Meer dan prima prijs dan!

Moest je de gimbal terugsturen naar China of naar de Nederlandse verkoper?
Kreeg een nieuwe opgestuurd, oude moet je terug sturen. Kosten hebben zij gedekt want viel onder garantie, maar ze hebben wel gevraagd of ik de gimbal bijvoorbeeld niet aan had gezet zonder camera erin (daar kunnen de motoren niet tegen), dan vervalt je garantie. Goed de user manual doornemen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
JBS schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:03:
[...]
Nog even zitten zoeken en ik ontkom niet aan een rood filter geloof ik, ook voor die ene keer duiken heeft dat echt wel meerwaarde. Iemand een tip buiten China voor een goedkoop en goed filtertje? Alternatief is bijvoorbeeld deze, maar die is wat langer onderweg dan iets uit NL of VS. http://www.dx.com/p/justo...k-red-324794#.VkEEcBwvcuU (anders iemand die toch bij eud.dx.com gaat bestellen voor > $ 30 en mijn filtertje erbij wil doen? :))
Reviews zelf op dx zijn wel positief. Zelf ooit ergens gelezen dat het filter te rood is en alles dan rood wordt. Maar goed dat was wellicht met een ander rood filter van een andere site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
JBS schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:03:
[...]
Ik snorkel alleen en dan is zonder goed genoeg. Photoshop kan veel corrigeren, video heb ik nog niet kunnen editten zodat het beter wordt.

Wat je kan doen, de filter meenemen en een probeersel filmen met en een filmpje maken zonder, en dat dan op de telefoon ofzo controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanniebal schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:39:
Het gaat mij voornamelijk om de handlebar, voor op een ski stok, de chesty, en de helm extender zodat je wat meer van het gezicht afzit.

Voor dat geld kan je natuurlijk geen kwaliteit verwachten, maar durven jullie ermee te wintersporten? :)
heb een dergelijk setje via DX aangeschaft voor op de wintersport. Over het algemeen tevreden over de kwaliteit echter de helm extender moet je echt supermega vast draaien anders komt je camera naar beneden bij een bultje. De handlebar is prima, ook de schroeven zijn goed genoeg van alle onderdelen. de selfie stick is belabberd (zwabberding) en van zeer matige kwaliteit. Chesty en andere mounts zijn prima en goed aan te passen zodat je bijvoorbeeld helmet strap om je enkel kan doen (geeft leuke beelden!!). Kortom een prima set mits de prijs er ook na is (heb zelf toen 30 eur voor dit setje betaald samen met de helm extender (die los gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

RedRayMann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:12:
[...]
Ik snorkel alleen en dan is zonder goed genoeg. Photoshop kan veel corrigeren, video heb ik nog niet kunnen editten zodat het beter wordt.

Wat je kan doen, de filter meenemen en een probeersel filmen met en een filmpje maken zonder, en dat dan op de telefoon ofzo controleren.
Het gaat erom dat je in water dieper dan 5 meter echt veel minder rood spectrum in het licht hebt zitten. ff proberen met en zonder filter is wel een beetje zonde van je duik (als je mooie dingen tegen komt). Voor snorkelen is zonder filter inderdaad wel prima te doen.

Zelfs met rood filter, afhankelijk van het licht/zicht onderwater, heb je soms blauw beeld. Hieronder een voorbeeldje. Beide foto's zijn onbewerkt. Zonder rood filter wordt het denk ik wel lastig om te corrigeren, althans, mij lukt het niet (nou ben ik daar ook niet echt goed in).

+-3m zonder filter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11565371/3mklein.JPG
18m met rood filter:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11565371/18mgroot.JPG

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:51:
[...]

Kreeg een nieuwe opgestuurd, oude moet je terug sturen. Kosten hebben zij gedekt want viel onder garantie, maar ze hebben wel gevraagd of ik de gimbal bijvoorbeeld niet aan had gezet zonder camera erin (daar kunnen de motoren niet tegen), dan vervalt je garantie. Goed de user manual doornemen dus!
Als ik dit geweten had dan had ik geld bespaard, maar desondanks meer dan tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:16:
[...]

heb een dergelijk setje via DX aangeschaft voor op de wintersport. Over het algemeen tevreden over de kwaliteit echter de helm extender moet je echt supermega vast draaien anders komt je camera naar beneden bij een bultje. De handlebar is prima, ook de schroeven zijn goed genoeg van alle onderdelen. de selfie stick is belabberd (zwabberding) en van zeer matige kwaliteit. Chesty en andere mounts zijn prima en goed aan te passen zodat je bijvoorbeeld helmet strap om je enkel kan doen (geeft leuke beelden!!). Kortom een prima set mits de prijs er ook na is (heb zelf toen 30 eur voor dit setje betaald samen met de helm extender (die los gekocht)
Zelf ook een soortgelijke set gekocht.

Credo is veel voor weinig en dat zie je terug in de onderdelen waar kwaliteit belangrijk is. Dan heb ik het vooral over de selfiestok. Zou ook geen sunction cup en dergelijke gebruiken van deze kwaliteit, maar voor de rest is het een goede manier van besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
Glenfiddich schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:45:
[...]

Mijn ervaring met een soortgelijk dingetje is dat je het niet gebruikt. Teveel geklooi om hem in te stellen met het contra gewichtje etc, de beperkte meerwaarde maakt het vaak gewoon niet die moeite waard. Maar dat was slechts mijn ervaring!
Heb ik ook gehoord. Houd er rekening mee dat je moet leren filmen met een dergelijke stabalizer.

Wil je niet (te) veel uitgeven en toch stabiele beelden schieten investeer dan in een (tweedehands) gimbal via bijvoorbeeld marktplaats of ebay. Deze kennen geen leer curve en geven een indrukwekkend stabiel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Hou-m-nat schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:19:
[...]

Heb ik ook gehoord. Houd er rekening mee dat je moet leren filmen met een dergelijke stabalizer.

Wil je niet (te) veel uitgeven en toch stabiele beelden schieten investeer dan in een (tweedehands) gimbal via bijvoorbeeld marktplaats of ebay. Deze kennen geen leer curve en geven een indrukwekkend stabiel beeld.
Tnx voor je reactie. Ben bereid om te leren.
Maar een tweedehands gimbal is ook een goeie, maar ik gok alsnog best prijzig. Ik ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
RedRayMann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:35:
[...]

Tnx voor je reactie. Ben bereid om te leren.
Maar een tweedehands gimbal is ook een goeie, maar ik gok alsnog best prijzig. Ik ga zoeken.
Voor €150 staat op marktplaats een tweedehands Feiyu G3 te koop. Misschien iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Leuk speelgoed allemaal. Heb even snel gezocht naar Gimbal op marktplaats. Wordt hebberig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Hou-m-nat schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:14:
[...]

Voor €150 staat op marktplaats een tweedehands Feiyu G3 te koop. Misschien iets.
Ik heb hem ook, nadat ik zo'n goedkoop dingetje had dat ik niet gebruikte. Zo'n feiyu gimbal (of een gimbal van een alternatief merk) kost wat, maar ik kan de enorme meerwaarde van goed gestabiliseerd beeld eigenlijk niet vaak genoeg benadrukken. Het tilt je beelden echt naar een veel hoger niveau!! Dit is echt een veel zinniger uitgave dan al die goedkope stabilisers met contragewichtje, sticks, handgrepen en al die andere meuk.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:41:
[...]

Ik heb hem ook, nadat ik zo'n goedkoop dingetje had dat ik niet gebruikte. Zo'n feiyu gimbal (of een gimbal van een alternatief merk) kost wat, maar ik kan de enorme meerwaarde van goed gestabiliseerd beeld eigenlijk niet vaak genoeg benadrukken. Het tilt je beelden echt naar een veel hoger niveau!! Dit is echt een veel zinniger uitgave dan al die goedkope stabilisers met contragewichtje, sticks, handgrepen en al die andere meuk.
Inderdaad, volkomen mee eens, het filmpje hieronder wat ik vorige week heb gepost is ook opgenomen met een Feiyu Tech G4 en ben er ontzettend blij mee! Je kunt het verschil echt heel goed zien.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:03:
Paar dagen terug mijn video geupload waar ik door Monte Carlo loop (instelling in 4K veranderen voor het mooiste resultaat):

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjaumin
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2020
Gimbal van Feiyu tech werkt super, denk er zelf over na om de Feiyu tech WG versie te kopen; bijgaand laatste edit (1080HD-90 fps) van van Gopro 4+ & Feiyu G4. Editing met FCPX.

Normaal gesproken maak ik opnames met 2.7K of 1080HD

Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Net een led videolamp besteld bij Aliexpress. Had een review gelezen over een soortgelijk model uit China en vond er nu één voor echt weinig. Ben benieuwd of ik er wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjaumin schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:45:
Gimbal van Feiyu tech werkt super, denk er zelf over na om de Feiyu tech WG versie te kopen; bijgaand laatste edit (1080HD-90 fps) van van Gopro 4+ & Feiyu G4. Editing met FCPX.

Normaal gesproken maak ik opnames met 2.7K of 1080HD

[video]
Waarom niet 1080p-120fps? Die combinatie met een gimbal is echt briljant!

Wat betreft de WG: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Zijn die Feiyu G3 verkopers op MP te vertrouwen? Nieuw voor 175? Bied de G4 zou veel meerde over de G3? Zit toch een behoorlijk prijs verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohead schreef op zondag 15 november 2015 @ 08:52:
Zijn die Feiyu G3 verkopers op MP te vertrouwen? Nieuw voor 175? Bied de G4 zou veel meerde over de G3? Zit toch een behoorlijk prijs verschil tussen.
Is die niet 2-axis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Nope G3 is 3 axis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren en dames,

Een vraagje met welk programma verwerken jullie de GoPro video's doen jullie dit via Goprostudio of gebruiken jullie hier een ander programma voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Premiere Pro
After Effects

Anderen gebruiken;

Final Cut Pro; Apple
Sony Vegas
Windows movie maker (bestaat dat nog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Ben zelf nog niet zo kundig met editen maar ik gebruik sony vegas. En kan daar aardig mee overweg. Best beginner vriendelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik gebruik Final Cut Pro, inclusief plugin om fish-eye effect te verwijderen (naam plugin is me even ontschoten)

Over de gimbal, ik heb de Feiyu G4 eerder dit jaar gekocht maar moet zeggen dat ik hem (te) weinig gebruik dus zit erover te denken hem weer te verkopen. Handheld filmen doe ik toch meer met m'n telefoon merk ik; de GoPro is voor onder m'n Phantom en voor onderwater en actiebeelden. Bij actie is een gimbal niet zo handig (groter en lastiger te bevestigen aan objecten) en natuurlijk kwetsbaar, waardoor ik hem in de praktijk dan meestal in m'n tas laat zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al een hele tijd mee en heb hier al aardig wat geleerd, met als resultaat een video van onze roadtrip door West-Amerika. Volgend jaar gaan we weer terug, en natuurlijk wil ik dan een mooiere video maken. Dus mochten jullie nog tips, tricks, commentaar of andere ideeën hebben, schroom niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:18:
Ik lees al een hele tijd mee en heb hier al aardig wat geleerd, met als resultaat een video van onze roadtrip door West-Amerika. Volgend jaar gaan we weer terug, en natuurlijk wil ik dan een mooiere video maken. Dus mochten jullie nog tips, tricks, commentaar of andere ideeën hebben, schroom niet! :)

[video]
Leuk filmpje, zal een mooie roadtrip geweest zijn!

Wel vind ik, vooral in de eerste 3:30 minuten, de beelden te druk met al die "flits" en zoom-effecten. Maar misschien is dat persoonlijk hoor :)

Wat je verder zou kunnen proberen is de hele montage eens door een stabilisatie-programma als Mercalli te halen. Dan haal je veel van het gewiebel er uit.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Waarmee heb je de boel geëdit?
Wilde vandaag zelf eindelijk aan de slag gaan met de legio filmpjes van tomorrowland van afgelopen zomer. Kan in nergens die filmpjes meer vinden... Ben bang dat ik alles gedelete heb (ooit) zonder ze eerst op te slaan ofzo... Baalde wel flink vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:27:
[...]
Wat je verder zou kunnen proberen is de hele montage eens door een stabilisatie-programma als Mercalli te halen. Dan haal je veel van het gewiebel er uit.
Hier zal ik me is in gaan verdiepen, hoe vaker ik het filmpje bekijk hoe meer kleine foutjes en slordigheden ik zie, een van die dingen zijn inderdaad die trillingen.
l3art schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:36:
[...]

Waarmee heb je de boel geëdit?
Ik heb dit filmpje met Final Cut Pro X geedit.
De filmpjes opslaan blijft bij mij ook een probleem, je wilt eigenlijk alles bewaren, maar ook weer niet. Wat gooi je weg, en wat niet, vervolgens gooi je het verkeerde weg.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

[video]
Ik vind het er goed uit zien voor je eerste filmpje _/-\o_. Maar ik ben zelf ook nog maar een beginner :/ leuke muziek er ook onder :) hoe kom je daaraan dan? :P
Vorig jaar heb ik zo te zien nagenoeg dezelfde road trip gedaan. erg leuk om terug te zien!
Jammer genoeg had ik toen nog geen action cam en had ik sowieso niet veel gefilmd maar veel foto's gemaakt.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
wickedm3n schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:28:
[...]

Ik vind het er goed uit zien voor je eerste filmpje _/-\o_. Maar ik ben zelf ook nog maar een beginner :/ leuke muziek er ook onder :) hoe kom je daaraan dan? :P
Vorig jaar heb ik zo te zien nagenoeg dezelfde road trip gedaan. erg leuk om terug te zien!
Jammer genoeg had ik toen nog geen action cam en had ik sowieso niet veel gefilmd maar veel foto's gemaakt.
Muziek is van C2C.
Denk dat het afhankelijk van je smaak en speurtocht is.
C2C heb ik vaker al live gezien, ken hun nummers en teksten. Heb het ze zelf ook in mijn pretpark film gebruikt.
Voor andere filmpjes google ik een tijdje, zoek door mijn mp3 lijst, spotify of radio.

De flitsen die eerder genoemd worden, viel mij ook op, vond het net niet storend, maar wel opvallend.

Hier onder weer een quick and dirty edit van een avondje karten met de collega's. Audio is gevonden na het zien van game reclames van NFS. En vond het wel passen, zeker de piepende bandjes die ook in het nummer terug komen en de achtervolging van 0:50 komt ook overeen met de tekst. Onbewust geplakt :)

In de eerste twee shots en in shot vier zie je de camera erg schommelen met de licht waarde. Waardoor ik veel beelden niet kon gebruiken. Is dit bij jullie bekend? Heb gefilmd met 1080/60 zodat ik slomo en beeldstabilisatie kon uitvoeren, uiteindelijk geen van beide gedaan. Low light stond uit.

Het was ook wel een vervelende omgeving denk ik kwa licht.

--edit--

Tussen 01:04 en 01:07 is ook een voorbeeld van de autocorrectie. De camera beweegt niet en het beeld gaat van zwart naar donker naar normaal beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door RedRayMann op 18-11-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas

[video]
Erg leuk gedaan! Ben zelf ook altijd fan van vakantie video's. Veel leuker om terug te kijken dan foto's.

Vooral de edit vind ik erg tof. Doe het zelf altijd met première pro maar lang niet zo goed als dat jij dat doet. Zit zeker veel tijd in?

don't mind me

• T1mmeh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:32
Mede Tweakers,

Ik zit met het volgende: tijdens m'n verblijf in Sydney Australië liep ik over straat en er viel letterlijk (no joke) een GoPro Hero4 Black Edition voor m'n voeten neer vanaf een metertje of 20 boven me. Als eerlijke en nuchtere Hollander ben ik een tijdje blijven wachten tot de eigenaar 'm op kwam halen, maar na een half uur staan wachten was er nog steeds niemand op komen dagen. Lucky me! :*)

Nu is de GoPro in mijn bezit en keer ik 14 december weer terug naar Nederland. Alleen de GoPro doet momenteel niks meer. Zo te zien is het voorste printplaatje stuk, alsmede het LCD schermpje. Nu mijn vraag, weet iemand waar ik een vervangend printplaatje + LCD scherm kan krijgen? Heb al wel wat voorbij zien komen op eBay, maar voordat ik hieraan begin zijn er vast wel tweakers die het één en ander al hebben getweaked ;)

• bottom line
  • Laatst online: 15:35
T1mmeh schreef op donderdag 19 november 2015 @ 02:59:
Mede Tweakers,

Ik zit met het volgende: tijdens m'n verblijf in Sydney Australië liep ik over straat en er viel letterlijk (no joke) een GoPro Hero4 Black Edition voor m'n voeten neer vanaf een metertje of 20 boven me. Als eerlijke en nuchtere Hollander ben ik een tijdje blijven wachten tot de eigenaar 'm op kwam halen, maar na een half uur staan wachten was er nog steeds niemand op komen dagen. Lucky me! :*)
Wat staat er op de sd kaart? Of heb je niets om dat te bekijken? Dan weet je misschien hoe dat het komt dat hij is gevallen :9

[ Voor 24% gewijzigd door bottom line op 19-11-2015 09:05 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 81 Laatste