• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:26:
[...]

Als ik eerlijk ben zie ik niet zo erg de toegevoegde waarde tijdens het duiken van de extra batterij-duur. Ik maak bijna geen duiken van 1 uur+, en tot nu toe heb ik nog nooit met een lege accu gezeten tijdens het duiken. Zelf kwam ik erachter dat een LCD wel makkelijk is tijdens het duiken zodat je direct kunt zien of het object dat je filmt goed in beeld hebt of niet. En met een dergelijke backpack is het gebruik van een LCD uitgesloten. Zelf gebruik ik extra accu's ( 2 stuks met lader voor 19 EUR bij DX) voor boven water, en als ik echt lang iets wil filmen (bijvoorbeeld een lange timelapse) dan gebruik ik "the frame" en geef de gopro gewoon direct voeding vanuit het lichtnet. Kortom, ik ben benieuwd waarom je 70 USD wil uitgeven voor iets wat je nauwelijks daadwerkelijk gebruikt tijdens het duiken en boven water met extra accu's voor 19 EUR ook kan. De enige situatie die ik me zo kan voorstellen is duiken en extreem koud water/wintersport, dan zal een normale accu het niet lang uithouden en deze waarschijnlijk wel.
Nogal negatief ingestoken maar het is niet zozeer alleen voor het duiken. Zoals je aangeeft een timelapse ermee maken langer dan normaal en waar je hem niet kan inprikken op een voeding bijvoorbeeld. Afgelopen november 18 dagen Bali aangedaan maar in de regen bij sommige tempels was het jammer dat een timelapse maar de accuduur kon en daarna moest wisselen, maar je krijgt hem nooit meer precies zoals ie stond :9 Hier ook meerdere accu's aanwezig.

Reden van aanschaf is het gelijk hebben van meerdere cases, met verschillende dieptes en of je dan de tijd volmaakt of niet die heb je, daarnaast de vergrote accuduur op momenten dat het nodig is is zeer welkom :) Ik vond het de moeite waard als ik ging kijken wat een extra case los kostte + eventueel (meer) extra accu's / backpack accu van GoPro zelf :)

(Koop veel via DX als mounts en dergelijke maar een accu en case wil ik van GoPro zelf hebben. Case was geknapt en kreeg netjes een nieuwe via de blauwe jongens )

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 18-09-2015 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45
lubbertkramer schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:39:
[...]

Nogal negatief ingestoken maar het is niet zozeer alleen voor het duiken. Zoals je aangeeft een timelapse ermee maken langer dan normaal en waar je hem niet kan inprikken op een voeding bijvoorbeeld. Afgelopen november 18 dagen Bali aangedaan maar in de regen bij sommige tempels was het jammer dat een timelapse maar de accuduur kon en daarna moest wisselen, maar je krijgt hem nooit meer precies zoals ie stond :9 Hier ook meerdere accu's aanwezig.

Reden van aanschaf is het gelijk hebben van meerdere cases, met verschillende dieptes en of je dan de tijd volmaakt of niet die heb je, daarnaast de vergrote accuduur op momenten dat het nodig is is zeer welkom :) Ik vond het de moeite waard als ik ging kijken wat een extra case los kostte + eventueel (meer) extra accu's / backpack accu van GoPro zelf :)

(Koop veel via DX als mounts en dergelijke maar een accu en case wil ik van GoPro zelf hebben. Case was geknapt en kreeg netjes een nieuwe via de blauwe jongens )
Laat ons weten hoe hij bevalt, of de beloftes qua batterijduur etc worden waargemaakt ook na een aantal keer ontladen en opnieuw opladen. En hoe degelijk de housing is. Of het ding heet wordt.

Ik ben wel benieuwd, ben op zich wel op zoek naar een elegante wijze om de accuduur te kunnen verlengen zonder stopcontact in de buurt!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Glenfiddich schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:34:
Laat ons weten hoe hij bevalt, of de beloftes qua batterijduur etc worden waargemaakt ook na een aantal keer ontladen en opnieuw opladen. En hoe degelijk de housing is. Of het ding heet wordt.

Ik ben wel benieuwd, ben op zich wel op zoek naar een elegante wijze om de accuduur te kunnen verlengen zonder stopcontact in de buurt!
Will do! Eerste test om te kijken of ze waterdicht waren is gelukt in een emmer met water, volgende week gaan ze mee onder water (zonder GoPro :) ) Zal van het weekend de accu aan een eerste test onderwerpen met het maken van een timelapse volledig opgeladen en kijken hoelang hij blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

lubbertkramer schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:58:
Eindelijk mijn Limefuel kickstarter binnen gekregen en ben zeer enthousiast erover.

Na wat vertraging en lekkage bij de cases (speciale cases zodat de accu achterop de GoPro kan zitten in de case,een voor 40M en een voor 60M) heb ik in ieder geval op het eerste gezicht lijkende waterdichte ontvangen. Tijdens het duiken eerst maar zonder GoPro proberen :) Ik zeg mooie toevoeging voor 70 dollar in totaal :)

Meer tweakers die dit ondersteund hebben?

[afbeelding]
Mooi ding! Bijna 8 uur uit een GoPro Hero 3 halen is netjes! :)

Heb even gekeken naar die L52G3/L55G3. Bij aanschaf vanaf de Kickstarter site kom je op Amazon, maar die levert niet aan Nederland. Hoe heb jij de batterij besteld?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nou, nu kom ik er toch even zuur achter dat het misschien wel eens zou kunnen kloppen dat de nieuwe GoPro inderdaad later uitkomt dan normaal. Ik ben namelijk weer zoals de afgelopen 4 jaar naar de IBC (broadcast beurs in de RAI) geweest en daar braaf m'n naam ingevuld voor de kortingscode, maar die code is maar geldig t\m 1 oktober en alleen toepasbaar op HERO4 modellen...

Dus of ze komen wel met een nieuwe GoPro uit, maar willen de code daarvoor niet beschikbaar maken, of er komt voorlopig nog geen nieuwe GoPro uit, wat erg jammer zou zijn... -O-

Anders gezegd: Iemand nog van plan om een HERO4 te kopen en wil je 25% korting, send me a pb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
J.apiooo schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:36:
[...]

Heb even gekeken naar die L52G3/L55G3. Bij aanschaf vanaf de Kickstarter site kom je op Amazon, maar die levert niet aan Nederland. Hoe heb jij de batterij besteld?
Ze zijn nu in de vrije verkoop voor de Hero 3, die voor de Hero 4 zal snel volgen nu de backers deze gekregen hebben. Ik heb hem via Kickstarter zelf aangeschaft, daar was ik een van de ondersteuners van het project :)
WardKuipers schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:48:
Nou, nu kom ik er toch even zuur achter dat het misschien wel eens zou kunnen kloppen dat de nieuwe GoPro inderdaad later uitkomt dan normaal. Ik ben namelijk weer zoals de afgelopen 4 jaar naar de IBC (broadcast beurs in de RAI) geweest en daar braaf m'n naam ingevuld voor de kortingscode, maar die code is maar geldig t\m 1 oktober en alleen toepasbaar op HERO4 modellen...

Dus of ze komen wel met een nieuwe GoPro uit, maar willen de code daarvoor niet beschikbaar maken, of er komt voorlopig nog geen nieuwe GoPro uit, wat erg jammer zou zijn... -O-

Anders gezegd: Iemand nog van plan om een HERO4 te kopen en wil je 25% korting, send me a pb :P
Had zoiets gelezen toen die Hero 4 Session uitkwam dat er niet de verwachting was dat er dit jaar nog een Hero 5 uit zou komen maar dat dit uitgesteld zou zijn naar begin volgend jaar. (http://www.chinatopix.com...launch-date-postponed.htm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Van mijn werkgever een GoPro 4 Silver gekregen :)

Inmiddels al wat gespeeld met de instellingen, waarbij me opviel dat je op NTSC hogere framerates kunt kiezen in verhouding tot PAL. Wat is wijsheid? Bijvoorbeeld 1080p 60fps NTSC of 1080p 50fps PAL.

Helaas gaat de Silver niet verder dan 30fps voor 2.7k maar ik mag niet klagen ;).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
NTSC is gebaseerd op de Amerikaanse (en Japanse) wisselspanningfrequente van 60Hz. PAL op de Europese 50Hz frequentie. Dit heeft namelijk effect op videobeelden van lichtbronnen (lampen, monitoren, tv's, etc). Ga je buiten aan het werk, dan maakt het geen fluit uit met zonlicht, maar binnen zou ik toch kiezen voor 25/50/100 fps.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
TommyGun schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:07:
Van mijn werkgever een GoPro 4 Silver gekregen :)

Inmiddels al wat gespeeld met de instellingen, waarbij me opviel dat je op NTSC hogere framerates kunt kiezen in verhouding tot PAL. Wat is wijsheid? Bijvoorbeeld 1080p 60fps NTSC of 1080p 50fps PAL.

Helaas gaat de Silver niet verder dan 30fps voor 2.7k maar ik mag niet klagen ;).
Universal Creations schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:17:
NTSC is gebaseerd op de Amerikaanse (en Japanse) wisselspanningfrequente van 60Hz. PAL op de Europese 50Hz frequentie. Dit heeft namelijk effect op videobeelden van lichtbronnen (lampen, monitoren, tv's, etc). Ga je buiten aan het werk, dan maakt het geen fluit uit met zonlicht, maar binnen zou ik toch kiezen voor 25/50/100 fps.
Dit.

En film je bijvoorbeeld op de weg, hou dan ook de lokale frequentie aan (hier in NL dus PAL) want anders zie je knipperende stoplichten.

Verder: 2.7k is echt een heel mooie modus. Als je aan 25/30 beelden per seconde genoeg hebt en je hebt voldoende accu's, film dan lekker alles op 2.7k!

Prachtig beeld, en als je je eindmontage toch gewoon in Full HD maakt dan is mijn ervaring dat een goed "verkleinde" 2.7k een mooier beeld oplevert dan een beeld dat oorspronkelijk in Full HD is opgenomen. En bovendien geeft 2.7k je de ruimte om achteraf nog wat te snijden in het beeld zonder dat je in kwaliteit onder de Full HD komt.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
Misschien niet helemaal terecht om hem hier te posten, omdat het niet enkel beeld is van mijn GoPro, maar wilde hem met dit druilerige weer toch even delen. Mijn laatste edit, 2 weken in zonnig Corfu :)

PS: Kritiek is zeker welkom, maar over de warp stabilizer weet ik zelf ook al wel, had graag een DJI ronin gehad en een Feiyu Tech, maar helaas geen geld voor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikey1883
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01-2022
Wat betreft een stabilizer..

Er lopen op dit moment nog 2 projecten op Indiegogo, Ik heb ze beide besteld om uit te gaan testen en ze zullen in januari en maart binnenkomen. De een loopt nog maar 5 dagen en kost momenteel nog $209 ipv de geplande verkoopprijs van $350+

Dit zijn de links voor de geïnteresseerde:
Removu
Slick

Hoop dat iemand er wat aan heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
mikey1883 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:31:

Er lopen op dit moment nog 2 projecten op Indiegogo, Ik heb ze beide besteld om uit te gaan testen en ze zullen in januari en maart binnenkomen. De een loopt nog maar 5 dagen en kost momenteel nog $209 ipv de geplande verkoopprijs van $350+

Removu
Slick

Die Slick had ik al wel gezien, maar die Removu nog niet. Thanks voor de share, ziet er goed uit :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich

Removu
Slick

Ziet er goed uit, mooi dat er wat alternatieven voor de Feiyu komen.

De Feiyu bevalt mij prima hoor, maar (spat)water-proof was toch handig geweest!

(al heeft mijn Feiyu ook al eens een flinke plons water over zich heen gekregen toen ik te dicht bij een rots aan de zee stond te filmen, en hij doet het nog steeds... alleen de schroefjes van de camera-mount zijn heel snel daarna roestig geworden ondanks dat ik de Feiyu goed heb schoon gemaakt nadat hij nat was geworden met zeewater).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikey1883
Ja de Removu ziet er super uit, ook handig dat je een handvat erbij krijgt en de afstandbediening zowel in het handvat kan gebruiken evenals dat je hem los kan gebruiken.

De Slick ziet er nu ook een stuk beter uit hoor trouwens, moet je even bij updates kijken daar zie je het nieuwe ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 19:48
Mooi spul. Mijn voorkeur zou naar die Removu uitgaan denk ik, ziet er net wat compacter uit. Kun je zo'n ding ook gebruiken als "timelapse platform"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikey1883
Bij de Slick komt er als het goed is wel een app waar je je eigen curve kan maken die je als timelapse kan gebruiken. Bij de Removu weer ik het niet of het mogelijk is.

De laatste kan je wel weer besturen met de afstandbediening..

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile

Removu
Slick

Wow, die slick removu is wel helemaal geweldig. Jammer dat ik die aanbieding van 175 usd gemist heb :P

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• mikey1883
Ja dat is jammer, toch scheelt het nu nog wel wat. Die early bird was trouwens binnen een paar uur op volgens mij.

• Stefke
Vraagje, ik zit even te kijken naar de videoresoluties van mijn H4 Silver: de 1440 setting voegt t.o.v. 1080 niet zo veel toe behalve dat je in de hoogte wat extra beeld hebt, right? (De beeldresolutie is dan 1920x1440 ipv 1920x1080)
Hiermee zou je het beeld af en toe wat kunnen verschuiven (boven/onder) als je een 1080p film aan het maken bent, maar meer ook niet heb ik het idee.

Ben aan t kijken of ik standaard niet beter op 2.7k kan filmen zodat je nog wat in kunt zoomen, al vind ik het wat jammer dat de framerate dan niet op dubbel kan voor eventuele slowmo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
stefijn schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:53:
Vraagje, ik zit even te kijken naar de videoresoluties van mijn H4 Silver: de 1440 setting voegt t.o.v. 1080 niet zo veel toe behalve dat je in de hoogte wat extra beeld hebt, right? (De beeldresolutie is dan 1920x1440 ipv 1920x1080)
Hiermee zou je het beeld af en toe wat kunnen verschuiven (boven/onder) als je een 1080p film aan het maken bent, maar meer ook niet heb ik het idee.

Ben aan t kijken of ik standaard niet beter op 2.7k kan filmen zodat je nog wat in kunt zoomen, al vind ik het wat jammer dat de framerate dan niet op dubbel kan voor eventuele slowmo's.
Klopt helemaal, met die 1440 setting heb je wat extra hoogte om te schuiven terwijl je toch nog op 48 fps kan filmen.

Als je geen slow motion verwacht te gebruiken zou ik persoonlijk alles op 2.7k filmen. Ik heb dat deze zomervakantie gedaan met een groot deel van de opnamen, en heb daar zeker geen spijt van. Het is prachtig beeld, en ik krijg sterk de indruk dat zelfs als je niet gaat croppen/zoomen en het beeld 1 op 1 omzet (verkleint) naar 1080p, de kwaliteit beter is dan beeld dat rechtstreeks op 1080p is opgenomen. 2.7k lijkt voor de silver de beste resolutie!

Ikzelf heb trouwens en ultra HD TV, en ook met het oog daar op film ik in 2.7k.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Wie heeft er ervaring met de goedkope GoPro Hero (135 euro)?

Ik heb zelf een GoPro 2, maar ben benieuwd of dit nieuwere instapmodel betere beelden maakt.
De GoPro2 (zoals iemand hier ook aangeeft) is erg slecht in donkerdere lichtcondities. Is dit beter bij de GoPro Hero?

Ik weet dat de GoPro Hero weinig instelmogelijkheden heeft en geen verwisselbare accu, maar daar ben ik dan ook niet in geinteresseerd, "click and film" is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
Reynouts schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:28:
Wie heeft er ervaring met de goedkope GoPro Hero (135 euro)?

Ik heb zelf een GoPro 2, maar ben benieuwd of dit nieuwere instapmodel betere beelden maakt.
De GoPro2 (zoals iemand hier ook aangeeft) is erg slecht in donkerdere lichtcondities. Is dit beter bij de GoPro Hero?

Ik weet dat de GoPro Hero weinig instelmogelijkheden heeft en geen verwisselbare accu, maar daar ben ik dan ook niet in geinteresseerd, "click and film" is perfect.
Vind je de Session niet interessant? Hij is net (mail 5 min geleden binnengekregen) in prijs verlaagd. Zie hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
WardKuipers schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:32:
[...]

Vind je de Session niet interessant? Hij is net (mail 5 min geleden binnengekregen) in prijs verlaagd. Zie hier ;)
De reden dat ik naar de GoPro Hero kijk is echt de prijs. De eerste GoPro die zo goedkoop is volgens mij.

De session is ook een mooi apparaatje hoe ik het kan zien, lekker compact en no-nonsense. Wel weer een stuk duurder dan het instapmodel (GoPro Hero) en voor die hogere prijs wil ik toch wel de extra features van de "echte" modellen ;)

Ik ben vooral benieuwd hoe de beeldkwaliteit zich van dat instapmodel verhoud tot de duurdere modellen. Zit de meerprijs vooral in functionaliteiten of beeldkwaliteit? Waarschijnlijk beide, maar goed.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Maybe als instap een Gopro Hero3+ Silver ??
ANWB heeft ze in de aanbieding

voor 279 erg interessant. De black ook voor 379, maar zoveel had ik niet uit te geven ...

(heb zelf bij ibood laatst de Hero 3+ silver voor 256 gekocht.)

[ Voor 33% gewijzigd door LoneWolf op 28-09-2015 11:34 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37
Iemand ervaring met een van deze eBooks?

http://projectgo.pro/

https://gopro.com/news/th...ide-to-filmmaking-is-here

Wilde er misschien een gaan aanschaffen. Ben nog een redelijke noob wat betreft het filmen met mijn gopro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Glenfiddich schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:46:
[...]

Klopt helemaal, met die 1440 setting heb je wat extra hoogte om te schuiven terwijl je toch nog op 48 fps kan filmen.

Als je geen slow motion verwacht te gebruiken zou ik persoonlijk alles op 2.7k filmen. Ik heb dat deze zomervakantie gedaan met een groot deel van de opnamen, en heb daar zeker geen spijt van. Het is prachtig beeld, en ik krijg sterk de indruk dat zelfs als je niet gaat croppen/zoomen en het beeld 1 op 1 omzet (verkleint) naar 1080p, de kwaliteit beter is dan beeld dat rechtstreeks op 1080p is opgenomen. 2.7k lijkt voor de silver de beste resolutie!

Ikzelf heb trouwens en ultra HD TV, en ook met het oog daar op film ik in 2.7k.
Tnx...Heb weer een mudrun gelopen met 1080p, maar omdat ik een headstrap gebruikt icm. een bacpac staat de camera over het algemeen eigenlijk net iets te ver naar voren gekanteld.
Kan de volgende keer toch maar beter op 1440p filmen, want dan heb ik verticaal inderdaad nog wat meer over om wat te schuiven voor mijn 1080p filmpje.

Tijdens zon run wil ik niet aan de settings komen verder, wil alles op 50fps hebben om altijd iets te kunnen slowmoën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 22:23

Removu
Slick

Q: Which GoPro cameras will work with the S1?
A: HERO3, HERO3+ and HERO4 (including HERO4 Session).

Dus een 3 past in de zelfde behuizing als de 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:54
J.apiooo schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:36:
[...]

Interessant , de L55G3 voor mij dan , is nu ook los te koop voor 35,74 euro, allen komt er "slechts" 22,34 euro aan "estimated" verzendkosten bij , samen dus een "estimated" 58,08 euro ;)

Voor dat bedrag blijf ik wel mijn 5 accu's wisselen O-) en is t wachten op een china-kloon 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Ted038 op 28-09-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige die het raar vindt dat Apple op zijn site ook GoPro's en accessoires hiervoor aanbiedt? (http://www.apple.com/nl/s...V2ZM/A/gopro-hero4-silver)

Ik heb eens zitten Google'en en ik kan er niks over vinden.. Iemand die toevallig weet of dit pas net is of dat ze een of ander samenwerkingsverbond hebben gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verkopen zijn verkopen, en er zal een zekere doelgroepoverlapping zijn, dus tja.
Ze verkopen wel meer niet-apple producten daar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Removu
Slick

Dat ziet er heel vet uit. Ik ben aan het kijken naar de Feiyu G4. Echter vindt ik het een groot nadeel dat de camera onbeschermd is en het is erg prijzig. Dit is een mooi alternatief. Zonde dat het nog niet officieel is. Wellicht een gokje wagen voor $209,-. Heeft iemand een idee wat de afmetingen zijn en het gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Removu
Slick

Dit ziet er interressant uit!

Alleen je betaald nu 209 dollar voor de Removu S1. In januari worden ze uitgeleverd. Maar dat is onder voorbehoud... wat als het niet door zou gaan? Krijg je dan wel je geld terug?

Verwijderd

T.E schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:19:
[...]

Dit ziet er interressant uit!

Alleen je betaald nu 209 dollar voor de Removu S1. In januari worden ze uitgeleverd. Maar dat is onder voorbehoud... wat als het niet door zou gaan? Krijg je dan wel je geld terug?
Ik las in de comments op indiegogo.com dat het flexible funding betreft. Dus zelfs al halen ze het 'doel' niet dan zal de productie nog steeds doorgaan. De S1 wordt dus sowieso geleverd.

• WardKuipers
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:57:
[...]

Ik las in de comments op indiegogo.com dat het flexible funding betreft. Dus zelfs al halen ze het 'doel' niet dan zal de productie nog steeds doorgaan. De S1 wordt dus sowieso geleverd.
Naast dat het flexible funding betreft, hebben ze hun doel ook keihard gehaald. 892% funded, dus ik wacht nu lekker mijn S1 af :)

• T.E

T.E

Ik heb hem ook besteld. De Removu R1 bevalt me prima. Deze ziet er ook netjes uit.
Bij 200.000$ krijgt iedereen een gratis hardcase. Dus even wachten met die case te bestellen.
Hopen dat ie ook in januari geleverd word.

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WardKuipers schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:18:
[...]

Naast dat het flexible funding betreft, hebben ze hun doel ook keihard gehaald. 892% funded, dus ik wacht nu lekker mijn S1 af :)
Ik denk dat ik deze ook maar moet gaan halen :-). Ik heb nu Hero3 en die heeft kuren dus verwacht dat ik voor de Hero5 zal gaan. Aangezien ze zelfs de Hero Session gaan ondersteunen zal de form factor van Hero5 ook bruikbaar moeten zijn toch?

• T.E

T.E

Wanneer zou de Hero5 komen? Er is nu wel een nieuwe Hero+ LCD aangekondigd voor oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25
Ik zie nu dat de GoPro Hero 4 black flink in prijs gedaald is (460 in juli naar 344). Is dit een teken dat de Hero 5 eraan zit te komen? Cq: Goed moment om nu de hero 4 voor een leuke prijs te kopen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
Tsja ik zal m'n glazen bol er eens bijpakken...

Er is nog niks aangekondigd dus het kan nog even op zich laten wachten, dit gerucht zegt eind 2015 of early 2016 maar daar hoeft natuurlijk niks van waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Vorig jaar zou de opvolger ook pas in 2015 komen en ineens in oktober was hij aangekondigd.
Vraag me wel af wat ze nog willen vernieuwen. Toch hetzelfde aanhouden en iets lichter maken/ kleiner.
1080p 120 frames op de silver gooien. Hoop meer op een Gopro Black met schermpje en afstandsbediening erin.
De Go Pro Session is een beetje een flop het ik het idee aangezien die nu al in prijs is gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
T.E schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:43:
Vorig jaar zou de opvolger ook pas in 2015 komen en ineens in oktober was hij aangekondigd.
Vraag me wel af wat ze nog willen vernieuwen. Toch hetzelfde aanhouden en iets lichter maken/ kleiner.
1080p 120 frames op de silver gooien. Hoop meer op een Gopro Black met schermpje en afstandsbediening erin.
De Go Pro Session is een beetje een flop het ik het idee aangezien die nu al in prijs is gedaald.
Vorig jaar is toch ECHT anders dan dit jaar. Als je aan de GoPro mailinglist zat had je ook onlangs de mail gehad waarin ze de modellen 'presenteren' en er een nieuwe prijs voor de Session werd aangekondigd en de komst van de HERO+. Die geruchten zijn allemaal enig hoor en ik zou het best leuk vinden als er iets waar van is, maar laten we even realistisch zijn.
Bartske schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:08:
Tsja ik zal m'n glazen bol er eens bijpakken...

Er is nog niks aangekondigd dus het kan nog even op zich laten wachten, dit gerucht zegt eind 2015 of early 2016 maar daar hoeft natuurlijk niks van waar te zijn.
8k resolutie? WAAROM?! 4k is nog lang niet industrie-standaard en er zijn (nagenoeg) geen videokaarten op de markt die resoluties boven de 4k ondersteunen. Daarnaast als er een nieuwe versie zou komen is het eerder weer een soort + versie, want waarom zou je vooruit gaan willen lopen op de markt als je daarmee jezelf in de vingers kan snijden doordat je jezelf dan forceert heel erg te moeten vernieuwen, terwijl bepaalde technieken iets later misschien veel beter ondersteund kunnen worden? Just some food for thought ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
WardKuipers schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Vorig jaar is toch ECHT anders dan dit jaar. Als je aan de GoPro mailinglist zat had je ook onlangs de mail gehad waarin ze de modellen 'presenteren' en er een nieuwe prijs voor de Session werd aangekondigd en de komst van de HERO+. Die geruchten zijn allemaal enig hoor en ik zou het best leuk vinden als er iets waar van is, maar laten we even realistisch zijn.

[...]

8k resolutie? WAAROM?! 4k is nog lang niet industrie-standaard en er zijn (nagenoeg) geen videokaarten op de markt die resoluties boven de 4k ondersteunen. Daarnaast als er een nieuwe versie zou komen is het eerder weer een soort + versie, want waarom zou je vooruit gaan willen lopen op de markt als je daarmee jezelf in de vingers kan snijden doordat je jezelf dan forceert heel erg te moeten vernieuwen, terwijl bepaalde technieken iets later misschien veel beter ondersteund kunnen worden? Just some food for thought ;)
De 8K functie is misschien niet direct zo nuttig, maar 8K@60 fps impliceert misschien dat je in ieder geval 4K ook op een behoorlijk hoge framerate kan filmen? Voor goeie slowmotions in 4K is misschien best markt hoor. En misschien betekent het ook dat de 3D functie (gerucht) in staat zal zijn volledig 4K- 3D kan opnemen? (al is er volgens mij nog geen TV die dat kan afspelen).

En 8K nog niet kunnen afspelen neemt niet weg dat het nuttig/leuk kan zijn om het voor de toekomst al wel als hoog kwaliteits archiefmateriaal te gebruiken?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
Glenfiddich schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:49:
[...]

En 8K nog niet kunnen afspelen neemt niet weg dat het nuttig/leuk kan zijn om het voor de toekomst al wel als hoog kwaliteits archiefmateriaal te gebruiken?
Kijk voor de grap even dit filmpje tot iets van 1 min 20.

RED komt met een 8k camera en met RED kan je dan rekenen op minimaal $50.000 aanschafprijs. Waarom zou GoPro met 8k komen als ze in hun 'professional' gedeelte een livestream zender verkopen voor 1080p? Denk je dan niet dat hun prof klanten ook verwachten dat ze 4k kunnen streamen als ze met een 8k camera komen? En betekend dat dan niet dat ze heeeeeel veel moeten gaan vernieuwen aan hun product van $7k om aan die wens te kunnen voldoen? 8k laat nog wel even op zich wachten, believe me :P

[ Voor 4% gewijzigd door WardKuipers op 01-10-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:01
Dat artikel lijkt echt compleet uit de duim gezogen. 8K @ 60fps? 40K @ 30fps begint net een beetje standaard aan het worden. 8K met 60fps is wel een erg grote stap als de camera dit jaar of begin 2016 moet uitkomen. Zoals Ward al zei snijden ze zichzelf dan behoorlijk in de vinger. 8K voor de consumentenmarkt is nu echt nog te ver weg.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Vind zoiezo dat alles te snel gaat.

7 jaar geleden kocht ik mijn eerste hdtv. Die was 1080i, 1080p was nog onbetaalbaar.
Al snel kwam 1080P goedkoper op de markt. In 2010 kwam er pas HD tv op televisie. Tegenwoordig is dat standaard. Maarja we moeten alweer mee met 4K. Het gaat mij allemaal wat te snel. Koop je een 4K dan is er alweer 8K op de markt en wie weet over paar jaar wel 16K waar gaat het wel niet naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zie liever een vooruitgang in FPS op alle (huidige) resoluties dan nog hogere resoluties. 30fps op 4K superview en 60fps op 4K zou leuk zijn. Op de overige resoluties alle FPS verdubbelen zou leuk zijn: 240fps op 1080p :) Meer zie ik eigenlijk niet gebeuren.

En langer kunnen opnemen op een enkele batterij zou ook wel prettig zijn.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
8k.... yeah right. 4k kan net met de 1/2.3" sensor die ze nu hebben en f/2.8 lens. Met 8k en zelfde sensor formaat zullen ze naar f/1.4 ongeveer moeten gaan om onder de diffractielimiet te blijven. Ik zie dat voorlopig dus niet gebeuren. Als ze de lens niet drastisch gaan veranderen, kun je er 8k instoppen maar niet meer dan 4k detail uit halen en dat halen ze in de praktijk eigenlijk al echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
T.E schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:21:
Vind zoiezo dat alles te snel gaat.

7 jaar geleden kocht ik mijn eerste hdtv. Die was 1080i, 1080p was nog onbetaalbaar.
Al snel kwam 1080P goedkoper op de markt. In 2010 kwam er pas HD tv op televisie. Tegenwoordig is dat standaard. Maarja we moeten alweer mee met 4K. Het gaat mij allemaal wat te snel. Koop je een 4K dan is er alweer 8K op de markt en wie weet over paar jaar wel 16K waar gaat het wel niet naartoe?
Het erge is, 8k bestaat stiekem gewoon ook al een jaar of 5, linkje :X

Maar als je gaat kijken wat er voor nodig is om zo'n signaal te verwerken, kunnen we nog wel even stellen dat GoPro die stap nog niet gaat ondernemen. Een stap naar 6k lijkt me logischer dan direct 8k btw, want met de HERO3 hadden ze 4k nog niet op full framerate, maar wel 2.7k, maar om daar verder over na te denken is ook wel weer tijdsverspilling. Let's just wait for the HERO5 shall we :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Voor een reis naar Australië overweeg ik een GoPro aan te schaffen. Hiermee wil ik een diversiteit aan activiteiten vastleggen zoals snorkelen, duiken (beginner), maar ook bijvoorbeeld stukjes vanuit de auto of andere algemene dingen. Na deze reis verwacht ik de GoPro wel eens te gaan gebruiken voor wat opnames waarvoor je nu een telefoon zou gebruiken of "vroeger" wellicht een camcorder.

Wat geld uitgeven voor een goed ding vind ik niet direct een probleem, maar vraag me af of een GoPro uit het hoge segment (4K met hoge FPS, etc.) voor mijn doel wel iets toevoegt (zou niet direct weten waarvan ik zelf slowmotion wil maken, ook al zie ik veel prachtige voorbeelden voorbij komen). Daarbij stopt het niet bij de GoPro op zich, maar komen er nogal wat SD kaartjes bij (wanneer er geen laptop of iets dergelijks bij de hand is om de beelden op weg te schrijven) en een diversiteit aan accessoires.

Iemand voor eenzelfde keuze gestaan in een vergelijkbare situatie en uiteindelijk een keuze kunnen maken wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, en ik heb een H4 Silver gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
JBS schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:12:
[...]

Hiermee wil ik een diversiteit aan activiteiten vastleggen zoals snorkelen, duiken (beginner), maar ook bijvoorbeeld stukjes vanuit de auto of andere algemene dingen. Na deze reis verwacht ik de GoPro wel eens te gaan gebruiken voor wat opnames waarvoor je nu een telefoon zou gebruiken of "vroeger" wellicht een camcorder.

[...]

Iemand voor eenzelfde keuze gestaan in een vergelijkbare situatie en uiteindelijk een keuze kunnen maken wat te doen?
Voor die doeleinden volstaat de goedkoper Gopro Hero (135 euro) misschien wel? Lekker simpel en goedkoop. Misschien op de lange termijn niet de beste keuze als je er later echt intensief gebruik van wilt maken, maar voor de dingen die jij opneemt echt wel een mooie camera, lijkt me.

Zit zelf ook te kijken om iets nieuws aan te schaffen om mijn GoPro 2 te vervangen. (Maar neig inmiddels net iets meer naar de goedkope Xiaomi Yi :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 21:43
'n tijdje geleden was er in het nieuws dat GoPro begin 2016 met een eigen drone komt. Misschien dat ze zich komende tijd meer focussen op accessoires en dat er volgend jaar pas weer een nieuwe camera komt.

Met mijn 3+ BE zie ik nu iig nog geen reden om over te stappen op een nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Heren, wat ik mij af vraag: is het mogelijk om het lcd schermpje van hero3+/hero4 uit te zetten nadat je bijv. je camera goed hebt ingesteld/geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik kwam er pas na een tijdje achter dat op de H4 Silver linksonder het scherm een knopje zit waarmee je het scherm aan en uit kunt zetten. Verder kan er een timeout op het scherm gezet worden zodat ie vanzelf (ook tijdens filmen) na een periode uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
stefijn schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:28:
Ik kwam er pas na een tijdje achter dat op de H4 Silver linksonder het scherm een knopje zit waarmee je het scherm aan en uit kunt zetten. Verder kan er een timeout op het scherm gezet worden zodat ie vanzelf (ook tijdens filmen) na een periode uitgaat.
is dat ook bij de bacpac van de hero 3(+) ook het geval? iemand die mij dat kan vertellen:)

[ Voor 5% gewijzigd door mfneed op 02-10-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat weet ik niet, op de H4 is het een klein vierkant knopje dat nauwelijks boven het oppervlak uitsteekt. Moet je wel kunnen zien op foto's.
Ik meen dat de bacpap een ander knopje heeft.

http://www.pbtech.co.nz/fileslib/_20150720164847_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
stefijn schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:28:
Wat stom, dat knopje is mij in alle uren van gebruik nog niet opgevallen :o

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mfreriks schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:32:
[...]

is dat ook bij de bacpac van de hero 3(+) ook het geval? iemand die mij dat kan vertellen:)
Via de OSD kun je instellen na hoeveel sec de LCD moet uitvallen. en als je de "play" knop ingedrukt houd gaat hij ook uit ( na ongeveer 3 sec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ondanks dat de Hero4 simpel gezegd "alles binnen bereik" wel opneemt, wordt het scherm op de Black gemist door ongeoefende gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
JBS schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:15:
Ondanks dat de Hero4 simpel gezegd "alles binnen bereik" wel opneemt, wordt het scherm op de Black gemist door ongeoefende gebruikers?
had in het verleden wel een paar gevalletjes gehad dat ik tijdens het skien de camera te hoog of te laag had geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Met wide fov zul je niet snel iets missen nee, maar met medium is dat schermpje toch wel erg handig om de boel even te positioneren. En ook kan het schermpje handig zijn om de gopro ergens zo recht mogelijk op te monteren.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zo recht mogelijk en de richting zijn wel degelijk handig om vooraf te controleren, ook al valt zo'n beetje alles wel in het blikveld. Ik controleer dit altijd even met de telefoon (en wifi) voor ik ga filmen met de 3+ BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Glenfiddich schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:44:
[...]

Wat stom, dat knopje is mij in alle uren van gebruik nog niet opgevallen :o
Mooi he, heeft bij mij ook een hele tijd geduurd en volgens mij kwam ik erachter omdat mijn scherm onverklaarbaar aan en uit ging (ik zat met mijn duim op t knopje) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik heb voor mijn vakantie de GoPro 4 black gekocht en heb veel gefilmd voor mijn 'after movie'. Eigenlijk hele vakantie op 2,7k met 60 fps. Aan het begin was het wel even zoeken wat voor een view je had als je hem op je rugzak of andere accessoires klikte, maar dit ging perfect via de app. Heb het scherm niet zo zeer gemist, enkel dat je zo af en toe je mobiel moest pakken. Maar dan kon je gelijk wat foto's en/of filmpjes terug kijken. :)

Heb nu na het nabewerken enkele fragmenten moeten stabiliseren, en dan merk je wel dat je veel beeld inlevert, en ik liever had gefilmd op wide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Ik vroeg mij af of jullie hier in de nabije toekomst een nieuwe GoPro hero 4+ verwachten. Ik ben zelf aan het overwegen om een GP aan te schaffen maar ik twijfel of ik zou wachten of niet.

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
exeliser schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:45:
Ik vroeg mij af of jullie hier in de nabije toekomst een nieuwe GoPro hero 4+ verwachten. Ik ben zelf aan het overwegen om een GP aan te schaffen maar ik twijfel of ik zou wachten of niet.
Lees een paar berichten hierboven even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

JBS schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:12:
Voor een reis naar Australië overweeg ik een GoPro aan te schaffen. Hiermee wil ik een diversiteit aan activiteiten vastleggen zoals snorkelen, duiken (beginner), maar ook bijvoorbeeld stukjes vanuit de auto of andere algemene dingen. Na deze reis verwacht ik de GoPro wel eens te gaan gebruiken voor wat opnames waarvoor je nu een telefoon zou gebruiken of "vroeger" wellicht een camcorder.

Wat geld uitgeven voor een goed ding vind ik niet direct een probleem, maar vraag me af of een GoPro uit het hoge segment (4K met hoge FPS, etc.) voor mijn doel wel iets toevoegt (zou niet direct weten waarvan ik zelf slowmotion wil maken, ook al zie ik veel prachtige voorbeelden voorbij komen). Daarbij stopt het niet bij de GoPro op zich, maar komen er nogal wat SD kaartjes bij (wanneer er geen laptop of iets dergelijks bij de hand is om de beelden op weg te schrijven) en een diversiteit aan accessoires.

Ikzelf ben begin van het jaar 7 weken wesen backpacken in Thailand en Laos. Ik heb toen gekozen voor de Gopro Hero Silver. Dat schermpje is zeer handig. Heb 7 32gb sd kaartjes meegenomen maar uiteindelijk had ik er aan 3 wel meer dan genoeg. Heb alles op 1080p 60f gefilmd.
Had uiteindelijk iets meer dan 80 gb aan GoPro materiaal. Had heel wat timelapses gemaakt, duiken gefilmd, snorkelen, en noem maar op. En tja kom je te kort kan je altijd wel een kaartje bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2511
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 14:06
T.E schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:12:
[...]

Ikzelf ben begin van het jaar 7 weken wesen backpacken in Thailand en Laos. Ik heb toen gekozen voor de Gopro Hero Silver. Dat schermpje is zeer handig. Heb 7 32gb sd kaartjes meegenomen maar uiteindelijk had ik er aan 3 wel meer dan genoeg. Heb alles op 1080p 60f gefilmd.
Had uiteindelijk iets meer dan 80 gb aan GoPro materiaal. Had heel wat timelapses gemaakt, duiken gefilmd, snorkelen, en noem maar op. En tja kom je te kort kan je altijd wel een kaartje bijkopen.
Voor bovenstaande doeleinden (maanden reizen Australie) heb ik inmiddels een GoPro 3+ Silver aangeschat. Fantastisch leuk cameraatje. Nu ben ik alleen nog op zoek naar een laptop/tablet om tijdens mijn reis wat eenvoudige filmpjes te maken. Alles wat ik hiermee wil kan met de standaard GoPro Studio software. Alle beelden zullen worden gemaakt in 1080/60 fps. Dat lijkt me voldoende om tijdens de reis filmpjes in HD op YouTube te kunnen plaatsen.

Wat zijn echt de minimale systeemvereisten voor bovenstaande bewerkingen? Het gaat dus niet om professionele bewerkingen in Adobe Premiere of andere vergelijkbare software, maar gewoon simpele reisvideootjes in GoPro studio. Ik wil niet dat ik dalijk een té basic laptop/tablet aanschaf (voornamelijk voor e-mail, internet, skype, etc. voor onderweg) en dat ik er dalijk geen fatsoenlijk GoPro filmpje mee kan maken. Maar het hoeft dus ook geen high-end laptop te zijn. Het liefst dus wel een beetje compact/lichtgewicht. Is de Windows Surface 3 2gb/4gb voldoende geschikt? Of komt deze capaciteit te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom2511 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

compact/lichtgewicht. Is de Windows Surface 3 2gb/4gb voldoende geschikt? Of komt deze capaciteit te kort?
Naast het feit dat de surface nou niet echt een snel apparaat is denk ik dat je ook problemen gaat krijgen met de beperkte opslagcapaciteit. De Gb's gaan snel (ook als je moet renderen en omzetten in ander bestand dan MP4 voor editen) helemaal als je de originele beelden wil bewaren om er later nog eens iets mee te doen.(bijvoorbeeld 1 filmpje van de gehele reis) mijn advies zou zijn om voor een redelijke hedendaagse echte laptop te gaan, en niet voor een tablet achtig ding. (gebruik zelf nu een HP Ultrabook, i5 dual core 1.9 - 2.9 Ghz, 8 Gb en een SSD, en dit duurt soms al erg lang om te renderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

(gebruik zelf nu een HP Ultrabook, i5 dual core 1.9 - 2.9 Ghz, 8 Gb en een SSD, en dit duurt soms al erg lang om te renderen)
Ik gebruik ook een Ultrabook maar dan van Lenovo ook i5je 8gb etc, maar die trekt het ook allemaal maar net..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Ik heb de HP Spectre X360 13 inch, i5 en 8 gb ram. Deze laptop kan het prima aan om gopro video's te bewerken in pinnacle studio 18. Niet de goedkoopste laptop ( 1000 euro ) maar wel super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Tweakers, waarschijnlijk een simpele keuze voor jullie, maar voor mij toch wel lastig... Gopro hero 4 silver of een hero 3+ black.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
mfreriks schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:46:
Tweakers, waarschijnlijk een simpele keuze voor jullie, maar voor mij toch wel lastig... Gopro hero 4 silver of een hero 3+ black.?
Nagenoeg gelijk, alleen de 4silver heeft schermpje erbij en BT ( toch?) en zal waarschijnlijk duurder zijn.
of de 1080p60 bij de 4 ( als nieuwer model) nu beter is als de 3+ : geen idee ;)

http://www.sportcamaccess...-4-wat-zijn-de-verschill/

[ Voor 12% gewijzigd door Ted038 op 07-10-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Ted038 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

Nagenoeg gelijk, alleen de 4silver heeft schermpje erbij en BT ( toch?) en zal waarschijnlijk duurder zijn.
of de 1080p60 bij de 4 ( als nieuwer model) nu beter is als de 3+ : geen idee ;)

http://www.sportcamaccess...-4-wat-zijn-de-verschill/
Hmm wacht ik nog even af of er nog meer reacties komen!:) heb nu een silver 3 en wil over naar iig 60fps op 1080... meer eisen heb ik niet echt eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik kreeg een melding van de Goproapp dat er een update zou zijn voor mijn Hero4. Nu lukt het mij helemaal niet om via de app te updaten (manual gaat prima) maar ik kan ook geen updates vinden (huidige versie is v3.00)

Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik weet dat dit niet helemaal het juiste topic is, maar ik heb de volgende vraag;
Ik ben me aan het orienteren op een actioncam voor de komende vakantie en voor op de motor.
Ik heb niet zo'n zin om meer dan 150,- euro uit te geven.

Wat is dan de beste optie volgens jullie?
De GoPro HD Hero 2 via marktplaats
Of de Guardo 1080p ActionCam die vandaag in de aanbieding is bij iBood?

Ik hoef geen full HD filmpjes, 720P is voldoende. Maar ik wil hem wel onder water kunnen gebruiken.
Is een Hero 2 echt te ouderwets om nu nog te kopen? Of de Guardo echt van veel mindere kwaliteit? Ik kan er via de specs van beide apparaten niet echt uitkomen..

Natuurlijk kan ik ook de GoPro Hero kopen, die is volgens mij vrij recent? Maar daar zitten helemaal geen accessoires bij.. En geen verwisselbare accu. En accessoires zijn niet erg goedkoop bij GoPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Hero2 onderwater geeft beroerde kwaliteit ( vergeleken met de hero3 en hoger) door de bolle lens (vermoed ik) , maar ik weet niet hoe een "Guardo" of de andere concurrenten het doen, maar op youtube kan je veel materiaal als vergelijking vinden ....

"komende vakantie" is dat "pas" na voorjaar 2016 ? Want dan heb je nog alle tijd ..... en zou ik nog even wachten, op prijsdrops / betere aanbiedingen .
Specs , de harde "1080p / 30fps" is leuk, maar over kwaliteit zegt dat niet zoveel, en 1080p/30FPS kunnen ze tegenwoordig allemaal wel.

HERO2 zou ik dus niet aanraden als t om onderwateropnames gaat, en toch zou ik wel minimaal 1080p/30fps gaan ( en/maar dat heeft de guardo wel/ook) .
Ben je een "makkelijke" koper, dan kan je vioor de guardo gaan ( na opzoeken filmpjes op youtube etc), wil je er wat meer moeite voor en en op je camera wachten, dan zou ik adviseren eens naar de xiaomi yi te kijken, of die kwaliteit je aanstaat, of anders wat verder zoeken naar minimaal gopro 3.
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/tnpcJLJyAbw/hqdefault.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ted038 op 12-10-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Ted038 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:30:
Hero2 onderwater geeft beroerde kwaliteit ( vergeleken met de hero3 en hoger) door de bolle lens (vermoed ik) , maar ik weet niet hoe een "Guardo" of de andere concurrenten het doen, maar op youtube kan je veel materiaal als vergelijking vinden ....

"komende vakantie" is dat "pas" na voorjaar 2016 ? Want dan heb je nog alle tijd ..... en zou ik nog even wachten, op prijsdrops / betere aanbiedingen .
Specs , de harde "1080p / 30fps" is leuk, maar over kwaliteit zegt dat niet zoveel, en 1080p/30FPS kunnen ze tegenwoordig allemaal wel.

HERO2 zou ik dus niet aanraden als t om onderwateropnames gaat, en toch zou ik wel minimaal 1080p/30fps gaan ( en/maar dat heeft de guardo wel/ook) .
Ben je een "makkelijke" koper, dan kan je vioor de guardo gaan ( na opzoeken filmpjes op youtube etc), wil je er wat meer moeite voor en en op je camera wachten, dan zou ik adviseren eens naar de xiaomi yi te kijken, of die kwaliteit je aanstaat, of anders wat verder zoeken naar minimaal gopro 3.
[afbeelding]
Thanks! De Hero2 is dus echt wel verouderd eigenlijk, wat ik al dacht.
Ik ga over twee weken weg, en wellicht snel daarna nogmaals.. Ik zoek geen 4K kwaliteit, maar gewoon een aaridige sensor die het vooral overdags goed doet.
Ik kan geen echt goede referenties vinden naar de kwaliteit onder water, maar dat zal dan een praktijk test worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Over 2 weken weg, dan valt de Aziatische route af, want dat kan langer onderweg zijn, en je wilt het ZEKER binnen hebben.

Weet niet HOE belangrijk je onder water filmen is : is het voor 2weekse duikvakantie, of omdat je eens in zwembad je kids wil filmen ? ( er vanuitgaande dat je bij duikvakantie meer kwaliteit wilt, maar ben dan ook geen ouder ;) )

MAAR met 2 weken heb je niet veel keus : of deze Guardo, of een Gopro tegen volle mep .....

[ Voor 11% gewijzigd door Ted038 op 12-10-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Ted038 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:01:
Over 2 weken weg, dan valt de Aziatische route af, want dat kan langer onderweg zijn, en je wilt het ZEKER binnen hebben.

Weet niet HOE belangrijk je onder water filmen is : is het voor 2weekse duikvakantie, of omdat je eens in zwembad je kids wil filmen ? ( er vanuitgaande dat je bij duikvakantie meer kwaliteit wilt, maar ben dan ook geen ouder ;) )

MAAR met 2 weken heb je niet veel keus : of deze Guardo, of een Gopro tegen volle mep .....
Ik ga wel naar Azie toe, dus zou er ook een daar kunnen kopen, maar dat weet je natuurlijk niet wat je precies koopt. Hoewel dat met die Guardo eigenlijk ook van toepassing is.
We zijn van plan te gaan snorkelen & duiken ja, dus dan zou het leuk zijn om met een aardige kwaliteit film terug te komen.

Daarnaast wil ik hem ook op de motor monteren, maar daar is iedere actioncam goed genoeg voor.
Dank voor je feedback in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Succes met de keuze : hoe de guardo onderwater functioneert en hoe de kwaliteit is blijft de vraag, ik kan geen voorbeeldfilmpjes onderwater vinden.

In jouw situatie zou ik voor de gopro hero gaan, MITS jij de kwaliteit van die filmpjes met de hero ( en dus niet een 3 of 4 ) op youtube (op 1080p) voldoende vind EN je kan leven met de beperkte accuduur, want batterij verwisselen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:22
Misschien tweedehands nog een optie?

voor 150 euro kan je denk ik wel een Hero 3 Silver krijgen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
endless schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:10:
[...]

Ik ga wel naar Azie toe, dus zou er ook een daar kunnen kopen, maar dat weet je natuurlijk niet wat je precies koopt. Hoewel dat met die Guardo eigenlijk ook van toepassing is.
We zijn van plan te gaan snorkelen & duiken ja, dus dan zou het leuk zijn om met een aardige kwaliteit film terug te komen.

Daarnaast wil ik hem ook op de motor monteren, maar daar is iedere actioncam goed genoeg voor.
Ik wil je niet op kosten jagen, maar als je gaat snorkelen en duiken en je wilt dat een beetje leuk filmen, dan wil je eigenlijk niet onder de 1080p gaan, en -belangrijker- je wilt het op een hogere framerate opnemen want soms komen je beelden veel mooier en rustiger uit de verf als je ze naderhand iets vertraagt. De hero3 silver die hierboven genoemd wordt kan op 1080p maximaal 30 fps, terwijl je je snorkelfilms -althans dat is mijn ervaring- toch echt wel op 60 fps wil opnemen.

Ik zou echt desnoods ietsje meer uitgeven en voor een hero3 black, of hero3+ (silver of black) gaan.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:09

R J

Gopro gaat gebruikers betalen voor (in hun ogen) bruikbare content

http://www.nu.nl/gadgets/...ikers-betalen-videos.html
Voor een foto betaalt Gopro 500 dollar, ruw videomateriaal is 1000 dollar waard en een volledig gemonteerde video levert 5000 dollar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Laatst online: 01-09 17:32

Nieuwe gimbal van Feiyu Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Voor m'n gevoel zo ongeveer het gehele topic gehad, en een lijstje met te kopen accessoires op dx.com is gemaakt. Wat betreft batterijen kom ik echter, op wat merken na, geen uitgesproken favoriete concrete producten (van dx.com) tegen voor een Hero 4 Silver. Heb ik ze gemist, of niet goed gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
JBS schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:27:
Voor m'n gevoel zo ongeveer het gehele topic gehad, en een lijstje met te kopen accessoires op dx.com is gemaakt. Wat betreft batterijen kom ik echter, op wat merken na, geen uitgesproken favoriete concrete producten (van dx.com) tegen voor een Hero 4 Silver. Heb ik ze gemist, of niet goed gekeken?
De bekende goede imitatiemerken (smatree en wasabi) zie ik er inderdaad ook niet tussen staan.
Dan zou je dus elders moeten kijken, of op DX de gok nemen met iets onbekends. Al zou ik zelf met accu's niet zo snel de gok nemen dat het rommel kan zijn. Dat de capaciteit mogelijk tegenvalt is één ding, maar als de accu onveilig blijkt te zijn kan goedkoop erg duurkoop worden.

Ik heb zelf, naast een paar wasabi's, ook nog een paar Patona's. Die vind je op eBay en zijn nog wat goedkoper dan Wasabi. Die heb ik vrij regelmatig gebruikt het afgelopen jaar en bevallen tot nu toe prima. Qua capaciteit doen ze in mijn beleving niet onder voor de originele, maar ik zeg er wel bij dat dat gevoelsmatig is; ik heb ze niet met de stopwatch geklokt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Glenfiddich op 19-10-2015 08:44 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Ik heb een probleem met mijn GoPro Hero 3 Plus Black edition.
Sinds de laatste firmware v03.03 heb ik last van freezes en vastlopers na het filmen of zelf bij het indrukken van de record knop. De GoPro loopt dan vast en het schermpje blijft staan.

Iemand soortgelijke ervaringen? Het SD kaartje wat er gebruikt wordt, word wel aangeduid als certified kaartje dus daar kan het naar mijn mening niet aan liggen.

Buiten dit, mocht ik contact met GoPro willen opnemen, kan dit ook telefonisch? Ik zie namelijk alleen een mail / ticket formulier staan op de website. En zal deze in het Nederlands of Engels opgesteld moeten worden?

Ik hoor graag enige ervaringen van mensen die ook zoiets hebben gehad met hun GoPro want ik kom er niet meer uit op het moment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
endless schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:10:
[...]

Zit nu zelf in Azie, en je kan er inderdaad veel kopen. Paar vrienden van me hebben wat imitatie camera's gekocht omdat ze mij zagen rondkloten met de GoPro. Moet zeggen dat het kwa bouw kwaliteit allemaal wel degelijk is. Beeld daarin tegen is toch stukken minder, des ondanks het volgens de fabrikant 1080 @ 60fps is. Ook lopen ze regelmatig vast of werken de verbindingen weer niet. Kortom het werkt, maar niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Glenfiddich schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:40:
[...]

De bekende goede imitatiemerken (smatree en wasabi) zie ik er inderdaad ook niet tussen staan.
Dan zou je dus elders moeten kijken, of op DX de gok nemen met iets onbekends. Al zou ik zelf met accu's niet zo snel de gok nemen dat het rommel kan zijn. Dat de capaciteit mogelijk tegenvalt is één ding, maar als de accu onveilig blijkt te zijn kan goedkoop erg duurkoop worden.

Ik heb zelf, naast een paar wasabi's, ook nog een paar Patona's. Die vind je op eBay en zijn nog wat goedkoper dan Wasabi. Die heb ik vrij regelmatig gebruikt het afgelopen jaar en bevallen tot nu toe prima. Qua capaciteit doen ze in mijn beleving niet onder voor de originele, maar ik zeg er wel bij dat dat gevoelsmatig is; ik heb ze niet met de stopwatch geklokt :)
Op Amazon kom ik deze tegen, maar worden niet naar NL verstuurd. Is dicht bij huis dan toch de betere optie voor een Hero 4...? Stukje duurder dan ebay, amazon of DX, maar wel betrouwbare accu's.
Of voor 29 euro Patona's.

Lastig, aan de ene kant wil je betrouwbaar spul, maar aan de andere kant is goedkoop ook aantrekkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 19-10-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
JBS schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:02:
[...]
Op Amazon kom ik deze tegen, maar worden niet naar NL verstuurd. Is dicht bij huis dan toch de betere optie voor een Hero 4...? Stukje duurder dan ebay, amazon of DX, maar wel betrouwbare accu's.

Lastig, aan de ene kant wil je betrouwbaar spul, maar aan de andere kant is goedkoop ook aantrekkelijk.
Zelf heb ik deze besteld: http://www.amazon.de/gp/product/B00YUDY662?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o03_s00

Werken tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
JBS schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:02:
[...]

Ik zou voor betrouwbaar spul gaan, niks vervelender dan er op vakantie achter komen dat je accu's falen. En onveilige accu's brengen je mogelijk nog veel verder op kosten.

Natuurlijk is goedkoop aantrekkelijk, en het is nergens voor nodig om onnodig geld uit te geven natuurlijk. Echter: is het nog los van de prestaties van de accu's een zinnige besparing? Je hebt het hier niet over 100 euro, maar het is een tientjeskwestie.

Ik zou persoonlijk gaan voor die wasabi-set met lader van WVM-design, daar heb ik mijn wasabi-set ook gekocht, of anders die Smatree set in de link hierboven. Die accu's staan ook goed bekend, en dan kan je zelfs drie accu's tegelijk laden.

Patona is in mijn ervaring ook prima, heb daar naderhand een set van drie losse accu's erbij besteld toen ik de wasabi-set al had. De lader van patona ken ik niet.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
  • Laatst online: 12-06 09:48
kort een vraag.

Steeds vaker ziek ik AliExpres voorbij komen. Check de deal: http://nl.aliexpress.com/...01527_2,searchweb201560_9

Kan het mij echt now way voorstellen. Iemand ervaringen met deze website en misschien nog wel beter: Het bestellen van een Go-pro van deze website?

Verneem graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
Zantiath schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:42:
kort een vraag.

Steeds vaker ziek ik AliExpres voorbij komen. Check de deal: http://nl.aliexpress.com/...01527_2,searchweb201560_9

Kan het mij echt now way voorstellen. Iemand ervaringen met deze website en misschien nog wel beter: Het bestellen van een Go-pro van deze website?

Verneem graag
1 : is geen gopro >:)
2 : is zelfs geen goede camera ( als bijv xiaomi yi of een echte sj4000
3 : is gewoon een van de vele china action cams, zijn leuk "voor de kids" maar verwacht er geen gopro kwaliteit van, bij lange na niet.

aliexpress is wel de bekendste aanbiedingssite, heb er al heel veel besteld, maar het is gewoon een tussenpersoon, als marktplaats of ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
  • Laatst online: 12-06 09:48
Ted038 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:03:
[...]

1 : is geen gopro >:)
2 : is zelfs geen goede camera ( als bijv xiaomi yi of een echte sj4000
3 : is gewoon een van de vele china action cams, zijn leuk "voor de kids" maar verwacht er geen gopro kwaliteit van, bij lange na niet.

aliexpress is wel de bekendste aanbiedingssite, heb er al heel veel besteld, maar het is gewoon een tussenpersoon, als marktplaats of ebay.
Als het zo goedkoop is, is er altijd een catch. Daarom vraag ik het ook, bedankt voor de snelle reply!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een goede ontwikkeling gaande in de markt rondom de handheld stabilizers voor GoPro's. Naast de eerdere geslaagde kickstarter van Removu S1 is er nu ook de Aetho Aeon gelanceerd.

Via: https://www.indiegogo.com...matic-gopro-videos#/story

Het lijken geduchte concurrenten voor de Feiyu Tech. Begin 2016 moeten de nieuwe stabilizers beschikbaar zijn op de markt. Hopelijk tegen een acceptabele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:10:
Er is een goede ontwikkeling gaande in de markt rondom de handheld stabilizers voor GoPro's. Naast de eerdere geslaagde kickstarter van Removu S1 is er nu ook de Aetho Aeon gelanceerd.

Via: https://www.indiegogo.com...matic-gopro-videos#/story

Het lijken geduchte concurrenten voor de Feiyu Tech. Begin 2016 moeten de nieuwe stabilizers beschikbaar zijn op de markt. Hopelijk tegen een acceptabele prijs.
Net een Feiyu 4GS gekocht, tevreden over. Maar dit zijn goede ontwikkelingen! Gaat de komende tijd veel gebeuren op het gebied van stabilizers.

Zal wel niet goedkoop zijn in het begin.

[ Voor 3% gewijzigd door Hou-m-nat op 25-10-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Zou ook mooi zijn als ze nog wat compacter worden zodat ze handzamer zijn voor op festivals. Nu vind ik ze nog net wat te bulky

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
l3art schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:57:
Zou ook mooi zijn als ze nog wat compacter worden zodat ze handzamer zijn voor op festivals. Nu vind ik ze nog net wat te bulky
4GS is alleen een handvat. Mounten is maatwerk en daarvoor niet bedoeld, maar voor regulier gebruik prima.

Versatile, dus met en zonder handvat, is uiteraard de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vfrene
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-06-2022
brndst schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:16:
Ik heb een probleem met mijn GoPro Hero 3 Plus Black edition.
Sinds de laatste firmware v03.03 heb ik last van freezes en vastlopers na het filmen of zelf bij het indrukken van de record knop. De GoPro loopt dan vast en het schermpje blijft staan.

Iemand soortgelijke ervaringen? Het SD kaartje wat er gebruikt wordt, word wel aangeduid als certified kaartje dus daar kan het naar mijn mening niet aan liggen.

Buiten dit, mocht ik contact met GoPro willen opnemen, kan dit ook telefonisch? Ik zie namelijk alleen een mail / ticket formulier staan op de website. En zal deze in het Nederlands of Engels opgesteld moeten worden?

Ik hoor graag enige ervaringen van mensen die ook zoiets hebben gehad met hun GoPro want ik kom er niet meer uit op het moment. :)
ik heb het zelfde probleem met mijn gopro hero 4 black en heb wel mail gestuurd naar gopro.Zal mij benieuwen wat er uit komt.
Pagina: 1 ... 65 ... 81 Laatste