Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:09
Row1 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:18:
[...]

Gewoon op je hoofd kan ook mooie beelden opleveren.(headstrap) Of op de loop alleen dan richting je zelf (zodat je jezelf de trekker over ziet halen en jezelf misschien geraakt ziet worden.)
Afgelopen zondag was dus de dag dat we gingen airsoften. GoPro meegenomen en naar omstandigheden toch nog wat leuke footage weten te scoren. De footage was natuurlijk gewoon bijzaak, want het airsoften zelf was natuurlijk zeer vet.

We hadden 2 verschillende wapenkeuzes, namelijk de AK 47 of de G608:
Afbeeldingslocatie: http://customairsoft-guns.com/wp-content/uploads/2011/09/Jing-Gong-G608-Airsoft-Electric-Gun-G36c-AEG.jpg

Voor de G608 gekozen, aangezien het daar mogelijk was de GoPro camera dmv een Handlebar mount op het eerste deel van de stock te plaatsen. Het bevestigen was geen punt, maar ik stuitte wel op een probleem. Mijn GoPro HD Hero2 Motorsports Edition + HandleBar mount, had namelijk te weinig staafjes om de camera ver genoeg van mijn gun te krijgen. Ik was dus genoodzaakt mijn GoPro met een hoek te positioneren, maar dat mocht de pret niet drukken.

Ondanks het mooie weer was de indoorlocatie maar gedeeltelijk geschikt voor goede GoPro footage. Sommige delen waren namelijk pikkedonker. (Het was immers een verlaten oude brouwerij zonder verlichting)

Uiteindelijk zon 2,5 uur aan 720p 60fps footage geschoten totdat mijn 16gb sd kaartje vol stond. Veel beelden van de grond (duh je rent/wandeld met je loop naar beneden) en erg donkere plaatsen, maar gelukkig ook een aantal mooie shots. Genoeg iig om te proberen een flitsend filmpje met korte snel opvolgende footage te maken, welke ik natuurlijk hier zal 'showen'

Tips voor de volgende keer: (wat wss in een bosrijk gebied gaat gebeuren (dus stukken minder donkere footage)
- Meer mounting staafjes bijhalen en meer mounting opties. (headstrap, borststrap, goglemount etc)
- Grote SD kaart (Liever ruimte teveel dan 45 minuten niet kunnen filmen)

En maar even afsluiten met een still vanuit een van de filmpjes:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/20t13bq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

sk0o schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:17:
Iemand al een Dive house in nederland ontvangen??
Ja, ik heb hem besteld en ontvangen. Bij 1080p wide geeft hij bij mij aan de zijkanten de schroefjes weer. Ook is het fish-eye effect met de flat lens nog steeds redelijk aanwezig. Heb de behuizing overigens boven water getest. Was even benieuwd of het fish-eye effect minder was geworden.

Nadat ik de flat lens had gemonteerd bleven 2 schroeven bij mij doordraaien. De lens zit er wel ontzettend strak op. Heb de behuizing een uur onder water gehad maar nog geen lekkage gezien. Weet alleen niet hoe dit 15-18 meter onder water is. Iemand hier ervaring mee hoe dat zit met die schroeven? Als ik de schroeven er uit haal dan kan ik ze ook nooit meer "vast" draaien. Die blijven aan het einde doordraaien. Dus dan zou die lens niet meer gebruikt kunnen worden als dit niet goed zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Voor de dive housing krijg je dan niet een hele housing maar alleen de lens zoals bij eye of mine?
Of is het een bouwpakket?
Want als die schroeven doldraaien zou ik er niet 60meter mee onderwater gaan. De druk op de housing is dan vele malen meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mensen volgende week ga ik 2 en half week naar New York en omstreken. Nu lijkt me het fantastische om boel op te nemen met een Go pro camera neem ook een gewone compacte camera mee ;)

Nu wil ik daar paar dagen fiets lenen pricewatch: GoPro HD Hero2 Outdoor Edition Hier zitten toch alle bevestigingen bij om aan een fiets te monteren (op helm na) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derover90
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 14:15
Kleine tip, staat (nog) niet in de pricewatch: De HD Hero2 Motorsports Edition is op het moment bij Redcoon maar €273,98 incl. verzenden. Ik heb hem vandaag besteld, en kreeg net een mail dat hij verzonden is. (Met werkende track&trace.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Dit weekend voor het eerst de Gopro hero 2 getest bij zeilwedstrijden en moet zeggen dat ik wel iets teleurgesteld ben over de accu-duur. Haal krap 2 uur op 720p25; dit terwijl een oudere drift camera fluitend 4 uur haalt op een setje penlite batterijen (ook makkelijk te vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:54

ph2m

PopcornHour A-200+Synology 109

derover90 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:46:
Kleine tip, staat (nog) niet in de pricewatch: De HD Hero2 Motorsports Edition is op het moment bij Redcoon maar €273,98 incl. verzenden. Ik heb hem vandaag besteld, en kreeg net een mail dat hij verzonden is. (Met werkende track&trace.)
Voor de mensen die binnenkort op St.Maarten komen:
Bij diverse winkels in Philipsburg ruim onder de adviesprijs van 299 USD, ik heb zelf zowel de outdoor edition als de motorsport edition (voor een collega) voor 249 USD per stuk (is lager dan 200 € !!!) Kan je nagaan wat de NL /EU-handel hieraan verdient!!!

Groeten uit St.Martin(Franse deel van St.Maarten),
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
ph2m schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:14:
[...]

Bij diverse winkels in Philipsburg ruim onder de adviesprijs van 299 USD, ik heb zelf zowel de outdoor edition als de motorsport edition (voor een collega) voor 249 USD per stuk (is lager dan 200 € !!!) Kan je nagaan wat de NL /EU-handel hieraan verdient!!!

Frank
Helaas niet echt in de buurt voor mij, had anders zeker een outdoor edition gekocht! :o Vind ze voor nu gewoon even te duur in Nederland, heb hem toch niet per direct nodig o.i.d.

249 U.S. dollars = 199.775353 Euros
Zucht... lucky bastard! }:|

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 30-05-2012 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Jasperv6 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:43:
Voor de dive housing krijg je dan niet een hele housing maar alleen de lens zoals bij eye of mine?
Of is het een bouwpakket?
Want als die schroeven doldraaien zou ik er niet 60meter mee onderwater gaan. De druk op de housing is dan vele malen meer. ;)
Daar ben ik dus ook bang voor. Stel dat ik ga duiken zal ik max 20 meter duiken maar de druk daar is natuurlijk wel anders dan in het zwembad :P

Ik heb de Hero 2 Naked gekocht. Daar zit blijkbaar al een waterdichte behuizing bij met standaard lens. Deze schijnt alleen wazige beelden onder water te geven.

Ook heb ik het dive pakket gekocht. Daar krijg je ook dezelfde waterdichte behuizing met standaard lens + 2x Oculus R5 GoPro HD Flat Lens Round. Deze schijnt het fish-eye effect te verminderen en het wazige beeld te doen verdwijnen. Overigens zie ik op mijn factuur dat ik deze lens maar 1x had moeten krijgen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
ph2m schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:14:
[...]

Frank
Je mag voor mij ook wel een motorsport edition meenemen :9

[ Voor 0% gewijzigd door FreakyFries op 30-05-2012 09:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jegapia schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:25:
Heb hier al een paar maanden een GoPro liggen, de motorsport editie. Ik ga hem vooral gebruiken op de mountainbike en mijn auto.

Momenteel zijn we dus wat verschillende instellingen aan het testen en ook aan het kijken welke editing software handig werkt. Voor in en rond de auto ben ik echter nog op zoek naar een externe microfoon. Ik heb al wat rondgekeken naar gebruikservaringen en het blijkt nog niet zo vanzelfsprekend te zijn om een goede microfoon te vinden die goed samenwerkt met de GoPro. Ook van GoPro zelf komt er nogal wat tegenstrijdige informatie wat het ook niet makkelijker maakt.
Zijn er toevallig hier gebruikers die een externe micro gebruiken en wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik denk dat ik zelf voor de Audio Technica PRO24CM(F) ga gaan. Lijkt uiteindelijk zijn werk wel te doen als je hem goed positioneert en dit voor een voor mij acceptabele prijs (€130 bij Thomann incl. dode kat tegen windgeruis).
Ik kwam net wat tegen dat misschien interessant is : http://cheesycam.com/em-320e-shotgun-microphone/

Kost geen drol en aardig wat mensen die beweren dat die heel goed is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Kan iemand mijn antwoord alsjeblieft bevestigingen O-)
Mensen volgende week ga ik 2 en half week naar New York en omstreken. Nu lijkt me het fantastische om boel op te nemen met een Go pro camera neem ook een gewone compacte camera mee ;)

Nu wil ik daar paar dagen fiets lenen pricewatch: GoPro HD Hero2 Outdoor Edition Hier zitten toch alle bevestigingen bij om aan een fiets te monteren (op helm na) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Amdwarrior schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:56:
Kan iemand mijn antwoord alsjeblieft bevestigingen O-)

[...]
Wat je krijgt zijn de camera, 2x een mount voor op een helm en meerdere adhesive mounts. De adhesive mounts zijn plakkertjes die je ergens op kan plakken.

voor op de fiets kan je echter het beste de handlebar mount bestellen:
http://www.v-nix.nl/gopro-handlebar-seatpost-mount

Deze is bedoeld om de GoPro op het frame te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hey, als alles goed gaat verwacht ik over 1 a 2 uur mijn GoProhd2 motorsport,
Ik zit met een brandende vraag,

Hoe bewerken jullie je eind matriaal met welk programma en is hier een tuturial voor ??
Ik kan uit de voeten met Photoshop maar met video matriaal verder dan Sony vegas,IMovie zal het niet gaan.

Ik hoor graag van jullie, misschien dat ik in het verkeerde topic zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Je kunt de clips met de go pro software converteren en basis editing doen naar movtjes die je daarna perfect in iMovie kan gebruiken

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Distrax1988 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:16:
Hey, als alles goed gaat verwacht ik over 1 a 2 uur mijn GoProhd2 motorsport,
Ik zit met een brandende vraag,

Hoe bewerken jullie je eind matriaal met welk programma en is hier een tuturial voor ??
Ik kan uit de voeten met Photoshop maar met video matriaal verder dan Sony vegas,IMovie zal het niet gaan.

Ik hoor graag van jullie, misschien dat ik in het verkeerde topic zit.
Vegas pro vind ik zelf heel fijn werken, het lijkt op de meestgebruikte programma's en heeft veel (verborgen) opties. Voor snel en stijlvol is iMovie ook erg goed. Want als je Vegas doet en je weet het allemaal niet zo goed, ziet het er ook niet geweldig uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, trouwens wat is aan te bevelen qua settings of spelen jullie hier zelf ook nog mee ??,

Denk dat ik hem op 1080p zet, maar af en toe 60fps voor slowmotion is ook niet verkeerd (@720) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 18:59
Ik klooi hier zelf ook nog mee. Heb laatst wat footage op hogere framerate geschoten, maar ik weet nu niet precies hoe ik daar mee om moet gaan voor slomo's, tevens stukken slomo tussendoor.

Ik heb vanuit school gewerkt met Premiere, denk dat ik daar mijn kennis maar weer wat moet gaan afstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
720P lijkt me voor een motor veel betere beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Ik ben toch verder gegaan op het idee om een eigen mount te maken voor op de racefiets.
Uiteindelijk is dit nu de constructie:
Afbeeldingslocatie: http://franksoeters.nl/gopro_thumb.jpg

Alles zit erg stevig vast en met de ballhead heb ik toch de flexibiliteit om van shot te wisselen.
Het ziet er wat log uit maar in de praktijk valt het best mee. Hier een snelle eerste test op 720-50

Omdat alles natuurlijk vrij stijf is merk je wel het verschil in schudden op verschillende wegen. Ik had het erger verwacht.

[ Voor 25% gewijzigd door frietsje op 30-05-2012 22:41 . Reden: plaatje wijzigen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
frietsje schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:31:
Ik ben toch verder gegaan op het idee om een eigen mount te maken voor op de racefiets.
Uiteindelijk is dit nu de constructie:
[afbeelding]

Alles zit erg stevig vast en met de ballhead heb ik toch de flexibiliteit om van shot te wisselen.
Het ziet er wat log uit maar in de praktijk valt het best mee. Hier een snelle eerste test op 720-50
[video]
Omdat alles natuurlijk vrij stijf is merk je wel het verschil in schudden op verschillende wegen. Ik had het erger verwacht.
Zier er goed uit, alleen doet je plaatje het niet!

Het schudden kun je tegengaan door eens te proberen met deze kop:
http://www.fotokonijnenbe...wh-200-kop-versie-ii.html

Of anders niet, ik vind het niet storend :P

-edit- plaatje doet het nu wel bij mij. Maybe lokale cache omdat ik hem ook zo heb bekeken via url

[ Voor 4% gewijzigd door Sibylle op 30-05-2012 21:02 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Grapjas, eerst vanwege de kosten een DIY oplossing bedenken, en dan een alternatief voor €595 kopen? 8)7
Plaatje is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

frietsje schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:43:
Grapjas, eerst vanwege de kosten een DIY oplossing bedenken, en dan een alternatief voor €595 kopen? 8)7
Plaatje is aangepast.
En dan ook nog eens de verkeerde :X Die is bedoeld voor Teleprimes !!

Ik zou hier rondkijken : http://cheesycam.com/?s=mini+merlin

Via eBay of DIY blijf je makkelijk onder de 100 USD :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
Nou volgens afspraak netjes bezorgd erg prettige winkel V-nix.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/4492/54560737261973613357316.jpg

Zit een beetje te stoeien met de settings, komt erg blokkerig over totdat de wide angle was ingesteld.
Erg gaaf maar ben benieuwd op welke settings jullie bezig zijn.

Tijd voor een poll :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Distrax1988 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:14:
Erg gaaf maar ben benieuwd op welke settings jullie bezig zijn.
Ik heb 1080p wide. Weet iemand wat R5 mode is? Ik lees ergens dat je onderwater het beste in R5 mode kan filmen. Is dit een optie die alleen op de Hero1 zit en niet op de Hero2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Als je deze omschrijving mag geloven is 720p / 60 fps (r3) en 1080p 30 fps (r5)
YouTube: Gunstock Ski & Snowboard: GoPro HD Hero r3 / r5 Setting Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Staat in de OP:
r1 WVGA 50/60 fps
r2 1280×720 25/30 fps
r3 1280×720 50/60 fps
r4 1280×960 25/30 fps
r5 1920×1080 25/30 fps
Maar op de hero2 staan die r nummers niet meer

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
mickjuh schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:45:
[...]

Daar ben ik dus ook bang voor. Stel dat ik ga duiken zal ik max 20 meter duiken maar de druk daar is natuurlijk wel anders dan in het zwembad :P

Ik heb de Hero 2 Naked gekocht. Daar zit blijkbaar al een waterdichte behuizing bij met standaard lens. Deze schijnt alleen wazige beelden onder water te geven.

Ook heb ik het dive pakket gekocht. Daar krijg je ook dezelfde waterdichte behuizing met standaard lens + 2x Oculus R5 GoPro HD Flat Lens Round. Deze schijnt het fish-eye effect te verminderen en het wazige beeld te doen verdwijnen. Overigens zie ik op mijn factuur dat ik deze lens maar 1x had moeten krijgen O+
Waar heb je dat duik pakket besteld? Ik zie hem alleen op de gopro site en de verzendkosten zijn wel erg hoog helaas.
Past er ook een gopro in met extended battery pack, of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
kingmob schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:59:
[...]

Waar heb je dat duik pakket besteld? Ik zie hem alleen op de gopro site en de verzendkosten zijn wel erg hoog helaas.
V-nix bied 'em aan. Levertijd 1-2 werkweken; dacht 1-2 werkdagen

De extended battery pack past er ook in; daar krijg je namelijk een groter deurtje bij :)

Leuke "accessoire" voor het duiken: http://www.scubasupport.n...-verlichtingssysteem.html

[ Voor 5% gewijzigd door FreakyFries op 01-06-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

kingmob schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:59:
[...]

Bij V-Nix inderdaad. Als je het wil bestellen zou ik de Naked versie halen en een losse lens;

- Hero 2 Naked
- R5 flat lens

Bij de Naked versie zit namelijk al een waterdichte behuizing. Ik heb het onderwaterpakket gekocht voor 71 euro. Dat pakket heeft namelijk ook een onderwaterbehuizing en die R5 flat lens. Als je een paar tientjes wil besparen hoef je dat onderwaterpakket niet te bestellen maar alleen de lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
FreakyFries schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:13:
[...]

V-nix bied 'em aan. Levertijd 1-2 werkweken; dacht 1-2 werkdagen

De extended battery pack past er ook in; daar krijg je namelijk een groter deurtje bij :)

Leuke "accessoire" voor het duiken: http://www.scubasupport.n...-verlichtingssysteem.html
Lijkt me een wat vreemde combinatie met de wide angle van de goPro, volgens mij investeer je dan in het verkeerde. Ik denk nu aan een GoPro met deze lens: http://www.aquaprohd.com/
Hier kan een 55mm filter op, dus dan kan ik de blauwe kleur wat ofsetten. Duiklampen zouden dan voldoende moeten zijn voor het eventuele bijschijnen op diepte.

Maar thanks beide voor die V-Nix link! Ik ga eens even rekenen wat voordeliger is (importbelasting maakt dat helaas lastig).

[ Voor 7% gewijzigd door kingmob op 01-06-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
kingmob schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Lijkt me een wat vreemde combinatie met de wide angle van de goPro, volgens mij investeer je dan in het verkeerde. Ik denk nu aan een GoPro met deze lens: http://www.aquaprohd.com/
Hier kan een 55mm filter op, dus dan kan ik de blauwe kleur wat ofsetten. Duiklampen zouden dan voldoende moeten zijn voor het eventuele bijschijnen op diepte.

Maar thanks beide voor die V-Nix link! Ik ga eens even rekenen wat voordeliger is (importbelasting maakt dat helaas lastig).
Niet iedereen duikt in het blauwe water, helaas :P

En naast de importbelasting, natuurlijk ook het risico van als er wat is & garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
FreakyFries schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:07:
[...]

Niet iedereen duikt in het blauwe water, helaas :P

En naast de importbelasting, natuurlijk ook het risico van als er wat is & garantie
Nouja, voor het nederlandse water wil ik ook graag wat filters proberen :D Maar het is idd de bedoeling om deze in egypte te gebruiken, inmiddels toe aan m'n 6e tripje oid daar, dus het wordt wel eens tijd om te filmen.
Ik hoop dat op termijn die flat lens van goPro zelf gewoon retail beschikbaar komt, dan gebruik ik die gewoon 'casual'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

FreakyFries schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:07:
Garantie is geen probleem. Ik had last van een kapotte LCD bacpac en heb, na korte mail wisseling rechtstreeks met GoPro, gewoon een nieuwe gekregen. Heeft maar 2 weken geduurd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
zonoskar schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:40:
[...]

Garantie is geen probleem. Ik had last van een kapotte LCD bacpac en heb, na korte mail wisseling rechtstreeks met GoPro, gewoon een nieuwe gekregen. Heeft maar 2 weken geduurd.
Ah! Dat is netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Ik bleef hangen bij de oplossingen van Backscatter (de beste wmb) en Aquapro (iets minder maar als bonus anti-fog).

Wat prijzen opgevraagd incl. shipping maar wordt toch een (te) duur geintje aan het eind van de rit. Als je ver boven de 500 euro gaat zitten wil ik weer geen genoegen nemen met iets 'simpels' :P

Ga dus denk ik even een maandje wachten om te kijken of er filters uitkomen voor de officiële behuizing.

Ben zeer benieuwd naar de ervaring met die oculus. zag wat goedkope filter oplossingen, maar de enorme vignetering die ik heb gezien in youtube filmpjes staat me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag laatst het beeld van een GoPro2 en die kleuren waren veel meer verzadigd dan die van mijn huidige -oude- GoPro.

Voor mij een reden om niet op de GoPro2 over te stappen. Waarom? Omdat ik het GoPro2-beeld dan niet makkelijk kan combineren met andere beelden van mijn ander camera's. Maar euh, kan iemand bevestigen dat mijn waarneming klopt? Is het juist dat de kleurverzadiging van de GoPro2 erg hoog is?

Oh ja, filmpjes waarbij soms de GoPro gebruikt is, kun je zien op http://vimeo.com/vakantiefietser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tenzij je weet dat er post niks aan veranderd is, kun je toch niks zeggen over een filmpje op internet? Wie weet heeft degene wel flink aan de saturation slider zitten trekken. Als ik deze vergelijking video bekijk, zijn de kleuren van de Hero2 niet veel meer verzadigd dan de orginele Hero. Ze lijken juist beter op de werkelijkheid (minder geel).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:49:
Ik zag laatst het beeld van een GoPro2 en die kleuren waren veel meer verzadigd dan die van mijn huidige -oude- GoPro.

Voor mij een reden om niet op de GoPro2 over te stappen. Waarom? Omdat ik het GoPro2-beeld dan niet makkelijk kan combineren met andere beelden van mijn ander camera's. Maar euh, kan iemand bevestigen dat mijn waarneming klopt? Is het juist dat de kleurverzadiging van de GoPro2 erg hoog is?

Oh ja, filmpjes waarbij soms de GoPro gebruikt is, kun je zien op http://vimeo.com/vakantiefietser
Ik heb de HD en HD2. De kleuren zijn in mijn optiek bij de HD2 iets realistischer als de HD.

Dit filmpje heb ik met de HD2 geschoten. Er is niet met de kleuren gerommeld en de video is met de zelfde specs gerenderd als de bestanden van de GoPro zelf.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CiIfjasnJcM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Ik zie dat de wifi bacpac (59 dollar) en de wifi-bacpac kit (+ remote, 99 dollar) nu beschikbaar / in stock zijn in de US! Iemand enig idee wat ze hier gaan kosten?

edit: zie zojuist dat de update ook naar de gopro wordt uitgerold bij het openen van cinestudio.

[ Voor 23% gewijzigd door wessel99 op 03-06-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Ik heb in enkele webshops sets gezien voor €120 á €130 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie in me version file het volgende:
code:
1
2
3
4
5
{
"info version":"1.0",
"firmware version":"HD2.08.12.124.WIFI.R33.00",
"camera type":"HD2",
}

Helaas nog geen 24fps, flat profile of hogere bitrate beschikbaar in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m

ph2m

wessel99 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:02:
Ik zie dat de wifi bacpac (59 dollar) en de wifi-bacpac kit (+ remote, 99 dollar) nu beschikbaar / in stock zijn in de US! Iemand enig idee wat ze hier gaan kosten?

edit: zie zojuist dat de update ook naar de gopro wordt uitgerold bij het openen van cinestudio.
Iemand al een oplossing gevonden voor de door GoPro USA gebruikte schrikbarend hoge FedEx verzendkosten? :(
(Behalve de spullen zelf daar kopen natuurlijk :? )
Op zo'n manier beschermen ze helaas de door hun EU-dealers gebruikte hoge prijzen :'(

Groeten, Frank 8)

:) GoPro HD Hero2 Outdoor Edition :)

[ Voor 8% gewijzigd door ph2m op 04-06-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
ph2m schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:09:
[...]

Iemand al een oplossing gevonden voor de door GoPro USA gebruikte schrikbarend hoge FedEx verzendkosten? :(
Effe geduld hebben en via eBay een unit scoren...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of wachten tot ze bij de Nederlandse dealers zijn aangekomen, dan loop je tenminste niet op lang wachten voor verzenden het risico van douane en import geneuzel.

Hier even wifi remote filmpje om iedereen lekker te maken, ben benieuwd of het straks ook zo snel en soepel werkt. Het is nog even afwachten tot de app in de appstore staat :)

Bij best buy zijn ze wel flink in de aanbieding >:)
Afbeeldingslocatie: http://i910.photobucket.com/albums/ac308/suggett48116/2012-06-04_07-19-24_336.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i910.photobucket.com/albums/ac308/suggett48116/photobucket-26856-1338829313797.png

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Even gebruik maken van jullie opgebouwde kennis:

Ik wil een hero2 kopen voor: montage op fiets, helm, duiken (niet dieper dan 60M) en skien.
Dan zit ik met de outdoor edition toch goed?

Is het slim om geheugen apart te kopen aangezien 32 gyg via Nvix meteen 100 euro is. is SDHC altijd goed genoeg voor in de hero2? hoeveel mb/s moet het geheugen minimaal hebben?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Voor fiets is het denk ik handig om een extra beugelklem te bestellen, helm materiaal zit idd in de outdoor editie.

SD kaartjes: class 6 minimaal, voor 1080p, voor 2 beelden per seconden timelapse zegt go pro dat je een class 10 moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
32Gb class 10 in de pricewatch kost rond de 24 euro. Zelf een 2-tal platinum kaartjes welke uitstekend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dank voor de tips guys. Ik heb zojuist de outdoor edition besteld bij Vnix. Ben benieuwd!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:20:
Bij best buy zijn ze wel flink in de aanbieding >:)
Dat is nog eens een mooie discount! ;)

Ik ben nog aan het twijfelen of ik de hele kit koop of alleen de bacpac.
Dan moet ik alleen nog wachten tot de android app klaar is, kijken of die naar mijn behoeven functioneert en anders alsnog de remote bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zo Vnix levert razendsnel! 1 dag!
Nou heb ik zo'n cullman clamp erbij gekocht, die stond vermeld bij de accesoires, echter hoe maar je je gopro aan die clamp vast? ah ik zie het al: ik moet nog een tripod mount hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Zo mijne ook maar besteld bij suprasport.

Heb nog een 10% kortingscoupon van een samenkoop actie.
Wil je hem hebben moet je zoeken op samenkopen.net of mij PMen.

Voor 269,10 incl verzending :D

Hopelijk morgen binnen, ze zeiden van wel.
Dan kan hij van het weekend mee met klimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
luccie schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:11:
Zo mijne ook maar besteld bij suprasport.

Heb nog een 10% kortingscoupon van een samenkoop actie.
Wil je hem hebben moet je zoeken op samenkopen.net of mij PMen.

Voor 269,10 incl verzending :D

Hopelijk morgen binnen, ze zeiden van wel.
Dan kan hij van het weekend mee met klimmen
Het weekend is voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Hij was optijd binnen dus er zijn fotos en filmpjes gemaakt.

Zal ze vanavond ff bekijken en uploaden.

Helaas is me prive PC kapot en moet ik op de werk laptop even kijken wat windows movie maker kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Mijn eerste compositie met de gopro hero2. Geschoten op 720 60 fps maar wat lager geupload.
Timelapse is nog even proberen (nu foto om de 5 s) maar dat kan naar de 2s denk ik.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YKjvkNyI3V4]

Beetje leuk? Iemand nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Dinictus208 op 11-06-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Dinictus208 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:13:
Mijn eerste compositie met de gopro hero2. Geschoten op 720 60 fps maar wat lager geupload.
Timelapse is nog even proberen (nu foto om de 5 s) maar dat kan naar de 2s denk ik.

Beetje leuk? Iemand nog tips?
De helm mount is best aardig, heb hem zelf nog niet geprobeerd maar had gedacht dat het beeld instabieler zou zijn. Voor vlakke stukken of bergaf zeker een proberen waard :)

Timelapses onderweg ben ik nooit zo'n fan van, wellicht dat je wat meer houvast hebt als je een kortere interval hebt ja, hoewel je dan al meer naar een schokkerige video heengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey manne,
Ik weet ni of dit normaal is maar als ik men go pro hero2 in gebruik neem voor te filmen is dit precies iets aardig.
Als ik druk voor filmen te starten reageert deze onmiddelijk en start het filmen, maar als ik druk voor te stoppen blijft het rode lampje een tien seconden branden en dan pas flikkert het lampje 3x en is het opgeslagen.
Is dit normaal dat dit zo lang duurt?
En ik zie juist soms blijft lampje wel branden en soms niet echt raar of ligt da ergens aan de instellingen?
Grts stoffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:06:
Hey manne,
Ik weet ni of dit normaal is maar als ik men go pro hero2 in gebruik neem voor te filmen is dit precies iets aardig.
Als ik druk voor filmen te starten reageert deze onmiddelijk en start het filmen, maar als ik druk voor te stoppen blijft het rode lampje een tien seconden branden en dan pas flikkert het lampje 3x en is het opgeslagen.
Is dit normaal dat dit zo lang duurt?
En ik zie juist soms blijft lampje wel branden en soms niet echt raar of ligt da ergens aan de instellingen?
Grts stoffel
Wat voor SD kaart gebruik je (voornamelijk de class, niet de grootte)? En op welke kwaliteit film je? Voor sommige opnames word een class-10 SD kaart aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

In een gopro kan je sowieso beter met class 10 werken (heb ik ook pas geleerd hoor). Dit wordt in de manual ook aanbevolen voor de zwaarde formaten. Kan mij dus voorstellen dat als je 1080 30 of 720 60 filmt met een class<10 dat hij dan eerste iets moet wegschrijven voordat de camera uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Dinictus208 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:23:
In een gopro kan je sowieso beter met class 10 werken (heb ik ook pas geleerd hoor). Dit wordt in de manual ook aanbevolen voor de zwaarde formaten. Kan mij dus voorstellen dat als je 1080 30 of 720 60 filmt met een class<10 dat hij dan eerste iets moet wegschrijven voordat de camera uit kan.
Precies, ik gebruik zelf ook een class 10 kaart en heb niet de problemen die stoffel schetst. Ik vermoed dan ook dat hij een andere class kaart heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Heb net bij IBood een Sandisk 32 gb kaartje van 300x of 45Mb/sec en dat gaat prima. Class tien kan ook gewoon 10mb/sec zijn. En bij die goedkope op ebay halen ze dat al vaak niet uit de benchmark's. Dus of overkill en goedkoop (ebay) of Class 10 maar dan moet het wel waar zijn wat ze claimen (grotere merken) ;)

Met mijn fotocamera merk je pas echt bij burst-modus dat hij wel een snelle kaart moet hebben, anders krijg je inderdaad dat je op stop drukt en lang moet wachten.. en in die tijd kan iets spectaculairs gebeuren :*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie er zelf nergens een class opstaan veronderstel ik dus daar moet ik dan vooral naar zien hoe hoger de class hoe beter dan?
Ik hoop dat het daarmee opgelost is want zo lang wachten voor het opslagen v een filmpje.
Zijn natuurlijk wel allemaal kaartjes voor effe te testen van 32mb rn eentje van 128mb.
Een vriendin heeft men kaartje van 4 gb mee.
Dus wat raden jullie dan best aan misschien een 32 gb kaartje want zou soms wel veel wille filmen denk ik ze :-).
Grts en thx voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

http://eurofun.nl/

Ik werd net door ze gebeld en de dive housings zijn daar als eerste in NL binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:22:
Ik zie er zelf nergens een class opstaan veronderstel ik dus daar moet ik dan vooral naar zien hoe hoger de class hoe beter dan?
Ik hoop dat het daarmee opgelost is want zo lang wachten voor het opslagen v een filmpje.
Zijn natuurlijk wel allemaal kaartjes voor effe te testen van 32mb rn eentje van 128mb.
Een vriendin heeft men kaartje van 4 gb mee.
Dus wat raden jullie dan best aan misschien een 32 gb kaartje want zou soms wel veel wille filmen denk ik ze :-).
Grts en thx voor de hulp
Minimaal 8 gyg dan kan je ongeveer 1 uur filmmateriaal kwijt. Beter is 16, nog beter is 32 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

1 Batterij doet 2,5 uur en op 16 GB past 2 uur aan video dus 32 GB heeft niet veel nut IMHO :)
Je moet toch wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
nero355 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:29:
1 Batterij doet 2,5 uur en op 16 GB past 2 uur aan video dus 32 GB heeft niet veel nut IMHO :)
Je moet toch wisselen...
Of je hebt twee accu's ?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
nero355 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:29:
Je moet toch wisselen...
Of je zorgt via de usb kabel voor je power ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Accu backpack bedoel je dan ?? Want die 2de accu heb ik wel : Net als het 2de kaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Net de dive housing binnen en ziet er echt schitterend uit! Ook geen donkerehoeken bij bepaalde resoluties wat de andere wel hebben. Erg mooi en niet duur als je ziet wat je krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Mijn hero2 stopt op willekeurige momenten met opnemen ... :? heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
FreakyFries schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:44:
Mijn hero2 stopt op willekeurige momenten met opnemen ... :? heel irritant
Laatste firmware er al op staan? Andere geheugen kaart geprobeerd?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Gutteguttegut schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:51:
[...]
Laatste firmware er al op staan? Andere geheugen kaart geprobeerd?
Laatste update er net opgezet. Even testen. Heb geen geheugenkaart geprobeerd; moet ik nog even halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
Ik heb nu bijna een maand de GoPro2 Motor edit, met een 16gb van V-nix,
30/15 schrijf lees snelheid, toch heb ik af en toe tijdens het bekijken van de video wat happeringen.
Ook als de data lokaal op de pc staat, wordt dit na het bewerken van de video minder of gaat dit zelfs weg ?

Anders moet ik het e.e.a. even gaan testen voordat ik echte beelden ga filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Distrax1988 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:20:
Ik heb nu bijna een maand de GoPro2 Motor edit, met een 16gb van V-nix,
30/15 schrijf lees snelheid, toch heb ik af en toe tijdens het bekijken van de video wat happeringen.
Ook als de data lokaal op de pc staat, wordt dit na het bewerken van de video minder of gaat dit zelfs weg ?

Anders moet ik het e.e.a. even gaan testen voordat ik echte beelden ga filmen.
Wat voor PC heb je en waarmee bekijk je de video's ?? Eventueel misschien een AV programma dat lelijk doet ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag de Wifi bacpac opgepikt bij http://www.wvm-design.com/ (aanradertje ! )
Helaas laat de app nog even op zich wachten, dus nog geen livestreaming. :(

De installatie was goed te doen, precies zoals voorgeschreven even het apparaat registreren, firmware update van de backpac en remote (die van de gopro was al up to date), nieuw naampje+wachtwoord gegeven en het werkte direct.
De bacpac is zelf voorzien van een accu, dus zodra je de remote uitzet zal de bacpac de camera ook uitschakelen maar de bacpac blijft nog wel actief en zal ook de camera weer inschakelen zodra je de remote aanzet.

Volgens de specs is het mogelijk om tot 50camera's te besturen tot 180meter.
Er stond wel netjes bij dat dit in de optimale omstandigheden is, helaas stond er niet beschreven wat dit dan zou zijn.
Dus heb ik de proef om de som genomen, camera op statief gezet en ben gaan lopen.
Dat was echt een enorm slecht idee, aangezien ik nog veel verder moest lopen als ik dacht voordat de remote zijn bereik begon te verliezen :)

Het was de bedoeling om hier netjes een test foto te laten zien met mij in de verte maar door de 11MP ben ik nog maar een paar pixels groot dus niet te herkennen.
Toen ik terugliep ben ik even gaan tellen, dat waren ongeveer 336grote passen, yep je leest het goed meer dan 300 grote stappen!

Kortom, tot dusver prima in orde :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Gelukkig stond je statief er nog :D
Maar inderdaad, dat ziet er wel prima uit dan, denk dat ik hem ook wel ga halen. Toch vind ik de combi set best prijzig hier, denk dat ik dan toch wacht op de app + remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Eindelijk de laatste hand weten te leggen aan een video gemaakt van GoPro footage.

Het is een video van de sport Airsoft gemaakt op 27 mei 2012 in de airsoft locatie 'The Brewery'.
Dit is gelijk de eerste keer dat ik met de GoPro aan het editen ben en ook een van de eerste keren dat ik serieuze footage aan het schieten ben.

De locatie is op veel plaatsen vrij donker, waardoor de bruikbare footage flink afnam.

Vertel wat je ervan vind: (voor beste weergave ga naar youtube voor de 720p versie)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=30uut48uwjU&feature=plcp]

Note: Op dezelfde airsoft locatie is tijdens een spelletje Airsoft afgelopen zaterdag (23 juni 2012) een 46 jarige Nederlander omgekomen, nadat hij door een dak was gevallen en vele meters later op de grond terecht kwam. Als Airsoft speler gaat mijn medeleven dus ook naar de nabestaanden van dit ongeluk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Ziet er wel goed uit!
Kun je ons vertellen hoe je de gopro bevestigd hebt?

De kijkhoek vind ik soms iets te laag als je de gun omlaag hebt. Heb dan de neiging om zelf eroverheen te kijken, maar dat gaat natuurlijk niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
frietsje schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:59:
Ziet er wel goed uit!
Kun je ons vertellen hoe je de gopro bevestigd hebt?

De kijkhoek vind ik soms iets te laag als je de gun omlaag hebt. Heb dan de neiging om zelf eroverheen te kijken, maar dat gaat natuurlijk niet :D
Ik kwam tot de conclusie dat met een bike mount en de normale motorsports edition ik iets te weinig pivot arms had om het horizontaal te hangen. De exacte bevestiging kan je het beste zien op deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xD4APNbc4elDPpq0HBc0eOWj/full.png

Dus op de stock van onderstaande replica:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41gXsJTmTDL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik zoek een mooie koffer om mijn gopro en mount spull netjes in op te bergen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Iemand ervaring met filmen onder water?

Laatst thuis het bad vol laten lopen en even gekeken of het beeld scherp zou zijn onder water. Heb dit getest met een fles shampoo onder water om te kijken of ik dat er scherp op krijg je te staan. Nu blijkt het echt heel onscherp en met veel ruis op het beeld.

Kan dit komen omdat het op dat moment donker was en alleen het licht in de badkamer aan stond? Dat de GoPro2 alleen goed werkt in het zonlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

mickjuh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:07:
Iemand ervaring met filmen onder water?

Laatst thuis het bad vol laten lopen en even gekeken of het beeld scherp zou zijn onder water. Heb dit getest met een fles shampoo onder water om te kijken of ik dat er scherp op krijg je te staan. Nu blijkt het echt heel onscherp en met veel ruis op het beeld.

Kan dit komen omdat het op dat moment donker was en alleen het licht in de badkamer aan stond? Dat de GoPro2 alleen goed werkt in het zonlicht?
Het kan zijn dat het een beetje aan de donkere kant was, maar zelfs in het zonlicht is de GoPro best wel onscherp onder water. Het probleem hierbij is het kleine lensoppervlak van de GoPro. Er bestaan speciale behuizingen voor met een grotere lens, en sinds kort ook de GoPro Dive housing die voor een veel scherper beeld onder water zorgen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.gopro.com/wp-content/uploads/2012/05/683x426_d03-.jpg

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m

ph2m

Foutje in bericht, kan 'm niet deleten...

[ Voor 194% gewijzigd door ph2m op 10-07-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m

ph2m

Jedi Geub schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:02:
Ik zoek een mooie koffer om mijn gopro en mount spull netjes in op te bergen. Iemand een idee?
Hier zit best wel wat tussen denk ik http://www.camforpro.com/Aufbewahrung_cat_253.html of anders deze: http://www.camforpro.com/...-blue_detail_444_253.html
Verzending vanaf 20 Euro gratis http://www.camforpro.com/unternehmen/Versand_custom_45.html

Groeten, Frank 8) (geen verbintenis met deze firma, wel al eens klant geweest ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Johnny schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:14:
[...]

Het kan zijn dat het een beetje aan de donkere kant was, maar zelfs in het zonlicht is de GoPro best wel onscherp onder water. Het probleem hierbij is het kleine lensoppervlak van de GoPro. Er bestaan speciale behuizingen voor met een grotere lens, en sinds kort ook de GoPro Dive housing die voor een veel scherper beeld onder water zorgen.

[afbeelding]
Ik zie hem inderdaad staan op de website van GoPro zelf. Lees allemaal positieve berichten op de website over deze behuizing.

Echter kreeg ik bij mijn naked-versie al een waterdichte behuizing.
Nu had ik ook nog eens dit waterdichte pakket erbij gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.v-nix.nl/image/oculusR5GoProHDFlatLensRound-white_4f5f41e38b9f6.JPG

Alleen met deze laatste kreeg ik dus in het bad niet het scherpe beeld wat ik had gehoopt.
Stel dat ik dat andere pakket van GoPro koop dan krijg ik er dus weer een onderwaterbehuizing bij en heb ik er in totaal al 3! Ik zie ook nergens dat die lens die daar op zit los te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

ph2m schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:36:
[...]

Hier zit best wel wat tussen denk ik http://www.camforpro.com/Aufbewahrung_cat_253.html of anders deze: http://www.camforpro.com/...-blue_detail_444_253.html
Verzending vanaf 20 Euro gratis http://www.camforpro.com/unternehmen/Versand_custom_45.html

Groeten, Frank 8) (geen verbintenis met deze firma, wel al eens klant geweest ;) )
Thanks topper!!! ik ga voor een grote case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Dat zijn mooie kistjes, thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m

ph2m

frietsje schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:42:
Dat zijn mooie kistjes, thnx voor de tip!
Ja mooi he, ik heb zelf vanmorgen ook een B&W case type 40 met 'plukschuim' besteld, incl. schouderband :) .
(deze grote om ook mijn andere camera spullen in op te bergen)
Als je de catalogus download: http://www.camforpro.com/...12deutsch_web-4079671.pdf dan vindt je daarin een kortingscode van € 10 dus dan is de prijs nog interessanter :*)

Groeten, Frank 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Ik heb dan toch maar de WiFi Bacpac + remote besteld. Dit bij v-nix, vanuit het buitenland was toch te duur met verzendkosten. Nu nog wachten op de app, volgens mij zijn een heleboel mensen aan het wachten :D Iemand nieuws toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Op schiphol is de GoPro in de aanbieding: http://www.schiphol.nl/Re...hotoVideo/GoProHero21.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Als test eens een filmpje gemaakt tijdens het urbexen met de go pro op mijn hoofd:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2eoJekDnXCg&hd=1]

1080p, 30 fps, 170°

[ Voor 7% gewijzigd door qless op 12-07-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07-2022
qless schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:15:
Als test eens een filmpje gemaakt tijdens het urbexen met de go pro op mijn hoofd:

[video]

1080p, 30 fps, 170°
Hey, nog een GoPro Urbexer! :D

Mooi muziekje heb je er bij!
Wat is de titel?

[ Voor 6% gewijzigd door Row1 op 12-07-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Row1 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:57:
[...]

Hey, nog een GoPro Urbexer! :D

Mooi muziekje heb je er bij!
Wat is de titel?

[video]
Eerste musiek is: labyrinth of mirrors - Substan

Mooie lokaties bij jouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voor de mensen met een GoPro hebben jullie wel eens zonder problemen de GoPro als handbagage meekunnen nemen inclusief de rollbar mount?
Ik vraag dit namelijk omdat in die vastdraai gevallen met schroefdraad daar metaal in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m

ph2m

Dutch3men schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:16:
Voor de mensen met een GoPro hebben jullie wel eens zonder problemen de GoPro als handbagage meekunnen nemen inclusief de rollbar mount?
Ik vraag dit namelijk omdat in die vastdraai gevallen met schroefdraad daar metaal in zit.
Hoeveel metaal denk je dat er in een gemiddelde (video)cameratas zit 8)7
Ik heb 2 nieuwe GoPro's meegenomen uit St.Maarten in mijn handbagage via Curaçao en natuurlijk ging alles door de scanner, maar niemand die de inhoud van de (rug)tas wilde bekijken (ook niet tijdens de zogenaamde 100% controle op Schiphol!)

Frank 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Nu bij See Buy Fly, 269 euro. Goede deal?

http://www.schiphol.nl/Re...hotoVideo/GoProHero21.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Denk het wel ja! :-)

Mijnes gaat terug. Loopt vast; en is daarna alleen nog maar uit te zetten door de accu eruit te halen. Heeft dan ook niks opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m

ph2m

Voor binnen Europa is dit een prima deal, ik heb begrepen dat de voor duiken/snorkelen hoog noodzakelijke divehousing helaas (nog) niet te koop is op schiphol!

Groeten, Frank 8)

(GoPro HD Hero 2 Outdoor Edition + LCD Bacpac + Divehousing :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Dat is jammer, ik ga vrijdag naar Schiphol, die divehousing kon op vakantie wel van pas komen.
Achja, ik heb net de wifi bacpac en remote binnen en daar ben ik tot nu toe wel tevreden over! Zal snel wat probeersels posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

ph2m schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:50:
[...]

(GoPro HD Hero 2 Outdoor Edition + LCD Bacpac + Divehousing :) )
Die setup heb ik ook en de opnames bij het babyzwemmen van onze dochter waren top!!! Menig jaloerse ouders gezien :D
Pagina: 1 ... 7 ... 81 Laatste