Afgelopen zondag was dus de dag dat we gingen airsoften. GoPro meegenomen en naar omstandigheden toch nog wat leuke footage weten te scoren. De footage was natuurlijk gewoon bijzaak, want het airsoften zelf was natuurlijk zeer vet.Row1 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:18:
[...]
Gewoon op je hoofd kan ook mooie beelden opleveren.(headstrap) Of op de loop alleen dan richting je zelf (zodat je jezelf de trekker over ziet halen en jezelf misschien geraakt ziet worden.)
We hadden 2 verschillende wapenkeuzes, namelijk de AK 47 of de G608:

Voor de G608 gekozen, aangezien het daar mogelijk was de GoPro camera dmv een Handlebar mount op het eerste deel van de stock te plaatsen. Het bevestigen was geen punt, maar ik stuitte wel op een probleem. Mijn GoPro HD Hero2 Motorsports Edition + HandleBar mount, had namelijk te weinig staafjes om de camera ver genoeg van mijn gun te krijgen. Ik was dus genoodzaakt mijn GoPro met een hoek te positioneren, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ondanks het mooie weer was de indoorlocatie maar gedeeltelijk geschikt voor goede GoPro footage. Sommige delen waren namelijk pikkedonker. (Het was immers een verlaten oude brouwerij zonder verlichting)
Uiteindelijk zon 2,5 uur aan 720p 60fps footage geschoten totdat mijn 16gb sd kaartje vol stond. Veel beelden van de grond (duh je rent/wandeld met je loop naar beneden) en erg donkere plaatsen, maar gelukkig ook een aantal mooie shots. Genoeg iig om te proberen een flitsend filmpje met korte snel opvolgende footage te maken, welke ik natuurlijk hier zal 'showen'
Tips voor de volgende keer: (wat wss in een bosrijk gebied gaat gebeuren (dus stukken minder donkere footage)
- Meer mounting staafjes bijhalen en meer mounting opties. (headstrap, borststrap, goglemount etc)
- Grote SD kaart (Liever ruimte teveel dan 45 minuten niet kunnen filmen)
En maar even afsluiten met een still vanuit een van de filmpjes: