De nieuwe dive-housing is binnen, ook headstrap en van die vochtvangers aangeschaft. Binnenkort eens testen
Ik heb gisteren de eerste test gedaan met die combi:
Deel 1: YouTube: 17-07-2012 - Bussloo - Part 1
Deel 2: YouTube: 17-07-2012 - Bussloo - Part 2
Deel 3: YouTube: 17-07-2012 - Bussloo - Deel 3
Onbewerkt. Veel saaie stukken door de lange stukken die we in het niets doken. Maar geeft toch wel een idee. Moet de camera wat verder naar beneden richten dan ik nu had. En minder m'n hoofd bewegen xD
Onbewerkt. Veel saaie stukken door de lange stukken die we in het niets doken. Maar geeft toch wel een idee. Moet de camera wat verder naar beneden richten dan ik nu had. En minder m'n hoofd bewegen xD
Mooi scherp beeld onder water! Heb je ook die nieuwe behuizing gebruikt en op welke instellingen heb je gefilmd?FreakyFries schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:42:
Ik heb gisteren de eerste test gedaan met die combi:
Ja! Het zijn filmpjes van niks (
) maar de kwaliteit ben ik erg blij mee
Heb de officiële GoPro Dive Housing gebruikt op 1920x1080px; met 25 fps.
Spotmeter stond uit. Snap niet echt wat het betekent. Zet het de volgende keer -als de camera retour is- eens aan. Hoop dat dan de spot van de lamp minder overbelicht is
Spotmeter stond uit. Snap niet echt wat het betekent. Zet het de volgende keer -als de camera retour is- eens aan. Hoop dat dan de spot van de lamp minder overbelicht is
Ik heb nu dus ook de nieuwe dive housing. Maak over 2 maanden 2 duiken op Maui tijdens mijn vakantie. Wil dan ook graag voor de vakantie graag het e.e.a. al hebben getest.FreakyFries schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:37:
Ja! Het zijn filmpjes van niks (![]()
) maar de kwaliteit ben ik erg blij mee
![]()
Als je in de instellingen de video standaard op PAL hebt staan haal je 25 fps met 1080p filmen. Als je de video standaard op NTSC zet haal je 30 fps met 1080p filmen. Dat PAL of NTSC maakt tegenwoordig bij de huidige tv's toch niet meer uit? Dan kun je toch ook beter de instelling op NTSC zetten?
Staat me iets van bij dat het ook met het kleurbereik heeft te maken en dat PAL meer kleuren kan weergevenmickjuh schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:43:
[...]
Ik heb nu dus ook de nieuwe dive housing. Maak over 2 maanden 2 duiken op Maui tijdens mijn vakantie. Wil dan ook graag voor de vakantie graag het e.e.a. al hebben getest.
Als je in de instellingen de video standaard op PAL hebt staan haal je 25 fps met 1080p filmen. Als je de video standaard op NTSC zet haal je 30 fps met 1080p filmen. Dat PAL of NTSC maakt tegenwoordig bij de huidige tv's toch niet meer uit? Dan kun je toch ook beter de instelling op NTSC zetten?
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Nope, dat was nog uit het analoge tijdperk, toen NTSC nog voor "Never The Same Colour" stond 
Tegenwoordig is het enkel de verversingsfrequentie die anders is (zodat je die kunt syncen met lampen en beeldschermen).
Tegenwoordig is het enkel de verversingsfrequentie die anders is (zodat je die kunt syncen met lampen en beeldschermen).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dus NTSC is eigenlijk gewoon beter?
Is maar net wat je wil. Er zijn ook veel mensen die de 24 of 25 fps look filmischer vinden.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Inderdaad.Universal Creations schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:51:
Nope, dat was nog uit het analoge tijdperk, toen NTSC nog voor "Never The Same Colour" stond
"Although the increased resolution capability, digital format broadcasting, and high definition video software content standards are a step up for consumers, when comparing HDTV to analog NTSC and PAL standards, the fundamental common foundation of both systems is the Frame Rate. - Why NTSC and PAL Still Matter With HDTV"
Dus eigenlijk gaat het puur om het aantal frames. Bij NTSC zul je een vloeiender en snellere beweging krijgen. Maar voor duiken zal PAL goed voldoen, niet?
Hoe hebben jullie die camera bevestig ? Via dat plak ding of gewoon via dat riem en dan knop erin?
edit al gevonden YouTube: GoPro Helmmontage by camforpro.com
[ Voor 41% gewijzigd door Amdwarrior op 20-07-2012 11:21 ]
Deze heb ik ook en werk erg goed. Zowel over een helm als direct op mn hoofd.Amdwarrior schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:14:
Hoe hebben jullie die camera bevestig ? Via dat plak ding of gewoon via dat riem en dan knop erin?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
+1 hierGutteguttegut schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:59:
[...]
Deze heb ik ook en werk erg goed. Zowel over een helm als direct op mn hoofd.
Dat filmpje laat trouwens mooi het probleem zien met de mount van de GoPro : Je kan hem niet naar links of rechts draaien
Gelukkig heb ik deze nog van een oud "experiment" : http://delkin.com/i-58298...suction-camera-mount.html + de tripod/monopod mount voor de GoPro
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Is de nieuwe GoPro Dive Housing ook goed te gebruiken boven water? geeft het daar ook ander beeld?
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Klopt ik heb hem ook nuGutteguttegut schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:59:
[...]
Deze heb ik ook en werk erg goed. Zowel over een helm als direct op mn hoofd.
Die heb ik ook...van ebay geplukt:nero355 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:26:
[...]
Gelukkig heb ik deze nog van een oud "experiment" : http://delkin.com/i-58298...suction-camera-mount.html + de tripod/monopod mount voor de GoPro
Het kan ook compacter en goedkoper.
Damn... dat is echt cheap, maar of het echt betrouwbaar is net als de Delkin

Ik zocht toen de beste en elke keer werd de Delkin aangeraden dus die maar gekocht.
Ik zocht toen de beste en elke keer werd de Delkin aangeraden dus die maar gekocht.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Laatst getest met een headstrap op mijn hoofd om te kijken hoe ik mijn hoofd een beetje moet houden tijdens het filmen. Beeld is prima. Alleen je hebt dan weinig tot geen geluid met die dive housingqless schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:23:
Is de nieuwe GoPro Dive Housing ook goed te gebruiken boven water? geeft het daar ook ander beeld?
YouTube: GoPro HD Hero2 bowling
Klopt dat low light performance matig ? Ik heb hier wat bewerkingen gedaan.
Volgens GoPro support is de launch van de GoPro wifi apps "late august", nog even geduld dus voor mede wifi-bacpac'ers 
Bron: http://gopro.com/support/article/?21500171
[ Voor 17% gewijzigd door wessel99 op 22-07-2012 19:51 ]
Het is meer een outdoor dan indoor camera ja, kloptAmdwarrior schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:41:
YouTube: GoPro HD Hero2 bowling
Verwijderd
Ik volg dit topic al een tijdje en sta op het punt de GoPro HD Hero 2 aan te schaffen (zeer waarschijnlijk de Motorsport editie). Waar ik naar op zoek ben, is een methode om de GoPro op de statiefring van mijn Canon EF 70-200/2.8 lens te bevestigen.
De statiefring ziet er als volgt uit: http://camera-shop.co.nz/...-Canon-70-200mm-300mm.jpg
Probleem is dat zowel deze statiefring als de tripod mount van GoPro voorzien zijn van een schroefdraadopening. Dat wordt natuurlijk lastig koppelen! Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
P.S. Ik heb inmiddels al wel een back-up optie gevonden om de GoPro op de flitsschoen van DSLR te plaatsen, maar mijn voorkeur zou zijn bovenop de statiefring omdat de kans dat mijn zoomlens zichtbaar is op video dan natuurlijk iets kleiner is!
De statiefring ziet er als volgt uit: http://camera-shop.co.nz/...-Canon-70-200mm-300mm.jpg
Probleem is dat zowel deze statiefring als de tripod mount van GoPro voorzien zijn van een schroefdraadopening. Dat wordt natuurlijk lastig koppelen! Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
P.S. Ik heb inmiddels al wel een back-up optie gevonden om de GoPro op de flitsschoen van DSLR te plaatsen, maar mijn voorkeur zou zijn bovenop de statiefring omdat de kans dat mijn zoomlens zichtbaar is op video dan natuurlijk iets kleiner is!
Is toch normaal, dat alles altijd lang duurt bij GoPro?wessel99 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:50:
Volgens GoPro support is de launch van de GoPro wifi apps "late august", nog even geduld dus voor mede wifi-bacpac'ers
Koop een stuk draad met de juiste maat.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:57:
Ik volg dit topic al een tijdje en sta op het punt de GoPro HD Hero 2 aan te schaffen (zeer waarschijnlijk de Motorsport editie). Waar ik naar op zoek ben, is een methode om de GoPro op de statiefring van mijn Canon EF 70-200/2.8 lens te bevestigen.
Zaag aan beide uiteinden een gleufje zodat je hm er met een muntje/schroevendraaier uit de statief ring kun draaien en je bent klaar.
Is volgens mij niet de HD Hero 2, ofwel?Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:20:
Ik weet niet of ik hier reclame mag maken, maar een winkel in Zeist heeft tot morgenavond de GoPro naked edition in de aanbieding voor 195 euro!
Verwijderd
Excuus, je hebt gelijk. In de haast overheen gekeken. Dat is dus hoe reclame werkt: je ziet een 'naked' GoPro aanbieding met een prijs van €249 voor €195 en je denkt automatisch dat het om de Hero 2 gaat.. In feite wordt je (lees: ik) er gewoon ingeluisd, want voor 70 euro extra heb je een nieuwer model met ook nog eens diverse accessoires!
@Moderator: de laatste 3 berichten mogen wel verwijderd worden..
Heb vandaag ook de GoPro gehaald, finally!
Deze vakantie maar eens goed gaan gebruiken.
Deze vakantie maar eens goed gaan gebruiken.
Je bedoelt dit ding?Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:57:

Heb ik me dus ook rot achter gezocht, uiteindelijk niet gevonden en dan m'n vader maar aan het werk gezet op de draaibank
Ik weet dat ze bestaan, die dingetjes, maar heb geen flauw idee hoe ze heten en al m'n zoekpogingen kwamen op hele andere dingen uit, vandaar maar homemade
Ik ga 't dit weekend gebruiken om m'n Hero 2 onder m'n 1D te hangen en wat van de acties vastleggen van het promoteam waar ik mee rondhos op Tomorrowland...
[ Voor 15% gewijzigd door dodge_911 op 27-07-2012 00:53 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Deze en dan het onderste stukje er afzagen?dodge_911 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:50:
[...]
Je bedoelt dit ding?
[afbeelding]
Heb ik me dus ook rot achter gezocht, uiteindelijk niet gevonden en dan m'n vader maar aan het werk gezet op de draaibank
Ik weet dat ze bestaan, die dingetjes, maar heb geen flauw idee hoe ze heten en al m'n zoekpogingen kwamen op hele andere dingen uit, vandaar maar homemade
Ik ga 't dit weekend gebruiken om m'n Hero 2 onder m'n 1D te hangen en wat van de acties vastleggen van het promoteam waar ik mee rondhos op Tomorrowland...
Zorg wel voor 'n paar "joints", zo van die rubbertjes voor d'r tussen, zonder is niet echt leuk en draait 'ie heel makkelijk terug los...Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:25:
Top! Dat ga ik eens even uitproberen zodra ik m'n GoPro heb..
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Vorige week een http://www.hama.com.nl/NL/26191/hama-traveller-multi.html gekocht.
Helaas wat een kut systeem, de go pro is hier te zwaar voor lijkt wel, heeft iemand ervaringen met een Pole ?
Het liefste met tripod systeem, hij zal niet het meeste worden gebruikt dus 50euro+ vindt ik niet nodig.
Helaas wat een kut systeem, de go pro is hier te zwaar voor lijkt wel, heeft iemand ervaringen met een Pole ?
Het liefste met tripod systeem, hij zal niet het meeste worden gebruikt dus 50euro+ vindt ik niet nodig.
YouTube: GoPro HD Hero2 rainy day + thunder vannacht deze gemaakt. Moet zeggen zonder go pro nooit zulke mooie beelden kunnen maken
Nee ik ben niet geraakt inslag was minimaal 6 km weg aan de hand van inslag + geluid
Precies achter de spiegel bevestigd uit het zicht van de bestuurder 

Time-lapse:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=w0-PkN3Z75c]
1080p 30fps video:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=psiS44jTrys]
Time-lapse:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=w0-PkN3Z75c]
1080p 30fps video:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=psiS44jTrys]
[ Voor 34% gewijzigd door glnk op 02-08-2012 17:15 ]
Op Schiphol is nu de Go Pro HD2 verkrijgbaar voor 279 euro, lijkt me een mooie deal dus die ga ik binnenkort halen.
Nu wilde ik deze ook bestellen: http://www.v-nix.nl/gopro-dive-housing
Heb ik aan deze kit voldoende om leuke videos onder water te maken of zie ik ngo wat over het hoofd? (afgezien van geheugenkaartje
)
Heb ik aan deze kit voldoende om leuke videos onder water te maken of zie ik ngo wat over het hoofd? (afgezien van geheugenkaartje
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Aan wat voor beelden zit je te denken onder water? Vorige week heb ik in Maleisie gedoken met een go-pro in de duikbehuizing. Beelden zijn erg leuk geworden maar door het gebrek van een roodfilter zijn alle beelden best wel grauw en laten niet de natuurlijke kleuren zien. Het is zeg maar uhh.. blauw. Kijk of je hier nog wat aan kan doen voordat je gaat duiken.Atlas schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:57:
Op Schiphol is nu de Go Pro HD2 verkrijgbaar voor 279 euro, lijkt me een mooie deal dus die ga ik binnenkort halen.
Heb ik aan deze kit voldoende om leuke videos onder water te maken of zie ik ngo wat over het hoofd? (afgezien van geheugenkaartje)
In het zwembad is de duikbehuizing wel super tof!!!
Timelapse is heel cool! Hoeveel Gig was die?Gelink schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:11:
Precies achter de spiegel bevestigd uit het zicht van de bestuurder
[afbeelding]
Time-lapse:
[video]
1080p 30fps video:
[video]
Battery pack erop? of via usb kabel / skeleton housing?Jedi Geub schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:36:
[...]
Timelapse is heel cool! Hoeveel Gig was die?
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Lol! Ondertussen staat er "Fall 2012" :-)MartijnGizmo schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:07:
[...]
Is toch normaal, dat alles altijd lang duurt bij GoPro?Zelfde met de Wifi BacPac zelf, en eerder al de LCD BacPac. Ze mogen van mij ook wel eens doorkomen met die Protune Firmware...
Ondertussen ongeveer een jaar later dan eerder aangekondigd... ach, als dure afstandsbediening werkt het in ieder geval prima ;-)GoPro App 1.0 is expected to be released in Fall 2012.
http://gopro.com/support/article/?21500171
Verwijderd
Kent iemand een goede (bv. Amerikaanse) site waar ze GoPro accessoires goedkoper aanbieden dan hier? Ik vind de diverse mounts aardig aan de prijs. Kan bij diverse eBay verkopers en op websites in de VS aardig wat besparen als ik meerdere artikelen koop, maar het probleem is dat ze niet naar Europa verzenden..
Geloof me, in Nederland ben je uiteindelijk het goedkoopste uit, ik heb vanuit alle uithoeken van de wereld berekent en als je dan uiteindelijk alles bij elkaar optelt (import, btw, hoge verzendkosten e.d.) ben je onder de streep het goedkoopste uit bij een webshop in NL, zie pricewatch.
[ Voor 97% gewijzigd door gebakken peer op 12-08-2012 13:16 ]
Nee gewoon met de originele batterij in timelapse mode totdat de batterij leeg is. Volgens mij iets van 20GB aan foto's. Ik heb nu een skeleton housing besteld maar de levertijden zijn erg langqless schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:49:
[...]
Battery pack erop? of via usb kabel / skeleton housing?
Gebruikte settings:
8MP STD, picture every 0.5 sec
Foto's resized in Photoshop en getrimd naar 1080p formaat
Video: 1080p HD 29.97p (Image Sequence in Quicktime 7)
Oke, groot probleem; gister GoPro aan mn waterski vast gemaakt en extra gezekerd via touwtje, alleen deze dat blijkbaar iets te ver onder het openings klepje, de mount brak en door de impact trok het touwtje de behuizing open, de camera heb ik gelukkig nog maar wilt niet meer starten, als ik de cam aan de lader hang brand het rode lampje heel zwakjes. Open draaien lukt niet, 2 schroefjes zitten muurvast.
Iemand ervaringen/tips?
Iemand ervaringen/tips?
Wat als je hem aan je pc hangt ?, probeer een reset te doen van je go pro http://gopro.com/support/article/?21515353
Anders zou ik contact opnemen met het service support van GoPro ze reageren snel en duidelijk:
http://gopro.com/support/,
Met water en sneeuw zijn de klappen vaak aardig harder dan een wind bui 120 km.
Gelukig heb je de camera nog, ergste geval garantie ?
Succes.
[ Voor 6% gewijzigd door Distrax1988 op 13-08-2012 13:55 ]
Voor de mensen die al een (extra)dive housing hebben, van de originele behuizing is redelijk makkelijk een skeleton housing te maken. Het materiaal laat zich goed bewerken met een (HSS)boor en de nodige vijlen, ik heb mijn originele behuizing al aan de zijde van de USB/video/mic.-connector open gewerkt.Gelink schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:43:
[...]
Ik heb nu een skeleton housing besteld maar de levertijden zijn erg lang
Groeten, Frank
Hangt nu aan mn pc weergeeft enkel het usb logo en dat de batterij vol is. Maar wilt niet schakelen naar het menu.
Heb m net overigens ong. een uurtje buiten in de waterproof housing met anti-fog erin laten liggen.
Ook al geprobeerd open te maken alleen doordat er 2 schroefjes vast zitten lukt dit niet (heb het +je in 1 vd schroefjes al stuk gedraaid...)
Heeft iemand anders nog ervaringen met een goed reparatie punt voor max 70 euro?
Een kleine update: die unit van Xsories beviel prima, kwamen inderdaad leuke beelden uit. Helaas is de mijne op wintersport begin dit jaar overleden bij een valpartij. Een vriend van me heeft de nieuwe uitvoering (die nu op de site van Xsories staat), die heeft een balhoofd die het gewicht van een GoPro net niet aankanRafe schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:35:
[...]
Die stok van Xsories is inmiddels binnen. Omdat deze uitschuifbaar is kan je daar ook nog mee variëren, maar ik moet nog even zien hoe stevig het apparaat in de praktijk is. Met de Hero er op voelt het okee, maar zodra je gaat zwaaien voel je ook wel dat het telescopisch is en niet één geheel. Volgens de verpakking is het ding trouwens geschikt voor camera's met een maximumgewicht van 50 gram

Gelukkig vond ik op DealExtreme deze monopod, die (op de rubberen grip na) exact hetzelfde is als de oude Ushot. Voor omgerekend achtenhalve euro is deze ook nog eens een stuk goedkoper. Grappig dat deze monopod ook een schroefgat onderin heeft. Benieuwd hoe ver je die dingen aan elkaar kan schroeven voor het allemaal in elkaar stort
Verwijderd
Inmiddels geprobeerd. Helaas is het stukje schroefdraad net te kort om de twee draaiwieltjes ertussen te houden. Dringend op zoek naar een oplossing nu. Bij de bouwmarkt hebben ze alleen schroefdraad van 6mm en 6,5mm. Deze schroefdraad is 0,25" oftewel zo'n 6.25mm. Iemand een idee hoe ik hieraan kan komen?

Best leuk zo'n GoPro2 HD met duikbehuizing en make shift rood filter ervoor.
Dit is een cutout van de 1080p modus. Morgen eens proberen met de 0.5 sec interval tijd. Wordt nog wat scherper denk ik
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik zit wat te spelen met mijn GoPro2 en merk het volgende:
* Op de 10 foto's in 1 seconde mode zien de fotos er prima belicht uit. Niet te donker niet te licht.
* Op de 0.5s (en 1sec) interval zijn de fotos veeel te donker.....
Wat kan ik hieraan doen? Is die 0.5 sec toch te weinig voor de camera? Of gebruikt die 10 in 1 sec mode toch een andere techniek?
* Op de 10 foto's in 1 seconde mode zien de fotos er prima belicht uit. Niet te donker niet te licht.
Wat kan ik hieraan doen? Is die 0.5 sec toch te weinig voor de camera? Of gebruikt die 10 in 1 sec mode toch een andere techniek?
o.a. hier: http://www.ebay.nl/itm/10...3%B6r&hash=item2315a38c49Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:27:
[...]
Inmiddels geprobeerd. Helaas is het stukje schroefdraad net te kort om de twee draaiwieltjes ertussen te houden. Dringend op zoek naar een oplossing nu. Bij de bouwmarkt hebben ze alleen schroefdraad van 6mm en 6,5mm. Deze schroefdraad is 0,25" oftewel zo'n 6.25mm. Iemand een idee hoe ik hieraan kan komen?
Groeten, Frank
Ik denk dat het tekort is inderdaad : De sluitertijd is waarschijnlijk langer per foto dan de intervalAtlas schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:13:
Ik zit wat te spelen met mijn GoPro2 en merk het volgende:
Verwijderd
Die zijn te kort. De schroefjes die ik heb zijn al 25mm lang en ik wil graag (minimaal) 5-10mm langer!ph2m schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:29:
[...]
o.a. hier: http://www.ebay.nl/itm/10...3%B6r&hash=item2315a38c49
Groeten, Frank
Zoek een Fabory winkel in de buurtVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:50:
[...]
Die zijn te kort. De schroefjes die ik heb zijn al 25mm lang en ik wil graag (minimaal) 5-10mm langer!
Deze vakantie gespeeld met mijn gopro hero 2. Alles goed maar de bevestigingsclipjes van de basemount zijn wel gebroken. Vind ik toch kwalijk. Ding moet robuust zijn.
Ook beslaat de standaard underwaterhousing zoals bekend.
Verder geweldige kwaliteit film zefg. Vooral met veel zonlicht.
Ook beslaat de standaard underwaterhousing zoals bekend.
Verder geweldige kwaliteit film zefg. Vooral met veel zonlicht.
[ Voor 33% gewijzigd door Dinictus208 op 18-08-2012 12:24 ]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Van het weekend in de Ardennen geweest bij La Roche, heerlijke kajaktrip van een uurtje of 2 met de GoPro wisselend van timelapse tot 720p filmen.
Ook het chillen in het water met een biertje staan er goed op met veel zon licht, het water is er erg helder, ik hoop wat pics te kunnen plaatsen vanavond.
Ook het chillen in het water met een biertje staan er goed op met veel zon licht, het water is er erg helder, ik hoop wat pics te kunnen plaatsen vanavond.
Bij de zelfde leverancier: http://www.ebay.nl/itm/10...3%B6r&hash=item2311234154 1 1/2 Inch = 38mm lang!Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:50:
[...]
Die zijn te kort. De schroefjes die ik heb zijn al 25mm lang en ik wil graag (minimaal) 5-10mm langer!
Groeten, Frank
Die timelapse, awsome!Gelink schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:43:
[...]
Nee gewoon met de originele batterij in timelapse mode totdat de batterij leeg is. Volgens mij iets van 20GB aan foto's. Ik heb nu een skeleton housing besteld maar de levertijden zijn erg lang![]()
Gebruikte settings:
8MP STD, picture every 0.5 sec
Foto's resized in Photoshop en getrimd naar 1080p formaat
Video: 1080p HD 29.97p (Image Sequence in Quicktime 7)
Opgenomen met 0.5 sec per foto. Hoeveel fps afgespeeld?
Verwijderd
Op vakantie naar Florida in mei/juni dit jaar, uiteraard de GoPro HD2 niet vergeten. Veel onderwater video's gemaakt, alleen daarvan viel de kwaliteit toch iets tegen. Toch maar eens naar een onderwaterhousing kijken die jullie hier aanraden.
Wel een aantal shots gemaakt in de helitour die we gemaakt hebben op Key West.
Tevens vanaf Key West International Airport tot aan Key Largo de gopro vastgezet op het voorraam van mijn huurauto. Helaas was het raam wat vies (zie je duidelijk op de video). GoPro stopte ook opeens, misschien door de warmte op het voorraam (30+ graden). Na 5 minuten wachten werkte hij weer.
In mei ook op een tour meegeweest met Staatsbosbeheer in Lauwersoog. De zeearend had een jong gekregen en ze hadden een pers en fotografen uitgenodigd om mee te gaan op een rondtour door het lauwersmeer gebied. Uiteindelijk de zeearend wel gespot, maar op ruim een km afstand.
Ik heb nu nog 8 gig SD, maar las dat 32 gig SD geen probleem was?
Tevens vanaf Key West International Airport tot aan Key Largo de gopro vastgezet op het voorraam van mijn huurauto. Helaas was het raam wat vies (zie je duidelijk op de video). GoPro stopte ook opeens, misschien door de warmte op het voorraam (30+ graden). Na 5 minuten wachten werkte hij weer.
In mei ook op een tour meegeweest met Staatsbosbeheer in Lauwersoog. De zeearend had een jong gekregen en ze hadden een pers en fotografen uitgenodigd om mee te gaan op een rondtour door het lauwersmeer gebied. Uiteindelijk de zeearend wel gespot, maar op ruim een km afstand.
Ik heb nu nog 8 gig SD, maar las dat 32 gig SD geen probleem was?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 08:48 ]
Nee is geen probleem. Deze zomer in de VS is er +- 250GB aan beeldmateriaal voorbijgevlogen op m'n 2 32GB SD kaartjes, goed voor +- 45u aan video. Nu nog de tijd vinden om dat te editeren 
Wel mooie video van de heli, is dat met polarizer?
Verwijderd
Ik ben helemaal nieuw met filmen en videobewerking enzo (heb wel veel foto-ervaring). Nu zit ik heel erg te twijfelen welke settings ik moet gebruiken. Mijn GoPro heb ik net een week in bezit en over twee weken zou ik er al een leuk projectje mee willen filmen. Als het even kan meteen met de juiste instellingen! Wordt het NTSC of Pal, 1080p of 720p..
Hoeveel maken deze settings uit als je nog aan nabewerking doet? Kan ik NTSC naar PAL converteren en andersom? En kan ik 720p omzetten naar 1080p, ik neem aan dat er dan kwaliteitsverlies optreedt? Is het antwoord op mijn vraag zo makkelijk om te zeggen dat 1080p altijd de beste beeldkwaliteit oplevert, of heeft 720p ook zo zijn voordelen?
Hoeveel maken deze settings uit als je nog aan nabewerking doet? Kan ik NTSC naar PAL converteren en andersom? En kan ik 720p omzetten naar 1080p, ik neem aan dat er dan kwaliteitsverlies optreedt? Is het antwoord op mijn vraag zo makkelijk om te zeggen dat 1080p altijd de beste beeldkwaliteit oplevert, of heeft 720p ook zo zijn voordelen?
Verwijderd
Nee niet eens, was ik vergeten erop te doen. Waren het misschien nog mooiere beelden geweest.Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:43:
Afgelopen zondag een rondje boven groningen/friesland gemaakt. Had alleen veel paarse beelden er tussen. Foto's van de timelapse die dan gedeeltelijk paars waren. Heeft iemand dat vaker gehad?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 09:02 ]
Ik heb hier nu een GoPro 2 liggen welke alleen maar paarse fotos/videos maakt.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:00:
[...]
Afgelopen zondag een rondje boven groningen/friesland gemaakt. Had alleen veel paarse beelden er tussen. Foto's van de timelapse die dan gedeeltelijk paars waren. Heeft iemand dat vaker gehad?
Ik moet hm nog aanmelden voor garantie.
Prima ervaringen mee. Mijn defecte GoPro was binnen een week omgewisseld. Al duurt het na elke mail wel een dag tot een reactie.
[ Voor 2% gewijzigd door FreakyFries op 22-08-2012 14:03 . Reden: Reactie op post aan het begin van het topic 8)7 ]
NTSC heeft nu enkel het voordeel dat je hogere framerates hebt, voor het HD tijdperk was PAL beter
Verwijderd
Heb jij om een specifieke reden ervoor gekozen om het helikopter filmpje op te nemen in 720p, terwijl al je andere filmpjes 1080p zijn?[b][message=38781713,noline]
[video]
Is het verstandig om nu een gopro HD hero 2 aan te schaffen? Het huidige model is van oktober 2011, en de vorige versie van januari 2010, de 960 versie augustus 2010, dus als je de lijn doortrekt zou er binnenkort een update zijn?
Mooie timelapse!Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:00:
[...]
Nee niet eens, was ik vergeten erop te doen. Waren het misschien nog mooiere beelden geweest.
[video]
Idd jammer van de kleurflikkeringen af en toe, zelf geen last van.
Heb laatst me GoPro 2 maar eens op een zonnige dag gebruikt om mee te gaan zwemmen.
Was em bijna kwijt, doordat ie door een sprong in het water van me hoofd af vloog, en in het stromende riviertje naar de bodem zakte, maar gelukkig na 2-3 min weer gevonden!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bYd2VXe8PQQ]
[ Voor 11% gewijzigd door Row1 op 25-08-2012 13:35 ]
Ik heb vandaag een Hero 2 aangemeld voor garantie bij GoPro.
Ik heb in alle video's en foto's allemaal licht paarse lijnen.
Ook het nogmaals installeren van de laatste firmware lost het probleem niet op.
(en het ligt niet aan de gebruikte SD kaart).
Ik heb in alle video's en foto's allemaal licht paarse lijnen.
Ook het nogmaals installeren van de laatste firmware lost het probleem niet op.
(en het ligt niet aan de gebruikte SD kaart).
Verwijderd
In Monaco met een zeer aardige meneer mee mogen rijden in zijn SLS AMG en Aventador, waarbij laatstgenoemde ca 40 minuten en samen met zijn California. Had gelukkig de GoPro mee, housing eraf gehaald in de hoop iets beter geluid te krijgen.
Mocht het ooit nog eens gebeuren zal ik hem iets omhoog richten aangezien de wind dan vrijwel niet ruist, goeie les dus.
Iemand een oplossing voor damp, nu al vaak last van gehad (wintersport, zwembad etc)?
Na de vorige keer met een huurkit airsoft gespeeld te hebben, gisteren voor het eerst met compleet eigen gear en replica gespeeld. Dus ook gelijk met een GoPro picatinny mount, zodat de footage er ook mooi uitkomt.
Hier een compilatie van het resultaat:
Voor HD kan je iig via mijn Youtube Page terecht
Hier een compilatie van het resultaat:
Voor HD kan je iig via mijn Youtube Page terecht
Anti-fog inserts, go pro verkoopt ze zelf
al eerder hier vermeld maar leg de housing open (zonder goproVerwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:27:
[video]
In Monaco met een zeer aardige meneer mee mogen rijden in zijn SLS AMG en Aventador, waarbij laatstgenoemde ca 40 minuten en samen met zijn California. Had gelukkig de GoPro mee, housing eraf gehaald in de hoop iets beter geluid te krijgen.
Mocht het ooit nog eens gebeuren zal ik hem iets omhoog richten aangezien de wind dan vrijwel niet ruist, goeie les dus.
Iemand een oplossing voor damp, nu al vaak last van gehad (wintersport, zwembad etc)?
-Erik
Sinds enkele weken een GoPro Hero2, maar helaas vandaag deel van het kleine LCD scherm overleden (niks bijzonders mee gedaan...). Maar ik denk dat ik hem pas van de winter opstuur, webshop geeft namelijk aan dat het 3 weken kan duren.
Iemand ervaring met hoelang het duurt?
Iemand ervaring met hoelang het duurt?
Zijn hier toevallig mensen met een 3D setje?
Ik zit er over te denken om een gopro te halen (mijn huidige contourhd heeft een kapot batterijklepje en valt daardoor vaak uit).
Als ik een van mijn vrienden zo ver krijg om dan ook een gopro te halen dan kan ik straks op wintersport lekker in 3D filmen.
Ik heb me even vergaapt aan de filmpjes op youtube... erg indrukwekkend als je het mij vraagt en zeker een groot pluspunt van de gopro.
Ik zit er over te denken om een gopro te halen (mijn huidige contourhd heeft een kapot batterijklepje en valt daardoor vaak uit).
Als ik een van mijn vrienden zo ver krijg om dan ook een gopro te halen dan kan ik straks op wintersport lekker in 3D filmen.
Ik heb me even vergaapt aan de filmpjes op youtube... erg indrukwekkend als je het mij vraagt en zeker een groot pluspunt van de gopro.
If it ain't broken, tweak it!
Ik wil eerst een 3D TV kopen dan ga ik eventueel een 3D setje maken
Wij hebben een 3D kit.FatalError schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:59:
Zijn hier toevallig mensen met een 3D setje?
Eerst getest met een GoPro Hero HD en een Hero2 (zag je mooi het verschil tussen deze generaties) en daarna met 2x een Hero 2.
Erg leuk effect maar nog niet veel gebruikt omdat eerst het kabeltje wat erbij zat defect bleek te zijn en toen ik het nieuwe kabeltje had ontvangen 1 van de Hero 2's paarse lijnen/balken begon te vertonen.
Dus tot we weer twee Hero 2's hebben kan ik ik even geen 3D filmpjes maken.
Zo afgelopen week in het altijd mooie Groenlo geweest met mijn Go pro hero 2 hd YouTube: Gopro hd hero 2 swimming pool(Marveld recreatiepark in Groenlo)
Als ik hem op 120 frames op sd resolutie had staan was slow motion nog veel beter geweest dan ?
Als ik hem op 120 frames op sd resolutie had staan was slow motion nog veel beter geweest dan ?
Mijn GoPro2 filmpje van begin dit jaar tijdens de wintersport met studievereniging
Erg primitief, maar had het gemaakt om aan mijn ouders/kennissen/vrienden te laten zien waar ik heen was....
Oh en stoor je niet aan die teddybeer op mijn rug het eerste stukje
Erg primitief, maar had het gemaakt om aan mijn ouders/kennissen/vrienden te laten zien waar ik heen was....
Oh en stoor je niet aan die teddybeer op mijn rug het eerste stukje
[ Voor 25% gewijzigd door Beukgevaar op 01-09-2012 22:47 ]
hier mijn 1e filmpje met mijn nieuwe gopro!
YouTube: kevin van waard Gopro helmetcam
Met die standaard plastic mounts krijg ik heel erg ''tikkend'' geluid... als je goed kijkt sluit dat plastic op plastic ook niet helemaal goed, je kan hem lichtelijk bewegen, weet iemand of dit op valt te lossen met een aluminium mount?
gr kevin
Met die standaard plastic mounts krijg ik heel erg ''tikkend'' geluid... als je goed kijkt sluit dat plastic op plastic ook niet helemaal goed, je kan hem lichtelijk bewegen, weet iemand of dit op valt te lossen met een aluminium mount?
gr kevin
Evt stukje dun electratape ertussen is wat ik doe. Overigens vermoed ik ook wel eens dat de knopjes zelf (met de veertjes) voor getik kunnen zorgen.deurmatje schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:06:
hier mijn 1e filmpje met mijn nieuwe gopro!
gr kevin
Misschien erg off-topic maar leuk voor action cam http://www.v-nix.nl/contour-plus-2
Versie 2 hebben ze erg gekeken naar de GoPro heb ik het idee, 60 meter diep, smartphone app ect.
Versie 2 hebben ze erg gekeken naar de GoPro heb ik het idee, 60 meter diep, smartphone app ect.
De smartphone app hadden ze op de vorige "plus" ook al volgens mij. Vind vooral die 120fps wel erg interessant!
Tijdens mijn zomer vakantie had ik mijn GoPro mee, en ik heb nu eindelijk eens tijd etc gevonden om van het materiaal wat ik heb een filmpje te maken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=k05msxYsqok]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=k05msxYsqok]
Ik heb even een compilatie gemaakt van een aantal timelapses die ik met mijn Hero2 heb gemaakt. 
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5B-1aSjibRE]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5B-1aSjibRE]
Vorige week een 5 dagen timelapse gemaakt met een GoPro 1 en een GoPro 2.
Resultaat:
- 74 mappen
- 143 GB
- 56.603 foto's

Ondertussen is nummer 3 van de Hero 2's aan de familie toegevoegd...
Helaas is 1 van deze 3 nog ziek maar daar wordt aan gewerkt.

(de Hero HD staat niet op de foto)
Resultaat:
- 74 mappen
- 143 GB
- 56.603 foto's

Guttje gaat 3D filmpjes maken
Moet wel wat leuks opleveren met al die vliegende apparatuur erbij

Zijn hier mensen welke last hebben van brekend 'mounts pieces'?
Dus de clip waar deze in vast komt de zitten, of enkele van de adnere plastic onderdelen?
Ik heb mijn camera nu misschien maar handje vol x gebruikt zonder enige vorm van vallen.
Maar de standaard clip om de camera op adhesive mounts te plaatsen is deels gebroken waar de schroef in moet. Dit betekend dat deze niet meer vast kan.
Een ander onderdeel, een 'arm' deeltje van de suction cup mount heeft een barst waardoor ik dit onderdeel nu ook niet meer durf te gebruiken.
Ik vind de kwaliteit van het plastic nogal tegenvallen voor de prijs die je betaald voor zo'n zakje.
Momenteel ben ik in het buitenland, maar zal bij terugkomst nog wel even langs de sportshop gaan waar ik deze vandaan heb. Anders maar direct met GoPro contact opnemen.
Kort gezegd dus: zijn er meer mensen met zelfde ervaringen?
Dus de clip waar deze in vast komt de zitten, of enkele van de adnere plastic onderdelen?
Ik heb mijn camera nu misschien maar handje vol x gebruikt zonder enige vorm van vallen.
Maar de standaard clip om de camera op adhesive mounts te plaatsen is deels gebroken waar de schroef in moet. Dit betekend dat deze niet meer vast kan.
Een ander onderdeel, een 'arm' deeltje van de suction cup mount heeft een barst waardoor ik dit onderdeel nu ook niet meer durf te gebruiken.
Ik vind de kwaliteit van het plastic nogal tegenvallen voor de prijs die je betaald voor zo'n zakje.
Momenteel ben ik in het buitenland, maar zal bij terugkomst nog wel even langs de sportshop gaan waar ik deze vandaan heb. Anders maar direct met GoPro contact opnemen.
Zelf gebruik ik mijn GoPro's voor het kitesurfen en ik heb nog nooit iets afgebroken gehad. Ik hoor er in de kitesurf wereld ook sommige mensen over. Zelf denk ik dat bepaalde productie batches niet goed zijn en dat er daardoor problemen komen.KALN schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:12:
Zijn hier mensen welke last hebben van brekend 'mounts pieces'?
Waarvan heb je een timelaps gemaakt?Gutteguttegut schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:49:
Vorige week een 5 dagen timelapse gemaakt met een GoPro 1 en een GoPro 2.
Resultaat:
- 74 mappen
- 143 GB
- 56.603 foto's
[afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door Marc_87 op 16-09-2012 17:43 ]
Een band in een studio.Marc_87 schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:42:
[...]Waarvan heb je een timelaps gemaakt?
We willen er een videoclip van gaan maken welke medio lente 2013 uit gaat komen.
Waarom zijn die bike mounts zo duur ? Ik bedoel 40 Euro voor simpele bevestiging ? Of hebben jullie hem via Deal extreme gehaald of ebay ?
Ik ben op vakantie in Noorwegen maar met timelapse mode valt het op dat soms fotos tussen zitten met paarse streppen en nu opeens filmpjes heel erg schokkerig !!!
Dat van die fotos vaker laatst van maar die filmpjes zijn 720P 60 modus of kan het kloppen als batterij bijna leeg is dat het dan normaal is
Dat van die fotos vaker laatst van maar die filmpjes zijn 720P 60 modus of kan het kloppen als batterij bijna leeg is dat het dan normaal is
Had ik ook, die van mij is ondertussen onderweg naar GoPro.Amdwarrior schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:40:
Ik ben op vakantie in Noorwegen maar met timelapse mode valt het op dat soms fotos tussen zitten met paarse streppen en nu opeens filmpjes heel erg schokkerig !!!
een nog (heel klein) geruchtje: http://photorumors.com/20...fore-the-end-of-the-year/
Dat die wifi app eens komt! Redelijke faal van gopro!
Inderdaad, die app moet er toch wel eens komen.
De wifi bacpac + remote is er nog niet zo lang, die zouden dus door de nieuwe versie gelijk alweer 'overbodig' zijn (voor de nieuwe dan)
De wifi bacpac + remote is er nog niet zo lang, die zouden dus door de nieuwe versie gelijk alweer 'overbodig' zijn (voor de nieuwe dan)
Koop de tripod mount voor je GoPro, dan kan je goedkopere accesoires gebruiken!Amdwarrior schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:48:
Waarom zijn die bike mounts zo duur ? Ik bedoel 40 Euro voor simpele bevestiging ? Of hebben jullie hem via Deal extreme gehaald of ebay ?
Ik had er ooit één van eBay, maar die scheurde bij de eerste testrit. Het ding was van plastic en zat met lijm in elkaar op een manier waarop de zwakke delen worden belast.
Daarna heb ik er één gekocht van metaal met een tripod-mount. Deze kan ook een veel zwaardere camera met gemak dragen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
Ik heb via digitalrev de GoPro HD Hero2 besteld aangezien die daar 70 euro goedkoper was dan hier. Ik zou hem deze donderdag moeten ontvangen. Kan al niet wachten.