bedoel je hiermee de cineform software?zonoskar schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:52:
Ik heb vrijdag een demo gehad van de nieuwe GoPro editting software v2.0. Het zag er allemaal wel gelikt uit, maar gebruikt iemand de v1.0 versie? Ik wist bv niet eens dat GoPro die software maakte. En ook al is die software gericht op de beginner, het leek redelijk uitgebreid en ze geven er een aantal leuke templates bij om een leuke edit te maken.
Zelf gebruik ik altijd iMovie, maar daar heb ik vaak last van dat kleur- en exposurecorrecties vaak niet mooi uitvallen. Ben benieuwd of de GoPro software dit beter doet, al hamerde de demo-gast erop dat het wel echt voor beginners en casual gebruikers was, die doen niet aan kleurcorrecties (schijnbaar).
Ze noemden het GoPro Studio v2.0

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
dat ziet eruit als de cineform die nu te downloaden is van de gopro site.. maar dan waarschijnlijk versie 2.0zonoskar schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:48:
Ze noemden het GoPro Studio v2.0
[afbeelding]
ik kan niet zoveel met cineform, fcp of imovie zijn makkelijker en kan je meer mee in mijn optiek. ik ben dan ook benieuwd wat de update met zich mee brengt.
Nog een vraag, kan je vanuit de app op je telefoon foto's maken via de go pro hd 3?
Verwijderd
Kan er een apart topic opgestart worden "DRIFT HD (Ghost) cameras; ervaringen & discussie" ?
Het kan toch niet de bedoeling zijn om hier op tweakers enkele de marktleiders op te volgen ?
Overigens, wie de huidige markt een beetje opvolgt weet dat de Drift HD Ghost momenteel in heel wat vakbladen op de eerste plaats verschijnt !
Zelfde beeld en geluids kwalliteit, standaard met afstandsbediening en ingebouwd scherm en een 300° verdraaibare lens, WiFi etc...
Het kan toch niet de bedoeling zijn om hier op tweakers enkele de marktleiders op te volgen ?
Overigens, wie de huidige markt een beetje opvolgt weet dat de Drift HD Ghost momenteel in heel wat vakbladen op de eerste plaats verschijnt !
Zelfde beeld en geluids kwalliteit, standaard met afstandsbediening en ingebouwd scherm en een 300° verdraaibare lens, WiFi etc...
Zo te horen ben je er helemaal van op de hoogte, dus doe wat je niet laten kan! Dit is een forum, waarbij de bezoekers dus zelf dingen kunnen aanmaken. Je hoeft niet te wachten tot anderen het doenVerwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:16:
Kan er een apart topic opgestart worden "DRIFT HD (Ghost) cameras; ervaringen & discussie" ?
The devil is in the details.
Vervelendste van dat cinepro vind ik dat je er niks mee kan zonder eerst je video te converteren via diezelfde tool. Wat vervolgens bestanden oplevert met idiote bitrates. Dat is vast lichter te verteren voor de editor, maar is ten eerste een nogal langzaam proces en ten tweede vreet het gewoon idioot veel diskspace.ourplayground schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:22:
[...]
dat ziet eruit als de cineform die nu te downloaden is van de gopro site.. maar dan waarschijnlijk versie 2.0
ik kan niet zoveel met cineform, fcp of imovie zijn makkelijker en kan je meer mee in mijn optiek. ik ben dan ook benieuwd wat de update met zich mee brengt.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik ga er van uit dat ik de normale bestanden rechtstreeks vanaf de gopro gewoon net zo vlot kan verwerken in Premiere Elements als bijvoorbeeld de video bestanden van mijn DSLR.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Nou ik denk dat je dan van een koude kermis thuiskomt. Met PE heb ik geen ervaring, maar zoals al eerder vermeld in dit forum werkt het vele malen makkelijker als je je video files naar bijvoorbeeld prores omzet, dit zijn inderdaad grotere bestanden, maar FCPX slikt ze als zoete koek.Orion84 schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:08:
[...]
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik ga er van uit dat ik de normale bestanden rechtstreeks vanaf de gopro gewoon net zo vlot kan verwerken in Premiere Elements als bijvoorbeeld de video bestanden van mijn DSLR.
Het zal ongetwijfeld vlotter werken dan wanneer je compressed files gaat inladen in je editor, maar zoals ik al zei: ik ben gewend aan het werken met het materiaal van mijn dslr (en andere action cam) en dat is ook gewoon compressed materiaal.
Maar we zullen zien, dit weekend ga ik het ervaren
Maar we zullen zien, dit weekend ga ik het ervaren
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het hangt natuurlijk ook van de codec af. Volgens mij is die van gopro vrij agressief in het compressen en werkt het mogelijk dan ook wat minder soepel dan ander gecompressed materiaal.
del
[ Voor 98% gewijzigd door Durango op 04-09-2013 23:28 ]
Geweldig gedaan! Ook erg leuk op de muziek ingespeeld.vanardenne schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:12:
Nieuw vakantiefilmpje: Rondje Kos in 90 seconds
[video]
Welke monopod gebruikte je eigenlijk?
Dankje!!MLPN schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:22:
[...]
Geweldig gedaan! Ook erg leuk op de muziek ingespeeld.
Welke monopod gebruikte je eigenlijk?
Deze monopod gebruikte ik: http://dx.com/p/220594
Lekker klein en licht. Op papier precies wat ik zoek maar helaas geen toppertje qua stevigheid.
Grappig gedaan, maar ik ga toch weer even zeiken
Het is namelijk 99 seconden hetzelfde trucje en na 40 seconden begon ik al draaierig te worden (en daar heb ik niet snel last van normaal gesproken) en toen moest ik dus nog een hele minuut.
Op 00:29 heb je het leuk op de muziek geëdit en dan lijkt het alsof het helemaal losgaat, omdat het tempo opeens omhoog vliegt. Maar dat is maar een paar seconden en vervolgens is het weer gewoon meer van hetzelfde.
Dus ja, leuke poging en het trucje werkt op zich wel, maar ik ga het toch weer zeggen: maak het niet langer dan nodig.
Op 00:29 heb je het leuk op de muziek geëdit en dan lijkt het alsof het helemaal losgaat, omdat het tempo opeens omhoog vliegt. Maar dat is maar een paar seconden en vervolgens is het weer gewoon meer van hetzelfde.
Dus ja, leuke poging en het trucje werkt op zich wel, maar ik ga het toch weer zeggen: maak het niet langer dan nodig.
Don't worry : Dat kan gewoonOrion84 schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:08:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Haha je vriendin mocht de GoPro niet aanraken? Ze heeft hem geen 1 keer vast gehad!vanardenne schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:12:
Nieuw vakantiefilmpje: Rondje Kos in 90 seconds
[video]
Al begin ik me langzamerhand af te vragen of Hahn zelf zulke perfect filmpjes maakt (Youtube shower filmpje iemandHahn schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:45:
Grappig gedaan, maar ik ga toch weer even zeikenHet is namelijk 99 seconden hetzelfde trucje en na 40 seconden begon ik al draaierig te worden (en daar heb ik niet snel last van normaal gesproken) en toen moest ik dus nog een hele minuut.
De edit op de muziek is wel cool!
[ Voor 62% gewijzigd door Tristan op 04-09-2013 06:55 ]
Heeft iemand ervaring met een mount om de GoPro in de flash hot shoe te parkeren? Zo ja, welke gebruik je?
Thanks voor je feedback. Die hoorde ik eerder, dat iemand er draaierig van werd :-)Hahn schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:45:
Grappig gedaan, maar ik ga toch weer even zeikenHet is namelijk 99 seconden hetzelfde trucje en na 40 seconden begon ik al draaierig te worden (en daar heb ik niet snel last van normaal gesproken) en toen moest ik dus nog een hele minuut.
Wat betreft de lengte, even een inkijkje in mijn overwegingen: ik was vooraf eigenlijk van plan om een "Kos in 60 seconds" filmpje te maken, vandaar ook het "Gone in 60 seconds" logo, voor de oplettende kijker :-). Bij het editten van de beelden en op de muziek merkte ik dat idd op 30 seconden het concept wat ik had bedacht er lekker duidelijk in zat maar door de vlugge beelden in de opbouw van de muziek de kijker nog niet zoveel van de beelden van Kos had gezien. Wat Tristan zelfs nu nog heeft.
Daarom had ik toch meer ruimte nodig om een paar shots wat meer rust te geven, na die versnelling halverwege in dat tempo doorgaan is qua onrust namelijk ook geen optie. Uiteindelijk kwam ik op zo'n 80sec uit, maar had ik een goed moment nodig in de muziek om m te kunnen stoppen; ik vind goed editten op muziek erg belangrijk. Uiteindelijk dus paar shots iets verlengd (zoals de 2 voorlaatste shots 's avonds op t plein en staand bij zwembad), kwam beter uit met de muziek en "seconds seconds" bekt ook lekkerder.
Thanks! Je zit er in ieder geval lekker scherp in, daar houd ik wel van. Ben het eens met "maak het niet langer dan nodig is" en leuk om mijn overwegingen daartoe bij dit filmpje te delen.Hahn schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:45:
Thanks! Haha, ze mocht m zeker vasthouden, maar niet in de shots van de edit. ;-) Concept was natuurlijk dat wij samen telkens zoveel mogelijk op dezelfde manier stonden en ronddraaiden. Dus had m consistent telkens vast.Tristan schreef op woensdag 04 september 2013 @ 06:52:
[...]
Haha je vriendin mocht de GoPro niet aanraken? Ze heeft hem geen 1 keer vast gehad!
[...]
Al begin ik me langzamerhand af te vragen of Hahn zelf zulke perfect filmpjes maakt (Youtube shower filmpje iemand) als dat hij advies geeft, ik ben het hier volledig met hem eens. Daarnaast zou ik wel iets meer van Kos willen zien, ik zie geen drol van de omgeving omdat je zo snel draait.
De edit op de muziek is wel cool!
Overigens eens met je opmerking over Hahn. Zowel over het eens zijn als het benieuwd zijn naar z'n gopro filmpjes ;-). Hahn?
Beste stuurlui staan aan wal, hè? 
Ik vind m'n eigen filmpjes nog lang niet op het niveau dat ik ze wil hebben, voornamelijk ook omdat ze vaak alleen leuk zijn voor de mensen die erbij waren en niet echt boeiend voor buitenstaanders. Maar hier zijn een paar video's te zien waarin ik de GoPro heb gebruikt (die uit Berlijn is grotendeels GoPro, paar scenes met 5D3).
En als ik iets zeg waar je het niet mee eens bent, mag je het gewoon zeggen natuurlijk
Een goed punt is een goed punt, of ik het nou zelf ook doe of niet. Het zijn adviezen die ik geef om je te helpen, niet om mezelf op de borst te kloppen omdat ik alles zelf zo goed doe en jij/jullie niet (want dat is niet zo
)
Ik vind m'n eigen filmpjes nog lang niet op het niveau dat ik ze wil hebben, voornamelijk ook omdat ze vaak alleen leuk zijn voor de mensen die erbij waren en niet echt boeiend voor buitenstaanders. Maar hier zijn een paar video's te zien waarin ik de GoPro heb gebruikt (die uit Berlijn is grotendeels GoPro, paar scenes met 5D3).
En als ik iets zeg waar je het niet mee eens bent, mag je het gewoon zeggen natuurlijk
Ik gebruik de JJC MSA-3 Universele Hotshoe Converter, echter te weinig gebruikt om daar iets zinnigs over te zeggen...PageFault schreef op woensdag 04 september 2013 @ 07:47:
Heeft iemand ervaring met een mount om de GoPro in de flash hot shoe te parkeren? Zo ja, welke gebruik je?
ik gebruik ook zoiets (maar dan van DX). Gebruik het om als ik foto's maak met mijn DSLR ook video te schieten met mijn camcorder. Werkt best prima, al zal met een gopro toch de camera wel in beeld komen denk ik.frietsje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:39:
[...]
Ik gebruik de JJC MSA-3 Universele Hotshoe Converter, echter te weinig gebruikt om daar iets zinnigs over te zeggen...
Nou, een nieuwe ervaring... (hero3silver, laatste update geïnstalleerd)
Nu al drie keer gehad dat ik de avond van te voren de batterij helemaal had opgeladen (en de extra battery achterop) om vervolgens de volgende middag met een volledig lege gopro te staan bij het eerste gebruik!
Nee, de wifi stond niet aan, dat dacht ik de eerste keer nog.
Maar drie keer is scheepsrecht, zijn er meer mensen met deze ervaring?
Nu al drie keer gehad dat ik de avond van te voren de batterij helemaal had opgeladen (en de extra battery achterop) om vervolgens de volgende middag met een volledig lege gopro te staan bij het eerste gebruik!
Nee, de wifi stond niet aan, dat dacht ik de eerste keer nog.
Maar drie keer is scheepsrecht, zijn er meer mensen met deze ervaring?
Thanks voor de tips voor de hotshoe converter!
Halo Heren en Dames,
Vraagje; zou ik via een filmpje die ik zelf op youtube zet theoretisch een boete kunnen krijgen?
bedankt,
Vraagje; zou ik via een filmpje die ik zelf op youtube zet theoretisch een boete kunnen krijgen?
bedankt,
Lijkt me sterk. het is onmogelijk om op te maken hoe hard je eigenlijk gaat, en ook niet gemakkelijk om te bepalen waar dit is.Scripted schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:48:
Halo Heren en Dames,
[video]
bedankt,
Maar of het verstandig is, is een tweede
Mijn eerste compilatie en edit.
Gebruikte hardware: GoPro Hero3 White Edition, Bobber mount, Chest Mount
Gebruikte software: Adobe Premiere Pro CS4, Adobe AE CS4
Vakantie: The Yacht Week 2013
Het is niet de eerste keer dat de politie een aanhouding doet vanwege een youtube filmpje. Maar in dit geval zal dat wel los lopen.Scripted schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:48:
Halo Heren en Dames,
[video]
bedankt,
Ik zit op het ogenblik een beetje tye dubben. Ik ga over 3 weken naar curacao en wij gaan duiken en snorkelen. Nu wilde ik eerst een behuizing aanschaffen voor mijn Sony digitale camera, maar die was een "whopping" 400 euro. Goed voor een behuizing gekkenwerk, en zoek dus een alternatief.
Ben op deze manier bij een GoPro terecht gekomen. Ben er al uit dat de Silver of de Black Edition wel de versies zijn om voor te gaan. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met duiken/snorkelen de GoPro? En voor dit soort toepassingen wat is dan geschikt? Of is een Hero 2 eventueel ook nog een optie?
Hou tevens ook nog de Ghost HD in de gaten en de Isaw A2 Ace. Al is GoPro wel al het merk om voor te gaan.
De eindresultaten (foto's en video's) zal ik zoals met elke vakantie omvormen tot een DVD.
Ben op deze manier bij een GoPro terecht gekomen. Ben er al uit dat de Silver of de Black Edition wel de versies zijn om voor te gaan. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met duiken/snorkelen de GoPro? En voor dit soort toepassingen wat is dan geschikt? Of is een Hero 2 eventueel ook nog een optie?
Hou tevens ook nog de Ghost HD in de gaten en de Isaw A2 Ace. Al is GoPro wel al het merk om voor te gaan.
De eindresultaten (foto's en video's) zal ik zoals met elke vakantie omvormen tot een DVD.
[ Voor 10% gewijzigd door Wicked-Game op 05-09-2013 13:22 ]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Bij een Hero 2 heb je wel een aparte case nodig om onderwater scherpe beelden te krijgen. De Silver is in feite gewoon een Hero 2 in een Hero 3 jasje en de Hero 3 case waar je perfect mee kan duiken (beeld blijft scherp) Op youtube zijn genoeg beelden te vinden van duiken met GoPro Hero 2/3 dus kijk daar eens naar zou ik zeggen.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ik snap je niet zo goed.Scripted schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:48:
Halo Heren en Dames,
[video]
bedankt,
Je haalt als een idioot in en rijdt ook veel te hard en brengt daarmee andere in gevaar (je bijrijder maar ook je tegenliggers) en plaatst dat vervolgens met naam en toenaam op internet.
En dan maak je je zorgen of de politie je daarmee een boete kan opleggen?
Als je dat zo dwarszit plaatst je het toch niet op internet? Of beter nog, ga dit doen op een circuit en rij je gewoon op de openbare weg.....
Leica MM + Sony A9
Het is zeker de moeite waard om een GoPro aan te schaffen bij duiken/snorkelen. Al helemaal op Curacao. Toen ik op Curacao was had ik mijn GoPro nog niet, maar vorige maand in Italië wel. Nu wil ik eigenlijk terug naar Curacao met mijn GoProWicked-Game schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:21:
Ik zit op het ogenblik een beetje tye dubben. Ik ga over 3 weken naar curacao en wij gaan duiken en snorkelen. Nu wilde ik eerst een behuizing aanschaffen voor mijn Sony digitale camera, maar die was een "whopping" 400 euro. Goed voor een behuizing gekkenwerk, en zoek dus een alternatief.
Voor mijn gevoel was het onder water soms beter te zien op mijn gopro dan met de duikbril. Als je trouwens 'echt' mooie beelden onder water wilt zou je er nog zo'n rode filter bij kunnen halen, voorbeeldje:
YouTube: GOPRO vs new SRP and Backscatter RED FILTERS for DIVE HOUSING
Ik weet ook niet echt of deze vraag in dit topic hoort, los van het feit dat het met een gopro gefilmd is of niet.RobertJRB schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:42:
[...]
Ik snap je niet zo goed.
Je haalt als een idioot in en rijdt ook veel te hard en brengt daarmee andere in gevaar (je bijrijder maar ook je tegenliggers) en plaatst dat vervolgens met naam en toenaam op internet.
En dan maak je je zorgen of de politie je daarmee een boete kan opleggen?
Als je dat zo dwarszit plaatst je het toch niet op internet? Of beter nog, ga dit doen op een circuit en rij je gewoon op de openbare weg.....
Kan ik hier uit opmaken dat een Silver Edition al voldoende is samen met de meegeleverde onderwater case?The Otherside schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:31:
Bij een Hero 2 heb je wel een aparte case nodig om onderwater scherpe beelden te krijgen. De Silver is in feite gewoon een Hero 2 in een Hero 3 jasje en de Hero 3 case waar je perfect mee kan duiken (beeld blijft scherp) Op youtube zijn genoeg beelden te vinden van duiken met GoPro Hero 2/3 dus kijk daar eens naar zou ik zeggen.
Ik kan op mijn werk het filmpje niet zien, zal dit thuis moeten doen. Maar is het een filter die op de normale behuizing gaat of dien je alsnog bij de GoPro een special dive housing erbij te nemen?MLPN schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:57:
[...]
Het is zeker de moeite waard om een GoPro aan te schaffen bij duiken/snorkelen. Al helemaal op Curacao. Toen ik op Curacao was had ik mijn GoPro nog niet, maar vorige maand in Italië wel. Nu wil ik eigenlijk terug naar Curacao met mijn GoPro.
Voor mijn gevoel was het onder water soms beter te zien op mijn gopro dan met de duikbril. Als je trouwens 'echt' mooie beelden onder water wilt zou je er nog zo'n rode filter bij kunnen halen, voorbeeldje:
YouTube: GOPRO vs new SRP and Backscatter RED FILTERS for DIVE HOUSING
Qua prijs vind ik persoonlijk de Silver voldoende, de Black word mij weer te duur voor het gebruik. En 4K is leuk maar zal ik in de praktijk niks van merken. Enige gemis is dan de AB volgens mij bij de Silver.
Yes, zie zelf maar (welliswaar Black edition, maar case is identiek): YouTube: Tip #60 GoPro Hero 3 vs Hero 2 - Under Water ComparisonWicked-Game schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:26:
[...]
Kan ik hier uit opmaken dat een Silver Edition al voldoende is samen met de meegeleverde onderwater case?
screendump aangezien je geen filmpjes kan kijken:

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
in jou geval: lekker voor de silver gaan. 2.7K ga je niet gebruiken, 1080P60 is niet nodig onder water (daar is alles al lekker "rustig", geen high speed actie en dergelijke). en de afstandbediening heb je niet nodig als je de camera al in je hand hebt.Wicked-Game schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:26:
[...]
Kan ik hier uit opmaken dat een Silver Edition al voldoende is samen met de meegeleverde onderwater case?
[...]
Ik kan op mijn werk het filmpje niet zien, zal dit thuis moeten doen. Maar is het een filter die op de normale behuizing gaat of dien je alsnog bij de GoPro een special dive housing erbij te nemen?
Qua prijs vind ik persoonlijk de Silver voldoende, de Black word mij weer te duur voor het gebruik. En 4K is leuk maar zal ik in de praktijk niks van merken. Enige gemis is dan de AB volgens mij bij de Silver.
een onderwatercamera is het zeker waard, vooral op een plek waar moois te zien is onder water. Heb zelf sinds kort een Gopro Black, en daarvoor had ik al een Sony HDR GW-55ve welke ook tot 5 meter waterdicht is. (en zoom heeft, en hetzelfde kost als de silver
90% van een mooie film, zijn interessante beelden. "you can polish a turd.... but it's still a turd"
Roodfilter is handig, maar als je niet gaat duiken is er in de nabewerking ook nog veel te "redden"
Voor voorbeeld onderwaterbeelden zonder roodfilter: (ff doorspoelen naar 2:43)
[YouTube: http://youtu.be/jrdIFFElzBw?t=2m39s]
(geen gopro! met de sony GW-55VE)
Tip: film in Narrow! dan heb je niet het typische "fish eye gopro" beeld, en lijken de visjes dichterbij. en niet naar de visjes toe, blijf gewoon lekker in het water hangen, dan komen ze naar jou!
[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 05-09-2013 21:28 ]
Leuke zomerse beelden en ik verwacht mooie volledige herinnering voor als je erbij bent. Paar tips waarmee ik denk dat je hem (volgende keer) beter maakt:tboheeren schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:27:
Mijn eerste compilatie en edit.
[video]
- Ik zou je shots korter knippen (die horen we laatste dagen vaker ;-)), bijvoorbeeld gelijk eerste shot zou ik iig al op 0:18 knippen op de muziek
- er zitten meerdere duidelijk muziek switches in het nummer waar je nu geen gebruik van maakt met de beelden. Bijvoorbeeld: 1:18 gaat de muziek over naar meer up-tempo, uitstekend moment om ook meer uptempo beelden te laten zien.
- minder herhaling van ogenschijnlijke dezelfde beelden. hier doel ik met name op vanaf 2:38 tot 3:43 dat je met de boei zwaait. Deze beelden zijn vrijwel allemaal hetzelfde, het lijkt ook vaak dezelfde persoon? Ik zou het zelf dan eerder de sprongen vanuit verschillende perspectieven filmen en dan aan elkaar snijden alsof je 1 zwaai gefilmd hebt.
- Als een filmpje meer dan 1 soundtrack nodig heeft, is dat voor mij vaak een teken dat die te lang is.
- de donkere beelden op feest zijn niet zo goed te volgen.
- de beelden in de grot onder water zijn cool!
Je kan nog overwegen om een macro filter te nemen. zoals dit: http://www.polarprofilters.nl/macro-lens-gopro-hero-3.htmlWicked-Game schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:26:
[...]
[...]
Ik kan op mijn werk het filmpje niet zien, zal dit thuis moeten doen. Maar is het een filter die op de normale behuizing gaat of dien je alsnog bij de GoPro een special dive housing erbij te nemen?
Ik heb er geen ervaring mee maar wel last gehad bij koraal en vissen onderwater die je close-up wilt krijgen dat die niet scherp zijn als je te dicht bij zit.
Ik las net op een andere site (motor forum/gopro topic) een gerucht dat er over ongeveer 2 weken een nieuwe Gopro camera zou uitkomen.. Iemand al wat over gelezen/gehoord?
http://i.imgur.com/2i9n2eH.jpg
http://i.imgur.com/2i9n2eH.jpg
Verwijderd
Ja. De fabrikant van de huidige processor heeft dit jaar een nieuwe versie uitgebracht die 30fps/4K ondersteunt, en tevens een 3D - 1080p/60fps lenscombinatie. Als ze de life cycle van de afgelopen jaren aanhouden, en alle IG en Twitter posts van GoPro werknemers wijzen daarop, dan zullen we in oktober een nieuwe GoPro gepresenteerd krijgen.
Ben zelf ook wel benieuwd naar de opvolger, al hoef ik de komende tijd toch geen nieuwe....
Gopro black voldoet prima. 4K heb ik niet nodig (2.7K is al 40% extra, dus prima voor stabilisatie) en voor slowmotion heb ik de 720P functie die ook prima is. Enige "nuttige" extra's imho zouden ingebouwde stabilisatie zijn (bijvoorbeeld op narrow, je cropt toch al op de sensor dus waarom niet?) en GPS zoals de Sony nu heeft (om snelheid/routes te bekijken).
Maar als je een gopro wil, en je kan nog even wachten.....
Gopro black voldoet prima. 4K heb ik niet nodig (2.7K is al 40% extra, dus prima voor stabilisatie) en voor slowmotion heb ik de 720P functie die ook prima is. Enige "nuttige" extra's imho zouden ingebouwde stabilisatie zijn (bijvoorbeeld op narrow, je cropt toch al op de sensor dus waarom niet?) en GPS zoals de Sony nu heeft (om snelheid/routes te bekijken).
Maar als je een gopro wil, en je kan nog even wachten.....
Kijk dit zijn de tips waar ik wel wat aan heb! Hoe mooi een Black ook is en hoe gaaf die functies ook zijn vind ik het net even teveel geld voor een camera die ik voor 90% van mijn tijd alleen maar onderwater ga gebruiken. Boven water en op vakantie gebruik ik mijn Sony Hx9v camera die prima 1080p videos maakt en prima foto's schiet. Dus daar heb ik geen GoPro voor nodig.Waah schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:46:
[...]
in jou geval: lekker voor de silver gaan. 2.7K ga je niet gebruiken, 1080P60 is niet nodig onder water (daar is alles al lekker "rustig", geen high speed actie en dergelijke). en de afstandbediening heb je niet nodig als je de camera al in je hand hebt.
een onderwatercamera is het zeker waard, vooral op een plek waar moois te zien is onder water. Heb zelf sinds kort een Gopro Black, en daarvoor had ik al een Sony HDR GW-55ve welke ook tot 5 meter waterdicht is. (en zoom heeft, en hetzelfde kost als de silver)
90% van een mooie film, zijn interessante beelden. "you can polish a turd.... but it's still a turd"
Roodfilter is handig, maar als je niet gaat duiken is er in de nabewerking ook nog veel te "redden"
Voor voorbeeld onderwaterbeelden zonder roodfilter: (ff doorspoelen naar 2:43)
[video]
(geen gopro! met de sony GW-55VE)
Tip: film in Narrow! dan heb je niet het typische "fish eye gopro" beeld, en lijken de visjes dichterbij. en niet naar de visjes toe, blijf gewoon lekker in het water hangen, dan komen ze naar jou!
Dan lijkt mij de Silver Edition voldoende.
Toch wat vragen mbt het duiken met een GoPro, er zitten veel accesoires al bij een GoPro dat is al mooi maar heb ik voor de GoPro een special diving house nodig? Of voldoet de standaard behuizing. Zag namelijk bij een Hero2 een apart diving house om blur tegen te gaan.
Dan de lens en filteringen, voor tropische wateren las ik dat een rood filter handig kan zijn. Hoe zijn de ervaringen? Zag dat de lens en filter bij PolarPro wel te doen zijn qua bedrag. Is het een must have? Of meer een leuke extra gadget?
Dan het vasthouden, is er iets van een strap/ koortje voor om je pols (zoals reguliere camera's dat vaak hebben) Want een GoPro verliezen onderwater zou zonde zijn
De hero 3 heeft die 'speciale' divehouse al standaard, Het glas van de behuizing is al standaard plat en niet bol zoals bij de hero 2. Dus je hoeft geen aparte behuizing aan te schaffen.Wicked-Game schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:42:
[...]
Kijk dit zijn de tips waar ik wel wat aan heb! Hoe mooi een Black ook is en hoe gaaf die functies ook zijn vind ik het net even teveel geld voor een camera die ik voor 90% van mijn tijd alleen maar onderwater ga gebruiken. Boven water en op vakantie gebruik ik mijn Sony Hx9v camera die prima 1080p videos maakt en prima foto's schiet. Dus daar heb ik geen GoPro voor nodig.
Dan lijkt mij de Silver Edition voldoende.
Toch wat vragen mbt het duiken met een GoPro, er zitten veel accesoires al bij een GoPro dat is al mooi maar heb ik voor de GoPro een special diving house nodig? Of voldoet de standaard behuizing. Zag namelijk bij een Hero2 een apart diving house om blur tegen te gaan.
Dan de lens en filteringen, voor tropische wateren las ik dat een rood filter handig kan zijn. Hoe zijn de ervaringen? Zag dat de lens en filter bij PolarPro wel te doen zijn qua bedrag. Is het een must have? Of meer een leuke extra gadget?
Dan het vasthouden, is er iets van een strap/ koortje voor om je pols (zoals reguliere camera's dat vaak hebben) Want een GoPro verliezen onderwater zou zonde zijn
Wat je als duiker nog wel moet aanschaffen is een handgrip + tripod mount of een bobber. Als je een bobber neemt, blijft hij ook gelijk drijven als je hem perongeluk los laat en nee hij schiet niet in een keer omhoog als je hem loslaat, zoveel lucht zit er nou ook weer niet in zo'n bobber.
Ik heb geen ervaring met de filters, maar in Italie vond ik het beeld zonder filter nog steeds erg mooi, behalve als je een flinke duik nam (ik snorkelde voornamelijk), maar dat is dan eigenlijk ook weer logisch aangezien daar minder licht komt.
een koortje om je pols is inderdaad erg handig. Zelf heb ik het koortje van de Wii controller gepakt (zat daar toch altijd in de weg) en aan mijn hero 3 vast gemaakt.
Thnx voor de tip! Dan wacht ik nog even een paar weekjes. Al is het omdat de Hero 3 dan wellicht goedkoper wordt.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:46:
Ja. De fabrikant van de huidige processor heeft dit jaar een nieuwe versie uitgebracht die 30fps/4K ondersteunt, en tevens een 3D - 1080p/60fps lenscombinatie. Als ze de life cycle van de afgelopen jaren aanhouden, en alle IG en Twitter posts van GoPro werknemers wijzen daarop, dan zullen we in oktober een nieuwe GoPro gepresenteerd krijgen.
Ok duidelijk. Denk dat een dobber wel handig is, zag dat er een dergelijk koortje ook aan zat dus lijkt mij een goede optie.MLPN schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:05:
[...]
De hero 3 heeft die 'speciale' divehouse al standaard, Het glas van de behuizing is al standaard plat en niet bol zoals bij de hero 2. Dus je hoeft geen aparte behuizing aan te schaffen.
Wat je als duiker nog wel moet aanschaffen is een handgrip + tripod mount of een bobber. Als je een bobber neemt, blijft hij ook gelijk drijven als je hem perongeluk los laat en nee hij schiet niet in een keer omhoog als je hem loslaat, zoveel lucht zit er nou ook weer niet in zo'n bobber.
Ik heb geen ervaring met de filters, maar in Italie vond ik het beeld zonder filter nog steeds erg mooi, behalve als je een flinke duik nam (ik snorkelde voornamelijk), maar dat is dan eigenlijk ook weer logisch aangezien daar minder licht komt.
een koortje om je pols is inderdaad erg handig. Zelf heb ik het koortje van de Wii controller gepakt (zat daar toch altijd in de weg) en aan mijn hero 3 vast gemaakt.
Nog even een vraag voor de echte kenners, in de zoektocht naar de beste prijs (hé ik blijf nederlander) stuitte ik op een Isaw A3 Extreme. Die qua prijs precies tussen de Silver en Black in gaat zitten en qua specs, zover ik nu kan zien gelijkwaardig is aan de Black. Iemand toevallig die Isaw A3 heeft vergeleken met de GoPro?
Kon zelf verdomd weinig vinden, lijkt wel of de A3 wel heel nieuw is.
Verwijderd
Zijn deze ook goed te gebruiken als Dash-cam, en zijn er oplossingen voor reflecties van de autovensters?
Verwijderd
Sowieso op Marktplaatsxantos schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:16:
[...]
Thnx voor de tip! Dan wacht ik nog even een paar weekjes. Al is het omdat de Hero 3 dan wellicht goedkoper wordt.
Mocht in oktober inderdaad een nieuwe Gopro worden aangekondigd, zou ik er niet teveel vanuit gaan dat je die ook al snel binnen hebt. De hero3 was pas na een paar maanden normaal leverbaar. Zal wel invloed hebben op de prijs inderdaad!xantos schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:16:
[...]
Thnx voor de tip! Dan wacht ik nog even een paar weekjes. Al is het omdat de Hero 3 dan wellicht goedkoper wordt.
Ik heb dit jaar de HERO 2 in de standaard behuizing onderwater gebruikt en het is echt crap beeld wat je dan krijgtMLPN schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:05:
De hero 3 heeft die 'speciale' divehouse al standaard, Het glas van de behuizing is al standaard plat en niet bol zoals bij de hero 2. Dus je hoeft geen aparte behuizing aan te schaffen.

Bobber ? Floaty backdoor bedoel je of iets anders ? Ik heb zelf een mini monopod en de floaty backdoor gebruikt en dat is inderdaad heel handig!Wat je als duiker nog wel moet aanschaffen is een handgrip + tripod mount of een bobber.
Dat is een goede tip, want doe moet ik vervangen bij de mini monopod en ik heb nog ergens Wii controllers liggeneen koortje om je pols is inderdaad erg handig. Zelf heb ik het koortje van de Wii controller gepakt (zat daar toch altijd in de weg) en aan mijn hero 3 vast gemaakt.
Op eBay ook goed verkrijgbaar zo te zien : Click!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nee echt een bobber:nero355 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:36:
Bobber ? Floaty backdoor bedoel je of iets anders ? Ik heb zelf een mini monopod en de floaty backdoor gebruikt en dat is inderdaad heel handig!
http://www.gopole.com/product/the-bobber
Zelf heb ik deze met tripod mount:
http://dx.com/p/anti-skip...re-black-blue-13cm-154202
Daarmee blijft hij ook drijven
Voor de duikers kan ik echt de Gopole reach aanraden. (of iets dergelijks waarschijnlijk)
Heb afgelopen vakantie in Cuba 6 duiken gemaakt en alles wat ik uit de hand heb gefilmd is redelijk shaky en aangezien de gopole voor je uit "drijft"is het beeld met de duiken dat ik die mee had genomen veel rustiger. Ook op de langste stand en dan jezelf filmen met vissen en zonlicht boven je geeft echt leuke beelden
Van de week in NL gedoken s'avonds en daar hoef ik in ieder geval geen filmpje ven te editten , want het zicht was echt bijna niks. Toch filmt de gopro dan nog steeds net zoveel als ik zelf zie dus met de kwaliteit zit het wel goed. Nu maar op zoek naar wat lampen voor op dat ding
Heb afgelopen vakantie in Cuba 6 duiken gemaakt en alles wat ik uit de hand heb gefilmd is redelijk shaky en aangezien de gopole voor je uit "drijft"is het beeld met de duiken dat ik die mee had genomen veel rustiger. Ook op de langste stand en dan jezelf filmen met vissen en zonlicht boven je geeft echt leuke beelden
Van de week in NL gedoken s'avonds en daar hoef ik in ieder geval geen filmpje ven te editten , want het zicht was echt bijna niks. Toch filmt de gopro dan nog steeds net zoveel als ik zelf zie dus met de kwaliteit zit het wel goed. Nu maar op zoek naar wat lampen voor op dat ding
Het gerucht gaat dat er binnen 2 weken een nieuw model word aangekondigd, heeft iemand hier meer info over?
Verwijderd
4K 30fps, 1080p 120fps. Als ze dezelfde processor / lensen fabrikant gebruiken wat wel waarschijnlijk is. Volgens sommige bronnen aankondiging binnen twee weken inderdaad, maar vorig jaar zelf ervaren dat levering dan nog wel 3-4 maanden op zich kan laten wachten. Vorig jaar was het oktober, misschien dat ze nu het drama dat vorig jaar in de kerstvakantie afspeelde (firmware brak, grote tekorten en giga wachtrijen als resultaat bij Support) willen omzeilen door nu net een paar weken eerder te zijn.
Tevens is er ook nog een mogelijkheid dat er een 3D variant komt (met als basis H3 Black Edition dan), aangezien de fabrikant die ook op de markt heeft gebracht.
Tevens is er ook nog een mogelijkheid dat er een 3D variant komt (met als basis H3 Black Edition dan), aangezien de fabrikant die ook op de markt heeft gebracht.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 17:27 ]
Zit er stiekem ook op te wachten. Had de hero 2 en de hero 3 ook zeer kort na release. Had de hero 3 afgelopen december al, maar dat was niet zo'n succes met al die vast lopersVerwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:26:
4K 30fps, 1080p 120fps. Als ze dezelfde processor / lensen fabrikant gebruiken wat wel waarschijnlijk is. Volgens sommige bronnen aankondiging binnen twee weken inderdaad, maar vorig jaar zelf ervaren dat levering dan nog wel 3-4 maanden op zich kan laten wachten. Vorig jaar was het oktober, misschien dat ze nu het drama dat vorig jaar in de kerstvakantie afspeelde (firmware brak, grote tekorten en giga wachtrijen als resultaat bij Support) willen omzeilen door nu net een paar weken eerder te zijn.

Hier nog een compilatie van 2 jaar gopro gebruik
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Mooie beelden. je zit niet stil saai thuis op de bank tenminste!
maar blijf benieuwd of de GoPro 4 echt vernieuwend gaat blijken. De gopro 3 was wel een hele verassing en was ook daadwerkelijk een groot verschil. 1080P @ 120FPS zou fijn zijn, maar persoonlijk zou ik zelfs daar de upgrade nog niet voor maken. Maar dat ligt aan je wensen natuurlijk
maar blijf benieuwd of de GoPro 4 echt vernieuwend gaat blijken. De gopro 3 was wel een hele verassing en was ook daadwerkelijk een groot verschil. 1080P @ 120FPS zou fijn zijn, maar persoonlijk zou ik zelfs daar de upgrade nog niet voor maken. Maar dat ligt aan je wensen natuurlijk
Leuk filmpje Anti elpa. Feedback van mij kant.
Wat voor mount heb je op je helm ?
- Het eerste shot zit ik naar een witte massa te kijken, camera te laag ?
- Ik vind zelf de shots van je rug op de motor niet zo interessant, is leuker om je complete houding te zien, knie en schouders.
- Audi is gaaf!
- Gaaf om de propellor te zien van de heli die "Stilstaat"
- Geluid van de honda (?) klinkt erg mooi!
Wat een mooie 2 jaar man ! erg gave dingen gedaan.
- Ik vind zelf de shots van je rug op de motor niet zo interessant, is leuker om je complete houding te zien, knie en schouders.
- Audi is gaaf!
GeldersedijkScripted schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:48:
Halo Heren en Dames,
[video]
bedankt,
Verwijderd
Overigens heb ik van een bron vernomen dat de HERO4, of wat de HERO3 ook moge opvolgen, in Amerika $500 gaat kosten. Best grote jump qua prijs, al helemaal nu de 3 in Amerika voor $330 weggaat. Je zou haast denken dat het iets meer wordt dan slechts de FPS upgrade.
thanks,thomasv93 schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:44:
Leuk filmpje Anti elpa. Feedback van mij kant.
- Audi is gaaf!
- geloof op mijn helm en ik keek naar beneden. Vond het wel grappig al dat poeier in beeld
- ja ik zou ook graag alles zien alleen krijg ik het er net niet op. misschien een keer proberen de camera echt achter mijn motor te plaatsen want op het uiterste puntje van het kontje krijg je dit beeld dus
- Ja is een honda cbr600rr met een compleet titanium arrow uitlaat systeem
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
500 Euro? 2 jaar geleden kon ik dat nog wel voorstellen maar concurentie is nu moordend toen was Sony/JVC/Isaw nog niet in de markt.
Vandaag geslecteerd voor het prototype-reasearch-traject van deadcatdot.com om een betere geluidsopname te realiseren. Test kit is onderweg
Sony had vorig jaar hun actiecamera al uit, maar binnen no-time kwam toen de black. weg concurrentiepositie. Als GoPro 500 dollar(euro?) wil vragen moeten ze wel met de volgende functies komen:Amdwarrior schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:43:
500 Euro? 2 jaar geleden kon ik dat nog wel voorstellen maar concurentie is nu moordend toen was Sony/JVC/Isaw nog niet in de markt.
1. Stabilisatie
2. 4k 30fps/2.7k 60fps/ 1080p 120fps
3. GPS, ik denk dat de komende tijd de overlays mbv GPS erg populair gaan worden (zodat je kan zien hoe hard je gaat, hoe hoog, etc)
Als ze dat voor elkaar krijgen, dan snap ik de hoge prijs mbt de concurrentie
Inmiddels wat ervaring opgedaan en ik heb niet de indruk dat PE meer moeite heeft met het materiaal uit de GoPro dan met het materiaal van mijn D7000. Voor mij vooralsnog geen reden om de boel eerst om te gaan zetten via cineform.ourplayground schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:32:
[...]
Nou ik denk dat je dan van een koude kermis thuiskomt. Met PE heb ik geen ervaring, maar zoals al eerder vermeld in dit forum werkt het vele malen makkelijker als je je video files naar bijvoorbeeld prores omzet, dit zijn inderdaad grotere bestanden, maar FCPX slikt ze als zoete koek.
Lichtelijk offtopic. Maar is er een app (Android) om GPS data te recorden en een overlay van te maken ?Waah schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:44:
[...]
Sony had vorig jaar hun actiecamera al uit, maar binnen no-time kwam toen de black. weg concurrentiepositie. Als GoPro 500 dollar(euro?) wil vragen moeten ze wel met de volgende functies komen:
1. Stabilisatie
3. GPS, ik denk dat de komende tijd de overlays mbv GPS erg populair gaan worden (zodat je kan zien hoe hard je gaat, hoe hoog, etc)
Zonder interval ? Watn GPS Datalogger doet met minimaal .5 seconden interval.
[ Voor 5% gewijzigd door DateTime.Now op 09-09-2013 15:10 ]
Meeste GPS hebben een refesh van 1 Hz (dus 1 per seconde). Sommige GPS hebben een update-interval van 10Hz. Maar geen enkele telefoon volgens mij. Sowieso een GPS die geen interval heeft bestaat volgens mij niet.
Maar waarom heb je zo'n hoge interval nodig? zoveel scherpe bochten e.d? als je relatief normale bochten doet (wat voor sport je ook maar beoefend) zou er een nauwkeurige lijn uit moeten komen.
Onthoud ook dat GPS een best hoge foutmarge heeft (5m dacht ik)
ik gebruik zelf "My Tracks" van google. Hier kun je in de installingen de tijd tussen opnamen zetten op "kleinst" en de afstand tussen opnamen op "1m tussen pgenomen locaties".
zal vandaag even een test doen als ik naar huis rijd, en een filmpje + overlay maken met mijn telefoon. Voor andere gopro-gebruikers misschien ook wel interessant en leuk als toevoeging aan je video's.
Maar waarom heb je zo'n hoge interval nodig? zoveel scherpe bochten e.d? als je relatief normale bochten doet (wat voor sport je ook maar beoefend) zou er een nauwkeurige lijn uit moeten komen.
Onthoud ook dat GPS een best hoge foutmarge heeft (5m dacht ik)
ik gebruik zelf "My Tracks" van google. Hier kun je in de installingen de tijd tussen opnamen zetten op "kleinst" en de afstand tussen opnamen op "1m tussen pgenomen locaties".
zal vandaag even een test doen als ik naar huis rijd, en een filmpje + overlay maken met mijn telefoon. Voor andere gopro-gebruikers misschien ook wel interessant en leuk als toevoeging aan je video's.
[ Voor 35% gewijzigd door Waah op 09-09-2013 15:45 ]
ik zal het opweg naar huis eens testen. Moet me even wat beter inlezen.
Als er stabilisatie en/of GPS in komt, dan kan je de accuduur al helemaal gedag zeggenWaah schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:44:
[...]
Sony had vorig jaar hun actiecamera al uit, maar binnen no-time kwam toen de black. weg concurrentiepositie. Als GoPro 500 dollar(euro?) wil vragen moeten ze wel met de volgende functies komen:
1. Stabilisatie
True, van mij had die "verkleiningsslag" sowieso niet gehoeven... had het intern kleiner gemaakt, en er een grotere batterij ingeklapt... want hier wordt niemand vrolijk van. Is denk ik ook het probleem voor de GoPro nu: accuduur.Hahn schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:36:
[...]
Als er stabilisatie en/of GPS in komt, dan kan je de accuduur al helemaal gedag zeggen
Die zijn er zeker, zowel voor IOS als Android is Harry's Laptimer, werkt ook geweldig samen met GoPro's! Zie onderstaande video (nog geen GoPro toen maar zal binnenkort wel gebruiken).thomasv93 schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:05:
[...]
Lichtelijk offtopic. Maar is er een app (Android) om GPS data te recorden en een overlay van te maken ?
Zonder interval ? Watn GPS Datalogger doet met minimaal .5 seconden interval.
De apps werken prima samen met GoPro's, zodra je over een trigger rijdt zal de GoPro beginnen met filmen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kv8H5DN4U2s&feature=youtu.be]
Zelfde idee inderdaad! heb even voorbeeldvideo gemaakt met xperia Z in de auto. dus geen gopro. Maar leuk als koppeling met je gopro beelden!
je kan je eigen tellers maken, en het werkt met heeeel veel data. wel leuk als je bijvoorbeeld een motor hebt (middelste teller is voor hoe "scheef" je gaat, ook al werkt die niet bij mij). De My Track van Google doet in ieder geval gemiddeld 1 GPS check per seconde (2100 checks, over 35 minuten)
Zelfde idee inderdaad! heb even voorbeeldvideo gemaakt met xperia Z in de auto. dus geen gopro. Maar leuk als koppeling met je gopro beelden!
je kan je eigen tellers maken, en het werkt met heeeel veel data. wel leuk als je bijvoorbeeld een motor hebt (middelste teller is voor hoe "scheef" je gaat, ook al werkt die niet bij mij). De My Track van Google doet in ieder geval gemiddeld 1 GPS check per seconde (2100 checks, over 35 minuten)
Verwijderd
Overigens is de nieuwe GoPro Studio 2.0 ook uit, te downloaden op gopro.com! Ziet er goed uit, ook tof dat je met die templates van door hun gemaakte filmpjes kan werken.
net even wat mee zitten rommelen, werkt erg leuk!! denk dat dit nog wel eens voor de kortere filmpjes mijn basis gaat worden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:21:
Overigens is de nieuwe GoPro Studio 2.0 ook uit, te downloaden op gopro.com! Ziet er goed uit, ook tof dat je met die templates van door hun gemaakte filmpjes kan werken.
edit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SCHlIL11vbU&feature=youtu.be]
filmpje is in 5 minuten gemaakt, dus geen commentaar op de herhaling aub
oh ja en heb expres wat met het contrast gespeeld
[ Voor 20% gewijzigd door ourplayground op 10-09-2013 16:17 ]
Ik ben zelf ook maar eens gaan prutsen in Cineform en het valt me allerminst tegen!
Minimale tijd en best tof resultaat
[YouTube: http://youtu.be/9OR05-2RtKk]
Minimale tijd en best tof resultaat
[YouTube: http://youtu.be/9OR05-2RtKk]
Niet meer door m'n tuin skieen aub ;-) thyonanti elppa schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:24:
[...]
Zit er stiekem ook op te wachten. Had de hero 2 en de hero 3 ook zeer kort na release. Had de hero 3 afgelopen december al, maar dat was niet zo'n succes met al die vast lopersHeb wel veel kunnen filmen want als ik de batterij er toen uithaalde en er weer instopte was er niets aan de hand. Liep dan alleen 9x per dag vast ofzo. Wel irritant maar niet onbruikbaar. Nu loopt ie als een speer iig en als de hero 4 (of hoe ie dan ook gaat heten) uitkomt zal ik ook die meteen weer gaan kopen.
Hier nog een compilatie van 2 jaar gopro gebruik
[video]
Even een algemene vraag/opmerking mbt het gebruik van de poles.. vinden jullie het niet jammer dat de pole nog in beeld is, of doen jullie dit net extra? Ik zie het in zoveel filmpjes voorbij komen dat het haast niet meer per ongeluk moet kunnen zijn gegaan.
wedervraag: hoe wil je jezelf filmen zonder een "pole" in beeld te krijgen?la_fusion schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:37:
Even een algemene vraag/opmerking mbt het gebruik van de poles.. vinden jullie het niet jammer dat de pole nog in beeld is, of doen jullie dit net extra? Ik zie het in zoveel filmpjes voorbij komen dat het haast niet meer per ongeluk moet kunnen zijn gegaan.
Gisteren mn GoPro Hero3 Black Edition opgehaald, even kort mee kunnen spelen. Alleen ik vraag me nu af, zijn er voor die Wi-Fi remote nog truken? Ik heb namelijk het idee dat die van mij gewoon kapot is namelijk.
Dat ding netjes opgeladen, scherm enzo gaat dan ook aan (op de remote dus), later van de stroom gehaald om te pairen met mn GoPro. Dus ik stel die GoPro in en wil daarna dus die remote aanzetten/pairen, maar geen enkele van die knoppen werkt? Wanneer ik de remote dan aansluit aan mn PC, krijg ik dat pairings symbol in beeld en kan ik op mn GoPro dat ding pairen.
De remote vraagt daarna of ik nog een GoPro wil pairen, maar dan kan ik niks selecteren? Beide knoppen doen weer niks. En wanneer ik de usbkabel uit die remote haal, gaat die remote dus uit en krijg ik die met geen mogelijkheid aan.
Er rest mij eigenlijk een zeer spijtige conclusie: remote is dood? Of zie ik iets heel doms over het hoofd?
Dat ding netjes opgeladen, scherm enzo gaat dan ook aan (op de remote dus), later van de stroom gehaald om te pairen met mn GoPro. Dus ik stel die GoPro in en wil daarna dus die remote aanzetten/pairen, maar geen enkele van die knoppen werkt? Wanneer ik de remote dan aansluit aan mn PC, krijg ik dat pairings symbol in beeld en kan ik op mn GoPro dat ding pairen.
De remote vraagt daarna of ik nog een GoPro wil pairen, maar dan kan ik niks selecteren? Beide knoppen doen weer niks. En wanneer ik de usbkabel uit die remote haal, gaat die remote dus uit en krijg ik die met geen mogelijkheid aan.
Er rest mij eigenlijk een zeer spijtige conclusie: remote is dood? Of zie ik iets heel doms over het hoofd?
n.a.
Ik heb net het eerste ritje gemaakt met de GoPro (3 silver) op de RAM-mount op mijn motor, welke aan een kroonplaatbout vast zit. Het beeldmateriaal hiervan heft echter nogal last van het jelly-effect, zonder nabewerkingen direct vanaf de SDkaart. Is dit een resultaat van de beeldstabilisatie in combinatie met trillingen van de motor? De plek waar die mount zit trilt helaas nogal.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
De camera iets meer kantelen of de stok iets anders vasthouden.ourplayground schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:08:
[...]
wedervraag: hoe wil je jezelf filmen zonder een "pole" in beeld te krijgen?
Is de remote daadwerkelijk opgeladen? Staat de GoPro in de juiste 'remote' stand, dus remote ipv app?arjen9551 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:27:
Gisteren mn GoPro Hero3 Black Edition opgehaald, even kort mee kunnen spelen. Alleen ik vraag me nu af, zijn er voor die Wi-Fi remote nog truken? Ik heb namelijk het idee dat die van mij gewoon kapot is namelijk.
Hoe zie ik of hij daadwerkelijk is opgeladen? GoPro staat idd op remote stand. Zoals ik al zei, het pairen werkt wel (wanneer hij aan mn PC hangt), maar de remote reageert op geen enkele input van de toetsen.la_fusion schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:53:
[...]
Is de remote daadwerkelijk opgeladen? Staat de GoPro in de juiste 'remote' stand, dus remote ipv app?
n.a.
Voor mensen die nog op zoek zijn, op www.planet-sports.nl zijn de GoPro Hero3 modellen in de aanbieding voor 205, 260 en 345 euro.
Normaalgesproken laat de remote kort zijn eigen batterijstatus zien zodra je hem aanzet (aan/uit knop even ingedrukt houden). Daarna gaat hij proberen te pairen met een GoPro en zodra dat lukt neemt hij het scherm over van de camera.arjen9551 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:55:
[...]
Hoe zie ik of hij daadwerkelijk is opgeladen? GoPro staat idd op remote stand. Zoals ik al zei, het pairen werkt wel (wanneer hij aan mn PC hangt), maar de remote reageert op geen enkele input van de toetsen.
Ja dat lukt dus al niet haha. Want hoe lang/kort ik die aan/uit knop ingedrukt houdt, er gebeurd niks. Alleen dus wanneer ik die remote aan mn PC koppel, gaat het scherm aan. Dus ik vermoed dat het een defecte unit is.Orion84 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:15:
[...]
Normaalgesproken laat de remote kort zijn eigen batterijstatus zien zodra je hem aanzet (aan/uit knop even ingedrukt houden). Daarna gaat hij proberen te pairen met een GoPro en zodra dat lukt neemt hij het scherm over van de camera.
n.a.
Ja, of dat ie dus niet goed oplaadt en dus alleen werkt als ie aan een stroombron hangt. Al eens geprobeerd om hem op te laden aan een USB netadapter (van je telefoon of zo), ipv. een poortje van je PC? Ik heb met mijn Battery BacPac ook wat ruzie soms, die wil alleen goed laden als ik 'm loshaal van de GoPro en met het korte kabeltje direct aan een netadapter hang.
[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 12-09-2013 13:04 ]
Net gebeld. Is gewoon de complete GoPro Black Edition en als je aanmeldt krijg je ook nog 10 euro korting. Dus dat is dan 334,95 euro. Is wel de laagste prijs die ik tot nu toe gezien heb. Iemand goeie ervaringen met deze webshop?Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:18:
Hero 3 Black Edition Outdoor Cover one color van GOPRO €344
Das wel een hele dure cover.
Hier ook problemen gehad met opladen van de devices (remote/GoPro 3/BacPac). en leek het of deze niet meer aan wilden. Opladen lult niet via alle USB poorten en telefoonopladers. Telefoon opladers die een output hebben van meer dan 700mA gaan meestal goed. Geloof dat een iPhone lader op 1000mA zit? Alles onderde die waarde werkte bij mij niet!Orion84 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:03:
Ja, of dat ie dus niet goed oplaadt en dus alleen werkt als ie aan een stroombron hangt. Al eens geprobeerd om hem op te laden aan een USB netadapter (van je telefoon of zo), ipv. een poortje van je PC? Ik heb met mijn Battery BacPac ook wat ruzie soms, die wil alleen goed laden als ik 'm loshaal van de GoPro en met het korte kabeltje direct aan een netadapter hang.
Ligt aan welke iPhone. De nieuwere modellen (4s en nieuwer?) hebben inderdaad een krachtigere lader. iPhone 4 is geloof ik nog niet heel krachtig. Ik heb zelf een aantal stekkerblokken met USB poorten en dat werkt prima, maar alleen direct aangesloten, met een verlengkabeltje ertussen werkt het al niet meer lekker.Djie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:22:
[...]
Hier ook problemen gehad met opladen van de devices (remote/GoPro 3/BacPac). en leek het of deze niet meer aan wilden. Opladen lult niet via alle USB poorten en telefoonopladers. Telefoon opladers die een output hebben van meer dan 700mA gaan meestal goed. Geloof dat een iPhone lader op 1000mA zit? Alles onderde die waarde werkte bij mij niet!
Dus dat is inderdaad wel even iets om rekening mee te houden.
Heb je nog meer shops gevonden die tegen die prijs de GoPro uitverkopen? Geef eens wat links..Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:16:
Overal aanbiedingen nu. Voorraad leegmaken voor de release van de 4 komende weken..
Lijkt er wel wat op dat dit het probleem is. Daarnet met mn HTC One X lader aan de stroom gehangen, remote doet het perfect (zelfde geld overigens via USB opladen). Maar zo gauw ik die kabel eruit haal, gaat de remote uit en met geen mogelijkheid meer aan.. Heb dus nu mn One X lader geprobeerd, USB poorten in mn PC kast, direct op mobo en in mn monitor, maar schijnbaar zorgt dus geen enkele van die dingen voor genoeg stroom om echt op te laden? Hij heeft vannacht aan mn PC gehangen (die aanstond uiteraard), maar helaas. Snap er niks meer vanOrion84 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:03:
Iemand overigens ervaring met zoiets: http://www.gopole.com/product/the-bobber? Ga binnenkort naar Indonesië, oa snorkelen, en wil mn GoPro niet gelijk op mn eerste trip ergens op de bodem van de zee achter moeten laten
n.a.
Voor opladen van mijn GoPro heb ik zoiets gekocht, maar dan van een ander merk en nog goedkoper : http://www.batteriesinafl...b-output-port-100-240v-acarjen9551 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:23:
Lijkt er wel wat op dat dit het probleem is. Daarnet met mn HTC One X lader aan de stroom gehangen, remote doet het perfect (zelfde geld overigens via USB opladen). Maar zo gauw ik die kabel eruit haal, gaat de remote uit en met geen mogelijkheid meer aan.. Heb dus nu mn One X lader geprobeerd, USB poorten in mn PC kast, direct op mobo en in mn monitor, maar schijnbaar zorgt dus geen enkele van die dingen voor genoeg stroom om echt op te laden? Hij heeft vannacht aan mn PC gehangen (die aanstond uiteraard), maar helaas. Snap er niks meer van
Doet het prima
nero355 in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"Iemand overigens ervaring met zoiets: http://www.gopole.com/product/the-bobber? Ga binnenkort naar Indonesië, oa snorkelen, en wil mn GoPro niet gelijk op mn eerste trip ergens op de bodem van de zee achter moeten latenOf zijn er betere/goedkopere alternatieven?
DealExtreme en eBay staan er vol mee
Erg leuke aanbieding, maar wat een ballen bedrijf.jerwes schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:20:
Voor mensen die nog op zoek zijn, op www.planet-sports.nl zijn de GoPro Hero3 modellen in de aanbieding voor 205, 260 en 345 euro.
Heb geprobeerd een GoPro Black te bestellen en te betalen met creditcard, heb daar nooit problemen mee. Nou bij dit bedrijf dus wel. Die accepteert klaarblijkelijk geen creditcards van nederlandse banken terwijl die van mij toch echt een mastercard is via rabobank.
Mailen werkte niet lekker (tot op heden nog geen reactie), en bellen tja leuk... maar ze konden niks betekenen. En ik wil hem juist met creditcard betalen ivm vakantie waar die zometeen direct in mee mag en dus verzekerd is...
helaas helaas dus
Zelf heb ik de SP POV Buoy gekocht, deze werkt ook prima en leek mij wat lekkerder vasthouden vanwege de foam/rubber laag die er overheen zit. Dit zag ik niet bij de Bobber. Daarom leek mij de Buoy ook beter geschikt om ook buiten het water goed vast te kunnen houden. Werkt btw ook met BacPac!arjen9551 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:23:
[...]
Lijkt er wel wat op dat dit het probleem is. Daarnet met mn HTC One X lader aan de stroom gehangen, remote doet het perfect (zelfde geld overigens via USB opladen). Maar zo gauw ik die kabel eruit haal, gaat de remote uit en met geen mogelijkheid meer aan.. Heb dus nu mn One X lader geprobeerd, USB poorten in mn PC kast, direct op mobo en in mn monitor, maar schijnbaar zorgt dus geen enkele van die dingen voor genoeg stroom om echt op te laden? Hij heeft vannacht aan mn PC gehangen (die aanstond uiteraard), maar helaas. Snap er niks meer van
Iemand overigens ervaring met zoiets: http://www.gopole.com/product/the-bobber? Ga binnenkort naar Indonesië, oa snorkelen, en wil mn GoPro niet gelijk op mn eerste trip ergens op de bodem van de zee achter moeten latenOf zijn er betere/goedkopere alternatieven?
Zie nu dat er bij de Bobber ook een Diving House zit, handig voor de GoPro 2 maar niet meer nodig bij de GoPro 3 heb ik mij laten vertellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Djie op 13-09-2013 10:07 ]
Zie nergens staan dat er een Diving house bij De Bobber zit...
Floats All GoPro Cameras + LCD BacPac™, Battery BacPac™, WiFi BacPac™ & Dive Housing
Staat alleen dat die dit allemaal kan laten drijven, niet dat die erbij zit.
Heb zelf gister zo'n boei uit china besteld. Kan open en kan je iets in bewaren. Ga ik waarschijnlijk een mini GPS-logger in bewaren om routes mee te tracken.
Floats All GoPro Cameras + LCD BacPac™, Battery BacPac™, WiFi BacPac™ & Dive Housing
Staat alleen dat die dit allemaal kan laten drijven, niet dat die erbij zit.
Heb zelf gister zo'n boei uit china besteld. Kan open en kan je iets in bewaren. Ga ik waarschijnlijk een mini GPS-logger in bewaren om routes mee te tracken.