Tristan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:28:
[...]
Ja precies. Ik monteer mijn edits altijd in fases. Van 5 uur opname naar 30min door alleen de leuke stukken eruit te selecteren. Daarna selectiever te werk zodat het totaal zo'n 15min wordt en dan knippen op de juiste plekken zodat het totaal maar een minuut of 5 is. Zo hou ik een vloeiend verhaal over die door de cuts aantrekkelijk blijft om naar te kijken
Zie bijvoorbeeld
[
video]
Achteraf had ik het rodelen ook wat kunnen knippen om hem nog wat korter te maken.
Ik zit nu anderhalve minuut in jouw filmpje en ik heb al tien keer gedacht "waarom zit dit erin?", dus dat het 'wat korter' had gekund is een flinke understatement, als je het mij vraagt
Op 1:10 bijvoorbeeld zit je 5 seconden naar een meid te kijken die doodstil staat te poseren met een standbeeld (ik gok dat ze denkt dat je een foto maakt

). Op zich grappig beeld, maar dat had écht geen 5 seconden hoeven te duren, ze staat doodstil en er gebeurt he-le-maal niks. 1 of 2 seconden was meer dan zat geweest.
Zeker hele triviale shots zoals iemand die ergens even langsloopt of stil staat zou je nooit langer dan een paar seconden moeten laten duren. Meer dan 3 seconden = boring as hell.
En op 3:40 zit een shot van een hele minuut (60 seconden!!1) van het afgaan van een glijbaan... Je video duurt nog geen 6 minuten en gewoon bijna 20% daarvan is dat ene shot

Na 3 bochten heb je zo'n glijbaan echt wel gezien, een seconde of 5, hooguit 10, was meeeeer dan genoeg.
[edit] Ik heb bovenstaande footage gefilmed met Protune aan. Achteraf jammer want ik ben nog niet skilled genoeg om de kleuren er perfect uit te laten springen. Protune staat nu weer uit

Niet skilled genoeg om contrast en/of saturatie een slinger te geven? Beetje slap smoesje hoor
En voor jou geldt ook flink: stabilisatie zou het een stuk beter kijkbaar maken.
Ow en disclaimer: ik vind niet dat je nooit meer video's mag maken oid

Ik klink misschien wat hard, maar ik zie gewoon heel veel dingen die heel makkelijk beter hadden gekund, zonder dat het je veel moeite kost
Bij dit soort video's gewoon heel erg in je achterhoofd houden dat niet iedereen (bijna niemand zelfs!) die de video bekijkt erbij was en/of de mensen in de video kent, waardoor het al veel minder boeiend is dan het voor jou is.
En gewoon less = more, hoe korter de video, hoe meer mensen 'm zullen bekijken, hoe meer mensen 'm zullen
afkijken en hoe spectaculairder 'ie kan worden. Je kan beter hebben dat mensen 'm te kort vinden (want dan vonden mensen 'm zo leuk dat ze meer willen zien), dan dat ze 'm te lang vinden.
The devil is in the details.