Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
The Otherside schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:42:
Van de week heb ik mijn Go Pro 3 Black Edition binnen gekregen. Vandaag eens wat gaan experimenteren om beetje te bepalen wat nou interessante mount opties zijn etc.
Leuk filmpje op de fiets! Toch maken veel verschillende posities vaak een filmpje leuk.
Ik heb hem zelf altijd bovenop mijn helm zitten, maar dan zie je niets van mijn hoofd. Ik moet zeggen, de zijkant van je hoofd zien heeft ook wel wat.

De timelapse had voor mij wel iets sneller gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Qua snelheid vind ik de timelapse wel aardig eigenlijk, ik snap alleen niet waarom je het 4:3 hebt gehouden. Het mooie aan de timelapsefunctie is dat je volwaardige foto's hebt en dus makkelijk in kunt zoomen zonder detailverlies.

En verder vind ik het ook aardig flets, vooral de grondhelft, dus ik zou er wat saturatie in pompen, maar dat ben ik :P

The devil is in the details.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:32
Ik heb nog wat zitten testen met GoPro de batterij lijkt gewoon in orde

90 min op 1080p 25fps
65 min op 1080p 50fps
Dit was als de gopro op mijn bureau ligt met en zonder behuizing

Maar op de motor valt hij nog geregeld vroegtijdig uit, dus ik vermoed dat er intern iets niet goed is.
Op de filmpjes zijn geen schokken te zien op het moment dat hij uit valt.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 20:35
Cyrus The Virus schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:32:
Maar op de motor valt hij nog geregeld vroegtijdig uit, dus ik vermoed dat er intern iets niet goed is.
Op de filmpjes zijn geen schokken te zien op het moment dat hij uit valt.
Valt hij uit, of loopt hij vast? Ik heb zelf al een paar vastlopers gehad (freeze, enige oplossing verwijdering batterij), maar gelukkig gebeurt dit maar sporadisch. Firmware update heeft dit niet verholpen.

Overigens heb ik ook eens een vertraging gehad in het nemen van foto's met de RC. Het leek alsof de GoPro uit het bereik van de RC was geraakt, maar de commando's toch nog doorkreeg toen ik ze weer dichter bij elkaar bracht, waardoor de foto's op alsnog werden gemaakt. Van mijn verbaasde gezicht...
Herkent iemand dit?

You are not a beautiful and unique snowflake.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:32
Zartos schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:59:
[...]

Valt hij uit, of loopt hij vast? Ik heb zelf al een paar vastlopers gehad (freeze, enige oplossing verwijdering batterij), maar gelukkig gebeurt dit maar sporadisch. Firmware update heeft dit niet verholpen.

Overigens heb ik ook eens een vertraging gehad in het nemen van foto's met de RC. Het leek alsof de GoPro uit het bereik van de RC was geraakt, maar de commando's toch nog doorkreeg toen ik ze weer dichter bij elkaar bracht, waardoor de foto's op alsnog werden gemaakt. Van mijn verbaasde gezicht...
Herkent iemand dit?
of hij uit valt of vast loopt weet ik niet. Als ik dan stop met rijden is hij in ieder geval uit en dus gestopt met filmen. Ik heb dit dus alleen gezien als ik hem op de motor gebruikt. Stil op het bureau gaat goed.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Mijn tweede GoPro avontuur komt er weer aan. Ik heb weer een Silver gehuurd om op 1 september te gaan airsoften. Mijn eerste film is hier langs geweest en heb nu niet alleen mijn gun mount, maar ook een head mount. Vorige keer had ik de GoPro op mijn helm, maar omdat ik als teletubbie door het veld ging, zag iedereen de GoPro al voordat ik over een richel kon kijken.

Nu wil ik de Head mount gebruiken voor first person view en de helm om met enkele tussenstukjes (3way pivot arm heet dat ding?) mijn gezicht te kunnen filmen. En dan ook weer de gun mount om mij persoonlijk of mijn doel (verlengde van mijn wapen) te filmpen.
Voldoende nieuwe speeltjes en mogelijkheden dus.

Nu kreeg ik tijdens mijn vorige film commentaar dat er geen "GoPro" actie in verwerkt was. Heb wel enkele slo-mo's maar niet echt actie-actie. :-)

Hebben jullie enkele tips of film mogelijkheden voor een dagje airsoften?
Ben van plan om tijdens één spel mijn wapen weg te leggen en puur wat actie te filmen. Maar hoor graag nog wat tips als jullie die hebben :-)

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn ervaring met airsoft is dat -zoals je zelf ook aangeeft- veel verschillende hoeken het spannend maakt. Op je hoofd, chestmount, op de rails van je replica, zijkant van je headset, van je af, naar je toe, etc.

Daarnaast vond ik de opnames op narrow beter, daar zie je soms de tegenstander nog op. In groothoek zie je alleen omgeving, de tegenstander (die in het algemeen al lastig te zien is), wordt zodanig klein dat je ze niet meer ziet. Zondag ga ik spelen en (experimenteren met) filmen in Arnhem (indoor), ben benieuwd wat we daar aantreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Tnx voor de info, zie graag je resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
RedRayMann schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:46:
Tnx voor de info, zie graag je resultaten!
Ik vind deze POV wel vet.

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 23-08-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Erg gaaf!
Heeft hij nou een speciale scope voor zijn headcam, voor als hij ook door de scope kijkt?
Zeer mooi in elkaar gezet, kan ik uren naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
frietsje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:33:
Erg gaaf!
Heeft hij nou een speciale scope voor zijn headcam, voor als hij ook door de scope kijkt?
Zeer mooi in elkaar gezet, kan ik uren naar kijken :)
Check deze maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sinds deze week heb ik ook een GoPro Hero3 Black edition. Op dit moment ben ik nog druk aan het uitproberen en kijken wat die kan. Alleen kom ik nu al een probleem tegen die ik niet op kan lossen. Op zo goed als alle video's die ik maak krijg ik bij lichtverschillen strepen te zien in het overbelichte deel van de video.

De instellingen die ik gebruik maken hierbij niet uit, dus dit komt voor ongeacht resolutie, framerate en of ik spotmeter aan heb of niet. Ik heb ook de laatste firmware (HD3.03.03.00). Heb ik nu een fout exemplaar te pakken of hoe kan dit? Belangrijker nog, hoe voorkom ik dit?

[ Voor 48% gewijzigd door DarkFly op 27-08-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Met dergelijke grijze strepen zou ik hem gewoon om gaan ruilen.

Ik heb van de week een GoPro Silver gekocht en bij mij was het schermpje aan de voorkant van de camera zo dood als een pier vanuit de doos. Meteen terug gereden naar de Saturn en hem om geruild, 2é exemplaar meteen maar even getest in de winkel en die werkte wel gewoon naar behoren.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
R2D2 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:04:
Met dergelijke grijze strepen zou ik hem gewoon om gaan ruilen.
Daar zit ik ook aan te denken, maar ik heb de camera gekocht bij ProGearUk. Ik heb ze al een mail gestuurd, benieuwd wat het antwoord is. Eens kijken of ze hun reputatie op Ebay waard zijn. Ook maar aan GoPro zelf een mail gestuurd, wie weet wat daar uitkomt.

Probleem is echter, dat ik morgen de camera wilde gaan gebruiken en volgende week op vakantie ga. Zou toch fijn zijn als het voor die tijd opgelost zou kunnen zijn...

[ Voor 24% gewijzigd door DarkFly op 24-08-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
2 weken terug met een groepje gaan hardlopen in de ardennen. Had de gopro bij me, de hele training aan laten staan. Na bijna 1,5 uur de batterij en sd kaart gewisseld. Achteraf bleek dat ik last van condens had, en ik was de anti fog inserts vergeten 8)7 Vandaar de waas in het scherm die pas weg ging bij het wisselen.

Heb niks door cineform gehaald deze keer maar direct in premiere gaan knippen. Daarna geëxporteerd en in after effects nog wat dingetjes aangepast.

Merk dat in de donkere gedeeltes er niet veel overblijft van de kwaliteit :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
DarkFly schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:37:
Sinds deze week heb ik ook een GoPro Hero3 Black edition. Op dit moment ben ik nog druk aan het uitproberen en kijken wat die kan. Alleen kom ik nu al een probleem tegen die ik niet op kan lossen. Op zo goed als alle video's die ik maak krijg ik bij lichtverschillen strepen te zien in het overbelichte deel van de video. Voorbeeld:
[afbeelding]

De instellingen die ik gebruik maken hierbij niet uit, dus dit komt voor ongeacht resolutie, framerate en of ik spotmeter aan heb of niet. Ik heb ook de laatste firmware (HD3.03.03.00). Heb ik nu een fout exemplaar te pakken of hoe kan dit? Belangrijker nog, hoe voorkom ik dit?
Ik heb dit nog niet eerder gezien (Hero 3 BE, SE en Hero 2), dus zou zeker even gaan omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Vorige week stond ik nog in de Grolsch tent op Lowlands 2013. Uiteraard was de GoPro mee. Vandaag filmpje gemaakt van de beelden. Kunnen we weer nagenieten! Check ook de slowmo mosselman-moves :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
vanardenne schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:50:
Vorige week stond ik nog in de Grolsch tent op Lowlands 2013. Uiteraard was de GoPro mee. Vandaag filmpje gemaakt van de beelden. Kunnen we weer nagenieten! Check ook de slowmo mosselman-moves :-)

[video]
Hij is leuk! Waarom koop je niet een monopod (Ik heb zelf deze en doet wat hij moet doen voor dat geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Tristan schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:18:
[...]

Hij is leuk! Waarom koop je niet een monopod (Ik heb zelf deze en doet wat hij moet doen voor dat geld)
Thanks!

Ik had monopod wel mee maar uiteindelijk geen zin om een tas het terrein op te nemen. De GoPro paste prima in mij broekzak, die extra 30cm aan monopod iets minder.

Overigens heb ik die monopod van DX ook (2x) gekocht, ben er niet echt tevreden over. Heb nu een andere geprobeerd van DX: deze. Blijft wel redelijk op z'n plek zitten maar ook niet heel stevig. Ze zijn sowieso allebei niet echt geschikt om in het water te gebruiken, qua roest etc.

Uiteindelijk bleek dit toch dus beetje een goedkoop is duurkoop verhaal, binnenkort ws voor een GoPole. Of iemand moet nog een andere gouden tip hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude werphengel werkt fantastisch.

Vraagje, ik ga binnenkort studeren in 't buitenland en wil graag een laptop om op te video bewerken. Heeft iemand tips? Hoe doet bijv een MacBook retina 8GB RAM het, en is 16 qua levensduur niet essentieel?
Of bijvoorbeeld de Asus N56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40
vanardenne schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:09:

Uiteindelijk bleek dit toch dus beetje een goedkoop is duurkoop verhaal, binnenkort ws voor een GoPole. Of iemand moet nog een andere gouden tip hebben :-)
Ik had ook dezelfde monopod en inderdaad ook het probleem dat de GoPro ging draaien. Nu heb ik deze: http://www.xsories.eu/imaging/ushot2.html en dat bevalt een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Hiddo schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:30:
[...]

Ik had ook dezelfde monopod en inderdaad ook het probleem dat de GoPro ging draaien. Nu heb ik deze: http://www.xsories.eu/imaging/ushot2.html en dat bevalt een heel stuk beter.
Beter of ook écht goed? Maximum lengte is wel de helft korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hiddo schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:30:
[...]

Draaien? Het is sowieso beter om met de camera onderop te filmen. Zie

en

Ik film zo aardig stabiel en heb geen last dat de camera draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Tristan schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

Draaien? Het is sowieso beter om met de camera onderop te filmen. Zie

Ik film zo aardig stabiel en heb geen last dat de camera draait.
Dat werkt alleen niet zo goed als je 'm op jezelf richt. Dan zit de gehele monopod in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40
vanardenne schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:15:
[...]

Beter of ook écht goed? Maximum lengte is wel de helft korter.
Echt goed, als je deze uittrekt kun je hem een heel klein stukje draaien en dan zit hij vast, dus inderdaad als je jezelf wilt filmen blijft de GoPro ook gewoon rechtop staan. Deze die ik heb is inderdaad niet heel lang, maar waar ik het voor gebruik lang genoeg en dusdanig compact dat ik hem altijd makkelijk mee kan nemen. Er is overigens ook een maatje groter, de Big Ushot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:31
Zelf op mijn vakantie in Canada deze aangeschaft: http://www.bestbuy.ca/en-...e63en02&SearchPageIndex=1

In de winkel zelf nog een stuk goedkoper te vinden gelukkig. Die ook gebruikt voor het filmen van beluga walvissen. Dat ging op zich goed maar word al snel relatief zwaar.

Helaas ook uiteindelijk geen 'money-shots' puur omdat ze vaak weer net onder waren en de beelden van onderwater lieten duidelijk zien dat ik toch eigenlijk wel een flat lens zou moeten hebben.

Wat mij betreft de beste foto die ik heb kunnen maken: https://twitter.com/ruudv...69909708175335424/photo/1

Heb nog wel meer foto's waarop er veel te zien zijn en ook wat fragmenten maar niet noemenswaardig zoals ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
ik moet zeggen van de pole ondersteboven wist ik _nog_ niet het concept lijkt erg op de Glidecam die ik dan weer vaak gebruik voor mijn dslr (effect ziet er hetzelfde uit)

ik had ergens de gopro charge usb mode gelezen maar weet niet meer of dat nu hier was of ergens anders..

zelf twijfel ik nog om dit te maken of gewoon een frame te laten afdrukken.
Ik gebruik mijn gopro vaak bij dj booth's en daar wilt nog wel eens water morsen.

Op het moment gebruik ik de hd 3 met een hd 2 accu back waarvan ik in de case een hoek heb uitgeknipt zodat mijn usb kabel erin kan hangen.
Hierdoor is het geheel nog ''redelijk'' spatwaterdicht en kan hij opladen.
Toch heb ikhet idee dat de hd2 accu back storingen geeft in de hd3 met gebruik van wifi + opladen en ik wil dus eigenlijk gaan opladen zonder back en direct op de gopro.

is er iemand die deze combo ook gebruikt en dezelfde ervaring heeft ?

al met al ben ik blij met mijn Black ookal heb ik vaak freezes en is hij niet helemaal 100% betrouwbaar (maar ik film dan ook meer met mijn dslr dan de HD3) maar ik elke keer als ik terug kom van een event en ik kijk de footage terug dan moet ik toch elke keer even lachen als er een mooi shot tussen zit zoals onderstaande _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://dump.ajdulion.com/TIH_gopro.jpg

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
AjDuLion schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:23:
zelf twijfel ik nog om dit te maken of gewoon een frame te laten afdrukken.
Ik gebruik mijn gopro vaak bij dj booth's en daar wilt nog wel eens water morsen.

Op het moment gebruik ik de hd 3 met een hd 2 accu back waarvan ik in de case een hoek heb uitgeknipt zodat mijn usb kabel erin kan hangen.
Hierdoor is het geheel nog ''redelijk'' spatwaterdicht en kan hij opladen.
Toch heb ikhet idee dat de hd2 accu back storingen geeft in de hd3 met gebruik van wifi + opladen en ik wil dus eigenlijk gaan opladen zonder back en direct op de gopro.

is er iemand die deze combo ook gebruikt en dezelfde ervaring heeft ?
Wil je niet gewoon een skeleton behuizing kopen? Is wel een hoop geld maar dan is hij het meest waterdicht. Eventueel nog een tape'je over het snoertje en dan kan je er een heel glas overheen kieperen.

Ik gebruik de Hero 3 Black met zowel nieuwe als oude backpack en geeft geen storingen bij mij.
De backpack van de Hero 2 laadt de camera niet op, de camera gebruikt de stroom van de backpack eerst en zodra die leeg is kan je hem eraf halen om te wisselen voor een andere bijvoorbeeld.
De nieuwe backpack laadt de batterij van de camera wel op. Ook tijdens het filmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Na een duik zag ik laatst dat er condens in de behuizing zat. Bij de knoppen zie ik een groene ring. Zou iemand eens kunnen kijken bij zijn/haar behuizing of dat hoort, of dat het een vochtindicator is die verkleurd is?

In het geval van het laatste, zou ik dan terug kunnen naar de winkel ermee?

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Daarvoor zijn toch de anti-fog inserts?

Zelf gisteren mijn bestelling van DealExtreme binnen gekomen en erachter gekomen dat wat ik heb besteld niet is wat ik dacht dat het was.. Ik dacht een flat lens besteld te hebben maar het is alleen een flat mount.. ik had beter moeten lezen natuurlijk maar was nu benieuwd of iemand wellicht een alternatief weet om daadwerkelijk een flat lens/dive casing voor de GoPro 2 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:18
leejoow schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:02:
Na een duik zag ik laatst dat er condens in de behuizing zat. Bij de knoppen zie ik een groene ring. Zou iemand eens kunnen kijken bij zijn/haar behuizing of dat hoort, of dat het een vochtindicator is die verkleurd is?

In het geval van het laatste, zou ik dan terug kunnen naar de winkel ermee?
Zou ff condens en gopro intypen bij Google. Had gelijk een paar hits en idd de inserts werden daar ook benoemd. Heb er zelf 6 duiken mee gemaakt en nergens last van , maar dat was in Cuba dus geen koude zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

la_fusion schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:17:
Daarvoor zijn toch de anti-fog inserts?

Zelf gisteren mijn bestelling van DealExtreme binnen gekomen en erachter gekomen dat wat ik heb besteld niet is wat ik dacht dat het was.. Ik dacht een flat lens besteld te hebben maar het is alleen een flat mount.. ik had beter moeten lezen natuurlijk maar was nu benieuwd of iemand wellicht een alternatief weet om daadwerkelijk een flat lens/dive casing voor de GoPro 2 te bestellen.
Ik heb ooit deze besteld : http://www.eyeofmineactioncameras.com/category_s/1834.htm

http://www.eyeofmine.com/gopro/hd/#underwater

Maar dit is blijkbaar hun nieuwe website : http://www.eyeofmineactioncameras.com/
Dus of je de Hero2 behuizing nog steeds kan bestellen weet ik niet :$

Ik kan je ook niet vertellen hoe die bevalt, want ik kon het gekke ding maar niet vinden voordat ik op vakantie ging dus heb ik gewoon de normale gebruikt :X En dat terwijl ik alles altijd goed/netjes bewaar |:( <insert rage>

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:15
ik ben opzoek naar een manier om de water blur tegen te gaan, nu heb ik deze lens gevonden maar hier lees ik:

Deze Oculus Lens is speciaal vervaardigd voor R5 dat staat voor de beeldresolutie 1080p of terwijl Full HD. Het is overigens wel gewoon mogelijk om met deze Oculus Lens op lagere resolutie te filmen, maar dan krijg je wel de randen van de lens in beeld. Dit is te verhelpen door dit later na te bewerken.

Hebben mensen ervaring met deze lens en zie je de randen echt goed bij 720p? Filmen in 1080 doe ik namelijk liever niet.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ourplayground schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:23:
ik ben opzoek naar een manier om de water blur tegen te gaan, nu heb ik deze lens gevonden maar hier lees ik:

Deze Oculus Lens is speciaal vervaardigd voor R5 dat staat voor de beeldresolutie 1080p of terwijl Full HD. Het is overigens wel gewoon mogelijk om met deze Oculus Lens op lagere resolutie te filmen, maar dan krijg je wel de randen van de lens in beeld. Dit is te verhelpen door dit later na te bewerken.

Hebben mensen ervaring met deze lens en zie je de randen echt goed bij 720p? Filmen in 1080 doe ik namelijk liever niet.
Waarom film je liever niet in 1080p??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:15
Tristan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:47:
[...]

Waarom film je liever niet in 1080p??
minder fps, grotere bestanden, ik kijk de films op een apple tv2 en die support geen 1080p. :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik was op Mysteryland 2013 met mijn Hero3 Black en GoPole!

Ik heb een registratie gemaakt van alle gave mensen op het evenement!

Tussen de gopro beelden zitten wat shots van mijn Sony HX100 wat perfect te combineren is. Allebij 1080p 50fps *O*

Het filmpje is meer dan 17 minuten maar ik had 4.5 a 5 uur materiaal geschoten :D

Enjoy!! :9

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34
victorb schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:42:

Tussen de gopro beelden zitten wat shots van mijn Sony HX100 wat perfect te combineren is. Allebij 1080p 50fps *O*

[video]

Het filmpje is meer dan 17 minuten maar ik had 4.5 a 5 uur materiaal geschoten :D

Ik heb niet je hele filmpje gekeken, filmpjes langer dan 3 minuten worden saai (mijn mening).
Maar ik zou eerst eens gaan denken aan deshaken....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat extra contrast had ook niet misstaan, wel leuk filmpje. Alleen te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

victorb schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:42:

[video]

Ik heb veel Gopro's voorbij zien komen, wellicht sta ik ook ergens tussen je filmpje :P Ik vind die reacties van mensen altijd leuk; geeft toch een soort relaxed sfeertje. Ik deel wel de kritiek op het shaken en de lengte, dit filmpje is eigenlijk te lang om af te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gutteguttegut schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:19:
[...]

Ik heb niet je hele filmpje gekeken, filmpjes langer dan 3 minuten worden saai (mijn mening).
Sterker nog, vaak zat verveel ik me al na een minuut als een filmpje niet heel goed is gedaan, dus dan is 2 minuten al een hele taak om uit te zitten :P

Tenzij je echt heel goed bent óf er een verhaal in je video zit, die lang genoeg boeiend blijft, zou ik een sfeervideo nooit veel langer dan 1,5 á 2 minuten maken.

Maar van die 17 minuten kan je al héél wat afschaven trouwens door gewoon sneller te cutten. In de eerste 10 seconden zie ik al twee beelden die te lang zijn :P Eerste 4 seconden een bord, wat je na 2 seconden ook wel gelezen hebt en daarna 6 seconden een leeg veld waar niks te zien valt, dat heb je in 2 seconden ook wel gezien. Dus van die eerste 10 sec kan je al 6 sec afhalen :+

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 30-08-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hahn schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:55:
[...]
Sterker nog, vaak zat verveel ik me al na een minuut als een filmpje niet heel goed is gedaan, dus dan is 2 minuten al een hele taak om uit te zitten :P

Tenzij je echt heel goed bent óf er een verhaal in je video zit, die lang genoeg boeiend blijft, zou ik een sfeervideo nooit veel langer dan 1,5 á 2 minuten maken.

Maar van die 17 minuten kan je al héél wat afschaven trouwens door gewoon sneller te cutten. In de eerste 10 seconden zie ik al twee beelden die te lang zijn :P Eerste 4 seconden een bord, wat je na 2 seconden ook wel gelezen hebt en daarna 6 seconden een leeg veld waar niks te zien valt, dat heb je in 2 seconden ook wel gezien. Dus van die eerste 10 sec kan je al 6 sec afhalen :+
Ja precies. Ik monteer mijn edits altijd in fases. Van 5 uur opname naar 30min door alleen de leuke stukken eruit te selecteren. Daarna selectiever te werk zodat het totaal zo'n 15min wordt en dan knippen op de juiste plekken zodat het totaal maar een minuut of 5 is. Zo hou ik een vloeiend verhaal over die door de cuts aantrekkelijk blijft om naar te kijken

Zie bijvoorbeeld
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HyfZY6r6YWM]

Achteraf had ik het rodelen ook wat kunnen knippen om hem nog wat korter te maken.

[edit] Ik heb bovenstaande footage gefilmed met Protune aan. Achteraf jammer want ik ben nog niet skilled genoeg om de kleuren er perfect uit te laten springen. Protune staat nu weer uit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 30-08-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik heb de 'moeite' genomen om hem helemaal af te kijken, en je hebt er echt super leuke beelden tussen zitten! Maar veel beelden dat je denkt van ja... waar kijk ik nu naar :). Dat jij van plek naar plek loopt was misschien voor jou een leuke belevenis, en jij kijkt er misschien iets anders naar dan wij. Maar voor de kijker die er niet bij was is het niet zo heel spannend.

Zoals eerder al terecht is opgemerkt moet je proberen de 'spanningsboog' hoog te houden. Dat is in een kort filmpje veel makkelijker dan in 17 min. Wissel veel shots af, de reacties van de mensen zijn leuk, maar blijf er niet te lang bij. En wat je halverwege soms deed was geluid van de mensen erbij door de muziek, dat gaf ook wel wat sfeer... maar dat deed je 3x en daarna ook niet meer.

Na het filmpje gezien te hebben, denk ik dat je zeker 10 min aan beeldmateriaal zonder problemen zo weg kan doen. Daarna is het een kwestie van kortere cuts maken tussen de shots en wees kritisch met weggooien van sommige dingen. Less is more gaat in dit geval zeker op! :) Je hebt genoeg beeld materiaal wat veel potentieel heeft en wat er beter uit komt als je het wat korter maakt.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Volg al een tijdje dit topic

Heb op moment zelf ook een Hd pro wel een van eerste maargoed.
Doe aan motorcross en vind leuk om dit vast te leggen.
Nu heb ik vaak dat de lens onder het zand zit, iemand die iets hier tegen heeft?

Ik zat ze;f te zoeken of er een middel is waardoor zand en vuil niet hecht op de lens, heb nog niks kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tristan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:28:
[...]

Ja precies. Ik monteer mijn edits altijd in fases. Van 5 uur opname naar 30min door alleen de leuke stukken eruit te selecteren. Daarna selectiever te werk zodat het totaal zo'n 15min wordt en dan knippen op de juiste plekken zodat het totaal maar een minuut of 5 is. Zo hou ik een vloeiend verhaal over die door de cuts aantrekkelijk blijft om naar te kijken

Zie bijvoorbeeld
[video]

Achteraf had ik het rodelen ook wat kunnen knippen om hem nog wat korter te maken.
Ik zit nu anderhalve minuut in jouw filmpje en ik heb al tien keer gedacht "waarom zit dit erin?", dus dat het 'wat korter' had gekund is een flinke understatement, als je het mij vraagt ;)

Op 1:10 bijvoorbeeld zit je 5 seconden naar een meid te kijken die doodstil staat te poseren met een standbeeld (ik gok dat ze denkt dat je een foto maakt :+). Op zich grappig beeld, maar dat had écht geen 5 seconden hoeven te duren, ze staat doodstil en er gebeurt he-le-maal niks. 1 of 2 seconden was meer dan zat geweest.

Zeker hele triviale shots zoals iemand die ergens even langsloopt of stil staat zou je nooit langer dan een paar seconden moeten laten duren. Meer dan 3 seconden = boring as hell.

En op 3:40 zit een shot van een hele minuut (60 seconden!!1) van het afgaan van een glijbaan... Je video duurt nog geen 6 minuten en gewoon bijna 20% daarvan is dat ene shot 8)7 Na 3 bochten heb je zo'n glijbaan echt wel gezien, een seconde of 5, hooguit 10, was meeeeer dan genoeg.
[edit] Ik heb bovenstaande footage gefilmed met Protune aan. Achteraf jammer want ik ben nog niet skilled genoeg om de kleuren er perfect uit te laten springen. Protune staat nu weer uit :)
Niet skilled genoeg om contrast en/of saturatie een slinger te geven? Beetje slap smoesje hoor ;)

En voor jou geldt ook flink: stabilisatie zou het een stuk beter kijkbaar maken.

Ow en disclaimer: ik vind niet dat je nooit meer video's mag maken oid ;) Ik klink misschien wat hard, maar ik zie gewoon heel veel dingen die heel makkelijk beter hadden gekund, zonder dat het je veel moeite kost :)

Bij dit soort video's gewoon heel erg in je achterhoofd houden dat niet iedereen (bijna niemand zelfs!) die de video bekijkt erbij was en/of de mensen in de video kent, waardoor het al veel minder boeiend is dan het voor jou is.

En gewoon less = more, hoe korter de video, hoe meer mensen 'm zullen bekijken, hoe meer mensen 'm zullen afkijken en hoe spectaculairder 'ie kan worden. Je kan beter hebben dat mensen 'm te kort vinden (want dan vonden mensen 'm zo leuk dat ze meer willen zien), dan dat ze 'm te lang vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Als we het toch over stabilisatie hebben, hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het beste is om het al gestabiliseerd op te nemen (bijvoorbeeld een steadycam, je hebt kleine voor GoPro's), maar niet iedereen heeft daar de spullen/het geld voor. In nabewerking kan je echter ook wel veel doen, bijvoorbeeld Warp Stabilizer in After Effects of Premiere Pro.

Alleen uitkijken dat je het realistisch houdt, beter een beetje geschok dan een heel 'stabiel' beeld met de randen die alle kanten op warpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
hendrilankamp schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:04:
Volg al een tijdje dit topic

Heb op moment zelf ook een Hd pro wel een van eerste maargoed.
Doe aan motorcross en vind leuk om dit vast te leggen.
Nu heb ik vaak dat de lens onder het zand zit, iemand die iets hier tegen heeft?

Ik zat ze;f te zoeken of er een middel is waardoor zand en vuil niet hecht op de lens, heb nog niks kunnen vinden :(
Misschien een simpel idee, maar wie weet heb je er wat aan... je zou kunnen kijken naar Tear Off's zoals je dat ook voor helmen hebt. Geen idee of iets dergelijks bestaat voor de GoPro maar je zou ongetwijfeld iets kunnen fabriceren.

Afbeeldingslocatie: http://www.esseyepro.com/uploads/products/products_13_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
The Otherside schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:18:
[...]

Misschien een simpel idee, maar wie weet heb je er wat aan... je zou kunnen kijken naar Tear Off's zoals je dat ook voor helmen hebt. Geen idee of iets dergelijks bestaat voor de GoPro maar je zou ongetwijfeld iets kunnen fabriceren.

[afbeelding]
Bestaat zeker een roll of systeem, kan alleen niet zien met de helm op of lens vies is.
http://www.24mx.nl/motorc...opro-en-liquid-image/k99/

Liefst deed iets op de lens zodat het vuil niet hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Hahn schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:04:
[...]
Bij dit soort video's gewoon heel erg in je achterhoofd houden dat niet iedereen (bijna niemand zelfs!) die de video bekijkt erbij was en/of de mensen in de video kent, waardoor het al veel minder boeiend is dan het voor jou is.
Helemaal met je post eens hoor :) zie ook mijn eerdere feedback op victorb's filmpje :). Maar het zou kunnen zijn dat Tristan dit filmpje ook meer voor eigen gebruik heeft gemaakt en zijn Nibbits(?) dan is het natuurlijk anders kijken. En toevallig even met ons deelt. In dat geval kan het best zijn dat zijn Nibbits geboeid die 5 min afkijken. Ga je het laten zien aan buitenstaanders dan is inderdaad de uitdaging een stuk groter om het ook leuk te houden voor mensen die geen idee hebben wie Joost, Arielle, Maarten, Brenda, Tristan en Renske zijn :)
hendrilankamp schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:19:
[...]

Bestaat zeker een roll of systeem, kan alleen niet zien met de helm op of lens vies is.
http://www.24mx.nl/motorc...opro-en-liquid-image/k99/

Liefst deed iets op de lens zodat het vuil niet hecht.
Denk als er iets is wat vuil niet doet hechten op de lens/vizier dan zouden tear off's niet nodig zijn ;). Voor water zijn er genoeg oplossingen. Zand zal lastiger zijn. Maar misschien op de gok? of als je eigen vizier onder de blubber zit heb je denk ik ook wel een goede indicatie. Voor de rest heb ik nooit zoiets dergelijks gedaan dus geen idee hoe snel er zand op je lens/vizier zit.

[ Voor 30% gewijzigd door The Otherside op 30-08-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hahn schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:04:
[...]
Ik zit nu anderhalve minuut in jouw filmpje en ik heb al tien keer gedacht "waarom zit dit erin?", dus dat het 'wat korter' had gekund is een flinke understatement, als je het mij vraagt ;)

Op 1:10 bijvoorbeeld zit je 5 seconden naar een meid te kijken die doodstil staat te poseren met een standbeeld (ik gok dat ze denkt dat je een foto maakt :+). Op zich grappig beeld, maar dat had écht geen 5 seconden hoeven te duren, ze staat doodstil en er gebeurt he-le-maal niks. 1 of 2 seconden was meer dan zat geweest.

Zeker hele triviale shots zoals iemand die ergens even langsloopt of stil staat zou je nooit langer dan een paar seconden moeten laten duren. Meer dan 3 seconden = boring as hell.

En op 3:40 zit een shot van een hele minuut (60 seconden!!1) van het afgaan van een glijbaan... Je video duurt nog geen 6 minuten en gewoon bijna 20% daarvan is dat ene shot 8)7 Na 3 bochten heb je zo'n glijbaan echt wel gezien, een seconde of 5, hooguit 10, was meeeeer dan genoeg.

[...]
Niet skilled genoeg om contrast en/of saturatie een slinger te geven? Beetje slap smoesje hoor ;)

En voor jou geldt ook flink: stabilisatie zou het een stuk beter kijkbaar maken.

Ow en disclaimer: ik vind niet dat je nooit meer video's mag maken oid ;) Ik klink misschien wat hard, maar ik zie gewoon heel veel dingen die heel makkelijk beter hadden gekund, zonder dat het je veel moeite kost :)

En gewoon less = more, hoe korter de video, hoe meer mensen 'm zullen bekijken, hoe meer mensen 'm zullen afkijken en hoe spectaculairder 'ie kan worden. Je kan beter hebben dat mensen 'm te kort vinden (want dan vonden mensen 'm zo leuk dat ze meer willen zien), dan dat ze 'm te lang vinden.
Smoesje? Ik heb abe kislevitz z'n tutorial en andere op youtube gevolgd en het zelf geprobeerd maar vond het resultaat niet bevredigend. Dus vandaar.

Verder, zie hieronder ;)
The Otherside schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:26:
[...]

Helemaal met je post eens hoor :) zie ook mijn eerdere feedback op victorb's filmpje :). Maar het zou kunnen zijn dat Tristan dit filmpje ook meer voor eigen gebruik heeft gemaakt en zijn Nibbits(?) dan is het natuurlijk anders kijken. En toevallig even met ons deelt. In dat geval kan het best zijn dat zijn Nibbits geboeid die 5 min afkijken. Ga je het laten zien aan buitenstaanders dan is inderdaad de uitdaging een stuk groter om het ook leuk te houden voor mensen die geen idee hebben wie Joost, Arielle, Maarten, Brenda, Tristan en Renske zijn :)
Precies dit :) Het is ook eigenlijk een prive filmpje waarbij ik met mn vriendin en vrienden naar duitsland ben geweest. Omdat je als buitenstaander het verhaal niet kent kijk je er heel anders tegenaan en zijn waarschijnlijk 3 min van de 6 min niet boeiend. Snap ik wel. Uiteraard luister ik goed naar alle feedback om het volgende filmpje nog boeiender te maken zodat het wel direct leuk is om het hier te posten.

[ Voor 50% gewijzigd door Tristan op 30-08-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Prima dat het niet voor 'het grote publiek' bedoeld was, maar je postte het wel als voorbeeld hoe het ook zou kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hahn schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:34:
Prima dat het niet voor 'het grote publiek' bedoeld was, maar je postte het wel als voorbeeld hoe het ook zou kunnen ;)
Mwah, het is wellicht niet het beste voorbeeld (beter heb ik nog niet) maar er is wel te zien dat er in mijn filmpje beter naar de cut momenten is gekeken. Daar ging het me om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tristan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:49:
[...]

Mwah, het is wellicht niet het beste voorbeeld (beter heb ik nog niet) maar er is wel te zien dat er in mijn filmpje beter naar de cut momenten is gekeken. Daar ging het me om.
Mwa, eerlijk gezegd vind ik het niet beduidend beter. De momenten waarop je cut zijn misschien iets beter gekozen, maar heel veel momenten zijn alsnog veel te lang.
Tristan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:31:
[...]

Smoesje? Ik heb abe kislevitz z'n tutorial en andere op youtube gevolgd en het zelf geprobeerd maar vond het resultaat niet bevredigend. Dus vandaar.
Dan probeer je wat meer of wat anders? En je hoeft niet per se een tutorial op de voet te volgen natuurlijk. Als jij contrast +10 geeft en saturatie +10/+20 geeft, dan zou het er al een stuk beter uitzien qua kleuren.

En je zegt "ik ben niet skilled genoeg, dus ik heb protune weer uitgezet", hoe wil je ooit skilled genoeg worden als je het opgeeft en alles op volautomatisch zet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hahn schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:53:
[...]
Mwa, eerlijk gezegd vind ik het niet beduidend beter. De momenten waarop je cut zijn misschien iets beter gekozen, maar heel veel momenten zijn alsnog veel te lang.

[...]
Dan probeer je wat meer of wat anders? En je hoeft niet per se een tutorial op de voet te volgen natuurlijk. Als jij contrast +10 geeft en saturatie +10/+20 geeft, dan zou het er al een stuk beter uitzien qua kleuren.

En je zegt "ik ben niet skilled genoeg, dus ik heb protune weer uitgezet", hoe wil je ooit skilled genoeg worden als je het opgeeft en alles op volautomatisch zet? :+
Als we even de stilstaande dame en de rodelbaan vergeten vind ik het wel meevallen en blijft het filmpje imo redelijk boeiend.

True, echter wil ik eerst het editten een beetje goed onder de knie hebben zodat elk filmpje boeiend is voordat ik me ga bemoeien met Protune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tristan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:02:
[...]

Als we even de stilstaande dame en de rodelbaan vergeten vind ik het wel meevallen en blijft het filmpje imo redelijk boeiend.
Mja, ik vind het niet nodig om hier veel verder op in te gaan, want dat is voor jou ook niet leuk, maar zonder die twee stukjes zou ik alsnog meer dan genoeg op te merken hebben. Ik vond het alleen niet nodig om alles op te gaan noemen.
True, echter wil ik eerst het editten een beetje goed onder de knie hebben zodat elk filmpje boeiend is voordat ik me ga bemoeien met Protune.
Is jouw keuze, maar in alles kun je altijd verbeteren, dus eerst het één leren en dan het ander vind ik iets wat goed bedoeld is, maar nooit echt van de grond komt.

En sowieso kan het één het ander ondersteunen, dus mijn advies zou zijn om gewoon met allebei simpel te beginnen en niet eerst superpro te willen zijn in editen, om dan vervolgens van nul af te moeten gaan leren hoe je color grading/color correction doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hahn schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:08:
[...]
Mja, ik vind het niet nodig om hier veel verder op in te gaan, want dat is voor jou ook niet leuk, maar zonder die twee stukjes zou ik alsnog meer dan genoeg op te merken hebben. Ik vond het alleen niet nodig om alles op te gaan noemen.

[...]
Is jouw keuze, maar in alles kun je altijd verbeteren, dus eerst het één leren en dan het ander vind ik iets wat goed bedoeld is, maar nooit echt van de grond komt.

En sowieso kan het één het ander ondersteunen, dus mijn advies zou zijn om gewoon met allebei simpel te beginnen en niet eerst superpro te willen zijn in editen, om dan vervolgens van nul af te moeten gaan leren hoe je color grading/color correction doet.
Geeft absoluut niet hoor :) Als jij duidelijke verbeter punten ziet hoor ik deze graag. Het liefst met een voorbeeld als dat mogelijk is. Zo kan niet alleen ik maar de rest hier er wellicht ook van leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Gratis stabiliseren: http://www.guthspot.se/video/deshaker.htm
Werkt bijzonder goed moet ik zeggen, wel even wat spelen met de instellingen maar na een paar keer snap je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Gutteguttegut schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:14:
Gratis stabiliseren: http://www.guthspot.se/video/deshaker.htm
Werkt bijzonder goed moet ik zeggen, wel even wat spelen met de instellingen maar na een paar keer snap je het wel.
Blegh,

- How about porting Deshaker to Mac or Linux or...?
I'm afraid I doubt that will happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tristan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:12:
[...]

Geeft absoluut niet hoor :) Als jij duidelijke verbeter punten ziet hoor ik deze graag. Het liefst met een voorbeeld als dat mogelijk is. Zo kan niet alleen ik maar de rest hier er wellicht ook van leren!
Specifieke voorbeelden zijn lastig, maar om maar even een extreem goed voorbeeld te geven, de video van GoPro zelf:

Deze video is 5 minuten lang, maar blijft boeiend, omdat er ten eerste ontiegelijk mooie beelden in zitten. Maar ook vooral omdat al die beelden gemiddeld 2 tot 4 seconden duren. Je valt van het ene "wow vet"-moment in het andere en daardoor blijft het boeien.

Nu zal je zelf niet zo snel uit helikopters springen, met walvissen zwemmen en surfen in 10 meter hoge golven, laat staan in één video die je maakt. Maar dat is des te meer reden om je beelden kort en afwisselend te houden. Als GoPro er voor kiest om de prachtigste beelden maar 3 seconden te laten zien, waarom zou je een "ik loop tussen alle mensen door op straat"-scene dan 10-20-30 seconden moeten laten duren, om maar wat te noemen?

Ik vind het soms ook doodzonde om een mooie scene te verknippen, omdat het zo mooi eruit ziet of omdat het eindelijk een keer goed is gegaan. Maar uiteindelijk gaat het erom dat de kijker nooit een "ja nu heb ik het wel gezien..."-moment krijgt (en dat moment heb je snél) en dat voorkom je alleen door tijdig te knippen.

En mijn punt met deze video van GoPro is ook dat als je én zo goed kunt knippen én zulke mooie beelden hebt, dat je dan prima een video van 5 minuten kunt maken. Heb of kan je dat niet zo goed, houd het dan vooral een stuk korter ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 30-08-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Tristan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:19:
[...]
Blegh,
- How about porting Deshaker to Mac or Linux or...?
I'm afraid I doubt that will happen.
Dan Warp Stabalizer in AE CS5+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:39
@Hahn: Mja een professioneel filmpje vergelijken met een eigengemaakt GoPro filmpje is natuurlijk een beetje appels met peren. Sowieso zou het me verbazen als ook maar de helft van die promofilm daadwerkelijk met een GoPro gemaakt is. Ik vermoed dat daar ook gewoon andere professioneel spul voor gebruikt is (ongeveer met dezelfde brandpuntsafstand).

Dat gezegd hebbende; afwisseling is natuurlijk wel prettig. De profesionele demo biedt ook afwisseling door verschillende standpunten (zelden op normale ooghoogte), pannen en vertragen / versnellen van de tijd. Ook scheelt het dat hier waarschijnlijk een hele cameracrew achter zit, waardoor de actor gewoon zijn of haar ding kan doen en de crew let op het camerawerk. Jezelf filmen is een stuk lastiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Hahn schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:22:
[...]

Specifieke voorbeelden zijn lastig, maar om maar even een extreem goed voorbeeld te geven, de video van GoPro zelf:

[video]
Deze video is 5 minuten lang, maar blijft boeiend, omdat er ten eerste ontiegelijk mooie beelden in zitten. Maar ook vooral omdat al die beelden gemiddeld 2 tot 4 seconden duren. Je valt van het ene "wow vet"-moment in het andere en daardoor blijft het boeien.

Nu zal je zelf niet zo snel uit helikopters springen, met walvissen zwemmen en surfen in 10 meter hoge golven, laat staan in één video die je maakt. Maar dat is des te meer reden om je beelden kort en afwisselend te houden. Als GoPro er voor kiest om de prachtigste beelden maar 3 seconden te laten zien, waarom zou je een "ik loop tussen alle mensen door op straat"-scene dan 10-20-30 seconden moeten laten duren, om maar wat te noemen?

Ik vind het soms ook doodzonde om een mooie scene te verknippen, omdat het zo mooi eruit ziet of omdat het eindelijk een keer goed is gegaan. Maar uiteindelijk gaat het erom dat de kijker nooit een "ja nu heb ik het wel gezien..."-moment krijgt (en dat moment heb je snél) en dat voorkom je alleen door tijdig te knippen.
Daar aan wil ik nog toevoegen dat geluid of beter gezegd de muziek in dit soort filmpjes een behoorlijke boost geeft aan het interessant houden en leuk om naar te kijken. Let maar op dat alle cuts precies vallen op beat/maat van de muziek :) dat is niet toevallig gedaan. Mooi stuk vind ik in bovenstaande filmpje (1:50) het moment dat de camera onderwater gaat en de muziek daarop ook aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Morrar schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:37:
@Hahn: Mja een professioneel filmpje vergelijken met een eigengemaakt GoPro filmpje is natuurlijk een beetje appels met peren. Sowieso zou het me verbazen als ook maar de helft van die promofilm daadwerkelijk met een GoPro gemaakt is. Ik vermoed dat daar ook gewoon andere professioneel spul voor gebruikt is (ongeveer met dezelfde brandpuntsafstand).

Dat gezegd hebbende; afwisseling is natuurlijk wel prettig. De profesionele demo biedt ook afwisseling door verschillende standpunten (zelden op normale ooghoogte), pannen en vertragen / versnellen van de tijd. Ook scheelt het dat hier waarschijnlijk een hele cameracrew achter zit, waardoor de actor gewoon zijn of haar ding kan doen en de crew let op het camerawerk. Jezelf filmen is een stuk lastiger...
Mja en je gaat nu aardig voorbij aan mijn punt ;) Het was geen vergelijking, het is een voorbeeld waar je veel van kunt leren.

Ik zet er ook net een edit bij, want ik wilde ermee zeggen dat als je zo goed bent, dan kom je ermee weg. En het kan nooit kwaad om te kijken naar hoe anderen het doen. Ja, ze hebben véél meer geld, véél meer spullen en véél meer mensen tot hun beschikking, maar dat neemt niet weg dat alle beelden maar ~3 seconden duren. Als zij het al zo kort houden, met al dat geld/spullen/mankracht, waarom zou jij ermee wegkomen om een scene van 10 seconden van enkel jezelf met een cameraatje van €300 te filmen? :P

Ben je een beginner, begin dan niet met een video van 5+ minuten. Desnoods begin je met video's van 30 seconden, veel makkelijker, veel minder werk en dan kan je vanzelf uitbreiden als je beter wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 30-08-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ja ben het ook wel eens met je punt hoor; precies de reden waarom ik bij fotografie blijf en (nog) niet in de wereld van het filmen ben gestapt. Met foto's moet je ook flink selecteren om een leuke, presenteerbare collectie over te houden, maar vergeleken met film is het nog peanuts. Te vaak heb ik zelfgemaakte videos gezien die gewoonweg saai zijn of technisch aan alle kanten rammelden :+

Maar als je het echt kan, is film wel mooi voor bepaalde onderwerpen (zeker beweging, waar foto's toch vaak tekort schieten). Er komt alleen heel veel bij kijken:

- Compositie, scherpte, belichting (idem als bij een foto, maar nu amper tijd om erop te letten).
- Plannen van de bewegingen.
- Kunnen nabewerken (veel meer werk dan bij fotografie)
- Timing van de scenes / shots (jouw punt)
- Het geluid / de voice over / de muziek (zoals The otherside heel terecht opmerkt).

Kortom, goed filmen vergt nogal wat :)

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 30-08-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Yup, video is fotografie, maar dan 24x per seconde plus geluid. Dus voor elke seconde dat je filmt is het eigenlijk 48x zo moeilijk :+

Daarom moet je het jezelf ook niet te moeilijk maken met gelijk video's die minutenlang duren.

Sowieso moet je bedenken dat mensen niet alleen kijken, maar ook luisteren. Als ik bijvoorbeeld een video ga kijken, moet ik 9 van de 10 keer eerst even m'n muziek uitzetten en ben ik de tijd die de video duurt ook kwijt aan het kijken. Is het een slechte video, dan heb ik dus zowel m'n 'kijktijd' als m'n 'luistertijd' verdaan :+

Terwijl als ik een foto voorbij zie komen, dan zie ik binnen een seconde of 'ie me wat doet of niet, terwijl ik gewoon m'n muziek verder kan luisteren. Is het niks, klik ik de foto weg en klaar. Ben ik een seconde kwijt, dat zal niemand ooit boeien.

Anyway, ik wou ook nog een ander punt maken, maar die is me ontschoten :+ Dus ik laat het hierbij, want ik ga sowieso veel te diep in op alles wat erachter zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Het is een beetje offtopic wellicht, maar wilde het toch even laten zien.

Voor school hebben wij een ondernemingsproject gedaan (ongeveer 3 jaar terug) en één van de onderdelen was een commercial in elkaar zetten. In een commercial heb je vaak niet meer dan 30 sec om je boodschap over te brengen. Om dan tot de kern te komen is ontzettend lastig + dat het ook nog leuk moet zijn om naar te kijken.

Wij zijn op pad geweest die dag met een professionele camera, met uren aan footage en dat terug brengen tot 30 a 40 sec is echt een kriem. Daarnaast moet je eigenlijk tijdens de opnamens al rekekening houden met de shots die je wilt nemen. (zo kwamen wij naderhand achter dat we enkele close ups misten van de trein, vandaar lelijke digitale zoom op de 1) In feite moet je al een grof idee hebben van het filmpje in je hoofd. Dit is het uiteindelijke eind product geworden. En zelfs nu als ik er naar kijk zie ik nog zoveel ruimte voor verbetering. (denk dat je dat altijd houdt) maar misschien wel een leuk voorbeeld van een 30 sec filmpje waar je best veel in over kan brengen.

Ik ben bang dat de boodschap die in het filmpje zit niet heel duidelijk is, lastig om iets dergelijks goed in beeld te krijgen. Maar over het algemeen was ik redelijk tevreden over de montage zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Flink offtopic ja, want het zijn geeneens GoPro-beelden :+

Maar dit vind ik wel een goed voorbeeld :) Afwisselende beelden, korte beelden ook (d:)b :P) en binnen 30 seconden toch heel duidelijk een verhaal en een boodschap.

Qua technische afwerking zou het nog wel beter kunnen, vooral de voice-over aan het einde klinkt wat minder, maar ik vind het een goed resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Uiteraard weet ik dat het niet om GoPro beelden gaat, en ik had het nu ook iets meer over video editing dan GoPro :) maar om even duidelijk te maken dat 30 seconden best veel tijd is om dingen te kunnen laten zien.

Wat betreft de technische uitwerking heb je helemaal gelijk, het was mijn eerste keer dat ik met Final Cut Pro 7 aan de slag was en we hadden slechts 1 dagdeel om onze film in elkaar te zetten. Dus oogt misschien wat gehaast. De geluidsopname van de voiceover was helaas niet al te best dat kwam door gebrek aan goede microfoon. Maar bedankt voor je compliment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Haha ok, nog 1 keer offtopic dan: Eens met de punten die je maakt. En hoewel het niks met GoPro te maken heeft, is het misschien wel een gemis dat er geen videografie-topic lijkt te zijn op GoT (althans niet dat ik zo gauw kon vinden). Misschien ligt daar nog een schone taak voor de mensen die er verstand van hebben (Hahn wellicht)? In de laatste posts staan al een aantal goede tips, onder andere om vooraf een story board te maken :)

Ok, nu houd ik erover op voordat er ruzie komt met de mods :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb gisteravond ook mijn Hero 3 Silver binnengekregen, leuk speelgoed. Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor op de motor, ik heb hem nu met een adhesive mount bovenop mijn helm gezet.

2 vragen:

* Vanaf de motor zelf geeft leukere beelden, zijn de suction cup mounts van Deal Extreme daar stevig en betrouwbaar genoeg voor, of kan ik beter de wat duurdere van GoPro zelf halen?

* Welke encoding-instellingen in Premiere zijn aan te raden om het met zo min mogelijk kwaliteitsverlies naar youtube te krijgen? Mijn eerste testfilmpje ziet er fullscreen niet heel geweldig uit, al helpt het waarschijnlijk niet dat het kort voor zonsondergang is opgenomen. Let niet op het gebrek aan nuttige editing, het is even snel bij elkaar geklikt om een idee te krijgen van hoe alles werkt & eruit ziet:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=16qKef8CQVk]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Wat betreft de suctioncup mount kan ik je geen antwoord geven, ik heb er één bij deal extreme besteld maar die is nog niet binnen. Wel denk ik dat bij enige twijfel ik direct een originele koop. Waar je wel naar zou kunnen kijken is een Rollbar mount dat geeft wellicht ook wat mogelijkheden om hem op je motor te bevestigen. Zelf ben ik nu aan het kijken om een DIY magneet mount te maken voor op de auto. Zodat ik hem eenvoudig op een willekeurige plek kwijt kan.

In het GoPro filmpje wat Hahn geplaatst heeft staan wat mooie shots op de motor tussen. Tevens zou je denk ik kunnen kijken om het beeld op Medium of Narrow te zetten. Dit geeft wat meer snelheid in je beelden.

Wat premiere betreft kan ik je helaas niet helpen, maar het zit er idd een beetje fuzzy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

The Otherside schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:23:
Wat betreft de suctioncup mount kan ik je geen antwoord geven, ik heb er één bij deal extreme besteld maar die is nog niet binnen. Wel denk ik dat bij enige twijfel ik direct een originele koop. Waar je wel naar zou kunnen kijken is een Rollbar mount dat geeft wellicht ook wat mogelijkheden om hem op je motor te bevestigen. Zelf ben ik nu aan het kijken om een DIY magneet mount te maken voor op de auto. Zodat ik hem eenvoudig op een willekeurige plek kwijt kan.

In het GoPro filmpje wat Hahn geplaatst heeft staan wat mooie shots op de motor tussen. Tevens zou je denk ik kunnen kijken om het beeld op Medium of Narrow te zetten. Dit geeft wat meer snelheid in je beelden.

Wat premiere betreft kan ik je helaas niet helpen, maar het zit er idd een beetje fuzzy uit.
De Rollbar mount had ik al naar zitten kijken, maar mijn motor heeft clipons ipv een breed stuur.
Nergens ruimte om zo'n ding aan vast te maken dus helaas. Magneet word hem ook niet, al het kuipwerk en de tank zijn van kunstof met hier een daar wat carbon, en het frame is van aluminum :P

Medium en narrow FOV ga ik eens wat mee experimenteren, dank voor de tip.

Morgen ga ik sowieso even een RAM naar GoPro verloopje printen, zo'n kogel heb ik al op de motor zitten voor de GPS :) Als ik toch ga printen kan ik trouwens ook wel een zooi platte mounts printen, ik heb toevallig nog ergens dezelfde 3M-tape als GoPro ze mee levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:57
@Chakotay gaaf filmpje! Nooit motor gereden, laat staan auto, maar ik vind zelf 't filmpje al een behoorlijke ervaring mbt snelheid. Knooppunt Hoevelaken btw? :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Chakotay schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:01:

* Vanaf de motor zelf geeft leukere beelden, zijn de suction cup mounts van Deal Extreme daar stevig en betrouwbaar genoeg voor, of kan ik beter de wat duurdere van GoPro zelf halen?
ik heb zelf de suction cup van gopro zelf - zie bijv:

YouTube: gopro suction cup mount test motorcycle
YouTube: Bérismenil - Houffalize
YouTube: YouTube (bij deze had ik de extensie arm er ook op - meer trilling)

Met die van DX heb ik geen ervaring - kan je wel zeggen dat die van gopro zeker bevalt :)

Op de helm vind ik het trouwens mooier beeld als je de adhesive aan de zijkant van je helm plakt, maar dat is persoonlijke smaak ;) In jouw video is het beeld heel erg van hoog af, wat op een motor al snel het geval is.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb zelf een alternatieve suction cup gekocht die ook gebruikt kan worden voor andere cameras, hierbij had ik dan nog wel een tripod mount nodig om de GoPro daadwerkelijk te bevestigen. Hij ziet er gelijk uit als de GoPro variant maar dan wat goedkoper en voor zover ik getest heb op mijn auto blijft ie minstens tot 140 km/h zitten.

http://www.v-nix.nl/universeel-suction-cup-mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:14

Maf

Ik zie verschillende voorbeelden van Poles langskomen. Heeft iemand ervaring hoe sterk deze dingen zijn? Ik wil namelijk een pole te water laten bij een boot die toch wel redelijk op tempo vaart (geen speedboot) en ik wil liever niet mijn GoPro verliezen omdat deze van de pole loskomt of de Pole breekt etc.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik denk dat de poles op zich sterk genoeg daarvoor zijn maar om er zeker van te zijn dat je hem niet verliest zou je nog een touwtje aan de GoPro kunnen maken en dat nog ergens anders dan de pole aan vast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Maf schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:46:
Ik zie verschillende voorbeelden van Poles langskomen. Heeft iemand ervaring hoe sterk deze dingen zijn? Ik wil namelijk een pole te water laten bij een boot die toch wel redelijk op tempo vaart (geen speedboot) en ik wil liever niet mijn GoPro verliezen omdat deze van de pole loskomt of de Pole breekt etc.
Maar je wilt dus je Gopro naast de boot door het water slepen met een gopole? Ik ben benieuwd of je dat überhaupt voor elkaar krijgt met alleen spierkracht.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

localjoost.nl schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:19:
[...]

ik heb zelf de suction cup van gopro zelf - zie bijv:

YouTube: gopro suction cup mount test motorcycle
YouTube: Bérismenil - Houffalize
YouTube: YouTube (bij deze had ik de extensie arm er ook op - meer trilling)

Met die van DX heb ik geen ervaring - kan je wel zeggen dat die van gopro zeker bevalt :)

Op de helm vind ik het trouwens mooier beeld als je de adhesive aan de zijkant van je helm plakt, maar dat is persoonlijke smaak ;) In jouw video is het beeld heel erg van hoog af, wat op een motor al snel het geval is.
Leuke beelden :) Het 3e filmpje staat op private overigens, die kan ik niet bekijken. Gaat de camera aan de zijkant van de helm geplakt niet vervelend trekken? Ik vind het nu bovenop mijn hoofd al redelijk irritant op hoge snelheid. Die dingen zijn niet herbruikbaar trouwens nadat je ze losgehaald hebt neem ik aan?

Ik heb net een stukje met medium FOV gefilmd, dat ziet er inderdaad beter uit. Dank voor de tip The Otherside :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:18
la_fusion schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:35:
Ik denk dat de poles op zich sterk genoeg daarvoor zijn maar om er zeker van te zijn dat je hem niet verliest zou je nog een touwtje aan de GoPro kunnen maken en dat nog ergens anders dan de pole aan vast maken.
Dat en een floaty backpack dan heb je iig een goede kans dat je hem nog ziet drijven. Heb zelf een gopole reach en die lijkt me iig sterk zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:51
Ik zit erg te twijfelen om een GOPRO HD3 BE te kopen echter heb ik een vraag.

Is het mogelijk om tijdens het filmen de camera op te laden doormiddel van een externe usb accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

geldermalsen schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:55:

Is het mogelijk om tijdens het filmen de camera op te laden doormiddel van een externe usb accu?
Ja dit is mogelijk op voorwaarde dat je de case niet gebruikt maar een frame mount waarbij de usb poort vrij is. Je kan ook opteren de battery backpack te kopen voor extra accuduur, het hangt er natuurlijk af hoe lang je wilt filmen.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik ben van plan om hem te gebruiken op wintersport. Ik heb op dit moment een contour HD, met deze camera kan ik filmen en tegelijk met een externe USB accu opladen. Als dit ook kan met de GOPRO dan ga ik deze aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik heb de GoPro HD3 BE ook gebruikt tijdens wintersport en ik maakte gebruik van meerdere accu's. Door een beetje selectief te kiezen kan je enkel de 'nuttige' stukken actie filmen en de camera gewoon uitschakelen als er niets te zien is.
Ik wisselde meestal over de middag van accu en had steeds nog een extra exemplaar mee, just in case.

Ik zou het persoonlijk niet aanraden om te filmen met een frame ipv de case om op te laden. Dit lijkt mij ook niet echt handig, een camera met een kabel aan tijdens het skiën?

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik snowboard altijd met een rugzak om waar de usb accu inzit maar met meerdere accu's zou het ook moeten gaan denk ik :) maar klopt het dat je maar 1 uur max kan filmen op 1 accu? Is dat niet wat kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
la_fusion schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:36:
Ik heb zelf een alternatieve suction cup gekocht die ook gebruikt kan worden voor andere cameras, hierbij had ik dan nog wel een tripod mount nodig om de GoPro daadwerkelijk te bevestigen. Hij ziet er gelijk uit als de GoPro variant maar dan wat goedkoper en voor zover ik getest heb op mijn auto blijft ie minstens tot 140 km/h zitten.

http://www.v-nix.nl/universeel-suction-cup-mount
Ik heb precies die suction cup, alleen die van mij is van het merk Fat Gecko en die van mij laat na 5 á 10 minuten los, zonder dat je er wat voor hoeft te doen... De eerste 5 minuten zit 'ie muurvast, ik zou er zelf bijna aan kunnen gaan hangen, maar na een korte tijd laat 'ie altijd gewoon opeens los.

GoPro verkoopt zelf ook suction cup voor €35 (wat even duur is als mijn Fat Gecko, dus dom dat ik die heb gekocht), dus ik zou daar zelf voor gaan ipv een paar euro te besparen.
geldermalsen schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:31:
Ik snowboard altijd met een rugzak om waar de usb accu inzit maar met meerdere accu's zou het ook moeten gaan denk ik :) maar klopt het dat je maar 1 uur max kan filmen op 1 accu? Is dat niet wat kort?
Dat klopt ja en dat is kort ja, dat is dan ook het grootste minpunt aan de Hero 3.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 01-09-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
The Otherside schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:23:

Ik heb er eentje via DX besteld. Prima ding (de standen zijn goed te verstellen) en op een recht oppervlak blijft hij erg goed zitten.

Ik ben laatst wezen kanovaren in Durbuy. Hoe recht het oppervlak van de kano ook leek, de suctioncup mount wilde niet blijven zitten. Ik weet niet of het door het materiaal van de kano kwam, dat het oppervlak toch een kleine bolling had of dat het toch aan de suction cup lag. De instructeur vertelde dat een dag ervoor iemand wel met succes een vergelijkbare mount op de kano heeft kunnen bevestigen.

edit: het gaat om dit model -> http://dx.com/p/ri-006-ou...gopro-suptig-black-192960

[ Voor 5% gewijzigd door GuitarJJ op 01-09-2013 13:11 ]

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Chakotay schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:13:
[...]

Leuke beelden :) Het 3e filmpje staat op private overigens, die kan ik niet bekijken. Gaat de camera aan de zijkant van de helm geplakt niet vervelend trekken? Ik vind het nu bovenop mijn hoofd al redelijk irritant op hoge snelheid. Die dingen zijn niet herbruikbaar trouwens nadat je ze losgehaald hebt neem ik aan?
Ah dat zal dan iets met snelheid te maken hebben gehad dat ik die op private heb gezet :+

zijkant helm mount trekt helemaal niet - ik heb er geen last van iig.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
geldermalsen schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:55:

Kijk eensch: AjDuLion in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Deze had ik al gevonden ja :) maar zocht nog even bevestiging :) Ik ga hem bestellen via Ebay 360 lijkt me een mooie deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:14

Maf

Bansheeben schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:47:
[...]

Maar je wilt dus je Gopro naast de boot door het water slepen met een gopole? Ik ben benieuwd of je dat überhaupt voor elkaar krijgt met alleen spierkracht.
Goeie... Al ging ik ervan uit dat het gebeurd wanneer de boot niet al te snel gaat is het dus ook wel handig de pole aan mij te zekeren, mocht ik deze onverhoopt loslaten... Maar een GoPole zou een dergelijke kracht wel kunnen dragen dus...

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb een RAM-mount geprint, morgen eens proberen hoe het werkt op de motor:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u30WNRX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024
Gave mount! Bij bitlair geprint?

Ik zal het deshaken eens gaan onderzoeken goede tip!

Stoicka: Ik doe nu helemaal niks met color correction hebben jullie hier tips voor of een goede youtube howto. Ik gebruik nu de Adobe Premiere CS6 trial. Ik ga een abbo nemen op adobe premiere CC als de trial over is.

En ik weet dat die lang is maar is ook voor de mensen die er waren om na te genieten. Maar zal wel het rondlopen bij volgende evenement filmpjes wat inkorten.

Ik heb mijn andere filmpje van mysteryland sneller gecut en die is ook net iets meer dan 4 minuten. Met de crew die fun hebben gewoon aan het eind inplaats van ertussen. (De beelden voor onze eigen fun)

Qua geluid heb je op de achtergrond van mysteryland een bak herrie dus niet overal is het geluid van te gebruiken. Maar zal er beter opletten want het is inderdaad leuke aankleding van het filmpje.

In dit filmpje heb ik de tips die jullie gaven al verwerkt. Niet 100% GoPro ongeveer 50% van de beelden zijn van de GoPro.

Bedankt voor de feedbak allemaal d:)b

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jup, bij bitlair geprint. Ik heb inmiddels ook dit frame geprint, maar die is nogal flimsy. Voor stationair gebruik met timelapses e.d. is het echter prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hahn schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:39:
Ik heb precies die suction cup, alleen die van mij is van het merk Fat Gecko en die van mij laat na 5 á 10 minuten los, zonder dat je er wat voor hoeft te doen... De eerste 5 minuten zit 'ie muurvast, ik zou er zelf bijna aan kunnen gaan hangen, maar na een korte tijd laat 'ie altijd gewoon opeens los.
http://www.kamera-express...ecko-mini-camera-statief/

Deze :?

Die heb ik ooit gekocht voor mijn Panasonic LX-3 na uitgebreid onderzoek en in die tijd was het DE zuignap voor compact en dSLR camera's dus die zou wel betrouwbaar moeten zijn.
GoPro verkoopt zelf ook suction cup voor €35 (wat even duur is als mijn Fat Gecko, dus dom dat ik die heb gekocht), dus ik zou daar zelf voor gaan ipv een paar euro te besparen.
Dat zou ook mijn #1 keuze zijn :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:34
Chakotay schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:54:
Jup, bij bitlair geprint. Ik heb inmiddels ook dit frame geprint, maar die is nogal flimsy. Voor stationair gebruik met timelapses e.d. is het echter prima :)
kost dat nou? gezien je hetzelfde voor 16 dollar kan kopen in china... die zijn (iets) steviger en kan je de knoppen ook gebruiken. Verder wel gaaf dat het kan btw. Die mount voor je motor (ram) is ook gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
nero355 schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:05:
[...]

http://www.kamera-express...ecko-mini-camera-statief/

Deze :?

Die heb ik ooit gekocht voor mijn Panasonic LX-3 na uitgebreid onderzoek en in die tijd was het DE zuignap voor compact en dSLR camera's dus die zou wel betrouwbaar moeten zijn.
Ja, alleen had ik 'm voor €35. En ik vertrouw het ding voor geen meter (en ik ben niet de enige, staan op internet meer dan genoeg verhalen waarbij 'ie ook gewoon zomaar loslaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Waah schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:25:
[...]

kost dat nou? gezien je hetzelfde voor 16 dollar kan kopen in china... die zijn (iets) steviger en kan je de knoppen ook gebruiken. Verder wel gaaf dat het kan btw. Die mount voor je motor (ram) is ook gaaf.
Ik moet nog even uitzoeken hoeveel plastic ik gebruikt heb, maar veel meer dan een paar euro zal het niet zijn. Voordeel is wel dat deze na even wachten klaar zijn, ipv een paar weken leveringstijd van dx :P Bij het frame dat ik heb geprint zijn de knoppen ook gewoon bruikbaar overigens. Stevigheid boeit niet zo bij dat ding, het is puur voor stilstaand gebruik bij timelapses. Voor mobiel gebruik moet ik nog een iets dikkere maken met verstevigingen in de hoeken, dit is puur een plat randje om de camera heen.

De RAM-mount is alweer gesneuveld btw, ik heb hem met te weinig vulling gemaakt (de vertical pen is grotendeels hol). Binnenkort even een nieuwe poging doen met meer vulling :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 02-09-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
geldermalsen schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:09:
Ik ben van plan om hem te gebruiken op wintersport. Ik heb op dit moment een contour HD, met deze camera kan ik filmen en tegelijk met een externe USB accu opladen. Als dit ook kan met de GOPRO dan ga ik deze aanschaffen.
dat werkt, let alleen wel op de hd3 heeft een usb ingang aan de zijkant, de hd3 accu back heeft een usb poort ook aan de zijkant.

de hd2 accu back heeft een usb poort aan de achterkant!

(ik wil dus eigenlijk mijn hd2 back verkopen om een hd3 back te halen omdat ik gek word van de verschillende accu's....)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb vrijdag een demo gehad van de nieuwe GoPro editting software v2.0. Het zag er allemaal wel gelikt uit, maar gebruikt iemand de v1.0 versie? Ik wist bv niet eens dat GoPro die software maakte. En ook al is die software gericht op de beginner, het leek redelijk uitgebreid en ze geven er een aantal leuke templates bij om een leuke edit te maken.

Zelf gebruik ik altijd iMovie, maar daar heb ik vaak last van dat kleur- en exposurecorrecties vaak niet mooi uitvallen. Ben benieuwd of de GoPro software dit beter doet, al hamerde de demo-gast erop dat het wel echt voor beginners en casual gebruikers was, die doen niet aan kleurcorrecties (schijnbaar).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1 ... 29 ... 81 Laatste