Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In januari gaan mijn vriendin en ik een lange reis maken naar Zuid Amerika. We willen dan een gopro aanschaffen om mee te nemen. We hadden de vorige reis een gewone digitale camera bij, maar dan heb je steeds het idee super voorzichtig te moeten doen omdat die camera's snel kapot gaan ivm vocht en vuil.

Nu willen we het liefste de nieuwste gopro, we vroegen ons af of er al iets bekend is over de release datum van de gopro 4 en of deze camera's aan te raden zijn.

Is er ook een simpele manier om te backuppen tijdens je reis? Gewoon 2 sd kaarten die een kopie zijn van elkaar bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 10:10
darkdesign schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:35:
(...)
Nu willen we het liefste de nieuwste gopro, we vroegen ons af of er al iets bekend is over de release datum van de gopro 4 en of deze camera's aan te raden zijn.

Is er ook een simpele manier om te backuppen tijdens je reis? Gewoon 2 sd kaarten die een kopie zijn van elkaar bijvoorbeeld?
Als de nr 4 al binnenkort uit zal komen (waar overigens nog niets over bekend is), wat ontbreekt er aan de BE van nu? 1080p@60fps is prima? Voordat 4K mainstream is duurt nog wel even..

Om te back-uppen zou je een telefoon met micro-sd poort mee kunnen nemen, data op interne geheugen gooien, daarna van sd wisselen en op die weer wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Precies. De Black Edition is echt meer dan prima imo. De Hero 4 zal wellicht kleiner/lichter/langere batterij duur hebben maar er is nog helemaal niets over bekend. Maar aangezien je pas in januari gaat kan je gerust wachten tot eind november voordat je een GoPro Hero3 BE aanschaft. Dan heb je nog een maand om te oefenen met filmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 19:31
Er zijn ook digitale videocamera's die ook waterdicht zijn, en waar je wel mee kan zoomen. Misschien ook een optie? Gopro is een prachtig stukje techniek, maar om alles mee te filmen gaat me wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
lamaar..

[ Voor 94% gewijzigd door Rickstah op 04-08-2013 17:27 . Reden: advertentie..gopro verkocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Opening Sneekweek. Eerste test met de Gopro, timelapse met 5sec interval

[video]http://www.youtube.com/watch?v=GGoqI8FqVSk&feature=c4-overview&list=UUELbSrA1LruPeOFcUJzFxbg"]YouTube: Timelapse Sneekweek [/video]
2 dingetjes geleerd:

Suction Cup Mount zou handig zijn
Powerbank laad de gopro niet genoeg op. Stekker in stopcontact wel. (helaas zonsondergang gemist, waar het juist om ging. (daarom is het opeens donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Net terug van m'n eerste vakantie met de GoPro. Ik heb veel last van druppels op de lens tijdens filmen en foto's in het water. Hoe kan ik dit makkelijk voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Robberto schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:07:
Net terug van m'n eerste vakantie met de GoPro. Ik heb veel last van druppels op de lens tijdens filmen en foto's in het water. Hoe kan ik dit makkelijk voorkomen?
Voorkomen met van dat rain ex ofzoiets, in ieder geval spul dat wat afstotend is. Als je er tijdens filmen last van hebt, likken met je tong over lens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
MLPN schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:45:
[...]

Voorkomen met van dat rain ex ofzoiets, in ieder geval spul dat wat afstotend is. Als je er tijdens filmen last van hebt, likken met je tong over lens ;)
Precies wat MLPN zegt. Heb bovenstaande tips ook van GoPro's Abe Kislevitz gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Ik heb afgelopen week ook een Hero 3 BE gekocht, machtig mooi apparaat!

Heb hem vooral gekocht voor op de motor, en wie weet wat ik verder nog verzin.

wilde graag 1080p/60fps filmen, zodat je mooie slow-motion shots kan maken.

Maar weet iemand hoe ik hem op 60 fps krijg? instellingen gaat niet verder dan 50fps op 1080p
Firmware versie 3.00

thx =)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Op NTSC zetten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Wat is het verschil dan precies? Ik had m juist op PAL gezet omdat dat de Europese standaard is, maakt dat verder niet veel uit dan?

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het verschil is de framerate, PAL = 25p en dus ook 50p, NTSC is 30p en 60p. Voor wat jij ermee wilt doen, slowmotion, wil je 60p zodat je meer beelden per seconden opneemt en dan heb je dus NTSC nodig.

En bij beide modes kan je ook 24p selecteren, dat zou ik gebruiken als je geen slowmotion wil :)

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 04-08-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Aha, Bedankt! Is duidelijk =)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hahn schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:51:
Het verschil is de framerate, PAL = 25p en dus ook 50p, NTSC is 30p en 60p. Voor wat jij ermee wilt doen, slowmotion, wil je 60p zodat je meer beelden per seconden opneemt en dan heb je dus NTSC nodig.

En bij beide modes kan je ook 24p selecteren, dat zou ik gebruiken als je geen slowmotion wil :)
Bedenk wel dat de frequentie van ons lichtnet hier in Nederland op 50Hz draait. Dus als je iets van straatlampen opneemt zullen deze flikkeren met NTSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tristan schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 07:20:
[...]

Bedenk wel dat de frequentie van ons lichtnet hier in Nederland op 50Hz draait. Dus als je iets van straatlampen opneemt zullen deze flikkeren met NTSC.
Dat is toch alleen bij LED lampen en niet bij straatverlichting? Meeste zijn gewoon gas lampen en die branden continu. Maar correct me if i'm wrong :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
weet iemand of er nog ergens een aanbieding loopt voor de gopro 3 black edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 06:32
Echt een aanbieding is het niet, maar hier zijn ze wel redelijk geprijst en een vlotte levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
M3rcury schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:30:
[...]

Dat is toch alleen bij LED lampen en niet bij straatverlichting? Meeste zijn gewoon gas lampen en die branden continu. Maar correct me if i'm wrong :)
Wrong :P Daarom heb ik vanaf de begintijd van mijn GoPro's wat flikkeringen. Pas toen ik erachter kwam had ik goede opnamen. Enfin, veel verschil ga je ook niet merken met slow-motion tussen 50 en 60 fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Marc_22 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:39:
Echt een aanbieding is het niet, maar hier zijn ze wel redelijk geprijst en een vlotte levering.
dank _/-\o_ net 1 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

MoiZie schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:06:
[...]

Wrong :P Daarom heb ik vanaf de begintijd van mijn GoPro's wat flikkeringen. Pas toen ik erachter kwam had ik goede opnamen. Enfin, veel verschil ga je ook niet merken met slow-motion tussen 50 en 60 fps...
Echt? Dat ga ik vanavond eens proberen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:31:
http://gopro.com/hd-hero-accessories/hero3-battery-bacpac

Misschien kan je de GoPro via je motor laden. Het verbaast me trouwens dat daar nog een accessoire voor bestaat.Een kabel met adaptertje en zekering die je ergens aan een 12V leiding kan hangen.
Dat is waarshijnlijk de enige optie die ik heb. Ik ben zondag nog eens gaan rijden en al na een uur houdt hij er mee op. Jammergenoeg kan ik op de site van GoPro geen prijs bekijken en ook de "Add To Cart" button lijkt gedisabled. Weet iemand hoeveel hij kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bij mij staat er €59 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:52:
[...]

Dat is waarshijnlijk de enige optie die ik heb. Ik ben zondag nog eens gaan rijden en al na een uur houdt hij er mee op. Jammergenoeg kan ik op de site van GoPro geen prijs bekijken en ook de "Add To Cart" button lijkt gedisabled. Weet iemand hoeveel hij kost?
Je kan toch gewoon een usb aansluiting op je motor maken. In combinatie met het skeleton housing kan je dan onbeperkt filmen.

Deze bijvoorbeeld, hoef je hem ook niet constant op de motor te laten zitten, maar plug je hem gewoon in een optimate (SAE of tm-71, maar dan heb de andere versie nodig) stekker.
http://www.motoport.nl/ep.../Motoport/Products/045371

[ Voor 21% gewijzigd door M3rcury op 06-08-2013 14:26 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Net mijn hero 3 black van progearuk binnen. Woensdag besteld, rap zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 12:52
Ik zit er aan te denken om een GoPro 3 White edition te kopen. Wil deze gaan gebruiken om het wake/snowboarden en andere random dingen te gaan filmen.

Volstaat een White hiervoor of moet ik doorsparen tot de Black?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ligt eraan wat je wilt. Black is vooral interessant omdat je hogere framerates kunt gebruiken, zodat je slowmotion kunt doen. Als slowmotion je niet boeit, dan zijn de lagere versies ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:21
Is het niet zo dat als je white wil kopen dat je dan net zo goed naar een hd2 opzoek kan gaan? Staat me iets van bij dat de hd2 beter uit de test komt dan de hd3 white...

edit:

filmpje gevonden:

vergelijking van black vs silver vs hd2

[ Voor 25% gewijzigd door ourplayground op 07-08-2013 14:00 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Volgens mij was de camera van de white hetzelfde als de hd2. Dus als het prijstechnisch gunstiger is wel ja. Ik kan alleen de bron niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
thomasv93 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:05:
Volgens mij was de camera van de white hetzelfde als de hd2. Dus als het prijstechnisch gunstiger is wel ja. Ik kan alleen de bron niet vinden.
enige wat mist in de hd2 (uit het blote hoofdje) is de wifi.. die moet je bij de hd2 als bacpac bijkopen

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
De White is gelijk aan de HD1
De silver is gelijk aan de HD2
De black is de enige "nieuwe".

dus de HD2 is misschien interessanter dan de White.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
nieuw is de hd2 ook duurder dan de white versie,l maar denk dat je 2e hands een erg leuke deal kan maken (is mij in iedergeval wel gelukt :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
let wel op wat betreft de accuduur van de black vs de hero2. Ik was erg negatief verrast over de veeeel kortere duur van de gopro3 BE ten opzichte van de hero2 die ik eerder had. Geluid van de 3BE tov de white is wel 10x beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik zou zelf ook minimaal de Hero3 Silver kopen. Puur om de aanzienlijk betere kwaliteit dan de Hero3 White. Uiteraard wil ik graag het beste hebben dus heb ik de Hero3 Black gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nieuwe video gemaakt. 2e testje van mijn gopro.

heb alleen nog geen Skeleton case, dus dit was met een stukje tape.
Sneekweek Garden of Dance

De Wifi optie van je Smartphone is ideaal in deze, omdat je niet even de camera aan kan zetten. Hangt die net wat te hoog voor.

Misschien was achter de DJ ook nog wel gaaf geweest, maar was wat te weinig tijd om alles nog op de juiste plek te krijgen, met stroom.

nog even een korte vraag: hij heeft de hele avond ook een timelapse geschoten, maar na ongeveer 3 uurtjes hield hij ermee op. Kaartje zou snel zat moeten zijn, en hij schoot 1 foto per 2 seconden. Kaart was nog maar half vol. Hij hing ook gewoon aan een iPhone lader. (5v 1A)

Zelfde probleem had ik de avond ervoor, maar dan met een iPad lader. (5v 2.1A). Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Kort filmpje gemaakt van mijn vakantie afgelopen week in Lacanau-Océan in Frankrijk. Ben er nog niet helemaal tevreden over maar het is in ieder geval iets. GoPro heb ik dmv suction cup op surfplank bevestigd zowel tijdens het paddle boarden als tijdens het "golf rijden"

[YouTube: http://youtu.be/rVgRxvgQlYk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind de gekozen beelden een beetje saai eigenlijk, want zo'n beetje driekwart van de video bestaat uit een beetje rondlopen met je surfplank of staan op je surfplank en de zee in peddelen. Pas na 2 minuten (in een video van niet eens 3 minuten is dat rijkelijk laat) ga je ook echt surfen.

Stop er meer actie in. Dat je een paar seconden aan lopen/peddelen laat zien als voorbereiding is prima, maar bijna heel de video bestaat er nu uit.

En verder qua beeld zou ik er zelf nog wat meer saturatie in stoppen, zodat de kleuren er wat meer uitspringen. Zeker in het begin is het qua kleur vrij flets. En misschien eens aan je lens likken of er iets opspuiten zodat de druppels er niet aan blijven hangen ;)

Werkte je suction cup verder goed? En welke heb je? Ik heb er zelf eentje van Delkin, met een enkele zuignap en dat ding laat gegarandeerd na zo'n 5 minuten los, ongeacht hoe vast 'ie de seconde ervoor zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Helaas is het me ook niet vaker gelukt om echt te staan dit was de eerste keer dat ik het probeerde zonder lessen te nemen voortijd dus meer actie shots had ik helaas niet. De suction cup is de gene die je standaard krijgt bij een hero 2 motorsport pack. vast is ook echt vast "gelukkig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Ik heb mijn video gerenderd met sony vegas, super strak. Upload ik hem op youtube, ziet het er niet uit... Iemand enig idee waar deze degredatie inzit ?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Jff75QC6BO4]

Ook ga ik mijn chestmount nog wat aanpassen want hij is te schokkerig.

@sk0o ik deed er de eerste keer langer over haha. Gave view zo.

[ Voor 13% gewijzigd door DateTime.Now op 09-08-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

sk0o schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:23:
Kort filmpje gemaakt van mijn vakantie afgelopen week in Lacanau-Océan in Frankrijk. Ben er nog niet helemaal tevreden over maar het is in ieder geval iets. GoPro heb ik dmv suction cup op surfplank bevestigd zowel tijdens het paddle boarden als tijdens het "golf rijden"

[video]
Grappig filmpje :). Zoals idd gezegd had geprobeerd meer actie in het filmpje te stoppen :). Eventueel met een timelapse lopend naar de zee ipv het te filmen.

En wat betreft het surfen, ga achter de brekers liggen. Zo kan je tenminste op de golf surfen ipv op het schuim van na de breker.

Vandaag ga ik mijn GP3BE testen. Al eens een keer een oude GP1 geleend maar eindelijk mijn eigen. Beginnend met de wrikt-strap en komende week ook op mijn boardje de surfmount plaatsen. Enkel hopen op golven in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Wat kan ik nu het best gebruiken als leash? En waar kan ik die het best vast maken aan de GoPro (BE) en aan mezelf?

Ben voornemens de GoPro met wakeboarden op een chesty te zetten en op mijn pols.. Maar je kan beste klappen maken dus wil wel zeker zijn dat de boel blijft zitten. Een stukje drijfschuim heb ik niet zo veel vertrouwen in, volgens mij vind je die moeilijk terug in het ruwe water en waait het ding steeds voor de lens langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Het makkelijkst is om hem aan de hinge te bevestigen van het te verwisselen achterklepje.Persoonlijk zou ik ook een stuk drijf schuim eraan maken. Dan maak je hem toch statisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
afgelopen woensdag naar Walibi geweest en de GoPro meegesmokkeld in de achtbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
vanardenne schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:02:
afgelopen woensdag naar Walibi geweest en de GoPro meegesmokkeld in de achtbaan.
Nice, maar: smokkelen? In de Efteling deed echt niemand moeilijk toen ik mn gopro mee de achtbanen in nam.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
localjoost.nl schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:04:
[...]

Nice, maar: smokkelen? In de Efteling deed echt niemand moeilijk toen ik mn gopro mee de achtbanen in nam.
Hier wel. Geen losse voorwerpen mee. 1 keer heb ik 't gevraagd, toen was die vrij duidelijk. Daarna maar stiekem gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanardenne schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:02:

[video]
Leuk en vrolijk filmpje. Waarom geen slomo van je mede-passagiers? Vertraagde angst is priceless _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 07:32
Zo afgelopen weekend GoPro mee naar de Eifel genomen voor motortrip, maar een al drama. Veel vast lopers of spontane uitval tijdens het filmen. Of zeggen dat de batterij leeg is nadat hij net is op geladen.
Herkent iemand deze problemen ? Ik had volgens mij firmware 3.0 erop staan, hij is nu aan het updaten kijken of dat helpt.

Of is dit hardware probleem en moet ik hem opsturen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34
Cyrus The Virus schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:57:
Zo afgelopen weekend GoPro mee naar de Eifel genomen voor motortrip, maar een al drama. Veel vast lopers of spontane uitval tijdens het filmen. Of zeggen dat de batterij leeg is nadat hij net is op geladen.
Herkent iemand deze problemen ? Ik had volgens mij firmware 3.0 erop staan, hij is nu aan het updaten kijken of dat helpt.

Of is dit hardware probleem en moet ik hem opsturen.
Welke GoPro, originele accu? en welk merk/type geheugen kaartje?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Gutteguttegut schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:59:
[...]
Welke GoPro, originele accu? en welk merk/type geheugen kaartje?
GoPro 3 Black, met originele accu, en sandisk ultra 32GB alleen gebruikt in de waterproof behuizing.

Software update heeft geen nut gehad, zodra ik ga filmen loopt de accu super snel leeg daardoor gaat hij ook uit. Na 22 min een volle accu leeg getrokken. Hij is net 3 maanden oud en pas 30 filmpjes gemaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door Cyrus The Virus op 12-08-2013 16:28 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 19:20
Staat je Wifi op? M.a.w. flikkert het blauwe ledje? Dat is ook een battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Astratuner schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:19:
Staat je Wifi op? M.a.w. flikkert het blauwe ledje? Dat is ook een battery drain.
Nope wifi stond uit, nu net opgeladen en hij is nu 26 min aan het filmen en batterij 1/3 leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Gisteren na een lange vakantie aan de start gegaan met cineform. Buiten wat conversies kan ik er niet veel mee doen vind ik. Welke applicatie gebruiken jullie vooral? Thuis heb ik nog Adobe Premiere & After effects liggen...
Nog suggesties?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Cyrus The Virus schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:07:
[...]

Nope wifi stond uit, nu net opgeladen en hij is nu 26 min aan het filmen en batterij 1/3 leeg.
Dan kom je op 78 minuten uit op 1 batterij - klinkt vrij standaard. Ik haal meestal 1:15hr, daarom de battery pack erbij gekocht (wat asociaal duur is, maarja - om onderwater of tijdens het motorrijden nu van batterij te wisselen :+)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
localjoost.nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:58:
[...]

Dan kom je op 78 minuten uit op 1 batterij - klinkt vrij standaard. Ik haal meestal 1:15hr, daarom de battery pack erbij gekocht (wat asociaal duur is, maarja - om onderwater of tijdens het motorrijden nu van batterij te wisselen :+)
Uiteindelijk was hij leeg na 30min. Dus dat is niet echt standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Dan zou ik even contact met gopro support zoeken. Als er serieus 2/3 van de batterij in 4 minuten verdwijnt is er wel wat aan de hand.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
localjoost.nl schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:44:
Dan zou ik even contact met gopro support zoeken. Als er serieus 2/3 van de batterij in 4 minuten verdwijnt is er wel wat aan de hand.
Ja dat lijkt me ook, alleen de vraag is of het de accu is of de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
tboheeren schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:33:
Gisteren na een lange vakantie aan de start gegaan met cineform. Buiten wat conversies kan ik er niet veel mee doen vind ik. Welke applicatie gebruiken jullie vooral? Thuis heb ik nog Adobe Premiere & After effects liggen...
Nog suggesties?
Hier hetzelfde, Cineform is leuk voor snelle conversies, maar gaat bij mij ook vaak de mist in. Vooral met timelapse-video's krijg ik vaak errors en corrupte JPG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Waah schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Hier hetzelfde, Cineform is leuk voor snelle conversies, maar gaat bij mij ook vaak de mist in. Vooral met timelapse-video's krijg ik vaak errors en corrupte JPG's.
iMovie voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Voor mij PP en AE van adobe. Cineform alleen voor kleine simpele dingetjes.

Ik las laatst iets over het eerst converteren naar een ander formaat met een minder agressieve codec dan de gopro codec. Op die manier zou het werken in bijv. premiere wat sneller gaan. Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
frietsje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:07:
Voor mij PP en AE van adobe. Cineform alleen voor kleine simpele dingetjes.

Ik las laatst iets over het eerst converteren naar een ander formaat met een minder agressieve codec dan de gopro codec. Op die manier zou het werken in bijv. premiere wat sneller gaan. Iemand daar ervaringen mee?
jazeker, ik haal mijn filmpjes eerst door cineform (op site van gopro te vinden en gratis). Daar zet ik ze om in .AVI bestanden. Zijn dan wel loeigroot, maar zo slikt premiere ze een stuk beter.
Je kan ze ook naar .mov omzetten, dat is vooral handig als je een mac hebt e.d. of gewoon graag met .mov werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
Ik merk wel wat kwaliteitsverlies tussen het bestand wat van de GoPro af komt en het door Cineform geconverteerde bestand, zelfs met de Quality-slider in Cineform op 'high'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Daarom ook dat bijvoorbeeld een Premiere er beter mee om kan gaan. Zelfs als ie loeigroot is is ie kwalitatief minder dan het origineel en dus lichter om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik geef GoPro footage gewoon dezelfde behandeling als al m'n andere footage (5D, 7D) : ProRes 422 (LT) =)
Kost je wel wat diskspace, maar FCP en FCPX slikken het dan als zoete koek.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Werkt dat beter (soepeler) dan wanneer je gewoon de originele bestanden direct vanaf de GoPro in je editor gooit dan? Dat laatste doe ik en heb er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Hahn schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:35:
Werkt dat beter (soepeler) dan wanneer je gewoon de originele bestanden direct vanaf de GoPro in je editor gooit dan? Dat laatste doe ik en heb er geen problemen mee.
wellicht dat het ook afhangt van de PC/laptop waarmee je werkt... als ik rechtstreeks bewerk dan is de macbook niet vooruit te branden! Wat ik veel lees is dat mensen ook proxy data maken in fcpx.
Ik maak er prores van, dat gaat als een zonnetje.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dan krijg je inderdaad weer de "ouderwetste manier" van offline en online editten. Werkt ook prima, maar waarom zou je, als je systeem het rechtstreeks aan kan. Met een zwak systeem zou het stom zijn als je het niet zo deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
even wat anders: ik zit nu in frankrijk aan een rivier vakantie te vieren. als ik de gopro meeneem onder water is mijn beeld nogal wazig, nu heb ik gelezen dat je daar blur fix kits voor hebt (het gaat hier om een HD2), ook heb ik op vnix al een lens kitje gezien a ca. 40 euro. Weten jullie betere/goedkopere oplossingen??

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Voor onderwater opnames zou ik je GoPro dive housing adviseren.
Die is speciaal gemaakt voor opnames onderwater en je behoud je huidige behuizing voor opnames boven water.
Tevens kun je dan (indien nodig) gebruik maken van de bestaande snap-on filters voor kleurcorrectie.

Zeker niet de goedkoopste optie, maar naar mijn mening wel de gene waar je het meeste plezier van zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
gertjuhh schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:13:
Voor onderwater opnames zou ik je GoPro dive housing adviseren.
Die is speciaal gemaakt voor opnames onderwater en je behoud je huidige behuizing voor opnames boven water.
Tevens kun je dan (indien nodig) gebruik maken van de bestaande snap-on filters voor kleurcorrectie.

Zeker niet de goedkoopste optie, maar naar mijn mening wel de gene waar je het meeste plezier van zult hebben.
klopt het dat deze niet meer leverbaar is? ik krijg op meerdere sites de melding dat deze niet meer leverbaar is. (bijvoorbeeld op v-nix)
als alternatief wordt er dan weer de andere lens aangeraden.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
ourplayground schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:06:
even wat anders: ik zit nu in frankrijk aan een rivier vakantie te vieren. als ik de gopro meeneem onder water is mijn beeld nogal wazig, nu heb ik gelezen dat je daar blur fix kits voor hebt (het gaat hier om een HD2), ook heb ik op vnix al een lens kitje gezien a ca. 40 euro. Weten jullie betere/goedkopere oplossingen??
Wat mijn vriendin ontdekte (maar dat was met een gopro met wifi bacpac dus grotere behuizing): als je de gopro achterstevoren (HD2) in de behuizing doet, m.a.w. de achterkant voor de normale bolle lens houdt, krijg je uitstekend beeld. Ze had hem gewoon in de behuizing geklemd met wat dubbelgevouwen karton (how's that for a tweaker ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:43:
[...]

Leuk en vrolijk filmpje. Waarom geen slomo van je mede-passagiers? Vertraagde angst is priceless _/-\o_
Je hebt helemaal gelijk! Eerlijk gezegd bedacht ik me pas aan het eind dat wat slowmo leuk zou zijn maar toen was ik wel klaar (mee) met editten. Daarom zit er alleen helemaal aan het einde eentje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
wessel99 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:50:
[...]

Wat mijn vriendin ontdekte (maar dat was met een gopro met wifi bacpac dus grotere behuizing): als je de gopro achterstevoren (HD2) in de behuizing doet, m.a.w. de achterkant voor de normale bolle lens houdt, krijg je uitstekend beeld. Ze had hem gewoon in de behuizing geklemd met wat dubbelgevouwen karton (how's that for a tweaker ;-)).
hmmm interesting... heb nog geen bacpac, maar zit ik wel over na te denken... begrijp dat je dan eerst je gopro aan moet doen, dan er in stoppen om vervolgens je kunstje uit te halen... het is een optie.. :) zo vaak ben ik nu ook weer niet onderwater te vinden..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Ze ging duiken en had hetzelfde probleem. Dit werkte prima, hele strakke beelden (al is als je wat dieper gaat een licht roodfilter wel mooier / alles wordt wat blauwer).

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 10:18
Vorige week een HD2 aangeschaft en vandaag wat gestoeid met video's maken/edit'en..
Lang niet zo hoogstaande, sprekende en veelzeggende beelden zoals hier soms voorbij komen maar tevreden over het resultaat.
Nooit eerder wat met edit'en gedaan namelijk:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yqaP3RsZn1s]

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Niet zo spectaculair? De vonken vliegen onder de de auto vandaan, leuke posities van de camera gekozen! Beesd is ook een leuke omgeving om te rijden ;)

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:24
Heb sinds kort ook de gp3 be, alleen was de batterij leeg na een paar uur, terwijl hij uit stond. Had steeds eerst de GoPro uit gezet en daarna wifi uitgezet. Alles leek gewoon uit te staan, maar blijkbaar toch niet. Iemand soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
Ik had het in het begin ook met mijn GoPro, geloof dat ik het toen zelf gewoon niet goed uit had gezet.

Mitch Bergsma heeft toevallig gisteren een video over de wifi geupload, hij heeft erg veel handige tips op zijn kanaal staan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-06 20:03
Ik volg deze en andere topics betreft GoPro al een tijdje en heb besloten er een te kopen.
Hier m'n eerste video vanaf de motor (aan voorvork bevestigd met Roll Bar Mount)

Stond op ntsc 1080p 60fps, volgende filmpje wordt PAL zodat verkeerslichten etc niet zo flikkeren.
ook lijkt het alsof soms de beelden niet hellemaal scherp zijn.

Nouja straks maar eens kijken andere instellingen doen.

Iemand trouwens enig idee waarom het beeld redelijk donker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
offtopic:
wtf op het einde, al die tractoren die caravans trekken?

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Scripted schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:59:

Iemand trouwens enig idee waarom het beeld redelijk donker is?
Omdat de lucht erg licht is en de camera probeert er een gemiddelde belichting van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Hahn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:25:
[...]
Omdat de lucht erg licht is en de camera probeert er een gemiddelde belichting van te maken.
Zou het helpen de camera verder naar het wegdek te mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Ron!n schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:58:
offtopic:
wtf op het einde, al die tractoren die caravans trekken?
Ja dat heb ik ook nog nooit gezien... hehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Scripted schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:28:
[...]

Dat zal wel wat schelen ja, omdat je dan meer donker wegdek krijgt en minder lichte lucht en dus een ander gemiddelde. Maar het blijft een lastige situatie qua licht om een goede exposure te krijgen, dus je hebt of een overbelichte lucht of een te donkere ondergrond in dat soort situaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnnnk
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-08 17:57

hnnnk

PEBKAC...

Iemand enig idee waarom de prijzen bij Progear UK op Ebay zo fors gestegen zijn?

Had een Hero 3 Silver editie plus Bacpac battery in mijn watchlist staan en ik zie dat die combinatie ineens meer dan 100 Euro duurder is geworden (van +/- 266 Euro naar nu 388 Euro).

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scripted schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:28:
[...]

Protune aanzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
hnnnk schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:57:
Iemand enig idee waarom de prijzen bij Progear UK op Ebay zo fors gestegen zijn?

Had een Hero 3 Silver editie plus Bacpac battery in mijn watchlist staan en ik zie dat die combinatie ineens meer dan 100 Euro duurder is geworden (van +/- 266 Euro naar nu 388 Euro).
Dan zijn ze waarschijnlijk op, aan het eind van de week zouden er nieuwe moeten komen.
Dat gebeurde laatst ook bij de Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowflow22
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:29
Er werd mij gevraagd om foto's en filmpjes te maken op een plaatselijk MTB event, tweaker zijnde heb ik een cable cam gemaakt met motors en besturing van een RC auto.

Nu is de gopro nog niet bestuurbaar, maar ik hoop een verbeterde versie te maken met pan/tilt functie en live view.

Topsnelheid: +/- 30km/h

title

title

title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10
Heel erg cool! Pan/tilt zou inderdaad wel makkelijk zijn ;)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ik zit met een probleem na het editen van men gopro filmpjes. De meeste heb ik opgenomen aan 960 of 720. In mijn ogen toch voldoende kwaliteit. Ik importeer ze rechtstreeks in Adobe Premiere Pro. Daar edit ik en vervolgens exporteer ik naar h.264 met youtube widescreen HD preset. Ik heb nog wat andere formats en settings geprobeerd, maar de finale kwaliteit van het filmpje blijft toch erg zwak. Enige suggesties? Kan ik beter eerst converteren met de GoPro applicatie?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evabraonline
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-04-2024
@Snowflow22

Mooi bedacht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Jff75QC6BO4]

Ben zelf totaal niet tevreden over de render van Sony Vegas. Moet nog drastisch spelen. Ook vind ik mijn chestmount totaal niet stabiel, misschien dat ik hieronder nog een plaat en band moet aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
thomasv93 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:19:
[video]

Ben zelf totaal niet tevreden over de render van Sony Vegas. Moet nog drastisch spelen. Ook vind ik mijn chestmount totaal niet stabiel, misschien dat ik hieronder nog een plaat en band moet aanmaken.
De chestmount trilt natuurlijk mee met je hele lichaam als je aan het mountainbiken bent. Als je een soort van stabieler beeld wilt hebben bij mountainbiken zou ik aanraden om hem op je fiets te monteren en dat je bijvoorbeeld een stukje van het stuur of de voorvork altijd in beeld ziet. Die verandert ten opzichte van je camera nooit en is dus statisch in het scherm wat het filmpje een iets minder schokkerige indruk geeft terwijl de rest toch flink schokt.
Ik heb deze tip ergens in een filmpje gezien, maar kon hem niet zo snel terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Vind vooral de POV mooi met zo'n chestmount. We gaan deze week maar is knutselen :) ook kijken of ik een static mount kan maken. Zal is even zien of de snijafdeling op werk het druk heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Hahn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:08:
[...]
Dat zal wel wat schelen ja, omdat je dan meer donker wegdek krijgt en minder lichte lucht en dus een ander gemiddelde. Maar het blijft een lastige situatie qua licht om een goede exposure te krijgen, dus je hebt of een overbelichte lucht of een te donkere ondergrond in dat soort situaties :)
ProTune aangezet en iets verder naar het wegdek gemikt, is al een heel stuk beter bedankt!
Vreemde is nu Camera op PAL staat knipperen verkeerslichten nog steeds. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
tboheeren schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:09:
Ik zit met een probleem na het editen van men gopro filmpjes. De meeste heb ik opgenomen aan 960 of 720. In mijn ogen toch voldoende kwaliteit. Ik importeer ze rechtstreeks in Adobe Premiere Pro. Daar edit ik en vervolgens exporteer ik naar h.264 met youtube widescreen HD preset. Ik heb nog wat andere formats en settings geprobeerd, maar de finale kwaliteit van het filmpje blijft toch erg zwak. Enige suggesties? Kan ik beter eerst converteren met de GoPro applicatie?
Heb het zelf eindelijk gevonden. De sequence had een lagere kwaliteit dan de source :-) Nu netjes geexporteerd met h.264 :-)
Weet iemand hoe je een foto neemt van een bewegend beeld in je sequence en die even 2 seconden laat zien? Of hoe heet dit concept in het engels dan zoek ik het op. Ik wil dus eigenlijk het beeld even freezen, tijdens de freeze eventueel tekst bijplaatsen, en dan weer verder met de rest van de film.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

In Premiere durf ik het niet te zeggen, maar voor After Effects heb je een gratis preset set waarmee je dit (en veel andere gave effecten) voor elkaar kan krijgen.

http://after-effects.wond...spy-photo-presets-413357/

@hieronder: stom, inderdaad :P

[ Voor 5% gewijzigd door leejoow op 20-08-2013 11:04 ]

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In Premiere kun je via time remapping de speed op 0% zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiddo schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:53:
In Premiere kun je via time remapping de speed op 0% zetten.
Ja. Zet je clip op time remapping en ctrl-klik op het punt dat je wilt freezen. Dan ctrl-alt-sleep de keyframe tot een gewenste lengte van freezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ah owkay. Maar misschien beter rechtstreeks in AE als ik er tekst bijwil...?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Van de week heb ik mijn Go Pro 3 Black Edition binnen gekregen. Vandaag eens wat gaan experimenteren om beetje te bepalen wat nou interessante mount opties zijn etc.

Ik ben op pad gegaan met curved mount op mijn fiets helm en headstrap mount (gebruikt zonder helm) om te zien hoe de 'actie' (zo ver die er al is met fietsen) vast kon leggen.

Viel mij al direct op dat door: A: je redelijk hoog zit op een racefiets en B: de mount ook vrij hoog zit. De snelheid een beetje uit je filmpjes gaat. Daarnaast heb ik uit de losse pols ook een paar shots gemaakt om te kijken of ik met een eventuele rolbar mount ik betere footage (als ik sneller, dichter op het wegdek) kan krijgen. Hierdoor is het wat schokkerig geworden.

Volgens mij kan je op de fiets beter kiezen voor Rolbar mount en Chest mount om alles wat beter in beeld te krijgen. Ook denk ik dat investeren in een pole ook leuk beeldmateriaal kan opleveren :)

Fiets filmpje (beelden snel in iMovie gedaan met muziekje er onder) :

Timelapse wat mijn eerste echte experiment was

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 28 ... 81 Laatste