Geen idee. Sharen via iMovie naar Youtube. Misschien dat de melding nog komt?ourplayground schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 22:14:
[...]
off topic: hoe heb je het voor elkaar gekregen die muziek op youtube te krijgen zonder die licentie melding...??
Cool, maar ik word er een beetje duizelig van
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
http://www.aliexpress.com/snapshot/236915246.html
heb ik mijn reserveaccu's vandaan. voor als iemand goedkoop accu's+lader zoekt.
gaan bijna net zo lang mee als de orginelen (niet erg lang dus)
heb ik mijn reserveaccu's vandaan. voor als iemand goedkoop accu's+lader zoekt.
gaan bijna net zo lang mee als de orginelen (niet erg lang dus)
op de gopro site onder support onder het kopje SD card recommendationsFedde schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:25:
Inmiddels de Hero3 BE besteld. Welke MicroSD is de beste optie? Merk / class?
heb kort geleden kaartjes besteld.
http://www.dataio.nl/shop...et-adapter-transcend.html
zou snel genoeg moeten zijn. De samsung 32gb class 10 moet super zijn voor de prijs... maar bijna nergens te krijgen.
Test: http://nl.hardware.info/r...iew-alle-kaarten-op-tafel
hij moet minimaal 10MB/s kunnen schrijven. De Ultra kaartjes worden aanbevolen, maar de Ultra Mobile kan je beter laten liggen. Die halen makkelijk 10MB/S maar houden soms een seconde pauze, en dan stopt de gopro dus met filmen
zou snel genoeg moeten zijn. De samsung 32gb class 10 moet super zijn voor de prijs... maar bijna nergens te krijgen.
Test: http://nl.hardware.info/r...iew-alle-kaarten-op-tafel
hij moet minimaal 10MB/s kunnen schrijven. De Ultra kaartjes worden aanbevolen, maar de Ultra Mobile kan je beter laten liggen. Die halen makkelijk 10MB/S maar houden soms een seconde pauze, en dan stopt de gopro dus met filmen
Ik heb hetzelfde kaartje in mijn GoPro maar heb het idee dat hij niet altijd even goed presteert eerlijk gezegd, regelmatig stopt de GoPro gewoon met filmen (1080p, 50Hz met en zonder Protune) en moet ik hem weer opnieuw aanzetten. Mijn gevoel wijst naar het kaartje, maar ik weet niet nog niet zeker.Waah schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:46:
heb kort geleden kaartjes besteld.
hmm dat is wel vreemd.... weet iemand trouwens waar je exact op moet letten? heb wel CrystalDiskMark test van het kaartje, en die kwam boven de 10 mb/s. kan ik vanavond wel posten. Maar dat was bij Sequentieel schrijven. of moet ik op een andere letten?
Je kan beter deze nemen. (al een aantal keer gelinkt in dit topic)
Ik gebruik deze zelf ook, en blijft aan 1 stuk door filmen totdat de batterij er mee kapt.
Ik gebruik deze zelf ook, en blijft aan 1 stuk door filmen totdat de batterij er mee kapt.
Volgens mij zijn in het algemeen de kaartjes van samsung en scandisk wel ok. heb zelf in ieder geval goede ervaringen met scandisk.
Die is dus bij Dataio niet leverbaar. had ik besteld, maar kreeg een mail dat die niet leverbaar was, en een alternatief mocht bestellen.Deshmir schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:21:
Je kan beter deze nemen. (al een aantal keer gelinkt in dit topic)
Keuze genoeg:Waah schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:42:
[...]
Die is dus bij Dataio niet leverbaar. had ik besteld, maar kreeg een mail dat die niet leverbaar was, en een alternatief mocht bestellen.
pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I
Inderdaad keuze genoeg, ik heb deze besteld en werkt ook prima: http://tweakers.net/price...crosdhc-uhs-i-30mb-s.html
Bij mij niet. Ik ben echt niet heel tevreden over de gopro 3 BE:Tristan schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:21:
[...]
Gewoon kopen. Enige problemen die er waren zijn opgelost met de laatste firmware.
Stopt vaak binnen 5 seconden met opnemen.
Loopt vaak vast. Enige wat werkt is de batterij eruit halen en er weer in doen.
Batterij heel snel leeg: 40 minuten filmen. Neem dus drie extra batterijen mee.
Remote control werkt zeer onbetrouwbaar. Connectie lijkt niet verloren te zijn maar toch reageert de gopro nergens meer op. Ik gebruik de remote niet meer (nog afgezien van het feit dat de wifi de batterij echt snel leeg trekt).
Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat ik 5 minuten gefilmd had, de opname stopte, en later het filmpje op de SD kaart niet meer terug te vinden was.
Helaas loste de laatste firmware update (april) al deze problemen niet op. Maar mocht iemand een tip hebben: ik hoor het graag.....
Al met al vind ik het nu een erg onbetrouwbaar apparaat wat niet zou mogen voor die prijs.
Timelapse gemaakt met Hero3. 4949 foto's met 2 seconden interval. 1 acculading en een 32GB kaartje.
Accu was leeg en kaartje was vol, toen ik de gopro weer van het dak haalde. Iemand enig idee of 5 seconden interval het langer volhoud qua accu? Of is de gopro dan ok in 2-2.5 uur leeg?
Accu was leeg en kaartje was vol, toen ik de gopro weer van het dak haalde. Iemand enig idee of 5 seconden interval het langer volhoud qua accu? Of is de gopro dan ok in 2-2.5 uur leeg?
I can't wait to shoot!
Als je filmt is 'ie binnen het uur leeg. Met interval van 5 sec ipv 2 zal 'ie ook wel langer meegaan.
Maar je kan het natuurlijk ook sneller laten afspelen in plaats van minder foto's te maken
Beter teveel foto's en dan zelf versnellen dan te weinig foto's, want trager afspelen gaat je nooit goed lukken.
Video is mooi, goeie locatie, maar hij had van mij wel een factor 2 (misschien 3) sneller gemogen
Maar je kan het natuurlijk ook sneller laten afspelen in plaats van minder foto's te maken
Video is mooi, goeie locatie, maar hij had van mij wel een factor 2 (misschien 3) sneller gemogen
The devil is in the details.
Gaat mij meer om meer uur te kunnen time lapsen. Dat deze timelapse sneller mag ben ik met je eens alleen nog geen zin om hem weer opnieuw te renderenHahn schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:15:
Als je filmt is 'ie binnen het uur leeg. Met interval van 5 sec ipv 2 zal 'ie ook wel langer meegaan.
Maar je kan het natuurlijk ook sneller laten afspelen in plaats van minder foto's te makenBeter teveel foto's en dan zelf versnellen dan te weinig foto's, want trager afspelen gaat je nooit goed lukken.

I can't wait to shoot!
Vreemd. Ik heb geen last van vastlopers. En mijn remote control werkt prima. Ja, uiteraard gaat de batterij sneller op. Zie ook de post van Abe wat de verschillende settings met je battery life doet.ruudonline schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:18:
[...]
Bij mij niet. Ik ben echt niet heel tevreden over de gopro 3 BE:
Stopt vaak binnen 5 seconden met opnemen.
Loopt vaak vast. Enige wat werkt is de batterij eruit halen en er weer in doen.
Batterij heel snel leeg: 40 minuten filmen. Neem dus drie extra batterijen mee.
Remote control werkt zeer onbetrouwbaar. Connectie lijkt niet verloren te zijn maar toch reageert de gopro nergens meer op. Ik gebruik de remote niet meer (nog afgezien van het feit dat de wifi de batterij echt snel leeg trekt).
Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat ik 5 minuten gefilmd had, de opname stopte, en later het filmpje op de SD kaart niet meer terug te vinden was.
Helaas loste de laatste firmware update (april) al deze problemen niet op. Maar mocht iemand een tip hebben: ik hoor het graag.....
Al met al vind ik het nu een erg onbetrouwbaar apparaat wat niet zou mogen voor die prijs.
Mooie beelden! Ik denk dat ik 'm nog iets mooier had gevonden als je ook net nog wat van de straat had gezien en daar de beweging van had meegekregen.the mod man schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:45:
Timelapse gemaakt met Hero3. 4949 foto's met 2 seconden interval.
Misschien moet ik eerst maar eens beginnen met het vervangen van de SD kaart. Ik heb nu een Sandisk kaartje maar, zo lees ik in de post, kunnen die nogal eens problemen geven. Maar goed, dat geeft nog geen verklaring voor mijn beperkte accuduur van 40 minuten dat lijkt wel aan de lage kant te zijn?Tristan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:43:
[...]
Vreemd. Ik heb geen last van vastlopers. En mijn remote control werkt prima. Ja, uiteraard gaat de batterij sneller op. Zie ook de post van Abe wat de verschillende settings met je battery life doet.
Iemand ervaring met deze van samsung?
Ja, probeer dat eens! Ik heb deze. Overigens heb ik zelf ook de set van 3x 1300mAh extra batterijen + lader aangeschaft. Maar dan via Ebay.ruudonline schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:24:
[...]
Misschien moet ik eerst maar eens beginnen met het vervangen van de SD kaart. Ik heb nu een Sandisk kaartje maar, zo lees ik in de post, kunnen die nogal eens problemen geven. Maar goed, dat geeft nog geen verklaring voor mijn beperkte accuduur van 40 minuten dat lijkt wel aan de lage kant te zijn?
Iemand ervaring met deze van samsung?
Ik heb inmiddels deze besteld bij Digitalsonline: pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I.
Laat tzt wel even weten of deze goed werkt.
@Tristan: bevallen die batterijen goed?
Ik heb 3 stuks van die kaartjes (Samsung 32GB UHS) voor in m'n Hero 3 Black en bij mij werken ze prima
[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 29-07-2013 22:55 ]
Ja batterijen bevallen prima. Zouden zo'n 10/15min langer mee moeten gaan maar heb dat niet expliciet getest.Fedde schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:47:
Ik heb inmiddels deze besteld bij Digitalsonline: pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I.
YouTube review van Mic Bergsma over GoPro batterij keuzes.
[ Voor 9% gewijzigd door Tristan op 29-07-2013 23:05 ]
Wil vandaag een Go Hero pro 3 BE bestellen , maar nu zag ik dat Progear hier een paar keer genoemd wordt. Is hij via deze verkoper bij iedereen snel binnen gekomen of scheelt het nog wel eens ?
Zaterdag vertrek ik namelijk naar Cuba en dacht hem door het flinke prijsverschil en snelle betrouwbare verzending even bij Amazon.co.uk vandaan te halen , maar die blijken deze cam niet te willen versturen.
Ga natuurlijk enorm balen als ik hem bij Progear bestel en de cam er niet op tijd is.
Kan natuurlijk gokken dat hij op schiphol voor een leuke prijs te vinden is
Verder zijn tips voor accessoires bij het duiken met een GoPro welkom. Heb een mooi filmpje gezien van iemand met een pole , maar kan de Go pro er zonder extra accessoire op gemonteerd worden ?
En als laatste. Waar kan je goede accu's vinden die ook snel verstuurd worden ?
Zaterdag vertrek ik namelijk naar Cuba en dacht hem door het flinke prijsverschil en snelle betrouwbare verzending even bij Amazon.co.uk vandaan te halen , maar die blijken deze cam niet te willen versturen.
Ga natuurlijk enorm balen als ik hem bij Progear bestel en de cam er niet op tijd is.
Kan natuurlijk gokken dat hij op schiphol voor een leuke prijs te vinden is
Verder zijn tips voor accessoires bij het duiken met een GoPro welkom. Heb een mooi filmpje gezien van iemand met een pole , maar kan de Go pro er zonder extra accessoire op gemonteerd worden ?
En als laatste. Waar kan je goede accu's vinden die ook snel verstuurd worden ?
Sooo die ProgearUK heb goede prijzen
Garantie heb je toch bij GoPro zelf ? Of moet je hem terugsturen naar the UK ?
Ik heb hem bij ProGear besteld, komt gewoon uit Amsterdam.
Even voor je opgezocht:
4/4 payment, 5/4 sent, 9/4 delivered to NL. (dat was inderdaad April 2013).
Even voor je opgezocht:
4/4 payment, 5/4 sent, 9/4 delivered to NL. (dat was inderdaad April 2013).
http://gopro.com/software-app/gopro-app/
De app heeft nu een mooie update met videos terug kijken, bewaren en verwijderen.
De app heeft nu een mooie update met videos terug kijken, bewaren en verwijderen.
Dat klinkt goed!J-M-T schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:08:
http://gopro.com/software-app/gopro-app/
Zijn er trouwens mensen die kunnen bevestigen dat je beter 32GB SD kaartjes kunt gebruiken dan 64GB kaartjes?
Garantie loopt via GoPro, servicecenter voor EU zit in Nederland.thomasv93 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 07:47:
Sooo die ProgearUK heb goede prijzen![]()
Bevestigen als in slechte ervaring met 64gb kaartjes? Zover ik weet waren die er wel met de Sandisk 64gb kaartjes maar zou dat gefixed zijn met de laatste firmware. Ik heb voor de zekerheid gewoon 32gb gekocht.ruudonline schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:09:
[...]
Dat klinkt goed!
Zijn er trouwens mensen die kunnen bevestigen dat je beter 32GB SD kaartjes kunt gebruiken dan 64GB kaartjes?
zeker 64gb altijd vastlopers gehad nu 2x 32gb en bijna geen vastlopers meer gehad..ruudonline schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:09:
[...]
Dat klinkt goed!
Hier nog nooit problemen gehad met 64gb
Er is na april nog een nieuwere firmware uitgekomen afaik. Probeer die eens?ruudonline schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:18:
[...]
[Signature]
Ik zie net dat er gisteren een nieuwe Firmware uitgekomen lijkt te zijn. Lijken ook wat updates te zijn doorgevoerd met betrekking tot SD kaart support.woest85 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:20:
[...]
Er is na april nog een nieuwere firmware uitgekomen afaik. Probeer die eens?
Vanavond eens installeren.
Klopt. Lekker bijdehand alleen dat de doorvoersnelheid voor SD kaarten die niet op Gopro H3 BE zijn lijst staan lager kan/zal liggen. Sandisk staat er niet op en zoals ik me herinner verkochten ze juist Sandisk in het begin.ruudonline schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:07:
[...]
Ik zie net dat er gisteren een nieuwe Firmware uitgekomen lijkt te zijn. Lijken ook wat updates te zijn doorgevoerd met betrekking tot SD kaart support.
Vanavond eens installeren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb het er maar op gegokt en bij Pro Gear besteld. Nu maar hopen dat hij er vrijdag (uiterlijk zaterdagochtend is) , want ik wil hem wel gaan gebruiken in Cuba natuurlijk.
Nog mensen die er mee gedoken of gesnorkeld hebben ? Heb de gopro nu inclusief headmount besteld , maar misschien is een pole beter ?
Heel graag nog een top voor de batterijen . Betaalbaar met snelle levering
Nog mensen die er mee gedoken of gesnorkeld hebben ? Heb de gopro nu inclusief headmount besteld , maar misschien is een pole beter ?
Heel graag nog een top voor de batterijen . Betaalbaar met snelle levering
Fixes forced exposure lock on 0.5 and 1 second time-lapse intervalsvanardenne schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:13:
Goed om te weten als je timelapse wil maken met GoPro:
Als je gebruik maakt van de optie om een foto elke 0.5 of 1.0 seconde is de exposure van alle foto's gelijk aan de allereerste foto. Ik kwam er zojuist achter toen ik mijn timelapse van zonsopgang op vakantie wilde gaan maken. Doordat de exposure settings gelockt zijn wordt de timelapse dan telkens lichter en lichter. Tot je uiteindelijk alleen nog maar een witscherm hebt. Zie hier een vb (niet mijn filmpje): YouTube: gopro hero3 time lapse: exposure lock problem
Na wat googlen begrijp ik dat dit een bekend issue is en dat de timelapse opties met 2 sec en langer wel telkens een nieuwe lichtmeting doen. Ik lees ook dat GoPro in de nieuwe firmware het optioneel wil maken om wel of niet de exposure vast te zetten.
Zag het in dit topic nog niet terugkomen, maar mocht je dus iets met timelapse gaan doen in een omgeving waar het licht vrij sterk wisselt; gebruik dan niet de 0.5 en 1.0 sec optie.
Klopt. Ik denk dat ze daar teveel problemen mee hebben gehad in het verleden waardoor ze overgestapt zijn naar het aanraden van andere merken:Help!!!! schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:16:
[...]
Klopt. Lekker bijdehand alleen dat de doorvoersnelheid voor SD kaarten die niet op Gopro H3 BE zijn lijst staan lager kan/zal liggen. Sandisk staat er niet op en zoals ik me herinner verkochten ze juist Sandisk in het begin.
- Lexar 32GB SDHC 600x (LSDMI32GBSBNA600R)
- Lexar 64GB SDXC 300x (LSDMI64GBBNL300R)
- Delkin 32GB SDHC (DDMICROSDPRO2-32GB)
- Delkin 64GB SDXC (DDMICROSDPRO264GB)
- Samsung 64GB SDXC (MB-MGCGB/AM)
[ Voor 24% gewijzigd door Tristan op 30-07-2013 13:33 ]
^
Tja, wel lullig voor alle mensen die op hun aanraden een sandisk hebben gekocht. Ik dus ....
Gelukkig vooralsnog geen issues gehad met mijn Sandisk kaart. Dit is echter 32gb en die zijn geloof ik minder gevoelig voor issues.
Tja, wel lullig voor alle mensen die op hun aanraden een sandisk hebben gekocht. Ik dus ....
Gelukkig vooralsnog geen issues gehad met mijn Sandisk kaart. Dit is echter 32gb en die zijn geloof ik minder gevoelig voor issues.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
same here.AjDuLion schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:14:
[...]
zeker 64gb altijd vastlopers gehad nu 2x 32gb en bijna geen vastlopers meer gehad..
Ik heb voor de zekerheid maar een 32GB Samsung kaartje besteld vandaag. Inderdaad, ook ik had op basis van hun advies een Sandisk 64GB kaartje gekocht.
als oplossing gaan ze nu dus de kwaliteit verminderen "on selected cards" van 45mb/s naar 35mb/s? ik weet niet of ik daar nu blij mee moet zijn....
Mwah, ga je echt geen last van hebben.Waah schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:44:
als oplossing gaan ze nu dus de kwaliteit verminderen "on selected cards" van 45mb/s naar 35mb/s? ik weet niet of ik daar nu blij mee moet zijn....
Optimizes compatibility with select microSD cards by reducing data stream rate to 35Mb/sec while recording in 4K, 2.7K and Protune™ modes (HERO3: Black Edition only)
Iemand ervaring met zijn GoPro op een surfboardje? Die FCS-plug lijkt mij het meest veilig, maar ik was niet van plan om een gat in mijn boardje te boren met alle risico's van dien 
Die veredelde plakmount schijnt ook nogal eens los te laten, lees ik overal, en de suction mount is überhaupt niet geschikt voor "high impact sports"..
Vallen die sticky mounts er gewoon vaak af omdat mensen hun boardje niet goed schoonmaken voordat ze 'm erop plakken of is het gewoon het risico van het vak? Iemand met ervaring hier wellicht?
Die veredelde plakmount schijnt ook nogal eens los te laten, lees ik overal, en de suction mount is überhaupt niet geschikt voor "high impact sports"..
Vallen die sticky mounts er gewoon vaak af omdat mensen hun boardje niet goed schoonmaken voordat ze 'm erop plakken of is het gewoon het risico van het vak? Iemand met ervaring hier wellicht?
Ik gebruik de plak mount met een tether en floater op mijn wakeboard en vooralsnog gaat dat goed. Maar de tijd zal het leren.
Omdat afaik de kwaliteit hetzelfde blijft. Je schrijft alleen minder snel weg.Waah schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:04:
[...]
hoezo zou je daar geen last van hebben? leg uit?
Kwaliteit wordt wel degelijk lager (hogere compressie). Je kan niet met dezelfde codec dezelfde kwaliteit schrijven bij minder MB. het is 25% lager. Zelfde als JPG opslaan met 100 of 75.Tristan schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:31:
[...]
Omdat afaik de kwaliteit hetzelfde blijft. Je schrijft alleen minder snel weg.
Ben benieuwd hoe ze dit bekijken namelijk. Aan de hand van hoe de kaart daadwerkelijk werkt? of aan de hand van een lijstje wat zij goedkeuren, en de rest heeft "pech". Dat laatste lijkt me wel kwalijk.
heb ook even mijn SD kaartjes getest, met hier de resultaten. Heb nog niet genoeg getest om te kijken of er beelden missen. Zal ik nog even testen.
Transcend Class 10
Transcend UHS-1
Samsung Class 6 (de link naar PW is 16gb, 32 staat er niet tussen)
Sandisk Extreme 45mb/s
Heb de kaartjes zelf getest. Opvallen is dat de Class 10 MicroSD kaartjes sequentieel dit halen, maar op de 512K test dit met schrijven lang niet halen. De class 6 van samsung haalt 16MB/s in deze test. Dat is best vreemd. Zal het verschil wel zijn tussen topmerk en half/merk?
Toch lijkt het me sterk dat die snelheid van belang is. De 45MB/s gebruik ik voor video op mijn DSLR, en die schrijft wel meer dan 1.5MB/s
Wat is LRV ONLY?
VOor android kun je dus gewoon alles downloaden en delen, alleen het afspelen werkt niet met alle soorten.
Heb net 2.7K net geprobeerd met protune. Downloaden werkt, afspelen trekt de telefoon zelf niet. Krijg wel beeld, maar loopt niet. (ook niet gek, met een Galaxy Ace)
VOor android kun je dus gewoon alles downloaden en delen, alleen het afspelen werkt niet met alle soorten.
Heb net 2.7K net geprobeerd met protune. Downloaden werkt, afspelen trekt de telefoon zelf niet. Krijg wel beeld, maar loopt niet. (ook niet gek, met een Galaxy Ace)
live viewWaah schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:25:
Wat is LRV ONLY?
LRV only: Your device supports copy, playback and sharing of these files in the LRV (Low Resolution Video) format only.
Zojuist de GoPro binnen gekregen via ProGearUk.. 26e besteld en verzonden, vandaag binnen. Met het weekend ertussen lijkt me dat erg snel. Het doosje was niet echt handig ingepakt (zat trouwens in een amazon doos
) met wat papier eromheen waardoor de verpakking wat schrammetjes had. Verder niets dan lof voor deze Ebay verkoper.. zeker voor deze prijs!
Nu ben ik benieuwd welk kaartje ik het best kan kopen? Zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer.. Waar doe ik nu verstandig aan? Ik denk aan 32 of misschien zelfs 16 gb genoeg te hebben..
Nu ben ik benieuwd welk kaartje ik het best kan kopen? Zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer.. Waar doe ik nu verstandig aan? Ik denk aan 32 of misschien zelfs 16 gb genoeg te hebben..
Minimaal 32Gb.fabulaus schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:07:
Zojuist de GoPro binnen gekregen via ProGearUk.. 26e besteld en verzonden, vandaag binnen. Met het weekend ertussen lijkt me dat erg snel. Het doosje was niet echt handig ingepakt (zat trouwens in een amazon doos) met wat papier eromheen waardoor de verpakking wat schrammetjes had. Verder niets dan lof voor deze Ebay verkoper.. zeker voor deze prijs!
Heb je een tip? Linkje naar een 32gb kaartje met zoveel mogelijk bang voor mijn buck's?
Net de nieuwe firmware (van gisteren) en die nieuwe GoPro-app voor Android geinstalleerd. Eindelijk kun je foto's en videos bekijken en downloaden. Wel iets wat ik miste bij de vorige app!

https://www.booksformanagers.nl
Check m'n vorige post. Heb ik de Samsung gelinked. Neem die: Tristan in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"fabulaus schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:33:
Heb je een tip? Linkje naar een 32gb kaartje met zoveel mogelijk bang voor mijn buck's?
Iemand nog een goede snelle oplossing voor een GoPro op een surfplank die niet permanent is? Aankomend weekend ga ik voor 2 weken surfen in Zuid-Frankrijk en neem m'n GoPro mee. Ik ben van plan om een bord te huren. Ik dacht zelf om de mount die waarmee die standaard in de verpakking op vast zit (die grote zwarte vierkante) vast te maken met b.v. ducktape (mits het ducktape niet het bord beschadigd...).
Vaak bu'j te bang!
Ducktape gaat het bord wel beschadigen.. Het laat lijmresten achter! Ik zou voor een pols-mount gaan.. Ben verder niet thuis in golfsurfen dus zou niet weten hoe je zonder plakken de boel wél kan bevestigen.
Misschien dat hij wel aardig met een suction cup blijft zitten. Uiteraard even zekeren aan je been-tom-562 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:48:
Iemand nog een goede snelle oplossing voor een GoPro op een surfplank die niet permanent is? Aankomend weekend ga ik voor 2 weken surfen in Zuid-Frankrijk en neem m'n GoPro mee. Ik ben van plan om een bord te huren. Ik dacht zelf om de mount die waarmee die standaard in de verpakking op vast zit (die grote zwarte vierkante) vast te maken met b.v. ducktape (mits het ducktape niet het bord beschadigd...).
No signature required.
Iemand toevallig een idee of je op schiphol nog GoPro accessoires kan kopen?
Kan iemand mij uitleggen waarom je met 1080p 25fps meer kan opnemen dan met 1080p 24 fps, viel me vanmiddag op tijdens opnames met hero 3BE.
Ik zou het juist andersom verwachten.
Ja na de paspoortcontrole richting C gelijk links voor je neus. Rek vol gopro spullen.Ramonisgek123 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:15:
Iemand toevallig een idee of je op schiphol nog GoPro accessoires kan kopen?
Aha, dat multimedia winkeltje onder de burgerking zeker?
Hardstikke bedankt!
-tom-562 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:48:
Lijmresten kan je er weer af wrijven toch?. Ik zie geen andere mogelijkheid zonder dat deze permanent is. Ja, zoals genoemd aan je enkel/pols monteren lijkt me dan de beste optie.fabulaus schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:03:
Ducktape gaat het bord wel beschadigen.. Het laat lijmresten achter! Ik zou voor een pols-mount gaan.. Ben verder niet thuis in golfsurfen dus zou niet weten hoe je zonder plakken de boel wél kan bevestigen.
Ik ben geen surfer maar wel een voorstander van het zekeren van je camera. Het lijkt me alleen niet wenselijk dat als jij van je plank af valt je de GoPro er alsnog vanaf trekt...M3rcury schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:05:
[...]
Misschien dat hij wel aardig met een suction cup blijft zitten. Uiteraard even zekeren aan je been
De nieuwe firmware lijkt wel iets minder last te hebben van de delay bij het live kijken op je telefoon. De reactietijd lijkt wat sneller. De functie om content terug te kijken werkt ook prima, al werkt het vaak wel net zo goed en snel om de microSD even in je telefoon te steken. Maar, in sommige gevallen kan ik me voorstellen dat het goed werkt.
Val ik gelijk door de mand dat ik geen surfer ben. Goed puntLexus! schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:36:
[...]
Ik ben geen surfer maar wel een voorstander van het zekeren van je camera. Het lijkt me alleen niet wenselijk dat als jij van je plank af valt je de GoPro er alsnog vanaf trekt...
No signature required.
Viel mij ook op. Preview is nu eindelijk werkbaar op mijn telefoon.:)Lexus! schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:36:
[...]
De nieuwe firmware lijkt wel iets minder last te hebben van de delay bij het live kijken op je telefoon. De reactietijd lijkt wat sneller. De functie om content terug te kijken werkt ook prima, al werkt het vaak wel net zo goed en snel om de microSD even in je telefoon te steken. Maar, in sommige gevallen kan ik me voorstellen dat het goed werkt.
Tot nu toe dus goede updatecombi van FW+App.
PC Specs
M3rcury schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:02:
[...]
Val ik gelijk door de mand dat ik geen surfer ben. Goed punt
Je kunt ook overwegen om een helmet strap mount te gebruiken en die rond het board te bevestigen.Tristan schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 06:44:
[...]
[...]
Lijmresten kan je er weer af wrijven toch?. Ik zie geen andere mogelijkheid zonder dat deze permanent is. Ja, zoals genoemd aan je enkel/pols monteren lijkt me dan de beste optie.
[ Voor 67% gewijzigd door Zartos op 31-07-2013 09:49 ]
You are not a beautiful and unique snowflake.
Of je plakt gewoon wel de surf mount erop en haalt hem er daarna gewoon weer af. Blijkt niet heel moeilijk te zijn en zonder schade.Zartos schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:46:
[...]
Je kunt ook overwegen om een helmet strap mount te gebruiken en die rond het board te bevestigen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-ekeNY1hOpU]
Heeft met de bitrate te maken. de 25FPS heeft een bitrate van 20MB/s en de 24FPS modus heeft 30MB/sMLPN schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:44:
Kan iemand mij uitleggen waarom je met 1080p 25fps meer kan opnemen dan met 1080p 24 fps, viel me vanmiddag op tijdens opnames met hero 3BE.
zullen ze gedaan hebben omdat 24FPS vaak als "hollywood" wordt gezien, dus kiezen ze een hogere bitrate (dus minder compressie/artifacting).
Alle bitrates (30 fps zal bij ons 25 zijn, en 60 zal 50 zijn). Opnametijden zijn denk ik voor 64GB?
4K-15 (protune): 3.2 hrs @ 45 Mbps
4K-cin-12 (protune): 3.2 hrs @ 45 Mbps
2.7k cin-24: 3.2 hrs @ 45Mbps
2.7k-30: 3.2 hrs @ 45 Mbps
1080-60: 4.8 hrs @ 30 Mbps
1080-48: 4.8 hrs @ 30Mbps
1080-30: 7.2 hrs @ 20 Mbps
1080-24: 4.8 hrs @ 30 Mbps
1440-48: 4.8 hrs @ 30 Mbps
1440-30: 7.2 hrs @ 20 Mbps
1440-24: 4.8 hrs @ 30 Mbps
960-100: 4.8 hrs @ 30 Mbps
960-48: 4.8 hrs @ 30 Mbps
720-120: 4.8 hrs @ 30 Mbps
720-60: 7.2 hrs @ 20 Mbpswvga-240: 4.8 hrs @ 30 Mbps
Zolang de leash waarmee je de camera zekert maar langer is dan de leash die aan je board zit, is dat een prima plan. Wel extreem matig dat je een dubbele leash hebt, maar op die manier heb ik het ook een keer gedaan.M3rcury schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:02:
[...]
Val ik gelijk door de mand dat ik geen surfer ben. Goed punt
Zoals je lijstje al aangeeft is het 20Mbit en 30Mbit en geen MB(yte). Wat maakt het uit? Een factor 8(!) aan snelheid & opslag, dus dat is niet niks.Waah schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:14:
[...]
Heeft met de bitrate te maken. de 25FPS heeft een bitrate van 20MB/s en de 24FPS modus heeft 30MB/s
Tnx allemaal. Ik heb een suction mount, die neem ik sowieso mee, daarmee ff proberen. Uiteraard borg ik hem (en dan aan de leash van het bord zelf). Ik probeer gewoon eerst een stukje ducktape op de onderkant van het bord.
Ohja, dit wordt pas m'n 2e keer golfsurfen dus echt veel verwacht ik er ook niet van
Ohja, dit wordt pas m'n 2e keer golfsurfen dus echt veel verwacht ik er ook niet van
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Hallo Allemaal,
Ik ben een fanatiek zeiler met een olympische droom en een zwak voor Gopro camera's. Ik gebruik hem op het moment vooral veel om mezelf te coachen door middel van video feedback.
Volgend jaar willen we beginnen met een olympische campagne en het leek ons heel vet om een filmpje te hebben als promotie. Dit zou het liefst met veel actie beelden (hopelijk zelfs uit de lucht, zoals ik hier in vele filmpjes voor bij heb zien komen) en misschien op de achtergrond een interview met ons. Kortom een soort introductie over wie, wat en hoe.
Voor wat achtergrond informatie over de boot (49er) en mij kun je kijken op www.jolbertvandijk.nl
Is er iemand die geïnteresseerd is om ons hier mee te helpen? het liefst gratis aangezien we nog niet echt een ruim budget hebben. Zou een mooie uitdaging zijn voor iemand en natuurlijk kan je het filmpje dan ook zelf als promotie gebruiken.
iemand intresse?
Groet, Jolbert
Ik ben een fanatiek zeiler met een olympische droom en een zwak voor Gopro camera's. Ik gebruik hem op het moment vooral veel om mezelf te coachen door middel van video feedback.
Volgend jaar willen we beginnen met een olympische campagne en het leek ons heel vet om een filmpje te hebben als promotie. Dit zou het liefst met veel actie beelden (hopelijk zelfs uit de lucht, zoals ik hier in vele filmpjes voor bij heb zien komen) en misschien op de achtergrond een interview met ons. Kortom een soort introductie over wie, wat en hoe.
Voor wat achtergrond informatie over de boot (49er) en mij kun je kijken op www.jolbertvandijk.nl
Is er iemand die geïnteresseerd is om ons hier mee te helpen? het liefst gratis aangezien we nog niet echt een ruim budget hebben. Zou een mooie uitdaging zijn voor iemand en natuurlijk kan je het filmpje dan ook zelf als promotie gebruiken.
iemand intresse?
Groet, Jolbert
Je zeilt op het ijsselmeer of wat? Helaas wat ver weg voor me denk ik om je zo 123 te helpen, maar ik vind het wel leuk! Er zijn genoeg Tweakers met een GoPro en een Quadcopter die wellicht wel opnames van je willen maken vanuit de lucht. Anyway, Ik wens je veel succes met het uitvoeren van je droom!Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:59:
Hallo Allemaal,
iemand intresse?
Groet, Jolbert
Verwijderd
Dankje!Tristan schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:38:
[...]
Je zeilt op het ijsselmeer of wat? Helaas wat ver weg voor me denk ik om je zo 123 te helpen, maar ik vind het wel leuk! Er zijn genoeg Tweakers met een GoPro en een Quadcopter die wellicht wel opnames van je willen maken vanuit de lucht. Anyway, Ik wens je veel succes met het uitvoeren van je droom!
Varen vaak vanuit Lelystad. Maar hiervoor willen we best een stukje reizen.
Aha, maar merk je dit verschil in kwaliteit goed? Of valt het mee?Waah schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:14:
[...]
Heeft met de bitrate te maken. de 25FPS heeft een bitrate van 20MB/s en de 24FPS modus heeft 30MB/s
zullen ze gedaan hebben omdat 24FPS vaak als "hollywood" wordt gezien, dus kiezen ze een hogere bitrate (dus minder compressie/artifacting).
Alle bitrates (30 fps zal bij ons 25 zijn, en 60 zal 50 zijn). Opnametijden zijn denk ik voor 64GB?
4K-15 (protune): 3.2 hrs @ 45 Mbps
4K-cin-12 (protune): 3.2 hrs @ 45 Mbps
2.7k cin-24: 3.2 hrs @ 45Mbps
2.7k-30: 3.2 hrs @ 45 Mbps
1080-60: 4.8 hrs @ 30 Mbps
1080-48: 4.8 hrs @ 30Mbps
1080-30: 7.2 hrs @ 20 Mbps
1080-24: 4.8 hrs @ 30 Mbps
1440-48: 4.8 hrs @ 30 Mbps
1440-30: 7.2 hrs @ 20 Mbps
1440-24: 4.8 hrs @ 30 Mbps
960-100: 4.8 hrs @ 30 Mbps
960-48: 4.8 hrs @ 30 Mbps
720-120: 4.8 hrs @ 30 Mbps
720-60: 7.2 hrs @ 20 Mbpswvga-240: 4.8 hrs @ 30 Mbps
Tja dat ligt aan je eisen denk ik. Denk dat verschil tussen 35 en 45 wel meevalt. Heb zelf altijd liefst beste instellingen/kwaliteit voor de situatie. Is voor nabewerken (wat ik standaard doe) wel fijn. Anders zal het wel meevallen.
24/25 zou beter moeten zijn in het donker, tov 60. Overdag is 60 vaak goed, zeker als er veel actie is.
24/25 zou beter moeten zijn in het donker, tov 60. Overdag is 60 vaak goed, zeker als er veel actie is.
Eind van de middag geschoten met m'n GoPro Hero 3 Black, 5 seconde interval, 12MP timelapsestand. Beetje nabewerkt met Lightroom (wat meer contrast gegeven en kleuren wat aangepast).
Paar minuten ervoor was 'ie uit het raam gevallen, had 'm met zuignap vastgemaakt op de rand van m'n kantelraam en net toen ik 'm wou gaan zekeren met een touw liet de zuignap los en donderde 'ie een meter of twee naar beneden op het dak van de slaapkamer eronder

Op zich wel tevreden qua resultaat, alhoewel ik een volgende keer 2 sec interval ga gebruiken (en 'm ook wat langer aan laat, nu had ik maar een half uurtje de tijd).
Zo simpel. Zo leukHahn schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:55:
[video]
Eind van de middag geschoten met m'n GoPro Hero 3 Black, 5 seconde interval, 12MP timelapsestand. Beetje nabewerkt met Lightroom (wat meer contrast gegeven en kleuren wat aangepast).
Paar minuten ervoor was 'ie uit het raam gevallen, had 'm met zuignap vastgemaakt op de rand van m'n kantelraam en net toen ik 'm wou gaan zekeren met een touw liet de zuignap los en donderde 'ie een meter of twee naar beneden op het dak van de slaapkamer eronder
Op zich wel tevreden qua resultaat, alhoewel ik een volgende keer 2 sec interval ga gebruiken (en 'm ook wat langer aan laat, nu had ik maar een half uurtje de tijd).
Scheelt een boel dat snel bewegende wolken sowieso al cool zijn om te zien natuurlijk
In het echt stonden ze bijna stil, dus had verwacht dat ik het nog wel moest versnellen om het beetje spannend te krijgen, maar met 5 seconde interval kom je al een eind dus.
Gaaf gedaan Hahn! Ook goed om te weten welk interval je hebt gebruikt, is de video nu 30 foto's per seconden? Als ik goed kijk zie de camera langzaam zakken, is dat de suction cup die langzaam lost laat?
Oh je heb gelijk! Als je de cursor gelijk houdt met het dak aan de overkant in het begin scheelt het gewoon een hele verdieping aan het eindeDjie schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:15:
Gaaf gedaan Hahn! Ook goed om te weten welk interval je hebt gebruikt, is de video nu 30 foto's per seconden? Als ik goed kijk zie de camera langzaam zakken, is dat de suction cup die langzaam lost laat?
Dit is met 24 frames per seconde. En die beweging heb ik er zelf in gedaan. De eerste 3 seconde was ie vanzelf al iets naar beneden gezakt (toen liet zuignap los idd
) en dat vond ik wel wat hebben, dus daarna heel de video wat laten verschuiven.
Hebben meer mensen het probleem dat Safari niet om kan gaan met de GoPro Hero 3 update? Op een of andere manier herkent Java die update unit niet en moet ik met de hand aan de slag. Ti's me gelukt maar het had wat voeten in de aarde.
Nog een vraagje over de fps 24/25 fps. Ik ben nog een echte beginner met de gopro en ook met videobewerking. Nu zit ik in italië en ga ik na de vakantie mijn gopro filmpjes bewerken met premiere pro cs4 ( ja 4 ja, heb helaas geen 64 bit pc). Als ik het me goed herinner kan je geen project beginnen voor 25 fps, klopt dit? Zoja kan ik mijn 25 fps beelden makkelijk veranderen in het project (van 24fps)?
En kan ik dus gewoon lekker doorfilmen in 25 fps of beter naar 24 fps gaan?
Ik zit hier op een tablet met een brakke wifi, dus googlen is wat lastig.
En kan ik dus gewoon lekker doorfilmen in 25 fps of beter naar 24 fps gaan?
Ik zit hier op een tablet met een brakke wifi, dus googlen is wat lastig.
Ik heb hem net gestart via safari en dat werkt prima bij mij, zie nu een WiFi-icoontje en is op 95% voortgang. Misschien een java setting bij jou?Noxa schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:57:
Hebben meer mensen het probleem dat Safari niet om kan gaan met de GoPro Hero 3 update? Op een of andere manier herkent Java die update unit niet en moet ik met de hand aan de slag. Ti's me gelukt maar het had wat voeten in de aarde.
Had ik ook last van. Gewoon handmatig geupdate werkt prima overigens.Noxa schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:57:
Voor de geïnteresseerden, die Hero 3 black edition is nog ruim 20 uur voor 359 euro te krijgen op 1dayfly, https://www.1dayfly.com/nl/nl/
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Uiteindelijk toch op de kin gezet. Eigenlijk vaak iets te laag maar ik denk toch een leuker effect dan boven het vizier. Eerste probeersel :J-M-T schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:51:
[...]
Voornamelijk omdat ik 'm in het midden wil hebben en niet aan de zijkant. Vervolgens moet hij dan zo dicht mogelijk op oog niveau komen.
Leuk filmpje , maar heb wel de neiging dat ik over het stuur wil kijken om de actie mee te maken
iets hoger zou fijn zijn , maar lastig voor je ogen
Gaaf gemaakt! Lijkt idd net iets te laag, misschien een idee om aan de zijkant van je helm te monteren? Of heeft je stoel "oren"?
Die mening deel ik volledig, vooral in de bochten zou ik net wat meer willen zien. De volgende keer wellicht het vizier er af en dan net boven de ogen proberen. De zijkant lijkt me net wat minder, komt het net wat minder van de rijder.
Verwijderd
Ik ben onlangs voor 2 weken naar Spanje geweest met de moto. Tijdens het rijden heb ik enkele filmpjes gemaakt met mijn GoPro. Leuk apparaatje, maar ik was echt teleurgesteld van de batterij. Ik kan amper 2 uur filmen voor de batterij dood is. Ik had toch net iets meer verwacht. Toegeven, de batterij is kleiner als dat ik verwacht had, maar ik had liever een iets grotere batterij en dus langere levensduur gehad dan dit.
Ik heb gelukkig nog 2 extra batterijen (eentje daar gekocht voor 26!!!11! euro). Een motorrit in 1 keer opnemen zit er dus niet in
Ik heb gelukkig nog 2 extra batterijen (eentje daar gekocht voor 26!!!11! euro). Een motorrit in 1 keer opnemen zit er dus niet in
Die korte accuduur was je al bekend lijkt me? 
Je zou nog een battery bacpac kunnen aanschaffen zodat je langer kunt filmen.
Je zou nog een battery bacpac kunnen aanschaffen zodat je langer kunt filmen.
http://gopro.com/hd-hero-accessories/hero3-battery-bacpac
Misschien kan je de GoPro via je motor laden. Het verbaast me trouwens dat daar nog een accessoire voor bestaat.Een kabel met adaptertje en zekering die je ergens aan een 12V leiding kan hangen.
Misschien kan je de GoPro via je motor laden. Het verbaast me trouwens dat daar nog een accessoire voor bestaat.Een kabel met adaptertje en zekering die je ergens aan een 12V leiding kan hangen.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Nice! Maar waarom een plaatje van Spa achter je stuur als je op Zolder rijdt?J-M-T schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 00:10:
[...]
Uiteindelijk toch op de kin gezet. Eigenlijk vaak iets te laag maar ik denk toch een leuker effect dan boven het vizier. Eerste probeersel :
[video]
We hebben het stuur verlaagd en dus het display moeten verplaatsen. Dat liet een paar gaten over dus op deze manier afgedekt, sticker van Zolder was helaas nog niet binnen.localjoost.nl schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:04:
[...]
Nice! Maar waarom een plaatje van Spa achter je stuur als je op Zolder rijdt?
Ik vind het persoonlijk ook wat te laag, je mist toch net het uitzicht op de baan zo. Verder heel gaaf! Vraagt om meerJ-M-T schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 00:10:
[...]
Uiteindelijk toch op de kin gezet. Eigenlijk vaak iets te laag maar ik denk toch een leuker effect dan boven het vizier. Eerste probeersel :
[video]