Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

localjoost.nl schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:00:
Ik vind GoPro Cineform studio erg simpel in gebruik om de framerate naar beneden te halen (en zo slomo's te maken). Ben niet heel erg thuis in videobewerken - maar kreeg dit vrij snel goed voor elkaar ;)
ourplayground schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:47:
Ik heb ook een HD2 en heb wat getest met slowmotion in final cut pro X, hier is het erg simpel uit te voeren en het resultaat was erg netjes. Het was water uit een emmer wat tegen mijn oudste zoon werd aan gegooid.

voorbeeldje: http://youtu.be/JeGuB-kkBbE
Rafe schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:20:
Vaak wordt er vals gespeeld met de plug-in Twixtor, die extra frames interpoleert ;) in dit filmpje van me heb ik mijn prachtige sneeuwhap in Premiere 720p60 vertraagd met 50% zonder verdere poespas. Verder vertragen zou zonder Twixtor-achtige tools schokkerig beeld geven.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga ze alle 3 eens proberen.
In Pinnacle Studio kan ik de 60fps beelden wel vertragen met 50% maar dan is het resultaat na het exporteren niet wat ik had gehoopt. Dat voorbeeld dat Twixtor op haar pagina laat zien is precies ongeveer wat ik had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Sinds zaterdag ben ik ook de trotse eigenaar van een Hero 3 BE. Ik wist natuurlijk al dat hij klein is, maar toch verbaasde ik me nog over hoe klein hij eigenlijk is.

Vanmiddag heb ik dus uitgebreid met de camera lopen spelen en merkte dat hij toch wel heel snel heel warm wordt. Ik las dat dit vaker voorkomt. Is dit helaas altijd zo het geval?

Verder heb ik ook lopen spelen met de android wifi apps. Die van Gopro zelf en de app GoPro CamSuite Free.
De GoPro App liet nooit een preview zien en de andere app af en toe. Zit dit in de app's of wil de hero 3 eigenlijk niet zo? De aansturingen via de apps deed hij verder wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35
MLPN schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:37:
Verder heb ik ook lopen spelen met de android wifi apps. Die van Gopro zelf en de app GoPro CamSuite Free.
De GoPro App liet nooit een preview zien en de andere app af en toe. Zit dit in de app's of wil de hero 3 eigenlijk niet zo? De aansturingen via de apps deed hij verder wel goed.
Ik heb sinds vandaag eveneens een BE, die ik van 1DayFly had besteld. Ik heb de officiële app inmiddels aan de praat. Belangrijkste is allereerst om de firmware te updaten. Vervolgens kon ik connecten met de GoPro, maar bleef de preview op mijn HTC One X+ zwart. Dit bleek op te lossen door "software player" te selecteren in de settings. Zie ook dit xda topic.
Dit betekent volgens mij dat je vervolgens geen hardware acceleratie hebt. De preview heeft wel een vertraging van ongeveer een seconde, maar werkt in ieder geval prima om de framing van je beeld goed te krijgen.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke SD-kaartjes gebruiken jullie in je GoPro? Kiezen jullie voor 32- of 64GB kaartjes? Ik was aan het denken om een paar pricewatch: Samsung microSDHC 32GB Class 10 te kopen. Goed idee of raden jullie andere kaartjes aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Daar heb ik er 3 van voor m'n Hero 3 BE, werken prima :) Zou geen 64GB nemen, want daar schijnen wel wat probleempjes mee te zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang doe je er dan mee voor er eentje van vol staat? Ik las net dat je met 40 minuten 1080p filmen al wel 8GB vol hebt staan.

Edit: Domme Rubinski

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:28:
Ik las net dat je met 40 minuten 1080p filmen al 40 minuten vol hebt staan.
Klopt tot op de minuut nauwkeurig :>

Zijn wel tabelletjes van te vinden. 1080p/30 is ongeveer 8GB/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:32:
[...]

Klopt tot op de minuut nauwkeurig :>

Zijn wel tabelletjes van te vinden. 1080p/30 is ongeveer 8GB/uur.
Heb mijn zin ondertussen verbeterd. Ik zou mijn posts beter een paar keer nalezen.

Anyway, pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I) is het nieuwe model van de vorige kaartjes. Die zullen ook wel goed zijn zeker?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:52:
[...]

Ik heb geen idee welke materialen ik moet kiezen, en kies er liever 1 in rotterdam Oh moeten nog 3 printers in de buurt bij komen voordat deze locatie vrij komt.. zodat ik hem zelf kan ophalen..

Daarnaast heeft Jan-Willem alleen PLA in alle kleuren en ABS niet. ABS is toch sterker?
Ik wil ook een frame gaan laten printen, maar zit te twijfelen tussen ABS en PLA. Anders gezegd. Anthony's hub, die als High Quality staat aangeschreven en erg goedkoop is, maar alleen ABS heeft. Of Jan Willem's hub, die jullie aanraden, maar €2 duurder is.

Dus PLA of ABS, does it really matter voor een frame en met welk materiaal ziet t er ook nog een beetje strak uit? *Anders neem ik de ABS, als het niet veel uitmaakt ;) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:38:
[...]

Heb mijn zin ondertussen verbeterd. Ik zou mijn posts beter een paar keer nalezen.

Anyway, pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I) is het nieuwe model van de vorige kaartjes. Die zullen ook wel goed zijn zeker?
Als ik het goed herinner knipt de GoPro net iets boven de 26 minuten, dan zit je net onder de 4Gb.
Dat kaartje is inderdaad ook degene die goed is. (Althans, die staat een aantal pagina's terug ook, en heb hem zelf ook besteld. Na >100Gb aan materiaal nog geen problemen mee gehad, de batterij kapte er eerder mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Zartos schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:53:
[...]

Ik heb sinds vandaag eveneens een BE, die ik van 1DayFly had besteld. Ik heb de officiële app inmiddels aan de praat. Belangrijkste is allereerst om de firmware te updaten. Vervolgens kon ik connecten met de GoPro, maar bleef de preview op mijn HTC One X+ zwart. Dit bleek op te lossen door "software player" te selecteren in de settings. Zie ook dit xda topic.
Dit betekent volgens mij dat je vervolgens geen hardware acceleratie hebt. De preview heeft wel een vertraging van ongeveer een seconde, maar werkt in ieder geval prima om de framing van je beeld goed te krijgen.
Dankje, nu werkt hij gewoon :). Die delay vind ik niet zo erg, ik gebruik het toch alleen om te kijken of hij goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb net een Sandisk kaartje terug gestuurd:
32 GB Mobile Ultra microSDHC card Class 10 SanDisk.
Deze gaf bij mij een probleem met 720 120fps en protune aan. Na een paar minuten stop de GoPro. Na zoeken bleek dit een bekend probleem te zijn van het kaartje: http://www.goprofanatics....-sandisk-ultra-chips.html

Heb nu een 64 GB micro SD PRO Card Class 10 UHS-I (70MB/s) Samsung besteld. Deze zou het volgens tests wel moeten doen.
EDIT: Dit kaartje werkt prima! Zeer vlot met lezen en schrijven in de pc :)

[ Voor 7% gewijzigd door visie op 05-07-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
visie schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:20:
Ik heb net een Sandisk kaartje terug gestuurd:
32 GB Mobile Ultra microSDHC card Class 10 SanDisk.
Deze gaf bij mij een probleem met 720 120fps en protune aan. Na een paar minuten stop de GoPro. Na zoeken bleek dit een bekend probleem te zijn van het kaartje: http://www.goprofanatics....-sandisk-ultra-chips.html

Heb nu een 64 GB micro SD PRO Card Class 10 UHS-I (70MB/s) Samsung besteld. Deze zou het volgens tests wel moeten doen.
Nou... Dat zuigt een beetje, laat ik nou net 3 32 GB sandisk kaartjes gekocht hebben :(. Maar als ik het zo lees vernaggelt hij het alleen als je protune gebruikt?
Tenminste ik neem aan dat je het over deze hebt:
pricewatch: Sandisk Ultra 32GB microSDHC UHS-I 30MB/s

Verder heb ik ook nog een Samsung kaartje.
pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I
Dan die ook maar standaard meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
De GoPro loopt alleen vast bij mij bij protune aan en 720-120fps. Bij andere instellingen geen probleem.
Het eerste kaartje is degene die ik heb terug gestuurd. Dit was bij dataio.nl geen probleem. Ze geven aan dat het kaartje dan waarschijnlijk niet goed is. Maar ik lees dat er vaak problemen zijn met dit kaartje. Het ligt dus aan Sandisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag toevallig 2 van die 32GB kaartjes besteld voor mijn GoPro. Ik zal morgen even testen of ik ook bij andere resoluties tegen problemen aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38

Dentheman

Zie signature

WardKuipers schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:54:
[...]

Ik wil ook een frame gaan laten printen, maar zit te twijfelen tussen ABS en PLA. Anders gezegd. Anthony's hub, die als High Quality staat aangeschreven en erg goedkoop is, maar alleen ABS heeft. Of Jan Willem's hub, die jullie aanraden, maar €2 duurder is.

Dus PLA of ABS, does it really matter voor een frame en met welk materiaal ziet t er ook nog een beetje strak uit? *Anders neem ik de ABS, als het niet veel uitmaakt ;) *
Ik heb zaterdag oook mijn frame opgehaald bij Jan Willem, laten printen van ABS, als je perfectionistisch bent zou je nog 5 minuten met een veil gaan moeten gaan zitten, maar ik vind het er behoorlijk goed uitzien.

Tevens heb ik een 32 GB kaartje, nu is het nog wachten totdat m'n speeltjes aankomen (headstrap, zuignap, tripod, en nog wat plakkers) dan kan ik helemaal los op de mountainbike en de auto, de twee zaken waarbij ik verwacht m'n Go Pro het meeste te gaan gebruiken, nu is het een beetje spelen en alles goed door krijgen ...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

En inmiddels heb ik m'n speelgoed binnen, helmet mounts, wat extra plakkers, zuignap en een headstrap. (alles via dealextreme, binnen 9 dagen geleverd overigens!)

Ik heb het vanmiddag gelijk even uitgeprobeerd op de mountainbike, middels een 10. sec. interval timelapse, er kwamen wel een paar leuke plaatjes uit naar voren, binnenkort maar eens kijken of ik de boel knap kan filmen, dat geeft net wat meer dimensie aan het geheel.

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/gopro1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/gopro2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/gopro3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/gopro4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/gopro5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/gopro6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/gopro7.jpg

En binnenkort maar eens de zuignap op de auto plakken :D

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:10
heb je die vignetting/vignetering zelf toegepast?

[ Voor 14% gewijzigd door ourplayground op 08-07-2013 07:44 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
ourplayground schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:44:
Dat vroeg ik me ook af ja...

voor SD kaartjes: SD-kaartjes test
conclusie:
Snelste: pricewatch: Adata Premier Pro microSDHC 32GB UHS-I
prijs/kwaliteit: pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I

de Premier Pro is blijkbaar nergens te koop. http://nl.hardware.info/p...i-32gb#tab:testresultaten
en de specs voor de Samsung: http://nl.hardware.info/p...i-32gb#tab:testresultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

ourplayground schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:44:
Mag hopen van wel ja.. anders heeft hij iets héél raars gedaan met zijn lens :D
Zou het voortaan weg laten overigens Dentheman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Ken. schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:46:
[...]
mee eens... :)

Ik heb onlangs een timelapse gemaakt van een ritje snelweg, gopro achter de (auto) ruit geplakt en ingesteld op foto/5sec. Nu heb ik dit in de videomixer gegooid en 50% vertraagd toch vind ik het beeld iets te "schokkerig", voor de mensen die graag willen inkoppen: ik weet dat je dit kan verwachten maar had niet verwacht dat het zo erg was. Nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen van een vergelijkbare timelapse en wat voor een instellingen op de gopro gebruik je?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ken. schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:46:
[...]

Mag hopen van wel ja.. anders heeft hij iets héél raars gedaan met zijn lens :D
Dat is de reden dat ik het plaats, ik vroeg me al af of het aan het toestel lag, snel maar even een lapje over de lens halen en kijken of het wellicht kwam door de warmte in de behuizing ivm. de zon ... Ik ben wel 'blij' dat iemand het opmerkt ...

[ Voor 4% gewijzigd door Dentheman op 08-07-2013 19:49 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
ourplayground schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:20:
[...]

mee eens... :)

Ik heb onlangs een timelapse gemaakt van een ritje snelweg, gopro achter de (auto) ruit geplakt en ingesteld op foto/5sec. Nu heb ik dit in de videomixer gegooid en 50% vertraagd toch vind ik het beeld iets te "schokkerig", voor de mensen die graag willen inkoppen: ik weet dat je dit kan verwachten maar had niet verwacht dat het zo erg was. Nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen van een vergelijkbare timelapse en wat voor een instellingen op de gopro gebruik je?
1 foto per 5 sec, moet je uberhaupt niet willen vertragen als je niet van 'schokkerig' houdt en eigenlijk moet je als je geen 'schokkerig' beeld wil of de GoPro op max 1 sec interval zetten of gewoon maar filmen en dat versnellen (dan is het helemaal niet schokkerig). Maar met een interval van 5 seconden krijg je schokkerig beeld, daar kom je eigenlijk bijna niet omheen, tenzij je heel erg versnelt, dan kan het (heel) misschien meevallen. *maar dus niet vertragen :P *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met headstrap en chest mount van dealextreme? En hoelang de verzending daarvan duurt?

Afgelopen week de 240fps mode eens geprobeerd bij slecht licht (voor GoPro-standaarden dan), dit was een halfuurtje na zonsondergang denk ik:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Uit ervaring duurt de verzending 2 werkweken (bij 7-10 shipping days).
Als het pakket gecontroleerd wordt, kan je daar nog eens ween werkweek bij optellen.

Ontopic; geen ervaring, maar zit te denken om die chestmount na de vakantie te bestellen; dus mocht je hem zelf bestellen, dan hoor ik graag de ervaring :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
heb de chestmount via DX. nog niet gebruikt maar is van prima kwaliteit als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Weet er iemand of er een goedkoper alternatief is voor de bobber van http://www.gopole.com/ ?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
tboheeren schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:04:
Weet er iemand of er een goedkoper alternatief is voor de bobber van http://www.gopole.com/ ?
Als je zelf beetje van knutselen houdt:
YouTube: GoPro Floating PVC Pole Tutorial
of
YouTube: Tip #7 GoPro - Make your gopro pole float in the water!

Eigenlijk gewoon op youtube zoeken en je vindt genoeg opties ;)

Edit:
vandaag even mijn nieuwe bestelling van dx.com getest:
http://dx.com/p/anti-skip...re-black-blue-13cm-154202
en daarmee blijft de camera drijven.

Om dan ook gelijk de vraag van hoelang een bestelling duurt bij dx te beantwoorden. Ik heb besteld op de 28ste en is gisteren (09-07) geleverd.

[ Voor 25% gewijzigd door MLPN op 10-07-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
MLPN schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:42:
[...]

Als je zelf beetje van knutselen houdt:
YouTube: GoPro Floating PVC Pole Tutorial
of
YouTube: Tip #7 GoPro - Make your gopro pole float in the water!

Eigenlijk gewoon op youtube zoeken en je vindt genoeg opties ;)

Edit:
vandaag even mijn nieuwe bestelling van dx.com getest:
http://dx.com/p/anti-skip...re-black-blue-13cm-154202
en daarmee blijft de camera drijven.

Om dan ook gelijk de vraag van hoelang een bestelling duurt bij dx te beantwoorden. Ik heb besteld op de 28ste en is gisteren (09-07) geleverd.
Heb je daarop nog eens een tripod mount op geplaatst? Die zit standaard niet bij de hero 3 SE dacht ik ?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
tboheeren schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:53:
[...]

Heb je daarop nog eens een tripod mount op geplaatst? Die zit standaard niet bij de hero 3 SE dacht ik ?
Daar zit inderdaad dan een tripod mount op. Deze heb ik ook besteld bij dx.com

http://dx.com/p/tripod-mo...ro3-hd-hero2-black-192516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een GoPro HD Hero2. Ding werkt prima. Nu is deze echter enkele maanden niet meer gebruikt geweest. En nu werkt 'ie niet meer. Ook de PC herkent hij via USB niet meer. Wat is er aan de hand? Hij laadt even op via de USB (rood LEDje brandt), maar dat houdt al snel op. Ik krijg 'm niet aan de praat? Wat kan hiervan de reden zijn?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54
Zelf ook last van gehad een paar weken geleden. Erg lang wachten met laden en er kwam weer leven in de brouwerij. Het laden daarna duurde helaas ook erg lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus gewoon aan de PC laten hangen? Ook al brandt dat LEDje niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triestige boel. Ding heeft in totaal misschien een uurtje of 4 gefilmd. Nooit nog zo'n rommel als een GoPro, dat staat al vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Iemand hier ervaring mee?

http://dx.com/p/hr59-bu-a...opro-hd-hero-3-red-215038

ziet er wel leuk uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:31:
Nooit nog zo'n rommel als een GoPro, dat staat al vast...
Ik denk dat je hier iets te kort door de bocht gaat. Wellicht even bij GoPro zelf aankloppen?
Na lang niet gebruiken is mijn batterij wel eens leeg, maar verdere problemen heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frietsje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat je hier iets te kort door de bocht gaat. Wellicht even bij GoPro zelf aankloppen?
Na lang niet gebruiken is mijn batterij wel eens leeg, maar verdere problemen heb ik niet.
Een dag voor ik vertrek op verlof, geen tijd meer voor. Misschien ga ik inderdaad wat kort door de bocht. Maar... een GoPro is nu niet meteen de goedkoopste actioncam. Die van mij heeft misschien in totaal een uur of drie gefilmd, nooit in extreme weersomstandigheden gebruikt, altijd gestockeerd op kamertemperatuur,... . Dan vind ik het niet kunnen dat 'ie al de geest geeft na een paar maanden van inactiviteit, wat de reden ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Hoezo 'de geest geven'? De accu - net als andere accu's - ontlaadt gewoon, zo werken accu's. Als zo'n ding opperdepop is zal je hem gewoon lang aan de lander moeten leggen voor er weer leven in de brouwerij is. Hetzelfde geldt voor een mobiel die je na uitvallen door lege accu nog een keer aan zet...

Is niets anders dan je spullen gewoon goed opladen en de accu bij voorkeur uit het apparaat verwijderen als je hem voor langere periode niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:20:
Hoezo 'de geest geven'? De accu - net als andere accu's - ontlaadt gewoon, zo werken accu's. Als zo'n ding opperdepop is zal je hem gewoon lang aan de lander moeten leggen voor er weer leven in de brouwerij is. Hetzelfde geldt voor een mobiel die je na uitvallen door lege accu nog een keer aan zet...

Is niets anders dan je spullen gewoon goed opladen en de accu bij voorkeur uit het apparaat verwijderen als je hem voor langere periode niet gebruikt.
Heeft al ettelijke uren aan de lader gehangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:24:
[...]

Heeft al ettelijke uren aan de lader gehangen...
Een snelle google-actie geeft het volgende advies:
- haal de batterij eruit
- wacht 2 minuten
- stop de batterij er weer in
- aanzetten

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zartos schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:48:
[...]

Een snelle google-actie geeft het volgende advies:
- haal de batterij eruit
- wacht 2 minuten
- stop de batterij er weer in
- aanzetten
Bedankt voor de tip.
Helaas... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
5 juli heb ik bij deal extreme een headstrap gekocht (http://www.dx.com/p/198260 ). Deze was 11 juli al binnen. Deze headstrap doet niet onder voor die van GoPro. De elastische band die over je hoofd gaat kan je makkelijk los maken. Nu kan ik deze ook makkelijk gebruiken om de GoPro om mijn skischoen te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Net even mn gopro op zo'n bestuurbare auto geplaats, ik moet zeggen ik blijf verbaasd over de gopro...

[YouTube: http://youtu.be/gnfoLn7cdaM]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je bent verbaasd, in positieve zin? Want ik vind wat je nu laat zien erg donker en vooral flink blokkerig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
ourplayground schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:25:
Net even mn gopro op zo'n bestuurbare auto geplaats, ik moet zeggen ik blijf verbaasd over de gopro...

[video]
Het is wel grappig gefilmd. Ik ga eens kijken of mijn broertje zijn bestuurbare auto nog werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Dit blokkerige is een bekend probleem bij mij en krijg dit niet goed voor elkaar... Het donkere is een filter in fcx die ik heb toegepast, kwestie van smaak.

Op de laptop en op tv ziet het er allemaal haarscherp uit, ook voor het uploaden naar YouTube, op de een of andere manier gaat het met uploaden mis.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tja, kwestie van smaak, maar je hebt het erover dat je zo onder de indruk van de GoPro bent en dan kom je met een filmpje aan waarin het beeld heel blokkerig is en de helft dichtgelopen zwart is. Dan komt je punt in ieder geval niet heel erg over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Hahn schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:08:
Tja, kwestie van smaak, maar je hebt het erover dat je zo onder de indruk van de GoPro bent en dan kom je met een filmpje aan waarin het beeld heel blokkerig is en de helft dichtgelopen zwart is. Dan komt je punt in ieder geval niet heel erg over :+
Zoals eerder aangegeven is blokkerig iets waar ik niks van snap... na veel zoeken op internet heb ik verschillende methoden geprobeerd maar niets blijkt goed te gaan. (ik ga er even vanuit dat je hem wel zelf op 720p hebt gezet)
In zijn algemeenheid: laat ik zeggen dat ik verbaasd blijf over de mogelijkheden. Gister nog in duinrell/tikibad gefilmd, nu op een bestuurbare auto en morgen bijvoorbeeld tijdens weet ik veel wat.(skien klinkt niet echt aannemelijk..)

edit: na wat zoeken (wederom) en het downloaden van mijn youtube filmpje zie ik dat 60fps terug is gezet naar 30fps door youtube en dat de videobitrate maar 3000kbps is.... lijkt mij dat dit het probleem van de blokjes kan veroorzaken(?)
Weten jullie of dit een setting is in fcp x of dat dit een instelling van youtube is?

[ Voor 16% gewijzigd door ourplayground op 14-07-2013 22:43 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
ourplayground schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:13:
[...]

Zoals eerder aangegeven is blokkerig iets waar ik niks van snap... na veel zoeken op internet heb ik verschillende methoden geprobeerd maar niets blijkt goed te gaan. (ik ga er even vanuit dat je hem wel zelf op 720p hebt gezet)
In zijn algemeenheid: laat ik zeggen dat ik verbaasd blijf over de mogelijkheden. Gister nog in duinrell/tikibad gefilmd, nu op een bestuurbare auto en morgen bijvoorbeeld tijdens weet ik veel wat.(skien klinkt niet echt aannemelijk..)

edit: na wat zoeken (wederom) en het downloaden van mijn youtube filmpje zie ik dat 60fps terug is gezet naar 30fps door youtube en dat de videobitrate maar 3000kbps is.... lijkt mij dat dit het probleem van de blokjes kan veroorzaken(?)
Weten jullie of dit een setting is in fcp x of dat dit een instelling van youtube is?
Ligt het aan het coderen?
Of heb je er al last van voor dat je ook maar nul bewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
ourplayground schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:13:
[...]

Het is niet zozeer een setting, maar Youtube IS gewoon 30fps/25fps, dus je moet ook geen 50/60fps willen exporteren/uploaden. Maak een sequence (of hoe het dan ook in dat veredelde iMovie programma heet :P ) aan van 25 of 30fps en daarin werken, een 50/60fps sequence heb je niets aan ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien werkt een 24fps project sneller omdat hij 2,5 keer minder beelden hoeft te verwerken steeds ;)

Gister bij Turn Up The Beach van Radio 538 m'n GoPro meegenomen - en was niet de enige met dat idee haha -, en wat opviel is een groot verschil tussen de verscheidene framerates in het donker. 60fps is duidelijk merkbaar van mindere kwaliteit dan 30fps. Natuurlijk voor de hand liggend, maar had zelf niet zo'n duidelijk verschil verwacht.

Onderstaande is met 30fps (en 1080p) overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
WardKuipers schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:44:
[...]

Het is niet zozeer een setting, maar Youtube IS gewoon 30fps/25fps, dus je moet ook geen 50/60fps willen exporteren/uploaden. Maak een sequence (of hoe het dan ook in dat veredelde iMovie programma heet :P ) aan van 25 of 30fps en daarin werken, een 50/60fps sequence heb je niets aan ;) !
Als ik een project aan maak met 30fps, en ik plak mijn 60fps filmpje er in dan wordt het project ook in een keer 60fps. ik ben nu met compressor aan het omzetten naar 30fps en dan eens uploaden naar youtube, kijken wat het resultaat is.

[YouTube: http://youtu.be/iMchfv88Y7U]

lijkt er iets meer op volgens mij...

[ Voor 6% gewijzigd door ourplayground op 15-07-2013 12:51 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ourplayground schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:58:
[...]

Als ik een project aan maak met 30fps, en ik plak mijn 60fps filmpje er in dan wordt het project ook in een keer 60fps. ik ben nu met compressor aan het omzetten naar 30fps en dan eens uploaden naar youtube, kijken wat het resultaat is.
Je moet de setting dat het project gebaseerd wordt op het eerste filmpje uitchecken denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:44:
[...]

Je moet de setting dat het project gebaseerd wordt op het eerste filmpje uitchecken denk ik ;)
wat bedoel je precies?
ik heb een nieuw project gemaakt, aangepast van 60 naar 30fps ik voeg mijn filmpje toe en ik heb weer een project met 60fps..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ourplayground schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:48:
[...]

wat bedoel je precies?
ik heb een nieuw project gemaakt, aangepast van 60 naar 30fps ik voeg mijn filmpje toe en ik heb weer een project met 60fps..
Als je een project maakt staat er iets van 'base project settings on first clip', dat moet je uitvinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:49:
[...]

Als je een project maakt staat er iets van 'base project settings on first clip', dat moet je uitvinken!
ja kijk... en dat helpt haha thanks!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Ik heb net deze chest harnass besteld op dx.com

Zal tzt een review posten hier.
Hopelijk komt deze nog voor de vakantie binnen, in ieder geval besteld voor een ballonvaart. Headmount leek me geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Deshmir schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:12:
Ik heb net deze chest harnass besteld op dx.com

Zal tzt een review posten hier.
Hopelijk komt deze nog voor de vakantie binnen, in ieder geval besteld voor een ballonvaart. Headmount leek me geen goed idee.
mijn chest mount via DX duurde 11 dagen om binnen te komen. Heb je een idee hoelang het ongeveer kan gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:21
Waah schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 08:06:
mijn chest mount via DX duurde 11 dagen om binnen te komen. Heb je een idee hoelang het ongeveer kan gaan duren.
Ik heb diezelfde ervaring, behalve bij m'n laatste bestelling. Een headmount besteld op 10 juni is nog steeds niet binnen... :( Ligt er een beetje aan via welk bedrijf ze het versturen volgens mij.

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
TorX schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 08:59:
[...]

Ik heb diezelfde ervaring, behalve bij m'n laatste bestelling. Een headmount besteld op 10 juni is nog steeds niet binnen... :( Ligt er een beetje aan via welk bedrijf ze het versturen volgens mij.
was wel erg lang ja damn... maar troost je hoor... heb mijn Gopro black bij de ibood hunt besteld van 30 mei.. zou 15 juni geleverd worden, en staat nu op 26 juli... en dat is vrijdag, dus zal wel begin augustus worden.

dus het kan erger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Gemiddelde levertijd is bij mij 12 tot 25 dagen (weekenden meegeteld).
De langste was omdat hij 2 (!) keer was uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Wel een optie die ik nu echt mist komt eraan: http://asia.cnet.com/upco...deo-playback-62221635.htm
Ik weet dat er een aparte app voor is, maar die kost een paar euro en is niet van GoPro zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Robberto schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:34:
Wel een optie die ik nu echt mist komt eraan: http://asia.cnet.com/upco...deo-playback-62221635.htm
Ik weet dat er een aparte app voor is, maar die kost een paar euro en is niet van GoPro zelf.
Dat is goed nieuws :) , kan je een vernaggelt filmpje gelijk al weggooien en meer ruimte overhebben voor andere filmpjes.
Zou er ook een optie zitten om via wifi filmpjes weg te gooien? Dat kon ik niet in artikel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:21
Waah schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:10:
was wel erg lang ja damn... maar troost je hoor... heb mijn Gopro black bij de ibood hunt besteld van 30 mei.. zou 15 juni geleverd worden, en staat nu op 26 juli... en dat is vrijdag, dus zal wel begin augustus worden.

dus het kan erger!
Oei balen. Wachten op een camera is ook nog eens vervelender dan wachten op een mount (die ik voorlopig niet eens voor mezelf zal gebruiken :p ).

Voor de nieuwsgierigen: ik heb een 'nog niet ontvangen' ticket ingediend. Ik krijg nu te horen dat ze het niet live kunnen tracken omdat ik onder de $15 zat. In deze gevallen kan het 30 tot 40 werkdagen (!) duren. Gelukkig heb ik hem pas in september nodig, maar voortaan dan maar wat extra's bestellen. ;)

Wel (altijd) snelle support btw :)

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Robberto schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:34:
Goed nieuws :) (maar, wat is die aparte app - stel ik kan niet wachten? :))

edit: lui modus uit: bedoelde je deze: Google Play: GoPro CamSuite ?

[ Voor 15% gewijzigd door jvvj op 17-07-2013 10:17 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Laatst online: 23:33
Mensen

GoPro black editie in de aanbieding bij die ene site met kortingsdingetjes

Mis ik hier iets, of is dit gewoon een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Het is een goede deal; komt uit Frankrijk.
Zelfde idee als dat je hem via eBay besteld; wil je garantie moet je direct GoPro benaderen.

Tijdje geleden had ik hier een link gepost van GoPro met betrekking tot de advies-verkoop-prijs.
Ook 2 links toegevoegd dat de Black Edition in Australie ook velen malen goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Laatst online: 23:33
Deshmir schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:39:
Het is een goede deal; komt uit Frankrijk.
Zelfde idee als dat je hem via eBay besteld; wil je garantie moet je direct GoPro benaderen.

Tijdje geleden had ik hier een link gepost van GoPro met betrekking tot de advies-verkoop-prijs.
Ook 2 links toegevoegd dat de Black Edition in Australie ook velen malen goedkoper is.
Thanks!
Linkjes teruggevonden.. Ik ga wel in de buurt van Australie uitkomen (Java/Bali) maar ik denk niet dat ik het erop ga gokken... die Silver-Edition is prima en misschien dat ik er ergens anders (Kuala Lumpur airport) nog 10 of 20 euro af kan halen maar zoals gezegd; better safe then sorry...

[ Voor 24% gewijzigd door RHE218 op 17-07-2013 12:08 . Reden: extraextraextra reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
RHE218 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:53:
[...]

Thanks!
Linkjes teruggevonden.. Ik ga wel in de buurt van Australie uitkomen (Java/Bali) maar ik denk niet dat ik het erop ga gokken... die Silver-Edition is prima en misschien dat ik er ergens anders (Kuala Lumpur airport) nog 10 of 20 euro af kan halen maar zoals gezegd; better safe then sorry...
Als je via Singapore vliegt, kan je daar op het vliegveld nog even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe software met terugkijkmodus is wel geinig, ben alleen benieuwd of dat nog een beetje rap doorheen kan navigeren bij bijv. 1080P 60FPS.
Ik zie zelf liever een snellere live-feed, ipv de huidige 4sec delay :(

Op de website van de GoPro dealer WVM-design stond in de shop ook een "groupon" tegenactie, dus blijkbaar kon je hem daar voor diezelfde prijs bestellen, wel even mailen.
Daarnaast heeft VNIX een "laagste prijs garantie", dus je kan altijd even informeren.
De Groupon loopt nog 3dagen en 4uur, terwijl er gisteren nog maar 1 dag was te gaan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
WardKuipers schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:44:
[...]
Maar filmen doe ik wel in 60fps. Is er dan aan het einde wel nut van het filmen in 60fps? Heb nog te weinig ervaring met de camera en het editten ervan.
Want mijn film op Youtube ziet er ook niet uit in 720 (het airsoft filmpje van enkele pagina's terug)
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:56:
Op de website van de GoPro dealer WVM-design stond in de shop ook een "groupon" tegenactie, dus blijkbaar kon je hem daar voor diezelfde prijs bestellen, wel even mailen.
Daar heb ik mijn GoPro eens gehuurd, top bedrijf. Zoals hij zelf zegt, kleinste officiele dealer, maar wel met de beste service! Hopelijk ervaren jullie dit ook zo. (Nee, geen aandelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
RedRayMann schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:14:
[...]

Maar filmen doe ik wel in 60fps. Is er dan aan het einde wel nut van het filmen in 60fps? Heb nog te weinig ervaring met de camera en het editten ervan.
Want mijn film op Youtube ziet er ook niet uit in 720 (het airsoft filmpje van enkele pagina's terug)
Filmen in 60fps heeft wel voordelen ivm slowmotion beelden. Ik ben er ook net achter gekomen, maar je moet in je editing programma een nieuw project maken op 30fps, en je export natuurlijk ook, dan uploaden naar youtube en dan ziet het er een stuk beter uit.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
mocht je FCP X gebruiken, gebruik dan niet "change speed" maar "Conform". je clip wordt dan automatisch uitgespreid over de tijdlijn. 60p op een 30p tijdlijn wordt dan 2x vertraagd.

En mocht je (zoals ik) er nog een videocamera naast gebruiken die 24FPS schiet, dan kan je 60p precies vertragen naar 2.5 keer. (60/24=2.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

En hoe doe je dat in iMovie? Ik meen ooit te hebben gezien dat er bij 60fps een klein 60-je in de clip komt te staan, maar ik krijg dat niet meer voor elkaar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Beste methode is dit volgens mij:
YouTube: Tutorial: convert 120fps GoPro Hero 2 video into smooth slow motion in iMovie...for FREE!

daarmee maak je er voordat je hem importeert een slow-motion video van. als je dan volle snelheid wil kun je altijd x2 speed doen. Ik weet alleen niet hoe iMovie omgaat met slow-motion.

Van FCP X weet ik dat als je retime 50% doet, je slow-motion softwarematig word berekend (dus frames dubbel weergeven, ook al heeft die er 60, hij gebruikt maar 30 en "dubbelt" ze). Conform gaat dat tegen. Als je de youtube video volgt, dan doe je eigenlijk een "conform"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Hadden jullie deze al gezien?

[ Voor 32% gewijzigd door Tristan op 19-07-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
ourplayground schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:03:
[...]

Filmen in 60fps heeft wel voordelen ivm slowmotion beelden. Ik ben er ook net achter gekomen, maar je moet in je editing programma een nieuw project maken op 30fps, en je export natuurlijk ook, dan uploaden naar youtube en dan ziet het er een stuk beter uit.
Heeft het ook zin als in mijn huidige project exporteer naar 30 frames? Dan kan ik de 60fps film gebruiken op mijn tv en naar vrienden sturen die hem op hun pc/tv afspelen, en de 30 frames op youtube zetten voor algemeen gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
wel als je in die projecten een slowmotion wil inbouwen, verder niet volgens mij...

heb k dit goed?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Zijn er nog tips en trucs om filmpjes in bestandsgrootte te verkleinen, zonder (al te veel) kwaliteit te verliezen?

Ik heb 2.5 uur mountainbiken opgenomen op 720p (30fps). Na het versnellen van de video tot 15 minuten via Magix Movie Edit Pro, blijft er nog steeds een videobestand van ruim 10 GB over.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Naar .mp4 omzetten? Of is het al.mp4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

GuitarJJ schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:38:
Zijn er nog tips en trucs om filmpjes in bestandsgrootte te verkleinen, zonder (al te veel) kwaliteit te verliezen?

Ik heb 2.5 uur mountainbiken opgenomen op 720p (30fps). Na het versnellen van de video tot 15 minuten via Magix Movie Edit Pro, blijft er nog steeds een videobestand van ruim 10 GB over.
H.264 codec gebruiken. Hou je zo een tiende over van die grootte, als je mazzel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Bedankt, ik zal eens in de instellingen neuzen :)

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Heb vandaag mijn bobber mount ontvangen van GoPole. Besteld op camforpro.
Zeer leuk dingetje voor in het water.
Volgende week vertrek ik op zeilvakantie.
Even nog enkele vraagjes: Waarvoor dient exact het doorschijnend plastic plaatje dat meegeleverd is bij de hero 3 white edition?
Ik zou graag de gopro omhoog hijsen in de mast en daar enkele fotos of filmpjes maken. Hoe zouden jullie dat doen?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
tboheeren schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:33:
Heb vandaag mijn bobber mount ontvangen van GoPole. Besteld op camforpro.
Zeer leuk dingetje voor in het water.
Volgende week vertrek ik op zeilvakantie.
Even nog enkele vraagjes: Waarvoor dient exact het doorschijnend plastic plaatje dat meegeleverd is bij de hero 3 white edition?
Ik zou graag de gopro omhoog hijsen in de mast en daar enkele fotos of filmpjes maken. Hoe zouden jullie dat doen?
Doorschijnend plaatje? Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Tristan schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:54:
[...]

Doorschijnend plaatje? Foto?
http://www.hargrovescycle...ro-hero3-white-camera.jpg
Hier helemaal links op de foto

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat is de achterkant van de behuizing. Je hebt een dichte, die is waterdicht en daarmee heb je dus crappy geluid. Die andere heeft 2 grote gaten en is dus niet waterdicht, maar daardoor heb je wel beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Cool thanks

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hahn schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:10:
Dat is de achterkant van de behuizing. Je hebt een dichte, die is waterdicht en daarmee heb je dus crappy geluid. Die andere heeft 2 grote gaten en is dus niet waterdicht, maar daardoor heb je wel beter geluid.
Precies dat ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Pff.. Wat een uitzoek werk zeg als je de GoPro op vakantie hebt meegenomen. Ik heb 100GB aan filmpjes en wil daar nu 1 compilatie van maken. En om het nog een beetje leuk te houden moet hij natuurlijk niet te lang duren. Ik zit nu net over de helf al op ongeveer 16min film. Dat wordt dus scenes schrappen!

Ohja, ondanks dat ik de filmpjes op advies van ourplayground met MPEG Streamclip omgezet had naar .mov bleef mijn MBA stotteren in Final Cut Pro X. Raar want dat had ik voorheen niet. Anyway, overgeschakeld naar iMovie en daar werkt het prima in. En eigenlijk kan ik prima uit de voeten met iMovie voor de simpele filmpjes die ik maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Go pro black voor 380 € excl. verzendkosten

Wel ff de code gebruiken

|Gebruik volgende actiecode op onze website en u krijgt 5% extra korting!Letop: Code is ALLEEN geldig tot 2013-07-28! |

Kortingscode:CPN6495468

http://www.hobbymaniac.nl...RO3-Black-Edition-GP1021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Tristan schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:16:
Pff.. Wat een uitzoek werk zeg als je de GoPro op vakantie hebt meegenomen. Ik heb 100GB aan filmpjes en wil daar nu 1 compilatie van maken. En om het nog een beetje leuk te houden moet hij natuurlijk niet te lang duren. Ik zit nu net over de helf al op ongeveer 16min film. Dat wordt dus scenes schrappen!

Ohja, ondanks dat ik de filmpjes op advies van ourplayground met MPEG Streamclip omgezet had naar .mov bleef mijn MBA stotteren in Final Cut Pro X. Raar want dat had ik voorheen niet. Anyway, overgeschakeld naar iMovie en daar werkt het prima in. En eigenlijk kan ik prima uit de voeten met iMovie voor de simpele filmpjes die ik maak.
hm typisch, op mijn macbook uit 2007 draait fcpx aardig goed, en zeker met de prores filmpjes. Welke Prores heb je gebruikt? (geen idee of dit verschil maakt trouwens) en als imovie goed genoeg werkt dan zou ik lekker daar blijven, minder opties om in te verdwalen :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ourplayground schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:24:
[...]

hm typisch, op mijn macbook uit 2007 draait fcpx aardig goed, en zeker met de prores filmpjes. Welke Prores heb je gebruikt? (geen idee of dit verschil maakt trouwens) en als imovie goed genoeg werkt dan zou ik lekker daar blijven, minder opties om in te verdwalen :)
Ja ik heb geen idee. Ben nu mn MBA aan het herinstalleren. Was ik toch al van plan :+ Maar iMovie is eigenlijk prima! Meer dan simpel en snel knip en plak werk doe ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33
Lees veel problemen mbt de Hero3 BE. Meer mensen last van, of niet? Verder, Hero3 nu nog kopen of wachten op de 4? Is daar al iets van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik lees in dit topic in ieder geval maar weinig tot geen problemen eigenlijk. En GoPro lijkt elk jaar zo rond november/december een nieuwe versie uit te brengen (november 2011 Hero 2, december 2012 Hero 3), dus als je zo lang kunt wachten, vooral doen. Alhoewel je dan natuurlijk ook nog een jaartje langer kunt wachten op de Hero 5, die wordt nóg beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Fedde schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:50:
Lees veel problemen mbt de Hero3 BE. Meer mensen last van, of niet? Verder, Hero3 nu nog kopen of wachten op de 4? Is daar al iets van bekend?
Gewoon kopen. Enige problemen die er waren zijn opgelost met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goed om te weten als je timelapse wil maken met GoPro:

Als je gebruik maakt van de optie om een foto elke 0.5 of 1.0 seconde is de exposure van alle foto's gelijk aan de allereerste foto. Ik kwam er zojuist achter toen ik mijn timelapse van zonsopgang op vakantie wilde gaan maken. Doordat de exposure settings gelockt zijn wordt de timelapse dan telkens lichter en lichter. Tot je uiteindelijk alleen nog maar een witscherm hebt. Zie hier een vb (niet mijn filmpje): YouTube: gopro hero3 time lapse: exposure lock problem

Na wat googlen begrijp ik dat dit een bekend issue is en dat de timelapse opties met 2 sec en langer wel telkens een nieuwe lichtmeting doen. Ik lees ook dat GoPro in de nieuwe firmware het optioneel wil maken om wel of niet de exposure vast te zetten.

Zag het in dit topic nog niet terugkomen, maar mocht je dus iets met timelapse gaan doen in een omgeving waar het licht vrij sterk wisselt; gebruik dan niet de 0.5 en 1.0 sec optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
vanardenne schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:13:

Als je gebruik maakt van de optie om een foto elke 0.5 of 1.0 seconde is de exposure van alle foto's gelijk aan de allereerste foto. Ik kwam er zojuist achter toen ik mijn timelapse van zonsopgang op vakantie wilde gaan maken. Doordat de exposure settings gelockt zijn wordt de timelapse dan telkens lichter en lichter. Tot je uiteindelijk alleen nog maar een witscherm hebt. Zie hier een vb (niet mijn filmpje): YouTube: gopro hero3 time lapse: exposure lock problem

Na wat googlen begrijp ik dat dit een bekend issue is en dat de timelapse opties met 2 sec en langer wel telkens een nieuwe lichtmeting doen. Ik lees ook dat GoPro in de nieuwe firmware het optioneel wil maken om wel of niet de exposure vast te zetten.

Zag het in dit topic nog niet terugkomen, maar mocht je dus iets met timelapse gaan doen in een omgeving waar het licht vrij sterk wisselt; gebruik dan niet de 0.5 en 1.0 sec optie.
Goed dat je het zegt. Ik ga maandag naar Italie en wilde inderdaad daar wat gaan spelen met timelapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
vanardenne schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:13:

Super tip!

Hier mijn laatste GoPro edit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3txNt_4RJT0]

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 27-07-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Tristan schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:03:
[...]

Super tip!

Hier mijn laatste GoPro edit:
[video]
off topic: hoe heb je het voor elkaar gekregen die muziek op youtube te krijgen zonder die licentie melding...??

iRacing Profiel Twitch

Pagina: 1 ... 26 ... 81 Laatste